Mint oázis a sivatagban, olyan a Homárhoz egy-egy tudatos és öntudatos fogyasztótól néha beeső levél, amiben ideális esetben frappáns panaszlevél is található, hogy kecses mankóul szolgáljon a kevésbé eltökélt vagy ügyesen fogalmazó sorstársak számára. Gabriella levele pont ilyen, ráadásul a sztorija kellően összetett, és a boldog végben való kicsúcsosodásig van itt minden a modortalan ügyintézőktől a csomagot kiszállítás helyett önhatalmúlag visszaküldő futárig.
Kedves Homár!
Tartozom azzal a civil fogyasztóvédelemnek, hogy megosztom a történetemet, ami az ünnepi készülődésből vette el azt a másfél hetet tőlem és a családomtól, ami az ügynek köszönhetően idegeskedéssel, reklamációval és kőkemény harccal telt a fogyasztói érdekek védelmében, ámde sikerrel zárult.
Én csak egy szobabiciklit szerettem volna a mall.hu-tól a fekete pénteki akciótól megtáltosodva - háború lett belőle, egyfajta szabadságharc, melynek tárgya már nem is a bicikli volt, hanem a szabadság, a jogaim és a becsületem.
Volt a sztoriban minden: bunkó és még bunkóbb ügyintézők, egy royalos futár, aki elállt a nevemben a mall-hu-s szerződésemtől, mall-os telefonos kisasszonyok, akik felkészületlenül és a jogaimban térdig gázolva kezelték az ügyemet. A történet odáig fajult, hogy a mall-os ügyintéző kijelentette: miután egy hete várom MINDEN NAP a csomagomat feleslegesen, már nem is küldik, ha akarom, újra meg kell rendelnem, de az új áron, ami 25 ezer Ft-tal több, mint ami az előző rendelésemben áll.
Hiába kértem a Mall-osokat, hogy adják a főnöküket, ezt megtagadták, és csak az email címet hajtogatták, ugyanígy történt a Royal Futárszolgálatnál is. Végül sokszorosan megalázva, abszurd helyzetemben úgy döntöttem, elég volt, és a végsőkig elmegyek, ha kell.
Sajnos az országban katasztrofális állapotok uralkodnak a szolgáltatások terén, és egyre kevesebb lehetőség van a jogi védelemre is. Bár napjaink legnagyobb "vallása" a fogyasztás, valahogy itthon mégis az a szemlélet uralkodik, hogy a szolgáltató szívességet tesz, hogy szolgáltat a nyugati árért cserébe, a vevő pedig a szükséges rossz, és tökmindegy, hogy mit gondol. Ha nem tetszik, menjen máshová - és mindenki tudja, hogy ott se lesz jobb a helyzet. Ezt az állapotot általában azért megtöri néhány jó tapasztalat, ami csalóka, mert az nem a rendszer jóságát mutatja, hanem azt, hogy a rossz rendszer terhét is enyhíteni tudja átmenetileg az emberi segítő szándék, egy-egy kiemelkedően segítőkész és emberséges munkatárs.
Ezt a helyzetet csak társadalmi kontrollal tudjuk megváltoztatni - ezért biztatnék mindenkit, hogy visszaélés tapasztalásakor ne hagyja annyiban az ügyet, nem csak magáért, hanem a többi vásárlóért sem, és tegyen lépéseket lehetőségeihez mérten a visszaéléssel szemben. Én így tettem most is, és lám, megérte, végül helyreállt Justitia mérlege.
Megéri kiállni magunkért, egymásért. Ezért osztom meg a történetemet. A Mall-nak írt levelemből kiderülnek a pontos adatok is:
Tisztelt Ügyfélszolgálat!
November 25.-én leadtam megrendelésemet Önöknél, erre kaptam is emailes visszajelzést.
Nov. 28.-án küldtek egy fuvarlevelet, miszerint a szállítás várható időpontja 29.-e volt. Sajnos egész nap hiába vártam a futárt, hívás sem érkezett az ügyben, így megtekintettem a Royal Sprint honlapján a csomagkövetési funkció adatait. Ezen meglepve tapasztaltam, hogy állítólag kiszállították a csomagomat, de meghiúsult, és másnap, előre egyeztetett időpontban hozzák.
Azonnal hívtam a Royalt, ahol össze-vissza magyarázkodást kaptam (pl. hogy nem fért fel a kocsira, sok a csomag, stb.), miután közöltem, hogy nem érkezett meg a futár, és hogy valótlan adatot rögzítettek a rendszerükben azzal, hogy kiszállították a terméket.
Másnap megint nem érkezett meg az áru, előre egyeztetés sem történt (pedig a rendszerben ezt tüntették fel), ismét hívtam őket, megint össze-vissza magyarázkodás történt, ígéret semmi. Talán holnap. Pénteken is hiába vártam, újabb telefon az ügyfélszolgálatnak - egész nap csak az automatájuk volt elérhető - persze ez mind a saját költségvetésemet terhelte.
Péntek este kaptam egy homályos üzenetet, hogy majd másnap kiszállítják a terméket, időintervallum nem volt megjelölve, pedig egyik korábbi nap is külön kihangsúlyoztam a diszpécsernek, hogy telefonon egyeztessen a futár, mert több egész napos szabadságot már nem tud kivenni a család. Ez, a szombati időpont már a negyedik verzió volt, a negyedik olyan nap, amikor állítólag megérkezik a megrendelésem.
13:04-kor volt egy nem fogadott hívásom, amit 20 perccel később visszahívtam, hiába. Ezután megkíséreltem elérni 13:28-kor, 14:03-kor, 14:08-kor, 14:09-kor - nem vette fel a telefont. Közben a diszpécsernél is próbálkoztam, de csak automatát találtam. Végül 14:11-kor sikerült elérnem, akkor sem ő hívott vissza, ekkor közölte velem, hogy ő a futár, és már elment, és hiába van 6 percre a címemtől, nem hajlandó visszajönni. Ezek után közöltem vele, hogy ha ez így megy tovább, Önöket fogom felhívni, és meg fogom mondani, hogy elállok a rendeléstől, amit a futárcégnek köszönhetnek. A futár azt mondta, hogy ő ma találkozott először a csomagommal, és akkor majd hétfőn kihozzák, de mivel ez az 5. nap lett volna, amire azt mondták, hogy kihozzák az árut, abszolút hiteltelen információnak tartottam.
Végül a futártól elköszöntem, fél óra múlva pedig újra hívtam, hogy adja meg a nevét, hogy panaszt tehessek, erre ő egy azonosító számot adott meg, a 083-ast. Úgy gondoltam, hétfőn még várok, és ha nem kapom meg az árut, elállok a megrendeléstől vagy törlöm azt, mely jog nem harmadik személyt, hanem csak engem illet meg a saját nevemben, ráadásul írásban kell nyilatkozatot tenni, ahogy az Önök által írt ÁSZF-ben is olvasható:
"Amíg nem kapta kézhez a terméket - vagyis „nyitott” a megrendelés – Ön is törölheti a rendelést a saját Fogyasztói fiókjában azaz az Ügyfélközpontban.
Rendelés törlésének lépései:
Jelentkezzen be az oldalunkra
Lépjen be az Ügyfélkozpontba
Kattintson a „Rendeléseim” ablakra
Válassza ki az aktuális rendelését a rendelésszám alapján.
Ha egy terméket rendelt: Kattintson a fent látható „Megrendelés törlése” linkre.
Ha több terméket rendelt: Törölje a termékeket egyenként a „Tétel törlése” inkre kattintva. A lemondáshoz az összes tételt törölnie kell."Ilyesmi nem történt. Ezzel szemben a futár - mint a hétfői újabb telefonálásom után kiderült - önhatalmúlag "a címzett ismeretlen" bejegyzés után visszaküldette a címzettnek, Önöknek a termékemet. Ezután Önök nem azt az utat választották, hogy egy rövid telefonnal tisztázzák velem, mi történt, hanem törölték a rendelésemet, amivel megszegték a korábban létrejött szerződésünket. Ez akkor derült csak ki, amikor a hétfői napon Önöket is hívtam az ügyben, és csak annyit tudtak mondani, hogy nem kaphatom meg a termékemet, pedig szégyenszemre már azt is felajánlottam, hogy magam megyek érte (egy 30 kg körüli szobabicikliről van szó).
Önöket a saját jogi nyilatkozatuk szerint ajánlati kötöttség terheli:
"A Szerződések Webáruházon keresztül történő megkötése a jelen pontban foglaltak szerint történik. A Felek rögzítik, hogy a Webáruházon keresztül történő szerződéskötés esetében a Webáruházban található Termékek vonatkozásában a Termékek Webáruházon történő megjelenítése szerinti feltételekkel az Internet Mall Hungary Kft.-t a Ptk. 6:64. § (1) bekezdése szerint ajánlati kötöttség terheli."
A szerződésünk létrejöttével Önök vállaltak egy árat, aminek a kiszállítása meghiúsult a partnercégük hibájából. Mindvégig nyilvánvaló volt a magatartásomból az, hogy nagyon is ismert címzett vagyok, elérhető, tekintve, hogy naponta többször is hívtam a futárszolgálatot, mellyel Önök vannak szerződésben, nem én.
Az ügyfélszolgálatuk végül azt mondta, hogy hiába áll a raktárban a termékem, 30 ezer Ft-tal drágábban rendeljem meg újra, ha meg szeretném kapni, mert ez a termék számomra már nem elérhető. Hogy is van ez? A raktárban áll, aznap vitték vissza, visszaélés történt, én azonnal jelzem, helyreigazítást kérek, és azt mondják, számomra már nem érhető el? Ezt mégis hogyan gondolják?
Nem hagytam ennyiben az ügyet, erre azt a választ kaptam, hogy már írtak a Royalnak, hogy vizsgálják ki az ügyet, aztán majd kivizsgálják maguk is, és majd kapok valami választ. Majd. Jó esetben 30 napon belül, de ha ennek a határidőnek is akkora súlya van, amekkora a szerződésünknek, akkor sokat nem érek vele. A Royal egyébként engem nem keresett a kivizsgálás ügyében, a tracklistet meg úgy írják, ahogy kedvük tartja, így az sem hiteles forrás, és erre akarják alapozni, hogy kiadják-e a rendelésemet, vagy sem? Úgy látom, Önöknél minden egyéb prioritást élvez az Ügyféllel szemben.
A fenti vesszőfutás alatt, mivel sajnos a maguk ügyfele lettem, elestem több kedvező ajánlattól is, amik ma már nem érhetők el.
A rengeteg gyalázatos esemény után az lett volna a minimum, hogy a MALL.hu hevesen elnézést kér tőlem, és azonnal kiszállíttatja valamilyen, európai normáknak megfelelő futárral az árut, és próbál valahogy kompenzálni. Ezzel szemben csak tolja át a Royalra az egész felelősséget azzal, hogy "de hát ők azt mondják, kétszer próbálták kiszállítani", hiába jeleztem, hogy akár szolgáltatói híváslistával is tudom igazolni, hogy egyetlen egy bejövő hívásom volt az egész esemény alatt Royalos futártól.
Szerencsére a fentieket rögzített beszélgetésekkel tudom igazolni.
Ezek után kérem, hogy haladéktalanul rendezzék a helyzetet azzal, hogy napokon belül kiküldik az árut egy tisztességes céggel, aki ide is hozza - én pedig ez esetben ki fogom fizetni azt. Bár az egész sztori jogsértő és rendkívül rossz fényt vet a cégükre, biztos vagyok benne, hogy a fogyasztóvédelmi vizsgálat kimenetelét pozitívan befolyásolná, ha az eset adásvétellel zárulna, illetve ha valahogyan próbálnának kártalanítani az egy hét hiábavaló várakozásért és a minősíthetetlen bánásmódért, a frusztrációért, a napi 20-30 perces reklamáló telefonhívásokért.
Újabb 30, 60, akárhány napot nem vagyok hajlandó várni a 12 után, ami a megrendelésem óta eltelt, és ha szükséges, nem csak a hivatali bejelentést, hanem a jogi lépéseket is megteszem annak érdekében, hogy a többi vásárlójuk ne kerülhessen ilyen méltatlan helyzetbe, ami az internetes értékelések alapján sajnos túlontúl gyakran előfordul az önök cégénél.
Várom gyors válaszukat,
üdvözlettel:
A történet vége az lett, hogy a Mall-os Manager abszolút korrekt és az eddigi ügyfelesekkel ellentétben abszolút kulturált, 1 napon belüli válasza és elnézéskérése után pár napon belül megkaptam a csomagomat az eredeti áron, a szállítás költségeit ők állták. Most nem is volt probléma, mert a DPD-vel küldték a terméket. A Manager szerint a Royal egyik vezetője is sajnálkozását fejezte ki az ügy miatt. Én megköszöntem, és hozzátettem, hogy remélem, tesznek lépéseket annak érdekében, hogy ez a későbbiekben ne forduljon elő.
Biztatnék mindenkit, hogy vegye fel az összes hivatalos beszélgetését, nagyon sokat segít a nyomatékosításban, ha van bizonyíték.
Üdvözlettel:
Gabriella
Rejtélyes 2017.12.18. 10:02:28
cmx85s 2017.12.18. 10:14:49
Nick-son 2017.12.18. 10:16:59
Dezsike 2017.12.18. 10:22:36
herk 2017.12.18. 10:40:59
"Ez nem a webshop hibája volt, hanem a futáré. Ha a szállító cég visszaviszi a csomagot, teljesen normális dolog, hogy törlik a rendelést. "
Ezt biztos nem így van.
Ha valamiért nem akarják odaadni nekem az árut, akkor elég, ha szólnak a futárnak, hogy vigyék vissza a csomagot, és már törlik is a megrendelést? Persze, hogy nem.
.Manyecska 2017.12.18. 10:44:00
Darth Revan 2017.12.18. 10:45:22
miert, mit kellene csinalniuk?! ha visszamegy a csomag, az jelzi, hogy a vevo elallt a vasarlastol.
lehet mas indoka is persze (rossz cimet adott, meg, a futar ceg benazott, stb, de egy webaruhaz nem fog nyomozni, hogy miert jott vissza az aru)
230e 2017.12.18. 11:05:33
Múlt pénteken hoztak egy külföldi csomagot, sajnos nem voltunk otthon. Hívott a futár, kértem hogy a depójukban vehessem át, mondta hogy rendben, utána beszéltem az ügyfélszolgálattal is, hogy személyesen mennék érte, ők is megértették. Aztán vasárnap valamelyik okos úgy rögzítette, hogy megtagadtam az aláírást, és megy vissza a feladónak. A DPD annyit írt, hogy sajnálja szortírozási hiba, egyeztessek a feladóval, és küldje el újra, gondolom majd január második felére ide is fog érni a csomag.
herk 2017.12.18. 11:08:33
"ha visszamegy a csomag, az jelzi, hogy a vevo elallt a vasarlastol."
Szerintem ha visszamegy a csomag csak annyit jelent, hogy a futár visszavitte, többet nem. Erre van egy jól kitalált folyamat, szerintem, amit követni kell.
Darth Revan 2017.12.18. 11:12:08
"Erre van egy jól kitalált folyamat, szerintem, amit követni kell."
igen, torlik a megrendelest.
herk 2017.12.18. 11:12:38
A válaszában benne van a megoldás is:
"a vevő elállt a vásárlástól" = a vevő elállt a vásárlástól
"a vevő nem volt otthon" = választ neki: "ezt hogy érted, kifejtenéd pontosan?"
"igazából az utcába sem mentem be, csak úgy gondolom, hogy nem volt otthon" = tasli + vidd ki mégegyszer
"becsöngettem, nem nyitottak ajtót" = passz, az idevonatkozó rész a folyamatban. Ilyenkor pl föl kell hivni az ügyfelet, hogy wtf, meg kell nézni, hogy vajon opatjuk-e már az ügyfelet folyamatosan 1 hete, stb.
herk 2017.12.18. 11:14:42
"igen, torlik a megrendelest."
Ismered a belső folyamatukat, hogy ezt állítod?
A normális folyamat az lenne, amit feljebb irtam.
A költséghatékony, ügyfél opatós pedig az, hogy törlik a megrendelést.
Darth Revan 2017.12.18. 11:22:16
nemgondolod komolyan, hogy elkezdenek vizsgalodni, hogy miert ment vissza az aru? Nem ugyfelszopatas a megrendeles torlese, hiszen az ugyfela penzenel marad, nem karositjak meg. amit te javasolsz, az kivitelezhetetlen, es teljesen ellentmond a jozan esznek.
ha az aru visszakerul akkor a megrendeles sztornozzuk, ha az ugyfel akarja ugyis megrendeli ujra ennyi. nincsenek felesleges korok, nincs elherdalt munkaido, mindenki boldog
Erőlködj csak 2017.12.18. 12:10:20
Honnet tudta volna 4 nap utan, hogy az a futar, szombat du 13 orakor? Hivta volna a futar akkor amikor megvolt beszelve, hogy viszik a csomagot. Ha akkor nem vette volna fel, akkor lehetne hibaztatni a posztert.
Amugy meg qrva hossura sikeredett az egesz. A bevezetot teljesen elhagyva is hosszu lett volna, a felesleges maszlaggal meg mar fajdalmas vegigolvasni. Ettol fuggetlenul vegre egy olyan poszt, ahol teljesen igaza van a vasarlonak.
KaTe 2017.12.18. 12:25:14
Darth Revan 2017.12.18. 12:27:17
Hányas, vagy te disznó :)
www.youtube.com/watch?v=aqhugmcssUg
KaTe 2017.12.18. 12:30:17
Im just here for the comments 2017.12.18. 13:01:29
www.youtube.com/watch?v=GimoLDYI_JE
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.18. 13:15:07
herk 2017.12.18. 13:28:21
"Nem ugyfelszopatas a megrendeles torlese, hiszen az ugyfela penzenel marad, nem karositjak meg."
Kivéve, ha épp 50%-os akcióban vette volna a dolgot :-)
Általában véve szerintem igazad van azzal kapcsolatban, hogy majd megrendeli újból.
De pl ebben az esetben már csak jóval drágábban tudja ugyanazt a dolgot megvenni.
Szóval nem marad a pénzénél, mert több lóvét kell kicsengetnie.
"amit te javasolsz, az kivitelezhetetlen, es teljesen ellentmond a jozan esznek. "
Egy telefon és/vagy egy email nem fér bele?
Nyilván értem én , hogy ha profitmaximalizálásról van szó, akkor nem férnek bele az ilyen dolgot, mert nem hozza vissza a plusz munka az árát.
neménvagyok 2017.12.18. 13:36:43
haXXor 2017.12.18. 13:40:59
haXXor 2017.12.18. 13:43:25
Darth Revan 2017.12.18. 13:47:24
az ugyfel akkor sem veszit az ugyleten, ha kesobb nem tudja megrendelni ugyanazon az aron, hiszen a penzet visszakapja
Nem fer bele sem egy email sem egy telefon, ez egyszeruen nem a webaurhaz feladata.
persze ha szeretnel tripla aron vasarolni, akkor ez is megoldhato. csak gondolj bele mennyibe kerulne fenntartani egy ugyfelszolgalatiot erre a feladatra, telefonon keresni otszor hatszor az ugyfelet amig vegre felveszi, ha meg emailben keresed meg akkor heteket is varhatsz a valaszra akar, szoval ki gyozi ezt penzzel es energiaval?!
neménvagyok 2017.12.18. 13:50:29
Snagal 2017.12.18. 14:26:38
Ennek ellenére persze a szállítónak jár a seggberúgás, és a Mall.hu is tanulhatna még egy kis empátiát.
Eztet viszont nem értem:
"Úgy gondoltam, hétfőn még várok, és ha nem kapom meg az árut, elállok a megrendeléstől vagy törlöm azt"
...
" Ezután Önök nem azt az utat választották, hogy egy rövid telefonnal tisztázzák velem, mi történt, hanem törölték a rendelésemet, amivel megszegték a korábban létrejött szerződésünket. Ez akkor derült csak ki, amikor a hétfői napon Önöket is hívtam az ügyben, és csak annyit tudtak mondani, hogy nem kaphatom meg a termékemet"
Hétfőn törölni akartad a rendelést, de mikor kiderült, hogy a Mall törölte akkor már csakazértis ragaszkodtál hozzá? o_O
vizsla_barat 2017.12.18. 16:15:20
;-P 2017.12.18. 18:47:16
Im just here for the comments 2017.12.18. 20:54:55
Jaaa, hogy semmi? Én kérek elnézést.
Crazy 1zenkáttű 2017.12.18. 21:00:24
Értem, hogy Gabroellat frusztrálja az, hogy a mall nem küzd érte, de tényleg nincs rá idő...
ier6w7i 2017.12.18. 21:22:05
Szoval sajnos nemcsak a Magyar Posta vagy a Royal hanem nagy nevu multi ceg is pocsek szolgaltatast vegez. Tartok tole hogy ez nem ceg, hanem futar (ember) fuggo.
fifibá55 2017.12.18. 21:36:26
KaTe 2017.12.18. 23:59:26
maxval bircaman bácsi szeredőci mélyelemző · http://bircahang.org 2017.12.19. 06:34:31
Ha a futár visszahozza, az automatikusan rendeléstörlés.
Sőt, ha egy ügyfél aztán újra rendel, nem biztos, hogy elfogadjuk ismét a rendelését, hacsak nem szól, hogy az előző alkalommal miért nem vette át a rendelt árut.
fifibá55 2017.12.19. 07:18:46
lakit 2017.12.19. 07:23:12
Omegared 2017.12.19. 08:25:03
Omegared 2017.12.19. 08:39:07
PáviánElek 2017.12.19. 09:25:10
Ustim 2017.12.19. 09:29:23
Viszont amikor közölte az utánvétes árat, akkor felhúztam a szemöldököm, mert a várt ár felét mondta. Jeleztem is, hogy valami nem stimmel...
Nézi a csomagot... "Kakukk út 4" mondom: "Nem, Holló út 48"
Elszaladt, hogy 5 perc és jön. Hívott és kiderült, hogy lerakta a postára a csomagom postán maradóra. És hogy el tudnék-e menni érte.
Innen már nem fogyasztói rész, csak személyes: A postán böbbentem rá, hogy egy kb 60x60x50cm-es boboz várt ami elég súlyos, én meg bringával vagyok.... :D
PáviánElek 2017.12.19. 09:34:37
eßemfaßom még áll 2017.12.19. 09:47:11
Amikor megrendelted pehelypárna volt, a posta meg ólomaksit csinált belőle, vagy hogy?
@poszt és kommentek
Eddig ugy tudtam, hogy a posta egy mucsai szar ezért kell mindent futárral szállíttatni mert az Európa. Teljesen össze vagyok zavarodva.
Erőlködj csak 2017.12.19. 10:16:13
Toxic Waste 2017.12.19. 10:19:23
@neménvagyok: @Darth Revan: akkor már - legalább részben - meg is van, miért nyújtanak ilyen szintű szolgáltatást a futárcégek. Mert a megrendelőik nem hajlandóak semmilyen kontrollt gyakorolni a szolgáltatás minőségét illetően, hogy védjék a saját vásárlóikat. A pénzüket meg így is megkapják.
"A futárcég hitelességét megkérdőjelezni nem feladata a webáruháznak" - ezt azért kiemelném külön is, és nagyon remélem, hogy csak te gondolod így, a webáruházak nem.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.19. 10:22:25
Darth Revan 2017.12.19. 10:28:25
itt van a tevedes. ugyanis ha a webaruhaz sok ugyfelpanaszt kap a kiszallitasra, akkor elobb-utobb nem fog tobbet veluk dolgozni.
ez a megoldas, es nem az, hogy egy kulon reszleget tartson fenn a futarok ellenorzesere es a csomagok ujra meg ujra elkuldesere.
neménvagyok 2017.12.19. 10:48:40
Toxic Waste 2017.12.19. 11:00:42
Persze nem derül ki, hogy konkrétan itt mi volt a helyzet, lehet, hogy aznap megpróbálta, csak épp nem volt otthon Gabriella, vagy ilyesmi.
@Darth Revan:
Örülök, ha legalább ilyen "ha sok panasz van, előbb-utóbb" kontroll van. Mondjuk nem túl hatékony, ez látszik is a tapasztalatokból, de úgy tűnik, ennyit kényszerít ki belőlük a piac.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.19. 11:05:33
Igen, nyilván nem tudjuk se azt, hogy miért nem vette fel, se azt, hogy miért hívták, így csak találgatunk.
Toxic Waste 2017.12.19. 11:23:32
És egy fogyasztóvédelmi blogon valahogy mindig ide jutnak vissza a kommentek. Szegény szolgáltató, hát neki ez sajnos gazdasági szükségszerűség /nem éri meg úgy / neki mindegy; de bezzeg a fogyasztó, aki a pénzt adja, az hülye, mert vár cserébe valamit.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.19. 11:29:12
Sehol nem írtam, se azt, hogy szegény szolgáltató, se azt, hogy a fogyasztó a hülye. De ha neked egyenértékű egy telefont felemelni azzal, hogy elmész a futárcég elosztó központjába a csomagodért, akkor nem értem min vitázunk. Annyit mertem megemlíteni, hogy ha hívnak telefonon, ráadásul úgy, hogy egy csomagot vársz, akkor vedd már föl, hátha amiatt keresnek. Ez kurvára nem költség és nem fáradság. Tényleg csak ennyit kell megtenni. Érdekes módon ez olyan nagy dolog, de az nem, hogy 10 alkalommal utána hívogatjuk a futárcéget, az eladót, az atyaúristent, fenyegetőző leveleket írogatunk mindenfelé, stb. Erre van idő, ez nem fáradság.
Nyilván a konkrét esetben ez az egész hajcihő a futárszolgálat sara, a posztoló itt marha türelmes és kitartó volt és végül happy end lett. Nyilván nem ez a normális menete a dolognak. Csak itt már nagyon leegyszerűsítettük a felveszem a telefont - nem veszem fel a telefont kérdésre. Ebben az egyszerű esetben pedig igenis vegyem fel, vagy utána ne pampogjak, hogy de nem hozták ki, meg így, meg úgy.
Ződ2000 · http://egzostive.com 2017.12.19. 11:32:17
Nincs üzlet, nincs alkalmazott, ez a futár az eladótok. Ahogy mondani szokták. "You had one job!".
Nem érdekel hogy ki az alvállalkozó, én nem nekik fizetek, hanem a webshopnak.
Ha ennyit nem tudnak megcsinálni inkább foglalkozzanak mással.
Toxic Waste 2017.12.19. 12:54:17
Bocs, tudom, egyszer sem írtad le konkrétan, hogy a fogyasztó a hülye. Csak leírod, hogy nem tett meg mindent, amit talán megtehetett volna (pedig nem is feltétlenül azért, mert nem akarta, hanem mert épp nem tudta, és rögtön próbálta is korrigálni a "hibáját"). Az, hogy a másik fél, aki elvileg szolgáltat, többször is hasonlókat mulasztott, de minden bizonnyal még azt sem tette meg, ami a szerződésben vállalt kötelessége? Hát neki nem érdeke, neki "mindegy", felejtsük is el...
Végeztem, bocs mindenkitől, persze a reakciókat elolvasom, ha jönnek, de nem húzom ezt tovább.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.12.19. 12:58:18
Darth Revan 2017.12.19. 13:23:41
nem tudsz jobbat kitalalni. ez a rendszer jo es mukodik.
csak visszajelzesek alapjan tudnak a cegek lepni. amugy meg fugg a megrendelo penztarcajatol is. ingyen szallitast var el az ugyfel, fietni a szallitasert budos neki, azutan meg csodalkozik, hogy a legolcsobb futarceg nem feltetlenul a legjobb.
a webaruhaz is eldonti, hogy mi az ugyfelpanasz mennyiseg, ahol mar lepnie kell, ez nem lesz nagyon magas, hiszen az o erdekuk is, hogy eljusson a megrendelt aru az ugyfelhez, kulonben nincs arbeveteluk.
Szoval hidd el, a piac alapvetoen jol beszabalyozza ezt a dolgot.
Serivor 2017.12.19. 14:23:11
Ha én egy ilyen nagy webshop lennék, úgy kötnék szerződést a futárcéggel, hogy csak a sikeres kiszállításért fizetek.
neménvagyok 2017.12.19. 14:40:53
Mondj még ilyeneket légyszi. :)