Tékozló Homár

A Telekom nem vette észre, hogy visszaéltek egy előfizetője adataival, mégis az ő pénzét akarja, és az ő türelmét teszi próbára

2018.08.10. 11:23 | Homár Hilda | komment

telekom-logo.jpg

Amikor az alábbi levél subjectjében megláttam, hogy telekomos történet, arra tippeltem, hogy egy sokadik számlázással kapcsolatos ügy lesz, amik rém idegesítőek és kimerítőek, de egy Telekom méretű cégnél nyilván előfordulnak, és ráadásul rendszerint végül valahogy megoldódnak. Nem is tévedhettem volna nagyobbat. Az emailben ugyanis egy egészen elképesztő sztori lapult, ami  szerint az egyik legnagyobb és legtöbb ügyféllel bíró hazai multi felháborítóan inkompetensen vagy szándékos időhúzással kezel egy olyan problémát, ami az ő biztonsági rései nélkül nem is  létezne. Az egész hónapok óta húzódó ügymenetben egy pozitívum van: bár a rendszer felépítéséből fakadóan totál impotens a telefonos ügyfélszolgálat, munkatársaik mindvégig nagyon kedvesek voltak. Nem lehet könnyű dolguk.

Ha T-mobile-os vagy, sose adj el gépjárművet avagy hogyan kell egy régi ügyfelet megalázó módon lekoptatni...

Kedves Homár,

Szeretném megosztani önökkel kalandos történetemet, ami az elmúlt hónapokban zajlott (és még zajlik is) velem, okulásként mások számára. S remélem kaphatok jó tanácsokat is, mert őszintén nem látom, hogy hova tud ez még fajulni.

Kezdődött az egész egy nyugodt áprilisi elejei napon, amikor is megjött a szokásos havi számlám a T-mobile-tól, de az összege már nem volt a szokásos: több mint 56 ezer forintról szólt. Mivel már nem április elseje volt, és ez többszöröse a megszokott havi számlámnak, elkezdtem tanulmányozni a
részleteit, és kiderült, hogy összesen 5db sim kártya forgalmára szólt ez az összeg (holott nekem egyetlen ilyenem van, náluk) és tartozik még hozzám további 750ezer forintnyi hitel, részletre vett készülékek (vagy 5db) hátraléka. (Nem volt ilyenem sem.)

Először jóindulatúan azt gondoltam, hisz tudjuk a BKK jegyautomaták óta, hogy a T-mobile informatikában nem erős, hogy nyilvánvalóan valami számlázási gikszer történt. Fel is hívtam őket, hogy szóljak, hogy valamit nagyon elkevertek. A meglepetés ezután következett: nem keverték el, hanem állítólag „én” ezeket február közepén vásároltam, online a webshopjukon keresztül, és ők utána a vásárolt termékeket kiszállították. Itt szembesítettem őket azzal, hogy sosem voltam a webshopjukra regisztrálva, és nem tudok az egészről, és ez mindenképpen az adataimmal való visszaélés lesz.

Hosszas informálódás után (a 1430-on, és egy boltban élőben is) a következő információk kerültek a birtokomba:

  • Februárban valaki regisztrált a webshopra az én adataimmal, és a T-mobilenak van egy olyan mechanizmusa, hogy ha valakinek már van élő (postpaid) szerződése náluk, akkor a regisztrációt
    összekötik evvel a szerződéssel.
  • Amikor ez megtörténik (az összekötés) a szerződés tulajdonosát sem e-mailben sem telefonon sem postai úton nem értesítik.
  • Nagyon kevés adat elég ehhez a művelethez, és az új szerződéseknél ezt állítólag úgy védik ki, hogy a szerződésben van valami titkos szám, amit meg kell adni az ilyen műveletekhez, de mivel én régi ügyfél vagyok (10+ év), ezért nálam nincs ilyen, és ha jól értettem, ilyenkor nem is kéri ezt a számot.
  • A regisztráció utáni 3 nap alatt rendelték meg a készülékeket és a sim kártyákat, és senkinek nem tűnt fel, vagy szólt volna, hogy ennyi minden megrendelése durván eltér a szokásaimtól és ezen rendelésekről sem kaptam semmilyen értesítőt. (Hisz arra az e-mailre ment, amivel regisztráltak)
  • Tehát én csak a későbbi számla alapján láttam meg, hogy valami baj van (ami nekem jött) mert evvel a gigantikus rendeléssel (és később megtudtam, előleggel) annyi kedvezményt összeszedtek, hogy márciusban nem jött számla (vagy valami minimál értékkel maximum)

Azt is sikerült nagy nehezen megtudakolnom tőlük, hogy hova is került mindez kiszállításra: a cím egy Budapesttől keletre levő kistelepülésé volt, ahol (de még a közelében sem) sosem jártam, és egyetlen dolgot kivéve sosem volt dolgom senkivel onnan, ez az egy dolog pedig nem volt más, mint a menő 17 éves (majdnem nagykorú) gépjárművem februári elején történt eladása. Megnéztem a szerződést, és kiderült, a vevők valóban onnan származnak.

Innentől bennem összeállt a kép: a szerződésben szereplő adatokkal regisztráltak a T-nél a nevemben, és amit lehet, összevásároltak hitelre, és ezt már a gépkocsi vásárlás utáni napon elkezdték. A vásárlókról nem akarok sok szót mondani, csak azt, hogy nem azok jöttek el, akik telefonáltak, és késtek jó pár órát, hogy este legyen, így nem sok jót néztem ki belőlük, de azt nem hogy a telefonszám alapján rájönnek (főleg mert nem is 30-assal kezdődik), hogy a T-nél a nevemben rendelhetnek egy kiló telefont. Örök tanulság a számomra az, hogy akármilyen messziről is jönnek, akármilyen kellemetlen is a helyzet,akármit is mondanak, soha többet ilyen ismeretlenekkel nem fogok még tíz forintos üzletet sem csinálni. (De bevallom sosem gondoltam volna, hogy informatikai csalás lesz az, ahol megjárom velük.) Mentségemre mondom, hogy eddig sosem adtam így el autót, így teljesen újoncként indultam a pályán.

Extra poén: a futár, aki állítólag kivitte ezeket, meg kellett volna nézze az én arcképes igazolványomat, mielőtt átadja a készülékeket, de ez nyilvánvalóan nem történt meg.

Ekkor azonnal ügyvédhez fordultam, és feljelentést is tettünk, ezt csatoltuk a T-mobilenak avval a határozott kijelentéssel együtt, hogy nem fogunk helyettük fizetni. Az ügyvéd figyelmeztetett, hogy ne várjak sok jót az ügy során a T-től, mert nem áll érdekükben, hogy egy ismert ügyfél helyett egy ismeretlen valakire tegyék át a tartozást, és ahol lehet keresztbe fognak tenni; pontosan így is lett.

A T-mobile-nál, amellett hogy letiltattam a többi számot és a netes accountomat, panaszt tettem,
ismertetve velük a helyzetet, és kértem, hogy vizsgálják ezt ki. Itt direkt leegyeztettem velük, hogy a postai megkeresés mellett legyenek szívesek e-mailben és/vagy sms-ben is értesíteni az ügy állásáról, ezt készségesen meg is ígérték (visszatérő motívum lesz).

Maga a panaszkezelés (lesz pár) mindig úgy működött, hogy az ügyintéző maximum csak rögzíteni tudja a panaszt, és annak kivizsgálását egy elérhetetlen, számonkérhetetlen, arctalan háttérosztály végzi, és akikről látni fogjuk, hogy milyen minőségű válaszok érkeznek tőlük, de minderre van 30 napjuk.

Visszatérve a panaszra: Legalább 3 hétig nem jött semmi válasz a T-től, sem a rendőrségtől, időnként hívtam őket, hogy mi újság van, és egy ideig azt mondták hogy semmi, majd a negyedik héten megtudtam, hogy elküldtek egy postai levelet nekem, de arra a címemre, ami nem a hivatalos levelezési címem, és jó pár éve nem is ott lakok, csak valahol a T adatbázisa mélyén fellelhető volt. Persze se mobil, se email értesítés nem volt (ez is visszatérő motívum lesz) az ígéretük ellenére.

Azt azért megtudtam, hogy egy olyan levél ment ki, amely valamiféle standard formanyomtatványt tartalmazott arról, hogy én adjak meg adatokat azokról a szerződésekről, amik szerintem nem az enyémek, de mivel tényleg nem azok, nem is tudok róluk semmit! Itt kezdtem magam egy Monthy Python jelenetben érezni.

Az ügyintéző hölgy készséges volt, és ez az egy amit pozitívumként tudok mondani a cégről: egy kivételével az összes call-centeres kollega és kollegina megértő, türelmes és segítőkész volt, kár hogy kb. semmi jogosultságuk nem volt igazán előrelendíteni az ügyet. Azt hiszem a T sokkal jobban járna, ha a háttérosztályaiba is ilyen embereket toborozna. Tehát nyitottunk egy panaszt a panaszra, amiben egyértelműen rögzítettük (és az ügyfélszolgálatos elismerte), hogy elégtelen választ adott a T, és kérnek egy rendes választ, gyorsított kiszolgálásban. Ismét megerősítette, hogy erre majd biztos jön sms vagy e- mail értesítés is majd. (Leegyeztettük, mindkét elérhetőségemet ismerték).

Ezek után megint hosszú várakozás jött, közben a biztonság kedvéért rendszeresen hívtam őket, hogy mi van (főleg mert megtudtam, hogy a rendőrség is a T-mobile-ra vár az ügyemben, és állítólag az a
szokásuk, hogy a rendőrségnek is csak harmadik felszólításra válaszolnak), és kiderült útközben, hogy a 30napot mesterségesen meghosszabbították 35-re (ami szerintem élből szabályellenes), mert hogy ők a belső rendszerükben „rossz kategóriába” vették fel a panaszjegyet és ekkor újra kreálták és hogyhogy nem, ilyenkor újra indul a 30 nap. A legjobb, állítólag erről nekem kellett volna sms értesítést kapni, de szó szerint ezt olvasta fel a telefonos ügyintéző: „Ki kellett volna mennie, de nem ment ki”. (Végülis egy mobilszolgáltatótól mióta elvárás, hogy nem reklám sms-t is ki tudjon küldeni).

Közben az ügyvéddel újra elküldtük a feljelentést, és egy sürgetést, hátha a hivatalos levél hat rájuk, és hatott is: egy ideig engem minden információból kizártak.

Csak azt tudtam meg (és azt is csak úgy, hogy én hívogattam őket), hogy kiment egy postai levél az
ügyvédemhez az általam nyitott panaszra válaszul, de amíg nem találkoztam vele, a T-mobile nekem azt sem volt hajlandó elárulni, hogy mi áll ebben a levélben, majd az ügyvédem közli velem jelszóval. Ja és
persze, a kedves olvasó kitalálhatja, hogy bármilyen értesítést erről kaptam-e. (Természetesen: nem.)

Most jön az igazi ügyfélkoptató gyomros: az ügyvédnek ugyanazt a formanyomtatványt küldték ki, amit nekem a rossz címemre először, és ugyanúgy tőlem kérdeztek részleteket. Tehát: semmit nem tettek a panaszomra, csak gépiesen és sok idő alatt elküldték ugyanazt a semmitmondó dolgot egy másik címre (ez is visszatérő motívum lesz). Az ügyvéd javaslata az volt, hogyha lehet töltsük ki, akármilyen rossz is a helyzet, hogy lássák: mi nem akasztjuk meg a dolgokat, és végül is a T-hez bemenve a minimál adatokat összegyűjtöttem ezekről a szerződésekről, és visszaküldtük nekik a formanyomtatványt kitöltve, remélve, hogy valami történni fog majd.

Pár hétig ismét semmi nem történt, de aztán megint jött egy postai levél (immár a jó címre) amiben a T elismerte, hogy valószínűleg az adataimmal visszaélés történt, és türelmet kérnek, és levezetik a számlámról a nem hozzám tartozó tartozásokat, kártyákat és készülékeket, várjak egy picit. Óvatosan elkezdtem reménykedni.

1-2 héttel később valóban kaptam egy levelet, amiben normál ember számára nem értelmezhető módon, elmondták, hogy mennyivel tartozom nekik, és azonnal fizessem be, mert sok ebből a lejárt. Evvel tudatták „finoman” velem, hogy levették a nem jogos tartozást.

Az egész annyira értelmetlenül volt megfogalmazva, hogy felhívtam újra őket és egy segítőkész kollégával végigszámoltattuk, hogy mi és miért volt, és miután ez rendezve volt, jött az első újabb gyanús jel: A T nem tud egy új számlát kiállítani, amin csak a valóban az én tartozásom van (mert ugye egy szerződés alatt volt kezelve az összes, és nyilván nem fizettem nekik semmit, amíg nem tudták megmondani, hogy az egészből mennyi az enyém), de utaljam át nekik az összeget, írjak én külön e-mailt a behajtási osztálynak hogy megtettem, és akkor ők ezt „elosztogatják” a múlt hónapokra, és akkor minden rendezve lesz. Reméltem, hogy így lesz, mert akkor már annyira idegesített a T, hogy csak a 0-s igazolásra vártam, hogy elhúzzak ettől a cégtől.

3 nappal később jött a postai levél ami egy hatalmas összegű elmaradt tartozásról szólt a T-felé, 40-50ezer forintról többről, mint amit kiszámolt a T és a saját alkalmazottjuk... Felhívtam őket, és kiderült, hogy tényleg van egy ekkora függő tétel (a másik részt azóta könyvelték, csak a T-nél az átutalt összeg lekönyvelése is 1 hét), amiről sem a telefonos kollegina, sem a kapcsolt behajtási osztályos kolléga NEM tudta megmondani, hogy micsoda. Nem látták honnan jön, nem értik miért van ott, ja és persze levenni sem hajlandóak, így nincs 0-s igazolás, mert hogy nekem még ennyi tartozásom van feléjük.

Az egész ügy áprilisban kezdődött és ekkor már július közepe volt, így mondanom sem kell, hogy nagyon kezdtem úgy érezni, hogy engem, akit a T gyenge biztonsági rendszere miatt kár ért, a T nemhogy bocsánatot kérne, vagy bármi lépést tenne, hogy meg akarjon tartani, hanem még folyamatosan és extrán büntet.

A függő tételre a megoldás a megszokott: nyissunk egy panaszt rá (immár sokadszorra is), amit ők majd 30 nap alatt kivizsgálnak. Megígérték hogy erről már tényleg értesítenek online is (ha-ha-ha), és ne izguljak, 5 napon belül válaszolni szoktak. Nem tették.

Megint nem értesítettek sem e-mailben, sem sms-ben, hanem egy postai levél ment ki, amiben egy általános tájékoztató volt, ami nem válaszolt a kérdésemre (mi ez a tétel? Miért van ott?), de implicite benne volt, hogy az a függő tétel immár határidős tartozás, amit fizessek ki azonnal, és hogy miért és mi az, semmit nem tudnak mondani róla.Újra felhívom őket telefonon és a telefonos kollegina (tényleg segítőkész volt) 20 perc után is azt tudta mondani, hogy nem érti, hogy mi ez az egész, de ugye valami háttércsoport adott ismét választ, ami nem kielégítő, úgyhogy... nyissunk egy újabb panaszt a panaszra, jelezve hogy jusson el főnökséghez is (állítólag), és talán most majd rendeződik az ügy.

Itt tartok most, és nem sok reményem van arra, hogy ez valaha is megoldódik. Minden jó ötletnek örülnék, hogy hogyan lehetne rávenni a T-t a minimális kooperációra. Bevallom nem gondoltam volna, hogy egy cég ennyire szívós- és kitartó munkával mindent meg akar tenni azért, hogy elüldözze egy saját, több mint 10 éves ügyfelét. Mondanom sem kell, de a sok körben egyetlen hivatalos bocsánatkérésre sem futotta tőlük, pedig szerintem ez valahol a minimális gesztus kellett volna, hogy legyen. Ehelyett éppen az ellenkezője történt.

Mindenesetre minden T-s ügyfélnek javaslom, hogyha még nincs online T-s accountja, csináljon egyet, mielőtt más csinál neki egyet a tudtán kívül. (Én sose használtam előtte, így nem is volt). Evvel elkerülhető, hogy úgy járjanak, mint én.

S ha valaki a személyes véleményemre kíváncsi: Nagyon messziről kerüljétek ezt az aljas céget, mert ilyen szintű ügyféllel szemben ellenséges viselkedést én még sehol nem láttam. Még mindig nehéz elhinnem, hogy egy ilyen méretű és német leányvállalat így működhet. Bár, miután a BKK-s esetnél a segítőkész hacker-t rendőrökkel vitették el, már nem is csodálkozom annyira.

Soha többet T-mobile.

UPDATE
A posztot elküldtük a Telekomnak, ezt a választ kaptuk tőlük:

A Magyar Telekom számára kiemelten fontos az ügyfelek biztonsága, ezért a webes vásárlási folyamatban több lépés is segíti a csalások visszaszorítását. Az online megrendelt terméket kizárólag az előfizető részére lehet átadni. A szerződés aláírására a kiszállítás alkalmával kerül sor, így a futárnak - illetve üzletben történő átvétel esetén az ügyfélkapcsolati képviselőnek - meg kell győződnie arról (személyazonosító okmány bemutatásával), hogy az arra jogosult személynek adja át a megrendelt terméket, illetve, hogy maga az előfizető írja alá az összesítő bizonylatot. A Magyar Telekom minden lehetséges fórumon felhívja az ügyfelek figyelmét az adatvédelemre a csalások elkerülése érdekében.

A Magyar Telekom mindenben együttműködik a rendőrséggel az ügyfeleit érintő csalások kezelésében, így a cikkben szereplő esetben is.

A cikkben szereplő ügyféllel kollégáink felveszik a kapcsolatot az ügy mielőbbi sikeres lezárása érdekében.

Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2018.08.11. 10:10:57

aki itt azon csodálkozik, hogy a futár, vagy postás átadta a csomagot más nevére, annak elmondom, hogy az elmúlt másfél évben jött kb. 15 db. előre fizetett (nem hitelre vett, de gondolom ott sincs költség vonzata a futáros átadásnak) 50.000. értékű vagy afeletti csomagom, tárgyam, két különböző lakcímre (melyből az egyik nem is szerepelt a lakcímkártyámon) és soha senki el nem kérte a személyimet azonosítás céljából. Sőt még a lakcím nélküli címemen üzemelő postás sem kért semmit, csak, hogy diktáljam be a szig számomat. Mondtam, nem tudom fejből, amire azt mondta, ezt nem hallotta meg, de akkor írjak be egy számsort. Legközelebb kéznél volt a szig. kérdeztem, elő vegyem-e beírni, mire azt mondta, nem kell, mert mindenkinek felírja egy füzetbe a szig számát, hogy neki meglegyen, és azt ő utólag szokta a postai tértivevényes papírjukra beírni... (nem tudom, mi igaz ebből, azóta nem hagyom üresen a pontozott részt, inkább én írom be saját kezűleg a számot).

A másik: autó adásvételi szerződés: még a lakcímkártya számát is fel kell tüntetni rajta, nem csak a sziget. csoda, hogy vissza lehet élni egy ilyen irattal? gyakorlatilag az összes olyan adat rajta van, ami egy bármilyen regisztrációhoz szükséges. Az meg, hogy nem 30-as a körzetszám? a dolgos keleti részen élő lakosok max háromszor próbálkoztak...

CoolKoon 2018.08.11. 11:55:49

@szopoklész: Hogy miért a T lenne a hibás? Nos, mondok egy hasonló példát: valaki a nevedben számlát nyit egy banknál, aztán felvesz mondjuk egy tízmilliós jelzálogot. Aztán jön a bank, és (a nem fizetett jelzálog miatt) viszi a te házadat. Szerinted egy kicsit se lenne hibás a bank?

CoolKoon 2018.08.11. 12:00:16

@SZIGMA: "Amúgy meg biztosan van egy belső ember ebben a történetben" - Igen, szerintem is, mert kizárt dolog, hogy csak úgy, "maguktól" tudták volna, hogy ekkora szerencséjük van.

CoolKoon 2018.08.11. 12:02:55

@LKerekes: Na de mégis honnan tudták szélhámoskáim, hogy az illetőnél bepróbálkozhatnak? Ilyen infóhoz belső ember nélkül nem jutnak hozzá....

CoolKoon 2018.08.11. 12:04:37

@MatoBoci: "posztoló kissé keveri a szezont a fazonnal.." - Igazán? Mind a kettő a T-csoporton belül van, úgyhogy nem biztos, hogy hülyeséget beszél. Az meg lényegtelen, hogy két különböző részlegről van szó, ha az egész Tré-csoport ilyen kontraszelektált idiótákból áll.

CoolKoon 2018.08.11. 12:14:47

Ami a posztolót illeti, én se tudom, hogy mit jelent az, hogy "feljelentést is tettünk", de itt minimum három jogcímen is meg kellett volna tenni: egyik a "személyes adattal visszaélés", másik a "csalás", harmadik pedig a magánokirathamisítás (ugyanis ha a futár személyit nem is kért -mivel sose szoktak-, egy aláírást viszont igen, ami már önmagában kimeríti a magánokirat-hamisítás tényállását). Nem mellesleg a fentebb javasolt NMHH-s feljelentés se rossz ötlet, mert lehet, hogy simán beleállnak az ügybe, és akkor a Trések (jogosan) elég szépen megszívják majd.

CoolKoon 2018.08.11. 12:16:13

@The Good Boy: "a dolgos keleti részen élő lakosok max háromszor próbálkoztak... " - És azt szerinted mégis honnan tudták, hogy érdemes próbálkozniuk, és hogy HOGY érdemes próbálkozniuk? Ehhez kellett nekik "háttérinfó", mert anélkül egyszerűen nincs az az Isten, hogy ilyen "flottul" ment volna nekik az egész (Mo-n legalábbis biztosan nem)!

The Good Boy 2018.08.11. 12:37:11

@CoolKoon: egyrészről kelet-Magyarországról származom, és mivel rokon látogatásra időnként még arra tévedek, így tisztában vagyok vele, hogy van arra felé olyan népcsoport, akiknek a dolgos hétkoznapokban elég sok szabad idejük marad törni az okos buksijukat, hogy mivel lehet a legkevesebb munkával lehetőség szerint a legtöbb pénzt keresni. Nos akkor végigjárja a három szolgáltató regisztrációját. kettőnél szerintem kb. három kattintás után jön a válasz, hogy nincs regisztrálva a telefonszám... De szerintem nem ez volt az első ilyen esetük, talán tisztában vannak a tré trehány dolgaival, így ott próbálkoznak alapból minden számnál, hiszen van számhordozás (az én céges számom is pl. 20-as, de a kb. 15 év alatt legutóbb vodás hálózatban volt, most meg újra trében. és a telenor előtt, között is volt közben egy időben trés. ennyi)

amúgy elképzelhető, hogy volt belső infó. vagy valamelyik rokon elvégezte a kettes, emelt szintű börtönegyetemet, és friss tudással szabadult nem régen.

Hidd el, ha arról van szó, elég kreatívak tudnak lenni, olyanokat ki tudnak találni, hogy épeszű embernek eszébe nem jutna.

The Good Boy 2018.08.11. 12:43:57

@CoolKoon: "Ami a posztolót illeti, én se tudom, hogy mit jelent az, hogy "feljelentést is tettünk"..."

szerintem ez elég egyértelmű, hogy rendőrségi feljelentést tettek. az, hogy hány rendbeli balhé állapítható meg, az majd a nyomozó hatóság jogköre lesz eldönteni.
a feljelentőnek nem tisztsége, kötelessége a jogi minősítés.
Viszont július 1 óta a büntető eljárások eléggé megváltoztak, a határidők is kb. a csillagos ég (egyszerűsítve: fél év van ismeretlenes ügyekben, hogy gyanúsítottat találjanak, és meglegyen az első gyanúsítotti kihallgatás, majd onnan az ügyészségnek lesz 2 éve, hogy az eljárás befejeződjön és vádra mehessen). sajnálom a poszt-tolót, meg mindenkit, aki ehhez hasonló jogi csörtére lesz kárhoztatva. egy élet kevés lesz, hogy rendeződhessenek a dolgok.

én csak hallgatok 2018.08.11. 13:23:09

Szerintem a kocsi eladás során tudták meg, hogy melyik szolgáltatónál van a posztoló,pl. kedves hangon örömködtek, hogy milyen szerencse, hogy ugyanannál vannak, így olcsóbban hívhatják a kocsi miatt. A posztoló ezt elárulta, majd a szolgáltató ügyfélszolgálatánál előadták, hogy milyen dolog, hogy nem akarnak segíteni, hiszen minden személyes adadtot tudnak, csak azt a nyavalyás azonosítót, ami a befizetéshez kell, azt éppen megette a kutya/macska/hörcsög. Hatékony ordítozással elérhették, hogy az ügyfélszlgálatos megmondta, hogy békén hagyjk, innen kezdve megvolt a lehetőség, hogy a posztoló nevében vásároljanak előfizetéses készüléket, null forintra.
A T szempontjából ez teljesen egyértelműen a posztolóhoz köthető, ezért erőlködik.
Mivel a posztoló megbízott egy ügyvédet, innen kezdve ővele tartja a kapcsolatot a T, ezért nem fog semmi infót megosztani, hiszen úgy van vele, hogy beszéljen az ügyvéddel.
Ezt a kiskaput csak rendőrségi feljelentéssel lehet megtalálni, teljesen felesleges a T-vel erőlködni, az ügyvédnek a rendőrséget kell basztatni.
Az meg telejsen szopó lehet, ha esetleg a kocsiban maradt egy korábbi számla, amin felírta a posztoló az azonosítót, tálcán felkínálta a szopatást.
Egy kocsiban nagyon sokszor olyan cetlik lehetnek eldugva, olyan helyre, amire az ember nem is gondol. Ezért kell az eladó kocsit nagyon alaposan kitakarítani. Az, hogy sötétedéskor mentek a vásárlók, azt is a szándékosságukat igazolhatja, ha esetleg más céllal is mentek eredetileg.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy a titkos jelszavak, azonosítók leggyengébb láncszeme, maga a felhasználó.
Amikor arra panaszkodunk hogy milyen nehézkes az gyintézés, de milyen fasza gyerekek vagyunk, mert elég volt megemlíteni az asztalborogtást és rögtön elintézték, megmondták, kiadták, ilyn esetekre is gondoljunk. Sajnos a csalók repertoárja nagyon széleskörű.

véleményM 2018.08.11. 13:59:45

Ha tapasztalnátok, hogy alkalmazottként milyen kusza, bürokratikus és logikátlan folyamatok zajlanak cégen belül, kicsit megértőbbek lennétek a panaszkezelőkkel. Testvérem T-s, sokat mesél az egymás fején csücsülő alosztályok papírtologatásáról, a fiókban alvó "na ezzel mit kezdjünk" ügyiratokról. Még levegőt sem vehet szimultán több felettes aláírása nélkül. Egészen a közelmúltig három program felületből nézték össze az ügyféladatokat, mert az egységes adatrendszer alkalmatlan a korrekt munkavégzés támogatására. Másrészről, a soha többet T, nem megoldás. A többi szolgáltató is irgalmatlanul nagy káoszban dolgozik, és az infrastruktúrájuk sok esetben meg sem közelíti a Telekomot. Egyik 19 a másik 1 híján 20. Sajna!

CoolKoon 2018.08.11. 15:12:05

@The Good Boy: "Hidd el, ha arról van szó, elég kreatívak tudnak lenni" - Elhiszem. Viszont ettől még a történetben felmerült pár olyan gyanús elem, ami miatt nagy a valószínűsége annak, hogy belső ember is benne lehetett a buliban, mivel olyan dolgok történtek meg, amiket egy mezei Trés ügyintéző NEM csinál meg bárkinek (illetve ad ki bárkinek).

CoolKoon 2018.08.11. 15:16:48

@én csak hallgatok: "A T szempontjából ez teljesen egyértelműen a posztolóhoz köthető, ezért erőlködik. " - Erőlködjön csak, de ha az ügyfélnek van egy kis esze is, nem fog nekik egy fillért se kifizetni a tartozásból. Ha pedig a Tré a tartozásra hivatkozva szerződést bont, szerződésszegésre hivatkozva az előfizetését is lemondhatja.
Fizetni viszont semmiképp se szabad, mivel (az ártatlanság vélelme miatt) először a Trének kell bizonyítania, hogy jogos a követelés (illetve hogy a megfelelő személytől hajtják be), amíg ez nem teljesül, addig fenyegetőzhetnek akár az Atyaúristennel/Orbán Viktorral is, akkor se tehetnek semmit.

CoolKoon 2018.08.11. 15:21:20

@The Good Boy: "az, hogy hány rendbeli balhé állapítható meg, az majd a nyomozó hatóság jogköre lesz eldönteni." - Oké, de azért jó ezt még az elején tisztázni, ha másért nem, legalább a pótmagánvádas eljárás megindításához (ha más lehetőség már nem marad).

"a határidők is kb. a csillagos ég" - Mintha eddig fénysebességgel dolgoztak volna...

"egy élet kevés lesz, hogy rendeződhessenek a dolgok." - Ez ilyen mocskos ügyeknél sajnos mindig így szokott lenni. Ezért is kéne megtenni azt az NMHH-s feljelentést is, mert úgy legalább van esély arra, hogy addig is kapnak a Trések egy jó nagy dákót a seggükbe, amíg a büntetőügy tisztázódik.

CCnick 2018.08.11. 15:44:51

Én ezt nem értem. Amikor egy nyomorult ingyenes domino simet rendeltem onlány, felhivott az ugyintéző. Amikor átvettem kérték a személyit. Előfizetést meg ájfonokat meg simán lehet egy hasból beirt regisztrációra megrendendelni, ki is szállítják, át is adják csak úgy és ráterhelik egy szerzősésre amit meg se csörgettek előtte?

CCnick 2018.08.11. 15:47:51

@én csak hallgatok: "Hatékony ordítozással elérhették, hogy az ügyfélszlgálatos megmondta, hogy békén hagyjk"

Ki van zárva, hogy egy telefonos ügyfélszolgálatos megszegi a szabályokat csak azért mert ordibál vele az ügyfél.

molyos1 2018.08.11. 15:54:08

@MatoBoci: "olyan meg, hogy T-mobile, már réges rég nincs.."
Ezzel megfogtad a lényeget.

Ustim 2018.08.11. 16:11:43

@CCnick: a lényeg, hogy valamilyen social hacking módszerrel hozzá juthattak. Biztos ül ott olyan ühyfélszolgálatos, akinél akár az ordítozás is működhet. Nem robotok ülnek a telefonnál

MatoBoci 2018.08.11. 16:12:45

@CoolKoon: Igen, igazán. Attól még, hogy ugyanaz a cégcsoport mindkettő, teljesen mással foglalkozik a két cég, tehát teljesen irreleváns volt ezt a BKK automatás dolgot felhoznia a posztolónak...

Taxina 2018.08.11. 17:18:20

@véleményM:
Az alkalmazottak, munkatársak az ügykezelések, panaszkezelések, sb. során a munkaadó cég képviselői az igénybevevőkkel szemben. Az igénybevevőknek SEMMILYEN tekintetben nem kell tekintettel lenni arra, hogy a cég által kialakított rendszer miatt nem csak ők, hanem a munkavállalóik is szenvednek. Az igénybevevőknek már csak azért sem kell megértőnek lenniük hasonló esetben - még amiatt sem, h a cég aktuális képviselője maga is csak ember, mert egyes cégeknél - és ilyen a T is - az ügyfélszolgálat tudatosan beépített része a felelősség kerülése és az ügyfél hülyítése. Amelyik munkavállalónak túlzott szenvedést okoz munkáltatója kialakított rendszere, jogában áll felmondani és máshol keresni és találni a boldogulását. Egynek nincs értelme, hogy megértést várjon az ügyféltől a munkáltatója miatt.

MatoBoci 2018.08.11. 17:24:38

@Taxina: Szívesen beültetnélek csak egy napra akár a T, akár más cég ügyfélszolgálatára, kíváncsi lennék egy nap után mit mondanál.. :)

én csak hallgatok 2018.08.11. 19:22:06

@CoolKoon: Jogi szempontból vizsgálva az esetet, a személyes azonosítóval rendelt telefonkészüléket az azonosító tulajával kapcsolják össze. Első körben ennyi elég, ha továbbra is fenntartja a véleményét, akkor sajnos bele kell állni egy bizonyítási eljárásba, ahol neki kell bizonyítani, hogy nem ő volt, aki megrendelte.
Pl. egy cégnél a személyes accounttal történő bármilyen belépést az account gazdájával azonosítanak, ha mégsem a nyilvántartott gazda tette, akkor neki kell bizonyítania, hogy miért nem lehetett ő.

én csak hallgatok 2018.08.11. 19:26:18

@CCnick: Akkor előveszik a szívhez szóló mesét, amit zokogva előadnak és az ügyfélszolga személyes empátiájára próbálnak hatni. Jópár évvel ezelőtt volt egy rejtett kamerás felvtel, amiben különböző mesékkel szédítettek meg ügyintézőket, akik eltértek az eljárási rendtől, hogy segítsenek a "szerencsétlenül járt" embernek. Szóval a csalók mesetára elég széle, amire mi nem is gondolunk.

2018.08.11. 19:49:03

@MatoBoci:

"Igen, igazán. Attól még, hogy ugyanaz a cégcsoport mindkettő, teljesen mással foglalkozik a két cég, tehát teljesen irreleváns volt ezt a BKK automatás dolgot felhoznia a posztolónak..."

Lehet, hogy teljesen irreleváns a dolog, de mivel Telekom, vagy Tré izé abban mindenképpen összefügg, hogy csak a káosz a zűr és zavar van a felső és középvezetésben illetve a háttércsoportban amit élő ügyfélember az életben nem lát, nem hall, nem tapasztal!

2018.08.11. 20:00:22

Mellesleg felhívnám a figyelmet arra, hogy a posztolónak az egyik esetben 750 ezer forint hitelt kellene törleszteni. Hitelt!
Milyen meghatalmazás alapján szolgáltat bármilyen hitelt is a T izé (mikor, hogy hívják, 5 évente máshogy, mert az adót ki kell kerülni) amikor ahhoz nem elég bármilyen adat?
Nem elég a hitelhez név, telefonszám, anyja neve, lakcím!
Bejelentett munkahely, legalább a három utolsó hónap munkabérjegyzéke stb.
Egyértelműen van belső emberük a csalóknak. Aki számlázott, vagy aki részt vett az ügyfél kiszolgásában. Az az egyik bűnös aki hitelre vagy utalásra kiállította a számlát!
A Tré izét meg megkorbácsolni a GDPR-al. Jó vastag büntetést kiszabni amiért az ügyfél adataival az egyik alkalmazottjuk visszaélt!
A GDPR maximális büntetési tétele már 20 millió euró vagy a cég éves globális árbevételének 4%-a lesz.
Na ez majd helyre tenné a Tré izé rendszerét és saját azonnali ellenörző rendszert létesítenének az alkalmazottaiknak.

Brekii 2018.08.11. 20:07:43

@szopoklész: Például azért mert idegen névre, idegen címre személyi ellenőrzése nélkül nagy értékű árút adtak át. A vodánál például csak bejelentett székhelyre vagy telephelyre visznek ki telefont, és csak meghatalmazott képviselő veheti át.

2018.08.11. 20:11:50

Basszus, de tényleg 10 éve 2008-ban gyűrűzött be Magyarországra a válság.
10 éve!
Basszus azóta a bankok, autókereskedések, egyéb termékkel kereskedők kinek adnak hitelt és mire? Milyen papírok kellenek a hitelhez?
Agyrém az egész!
Nem ezt az embert kellene csesztetnie a Tré trágyadomb szolgáltatónak, hanem utánanézni ki számlázta ki intézte az ügyletet.
A cég felső és középvezetése logikailag nulla! Meg azok is akik a panaszra reagáltak bármilyen módon!

2018.08.11. 20:24:10

@szopoklész:

"Poszter indította a lavínát, hogy bűnözőknek adta el a kocsiját."

Előre elnézést kérek.
Te eszednél vagy?
Agyadra ment a hőség?
Honnan tudta volna, hogy bűnözők?
Te tudtad volna?
Majd ha hasonlóan jársz, akkor hasonlóan is vélekedj!

2018.08.11. 20:44:20

Még az jutott eszembe, hogy:
Legyünk rossz hiszeműek.
Tételezzük fel, hogy a T izé a horribilis számla kiküldése előtt rájött, hogy gebasz van.
Viszont a T izé nem akart nyomozni az ügyben és felderíteni a csalókat. Nem akart jogi herce-hurcát ami sokáig eltart és kétséges a kimenetele az ügynek.
Neki csak a követelés számít és ezért a T izének az is jó, ha egy ártatlan ügyfélen behajtja az adósságot.
A T izének tök mindegy csak fizesse ki valaki.

én csak hallgatok 2018.08.11. 21:07:47

@Pár dollárral többért: Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a károsultnak feljelentést tenni. Ebben az esetben a károsult a posztoló, akinek a T-s azonosítójával visszaéltek. Hogy az azonosítót milyen módon szerezték meg a csalók, szintén a nyomozás után tisztázódhat. Sajnos egy ilyen esetete nem lehet megúszni pár telefonnal és istenbizi esküdözéssel, hogy nem én voltam. A rendsőrséget kell basztatni és valószíúleg sokáig eltarthat, míg tisztázódik a posztoló. Ha meg a kocsiban hagyta a számlán az azonosítóját, akkor még bonyolultabb a bizonyítás.

2018.08.11. 21:24:51

@én csak hallgatok:

Nem tudom, hogy mit hagyott az autóban a poszter. Hagyott-e egyáltalán valamit?
Mi alapján adtak 750 ezer Ft hitelt részletfizetésre a Tré izénél?
Nem gondolod komolyan, hogy egy átlag ügyfélnek odadobnak 750 ezer Ft hitelt részletrefizetésre úgy, hogy nem kellenek hozzá munkáltatói papírok, jövedelemigazolás stb?
Ha a Tré izénél ilyen van, akkor hétfőn bemegyek és hitelre vásárolok 100 millióért.
Ez lenne az év biznisze.

2018.08.11. 21:31:12

@én csak hallgatok:

Tovább megyek.
" Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a károsultnak feljelentést tenni"
Na most, ha a cégnek nincs nyomozati jogköre, akkor sem a károsultnak kellene küldeni a számlákat és a fizetési felszólításokat.
Mert a cég pontosan tudja, hogy valami nem stimmel. Ezért a cég a saját alkalmazottjára is ráhívhatná a rendőrséget egy feljelentéssel!
Hitelt b+ nem hogy 750 ezret, de 10 ezret sem adnak annyi infóval sehol, mint ami a fenti esetben van.

én csak hallgatok 2018.08.11. 21:33:07

@Pár dollárral többért: Szerintem a T oldalon lehet előfizetéses készüléket rendelni 0 Ft-ért, rohadt egyszerűen, a T fiókon keresztül. 2-3 készülék ára már elég szép summa. Szerintem ez lehetett, ezért nehéz a posztolónak bizonyítani. A mai digitális világban a különbözőazonosítók szerepe nagyon megnőtt, nem véletlenül mondják mindenhol, hogy ezekre nagyon vigyázni kell a tulajdonosnak. Sajnos ezt (sem) vesszük elég komolyan. Erre próbáltam utalni az előbbiekben.

én csak hallgatok 2018.08.11. 21:37:01

Ez elég problémás eset, azért is kell a rendőrségi feljelentés és zt nem lehet a T-vel simán elintézni, hiszen ő is csak akkor tudja lenyelni a veszteséget, ha a rendőrségi nyomozás megvan és bírósági határozat is születik. A korábbi években volt egypárszor a médiában, hogy ilyen-olyan cég egy aránylag egyszerű esetben is bírósági pereskedést vállat be, mert csak erre hivatkozva tudja a tulajdonosnak "eladni" a veszteséget. E

herk 2018.08.11. 21:38:11

@én csak hallgatok: "Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a károsultnak feljelentést tenni."
Khm, csöppnyi csúsztatás.
Egy cégnek nincs nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a _cégnek_ feljelentést tenni.
Másik csúsztatás, hogy az ügyfél a károsult. A cég a károsult, neki van kintlévősége.

én csak hallgatok 2018.08.11. 21:39:55

Ez elég problémás eset, azért is kell a rendőrségi feljelentés és zt nem lehet a T-vel simán elintézni, hiszen ő is csak akkor tudja lenyelni a veszteséget, ha a rendőrségi nyomozás megvan és bírósági határozat is születik. A korábbi években volt egypárszor a médiában, hogy ilyen-olyan cég egy aránylag egyszerű esetben is bírósági pereskedést vállat be, mert csak erre hivatkozva tudja a tulajdonosnak "eladni" a veszteséget. Egy cégnak,pláne egymultinak,más srófra jár az agya, mint egy magánszemélynek. A cégeknek van egy vezetőmenedzsmentje és egy tulajdonosi köre, míg egy magánszemélynek csak saját magának kell elszámolni (esetleg a feleségének).

2018.08.11. 21:51:31

@én csak hallgatok:
"A mai digitális világban a különbözőazonosítók szerepe nagyon megnőtt, nem véletlenül mondják mindenhol, hogy ezekre nagyon vigyázni kell a tulajdonosnak. Sajnos ezt (sem) vesszük elég komolyan."

Már nem ezért vagy azért, de mi van ha egy általam ismeretlen bűnöző betör a lakásomba, majd akár szerződéseket tulajdonít el. Benne vannak az adatok.
Viszont én csak két nappal később észlelem ezt, mert akkor térek haza.
Közben a bűnöző meg 2 milláért vásárol eszközöket hitelre vagy 0 Ft-ért elhozható cuccokat a nevemben.
Lesz@rom, hogy hitel vagy 0 Ft. A hitelre és 0 Ft-ra odaadott (eladott) termék is a cég felelőssége! A cégnek kell azonosítania azt akinek eladja. A cégnek kell kérnie a papírokat munkabérjegyzék stb ami alapján értékesít 0 Ft-ért! Már csak azért is, nehogy átverjék ami a fenti esetben történt.
A fenti esetben nem a posztolót verték át, hanem az álügyfelek a céget. A cég meg a posztolón akarja behajtani!
Na ez a nem mindegy!

2018.08.11. 22:02:16

Egyébként itt a probléma az idióta marketing bullshittel, hogy 0 Ft-ért elhozható a termék.
Ugyan nekem amióta van mobilom 18 éve azóta mindig feltöltőkátyás vagyok, de inkább úgy vagyok vele, hogy kifizetem egyszer oszt jó napot!
Az lepne meg a legjobban, ha egyszer nekem érkezne ilyen levél vagy számla a szolgáltatól. Azt gondolom, hogy a szolgáltató vezérigazgatójának feldugnám a hátsójába és meggyújtanám azt a számlát!

CoolKoon 2018.08.11. 22:47:09

@CCnick: Lehet, ha belsős "haver" intézi....

CoolKoon 2018.08.11. 22:58:29

@én csak hallgatok: "Jogi szempontból vizsgálva az esetet, a személyes azonosítóval rendelt telefonkészüléket az azonosító tulajával kapcsolják össze." - Ez arra az esetre vonatkozna, ha az illető hivatalos okmányaival igazolták volna a vétel jogosságát. Itt viszont ilyen egészen biztosan nem történt (sőt, egyelőre úgy tűnik, hogy semmiféle "azonosítóval" nem azonosították magukat, a netes azonosító szinte biztos, hogy nem állna meg bíróságon mint "személyes azonosító"), ha csak nem hamis személyit mutattak be (aminek az ellenőrzése lényegében pillanatok kérdése csupán). Ennek fényében pedig hiába is keménykednek a Trések, nem tudnak SEMMIFÉLE (hiteles) személyes azonosítót felmutatni, így pedig nincs olyan bíróság, amely egy per esetén nekik adna igazat. Mellesleg pont ezért is sejtek belső embert (is) a dolog mögött, mivel olyan nincs, hogy ennyire simán, bármiféle hivatalos okmány nélkül történjen meg az egész (ha másért nem, minimum azért, mert súgnia kellett valakinek, hogy az illetőnek nincs netes regisztrációja).

Alternatív 2018.08.11. 23:28:24

@én csak hallgatok: Itt nem volt semmiféle azonosító. Egyszerűen csak hozzáíratták a megszerzett cuccokat az adott telefonszám számlájához.

A telefonszám pedig nyilvános, a tulajdonosa nem marasztalható el ezért.

SZIGMA 2018.08.12. 09:23:57

Eső után köpönyeg, de most jutott eszembe egy barátom módszere.
Amikor még aktívan v@terázott, volt egy külön telefon egy feltöltős simmel csak és kizárólag a hirdetésekhez.
Ő akkor még csak a nyugalom miatt csinálta (nem pedig az eladom és eltűnök módszer miatt), de úgy látom már más miatt is aggódnunk kell.

dervish69 2018.08.12. 10:04:02

Akárhol regisztrálok, az az első, hogy küldenek egy reg. megerősítő email-t. A T elég nagy cég ahhoz, hogy egy ilyen elemi dolgot ne hagyjon ki. Pláne nem egy 750ezres tételnél.

Pál Hugyecz 2018.08.12. 11:35:08

Szerintem fordulj a jelenlegi problemaddal a Távközlési Hirhatosaghoz,ami Budapesten van.
Hívd fel őket mond el nekik panaszodat,s ha kéred akkor ők majd eljárnak a szóban forgó ügyben.
Üdv,Pál.

Balfredo Alfredo 2018.08.12. 13:03:02

@Alternatív: "A telefonszám pedig nyilvános, a tulajdonosa nem marasztalható el ezért."
A telefonszám alapban nyilvános, de kérheted a szolgáltatótól a titkos kezelését. Ha titkos, akkor sem a papíralapú telefonkönyvben, sem pedig az online tudakozóban nem jelenik meg. Pont a posztoló példája mutatja, hogy egyáltalán nem felesleges óvatosság a saját telefonszámunkat titkosan kezeltetni.

Balfredo Alfredo 2018.08.12. 13:05:12

@MatoBoci: "Szívesen beültetnélek csak egy napra akár a T, akár más cég ügyfélszolgálatára"
Miért is? Nem tudhatod, hogy Taxina jelenleg milyen munkakörben dolgozik, netán pont olyanban, amiben folyamatosan ügyfelekkel kell foglalkoznia, mondjuk banki ügyintézőként.
Amúgy meg abszolút egyetértek vele: fizettem a termékért/szolgáltatásért, cserébe elvárom hogy kiszolgáljanak. A T nem jótékonyság szervezet, hanem egy gazdálkodó vállalat. Az, hogy sajnáljuk szegény ügyfélszolgálatosokat, mert milyen nehéz a munkájuk, már csak azért sem állja meg a helyét, mert más munkaköröknek is vannak nehéz és fárasztó összetevői, mint az éjszakai műszak vagy egy lehetetlenül szoros határidő. Ha valaki ilyen körülmények között az ügyfélszolgálatosok pártjára áll, könnyen az a vád érheti, hogy az illető a szóbanforgó cég fizetett bérkommentelője.
Mind a T, mind más cégek ügyfélszolgálata kritikán aluli. Nem segíteni akarnak, hanem a kifárasztásra törekszenek. Mindenhol próbálnak lebeszélni arról, hogy írásban tegyél bejelentést. Miután ez _mindenhol_ így van, gyanakszom arra, hogy központi utasításról van szó.
Az, hogy valaki ilyen szellemben dolgozik anélkül, hogy besokallna, sokat elárul az illető lelkivilágáról. Ahogy Taxina is írta, az ügyfélszolgálatosoknak lehetőségük lenne felmondani, elvégre a kormány is deklarálta, hogy nem munkanélküliség van, hanem munkaerőhiány.

Meridian74 2018.08.12. 15:05:46

"Ekkor azonnal ügyvédhez fordultam, és feljelentést is tettünk, ezt csatoltuk a T-mobilenak avval a határozott kijelentéssel együtt, hogy nem fogunk helyettük fizetni. Az ügyvéd figyelmeztetett, hogy ne várjak sok jót az ügy során a T-től, mert nem áll érdekükben"

Pedig a T hibázott. Dolgoztam ott 2 évig, kimondottan az üzleti előfizetőknél az ügyfél beazonosítása meg van könnyítve, hogy ez ne okozhasson súrlódást a kapcsolatban. Ami egyrészt jó, mert könnyíti az ügymenetet, de másrészt ezzel a veszéllyel fenyeget, ami most itt a fentiekben történt. Mikor ezt szóvá tettem, annyit mondtak, ez be van kalkulálva az üzletvitelbe, az üzleti politikájukba. Azaz a biztosító fizeti a kárt, a biztosítás díját meg az ügyfelek... (ami ugye azért nem annyira jó - de a "versenyhelyzetnek", meg a "piacnak" ezt ki kellene szelektálnia, oszt látjuk, hogy mégsem történik ez meg).

Volt eset, amikor betanulási időszakban voltam, bejött egy hívás, egy zsák telefont (természetesen a legújabb iPhone-okból) akart venni azonnalra az illető, úgy hogy leteszi az előleget, és máris menne az üzletbe átvenni ezt, de neki sürgős, mert már holnap mennie kell Szerbiába, Macedóniába (vagy tudom is én hova, de valahová a Balkánra...). Ilyenkor - mivel üzleti előfizetésről van szó - megnézik a cégnyilvántartóban, van-e valami eljárás a céggel (csődeljárás, felszámolás, hasonlók) szemben, ha nincs, mehet az üzlet, a callcenteres meg dörzsölheti a tenyerét a zsíros jutalékért. Én meg mondom neki figyelj, már, az illető először egy olyan cégnevet mondott be amit felszámolás alá vettek, majd utána helyesbített és mondott egy másikat, de az sem valami nagy cég. És már holnap külföldre távozik... nem gyanús ez neked? Ez csak szimplán le akarja nyúlni a telókat, befizet 200ezret amiért kap 2 milliós árut kézbe, és holnap meg már az országban sincs, a nyakam rá hogy pár nap múlva már függetlenítve is lesznek, esetleg IMEI számot is cserélnek benne. A srác gondolkodott egy kicsit, majd annyit mondott ő nem hatóság, ilyen az eljárás menete, őt innen tovább nem érdekli, megcsinálja azt ami az előírt munkája és kész. A többi nem rá tartozik.

Szóval a callcenteresek nyilván kedvesek, és barátságosok, de viszont csak ennyi. Nincs erre eljárás, folyamat hogyha a szokásostól eltérő esemény van, arra van egy külön csoport ami átveszi az ügyet. Gondolom azért, mert nem ez a jellemző a napi életben - de persze mint látható van ilyen. Ezért is van a 30 nap, és indul állandóan újra a 30 nap, hiba esetén.

Meridian74 2018.08.12. 15:27:33

@Leadfoot: "Az összes T-s sztorinak közös eleme, hogy ez a kommunikációs világcég az ügyfelekkel való kommunikálásban a legrosszabb. "

Dehogyis. Kommunikációban nagyon is jók, különben a callcenteresek buknák a fizetésük javát (az ügyfelektől mindig kérnek SMS-ben visszajelzést, hogy értékelje a beszélgetést - jellemzően elégedettek szoktak lenni). Nem ez a probléma. Hanem a probléma oka az hogy a belső folyamataik rettenetesen szarul van szervezve. Van szervezés, de mint látható rettenetes hibák, lyukak vannak benne, és ezt nem úgy akarják megoldani, hogy OK ez így szar, csináljunk alapjaitól kezdve egy tökéleteset - vagy a meglévőnél nagyságrendekkel jobbat -, hanem toldozgatják, foldozgatják - ergo még szarabb lesz az egész így.

MrZed001 2018.08.12. 15:29:18

@én csak hallgatok:

"Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, "
Téves, illetve csúsztatás. Egy ekkora cégnek, megy egy banknak kell legyen kontrolling/belső ellenőrzés részlege.
Ezek feladata a belső nyomozás, csalások, visszaélések felderítésére.
Sőt akár próbavásárlást is csinálhatnak, sőt akár magánnyomozót is felbérelhetnek.
ERRE VANNAK PONTOSAN !
Hogy a cég saját maga felderítse a "saját" csalásait, bűntényeit amit "ő maga" (alkalmazottja) követ el. És úgy mellesleg minden az eljárásrendtől eltérő szabálytalanság felderítésére, szabályrendi hibák jelzésére.
Akár a rendőrök, csak nyomoznak, majd továbbadják a vezetés felé a talált eredményeket, akik ez alapján teszik meg a jogi lépéseket (feljelentés, elbocsájtás ...)

Szóval, NEM IGAZ.

Leadfoot 2018.08.12. 15:33:10

@Meridian74: Oké, lehet, hogy ezért a folyamatok pocsék szervezése a felelős, de ha olyan helyzet adódik, hogy kapcsolatba kéne lépniük velem (akár azért, mert megígérték), és nem teszik, az nálam (az ügyfélnél) kommunikációs problémaként csapódik le.

Meridian74 2018.08.12. 15:49:37

@The Good Boy: "Az meg, hogy nem 30-as a körzetszám? a dolgos keleti részen élő lakosok max háromszor próbálkoztak... "

Annyiszor sem, mivel bárki meg tudja nézni, itt:
szamhordozottsag.nmhh.hu/

Ez a KRA adatbázis, ha valaki még nem ismerné...
Random beütöttem egy számot, +36 30 455 6798... és megmondta, hogy Telekom a szolgáltató, és nem hordozott a szám.

Meridian74 2018.08.12. 15:52:58

@Pár dollárral többért: "Nem elég a hitelhez név, telefonszám, anyja neve, lakcím!
Bejelentett munkahely, legalább a három utolsó hónap munkabérjegyzéke stb."

Hát nem. Üzleti előfizetőnél mások a szabályok.

Meridian74 2018.08.12. 16:07:21

@Leadfoot: "az nálam (az ügyfélnél) kommunikációs problémaként csapódik le. "

OK, értem én ezt, nem is a céget akarom védeni ezzel, de ugyanakkor maguk az üszisek nem igazán tehetnek mást. Én a callcenterben voltam, tudom mi volt ott (amúgy nyomás alatt vannak, hogy a bejövő hívások fogadása 80-90% felett legyen - sokszor az a dolog is sérül, amikor befut egy nagyobb rendelés, és a callcenteresnek több idő kellene átbeszélni a részleteket az EFI-vel, és erre külön engedélyt kell kérnie a csoport munkairányítójától és erre vagy kap, vagy nem kap rá időt, ami sztem egy vicc így ilyen formában - főként ismerve hogy sokszor milyen hosszadalmas egy-egy rendelés feladása a rendszerben...). A levelezést is csináltam azt is tudom miért indul újra a 30 napok. Mert az ilyen nem szokványos ügyekre a rendszerükben és a "ISO-sított" folyamataikban nincs előre definiált eljárás, folyamat. Természetesen van valami, de mivel a bűnügyek pont a szokásos eljárásokat "crackelik/exploitolják" meg, nehéz vagy lehetetlen előre felkészülten várni az ilyet. Erre lenne jó egy külön csoport ami csak ezzel foglalkozik, még akkor is ha időnként semmi munkájuk nem lenne... amit persze amikor még ott voltam lespóroltak.

Im just here for the comments 2018.08.12. 17:38:54

@Alternatív: pusztán a telefonszám nem elég egy ilyen muvelethez, ha így lenne, akkor boldog-boldogtalan random számokra rendelgetne telefonokat.

Im just here for the comments 2018.08.12. 17:49:25

@Meridian74: az ügyfélvisszajelzések nagyon kis hányadát teszik ki a hó végi ertekelesnek, ugyfelszolgalatnal meg műszaki cc-nél mondjuk elter, de nem bukjak a fizetesuk hányadát, ráadásul a vezetékes telefonról leadott ertekeleseket számítják bele, a mobilos csak statisztika, legalábbis az én időmben még így volt. Mondjuk az ugyfelszolgalatot pontosan nem tudom, de javitson ki egy frissebb cc-s, ha tévedek.

herk 2018.08.12. 17:53:19

@Meridian74:
"azt is tudom miért indul újra a 30 napok."
WTF?? Mi az, hogy újraindul a 30 nap? Nem indul újra az ég világon semmi, és halasztó hatálya sincsen a sablonleveleknek, egyszer már jól csán kéne már rugni ezt a T-t.

Ügyfél: Jónapot kivánok, érdeklődnék, hogy wtf, lejárt a 30 nap, nem kaptam választ a panaszomra.
Ügyintéző: Pillanat, nézem ... ha jól látom újraindult a 30 nap, majd 1 hónap mulva jelentkezzen újra.
Ügyfél: Ja, persze, oké, akkor 1 hónap múlva.. Viszlát!
Ügyintéző: viszlát !

herk 2018.08.12. 18:00:39

vagy ez:
Ügyintéző: Kedves Hölgyem/Uram, nem fizette be 8 napon belül az esedékes számlát.
Ügyfél: Persze, mert újraindítottam a 8 napos határidőt?
Ügyintéző: Hogy mit tetszett csinálni ??
Ügyfél: Újraindítottam a 8 napot.
Ügyintéző: De .. ezt meg hogy?
Ügyfél: Hát.. valamiféle belső kommunikációs és/vagy rendszerhiba jelentkezett, ezért újraindult.
Ügyintéző: Hát .. jó .. és, és mikor fizet?
Ügyfél: Ha nem jön közbe újabb határidő-nullázó-és-újraindító esemény, akkor természetesen 8 napon belül.
Ügyintéző: Úgylegyen ! Visszhall!
Ügyfél: Viszhall!

lobster thermidor 2018.08.12. 19:08:40

EL nem tudom képzelni, hogy a T Németországban ilyen aljas, és ostoba módon bánjon az ügyfelekkel. Persze azt is tudjuk, hogy az itteni irodákban magyar alkalmazottak dolgoznak, magyar vezetők felügyelete alatt.

Meridian74 2018.08.12. 21:14:26

@herk: jogilag nem indulhatna újra, és úgy kezelik, de ugyanakkor mivel nincs külön folyamat erre, főként azért mert nincs dedikálva erre senki ezért jelzik, hogy az új levél az új panaszkezelés lesz, az előzőt lezárják sikertelen végeredménnyel. Az új panaszt meg csak szintén 30 napon belül tudják kezelni, mert ilyen a folyamat. Amúgy meg általában 3-5 napon belül mindent intéznek, nem arra játszanak, hoyg majd akkro 30 nap múlva nézi meg valaki és válaszol rá.

2018.08.12. 21:18:50

@Meridian74:

A fenti posztban hol említik, hogy üzleti előfizető?

Telefosch 2018.08.12. 21:52:01

Szívemből szólt ez a panasz. Magánszemélyként es szakmabelikent (fogyasztovedo) is allitom,h.nincs meg egy olyan fosch szolgáltató ebben az országban, mint a Telekom. Ha egyetlen szolgáltató lenne a világon,akkor se kötnek vele szerződést es errol mindenkit le is beszelek. O, elnezest, törekszünk,azon vagyunk,h.elégedett ugyfeleinket kiszolgaljuk stb.stb. megy a suketeles, a hablaty duma, folyton adminisztracios hibara hivatkozva, Szamos esetet tudnek leirni,ami egyazegyben a te panaszodra hajaz, es az ember ne kapjon idegbajt egy ilyen idiota társaságtól...

Meridian74 2018.08.12. 22:31:11

@Pár dollárral többért: "A fenti posztban hol említik, hogy üzleti előfizető? "

Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél.

herk 2018.08.12. 22:36:41

@Meridian74:
"jogilag nem indulhatna újra"
Jogilag sem indul újra.
Megaztán az eszem megáll, hogy a saját belső folyamataira hivatkozva nem csinálnak meg valamit.
"mert ilyen a folyamat"
Ezzel nem lehet védekezni.
Olyan ez, mintha én kapnék egy 8 napos fizetési határidőt, de az én saját belső folyamatom olyan, hogy csak 30 napra tudok fizetni.
Vagy hogy jobban érthető legyek:
Pl egy kilo kenyér 200 ft-ba kerül, de az én belső folyamatom olyan, hogy csak 150 ft-ot vagyok hajlandó fizetni érte. Vicces, igaz?
Egy zárt rendszer (cég, személy, bármi, amit egy egységnek, objektumnak lehet nevezni) nem hivatkozhat a belső folyamataira, mint valamiféle külső tényezőre, kivülálló 3. személyre. A határidők a rendszerre vonatkoznak egységesen, nem arra, hogy a saját maguk által kreált belső folyamatuk hogy működik. Szép is lenne.
Tehát ha van egy panasz, amire reagálni kell 30 napon belül érdemben, akkor arra érdemben reagálni kell 30 napon belül és kész.
Csak sokan azt hiszik, hogy valami mágikus dolog a "belső folyamat". A "belső folyamat" az maga a cég, nem valami vis maior dolog.

Meridian74 2018.08.12. 22:42:35

Nos, ezt reklamálhatod. Szintén 30 napos kezelési határidővel. ;) :P

Meridian74 2018.08.12. 22:45:28

@herk: egyébiránt reagáltak 30 napon belül, és kezelték is az ügyedet 30 napon belül. Eredménytelenül. Ha valami nem megy 30 napon belül, akkor az 30 napon túl fog menni. Nincsen "isteni csoda", hogy punktum, 30 nap eltelt és a világot 4x is megteremtik.

Alternatív 2018.08.13. 00:01:17

@Im just here for the comments: A név, anyja neve, lakcím, igazolványszám, stb. eleve nyilvános, az utolsó postáskisasszony is felírja. Itt az egyetlen megkülönböztető adat, ami a T-hez kapcsolta a vevőt, a telefonszám volt, ami megint csak nyilvános.
Vagyis a T nyilvános adatok alapján, a hitelfelvevő azonosítása nélkül ráterhelt egy 750k-s hitelt a kiszemelt áldozatra.

Tényleg, a bankfelügyelet (mai utódja) nem lenne illetékes?

herk 2018.08.13. 06:48:38

@Meridian74:
"egyébiránt reagáltak 30 napon belül, és kezelték is az ügyedet 30 napon belül. Eredménytelenül. "
Nem csak az a fontos, hogy reagáljanak, hanem az is, hogy _érdemben_ reagáljanak.
Elárulok egy belsős titkot, mivelhogy dolgoztam hasonló helyen.
Ha nem akartunk az üggyel foglalkoni (mert pl nem volt rá időnk, szabin volt az érintett kolléga, stb.), akkor azt csináltuk, hogy az utolsó pillanatban kiküldünk egy adatbekérést. Persze az adatbekérésben irreleváns adatokat kértünk és/vagy olyanokat, amiket 2 kattintással magunk is láttunk. De itt a cél az időhúzás volt, nem a problémamegoldás.
Na, most olvasd újra cikket, és meglepő hasonlóságot fogsz tapasztalni.
Képzeld el, hogy minden csütörtökön összeül az Action Team, és feldolgozza a nemszokványos ügyeket. Tehát legkésőbb 1 hét múlva kiderül, hogy hiányzik egy adat. Ha a problémamegoldás a lényeg, akkor 3 napon belül megy ki az adatbekérő.
Ha az időhúzás, akkor a 30. napon megy ki.
Persze van, amit még mi sem mertünk megtenni:
- kétszer is megszivatni az ügyfelet egy időhúzós adatbekéréssel
- 35 napra módosítani a 30 napos határidőt

encir 2018.08.13. 08:51:03

A Jogi Fórumra feltették a problémát? Kíváncsi vagyok, ott mit javasolnának.

killerkaller 2018.08.13. 09:30:13

@encir: Engem érdekelne a GVTI véleménye az ügyről.

2018.08.13. 10:41:48

@Meridian74:

Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél.

Nézd azt nem tudjuk, hogy üzleti előfizetés-e vagy lakossági. Én elfogadom az érveidet, hogy bizonyos szempontok alapján üzletinek néz ki.
Viszont nekem is vannak érveim. A posztban szerepel:
"amikor is megjött a szokásos havi számlám a T-mobile-tól, de az összege már nem volt a szokásos: több mint 56 ezer forintról szólt. Mivel már nem április elseje volt, és ez többszöröse a megszokott havi számlámnak, elkezdtem tanulmányozni a
részleteit, és kiderült, hogy összesen 5db sim kártya forgalmára szólt ez az összeg (holott nekem egyetlen ilyenem van, náluk) és tartozik még hozzám további 750ezer forintnyi hitel, részletre vett készülékek (vagy 5db) hátraléka. (Nem volt ilyenem sem.)"

Tehát a posztolónak egyetlen egy kártyája van és a havi számláinak az 56 ezer Ft a többszöröse. Nem tudom milyen üzlet lehet ez, de egyértelműen egy kártya és egészen "minimális" havi számladíja lehet. Nem tudom mennyi, példának írjunk 10-15 Ft-ot.

Persze az is előfordulhat, hogy egy vállalkozó, egy cég 17 évesen válik meg az autójától, de erre inkább kevesebb az esély. Ha addig megtartja, akkor abban még benne van 5 év és majd a bontóba adja le.

2018.08.13. 10:45:57

Javítom magam:
példának írjunk 10-15 ezer Ft-ot.

2018.08.13. 10:59:25

Egyébként maga a történet felvet bizonyos aggályos kérdéseket.
Nos nekem sosem volt előfizetésem, mindig feltöltőkártyás voltam.
Kb 3 éve 200.000 SIM kártyát feltöltőkártyát adott el a Magyar Telekom úgy, hogy nem igazán érdekelte őket, hogy egy hajléktalan férfi nevére megy a számla.
Persze ők sem tudhatták, hogy terroristákhoz kerülnek a kártyák, de azért fontos megjegyezni, hogy senkiben nem keltett semmiféle gyanút az, hogy egy névre 200.000 feltöltőkártya lesz kiszámlázva.
Azért írom ezt, mert ennek köszönhetően nekem és a feltöltőkártyásoknak is évente kell adategyeztetést végrehajtani annak érdekében, hogy nem vagyunk terroristák.
Az ész megáll és ácsorog!
Közben meg a fenti esetben 5 db előfizetést írnak ki egy ügyfélnek aki mit sem tud az egészről.
Mi lenne ha terroristákhoz kerülnének a telefonok és egy akció végén a nyugati illetékesek azonosítanák a tulajdonost?
A TEK meg még lerohanná az ártatlan ügyfelet, akinek addigra is volt már elég kellemetlensége emiatt az ügy miatt?
Gondolkudjunk már el ezen.

halaloszto 2018.08.13. 12:19:56

es hogyan all a rendorseg az uggyel? mert egy eleg egyszeruen felgongyolithetonek tuno, jelentos ertekre elkovetett csalasrol van szo.

Vajk

hubertusz 2018.08.13. 12:37:03

"A Magyar Telekom számára kiemelten fontos az ügyfelek biztonsága" soha, egy percig nem volt fontos!

Mint ahogy a minőségirányítási rendszere is névlegesen működik, ha még egyáltalán működik.
Az ügyfél csak akkor fontos, amíg fizet, a magánszemély ügyfél kevéssé fontos, mert keveset fizet. Csak a bevétel fontos és a minél kisebb költéség.
A vezetők példátlanul sokat keresnek, az anyavállalatnak meg így is jó, ahogy van.
Az államnak, illetőleg a nevében eljáró felügyeletnek kellene komolyabban számon kérni az ügyfelekkel kapcsolatos munkájukat (ha van ilyen igazából), de hát az érdekviszonyok ugye.
És ez a dolog nem fog változni, bármennyire is jó lenne az ügyfélnek.
Sajnálok mindenkit (és magam is) akit szivoláztat, vagy szivoláztatott ez a cég. Szomorú. Ezeket a hozzászólásokat sajnos nem olvassák Németországban.

hubertusz 2018.08.13. 12:39:45

@Im just here for the comments: de alkalmas. Ez a szoftver csodákra képes, már ha egyáltalán működik, mert sokszor nem.

Balfredo Alfredo 2018.08.13. 12:40:26

@herk: "az utolsó pillanatban kiküldünk egy adatbekérést."
A hazai fogyasztóvédelmet remekül minősíti, hogy ilyesmit egyáltalán meg tudtatok csinálni :-(

herk 2018.08.13. 12:46:20

@Balfredo Alfredo:
vesd össze:
"... majd a negyedik héten megtudtam, hogy elküldtek egy postai levelet nekem ...
... egy olyan levél ment ki, amely valamiféle standard formanyomtatványt tartalmazott arról, hogy én adjak meg adatokat azokról a szerződésekről, amik szerintem nem az enyémek, de mivel tényleg nem azok, nem is tudok róluk semmit! "

killerkaller 2018.08.13. 14:16:26

@hubertusz: "...szivoláztat..." -:)

A "T" ügyfél kezelése egy esetben működik, ha nem kell igénybe venni. Ha mégis akkor legtöbbször udvarias, barátságos de érdemi információt nem tud adni, még látszólag egyszerű ügyekben sem. Ezzel szemben marketing és értékesítés orientált.
Már meg sem lepődök a tájékoztató SMS-eken, hogy a bejelentett hibát elhárították, ami nem is létezett.

Objektív véleményalkotás miatt jó lenne, ha a poszter is hozzászólna a leírtakhoz, mert sok a megválaszolatlan kérdés, és így a levele csak vaktában kilőtt információrakéta.

Gazsibacsi 2018.08.13. 15:04:39

@Pár dollárral többért: akkora hülyeségeket írsz, mint ide Nagykáta. A 750k "hitel" az három mobiltelefonnak felel meg. Én magánszemélyként több, mint 10 éve vagyok Telekom előfizető, van 7 db mobilelőfizetésem meg egy otthoni csomagom, jelen pillanatban 2x iPhone X és egy iPhone 8 Plus telefont fizetek részletre (ez kb. 900k). Egyetlen alkalommal sem kértek sem munkáltatóit, sem egyebet, elegendő volt a személyim bemutatása - na meg az, hogy a 10 év alatt napra pontosan fizettem a számláimat, soha egyetlen elmaradásom sem volt, és a havi számlák összege 80k körül van.

hunter84 2018.08.13. 16:34:18

Az új GDPR alapján itt kell felnyomni a céget, hivatalból indul az eljárás: www.naih.hu/

Kondom Keselyű 2018.08.13. 17:17:03

vajon hamis szemelyi is volt,vagy a futar szart nagyivben arra,hogy kinek adja oda a cuccokat?

nem dolgozom,nem is dolgoztam a t-nel,csak sokat hasonlo munkakorben,igy nekem vilagos,hogy az itt felsorolt 10-15 hiba,kritika, illetve feltetelezes/gyanusitas olyan 80%ban tok logikus,termeszetes dolog.
persze a maradek 20% egyenkent is nagyon sulyos hiba,csak ugy nem lenne elegge sokkolo a level :D

2018.08.13. 18:23:17

@Gazsibacsi:

Gázsi bácsi az a helyzet, hogy te is vernéd a fejed a falba, ha a valaki visszaélne az adataiddal vagy úgy, hogy egy adás-vételi szerződésből olvassák azt ki, vagy ellopják azt az egy szem személyidet és besétálnak vele a Tré szolgáltatóhoz.
Aztán majd 20 millióért vesznek rajta jó pár darab ájfost.
Aztán a szolgáltatónál majd nem 80 ezer lesz a havi törlesztőd, hanem 800 ezer.
Te meg csodálkozni fogsz azon, hát hogy lett ez egy 0-val több és hónapokon keresztül hadakozol a T izével, hogy visszaéltek az adataiddal.
Ez itt a probléma, meg a 0 Ft-ért elhozható:
"Egyetlen alkalommal sem kértek sem munkáltatóit, sem egyebet, elegendő volt a személyim bemutatása"
Remélem sikerült felfognod.

2018.08.13. 18:35:28

@Gazsibacsi:

De egyébként ez nem az én véleményem volt, hanem Meridian74 kommenttársé:

"Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél. "

Ott van az eb elhantolva, hogy bemásoltam az ő hozzászólását a sajátomba, de nem tettem idézőjelbe.
Utólag átolvasva erre reagálhattál.
Viszont az előző kommentem ettől még áll.

Kondom Keselyű 2018.08.13. 19:55:37

@LKerekes:
tokeletes megoldas,ebben benne van minden,igy ugyved nelkul is tuti nyero vagy.

Egy gond van,ami miatt nem tudja mindenki adaptalni :
te mar eljottel a cegtol,neked nem tudjak letiltani a 15-20 eve hasznalt telefonszamodat.

Ha nem tudnak betenni neked,akkor baromi jo a modszered :
nem mondasz el semmit ketszer,nem konyorogsz.
leirod a sajat verziodat,ha ez nem tetszik nekik,akkor a birosagon talalkozunk.
felesleges ugyvedet fogadni,mert ha tenyleg nincs kozod a csalashoz,akkor az max. a behajtoig jut,de birosagra biztosan nem.

Kondom Keselyű 2018.08.13. 20:06:14

@Dr. Panasz Muki:
es abbol milyen elonye szarmazott az elkovetonek,hogy a nevere vette a szerzodesedet?

Jesus4871 2018.08.13. 20:06:28

@lobster thermidor: Jaj már, szerinted a német állampolgárság az a becsület rend? Otthon is megcsinálják ha lehet. A profit a lényeg a többi nem számít. Csak azért próbálkozik ritkábban a festői Németországban mert nagyobb a valószínűsége egy gigászi bírságnak. Azt meg a részvényesek nem néznék jó szemmel(csökken a profit). Amint nagyobb a bírság összege és esélye, egy normális ügyintézés kiépítési és fenntartási költségénél, rögtön megvalósítják. De amíg olcsóbb néha befizetni egy (nekik)kis bírságot, ami kevesebb mint az előbb említett rendszer költségei. addig nekik ez a jobb megoldás.

Dr. Panasz Muki 2018.08.13. 20:18:07

@Kondom Keselyű: meghagyott engem számlafizetőnek :)
És csinált egy új mobilszerződést, amiért kapott egy értékes telót.

Kondom Keselyű 2018.08.13. 20:27:21

@Pár dollárral többért:
nem adtak hitelt.
a keszulekeket tobb reszletben,a havdijjal egyutt torleszti.
Ha ez elmarad, akkor letiltjak az imeit.

Ha hitelre veszel egy mobilt a media martkban,akkor a cetelem nem tudja letiltatni az imeit,mivel a keszulek a tied,te penzzel tartozol.

Mivel kb. 20 eve minden szolgaltato arul igy keszuleket,teljesne kizartnak tartom,h ne lenne meg a jogi hattere az egesznek.

telkoe 2018.08.13. 21:06:11

@lobster thermidor: EL nem tudom képzelni, hogy a T Németországban ilyen aljas, és ostoba módon bánjon az ügyfelekkel. Persze azt is tudjuk, hogy az itteni irodákban magyar alkalmazottak dolgoznak, magyar vezetők felügyelete alatt.

A vezetes nem igazan magyar: www.telekom.hu/about_us/investor_relations/corporate_governance/board_of_directors
Nemetorszagban is csinalnak hulyeseget a Telekomnal. Magyarorszagon annyival rosszabb a helyzet, hogy a kelet EU NatCo-k a fejostehenek amibol eltartjak a nemet Telekomot es a nemet kormany nem veszi jo neven, ha a helyi fogyasztovedelem felhasznalok erdekeit komolyabban veszi mint a cegszintu profitot.
Erdekessegkeppen, amig a Telekom tartotta ki az origot az utolso evekben eves szinten kb 1 Mrd Ft inkabb rajuk koltottek mint pl a fizeto ugyfelek kiszolgalasanak javitasara.

Meridian74 2018.08.13. 23:54:40

@hubertusz: "Mint ahogy a minőségirányítási rendszere is névlegesen működik, ha még egyáltalán működik."

Én már 2x is befenyítettem őket azzal, hogyha nincs elintézve a dolog nem kártérítést kérek, hanem egyszerűen elmegyek az ISO tanúsítást végző céghez egy dörgedelmes levéllel, ugyanmá' nézzék meg azt mihez adják a nevüket... ergo ISO 9001 és 27001 minősítés ugrik, és csak nagyon sok pénzért lehet újragenerálni. Na, ez hatott mindig.

KaTe 2018.08.14. 10:14:43

Kedves posztoló,

Nem tudom, hogy miért aggódsz ennyit ezen az egészen. Fogadtál egy ügyvédet, megtörtént a feljelentés a rendőrségen. Nem értem, miért hívogatod állandóan azt a szerencsétlen TÉ-t, amikor már az elején kiderült, hogy totál inkompetens barmok gyülekezete. Te mindent megtettél, most már dőlj hátra, lazulj el, majd a rendőrség, a T és az ügyvéded lemeccselik egymás között. A T soha a büdös életbe nem fogja tudni bebizonyítani, hogy te valóban megigényelted azokat a szolgáltatásokat. Ha kapsz a T-től bármilyen levelet, azt add oda az ügyvédnek, majd ő átrágja. Minél tovább húzza a T az ügyet, annál nagyobb lesz végül a kártérítés is, amit kapni fogsz a cégtől. (az ügyvédi költség ugye alap)

Fontos, hogy minden dátumot, telefonbeszélgetést, stb. rögzíts, tudd, hogy melyik nap mi történt, ha majd a bíróságra kerül az ügy és tanuskodnod kell.

Kitartás!

encir 2018.08.14. 17:10:27

@KaTe: "A T soha a büdös életbe nem fogja tudni bebizonyítani, hogy te valóban megigényelted azokat a szolgáltatásokat. "

És az illető valóban kétséget kizáróan tudja bizonyítani, hogy nem ő rendelte meg?

KaTe 2018.08.14. 17:33:55

@encir: Ha a szolgáltató egy ügyfelén tartozást követel, akkor szerinted a szolgáltatónak vagy az ügyfélnek kell bizonyítania hogy tartozik?

Az ügyfél ezen mit bizonyítson? Hogy nem írt alá, illetve nem rendelt meg semmit? Hogy bizonyítson valamit, ami részéről meg se történt?

Mellesleg, itt nem az ügyfélnek, hanem a rendőrségnek kell nyomoznia.

Balfredo Alfredo 2018.08.14. 20:28:46

@KaTe: "Ha a szolgáltató egy ügyfelén tartozást követel, akkor szerinted a szolgáltatónak vagy az ügyfélnek kell bizonyítania hogy tartozik?"
Ártatlanság vélelme?

ac07 2018.08.15. 09:16:07

@gabest1: küldd válaszként azt, hogy "STOP" és nem fogsz több üzenetet kapni az OTP-től (ha szeretnél sem)

zoli62 2018.08.15. 14:58:20

Itt az sántít, hogy amennyiben a futár hibázott és nem kért igazolványt, akkor a Telekom felteszi a kezért, mert ehhez neki semmi köze.

Balfredo Alfredo 2018.08.15. 16:08:49

@zoli62: Tiszta sor! A T jelölte ki a futárcéget, ergo a futárcégen üsse bottal a pénze nyomát, ne az ügyfélen!

Péter 2 2018.08.16. 22:43:34

@Balfredo Alfredo: Bizonyítási tehernek hívják. Az ártatlanság vélelmét felejtsd el, abszolúte semmi köze hozzá (ráadásul ez a jogelv kizárólag az államhatalmat köti, itt meg két magáncég vagy egy cég és egy magánszemély polgári ügyéről van szó).

Gabriel Luck 2019.06.26. 14:38:31

Nem tudom, hogy mennyire aktuális, de én is hasonló cipőben járok, mint a posztoló, azaz gk eladás->drága telefont vásárolnak az adásvételin szereplő adataimmal részletre a Telekomtól hamis Telekom és e-mail fiókkal. Az én ügyem már lezárult. Amikor megtudtam, hogy "tartozásom" van a Telekom felé bementem a rendőrségre feljelentést tenni. Ebben az esetben 2 károsult van 1. A Telekom, akit anyagi kár ért, 2. én, akit erkölcsi kár ért, mivel az adataimmal visszaéltek, tehát mindketten feljelentést tettünk. A feljelentés alapján a szolgáltató felfüggesztette a behajtási eljárást és az ügy a nyomozás idejére függőben maradt. A rendőrség fél év után felfüggesztette a nyomozást, mivel nem találta a tettest (amit mondjuk nem értek, mert ha megvan az átadási cím, IP cím, állítólag egy részletet be is fizettek a csalók, tehát a fizetés vonalán is visszakövethető lenne, de mégsincs tettes). A rendőrségi határozat bemutatását követően a Telekom a rendszeréből törölte a "tartozásomat".
Gyakorlatilag ebben a történetben az az ijesztő, hogy bárhol, ahol szerződést írsz alá, akár csak tanuként, bárhol (akár a postán csekkfeladásánál, vagy akár egy futárnál, aki ellenőrzi a személyazonosságodat), ahol felmutatod a személyidet, kiadsz olyan adatokat, amivel bárki, megvásárolhat hitelre szinte bármit a nevedre. Senki sincs védve ellene, hiszen ezek az adatok szinte közkézen forognak. Itt a hiba egyértelműen a Telekom eljárásában van, hiszen nevetséges, hogy sem a szerződés kötésnél, sem az árucikk átadásánál nem azonosítják be a valódi vásárlót.
süti beállítások módosítása