Tékozló Homár

Új arculattal, régi módszerekkel dolgozik az Elittárs

2018.01.26. 11:59 | Homár Hilda | 123 komment

screenshot_2018-01-26_11_37_42.png

Az Elittárs.hu-t üzemeltető Affinitas GmbH "2008-as alapítása óta segíti a komoly kapcsolatra vágyó egyedülállók társkeresését." A tavalyelőtt arculatváltáson átesett cég az elmút 10 évben többször szerepelt a Homáron. Volt, aki lakonikus, volt aki vulgáris levélben számolt be a vele történtekről, de a lényeg egy volt:  különös és különösen nagy figyelmet igénylő a tagsági rendszer náluk. Ez még mindig így megy, szóval nem győzzük elégszer mondani: először olvassunk, aztán mérlegeljük, és csak ezek után regisztráljunk. Ja, és ha nem akarjuk az automatikus gatyánkat is ráfizetni a társkeresésre, érdemes jelölni a naptárba a tagsági lejárta előtti 8. napot. 

Sziasztok kedves Szerkesztők!

Jobb híján most már Hozzátok fordulok, mert nem tudom, mitévő legyek. :(

Az egész ott kezdődött, hogy fél évvel ezelőtt egy kedves ismerősömnek segíteni szerettem volna teljesen naivan. Hallott az Elittárs nevű "menő" társkereső oldalról, és egy fél éves tagságot akart befizetni. Ez ilyen "prémium" tagság, hónapra lebontva a legkedvezőbb. 15 ezer Ft-ról volt szó, és mivel csak kp-ja volt, az én kártyámmal "vásároltuk meg" a tagságot.  Ő oda is adta nekem kp-ban, majd én el is feledkeztem az egészről.

Na, ekkor követtem el a hibát. :(

Január első munkanapján, arra lettem figyelmes, hogy levontak a számlámról 20 ezer Ft-ot. Hívtam a bankot, és kiderült, hogy "kedves" Elittárs levont a kártyámról pénzt, immár nem 15 hanem 20 ezer Ft-ot.  Gyorsan emelkednek itt ezek a tagságok :(

Kérdeztem ismerősöm, hogy szeretne-e tag lenni újra, mert ha igen, akkor most meghosszabbítódott a tagsága. Mondta, hogy nem is tudott róla, nem is akar már tag lenni. Amúgy nem azért, mert a menő társkereső oldalon megtalálta élete párját...

Írtam a cég weboldalán talált email címre, hogy itt tévedés történt, és ezért kértem, hogy legyenek szívesek a pénz a számlámra visszautalni.

1-2 napon belül kaptam is választ. Az ügyfélszolgálatos hölgy teljesen kedvesen elmondta, hogy rendben, de az "adatkezelési szabályzatuknak megfelelően" nem adhatnak ki infót harmadik személynek. (Hej, de szépen is hangzik! Be is "nyaltam" rendesen!). Megkértek, hogy szóljak ismerősömnek, hogy az általa regisztrált címről írjon ő nekik. Ok.

Szóltam ismerősömnek. Meglepő módon kiderült, hogy ő már aznap írt nekik, amikor én szóltam, tehát felesleges volt nekem is írni, csak össze kellett volna kapcsolni a két emailt. De mindegy. Intézkedés a részükről nem történt, csak lerázás.

Ezután megint írtam, meg ismerősöm is írt újra (betéve engem a másolatba).

Időközben újra felvettem velük a kapcsolatot, mert ugye nem történt semmi. Erre a válasz az volt, hogy az "információt" az ismerősömnek megírták, kérdezzem őt. :o Ekkor már kicsit mérges voltam, írtam, hogy engem bizony nem érdekelnek az információk, szeretném a pénzem visszakapni. (Meg nem is szeretem, ha hülyére vesznek.)

Ekkor kiderítették, hogy ez nem így van ám! Ő nem tudja utólag lemondani a tagságot. Sőt, aznap sem! Ez úgy néz ki, hogy fél évente automatikusan frissül, és ezúttal le is vonják a megadott kártyáról az adott (immár magasabb) összeget. :o Neki már NAPOKKAL előtte (valami 5-7 nap) jeleznie kellett volna, hogy meg szeretné szüntetni a fiókját. És mivel ezt a pénz levonása napján tette meg, vagyis 1 nappal a lejárat után, így ez nem érvényes. Igen etikus üzletpolitika! :( Ez már nem is annyira elittárs, hanem pénzestárs :(

Mivel ismerősömmel egy másik email címet szoktunk használni, így ő engem egy másik email címemmel csatolt be (magán cím). Így én erről kezdtem el újra levelezni az Elittárssal. Már némileg mérgesen, de továbbra is tiszteletteljesen írtam nekik, hogy nekem bizony számít az a 20 ezer Ft, nincs magas keresetem, és határozottan közöltem velük, hogy erre én nem adtam engedélyt, le lettek nyúlva a kártyaadataim. Szó sem volt erről. Majd miután ezt megírtam, visszaírtak, hogy "Az ellenőrzés során sajnos nem találtuk az Ön által megadott e-mail címet rendszerünkben"...

Na, nálam ez volt az, amikor elszakadt a cérna, és írtam egy keresetlen levelet a számukra, konkrétan XY számára. Mivel mindig ilyen névvel válaszolnak, gyanítom, egyszemélyes ügyfélszolgálatról van szó. Bár nem tudom, egyáltalán létező név-e, végül is mindegy. A lényeg, hogy megy a levélharc, de a pénzem azóta (több mint 2 hete) nem került vissza a számlámra :(, és gyakorlatilag egyáltalán nem akarják megoldani a szituációt.

Hát, ilyen az "elittárs". Én ilyen társat biztosan nem szeretnék magamnak... :/

Köszönöm, hogy "meghallgattatok".

Brigi

Jogosan vonta le figyelmeztetés nélkül az Elittárs a tagsági díjat?

Kedves Brigi!

Az elittars.hu weboltalt az Affinitas GmbH. üzemelteti, amely egy Németországban bejegyzett gazdasági társaság.  A honlap általános szerződési feltételei a német jogot kötik ki a felek között irányadónak, így a vállalat levélben meghatározott szerződés megszüntetésére vonatkozó eljárását is csak a német jog ismeretében lehet megítélni.

A cég általános szerződési feltételit áttekintve az állapítható meg, hogy a fogyasztó a fizetési kötelezettséggel járó prémium tagságát a felmondási határidőn belül szüntetheti meg, amely 7 nappal a szerződési időszak lejárta előtt ér véget. Ha ez időszak alatt a fogyasztó nem mondja fel a szerződést, akkor az meghosszabbodik és a cég jogosult az ezzel kapcsolatos előfizetési díjra. A felmondást a fogyasztó írásban köteles közölni a gazdasági társasággal, amelyet e-mailben, faxon vagy postai úton is lehetősége van megtenni a vonatkozó szabályok alapján.  A szerződési feltételek arról is rendelkeznek, hogy e-mailben csak a regisztráció során alkalmazott e-mail címről lehet a szerződést érvényesen megszüntetni.

Fentiek alapján úgy tűnik, hogy a gazdasági társaság az általános szerződési feltételeik szerint járt el, amikor levonta a további előfizetési díjat. A szerződés teljesítése és megszűnésével kapcsolatos igényeket ezt meghaladóan a gazdasági társasággal szemben az Európai Fogyasztói Központ segítségével lehet érvényesíteni.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2018.01.26. 12:03:56

Kerj chargeback-et, es ignorald a leveleiket, max kibannolhatnak :)

FDToth 2018.01.26. 12:12:03

Ez sajan igy muokodik. Szte illene azer a tagsag megujitasa elott neha hettel egy e-mailben a felhasznlaonak, higy lassan lejar es hosszabitjak automatikusan, ha nem szereten akkro mondja le (ahogy pl az appe, teszi az appoknal). Persz ez nem kotekezo, de nyilavan pozitiv uzektpilitikara utal...

eatsleepbasketballrepeat 2018.01.26. 12:13:03

Csak akkor indít a bank chargebacket, ha ügyfél csatolja a vállalkozással folytatott célra nem vezető levelezését + vizsgálatuk alapján a panasz jogos is. Itt ez nem áll fenn, a cég ÁSZF szerint cselekedett.

A nick már létezik! válassz másikat! 2018.01.26. 12:13:45

Nagyon egyszerű: Mivel te nem vagy szerződő ügyfelük, így veled nem is hosszabbíthatnak szerződést.
Innentől megáll a hitelkártya adatok illetéktelen kezelése, azokkal való visszaélés. Egy élelmesebb ügyvéd még a csalást is rájuk húzhatja.
Akár egy német bíróságon is megállna a dolog.

Zephyré 2018.01.26. 12:17:24

@Rejtélyes: igen, van olyan cég, ahol működik a chargeback. na az elittárs pont a lehúzásra lett létrahozva - ezért náluk nem annyira működik.

Darth Revan 2018.01.26. 12:29:02

@eatsleepbasketballrepeat: " a cég ÁSZF szerint cselekedett."

Nekem a Finn Vasuttal volt egy esetem, ok is az ASZF szerint jartak el, amikor a kieso jarat miat nem karpotoltak, de a bank jogosnak itelte a chargebacket es visszakaptam a penzem

vanek ur 2018.01.26. 12:31:53

Posztolót lehet már? Előfizetést - főleg automatikusan megújulót - nem veszek másnak a saját kártyámmal. Merthogy én szívok, ha ő nem mondja le időben. Esélyem sincs azt a pénzt visszakapni.
Józan paraszti ész használatával a megújuló előfizetés csapdája egyszerűen kikerülhető: amint nincs az adott szolgáltatásra szükségem, azonnal lemondom. Még az ÁSZF-et se kell elolvasni hozzá. Inkább csak ajánlott, mert tudnak benne lenni elég szemét szabályok (pl. biztosítást a fordulónap előtt legkésőbb 30 nappal le kell mondani, ha utána teszed, így jártál...)
"Mondta, hogy nem is tudott róla, nem is akar már tag lenni. Amúgy nem azért, mert a menő társkereső oldalon megtalálta élete párját..." Ebben a szituációban hiába küldik az e-mailt, a haver valószínüleg olvasatlanul törölgette a társkereső oldalról érkező leveleket. (Az meg külön szépség, hogy ő maga ezek szerint elérhetőnek mutatkozott az oldalon más társkeresők számára. Kíváncsi vagyok, a megtalált "élete párja" mit szól ehhez...)

.Manyecska 2018.01.26. 12:44:53

Én nemtom ahányat találok társkeriről mind meghal..... /jelige: Rókatündér/....

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.26. 12:56:05

@xoxoxo: na ja, rögtön a befizetéskor le is kellett volna mondani, használni egy évig, aztán mindenki megy a dolgára. Ha esetleg bejön, akkor befizetni megint.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2018.01.26. 12:56:07

@Rejtélyes: Chargeback-et nem kérhet, mert jogszerű volt az Elittárs. Legalábbis a kártyatársaság ebben az esetben nem fog a panaszos mellett dönteni. Így pedig a chargeback eljárás díját is a panaszosnak kell megfizetnie, ami további 20.000 ft körüli összeg lesz.
A panaszos helyében én a barátjától elkérném a 20.000 ft-ot, és nem folynék bele az ügybe jobban. A barátja meg intézkedjenek, hogy a következő díj előtt időben felmondja a szerződést, mert a k*rvaaanyátokadjátokvisszaazsét nem biztos, hogy az Elittárs részéről írásbeli felmondásként értelmeződik, és akkor a következő 20.000 pénz is jogszerűen levonásra kerül.

eatsleepbasketballrepeat 2018.01.26. 13:48:28

@Darth Revan: Ez OK. De ebben az elittársas történetben miért lenne jogos a chargeback? Mert hülye volt és nem olvasta el az ÁSZF-et? :-)

Nouby 2018.01.26. 14:32:58

Ez EU páros lábbal beleszállhatna a felhasználói tevékenység nélküli szerződés megújulásokba... ráutaló magatartás se legyen.

Ha valamire befizetek 1 évre akkor írjon a rendszer és fizetek újra és kell a szolgáltatás...

Ezek a cégek arra vannak berendezkedve hogy úgy is elfelejted...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.26. 14:36:27

@Nouby: Nézd, van aki ebből él meg, van aki rendes szolgáltatástól. Van, aki a megrendelésedre szart küld, és abból él meg, hogy nem mindenki küldi vissza. Különböző stratégiák vannak. Nem lehet minden pofon mellé rendőrt állítani.

Darth Revan 2018.01.26. 14:44:07

@eatsleepbasketballrepeat:

mert tisztessegtelen az aprobetu moge bujni.

Nouby 2018.01.26. 14:49:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Átbaszás és átbaszás között is van különbség.

Más az ha fillérekért veszel valamit és minőséget vársz el és más hogy egy cég apróbetűzik és lop.

Praedikator 2018.01.26. 14:59:25

Az ismerőstől kell kérni a pénzt, mivel ő "ikszelgetett" össze vissza. Aki hamar "elittársat" akar, az bizony penget....De van még a mi világban olyan , magát elitnek gondoló személy, aki hisz az ilyen társkeresőknek? Ennyi erővel menjen jóshoz, kb. ugyanaz a szint. Remélem ez az "elit" nem Magyarország ügyeit intéző személyekből áll...:/

SarahConnor 2018.01.26. 15:12:48

Márpedig az Elittárs így működik, tetszik, nem tetszik, nem olvastátok el a szerződési feltételeket. Ott benne van, az internet meg tele copy-paste ugyanezzel a sztorival.
Sajnos nyelni kell.
Az ismerősöd részéről etikus lenne kifizetni a 20ezret, ha már ő is marha volt, és a szolgáltatást is ő kapja.

vizsla_barat 2018.01.26. 15:39:55

Az ilyen szarokra van kitalalva az "ideiglenes" bankkartya szam generator, marmint ha az ott a vadkeleten mukodik. Szoval 15e pezo kell? Csinalsz egy szamot ami 3 honapig ervenyes, teszel ra 15001 ft keretet es fizetsz. Utana johet a szamla dogivel.

Xezs6 2018.01.26. 16:55:31

Nem vonhat le SEMMIT önkényesen! Még ha élt is az ügyfél szerződése, akkor is az ügyfélnek kell kiegyenlítenie az ellenértéket MANUÁLISAN vagy maximum CSOPORTOS BESZEDÉSSEL. Ez a cég már azzal is törvényt sért, hogy az ügyfél CVV kódját eltárolta (ez a 3 számjegy, ami a fizetéshez kell a kártya hátoldaláról), mivel a jelenlegi EU-s jogszabályok értelmében ez tilos. Tehát ügyfél helyében én nagyon gyorsan feljelentést tennék tiltott adatkezelési gyakorlat címén, ez pedig a cégnek nem 20 ezerbe, hanem 20 millióba fog kerülni. Euróban.

Xezs6 2018.01.26. 17:16:06

@Bicepsz Elek: Köszönjük a kéretlen reklámot, természetesen nem kattintunk rá. Mehetsz haza.

01R4cj52cyiK 2018.01.26. 20:32:05

@Xezs6:
Roviden: Elso fizeteshez opcionalis a CVV kod a masodikhoz mar nem is kell

Hosszan:
Kezdjuk a dolgot a fizetes technikai oldalarol. A fizetesi folyamat a kovetkezo keppen nez ki.
Elittárs -> Payment Service Provider(PSP) -> Acquirer -> Kartya tarsasag -> Ugyfel bankja.

Amikor fizetel az Elittarson akkor Elittars csak a bankkartyad elso 6 karakterek (BIN) es utolso 4 karakteret es lejarati datumot menti el azonositasi celbol. A teljes bankkartya szamot tovabbitja a PSP szamara aki ezert cserebe ad szamodra egy token a jovobeli tranzakciokhoz. A CVV nem szukseges a tranzakcio vegrehajtasahoz es jelentosebb cegek mar nem is kerik (Amazon/PayPal/Netflix). Az elso tranzakciohoz az acquirer a CVV ellenorzes celjabol de megujjulo tranzakciohoz mar nem kell CVV. Ezert lehetseges Amazon/Paypal/Elittars masodik fizeteshez mar nem kell CVV beirnod.

Amikor elofizetsz a premium szolgaltatasra akkor egy olyan szerzodest irsz ala mint pl a mobilszolgaltatonal. Azaz a fizetes hianya nem jelenti a szerzodes felmondasat. Ha ebben az esetben ha nem tudtak volna levonni a penzt a kartyadrol akkor elso korben belso behajtasi csoporthoz kerult volna az ugyed akkor minimalis buntetessel meguszhato. Ha nem fizeted ki akkor megy kulso behajto ceghez es mivel nemzetkozi behajto irodakkal dolgozik tehat min 100eur lenne az elso ugyvedi felszolitas amit kapnal.

Miert ujjitja meg automatikas az elofizetesedet a ceg?
Azert mert egy almot ad el neked es almok arulasa rendkivul draga. Eves bevetel ~50% csak marketingre megy el tehat elso 15eFt csak a marketing koltsegek fedezesere ment el a masodik 20e fizetik alkalmazottakat stb...
Nem egy olyan szolgaltatast arulnak amire tenyleg szukseged lenne hosszu tavon (Netflix/Spotify).

Jovore szoloan ha egy olyan szolgaltatasra fizetsz elo ami nem havonta fizetsz ki akkor azt fizetes utan egybol mond fel es manualisan ujjitsd meg minden alkalommal.

Xezs6 2018.01.26. 21:31:37

@01R4cj52cyiK: Nem tudom hogy ez tényleg így van-e, de akkor sem értek egyet azzal, hogy egy tranzakció után kap a szolgáltató egy örökké termő tokent és onnantól kezdve azt vonogat a számláról amit csak akar.

Mindenesetre amit írtál azt fenntartásokkal kezelem mert tele van helyesírási hibákkal, az meg sosem jelent jót.

GhostBusters 2018.01.26. 23:36:50

@01R4cj52cyiK: Mester, én is ezt akartam írni: amit írtál, nem is lenne rossz, angolul utána is nézek, de ennyi hibával teljesen hiteltelenné válik (v.ö. aki nem tud írni és fogalmazni, hogyan tudna ilyen kérdésben állást foglalni).

Az például milyen nyelven van, hogy "fizetel"? Ez hogy megy át a te belső szűrődön és igényszinteden?

ptspts 2018.01.27. 02:11:01

Aki nem akar az évente megújuló előfizetések és hasonlók miatt fölöslegesen költekezni és ügyeket intézni, annak ajánlom, hogy használjon elektronikus naptárat, ami tud e-mail-értesítőket küldeni, és állítson be e-mail-értesítőt

* minden megújuló szolgáltatáshoz 1 hónappal és 1 héttel azelőttre, amíg még le lehet mondani. (Sikeres fizetés után azonnal állítsa be, periodikusra állítsa az értesítést.)
* éves bérlet lejárta előtt 1 hónappal és 1 héttel előttre.
* személyi igazolvány, útlevél, vízum stb. lejárata előtt 6, 3, 2 és 1 hónappal előttre is.
* érdekes leárazások, akciók előtt 1 héttel előttre, évente ismétlődőre beállítva.
* sport- és kulturális események előre meghirdetett jegyvásárlási időpontja előtt 1 héttel, 2 nappal és 1 nappal előttre, hogy az elsők között vehessen jegyet.

Rokonok, barátok születésnapját, névnapját és egyéb évfordulókat is be lehet állítani.

herk 2018.01.27. 11:02:32

@Xezs6: @GhostBusters: Én is ezen az állásponton voltam, amig egyszer vissza nem olvastam amit irtam. Csak pislogtam, hogy hogy lehet benne ennyi helyesirási hiba, elütés. Ez azért van szerintem, mert bár az agy kiadja a tutit a kéznek, de közben a rutin meg az évek miatt kihagy a system. Amkor begépelek fél oldalt és visszaolvasom, csak hűledezek, hogy dehát ezt biztos nem én irtam, és itt a helyesirásra gondolok. Tartalomban természetesen odab.sz, de ha azt akarom, hogy rendben legyen a helyesirás is, akkor muszáj átolvasni. Namármost ha éjfélkor irok, és már mennék aludni akkor nem mindig olvasom vissza. Szerintem csak ennyi a történet.

VRRRT 2018.01.27. 13:29:36

Ezért találták fel a csak a neten használható bankkártyát. Ott használat előtt szépen beállítod, hogy mekkora összeg, hány tranzakció, és hogy mennyi ideig éljen. Így védve vagy nem csak az illetéktelenek ganéjkodásaitól, hanem az efféle balesetektől is.

Jobban tudja 2018.01.27. 15:55:54

@eatsleepbasketballrepeat: Olvasgass már kis polgári jogot a hülyeségek helyett. Nem az a tuti és törvényes amit egy debil cég megfogalmaz az ún. szar ÁSZF-jében. Azok nagy része törvénysértő baromság, pont azért mert ilyen semmihez nem értő okoskák írogatták hasraütve, komoly, évekig folytatott tanulmányok és kellő gyakorlat híján. A törvényben foglaltak kizárólagod mércéje mindennek. Az ÁSZF csak egy teleírt klozettpapír. Szart se ér, ha nem felel meg a törvényi kritériumoknak. Én is hiába fizetnék nyomtatott ezressel, ha nem az lenne, mint amit az MNB kibocsát.

Jobban tudja 2018.01.27. 15:58:03

Na végre egy gondolkodó ember a sok faszkalap közt! Pontosan! A levonás egy alkalomra vonatkozik és ennyi. Szóval lehet itt hisztizni az agymosott gyökereknek, mert basztak iskolába járni. Helyette szétitták szétdrogozták az agyukat, de akkor is így van.

.Manyecska 2018.01.27. 16:00:51

Mellékgyökerek a főgyökérzet mellett, stimmel.

Jobban tudja 2018.01.27. 16:02:32

@01R4cj52cyiK: Kevered itt a hülyeségeddel a technikai részleteket a bank- és polgári joggal. Gondolkozz már? Ki a faszt érdekli a hülyeséged a PSP-vel, CVC-vel meg egyéb baromsággal? A jogalap a lényeg te szerencsétlen. Miért mindig a takarítónő meg a portás akarja agysebészeti kérdésekben a tutit megmondani, amikor gőze sincs az egészről? Mi vagy te valami szakjogász? Lófasz vagy te nem szakjogász. Én sem pofázok bele autószerelési kérdésekbe, hogy okoskána tűnjek.

.Manyecska 2018.01.27. 16:04:39

@ptspts: de nem???? :) Én is azért nem értem mert ugye a netes utalásnál.......bár az a baj hogy ott nem lépsz be a netbankba...! illetve nem lépett be a netbankban hanem más felületről indította meg az utalást. Tehát nem tette be csoportos utalásba. Ja, én is ezen filóztam, csoportos utalási megbízást is simán be lehet így állítani..... csak el kellett volna olvasni az ÁSZF-et. Ha tetszik ha nem, mivel azzal fogadja el a szerződési feltételeket. ügyvéd legyen a talpán kedves @Jobban tudja: aki azok után is kimosdatja a kuncsaftot a szarból! Így is túl sok kis hazánkban az ügyvéd, jogász, büfé-ruhatár szak..

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.27. 16:30:30

@Xezs6: idézz már be valami jogszabályt vagy törvényt, mert ha ez igaz lenne rengeteg magyar és nemzetközi szolgáltató működne jogellenesen. Ahhoz pedig, hogy a második, többedik alkalommal beterheljék a kártyád, már nem szükségesek ezek az adatok. A bankoknál is ilyen esetben élből elutasítják a visszatérítést. Megújuló előfizetésnél csak akkor lehet panasszal élni, ha annak lemondása után is terhelik a kártyát.

nyu 2018.01.27. 16:31:48

@ptspts: "személyi igazolvány, útlevél, vízum stb. lejárata előtt 6, 3, 2 és 1 hónappal előttre is."

Ezekhez speciel pont nem kell, mert az Ügyfélkapuhoz regisztált emailcímedre automatikusan jön emlékeztető a hivatalos irataid lejárta előtt 2, majd 1 hónappal.

GregorEisenhorn 2018.01.27. 17:53:06

@A nick már létezik! válassz másikat!: "Innentől megáll a hitelkártya adatok illetéktelen kezelése, azokkal való visszaélés." Ühüm, persze, igen... az első kérdés az lesz hogy megnézik hogy vajon hogyan lett jóváhagyva a fizetés CVV-vel vagy esetleg még MastercardSecure-al vagy Verified by Visa-val ahol ugye + egy kóddal kell megerősíteni a tranzakciót. (és ezekre már kapásból nincsen chargeback max nem teljesítés esetén) Ellopták a kártyát ? Aha és csak ez az egy tranzakció van rajta ? Persze... Szóval 3mp alatt derül ki hogy a kártyatulaj adta meg az kártyaadatokat, lesz egy bukott pere, és a bank ha épp olyan kedvében van még fel is rakja a KHR-re mivel úgy jelentett kártyaadattal visszaélést hogy végig tudta hogy saját maga hagyta jóvá a tranzakciót.

Gratulálok

GregorEisenhorn 2018.01.27. 18:04:41

@Xezs6: pontosan úgy van ahogy @01R4cj52cyiK írja, akár helyesírási hibákkal teletűzdelve akár a legékesebb magyarsággal. Ez egy megújuló előfizetés ameddig az előfizető le nem mondja. Itt max akkor nem lett volna terhelés ha közben változik a kártyaszám...

Ha már szabad token: akkor autókölcsönző: ők kb fél év - egy évig terhelhetnek, és az se segít ha letiltod a kártyádat vagy esetleg új kártyát kérsz. Miért ? Mert pl lehet hogy balesetet okozol, tilosban parkolsz vagy csak simán összetöröd a kocsit, és ezeknek nem akkor lesz meg a költsége amikor visszaveszik az autót.

lutria 2018.01.27. 18:08:51

Egy ismerősöm évekkel ezelőtt igénybe vett valami ingyenes próbaidőszakot az elittársnál,mikor letelt a próba nem lett fizető ügyfél,lemondta/felmondta/törölte stb.,először azért kapott rengeteg e-mailt hogy mennyire sajnálják a döntését de még mindig újra regisztrálhat stb.,nem reagált rá semmit-ennek ellenére már évek óta heti rendszerességgel kapja az üzeneteket tőlük hogy Tercsi,Fercsi,Kata,Klára megnézte az adatlapját és üzenetet írt neki...Nagyon ragadósak...

GregorEisenhorn 2018.01.27. 18:11:07

@Darth Revan: igen mert a bank úgy ítélte meg hogy jogos az igényed mivel a szolgáltató nem teljesített. Itt viszont teljesített, biztosította továbbra is a szolgáltatást, az nem az ő felelőssége ad1 hogy az előfizető a cimbit kérte meg hogy az ő kártyájával fizessék ki ad2 hogy már az előfizető (haverja) nem is használja.

Tudod Te azt jól! 2018.01.27. 18:16:22

@GregorEisenhorn: olvasd el a postot is szerintem! EGYSZER fizetett a barátja helyett most is tőle vonták a díjat. Nem ő a szerződő fél. Milyen alapon terhelnek rá bármit is?
Nem az első fizetést kifogásolja hanem a mostanit.
A gratulációt köszönöm

jjoey 2018.01.27. 18:34:10

Javaslom gyorsan atnezni az Unios jogi alapelveket. Hatarozott ideju fogyasztoi szerzodes, ceg es mgszemely kozott, nem hosszabodhat meg automatikusan, ha a mgszemely azt nem mondja fel. Itt a nemet jog sem mond mast.

GregorEisenhorn 2018.01.27. 18:55:13

@Tudod Te azt jól!:

Értem: tehát amikor először levonták az előfizetési díjat az jogos volt (akkor ezek szerint azt te is elismered hogy az első alkalommal azért valamilyen szinten a kártya tulajdonosának is köze volt az ügylethez) de amikor ez másodszor megtörtént ez a viszony már nem állt fent ? Miért is ? Mégegyszer: amikor valaki előfizet egy ilyen szolgáltatásra, de pl mondhatnék folyóirat előfizetést is, akkor egy megújuló előfizetést veszel, azzal hogy amennyiben nem mondod le a szolgáltató ezt úgy veszi hogy te meg akarod hosszabbítani az előfizetést. Ha nem akarod meghosszabbítani akkor X nappal előbb mondd le. Amúgy kb 100% hogy amikor az első előfizetés megtörtént akkor a visszaigazoló emailben ezt leírták, ráadásul azzal a kitétellel hogy a megújuláskor az akkori (és általában nem promócionális) díj kerül beterhelésre. Ezért terhelték be a kártyát. A szolgáltatót az se érdekli hogy Kis Gizi nevű felhasználó Nagy Brigi kártyájával fizetett mert pl ahogy a fenti eset mutatja vannak Kis Gizik akik bár az Elittársra akarnak regisztrálni mert egyrészt én is Elit vagyok másrészt ott ki lehet fogni a hozzám passzoló Elit pasit persze úgy hogy vagy nincs bankkártyám vagy nincs rajta 15K vagy épp közös kasszán vagyok a már nem annyira elit pasimmal és nem akarom hogy meglássa a terhelést.... Ha meg Nagy Brigi kártyaadataival visszaélve vették az előfizetést lehet hívni a bankot és jelezni hogy bizony más használta a kártyámat, le lesz tiltva a kártya a pénz vissza lesz adva és fél év múlva nem lesz terhelés.... Nem kell ehhez kvantumfizikusnak lenni.....

.Manyecska 2018.01.27. 18:59:30

Aki még egyszer az újítást két j-vel írja ráverek az ujjaira, vonalzóval.....
/mondjuk BDSM oldalakon ezért VIP lennék vagy mi .:DDD/

zuhanorepulesss 2018.01.27. 19:13:15

Emberek..
Beallitasok-automatikus megujulas kikapcsolasa. Klikk. Nem kell ehhez ertesitoket beallitani.
Aki meg nem tajekozodik, fizesse ki a tanulopenzt. Higyjetek el, legkozelebb tuti nem felejti el.
Masreszt..ismerosnek elofizetni barmire sajat bankkartyaval?!?!?! Letezik smses es eloreutalasos kifizetes.
A poszterinanak nem volt eleg draga a sajat penze. Akkor meg ne sirjon a szaja.
Uff.

GregorEisenhorn 2018.01.27. 19:20:57

@Tudod Te azt jól!: +1

Kicsit másképpen: Ezt a regisztrációt / Előfizetést kétféleképpen lehetett létrehozni:

1: A kártyatulajdonos posztoló leült a gép elé, létrehozott barátnő/barát nevében egy felhasználói fiókot, megadta a kártyaadatait, fizetés megtörtént lehet menni vadászni. Ugye itt fel se merülhet a kérdés hogy ki az előfizető.

2: Barát / barátnő ül le a gép elé regisztrálja magát és fizet a barátnő kártyaadatait felhasználva ekkor valóban barát / barátnő az előfizető azonban a barátnő beleegyezésével használta a kártyaadatokat, és emiatt a szolgáltatót pont nem is kell hogy érdekelje hogy az előfizető megfeledkezett az egészről. Ráadásul ez utóbbiért ha kiderül és ezután kb bármi valós visszaélés történt volna a kártyával a bank egy fillért nem fizetett volna mert a barátnő harmadik félnek adta meg a kártyaadatait ami ugye nem rendeltetésszerű használat és az alapvető biztonsági szabályok megszegése.

Baráton / Barátnőn bevasalni a 20K-t, ha nem megy benyelni vagy polgári per. Csókolom

.Manyecska 2018.01.27. 20:23:08

Vagy nyomjátok hármasban. Összköltség-elszámolás rulez!

Zsuzsi25 2018.01.27. 22:15:04

@lutria: Az összes társkeresö ilyen.... 1 évet voltam összesen regisztrálva....még 2009-ben. Azoza is jönnek a levelek :D

CID 2018.01.28. 09:36:57

Elittársra akar regisztrálni, de nincs bankkártyája? Hmmmm :D

Bellagio 2018.01.28. 10:46:52

A posztiro uj lehet az interneten, minden szolgaltatas megujul automatikusan, hacsak idoben le nem mondjak.

Távoli Fitymacsattogás 2018.01.28. 13:52:15

Az ELITTARS egy rövidítés: ELITTA az eszét a Regisztráló Szerencsétlen.

A poszter vegye úgy, hogy a 20e forintért olcsón elvégzett egy alapvető tanfolyamot a netes bankkártyahasználattal, meg a haverok helyetti fizetéssel kapcsolatban.

Netflixre, HBOGO-ra se fizessen elő, ott is megújuló fizetés és automatikus kártyaterhelés van, meg még tízezer helyen a neten.

.Manyecska 2018.01.28. 14:37:12

@Távoli Fitymacsattogás: az én pááárom -párkereső- ritkán issza szét az agyát de akkor nagyon alapos munkát végez pár helyről kitiltották továbbá a hetedikről lóg fél kézzel meg egyéb performanszokat is tud bemutani ha valaki felb..... az agyát. És mindig van olyan gyökpér hihetetlen /nem én../ még a detoxból is hazajött aztán visszavitték. :DDD Nem unalmas óhhh nem viszont drog nélkül-antidrog!- is képes duracell módban imádni.:D
csak az a rohadt cigi az ne lenne...múltkor leégett a hajam..../is/ :DDD ON

sagrin 2018.01.28. 14:39:03

Én egy szakújság előfizetéssel jártam így. Egy évre fizettem elő, mikor lejárt(nak hittem), továbbra is kézbesítették havonta a folyóiratot. (Egy szám 4000 Ft/a teljes évre 40.000 Ft-ba került 11 szám, ez tartalmazta a kézbesítés EU-n nelüli költségét is.) Ekkor tollat ragadtam (német fordítóval, mert bár előfizetéskor jeleztem/kértem az “angolul ügyintézés” opciót, az mégsem működött!), írásban lemondtam(?!) az “előfizetést”, jeleztem, nem kérek további lapszámokat, a már kipostázottakat pedig visszaküldöm. Na, jött a válasz, a német üzletpolitika fordítottja az itthoninak, nem szűnik meg nemfizezéssel automatikusan a szerződés, 8 nappal előtte le kell mondani, mert automatikusan, ÉRTESÍTÉS NÉLKÜL megújul!!!! Szerencsére, nem adtam meg anno a bankszámomat, így nem vontak le 11 lapnyi pénzt, a már kipostázott 2 számot utólag ki kellett fizetnem. Szóval vigyázni a GMBH-kkal!!!!

.Manyecska 2018.01.28. 14:41:06

@Távoli Fitymacsattogás: ja azt meséltem amikor a nászútját annó a partiőrség vitte be volt ott helikopter is már, meg bilincs is /BDSM yeeahh/ kicsit eltévedt a vízibiciklivel meg egy liter ouzóval pedig rohadjon meg két diplomája is van!!!! Ezért tart itt az óóóórszág!!:P
Bár ő legalább folyton túlórázik... ellentétben a kolléganőivel akik a párkeresőn kamuregekkel szivatják a pasikat mindez egy kormányhivatalban, bár van köztük akinek nyolc általánosa van, szégyen:(((.. kurvaország, mondaná Terike. És igaza van!!

.Manyecska 2018.01.28. 14:42:54

@sagrin: Sajnos, nagyon sok kacifántos ÁSZF van tényleg. Legjobb kerülni ezeket . Sajnos:(
Saját maguk alatt ássák a fát. :P ezzel pedig.. bár mindig a hülyékből lehet a legjobban megélni tudják az alapszabályt...:(

Megmagyarazo 2018.01.28. 14:55:57

Ez az Elittárs nevű borzasztó oldal tipikus példája a lehúzásnak.
Az első pillanattól afféle piramisjáték / hoax / oroszhekker / alternatív valóság fílingje van az egésznek.
Én mondjuk nem regiztem pont a fíling miatt, ami körbelengi, szóval nem értesültem erről a fícsörről, de nem csodálom, hogy annak az egyre csökkenő létszámú "elit" kis weboldal-közösségnek is tagjai ők, akiknél nem tovább fizetsz elő, ha kéred, hanem tovább fizetsz, kivéve, ha kéred, hogy ne.

Megmagyarazo 2018.01.28. 14:58:09

Ja, igen, az oldal párkapcsolati tanácsadó párosáról pedig véletlenül hallottam valahonnan tök máshonnan, és pont nem olyanok, akiktől párkapcsolati tanácsra vágyom, én csak annyit mondok.

Xezs6 2018.01.28. 16:32:03

@onlajnok: Arra gondolsz, hogy a CVC kódot tilos eltárolni? Azt a PCI-DSS szabvány szabályozza és már adtam egy angol linket. De most csak neked csak most itt van magyarul is egy rövid összefoglaló: krasznay.hu/presentation/pci_dss_krasznay.ppt

Hogy többedik alkalomnál mi a helyzet, azt már nem tudom, lehetséges, hogy tényleg kap a szolgáltató egy tokent, ahogy itt említette valaki. De ha az Elittárs mégis úgy terheli meg a kártyát, hogy nála el van tárolva a CVC kód, akkor bizony törvényt sért.

Szummázva: szerintem lehetséges, hogy törvénytelen amit az Elittárs csinál, de lehet nincs igazam. Az viszont 100% igaz, hogy rohadtul etikátlan.

Xezs6 2018.01.28. 16:36:12

@GregorEisenhorn: Letiltott vagy érvénytelen kártyával kizárt, hogy érvényes fizetési tranzakciót tud kezdeményezni a szolgáltató. Ha beérkezik a kérés a bankhoz, ő elutasítja érvénytelen kártyaszám válaszüzenettel. Megjegyzem mi van akkor, ha készpénzzel bérlek autót? Amit írsz az nem igazán állja meg a helyét.

.Manyecska 2018.01.28. 16:48:31

@Megmagyarazo: :DD jajj..de nem voltak alkoholisták vagy drogosok? most mondják itt hogy unokatesóm /zenész a pára/ túltolta a bulit aztán bevitték a detoxba a nővére meg a férje kísérte de ők épp farsangról jöttek így a mentő bevitt egy tökrészeget, egy Rókatündért, egy Királyfit és egy anyóst papucsban és kilógó hálóingben. Beh szép!
Még hogy az alkoholisták kommentelnek itt, naja.:DDD ON

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.28. 16:52:42

@Xezs6: arr is, meg erre is: "Nem vonhat le SEMMIT önkényesen! Még ha élt is az ügyfél szerződése, akkor is az ügyfélnek kell kiegyenlítenie az ellenértéket MANUÁLISAN vagy maximum CSOPORTOS BESZEDÉSSEL."

A CVC kódot biztos nem tárolják, ekkora szarvashibát nem vétenének. Az meg hogy etikátlan...hát nem tudom, ennyi erővel az össze streaming szolgáltatás (HBOGo, Netflix, Spotify, deezer), sport tracker cuccok (endomondo) meg egy rakás online szolgáltatás, aminek van premium funciója, etikátlan. Ezek mind így működnek.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.28. 16:54:45

@Xezs6: nem véletlenül nem nagyon lehet készpénzért autót bérelni, mindenhol credit kártyát kérnek. Ok most egyből ellent mondok saját magamnak, mert tavaly Krétán egy napra mi is kaptunk kocsit, kp-ra, de azok ott szerintem erősen szabályerősítő kivételek.

.Manyecska 2018.01.28. 16:56:09

@Xezs6: én úgy gondolom ami etikátlan annak törvényellenesnek KÉNE lennie! Szerintem az. De biztos körül-áeszeffezték mint ahogy a kutya körbe brunyálja a területét!! :D
Én is kötöttem életbiztosítást a páromra csak a sziklamászó hobby miatt többet kell fizetni.....

Cpt. Flint 2018.01.28. 17:21:53

Csak hogy legyen még valós tapasztalat is a sok szájkarate mellett: Én is regeltem egy hónapra az elittársra. Én sem figyeltem, hogy megújuló a szerződés, levonták a 2. hónapot auto. Akkor félig észbe kaptam (persze nem olvastam el az ászf-et akkor sem, merénilyenöntudatos vagyok...), letiltottam a terhelést az elittárs részéről... Mikor jött a 3. hónap, jöttek a felszólítások, hogy fizessek, mert nem mondtam le. Írtam, hogy akkor lemondom most. Az már késő, válaszolták. Akkor próbáltam hibás teljesítésre hivatkozni. Már behajtással is fenyegettek. Végül, mivel én speciel megtaláltam ott életem párját (pont azért nem is akartam újítani) nem is volt egy horribilis összeg, és elegem lett az egészből, ezért kifizettem azt a pár ezret. Mindenesetre én úgy láttam, hogy mennek a pénzük után, szóval érdemesebb figyelni, vagy regisztráció után egyből lemondani, így nincs küzdelem később.

Im just here for the comments 2018.01.28. 18:02:32

A barátnő vagy messze nem elit, vagy a tilosban jár és nem akar otthon lebukni. Az viszont biztos, hogy a posztoló nem teljesen komplett.

Im just here for the comments 2018.01.28. 18:04:43

Mellesleg pont ezt szeretem a Netflixben, hogy nem kell minden hónapban szórakoznom a fizetéssel, mert automatikusan levonják.
Mondjuk én el is olvastam, hogy ez így megy náluk.

.Manyecska 2018.01.28. 18:40:24

@Im just here for the comments: a Békakirály és Rókatündér páros a Honvédban sem vót az..a páciens másodszor vesztette el eszméletét mikor feleszmélve őket látta.:DDDDDD

neet 2018.01.28. 19:15:36

@Cpt. Flint: 2 hónap alatt eliten életed párja? Te vagy a reklám helye? Mindenesetre gratula, hosszú és eredményes életet! :)

Xezs6 2018.01.28. 19:44:20

@onlajnok: Szerintem az lenne a minimum, hogy ha már a törvény lehetőséget ad az automatikus terhelésre akkor legalább a weboldalon legyen egy választókapcsoló amivel az ügyfél kiválasztja, hogy akar-e automatikus terhelést, vagy sem. Ha a nemet választja, akkor értelemszerűen időszak után manuális fizetés hiányában az oldal elrejtené a felhasználó elől a fizetős szolgáltatásokat. Részemről ezt tartanám az etikus magatartásnak.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.28. 20:06:33

@Xezs6: őszintén szólva, ez mennyiben más ahhoz képest, hogy mikor aktiválod a prémium tagságot, közlik, hogy ez automatikusan meg fog hosszabbodni, ha nem mondod le. Mert nem csak az ÁSZF-ben van ám leírva....Tényleg nekünk is le kell jutni arra szintre, hogy ráírjuk a mikróra, hogy nem szabad benne a macskát szárítani? Nem szabad teljesen 0-ra csökkenteni az ember felelősségét.

GregorEisenhorn 2018.01.29. 00:28:40

@Xezs6: Kezdjük ott hogy egy normális autókölcsönző cég sehol nem fog neked bérbeadni bankkártyaszám nélkül (sőt egy csomó helyen kifejezetten hitelkártyát kérnek) Ettől fizetheted készpénzben de mint "letét" a kártyaszámot elkérik, pont a fentebb említettek miatt. Tiltott kártya/érvénytelen kártyaszám: a legtöbb kereskedő nem fogja tudni megtenni de fent említett esetekben és okokból ez működik. Amikor pl megkapod az első hitel v bankkártyádat akkor létrehoznak egy (mondjuk így) virtuális számlát amihez a bankkártyaszám kapcsolódik. Attól hogy tiltod azt a kártyát amit a vásárláshoz használtál a következő kártya ugyanehhez a "számlához" fog tartozni, és ha a kereskedőnek megfelelő authorizációs kódja van (ez a kártyatársaság és kereskedő közti szerződésen múlik és a kölcsönzőknek, szállodáknak pl ilyen van) akkor biza a terhelés le fog könyvelődni erre a "virtuláis" számlaszámra (amihez ilyenkor már az új kártya tartozik) és akkor is megtörténik ha egy fillér pénz sincs a számlán, ha sima folyószámla hitelkeret nélkül akkor ott fog virítani X forint mínuszban, ha hitelkártya akkor meg egy jó kis hitelkerettúlépésben....

GregorEisenhorn 2018.01.29. 00:31:47

@Xezs6: van ilyen. My account, Settings, Manage my Subscription, Cancel renewal v. Unsubscribe. Az hogy erre a kedves regelő nem vette a fáradtságot hadd ne a cég hibája legyen.

babbaba 2018.01.29. 04:27:22

Egyszerű. Nem kell fizetni egy fillért se olyasmiért, amit máshol ingyen is megkaphatsz. Akkor se, ha kamu, mi vagyunk a minőség szövegekkel etetnek.

.Manyecska 2018.01.29. 08:14:41

@neet: Ne viccelj az egy aranybánya ! :DD:P tele van állítólag kőművesekkel. Nekem volt hat évig Elittársam most Kultúrgetzi néven van a telefonomban elmentve. ON

.Manyecska 2018.01.29. 08:20:29

@neet: ..már nem az Elittársról ismertem, kollégám volt /tudom házinyúlra nem lövünk/ de eljegyzés lett belőle nagyon diplomás volt!!:P..aztán leléptem.:P

Terézágyú 2018.01.29. 08:29:17

Nem értek a pénzügyekhez, bankkártyákhoz, szerintem itt a lényeg:

@vanek ur:
"Józan paraszti ész használatával a megújuló előfizetés csapdája egyszerűen kikerülhető: amint nincs az adott szolgáltatásra szükségem, azonnal lemondom. Még az ÁSZF-et se kell elolvasni hozzá. Inkább csak ajánlott, mert tudnak benne lenni elég szemét szabályok (pl. biztosítást a fordulónap előtt legkésőbb 30 nappal le kell mondani, ha utána teszed, így jártál...)
"Mondta, hogy nem is tudott róla, nem is akar már tag lenni. Amúgy nem azért, mert a menő társkereső oldalon megtalálta élete párját..." Ebben a szituációban hiába küldik az e-mailt, a haver valószínüleg olvasatlanul törölgette a társkereső oldalról érkező leveleket."

Köszönd meg pószter a barátodnak az odafigyelést, ami neked 20e-dbe került.

köszönöm a kommentált 2018.01.29. 09:46:45

Van szokincs.. Az osszes kedvesezo hagyja el az univerzumot.

Szarazkoro 2018.01.29. 13:45:14

@stakeholder Manyecs: hol?

Ez man a Hetfoi tessenek mondani?

köszönöm a kommentált 2018.01.29. 14:05:31

Egy forradalmian uj adblockon dolgozom epp. Alapesetben 4tagu asszonykorusok bekovetese ellen ved, a premes ium kivitel viszont mar a 8taguakat is tavol tart ja!, harit-sa.

.Manyecska 2018.01.29. 14:45:07

@Szarazkoro: hát valahol biztos@köszönöm a kommentált: ..:P nekem nyalogatós T-betű kell, a kocsira. Műszempillákat már vettünk a Fordra. Kell az na!!

.Manyecska 2018.01.29. 14:48:16

@köszönöm a kommentált: ja van olyan matrica kocsira hogy "T + NŐ!" ...:dd! .....ON

Cpt. Flint 2018.01.29. 21:38:31

@neet: nem reklámnak szántam, szerintem csak egy totál valószínűtlen véletlen jött össze... :)

zsibizsebe 2018.01.30. 07:07:46

Virtuális kártya. A netes fizetésekhez érdemes ezt használni. Ezen mindig csak annyi pénz van, amennyit előtte a netbankodon keresztül engedélyeztél.
Mielőtt neten fizetek, ráteszem azt az összeget, amit fizetni akarok, fizetek vele, utána bátran lehet ezzel a kártyaszámmal próbálkozni, mert mikor épp én nem akarok fizetni vele, akkor egy büdi garas sincs rajta. Cserébe viszont akkor is jön az sms, hogy sikertelen tranzakció, ha bárki bepróbálkozna, és akkor rögtön lehet nyomoztatni, hogy ugyan ki akart turkálni a számlán.

Terézágyú 2018.01.30. 07:25:03

@zsibizsebe:
"Virtuális kártya. A netes fizetésekhez érdemes ezt használni. Ezen mindig csak annyi pénz van, amennyit előtte a netbankodon keresztül engedélyeztél.
Mielőtt neten fizetek, ráteszem azt az összeget, amit fizetni akarok, fizetek vele, utána bátran lehet ezzel a kártyaszámmal próbálkozni"

Hány ilyen virtuális kártyád lehet egyszerre???
Ahány különböző cégnek akarsz fizetni?

Mert ha csak egy lehet, akkor megeshet, hogy ráraksz valamennyit, hogy majd x cég levonja - és éppen akkor próbálkozik a Zelittárs, és leveszi a pénzt...
Vagy meg lehet adni azt is, hogy éppen melyik cég vehet le onnan pénzt???

zsibizsebe 2018.01.30. 07:48:27

@Terézágyú: A normális cégek felé csoportos beszedést, vagy rendszeres átutalást használ az ember. A netes kártyás fizetések mindig egyediek és véletlenszerűek, általában olyan cégek felé használod, akiben nem bízol meg, és akinek nem (akarsz) rendszeresen havonta fizetni, csak egyszer-egyszer, neten, alkalomszerűen. Ez online kártyás fizetés, nem csoportos beszedés engedélyezése!

1.) Neten olyan szolgáltatásra regisztrálsz, ahol kártyával kell fizetned mondjuk 5000 Ft-ot
2.) Felpattansz a netbankodba, és a virtuális kártyádon engedélyezed az 5000 Ft-ot, és azt, hogy hányszor terhelhetnek azon a napon a virtuál kártyádon (ez legyen most 1)
3.) Visszamész az oldalra, megadod a virtuál kártya adatait.
4.) Fizetés engedélyezése
5.) Telefon csipog, amin jelzi, hogy megtörtént a terhelés, VAGY ha valamit rosszul csináltál (esetleg kevesebb összeget engedélyeztél a netbankodban, mint amennyit az oldal terhelni akart), akkor jelzi, hogy sikertelen próbálkozás történt a számládon.
Ebben a második esetben SEM tudnak az 5000 Ft-hoz nyúlni mások, hiszen az 1-es pontban te 1 terhelési próbálkozást engedtél, és az kifújt.
Ezt TE természetesen bármikor módosíthatod, ha újra akarsz próbálkozni (az összeget és a napi terhelésszámot).

Továbbiakban nincs pénz a virtuális kártyán (ha csak te nem hagysz rajta, de ez már egyéni szocproblem)

Az, hogy ABBAN AZ ÖT-TÍZ PERCBEN próbálkozzon épp valaki, amíg te a tervezett fizetésed kiegyenlíted, arra elég minimális az esély, arról nem is beszélve, hogy lehet, hogy te csak épp 5000 Ft-ot tettél rá, ha ő többet akar levonni, megint nem tudja.

Terézágyú 2018.01.30. 08:21:56

@zsibizsebe:

"Az, hogy ABBAN AZ ÖT-TÍZ PERCBEN próbálkozzon épp valaki, amíg te a tervezett fizetésed kiegyenlíted, arra elég minimális az esély"
Öööö... hát mi van ha te ráteszel 5000 forintot a számládra, hogy majd x cég a nap folyamán valamikor levegye, de közben éppen aznap (még előtte) belép a Zelittárs és leveszi a maga 5000 forintját??

Vagy te ráteszed a pénzt, és tulajdonképpen te magad azonnal kezdeményezed az átutalást????

zsibizsebe 2018.01.30. 08:28:46

@Terézágyú: Igen, pontosan! Ráteszem a pénzt, és azonnal intézem a kártyás fizetést!

Ez olyankor szokott lenni, mikor valamit neten akarok fizetni... telekom oldalon a kölök telefonszámláját (esetileg), vagy a domain fenntartási díjat (esetileg), az alibabán fizetni valamiért... vagy pl a szerencsejáték oldalon is feltöltheted ezzel a kártyás módszerrel az egyenleged.

Előnye az átutaláshoz képest, hogy AZONNALI, tehát téged is azonnal terhel, és a másik oldalnak is azonnal kiírja, hogy sikeres vagy nem. Az átutalásnak ugye van átfutási ideje (ezért szeretem én ezt jobban, ebben a speciális esetben).
Ugyanúgy működik, mint egy rendes kártya, csak itt szabályozni tudod, hogy mennyi pénz lehet mögötte és mennyi ideig.

Terézágyú 2018.01.30. 08:37:49

@zsibizsebe:
"Igen, pontosan! Ráteszem a pénzt, és azonnal intézem a kártyás fizetést!"

Jaaaaa... na de akkor nem lenne egyszerűbb a sima kártyánál is beállítani, hogy senki nem emelhet le róla semmilyen pénzt, csak akkor ha te magad engedélyezed? :)))))))

zsibizsebe 2018.01.30. 08:45:10

@Terézágyú: Az minden normál kártyás fizetést megzavarna, azt is, amit én nem akarom megzavarni :) Ez az egyik.
A másik pedig az, hogy a rendes kártyám adatait én neten nem vagyok hajlandó megadni, mert ismerősömnek lopták el a kártyaszámát pár éve... és a kártyaőr sms-éből döbbent rá.

A virtuál kártyánál ennek a lehetősége is ki van zárva, normál üzemben, megbízható helyeken (nem neten) továbbra is tudom használni a saját kártyám.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 08:52:54

@zsibizsebe: vagy mi lenne, ha ehelyett a baszakodás helyett, egyszerűen csak lemondanád az előfizetést?

zsibizsebe 2018.01.30. 08:54:17

@onlajnok: ??????? Milyen előfizetést? Nem értelek...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 08:56:34

@zsibizsebe: a fent vázolt esetben egy prémium tagságra fizetett elő a tag, ami automatikusan meghosszabbodó volt. Mivel nem mondta le, ezért újra levonták a díjt, mikor az első kör lejárt, mert bár nem használta, nem mondta le időben. Ez a probléma alapvetően.

zsibizsebe 2018.01.30. 09:01:21

@onlajnok:
Ja, akkor nem nekem szólt, hanem a poszternek :)
De ha virtuál-kártyával fizet, akkor sem tudják újra levonni. Nem mellesleg az elittárs és minden partnerkereső kifizetése nálam nulla problémát okozna, de ettől másnak ez még lehet fontos.

Terézágyú 2018.01.30. 09:01:37

@zsibizsebe:
"Az minden normál kártyás fizetést megzavarna, azt is, amit én nem akarom megzavarni :) Ez az egyik."

Az egész marha gürc. És még erre mondják, hogy "egyszerűbb a kártyás fizetés" :)))))))))))))

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.01.30. 09:04:03

@zsibizsebe: hát részben neki, részben neked. Még a te megoldásod is mérhetetlenül bonyolult az egy kattintásos előfizetés lemondáshoz képest. Értem, hogy úgy is lehet, meg hogy ez más esetben is hasznos, de ha csak a jelen problémát nézzük, akkor arra van egy egyszerű, költségmentes megoldás. Aki ezt nem képes megtenni, annak a webes kártyával is csak a szívás lesz, mert vagy nem lesz rajta pénz, mikor kéne, vagy mindig lesz sok és ugyanígy megszívja.

zsibizsebe 2018.01.30. 09:04:30

@Terézágyú: Ahogy gondolod.... add meg nyugodtan (te vagy bárki) a rendes kártyád adatait továbbra is a neten, ha az úgy egyszerűbb... én csak egy ötletet adtam a problémára annak, akit érdekel, és esetleg nem ismerte ezt a módszert.
De ez ugyanolyan, mint a jelszavak.... azoknál sem véletlenül vannak bizonyos szabályok, és néhány évvel (évtizeddel) korábban az is milyen felesleges szarakodásnak tűnt.

Terézágyú 2018.01.30. 09:05:47

@zsibizsebe:
"Ahogy gondolod.... add meg nyugodtan (te vagy bárki) a rendes kártyád adatait továbbra is a neten"

Életemben nem tettem ilyet, és ezután sem fogok :)
Éljen a kp.

Terézágyú 2018.01.30. 09:07:42

@onlajnok:
"Még a te megoldásod is mérhetetlenül bonyolult"
:)))))))))))))))

.Manyecska 2018.01.30. 10:47:28

@Terézágyú: Elittárs! Mert megérdemled! :D
Neked találták ki a VCC Live Payt.:P

Nick-son 2018.01.30. 11:20:33

Úgy néz ki érdektelenségbe fullad ez a blog. Kár érte, lehetne ezt jobban is csinálni.

vanek ur 2018.01.30. 11:30:50

@zsibizsebe: "Az, hogy ABBAN AZ ÖT-TÍZ PERCBEN próbálkozzon épp valaki, amíg te a tervezett fizetésed kiegyenlíted, "
Majdnem bolondbiztos a módszer, de csak majdnem... :) Van olyan webshop, ahol nem akkor vonják az összeget, amikor rákattintasz a fizetésre, hanem akkor, amikor ténylegesen kivették neked a raktárból az árut (pl. Amazon így működik). Van, hogy rendelés leadása után 1-2 nap múlva történik meg csak a fizetés. A virtuális kártyán ilyenkor 1-2 napig ott lesz a pénz (hacsak az Elittárs be nem előz, és pont akkor vonja le a pénzt).

zsibizsebe 2018.01.30. 11:46:29

@vanek ur: Az Amazon is pont úgy működik szerintem, mint a többi, amit te leírtál, az a normál kártyás vásárlás.
A fizetés pillanatában megtörténik a bank részéről az ellenőrzés, zárolja a számládon az összeget (te megkapod az értesítést sms-ben, hogy fizetés történt ilyen és ilyen összegben), a céloldal pedig kap egy értesítést, hogy az összeg rendelkezésre áll.
Aztán hogy ez hogy és mint, melyik napon kerül le a számládról, az egy másik dolog, nálad az zárolt összegként szerepel (mintha már le lenne vonva). A céloldal meg aznap, vagy 1-2 napon belül benyújtja az igényét, és az eredeti, engedélyezett adatok alapján történik a tényleges könyvelés.

Az összes "normál" kártyás fizetés is hasonló módon működik egyébként (nem csak a netes).

Terézágyú 2018.01.30. 11:54:12

@vanek ur:

"Van, hogy rendelés leadása után 1-2 nap múlva történik meg csak a fizetés. A virtuális kártyán ilyenkor 1-2 napig ott lesz a pénz (hacsak az Elittárs be nem előz, és pont akkor vonja le a pénzt). "

:))))))

Répázó 2018.01.30. 11:58:18

Szóval ha valaki diplomás, az már elit? Azok is akik az egyetemi tanulmányaikat a callgirl szakmából finanszírozták? Vagy épp Dubaiban szedtek össze egy kis diákhitel kiegészítést? Miért hiszi valak magáról azt, hogy a diplomától ő lesz az elit? Ha jól emlékszem a nagy gazdasági válságokat sem autószerelők és ácsok okozták, hanem ez a nagy elit réteg, akik emberebbek az embernél. Eleve az egész banda itt egy hatalmas kularakás. Már a regisztráció is öntelt segítségtől és sznobizmustól bűzlik, miközben láthatóan ahhoz is hülyék, hogy egy ászf-et végig fussanak. LOL

.Manyecska 2018.01.30. 12:45:24

@Répázó: az a Jézus volt, aki ács vót. Petőfi se lakatos volt. :D

kubi 2018.01.30. 12:54:47

@Xezs6: aha, akkor a paypal is törvénytelenül működik és a simplepay (otp) rendszere is törvénytelenül működik, mert eltárolja a cvv kódot és autómatikusan vonják le a havidíjakat? A blizzard és hasonló csak pár milliós felhasználó bázissal rendelkező cégeket már ne is említsem. Mesélj még :)

.Manyecska 2018.01.30. 13:20:52

@kubi: tök igazad van ember, de ccccssst, le leszel itt szavazva..:))))

vanek ur 2018.01.30. 15:46:10

@zsibizsebe: "A fizetés pillanatában megtörténik a bank részéről az ellenőrzés, zárolja a számládon az összeget (te megkapod az értesítést sms-ben, hogy fizetés történt ilyen és ilyen összegben), a céloldal pedig kap egy értesítést, hogy az összeg rendelkezésre áll. "
Ez teljesen igaz.

Csakhogy.

Az Amazonnál a "fizetés pillanata" nem az, amikor megnyomod a fizetés gombot. Tapasztalatból mondom, a legutóbbi vásárlásom a következőképp történt:
2 könyv az Amazon saját, a harmadik egy Amazon piactér kereskedőtől jött. Kedd este vásároltam. A piacteres könyvről olyan 3-4 óra múlva, éjjel jött meg az sms, hogy levonta a pénzt, és jött az e-mail, hogy feladta a csomagot. Az Amazonos könyvről csütörtök éjjel, azaz 2 nap múlva jött az sms, és utána jött meg az e-mail a csomagról.
(Egyébként egy pár éve még úgy működött, hogy volt egy ellenőrző zárolás, de csak 1 dollárral, a vásárlás értékét pedig ugyanúgy, a csomag indításakor vonták le.)

Xezs6 2018.01.30. 17:45:05

@Répázó: Ez pont azért van, hogy az arra hajlamosak ráharapjanak. Mikor először hallottam a reklámszlogent, csak röhögtem az egészen. Valami olyasmi volt, hogy a diplomások és az igényesek társkeresője, így az első kérdés amit feltettem a családnak, hogy ezek szerint aki diplomás, de igénytelen, az már regisztrálhat is?

Ez ugyanaz az életérzés-értékesítés, mint az Apple termékek. Megveszik, mert Apple. Pedig ugyanazt tudja mint az összes többi, és ugyanarra is használják.

Xezs6 2018.01.30. 17:46:18

@kubi: CVV-t eltárolni tilos, ez a PCI-DSS óta így van. Amelyik cég legális, és havidíjat von le a kártyaszám alapján, nagy valószínűséggel nem a CVV kód eltárolásával teszi. Olvass vissza, ezt már kitárgyaltuk.

Répázó 2018.01.30. 18:12:43

@Xezs6: Tudod, szerintem aki nem képes magának társat találni az eletében az zománchibás. És amelyik ezért még fizet is, na az igazi defektes. Diploma meg igényesség? Ugyan már! Életképtelen idióták keresnek hasonló tulajdonságokkal rendelkező egyéneket. Ennyi! És ez nem csak erre az oldalra igaz. Röhejes az egész banda a lehúzott ügyfeleikkel együtt.

.Manyecska 2018.01.30. 19:09:53

Nade az is makacs tény hogy mérnököt, orvost..stb.. nem látunk "kőműves-dekoltázzsal" :P

Xezs6 2018.01.30. 20:19:30

@stakeholder Manyecs: Vagy amikor látod, mert mondjuk totál részeg, azt gondolod, hogy kőműves :)

EG0 2018.02.18. 17:05:45

Az a gyakorlatuk, hogy hiába nem tudták levonni az automatikusan megújuló előfizetési díjat, elkezdenek végrehajtással fenyegetőzni, anyira nem korrekt, hogy törvényileg tiltanám, pont mint az uzsorát. Nyilván oka van annak, hogy nem tudták levonni: vagy nem tud, vagy nem akar fizetni ismét és előre az ügyfél. Függesszék fel, töröljék ki a tagságát, akár már a lejárat napján: az oké. De hogy igénybe-nem-vett szolgáltatásért már előre jogi procedúrával fenyegetőzzenek...
Az ilyen egyértelműen lehúzásról szóló vállalkozásokra tisztességtelen üzleti gyakorlat miatt olyan gigabírságokat kellene kiszabni, hogy önként húzzák le a rolót, vagy alapvetően gondolják újra a szolgáltató-ügyfél viszonyhoz való hozzáállásukat.
süti beállítások módosítása