Amikor az alábbi levél subjectjében megláttam, hogy telekomos történet, arra tippeltem, hogy egy sokadik számlázással kapcsolatos ügy lesz, amik rém idegesítőek és kimerítőek, de egy Telekom méretű cégnél nyilván előfordulnak, és ráadásul rendszerint végül valahogy megoldódnak. Nem is tévedhettem volna nagyobbat. Az emailben ugyanis egy egészen elképesztő sztori lapult, ami szerint az egyik legnagyobb és legtöbb ügyféllel bíró hazai multi felháborítóan inkompetensen vagy szándékos időhúzással kezel egy olyan problémát, ami az ő biztonsági rései nélkül nem is létezne. Az egész hónapok óta húzódó ügymenetben egy pozitívum van: bár a rendszer felépítéséből fakadóan totál impotens a telefonos ügyfélszolgálat, munkatársaik mindvégig nagyon kedvesek voltak. Nem lehet könnyű dolguk.
Ha T-mobile-os vagy, sose adj el gépjárművet avagy hogyan kell egy régi ügyfelet megalázó módon lekoptatni...
Kedves Homár,
Szeretném megosztani önökkel kalandos történetemet, ami az elmúlt hónapokban zajlott (és még zajlik is) velem, okulásként mások számára. S remélem kaphatok jó tanácsokat is, mert őszintén nem látom, hogy hova tud ez még fajulni.
Kezdődött az egész egy nyugodt áprilisi elejei napon, amikor is megjött a szokásos havi számlám a T-mobile-tól, de az összege már nem volt a szokásos: több mint 56 ezer forintról szólt. Mivel már nem április elseje volt, és ez többszöröse a megszokott havi számlámnak, elkezdtem tanulmányozni a
részleteit, és kiderült, hogy összesen 5db sim kártya forgalmára szólt ez az összeg (holott nekem egyetlen ilyenem van, náluk) és tartozik még hozzám további 750ezer forintnyi hitel, részletre vett készülékek (vagy 5db) hátraléka. (Nem volt ilyenem sem.)Először jóindulatúan azt gondoltam, hisz tudjuk a BKK jegyautomaták óta, hogy a T-mobile informatikában nem erős, hogy nyilvánvalóan valami számlázási gikszer történt. Fel is hívtam őket, hogy szóljak, hogy valamit nagyon elkevertek. A meglepetés ezután következett: nem keverték el, hanem állítólag „én” ezeket február közepén vásároltam, online a webshopjukon keresztül, és ők utána a vásárolt termékeket kiszállították. Itt szembesítettem őket azzal, hogy sosem voltam a webshopjukra regisztrálva, és nem tudok az egészről, és ez mindenképpen az adataimmal való visszaélés lesz.
Hosszas informálódás után (a 1430-on, és egy boltban élőben is) a következő információk kerültek a birtokomba:
- Februárban valaki regisztrált a webshopra az én adataimmal, és a T-mobilenak van egy olyan mechanizmusa, hogy ha valakinek már van élő (postpaid) szerződése náluk, akkor a regisztrációt
összekötik evvel a szerződéssel.- Amikor ez megtörténik (az összekötés) a szerződés tulajdonosát sem e-mailben sem telefonon sem postai úton nem értesítik.
- Nagyon kevés adat elég ehhez a művelethez, és az új szerződéseknél ezt állítólag úgy védik ki, hogy a szerződésben van valami titkos szám, amit meg kell adni az ilyen műveletekhez, de mivel én régi ügyfél vagyok (10+ év), ezért nálam nincs ilyen, és ha jól értettem, ilyenkor nem is kéri ezt a számot.
- A regisztráció utáni 3 nap alatt rendelték meg a készülékeket és a sim kártyákat, és senkinek nem tűnt fel, vagy szólt volna, hogy ennyi minden megrendelése durván eltér a szokásaimtól és ezen rendelésekről sem kaptam semmilyen értesítőt. (Hisz arra az e-mailre ment, amivel regisztráltak)
- Tehát én csak a későbbi számla alapján láttam meg, hogy valami baj van (ami nekem jött) mert evvel a gigantikus rendeléssel (és később megtudtam, előleggel) annyi kedvezményt összeszedtek, hogy márciusban nem jött számla (vagy valami minimál értékkel maximum)
Azt is sikerült nagy nehezen megtudakolnom tőlük, hogy hova is került mindez kiszállításra: a cím egy Budapesttől keletre levő kistelepülésé volt, ahol (de még a közelében sem) sosem jártam, és egyetlen dolgot kivéve sosem volt dolgom senkivel onnan, ez az egy dolog pedig nem volt más, mint a menő 17 éves (majdnem nagykorú) gépjárművem februári elején történt eladása. Megnéztem a szerződést, és kiderült, a vevők valóban onnan származnak.
Innentől bennem összeállt a kép: a szerződésben szereplő adatokkal regisztráltak a T-nél a nevemben, és amit lehet, összevásároltak hitelre, és ezt már a gépkocsi vásárlás utáni napon elkezdték. A vásárlókról nem akarok sok szót mondani, csak azt, hogy nem azok jöttek el, akik telefonáltak, és késtek jó pár órát, hogy este legyen, így nem sok jót néztem ki belőlük, de azt nem hogy a telefonszám alapján rájönnek (főleg mert nem is 30-assal kezdődik), hogy a T-nél a nevemben rendelhetnek egy kiló telefont. Örök tanulság a számomra az, hogy akármilyen messziről is jönnek, akármilyen kellemetlen is a helyzet,akármit is mondanak, soha többet ilyen ismeretlenekkel nem fogok még tíz forintos üzletet sem csinálni. (De bevallom sosem gondoltam volna, hogy informatikai csalás lesz az, ahol megjárom velük.) Mentségemre mondom, hogy eddig sosem adtam így el autót, így teljesen újoncként indultam a pályán.
Extra poén: a futár, aki állítólag kivitte ezeket, meg kellett volna nézze az én arcképes igazolványomat, mielőtt átadja a készülékeket, de ez nyilvánvalóan nem történt meg.
Ekkor azonnal ügyvédhez fordultam, és feljelentést is tettünk, ezt csatoltuk a T-mobilenak avval a határozott kijelentéssel együtt, hogy nem fogunk helyettük fizetni. Az ügyvéd figyelmeztetett, hogy ne várjak sok jót az ügy során a T-től, mert nem áll érdekükben, hogy egy ismert ügyfél helyett egy ismeretlen valakire tegyék át a tartozást, és ahol lehet keresztbe fognak tenni; pontosan így is lett.
A T-mobile-nál, amellett hogy letiltattam a többi számot és a netes accountomat, panaszt tettem,
ismertetve velük a helyzetet, és kértem, hogy vizsgálják ezt ki. Itt direkt leegyeztettem velük, hogy a postai megkeresés mellett legyenek szívesek e-mailben és/vagy sms-ben is értesíteni az ügy állásáról, ezt készségesen meg is ígérték (visszatérő motívum lesz).Maga a panaszkezelés (lesz pár) mindig úgy működött, hogy az ügyintéző maximum csak rögzíteni tudja a panaszt, és annak kivizsgálását egy elérhetetlen, számonkérhetetlen, arctalan háttérosztály végzi, és akikről látni fogjuk, hogy milyen minőségű válaszok érkeznek tőlük, de minderre van 30 napjuk.
Visszatérve a panaszra: Legalább 3 hétig nem jött semmi válasz a T-től, sem a rendőrségtől, időnként hívtam őket, hogy mi újság van, és egy ideig azt mondták hogy semmi, majd a negyedik héten megtudtam, hogy elküldtek egy postai levelet nekem, de arra a címemre, ami nem a hivatalos levelezési címem, és jó pár éve nem is ott lakok, csak valahol a T adatbázisa mélyén fellelhető volt. Persze se mobil, se email értesítés nem volt (ez is visszatérő motívum lesz) az ígéretük ellenére.
Azt azért megtudtam, hogy egy olyan levél ment ki, amely valamiféle standard formanyomtatványt tartalmazott arról, hogy én adjak meg adatokat azokról a szerződésekről, amik szerintem nem az enyémek, de mivel tényleg nem azok, nem is tudok róluk semmit! Itt kezdtem magam egy Monthy Python jelenetben érezni.
Az ügyintéző hölgy készséges volt, és ez az egy amit pozitívumként tudok mondani a cégről: egy kivételével az összes call-centeres kollega és kollegina megértő, türelmes és segítőkész volt, kár hogy kb. semmi jogosultságuk nem volt igazán előrelendíteni az ügyet. Azt hiszem a T sokkal jobban járna, ha a háttérosztályaiba is ilyen embereket toborozna. Tehát nyitottunk egy panaszt a panaszra, amiben egyértelműen rögzítettük (és az ügyfélszolgálatos elismerte), hogy elégtelen választ adott a T, és kérnek egy rendes választ, gyorsított kiszolgálásban. Ismét megerősítette, hogy erre majd biztos jön sms vagy e- mail értesítés is majd. (Leegyeztettük, mindkét elérhetőségemet ismerték).
Ezek után megint hosszú várakozás jött, közben a biztonság kedvéért rendszeresen hívtam őket, hogy mi van (főleg mert megtudtam, hogy a rendőrség is a T-mobile-ra vár az ügyemben, és állítólag az a
szokásuk, hogy a rendőrségnek is csak harmadik felszólításra válaszolnak), és kiderült útközben, hogy a 30napot mesterségesen meghosszabbították 35-re (ami szerintem élből szabályellenes), mert hogy ők a belső rendszerükben „rossz kategóriába” vették fel a panaszjegyet és ekkor újra kreálták és hogyhogy nem, ilyenkor újra indul a 30 nap. A legjobb, állítólag erről nekem kellett volna sms értesítést kapni, de szó szerint ezt olvasta fel a telefonos ügyintéző: „Ki kellett volna mennie, de nem ment ki”. (Végülis egy mobilszolgáltatótól mióta elvárás, hogy nem reklám sms-t is ki tudjon küldeni).Közben az ügyvéddel újra elküldtük a feljelentést, és egy sürgetést, hátha a hivatalos levél hat rájuk, és hatott is: egy ideig engem minden információból kizártak.
Csak azt tudtam meg (és azt is csak úgy, hogy én hívogattam őket), hogy kiment egy postai levél az
ügyvédemhez az általam nyitott panaszra válaszul, de amíg nem találkoztam vele, a T-mobile nekem azt sem volt hajlandó elárulni, hogy mi áll ebben a levélben, majd az ügyvédem közli velem jelszóval. Ja és
persze, a kedves olvasó kitalálhatja, hogy bármilyen értesítést erről kaptam-e. (Természetesen: nem.)Most jön az igazi ügyfélkoptató gyomros: az ügyvédnek ugyanazt a formanyomtatványt küldték ki, amit nekem a rossz címemre először, és ugyanúgy tőlem kérdeztek részleteket. Tehát: semmit nem tettek a panaszomra, csak gépiesen és sok idő alatt elküldték ugyanazt a semmitmondó dolgot egy másik címre (ez is visszatérő motívum lesz). Az ügyvéd javaslata az volt, hogyha lehet töltsük ki, akármilyen rossz is a helyzet, hogy lássák: mi nem akasztjuk meg a dolgokat, és végül is a T-hez bemenve a minimál adatokat összegyűjtöttem ezekről a szerződésekről, és visszaküldtük nekik a formanyomtatványt kitöltve, remélve, hogy valami történni fog majd.
Pár hétig ismét semmi nem történt, de aztán megint jött egy postai levél (immár a jó címre) amiben a T elismerte, hogy valószínűleg az adataimmal visszaélés történt, és türelmet kérnek, és levezetik a számlámról a nem hozzám tartozó tartozásokat, kártyákat és készülékeket, várjak egy picit. Óvatosan elkezdtem reménykedni.
1-2 héttel később valóban kaptam egy levelet, amiben normál ember számára nem értelmezhető módon, elmondták, hogy mennyivel tartozom nekik, és azonnal fizessem be, mert sok ebből a lejárt. Evvel tudatták „finoman” velem, hogy levették a nem jogos tartozást.
Az egész annyira értelmetlenül volt megfogalmazva, hogy felhívtam újra őket és egy segítőkész kollégával végigszámoltattuk, hogy mi és miért volt, és miután ez rendezve volt, jött az első újabb gyanús jel: A T nem tud egy új számlát kiállítani, amin csak a valóban az én tartozásom van (mert ugye egy szerződés alatt volt kezelve az összes, és nyilván nem fizettem nekik semmit, amíg nem tudták megmondani, hogy az egészből mennyi az enyém), de utaljam át nekik az összeget, írjak én külön e-mailt a behajtási osztálynak hogy megtettem, és akkor ők ezt „elosztogatják” a múlt hónapokra, és akkor minden rendezve lesz. Reméltem, hogy így lesz, mert akkor már annyira idegesített a T, hogy csak a 0-s igazolásra vártam, hogy elhúzzak ettől a cégtől.
3 nappal később jött a postai levél ami egy hatalmas összegű elmaradt tartozásról szólt a T-felé, 40-50ezer forintról többről, mint amit kiszámolt a T és a saját alkalmazottjuk... Felhívtam őket, és kiderült, hogy tényleg van egy ekkora függő tétel (a másik részt azóta könyvelték, csak a T-nél az átutalt összeg lekönyvelése is 1 hét), amiről sem a telefonos kollegina, sem a kapcsolt behajtási osztályos kolléga NEM tudta megmondani, hogy micsoda. Nem látták honnan jön, nem értik miért van ott, ja és persze levenni sem hajlandóak, így nincs 0-s igazolás, mert hogy nekem még ennyi tartozásom van feléjük.
Az egész ügy áprilisban kezdődött és ekkor már július közepe volt, így mondanom sem kell, hogy nagyon kezdtem úgy érezni, hogy engem, akit a T gyenge biztonsági rendszere miatt kár ért, a T nemhogy bocsánatot kérne, vagy bármi lépést tenne, hogy meg akarjon tartani, hanem még folyamatosan és extrán büntet.
A függő tételre a megoldás a megszokott: nyissunk egy panaszt rá (immár sokadszorra is), amit ők majd 30 nap alatt kivizsgálnak. Megígérték hogy erről már tényleg értesítenek online is (ha-ha-ha), és ne izguljak, 5 napon belül válaszolni szoktak. Nem tették.
Megint nem értesítettek sem e-mailben, sem sms-ben, hanem egy postai levél ment ki, amiben egy általános tájékoztató volt, ami nem válaszolt a kérdésemre (mi ez a tétel? Miért van ott?), de implicite benne volt, hogy az a függő tétel immár határidős tartozás, amit fizessek ki azonnal, és hogy miért és mi az, semmit nem tudnak mondani róla.Újra felhívom őket telefonon és a telefonos kollegina (tényleg segítőkész volt) 20 perc után is azt tudta mondani, hogy nem érti, hogy mi ez az egész, de ugye valami háttércsoport adott ismét választ, ami nem kielégítő, úgyhogy... nyissunk egy újabb panaszt a panaszra, jelezve hogy jusson el főnökséghez is (állítólag), és talán most majd rendeződik az ügy.
Itt tartok most, és nem sok reményem van arra, hogy ez valaha is megoldódik. Minden jó ötletnek örülnék, hogy hogyan lehetne rávenni a T-t a minimális kooperációra. Bevallom nem gondoltam volna, hogy egy cég ennyire szívós- és kitartó munkával mindent meg akar tenni azért, hogy elüldözze egy saját, több mint 10 éves ügyfelét. Mondanom sem kell, de a sok körben egyetlen hivatalos bocsánatkérésre sem futotta tőlük, pedig szerintem ez valahol a minimális gesztus kellett volna, hogy legyen. Ehelyett éppen az ellenkezője történt.
Mindenesetre minden T-s ügyfélnek javaslom, hogyha még nincs online T-s accountja, csináljon egyet, mielőtt más csinál neki egyet a tudtán kívül. (Én sose használtam előtte, így nem is volt). Evvel elkerülhető, hogy úgy járjanak, mint én.
S ha valaki a személyes véleményemre kíváncsi: Nagyon messziről kerüljétek ezt az aljas céget, mert ilyen szintű ügyféllel szemben ellenséges viselkedést én még sehol nem láttam. Még mindig nehéz elhinnem, hogy egy ilyen méretű és német leányvállalat így működhet. Bár, miután a BKK-s esetnél a segítőkész hacker-t rendőrökkel vitették el, már nem is csodálkozom annyira.
Soha többet T-mobile.
UPDATE
A posztot elküldtük a Telekomnak, ezt a választ kaptuk tőlük:
A Magyar Telekom számára kiemelten fontos az ügyfelek biztonsága, ezért a webes vásárlási folyamatban több lépés is segíti a csalások visszaszorítását. Az online megrendelt terméket kizárólag az előfizető részére lehet átadni. A szerződés aláírására a kiszállítás alkalmával kerül sor, így a futárnak - illetve üzletben történő átvétel esetén az ügyfélkapcsolati képviselőnek - meg kell győződnie arról (személyazonosító okmány bemutatásával), hogy az arra jogosult személynek adja át a megrendelt terméket, illetve, hogy maga az előfizető írja alá az összesítő bizonylatot. A Magyar Telekom minden lehetséges fórumon felhívja az ügyfelek figyelmét az adatvédelemre a csalások elkerülése érdekében.
A Magyar Telekom mindenben együttműködik a rendőrséggel az ügyfeleit érintő csalások kezelésében, így a cikkben szereplő esetben is.
A cikkben szereplő ügyféllel kollégáink felveszik a kapcsolatot az ügy mielőbbi sikeres lezárása érdekében.
Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk, és köszönjük megértését.
borso 2018.08.10. 11:43:41
Taxina 2018.08.10. 11:57:29
Az én kálváriám sok évvel ezelőtti. Nekem vadiújként adtak el egy akkor épp szervizben lévő telefont. Valszeg javítás előtti, mert én is szervizbe kényszerültem hamar, ahol pedig meg akarták tagadni a garanciát, mivel nem stimmeltek a szerződésem és a telefonom adatai. Kicsit több, mint egy évembe, rengeteg levélbe, személyes ügyintézésbe, töménytelen mellébeszélés hárításába és időnként ordításba került, mire sikerült olyan helyzetet teremteni, hogy további jogi eljárás helyett jobbnak látták egy vadiúj, valóban megfelelően működő készülékre a cserét. Semmi hibáztunk, bocsi, és még az eladást végző tisztességtelen kollégát sem kirúgták, hanem csak áthelyezték egy másik ügyfélszolgálatra.
Én is úgy gondoltam, hogy soha többet T.
Azóta is maradtam, mert arra jutottam, h itt tudom leginkább hasznosítani a történtek tanulságait. A T rendszere az, amelynek hibáit, hiányosságait egyes pontokon jobban ismerem, mint a saját alkalmazottaik, ezért itt tudom a leghatékonyabban kezelni a visszásságokat, itt tudom legrövidebb idő alatt érdemi ügyintézésbe fordítani a szolgáltatói packázást.
Leadfoot 2018.08.10. 12:18:22
nyúúlacska 2018.08.10. 12:37:37
temprasordog 2018.08.10. 12:51:26
Darth Revan 2018.08.10. 12:59:12
A legalapabb dolog az lett volna, hogy kuldenek egy kodot a telefonra amivel lehet regisztralni online Ha a telefon nincs ellopva, akkor itt azonnal elhal a bunozok probalkozasa.
A T-nek immaron karteritest kellenne fizetni a posztolonak, kibaszottul idegesito, hogy a sales mindenek felett es meg az is mindegy, hogy nem binyosodtunk meg a vevo szemelyerol.
szopoklész 2018.08.10. 13:26:04
Lehoz Tamas 2018.08.10. 13:45:40
Taxina 2018.08.10. 13:45:41
herk 2018.08.10. 13:47:56
Feküdj vissza aludni, csak rosszat álmodtál...
Lalikám 2018.08.10. 13:51:15
Tikakukac 2018.08.10. 14:07:03
I_Isti 2018.08.10. 14:21:32
Nick-son 2018.08.10. 14:49:01
Az meg, hogy a Telekom kiküld ilyen értékű árut, szerződést mindent és nem kell azonosítani magát a megrendelőnek az teljesen rendben van. De csak ha bűnöző az átvevő akkor. A normális emberektől természetesen minden okmányt elkérnek, lemásolnak.
Sajnálom a posztolót, jó erőt, még jobb ügyvédet a továbbiakhoz.
LKerekes 2018.08.10. 14:56:18
Aztán egyszerre jött egy felszólítás, hogy 3 hónapos elmaradásban vagyok és fizessek. Az történt, hogy a visszadott számot odaadták másnak, de valahogy nekem könyvelték el. A tecnika ördöge. kb. 20 000-Ft-ról volt szó.
Szépen megírtam emailben csatolva a visszavételi papírokat, mindent amit kell, hogy én nem vagyok előfizető. Ugyan ők eredetiben is szerették volna látni, de aztán belenyugodtak mikor kértem előre az utazási, posta és egyéb költséget.
Még fenyegettek vagy kétszer, aztán írtam egy durva levelet ( arra vigyázni kell, hogy csak a cég anyját szidja az ember! ) és kártérítési pert helyeztem kilkátásba.
Nemsokára behajtással próbálkozott a cég, de ellentmondtam és szintén jeleztem a kártérítés kérését adott esetben. A behajtócég vagy osztály szintén kérte a bizonyítékokat, mert hogy ők nem látják a visszadaás megtörténtét, az előfizetés megszüntetését. Persze én nem voltam hajlandó csak email-ben ők meg nem akarták kifizetni a másolás, a postázás költségét előre.
Miután őket is leanyáztam abbahagyták a hívogatást és levelezést.
Kb egy év múlva jött egy papír, hogy nem tartozom, és megszüntették a behajtási eljárást.
Ezt csak azért mondom, hogy nem kell bőlére ereszteni, sokat levelezni, reklamálni. Ha két értelmes levél és bizonyíték becsatolás után nem értik meg, akkor hagyni a fenébe. Ha behajtást indítanak, akkor ellentmondani kártérítés kérésével együtt. Akkor jogászokhoz kerül az ügy, akik komolyan megnézik a bizonyítékokat és, azt, hogy mennyire nyerőképes az ügy egy bíróság előtt. És ha tényleg vétlen az ügyfél a bizonyítékok alapján, akkor általában viszakozik a cég a biztos vereség és azt terhelő költségek miatt. Ebben a helyzetben a jog és nem a gazdasági számításokra alapozott ügyfélátverési kísérlet dönt.
természetesen a rendőrség az más. Erővel végig kell vinni a feljelentés, és adott esetben ott is jól jön egy kis anyázás.
Legjobb nem felelni minden hülyeségre, ha egyszer visszautasította, ellentmondással élt, akkor csak a bíróságon kell újra megszólalni, válaszolni bármire. Ha meg sokat telefonálnak, akkor zaklatás miatti feljelentést kell belengetni. Ha meg a szolgáltatóból is elge van, akkor otthagyni.
Ez az állandó panaszkivizsgálás csak tönkreteszi az ember idegeit. Ha olyan hülyék, hogy nem értik meg előszörre, akkor nem fogják soha.Ebben az ügyben megvan a postacím, ahová küldték a vásárolt árut, mely nem egyezik a panaszoséval, bizonyítani tudja, hogy soha nem lakott ott, nincs kapcsolat a vevővel, akkor nincs mit félnie- nyerni fog a bíróságon, ha addig eljut. És nyertesként a költség nem az ő sara.
LKerekes 2018.08.10. 14:59:46
Ha nem te rendelted az árut, akkor nem veszed át és nem fizetsz. Nincs probléma.
SZIGMA 2018.08.10. 15:18:07
Ja, nem, egy névre már csak pár darab lehet vagy mi...
Amúgy meg biztosan van egy belső ember ebben a történetben, hiszen egy telefonszámból még önmagában nem derül ki, hogy mióta előfizető valaki, van-e biztonsági kódja és mekkora összegig ítéli a rendszer megbízhatónak.
LKerekes 2018.08.10. 15:42:09
Most kipróbáltam és nem engedett a rendszer mégegy fiókot létrehozni azonos névvel, anyja nevével, születési dátummal. Tehát nem lehetett mit összehozni az eredetivel.
A posta meg hogy adhatta át személy igazolása nélkül az értékcsomagot ? Már egy sim-kártya is értékcsomag. Jó nekem ideadják szó nélkül, na de 20 éve ismernek. Ha x ember alsófalván rendel y névre , de az ő lakcímére valamit, az nem tünik fel a postán, mikor a más nevére szóló küldeményt át akarja venni nem a címzet nevére szóló igazolvánnyal? Pláne, ha régóta ott lakik, a postás nem szól rá, hogy Gazsi, te nem vagy Lajos?
Másik. Ha van ügyvédje ( de ha nem lenne, akkor is ) dörgedelmes hangú levélben feszólítani minden irat másolatának elküldésére, ami kapcsolatos az ügyféllel. Nem szeretik, de törvényes és alapvető, hogy egy ügyben minden irat a másik fél rendelkezésére álljon. Akkor tudok érdemi választ adni, ha ismerem az előzményi iratokat. Nem kérdésekre kell válaszolni a szerződéssel kapcsolatban, hanem előbb megkérni a másolatot. És mindjárt tisztább a helyzet. Amúgy meg a rendőrségi nyomozás azzal indul, hogy bekérik az iratokat, a rendörségi aktából meg a sértet/feljelentő az iratokból másolatot kérhet és kötelesek adni ( 100 Ft oldalanként ). Mondjuk az adatoldalak, a megrendelés, az aláírások az átvétel oldalai nem olyan sok és megéri az 1000-1500 forintot.
Csak ezek után lehet bármiféle kérdés és válasz. Ha az ember tiszta, akkor nem sodródni kell, hanem azonnal átvenni az irányítást, olykor visszatámadni.
Ez 50-60 éves tapasztalat.
LKerekes 2018.08.10. 15:43:57
Az elütésekért, helyesírási hibákért elnézést.
LKerekes 2018.08.10. 15:49:51
A jelek szerint a gk. eladási szerződésben szereplő adatok ( név, születési idő, anyja neve ) alapján készítettek egy ügyfél fiókot. A lakcím az más kellett legyen, mert máshová küldték az árut. De mondjuk, ha mégis sikerül új fiókot létrehozni és kicsit más adatokkal fogadja el a rendszer, akkor nem hozza össze a kettőt.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.10. 16:06:58
MatoBoci 2018.08.10. 16:31:56
posztoló kissé keveri a szezont a fazonnal.. olyan meg, hogy T-mobile, már réges rég nincs..
SZIGMA 2018.08.10. 16:36:43
- a poszter azt írja,hogy nem 30-as a telefonszáma, tehát elsőre nem egyértelmű, hogy meg lehet egy ilyen trükköt csinálni a T-nél
- ha csak úgy brahira csináltak egyet, hátha bejön, akkor viszont a T miért ad 5 készüléket egy zsír új előfizetői fiókhoz?
- ahogy onlajnok is írja, hiányzik az MTID megadása és/vagy telefonszámra történő hitelesítő SMS vagy bármi, ami kétlépcsős azonosítást jelentene (mondjuk ha van belső ember az az MTID-t is megadhatja, az nem sokat jelent)
- én a rendőrség és a T biztonsági osztálya helyében először áttúrnám a naplófájlokat,hogy februárban ki nézte meg emberünk szerződését, egy hunyó már meg is lenne
RicoKwothe 2018.08.10. 17:05:13
Im just here for the comments 2018.08.10. 17:18:38
Anyám is 10+ éves ügyfél, még anno a westelnél indult az elofizetese, de mikor regeltunk neki online accountot, akkor szükség volt az MT azonositojara ÉS az öt számjegyű jelszavara is ahhoz, hogy a rendszer osszekosse az elofizetesevel. Hogy a fenébe tudták ezek beregelni ezen adatok nélkül? Vagyis a regisztráció még oké, de hogy kapcsolták össze a meglévő elofizetesevel?
Egyébként a T-nél van egy olyan policy, hogy bizonyos adatokat csak bizonyos szintű azonosítás után lehet kiadni, de az ügyfelek ilyenkor rendszeresen felhaborodtak és cirkuszolni kezdtek, hogy mit képzel az ember, hogy mereszelem, hogy ő nem férhet hozzá a saját adataihoz. Na hát pont az ilyenek miatt. Biztos vagyok benne, hogy ezt az akciót megelozte pár telefonhívás a T-hez, hogy adatokat nyuljanak le.
Amúgy a nyomozás részt tessék rahagyni a rendőrökre, de több sebből vérzik ez a sztori, a tartozás dolgát meg nem érdemes annyiban hagyni, mert olyan kamat lesz rajta, hogy öröm lesz nézni.
fátum 2018.08.10. 17:21:43
fátum 2018.08.10. 17:27:50
Laredo 2018.08.10. 17:29:46
Im just here for the comments 2018.08.10. 17:33:35
gabest1 2018.08.10. 18:04:10
Bellocska (törölt) 2018.08.10. 18:12:38
Bellocska (törölt) 2018.08.10. 18:18:33
Bellocska (törölt) 2018.08.10. 18:30:47
A telekom belépésnél sms-t küldd, de ha rendeltek sim kártyát akkor ugye arra a sim-re ment az azonositás. Ergo az sms-.
AMugy online felülethez annyi minden kell, adat stb, ami érdekessé teszi az egész sztorit viszont ha a posztolo sim kártyájára csinálták( előfizetésére tolták rá) ( hiszen rendeltek ) az online felületet olyan nincsen hogy nem kapott értesitést, tehát a sztori egy picit több sebből vérzik.
Viszont kedves "soha többet Telekomos iró hölgy vagy ur" igy most eléggé tanulságos volt a történet rávilágitott egy nagyon fontos biztonsági résre a Telekomnál igy köszönjük a posztot.
icipici lencsilány 2018.08.10. 19:11:53
nagyika881 2018.08.10. 19:34:23
nagyika881 2018.08.10. 19:38:52
Quuuziii 2018.08.10. 19:50:03
Quuuziii 2018.08.10. 19:53:53
Fu Manchu 2018.08.10. 20:02:19
www.otpbank.hu/portal/hu/Kapcsolat
Fu Manchu 2018.08.10. 20:05:22
VonBraun 2018.08.10. 20:05:24
- ilyen az adatkezelésük,
- ilyen a panaszkezelésük,
- ilyen a hozzáállásuk,
- ilyen a káoszuk.
Azt azért tegyük hozzá, hogy simán feltételezhetnék (már ha meglenne hozzá a képességük), hogy a poszter összejátszik a bűnözőkkel, és egy ilyen homár-poszt is erősítené a sztorit.
Nekem akkor se kéne ettől a cégtől semmi, ha mindent (is) ők árulnának kizárólag. An-ti-tá-len-tum.
Dr. Panasz Muki 2018.08.10. 20:08:14
Azért (már elnézést a tisztességes ügyvédektől) ők is csak a megbízásokból élnek.
A feljelentéshez az égvilágon semmilyen okosság nem kell - le kell írni, hogy mi történt, mi tart ebben jogellenesnek, a jogszabályt a rendőrség jogásza vagy az ügyész meg fogja találni.
Ha csalásról van szó, akár EMAILben is meg lehet tenni a feljelentést, ha a rendőrség nem akar foglalkozni vele (szoktak nem akarni), akkor panasz kell tenni (szintén meg lehet tenni emailben), és az ügyész el fogja rendelni a nyomozást / újranyomozást.
Továbbá javasolnám, hogy tegyen bejelentést az NKH-nál, bár ezek a cégek sajnos eléggé jól "beágyazottak", ha van 2000 bejelentés / feljelentés ellenük, már rosszabb lesz az alkupozíciójuk.
Linkelném a saját esetemet, UPC, illető besétált, BEDIKTÁLTA az adataimat, simán átírták a nevére a szerződést. Feljelentés, nyomozás lezárása blablablával, panasz, ügyész újra elrendelte a nyomozást. A UPC-t sajnos nem meszelték el, de hátha a nyilvánosság ereje...
Az ügyintézőt beidézték kihallgatásra, ez mondjuk önmagában büntetés szerintem.
Az ügyész csalási kísérlet miatt rendelte el a nyomozás újraindítását.
Kell a feljelentés, tessék csak megírni, akár emailben is küldhető.
VonBraun 2018.08.10. 20:12:03
lilcsi manó 2018.08.10. 20:21:16
Sajnalom a posztirot :(
vackor1 2018.08.10. 20:45:46
Olyan 25 évig voltam ügyfelük több SIM-mel - még a régi időkben, amikor nem volt sok csomag , százezer feletti számlákat is fizettem - , pár hónapja váltottam egy flottához csatlakozva, annyit nem kérdeztek, hogy miért , nem kaptam ajánlatot, hogy maradjak...Ennyit az ügyfélközpontú hozzáállásukról.
Pár héttel később hívtam őket , mert vettem egy ingatlant és a mellette lévő telken , amit fejlesztve lesz megy keresztbe !!! ( téglalap alak, jobb alsó sarkában telken belül egy oszlop, telek északi részén , telekhatáron de még a magánterületen középen egy másik oszlop és onnan srégen :)) 80 fokos szögben a második mellettem lévő szomszédhoz ) egy kábel . Mivel nem akartam kicseszni a ( nem is közvetlen, hanem a mellettem lévő utáni :)) , de Balaton part és üdültet ) szomszéddal , megkérdeztem tőle , hogy az élő kábel -e , mire mondta , hogy igen, azon kap telefont és netet ( Siófok, frekventált hely , 2018... ) . Telefonos ügyfélszolgálat közli, hogy ők nem tudnak mit tenni, adtak mail-címet valamint az oldalukon - /irjonnekunk oldalon - jelentsem be. Megtettem mindkét helyen , majd két hét után újra elküldtem a leveleket - amit mindkétszer azonnal olvastak is, jött az automata visszajelzés - , már ennek is 4 hete , természetesen semmi reagálás. Ha holnap a munkagépek véletlenül elszakítják - és el fogják az tuti - a telek felett 3 méteres magasságban lengedező kábelt, akkor vajon azonnal jönnek -e és büntetést szabnak ki, mert elszakítottuk a kábelüket a magánterületen álló oszlopaikon lévő , nem telekhatár mentén hanem keresztben vezetett kábelük miatt ? :)))
lidi400 2018.08.10. 21:22:40
RangerJoe 2018.08.10. 22:31:09
Muad\\\'Dib 2018.08.10. 23:09:57
Muad\\\'Dib 2018.08.10. 23:14:00
2018-ban amelyik cég képes elfogadni egy regisztrációt és összekapcsolgatni előfizetésekkel kétlépcsős azonosítás nélkül, az minimum azt érdemelné, hogy egy darab eladott cuccukat se fizessék ki soha...
RangerJoe 2018.08.10. 23:17:33
VT Man 2018.08.11. 01:53:32
Szittyamagyar 2018.08.11. 06:44:00
1. A Telekom (nem Westel, még T-Kábel meg a tobbi - csak a hitelesség kedvéért ;D) valóban részes az elhúzódásban, DE
2. Egyrészt az a bonyolult formanyomtatvány amit kértek annyi, hogy a nyamvadt telefonszámokat kellett volna beleírni, amivel visszaéltek. Nyilván nagyon bonyolult lett volna a számlából kiírni.
3. VAN kétlépcsős azonosítás: egyrészt minden adatot elkérnek szerződéskötéskor, MÁSRÉSZT a GLS csak okmány ellenőrzése után adhatja át a csomagot. Ezt nyilván nem tette meg, itt a Telekom közvetlenül erre nyilván nincs ráhatassal, de a megállapodás keretében ez a GLS KÖTELESSÉGE.
4. Nincs ilyen hogy "ügyfél fiók". Telekom Fiók van, de annak semmi köze a szerződéskötéshez, regisztráció nélkül is lehet rendelni, mint gyakorlatilag minden webshopon. Inkább szerencse, hogy az ügyfél által valóban használt MT azonosítóra kerültek rögzítésre, mert így könnyebb volt kideríteni az egészet.
Na ennyi kb.
Szittyamagyar 2018.08.11. 06:44:00
1. A Telekom (nem Westel, még T-Kábel meg a tobbi - csak a hitelesség kedvéért ;D) valóban részes az elhúzódásban, DE
2. Egyrészt az a bonyolult formanyomtatvány amit kértek annyi, hogy a nyamvadt telefonszámokat kellett volna beleírni, amivel visszaéltek. Nyilván nagyon bonyolult lett volna a számlából kiírni.
3. VAN kétlépcsős azonosítás: egyrészt minden adatot elkérnek szerződéskötéskor, MÁSRÉSZT a GLS csak okmány ellenőrzése után adhatja át a csomagot. Ezt nyilván nem tette meg, itt a Telekom közvetlenül erre nyilván nincs ráhatassal, de a megállapodás keretében ez a GLS KÖTELESSÉGE.
4. Nincs ilyen hogy "ügyfél fiók". Telekom Fiók van, de annak semmi köze a szerződéskötéshez, regisztráció nélkül is lehet rendelni, mint gyakorlatilag minden webshopon. Inkább szerencse, hogy az ügyfél által valóban használt MT azonosítóra kerültek rögzítésre, mert így könnyebb volt kideríteni az egészet.
Na ennyi kb.
cso zsi 2018.08.11. 07:52:49
@Quuuziii: Igen, a személyes ügyfelesek kiözönlöttek valami magasabb iskolákból, és csak kevesen képesek emberekkel bánni, megérteni a problémájukat.
Vagy azt, hogy ha egy részletre vásárolt eszköz, mely pár hónap után úgy hibásodott meg, hogy a szerviz egy csereigazolást ad, akkor biztosítsanak egy új készüléket.
Adott típus nincs, majd értesítenek.
1-2-3 hét múlva sincs...
Üfsz: mondjam le a régit, csináljunk újat, egy új típussal. (Wtf??)
Kötbér levétele 2-3 hét ( én meg az eszköz nélkül addig).
Új szerződés, új eszköz, ígéret a korábban befizettett pénzek jóváírására, visszautalására.
Egy hónap csend.
Na, mi van az új számlán?
Az új eszköz részlete, és persze a régié IS, mintha az is nálam lenne.
Csepp a tengeriben · http://www.vasalobolt.hu 2018.08.11. 08:15:38
The Good Boy 2018.08.11. 10:10:57
A másik: autó adásvételi szerződés: még a lakcímkártya számát is fel kell tüntetni rajta, nem csak a sziget. csoda, hogy vissza lehet élni egy ilyen irattal? gyakorlatilag az összes olyan adat rajta van, ami egy bármilyen regisztrációhoz szükséges. Az meg, hogy nem 30-as a körzetszám? a dolgos keleti részen élő lakosok max háromszor próbálkoztak...
CoolKoon 2018.08.11. 11:55:49
CoolKoon 2018.08.11. 12:00:16
CoolKoon 2018.08.11. 12:02:55
CoolKoon 2018.08.11. 12:04:37
CoolKoon 2018.08.11. 12:14:47
CoolKoon 2018.08.11. 12:16:13
The Good Boy 2018.08.11. 12:37:11
amúgy elképzelhető, hogy volt belső infó. vagy valamelyik rokon elvégezte a kettes, emelt szintű börtönegyetemet, és friss tudással szabadult nem régen.
Hidd el, ha arról van szó, elég kreatívak tudnak lenni, olyanokat ki tudnak találni, hogy épeszű embernek eszébe nem jutna.
The Good Boy 2018.08.11. 12:43:57
szerintem ez elég egyértelmű, hogy rendőrségi feljelentést tettek. az, hogy hány rendbeli balhé állapítható meg, az majd a nyomozó hatóság jogköre lesz eldönteni.
a feljelentőnek nem tisztsége, kötelessége a jogi minősítés.
Viszont július 1 óta a büntető eljárások eléggé megváltoztak, a határidők is kb. a csillagos ég (egyszerűsítve: fél év van ismeretlenes ügyekben, hogy gyanúsítottat találjanak, és meglegyen az első gyanúsítotti kihallgatás, majd onnan az ügyészségnek lesz 2 éve, hogy az eljárás befejeződjön és vádra mehessen). sajnálom a poszt-tolót, meg mindenkit, aki ehhez hasonló jogi csörtére lesz kárhoztatva. egy élet kevés lesz, hogy rendeződhessenek a dolgok.
én csak hallgatok 2018.08.11. 13:23:09
A T szempontjából ez teljesen egyértelműen a posztolóhoz köthető, ezért erőlködik.
Mivel a posztoló megbízott egy ügyvédet, innen kezdve ővele tartja a kapcsolatot a T, ezért nem fog semmi infót megosztani, hiszen úgy van vele, hogy beszéljen az ügyvéddel.
Ezt a kiskaput csak rendőrségi feljelentéssel lehet megtalálni, teljesen felesleges a T-vel erőlködni, az ügyvédnek a rendőrséget kell basztatni.
Az meg telejsen szopó lehet, ha esetleg a kocsiban maradt egy korábbi számla, amin felírta a posztoló az azonosítót, tálcán felkínálta a szopatást.
Egy kocsiban nagyon sokszor olyan cetlik lehetnek eldugva, olyan helyre, amire az ember nem is gondol. Ezért kell az eladó kocsit nagyon alaposan kitakarítani. Az, hogy sötétedéskor mentek a vásárlók, azt is a szándékosságukat igazolhatja, ha esetleg más céllal is mentek eredetileg.
Sajnos tudomásul kell venni, hogy a titkos jelszavak, azonosítók leggyengébb láncszeme, maga a felhasználó.
Amikor arra panaszkodunk hogy milyen nehézkes az gyintézés, de milyen fasza gyerekek vagyunk, mert elég volt megemlíteni az asztalborogtást és rögtön elintézték, megmondták, kiadták, ilyn esetekre is gondoljunk. Sajnos a csalók repertoárja nagyon széleskörű.
véleményM 2018.08.11. 13:59:45
CoolKoon 2018.08.11. 15:12:05
CoolKoon 2018.08.11. 15:16:48
Fizetni viszont semmiképp se szabad, mivel (az ártatlanság vélelme miatt) először a Trének kell bizonyítania, hogy jogos a követelés (illetve hogy a megfelelő személytől hajtják be), amíg ez nem teljesül, addig fenyegetőzhetnek akár az Atyaúristennel/Orbán Viktorral is, akkor se tehetnek semmit.
CoolKoon 2018.08.11. 15:21:20
"a határidők is kb. a csillagos ég" - Mintha eddig fénysebességgel dolgoztak volna...
"egy élet kevés lesz, hogy rendeződhessenek a dolgok." - Ez ilyen mocskos ügyeknél sajnos mindig így szokott lenni. Ezért is kéne megtenni azt az NMHH-s feljelentést is, mert úgy legalább van esély arra, hogy addig is kapnak a Trések egy jó nagy dákót a seggükbe, amíg a büntetőügy tisztázódik.
CCnick 2018.08.11. 15:44:51
CCnick 2018.08.11. 15:47:51
Ki van zárva, hogy egy telefonos ügyfélszolgálatos megszegi a szabályokat csak azért mert ordibál vele az ügyfél.
molyos1 2018.08.11. 15:54:08
Ezzel megfogtad a lényeget.
Ustim 2018.08.11. 16:11:43
MatoBoci 2018.08.11. 16:12:45
Taxina 2018.08.11. 17:18:20
Az alkalmazottak, munkatársak az ügykezelések, panaszkezelések, sb. során a munkaadó cég képviselői az igénybevevőkkel szemben. Az igénybevevőknek SEMMILYEN tekintetben nem kell tekintettel lenni arra, hogy a cég által kialakított rendszer miatt nem csak ők, hanem a munkavállalóik is szenvednek. Az igénybevevőknek már csak azért sem kell megértőnek lenniük hasonló esetben - még amiatt sem, h a cég aktuális képviselője maga is csak ember, mert egyes cégeknél - és ilyen a T is - az ügyfélszolgálat tudatosan beépített része a felelősség kerülése és az ügyfél hülyítése. Amelyik munkavállalónak túlzott szenvedést okoz munkáltatója kialakított rendszere, jogában áll felmondani és máshol keresni és találni a boldogulását. Egynek nincs értelme, hogy megértést várjon az ügyféltől a munkáltatója miatt.
MatoBoci 2018.08.11. 17:24:38
én csak hallgatok 2018.08.11. 19:22:06
Pl. egy cégnél a személyes accounttal történő bármilyen belépést az account gazdájával azonosítanak, ha mégsem a nyilvántartott gazda tette, akkor neki kell bizonyítania, hogy miért nem lehetett ő.
én csak hallgatok 2018.08.11. 19:26:18
2018.08.11. 19:49:03
"Igen, igazán. Attól még, hogy ugyanaz a cégcsoport mindkettő, teljesen mással foglalkozik a két cég, tehát teljesen irreleváns volt ezt a BKK automatás dolgot felhoznia a posztolónak..."
Lehet, hogy teljesen irreleváns a dolog, de mivel Telekom, vagy Tré izé abban mindenképpen összefügg, hogy csak a káosz a zűr és zavar van a felső és középvezetésben illetve a háttércsoportban amit élő ügyfélember az életben nem lát, nem hall, nem tapasztal!
2018.08.11. 20:00:22
Milyen meghatalmazás alapján szolgáltat bármilyen hitelt is a T izé (mikor, hogy hívják, 5 évente máshogy, mert az adót ki kell kerülni) amikor ahhoz nem elég bármilyen adat?
Nem elég a hitelhez név, telefonszám, anyja neve, lakcím!
Bejelentett munkahely, legalább a három utolsó hónap munkabérjegyzéke stb.
Egyértelműen van belső emberük a csalóknak. Aki számlázott, vagy aki részt vett az ügyfél kiszolgásában. Az az egyik bűnös aki hitelre vagy utalásra kiállította a számlát!
A Tré izét meg megkorbácsolni a GDPR-al. Jó vastag büntetést kiszabni amiért az ügyfél adataival az egyik alkalmazottjuk visszaélt!
A GDPR maximális büntetési tétele már 20 millió euró vagy a cég éves globális árbevételének 4%-a lesz.
Na ez majd helyre tenné a Tré izé rendszerét és saját azonnali ellenörző rendszert létesítenének az alkalmazottaiknak.
Brekii 2018.08.11. 20:07:43
2018.08.11. 20:11:50
10 éve!
Basszus azóta a bankok, autókereskedések, egyéb termékkel kereskedők kinek adnak hitelt és mire? Milyen papírok kellenek a hitelhez?
Agyrém az egész!
Nem ezt az embert kellene csesztetnie a Tré trágyadomb szolgáltatónak, hanem utánanézni ki számlázta ki intézte az ügyletet.
A cég felső és középvezetése logikailag nulla! Meg azok is akik a panaszra reagáltak bármilyen módon!
2018.08.11. 20:24:10
"Poszter indította a lavínát, hogy bűnözőknek adta el a kocsiját."
Előre elnézést kérek.
Te eszednél vagy?
Agyadra ment a hőség?
Honnan tudta volna, hogy bűnözők?
Te tudtad volna?
Majd ha hasonlóan jársz, akkor hasonlóan is vélekedj!
2018.08.11. 20:44:20
Legyünk rossz hiszeműek.
Tételezzük fel, hogy a T izé a horribilis számla kiküldése előtt rájött, hogy gebasz van.
Viszont a T izé nem akart nyomozni az ügyben és felderíteni a csalókat. Nem akart jogi herce-hurcát ami sokáig eltart és kétséges a kimenetele az ügynek.
Neki csak a követelés számít és ezért a T izének az is jó, ha egy ártatlan ügyfélen behajtja az adósságot.
A T izének tök mindegy csak fizesse ki valaki.
én csak hallgatok 2018.08.11. 21:07:47
2018.08.11. 21:24:51
Nem tudom, hogy mit hagyott az autóban a poszter. Hagyott-e egyáltalán valamit?
Mi alapján adtak 750 ezer Ft hitelt részletfizetésre a Tré izénél?
Nem gondolod komolyan, hogy egy átlag ügyfélnek odadobnak 750 ezer Ft hitelt részletrefizetésre úgy, hogy nem kellenek hozzá munkáltatói papírok, jövedelemigazolás stb?
Ha a Tré izénél ilyen van, akkor hétfőn bemegyek és hitelre vásárolok 100 millióért.
Ez lenne az év biznisze.
2018.08.11. 21:31:12
Tovább megyek.
" Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a károsultnak feljelentést tenni"
Na most, ha a cégnek nincs nyomozati jogköre, akkor sem a károsultnak kellene küldeni a számlákat és a fizetési felszólításokat.
Mert a cég pontosan tudja, hogy valami nem stimmel. Ezért a cég a saját alkalmazottjára is ráhívhatná a rendőrséget egy feljelentéssel!
Hitelt b+ nem hogy 750 ezret, de 10 ezret sem adnak annyi infóval sehol, mint ami a fenti esetben van.
én csak hallgatok 2018.08.11. 21:33:07
én csak hallgatok 2018.08.11. 21:37:01
herk 2018.08.11. 21:38:11
Khm, csöppnyi csúsztatás.
Egy cégnek nincs nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, ezért kell a _cégnek_ feljelentést tenni.
Másik csúsztatás, hogy az ügyfél a károsult. A cég a károsult, neki van kintlévősége.
én csak hallgatok 2018.08.11. 21:39:55
2018.08.11. 21:51:31
"A mai digitális világban a különbözőazonosítók szerepe nagyon megnőtt, nem véletlenül mondják mindenhol, hogy ezekre nagyon vigyázni kell a tulajdonosnak. Sajnos ezt (sem) vesszük elég komolyan."
Már nem ezért vagy azért, de mi van ha egy általam ismeretlen bűnöző betör a lakásomba, majd akár szerződéseket tulajdonít el. Benne vannak az adatok.
Viszont én csak két nappal később észlelem ezt, mert akkor térek haza.
Közben a bűnöző meg 2 milláért vásárol eszközöket hitelre vagy 0 Ft-ért elhozható cuccokat a nevemben.
Lesz@rom, hogy hitel vagy 0 Ft. A hitelre és 0 Ft-ra odaadott (eladott) termék is a cég felelőssége! A cégnek kell azonosítania azt akinek eladja. A cégnek kell kérnie a papírokat munkabérjegyzék stb ami alapján értékesít 0 Ft-ért! Már csak azért is, nehogy átverjék ami a fenti esetben történt.
A fenti esetben nem a posztolót verték át, hanem az álügyfelek a céget. A cég meg a posztolón akarja behajtani!
Na ez a nem mindegy!
2018.08.11. 22:02:16
Ugyan nekem amióta van mobilom 18 éve azóta mindig feltöltőkátyás vagyok, de inkább úgy vagyok vele, hogy kifizetem egyszer oszt jó napot!
Az lepne meg a legjobban, ha egyszer nekem érkezne ilyen levél vagy számla a szolgáltatól. Azt gondolom, hogy a szolgáltató vezérigazgatójának feldugnám a hátsójába és meggyújtanám azt a számlát!
CoolKoon 2018.08.11. 22:47:09
CoolKoon 2018.08.11. 22:58:29
Alternatív 2018.08.11. 23:28:24
A telefonszám pedig nyilvános, a tulajdonosa nem marasztalható el ezért.
SZIGMA 2018.08.12. 09:23:57
Amikor még aktívan v@terázott, volt egy külön telefon egy feltöltős simmel csak és kizárólag a hirdetésekhez.
Ő akkor még csak a nyugalom miatt csinálta (nem pedig az eladom és eltűnök módszer miatt), de úgy látom már más miatt is aggódnunk kell.
dervish69 2018.08.12. 10:04:02
Pál Hugyecz 2018.08.12. 11:35:08
Hívd fel őket mond el nekik panaszodat,s ha kéred akkor ők majd eljárnak a szóban forgó ügyben.
Üdv,Pál.
Balfredo Alfredo 2018.08.12. 13:03:02
A telefonszám alapban nyilvános, de kérheted a szolgáltatótól a titkos kezelését. Ha titkos, akkor sem a papíralapú telefonkönyvben, sem pedig az online tudakozóban nem jelenik meg. Pont a posztoló példája mutatja, hogy egyáltalán nem felesleges óvatosság a saját telefonszámunkat titkosan kezeltetni.
Balfredo Alfredo 2018.08.12. 13:05:12
Miért is? Nem tudhatod, hogy Taxina jelenleg milyen munkakörben dolgozik, netán pont olyanban, amiben folyamatosan ügyfelekkel kell foglalkoznia, mondjuk banki ügyintézőként.
Amúgy meg abszolút egyetértek vele: fizettem a termékért/szolgáltatásért, cserébe elvárom hogy kiszolgáljanak. A T nem jótékonyság szervezet, hanem egy gazdálkodó vállalat. Az, hogy sajnáljuk szegény ügyfélszolgálatosokat, mert milyen nehéz a munkájuk, már csak azért sem állja meg a helyét, mert más munkaköröknek is vannak nehéz és fárasztó összetevői, mint az éjszakai műszak vagy egy lehetetlenül szoros határidő. Ha valaki ilyen körülmények között az ügyfélszolgálatosok pártjára áll, könnyen az a vád érheti, hogy az illető a szóbanforgó cég fizetett bérkommentelője.
Mind a T, mind más cégek ügyfélszolgálata kritikán aluli. Nem segíteni akarnak, hanem a kifárasztásra törekszenek. Mindenhol próbálnak lebeszélni arról, hogy írásban tegyél bejelentést. Miután ez _mindenhol_ így van, gyanakszom arra, hogy központi utasításról van szó.
Az, hogy valaki ilyen szellemben dolgozik anélkül, hogy besokallna, sokat elárul az illető lelkivilágáról. Ahogy Taxina is írta, az ügyfélszolgálatosoknak lehetőségük lenne felmondani, elvégre a kormány is deklarálta, hogy nem munkanélküliség van, hanem munkaerőhiány.
Meridian74 2018.08.12. 15:05:46
Pedig a T hibázott. Dolgoztam ott 2 évig, kimondottan az üzleti előfizetőknél az ügyfél beazonosítása meg van könnyítve, hogy ez ne okozhasson súrlódást a kapcsolatban. Ami egyrészt jó, mert könnyíti az ügymenetet, de másrészt ezzel a veszéllyel fenyeget, ami most itt a fentiekben történt. Mikor ezt szóvá tettem, annyit mondtak, ez be van kalkulálva az üzletvitelbe, az üzleti politikájukba. Azaz a biztosító fizeti a kárt, a biztosítás díját meg az ügyfelek... (ami ugye azért nem annyira jó - de a "versenyhelyzetnek", meg a "piacnak" ezt ki kellene szelektálnia, oszt látjuk, hogy mégsem történik ez meg).
Volt eset, amikor betanulási időszakban voltam, bejött egy hívás, egy zsák telefont (természetesen a legújabb iPhone-okból) akart venni azonnalra az illető, úgy hogy leteszi az előleget, és máris menne az üzletbe átvenni ezt, de neki sürgős, mert már holnap mennie kell Szerbiába, Macedóniába (vagy tudom is én hova, de valahová a Balkánra...). Ilyenkor - mivel üzleti előfizetésről van szó - megnézik a cégnyilvántartóban, van-e valami eljárás a céggel (csődeljárás, felszámolás, hasonlók) szemben, ha nincs, mehet az üzlet, a callcenteres meg dörzsölheti a tenyerét a zsíros jutalékért. Én meg mondom neki figyelj, már, az illető először egy olyan cégnevet mondott be amit felszámolás alá vettek, majd utána helyesbített és mondott egy másikat, de az sem valami nagy cég. És már holnap külföldre távozik... nem gyanús ez neked? Ez csak szimplán le akarja nyúlni a telókat, befizet 200ezret amiért kap 2 milliós árut kézbe, és holnap meg már az országban sincs, a nyakam rá hogy pár nap múlva már függetlenítve is lesznek, esetleg IMEI számot is cserélnek benne. A srác gondolkodott egy kicsit, majd annyit mondott ő nem hatóság, ilyen az eljárás menete, őt innen tovább nem érdekli, megcsinálja azt ami az előírt munkája és kész. A többi nem rá tartozik.
Szóval a callcenteresek nyilván kedvesek, és barátságosok, de viszont csak ennyi. Nincs erre eljárás, folyamat hogyha a szokásostól eltérő esemény van, arra van egy külön csoport ami átveszi az ügyet. Gondolom azért, mert nem ez a jellemző a napi életben - de persze mint látható van ilyen. Ezért is van a 30 nap, és indul állandóan újra a 30 nap, hiba esetén.
Meridian74 2018.08.12. 15:27:33
Dehogyis. Kommunikációban nagyon is jók, különben a callcenteresek buknák a fizetésük javát (az ügyfelektől mindig kérnek SMS-ben visszajelzést, hogy értékelje a beszélgetést - jellemzően elégedettek szoktak lenni). Nem ez a probléma. Hanem a probléma oka az hogy a belső folyamataik rettenetesen szarul van szervezve. Van szervezés, de mint látható rettenetes hibák, lyukak vannak benne, és ezt nem úgy akarják megoldani, hogy OK ez így szar, csináljunk alapjaitól kezdve egy tökéleteset - vagy a meglévőnél nagyságrendekkel jobbat -, hanem toldozgatják, foldozgatják - ergo még szarabb lesz az egész így.
MrZed001 2018.08.12. 15:29:18
"Egy cégnek nincsen nyomozati jogköre, csak a rendőrségnek, "
Téves, illetve csúsztatás. Egy ekkora cégnek, megy egy banknak kell legyen kontrolling/belső ellenőrzés részlege.
Ezek feladata a belső nyomozás, csalások, visszaélések felderítésére.
Sőt akár próbavásárlást is csinálhatnak, sőt akár magánnyomozót is felbérelhetnek.
ERRE VANNAK PONTOSAN !
Hogy a cég saját maga felderítse a "saját" csalásait, bűntényeit amit "ő maga" (alkalmazottja) követ el. És úgy mellesleg minden az eljárásrendtől eltérő szabálytalanság felderítésére, szabályrendi hibák jelzésére.
Akár a rendőrök, csak nyomoznak, majd továbbadják a vezetés felé a talált eredményeket, akik ez alapján teszik meg a jogi lépéseket (feljelentés, elbocsájtás ...)
Szóval, NEM IGAZ.
Leadfoot 2018.08.12. 15:33:10
Meridian74 2018.08.12. 15:49:37
Annyiszor sem, mivel bárki meg tudja nézni, itt:
szamhordozottsag.nmhh.hu/
Ez a KRA adatbázis, ha valaki még nem ismerné...
Random beütöttem egy számot, +36 30 455 6798... és megmondta, hogy Telekom a szolgáltató, és nem hordozott a szám.
Meridian74 2018.08.12. 15:52:58
Bejelentett munkahely, legalább a három utolsó hónap munkabérjegyzéke stb."
Hát nem. Üzleti előfizetőnél mások a szabályok.
Meridian74 2018.08.12. 16:07:21
OK, értem én ezt, nem is a céget akarom védeni ezzel, de ugyanakkor maguk az üszisek nem igazán tehetnek mást. Én a callcenterben voltam, tudom mi volt ott (amúgy nyomás alatt vannak, hogy a bejövő hívások fogadása 80-90% felett legyen - sokszor az a dolog is sérül, amikor befut egy nagyobb rendelés, és a callcenteresnek több idő kellene átbeszélni a részleteket az EFI-vel, és erre külön engedélyt kell kérnie a csoport munkairányítójától és erre vagy kap, vagy nem kap rá időt, ami sztem egy vicc így ilyen formában - főként ismerve hogy sokszor milyen hosszadalmas egy-egy rendelés feladása a rendszerben...). A levelezést is csináltam azt is tudom miért indul újra a 30 napok. Mert az ilyen nem szokványos ügyekre a rendszerükben és a "ISO-sított" folyamataikban nincs előre definiált eljárás, folyamat. Természetesen van valami, de mivel a bűnügyek pont a szokásos eljárásokat "crackelik/exploitolják" meg, nehéz vagy lehetetlen előre felkészülten várni az ilyet. Erre lenne jó egy külön csoport ami csak ezzel foglalkozik, még akkor is ha időnként semmi munkájuk nem lenne... amit persze amikor még ott voltam lespóroltak.
Im just here for the comments 2018.08.12. 17:38:54
Im just here for the comments 2018.08.12. 17:49:25
herk 2018.08.12. 17:53:19
"azt is tudom miért indul újra a 30 napok."
WTF?? Mi az, hogy újraindul a 30 nap? Nem indul újra az ég világon semmi, és halasztó hatálya sincsen a sablonleveleknek, egyszer már jól csán kéne már rugni ezt a T-t.
Ügyfél: Jónapot kivánok, érdeklődnék, hogy wtf, lejárt a 30 nap, nem kaptam választ a panaszomra.
Ügyintéző: Pillanat, nézem ... ha jól látom újraindult a 30 nap, majd 1 hónap mulva jelentkezzen újra.
Ügyfél: Ja, persze, oké, akkor 1 hónap múlva.. Viszlát!
Ügyintéző: viszlát !
herk 2018.08.12. 18:00:39
Ügyintéző: Kedves Hölgyem/Uram, nem fizette be 8 napon belül az esedékes számlát.
Ügyfél: Persze, mert újraindítottam a 8 napos határidőt?
Ügyintéző: Hogy mit tetszett csinálni ??
Ügyfél: Újraindítottam a 8 napot.
Ügyintéző: De .. ezt meg hogy?
Ügyfél: Hát.. valamiféle belső kommunikációs és/vagy rendszerhiba jelentkezett, ezért újraindult.
Ügyintéző: Hát .. jó .. és, és mikor fizet?
Ügyfél: Ha nem jön közbe újabb határidő-nullázó-és-újraindító esemény, akkor természetesen 8 napon belül.
Ügyintéző: Úgylegyen ! Visszhall!
Ügyfél: Viszhall!
lobster thermidor 2018.08.12. 19:08:40
Meridian74 2018.08.12. 21:14:26
2018.08.12. 21:18:50
A fenti posztban hol említik, hogy üzleti előfizető?
Telefosch 2018.08.12. 21:52:01
Meridian74 2018.08.12. 22:31:11
Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél.
herk 2018.08.12. 22:36:41
"jogilag nem indulhatna újra"
Jogilag sem indul újra.
Megaztán az eszem megáll, hogy a saját belső folyamataira hivatkozva nem csinálnak meg valamit.
"mert ilyen a folyamat"
Ezzel nem lehet védekezni.
Olyan ez, mintha én kapnék egy 8 napos fizetési határidőt, de az én saját belső folyamatom olyan, hogy csak 30 napra tudok fizetni.
Vagy hogy jobban érthető legyek:
Pl egy kilo kenyér 200 ft-ba kerül, de az én belső folyamatom olyan, hogy csak 150 ft-ot vagyok hajlandó fizetni érte. Vicces, igaz?
Egy zárt rendszer (cég, személy, bármi, amit egy egységnek, objektumnak lehet nevezni) nem hivatkozhat a belső folyamataira, mint valamiféle külső tényezőre, kivülálló 3. személyre. A határidők a rendszerre vonatkoznak egységesen, nem arra, hogy a saját maguk által kreált belső folyamatuk hogy működik. Szép is lenne.
Tehát ha van egy panasz, amire reagálni kell 30 napon belül érdemben, akkor arra érdemben reagálni kell 30 napon belül és kész.
Csak sokan azt hiszik, hogy valami mágikus dolog a "belső folyamat". A "belső folyamat" az maga a cég, nem valami vis maior dolog.
Meridian74 2018.08.12. 22:42:35
Meridian74 2018.08.12. 22:45:28
Alternatív 2018.08.13. 00:01:17
Vagyis a T nyilvános adatok alapján, a hitelfelvevő azonosítása nélkül ráterhelt egy 750k-s hitelt a kiszemelt áldozatra.
Tényleg, a bankfelügyelet (mai utódja) nem lenne illetékes?
herk 2018.08.13. 06:48:38
"egyébiránt reagáltak 30 napon belül, és kezelték is az ügyedet 30 napon belül. Eredménytelenül. "
Nem csak az a fontos, hogy reagáljanak, hanem az is, hogy _érdemben_ reagáljanak.
Elárulok egy belsős titkot, mivelhogy dolgoztam hasonló helyen.
Ha nem akartunk az üggyel foglalkoni (mert pl nem volt rá időnk, szabin volt az érintett kolléga, stb.), akkor azt csináltuk, hogy az utolsó pillanatban kiküldünk egy adatbekérést. Persze az adatbekérésben irreleváns adatokat kértünk és/vagy olyanokat, amiket 2 kattintással magunk is láttunk. De itt a cél az időhúzás volt, nem a problémamegoldás.
Na, most olvasd újra cikket, és meglepő hasonlóságot fogsz tapasztalni.
Képzeld el, hogy minden csütörtökön összeül az Action Team, és feldolgozza a nemszokványos ügyeket. Tehát legkésőbb 1 hét múlva kiderül, hogy hiányzik egy adat. Ha a problémamegoldás a lényeg, akkor 3 napon belül megy ki az adatbekérő.
Ha az időhúzás, akkor a 30. napon megy ki.
Persze van, amit még mi sem mertünk megtenni:
- kétszer is megszivatni az ügyfelet egy időhúzós adatbekéréssel
- 35 napra módosítani a 30 napos határidőt
encir 2018.08.13. 08:51:03
killerkaller 2018.08.13. 09:30:13
2018.08.13. 10:41:48
Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél.
Nézd azt nem tudjuk, hogy üzleti előfizetés-e vagy lakossági. Én elfogadom az érveidet, hogy bizonyos szempontok alapján üzletinek néz ki.
Viszont nekem is vannak érveim. A posztban szerepel:
"amikor is megjött a szokásos havi számlám a T-mobile-tól, de az összege már nem volt a szokásos: több mint 56 ezer forintról szólt. Mivel már nem április elseje volt, és ez többszöröse a megszokott havi számlámnak, elkezdtem tanulmányozni a
részleteit, és kiderült, hogy összesen 5db sim kártya forgalmára szólt ez az összeg (holott nekem egyetlen ilyenem van, náluk) és tartozik még hozzám további 750ezer forintnyi hitel, részletre vett készülékek (vagy 5db) hátraléka. (Nem volt ilyenem sem.)"
Tehát a posztolónak egyetlen egy kártyája van és a havi számláinak az 56 ezer Ft a többszöröse. Nem tudom milyen üzlet lehet ez, de egyértelműen egy kártya és egészen "minimális" havi számladíja lehet. Nem tudom mennyi, példának írjunk 10-15 Ft-ot.
Persze az is előfordulhat, hogy egy vállalkozó, egy cég 17 évesen válik meg az autójától, de erre inkább kevesebb az esély. Ha addig megtartja, akkor abban még benne van 5 év és majd a bontóba adja le.
2018.08.13. 10:45:57
példának írjunk 10-15 ezer Ft-ot.
2018.08.13. 10:59:25
Nos nekem sosem volt előfizetésem, mindig feltöltőkártyás voltam.
Kb 3 éve 200.000 SIM kártyát feltöltőkártyát adott el a Magyar Telekom úgy, hogy nem igazán érdekelte őket, hogy egy hajléktalan férfi nevére megy a számla.
Persze ők sem tudhatták, hogy terroristákhoz kerülnek a kártyák, de azért fontos megjegyezni, hogy senkiben nem keltett semmiféle gyanút az, hogy egy névre 200.000 feltöltőkártya lesz kiszámlázva.
Azért írom ezt, mert ennek köszönhetően nekem és a feltöltőkártyásoknak is évente kell adategyeztetést végrehajtani annak érdekében, hogy nem vagyunk terroristák.
Az ész megáll és ácsorog!
Közben meg a fenti esetben 5 db előfizetést írnak ki egy ügyfélnek aki mit sem tud az egészről.
Mi lenne ha terroristákhoz kerülnének a telefonok és egy akció végén a nyugati illetékesek azonosítanák a tulajdonost?
A TEK meg még lerohanná az ártatlan ügyfelet, akinek addigra is volt már elég kellemetlensége emiatt az ügy miatt?
Gondolkudjunk már el ezen.
halaloszto 2018.08.13. 12:19:56
Vajk
hubertusz 2018.08.13. 12:37:03
Mint ahogy a minőségirányítási rendszere is névlegesen működik, ha még egyáltalán működik.
Az ügyfél csak akkor fontos, amíg fizet, a magánszemély ügyfél kevéssé fontos, mert keveset fizet. Csak a bevétel fontos és a minél kisebb költéség.
A vezetők példátlanul sokat keresnek, az anyavállalatnak meg így is jó, ahogy van.
Az államnak, illetőleg a nevében eljáró felügyeletnek kellene komolyabban számon kérni az ügyfelekkel kapcsolatos munkájukat (ha van ilyen igazából), de hát az érdekviszonyok ugye.
És ez a dolog nem fog változni, bármennyire is jó lenne az ügyfélnek.
Sajnálok mindenkit (és magam is) akit szivoláztat, vagy szivoláztatott ez a cég. Szomorú. Ezeket a hozzászólásokat sajnos nem olvassák Németországban.
hubertusz 2018.08.13. 12:39:45
Balfredo Alfredo 2018.08.13. 12:40:26
A hazai fogyasztóvédelmet remekül minősíti, hogy ilyesmit egyáltalán meg tudtatok csinálni :-(
herk 2018.08.13. 12:46:20
vesd össze:
"... majd a negyedik héten megtudtam, hogy elküldtek egy postai levelet nekem ...
... egy olyan levél ment ki, amely valamiféle standard formanyomtatványt tartalmazott arról, hogy én adjak meg adatokat azokról a szerződésekről, amik szerintem nem az enyémek, de mivel tényleg nem azok, nem is tudok róluk semmit! "
killerkaller 2018.08.13. 14:16:26
A "T" ügyfél kezelése egy esetben működik, ha nem kell igénybe venni. Ha mégis akkor legtöbbször udvarias, barátságos de érdemi információt nem tud adni, még látszólag egyszerű ügyekben sem. Ezzel szemben marketing és értékesítés orientált.
Már meg sem lepődök a tájékoztató SMS-eken, hogy a bejelentett hibát elhárították, ami nem is létezett.
Objektív véleményalkotás miatt jó lenne, ha a poszter is hozzászólna a leírtakhoz, mert sok a megválaszolatlan kérdés, és így a levele csak vaktában kilőtt információrakéta.
Gazsibacsi 2018.08.13. 15:04:39
hunter84 2018.08.13. 16:34:18
Kondom Keselyű 2018.08.13. 17:17:03
nem dolgozom,nem is dolgoztam a t-nel,csak sokat hasonlo munkakorben,igy nekem vilagos,hogy az itt felsorolt 10-15 hiba,kritika, illetve feltetelezes/gyanusitas olyan 80%ban tok logikus,termeszetes dolog.
persze a maradek 20% egyenkent is nagyon sulyos hiba,csak ugy nem lenne elegge sokkolo a level :D
2018.08.13. 18:23:17
Gázsi bácsi az a helyzet, hogy te is vernéd a fejed a falba, ha a valaki visszaélne az adataiddal vagy úgy, hogy egy adás-vételi szerződésből olvassák azt ki, vagy ellopják azt az egy szem személyidet és besétálnak vele a Tré szolgáltatóhoz.
Aztán majd 20 millióért vesznek rajta jó pár darab ájfost.
Aztán a szolgáltatónál majd nem 80 ezer lesz a havi törlesztőd, hanem 800 ezer.
Te meg csodálkozni fogsz azon, hát hogy lett ez egy 0-val több és hónapokon keresztül hadakozol a T izével, hogy visszaéltek az adataiddal.
Ez itt a probléma, meg a 0 Ft-ért elhozható:
"Egyetlen alkalommal sem kértek sem munkáltatóit, sem egyebet, elegendő volt a személyim bemutatása"
Remélem sikerült felfognod.
2018.08.13. 18:35:28
De egyébként ez nem az én véleményem volt, hanem Meridian74 kommenttársé:
"Sehol. Tapasztalatból adódó megérzés.
De szvsz egyéni előfizető nevére nem adnak csak úgy 750K-s hitelt.
Másrészt T-Mobilra hivatkozik. Harmadrészt a 1430-as szám a KKV-s üzleti előfizetők részére van. (persze automatikusan átdob a rendszer a lakosságira ha a számod alapján az vagy... vagy csak átkapcsolnak)... szóval sztem ő üzleti előfizető (volt?) a T-nél. "
Ott van az eb elhantolva, hogy bemásoltam az ő hozzászólását a sajátomba, de nem tettem idézőjelbe.
Utólag átolvasva erre reagálhattál.
Viszont az előző kommentem ettől még áll.
Kondom Keselyű 2018.08.13. 19:55:37
tokeletes megoldas,ebben benne van minden,igy ugyved nelkul is tuti nyero vagy.
Egy gond van,ami miatt nem tudja mindenki adaptalni :
te mar eljottel a cegtol,neked nem tudjak letiltani a 15-20 eve hasznalt telefonszamodat.
Ha nem tudnak betenni neked,akkor baromi jo a modszered :
nem mondasz el semmit ketszer,nem konyorogsz.
leirod a sajat verziodat,ha ez nem tetszik nekik,akkor a birosagon talalkozunk.
felesleges ugyvedet fogadni,mert ha tenyleg nincs kozod a csalashoz,akkor az max. a behajtoig jut,de birosagra biztosan nem.
Kondom Keselyű 2018.08.13. 20:06:14
es abbol milyen elonye szarmazott az elkovetonek,hogy a nevere vette a szerzodesedet?
Jesus4871 2018.08.13. 20:06:28
Dr. Panasz Muki 2018.08.13. 20:18:07
És csinált egy új mobilszerződést, amiért kapott egy értékes telót.
Kondom Keselyű 2018.08.13. 20:27:21
nem adtak hitelt.
a keszulekeket tobb reszletben,a havdijjal egyutt torleszti.
Ha ez elmarad, akkor letiltjak az imeit.
Ha hitelre veszel egy mobilt a media martkban,akkor a cetelem nem tudja letiltatni az imeit,mivel a keszulek a tied,te penzzel tartozol.
Mivel kb. 20 eve minden szolgaltato arul igy keszuleket,teljesne kizartnak tartom,h ne lenne meg a jogi hattere az egesznek.
telkoe 2018.08.13. 21:06:11
A vezetes nem igazan magyar: www.telekom.hu/about_us/investor_relations/corporate_governance/board_of_directors
Nemetorszagban is csinalnak hulyeseget a Telekomnal. Magyarorszagon annyival rosszabb a helyzet, hogy a kelet EU NatCo-k a fejostehenek amibol eltartjak a nemet Telekomot es a nemet kormany nem veszi jo neven, ha a helyi fogyasztovedelem felhasznalok erdekeit komolyabban veszi mint a cegszintu profitot.
Erdekessegkeppen, amig a Telekom tartotta ki az origot az utolso evekben eves szinten kb 1 Mrd Ft inkabb rajuk koltottek mint pl a fizeto ugyfelek kiszolgalasanak javitasara.
Meridian74 2018.08.13. 23:54:40
Én már 2x is befenyítettem őket azzal, hogyha nincs elintézve a dolog nem kártérítést kérek, hanem egyszerűen elmegyek az ISO tanúsítást végző céghez egy dörgedelmes levéllel, ugyanmá' nézzék meg azt mihez adják a nevüket... ergo ISO 9001 és 27001 minősítés ugrik, és csak nagyon sok pénzért lehet újragenerálni. Na, ez hatott mindig.
KaTe 2018.08.14. 10:14:43
Nem tudom, hogy miért aggódsz ennyit ezen az egészen. Fogadtál egy ügyvédet, megtörtént a feljelentés a rendőrségen. Nem értem, miért hívogatod állandóan azt a szerencsétlen TÉ-t, amikor már az elején kiderült, hogy totál inkompetens barmok gyülekezete. Te mindent megtettél, most már dőlj hátra, lazulj el, majd a rendőrség, a T és az ügyvéded lemeccselik egymás között. A T soha a büdös életbe nem fogja tudni bebizonyítani, hogy te valóban megigényelted azokat a szolgáltatásokat. Ha kapsz a T-től bármilyen levelet, azt add oda az ügyvédnek, majd ő átrágja. Minél tovább húzza a T az ügyet, annál nagyobb lesz végül a kártérítés is, amit kapni fogsz a cégtől. (az ügyvédi költség ugye alap)
Fontos, hogy minden dátumot, telefonbeszélgetést, stb. rögzíts, tudd, hogy melyik nap mi történt, ha majd a bíróságra kerül az ügy és tanuskodnod kell.
Kitartás!
encir 2018.08.14. 17:10:27
És az illető valóban kétséget kizáróan tudja bizonyítani, hogy nem ő rendelte meg?
KaTe 2018.08.14. 17:33:55
Az ügyfél ezen mit bizonyítson? Hogy nem írt alá, illetve nem rendelt meg semmit? Hogy bizonyítson valamit, ami részéről meg se történt?
Mellesleg, itt nem az ügyfélnek, hanem a rendőrségnek kell nyomoznia.
Permetező 2018.08.14. 17:59:37
Balfredo Alfredo 2018.08.14. 20:28:46
Ártatlanság vélelme?
ac07 2018.08.15. 09:16:07
zoli62 2018.08.15. 14:58:20
Balfredo Alfredo 2018.08.15. 16:08:49
Péter 2 2018.08.16. 22:43:34
Gabriel Luck 2019.06.26. 14:38:31
Gyakorlatilag ebben a történetben az az ijesztő, hogy bárhol, ahol szerződést írsz alá, akár csak tanuként, bárhol (akár a postán csekkfeladásánál, vagy akár egy futárnál, aki ellenőrzi a személyazonosságodat), ahol felmutatod a személyidet, kiadsz olyan adatokat, amivel bárki, megvásárolhat hitelre szinte bármit a nevedre. Senki sincs védve ellene, hiszen ezek az adatok szinte közkézen forognak. Itt a hiba egyértelműen a Telekom eljárásában van, hiszen nevetséges, hogy sem a szerződés kötésnél, sem az árucikk átadásánál nem azonosítják be a valódi vásárlót.