Az Elittárs.hu-t üzemeltető Affinitas GmbH "2008-as alapítása óta segíti a komoly kapcsolatra vágyó egyedülállók társkeresését." A tavalyelőtt arculatváltáson átesett cég az elmút 10 évben többször szerepelt a Homáron. Volt, aki lakonikus, volt aki vulgáris levélben számolt be a vele történtekről, de a lényeg egy volt: különös és különösen nagy figyelmet igénylő a tagsági rendszer náluk. Ez még mindig így megy, szóval nem győzzük elégszer mondani: először olvassunk, aztán mérlegeljük, és csak ezek után regisztráljunk. Ja, és ha nem akarjuk az automatikus gatyánkat is ráfizetni a társkeresésre, érdemes jelölni a naptárba a tagsági lejárta előtti 8. napot.
Sziasztok kedves Szerkesztők!
Jobb híján most már Hozzátok fordulok, mert nem tudom, mitévő legyek. :(
Az egész ott kezdődött, hogy fél évvel ezelőtt egy kedves ismerősömnek segíteni szerettem volna teljesen naivan. Hallott az Elittárs nevű "menő" társkereső oldalról, és egy fél éves tagságot akart befizetni. Ez ilyen "prémium" tagság, hónapra lebontva a legkedvezőbb. 15 ezer Ft-ról volt szó, és mivel csak kp-ja volt, az én kártyámmal "vásároltuk meg" a tagságot. Ő oda is adta nekem kp-ban, majd én el is feledkeztem az egészről.
Na, ekkor követtem el a hibát. :(
Január első munkanapján, arra lettem figyelmes, hogy levontak a számlámról 20 ezer Ft-ot. Hívtam a bankot, és kiderült, hogy "kedves" Elittárs levont a kártyámról pénzt, immár nem 15 hanem 20 ezer Ft-ot. Gyorsan emelkednek itt ezek a tagságok :(
Kérdeztem ismerősöm, hogy szeretne-e tag lenni újra, mert ha igen, akkor most meghosszabbítódott a tagsága. Mondta, hogy nem is tudott róla, nem is akar már tag lenni. Amúgy nem azért, mert a menő társkereső oldalon megtalálta élete párját...
Írtam a cég weboldalán talált email címre, hogy itt tévedés történt, és ezért kértem, hogy legyenek szívesek a pénz a számlámra visszautalni.
1-2 napon belül kaptam is választ. Az ügyfélszolgálatos hölgy teljesen kedvesen elmondta, hogy rendben, de az "adatkezelési szabályzatuknak megfelelően" nem adhatnak ki infót harmadik személynek. (Hej, de szépen is hangzik! Be is "nyaltam" rendesen!). Megkértek, hogy szóljak ismerősömnek, hogy az általa regisztrált címről írjon ő nekik. Ok.
Szóltam ismerősömnek. Meglepő módon kiderült, hogy ő már aznap írt nekik, amikor én szóltam, tehát felesleges volt nekem is írni, csak össze kellett volna kapcsolni a két emailt. De mindegy. Intézkedés a részükről nem történt, csak lerázás.
Ezután megint írtam, meg ismerősöm is írt újra (betéve engem a másolatba).
Időközben újra felvettem velük a kapcsolatot, mert ugye nem történt semmi. Erre a válasz az volt, hogy az "információt" az ismerősömnek megírták, kérdezzem őt. :o Ekkor már kicsit mérges voltam, írtam, hogy engem bizony nem érdekelnek az információk, szeretném a pénzem visszakapni. (Meg nem is szeretem, ha hülyére vesznek.)
Ekkor kiderítették, hogy ez nem így van ám! Ő nem tudja utólag lemondani a tagságot. Sőt, aznap sem! Ez úgy néz ki, hogy fél évente automatikusan frissül, és ezúttal le is vonják a megadott kártyáról az adott (immár magasabb) összeget. :o Neki már NAPOKKAL előtte (valami 5-7 nap) jeleznie kellett volna, hogy meg szeretné szüntetni a fiókját. És mivel ezt a pénz levonása napján tette meg, vagyis 1 nappal a lejárat után, így ez nem érvényes. Igen etikus üzletpolitika! :( Ez már nem is annyira elittárs, hanem pénzestárs :(
Mivel ismerősömmel egy másik email címet szoktunk használni, így ő engem egy másik email címemmel csatolt be (magán cím). Így én erről kezdtem el újra levelezni az Elittárssal. Már némileg mérgesen, de továbbra is tiszteletteljesen írtam nekik, hogy nekem bizony számít az a 20 ezer Ft, nincs magas keresetem, és határozottan közöltem velük, hogy erre én nem adtam engedélyt, le lettek nyúlva a kártyaadataim. Szó sem volt erről. Majd miután ezt megírtam, visszaírtak, hogy "Az ellenőrzés során sajnos nem találtuk az Ön által megadott e-mail címet rendszerünkben"...
Na, nálam ez volt az, amikor elszakadt a cérna, és írtam egy keresetlen levelet a számukra, konkrétan XY számára. Mivel mindig ilyen névvel válaszolnak, gyanítom, egyszemélyes ügyfélszolgálatról van szó. Bár nem tudom, egyáltalán létező név-e, végül is mindegy. A lényeg, hogy megy a levélharc, de a pénzem azóta (több mint 2 hete) nem került vissza a számlámra :(, és gyakorlatilag egyáltalán nem akarják megoldani a szituációt.
Hát, ilyen az "elittárs". Én ilyen társat biztosan nem szeretnék magamnak... :/
Köszönöm, hogy "meghallgattatok".
Brigi
Jogosan vonta le figyelmeztetés nélkül az Elittárs a tagsági díjat?
Kedves Brigi!
Az elittars.hu weboltalt az Affinitas GmbH. üzemelteti, amely egy Németországban bejegyzett gazdasági társaság. A honlap általános szerződési feltételei a német jogot kötik ki a felek között irányadónak, így a vállalat levélben meghatározott szerződés megszüntetésére vonatkozó eljárását is csak a német jog ismeretében lehet megítélni.
A cég általános szerződési feltételit áttekintve az állapítható meg, hogy a fogyasztó a fizetési kötelezettséggel járó prémium tagságát a felmondási határidőn belül szüntetheti meg, amely 7 nappal a szerződési időszak lejárta előtt ér véget. Ha ez időszak alatt a fogyasztó nem mondja fel a szerződést, akkor az meghosszabbodik és a cég jogosult az ezzel kapcsolatos előfizetési díjra. A felmondást a fogyasztó írásban köteles közölni a gazdasági társasággal, amelyet e-mailben, faxon vagy postai úton is lehetősége van megtenni a vonatkozó szabályok alapján. A szerződési feltételek arról is rendelkeznek, hogy e-mailben csak a regisztráció során alkalmazott e-mail címről lehet a szerződést érvényesen megszüntetni.
Fentiek alapján úgy tűnik, hogy a gazdasági társaság az általános szerződési feltételeik szerint járt el, amikor levonta a további előfizetési díjat. A szerződés teljesítése és megszűnésével kapcsolatos igényeket ezt meghaladóan a gazdasági társasággal szemben az Európai Fogyasztói Központ segítségével lehet érvényesíteni.
Az utolsó 100 komment: