Nem az első Booking.com-os panasz ez oldalunkon, sőt, legutóbb az is kiderült, hogy a online szálláskeresőt "egy holland gazdasági társaság üzemelteti és az oldal igénybevétele során felmerült panaszokkal kapcsolatban is a holland jog az irányadó. A vállalkozás a szálláshelyek közvetítését látja el, a szerződés a fogyasztó és a szállásadó között jön létre. A hirdetésekben meghatározottak valóságtartalmáért a hirdető tartozik felelősséggel." Vagyis a Booking eléggé mossa kezeit. Nyár van, turistaszezon, utazik mindenki, aki megteheti, és ez így is van jól. De érdemes minél alaposabban tájékozódni indulás előtt.
Sziasztok,
szeretném pár szóban vázolni a történetünket, ha arra érdemesre tartjátok, tegyétek ki a Homárra/index-re, akárhová, nehogy úgy járjon pár ember, ahogy mi járunk éppen.
Május végére kerestünk két hétre szállást Olaszországban, kézenfekvő megoldásként a Booking.com-t választottuk, rajtuk keresztül már sok szállást foglaltunk, eddig meg voltunk elégedve.
Az első hét Nápoly és Róma között félúton, a második hét Toszkána. Napokig vadásztunk a megfelelő szállásokat kutatva, míg végre sikerült kiválasztani a számunkra megfelelőt (nem csak a saját oldalukon található feedbackek alapján, hanem rutinos keresőként a google maps-n is utánanéztünk mindkét szállásnak). A Booking foglalási rendszere szerint mindkét szállást előre ki kellett hitelkártyával fizetni, egy hónappal a foglalás kezdete előtt be is terhelték a kártyát, a pénzt a Booking.com le is vonta.
Az első heti szállás 100%-ig megfelelt a leírtaknak, a fotók nem csaltak, minden a legnagyobb rendben zajlott. Az egy hét letelte után elindultunk vissza észak felé, szombat este meg is érkeztünk a második szállásra, ide. Értékelés: 8.8/10, Google: 4.9/5
Ott ért minket az első meglepetés, hogy a leírtakkal és a korábbi kommunikációval szemben (leveleztünk is velük párszor, tényleg biztosra akartunk menni) nem beszélnek szóban angolul. Ez egészen addig nem okozott problémát, amíg ki nem derült, a fotók enyhén nem a valóságot mutatják, a fürdőszobában konkrétan nyüzsögtek a hangyák, koszos volt a padló és a hálóban penészes a fal. Erről fotókat és természetesen videót is készítettünk.
Ezen a videón látható, hogy a fürdőszoba tele volt hangyával, illetve a hálószobai fal (a konnektorok mellett!) teljesen fel volt vizesedve és salétromos volt. A szag sajnos nem érződik.
Szóltunk a szállásadónak, hogy gondok vannak, pingvinezett, majd végül hozott egy flakon rovarirtót, szétfújkálta a szobában és otthagyott minket :) Google translate segítségével próbáltunk velük ezek után még kommunikálni, erre viszont még olaszul is elfelejtett beszélni...
Próbáltam a helyzetből a legjobbatt kihozni (takarítottam, szellőztettem ahogy tudtam) de a szellőztetést sajnos a tulajdonos kutyája hátráltatta abban, hogy a hálószoba-erkélyajtó mellé jött elvégezni a dolgát :)
Az egészet ráadásnak tetőzte a legnagyobb gond: a domboldali, meredek szállás magánútján az autónk alja fennakadt a bal küszöbnél, lefelé meg az orráról jött le a fényezést. Ez van, hiába a kövezett út, ha egyszer a tulaj terepjárójára méretezik.. 18ekm-t futott 9 hónapos Peugeot 308SW-ről van szó, képzelhetitek, mennyire maradtam ezek után nyugodt.
Mivel a szállás ki volt fizetve és mire mindennek a végére jutottunk lett este fél 11, muszáj voltunk maradni. Addig a barátnőm reklamációs levelet írt a Bookingon keresztül a szállásadónak, hiszen szóban nem akartak érteni angolul, illetve a Booking rendszerében éltünk azzal az opcióval is, ami a szállásdíj visszakérését teszi lehetővé. Én a magyarországi Assistance-ot próbáltam elérni a garanciális autó miatt sikertelenül, a végén ott tartottam, hogy a Peugeot Magyarország online felületén lévő operátortól chaten próbáltam segítséget kérni, Ő sem tudta felhívni a magyarországi számot Budapestről...
A kutyák miatt becsukott ajtajú hálóban voltunk kénytelenek aludni a doh-szagban, másnap reggel a lehető leghamarabb (reggel 7-kor) elhagytuk a szállást. A szállásadók nem értették miért megyünk, hiszen olyan szép a táj :) Ismét Google translate segítségével kommunikálva jeleztük nekik, hogy a problémák miatt a szállásdíjat is visszakértük a Booking rendszerén keresztül, valamint mivel addig semmilyen papírt nem kaptunk, és nem írtunk alá, kértük, hogy adjanak számlát, vagy valamilyen hivatalos dokumentumot. A szállásadó pár férfi tagja (aki fújkálta a hangyákat) végül adott egy nullás számlát, kérdésünkre, hogy a pénzzel mi lesz, a Booking felé irányított minket, tőlük kérjük vissza, hiszen nekünk adott egy nullás számlát, nem kér tőlünk pénzt semmiért.
A szállás elhagyása előtt még egyszer kitakarítottam, rendet raktunk, körbefotóztunk mindent, hogy utólag ne köthessenek belénk. A szállásadó pár női tagja jött ellenőrizni, hirtelen megtanult újra olaszul, nekiállt velünk hepciáskodni, hogy mi tönkretettük a falat. Próbáltuk elmagyarázni, hogy a felvizesedett falról hulló vakolat nem az éjszaka során hólyagosodott fel, de nem akarta megérteni. A férfi tag nyugtatta le az erősen feldút feleségét, reggel nyolckor végül elköszöntünk és eljöttünk.
Vasárnap reggel autóztunk hazafelé az üres utakon, egy hét volt hátra még a szabadságunkból, nem szerettem volna veszni hagyni, ezért megálltunk az első nagyobb városban egy óra múlva, és telefonálgatni kezdtünk: szerettem volna hivatalos választ kapni, hogy "balesetes" (a biztosító szerint annak számít), de 100%-ig járóképes autóval mehetünk-e tovább, vagy inkább menjünk haza. A Booking oldalán foglalhattunk volna aznap estétől szállást a tartózkodási helyünktől számított legközelebb 40km-re abban a biztos tudatban, hogy a mostanit előbb-utóbb vissza fogja utalni a Booking a nullás számla igazolás alapján, vesztenivalónk igazán már nincs, legalább pihenünk további egy hetet.
A számításainkat az Assistance húzta félig keresztbe azzal, hogy szerintük mindenképpen be kellene menni egy szakszervizbe, de azt a környéken csak olyan városokban találtunk volna, ahova annyira nem szerettünk volna szállást foglalni (hogy érzékeltessem a helyzetet: ha a Balatonra szeretnénk menni, nem pont Ózd-ipartelep az ideális szálláshelyszín).
A másik félelmünk a nyelvismeret hiánya, mi csak németül és angolul beszélünk a magyaron kívül, Olaszországban még a Peugeot Italia diszpécsere is csak olaszul tud, egy átlagos szakszerviz vasárnap reggel nem rendelkezik telefonos elérhetőséggel, így nem akartuk megkockáztatni, hogy rossz helyre megyünk hétfő reggel (ahol nagy valószínűséggel nem beszélnek angolul, vagy ahol esetleg nincs is szerviz, csak márkakereskedés), egyébként a kalandos úton elért magyar Assistance sem tanácsolta, hogy ezt tegyük. Ezért inkább hazajöttünk, vasárnap reggel 10-s indulásból lett hétfő hajnali 1-s érkezés.
Másnap szakszerviz kárfelmérés, CASCO bejelentés, etcetc, a szabadság végül megmenekült, de azóta tart a harc immár a Booking.com-mal. Fotókat, videókat mellékeltünk, magyarul és angolul is írtunk nekik, azóta a szállásadónak is, hogy valahogy a pénzünkhöz jussunk.
A Booking-t annyiszor hívtuk már felváltva, hogy már ott tart az ügyünk, közvetlenül Olaszországból hívnak minket: a pénzt már átutalták a szállásadónak, ezért a legjobb esetben is (nagyjából 3 órányi telefonos beszélgetések után) 60€ fájdalomdíjat tudnának adni a 210 € teljes szállásdíj helyett. (Az elején a magyarországi ügyfélszolgálat részéről 25€-ról indult az ajánlatuk) Hiába ott a nullás számla, ami alapján nekünk visszajárna az előre kifizetett teljes foglalási díj, a fotók, a videók, a levelek, telefonok-bármi, itt a vége, a Booking mint szállásközvetítő 60€-val szúrná ki a szemünket, csak hagyjuk őket végre békén. Megkérdeztük a diszpécsertől, neki ez 3 órányi bére, de a helyi CBA-ban is (Conad) 3 kiló sonkát lehet kapni ezért a pénzért.
Nem buktunk túl sokat, csak ~70e forintnak megfelelő eurót, a baj sokkal inkább az, bárki büntetlenül megteheti azt, hogy a Booking.com rendszerén keresztül foglalt szállásnál lehúzhatja az idiótákat. Nem fogok visszamenni ennyi pénzért, mert többe kerülne mindennel együtt, csak arra szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy jól gondolja meg, ha legközelebb a Booking.com-n keresztül foglal szállást, mert mint szállásközvetítő, semmilyen felelőséget nem vállal semmiért, ez sajnos le van írva az oldalukon is. Mi is csak akkor döbbentünk erre rá, amikor beütött a baj.
Konklúzió: hiába a kellő és alapos körültekintés, így is bele lehet futni a rosszba. Hoteleknél meg lehet oldani, de ha apartmant vagy farmszállást foglaltok, jobban jártok, ha közvetlenül velük szerződtök, a Bookingot inkább csak mint reklámoldalt nézitek és soha nem fizettek előre. Nem értetek vannak, tagadnak (nem jöttek képek), ködösítenek (de, mégiscsak jöttek képek, de csak alig penészes a fal), majd a legvégső esetben alamizsnát ajánlanak fel. A legviccesebb az volt, amikor közöltem, én is rögzítem a hívást, nem csak ők, azonnal megszakadt a vonal.
Persze ha rendőrséggel vagy sajtóval fenyegetőzöl, annak nem nagyon örülnek :) Mondom ezt úgy, hogy apartmant is foglaltunk többször előre kifizetve, soha nem volt eddig semmi gond. Ez nekünk most tanulópénz, más ne járjon így. Mi mindenesetre meg fogjuk tenni a szükséges (és valószínűleg felesleges) lépéseket, ha már velünk így kicsesztek, ne legyenek boldogak a pénzünkkel. Se a Booking.com se a szállásadó.
Üdv:
GergőUPDATE:
A Booking utolsó ajánlata 60 euro volt, azt nem kértük, náluk ott végett ért a kárrendezés. Azóta azt sem engedik, hogy felrakjuk a szállás-értékelést, hetek óta moderációra vár, ezzel kapcsolatos megkeresésünkre sem reagálnak. Az autónk javítására amúgy 250e forintos ajánlatot adott a márkaszerviz, két részre bontott javítás miatt 2x50e forint önerő + Casco évfordulós 25% áremelkedés, ami újabb 25e forintba kerül nekünk. Egyedül a Google maps-re tudtam kirakni értékelést egyedül...
Üdv,
Gergő
Az utolsó 100 komment: