Nem fogjátok elhinni, de az alábbi levél írója még mindig egy balul sikerült Black Friday-es vásárlása miatt szívja a fogát, no meg önti a pénzét kifele aktívan is az ablakon. A nagy kérdés az, hogy ezeket a járulékos költségeket ráverheti-e az ember a hibásan teljesítő cégre.
Kedves Homár,
Elnézést, de tovább ezt nem tudom tétlenül nézni!
A fekete pénteken vásárolt Playstation 4 konzolomat visszaküldtem az Emag-hoz mert hibás volt. Ezt szépen december 9-én el is szállították, majd csak December végén írtak, hogy a termék viszgálatát meg is kezdték. Ezt meg is tudom érteni, mert karácsonyi időszak volt. Január 3.-án a termék ki lett cserélve és azt az információt kaptam, hogy a termék 3-5 munkanapon belül ki lesz szállítva.
Sajnos a terméket még most sem kaptam meg, pedig már 6 hét telt el. Az elmúlt hetekben naponta hívtam az ügyfélszolgálatukat, hogy tájékoztatást kapjak a termék kiszállításáról. Mindig ugyan az a választ kaptam, hogy ráírnak a szervizre és logisztikára.
Általában türelmes ember vagyok, de ezt már nem bírom magamban tartani. Ha tudtam volna, hogy ilyen a szolgáltatást nyújtanak, akkor igénybe sem vettem volna a segítségüket. Megvettem a kedvenc játékomat 20.000 ft-ért amit ma már megvehetek 7.500 ft-ért is. Elő kellett fizetnem a PSN szolgáltatásra, ami 6000 ft-ba kerül 3 hónapra. Ez a 3 Hónap már le is járt és egyáltalán nem tudtam igénybe venni. Eddig összesen 18.500 ft-t buktam Miattuk, mert nem képesek 1 terméket elszállítani A pontból B-be.
Esetleg kaphatnék egy véleményt, hogy az elbukott összeget, milyen módon tudnám visszakapni? Már írtam a fogyasztóvédelemnek e-mailt, de még semmilyen választ nem kaptam tőlük.
Előre köszönöm válaszukat.
Üdvözlettel: István
Itt a vélemény:
Kedves István!
A levélben megjelölt költség a hibás teljesítéssel összefüggésben felmerült és a jogosult vagyonában bekövetkezett kárként minősülhet. Ezeket az igényeket az általános öt éves határidőn belül lehet érvényesíteni az eladóval szemben. A kártérítési felelősség alól az eladónak lehetősége van kimentheti magát a törvényben meghatározott feltételek igazolása esetén.
A kártérítést az eladóhoz címzett, írásbeli igénybejelentéssel lehet érvényesíteni. Ha az eladó a bejelentésben foglaltakat nem ismeri el, vagy arra nem válaszol, abban az esetben az igény közjegyzői fizetési meghagyásos eljárás megindításával vagy az illetékes békéltető testület előtt követelhető.
A fizetési meghagyásos eljárás során az eladónak lehetősége van ellentmondással élni, amelynek következtében perré alakult eljárásban a vevőnek kell bizonyítania a kár bekövetkeztét, annak összegszerűségét, illetve a hibás teljesítés és a kár bekövetkezte közötti közvetlen összefüggést is. A játék vásárlással kapcsolatban érvényesíteni kívánt igény esetében ennek az összefüggésnek a fennállását kétségeknek látjuk.
A termék kicserélését a vállalkozásnak 15 napon belül kell teljesítenie. Ezzel kapcsolatban javasolunk egy felszólító levél megküldését, amelyben a teljesítésre egy véghatáridőt biztosít. Ha a cég ebben a határidőben sem teljesíti a jogos követelést, akkor a szerződéstől történő elállás és a konzol vételárának visszakövetelése is megalapozott lehet.
Felhasznált jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
- a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
UPDATE
Kedves Homár,
Amint elküldtem Önöknek az e-mailt, másnapra ez az e-mail várt az emagtól.
Tisztelt Ügyfelünk!
Tájékoztatjuk, hogy a termék (PS4Slim500) helyzete jelenleg ismeretlen a termék ezért a szervíz sztornózta.Kérem jelezzen vissza amennyiben a termékre továbbra is igényt tart milyen címre küldhetünk ki egy új terméket.
A vételár visszautalásához kérjük, hogy erre a levélre válaszolva küldje meg bankszámlaszámának IBAN formátumú változatát, illetve a bankszámla tulajdonos nevét, hogy a visszautalást mielőbb el tudjuk indítani.
3 hónapig tartott mire rájöttek, hogy a termék elveszett. Gratula nekik.
Persze a termékre továbbra is igényt tartottam, mert olyan áron sehol sem tudtam volna megvenni mint a fekete pénteken. Kérésemre, kárpótlásként 4000 Ft-os eMag utalványt tudtak biztosítani, amit elfogadtam mivel a sok telefonbeszélgetés és e-mailek után teljesen megutáltam őket és minden ügyet le akartam velük zárni.
Köszönöm.
Üdvözlettel:
István