Tékozló Homár

Zimmer Feri örök

2017.08.11. 14:36 | Homár Hilda | 59 komment

Balatoni szálláshelyeket nézegetve derült ki számomra, hogy az egykori szocialista vállalati és SZOT üdülők üzemeltetőinek egy része - nyilván a pénzhiány szorításából előre menekülve - a berendezést gyakorlatilag változatlanul meghagyva retró felkiáltással szolgáltat díszleteket a 30-50 éves időutazáshoz kedvet érzőknek. Ez persze egyáltalán nem baj, hiszen megvan ennek a korszaknak is a maga szépsége. Az viszont komoly gáz, ha a retró a stílus helyett az ügyeskedő vendéglátás és a szocialista beletojás újjáéledését jelenti.

Zimmer war nicht frei :(((

Úgy 2 hónappal ezelõtt foglaltuk le a szállást két napra (08.04-06.) a booking.com-on keresztül Balatonföldváron, az MTVA retro üdülõjében. Nem vártunk nagyon sokat, hiszen azt gondoltuk, úgyis csak aludni járunk majd oda. Náluk találtunk 5 ágyas (családi) szobát, a hirdetés szerint hûtõvel (amiben hûl majd a reggelink és az italok), wifivel, hajszárítóval, tévével (tökmindegy), kenyérpirítóval (ez egy tök jó extra a reggelihez), terasszal, székekkel, ahol bandázunk a strandolás után. Mindezt 25 000 forintért egy éjszakára. Amirõl mi is pontosan tudjuk, hogy nem sok, de a képek alapján hangulatosnak tûnt, mi meg pont erre vágytunk, egy lazulós, barátnõs hétvégére. Egyébként meg az olcsóság sem jogosít fel senkit arra, hogy ilyen szinten verje át a vendégeket, ahogy minket.

Olvasson tovább!

Egy érv az ősszel szerelt klíma ellen

2017.08.11. 09:21 | Homár Hilda | 69 komment

17933148_ba46cfb182787cae6e7f3b289bcc31c5_wm.jpg

Vannak a nagyon gondos, előrelátó népek, akik tavasszal, még a szezon előtt szereltetnek klímát maguknak. Vannak a Pató Pálok, akik nyáron próbálnak kapkodni, persze, hiába. És vannak a tudatosak, akik azt gondolják, hogy a szezon lecsengésével kényelmesen megoldható a beruházás. Ilyenkor egy baj van, ha valami nem stimmel, az csak a következő szezonban derül ki, mint szegény Mónikáéknál.  

Tisztelt Hölgyem/Uram!

Remélem tudnak segíteni mert kezd nevetségessé válni az, ahogy a Whirlpool a fogyasztóival, jelen esetben párommal és velem bánik. 

Az alábbi panaszlevélben, amit nekik címeztem lassan egy hónapja minden benne van. Természetesen válasz nem érkezett. Az ügyfélszolgálat annyit mondott, hogy 1 hónapjuk van, hogy válaszoljanak, és ha nem tetszik nyugodan forduljak a fogyasztóvédelemhez. Természetesen nincs ezzel baj, hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok, bár nem gondolnám, hogy ez a 21. századi customer care illetve maga a stílus ahogy a kishölgy előadta, hagyott némi kivetni valót maga után. Igazából fogalmam sincs, hogy kihez fordulhatnék, ráadásul kint most már 40 fok tombol nekünk meg ott éktelenkedik a falon egy nagy fehér whirlpool klíma, ami porfogáson kívül másra sajnos nem alkalmas. Nekünk viszont nagyon melegünk van. 

Olvasson tovább!

Kicsit kaotikus a bőröndhelyzet a soproni Tescoban

2017.08.10. 15:06 | Homár Hilda | 23 komment

tescos-social-media-crisis-2-e13136606323011_1.jpg

"Egy bőrönd - több ár" típusú sztorinak indult Tibor tescos esete, hogy aztán egy átmeneti "több bőrönd - több ár" tényállás után váratlan fordulattal a "nincs bőrönd, nem is volt - nincs ár" meghökknető zsákutcába fusson bele. Csak sejtéseink lehetnek arról, hogy mi történhetett, de valami nagyon furcsa zajlik a soproni bőröndosztályon.

Tisztelt Tékozló Homár!

A mai nap a Soproni Tesco áruház hozzáállása a vásárlásommal kapcsolatban szerintem jogszerűtlenül járt el, de kérném a Ti véleményeteket is az üggyel kapcsolatban. A Tesco Kapcsolati Irodához küldött levelemet lejebb olvashatjátok.

Olvasson tovább!

12 órás utazás a nagy semmiért

2017.08.10. 10:56 | Homár Hilda | 21 komment

dude.jpg

Az alábbi egyszerre szomorú és idegesítő sztorival kapcsolatban nehéz eldönteni, hogy melyik is a legrémesebb eleme. Mert elbukni egy megtervezett utazást, az bizony nem jó. De, ha ráadásul ennek az elbukásnak része 12 óra baromi fárasztó, átszállással és reptéri várakozással felturbózott repülőzés is, az hidegrázósan rossz. Ha meg az embert ezek után semmibe is veszik, és 60 napig váratják egy nyomorult válaszra sem máltatva, az komolyan megfeketíti a lelket.

Ez az eset még 2017 április 28-án történt, és 3 hónapja nem sikerül a wizzairtől semmit sem visszakapni.

A w6 2427 BUD-KEF  járat 2 órás késéssel indult Budapestről, de nem érkezett meg soha Reykjavikba mert landolás előtt visszafordult először Aberdeenbe, majd az ottani 2 órás várakozás után onnan visszarepült Budapestre. Az ok „rendkívüli körülmény és időjárási helyzet” volt. Így az Izlandi utazás meghiúsult. Aznap összesen 12 órát töltöttünk repülőben ülve levegőben vagy betonon.

A budapesti landolást követően a ránk váró Wizzair személyzet arról tájékoztatott, hogy az ügyfélszolgálatot felhívva lehetőségünk lesz más járatra vagy időpontra átfoglalást kérni vagy a repülőjegy árát visszakapni.

Olvasson tovább!

Kérdem én, ki kérte, hogy negyedszerre is csinálják meg?

2017.08.09. 10:08 | Homár Hilda | 44 komment

Az Ancsa által választott szervizben dolgozóknak 2 problémája is van: egyrészt sokadik körben nem tudják megjavítani a hozzájuk beadott tabletet, másrészt képtelenek megérteni, hogy Ancsa már nem akar javítást. Amitől persze Ancsának egyből 3 problémája is lesz: nem tudja használni a táblagépét, sem megértetni, hogy mit szeretne, miközben telik, és soha nem jön vissza már a folyamatos, de eredménytelen ügyintézés miatt kidobott idő.  

Sziasztok.

Én is szolgálnék nektek egy Asus történettel. Hátha tudtok érdemi tanácsot adni.

Februárban vásároltal egy transformer bookot áruhitelre. Könnyed felhasználásra Facebook és társai. Persze a kicsike alkalmatlan erre, lassú mintegy a dög. Oké, elkönyveltem, így jártam.

Egy, másfél hónap után. Képernyő csíkozódik, hozzaérsz elfeketedik. Háttérvilágitás van, kép nincs és ehhez hasonló finomságok.

Rendben szerviz.
Futár jön visz - hoz kb egy hét telt el.
Szuper, képernyő és kábel csere. Tuti jó lesz.

Olvasson tovább!

Vigyázz, adathalász! Így ismerd fel!

2017.08.08. 16:19 | Homár Hilda | 44 komment

screenshot_2016-10-13_10_31_47.pngAz alábbi levél ma délelőtt landolt a fiókunkban. Ez alapján valószínűleg az OTP az egyik a három nagy magyar bankból, amelyre a Magyar Nemzeti Bank szintén ma délelőtt megjelent sajtóközleménye utal: "A nyár folyamán eddig három jelentős hazai bank – jelenlegi vagy korábbi – ügyfeleit érte  a Magyar Nemzeti Bankhoz (MNB) érkezett fogyasztói jelzések és piaci adatok alapján."  UPDATE: Az OTP a saját oldalán is jelezte a bank ügyfelei elleni adathalász kísérletet.

Persze jogosan merül fel a kérdés: honnan tudhatjuk, hogy egy levél nem a bankunktól jött?

Egyrészt - ahogy az MNB is felhívja  rá a figyelmet - a bankok soha nem kérik el ügyfeleik titkos adatait e-mailben, SMS-ben vagy postai úton. De ezen az alapvetésen túl is bőven vannak gyanús jelek például az alábbi levélben is. Szépen be is kereteztük melyek azok szemöldökráncolós pontok, amik láttán automatikusan villogni kéne agyunkban a piros lámpának.

Szia Homár! 

Ezt kaptam. A rendszer kiszűrte, SPAM ként kezelte, ezért csak ma láttam meg. El akartam küldeni az OTP nek, hogy tessék, lássék, azért nézzenek rá. Sajna nem találtam egyetlen nyüves email címet sem a honlapukon, így elküldöm nektek, hátha tudtok valamit kezdeni vele. 

Üdv,

Csaba

Olvasson tovább!

1 lakópark, 1 szolgáltató, 1 idegbaj

2017.08.08. 09:58 | Homár Hilda | 16 komment

upc-logo-1200x800.jpg

Ma már a netre úgy tekintünk, mint a csapvízre, és ha néha nem jön rendesen a bit a falból, az ember hajlamos úgy érezni, hogy többről van itt szó, mint egy kis technikai zűr, vagy hogy a nála járt szerelő sosem lesz a szakma aranykoszorús mestere. Ebben a netnélküli megváltozott tudatállapotban az ember teljesen biztos benne, hogy a szolgáltató sötét összeeskövést sző ellene, aminek egyetlen célja:  az ő idegeinek kitartó munkával rojtosra csipkedése. Ami talán sikerülni is fog, ha hiába tesz panaszt, az illető cég nem tudja megoldani a problémát. Ennél rosszabb talán csak az, ha menekülni sincs hova.

Kedves Homár!

Rövidre fogom levelem, de már irdatlan módon kiborít, hogy a UPC minősíthetetlen szolgáltatással böki ki a szemünk. Elő vagyunk fizetve a legnagyobb, 500 megás internetjükre, egy közepes tv csomagra, ennek ellenére több a problémánk velük mint hasznunk.

Úgy tudjuk a társasházban monopól helyzet áll fent, ennek kapcsán nincsen hivatalosan lehetőség arra, hogy más szolgáltatót válasszunk. Tényleg lehetséges ez 2017-ben hogy eldönti helyettem a UPC hogy igen, csak tőlem vehetsz internetet.

Olvasson tovább!

Na, ki a király a Vodafone-nál?

2017.08.07. 14:55 | Homár Hilda | 21 komment
vodafone_text_011808587147_640x360.jpgEgy 2017. június 5-től július 31-ig élő akció keretében nehezen, de ingyen aktiválható 4GB adatot csapott hozzá lakossági flottás előfizetőihez a Vodafone, ami királyul hangzik, Zsolt király viszont némi csalódottságának ad hangot közleményében. Az okos Vodafone-tól kapott ajándék ugyanis, ha jól értem úgy működött, hogy
- először lement a saját havi adagja
- aztán az ajándék a számlafordulóig
- majd a következő havi saját
- és a maradék ajándék
- ha belefért egyáltalán ennyi bájt az akciós időszak lezárulásásáig. 
Híres az ajándék lovas mondás, de a kereskedelemben nem igaz, vagyis itt épp az lenne az érdekes, hogy az akció feltételeiről hogyan tájékoztatta ügyfeleit a a szolgáltató. A neten nekünk minimális infót sikerült csak találni anem sikerült ezt megtalálni, ha valaki rálel, küldje el legyen szíves!

Mesebeli ajándék.....

Ugye mindenkinek ismerős a mese, ahol a halászleány visz is ajándékot a királynak, meg nem is.... Nos, a király én volnék, az ajándékot meg a Vodafone hozta, meg nem is...

Nyári meglepiként 4 GB adatforgalmat adott július 10 -én a Vodafone, mert ugye hűséges előfizető volnék, amit 2017.08.08 ig használhatok fel. Na, ki a király? Szóval gondoltam belehasítok, online filmet nézek, még wifi mellett is a sajátomat használom...

Még ezzel együtt sem sikerült kihasználni a 4GB forgalmat, maradt júli. 25-ig 2,7GB. Jött ugye a számlaforduló 25 -én, netezek bátran, hiszen van 2,7 GB ajándékom, 8-a után meg ott a saját 1 GB-m.

Olvasson tovább!