Elsőre képrejtvénynek tűnhet a fenti fotó, pedig valójában a magyaros csavaros észjárás és lelemény nemzetközi szinten is elismerésre méltó There, I Fix It díjas alkotását ábrázolja, ami a poszt alján kicsit más fényviszonyokkal állókép verzióban is kiélvezhető, élőben pedig Szegeden lehet belefutni.
Tisztelt DAKK Zrt!
Levelemről másolatot kapnak a sajtó, valamint a felügyeleti szervek.
A szegedi 90-es buszon zajló furcsa beszélgetésnek voltam fültanúja a mai nap 16 óra előtt, a DAKK Zrt helyi telephelye előtt. A busz egyik ajtaja nem működött, a legkisebb mozgatásra kinyílt, bezárt. A buszvezető szerelőt vagy pótlást kért, mivel ez így balesetveszélyes, ha valaki nekidől az ajtónak akkor az kidől. A diszpécser viszont a kérést visszautasította, és az ajtó rögzítésére tett kísérletet javasolta. Tekintve, hogy ezt több megállón át javítani kellett, a rögzítés nem volt igazán megbízható, stabil.
Ha valaki "nekidől" az ajtónak, bármilyen okból, akkor a bizonytalan kitámasztás nem jelent elegendő rögzítést. A javítgatott rögzítés miatt a busz jelentős késést is szedett össze. A végállomáson a buszvezető egy másik busz vezetőjétől kapott egy deszkát. Az, hogy Volán székház előtt közvetlenül sem tudnak olyan eszközt kijuttatni a buszra, ami legalább a "PET palack, mappa, füzet, tábla" kombinációnál jobban rögzíti az ajtót és ilyen mértékben balesetveszélyesek a buszok nem fér bele.
A busznak nem csak ez a baja, hanem azon furcsa szag is volt. (Égett olaj, vagy égett fékszag... A busz így vesz részt a forgalomban, ami szintén veszélyes)
Mitől lehet egy buszvezetőnek "magánban" direkt ilyen helyzetekre szánt méretre vágott deszkája? Attól, hogy ez a balesetveszélyes helyzet nem egyedi.
Mivel sajnos nem ez az első eset, hogy balesetveszélyes vagy az utasok biztonságát, egészségét szándékosan gyakorlatról értesülök, valamint arról, hogy ezekre a gyakorlatokra a diszpécserek utasítják a járművezetőket (lásd még: http://valasszunk.blog.hu/2018
/05/13/rosszulletre_panaszkodn ak_a_szegedi_utasok és a http://valasszunk.blog.hu/2018 /05/04/mi_koze_egy_balesetnek_ a_politikahoz postban az IDY-767-et érintő rész) akik ezt a munkahelyüket félve, a "főnökök haragjától félve" megteszik ezért kérem, hogy ezt a gyakorlatot a továbbiakban mellőzzék. Balesetveszélyes hibák (pl. menetközben kinyíló ajtó) szakszerű (szakember által igazolt) javítása nélkül buszok ne kerüljenek ki.
Továbbá a hasonló helyzetekben összejövő késések kapcsán a tachográfmentesség bár az eszköz használata alól mentesít, de nem jelenti azt, hogy a túlvezetés ne lenne balesetveszélyes, és az olyan diszpécseri utasítások, amik szinte biztosan túlvezetéshez vezetnek ne veszélyeztetnék az utasok és a többi közlekedő testi épségét.
Kérem a fenti jelenségek SÜRGŐS kivizsgálását!
Bízom benne, hogy az ügyben a szakhatóság mielőbb az összes szegedi Ikarus egyidejű ellenőrzésével lép.
Csaba
Praedikator 2018.06.01. 15:33:36
KaTe 2018.06.01. 15:37:45
temprasordog 2018.06.01. 16:00:27
2018.06.01. 16:11:28
gdobo76 2018.06.01. 16:27:12
Praedikator 2018.06.01. 19:52:49
BHJ-962 2018.06.01. 19:54:57
Visceroid 2018.06.01. 20:12:20
nyalógép 2018.06.01. 20:26:54
igazi hős 2018.06.01. 20:27:42
kvp 2018.06.01. 20:34:20
A deszka jelen esetben jo tartalek megoldas mert egyreszt csak a problemas ajtoszarnyat ekeli ki, masreszt azert biztonsagos, mert ezeknel az ajtoknal meg van also reteszeles, azaz ha nekidol valaki belulrol, akkor sem lehet kinyitni ha a teljes felso nyito mechanikat kiveszik. Nehez kiesni rajta. Sajnos felujitasokkor sokszor leveszik a lepcsorol a reteszelo blokkot, mert zavarja az utasokat felszallaskor es ha ott van pontosan kell beallitani az ajtot kulonben nem zarhato.
A hiba megelozese egybkent viszonylag egyszeru, at kell nezni idoben a jarmuveket az ilyen kopo alkatreszek miatt es cserelni mindent ami mar majdnem elkopott.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.01. 20:36:21
Mondjuk az, hogy a sofőrök ne arról beszéljenek, hogy szerintük is veszélyes a busz, de ha ők nem panaszkodnak, nem lesz semmi, ahhoz, hogy a rendszeres hibák megszűnjenek az kell, hogy az utasok panaszkodjanak. Hogy az így kialakuló helyzetet egy karbantartás nevű tevékenységgel megelőzzék. Hogy ennek kapcsán ne merüljön fel számos gyanú az adott műhely körül.
Hogy a panaszok ne a belinkelt postokban is szereplő fékhibával kezdődjenek. Ne azzal folytatódjanak, hogy időnként a vasúti átjárónál állnak le. Ne legyen mindennapos, hogy szép színes folyadékkal spricceli tele a környezetét a busz. Hogy ne legyen természetes az, hogy a 30 fokos melegben izomból megy a fűtés, mert a hűtővizet csak így nem nyomja ki.
Hogy a diszpécser nem mondja azt, hogy hiába balesetveszélyes a sofőr szerint is, de azért menjen még pár kört, mert nincs más. És ilyenek a buszok, mert nincs karbantartás.
Azzal, hogy valami a járműtelep előtt döglik meg, ha a buszok többsége nem a dögrováson állna, mert mondjuk az említett IDY-767 nem megy át a műszakin, és lenne tartalék, akkor a telephely előtti hibára nem az a megoldás, hogy a végállomásig veszélyes, ott örül a deszkának, hanem ott van a tartalék.
Csak itt a tartalék azért nem volt ott, mert a többi buszt sem lehet kiadni. Mert sokszor marad el amiatt járat, hogy már nincs mit kiadni, mert a buszok akkora része és olyan mértékben balesetveszélyes.
Talán a karbantartás, a javítás, annak ellenére megoldást jelentene, hogy te előbb tanultál meg "faksz" alapon beszólni, mint azt, hogy létezik a világban karbantartás is.
Igaz, van aki azt hozza otthonról, hogy a munka kapcsán sem veszélyeztethetsz másokat, ezért sok munkát el kell végezni. Van aki úgy látszik azt, hogy a karbantartás, a tisztességes munka minek, beszólni anélkül is lehet. Biztos, hogy az utóbbi körhöz akarsz tartozni?
BHJ-962 2018.06.01. 20:58:37
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.01. 21:01:07
A gond ott van, hogy a telephely előtt keletkező balesetveszélyes hibához:
1. Nincs kulcs amivel le tudnák zárni
2. Nincs szerelő
3. Nincs tartalék, mert karbantartás hibájából mind dögrováson van
4. Olyan a hiba, amit a rendesen elvégzett karbantartás és a buszra való odafigyelés (revízió, szemle alkalmával)
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.01. 21:03:44
De nem ézrem egy busznak azt, amikor pl. az IDY-767, a HCT-511, a HCT-513 és jópár más busz került elő balesetveszélyes hibákkal, stb.
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2018.06.01. 21:14:32
A szervíz kiszervezése és magánkézbe kerülése után leromló karbantartás, sok szakszerűtlen berhelés és az utóbbi időben felmerülő gyanús esetek nem csak az Ikarus 260-asokra és Ikarus 280-asokra fognak hatni.
A dízel Ikarus 200-as széria egy jó értelemben vett igénytelen igásló volt. A CNGüzem kapcsán a karbantartásigény magasabb, és a buszok kevésbé viselik a hibákat. A több potenciális hibaforrás mellett nehezebb a karbantartás is.
Az a vállalati kultúra, ami "ha sofőr szól, semmit sem csinálnak, ha elég hangos a nyilvános balhé, sok az utaspanasz talán igen" alapon megbízható, jó konstrukciók esetén is elvezetett a pocsék üzemkészséghez, a balesetveszélyes hibák mindennapos voltához.
A gond csak az, hogy sok esetben a karbantartás filléres tétel lenne ahhoz képest, amikor egy-egy hiba miatt újabb és újabb hibák keletkeznek és drága a javítás, még drágább a pótlás. Érdemes felnézned azokra a nyilvános facebook oldalakra, csoportokra ahol a volános sofőrök erről beszélnek.
Ezt a folyamatot az előtt kell megállítani, mielőtt nagyobb baj lenne belőle.
BHJ-962 2018.06.01. 21:15:45
Tikakukac 2018.06.01. 23:17:04
Im just here for the comments 2018.06.02. 05:27:45
Ritka nagy faszkalapok, karöltve az szkt-val meg a dakörttel, mindegyik megérne egy-egy misét, de hát a hozzád hasonlóknak minden jó úgy, ahogy van, még ha szar is, mert azt már így szoktad meg.
Segna 2018.06.02. 10:02:50
Volános időkben egy paraszthajszállal jobb volt a helyzet, én legalábbis az irányitás nyomait véltem felfedezni magában a forgalomszervezésben, de az ÉMKK regnálása óta Debrecen mostoha gyerek lett. A város kiszállt a buliból DKV címen külön cég van, így az ÉMKK nál a vidék maradt. Bokamély óriáskátyúkkal tél végén hónapokig az egyetlen szűk kijárón, totál káoszos ki és behajtással a pályaudvarra, életveszélyes gyalogos forgalommal, ezeréves buszokkal, falura jó lesz felkiáltással. Az általános retkességet már nem is említem. Tisztelet a kivételnek, sok sofőr igyekszik a buszát tisztán tartani, de a pályaudvar kritikán aluli...
Csak egy adalék. Elromlott az üveg kupolára kivülre tett óra. 1961 től szegény 2016/7 ig bírta komolyabb karbantartás nélkül. Mi a teendő ilyenkor? Leragasztjuk a számlapját fehér fóliával, nehogy megtévesszen bárkit. Bravó. Ha új jelszót keres az ÉMKK javaslom az Igénytelenség Szervezetlenség Drágaság! Vagy egyszerűbben, Szarunk bele!
GatyaPityu 2018.06.02. 12:00:10
24.hu/belfold/2018/03/22/hibas-volt-az-ajto-ezert-halt-meg-a-46-os-buszbol-kizuhano-ferfi/
Balfredo Alfredo 2018.06.02. 13:44:18
Úgy tűnik, hogy az egykori Volánok közlekedési RT-vé vagy mivé szervezése - úgy általában, nem csak Szegeden, Debrecenben - a buszok állapotának drasztikus romlásával járt. Lehet, hog ez egy rendszerszintű probléma? Lehet, hogy holnap, holnapután és azután nem csak deszkával megtámogatott ajtókról, de halálos balesetekről is kapunk újabb meg újabb híreket? :-((
azbest 2018.06.02. 16:33:11
engedélyes pinaellenőr 2018.06.02. 17:12:11
zuhanorepulesss 2018.06.02. 19:09:01
Taxomükke (UK) 2018.06.03. 11:55:06
Ez mit akar jelenteni?
aaaaaaaaaaaaaaaa 2018.06.04. 13:12:43
bordat 2018.06.04. 19:51:51
Xezs7 2018.06.06. 14:59:24