"Egy bőrönd - több ár" típusú sztorinak indult Tibor tescos esete, hogy aztán egy átmeneti "több bőrönd - több ár" tényállás után váratlan fordulattal a "nincs bőrönd, nem is volt - nincs ár" meghökknető zsákutcába fusson bele. Csak sejtéseink lehetnek arról, hogy mi történhetett, de valami nagyon furcsa zajlik a soproni bőröndosztályon.
Tisztelt Tékozló Homár!
A mai nap a Soproni Tesco áruház hozzáállása a vásárlásommal kapcsolatban szerintem jogszerűtlenül járt el, de kérném a Ti véleményeteket is az üggyel kapcsolatban. A Tesco Kapcsolati Irodához küldött levelemet lejebb olvashatjátok.
Tisztelt Hölgyem / Uram! Panasszal szeretnék élni a mai bevásárlásommal kapcsolatban.
A mai nap során a soproni áruházukba megláttam a turisztikai osztályukon egy Revelation gurulós bőröndöt nylonba csomagolva. A bőrönd alatti polc cimke szerint a termék 13.500,-HUF-os áron szerepelt. A nylon alatti cimkét leolvastattam az áruházban kihelyezett vonalkód olvasójukkal is, ahol a termék árakén 13.200 Ft szerepelt. A pénztárhoz érve viszont kiderült a pénztáros révén, hogy a bőrönd belsejében a kisebb bőrönd nem tartozék. Ezt külön akarták számlázni részemre, amibe természetesen nem mentem bele.
Az áruház vezetése szerint ők jogosan számláznák külön a két terméket. Szerintem pedig mivel ez egybe van csomagolva, ez egy egységet képez. Ha nem szedték külön, az nem hiszem, hogy az a vásárlónak baja, hisz jogosan hiszi azt egy egységek, főleg ha csupán ez az egy ilyen bőrönd volt található ebből a fajtából.
A kisebbik bőröndöt az áruház tőlem elvette, hátha találnak valaki más gazdát(balekot) neki... Szerintem jogosan járt volna nekem mindkét bőrönd. Kérem az ügyem felülvizsgálatát, hisz ez így nem más mint a vásárló megtévesztése (akár szándékosan akár véletlenül).
Ettől függetlenül a levelemet a TékozlóHomárnak mellékletben elküldöm.
Üdvözlettel:
Sz.Tibor
Mellékelten küldöm a Tesco kapcsolati iroda válaszát a panaszlevelemre. Mint olvasható benne, a kolléganő nem talált hasonló bőröndöt az adatbázisunkban így részükről úgy tűnik lezárt a téma... Kezdhetném a levelezést, hogy az áruház ügyeletes vezetőjével nem sikerült dűlőre jutnom, de attól tartok mindhiába... Ezek szerint az akciós bőrönd hirdetés nem vonatkozik mindenre...
Tisztelt Sz.Tibor!
Köszönöm, hogy megtisztelte központunkat megkeresésével.
Levelében feltett termék árával kapcsolatban személyesen is próbáltam utána nézni, de sajnos sikertelenül. Ilyen összegben dupla bőröndöt nem találtam, ezáltal nem tudok Önnek nyilatkozni.
Szeretném tájékoztatni, hogy amennyiben a jövőben bármilyen árfeltüntetéssel, esetleg a blokkon szereplő összeggel problémája lenne, minden esetben lehetősége van azt a helyszínen jelezni: Hipermarket Áruházainkban a vevőszolgálati pultnál kis formátumú üzleteknél az ügyeletes Vezetőtől kérhet segítséget. Ha észrevétele jogosnak bizonyul, munkatársaink azonnal kezelik a reklamációt.
Szíves megértését köszönöm!
Üdvözlettel,
XY
Kapcsolati irodai asszisztens
Tesco-Globál Áruházak Zrt.
Ennyi lenne, hogy nem találták, kész?
Kedves Tibor!
A vállalkozások kötelesek a termék eladási áráról a fogyasztókat tájékoztatni. Az eladási árat egyértelműen, Magyarország törvényes fizetőeszközében kifejezve kell feltüntetni. Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási áron értékesíteni a terméket.
Ha a vállalkozás az adott termékre vonatkozó kereskedelmi kommunikációjában (pl. reklám, szórólap, katalógus stb...) foglaltaktól magasabb áron adja el a terméket, azzal megvalósíthatja a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen (megtévesztő) kereskedelmi gyakorlatot is. Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősülhet az is, ha a vállalkozás a termék egyéb lényeges tulajdonságairól (pl. az áru tartozékai, mennyisége) ad valótlan tájékoztatást és ezzel a fogyasztót olyan döntés meghozatalára készteti, amelyet egyébként nem hozott volna meg.
Az árfeltüntetésre vonatkozó kötelezettségek betartásának ellenőrzése és a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat megtörténtének vizsgálatára a fogyasztóvédelmi hatóság jogosult. Ez alól kivétel, ha a gazdasági versenyt is érdemben érinti a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat, mert ebben az esetben a Gazdasági Versenyhivatal jogosult eljárni a jogsértővel szemben.
Felhasznált jogszabályok:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
a kisvakond 2017.08.10. 15:18:10
Monsta 2017.08.10. 15:22:28
Darth Revan 2017.08.10. 15:29:20
a kisvakond 2017.08.10. 15:38:34
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.10. 15:58:41
Snagal 2017.08.10. 16:04:25
Kár, hogy a poszter leírásából nem derül ki, hogy két bőrönd lett volna meghirdetve vagy sem.
(lehet korábban valaki - khm tesco alkalmazott, rád nézek :)) - így akarta kivinni magának a bőröndöt magánakcióként, csak a poszter véletlenül belenyúlt).
Bár gondolom ha így is lett volna hirdetve akkor csak lenne róla valami fotó mellékelve a panaszhoz.
Sajnos ha a bőröndbe amit a tesco 13500Ft-ért árul valaki bele rak egy Pick szalámit, egy üveg Jack Daniels Single Barrelt, meg egy tabletet nem biztos, hogy az a csomag része... :)
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.10. 16:14:46
"Sajnos ha a bőröndbe amit a tesco 13500Ft-ért árul valaki bele rak egy Pick szalámit, egy üveg Jack Daniels Single Barrelt, meg egy tabletet nem biztos, hogy az a csomag része... :)"
Bennem is hasonlo merult fel... Ha bekuldok valakit, hogy pakolja tele a borondot amit megvennek kulonfele kismeretu, konnyu, de draga termekekkel,, majd a penztarnal reklamalok, hogy en azt hittem az is a taska tartozeka, attol meg nem fogjak ideadni ingyen a beltartalmat.
Nick-son 2017.08.10. 16:27:09
Nekem ez nem tetszik.
Bemegy a teszkóba, nem vásárol, hanem neki a kis bőrönd a "JÁR". Valahogy egybe keveredett a két bőrönd és akkor onnantól fogva az neki jár. Nem az, hogy megvesz ezt, vagy azt... nem. Neki ez jár. Mindegy, ki és mért tette egyikbe a másikat, hiba vagy tévedés, nem számít. Ami jár az jár. A fogyasztó aztán kifigyeli a legkisebb hibákat is és büntet és nem ismer irgalmat.
Komoly? Komoly, hogy ez fogyasztóvédelmi ügy? Meg gazdasági versenyhivatal :)))) Hogy két bőrönd egybe volt :)))) Hívjuk össze az országgyűlést. Meg a nemzetvédelmi bizottságot és ha már ott vannak ennyien akkor a mentelmi bizottságot is. Nem tudom minek, de hátha szükség lesz arra is.
Itt ilyen galádság történik. Idejön ez a multi és egyik bőröndöt belerakja a másikba és ezzel csalogatja be a vevőket akiket aztán téves döntés meghozatalára kényszerít... á, nem hagyhatják ott a kasszánál, ha már így nem kell... ezek akkor már viszik. Ilyenkor már nem gondolkoznak és a teszkó ezt veszettül kihasználja.
van68 2017.08.10. 16:30:42
KaTe 2017.08.10. 16:32:49
Mellesleg jól elcseszte valamelyik Tesco alkalmazott augusztusi utazását, gondolom másnak volt előkészítve az a bőrönd...
Darth Revan 2017.08.10. 17:06:11
vagy o tette bele es onnan tudta, vagy kinyitotta es onnan tudta.
amugy erezni is lehet, hogy nem ures a borond.
Remy Dalmore · www.remydalmore.com 2017.08.10. 17:56:17
lutria 2017.08.10. 17:59:42
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.10. 18:08:21
Nylonba barki be tudja csomagolni. Tescos dolgozo is, vasarlo is. Utobbi persze nehezen kivitelezheto, es a lebukas veszelye is nagyobb, de nem lehetetlen. Ezert kerdes, hogy a belul levon volt-e kulon vonalkod/cimke.
Snagal 2017.08.10. 19:36:08
Ha terhes kismama vagy akkor igen.
Ha nem akkor csak az emagon.
Cseber Lajos 2017.08.10. 19:45:23
Cseber Lajos 2017.08.10. 19:55:38
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.08.10. 20:13:19
Ezt sajnos azert nem fogjuk megtudni, mert azt, miutan kulon ki akartak fizettetni, a posztolo nem kerte, igy ki sem nyitottak. Mint ahogy azt sem, hogy a kis borondben levo meg kisebben volt-e egy annal is kisebb.
WiZZu 2017.08.10. 21:10:52
Im just here for the comments 2017.08.11. 08:37:00
Tibor, Tibor, ne sírjál a tescos bőröndér'.
.Manyecska 2017.08.11. 09:02:41
metal · http://electric.blog.hu 2017.08.11. 09:03:06
joska61 2017.08.11. 09:38:42