Hibáink fel- és beismerése valamint az önkritikára való hajlandóság a személyiségfejlődés alapkövei, ezért kár, hogy nem minden embertársunk bír ezekkel a képességekkel. Nem így József, aki egy erőteljes önlemajmozással indítja levelét csak azért, mert nem bontotta ki a futár jelenlétében az átvett csomagot. József! Ne ostorozd magad, hetente több ilyen levél jön. Ami azt jelenti, nem vagy egyedül. És, hogy mi sem írtunk még eleget a webshopos rendelések átvételéről.
Egy másik majom aki az Edigitaltól vett TV-t online és nem próbálta ki...
Kedves Homár!
Sajnos miután megtörtént a baj, azután tudtam meg milyen problémák vannak az Extreme Digitalal és a futáros kiszállításokra milyen szabályok vonatkoznak...
Március 28. -án rendeltem egy Samsung 55MU8002- es TV készüléket, kamatmentes részletre, még aznap feladtam a hitelhez szükséges papírokat és vártam az egyeztetésre kiszállítással kapcsolatban.
Én közben lebetegedtem és vissza vonultam vidékre édesanyámhoz lábadozni. Nagy meglepetésemre, Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról?
Még aznap hívtam a futár céget de még nem látták a csomagot az adatbázisban, másnap reggel sikerült átirányítanom a vidéki címre.
Megbeszélt nap hívott a futár, a ház előtt vár, kicsit a gyógyszerektől a és betegségtől tompán na meg álmosan kisétáltam. A tv az út szélén a porban várt kitöltött papírral, a csomagolás koszos de sértetlen volt. Mivel egyedül voltam otthon, nem tudtam összerakni csak este és nem is gondoltam, hogy
sértetlen doboz ellenére lehet fizikai sérülés, na meg a futáron se láttam hajlandóságot még arra se, hogy a garázsba segítsen bevinni, nemhogy kibontani és beüzemelni. Aláírtam a papírt és a futár egy köszi, helló után már viharzott is tovább, bevittem a TV-t a lakásba és visszafeküdtem az ágyba. Ez már a 3. TV amit így rendeltem és volt már pixel hiba, amit gond nélkül cserélt a Sony bolt és volt, hogy másik modellt kértem inkább. Nekem meg se fordult a fejemben, hogy ne cseréljék ki ha gond van vele.Este beüzemeltük és sajnos miután bekapcsoltam, vettem észre, hogy törött a panel, az üvegen is látható a repedés ha mobillal oda világítok de egyébként csak egy homályos folt.
Másnap reggel első dolgom volt telefonálni, kértek képeket a csomagolásról és a TV -ről amiket el is küldtem. Már az elején jeleztem az ügyintézőnek, hogy a csomagolás sértetlen valószínűleg a gyártás/csomagolás során sérült meg, esetleg véletlenül újracsomagoltat küldtek nekem.
Ezek után vártam több mint egy hetet, kezdtem türelmetlen lenni ezért felhívtam őket. Azt válaszolták a futárszolgálattal egyeztettek egy hétig, aláírtam nem volt sérült a csomag ezért nem tudják cserélni... Na itt jött el a pillanat amikor az alapvetően nyugodt természetem már nem bírta tovább... Ezzel kezdtem, hogy a csomag sértetlen, minek vártam egy hetet, hogy levelezgessen a két cég a semmiért. Miért nem értesítettek, miért nekem kell telefonálgatnom amikor ők arra se voltak képesek, hogy kiszállítás előtt felhívjanak. Hozzáteszem mai napig nem kaptam se emailt se jegyzőkönyvet arról ,hogy elutasítják a cserét.
Azonnal tettem egy panaszt telefonon de mivel enyhén szólva ideges, voltam elég összeszedetlen volt. Ezért másnap lenyugodva felkaptuk a TV-t és bevittük a Mamutban lévő üzletükben ahol semmiben nem tudtak segíteni, elállni tudtam volna a vásárlástól de sérült terméknél nem fizetik vissza a teljes összeget (Samsungtól tudom ,hogy kb. 250e a panel csere, gondolom ez szépen levonták volna vételárból)
Az ügyintéző javaslatára írtam egy panaszt e-mailben is, szépen felsoroltam, hogy miben nem vagyok elégedett a tájékoztatással és ügyintézéssel kapcsolatban:
-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról?
-Miért nem hívnak fel kiszállítást egyeztetni, ahol szintén figyelmeztethetnének, hogy ilyen üzletpolitikájuk van és szigorúan jegyzőkönyvezni kell mindent?
-Minek húzzák az időt, amikor minden információt megadtam nekik ami tőlem telt és egy válaszra se méltatnak?
-Attól, hogy csomag sértetlen a berendezés még lehet rossz és ki vagyok én, hogy ránézésre megmondjam, hogy ez bizony rossz lesz! Be kelett volna kapcsolnom a futárral közösen, hogy lássam a hibát, egyszerűen ez nem életszerű.
-Amikor átvették a TV-t a Samsungtól ők kipróbálták, hogy jó és működőképes?
És szépen megkértem őket, cseréljék ki.Tegnap kaptam meg a választ (05.04.), végre az első hivatalos formátumú, írásost. A telefonos panaszom szövege áll benne, viszont a válaszon látszik, hogy a mailemet is olvasta aki írta. Elutasítják a panaszt nem cserélik ki mert a futár cég szerint állítólag aláírtam, hogy a csomagolás sértetlen, a termék sértetlen és bontást kértem.
Na most erre ahogy tudtam, küldtem a választ csatolva a szállítólevelet, hogy igen aláírtam, hogy a csomag sértetlen viszont bontást nem kértem és a termék sértetlenségénél nincs be jelölve semmi. Nyilván itt én is hibáztam, naiv voltam, megbíztam egy most már jól láthatóan ellenszenves és ha nem csak elírás még szállító levelet is hamisító cégben/cégekben?!?! Egyszerűen eddig nem voltak rossz tapasztalataim, számítógép alkatrésszel is volt már gondom de szó nélkül cserélték, ha rendeltem valamit és nem jött meg, visszautalták a pénzem. Ahogy fent is írtam ha másik modellt akartam inkább, szó nélkül küldték a futárt és cserélték, pixel hibáknál is gond nélkül cserélték.
Olvastam, hogy a fogyasztóvédelem döntését nem is kötelesek végrehajtatni, azért van értelme hozzájuk fordulni?
Mit javasoltok?
Köszönöm!
Üdvözlettel,
József
Nemcsak József konkrét esetéről, hanem a csomagátvétel általános szabályairól is kérdeztük tanácsadóinkat:
Kedves Homár Olvasó!
A leírtakból megállapítható, hogy a megrendelt készüléknek a kiszállítás után észlelt hibáját, "törött a panel, az üvegen is látható a repedés" 3 munkanapon belül közölted az e-kereskedővel.
Ez esetben az lett volna a kereskedő részéről a helyes megoldás, ha azonnal intézkedik a készülék kicserélésére, mert a vonatkozó rendelet értelmében a kereskedő ilyen esetben akkor is köteles teljesíteni a fogyasztó kicserélés iránti igényét, ha a hiba egyébként költséghatékonyan javítható lenne, és a csere a javításhoz képest egyébként aránytalanul költséges a kereskedő számára.
Ez egy igen sarkalatos fogyasztóvédelmi rendelkezés, amelyet a gyakorlatban sajnos sokszor helytelenül alkalmaznak, vagy egész egyszerűen nem is ismernek. A 3 munkanap letelte után ugyanis a fogyasztónak be kell érnie a kijavítással akkor is, ha ő cserét szeretne, de a hiba javítható és a kereskedő számára ez a költséghatékonyabb megoldás. Persze a 15 napos törekvési kötelezettségi ebben az esetben is érvényes.
Számos esetben erősítette meg a birói gyakorlat a 3 munkanapos szabály helyes értelmezését. Az ítéletekből kiolvasható, hogy a jogszabály rendelkezésének megvalósulása esetén nincs helye a hiba eredetének - kicserélés előtti - vizsgálatának, a forgalmazó a fogyasztási cikket azonnal köteles kicserélni, amennyiben a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A tartós fogyasztási cikk esetén a 3 munkanapon belül érvényesített csereigény azt valószínűsíti, hogy a hiba gyári eredetű. Ezt támaszthatja alá az a tény is, hogy ez esetben a csomagolás nem volt sérült (erről fényképfelvétel készült).
A vállalkozásnak a csere után jogában áll vizsgálnia a hiba okát, de ez nem érintheti a fent megjelölt jogszabályban előírt azonnali cserekötelezettségét. Ha a vállalkozásnak a csere utána vizsgálata azt eredményezné, hogy a fogyasztó igénye nem volt megalapozott, a polgári jog szabályai szerint visszakövetelheti a cseretermék árát.Mivel a 3 munkanapon belüli hibabejelentést igazolni tudod, ezért a vállalkozásnak a hibás tévékészüléket utólag, haladéktalanul ki kell cserélnie, s a továbbiakban a leírtak szerint kell eljárnia.
Amennyiben nem így történne, javaslom, hogy mielőbb indíts eljárást a lakhelyed szerint illetékes megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testületnél.( www.bekeltetes.hu), vagy fordulhatsz közvetlenül a bírósághoz is, ahol a jótállásból eredően számodra kedvező a bizonyítási teher alakulása, tehát a törvény téged hoz "helyzetbe".
Minden esetben javasoljuk, hogy az értékesebb műszaki cikkek javításra történő átadása során készüljön alapos fotódokumentáció a készülék leadás előtti állapotáról, illetve a készüléket mindig alaposan kitöltött munkalap ellenében adjuk át, amelyen az átadáskori állapot részletesen le van írva, illetve a már meglévő, ismert esetleges külső/belső hibák is meg vannak említve.
Általános tanácsok csomagátvétel esetére:
Egy csomag átvételekor többféle "prtokoll" elképzelhető, ugyanis a futárcégek különböző "csomagokat" kínálnak a webshopos cégeknek. Létezik olyan feláras szolgáltatás, amikor a futár köteles megvárni a termék kibontását, sőt ezt ő maga is megteszi, ha a fogyasztó kéri. Sok esetben azonban a futár pusztán a csomag átadására köteles, és a fogyasztó ilyenkor mindössze arról nyilatkozik, hogy a csomagolás sértetlen (tehát nincs joga azt kérni, hogy a futár várja meg a csomag kibontását). A fogyasztó számára egyértelműen az első verzió a kedvező, ezért mi is arra ösztönözzük a vásárlókat, hogy olyan helyről rendeljenek, ahol a kiszállításnál joguk van a csomagot a futár jelenlétében kibontani.
Azt is fontos megjegyezni, hogy a sértetlen csomagolás önmagában nem jelentheti azt, hogy a termék is sértetlen. Elképzelhető ugyanis, hogy egy nagyobb ütés, vagy rázkódás hatására az érzékeny műszaki cikk károsodik, miközben a kartondobozon/polisztirol bélésen nem keletkezik jelentősebb látható sérülés. Nagyon nehéz biztosra menni, de mi azt javasoljuk, hogy a nagyobb értékű termékek rendelése esetén készítsen a vásárló alapos fotódokumentációt a kicsomagolás folyamatáról (időbélyegzővel!), sőt, az úgynevezett "unboxing" videó (amikor a kicsomagolás folyamatát videóra vesszük) is jó megoldás lehet. Egy hasonló vitás szituációban ezek jelentősen segíthetnek a hatékony ügyintézésben.
Felhasznált jogszabályok:
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Praedikator 2018.05.28. 10:46:47
Az átvételt minden esetben aláírással kell igazolni, így kérdéses, hogy miként várta a tv az út porában és miképp bizonyítja az eladó-futár, hogy azt maga vette át? A sztori szép, de nem kerek...
Miként bizonyítható hogy nem a gyógyszerek hatása miatti támolygás okán ejtette el a tv-t , ha már kimenni sem volt ereje?
KÍváncsi leszek a T. Bíróság álláspontjára ezügyben ha a cég úgy dönt, hogy mégsem cserél! Márpedig ismerve a multikat, laza ügyvédi eljárás és köszönjük a vásárlást!
2018.05.28. 10:55:48
Attila F 2018.05.28. 10:57:11
Eddigi tapasztalataim alapján ez elég tipikus hozzáállás.
Ezeket szépen el kell engedni a fülünk mellett. Nyugodtan, udvariasan meg kell mondani nekik, hogy először kibontjuk a csomagolást, megnézzük a terméket és utána aláírjuk az átvételit.
Pár perc az egész, bele kell férnie mindenkinek.
Denton85 2018.05.28. 11:01:23
Nem akartok vásárolni valami új kép csomagot a bélyegképekhez? Kissé uncsi már mindig ugyanaz, herótom van már a füstölő fejű fazontól, meg a fogatlan vizslától.
Mondjuk nemtom minek járok még ide, régen magasabb színvonal volt.
KaTe 2018.05.28. 11:30:06
Viszont. Egy tévénél, ha még ki is bontja átvételnél a vásárló, nem biztos, hogy észreveszi a sérülést, szerintem rosszabbul jár, ha átvételnél felbontja a csomagolást, laikusként ellenőrzi, aláírja, hogy sértetlen, majd bekapcsolva derül ki, hogy olyan sérülés, hiba van a készüléken, ami komolyan akadályozza annak rendeltetésszerű használatát. Tehát itt a helyes megoldás úgy nézne ki, hogy a vevő a futár (aki egyben az eladó alkalmazottja) jelenlétében kicsomagolja, BEÜZEMELI a terméket. Ebből következtetve én úgy gondolom, hogy a futár jelenlétében történő ellenőrzés (ha csak nem darabokban érkezik a készülék, tehát ránézésre nem egyértelmű a hiba) lényegében semmit az ég világon nem bizonyít.
Ami ebben az esetben bizonyítható, az a külsérelmi nyom a csomagoláson, esetleg a doboz, vagy a tévét körülvevő habszivacs sérülése, illetve igazolás a feladó részéről, hogy a terméket postázás előtt ellenőrizték, KIPRÓBÁLTÁK, természetesen tanuk jelenlétében.
KaTe 2018.05.28. 11:36:48
Amikor beviszek az eladónak egy meghibásodott terméket javításra és kapok egy jegyzőkönyvet a leadott termékről azon feltünteti az eladó hogy "külső behatást nem áll módjukban megállapítani, mert ők nem szerviz" - akkor én mi vagyok?!
Antalbaba 2018.05.28. 11:47:29
2018.05.28. 12:06:34
Ilyenkor tényleg nincs jogom elállni a vásárlástól?
Darth Revan 2018.05.28. 12:50:40
a megoldas, hogy megbizhato cegtol vasarolunk, akinek van biztositasa, igy ilyen esetben azonnal csereli a keszuleket es nem kezdi a vevot gyanusitani, hogy o rongalta meg a megrendelt arut.
KaTe 2018.05.28. 12:51:01
KaTe 2018.05.28. 12:55:39
@Darth Revan: Azért kíváncsi lennék egy listára azokról a -elsősorban magyar- megbízható boltokról.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.05.28. 13:04:25
GiaMarie 2018.05.28. 13:17:33
Darth Revan 2018.05.28. 13:30:28
Az teljesen rendben van, hogy beepited az arba. a lenyeg, hogy visszaveszed
Darth Revan 2018.05.28. 13:35:19
en az amazonrol rendelek. eleg megbizhato ilyen szempontbol
Leone_510 2018.05.28. 13:39:37
"na meg a futáron se láttam hajlandóságot még arra se, hogy a garázsba segítsen bevinni, nemhogy kibontani és beüzemelni"
tehát meg sem kérdezte hanem eldöntötte, hogy a futár annyira antiszociális, hogy ha megemlíti neki, hogy azért támolyog mert beteg, és nem holmi másnaposság vagy más van a háttérben , akkor a futár ezt képtelen megérteni és úgysem segítene,
de nem folytatom , ezer sebből vérzik a sztori,
na még egyet...mert ez gyöngyszem a kifogáskeresésben
"-Miért nem szentelnek egy külön oldalt a kosár műveleteknél például, hogy tájékoztassák a vásárolókat a futár jelenlétében bontás fontosságáról?"
"Ez már a 3. TV amit így rendeltem ..."
Leone_510 2018.05.28. 13:40:44
GiaMarie 2018.05.28. 13:42:13
FDToth 2018.05.28. 14:22:24
Nick-son 2018.05.28. 15:09:12
A poszt kapcsán érkezett tanácsadás igen lényeges pontja és a sok baromság mellett/helyett erről igenis kellene beszélni egy ilyen blogon és most valamilyen szinten megjelent, hogy a csomagszállításnak több változata is van, ahhoz többféle protokoll, vagy szolgáltatás társulhat.
A standard kiszállított csomaghoz nem kapcsolódik időkapu, nincs benne tételes átadás, bontogatás, futárnál ügyintézgetés. Ez az alap szolgáltatás ami kis csomagoknál kerül kb. 1-2.000 Ft -ba (vagy kínálják a webshopok ingyen már olcsóbb pár ezer forintos termékekhez is). Ezek a plusz dolgok, hogy csak ilyen időkapuban, csak ilyen módon, tételesen átadva, stb. ezek az alap ár többszörösébe kerülnek, úgy 2-3 szorosába. Nyilván ezt valakinek meg kell fizetni, vannak feladók akik tipikusan értékes műszaki cikkeket forgalmaznak és eleve így szerződnek, viszont akkor nem is lesz ingyen kiszállítva egy 13.000 Ft -os vacak. Nyilván ezt meg kell fizetni.
Amennyiben egy címzett ezt nem tudja - igaz nem is lehet elvárni - és abajgatja a futárt, hogy ő bontogatni meg próbálgatni akar, hát az fogja visszaviszi aztán nincs csomag. Ő a saját üzletszabályzatát betartotta, ha nem veszik át nem veszik át. Nem ér rá egész nap egy emberrel parolázni. A feladó meg vagy feladja újra, vagy nem, vagy megegyeznek egy feláras szolgáltatásban és úgy adja fel.
Összességében szerintem a megrendelőnek, de a kereskedőnek is ismerni kellene az áru természetét és a megfelelő szállítást megrendelni hozzá. Nyilván egy zsák kutyatápnál nincs értelme a futár jelenlétében analizálgatni, egy félmilliós laptopnál meg talán egy komolyabb kézbesítési szolgáltatást kell megrendelni.
Csak az nem megy, hogy az olcsó meg ingyenes szállítást kérjük, fizetjük aztán majd a futártól akarjuk kicsikarni azt a szolgáltatást ami nincs kifizetve. Nem is fog menni.
Ami még kimaradt az egész mondanivalóból, hogy az idei évben már most látszik, hogy a standard alapszolgáltatások ellátása is igen nagy akadályokba fog ütközni, olyan mértékű a bővülés a kiscsomag szállítás szektorban, hogy vannak futárszolgálatok akik már most a nyári pangó időszakban is a végsőkig feszítik a húrt, ha egy ember elmegy, megbetegszik már összeomlik az a terület és nem is tudnak felvenni dolgozót, vagy csak igen komoly bérezéssel (ne felejtsük el, a futárkodás általában hajnali bepakolástól egy késő délutáni, esti elszámolásig tart) és akkor oda jutottunk, hogy ezeken a jelenlegi árakon nem lehet csomagot szállítani és bármit is kérnek novemberben több cég is összeomlik (most fel tudnám írni egy papírra melyik kettő biztosan). Persze nem anyagilag, mert bevétel az lesz, hanem logisztikailag fog összeomlani. Aztán majd meglátjuk mi lesz azután.
Darth Revan 2018.05.28. 15:30:35
igen
Attila F 2018.05.28. 15:30:52
Én mint fogyasztó pedig sokszor nem is választhatok szállítási módot, van egyféle és kész.
kontár lajos 2018.05.28. 15:31:26
-Miért nem hívnak fel kiszállítást egyeztetni, ahol szintén figyelmeztethetnének, hogy ilyen üzletpolitikájuk van és szigorúan jegyzőkönyvezni kell mindent? - Mert máshol figyelmeztetnek. Ez már nem oda való. Szállításkor már más dolgok élveznek prioritást, nem a szájbarágás. A szájbarágás ott történik, ahol szinte senki nem keresi, mert minek?
-Minek húzzák az időt, amikor minden információt megadtam nekik ami tőlem telt és egy válaszra se méltatnak? - Mert a futárral való kommunikáció is időbe telik. Van bizonyos idő szerződében szabva, mennyi ideig kell választ adniuk a panaszra, mennyi ideig kereshetik a csomagot, mielőtt azt elveszettnek nyilvánítanák. Mire kiderül melyik depó érintett, mire a depó választ ad, mind idő. Nem a posztolónak van egyedül problémája, mindegyikkel foglalkozni kell. Van, ami gyorsabban megoldható és van, ami nem.
-Attól, hogy csomag sértetlen a berendezés még lehet rossz és ki vagyok én, hogy ránézésre megmondjam, hogy ez bizony rossz lesz! Be kelett volna kapcsolnom a futárral közösen, hogy lássam a hibát, egyszerűen ez nem életszerű. - Ahogy a jogi szabályozás sem életszerű. Olyan dolgokat követel a kereskedőtől, amik irreálisak.
-Amikor átvették a TV-t a Samsungtól ők kipróbálták, hogy jó és működőképes? - Erre sem idejük, sem kapacitásuk nincs. Sőt, akkor az a termék már bontott, így újként el sem adható. Ők kereskednek vele, nem próbálgatják.
Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? - Pár kérdéssel feljebb az volt a probléma, hogy húzzák az időt! Ha meg nem küldik, amilyen gyorsan lehet, az lenne a baj. Alapértelmezés szerint amit lehet küld mindenki, amilyen gyorsan tud. Ha máskorra kéri a kézbesítés a vevő, van lehetősége ezt jelezni. Figyelembe fogja venni a shop. Az, hogy a posztoló pont akkor betegedett meg - szomorú, de egyéni szociális probléma. Az élet megy tovább, vagy álljon meg a világ, és várja meg, hogy mi lesz vele? Majd utána visszatérhet minden a normál kerékvágásba. Folytathatja mindenki a dolgát? De addig....
Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról? - Mostanában jobb helyeken már a termék adatlapján írják, mikor várható a kézbestés (igaz hitelbírálatot ez nem feltétlenül tud figyelembe venni), de tervezhető a csomag átvétele. A túlzást sem értem. Ha valaki nyaralni készül és akkor rendel TV - t, az meg is érdemli ha emiatt fog szívni. Ez nettó hülyeség. El kell halasztani a TV rendelést szabadság utánra, mert addig úgysem kell. Illetve ahogy a poszter is megoldotta, mivel 2018-t írunk, olyan hihetetlen dolgok is léteznek, mint a csomag átirányítása.
Nick-son 2018.05.28. 15:44:36
Természetesen, ha erre van igényed akkor bizony egyeztetni kell a feladóval, hogy van-e egyáltalán lehetőség úgy átvenni ahogy szeretnéd. Benne van-e az árban, vagy külön díjért lehetséges, vagy nem lehetséges egyáltalán. Aztán legfeljebb eldöntöd vásárolsz-e vagy nem.
Még egyszer mondom ez nem nyomásgyakorlás, hanem amennyiben a futárszolgálat zárt csomag szállítására szerződött annak a felbontására az átadás előtt nincs mód.
Balfredo Alfredo 2018.05.28. 17:40:16
Ezt meg simán visszadobják azzal, hogy a fényképezéshez használt eszköz időbeállításai nem hitelesítettek, a képek nem is akkor és nem is ott készültek, tehát bizonyítékként nem
elfogadhatóak.
WiZZu 2018.05.28. 19:34:09
Enélkül a védelem nélkül viszont senki nem lehet benne biztos, hogy amit vesz, az valóban az lesz amit akart is, és ha nem volt jó valami infó, akkor van visszaút. Sima boltokban sem lehet megnézni vagy kipróbálni minden terméket, tudom. Azt gondolom, enélkül a 14 napos szabály nélkül drasztikusan visszaesne a forgalom.
Én inkább azt hiányolom, hogy az ilyen vevőkről miért nincs negatív adatbázis. Személyiségi jogokat hagyjuk, hisz van negatív KHR lista is. Azt gondolom, erre lenne valójában szükség, begyűjteni szépen egy adatbázisba a visszaéléseket. Utána aztán csak saját rizikóra kiszolgálni őket. Na de megyek és álmodok tovább....
reunalla 2018.05.28. 23:14:12
Több garanciális ügyem volt az EDvel, online, budapesti és székesfehérvári üzletükben is, szervizes átvizsgálás után csere lett a vége, duzzogás és levélfolyam nélkül... A legnagyobb “gondom” az volt az egyik ilyen esettel, hogy egyszer Karácsony után fél órát kellett sorban állnom, mert az egyik kedves vásárló hisztizett valami 500 forintos kábel miatt, amit ő vásárolt rosszul a boltban és visszavitte, cserélték, de nem értette a fickó, hogy nem 10 másodperc a visszárupapír, én már ráhívtam volna a rendőröket, de az EDs eladók ketten próbálták csitítgatni, amíg a harmadik megírta a papírt....
reunalla 2018.05.28. 23:16:47
G2 2018.05.28. 23:19:07
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2018.05.29. 00:02:07
Odahoztak, ketten voltak emeletre is feldobtak extra penz nelkul. Jattoltam nekik.
Megvartak mig kibontottam, beuzdmeltem. Elinditottam egy mosas-szaritas programot. Megkinaltam oket ebeddel, majd utana egyutt megneztuk az F1 idomero edzest. Kozben sorozgettunk, a sofor kolat kert. Asszony kozben sutott sutit is. Kb 4 ora utan a moso-szarito program befejezodott, elegedett voltam. Igy alairtam a papirokat, es kifizettem az arat. A sracokkal jol eldumaltunk, jovo heten megyek hozzajuk bogracsozni.
registerz 2018.05.29. 00:13:10
mézesmackócskácska 2018.05.29. 01:58:05
Na egyből bekussolt. Lám mit ad isten egy üvegpolc törött volt!!!!
Kegy 2018.05.29. 04:25:41
2018.05.29. 06:13:54
Ha nem ilyen szabályok lennének, akkor nem csak a büdös bunkók nem tudnának visszaélni vele, hanem a normális vásárlók sem tudnának élni vele alkalmanként, ha tényleg gondjuk van a termékkel. Ugyanis online rendelésnél nem tudod kipróbálni, megnézni előre, így még ha tájékozódsz sem mehetsz biztosra.
Ez azt eredményezné, hogy ugyan 15%-al árat tudnál csökkenteni, ami elvileg nagyobb keresletet jelentene, ugyanakkor ennél sokkal jobban csökkenne a kereslet amiatt, mert megszűnne a normális vásárlóid biztonságérzete, többen mennének inkább offline boltba.
Ruhánál amúgy nem csoda, hogy gyakori a visszaküldée, hiszen egs adott méretjelöléssel nem lehetsz biztos a dolgodban.
Laszlo K 2018.05.29. 06:13:55
halaloszto 2018.05.29. 06:42:35
Johnny16v 2018.05.29. 07:36:09
falraborsó 2018.05.29. 07:54:52
Gerolsteiner 2018.05.29. 07:59:55
Etniez 2018.05.29. 08:02:33
zobor 2018.05.29. 08:23:00
A futárok rendesen túl vannak már így is terhelve, hidd el: NINCS IDŐ arra, hogy megvárja míg te szépen kibontogatod a csomagot és meggyőződsz a csomag beltartalmának sértetlenségéről. Egész egyszerűen nem életszerű ez a módszer, de
Attila F 2018.05.29. 08:25:32
zobor 2018.05.29. 08:30:39
kommentes nikk 2018.05.29. 08:37:55
zobor 2018.05.29. 08:38:23
A futárnak az üzletszabályzatban nagyon világosan megfogalmazott kötelezettségei és jogai vannak, általában ez azt jelenti, hogy aláírás, (ha utánvétes akkor + fizetés) előtt nincs csomag átadás, bontogatás!
Aláírtad, kifizetted akkor azt csinálsz amit akarsz, megkérheted a futárt, ha van ideje személyes jelenlétével igazolja a csomagbontást és hogy a tartalom sértetlen, de ebben csak a jószándékára hagyatkozhatsz (ha volt ilyen kérés és volt időm, sokszor megtettem én is).
kommentes nikk 2018.05.29. 08:40:34
zobor 2018.05.29. 08:41:10
kommentes nikk 2018.05.29. 08:44:40
É2I 2018.05.29. 08:48:21
Én pl. mindig ilyen helyről vásárolok, kifizetem a pluszt, ha van rá. De el is várom, hogy a - szolgáltatás részeként - a futár a _kibontást_ megvárja. Nincs rossz tapasztalatom, tehát eddig normális futárokkal találkoztam, volt aki nyavalygott, de olyankor elővettem a rendelési papíromat és megmutattam, hogy bizony én így _szerződtem_, ez azért mindig hatott - de mondom, nincs rossz tapasztalatom. Pedig nem csak bisz-baszokat vettem, mosógépet, TV-ket, kerti kiüllőt, stb.
Persze volt olyan is amikor nem fizettem pluszt / nem volt opció, de ilyenkor nem vásárolok nagy értékben. Így arra is volt példa, hogy mikor a futár korábban jött és nem tudtam a címre menni megkérdeztem, hogy elég jól be van-e csomagolva, azt mondta igen, akkor óvatosan passzolja át a kerítésen. Ha valami történik vele, max jó lesz töltésbe. :)
poggY 2018.05.29. 08:50:34
Edigital amúgy egy kalap szar valóban.
2000 forintos fulhallgatora 790 ft postaköltséget fizettem mert azt írta, h akkor 1-3 munkanap a kiszállítás.
Április 17en adtam le a rendelést (szerda), májusban kaptam meg a fülest...:/
Felhívtam őket h utalják vissza a szaros 790 ftom mert en azért fizettem h itt legyen 3 munkanapon belül es nem volt itt.
Elhajtottak a picsaba, tettem panaszt írásban és telefonon is , szartak ra, kaptam egy emailt aminek tartalma közelében nem volt a valóságnak, ennyi. Nyilván nem fogok 790 fton ugrálni csak az elv bassz fel, hogy ennyire nincs ügyfélkulturajuk ezeknek a parasztoknak.
(Amazonról vettem órát 40 dollárért, hazajöttem, fel évre ra tökre ment, írtam amazon ügyfélszolgálatnak, mondtak h mivel már nem vagyok az államokban ne küldjem vissza, elutaljak az arat, ennyi)
Etniez 2018.05.29. 08:58:42
Nincs benne a szolgálaltatásban.
É2I 2018.05.29. 08:59:53
Etniez 2018.05.29. 09:03:32
É2I 2018.05.29. 09:09:51
Az USA-ban meg simán leteszik az ajtód elé, ha nem vagy otthon. Igaz ott reklamációra azonnal cserélik, illetve küldenek másikat, a "hibásat" vissza se kell küldened, nem állnak le veled vitatkozni. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy az emberek nagytöbbsége ezt nem próbálja "kihasználni", mint pl. kishazánkban. (Nem véletlenül nem foglalkoznak MO-al bizonyos cégek....)
Terézágyú 2018.05.29. 09:21:32
Ideirányítja, oda irányítja, betegen (nem odafigyelve) stb. veszi át, nem is tudja beüzemelni rögtön - egy 3xx ezres készüléket...
Amit persze részletre vett...
Attila F 2018.05.29. 09:51:40
Az meg, hogy mi van a futárcég üzletszabályzatában, amit én sosem láttam, végképp nem érdekel. Én az eladóval vagyok kapcsolatban, nem a futárcéggel. Ha valami nem tetszik a futároknak, tisztázzák a megbízójukkal, ne velem.
Etniez 2018.05.29. 10:44:29
Void Bunkoid 2018.05.29. 11:40:09
Az USA-ban már 1994 óta nem (amikor is Tom Hanks, oppardon Forrest Gump kezet fogott és eldiskurálgatott John F. Kennedyvel valamikor a hatvanas évek elején - egy filmben, de a megtévesztésig élethűen).
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2018.05.29. 11:44:17
Terézágyú 2018.05.29. 11:47:02
"engem nem kell, hogy érdekeljenek a futárcégek munkaszervezési problémái."
Azt mondja az Írás: Aki leszar másokat, az maga is leszaratik.
Darth Revan 2018.05.29. 12:49:37
haXXXor 2018.05.29. 12:55:32
Blogtolo 2018.05.29. 13:02:28
Sajnos nekem is ez a tapasztalatom. Eddig még nem szívtam meg szerencsére, de ha pl. mobil vagy laptop helyett féltéglát csomagolnak be, hogyan tudod bebizonyítani, hogy mit kaptál. A lapon persze bejelölve, hogy sértetlen csomag, meg ellenőrizted átvételkor, amit aláírsz.
Attila F 2018.05.29. 13:08:06
Én eddig minden futárral feszkó nélkül meg tudtam beszélni, hogy kibonthassam.
Gerardus A. Lodewijk 2018.05.29. 13:10:22
Az olyan kikötés (akár szerződésben, akár szállítólevélen, akár más formában), miszerint a fogyasztó csak akkor élhet akármilyen jogával, ha a futár által kézbesített terméket a futár jelenlétében kicsomagolta, ellenőrizte, kipróbálta és hibátlannak találta, egyszerűen semmis, mert a felelősséget és a felelősség bizonyításának kockázatát törvénysértően terheli a fogyasztóra.
cso zsi 2018.05.29. 13:51:08
...
A szállítónak van "felelőssége", ha a tévét nem előírásszerűen, élére állítva szállítja. A pofára fektetett képernyő a saját súlyától képes lehet megroppanni egy 55-ös tévé esetében, a szállítás során.
KaTe 2018.05.29. 14:02:40
@Blogtolo: Ha a csomag sértetlen, akkor aláírásoddal igazolod, hogy sértetlenül vetted át. Ha féltégla van benne, akkor a feladó felelőssége bizonyítani, hogy ő márpedig a megrendelt terméket rakta bele. Ha a feladó nem tudja igazolni, de márpedig állítja, hogy nem féltéglát rakott bele, akkor elbattyog a rendőrségre és feljelentést tesz lopásért/csalásért ismeretlen tettes ellen.
Ráadásul távollevők közötti szerződésről beszélünk, egy olyan termékről, amit a fogyasztónak korábban nem volt lehetősége kipróbálni, szemrevételezni (pont ezért találták ki a 14 napos elállás intézményét) ennélfogva tökéletesen életszerűtlen elvárás, hogy a fogyasztó átvizsgálja a terméket átvétel, pláne beüzemelés előtt és megállapítsa, hogy az pl. sértetlen, vagy hibátlan. Ha a vevő véletlenül földhözvágja a terméket és az darabokra törik, de azt hazudja, hogy sérülten érkezett és ő nem vágta hozzá semmihez, akkor az eladó úgyszintén elbattyoghat a rendőrségre ahol megteheti a feljelentést. De addig is szépen kicseréli a terméket egy újra.
Jól értelmezem az eddig leírtakat?!
Xezs7 2018.05.29. 16:53:39
Xezs7 2018.05.29. 17:18:44
Xezs7 2018.05.29. 17:23:42
Xezs7 2018.05.29. 17:26:52
Torchwood 2018.05.29. 18:32:57
Fiona Schultz 2018.05.29. 18:42:17
Mobil telefont vásároltam az edigital webáruházában. Az értesítés szerint egy adott napon reggel 8 és nem tudom már hány óra között hozta volna a futár. Erre fél hétkor csöngött a telefon, hogy pont erre jön, beadhatná-e. Bagoly típus lévén éppen csak készülődtem arra, hogy felkelek, de mondtam, hogy persze. Gyorsan kiugrottam az ágyból, magamra rángattam valami ruhát, amikor megérkezett a futár. Mintegy félálomban átvettem a csomagot, megtapogattam az óriás nájlont, de nem bontottam ki.
Később észleltem, hogy a belső csomagolás már nem érintetlen, és a felsorolt alkatrész jegyzékből valami hiányzik. Egy apró valamilyen átalakító, amilyet még soha nem használtam a mobilomhoz. A telefon amúgy ép, jól működik, teljesen rendben van.
Na most vagy kellett valakinek az az alkatrész, és kivette a dobozból, vagy valaki elállt a vásárlástól és ezért volt felbontva az eredeti csomagolás (és kellett neki az az alkatrész).
Az apró bosszúságot eltettem emlékbe, megvigasztaltam magam azzal, hogy a telefon legalább rendben van, mert akár egy marék makk is lehetett volna a dobozban.
És íme a tanulság mindannyiunk okulására: a csomagot fel kell bontani a futár jelenlétében. Erre az edigital az értesítő e-mailben fel is hívja a figyelmet, őket tehát nem okolhatom.
Igen, a futár fut, minden gesztusával azt sugallja, hogy írd már alá, aztán hadd menjen. Siet, türelmetlenül toporog, igyekszik az orrod alá nyomni a papírt, és gondosan keüli a legcsekélyebb utalást is arra, hogy esetleg fel kéne bontani a csomagot. De sajnos résen kell lenni, és felbontani - még álmosan is.
A konkrét esetben egyébként a vásárlóval értek egyet, mert az adott hiba talán felbontáskor sem derül ki, csak ha összerakja és üzembe helyezi a készüléket. Ezt már a futár nem köteles megvárni.
Fiona Schultz 2018.05.29. 18:44:40
Fiona Schultz 2018.05.29. 19:01:39
:-)
Etniez 2018.05.29. 19:17:40
Kezdjük ott, hogy nekem van egy munkáltatóm, aki előírja hogyan végezzem a munkám.
Ő határozza meg, hogy bontunk, nem bontunk, várok, nem várok, stb.
Ahol én dolgozom, ott nem bontunk. Semmit.
A cég nem köt olyan szerződést, hogy közösen megcsodáljuk az átvevővel a csomag tartalmát.
Az átvevő azt írja alá, hogy sértetlenül megkapta a csomagot. Ismétlem, a csomagot. Nem a tartalmát. A tartalma lehet ezer darabban is, de az már nem az én ügyem. Az az ő és a feladó ügye.
Ha a doboz nem sértetlen, akkor nem kell átvennie. Beütöm a gépbe, hogy a csomag sérült, nem vették át és megy is vissza a feladónak.
Ha jól értem, akkor az Edigital cuccait valami Joker hozza. Lehet, hogy az Edigital kötött ilyen szerződést a Jokerrel, fogalmam sincs. Ebben az esetben természetesen lehet bontogatni, hiszen benne van a szolgáltatásban. Mint F Attila kolléga írta, hogy ő 300.000-es laptopot nem vesz át megnézés nélkül. Mi számít megnézésnek? A futárnak meg kell várnia, amíg a Memtest lefut? :)
Remélem az mindenkinek megvan, hogy attól még lehet egy elektronikai termék szar, hogy fizikailag egyben van.
A webes vásárlásnál az a szép, hogy elállhatsz 15 napon belül a vásárlástól és nem neked van bizonyítási kényszered, esélytelen az eladó. Ezért ők biztosítást kötnek általában.
Ilyeneken csak Magyarországon szarrágóskodnak, az ilyen helyektől nem szabad rendelni.
Ha nagyon félsz, akkor ne vegyél online vagy kérd személyes átvételre.
Szerintem azért nem bontogatnak a major futárszolgálatok, mert utat nyitna a lopáshoz.
prakp 2018.05.29. 20:28:00
A levélíró egy balfasz.
Rendelésnél csomó mindent ki lehet kötni a megjegyzés mezőben, rahedli 3M sérülésjelzőt, értesítési telefonszámot-mélcímet, satöbbi. (Például egy majd félmikkás samunál azért már férjen bele, bummeg.)
A futár is ember. Kezeld is úgy. Meg fogsz lepődni, ezek szerint.
Zsoltbacsi 2018.05.29. 21:35:55
+1
Lehúztam összesen 7 évet 2 TOP3-as futárcégnél is, és ugyanezeket tapasztaltam.
Amúgy tényleg vannak különböző díjcsomagok, az Euronics termékeit ki lehet bontani (az összeset), a Media Marktból csak a TVket...
Sőt, az utóbbi időkben a nagyobb ruhakereskedők is kezdenek rászokni a kibontásra, valószínűleg rájöttek, hogy hosszú távon kevesebb a kibonthatóság felára, mint amennyivel több csomagra kifizetni a visszaszállítást.
Ugyanilyen alku tárgya az értesítés is, tehát hogy a futár odaszóljon érkezés előtt kb negyed-fél órával - alapból az se jár.
Peetee 2018.05.29. 22:49:43
dr. Trebitsch 2018.05.29. 23:12:01
dr. Trebitsch 2018.05.29. 23:23:59
Zephyré 2018.05.30. 07:40:26
GiaMarie 2018.05.30. 08:54:01
Etniez 2018.05.30. 09:02:39
Mondjuk mi nem viszünk háztartási gépet, elektronikát is csak az Applenak és néhány kisebbnek laptopot, semmi hűtőt vagy ilyesmit.
GiaMarie 2018.05.30. 09:27:36
Terézágyú 2018.05.30. 09:43:31
Teljesen igazad van.
Balfredo Alfredo 2018.05.30. 09:50:24
A videózást, mint bizonyítékot mások már kivesézték itt. Az tény, hogy a videóval is, meg az időbélyegzővel is lehet trükközni. Az jó ötletnek tűnik, hogy már átvétel előtt bekapcsolod a kamerát, és a futárral felíratod a nap mellé az óra percet is (nota bene, ez alapkövetelmény is lehetne a futárszolgálat számára).
Az igazi kérdés az, hogy a bíró vagy más hivatalos személy milyen feltételekkel fogadja el bizonyítékként.
Balfredo Alfredo 2018.05.30. 09:56:01
A vonatkozó jogszabály a 14 napot általánosságban írja elő, tetszőleges termékre. A pólós példád egy szélsőséges kivétel.
Nagyobb értékű műszaki cikkre gondolva azért napokba kerül, míg minden fukcióját kipróbálod. A hűtőszekrényeket pld. fekve szállítás után egy napig állva kell tárolni, csak aztán szabad bekapcsolni egyáltalán. Ha bekapcsoltad, további órákat kell várni, hogy kiderüljön, hűt-e vagy sem. Ha TV-ről, mobiltelefonról beszélünk, megint csak hosszadalmas folyamat kipróbálni, megnézni, milyen képet ad, nem pixelhibás-e, ha rácsatlakoztatok másik eszközt, akkor felismeri
és kezeli-e stb. Ha ezeket nézzük, a 14 nap nem indokolatlanul sok.
Annyiban igazad van, hogy a 14 napos határidővel a vásárló vissza is élhet. Pár éve, az akkor még létező Fogyaszóvédelmi Hatóság fórumán egy web bolt tulajdonos, talán pont ruhaneműekkel foglalkozó, nehezményezte, hogy az ügyfelei túl gyakran adják vissza az árut, hivatkozva a 14 napos szabályra, és neki mint kereskedőnek ez veszteség. A hatóság képviselője valami olyasmit válaszolt, hogy ha valaki webáruház nyitása mellett dönt, akkor mérlegelnie kell az ilyenfajta vesteségekből adódó kockázatot és költséget is.
Ettől függetlenül persze lehet vitatni azt, hogy mennyire életszerű a jogszabály és főleg azt, hogy tényleg mindenféle terméket egy kalap alá kell-e venni a tanakodás szempontjából.
GiaMarie 2018.05.30. 10:13:54
KaTe 2018.05.30. 11:06:50
Állítólag az internetes kereskedelem egyben plusz forgalmat is generál. Tehát lehet, hogy egy hűtőn bukik 30%-ot, de a másik ötön meg nyer, elvégre el se tudta volna adni ezeket a hűtőket, ha nincs webshopja. Tehát 1 hűtő helyett eladott mondjuk tizet egy hónapban, ebből kettőt visszaküldtek, nyolc nyereséges. Ha nincs akkora árrése, hogy megérje csinálni, akkor ne csinálja. Mellesleg, azzal, hogy forgalmat generál, kedvezményt is kap a nagykertől. Itt a probléma inkább akkor kezdődik, amikor kiderül, hogy a tulaj egymagában képtelen ekkora forgalmat kezelni, ezért fel kellene venni egy alkalmazottat, vagy kettőt, de ott meg akkora járulékot kell fizetni az államnak, hogy inkább beledöglik a munkába. Innen meg egyenes az út a szolgáltatás színvonalának csökkenése fele: pontatlan, nem naprakész adatlap, információ, csúszás a szállításban, egyéb ügyfélszolgálati teendőkben = elégedetlen vásárlók, mégtöbb elállás.
Xezs7 2018.05.30. 11:38:52
GiaMarie 2018.05.30. 12:11:17
Balfredo Alfredo 2018.05.30. 17:20:50
Ez jogos. A pólós és hűtős példákkal azt akartam illusztrálni, hogy többfajta árucikk van és más-más idő szükséges ahhoz, hogy eldöntsd, mégsem megfelelő.
Az is igaz, hogy a boltban, ha kipróbálni nem is tudod a terméket, de műszaki cikkeknél a jótállási jegyet a termék típusával és gyári számával kitöltik. Ennek alapján meghibásodás esetén, de csak akkor!, kérhetsz javítást vagy cserét. Az nem megy, hogy pár nap után visszaviszed, mert meggondoltad magad. Annak ellenére nem megy, hogy a boltban a cuccok általában drágábbak, mint a webshopban.
Ennek fényében ki-ki mérlegelheti, hogy a hagyományos vagy a webes vásárlás előnyösebb egyik vagy másik árucikknél.
"Ezt ne mondd, hogy életszerű" Nem is mondtam! Éppen azt írtam, hogy lehet vitatni, mennyire életszerű a jogszabály.
Amúgy a jogszabálynak nem alkotója, csak - alkalmi webes vásárlóként - alanya vagyok magam is.
Zsoltbacsi 2018.05.30. 20:16:40
"A borravaló dolgot viszont ellenzem, és nem is szoktam adni. Kap mindenki fizetést, én is, te is. Ha ez nem elég, lehet menni a főnökhöz reklamálni."
Ez rendben is lenne, csak akkor plusz szolgáltatást se várj el. Például az esetek többségében a futárnak nem kötelessége odaszólni telefonon érkezés előtt, nem köteles visszafordulni, ha épp elkerültétek egymást (mert mondjuk épp leszaladtál a boltba)*, vagy (társasház esetén) felvinni a cuccot az emeletre.
* notórius nemjattolók ilyenkor majd megkapják másnap, vagy ha harmadszor fordul elő, akkor megy vissza a feladónak, akármennyire is sír az ügyfél
Xezs7 2018.05.31. 17:16:04
kommentes nikk 2018.06.01. 14:03:37
Én tavaly rendeltem egy nagyobb, álló bluetooth-os hangfalat az edigitaltól, futár kihozta, mondtam, hogy megnézném, persze nézd, kinyitottam a dobozt, kiemeltem a cuccot (de nem teljesen...) mondom oké, írjuk alá, mindenki el, bent kihámozom teljesen, hát a talpa el van törve, illetve az illesztéseknél szét volt nyílva, gondolom leejtették vagy ilyesmi. Hívom a futárt, hogy szaladjon vissza, erre mondja, hogy felejtő, aláírtam, innentől fogva ő meg a futárcég kiszállt buliból, reklamáljak az Edigitalnál. Namost ilyenkor mi van? felhívom őket, hogy törött a cucc, mit mondanak szerinted? Azt, hogy bocsi kiskomám, máris küldjük a másikat helyette, vagy azt hogy kisbarátom, aláírtad, hogy hibátlanul átvetted, csoki. Nem próbáltam ki, mert kimentem inkább a barkácsboltba egy flakon Pattex faragasztóért, és szinte teljesen nyom nélkül rendbehoztam, viszont marha jó lecke volt arra nézve, hogy ezentúl csak úgy rendelek ilyen cuccot, hogy átnézhetem átvételkor, és át is fogom tüzetesen ától-cettig, nem érdekel, mennyi időbe kerül.
2018.06.01. 15:06:18
Én mosogatógépet rendeltem meg. Mivel bekötésem sem volt, vízszerelő is kellett. Hogy gyorsabban meglegyünk a futár felhívta az vizes haverját, aki cca 30 p múlva minden eszközzel megjelent, beszerelte. De kipróbálni nem tudtuk, elmosogattam reggel mindent..... főztem egy jó pörköltet nokedlivel. Az egyik srác megvárta, a másik elment addig pár címre. Mire visszajött kész volt a kaja. De nem egyedül jött. Hozott 3 fullos csajt, meg hideg sört és viszkit......
Xezs7 2018.06.01. 16:38:02