Tékozló Homár

Mekk Elek, a buszkarbantartó

2018.06.01. 14:52 | Homár Hilda | 30 komment

_91f494bca0de0daf0dad28ad82fbb25f2aff777a81fbc785d0_pimgpsh_fullsize_distr.jpg

Elsőre képrejtvénynek tűnhet a fenti fotó, pedig valójában a magyaros csavaros észjárás és lelemény nemzetközi szinten is elismerésre méltó There, I Fix It díjas alkotását ábrázolja, ami a poszt alján kicsit más fényviszonyokkal állókép verzióban is kiélvezhető, élőben pedig Szegeden lehet belefutni.

Tisztelt DAKK Zrt!

Levelemről másolatot kapnak a sajtó, valamint a felügyeleti szervek.

A szegedi 90-es buszon zajló furcsa beszélgetésnek voltam fültanúja a mai nap 16 óra előtt, a DAKK Zrt helyi telephelye előtt. A busz egyik ajtaja nem működött, a legkisebb mozgatásra kinyílt, bezárt. A buszvezető szerelőt vagy pótlást kért, mivel ez így balesetveszélyes, ha valaki nekidől az ajtónak akkor az kidől. A diszpécser viszont a kérést visszautasította, és az ajtó rögzítésére tett kísérletet javasolta. Tekintve, hogy ezt több megállón át javítani kellett, a rögzítés nem volt igazán megbízható, stabil.

Ha valaki "nekidől" az ajtónak, bármilyen okból, akkor a bizonytalan kitámasztás nem jelent elegendő rögzítést. A javítgatott rögzítés miatt a busz jelentős késést is szedett össze. A végállomáson a buszvezető egy másik busz vezetőjétől kapott egy deszkát. Az, hogy Volán székház előtt közvetlenül sem tudnak olyan eszközt kijuttatni a buszra, ami legalább a "PET palack, mappa, füzet, tábla" kombinációnál jobban rögzíti az ajtót és ilyen mértékben balesetveszélyesek a buszok nem fér bele.

Olvasson tovább!

"Több mint 1 millió forint állami támogatástól estünk el az Unicredit Bank ügyintézője miatt"

2018.05.31. 13:56 | Homár Hilda | 25 komment
shutterstock_65729047.jpg

A 3 éve bevezettt CSOK, vagyis a családok otthonteremtési kedvezménye irtóra felpörgette a lakáspiacot. Bár igénybevétele viszonylag korlátozott körnek lehetséges csak, de pár hónapja lazítottak a szabályzásán (kevesebb papírmunkával, gyorsabban, könnyebben lehet megkapni), így biztosan sokan fognak ebben is gondolkodni. Nem csak nekik érdemes elolvasni levélírónk szomorú, tanulságos történetét.

Kedves Homár,

A sztorink talán nem egyedi, de remélhetőleg nem is mindennapi. Azért írok ide, mert szeretném, ha a hozzánk hasonló cipőben járók nem követnék el ugyanazt a hibát, amit mi. Az állami támogatás, amivel mi rosszul jártunk, még 2019. december 31-ig igényelhető, így még sokan megégethetik magukat.

Történetünk 2017 januárjában kezdődött és nagyjából egy héttel ezelőtt ért véget a Pénzügyi Békéltető Testület egyik tárgyalójában. Tavaly év elején házépítésre adtuk a fejünket. Az egyre emelkedő ingatlanárak és a lakásfelújítási költségek égbe szökésével úgy tűnt, még mindig jobban járunk egy nem túl nagy ház megépítésével. Az állami támogatások (CSOK, ÁFA visszetérítés) és az induló tőkénk mellé szerencsénkre csak egy kicsi hitelt kellett felvennünk. Azon kevés emberek közé tartozunk, akiknek szinte nem volt gondja az építkezéssel. Annál több a banki ügyintézéssel, vagyis inkább azzal, amit annak merészel hívni az Unicredit székesfehérvári bankfiókja.

Olvasson tovább!

"Maga hozta el a polccímkét??? Ez volt az első hibája!"

2018.05.30. 11:40 | Homár Hilda | 132 komment

auchan.png

Az alábbi beszámoló alapján a Savoya Parkban működő Auchan munkatársainak rém határozott elképzelése van a megfelelő vásárlói magatartásról, és az esetleges véletlen vagy tapasztalatlanságból fakadó kilengéseket nem restek  a helytelenül viselkedők orra alá dörgölni akár többszörösen is. Az elvárások pedig nemcsak sokfélék, de kiszámíthatatlanul változnak is. Például amíg a pénztáros visszaszalajtja a vevőt a polchoz, de nem kéri el a bizonyítékként szolgáló árcetlit, addig az ügyfélszolgálat irgalmatlanul leteremti a cetliszorongatáson kapott vevőt. Kedves Auchan, kicsit több konzekvenciát. Vagy csak simán emberi hangnemet. És főleg pontos árfeltüntetést.

Kedves Homár!

Kicsit belémakasztotta ma az ideget az Auchan nevű francia hiperszupermarket. Történt ugyanis, hogy vásároltam 2db 1 literes Mobil Classic 5W40 típusú motorolajat, mert láttam, hogy a 2189 forint helyett most épp csak 1490 forintba kerülnek. Mondom szuper, úgyis kell majd a kocsiba, úgyhogy megveszem.

Odaérve a kasszához szomorúan tapasztaltam, hogy a hölgy mikor beütötte az olajaimat a gépbe akkor már 2189 forint volt az áruk, amit ott a helyszínen szóvá tettem a hölgynek, aki azt mondta, hogy szaladjak vissza, nézzem meg biztos jó olajat vettem-e. Persze visszamentem, és mivel úgy is két polccímke volt fent az akcióról, az egyiket - mintegy bizonyítván az igazamat - odavittem a kasszához, és megmutattam a hölgynek. Ő azt mondta, hogy semmi gond, fizessem ki nála a teljes árat, és menjek oda a vevőszolgálathoz, ott majd visszaadják a különbözetet.

Olvasson tovább!

Mai kreatív: barkács kaktuszvirág a Praktikertől

2018.05.29. 13:49 | Homár Hilda | 20 komment

33600796_1716093141808176_5054459106119647232_o.jpg

"Eh, itt van ez a ronda, bibircsókra emlékeztető, szúrós kaktusz, hát ezt az életben nem adjuk így el. Fel kéne dobni kicsit valamivel. Mondjuk egy szép szalag? Kár, hogy csak karácsonyi van. Legyen inkább néhány kis virág! Na, ugye hogy mindjárt más!" - ez így mehetett? Vagy hogy születik egy ilyen megoldás vajon?

Kedves Homár!

Vettem egy szép virágzó kaktuszt a zalaegerszegi Praktikerben. Ugye de csecse? Nem volt odaírva, hogy a virág illusztráció, pedig az. Szalmavirág és ragasztó tartja. Pénztártól való távozás után, persze, addig nem is gondoltam, hogy a virág valódiságát is ellenőrizni kellene. Ám látjátok feleim, kell!

Üdv:

Horváth Károly

"Egy másik majom, aki az Edigitaltól vett TV-t online, és nem próbálta ki"

2018.05.28. 10:30 | Homár Hilda | 101 komment

shutterstock_350577482.jpg

Hibáink fel- és beismerése valamint az önkritikára való hajlandóság a személyiségfejlődés alapkövei, ezért kár, hogy nem minden embertársunk bír ezekkel a képességekkel. Nem így József, aki egy erőteljes önlemajmozással indítja levelét csak azért, mert nem bontotta ki a futár jelenlétében az átvett csomagot. József! Ne ostorozd magad, hetente több ilyen levél jön. Ami azt jelenti, nem vagy egyedül. És, hogy mi sem írtunk még eleget a webshopos rendelések átvételéről. 

Egy másik majom aki az Edigitaltól vett TV-t online és nem próbálta ki...

Kedves Homár!

Sajnos miután megtörtént a baj, azután tudtam meg milyen problémák vannak az Extreme Digitalal és a futáros kiszállításokra milyen szabályok vonatkoznak...

Március 28. -án rendeltem egy Samsung 55MU8002- es TV készüléket, kamatmentes részletre, még aznap feladtam a hitelhez szükséges papírokat és vártam az egyeztetésre kiszállítással kapcsolatban.

Én közben lebetegedtem és vissza vonultam vidékre édesanyámhoz lábadozni. Nagy meglepetésemre,  Április 10.-én kaptam egy emailt, hogy a megrendelésem átadásra került a futárszolgálatnak.... Semmi telefonhívás, semmi kiszállítási dátum egyeztetés??? Most komolyan elvárják 2018-ban, hogy feladják a csomagot random nap, aztán majd lesz valami? Bejelentem a munkahelyemen, hogy holnap nem jövök mert csomagom jön, vagy visszarohanok nyaralásról?

Olvasson tovább!