Tékozló Homár

Az IKEA feelingnek nem része a kitört kerék miatti kompenzáció

2018.01.03. 15:23 | Homár Hilda | 61 komment

ikea2.jpeg

Az IKEA hoszú-hosszú évekig egyet jelentett a vásárlóbarát kereskedelmi hozzáállással, a kompetens ügyintézéssel és az gondos panaszkezeléssel. Erre jön itt ez a levél. Lehet, hogy már a fasírt és a szerencsebambusz sem a régi?

Kedves Tékozló Homár!

Kálváriám az IKEA áruházzal nem csak azért fájó élmény, mert az eltelt évek során sok terméket vásároltam náluk, hanem azért is mert nagyon kedveltem az "IKEA feelinget": azt a hangulatot, amely az áruházaikban fellelhető, és ami miatt sok vásárló keresi fel őket. Csalódottságomat és felháborodottságomat nem egy hibás termék váltotta ki, hanem az áruházlánc magatartása, hozzáállása panaszomhoz:

- 2017. szeptember 24-én az IKEA Örs Vezér téri áruházában kívántam vásárolni, amikor a parkolóba történő lehajtáskor kátyúba döccentem, és a gépkocsim jobb első kereke kitört. A megelőző napokban nagyobb mennyiségű csapadék hullott, a parkolóban több helyen állt a víz, így a felület egyenetlenségét nem láthattam, arra semmilyen figyelmeztető tábla nem hívta fel a figyelmemet. A megengedett sebességhatárt nem léptem túl.

Az esetről az áruház ügyeletes jegyzőkönyvet vetetett fel (itt szeretném megjegyezni, hogy már ez a procedúra is elég furcsa volt: Egy sima, A4-es papírra, rossz megfogalmazással, nyelvtani hibáktól hemzsegő feljegyzést készített egy biztonsági őr. Kontakt személynek egy e-mail címet adtak meg, állítólag az áruház biztonsági vezetőjét). Kérésemre a jegyzőkönyvet lemásolták, és egy példányt átadtak belőle. 

Az ezt követő hetekben több módon próbáltam elérni az áruházat: írtam a megadott e-mail címre, felhívtam az Ügyfélszolgálatot, majd e-maileket írtam; tértivevényes levelet küldtem az áruház igazgatójának, de semmilyen választ nem kaptam. Többször kértem, hogy tegyenek érdemi javaslatot arra, hogyan tudják a keletkezett káromat megtéríteni.

- 2017. október 30-án felkerestem a XIV. kerületi Kormányhivatalt, hogy panaszt tegyek, mivel az IKEA megsértette a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV törvény 17/A§ (6) bekezdésében foglaltakat:

Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

- Ugyanezen a napon az áruház vásárlók könyvében jeleztem, hogy a Kormányhivatalnál eljárást kezdeményeztem az IKEA-val szemben.

- November 6-án a Kormányhivatal arról tájékoztatott, hogy közigazgatási eljárás indult az IKEA ellen.

- December 4-én megkaptam a Kormányhivatal Határozatát, melyben az IKEA-t 350 000,- Ft fogyasztóvédelmi bírsággal sújtotta, és egyúttal kötelezte, hogy panaszbejelentésemet érdemben válaszolja meg, és tegye meg a szükséges intézkedéseket, illetve a jövőben minden esetben tegyen eleget a jogszabályi előírásoknak megfelelő 30 napos válaszadási kötelezettségnek.

A határozat egy érdekes - és számomra érthetetlen - részt tartalmazott: A Kormányhivatal, bejelentésem után nyilatkozattételre, adatszolgáltatásra szólította fel az áruházat:
"Nyilatkozzon arról, hogy eleget tett-e és ha igen, milyen módon a jogszabályban előírt válaszadási kötelezettségének a fogyasztó írásbeli panaszára vonatkozóan.

A Társaság (IKEA) a nyilatkozattételi felhívásra 2017.november 16. napon kelt levelében arról tájékoztatta a Hatóságot, hogy az IKEA Örs vezér téri parkolójában történt eseményt kivizsgálták, és annak eredményéről a panaszost tájékoztatták. A panasz nem az IKEA fő tevékenységi körébe tartozó árukereskedelemmel áll kapcsolatban, ezért a tényállás tisztázása elhúzódott. A bejelentett panasz jellege miatt az ügy kivizsgálása hosszabb időt vett igénybe, tekintettel arra, hogy az IKEA felelősségbiztosítójával is konzultáltak a végleges válasz elküldése előtt.

Ez a válasz egy szemenszedett hazugság: A mai napig egy sor válasz nem érkezett az IKEA-tól, holott minden elérhetőségemet megadtam részükre (postai cím, e-mail cím, telefonszám).

Időközben az áruház ismét túllépte a válaszadásra rendelkezésre álló 30 napot (emlékeztetőül: október 30-án írtam a Vásárlók könyvébe), anélkül, hogy bárhogyan reagált volna annak tartalmára.

Ezért december 10-én ismételten felkerestem az áruházat (sajnálom, hogy már nem vásárolni járok oda), és újabb bejegyzésemmel felhívtam figyelmüket arra, hogy megint elmulasztották a törvény által biztosított határidőn belül a válaszadást, ezért a napokban újra a Kormányhivatalhoz fogok fordulni.

Egyúttal jeleztem, hogy valótlanságot állítottak, amikor azt nyilatkozták, hogy panaszom elbírálásának eredményéről tájékoztatást küldtek számomra.

Mélységesen csalódott vagyok, nem gondoltam volna, hogy az IKEA gyakorlatilag ignorálni fog: panaszommal és kártérítési igényemmel kapcsolatban semmilyen választ, konstruktív javaslatot, megoldást nem küld.

Éveken át egy nagy kereskedelmi hálózatnál dolgoztam, ahol a panaszkezelés hozzám tartozott: ezt a magatartást soha nem engedtük meg magunknak, és nemcsak a várható bírság miatt, hanem vásárlóink elégedettsége, megtartása volt a fő szempont: ennek megfelelően pozitív, empatikus elintézési módokat javasoltunk a hozzánk fordulóknak. Jól tudtuk,  - amit ezek szerint az IKEA nem tud - , hogy egy elégedetlen vásárló jelentősen ronthatja az adott kereskedelmi egység hitelét, hírnevét, kedveltségét.

Kedves Tékozló Homár! 
Elnézést kérek a hosszú szövegért, de maga a történet is lassan három hónapja húzódik, minden eredmény nélkül. Természetesen, hozzájárulok, hogy amennyiben érdemesnek, érdekesnek tartják azt, felkerüljön az oldalukra.

Előre is köszönöm,

üdvözlettel

Csilla

UPDATE

A posztot elküldtük az IKEÁ-nak, ez a válasz érkezett az őket képviselő ügynökségen keresztül:

Az esetet kivizsgáltuk és a kollégáinkkal egyeztettünk e kapcsán, köszönjük a türelmet. Mindenek előtt nagyon sajnáljuk, ami Csillával az áruház parokolójában történt. Valóban késedelemsen válaszoltunk, amiért elnézést kérünk, vásárlóink visszajelzése fontos számunkra. Ahogyan ezt ma a hozzá eljuttatott levélben újfent megerősítettünk, a gépjármű sérülésével kapcsolatosan az IKEA felelőssége nem áll fenn. 

Fontos hangsúlyozni, hogy a szóban forgó kátyú, melynek mélysége nem haladta meg a 2,5 - 3 centimétert előtt bukkanóra és sebességkorlátozásra vonatkozó figyelmeztetést is elhelyeztünk, melyről fotós dokumentáció készült. Sajnáljuk a hölgyet ért kellemetlenségeket.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

metal · http://electric.blog.hu 2018.01.03. 15:28:56

Milyen állapotban lehetett az autó, aminek kitört a kereke egy kátyútól? Defekt, felni sérülés, elütött futómű oké, de kitört kerék?

Nick-son 2018.01.03. 15:44:55

Azért túlteng a fogyasztói öntudat egyesekben.

Az a kerék ami egy parkolóban !!!! kitörik, az előbb vagy utóbb biztosan kitörött volna. Lehet egy hét, lehet két hónap múlva, lehet épp 130 -nál autópályán előzés közben.

Azt gondolom a posztoló adjon hálát az égnek, hogy a sors volt vele olyan kegyes, hogy a parkolóban törte ki a kerekét.

Egyúttal írjon egy köszönő levelet az Ikeának, utaljon át nekik 350.000 Ft bánatpénzt, mert talán a maga és a lehetséges útitársai, közlekedés más résztvevői élete került ezúton megmentésre.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.01.03. 15:45:16

Azért egy fotót megnéznék arról a kátyúról, ami ekkora kárt okoz az előirt sebesség betartása mellett. Ezzel együtt leszarni a vásárlót, és nem válaszoln neki, szintén nem egy fogyasztóbarát hozzáállás. De azért szeretném hallani a másik felet is. (Ha ne válaszol, az is válasz.)

.Manyecska 2018.01.03. 15:46:13

@metal: ühüm!!! főleg egy ez inverz-Ikea élmény: odamész és szerelned kell. Azt mondta szereti a fílinget, hát megkapta...először reméltem banyatank-kerék lesz de nem..:O

Erőlködj csak 2018.01.03. 15:51:09

Altalaban 5-10km/h a megengedett sebesseg ilyen helyeken. Ha egy katyutol kitort a kerek, akkor egyszeruen hazugsag, hogy Csilla betartotta a sebessegkorlatozast. Bar kitudja.....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.03. 16:05:36

@Erőlködj csak: még csak hazudni se kellett hozz, iszonyat milyen autókat látni a forgalomba. A műszakin kis csúszóért meg sem kell jelennie...

Darth Revan 2018.01.03. 16:07:29

ikea feeling?
banyek...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.03. 16:11:15

@Nick-son: Nem tudom emlékszel-e a Suzukis nénire, aki Budapesten valami csőtörésnél belehajtott a tóba, pedig 100-an állták körbe, hogy mi történt. Ő is betartotta sebességhatárt, sőt...aztán persze elsüllyedt a fenébe, úgy kellett kimenteni. Akármilyen is az út/parkoló/akármi, ha előttem van egy fél Balatonnyi pocsolya, csak lábujjhegyen megyek át rajta, de még inkább úgyse...főleg egy parkolóban, ahol azért lehet kerülni.

Nick-son 2018.01.03. 16:15:47

@onlajnok: így van, a kresz és a rendőrség is nevesíti a relatív gyorshajtást amikor a tábla szerinti sebességen belül van ugyan, de az útviszonyok és a körülmények lassabb haladást indokolnának.

Terézágyú 2018.01.03. 16:39:34

"Örs Vezér téri"

Örs Vezér nevű történelmi személy sosem létezett, Budapesten sincs Örs Vezér tér nevű terület.

Örs vezér - olyan volt/van.

Csak ha már a parkolóőr helyesírását említi a pószter...

DaM 2018.01.03. 17:03:31

Terikém: ez nagyon tetcett!! :) (tök jogos)
Egyébként pedig sajnálom, de ez egy átlag nőisofőr szindróma. Ahol azon a lehajtón szóba jöhet zutty, az semmi más, csak a legalja, egy hosszú meredek lejtőnek.

Ahol ha összegyűlt a víz és ismerem a helyet, NEM MEGYEK 10-nél többel! Ha nem ismerem a helyet, akkor NEM MEGYEK 10-nél többel!
És bocs, de az IKEA szerintem elfogadhatóan indokolt (bár a tájékoztatás hiánya valódi parasztság, ill hazugság a jelek szerint). A panaszkönyv a kereskedelmi dolgokra készült, azok reakcióidejével. ROHADTUL nem fér bele a harmadik fél tökölése. Most megszívták. Csilla meg az életveszélyes autóját ingyen javíttathatja. Tényleg adjon hálát az égnek, hogy ott történt és ki tudta a szakértelmével piócázni a dolgot. Ez szerintem azért inkább közlekedési baleset, mint kereskedelmi panasz.

Nouby 2018.01.03. 17:43:57

A poszttól kissé eltérve:

Az Ikea akkor sem vásárló barát. 50 ezres bútorokat lehet kukázni mert nem lehet csak a fiók előlapot megvenni. Vagy nézegeted a levert lakkot mert 20 ezért sem adnak neked ha könyörögsz sem.

Környezetbarát pr hazugságok azért mennek... szarnakba környezetre ÉS a vásárlókra.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.03. 17:50:10

@gdobo76: na kösz. Most lebuktattál, hogy mekkorát túloztam a 100 bámészkodóval...

reunalla 2018.01.03. 19:10:22

Rendőrt hívott a posztoló? Kamerafelvétel? Fotó?

Im just here for the comments 2018.01.03. 19:52:52

"Kálváriám az IKEA áruházzal nem csak azért fájó élmény, mert az eltelt évek során sok terméket vásároltam náluk, hanem azért is mert nagyon kedveltem az >>IKEA feelinget<<"
xDDDDD

hát búék

Kondom Keselyű 2018.01.03. 20:29:43

na, mondom ebbe a sztoriba meg a legsotetebb agyhalott sem fog belekotni.aztan elkezdtem olvasni a kommenteket ...

Kondom Keselyű 2018.01.03. 20:56:36

@Nouby: azert 50knal olcsobb vagatni ra ,ha mar kifutott az adott tipus az ikeaban.

Nekem inkabb olyan kerdesem lenne,hogy melyik az a sarokpantos ikea pax ajto, ami egy vekony szurke fem keretbol egy hofeher fenyes, nem atlatszo uveg (vagy plasztik) lapbol all ?
Hasonlit a Farvik nevu toloajtora.
Sarokpantosokbol a Drammenre hasonlit,csak annak vastagabb a kerete, es atlatszo tejuveg van benne.

kamushamus 2018.01.03. 21:52:38

"a parkolóba történő lehajtáskor"
Ez biztosan az IKEA területe? Csak azért kérdezem, mert ez a lehajtó visz a Sugár üzletközpont alá is.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.03. 22:11:05

@Kondom Keselyű: panaszkodott, a cég nem válaszolt, panaszkodott emiatt, a céget megbüntették. Ennyi a történet. Ezért kár volt megírni. Igazából nem tudni mit vár. A kocsiért fizetni úgyse fognak, akinek meg nagy cégek sajnálkozó levelei teszik boldoggá/teljessé az életét....de igazából ide is azért írt, hogy az olvasók sajnálják, mert mást úgyse tudnak tenni. De ez nem az az a hely.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.03. 22:13:14

@kamushamus: nem is, hanem csak oda. Az Ikea parkolóba már a lehajtó előtt be kell kanyarodni.

MrZed001 2018.01.03. 23:08:25

Kezdjük talán ott, hogy forgalomnak átadott magánterület az továbbra is magánterület. Annak fenntartásáért a tulajdonos a felelős. Ha egy közúti kátyúban törik ki a kerék akkor a közútkezelő (vagy helyi önkormányzat) akihez lehet fordulni kártérítésért. Itt speciel az ikeához, helyesen.
Másik, hogy minél lassabban mész bele egy mély kátyúba, annál nagyobbat üt. Még 80-al átsiklasz felette (kerék tehetetlensége miatt nem tud az aljáig lenyomódni) addig 10-15-el ott bizony kitörik a kerék. Lassan menve kb olyan, mintha egy 20 centi magas padkának mennél neki.
Harmadik, hogy igen béna dolog így bánni vevővel. A rossz hírnév keményen visszavág. A KFC sem köszönte meg a riportert verő őrnek a nem kívánt reklámot, és biztos, hogy a forgalmukban is megjelent a következménye.
Negyedikként, hipergáz hivatalos szervnek hazudni. Mivel bizonyítékot nem tudnak felmutatni a panasz megválaszolásáról, így kapni fognak még pár büntit, amit szintén nem fognak megköszönni a panaszkezelési osztálynak.

Kondom Keselyű 2018.01.03. 23:21:36

@Darth Revan:
Mi a baj vele ?
En nem voltam sokszor (otnel kevesebb), de mindig jol ereztem magam.
Nezelodok,es jonnek az otletek, hogyan fog szepulni a keco.

Az anyagon sporolnak az olcsobb cuccoknal, ezert kerulnek egy "valodi" butor aranak a toredekebe, de a design rendben van,es nagyon jo otleteik vannak. Egy csomo olyan dolog van, amit meg se kell venned, csak ott latod az egyik szobaban,hogy "jeeee,ezt igy is lehet?"
A szemelyzetrol erdemben nem tudok nyilatkozni,mivel nagyreszt onkiszolgalo, viszonylag ritkan van szukseg rajuk.

A csirkes husgomboc krumplipurevel, es valami edes meg barna szosszal viszont katasztrofa.
A golyonak nincs allaga, ize meg semminek. Lehet, hogy 1 kis so segitetett volna,de nem lattam a kozelben sotartot.
Alig volt finomabb egy iskolai fuzetnel.

SUNexecutive (törölt) · http://nezo.blog.hu 2018.01.04. 01:34:58

@MrZed001: Na akkor ma te voltál az első és egyetlen, aki ugyanazt gondolja a történtekről mint én... Az USA-ban egy hasonló helyzetben történés után vigyázni kellene, hogy le ne szo...nak a cég erre applikált dolgozói. Kedves MAGYAROK! Mindenki! Azért vagyunk így, azért élünk így, azért nézünk ki így, mert az ország összes polgára eltűri egy cég ilyen és hasonló magatartását. Ahol jó lesz neked az is, mikor a pékségben rohangál a patkány a kínálópultban, vagy mikor a lisztek környékén egerek futnak át a lábadon.... Hogy itt minden cikk arról szól, hogy a poszter hazudik, és biztos így, biztos úgy.... Magyarországgal kapcsolatban TUDJÁK a regionális vezetők, hogy mi az az ingerküszöb, ami egy amerikainál kb a boka.... az itt kb egy 10 emeletes ház. Ez egyébként egyedi nálunk, a vásárlói éntudat rettentő erős pl. a cseheknél és a lengyeleknél is, nem különben a szlovákoknál, akik még kifejezetten gőggel is kezelnek egy ilyet (....Azt hiszi egy IKEA, hogy velem ezt meg lehet csinálni?....). Ezért ezek a cégek helyén is kezelik az ilyen ügyeket és nem, vagy nagyon ritkán jutnak el ilyen visszatetsző szakaszba. Nem úgy itt, A TE ORSZÁGODBAN IS. Ha pofán is verte volna az egyik őr, csak akkor adnátok neki igazat? Akkor lenne nagy bocsi, meg új kerék meg egy vásárlási bón??? Mi az elég ahhoz, hogy kiakadjatok, hogy nem válaszol egy cég a hivatalos megkeresésetekre?

Terézágyú 2018.01.04. 07:31:36

@SUNexecutive:

"Kedves MAGYAROK! Mindenki! Azért vagyunk így, azért élünk így, azért nézünk ki így, mert az ország összes polgára eltűri egy cég ilyen és hasonló magatartását."

Ez nagyon igaz.
Mivelhogy mind a panaszos mind az ikea munkatársai MA-GYA-ROK!!!!!

Az az illető, akit láttam ma reggel, hogy bagózott a buszmegállóban az is magyar. És a többi várakozó utas, aki nem foglalkozott vele az is.

.Manyecska 2018.01.04. 08:37:35

@MrZed001: oszt akkor a többinek mért tört ki a kereke? @Terézágyú: szerinted Ikea-user közben a keep szmájlingot ellenőrizte arcán a tükörben...
mellesleg szerintem sem ott van lehajtó. Sáncugrást sem ott szoktak rendezni stb..Vótam már ott kocsival /egyszer annó/..

.Manyecska 2018.01.04. 08:39:18

@MrZed001: javítok:..miért nem tört ki a többinek a kereke..nem hinném hogy ötvennel suhannak át :D :O

Kondom Keselyű 2018.01.04. 08:45:48

@Terézágyú:
igaza van.
Nem minden magyarra gondolt, hanem a tobbsegre.

Itt peldaul minden poszt alatt verseny megy,hogy ki tudja a leheto legaljasabb modon szetszedni sztorit, karosultat.

A modszer ismeros lehet barkinek a poltikabol,vagy ha volt mar elmebeteg baratnoje/faszija :
A tortenet egyertelmu,lenyeges reszeit ignoraloni kell, a sebezheto,a teljes kep szempontjabol lenyegtelen reszeket pedig a kozpontba helyezni, az erdemi vitat teljesen lehetetlenne teve.

Nekem a belem kifordul ettol.

Terézágyú 2018.01.04. 08:57:20

@Kondom Keselyű:
"igaza van.
Nem minden magyarra gondolt, hanem a tobbsegre."

Stimmt. Én se minden magyarra gondolok, hanem a többségre. Nem volt ott minden magyar a buszmegallóban, de aki ott volt, az vagy bagózott (vagyis törvényt sértett és zavarta/károsította a többieket), vagy nem akart/nem mert szólni neki.

Amikor a programozókat/számítástechnikusokat szidom, akkor se mindegyikre gondolok, hanem a többségre.

"Nekem a belem kifordul ettol."

Hát, ha tenni akarsz ez ellen valamit, akkor javaslom, hogy menj el dolgozni ilyen helyre: ügyfélszolgálatosnak, panaszkezelőnek vagy ilyesmi. Csinálj mindent a panaszosok kedvére - és akkor majd kevesebb lesz a panaszoslevél a homáron, és akkor kevesebb lesz az olyan hozzászólás is, amitől kifordul a beled.

Terézágyú 2018.01.04. 08:58:25

@Kondom Keselyű:
Mellesleg tudom javasolni a magyar ékezetes karakterek használatát.
Nekem ez a panaszom, ugye megérted, és nem fogsz mindenféle kifogásokat felhozni, mert az olyantól kifordul a belem.

.Manyecska 2018.01.04. 09:02:51

@Kondom Keselyű: nekem is nemrég tele volt a sajtó hogy a "trolivezető a gyereket becsukta az anya leszállt" kiderült ordas nagy kamu. Haggyuk már Maóónikám, a fele nem igaz ezeknek. Hol fogyvéd probléma??? Rendőrség vóte? meghaladta a kár tudtommal az x összeget.... na ott kellett volna kezdeni. Nem a f.szomtudja milyen minisztériumnál meg buddhista - ja nem, ikea..- vezetésnél.. :D Több esze lenne peren kívül próbált volna megegyezni az Ikelyával kamerafelvétel tuti készült.

Terézágyú 2018.01.04. 09:07:40

@stakeholder Manyecs:
"nekem is, nemrég tele volt a sajtó hogy a "trolivezető a gyereket becsukta az anya leszállt" kiderült ordas nagy kamu."

nem mondod... hát létezik olyan, hogy egy panaszos valójában hazudik???? ezt.nem.hiszem.ellll!

Persze ha a panaszos is magyar vót... ezek szerint ő is a többséghez tartozik...

Kondom Keselyű 2018.01.04. 09:17:01

@stakeholder Manyecs:
itt is irrelevans, hogy jogos-e a panasz!
nem errol szol.
olvasd mar el, miert jutott el a homarig a tortenet.

Terézágyú 2018.01.04. 09:33:15

@Kondom Keselyű:
"itt is irrelevans, hogy jogos-e a panasz!
nem errol szol.
olvasd mar el, miert jutott el a homarig a tortenet."

A panasz arról szólt, hogy az ikeja nem válaszolt.

Olvasd már el a hozzászólásokat: szinte mindenki azt írja, hogy ez a "nemválaszolás" tahóság.
Amiben a pósztert elmarasztalják az az, hogy gyanús ez a kerékkitörés olyan módon, ahogy a pószter mondja...

.Manyecska 2018.01.04. 09:50:03

@Kondom Keselyű: ...most minek szadizzam magam, érted.:D Az Ikea azóta fetrengve röhög, majd válaszolnak nyugodjon le mindenki a..

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.04. 10:00:12

@Terézágyú: így van, ráadásul az Ikea meg is kapta a büntetését nem válaszolásért.

Im just here for the comments 2018.01.04. 11:34:41

@Kondom Keselyű: ez a hsz elég nagy öngól részedről, mert akkor ezek szerint te is ugyanazt a módszert használod: ignorálod azokat a posztokat, ahol szinte teljesen egyöntetűen a posztoló mellé állnak a kommentelők, valamint azt is, hogy ezen poszt alatt sem az ikea viselkedését helyeselték, azt szerintem kivétel nélkül mindenki elítélte.

Akkor most mitől forog a beled? Javasolhatok B6-ot? Nekem buszos utaknál sokat segít.

szépjuhászné 2018.01.04. 12:27:38

@Kondom Keselyű: A sót, kis zacskókban, a pénztárak után, kosarakban találod, az evőeszközök körül. :)

Baluci 2018.01.04. 12:50:22

@Terézágyú: Na, ide is eljutottunk!... Csillagom! Elmondanád, hogy egy nyílt térben dohányzó ember ki a lófasznak okoz kárt?... Ez a buzi 5 méteres szabály tényleg boldoggá tesz valakit???...

Terézágyú 2018.01.04. 13:02:25

@Baluci:
"Csillagom! Elmondanád, hogy egy nyílt térben dohányzó ember ki a lófasznak okoz kárt?"

Hát, anyádnak.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.01.04. 14:29:12

@SUNexecutive:
"Az USA-ban egy hasonló helyzetben történés után vigyázni kellene, hogy le ne szo...nak a cég erre applikált dolgozói"

Na, te se próbáltál az USA-ban valami húzósabb vitás ügyet elintézni.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2018.01.04. 14:40:30

@MrZed001:
"Másik, hogy minél lassabban mész bele egy mély kátyúba, annál nagyobbat üt. "

Hát ez így többnyire nem igaz. Amire gondolsz, hogy a függőleges elmozdulás esetleg kisebb lesz, mert nincs ideje az autónak a gödör aljáig leesni, az tényleg nagy sebességeknél és nem túl nagy gödörnél igaz lehet. Viszont azonos elmozduláshoz tartozó erőhatások nagyobb tempónál sokszorosak lesznek. Mondjuk egy kisebb gödörre igaz lehet, hogy 40-nel esetleg rosszabb átmenni rajta, mint 80-nal. De egy valamivel nagyobb kátyú simán kitépi a futóművet akár 40-e, akár 80-as tempóval. Ha szépen lépésben átgördülsz, akkor meg egyik sem okoz kárt az autóban.

Sluck Ödön 2018.01.04. 15:13:14

@MrZed001: Elméletileg egyetértek. De azért meg kellene nézni azt a likat is. A kerék kitörés meg jelenthet egy széthullott gömbcsuklót is. Mondjuk az nem volt szép, hogy nem tettek oda valami jelzőpóznát, ha tényleg egy mély lyuk volt ott. Meg a cég hozzáállása sem túl elegáns.

Pitta2 2018.01.04. 15:25:46

Az alapvető probléma, hogy a panaszos egy teljesen jogtalan kártérítési igénnyel állt elő. Megpróbálta lehúzni az áruházat. Egy normál autóból nem esik ki a a kerék egy kátyú miatt. Aki nem hiszi az autózzon egy fél órát a megengedett sebességgel az áruház parkolójában. Nem fog kiesni a kereke. Akinek nincs autója, azt szívesen elviszem. Az összes kátyúba belemegyek. Ha nekem van igazam, az utas fizet nekem 1.000.000,- Ft. Ki lesz az első tesztelő?

Crazy 1zenkáttű 2018.01.04. 20:57:57

Továbbra sem értem azt, hogy az IKEA hogyan tudott ebből kihozni 350 ezres büntetést. A Vásárlók Könyve a világ legnagyszerűbb dolga a vállalkozás szempontjából. Már tudjuk régóta, hogy egyéni fogfájassal egyik ingyenes sóhivatal sem foglalkozik, csak a bíróság. Így semmi másra nem kell figyelni, csak a 30 napos határidőre. Aki a 29. napon nem tudja megírni a semmit szép körmondatokban, az igenis fizessen! Kábé 350-et kereshet a Vevőszolgálat feje, remélem szétírják neki 4-5 hónapra...

Xezs6 2018.01.05. 10:25:38

@Baluci: Nem fogom más bagóját szívni ha egyszer törvény van rá hogy nem szabad ott cigizni. Érdekes, akiket eddig lebasztam buszmegállóban a cigizésért, mind csak nézett sunyin mert tudták hogy tilosban járnak. Emberkedni egy se mert.

Im just here for the comments 2018.01.05. 14:25:54

@Baluci: engem speciel kifejezetten zavarnak a bagósok a buszmegállóban. Szívja a cigarettát pár méterrel arrébb.
18 évig dohányoztam, de egyszer sem gyújtottam rá buszmegállóban, mert nem vagyok ekkora seggfej, hogy mások orra alá füstöljek. Mivel a többség az, ezért kénytelenek voltak törvényt hozni ellenük, legalább azt tartsák már be, ha az emberi normáknak maguktól nem tudnak megfelelni.

Xezs6 2018.01.05. 17:37:32

@SUNexecutive: Alapvetően én is fenntartásokkal szoktam kezelni minden Homáros panaszt de itt én is azt érzem, amit te. A szitu egyértelmű, kitört a kerék a parkolóban. Minden más csak mellébeszélés és találgatás. De itt hirtelen mindenki fizikaprofesszor meg autószerelő mester lett, sebességekről hadovál meg egymillió forintokról. Most képzelj ide egy "ugyan már" legyintést részemről, mert kb. ennyit gondolok erről a sok önjelölt szakértőkről. A cipőjüket nem tudják egyedül felhúzni, de ugatnak.

lobster thermidor 2018.01.05. 22:57:31

Le sem merem írni, hogy hány éves a jiogsim, és hányszor kerülhettem volna meg a Földet a megszerzése óta eltelt években megtet kilométerekkel, de egy áruházi parkolóban, és máshol sem törtem még ki az autóim kerekét. Számomra nyilvánvaló, hogy a posztoló a saját figyelmetlensége miatt bekövetkezett kárt akarja az Ikeára verni, de ettől függetlenü ha pénzt akar, mivel nem egy Smjördesgard gurulósszékről van szó, amit ott vásárolt, és a termékgarancia vonatkozik rá, talán nem a panaszkönyvbe írogatással kell intéznie, hanem a cég biztosítóját kellene felkeresnie.

Aréna 2018.01.06. 09:13:13

az alsó parkolóba a lehajtónál a lejtmenet alján a vizesárok? az 60-al simán vehető :D

gkc 2018.01.07. 13:12:01

Jesszus, mennyi kretén. Nem csoda, hogy az IKEÁ-sok se válaszoltak, ott is biztos van jópár. Nem is értik a lényeget. Az ilyen ügyeket végig kell vinni. Hajrá Csilla! :)

.Manyecska 2018.01.08. 09:00:49

@gkc: rendezz neki akkor gyűjtést mint Isaurának. Már rég meg kellett volna tenned.

.Manyecska 2018.01.08. 09:04:09

@lobster thermidor: na igen ez az amiért "ugatnak" itt a kommentelők.. lehet nekik leesett ami másnak nem.:D *nem a kerék* I

gkc 2018.01.08. 20:19:05

@stakeholder Manyecs: nem hiszem, hogy Csilla rászorul az általam gyűjtött pénzre, de sosem változik a helyzet, ha legyintünk az ilyesmire, ha igaza van, ha nincs. Az IKEA nekem is elég flegma volt egyszer, gondolom túl sokan legyintettek előttem is. Amúgy te nem terézágyú vagy más néven? Vagy nem rokonod szegről-végről? :(

.Manyecska 2018.01.19. 14:26:40

@gkc: nyilván rászorul ha olyan f.s kocsija van hogy pikkpakk kitörik a kereke, esetleg vegyen még pár órát vezetésből ...minden sz..rt lenyomnak már az ember torkán:(..

gkc 2018.01.20. 11:15:01

@stakeholder Manyecs: "problémás ügyfél", mi? :)

amindenes.blog.hu 2018.02.14. 19:57:46

= bocs de nem fizetünk ahahaha :(

myzej 2018.02.15. 08:38:58

@onlajnok: A lehajtó az Örs felöli oldalon valóban közös a Sugárral (lehajtasz a közös szakaszon és balra IKEA, utána picit tovább Sugár). Szerintem te a Füredi út felé eső bejáratra gondolsz.
süti beállítások módosítása