Kis türelmet kért olvasónk új vízóráinak regisztrálására a Vízművek tavaly. Igaz, azokat a vízórákat egy kicsit is rigorózusabb illető már biztosan nem mondta volna újaknak, tekintve, hogy 2015-ben kerültek beszerelésre, de ezen lépjünk is túl, ahogy a Vízművek és B. is tett. Teltek a napok, múltak a hetek, évszakok váltották egymást. B.-nél a múló időt túlfizetés miatti nullás számlák csipkézték hónapokon át. De a látszólagos változatlanság ellenére az adminisztráció malmai csendben őröltek a háttérben, és aztán 3 év elteltével váratlanul kiköptek egy több mint százezres tartozást. Hiába, jó munkához idő kell. Megkérdezzük, mit lehet tenni.
Tisztelt Homár!
Az alábbi problémával fordulok Önhöz:
2018. szeptember 13.-án érdekes üzenet fogadott a mailboxomban, konkrétan egy Díjnet értesítés (ezen keresztül fizetem a közüzemi számláim jelentős részét). Az üzenet lényege kettő, összesen majdnem 103.000,- forint végösszegű fizetetlen számla volt a Fővárosi Csatornaművektől és a Fővárosi Vízművektől, ami főleg annak fényében érdekes, hogy ezidáig egy fillér elmaradásom sem volt.
Mint említettem a számláimat a díjneten keresztül fizetem, a díjbeszedő jelen esetben a DBH (Díjbeszedő Holding), aki a Fővárosi Csatornaművek Zrt.-nek, valamint a Fővárosi Vízművek Zrt.-nek is végzi a számlázást. A terhelési összesítőben azt láttam, hogy nagyjából 2015.01.01. -es kezdettel 2018. augusztusáig kiszámláztak több tucatnyi tételt mindkét számla esetében, ami mint írtam azért érdekes, mert nem volt elmaradásom, erről értesítést semmilyen formában nem kaptam.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy nagyjából 10 hónapon keresztül 0-ás számlákat kaptam, ami miatt személyesen be is fáradtam a DBH ügyfélszolgálatára megérdeklődni, hogy minden rendben van e. A válasz az volt, hogy ők azt látják a rendszerben, hogy túlfizetésem volt, ezért kapom a 0-ás számlákat, de ennél többet nem látnak. Ezzel párhuzamosan 2017. folyamán leveleztem a Vízművekkel is, akik arról tájékoztattak, hogy azért kapok 0-ás számlákat, mert még nem regisztrálták az új (2015. végén) felhelyezett vízfogyasztás-mérő óráimat, kis türelmet kérnek.
Szeptember 17.-én felhívtam a DBH-t a problémámmal kapcsolatban. Azt a tájékoztatást kaptam, hogy a számla alapján azt látják, hogy az új vízórák regisztrációját 2018. augusztusában hajtotta végre a vízművek (majdnem 3 év után), és a 2015. december - 2018. augusztus között eltelt időszakra állították ki a számlát, hozzáteszem, hogy minden évben megvolt a kötelező leolvasás. A DBH-nál nagyon kedvesek voltak, kérvényezik helyettem a Vízműveknél a kamatmentes részletfizetést, amennyiben nem engedélyezik 2500,- forintért lehet részletfizetést kérni.
Véleményem szerint vérlázító, hogy 3 éven át képtelenek voltak regisztrálni a mérőóráimat, valamint a 3 év után egy összegben kérik az elmaradást. Biztos, vagyok benne, hogy őket is köti valamiféle jogszabályi határidő a regisztrációval kapcsolatban, plusz jóhiszeműen jártam el. Alapvetően nincs azzal problémám, hogy ki kell fizetnem, amit fogyasztottam, de plusz költséget (2500 ft.) nem vagyok hajlandó kiadni, illetve örülnék annak is, ha lenne mód az összeg mérséklésére, mivel önhibámon kívül kerültem ebbe a helyzetbe.
Kérdésem tisztelt Homár, hogy mit tanácsolna ebben a helyzetben, hova fordulhatnék?
B.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.21. 17:36:21
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.09.21. 17:36:52
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.21. 17:37:46
Antalbaba 2018.09.21. 17:46:26
Xezs7 2018.09.21. 19:56:25
vizsla_barat 2018.09.21. 20:07:59
Medgar 2018.09.21. 21:09:22
Darth Revan 2018.09.21. 21:14:44
Amugy abban igaza van, hogy ha a vizmuvel sajat hibajabol nem szamlazott, akkor adhatna neki idot a torlesztesre.
Mondjuk o is keszulhetett volna es minden honapban felreteszi a a vizszamla korulbeluli osszeget.
ember100 2018.09.21. 21:50:16
Talán könyörögni kellett volna a vízműveknek , esetleg ????? mit kellett volna csinálni ?
XXI század csoportos beszedés mi kell még , szólt a posztoló hogy áll a számlája semmi válasz .
3 , három és alatt nem volt képes átírni az új vízóra számát és akkor a posztoló pötyörőjével veri a csalánt.
Az nincs leírva az ÁFSZ ben hogy mennyi idő alatt KELL átírni a vízórát.
Magyarország én így szeretlek :)
Lola_bola 2018.09.21. 21:55:51
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.09.21. 22:07:53
Baldrick68 2018.09.21. 22:16:27
Osztál olvasni tudol-e?
Azt írja, hogy bement és megkérdezte többször is, hogy mire van a nullás számla?
Amire azt mondták neki, hogy nyugodjon meg.
2018.09.21. 22:18:55
Empátiából megbuktál.
Remélem, egyszer te is belecsúszol egy, a szolgáltató által elkövetett hiányosságba, és szívni fogsz. Ahogyan most a poszt írója.
Egyébként meg nincs igazad!
Nem csak a fogyasztót, hanem a szolgáltatót is kötik a jogszabályok!
Olyan nincs - ezért nyertem pert például anno az ELMŰ ellen -, hogy évekig nem írják át a mérőórát, majd hirtelen százezres pénzbehajtást indítanak.
Nálam bukta a pert az ELMŰ, mert a bíróság kimondta: a jogkövetés nemcsak a fogyasztókra, hanem a szolgáltatókra is vonatkozik! Az órát 60 napon belül át kell írni a régi tulajdonosról az újra. Ha pedig te veszed a mérőórát, akkor 90 nap áll rendelkezésére a szolgáltatónak, hogy hitelesítse és/vagy regisztrálja a rendszerben.
A fogyasztó legfeljebb akkor hibázott, amikor 3 hónap után, nem érdeklődött írásban (!)
a szolgáltatónál, hogy mi a helyzet.
De ettől még a szolgáltató is hibás, hiszen három évig le sem xarta az ügyfelet, majd hirtelen 100 ezres számlát követel. Lópikulát!
Bírósághoz kell fordulni!
Im just here for the comments 2018.09.21. 23:13:12
LKerekes 2018.09.21. 23:44:28
Átírni, regisztrálni? De hát megvolt, mert kapott számlát. Ha igaz. Amúgy nem értem az átírást. Néhány éve vettük a házat. Amíg én az ügyvédnél voltam, aki írta a szerződést, addig a feleségem elment az eladóval mind a vizmérőt, mind az árammérőt átírni. Fél óra alatt elintézték a kettőt, mert azért várakozás is volt .
Ha meg a szolgáltató cserél mérőt, akkor jönnek a számlák a régi átalánnyal. Semmi köze holmi regisztrációnak. Ha azt írták, hogy túlfizetés volt, az azt jelenti, hogy az éves végszámlát is megkapta. Persze túlfizetésnél a szerződésben vállalhatja a fogyasztó, hogy a pénzt kéri vissza vagy a beszámítást a következő évben.
Zavaros történet.
LKerekes 2018.09.21. 23:48:33
Zavaros a te történeted is.
Minek venne valaki árammérőt a szolgáltatónak? És a szolgáltató miért hitelesítené?
Amíg meg nem történik az átírás , addig a régi tulajdonos kapja a számlát.
ember100 2018.09.21. 23:59:28
Helló !
El is olvastad amit írtam ?
Értesz-e magyarul ?
LKerekes 2018.09.22. 00:18:53
HjCRN+y7 2018.09.22. 06:37:52
A posztolot ertem hogy hirtelen kapott egy szamlat es azt ki kell fizetni, de o sem kerdojelezte azt meg hogy a vizet elfogyasztotta. Arra meg ugye senki nem gondo (lathatoan a posztolo sem), hogy csak mert nem szamlaztak azert nem is kell kifizetni.
Igen, van elevules, de az Ptk szerint 5 ev. Ha addig nem szamlaz es semmilyen formaban nem kovetel, akkor lehet arra hivatkozni. De jelen esetben a szamlat ki kell fizetni. Kellemetlen mert hirtelen nagy osszeg neki? Igen, megertem, de ezen kar haborogni.
prakp 2018.09.22. 07:22:40
prakp 2018.09.22. 07:26:26
prakp 2018.09.22. 07:29:07
Anateo 2018.09.22. 08:46:37
Jelenleg ott tart az ügy, hogy a szerződés hiánya miatt hónapokig nem tudtam fizetni, és erre a büntetést (
2018.09.22. 09:15:51
Ott is ha vesz valaki egy lakást addig nem írják át a fogyasztási helyet amíg nincs a földhivatalnál bejegyezve. Hiába viszed az adásvételit az ügyfélszolgálatra nemfogadják el.Hiába hivatalos irat. Utána meg egyben tolják az elmaradást......
M_R 2018.09.22. 10:16:20
igazi hős 2018.09.22. 10:49:56
Amikor elköltötte azt a havi 3 ezret, amiről ő is tudta, hogy nem kéne, akkor nem volt probléma, csak most, hogy tényleg ki kéne fizetni?
Dezsike 2018.09.22. 12:38:23
WiZZu 2018.09.22. 13:28:50
prakp 2018.09.22. 13:31:47
Xezs7 2018.09.22. 13:35:20
Xezs7 2018.09.22. 13:35:24
Xezs7 2018.09.22. 13:36:57
prakp 2018.09.22. 13:40:36
@M_R: Nem beszélve a többi mutyiról.
@igazi hős: "Vegye úgy, hogy kamatmentes kölcsönt kapott és örüljön.
Amikor elköltötte azt a havi 3 ezret, amiről ő is tudta, hogy nem kéne, akkor nem volt probléma, csak most, hogy tényleg ki kéne fizetni?"
Melyik adót nézed, kistáska?
Xezs7 2018.09.22. 13:41:33
1. 3 évig tartott az átírás
2. Többször szólt, mégsem lett gyorsabb az ügye
3. Kilátásba helyeztek neki egy 2500 Ft-os díjat a részletfizetés miatt, pedig nem ő hibázott
Egy szóval nem írta hogy gond lenne kifizetnie ezt a számlát.
Xezs7 2018.09.22. 13:44:07
prakp 2018.09.22. 13:44:08
Xezs7 2018.09.22. 13:45:32
prakp 2018.09.22. 13:53:20
Igen, kaphat számlát. De nyilván nem fizetem be, mi közöm hozzá? Az előző tulaj balhéja nem az én balhém. Ez a poszt is erre a problémára világít, hogy az úgynevezett szolgáltatók (illetve a kötöttkezű droidjaik) csak számlázni tudnak, azt is maximum alvállakozókkal. (Értsd. Intrum és társai).
prakp 2018.09.22. 13:57:00
btprg 2018.09.22. 14:58:17
Ez a Batz papucs dolog micsoda? Olyan itt mint a "vadász"?
killerkaller 2018.09.22. 16:51:16
Nem vizes ügy, de a témához illik. A Nemzeti Hulladékgazdálkodási Zrt. ( nhkv.hu/ ) 2018-ra még nem számlázott, de egyeseknek fizetési felszólítást már küldött. Úgy tudom, hogy határidős számlázási kötelezettsége -15 nap- van a szolgáltatóknak is. 2018.09.22.
killerkaller 2018.09.22. 16:56:19
A posztban ezt többen félreértik.
killerkaller 2018.09.22. 17:03:49
Homár evergreen
Meridian74 2018.09.22. 17:18:16
Leooo 2018.09.22. 18:29:18
prakp 2018.09.22. 19:18:34
kolomparlole1114 2018.09.22. 19:19:05
prakp 2018.09.22. 19:24:28
molyos1 2018.09.22. 19:28:56
kolomparlole1114 2018.09.22. 19:31:40
kolomparlole1114 2018.09.22. 19:33:51
kolomparlole1114 2018.09.22. 19:40:34
Én nemhogy a kamatokat, de a jogos díj kifizetését is megtámadnám, hiszen egyszer már számláztak, és azt kifizette. Nem ő állapította meg az árat, hanem a vízmű, amit emberünk pedánsan kifizetett. Részéről a téma lezárva. Nem szabad hagyni hogy rálőcsöljék a vízmű saját hülyeségét! Legyen ez az ő tanulópénzük!
Egy ismerősömnek a rendőrség által lefoglalt (ex)lakása után akarnak már vagy 20 éve számlázni. Azóta se fogják fel hogy az Állami Vagyonkezelő a tulaj, náluk csöngessenek. Megoldás: le kell szarni, pereljenek, ha tudnak. Majd eltiltja a bíróság őket a további zaklatástól.
kolomparlole1114 2018.09.22. 19:48:25
Nekem az Intrum Justitia behajtócég akart megszűntetett net után havudíjat behajtani, úgy hogy a netszolgáltató ügyfélszolgálatán _személyesen_ szűntettem meg a szolgáltatást. Nyilván ilyet csak tartozás nélkül lehet. Erre fél-1 évvel később ezek hívogatnak hogy átadta nekik a szolgáltató a "tartozást", mikor fizetek. Mondom semmikor. Jogalap vagy valami? Hát a szolgáltató átadta... És ha én adok át egy 1000 milliárdos követelést Orbán Viktor nevére, azt is behajtják? Jogalap az ugyannyi, de hát ők úgyse vizsgálják, tehát behajtják ész nélkül? Mert akkor boltolhatunk. Szóval mondtam nekik hogy pénzt azt nem áll szándékomban fizetni, meg amúgy sincs, mert épp munkanélküli voltam, foglalható vagyontárgyam sincs. Kérdezte a dzsoni hogy akkor fél év múlva hívhat? Felőlem hívhat, akkor se lesz se kedv, se jogalap, de pénz talán, viszont azt magam is el tudom költeni. De ha neki jólesik, hát hivogasson. Azóta is hívnak, úgy 15 éve.
kolomparlole1114 2018.09.22. 20:02:09
Xezs7 2018.09.22. 20:06:51
kolomparlole1114 2018.09.22. 20:14:58
kolomparlole1114 2018.09.22. 20:16:06
kolomparlole1114 2018.09.22. 20:19:08
Leooo 2018.09.22. 20:41:29
0rdas 2018.09.22. 22:00:31
Xezs7 2018.09.22. 22:37:09
Xezs7 2018.09.22. 22:41:05
kolomparlole1114 2018.09.22. 22:44:41
kolomparlole1114 2018.09.22. 22:57:48
kolomparlole1114 2018.09.22. 23:00:46
kolomparlole1114 2018.09.22. 23:04:35
Nekem netszolgáltató sávszélt akart növelni, de nem tudott, mert nem bírta a szar rendszerük, erre vissza kellett váltani kisebbre, persze a nagyobbat számlázták ki mintha mi se történt volna. Persze azonnal emeltem a kagylót hogy ez mi a fasz.
0rdas 2018.09.23. 00:00:09
0rdas 2018.09.23. 00:01:48
0rdas 2018.09.23. 00:03:08
kolomparlole1114 2018.09.23. 09:33:47
Szóval senki ne vegyen telefon biztosítást, mert nem fizet a biztosító! különösen ne a Media Marktban, mert az ő biztosítójuk meg pláne nem fizet semmit!
Akit mégis belerángattak ebbe a felesleges pénzkidobásba, az jobb ha előre felkészül valami kamu sztorival hogy történt az eset, mert ha az igazat mondja, tuti ki fognak bújni a fizetés alól. A fedősztori egyetlen lényeges eleme, hogy a biztosító kifogáskeresésén átmenjen. Csaló biztosítók ellen csak ellencsalással lehet elérni a kötelezettségük teljesítését.
Xezs7 2018.09.23. 11:18:55
Xezs7 2018.09.23. 11:20:08
Xezs7 2018.09.23. 11:22:12
kolomparlole1114 2018.09.23. 13:28:40
kolomparlole1114 2018.09.23. 13:32:55
Mayerling 2018.09.23. 16:29:55
Fazakas László 2018.09.24. 05:24:47
Igaz, ez a mérési pont valójában egy hétvégi telek, a nem túlzott nagy vízfogyasztásával.
2 éve cserélték a mérőt, a régiben volt 5 M3, és még nekik állt feljebb, hogy - "mi van, lopom a vizet?". - Miután - mint említettem - ez egy hétvégi telek, nem értettem a célzást. Ha egész évben nem megyek ki, akkor logikusan egész évben nem fogyasztok vizet. Mit lehet ezen nem megérteni? A jelen mérőállásom 4 M3.
A nyár elején jött nekem egy értesítés, hogy majd jelentkezik időpont egyeztetésre a Vízművek óraleolvasója, mert ismét itt van a kötelező (szolgáltató általi) évi egyszeri fényképezéses mérőleolvasás. Most szeptember vége van, de még nem jelentkezett senki.
Igaz, az internetes mérőállás bejelentő oldalon viszont le van (volt) tiltva a felhasználói bejelenthetőség.
Tehát - variálnak ...
Aztán meg majd én leszek a hibás, hogy nem közöltem nekik a mérőállást!
Fazakas László 2018.09.24. 05:29:57
A becsülgetés többnyire becsület dolga, a Vízművek pedig már külföldi.
Így a becsület? ....
0rdas 2018.09.24. 08:57:31
homar-fan 2018.09.24. 09:24:36
Terézágyú 2018.09.24. 10:20:26
Mellesleg, azt írja: "A DBH-nál nagyon kedvesek voltak, kérvényezik helyettem a Vízműveknél a kamatmentes részletfizetést"
Na tessék.
"amennyiben nem engedélyezik 2500,- forintért lehet részletfizetést kérni.
Mármint kamatost, vagy milyet???
FDToth 2018.09.24. 11:33:53
Egyébként semmi sem jelent az évenkénti vízóraleolvasás, mert app-ban látni, hgy vállalat általi leovlasás, csakhogy ez nem garancia, hoyg a valósat olvasták le (ezt onna tudom h ellopták a vízórámat, rá pár napra jött a leolvasó és sikeresen leolvasta a semmit)
Terézágyú 2018.09.24. 12:29:50
"Egyébként semmi sem jelent az évenkénti vízóraleolvasás, mert app-ban látni, hgy vállalat általi leovlasás, csakhogy ez nem garancia, hoyg a valósat olvasták le (ezt onna tudom h ellopták a vízórámat, rá pár napra jött a leolvasó és sikeresen leolvasta a semmit) "
Igen, nekem is volt már olyan az elmüvel, hogy az illető, akinek le kellett volna fotóznia, és felhívtam, hogy mikor tud jönni másodszor, azt mondta, hogy nem jön, küldjem el nekik emilben és kész.
Kérdés, hogy jó-e nekünk ez a lazaság. Nekem akkor jó volt, mert nem kellett a leolvasót várnom, beengednem stb.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.24. 13:38:52
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.24. 13:43:01
0rdas 2018.09.24. 14:40:10
killerkaller 2018.09.24. 16:12:20
Az általános elévülési idő 5 év, ami közműveknél tudomásom szerint 2 év.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.09.24. 17:06:43
Balfredo Alfredo 2018.09.24. 19:05:40
Szerintem pont nem.
Még ha bukja is a dolgot, egy kevéssel hozzájárul, hogy a szolgáltató szolgáltatónak érezze magát, nem pedig hatóságnak.
Ha mindenki mindig mindent ráhagy a szolgáltatókra, akkor el fognak szemtelenedni. Most még csak egy kis összeget kér a részletfizetésért. Holnap kitalálja, hogy mindenki köteles a fogyasztástól függetlenül havi tízezer forint vanási díjat fizetni azért, mert víz egyáltalán van. Holnapután meg bevezeti a vízipari szerkezetátalakítási támogatást, másnéven vízfillért.
Elismerem persze, hogy hősnek lenni nem hálás feladat. Ezzel együtt minden vitatott helyzet megér annyit, hogy az ügyfél írásban benyújtson egy panaszt.
Terézágyú 2018.09.25. 08:36:09
"Ha mindenki mindig mindent ráhagy a szolgáltatókra, akkor el fognak szemtelenedni."
Mint a derék magyar állampolgárok, akik rájöttek, hogy senki nem ellenőrzi, hogy rágyújtanak-e a buszmegállókban ezért simán megteszik???......
"Most még csak egy kis összeget kér a részletfizetésért."
Nem vagyok nagy szakértő az ilyen ügyekben, de tudtommal a részletfizetésben MINDIG ez a pláne, hogy részletekben TÖBBET fizetsz összességében, mint ha egyben befizetnéd...
"Még ha bukja is a dolgot, egy kevéssel hozzájárul, hogy a szolgáltató szolgáltatónak érezze magát, nem pedig hatóságnak."
Ilyen az, amikor állami kézben van a szolgáltató... Ez politikai ügy valójában.
Balfredo Alfredo 2018.09.25. 18:05:51
A részletfizetés esetében kezelési költség (vagy bármilyen egyéb összeg, kamat) akkor lehet indokolt, ha az ügyfél hibája miatt nem történt meg a számla kiegyenlítése. Amennyire az eredeti posztból látni lehet, pont nem ez a helyzet. Konkrétabb véleményezéshez több körülményt kellene ismerni, például a szolgáltatási feltételeket. Ha utóbbiban netán az van leírva, hogy a szolgáltató szükség szerint, de legalább négy évente bocsát ki számlát, akkor a három év késedelem papírforma szerint rendben van.
A szolgáltatókkal meg nem az a baj, hogy állami tulajdonúak vagy sem. Az a baj, hogy a többségük sz@rul végzi az adminisztrációt. Maguk a szolgáltatások többé-kevésbé rendben vannak, nem hallottunk többhetes áram/gáz/víz/szemétszállítási kimaradásról.
Terézágyú 2018.09.26. 08:44:29
"Hozzászólásomat úgy kezdtem, hogy "szerintem...", ezzel kiemelve, hogy egy véleménynek adok hangot."
Nos, akkor olvasd vissza az én kommentemet (vagy amit idéztél belőle): én is leírtam, hogy "szerintem" (ha neked ez a szó annyira számít)...
"Nem tudom, hogy jött ehhez a dohányzás meg a politika."
Hát, aki akarja, az érti az összefüggéseket...
"A részletfizetés esetében kezelési költség (vagy bármilyen egyéb összeg, kamat) akkor lehet indokolt, ha az ügyfél hibája miatt nem történt meg a számla kiegyenlítése."
Tudtommal minden ilyen részletfizetési dolognál TÖBBET kell fizetni. Hogy kezelési költség, vagy milyen címen, az tulajdonképpen mindegy.
"A szolgáltatókkal meg nem az a baj, hogy állami tulajdonúak vagy sem. Az a baj, hogy a többségük sz@rul végzi az adminisztrációt."
Érdekes, a legtöbbjük azóta, hogy kifejezetten állami kézbe kerültek/összevonódtak egy mamutcéggé stb. De ez bisztoss véletlen.
"Maguk a szolgáltatások többé-kevésbé rendben vannak, nem hallottunk többhetes áram/gáz/víz/szemétszállítási kimaradásról. "
Ha nem hallotTUNK, akkor minden rendben van.
Az állammal is.
Balfredo Alfredo 2018.09.26. 17:55:10
Ha valaki részletekben fizet, akkor a szolgáltatót kár éri, mert később kapja meg a pénzét. Így alapesetben érthető, hogy részletfizetéskor "valamivel többet" kell összeségében visszafizetni.
Ha a részletfizetés kérdése olyan kontextusban merül fel, hogy a szolgáltató késlekedett a számlával, regisztrációval, bármivel, akkor a szolgáltató eleve pénzt bukott saját bénázása, azaz a számla késői kiállítása miatt. Ha az ügyfél a számlát egyben kifizeti is, ez a veszteség mindenképpen veszteség. Azt kifejezetten pofátlanságnak tartom, hogy ha ilyen esetben az ügyfél részletfizetést kér, akkor a szolgáltató mindenféle trükkös pluszköltség felszámításával próbálja az ügyfelen behajtani az elmaradt veszteséget.
"Érdekes, a legtöbbjük azóta, hogy kifejezetten állami kézbe kerültek/összevonódtak egy mamutcéggé stb."
Ebben bizonyára igazad van. Ha úgy tetszik, ilyen dolgok révén tolakodik be a politika a hétköznapokba, akár akarjuk, akár nem.
Mindazonáltal, ha rendben menne a szolgáltatás is, meg a számlázás is, a fenét sem érdekelné, hogy állami cégről van szó vagy pedig az Ótvar & Co. vállalatról.
"Ha nem hallotTUNK, akkor minden rendben van."
Te személyszerint hallottál, vagy minek tudható be a kiemelés? Ha hetekig nem lenne valahol szemétszállítás vagy gáz, akkor az előbb-utóbb kitudódna. Legfeljebb nem az állami sajtóból.
Terézágyú 2018.09.28. 09:33:29
index.hu/belfold/2018/09/27/29_kukasautobol_17_nem_tudott_kigurulni_tegnap_reggel_a_garazsbol/
Ja, tudom, azt fogod mondani: ez nem HETEKIG tart!!! :)))
Balfredo Alfredo 2018.09.28. 16:17:31
"Ja, tudom, azt fogod mondani: ez nem HETEKIG tart! :)))"
Nem mondok ilyet!
Korábbi hozzászólásomban az szerepelt, hogy hetekig tartó ellátási zavarról nem hallottunk. Ez nem a szolgáltatók melletti kiállás akart lenni, hanem csupán a helyzet jellemzése. A megállapításomban explicite benne van egyrészt, hogy rövidebb kimaradásról már hallottunk, másrészt az is, hogy lehetett hosszabb kimaradás is, csak nem tudunk róla.
Az idézet hírrel minden megdőlt: a kimaradás több hetes. Az állami szemetes cég eddig csak számlázni nem tudott rendesen (ez külön poszt témája volt), mostmár szállítani sem tud. A hír egyelőre a zöldhulladék (és nem a házi szemét) szállítási zavarairól szól és egy kormánykritikus hírportálon jelent meg. A kormánypárti sajtó bizonyára másképp tálalja majd a dolgot és ismerteti az olvasókkal, hogy épp a hír megjelenésének napjával módosult a zöldhulladék szállítási rendje: ezentúl ritkábban viszik el, így itt és most tulajdonképpen nem is kell elszállítani :-D
Balfredo Alfredo 2018.10.08. 16:57:49
Balfredo Alfredo 2018.10.26. 13:45:02
Balfredo Alfredo 2018.10.27. 12:45:05
De fő az, hogy minden rendben van a céggel is meg a szállítással is!