Még nincs itt a nyár, de lesz idén is! Sőt, utazni, szállást keresni addig is lehet. Ehhez jöhet jól egy kis Booking.com-os szállásfoglalási okosító.
Kedves Tékozló Homár!
Idén két baráti családdal foglaltunk szállást a horvát tengerpartra, az Apartments Petricbe.
A reklámszöveg:
Ez a szállás 1 perces sétára van a vízparttól. A Split-Dalmácia megyei Makarskában, a makarskai kikötőtől 100 méterre található Apartments Petric szálláshelye terasszal és hegyekre nyíló kilátással várja vendégeit. A makarskai Riva sétány 200 méterre van. A helyszíni magánparkoló használata díjmentes.
A légkondicionált szállásokon síkképernyős, műholdas TV gondoskodik a kellemes időtöltésről. Néhányhoz kertre néző terasz és/vagy fedetlen terasz is tartozik. Valamennyi lakrészben kenyérpirítóval és hűtővel felszerelt konyha található. Főzőlap és vízforraló is használható. A szállások mindegyikéhez ingyenes piperecikkekkel ellátott, saját fürdőszoba tartozik. A wifi a szálláshely egész területén ingyenes.
A vendégek a helyszíni bárban lazíthatnak.
1. A szállás nem a térképen megjelölt helyen van!!
2. Nincs terasz, nincs kert és nincs kilátás a hegyekre, csak a 3 méterre lévő szomszéd ház alagsorára.
3. A járdán kell parkolni, miután arrébb pakoltad a köveket, amivel biztosítják a "magánparkolót.
4. Nem földszint, hanem egy sötét ablaktalan pince.
5. Helyszíni bár egyáltalán nincs.
Három szállást foglaltunk. Megérkezés után szállásadót és a bookingot is szembesítettük azzal, hogy a hirdetés nem valós.A booking közölte, hogy oldjuk meg a szállásadóval és elengedte a problémát. A szállásadó közöle, hogy elmehetünk, de a befizetett összeg felét megtartja foglalási díjnak. Nagy nehezen.., több óra huzavona és tárgyalás után visszaadott 15%-ot.
A szállás, hetek elteltével, a mai napig hirdeti magát az eredeti hazug módon. Ezek után a booking-gal minek menjünk bárhova, ha nulla a minőségbiztosítás?
Üdvözlettel
X.
Létezik, hogy a Booking.com-ot nem terheli semmilyen felelősség ebben az esetben?
Kedves Homár olvasó!
Interneten történő vásárlást megelőzően a fogyasztók számára minden esetben javasolt a vállalkozás általános szerződési feltételeinek áttekintése. A fokozott körültekintés a szálláshelyek lefoglalása során is indokolt, hiszen a fogyasztó esetleges minőségi hiányosságokról már csak a helyszínen szembesül, amikor már az igényérvényesítés lehetőségei korlátozottabbak.
A honlapot áttekintve megállapítható, hogy a booking.com oldalt egy holland gazdasági társaság üzemelteti és az oldal igénybevétele során felmerült panaszokkal kapcsolatban is a holland jog az irányadó. A szerződési feltételek alapján a vállalkozás a szálláshelyek közvetítését látja el, a szálláshely szolgáltatására irányuló szerződés a fogyasztó és a szállásadó között jön létre. A szabályzat rögzíti azt is, hogy a hirdetésekben meghatározottak valóságtartalmáért a hirdető tartozik felelősséggel.
Jelen esetben a szálláshely szolgáltatására irányuló szerződés is egy külföldi vállalkozással jött lére, ezért a minőségi kifogással kapcsolatos megegyezés elmaradása esetében a további igényérvényesítésre a bírósági út igénybevétele mellett még az Európai Fogyasztói Központ eljárását lehet igénybe venni. E mellett a magyar hatóságoknak is lehetősége van a Magyarországon megvalósított jogsértések és tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat vizsgálatára.
A hasonló helyzetek elkerülése érdekében még a foglalás véglegesítése előtt javasolható a fogyasztói vélemények, értékelések áttekintése. Érdemes lehet e mellett áttanulmányozni a szállásadó más honlapját is, ha ezzel rendelkezik és összevetni a booking.com oldalon található tartalommal. Ha van erre lehetőség akkor javasolt felvenni a kapcsolatot közvetlenül a szállásadóval és tájékozódni a szálláshely tulajdonságairól, elhelyezkedéséről és az egyéb szerződési feltételekről, pl. a reklamáció kezelésének módjáról.
Ha a fogyasztó utazási vállalkozóval köt az utazás szervezésére vonatkozó szerződést a magyar jogszabályok szerint, akkor viszont már ezzel a vállalkozással szemben is fel tud lépni az esetleges szerződésszegés esetében.
nyúúlacska 2018.01.18. 14:08:20
Tehetséges ugandai buzi 2018.01.18. 14:09:17
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.18. 14:18:09
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.18. 14:19:28
Terézágyú 2018.01.18. 14:27:12
Még szerencse, hogy csak az utazás-szervezésben van ilyen...
McZozo 2018.01.18. 14:29:42
Praedikator 2018.01.18. 14:33:01
bm613 · http://izland2009.blog.hu 2018.01.18. 14:39:59
Mint látjuk, a booking szarik bele, az értékelések meg nem árulták el, hogy milyen szar szállásról van szó. Gondolom, kamu értékelések haveroktól jó k-európai módon...
Darth Revan 2018.01.18. 14:59:31
azert jo a booking es hasonlo oldalak, mert nem kell 100 kulonbozo szallas weboldalat felkeresni, hanem a booking ajanl neked 100 helyet, ami kozul valaszthatsz.
Nekem egyszer volt bajom a booking-on foglalt szallassal (rejtett koltseg) eloszor kapasbol elutasitottak, de en nem hagytam annyiban a dolgot vegul ok untak meg elobb es kartalanitottak.
Szoval csak kitartonak kell lenni veluk.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.18. 15:14:51
bluedressed 2018.01.18. 15:35:16
KaTe 2018.01.18. 15:47:23
szépjuhászné 2018.01.18. 16:03:30
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2018.01.18. 16:38:43
Sajnos 11e/éj az egy reális ár egy kétszobás apartman 1 éjszakáért.
Amúgy azt írja ingyenes a lemondás.. Nem néztem meg az apróbetűt, vszínű nem a helyszínen hanem mondjuk 1 hónappal előtte..
Éhesló 2018.01.18. 17:12:16
Foglalt szállásunk(8 főre - 2 család) két egymást követő évben sem volt igénybe vehető.
A booking elhajtott minket pár félórás reklamáció ellenére, végül magunk kellett megoldjuk.
Általában a booking eléggé megbízhatatlan a horvátoknál - azt mondta az ügyfélszolgálat, hogy nincs helyi képviselőjük, ezért ilyen cigányok.
Szerintem helyi képviselővel is azok.
Darth Revan 2018.01.18. 17:27:44
rakerdeztem az amazonnal, hogy mi van, kiderult, tevesen rogzitettek kezbesitettnek, a csomag elveszett. Ez volt hetfon, ekkor mar nem volt eselye, hogy megjojjon az ora, mert alapbol virtualis cimre rendeltuk az uk-ban es onnan meg plusz egy nap hogy ideerjen irorszagba. ezert megkerdeztem, hogy lehetne-e magyar cimre kikuldeni es megoldottak, raadasul karpotlaskent valami extra gyors futarral kuldtek, mert a feladast koveto masnap mar meg is erkezett es nem szamitottak fel semmi extrat, tehat a 20%-os UK afat fizettuk es a szallitas is ingyen volt.
rainman35 2018.01.18. 18:04:40
A nagy alkudozás után, nem is az 50%-ot kapták vissza? A tulaj megtartotta befizetett összeg 85%-át?
szcsongor 2018.01.18. 19:20:34
.Manyecska 2018.01.18. 19:55:15
.Manyecska 2018.01.18. 19:57:19
The Good Boy 2018.01.18. 20:59:44
2. alaposan megnézem a képeket (ha gyanús, akkor google-n is), már itt rengeteg hely kiesik.
3. alaposan elolvasom az értékeléseket, és azt értelmezem (nem fordítok nagy jelentőséget egy olyannak, ha valaki azért picsog, mert gyenge a wifi, de azért azt figyelembe veszem, ha az elmúlt 15 értékelésből 3 pl. a kicsi fürdőre, a koszra, meg a rossz parkolásra panaszkodik).
4. ebből kifolyólag lehetőség szerint kerülöm az olyan helyeket, ahol csak pár (és/vagy helyi nyelven írt, tehát belföldi turista írt) vélemény található.
5. utána nézek más oldalon is a helynek (gugli a barátod ugyebár)
6. pontos, őszinte és reális értékelést írok a helyről, hogy másnak is segítségére legyek legközelebb (kiemelendő, ha segítőkész /vagy nem/ a házigazda, vagy beleírok olyan szubjektív dolgokat, ami a pihenési minőséget ronthatja pl. közeli zavaró hangforrás stb.)
7. és a legfontosabb: nem az ár szerepel az első helyen (sokadik, igaz fontos tényező), ha nem jön ki a matek egy pár ezressel drágább, de sokkal jobb értékelést kapó helyhez viszonyítva, akkor egy nappal kevesebbet foglalok (oké, ez nekem szerencsére nem szokott opció és gond lenni:D), minthogy olyanban töltsek x+1 napot, ahol hányni tudnék.
Különben pedig: miért adott a poszt-toló végül 4,6%-os értékelést? azért, hogy más laikusok is belecsússzanak? Le kell őket nullázni, minimális pontot adni, hosszú szöveggel, hogy más tanuljon belőle.
The Good Boy 2018.01.18. 21:12:10
van akinek ez is szempont, nekem valószínűleg fel sem tűnne (oké, nem azért "nyaralok", hogy a feleségem a fél napját konyhába töltse, mint otthon), vagy ha igen, sem ez lenne az első mondat az értékelésben (nem is lenne benne, annyira lényegtelen dolog).
Legutóbbi horvát nyaraláskor olyan helyen voltunk, ahol ugyanígy 9-10 értékelés volt (új hely volt, és ténylegesen is előző szezonban nyitott), 9,2-n állt foglaláskor, és a negatívumok csak olyanok voltak: gyenge wifi, meg hogy nem beszélt idegen nyelvet a tulaj/házigazda. És ezért húzták le páran a helyet. Aztán előző napon email-t kaptunk, hogy várnak, megyünk-e biztosan, majd az utazás napján még egyszer. majd miután nem reagáltunk ezekre, út közben felhívtak. És örültek, hogy úton vagyunk. Igaz, nem tökéletes brit angollal csevegett a hölgy, de a hazai lakosság kb. 98%-a boldog lenne, ha egy idegen nyelvet olyan szinten képes lenne beszélni. És persze a wifi is jó volt (már amennyit használtuk), a szálláson jó fajta vörösbor és behűtött ásványvíz, desszert fogadott. Mire hazaértünk, a helynek már 9,6 értékelése volt. Nem véletlen. Persze a facefüggő kockák valószínűleg fanyalogva néztek másik hely után az egy évvel korábbi értékelésekben szereplő gyenge wifi jel problémát olvasva (gondolom a tulaj is olvas értékelést, és orvosolta).
FDToth 2018.01.18. 22:20:46
rezeda9001 2018.01.18. 23:07:49
KaTe 2018.01.19. 02:06:58
Thule 2018.01.19. 10:16:42
Tehetséges ugandai buzi 2018.01.19. 10:17:40
Hátnem, hátde - ahogy azt Manyecska szokta volt mondani.
Tán a nagy, magyar Homár a Booking.com felügyeleti szerve?
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.19. 10:22:01
Sluck Ödön 2018.01.19. 11:08:43
Aqua? .. Ja aqua! No.
Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.19. 17:06:07
:))
Globális felmelegedésről nem hallottál? A jég elolvadt, fű nőlt helyette...
2018.01.20. 13:32:24
2018.01.20. 13:33:32
2018.01.20. 13:36:35
funfun 2018.01.20. 14:39:27
Egyébként a vendégértékeléseket mindig elolvasom, és azok alapján döntök. Ez egy nagy melléfogás volt, de nem a booking miatt.
Róza mama 2018.01.20. 14:53:30
A szállás címe mindig is publikus volt, ha akarta volna ez a szerencsétlen, biztosan ellenőrzi.
Nem tett, hülye maradt.
De hiszen éppen ettől vidám zug ez a Homár!
Estex 2018.01.20. 15:20:30
Miért nem tiltja le, ha egy szálláshelyre negatív értékelés megy? Mert az csak 1 értékelés, az összpont számít. Van egy érték ami alatt elméletileg felfüggesztik, illetve már a szálláskeresőnek is figyelmeztető jel lesz. ( a Booking értékelőrendszere javult, de régebben úgy emlékszem 1-5 skála volt, és a 4-essel már csak 7,5-re értékeltem a szállást...)
De a konkrét esethez: a hirdetés képei azért árulkodóak, mit ért terasz alatt, nincs egy kép a kilátással (ebből is csak azt hidd el el aminél látszik, hogy a szobából fotózták). De attól még ez valakinek megfelel (max leírja a kilátás hiányát, de jóra értékeli), mert a tenger miatt megy oda, a szállás meg alvásra és tisztálkodásra kell, ha a hegyről akar fotót készíteni, akkor meg keres egy megfelelő helyet rá.
Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2018.01.20. 15:47:09
dr utcai arcos 2018.01.20. 16:44:12
Mr. X 2018.01.20. 17:05:53
Mikor kiderült a turpisság, szerencsére még épp vissza tudtam mondani a foglalást, de nagyon észnél kell lenni, ha booking.com -on foglal az ember.
Piszkos Freud 2018.01.20. 17:32:06
2) Horvát nyaralás: csakis az adriatic.hr-en keresztül. Nagyon jó honlap, rengeteg szállás, (eddig) pontos információk.
3) Nagyon olcsó szállást még soha nem foglaltam a bookingon keresztül.
Jossarian 2018.01.20. 18:09:49
Agnus69 2018.01.20. 18:21:19
2018.01.20. 18:24:31
:)
Nyers Fa 2018.01.20. 18:29:36
Agnus69 2018.01.20. 18:32:42
2018.01.20. 19:26:57
Ritter Judit 2018.01.20. 22:24:57
Re-Peet 2018.01.20. 23:35:45
Re-Peet 2018.01.20. 23:43:11
gyongyi70 2018.01.21. 07:45:28
Én hosszú évek óta használom, és szerencsére csak egyszer volt problémánk, de a saját hibámnak tekintettem, hogy nem voltam elég körültekintő és tanultam előle. Egy római szállás a képek alapján szép csili-vili volt, jó helyen, jó volt az értékelése és a fő vonzereje egy pezsgőfürdő volt, végül a család azért szavazta meg a másik 4 versenyben lévő szállás közül. Ehhez képest a pezsgőfürdő pont nem működött, sőt, meleg víz sem volt az amúgy tényleg szép két fürdőszoba egyikében sem. Szóltunk a szállásadónak, ígérte, hogy intézkedik, jön a szerelő. Másnap hívott, hogy jött a szerelő, de majd csak egy nap múlva jön javítani. Végül utolsó estére lett meleg víz és még a pezsgőfürdőt is kipróbáltuk, de ez sovány vigasz volt. Próbált minket kárpótolni a tulaj, kaptunk jégbe hűtött pezsgőt, a gyerekek csokit, elvitt minket reggelizni, és kikunyizta, hogy nehogy lepontozzuk. Hát nem pontoztuk le. De utána tüzetesebben megnézve bár az összpontszáma jó volt, azért voltak korábban is olyan beírások, hogy nincs meleg víz, ez meg az nem stimmel. És rendre ott voltak a magyarázkodások, hogy 32 fok a víz, a teljesen alkalmas a zuhanyzásra, a beíró rontotta el a bojlert és még ő pampog stb. Azóta csak olyan helyre foglalok, ahol csak pozitív bejegyzések voltak és a tulaj max. megköszöni ezt.
Aurora86 2018.01.21. 08:42:40
Azt vettem még észre, hogy a külföldi vendégek sokkal kritikusabbak, és ezt nagyon helyesen teszik. A magyar vendégek érdekes módon általában el vannak ájulva egy bécsi 3+ csillagos szállodától, viszont németek, osztrákok, spanyolok reálisan rámutatnak az apróbb hibákra is. Így működik jól.
Én mindig bookinggal megyek, egyszerre látok 50 szállást, amiből válogatni lehet. És olcsóbb mint a saját honlap, sőt olcsóbb mindennél, plusz én már geniusos vagyok, az oár ezerrel még jobb. 90%-ban az utolsó napon is le lehet mondani a szállást.
Egyetlen egyszer volt probléma azzal, hogy bár fizettünk, a szálloda nem törölte a zárolást a kártyáról, ezt egy levél után 15 perccel intézte el a magyar ügyfélszolgálat.
Aurora86 2018.01.21. 08:47:18
WhiteFalcon 2018.01.21. 08:54:22
Persze, lehet szidni a bookingot, mert nem a valóságot írja le, de kis rutinnal felismerhető a marketing-szöveg és kiolvasható a sorok közül az esetleges csúsztatás. Azt is el tudom képzelni, hogy a poszter sosem járt még a horvátoknál és a 3 csillagos szállástól 4-5 csillagos szolgáltatást várt el.
tompus 2018.01.21. 09:53:53
6. Ienin 2018.01.21. 10:37:05
Valóság nevű unokahúgotok 2018.01.21. 11:34:26
Aztán ott vannak a részteles vélemények minden szállásnál (a nagyon újakat kivéve), azokat is érdemes átolvasni. ("Külföldiül" nem tudók használják a google fordítót - a szükséges infó azzal is dekódolható.)
Érdemes még alaposan megnézni az adott szállás pontos helyét (erre van a térkép, ahol jelölve van a szállás). Jó, ha pl. nagyobb városok esetében megnézzük a szállás és a meglátogatni tervezett helyek közötti tömegközlekedési lehetőségeket is; erre ott a google útvonaltervezője.
A fizetési feltételek lehetnek apróbetűsek, a kondíciókat pontosan meg kell és lehet ott nézni (egy kérdőjel van a fizetési feltételek mellett, arra rákattintva).
Aki így foglal a bookingon, az nagyon nem baszhat már rá... Én egyszer kerültem kellemetlen helyzetbe, amikor a - szintén horvát - szállásadó nem közvetlenül, hanem egy horvát utazási irodán keresztül volt fenn a bookingon és az illetőnek fogalma sem volt arról, hogy ez a szállásközvetítő már a foglaláskor lekért 30% előleget, így azt még egyszer ki akarta velem fizettetni. De egy rövid telefonnal ezt is tisztáztam. (Mindenesetre megírtam a bookingon az adott szálláshely értékelésekor.)
Romero1 2018.01.21. 13:06:09
Drago Brutic1 2018.01.21. 14:34:57
Nincs 500 booking ügynök, aki sorra járja az adriai putrikat.
El lehetne olvasni a szabályzatot.
Az értékeléseket nem is említem, annyian írták előttem. Eléggé jól megtalálható.
De.
Tavaly én is beleszaladtam egy horvát svindlibe, ami kb megegyezik a többiek kommentjével. A képek nem is a házról készülnek, a tengerparti helyszín 2 km, a takaros halászfalucska a faluvége, stb...
Horvátországba nem megyek többet nyaralni. A hely gyönyörű, de a hozzáállás kb a magyar zimmer feris vadkapitalizmus. Minimum ráfordítás maximum profit. Egyszerűen el vannak kényeztetve. Ehhez képest a Horvátországnál jóval alulértékeltebb Grúziában csupa jót tapasztaltam. Mindenki ezerrel lesi a vendég kívánságait, fejleszt. Az egy dolog , hogy 2 órára elmegy a melegvíz, de rajta vannak, intézkednek, szóval értenek az idegenforgalomhoz.
Vlad Tepes a jófiú 2018.01.21. 16:21:10
Másodszor: Mivel hitel vagy bankkártyával fizettél, ezért nem a booking, vagy a szálláshely tulajdonos szava a mérvadó, hanem a kártyatársaságé. Egy jóbarátomnak apartmanhotelje van. Ő is lelkesen beírta a szabályzatba, hogy no show esetén beterhelheti a kártyát a teljes összegre. Hosszú hónapok teltek el, amire az első ilyen esetre sor került. A vendég persze nyavalygott, mire az lett a vége, hogy a kártyatársaság szabályzata miatt egy éjszaka "fájdalomdíjat" kapott a barátom. A többit visszavették a bankszámláról Szóval, chargeback-et javasolnék.
W140 2018.01.22. 10:06:48
W140 2018.01.22. 10:13:48
Amúgy fizetni sehol nem forintban kell, és ugyanennyit fizet egy német, holland vagy amcsi is.
tomi107 2018.01.23. 22:00:28
Frankye_budapest 2018.01.24. 07:40:24
Kovolaci 2018.01.25. 07:06:00
Kelpo 2018.01.25. 12:30:02
katmanocs 2018.02.03. 08:57:05
Bár mi egyszer megszívtuk, egy új, értékelés nélküli apartmant foglaltunk 6 főre Berlin belvárosában a 4 napos hosszú hétvégére amiről kiderült hogy nem létezik... és semmilyen más szállás nem volt elérhető a booking-on 6 főre. Barátnőm itthonról foglalt nekünk egy valami távol-keleti konferenciaközpontot ahol volt szoba.. de kb fél napunk ment el erre. Hazatérve reklamáltam, közel 100.000 Ft-ot kaptam a bookingtól vissza pluszban a kifizetett pénz felett. Szóval korrektek voltak nagyon.