Tékozló Homár

Csalódás, Booking.com a neved

2018.07.05. 12:14 | Homár Hilda | 163 komment

Nem az első Booking.com-os panasz ez oldalunkon, sőt, legutóbb az is kiderült, hogy a online szálláskeresőt "egy holland gazdasági társaság üzemelteti és az oldal igénybevétele során felmerült panaszokkal kapcsolatban is a holland jog az irányadó. A vállalkozás a szálláshelyek közvetítését látja el, a szerződés a fogyasztó és a szállásadó között jön létre. A hirdetésekben meghatározottak valóságtartalmáért a hirdető tartozik felelősséggel." Vagyis a Booking eléggé mossa kezeit. Nyár van, turistaszezon, utazik mindenki, aki megteheti, és ez így is van jól. De érdemes minél alaposabban tájékozódni indulás előtt.

Sziasztok,

szeretném pár szóban vázolni a történetünket, ha arra érdemesre tartjátok, tegyétek ki a Homárra/index-re, akárhová, nehogy úgy járjon pár ember, ahogy mi járunk éppen.

Május végére kerestünk két hétre szállást Olaszországban, kézenfekvő megoldásként a Booking.com-t választottuk, rajtuk keresztül már sok szállást foglaltunk, eddig meg voltunk elégedve.

Az első hét Nápoly és Róma között félúton, a második hét Toszkána. Napokig vadásztunk a megfelelő szállásokat kutatva, míg végre sikerült kiválasztani a számunkra megfelelőt (nem csak a saját oldalukon található feedbackek alapján, hanem rutinos keresőként a google maps-n is utánanéztünk mindkét szállásnak). A Booking foglalási rendszere szerint mindkét szállást előre ki kellett hitelkártyával fizetni, egy hónappal a foglalás kezdete előtt be is terhelték a kártyát, a pénzt a Booking.com le is vonta.

Az első heti szállás 100%-ig megfelelt a leírtaknak, a fotók nem csaltak, minden a legnagyobb rendben zajlott. Az egy hét letelte után elindultunk vissza észak felé, szombat este meg is érkeztünk a második szállásra, ide.  Értékelés: 8.8/10, Google: 4.9/5

Ott ért minket az első meglepetés, hogy a leírtakkal és a korábbi kommunikációval szemben (leveleztünk is velük párszor, tényleg biztosra akartunk menni) nem beszélnek szóban angolul. Ez egészen addig nem okozott problémát, amíg ki nem derült, a fotók enyhén nem a valóságot mutatják, a fürdőszobában konkrétan nyüzsögtek a hangyák, koszos volt a padló és a hálóban penészes a fal. Erről fotókat és természetesen videót is készítettünk.

Ezen a videón látható, hogy a fürdőszoba tele volt hangyával, illetve a hálószobai fal (a konnektorok mellett!) teljesen fel volt vizesedve és salétromos volt. A szag sajnos nem érződik.

Szóltunk a szállásadónak, hogy gondok vannak, pingvinezett, majd végül hozott egy flakon rovarirtót, szétfújkálta a szobában és otthagyott minket :)  Google translate segítségével próbáltunk velük ezek után még kommunikálni, erre viszont még olaszul is elfelejtett beszélni...

Próbáltam a helyzetből a legjobbatt kihozni (takarítottam, szellőztettem ahogy tudtam) de a szellőztetést sajnos a tulajdonos kutyája hátráltatta abban, hogy a hálószoba-erkélyajtó mellé jött elvégezni a dolgát :)

Az egészet ráadásnak tetőzte a legnagyobb gond: a domboldali, meredek szállás magánútján az autónk alja fennakadt a bal küszöbnél, lefelé meg az orráról jött le a fényezést. Ez van, hiába a kövezett út, ha egyszer a tulaj terepjárójára méretezik.. 18ekm-t futott 9 hónapos Peugeot 308SW-ről van szó, képzelhetitek, mennyire maradtam ezek után nyugodt.

Mivel a szállás ki volt fizetve és mire mindennek a végére jutottunk lett este fél 11, muszáj voltunk maradni. Addig a barátnőm reklamációs levelet írt a Bookingon keresztül a szállásadónak, hiszen szóban nem akartak érteni angolul, illetve a Booking rendszerében éltünk azzal az opcióval is, ami a szállásdíj visszakérését teszi lehetővé. Én a magyarországi Assistance-ot próbáltam elérni a garanciális autó miatt sikertelenül, a végén ott tartottam, hogy a Peugeot Magyarország online felületén lévő operátortól chaten próbáltam segítséget kérni, Ő sem tudta felhívni a magyarországi számot Budapestről...

A kutyák miatt becsukott ajtajú hálóban voltunk kénytelenek aludni a doh-szagban, másnap reggel a lehető leghamarabb (reggel 7-kor) elhagytuk a szállást. A szállásadók nem értették miért megyünk, hiszen olyan szép a táj :)  Ismét Google translate segítségével kommunikálva jeleztük nekik, hogy a problémák miatt a szállásdíjat is visszakértük a Booking rendszerén keresztül, valamint mivel addig semmilyen papírt nem kaptunk, és nem írtunk alá, kértük, hogy adjanak számlát, vagy valamilyen hivatalos dokumentumot. A szállásadó pár férfi tagja (aki fújkálta a hangyákat) végül adott egy nullás számlát, kérdésünkre, hogy a pénzzel mi lesz, a Booking felé irányított minket, tőlük kérjük vissza, hiszen nekünk adott egy nullás számlát, nem kér tőlünk pénzt semmiért.

screenshot_2018-07-04_13_21_54.pngA szállás elhagyása előtt még egyszer kitakarítottam, rendet raktunk, körbefotóztunk mindent, hogy utólag ne köthessenek belénk. A szállásadó pár női tagja jött ellenőrizni, hirtelen megtanult újra olaszul, nekiállt velünk hepciáskodni, hogy mi tönkretettük a falat. Próbáltuk elmagyarázni, hogy a felvizesedett falról hulló vakolat nem az éjszaka során hólyagosodott fel, de nem akarta megérteni. A férfi tag nyugtatta le az erősen feldút feleségét, reggel nyolckor végül elköszöntünk és eljöttünk.

Vasárnap reggel autóztunk hazafelé az üres utakon, egy hét volt hátra még a szabadságunkból, nem szerettem volna veszni hagyni, ezért megálltunk az első nagyobb városban egy óra múlva, és telefonálgatni kezdtünk: szerettem volna hivatalos választ kapni, hogy "balesetes" (a biztosító szerint annak számít), de 100%-ig járóképes autóval mehetünk-e tovább, vagy inkább menjünk haza. A Booking oldalán foglalhattunk volna aznap estétől szállást a tartózkodási helyünktől számított legközelebb 40km-re abban a biztos tudatban, hogy a mostanit előbb-utóbb vissza fogja utalni a Booking a nullás számla igazolás alapján, vesztenivalónk igazán már nincs, legalább pihenünk további egy hetet.

A számításainkat az Assistance húzta félig keresztbe azzal, hogy szerintük mindenképpen be kellene menni egy szakszervizbe, de azt a környéken csak olyan városokban találtunk volna, ahova annyira nem szerettünk volna szállást foglalni (hogy érzékeltessem a helyzetet: ha a Balatonra szeretnénk menni, nem pont Ózd-ipartelep az ideális szálláshelyszín).

A másik félelmünk a nyelvismeret hiánya, mi csak németül és angolul beszélünk a magyaron kívül, Olaszországban még a Peugeot Italia diszpécsere is csak olaszul tud, egy átlagos szakszerviz vasárnap reggel nem rendelkezik telefonos elérhetőséggel, így nem akartuk megkockáztatni, hogy rossz helyre megyünk hétfő reggel (ahol nagy valószínűséggel nem beszélnek angolul, vagy ahol esetleg nincs is szerviz, csak márkakereskedés), egyébként a kalandos úton elért magyar Assistance sem tanácsolta, hogy ezt tegyük. Ezért inkább hazajöttünk, vasárnap reggel 10-s indulásból lett hétfő hajnali 1-s érkezés.

Másnap szakszerviz kárfelmérés, CASCO bejelentés, etcetc, a szabadság végül megmenekült, de azóta tart a harc immár a Booking.com-mal. Fotókat, videókat mellékeltünk, magyarul és angolul is írtunk nekik, azóta a szállásadónak is, hogy valahogy a pénzünkhöz jussunk.

A Booking-t annyiszor hívtuk már felváltva, hogy már ott tart az ügyünk, közvetlenül Olaszországból hívnak minket: a pénzt már átutalták a szállásadónak, ezért a legjobb esetben is (nagyjából 3 órányi telefonos beszélgetések után) 60€ fájdalomdíjat tudnának adni a 210 € teljes szállásdíj helyett. (Az elején a magyarországi ügyfélszolgálat részéről 25€-ról indult az ajánlatuk) Hiába ott a nullás számla, ami alapján nekünk visszajárna az előre kifizetett teljes foglalási díj, a fotók, a videók, a levelek, telefonok-bármi, itt a vége, a Booking mint szállásközvetítő 60€-val szúrná ki a szemünket, csak hagyjuk őket végre békén. Megkérdeztük a diszpécsertől, neki ez 3 órányi bére, de a helyi CBA-ban is (Conad) 3 kiló sonkát lehet kapni ezért a pénzért.

Nem buktunk túl sokat, csak ~70e forintnak megfelelő eurót, a baj sokkal inkább az, bárki büntetlenül megteheti azt, hogy a Booking.com rendszerén keresztül foglalt szállásnál lehúzhatja az idiótákat. Nem fogok visszamenni ennyi pénzért, mert többe kerülne mindennel együtt, csak arra szeretném felhívni mindenki figyelmét, hogy jól gondolja meg, ha legközelebb a Booking.com-n keresztül foglal szállást, mert mint szállásközvetítő, semmilyen felelőséget nem vállal semmiért, ez sajnos le van írva az oldalukon is. Mi is csak akkor döbbentünk erre rá, amikor beütött a baj.

Konklúzió: hiába a kellő és alapos körültekintés, így is bele lehet futni a rosszba. Hoteleknél meg lehet oldani, de ha apartmant vagy farmszállást foglaltok, jobban jártok, ha közvetlenül velük szerződtök, a Bookingot inkább csak mint reklámoldalt nézitek és soha nem fizettek előre. Nem értetek vannak, tagadnak (nem jöttek képek), ködösítenek (de, mégiscsak jöttek képek, de csak alig penészes a fal), majd a legvégső esetben alamizsnát ajánlanak fel. A legviccesebb az volt, amikor közöltem, én is rögzítem a hívást, nem csak ők, azonnal megszakadt a vonal.

Persze ha rendőrséggel vagy sajtóval fenyegetőzöl, annak nem nagyon örülnek :) Mondom ezt úgy, hogy apartmant is foglaltunk többször előre kifizetve, soha nem volt eddig semmi gond. Ez nekünk most tanulópénz, más ne járjon így. Mi mindenesetre meg fogjuk tenni a szükséges (és valószínűleg felesleges) lépéseket, ha már velünk így kicsesztek, ne legyenek boldogak a pénzünkkel. Se a Booking.com se a szállásadó.

Üdv:
Gergő

UPDATE:

A Booking utolsó ajánlata 60 euro volt, azt nem kértük, náluk ott végett ért a kárrendezés. Azóta azt sem engedik, hogy felrakjuk a szállás-értékelést, hetek óta moderációra vár, ezzel kapcsolatos megkeresésünkre sem reagálnak. Az autónk javítására amúgy 250e forintos ajánlatot adott a márkaszerviz, két részre bontott javítás miatt 2x50e forint önerő + Casco évfordulós 25% áremelkedés, ami újabb 25e forintba kerül nekünk.  Egyedül a Google maps-re tudtam kirakni értékelést egyedül...

Üdv,

Gergő

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Roltii 2018.07.05. 12:44:00

1 hétre a szállás 210 euró lett volna? Most őszintén, mit vársz ennyi pénzért? Magyarországon is körberöhögnek ezzel, nemhogy Toszkánában.

Hangyák amúgy sok helyen lehetnek, tényleg kell rá bogárírtó meg nem szabad még kajamorzsát sem hagyni nekik... sajnos ilyen előfordul. A felázott fal meg elég tré dolog, de ettől azért én még tudtam volna aludni...

ui: a kocsival meg hülye voltál már bocs... ha nem tudsz beállni a parkolóhelyre, akkor nem állsz be, hanem jelzed a szállásadónak és próbáltok valami megoldást találni... Az, hogy te mindenképpen - a kocsid kárára is - be akartál állni, a te hibád... Nem ráesett valami az ablakból, vagy dőlt rá a kapu, hogy a szállásadó hibája legyen...

fitymacsattogas 2018.07.05. 12:47:34

ezeket a felteteleket te elfogadtad mikor bookoltad a legolcsobb lehetoseget, kocsid szetbaszasa pedig nem tudom miert a booking hibaja

ultravox 2018.07.05. 13:12:48

A szállás már nincs is a booking-on. Amúgy a nevében az van 'agroturismo'. Volt ott hangya kutya meg minden nem? Amúgy ennyi pénzért tényleg mit várt Olaszországban?

WiZZu 2018.07.05. 13:22:22

Aztakva... elképesztő mértékben irritál a posztoló. Irreális elvárások, zéró tájékozottság. Újra kell gondolni a tanulságot és befejezni mások hibáztatását, lejáratását!

Laredo 2018.07.05. 13:29:12

Ha már több hétre mennek Olaszországba,miért nem valami normálisabb hotelt néztek ki? Az se lett volna sokkal drágább... sajnálom a posztert,mert kellemetlen a dolog, de bocsánat, nem tettszik ismerni az ,,Olcsó húsnak híg a leve" c. örök igazságot?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 13:36:38

Sipovicsné Zahedli Krisztina: A kicsit azt jelenti, hogy felült az autó, 250e a kár. Nem én mondom, a kárszakértő.
Roltii: penészes volt a szoba, több nm2 felületen. Egészségedre, gondolom most is pincében laksz. (előtte egy hétig laktunk 80nm2 full fasza apartmanban ennyi pénzért Lazioban. De amúgy nem a parkolóba nem tudtam beállni, hanem az oda vezető úton akadt fent az autó)
Pornstache: a kocsim szétbaszása a szállásadó hibája, aki a saját terepjárójára méretezte a saját útját. Ennyi.
Chapka: látom, nem ez az első nicked, te kis trollocska.
ultravox: neked is leírom, ennyiért van normális szállás is, nem egy, csak időben kell foglalni, akkor ennyi elő/utószezonban.
WiZZu: Ez van, túléljük. Remélem te is.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 13:38:32

@Laredo: azért nem hotelbe mentünk, mert ott már voltunk, ahogy apartmant se először foglaltunk Olaszországban. Aggriturismoba még soha nem voltunk, most kipróbáltuk, megszívtuk, ennyi.

ptspts 2018.07.05. 13:40:45

@ultravox:

> Amúgy ennyi pénzért tényleg mit várt Olaszországban?

Hangya- és penészmentes szoba elvárható ártól függetlenül bárhol a világon, ha a szállás a booking.com-on van hirdetve, és a leírásba nincs beleírva, hogy hangya és penész van.

Bonnita 2018.07.05. 13:46:07

Szegény agriturismo tulajdonosok kifogták a hangyák miatt hisztiző, mindenbe belekötő magyar turistát. Biztos vagyok benne, hogy a leírásukban szerepel, hogy egy strada bianca vezet a régi kőházhoz. Nyilván más turisták sem tankkal közelítik meg a helyszínt.
Erre mondják, hogy szekunder szégyenérzet ami most érzek.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 13:51:05

Figyi srácok, ez a mi storynk, velünk történt, lehet balfaszok vagyunk, de ez van, szerencsére nem vagyunk barátok.
A lényeg, ami a vége: ha bajba kerültök bármi miatt, a booking nem fog segíteni. Rá nem vonatkozik semmi szabály, nem fog megvédeni, nem nézi az érdekeid csak beszedi a pénzed. És teljesen mindegy, hogy 70e forintos szállást szívod meg, vagy az 700e forint, ugyanúgy megjárhatod. Ha nagyobb a baj, mint az meg tudnátok oldani, akkor ott vagytok a szarban, mi meg tudtuk oldani. Ez volt a lényeg. A többit csak azért írtuk le, hogy megértsétek, mi mindent megpróbáltunk, ami eszünkbe jutott.

És tudom nehéz lesz, de próbáljatok meg kulturáltan elküldeni minket a picsába, ha lehet. Köszi.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 13:52:30

@Bonnita: Nem, nem szerepelt. Ha szerepelt volna, nem megyek oda. De a kedvedért majd feltöltöm a dashcam videót is, nem szeretném, ha szégyenkezned kellene miattunk, buta magyar turisták miatt.

BnB István 2018.07.05. 14:04:43

gergo,
mint apartmanos javaslom, hogy felejtsd is el örökre a bookingot, mert amiről nem tudsz úgy látom, az az, hogy hacsak nem payments by booking-ot használtál, akkor bizony elküldték a bankkártyád virtuális képét a szállásadónak és ő maga vonta terhelte meg, ergo tudja a kártyaszámodat, lejáratot és cvv kódot.
Olaszországban az agroturismo elég tág fogalom, de általában a legolcsóbb kategóriát jelöli, ahol simán előfordulnak tyúkok az ablakod alatt, tehén az autód mellett, és hangya a lakásban. A salétromos fal itt sem fordulhatna elő, mondjuk a videó alapján nem több négyzetméter, hanem maximum fél, de az ezzel kapcsolatot kritika teljesen jogos.
Ami viszont az autódat illeti szerintem nagyon rosszul látod, a világon sehol nem találsz olyan szállásadót aki ilyen kategóriában, feltételezem a hegyek között épített önkormányzati vagy magánúton fellépő károdat fedezné, az assistance-nak is leginkább akkor van dolga ha járásképtelen az autó.
Ha hegyi terepre merészkedsz alacsony építésű autóval, esetleg családdal és cuccokat telepakolva akkor kizárólag a saját felelősséged, hogy felmérd mi az amin még átmehetsz sérülés nélkül. Ha nem tudsz továbbmenni kiszálltok és sétáltok vagy visszafordultok, semmiképpen nem odaveritek 2x az autót és mást hibáztattok.

Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.07.05. 14:17:57

@gergo: Oké, felült. Azt nem értem, hogy miért nem lehetett befejezni a nyaralást, majd aztán bejelenteni a biztosítónak. Egy ilyen hiba nem befolyásolja az autó mozgásképességét, maximum esztétikai gond.
És ez független attól, hogy mennyibe kerül a javítás (vagyis hogy mennyit állapított meg rá a méregdrágán dolgozó márkaszerviz).

Egyébként tök mindegy, milyen az út, ezt soha semmilyen formában nem tudnád ráverni a szálláshelyre.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:21:14

@Chapka: ok, balfasz vagyok, elcsesztem, sőt agresszív is vagyok. Remélem erre feláll végre és lesz jó fél perced idén először ;)

@Darth Revan: a penészes szállás miatt sem lehet reklamálni, mivel nem adják vissza a pénzt és a szállásértékelést sem lehet kirakni. Az autó itt huszadrangú, kifizeti a biztosító, 10e forinttal fog nőni a cascom jövőre. Éves szinten 30e+ vezetek, hidd el, tudok is. De őszintén sajnálom azt az 5 percet, amit elvettünk tőled.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:31:33

@BnB István: Előre fizettünk, Bookingon keresztül (PbB). Ettől függetlenül a Booking kiadhatja simán az adatokat, a tudtod nélkül is, tele a booking oldala nálunknál ezerszer durvább storikkal. .

Elsőre ránézésre nem volt a szállás rosszabb, mint bármelyik másik apartman, amit foglaltunk, csak azért volt aggriturismo, mert a falu szélén volt a meredek domboldalban. Se tyúkok, se semmilyen állat a kutyákon kívül, egy normális, több házból álló, kikövezett-aszfaltozott úton lévő helyre mentünk. Még veteményesük sem volt a medence mellett.
Hidd el nekem, nem áll szándékomban hazudni, végig, a szekrény mögött fel volt vizesedve a fal. Ha csak annyi salétrom lett volna, amit a képen látsz is sírna a szám, ha mellé még penész-szag is társul.

Itt mindenki az autón rugózik, meg azon, hogy nem tudok vezetni. Elhiszem, hogy sokaknak szar lehet, hogy nekünk telik újra és még ki is van fizetve (ezek után az lesz, hogy még nagyobb fasz vagyok, mert villantom a sok szegénynek a zsetont, még a végén NER-lovag leszek, csak akkor meg minek megyek olcsó szállásra...), itt arról van szó, hogy ha a tulaj kirak egy táblát hol a parkoló, nem megyek túl a szállásán és nem akad fel illetve lefelé az autó orra. Ennyi a történet. Gondolom a te apartmanodnál is van egy tábla, hová lehet/kell állni az autóval.

Dezsike 2018.07.05. 14:35:22

Mivel a posztoló kártyával fizetett, lehet próbálkozni egy chargebackkel... Ott a nullás igazolás, bár nem tudom mi van pontosan rajta, de be lehet próbálkozni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:37:38

@Sipovicsné Zahedli Krisztina: ha tudnád, mennyi minden szar, apróságnak tűnő dolog miatt nem akar fizetni egyik biztosító sem, akkor lehet te is hazajöttél volna.
Mi megkérdeztük inkább, mi legyen, azt mondták, hogy inkább jöjjünk haza. Ha maradok még egy hetet nyaralni és utána megyek bejelenteni a kárt, kinézem belőlük, hogy az autó azért szenvedett maradandó kárt (valós példa: rohad a küszöb két év múlva), mert én nem tettem meg minden annak érdekében, hogy a kárt minimalizáljam, és ahelyett, hogy a garanciális autóval szaladtam volna márkaszervizbe én a pöcsömet áztatom egy másik szállás medencéjében.
Ha egy tíz éves, garanciaidőt régen lejárt autóval akadtam volna fent se szarnám le, mert egy 5eurós táblával meg lehetett volna oldani a dolgot.

De itt még mindig nem ez a lényeg, mert az önrésze levonása után (50kHUF) ma lesz kész az autóm, kb 10e forinttal fog nőni jövőre a cascom. Megoldható lett volna az egész egy 5eurós táblával, hol a szállás, hol lehet megállni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:39:02

@Dezsike: Próbáltuk már, nem lehet sajnos.

Dezsike 2018.07.05. 14:39:27

Ja, eddig tőlem egy szállás se kérte előre a díjat, mindig ott helyben, kártyaterminálon fizettem. Itthon és külföldön egyaránt. Bookingos foglalások voltak. Vasárnap utazok, ismét Bookingos foglalás, nincs egy eurocent se kifizetve, majd ott becsekkoláskor, bankkártyával.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:40:53

@hallatlan: Köszönöm a véleményed, de ne védj, mert a végén azthiszik, hogy te 1: a csajom vagy 2: álnéven írogatok saját magamnak 3: a homár beépített embere vagy, aki megszánt, mert a trollhadsereg szétszedett ;)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:44:06

@Dezsike: Eddig mindig előre fizettünk, gond soha nem volt. Ezek után ha még használni fogjuk a bookingot (fogjuk, mert jobbat még nem találtam), direktben meg fogjuk keresni a szállásadót és a helyszínen fizetünk.

Még valamit: ezt a trükköt többször is megjátszottuk már, de az eddigi szállásadók oldaláról közvetlenül vagy a bookingon keresztül közvetetten ugyanazok az árak voltak mindig. Mivel naivan azt gondoltuk, inkább a bookingot csesztetem ha gond lesz (eddig még túl nagy gond soha sem volt, mindig mindent meg lehetett oldani azonnal), mint az angolul nem beszélő nénit-bácsit.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2018.07.05. 14:44:25

Utazási irodásként akkor talán most jobb, ha nem kommentelek érdemben. :)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:47:12

@immortalis: csak nyugodtan. Nekünk ez tanulópénz volt, érdekel a véleményed.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 14:57:24

@éhéjahaj: segítek, jó?

"Mivel a szállás ki volt fizetve és mire mindennek a végére jutottunk lett este fél 11, muszáj voltunk maradni. Addig a barátnőm reklamációs levelet írt a Bookingon keresztül a szállásadónak, hiszen szóban nem akartak érteni angolul, illetve a Booking rendszerében éltünk azzal az opcióval is, ami a szállásdíj visszakérését teszi lehetővé."

Ha valami nem megy a továbbiakban, szívesen segítek, hozzá vagyok szokva az idiótákhoz (csak viccelek ":D")

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:07:48

@éhéjahaj: Én próbálok a kérdésekre válaszolni, ennyi az egész.
Ismerem a homárt, tisztában voltam mire vállalkozunk amikor megírtuk ide a szerencsétlenkedésünket, nem ma kezdtem.
Egy dolog miatt vállaltuk az egészet az az, hogy ha már mi beszoptuk, más ne járjon úgy, mint mi.

Terézágyú 2018.07.05. 15:08:28

Na szóval partipípölke:

"a Booking.com-t választottuk, rajtuk keresztül már sok szállást foglaltunk, eddig meg voltunk elégedve"

Na, most meg egyszer nem voltatok megelégedve és összedől a világ és a megbecsülésetek...

Mint amikor valaki beírja ide, hogy "évvek óta rend szeresen járok a teszkóba, mindig ott hagyok töbtíz ezer forintot soha nem volt bajom semmivel minden termék jó volt de most nem köszönt vissza a pénz tárosnő többet nem megyek a teszkóba rohaggyanak meg mind"

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:13:12

@Terézágyú: Én nem személyeskedek, ha nem gond.

A kettő nem ugyanaz, ezt te is tudod.

rarabel 2018.07.05. 15:13:58

Annyira szivet-melengető, hogy mindenki elvan így, együtt, egymással...
Bravo (zéro egy).

ultravox 2018.07.05. 15:14:22

@gergo: Én bármilyen negatív dolgot kiírhattam a szállásokról a Booking-on. Egyszer kellett éjjel új szállást keresnem, mert a lefoglaltat dupla áron akarta adni a család. Udvariasan kértem wifi-t és az ő netükkel foglaltam egy másikat a bookingon negyedáron. Csak néztek és hitetlenkedtek. (új szállás volt a bookingon és ennek megfelelően bénák voltak)
Utánna a booking hivogatott állandóan hogy milyen és mennyi károm volt, mert szeretnék kifizetni. Nem kértem semmit, csak azt hogy tegyék helyre a szállásadókat, beszélgessenek velük. Ez meg is volt!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:18:00

@éhéjahaj: ezért raktam fel a fotókat is, még mielőtt én leszek a hülye, mert szeretem az állatokat meg a borospince-feelinget közvetlenül érezni az szobában.
3 apartman van kiadó, a mi földszinti volt egyedül a domboldalba vágva, a másik kettő fala nem érintkezik közvetlenül talajjal, emiatt nagy valószínűséggel nem volt penészes.
De minek is írom pont neked, csak megerősítelek az elképzelésedben, hogy feleslegesen védem magam a kommentelőkkel szemben ;)

Terézágyú 2018.07.05. 15:20:48

@gergo:
"Én nem személyeskedek, ha nem gond."

Én viszont igen. És most gondolj rólam, amit akarsz, én is azt gondolok valakiről, aki a partipípöl honlapot reklámozza, amit akarok - lehet hogy csak azért született az egész, hogy itt is reklámozhasd?

"A kettő nem ugyanaz, ezt te is tudod. "
De, gancegál. Vonj átlagot a buking eddigi tevékenységéből, amiben részes voltál, és ha még mindig 9x %-os a teljesítményük, akkor ne fikázd őket nyilvánosan.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:25:12

@Terézágyú: uhh, bazz, már régen nem létezik, le van véve az oldal évek óta. A blogok többségében ki sem írja, én meg nem írtam át. Lehet írni oda bármi mást is, példul lehetnek terézágyú-fan is. De ha rákattintasz sem veszítesz vele semmit, egy emlékoldal lett, ahogy látom.

Miért ne fikázhatnám őket nyilvánosan? Fizettem a szolgáltatásért, nem azt kaptam, amiért a pénzt fizettem, nem adják vissza a pénzt, az értékelést sem engedik kirakni. Minden jogom megvan hozzá, még ha az néhány trollnak nem tetszik és unalmukban játszadoznak. Ha visszadnák a pénzt, akkor leszartam volna, mert cascora megcsináltattam volna az autót és benyelem a pénzt.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.07.05. 15:41:34

@Dezsike: szerintem ez azért nem működne, mert a fizetés nem a szállásadó, hanem a booking felé történt, de a nullást a szállásadó adta.

Magentax 2018.07.05. 15:44:03

@Szőnyegbombázó Galamb: Itt a homáron ez a divat. Teljesen mindegy, hogy igaza van a posztolónak és jogos a sérelme vagy sem, a trollsereg csak ekézni jár ide.
Belekötnek mindenkibe

Magentax 2018.07.05. 15:46:36

@gergo: Ne etesd tovább a trollokat. Csak erre várnak. Mint előző kommentemben írtam, ide a homárra teljesen felesleges bármit megírni.
Érdemben úgysem kapsz választ, nem segít senki, csak szétszednek a köcsögök.

ekat 2018.07.05. 15:46:41

@gergo: Én részemről örülök a figyelmeztetésnek, szintén sokat foglalok a Booking.com-on keresztül, de mivel ez a második ilyen panasz, amit olvastam, így ezentúl nem fogok.
Egyébként amik nekem sem jöttek be annyira náluk, az pont két (szlovén) apartman volt, előtte és azóta is csak rendes szállodát foglaltam. Ehhez a dologhoz jó eséllyel hozzátartozik, hogy aki ilyet foglal, az eleve alacsonyabb és/vagy más igényekkel érkezik, ezért az értékelés nem a Te elvárásaidhoz, hanem az övéihez szabott. (Bár persze penészes fal semmilyen szálláson nem lehetne.) De én részemről maradok a nagy, lehetőleg 8 pont felett értékelt szállodáknál, ott legalább tudja az ember, hogy mire számíthat.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2018.07.05. 15:48:27

Elolvastam. A kommenteket is. A posztoló szerintem túl sokat kapott. A penészes, bogaras, kutyavécés stb. szállás miatt maximálisan igaza van. Egyedül az autókárt nem értem... Ha igaz, hogy tud vezetni, akkor meg pláne nem értem, hogy mi a picsának erőltette fel a vadiúj autóját oda, ahová az nem tud fel(le)menni?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:49:21

@ekat: Mi is megnéztük, hogy oda menjünk ahol jó az értékelés. A másik két apartman valószínűleg (sőt, biztos) hogy nem volt penészes, mivel azok a föld felett voltak, csak a miénk volt beágyazva a domboldalba. Megszívtuk, ha visszaadták volna a pénzt a nullás igazolásra való tekintettel, akkor nem lett volna ebből story.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:50:36

@kekecke: az itt kommentelők állították csak, hogy nem tudok vezetni ;) 500ekm fölött járok, soha nem volt még balesetem/károm/még egy felnit sem ütöttem le.
Azért mentem föl, mert ott volt a szállás :)

ekat 2018.07.05. 15:52:24

@Dezsike: És? Különböző szállásoknál különböző ajánlatok vannak feltüntetve, különböző fizetésekkel. Ahol van ingyenes lemondási határidő, ott általban oda van írva, hogy a lejárta után a szállás beterhelHET az első éjszakával, amit már amúgyis fizetned kell.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 15:53:13

@Magentax: Tudom, de mivel akad 1-2 normális hozzászólás is, ezért még tartom a pályát.
Nem sokáig, mert mindjárt megyek a kész autómért. (trolloknak csemege: igen, ami ki van fizetve, és amivel járunk nyaralni jó sokat, mindenhová, nemcsak olaszba')

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 16:03:33

@Darth Revan: remélem, te soha nem kerülsz olyan helyzetbe, ahol akár ön-, akár másvalaki/valami hibájából kárt szenvedj. Tényleg.

FDToth 2018.07.05. 16:07:31

Olaszorszagba nehez jo szallast talani. 210-ert egy hetre a legputribbat kapod.
Normal ar az egy hetre reggelivel 800-900 EUR.
A bookin sztem jo fej, mert majdem a harmadat visszaadja, holott eltoltott ott a poszter 1 hetet.
Nekem a booking - ha van rekalamcio es jogos - mindig fizet vissza vmennyit.
Az autos dolog meg pech: egyszer volt probalgatni garazsban beallot (az amikor az also autot lesullyesztik). Lattam h nem tudok majd leallni, mert 5 meter az auto plusz leer az alja, de a berbeado kivulrol mondta h ok lesz. Elhittem, leert az alja. Casco volt, uh par 10-es. Magadra hallgas, ne masra.

ekat 2018.07.05. 16:11:13

@gergo: Igen, de pont ezt mondom, valószínűleg a 210,- EUR/hét szállásra járóknak alacsonyabbak az igényeik, mint Nektek, így az értékelés a ti szempontotokból fals is lehet.
A savanyú a szőlős, az autóddal kapcsolatos megjegyzés viszont ne haragudj, de némileg visszatetsző volt, még jó, hogy a barátnődet nem láttam. :) Bár nem is tudom, hol kellene, meg persze nem is érdekel.

Navarone 2018.07.05. 16:19:25

Megnéztem a videót, ez egy nagyon szép szállás, mindenképp a Booking.com-on fogom foglalni, mint ahogy már sokszor foglaltam. Köszönöm az ajánlást!

A posztolónak pedig kicsit kevesebb arc és több szerénység kellene....

KaTe 2018.07.05. 16:34:07

@gergo: Nem értem. Attól, hogy a Booking közvetítő a pénz még a szállásadóhoz került. Miért lett volna könnyebb reklamálni, ha közvetlen a szállásadón keresztül foglaltok? Ugyanúgy nem beszéltek volna se angolul, se németül. Amire te gondolsz azt utazásszervezőnek utazási irodának hívják, ahol befizetsz 20-30% felárat, cserébe az iroda -részben- tartja a hátát ha baj van.

Szarazkoro 2018.07.05. 16:38:59

@gergo: Geri, az agroturismo az azt jelenti hogy nem szalloda, nem apartman, hanem egyszeru haz a tanya kozepen. Varosi gyerekek vagytok-e , videken a hangya a hazban normalis (na nem bojban) es az is ha vannak allatok. Ez az agroturismo lenyege. Videki feeling varosiaknak.

FDToth 2018.07.05. 17:03:25

@Kicknick: igaz, figyelmetlen voltam, vagyis nem olvastam vegig.
Ebben az esetben visszajar.
Sokszor a kedvesen, udvarisan megfogalmazott level tobnet er mint hangos vitatkozas telefonban ;)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 19:09:23

@FDToth: Mint fentebb írtam, ha előszezonban foglalsz (mondjuk még március, április), a drágább szállásokat elfelejtik felárazni. Ha most szeretnék menni ugyanarra a szállásra, már 60 euró lenne/éjszaka. Ha azt felszorzod 7 nappal, akkor már 420 euróra jönne ki. Így már jó szállás számodra?
Kérlek, olvasd el mégegyszer amit írtam. Nem töltöttem el ott el egy hetet, kaptam egy nullás igazolást a szállásadó részéről, hogy nincs felém semmi követelése, mégsem kapom vissza a pénzt.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 19:10:37

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 19:33:52

@KaTe:

"Ha az autó megsérül, gondolom az a minimum hogy készítesz pár képet, meg levideózod hogy mi történt. Ha már a fél poszt erről szólt, azért érdekelne az a bizonyos "autógyilkos út."

Tuti szállóige lesz, de íme:

www.youtube.com/watch?v=jRDrjaGYBLw

gondolkozzunk Belaim 2018.07.05. 19:47:53

@gergo: A booking.com nem terheli be a kartyadat, ok csak a garantalt foglalas miatt kernek kartyat amit szallasonkent es foglalasonkent elteroen a szallasado terhel meg - elore fizetsz, pre-authorise hogy valos kartya e, vagy nem terhel es majd szallason fizetsz.. A booking a szallasado fele csak a jutalekot szamlazza, igy toluk a 60 euro meg jo fejseg is, meg ennyi kotelezettseguk sem lenne.
Bankodnal talan me tudsz charge backet indtani ami vagy sikeres lesz vagy nem. A tulaj 0-as szamlaja szimplan atbaszas, mar nala a penz tehat fizettel.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.05. 19:53:42

@gondolkozzunk Belaim: március 19.-n foglaltuk le a szállást, a Booking a kártyát április 24.-n terhelte be.
A fizetés amúgy a Booking Amsterdam terminálján keresztül történik (bank megnézte nekünk), valószínűleg ahogy te is írtad és ahogy én is tudom, a közvetítői díjat megtartva rögtön tovább is utalják a szállás díját.

ekat 2018.07.05. 20:00:07

@éhéjahaj: Ezt én sem értem. Én majdnem minden általad leírt dolgot igen nehezen viselnék, és igen, a penészt meg a hangyákat is (bár itt a harmadikon is most irtottuk ki őket sokadszorra. Ezért aztán mikor szintén autóval kóvályogtunk Olaszországban, akkor mindhárom szállást úgy választottam ki, hogy magas pontszám, de ne legyen túl drága, ahol volt, nagyobb szálloda, klíma, közelség a látnivalókhoz, és teljesen jók is voltak. Olyan 100 EUR/éj körül voltak, ha jól emlékszem.

gondolkozzunk Belaim 2018.07.05. 20:51:02

@gergo: bankszamla kivonatodon latszik ki terhelte a kartyadat, a bookingot kizartnak tartom, mert akkor vele lennel szerzodesben. Raadasul irjak is minden foglalasnal, ok nem terhelnek. Hotelben dolgozom, konyvelek, tisztaban vagyok vele, hogy mukodik a dolog - bar eltudok kepzelni kiveteleket annak ellenere, hogy a sajat nyaralasimon bookingot hasznalok es meg sosem volt a booking altal terheles es nalunk sem ok utalnak, hanem mi terhelunk. Ellenben peldaul az Expediaval akik beterhelik a kartyat es ok olyankor virtualis kartyaval fizetnek a szallasadonak.

ekat 2018.07.05. 21:00:31

@éhéjahaj: Nekem egy életre elég volt az emlegetett két szlovén apartman az olcsó szállásból. 9 ill. 8 feletti pontszámuk volt a Booking-on. Az első fentről a bledi tóra nézett, szerintem Neked nagyon tetszene. :) A szoba ablakán bárki arrajáró benézhetett, de ez hagyján, de a bérbeadó alkoholista volt. Kedves, segítőkész alkoholista, de akkor is... iszonyú kellemetlen volt. A másiknál meg valami olyan vízvezetékcsövek voltak a házban, konkrétan a franciaágy melletti falban, hogy mintha mondjuk metró járt volna mellettünk. És valaki minden éjjel hosszan fürdött, vagy mit csinált. És én meg rossz alvó vagyok, csendre és sötétre van szükségem.
Úgyhogy maradok a 'drága', rendes ablakelsötétítéssel és klímával rendelkező szállodaszobáknál. Bár idén először kipróbálom az Airbnb-t, mert visszük az unokahugomat is, és csak jobb egy lakás.

Im just here for the comments 2018.07.05. 21:26:58

Hmm, hát a meredek bekötőút nevű videó alapján ez egy nagyon szép kis környék. Én vszínű észre sem vettem volna az ajtó meg a szekrény mögött lévő problémát a fallal, a hangyákkal meg mit lehet kezdeni azon kívül, hogy lefújják?
Nyaraláskor egyébként sem a szálláson tölti az ember a napot, ár-érték arányban pedig baromi jó ez. Úgy már nyilván nem, ha hozzávesszük az autó javíttatását, de annak meg semmi köze a szállásadóhoz. Aki mellesleg rendesen átvert titeket azzal a nullás számlával, vagy valamit nagyon félreértett (mondjuk ehhez rendesen naivnak kell lenni, de sose lehet tudni).

Mayerling 2018.07.06. 07:16:51

Tisztelt @gergo. Igyekszem semmi sértőt nem írni. úgy gondolom, hogy tapasztalatból írhatók néhány sort. A közvetítő oldalak (expedia, booking, hotels stb. két nagy piaci játékos között van felosztva, a Tripadvisoron pontosan felsorolják, melyik kereső oldal melyik csoprthoz tartozik. A booking.com és a hotels.com ebből a szempontból konkurensek, mert 2 különböző csoportba tartoznak, én a hotels.com-ot (korábbi neve: venere.com) használom mintegy 20 éve, csak megszokásból, és meg szoktam nézni a booking.com-ot. Is. A hotels.com-mal eddig meg voltam elégedve, amíg az USA-ban volt a központjuk, de amióta a Tripadvisor szerint ezeket kiszervezték Indiába, sokat romlott a színvonal. Csak az évtizdes tapasztalat mondatja velem: nem a booking.com (vagy a hotels.com) hibáztatható, illetve csak abban hibáztathatóak, hogy a szállodák többet megenged(het)nek maguknak, mint korábban! 5 évvel ezelőtt Nizzában foglatam szállást, de a foglalás lemondhatósága után megbetegedtem, nem sokkal az utazás előtt, írtam a szállodának (a tulajnak), aki azt írta vissza, ha ki tudja adni a szobát, nem vonja le a szállásdíjat. Egy nappal a korábban tervezett indulás előtt továbbított egy szobafoglalást Hongkongból információképpen, így nem buktam a 670,- EUR-t. Tavaly Párizsban foglaltam, szintén egy családi szállodában, a foglalással ellentétben egy személy helyett ketten utaztunk, semmi gond nem volt az upgrade-del, mindent le lehetett levelezni e-mailben. Az idén Párizsba foglaltam, mindig azt az opciót választom, hogy a szállodában fizetek, ez általában egy éjszaka árával drágább, mint az azonnali online fizetés (ha egy hét azonnali online fizetéssel pl 700 EUR, akkor az egy hét szállodai fizetéssel 800 EUR). Annak ellenére, hogy az opció az volt hogy "pay at the hotel", azonnal levontak egy nap árát, de az internetes ár nem változott, tehát nem vonják le a szállás árából azt, hogy egy éjszakát már előre kifizettél. Korábban ezt a szálloda nem engedhette volna meg magának, de most megteszi. Hiába írok nekik, egyelőre nem válaszolnak (augusztus végén utazom), és a tripadvisoron van egy bejegyzés, hogy egy vendég annyival kevesebbet akart fizetni, mint amennyit már előre levontak tőle (Hotel France Albion Paris), de ez, a szálloda válaszából kiderül, nem sikerült neki. Megjegyzem, tavaly, amikor Párizsban voltam (Hotel Darcet Paris), akkor az előre online levont egy éjszaka árát levonták a szállodában fizetendő árból, annyival kevesebbet fizettem. Egyébként azokkal értek egyet, hogy amikor utazom, kicsire nem nézek, valóban nempimaszúr ottalszik módon a szállodában kimerítő napi program után, hullafáradtan csak alszom. Nekem úgy tűnik, szerencsém van, de talán azért, mert igyekszem "family run" szállodákat választani. Jelenleg a tripadvisoros bejegyzések alapján a helyzet az, hogy mutogatás van, ha péntz kérsz vissza: booking.com (hotels.com): kérje a szállodától. A szálloda: kérje a booking.com-tól (hotels.com-tól.). Egészen biztos, hogy gergo pénze a szállásadónál van, és a booking.com, amit visszaad, bevasalja szállásadón, de előtte a szállásadót, aki fizető ügyfele, is meghallgatja, és inkább neki ad igazat. Kizárt dolog, hogy a teljes pénzt visszakapjad, egy éjszakát, sok utánajárás után, néha visszaadnak, de többet sohasem.

gondolkozzunk Belaim 2018.07.06. 08:10:53

@Mayerling: Booking nem vasalja be a szallasadon ha barmit visszafizet, kizarolag jutalekot szamlazhat. Azert ajanl max 60 eurot mert kb annyi a jutaleka (20%) ezen a foglalason minimalis a vesztesege.

gondolkozzunk Belaim 2018.07.06. 08:17:53

Meg ket eszrevetel a cikkhez.
1) kint volt a maganut tabla vagy ez Gergo kitalacioja. A video alapjan ez normal kozutnak tunik ami tobb hazhoz vezet.
2) Ha valaki google translaterral kommunikal, az ne csodalkozzon, ha tudtan kivul elkuldi az anyjaba a tulajt aki hirtelen elfeljt kommunikalni.
Pl egyszer posztoltam, angolul ami tartalmazta "passed my exam" anyam meg gratulalt de megkerdezte ki halt meg...

ekat 2018.07.06. 10:41:03

@Mayerling: Na innentől viszont az a kérdés is játszik, hogy az egy éjszakát ténylegesen levonta-e, vagy csak zárolta. Nekem volt olyan, aki megkért, hogy az egy éjszaka zárolás ellenére fizessem ki inkább kp-ban helyszínen az egészet, meg is tettem, és aztán egy idő múlva fel lett oldva a zárolás.

aquí.y.ahora 2018.07.06. 10:58:46

Kedves Gergő,
én aztán teljesen jóindulattal álltam hozzá a kérdéshez, és az elején még úgy voltam vele, hogy igazad van, az olcsó ne legyen egyenlő a szarral, de miután megnéztem a videókat, már ez a véleményem (és tényleg minden rosszindulat nélkül):
- Ez az út nagyon messze áll a meredektől...
- Úgy gondolom, ha valakinek van egy autója (teljesen mindegy, hogy milyen autója), akkor tisztában van az autó alapparamétereivel (pl. hogy mennyire ül az autó, milyen terepen lehet vele menni stb.).
- A tiszta, rendezett, városi lakásunkban is megjelentek nemrég a hangyák. 10 évig semmi, aztán egyszer csak jöttek. Párszor lefújtam őket, most megint nincsenek. Rejtély, mért jelentek meg. De hát a hangya nagy túlélő. Ha egy kifejezetten falusi szállásom van pár hangya, az nagyon messze van a tragikustól. Én még a tulajnak sem szóltam volna, elintéztem volna magam.
- A penész valóban megbetegít(het), de nem egy hét alatt, főleg úgy, hogy csak aludni jártok haza.
Szerintem bőven túlhisztiztétek a problémát. Inni kellett volna 1-2 pohár finom olasz bort, és csak röhögni az egészen.

KaTe 2018.07.06. 11:06:21

@gondolkozzunk Belaim: Hát igen, Olaszországba csak olaszul tudó turisták utaznak, ez evidens, nem is értem hogy merülhet fel egy szállásadóban, hogy legalább angolul, vagy németül beszéljen. Elvégre ezek ilyen virágnyelvek, vagy mik.

Más: Nemrég jártam Horvátországban, a szállásadó viszont csak horvátul tudott. Na én meg nem tudtam 10 szónál többet horvátul, ellenben szerettem volna velük megbeszélni pár apróságot. Én is először a google fordítóval próbálkoztam. Szerinted az lenne a megoldás, hogy épp amelyik országba utazom, annak a nyelvét megtanulom minimum alapszinten beszélni?

Esetemben a megoldás kulcsa, egy kb. 16 éves horvát unoka volt, aki viszont egy erős középhaladó szintjén elboldogult az angol beszéddel, így vele viszonylag hamar sikerült közös nevezőre jutni mindenben. Mert ugye nem akarásnak...

Az amúgy megvolt -e, hogy a kedves posztoló ezért a szállásért előre fizetett? Az ugyancsak megvolt -e, hogy a szálláshely oldalán, a booking.com-on szerepel az angol, a francia és az olasz mint beszélt nyelv? Tehát ha panasz van, akkor se felejthet el angolul beszélni és akkor se, ha a panasz amúgy tökre nem jogos.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:14:10

@Mayerling: csak tavaly (2017-ben), amit a bookingon keresztül foglaltunk
Krakkó tavasszal: apartman, gond semmi
Görögország májusban: apartmanhotel, gond semmi
Lombardia szeptember: régi présház a hegyoldalban (!), frankón felújítva, gond semmi
Toszkána október: apartman a domboldalban, gond semmi
Isztria karácsony: apartman a meredek tengerpart mellett, gond semmi.

Mind 250-300 eurós szállások voltak, de csak azért, mert mindet szezonon kívül foglaltuk.
Ha a mostani helyet le szeretném foglalni június elsejétől, rögtön dupla áron lett volna minden. Csak azért volt 210 euró egy hétre, mert márciusban foglaltuk és elfelejtették valószínűleg felárazni előszezonra az áraikat.

Sokan jöttök azzal, hogy a szállást ki lehetett volna bírni. Persze, mindent ki lehet bírni, ha nem a hálószobában van a penész. Ha a fürdőben lett volna, becsukom az ajtót és leszarom. De ha nem tudunk szellőztetni, hanem a párás dohszagban alszom éjjel, az nemtudom kinek komfortos. Ha ott alszunk egy hetet és utána írok, akkor meg azzal jöttek volna, hogy miért nem mentem haza/másik szállásra.

aquí.y.ahora 2018.07.06. 11:17:16

@gergo: De Gergő, az isten áldjon meg, fiatal, ereje teljében lévő férfi vagy. FÉRFI. Bírjál már ki egy kis dohszagot egy hétig! Elhiszem, hogy kellemetlen, de azért nem a világ vége, nem?

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:29:36

@zserzsenne: na, most miért, neked is megengedték, hogy kommentelhess ide, pedig nem igazán kellett volna.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:31:53

@aquí.y.ahora: Nem vagyunk egyformák :) Engem zavart a dohszag és a pára, a többséget valószínűleg nem zavarta volna. Én pl szeretem a halat, valaki meg nem. Nem mondhatom neki mégse, hogy te idióta, miért nem eszed, tökre finom, meg egészséges. Szeretem én a pincéket amúgy, csak nem ott aludni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:34:46

@gondolkozzunk Belaim: nem volt kint a magánút tábla, a szállásadó félig szétrohadt táblája volt csak kint.
Az, hogy ott lesz egyéb ház is, csak a helyszínen derült ki. A fotók alapján nagyon nem úgy festett a környék, mint a valóságban, nem tudtuk a házak közül, melyik a miénk, és a parkolóra sem utalt semmi. Tolatni nem szerettem volna, ahogy egy tök idegen portájára sem szívesen álltam volna be, ezért tűnt ott jobb döntésnek inkább körbemenni. Csak amikor vízszintesbe váltott az út, akkor történt a baj.

aquí.y.ahora 2018.07.06. 11:36:27

@gergo: Én nem idiótáztalak le, csak azt próbáltam elmondani, hogy szerintem a probléma nagyságához mérten kell a megoldást is keresni. Oké, zavart a felvizesedett fal. De tudod, hogy van ez: minél inkább belehergeled magad, annál jobban fog zavarni. Meg érdemes súlyozni: tényleg érdemes-e ezért felrúgni egy egész nyaralást.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:38:06

@gondolkozzunk Belaim: mint írtam, leveleztünk a szállásadókkal, ahol angolul kommunikáltak velünk. Angolul. Ezek után számomra teljesen evidens, hogy beszélnek is angolul ÉLŐBEN, nem pedig mindent amit írtunk nekik translettel fordítja le, majd vissza.
Eddig soha nem volt rá szükség, de ezentúl a magánszállásokkal telefonon is fogunk egyeztetni.

KaTe 2018.07.06. 11:41:48

@aquí.y.ahora: Ha pl. belehajtasz egy méretes kátyúba és mondjuk megsérül a lengéscsillapító, akkor is magadat hibáztatod, hogy nem vetted észre? A posztolónak annyi bűne volt, hogy ezt megemlítette a posztban, holott ez nem feltétlenül a szállásadó felelőssége. Ellenben, honnan tudjuk, hogy az adott szakaszon mondjuk 100-ból hány autó sérült meg? Mellesleg, egy videofelvételen baromira nem szokott látszódni a szintkülönbség, élőben sokkal durvább lehet, bár jó lett volna látni, hogy pontosan melyik résznél sérült meg az az autó.

Én azt olvastam, hogy a szagot még elviselték volna, ha legalább tudnak szellőztetni, de nem tudtak, mert az ablakuk alatt volt a kutya sza*óhelye. Nyilván a penész és sz*rszag keveréke az még simán belefér egy "olcsó" szállásnál.

Bírom ezeket az élménydús beszámolókat is, hogy ki milyen lepratelepben szeret megszállni/aludni. Ki a f**t érdekel de úgy őszintén? A posztolónak mások az igényei, amit leírt a penésszel és a szaggal kapcsolatban, az tök jogos.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:42:33

@aquí.y.ahora: Értékelem is.
Viszont: tényleg nemtudom hányszor és hogyan írjam le azt, ha végig vizes a fal a szekrény mögött és amikor kinyitod a szekrényt (fa) ami a vizes fal elé van húzva, orrbagyűr a tömény doh-szag.
A videón azért van hajtottam fel az ágyneműt, mert az volt az első, hogy megszagoljam, az büdös-e vagy sem. Mivel előtte frissen volt felhúzva valószínűleg, ezért kellemes öblítő illata volt.

A nyaralás azért nem ment teljesen kárba, mert előtte voltunk egy hetet Lazio-Campania körúton. Ott pontosan azt csináltuk, amit mindenki szerint kellett volna csinálnunk: reggel be az autóba, Amalfi-kör, Nápoly-kör, Gaeta, tengerpart, ilyesmi, kb 1000km-t mentünk egy hét alatt. A második kör lett volna a medence mellett henyélős.
Tavaly is voltunk már Volterra környékén, most szerettem volna még jobban bejárni (októberben sajnos elég lehangoló a környék, inkább homoksivatagra hasonlít) akkor, amikor még szép zöld a táj.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 11:47:50

@KaTe: huuhh, KaTe, csak óvatosan, mert a végén még azt hiszik Rólad, hogy a Csajom vagy álnéven és ezért próbálsz mellettem érvelni :)

Miután amúgy odébbálltam az autóval látszódott, hogy nem én voltam az első, aki végigkarcolta az autója alját, valószínűleg tudtak erről, csak nem gondolták fontosnak.
(ezen a környéken sok a SUV, vagy magasabb építésű és 4*4 meghajtású az autók többsége. A tulaj is ilyennel járt, tényleg ezért nem gondolhatták, hogy ez bárkinek is gondot okozhat. Nekünk okozott. Ha kiteszi hogy oda ne menj vagy hol parkoljak, eszembe sem jutott volna arra menni)

aquí.y.ahora 2018.07.06. 12:01:39

@KaTe: persze. Semmi gond nincs az igényekkel. Csak azt általában meg is kell fizetni. Az szinte semelyik országban nem működik (vagy legalábbis nagy mázli kell hozzá), hogy kifejezetten az olcsó kategóriát választja valaki, még sincs semmi minőségi gond. Az olcsó soha nem véletlenül olcsó.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 12:13:40

@aquí.y.ahora: mindig találni olyan szállást a bookingon, ami friss, még soha nem volt fent, vagy teljesen új szállás, az az első éve. Általában sokkal kedvezőbbek ezek a szállások árai, mint a bejáratott, népszerű szállások. Ott maximum akkor kapsz jó árat, ha valaki visszamondta és szeretné ha nem lenne üres helye. Tipikus lastminute-árak, de így nem mernék semmilyen szállást keresni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 12:17:34

@aquí.y.ahora: egy példa: indafoto.hu/ppgergo/image/25040950-9e67f874/753662

Mosogatógéppel, fűtéssel, volt még egy 20nm2 szoba. Lift nemvolt, és a harmadikon laktunk a belvárosban (alattunk ment a villamos), 5 perc séta a vár, a zsinagóga a háztömbben volt, ingyen parkoló a házban (alig fért be a Focus, megdicsért a landlord, hogy ide nem tud beállni csak az itt lakó elsőre)
5nap/4éjszaka volt 40e forintnak megfelelő zlotyi.
Drága, vagy olcsó? Ha olcsó, akkor szar is? Nem feltétlenül.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 12:35:55

@kommentes nikk: írtam fentebb, mi is így csináljuk általában. Kinézem a szállást a bookingon, megnézem a saját oldalát, értékeléseket, véleményeket róla.
Egy emailes árajánlatkérés, itt kiderül, beszélnek-e pl angolul.
100%-ban olyat árat adnak mindig, amennyiért a bookingon keresztül lehet foglalni, bár általában erőltetik, hogy foglaljunk közvetlenül rajtuk keresztül.
Pont a problémák könnyebb kezelhetősége érdekében választottuk eddig a bookingon keresztüli foglalást (hiszen egy árban van), hogy ne nekem kelljen Magyarországról szerencsétlenkedni utólag, ha valami gond van.

KaTe 2018.07.06. 12:42:49

@aquí.y.ahora: Én nem vonnék párhuzamot az olcsó és a sz*r között. Ahogyan azt se állítanám, hogy ami drága az biztosan jó. Én inkább a véleményekben, valamint a saját tapasztalatban hiszek. Itt az a kérdés, hogy elvárás -e hogy egy szálláson (független annak árkategóriájától) ne legyen penész, dohszag, ne sz*rjon a kutya az ablak alá és ne legyenek hangyák a fürdőben, valamint kosz a padlón, ezenkívül ha panasz van és a szállásadó elvileg beszél angolul, akkor foglalkozzon a vendég panaszával függetlenül annak jogosságától. Amit én a leírtakból, képekből, videobol látok, hogy a szállás közel sem volt annyira katasztrofális, valószínűleg nem is lett volna belőle homár poszt HA az autó nem sérült volna meg az odaút során.

@gergo: Szerintem kicsit túltolod a kommentszekció véleményezését. Nem mondom, biztosan zavaró, hogy páran így beléd/belétek álltak, de őket aligha fogod meggyőzni az érveiddel. A többiek pedig már rég továbbléptek.

@kommentes nikk: Nyilván itt az előfoglaláson van a hangsúly, tehát szezonban egyáltalán nem olcsó, ellenben ha előre kifizeted a szállást, akkor kedvezményesen kapod. Ha viszont már kifizetted és ott vagy a helyszínen, akkor ugyanúgy nehéz lesz visszakövetelned akármennyi pénzt függetlenül attól hogy a booking.com volt a közvetítő, vagy egyenesen a szállásadónak fizettél ELŐRE. Ha valaki ennyire rossz problémamegoldó képességekkel bír, vagy túl alacsony az ingerküszöbe, akkor lehetőleg magyar utazásszervezőn keresztül intézze az utazását, ott jókora felér mellett lesz egy magyar cég, ahova be lehet fáradni személyesen is reklamálni. Aki viszont nem akarja a tényleges költség min. 30-40%-át jutalékként kifizetni egy ilyen cégnek, annak marad a kockázat. Mint láthatjuk, a posztolónak elég sokszor bejött, most nem volt szerencséje. Ennyi.

aquí.y.ahora 2018.07.06. 12:44:48

@gergo: bemondásra is elhiszem, nem kell példákat hoznod. Elhiszem, hogy nagyobb világutazó vagy, mint én :) Én csak a józan paraszti észből indultam ki. Minél olcsóbb, annál nagyobb az esélye, hogy valami minőségi gond van (vagy lehet). Százalékosan. A kérdés, hogy ki mennyire hajlandó lutrira menni.

aquí.y.ahora 2018.07.06. 12:54:24

@KaTe: Persze, mások véleménye is sokat számít, elvileg a nagy számok törvényének itt is működnie kell, de amiben én igazán hiszek, az a realitás meg a logika. A falusi turizmus esetében lehet, hogy oda van írva, hogy az olasz bácsi beszél angolul, de ezt én vagy elhiszem, vagy nem, de inkább nem :) A Hiltonban persze én is elvárom, hogy legalább öt nyelven tudjanak köszönteni. De ha én mennék úgy Olaszországba, hogy nem tudok olaszul, viszont jó önismerettel tudom, hogy kekec, akarom mondani igényes vagyok, akkor nem falusi szállást keresek...

aquí.y.ahora 2018.07.06. 13:01:55

@aquí.y.ahora: Egyébként a nyelvtudást könnyű leellenőrizni: fel kell hívni telefonon. Egy 2-3 perces telefon azért belefér a büdzsébe, gondolom, még külföldre is. És akkor azonnal kiderült, beszél-e a szállásadó angolul. Az e-mail semmire nem bizonyíték, lehet, hogy az angol szakos unokája írta :)

J.W. Booth 2018.07.06. 13:11:12

Aki rutinos utazó, az NEM foglal a Booking-on.

Amire jó a portál, hogy ott (is) meg tudod nézni a többi vendég értékelését, fényképeket stb. DE: 14 napra előre ki kell fizetni a foglalás 90-100%-át (addig mondható le általában költségmentesen).

Igaz, sokszor kicsit macerás megtalálni a szálláshely közvetlen weboldalát és elérhetőségét, de érdemes: szinte mindig jobb árat kapsz, ha ott foglalsz közvetlenül. Ez a szállásadó érdeke is.
Ilyenkor minimális előleget kell fizetni csak, de legtöbbször elég, ha megadod a hitelkártya számodat (erre célszerű egy virtuális kártyát tartani, ami ingyenes a legtöbb banknál, 1 Eurós egyenleggel).

Ha gáz van, akkor könnyebben érvényesíted az igényedet közvetlenül a szállásadónál, ill. nem fizetsz érkezéskor, hanem egyszerűen elmész máshová.

Remélem, ezzel segítettem valakinek.

Kata3620 2018.07.06. 13:29:34

Fura, mi tavaly voltunk Horvátországban a Bookingon keresztül, de egy fillért nem fizettünk előre, csak a szálláson.
Az assistance nem volt a helyzet magaslatán, bár műszakilag semmi baja nem esett a kocsinak.
Tavaly Szlovéniában a férjem benzint tankolt a dízel Toyotába. Vasárnap délután volt. 3 óra múlva a kocsi már tréleren volt útban a márkaszerviz felé, mi pedig egy vadiúj csereautóval a tengerpart felé. Le a kalappal a Toyota assistance előtt, megmentették a nyaralásunkat.

ekat 2018.07.06. 13:35:22

@J.W. Booth: Aki rutinos - vagy bármilyen - utazó, az a SAJÁT prioritásai szerint foglal szállást, nem a tieid szerint. :) Legutóbb amúgy én is pont azt tettem, amit írsz, de előtte is nagyon rég mindig utánanéztem a szállásnak magának is a neten.
1., Mikor kétszer apartmant foglaltam, azoknak nem volt honlapja
2., A szálloda oldalán volt, hogy nem volt a kinézett időre hely (a Booking.com-nak meg gondolom kontingense van.)
És olyan véleményt is hallottam már - de nem tudom, hogy igaz-e -, hogy a Booking-osokat előnyben részesítik a szállásokon, mert tudják, hogy azok véleményt írnak. Mondjuk persze azt is hallottam már, hogy pont hogy a saját foglalásosakkal bánnak jobban, de mindenesetre én életem egyetlen szálloda-upgrade-jét (szoba helyett lakosztály) Booking-os foglalóként kaptam.
Ami meg az előrefizetést illeti, a nem azonnal fizetésesnél is legalább annyian nem zárolták az ingyenes lemondási időszak lejártával első éjszaka összegét, mint amennyien igen. TerhelHETik, de nem mindig teszik meg.
És részemről pl. webkártyám van, de az én prioritásom a kényelmem - nem szeretek ide-odautalgatni. Életemben egyszer használtam, mikor Kínából rendeltem.

Meridian74 2018.07.06. 13:50:03

"Olaszországban még a Peugeot Italia diszpécsere is csak olaszul tud,"

Ezzel kapcsolatban jut eszembe, itt Magyarországon meg diszpécsernek állandóan olyanokat keresnek akik legalább 2 további nyelven beszélnek (pl angol+olasz) de nem kapnak 20€-s óraért...(20€/h = ~6300Ft/óra), jó ha kapnak 1500-1600Ft-ot óránként... pedig az olasz egy főre jutó "dzsídípí" nem 4x annyi, hanem csak 2.2x annyi... szóval, itt az ami megy munkabérek és juttatások címén, az a színtiszta maffia és rablás.

A poszttal és videóval kapcsolatban első blikkre nekem az volt az érzésem (az írás stílusa alapján az jött le nekem), hogy a piszkafalábú háklis magyar tündérhercegnő hisztizett pár piszokfolt meg egy kisebb hangyacsalád láttán, mivel náluk otthon tisztaságmánia van. Leesik egy porszem a padlóra? Akkor azonnal porszívó előkap és minimum 30 percig "brummogtatva" van... de aztán eljutottam ahhoz a részhez, hogy a doh és penészszag az nem jön át a képeken, és ekkor revidiáltam a véleményemet. Igen, azt ne nevezzük már szállásnak ahol rohad az egyik fal... mucsajpusztán a tanyasi világba talán elmenne, de még ott sincs ilyen. Ez csak a nagyvárosok sötét nyomortelepein jellemző, hogy rohad a lakás és a tulaj nem csinál vele semmit sem, mert mondjuk nem is lehet vele mit kezdeni, mert egy tömbépület. Míg egy egyedülálló lakás esetén ez azért kezelhető és kezelendő. Ne akarjunk már ilyet kiadni a "haladó" nyugaton ilyet a turistáknak... még ha olcsón adjuk, akkor sem. Vagy írják ki: román (ami majdnem olyan, mint a "római" ;) ) vendéglátói stílus és színvonal. Vagy hogy román származású a tulaj...

Az autóban esett kár, hát nem tudom. Nekem is van autóm, egy 20 éves Volvóm... Budapesten parkoltam egyszer és a parkoló szélén a padkába beakadt az alsó takaró műanyag lemez (motortér alját fedte részben), mert egy balfasz teherautó elállta a manőverezési lehetőségeket rákényszerített arra hogy előreguruljak az amúgy nem is magas padkáig. Visszatolatva a beakadt szél miatt leszakadt pár helyen a műanyag(!) csavaros rögzítés... persze úgy hogy tépte a műanyag lyukszéleket is... de ez az én hibám. Inkább nyomnom kellet volna a dudát, mint a süket, hogy húzzon el az útból a szarevő fuvaros.

plümpike 2018.07.06. 13:58:34

A szállás, ezért az árért, Olaszországban teljesen rendben van. Meg kell szokni, meg kell érteni, hogyha Ausztriába mész, akkor jó szálláson szállsz meg, ha meg Olaszországba, akkor pedig lelakottban. Természetesen tisztelet a kivételnek, én voltam már Ausztriában is olyan szálláson, ami kb olyan volt, mint ez, ki is derült róla, hogy magyar a tulajdonosa. Ahol osztrák vitte a szállást, azok tökéletesek voltak.

De az Olasz magánszállások nagyrésze ilyen, pláne vidéken, mondom ezt úgy, hogy életemben nagyjából 50 olasz apartmant foglaltam, az amalfi parttól ligúriáig mindenhol. Simán megesik, hogy lóg a konnektor, koszos a fal, vagy lejött a vakolat, vagy elhasznált a matrac, fotel, stb... Ők ilyenek, 7.0 alatti értékelést alapból el lehet felejteni, mert az még az olasz mércével mérve is gáz lesz.

Hangya meg azért van, mert a kedves vendégek szétsztórják a kaját, és arra jönnek. Ha előtted trehány állatok voltak, és 1 hétig a földről ettek, akkor lesznek hangyák. Ez pech, befújja a szállásadó, és elmennek.

Amúgy pedig, az, hogyha fennakadsz az úton a kocsival, az a te bajod. Nézd az utat, és ha látod, hogy egyenetlen, akkor nem mész rá. Egyáltalán nem a szállásadó hibája, hogyha nem tudsz vezetni, és olyan helyre mész, ami kárt okoz a kocsidban. Megállhattál volna a bekötőúton, és felviszed kézben a bőröndöket. Nekem M packettes 3-as BMW van, bejártam vele olaszországot, ausztriát, francia síterepeket, az M küszöbökkel nem akadtam fent sehol, sem a francia, olasz hegyekben, sem pedig az olasz várososokban nem baszták össze a kocsimat. Mondjuk Nápolyba busszal mentem Amalfiról, mert van annyi eszem, hogy tudjam mit lehet reckírozni, és mit nem érdemes, Genovában, Firenzében meg foglaltam fizetős parkolóhelyet.

Ződ2000 · http://egzostive.com 2018.07.06. 13:58:41

Mi az itthoni szállásoknál tapasztaltunk érdekes dolgokat.

Gyakorlatilag a Booking lement airBnB-zni, és leszerződött szedett vedett apartman-holetelekkel (vagy annak sem nevezhető, 1-2 lakást kiadó tulajokkal) is, ráadásul mindezt olyan országokban ahol az üzleti kultúra finoman szólva is hagy kivánni valót maga után (kishazánkkal az élen)....

Nálunk pl simán megcsinálta a budapesti szállásadó, hogy faarccal bevezetett egy másik lakásba ami közsönő viszonyban sem volt azzal amit mi foglaltunk, de ő egy nappal tovább ki akarta adni a az előző bérklőnek. Majd miután leléptünk jött egy email hogy lejelentett no show-nak.

Szerintem ez a lazaság közép távon iszonyatosan vissza fog ütni a bookingnak...

Meridian74 2018.07.06. 14:09:29

@FDToth: "Normal ar az egy hetre reggelivel 800-900 EUR."

Az 300K HUF... na ne szórakozzunk már, milyen hely az, ami ennyiért megy? Medencés villa?

Meridian74 2018.07.06. 14:12:36

@gergo: "Na, bontottam egy üveg olasz vöröset, válaszolok mindenkinek szépen sorban. Egészségetekre (még a trolloknak is, természetesen) "

Sztem jobban teszed ha nem...

Nem volt elég az, hogy a nyaralásod fele egy mély fusztrációs eseménysorozatba fulladt? Aztán hazajöttél, és most még tovább fusztrálod magadat az egészen?

Inkább vegyél egy nagy levegőt, és engedd el az egészet, megírtad a közhasznú információt, te is tanultál belőle egy keveset (vagy sokat) oszt legyen elég ennyi inkább felejtsd el az egészet. Szvsz, sokkal jobban jársz ezzel...

John Heard 2018.07.06. 14:14:00

Elkepesztoen sok rosszindulatu ember letezik erre fele, ezert, csakazertis megvedem a panaszost:

Ad 1) Ahogy visszaolvasgattam a kommenteket, eleg sok itt az igenytelen magyar, aki koszos-hangyas stb szallason is elalszik tobb szaz euroert: de ugye az nem baj, ha van aki meg nem, es esetleg szova is teszi???
P
Ad 2) Az hogy ennyi penzert elegedjen meg ezzel, ez megintcsak egy magyar hozzallas: €210 is penz, es ha a tulajdonos ezert nem tud kulturalt szolgaltatast adni, akkor zarja be az apartmanjat - az Agrotourism nem kell hogy igenytelenseggel egyutt jarjon!

Ad 3) Lehet egyebkent olcson is jo helyeket talalni, meg Toscana-ban is (nekunk tavaly sikerult), szoval az olcsosag meg igenytelenseg nem kell egyutt jarjon!

Ad 4) A kocsibejaro is meger egy miset, ha van aki mar vendeglatasra adja a fejet, az csinaltasson normalis elerhetoseget a szallashoz! Mondhatjuk hogy troger a tulaj ebben az esetben? Mondhatjuk!

Szoval remelem Gergo visszakapja a penzet teljes egeszeben!

Es tobb toleranciat, megertest az embertarsunk fele!

Udv,
JH

FDToth 2018.07.06. 14:19:12

@gergo: igen, figyelmetlen voltam, nem olvastam végig. De 210-ért (vagy 400-ért) ne várj sehol sem normálisa szállást.
Viszont a pénzedet vissza fogod kapni, ha normálisan kéred, akkor biztos!

FDToth 2018.07.06. 14:22:57

@Meridian74: nem, sima 3 csillagos, pl ez. Albergo La Marina
Van medencés apartman ennyiért, de nem tengerparti. Itt kezdődik a normális, persze ha van épp vmi jó kis akció, akkor még ennél jobbak is kifoghatóak ;)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.07.06. 14:27:09

@J.W. Booth: egy fenét kell előre fizetni. Az esetek többségében nem kell, van olyan opció, hogy előző nap is lemondható bármilyen kötelezettség nélkül. Persze ez kicsit drágább, mint a nem lemondható.

Más: megszaladt a moderátor? Reggelhez képest vagy 50 kommentet vesztettünk.

éhéjahaj 2018.07.06. 14:50:25

Rohadt jó, hogy az összes kommentemet törölték, amikor egy rossz szót nem szóltam csávókámhoz, néhány építő jellegű kritikán kívül :D

CCnick 2018.07.06. 15:27:56

Nálunk nincs hangya. Kivéve azt a 2 hetet amikor özönlenek bevele a vízvezetékeknél. Akkor fújkálni kell.

CCnick 2018.07.06. 15:35:43

A videon penésznek nem láttam nyomát. Pár hangya lézengett ott ahol egyébként a hangyáknak szokása bemászni a földszintes épületekbe és egy helyen salétromosodik (nem penészes) a fal ami egy nem tökéletesen szigetelt háznál bármikor előfordulhat és elő is fordul.

Ha a posztolóból ettől kitör a homárnakírhatnék mert annyiratönkretették a nyaralását akkor baromira elkényeztettett fazon lehet akinek a seggét is aranykanállal pucolták egész életében.

CCnick 2018.07.06. 15:41:49

@CCnick: Most látom, hogy van egy fotó penészesnek látszó fallal. Az ugy már tényleg kellemetlen, az előző komment végét visszavonom.

ekat 2018.07.06. 15:42:53

@éhéjahaj: Nem emlékszem, neki / rá mit írtál, de egyébként tényleg iszonyú gáz, hogy itt mindig az van, hogy bárki bármit beír, ha igaza van, ha nem, megjelennek egyesek és abszolút minősíthetetlen hangnemben nekiállnak a beírót magas lóról kioktatni és őt és a családtagjait pocskondiázni. Most tényleg, milyen élete lehet már az olyan embernek, akinek erre van szüksége / ez okoz örömet?
Teljesen jogos, hogy törlik az ilyen hozzászólásokat, csak kár, hogy nem hamarabb.

Jóska Pista 2018.07.06. 15:44:05

Nem, ez nem 210€-os szállás, hanem 30-35€/éj.
Kíváncsiságból most utána néztem, tavasszal a szintén előre foglalt szállásom 260€-ba került. És az is csak egy szoba ággyal. Törzsutas kedvezménnyel.
Nyilván szolgáltatásban nem ott volt mint az agriturismo szállás.

De mutatok én neked olcsó szállásról képet, amitől te elsírnád magad. Én meg ott is jól éreztem magam, mert nem nyígós kiscsaj vagyok, hanem férfi, aki nem tojik be egy kicsit salétromos faltól.

Na, ugye hogy nem is volt olyan rossz a szobátok?

vizsla_barat 2018.07.06. 15:49:43

a booking-nal egy egyszeru charge-back. Nem kell anyazni,csak siman egy klikk. Aztan ha a bank keri a reszleteket,szepen atkuldod a kepeket meg a nullas szamlat.

Jóska Pista 2018.07.06. 15:55:46

Áldassék a cenzor keze. Nehogy már ezt a szegény posztert bántsák. Kicsi mimóza.

Jóska Pista 2018.07.06. 16:01:22

Egyébként, aki rendszeresen utazik, hogy nem tud hozzászokni, hogy tőlünk délebre, azért rendesen vannak bogarak, gekkót, stb. a szobákban. Ez a természet része. Aki ezt nem tudja elviselni, maradjon otthon.

Jack__Bauer 2018.07.06. 16:16:26

@BnB István: teljesen korrekt meglátások, maximálisan egyetértek.

Mayerling 2018.07.06. 16:33:45

@ekat: Telitalálat, amit írtál, most kaptam az e-mailt a hoteltől, hogy csak zárolták az összeget. Megírták azt is, hogy a city taxe 0,99€ naponta:
Dear guest,
I confirm your reservation for 7 nights from the xxnd to the xxth of xxxxxx 2018 in a xxxxx room.
I inform you that you didn't pay 64.79€, we just blocked the amount of the first night on your bank account to guarantee your reservation.

Moreover, you will have to pay at the end of your stay 449.94€ and the city taxe which is 0.99€ per night. So the total amount that you will have to pay is : 456.87€.

Best regards,
Paloma

Mayerling 2018.07.06. 16:50:07

Panasz: 6 évvel ezelőtt szállást foglaltam a Hotel Dalmatia-ban (Hammersmith, London). Kicsit (nagyon) a híres Fawlty Towers hotelre (erre a Monthy Python-os humorú hotelre) emlékeztetett. A tulajdonos és a recepciós (obviously) egy balkáni, világnagy pocakú férfi volt, teljesen színevesztett és szétgyúrt melegítőben fogadott társammel. Mégis, a világ legkedvesebb embere volt, amikor reggel kihozta a reggelit, megettem, és megkérdezte, milyen volt (a kontinentális) reggeli, mondtam, hogy finom, bár én eredetileg angol reggelit kértem. Erre azt mondta, várjak egy pillanatot, sarkon fordult, és kis idő múlva hozott egy komplett angol reggelit. Különös figura volt, teljesen szívembe zártam, mindene voltak a vendégek, csak a csap szörcsögött néha, mert nem volt víz, minden olyan kopottas volt, de mégis ...

zuhanorepulesss 2018.07.06. 16:59:34

Aki olvasott már homárt, tudja, hogy megtartja a problémát magának, mert csak nagyobbat okoz :D
Lelkileg mindenképp :)
30EUR/Éj, szerintem az árhoz képest nem volt vészes a szállás, bár én magam nem válogatnék ebben az árfekvésben, mert vagy belenyúlsz, és tuti, vagy megsz.pod, mint most. Ha megnyugtat, nekünk 100EUR/éjnél is volt hangya. Lefújtuk parfümmel (nem volt más), még az illat is rendben volt.
Ez olyan, mint a hűtőtáskás turista. Ha nincs pénzem megvenni két fagyit meg három vizet a gyereknek, beülni ebédelni, akkor maradok otthon.
Autó, semmi köze a szálláshoz. A videón is látszik, hogy mekkora a törése az útnak, én hegyvidéken nőttem fel, Te lehet, hogy nem, benézted. Nem tehetnek ki egy táblát hogy SUV-nak OK, egyéb autóknak kerülőút..
Nem irigylem az új autódat, nekem sose volt saját autóm, csak cégesek, 20 éve..Lehet ezért nem érint meg ennyire mélyen. De ha zsír új a Peugeot és márkaszervizben csak 250.000 a kár, akkor az kicsi festés, fényezés.
Szerintem több szempontból is megbántad, legfőképp, hogy ide feltoltad ezt. Javaslom a Tripadvisort, szerintem aki keres, ott mindenképp megnézi, ki, mit tölt fel. Ott valós nyaralók fotói vannak, lehet mérlegelni.
Remélem túl vagy valóban a boron és elengeded az egészet.

Etniez 2018.07.06. 17:16:11

Én rendszeresen használok bookingot, de soha nem fizetek előre.
Előre fizetni csak nagynevű utazási irodánál merek, ott sem szívesen.

funfun 2018.07.06. 17:53:03

A booking.com-mal az a gond, valami nagyon megváltozott az ügyfélszolgálatukon. Sokat utazom, mindig rajtuk keresztül foglalok. Volt már évekkel ezelőtt, hogy panaszt tettem egy szállásra, 2 napon belül válaszolt a booking és kártérítést fizetett (ŐK!), mert arra a szállás nem volt hajlandó.
Értékelést mindig szoktam írni, mert nálam foglaláskor sokat számít, mit tapasztalnak más utazók. Ezért tartom én is fontosnak, hogy a saját véleményem leírjam.

DE!!! Utóbbi időben nagyon megváltozott az ügyfélszolgálat. Az értékelések hetek múlva jelennek csak meg, ami azért annyira nem friss, releváns információ az újonnan foglalóknak, ha például a szálláshelyen éppen zajos felújítás folyik, arról jó rögtön tudni.

A másik dolog az ügyfélszolgálattal történő levelezés, kapcsolattartás: szinte lehetetlen. Válasz nem nagyon jön, ráadásul a webes felületen az ügyfélszolgálattal való kapcsolattartáshoz használt űrlapon csak a még nem igénybe vett szállásokat lehet kiválasztani (érdekes módon a jövőre vonatkozó, de törölt szállásokat is), ahonnan már megérkeztél, azt nem. Így a panasz is kissé komplikált.

Eddig tökéletesen elégedett voltam a booking.com-mal, de nálam visszaestek közepesre.

funfun 2018.07.06. 17:54:32

@Etniez: Viszont van, ahol nem tudod elkerülni. Spanyol üdülőövezet, szezon, legalább 1 éjszakát beterhelnek, ami nem visszatérítendő, vagy az egész foglalás nem visszatérítendő, szóval eléggé rugalmatlan sok szálláshely. És nincs opció, hogy drágábban, de lemondható módon foglalod le a szobát.

funfun 2018.07.06. 17:57:32

@ekat: Igazad van. Ugyanez a fapados infó is, ahol mindig megjelenik 1-2 kommentelő beszólogatni, hogy milyen már fapadossal utazni. Múltkor vitába szálltam eggyel, képes volt azt állítani, ő akkor is kerül, átszáll, pénzt, időt, fáradtságot nem kímélve, ha adott célra csak fapadosra tudna repülni, ami neki derogál, és inkább nagy légitársaságokkal utazik. Mondjuk ordított, hogy hazugság, de a stílusa elég bicskanyitogató volt. És még ő gondolta magát felsőbb rendűnek.

funfun 2018.07.06. 18:02:06

@J.W. Booth: "DE: 14 napra előre ki kell fizetni a foglalás 90-100%-át (addig mondható le általában költségmentesen)."

Ezt hol olvastad? Mert a foglalások zömében 1-2 nappal előre mondható le, teljesen ingyen, ha booking-on keresztül foglalsz. Tehát 1.) lemondható költségmentesen, 2.) nem kell kifizetni a 90-100%-át, 3.) főleg nem 14 napRA előre, de még 14 napPAL előre sem. Vicces lenne, ha 2 éjszakát foglalnál, de 14-et kellene előre fizetni.

plümpike 2018.07.06. 18:09:25

Megnéztem a videót az útról. Gyorsan mentél, lendületből akartál felmenni a meredekké váló részen, ezért a lengéscsillapító összeült, és ezért akadt fent az autó alja. Ha lépésben mentél volna, semmi gond nem lett volna.
Gondolom lefele is ugyanilyen tempóval mentél, ott meg a vízszintessé váló részen ült össze a helytelen tempó miatt a teleszkóp, és ért le az allja.

500k+ km balesetmentesen, ezek után el is hiszem.

Ja, a szomszédos házak miatt, meg mivel a GPS a karistolás UTÁN mondja, hogy "az uti cél a jobb oldalon lesz" ezért ez nem magánút, hanem sima közút. Kicsit meredekebb, mint amit pesten megszoktál, de pl a budai flóra utca, meg a tulipán pont ugyanilyen.

kommentes nikk 2018.07.06. 18:16:08

Ja, hogy a homáron már cenzúra meg kommenttörölgetés van? Akkor basszátok meg a blogotokat, ide se kattintok többet. Nyomorult csicskák.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 18:42:07

@plümpike: tele volt a kocsi, 15km/h volt a sebességem. Onnan tudom, mert 18 fölött rinyál, ha kéri a kettest. Még nem kérte.
Lefelé teljesen mindegy volt, mert hiába jöttem le végig állóra fékezve, a lejtő alján megint emelkedett a padka miatt, lezúztad volna ott az empakett bömbikét simán.
Nekem mindegy mit hiszel el, de ezzel az autóval gond nélkül körbeautóztam Amalfit, amíg te buszoztál és felmentem gond nélkül ennél komolyabb helyekre is. Itt egyedül az volt a gond, hogy a széle nem volt lekerekítve az útnak, hanem szögben állt. Máshol szépen le van kerekítve az ív, még a telkükön belül is. Itt elfelejtették.

Onnan gondolom, hogy magánút, mert azzal a kővel van leburkolva végig, amivel a házak között is burkolták a teret. Ha megnéznéd a videót még egyszer, akkor felfelé zúzott köves aszfalt út van, viszont a házuk előtt már ott van a nagy lapos táblás kő végig, a kanyarig. Utána aszfalt, majd felelé kavics. Feltöltsem a lefelé menőt is? Egyetlen gond, hogy pont akkor váltott a dashcam, a hang lemaradt félig, amikor karistolta. Mivel azt megvágtam emiatt, nem akartam kitenni, hátha az a vád ér, hogy manipulált felvétel. (amúgy semmi komolyra nem kell gondolni, nem zúztam szét az autót, lejött fél tenyérni felületen a festék a műanyagról. Kap egy fóliát az elejére és viszlát)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 18:48:01

@Jóska Pista: Nem bántásból, de a kutyáimnak igényesebb kennelt építettem, mint ahol te képes voltál aludni.
Remélem nem haragszol, ha nem tekintem a példádat követendőnek ezek után. Gondolom amikor körbemotorozod Európát se szoktatok fürdeni, jó is pácolódni a bőrszerkóban egy hetet, az az igazán férfias elfoglaltság.
És még te savazol, milyen hülyék vagyunk, atyaég :)

CCnick 2018.07.06. 18:55:39

@gergo: arról ki tehet, hogy olyan útra hajtottál be amit a te autót telerakva nem tud megjárni?

CCnick 2018.07.06. 18:57:25

@gergo: "És még te savazol, milyen hülyék vagyunk, atyaég :) "

Spec nem ő küldött posztot a homárra a saját balfaszságairól...

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 19:01:32

Végszóként és itt tényleg végeztem.

Mit lehet kapni Olaszországban ELŐ és UTÓSZEZONBAN 210 euróért 6 éjszakára.
Például ezt, ahol Toszkána előtt voltunk. (booking keresés: WelcHome Benvenuto a Casa)

80nm2, klíma, fűtés. Ha nincs alattunk/szemben velünk pár bolt, vagy mellettünk az iskola, akkor tényleg nagyon-nagyon jó szállás lett volna. Így csak nagyon jó szállás lett, bármikor visszamennék, ha nem lenne annyira messze egy seggel.

Innen autóztuk körbe Nápolyt, Nápoly-régió (Pozzuoli kráterektől Pompeig), Amalfit teljesen körbe, meg egy kicsit dél felé Lazióban.

Akit érdekel, nincs fent az összes: indafoto.hu/ppgergo/olaszorszag_2018_majus

Egy élmény volt, szevasztok.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.06. 19:03:45

@CCnick: Kívánom, hogy legalább olyan sikeres legyél az életedben, amennyire annak gondolod magad.

plümpike 2018.07.06. 19:49:18

@gergo:
15km/h sok, ahogy a mellékelt ábra mutatja. Ilyen helyen LÉPÉSBEN megyünk, ez alap. A lépés nem 15 km/h, hanem 1-2-3.
De persze mondhatod, hogy én is lezúztam volna, de a helyzet az, hogy NEM ÉN zúztam le az autómat Olaszország bejárásakor, hanem te. Én bejártam úgy Olaszországot, hogy egy karcolást nem csináltam rajta sem én, sem az út, sem pedig más közlekedő, és nem azért mert olyan ügyes vagyok hogy 500 ezer kmt vezettem le (mert sem taxis, sem kamionos nem vagyok szerencsére), hanem mert átgondolom, hogy mit vállalok be. Például ezt az emelkedőt ekkora tempóval biztos nem küldöm meg.

Az Amalfi parton is mindenhol vezettem, KIVÉVE Nápolyba nem azzal mentem 1 napos városnézésre, nem azért, mert nem tudtam volna, hanem mert ha VÉLETLENÜL valaki megkarcol, akkor most pontosan olyan bosszús lettem volna, mint te most, és kár elbaszni egy nyaralást ilyesmivel. Kettőnk közül szerinted ki járt jobban, én a 2*1 óra buszozással vagy te azzal, hogy kipengeted a casco önrészt?

Szerinted milyen magánút az, amin házszámok vannak, és a GPS pontosan navigál rajta (az úti cél a jobb oldalon lesz, mondja az emelkedő után) ? De, még egyszer mondom, teljesen mindegy, hogy magánút, közút, vagy éppen a telken belül kialakított parkoló, vagy mélygarázs. Ha meghúzod rajta az autódat, akkor TE nem voltál elég körültekintő, és neked kellett volna óvatosabbnak lenni, senki mást nem hibáztathatsz. Ha valahol nem tudsz elmenni, akkor meg megállsz.

Amúgy pedig 20-án megyek vissza 14 napra Toszkánába, körutazásra úgy, hogy 1-2 naponta fogok szállást váltani, majd megírom, hogy összebasztam-e a kocsit, ha érdekel.

Meridian74 2018.07.06. 20:33:58

Amúgy a szövegben a link, ami a booking-ra mutat, nem működik...

Jóska Pista 2018.07.07. 01:06:59

Ugyan, én is húztam már meg lépésben is a kocsi alját, nem kell azért 15-tel menni. Mondjuk én nem hisztiztem rajta, a kocsi használati tárgy, egy ilyenért nem viszem szervizbe.

@gergo: azok a képek mint a fájl nevekből is látható 2003-ban, Dahabban (Egyiptom) készültek. Nem szervezett út, csak a repjegyünk volt meg. Tudod, hátizsákos turistáskodás, mikor arra mész ahova éppen kedved van. Ez már a második szállásunk volt azon a helyen, az első ennél trébb volt. Mondjuk gombokba került az egész utazás. Hárman a két hét alatt, étkezéssel együtt kevesebbet költöttünk, mint amennyiért közben Ferihegyen a kocsimat őrizték.

Motoros túrán kifejezetten azért megyünk elő/utószezonban, hogy legyen szabad szállás ott ahol véget ér a nap. Sőt, mikor Olaszország déli részén (Nápoly, Szicília) voltunk, előre foglaltunk hotelt, zárható parkolóhellyel, már csak azért is, mert egy motor többe kerül, mint a te Pug-og. (egyet így is elloptak Cataniában)
Sátorban (is) két úton aludtam, egy Nordkapp túrán (de akkor is fürödtünk minden nap, igaz többször csak tóban), és egyszer Görögországban kempingben (ott a vizes blokk olyan volt, hogy igyekeztem semmihez nem érni, nehogy elkapjak valamit).
Ja, és egyszer aludtam bőrben, egy szerbiai benzinkút füvén, török vendégmunkások között.

Igen, biztosan alacsonyabb az ingerküszöböm, de én még voltam egy évig sorkatona, éltem hetekig tengeri vitorláson, gyalogtúráztam sátorral, sőt fesztiváloztam is ottalvósan. :)
Gyerekkel csak all inc. hotel, de a feleségemnek megmutattam a videót, mire ő:
"Elmennénk vacsorázni, jól beboroznánk, aztán a hangyás szobában dugnánk egy jót!", de mi nem vagyunk olyan kifinomultak, mint ti.

Értem, hogy ez a poszt a booking.com szemétkedéséről szól, de ha könnyebben vennétek az élet apróbb kellemetlenségeit, boldogabban halnátok meg.

gondolkozzunk Belaim 2018.07.07. 01:34:10

@KaTe: Nyilvan nem tanulod meg minden orszag nyelvet, de annak nem sok ertelmet latom, hogy hasznal valaki egy google forditot, amirol vegulis nem tudja mit forditott.
pl most beirtam magyarul
térítsd meg a károm

gondolkozzunk Belaim 2018.07.07. 01:35:33

pl most beirtam magyarrol angolra
térítsd meg a károm = spare my knee

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.07. 19:13:27

@gergo: Szimplán egy beképzelt f*sz vagy!

Ja és ha a szakadékban van a szállás, akkor behajtasz a szakadékba!? Aranyos vagy, ahogy megmagyarázod még a balfaszságodat...

2018.07.05. 15:53:13
Ki a francot érdekel a szar verdád, amit vezetni sem tudsz!? Hisz nem tudod felmérni, hogy meredek-e a felhajtó... Egy vicc vagy ember!

210€/hét? :D mit vártál? Ember én most épp csak a Balatonra leugrottam 4napra és dupla ennyit fizettem... csak a szállásért... És még mi vagyunk a fillérbaszók, akik ekézünk téged, amikor te jampiskodsz itt a verdáddal, hogy neked új autód van, nekünk meg kocsink sincs, stb. Atyaég! :D Ha külföldre utazok, alap egy magasabb ár, nem ilyen fillérbaszó ár, ilyen áron még itthon sem kapsz "normális" helyet... kis túlzással! :D

Navarone 2018.07.05. 16:19:25
Írta a legjobban! "Kevesebb arc és több szerénység"

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.07. 19:34:02

@JunkieeeBoy: előbb szaladj el kozmetikushoz és tüntesd el a ragyáidat a pofikádról, utána próbáld meg újra, normálisan.
Ilyen fejjel nem fognak beengedni a Soundra, csak napnyugta után.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.07. 20:48:42

@gergo: Gratulálok a személyeskedő válaszodra! :D De akkor legyen így... Sztem max. az oviban "csúfolódik" az ember a másik kinézetére, de legalább megmutatkozik, hogy igazi tajparaszt vagy. Aki még észérvekre is személyeskedő sértéssel tud csak válaszolni! :DDD Meg aki annyira férfi, hogy még egy kis hangyától is beszarik ugyebár, a kocsidat még vezetni sem tudod, ezt még itt világgá is kürtölöd... gondolom a csajod sem az eszedért szeret, meg ezért a rinyáért is amit itt lenyomsz, hanem max. a pénzedért! :DDD

Ilyen az amikor a fillérbaszó "gazdag" spúr volt fizetni plusz 100€-t, de rinyálni azt tud! :D
Olvasd csak el a kommenteket itt / youtubeon (ahol ugyebár letiltottad), meg ott a like/dislike arány is árulkodó... 0/20! Kb. az emberek 10%-a ad csak neked igazat... tudod normális ember elgondolkozik, hogy talán akkor kurvára nincs igaza! De láttam a csajod kommentjét is tecsőn talán futólag... ő is ekkora kényes paraszt, egyszóval: zsák a foltját! Megérdemlitek egymást! :D
(ahelyett hogy mondjuk megfogott volna egy lapátot és eltakarítja pl. a hangyákat) vicc ez a rinya egy kis hangya miatt, hogy vezetni nem tudsz, azt láthatóan nem tudod beismerni - vagy hogy legalábbis a te hibád is volt, hogy meghúztad a kocsidat... a "penészes fal" meg... túlzó szó rá a penész... salétromos tény... írtad is! földszinti... azok ilyenek tudnak lenni, ha nincs normálisan szellőztetve - elhúzva a bútor, stb. Ha te meg ennyit sem tudsz, sem a hangyákról, sem a penészről, sem a kocsikról az a te szegénységi bizonyítványod... de láthatóan nyitott szájjal rohangálsz a faszerdőbe! :D

Te amúgy ha nyaralni mész, akkor a porréteget, meg a bútorokat elhúzogatva nézed mennyire penészes a fal!? :D (tény a penészt én se tűröm meg, nem azért fizet az ember, hogy a penészgomba spóráit szagolja a nyaralása alatt)
Nem tudom én ha "nyaralok", akkor élvezem a helyet / a tájat / programokat, esetlegesen néha ugyebár a szálláson maradva iszogatva pl. stb.

Lehet hogy neked a Balaton Sound a "színvonal", gondolom akkor valami drogos techos hülyegyerek lehetsz ez alapján... hogy nekem miért pampogsz a Sound-al örök rejtély marad remélem! :D

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.07. 20:52:02

@gergo: Hogy ne csak trollkodásnak vedd a "kommentjeinket"... tudod esetleg első körben ha személyesen nem jutottál semmire, akkor a közvetítő booking.com felé kéne panaszkodni "erősebben" és ha ott sem jutsz semmire mivel bankkártyával fizettél a bankod felé chargeback-elhetsz hibás teljesítés miatt (bár az kurvára nem ilyen esetekre van kitalálva, mert "hangyás volt a szobátok"! :D), de próbálkozhatsz, hisz a fillérbaszás megy nektek! Ennyi pénzért nagyon is fain szállásnak tűnik a videó alapján... néztél te normális szállásokat is, hogy milyen áron kezdődnek olaszba!? :D

crazy tizen6at a térdig érő pimokár 2018.07.07. 23:37:04

@JunkieeeBoy: szerintem basszárá. Amikor elkezd csufolodni, ott kell elengedni. A lányom most jövő héten lesz három éves, de már tudja, hogy ilyet nem szabad. Szerintem tökéletesen látod, a kisasszony van a cirkusz. Troger helyre vitte és most akarja ráfogni mindenkire. Nem fogja sose lenyelni, mert bizonyítani kell.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.08. 08:05:08

@JunkieeeBoy: @crazy tizen6at a térdig érő pimokár:

www.youtube.com/watch?v=YYBR92yE2oY

Most, hogy már teljesen fel vagytok töltődve, beszélgethetünk végre kulturált módon is.

Junkieee, azért a személyeskedésnek volt alapja. Hűséges követőként jöttél fórumozni szombat este, ahelyett, hogy a kis barátaiddal töltenéd az idődet a drága pénzen összedobott balatoni szálláson. Apropó, az megvan, hogy ha májusban foglalnád ugyanazt a szállást, sokkal olcsóbb lenne, mint amit júliusban fizetsz a BS-l egy időben? Sőt, ha nem a part melletti közvetlen szállást választasz, hanem hajlandó vagy kicsit messzebbről bejárni, még kedvezőbb az ár?
Leírtam fentebb is, de megteszem újra: ez volt az első, hogy ilyen helyre mentünk. Nem, nem külföldre, hanem olyanra, amit aggriturismoként titulálnak (semmi köze nem volt hozzá, mert nem a semmi közepén lévő farm-szállás volt, egyszerűen marketing okokból adták ezt a nevet)
Az, hogy "szétbasztam" az autómat, csak ti találtátok ki (egy fotót sem mutattam még az autóról, de itt mindenki annyira okos, hogy látatlanban megmondja), 30cm hosszan a küszöb alól lejött a fémig az alapozó, az első lökhárítóról egy tenyérnyi helyen horzsolódott le a festék. Mivel az autó garanciális, ezért kellett márkaszervizbe vinni. (valószínűleg nem volt még soha új autód, ezért nem tudhatod, hogy mennek a dolgok, de ezt ha leírom, akkor is búrzsuj vagyok, aki a pénzével villog, miközben ezek csak a tények)

A homáron található kommentek véleménye nem mérvadó számomra, már csak azért is, mert a többség csak azért jár ide, mert unatkozik a munkahelyén és itt tölti ki a frusztrációját és várja a pizzást. És mivel innen kattintották át az emberek, ezért nem meglepő, hogy pár embernek nem tetszik. De megfordítom a dolgot: megnézték kétezerszer, ebből lett 20 dislike. Ezekszerint a maradék 99%-nak nem volt véleménye, semleges volt, sőt ha a mostani aktuálpolitikát is idekeverném, ezek az emberek egyetértettek velem.
Az, hogy itt a normális emberek nem kommenteltek az annak köszönhető, hogy én sem megyek be a sarki késdobálóba ha azt látom, bunyó van. Én sem szívesen válaszoltam, de én úgy szocializálódtam, ha közvetlen nekem írnak, válaszolok. Arról én nem tehetek, ha ezt páran úgy érezték, felültem a kommentekre, vagy etetem a trollt. Tisztában voltam végig azzal, ebből itt nem lehet kijönni jól, bevállaltam, rövid az élet ahhoz, hogy ne legyünk őszinték.

Az, hogy ki a paraszt nem nyitnék vitát, a te szádat több fröcsögés hagyta el egy kommentbe, mint amit én összehoztam napok alatt. Úgy, ahogy a szegénységi bizonyítványt sem állítanék ki magamról, mert nem laktam még hangyás-penészes lakásban, legközelebb tőled kérek tanácsot, úgy érzem, neked ebben nagyobb a tapasztalatod.

És igen, mi is azért járunk nyaralni sokat, mert szeretünk. Csak hiába fotózóm/drónozom körben napközben a szétbaszott, vezetni nem tudó autómmal a csodálatos tájat, ha este a kutyaszaros, penészes szobában kell aludnom. Vagy ha neadjisten, két napig esik az eső, akkor ott legyek bent egész nap.

A második kommented már több értelemről árulkodik, érdemben inkább azzal foglalkoznék. Normálisan hívtuk fel a bookingot, normálisan írtunk nekik. Megkértük őket szépen, hogy adják vissza a pénzünket. A fotókat látva a telefonos kislány azt állította, hogy ez a kis penész nem akadály, nyugodtan aludhattunk volna ott. Amikor visszakérdeztem, hogy a booking szabályzata szerint mekkora penész elfogadott részükről, akkor mély csend fogadott. Ahogy arra a kérdésemre is, hogy a booking oldalán a szállás opciói között lehet-e olyan lehetőséget választani, hogy penészes legyen-e a szoba, vagy inkább penész nélkülit választanék. Nem vagyok allergiás, asztmám sincs, soha nem is volt, nem most szerettem volna összeszedni valamit egy hét alatt.

Nem, nem megy nekünk a fillérbaszás. És igen, tudom milyen egy normális szállás olaszba', évente 2 hetet minimum ott töltünk.

De köszönöm a szép szavaid.

PS: azért az elég vicces, hogy engem gondolsz drogosnak, amikor a neved jelentésével sem vagy tisztában fiú.

CCnick 2018.07.08. 18:43:00

@gergo: Továbbra se én rinyálok a homáron mert szétbasztam a saját autómat

CCnick 2018.07.08. 18:52:28

gergo · www.partypeople.hu 2018.07.06. 19:01:32

"Végszóként és itt tényleg végeztem."

gergo · www.partypeople.hu 2018.07.07. 19:34:02

"@JunkieeeBoy: előbb szaladj el kozmetikushoz és tüntesd el a ragyáidat a "

"Az, hogy "szétbasztam" az autómat, csak ti találtátok ki "

vs poszt:

"Az autónk javítására amúgy 250e forintos ajánlatot adott a márkaszerviz"

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2018.07.08. 18:57:49

@CCnick: okos vagy, mint egy fekete nő utólag.

éhéjahaj 2018.07.08. 20:25:02

@gergo: "Végszóként és itt tényleg végeztem."

Nem. Nem végeztél. Nem tudsz leállni :D

Praedikator 2018.07.08. 21:11:32

A magyaroknak több nyelven kell tudni, hogy ha kimennek külföldre, akkor az adott ország nyelvén tolmács fordítsa le a mondanivalónkat....:D Külföldön nem tudnak, mégis mindenki elboldogul 10 anyanyelvi szintű nyelvtudás nélkül is, és jól meg is élnek belőle. TErmészetesen nem azt mondom, hogy mindenki csak magyarul beszéljen mert szép dolob a nyelvtudás, na de vannak furcsaságok. :D

Zuzer78 2018.07.08. 22:44:28

Túlzott elvárások az adott árhoz képest. Az út sem vészes, figyelembe véve az itteni állapotokat. Ennyiért vállalhatónak tűnt a szállás is.

Escaped 2018.07.09. 03:57:05

Ugye nem a fordítóiroda senior managere tette föl a videót?

Mayerling 2018.07.09. 07:19:18

@funfun: ezzel foglalkoznak a tripadvisoron is, ott tényként közlik, hogy korábban az USA-ban volt a központ, újabban kiszervezték Indiába, és azóta Fawlty (Waczak) a Hotels.com

PITTA 2018.07.10. 09:23:46

1. Az ország tele van Casco önrész átvállalós szervizekkel, 2. Az hogy az autó fel fog akadni, látszik szemmel is, az pedig hogy mennyi idős és mennyi km-t futott a kocsi, a szállás probléma szempontjából irreleváns...

Tony Almeida 2018.07.10. 13:53:44

"Nem buktunk túl sokat, csak ~70e forintnak megfelelő eurót"

Nálam ez már a k*sok kategória :( :(

Tony Almeida 2018.07.10. 14:07:45

@Jóska Pista: Nincs ezekkel semmi gond. saját törölköző + papucs a vizes helységben és máris nem kapsz el semmit. Az ágynemű meg mindenhol frissen mosott, no problem. Napközben meg úgysem vagy a szálláson. szeretem az efféle olcsó és nomád dolgokat, az ember annál jobban értékeli a saját lakását. A gyerekeim is gyakran viszem kényelmetlenebb helyekre, naés? annál jobban megbecsülik azt, ami van.

ekat 2018.07.10. 15:19:36

@Tony Almeida: Pontosan ez a reakció volt a mondat célja. Hasonlít a nem beszélünk sok nyelven, csak angolul meg németül mondathoz. :)

Snagal 2018.07.10. 16:04:25

Gergő: Nem lehet, hogy miután oda b@sztad az autót már eleve "idegállapotba vótá" ? Ez után már minden (is) szar volt - a tulaj, a szállás, az út (remélem az asszonyt azért nem verted el).

BTW azzal egyébként egyet értek, hogy ha a neten megadottak a valóságban eltérnek azért igen is reklamálhasson már a poszter (angol tudás vs nem tudás) és ha a szállás hely minősége sem tükrözi azt a szintet amivel eladták online.
A leírtak alapján a booking fasz volt, a tulaj kevésbé de oké legyen ő is ludas, hiszen köze van ahhoz, hogy a szoba nem salétromosan volt hirdetve.

Viszont a poszternek is illene elfogadni néhány kritikát amit már itt többen is mondtak de ezek közül a magam részéről az alábbiakat tartom relevánsnak:
- az úthoz oda vert autó a sofőr hibája... nem az alföldön foglaltad a szállást, azért lehetett számítani emelkedőkre ahol bizony ilyen helyzetekre is. Ráadásul a leírtakkal ellentétben látszólag nem magán útról van szó. Ehhez képest indokolatlanul sok az ezzel kapcsolatos infó holott ehhez nincs köze a bookingnak
- az új autó és a garanciális szerviz intézés is baromság (és szintén azt hámozom ki belőle, hogy a kedves poszter ezt túl aggódta), hiszen elhangzik, hogy nem lett komoly baja... na most ha kitöltitek a nyaralás hátralévő részét és hazaérkezéskor jelented, hogy most sérült meg az autó akkor ki a kisfszom fogja azt kideríteni, hogy nem is úgy van mer ez bizony toscán horzsolás? (ráadásul ezen az új autón való rugózás is a végén trollkodásba megy át amivel a poszter nem sokkal lett jobb mint az általa fikázott trollok - nekem is volt már 0km-es új autóm és még valamivel drágább is mint az említett típus, szóval nem, nem az irigység szól belőlem... pláne nem egy pözsó esetén:))
- +1 megy a rugózás a 70ezren amit a poszter saját bevallása szerint bukott de a poszt szerint 60 EUR vissza jön, tehát az a 70 végül inkább 50 - persze az is sok csak senki nem szereti amikor a drámai hatás kedvéért ilyen csúsztatásokkal él - aztán csodálkoznak ha nem minden kommentelő azért jön ide, hogy a szegény póruljárt poszter nóziját megtörölgesse.

Bluemotion 2018.07.10. 17:23:16

Én csak azt nem értem, hogy ha "ki van fizetve az új kocsi", meg "minden héten megyünk olaszba", akkor miért a legcsóróbb szállást foglalom le? :) Én is nézegettem a szállásokat márciusban, és 200 euró környékén gyakorlatlag csak jurták voltak reggeli nélkül.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.10. 22:26:46

@NewUsere12: LOL! Ezen hangosan felröhögtem! :D

@Bluemotion: azé me szimpla fillérbaszó! :D

Permetező 2018.07.11. 19:09:26

@NewUsere12: én tűkön ülök, majd írj ha kész mert érdekel

Permetező 2018.07.11. 19:14:29

@NewUsere12: A lustaság fél egészség.

Kuviklacz · szemelyesadatok.blogspot.com 2018.07.15. 17:57:23

@J.W. Booth: Nem tudom, hol foglalsz, de én szinte mindig lemondhatót foglalok, és a helyszínen fizetek (max., ha van lemondási határodó, egy hét vagy három nap, akkor hívják le (nem a booking, a szállás) az összeget a határidó elteltekor. A Bookingnál meg nagyon ritkán adnak közvetlenül olcsóbbat, mert a Booking szerződése tiltja (kivéve, ha gyengébb szobát kapsz, de velem eddig csak fordítva történt: a szállás mondta, hogy az olyan olcsó szoba csak a Booking kontingensében van, ők jobb, de drágább szobákat adnak). És lassanként tizenöt éve foglalok velük elég gyakran.

Krisz101 2018.07.19. 17:55:50

nem vagyok az a nagy utazó típus, de ősszel tervezem, hogy elmennék valahová ezért ránéztem erre az oldalra, hát valami tragédia, az embert azt hinné hogy valami 2-es marketing szakdolgozatot lát.
- Tele elcsépelt, olcsó szlogenekkel, amik klikkelgetésre automatikusan megjelennek mindenhol
- minden szállás mesés, meg rendkivüli, meg fantasztikus, miközben már a bélyegképen látom hogy valami körbeaszfaltozott appartmanház, ahová biztos nem szeretnék a 40 fokos kánikulában megérkezni
- a körülbeluli árakat egyáltalán nem mutatja igy rengeteget kell klikkelgetni
- áttekinthetetlen felület tele fölös, marketingszagú infókkal, látszik hogy arra mennek a user megunja a klikkelgetést és lefoglalja valamelyiket.
- közben pont olyan infók nincsenek rajta, ami már 2018ban simán megoldható lenne, pl alaprajzon hogy pontosan melyik szobát foglalod le, az merre néz stb.
- utalások olyan strandra, ahová csak le tudsz menni, de a szállásnak semmi köze hozzá, tehát fogggalmad nincs hogy az mennyi plusz költséget fog jelenteni, milyen feltételekkel használhatod.

pontosan azokra a járulékos problémákra nem ad semmilyen megoldást, amik a legjobban el tudják rontani a nyaralásod, és 2018as tech szinvonalon simán megoldható lenne

borzalom hogy a net meg okostelefonok korában az embereket még mindig ezzel az ócska marketinglecsóval lehet behülyiteni, ezzel lehet prosperálni???
tényleg semmit nem tanultak az 1990-es mosópor reklámokból??

heidt 2018.07.20. 00:02:43

Kedves Gergő!
Mi a múlt hetet töltöttük Máltán. Az előre kifizetett apartman (mi is a bookin.com-nak fizettünk) ugyan tökéletes volt, de a szomszédos házban építkeztek, ami néha elég zavaró volt. Szóltunk a tulajnak, hogy ezt az "apróságot" elfelejtette előre közölni. Azt állította, hogy nem tudta, hogy elkezdik az építkezést, elnézést kért és felajánlott egy nagyon jelentős árengedményt. Elfogadtam, de nem tudtam mi a módja, hogy visszakapjam a pénzt, mivel az a booking.com-nál volt. A szállásadó felhívta a booking.com-ot, majd írt nekik, hogy xx% kedvezményt adott. Ez 12-én csütörtökön volt. Ők azt mondták neki, hogy rendben, de én is vegyem fel velük a kapcsolatot. Másnap, 13-án, pénteken én is felhívtam a booking.com-ot, ahol megerősítették, hogy a szállásadó valóban jelezte a kedvezményt és tájékoztattak, hogy minden rendben, értesítik a pénzügyi osztályukat.
Hétfő (16-án) délelőtt a számlámon volt a visszautalt árengedmény összege.
Valószínűleg nálatok is az lett volna az egyszerűbb és gyorsabb, ha a szállásadó közvetlenül a booking.com-nak jelezte volna, hogy mi a helyzet.
Tehát a jövőre vonatkozóan (mások okulásául is):
1. A szállásadóval egyeztetni, megegyezni.
2. A szállásadó közli az eredményt a booking.com-al.
3. Ezután nekünk is felvenni a kapcsolatot velük, hogy ellenőrizzük, minden rendben van-e.
4. Várjuk a visszautalást.
Nálatok az lehetett a baj, hogy mire szóltatok, a booking.com már átutalta a teljes összeget a szállásadónak.

Majmász Gedeon 2018.07.20. 00:36:53

"muszáj voltunk maradni."
Nincs ilyen kifejezés a magyar nyelvben. Maradnunk kellett, vagy muszáj volt maradni/maradnunk (ha már mindenképpen a muszáj szót akarod használni).

"de azt a környéken csak olyan városokban találtunk volna, ahova annyira nem szerettünk volna szállást foglalni"
Miért kell szállást foglalni? Főleg, ha olyan váratlan esemény történik, mint amilyen az esetetekben. Mivel működőképes autótok volt, kereshettetek volna a helyszínen bárhol szállást. Egy szállást nem kell előre lefoglalni. Még főszezonban is lehet találni szabad szállást szinte bárhol, nekem a német + angol nyelvtudásommal eddig mindig sikerült. (A Bookingon egyébként én is sokszor foglalok, de előtte elolvasom az értékelésekhez írt hozzászólásokat is.)

DarkWolf 2018.07.22. 04:22:50

@JunkieeeBoy: még mindig nem igazán elegáns mások pénztárcájában kutakodni úgymond.

@Ződ2000: egyelőre elég jól pörög az üzlet nekik, látva hogy mind neten mind tévében orrba szájba nyomják a Booking.com reklámokat (többet mint a Szállás.hu-t)

@Krisz101: A technológia lustává tette az embereket szimplán, két kattintásnál több màr luxus.

Mondjuk cuki elképzelés egyesektől hogy a Booking.com egyenesen tartsa az összes lakásbérlő kezét kisgyerekek módjára mert hülyejúzer képtelen tàjékozódni de sír a szája aztán.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2018.07.22. 10:58:30

@DarkWolf: Olvass már vissza, ő kezdett el még minket kiosztani, hogy mi csorók vagyunk, mert bezzeg ő megteheti, hogy minden nyáron 3helyen 3hetet nyaral vagy mi fene... de plusz 100€-t spúr volt fizetni jobb helyért... mi ez ha nem az!?

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2019.06.19. 09:01:26

@Krisz101: meg kell adni a pontos dátumot és területet, onnantól vannak árak, kb 400 szűrő, és 6 sorbarendezesi lehetőség, a szövegeket pedig a szállások írják. Nem pontosan értem miről beszélsz. A bookingot tudni kell használni. Sajnos tényleg semmiért nem vállalnak felelősséget, de ha ezt tudod, a legjobb keresőjük nekik van.

Krisz101 2019.06.19. 19:23:07

@Legelő Őse: kösz de nekem tök más érzésem volt. Hogy ez egy franchise szeruseg és épp a cég mondja/ajánlja a szállásadóknak hogy mit írjanak mi a "kapós, etetős". És mint írtam pont az nincs benne ami az egyik legnagyobb szívás, és ma már semmibe nem kerülne orvosolni, pl panorámakeppel az ADOTT szobáról tehát nem valami generikus bullshit.

De igazad lehet olyan szempontból h közben irodán keresztül is próbáltam téli szállást találni ez azzal kellett szembesülnöm hogy ma Európában gyakorlatilag nincs "felnőttbarát" szállás. Vagyis ezt az ostoba nők luxusigénye és azt kiszolgáló béták kvázi a luxus, drága szállással tette egyenlővé és a piac ezt fel is vette...
Azaz képtelenség olyan szállást találni ahol nem üvöltöző, rohangáló gyerekekkel, családokkal vagy körülvéve, és a közösségi terekben (medence, strand, télen termál, stb) elmelyult pihenésre van lehetőséged, de mégsem luxus árban van. És még azoknál sem volt ez amolyan garanciaként megigerve...

Hogy kicsit érthetőbbé tegyem olyasmit kerestem mint a Demszky villa mostanában csak azért működő közművekkel. Tehát romantikusan lerobbant kőház, 1 db klímával, víz, áram, kicsit félreeső helyen - cserébe nem lehúzós árban és csend van, nyugalom, nem idióta emberek zaját v kölykeit kell hallgatni.

Krisz101 2019.06.19. 19:26:05

@Legelő Őse: kicsit bonyolultan fogalmaztam
Egyszerűbben.
Nem gyerekbarát, nyugalomra számíthatsz = luxus, luxusárban van, és akkor sem mindig garantálható.