No more benzinkút, no more para és no more büntetés, csak a suhanás közben megváltott autópálya-matrica! Ugye milyen jól hangzik? Nagy kár, hogy a Simple (az OTP mobilfizetős alkalmazása) 3 ígéretéből csak az első 2 volt igaz, ami olvasónknak 30 ezer forintba és egy kicsit stresszesebb szülésébe került. Pénzügyi kérdésekben jártas tanácsadónk, Kiszámoló Miklós szerint, "ha a kedves levélírónak van kedve hozzá, keresse az igazát a Pénzügyi Békéltető Testületnél, valószínűleg neki adnak igazat."
Kedves Hilda!
30 ezerre szívatott meg az OTP Simple Pay appja
Egy szép augusztusi vasárnap délután rutinosan megvettem a pályamatricát az OTP Simple Pay alkalmazásán keresztül és a sikeres tranzakcióról azonnal smst is kaptam a bankomtól, hogy a kreditkártyám megterhelték. Később jött a meglepetés, miszerint autópályamatricánk nem volt, ezért a NÚSZ négyszer 14.875 Ft. pótdíj megfizetésére kötelez. Itt 8 hónapos terhes voltam és már rohadtul csak ez hiányzott. Nem csak a pénztárcámnak hanem úgy az idegállapotomnak is.
Első lépésben megnyitom az appot és érdekes módon nyoma sincs az adott tranzakciónak. Hirtelen azt gondoltam hallucináltam hiszen olyan nincs, hogy egy tranzakció eltűnjön az appból (egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozom és ez nem csak fejlesztői, de jogi szemmel is több mint aggályos). Az smseimet megnyitva viszont látom, hogy ott az sms a banktól, amiben az egyenlegem terhére levonták/zárolták a pályamatrica díját – Simple M megjelöléssel.
Felhívtam a Simple Pay ügyfélszolgálatot ahol azt a a tájékoztatást kaptam, hogy valóban volt ilyen tranzakcióm (rendszám, időpont etc stimmel) de sajnos még "nyitott", (ennek jelentését nem tudták megmagyarázni), levonás nem történt, valóban nincs matricám, a büntetés jogos. WTF?
A Simple Pay képviselője szerint "a banki sms nem garancia semmire", NEKEM kellett volna a netbankban megbizonyosodnom róla, hogy valóban sikeresen levonásra került az összeg. (Itt jött az első összehúzódás). Nem értette a különbséget a zárolás/levonás között ami még OTP-s mércével mérve is amatőr. Arra sem tudott válaszolni, hogy ha ŐK látják a tranzakciót a “rendszerben” akkor én mint user miért nem látom ugyanazt. A tranzakció idején az app sikert jelzett amit az is megerősít, hogy a banki zárolás megtörtént. Később viszont a tranzakció összes nyoma eltűnt az appból.
Leültem, bevettem egy magnéziumot és írásba vetettem a képtelenséget amit állítottak. Az előző amatőr kifogást módosították. Gyenge kezdés után erős visszaesés:
“Nyilvántartásunk felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a 2018. augusztus 26-án 16:45-perckor e-matrica vásárlást kezdeményezett. Az alkalmazásban a vásárlás indítását követően nem választotta ki a fizetési módot, így a matrica díját nem vontuk le a számlájáról.”
WTF?? Ha szerintük nem választottam fizetési módott akkor
1) hogyan jutottak a kártyaadataimhoz
2) hogyan zárolhattak azon sikeresen?Visszamentem még 5 kérdéssel. Tudom…tátott szájjal a f@szerdőbe. És lőn. Aznap, amikor az immáron utolsó válaszuk megérkezett megszültem. True story. (Mindketten jól vagyunk, ezt a levelet már itthonról írom).
A válaszuk:
“a sikeres matricavásárlásról az alkalmazásban a „Vásárlásaim története” menüpontban van lehetősége meggyőződni” illetve, hogy “Bank által küldött SMS értesítés, nem minősül sikeres vásárlásra vonatkozóan bizonylatnak tekintettel arra, hogy az a zároláskor küldi meg a számlavezető bank”.
Vagyis magyarul: Mennyi tíz? Mi tíz? Mi mennyi? Költői kérdéseim: mi történhet zárolás és levonás között ami miatt a tranzakció sikertelen lehet ÉS a felhasználó hibája illetve hogy miért csak a sikeres tranzakciókat látja a felhasználó a sikertelent miért nem amikor ŐK látják??
Nyilván én is hibáztam, mert egyrészt naívan azt gondoltam, hogy ha sikeresen zárolták az összeget a kreditkártyámon akkor rajtam már nem múlik semmi, én mindent megtettem a szerződésszerű teljesítésért tehát tőlük is elvárhatom ugyanezt. Másrészt meg OTP? Megérdemlem!
Időközben a NÚSZ 2 bírságot elengedett így mindössze 30 ezerbe fájt nekem a fenti sztori.
Persze azért remélik, hogy “a jövőben elégedetten veszem igénybe szolgáltatásaikat”. Hát ugye, most, hogy kismama vagyok, rohadtul ráérek screenshotolni meg vásárláskor leellenőrzi a tranzakciótörténetet, a vásárlást igazoló emailt, letölteni a nyugtát, meg majd jövő héten a netbankot is leellenőrzöm 2 szopi közt egy harmadikat keresve, hogy meggyőződjek róla, hogy Ők végre tudtak hajtani egy ilyen satuegyszerű műveletet mint egy matricavásárlás. Ja nem.
Helga
UPDATE jan.10.
A posztot természetesen elküldtök a bepanaszolt Simple-nek, és megkérdeztük, hogy
- történt-e valami hiba a panaszkezelésben a eírtak alapján
- ha nem,hogyan tudják a Simple alkalmazás használói megelőzni, hogy a hasonló helyzetbe kerüljenek, mikor lehetnek biztosak abban, hogy van matricájuk vagy kifizettek valami szolgáltatást?
Az alábbi választ kaptuk:
A Simple by OTP alkalmazáson keresztüli matricavásárlásokban az OTP Mobil partnere a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) Ennek megfelelően a folyamat során az alkalmazásban kezdeményezett matricavásárlás összegét az OTP Mobil zárolja, és az igénylést továbbítja a NÚSZ felé. A tranzakció akkor minősül sikeresnek, amikor a NÚSZ jóváhagyja az igénylést és megküldi a kért matricát. Az addig csak zárolt összeg ekkor kerül levonásra, így ez minősül a vásárlás pillanatának. A vásárlás sikerét a Simple rendszerétől kapott e-mailes visszaigazolás jelzi, valamint a megvásárolt matrica megjelenik az alkalmazás „Matricáim” menüpontjában is.
A hasonló kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk vásárlóinknak, hogy minden esetben várják meg az e-mailes visszaigazolás érkezését, illetve ellenőrizzék matricájuk megjelenését az alkalmazásban. Amennyiben ez néhány percen belül nem történik meg, keressék bizalommal ügyfélszolgálatunkat, ahol munkatársaink készséggel állnak felhasználóink rendelkezésére.
Az OTP Mobil csapata
Darth Revan 2019.01.09. 16:49:33
KaTe 2019.01.09. 17:32:48
Ez akkor ennyi is lenne. A posztoló nem várta meg, hogy az app visszaigazolja a sikeres vásárlást. Ez amúgy 8 hónapos terhesen valahol érthető is. Meg az is, hogy ilyenkor már nem nagyon kellene vezetni. (ha már a posztoló úgy is megemlítette..)
Quuuziii 2019.01.09. 17:57:21
Dezsike 2019.01.09. 18:00:59
nagyzee 2019.01.09. 18:20:36
cmx85s 2019.01.09. 18:48:18
Maradok a weboldalon vásárolt matricánál, amiről rögtön e-mailt is kapok. Üsse kavics, ha adnak valamit érte, akkor megveszem a matricát a benzinkúton, tankoláskor, vagy valamelyik multinál - van a kezemben cetli a vásárlásról.
Tudom, digitális dinoszaurusz vagyok, és sikeres ember nem lehetek!
juhaszvik 2019.01.09. 18:57:25
a történet ennyi. pontosabban csak a levélíró hibázott. egy tranzakció sok minden miatt megakadhat, mint ahogy a futár elakad a forgalomban vagy a boltos elmegy pisiszünetre.
a levélíró nem kapott visszajelzést arról, hogy van érvényes matricája, ennek ellenére autózott a pályán.
a kisbabához gratula. sok egészséget az egész családnak.
kamushamus 2019.01.09. 21:46:02
MrZed001 2019.01.10. 00:37:19
1, parkolásnál ok, hogy zárolja max összeget, mert ki tudja mennyi lesz ... de pálya matrica vásárlásnál miért nem leemeli a fix összeget az OTP és kész ?
2, hol a hibakezelés? Ha nem sikerült a felesleges 2 körös foglal+levon megoldásuk, akkor miért nem üvölt, villog, csilingel egyszerre az a K. alkalmazás, hogy "HIBA VAN, ELQRTUK GYEREKEK, visszavontuk, légyszi csináld újra !" ?!
Ez azért így elég amatőrnek tűnik, olyan hibákkal amiket kb frissen végzett egyetemről szalajtott 1.0 kóderek követnek el.
Szóval, ezért bizony a felelősség teljesen az OTP térfelén van. A legelemibb fejlesztési szabályokat hágták át/meg, amivel anyagi és erkölcsi kárt okoztak az ügyfélnek.
Amcsiba már szállnának a millió dolcsis kártérítési perek ... jogosan.
LKerekes 2019.01.10. 04:19:09
Itt is lehetne.
De ahogy én ismerem sok eseten keresztül a magyar "panaszkodókat" bizony 100 esetből 98-ban kiderül, hogy "nem egészen úgy történt". Ez nem jó, mert néhány jó kis kártérítés kifizettetése egy szolgáltatóval csak javítana a dolgokon.
Ugyanakkor tapasztalatom szerint, ha tényleg csont nélküli az eset, akkor a szolgáltató helyrehozza a hibáját . Nem mondom, hogy első szóra, de a harmadikra igen.
Én immár 75-ön túl fentartással kezelem ezt a "pénzforgalmazást", pedig a számítástechnika volt a szakterületem. Az emberek azt hiszik, hogy minden csak értük van, a kényelmükért, a kedvükért. Pedig......Mit gondoltok miért hatalmas milliárdos nyereséget termelő ez a pénzügyi iparág?
De odafigyeléssel és nem feltétlen bizalommal ki lehet védeni vagy elkerülni a veszteség nagyrészét.
A panaszosnak: ha tényleg van kinyomtatható nyoma a fizetésnek, a levonásnak, visszajelzésnek, akkor én jogi útra terelném.
De.
Csak egy példa: Hiába rendelem meg a mozijegyet neten, hiába fizetem ki a pénztárnál és hivatkozom erre , a jegyszedő csak akkor enged be, ha a kezébe nyomom a jegyet.
zuhanorepulesss 2019.01.10. 08:28:21
Sokszor parkolok belvarosban mobilrol, kod, rendszam beut, sms megjon, nyugodt vagyok.
Azzan egyszer kod rendszam beut, telefon zsebbe, rezges, sms megjott. Intezem a dolgaim, megyek vissza, mikucsomag. Wtf? Nezem smst, az jott, h a mobilparkolas akadal,ba utkozott, fizessen kape az automatanal. Ha megnezem, nem kell csekket fizetnem. Tanulopenz, azota ellenorzom. Tudom, nem vigasz, de a Te penzed csak Neked fontos.
Terézágyú 2019.01.10. 09:11:47
"Ez azért így elég amatőrnek tűnik, olyan hibákkal amiket kb frissen végzett egyetemről szalajtott 1.0 kóderek követnek el."
A programozókat má lehet...? De jó :)
Terézágyú 2019.01.10. 09:15:30
- mennyire más nyelvet beszélnek a banki ügyfelek és a bankok (mint a minapi példában: az egyik azt mondta: "sikeres fizetés" volt, a másik szerint csak "zárolás" történt stb.) Ku*rvára kellene egy közös nyelv (ebben is).
- milyen klassz dolog ebben az országban a készpénzmentes pénzforgalom, megjött a kedvem, hogy átálljak rá!!!!
Terézágyú 2019.01.10. 09:41:18
Pószter, ha valamit ellenőrizni KELL, akkor azt tedd meg, akkor is, kiskutyád van, akkor is ha várandós vagy, akkor is, ha kismama, akkor is ha nyugdíjas, akkor is ha háromműszakos dolgozó.
A boltba se mondhatod, hogy nem ellenőrzöd a visszajárót, mert "nem érsz rá"...
Vagyis hát, mondani mondhatod :)
szekertabor · provo.blog.hu 2019.01.10. 10:24:08
Secnir 2019.01.10. 11:12:48
1. megbízott az OTP-ben
2. megbízott egy olyan app-ban, amit nem ő írt.
Nancsibacsi 2019.01.10. 11:22:02
2. Azért vegyük észre hogy nem 5 perccel a nem sikerült vásárlás után büntették meg, hanem 4 alkalommal - ami nálam azt jelenti, hogy az otp appja amikor rendelkezésére állt a zárolt összeg, a matricaosztó gép is megjavult, nem kísérelte meg újra a vásárlást.
Ha én fejleszteném a zótépé appját, ezért a két felfedezett hibáért simán kifizettem volna azt a 30ezret - szabály ide vagy oda.
Terézágyú 2019.01.10. 11:26:49
"Ha én fejleszteném a zótépé appját, ezért a két felfedezett hibáért simán kifizettem volna azt a 30ezret"
Szerinted ilyen tényleg létezik ebben az országban? Hogy fizetnek a szoftvercégek a hibák megtalálóinak??? Eleve: hogy elismeri a (szoftver)cég, hogy hibák vannak a termékében?????
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 11:27:15
Én nem értem miért kell ezekkel a mindenféle szolgáltatókkal szívni. Egyrészt drágább, másrészt, aki matricát vesz, az elengedhetetlen hogy egy benzinkútra be ne térjen időnként. Onnan meg úgyse jön el, a papír alapú visszaigazolás nélkül, vagy hát a fene tudja...
KaTe 2019.01.10. 11:27:27
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.01.10. 11:29:24
KaTe 2019.01.10. 11:32:10
"Előfordulhat, hogy valaki abban a biztos tudatban hajt fel a fizetős szakaszokra, hogy neki érvényes matricája van, miközben a matrica lejárt, nem megfelelő kategóriájú stb. Ilyen esetekre az államtól – valljuk meg őszintén – szokatlan módon méltányos elbírálást kérhet a megbüntetett személy. Az állam ugyanis jóhiszeműen feltételezi, hogy aki többször is jogosulatlan útszakaszt használt, nem szándékosan akart szabálysértést elkövetni, hanem pusztán tévedett. Ilyen esetekre kérhető, hogy a szabály megsértőjének legfeljebb két pótdíjat kelljen megfizetnie."
Terézágyú 2019.01.10. 11:36:50
Tehát ha valaki kétszer felment az autópályára fizetés nélkül, az felmehet többször is, legfeljebb majd kéri, hogy csak két alkalom miatt fizethesen...?
KaTe 2019.01.10. 11:41:16
Szarazkoro 2019.01.10. 13:18:08
vanek ur 2019.01.10. 13:32:13
Ugyanez igaz vonatjegyre, repülőjegyre, színházjegyre: amíg nem jön meg a jegy, addig nincs jegyünk. Függetlenül attól, milyen sms jön a banktól.
ariel1 2019.01.10. 14:05:23
cmx85s 2019.01.10. 14:15:40
Ebben az esetben nem volt visszajelzés a sikeres vásárlásról.
És a programozók sem tudnak csodát tenni, ha a kommunikációban van hiba, akkor a vásárlás nem lesz sikeres. És pont ezért zárolja csak a bank a pénzt, és nem terheli rögtön. Ha sikertelen volt a vásárlás, a zárolt összeget pár nap után elengedik.
kohlhaas mihály 2019.01.10. 14:16:22
Nick-son 2019.01.10. 14:21:13
Valami nem jó, nem sikerült kiegyenlíteni a matrica árát, csak jelezni kellene a nyomorult felhasználónak nem? Hisz pont a kiegyenlítés az alkalmazás funkciója, főleg ha zárolták is amiből lehetne.
Én beadnám a pénzügyi békéltető testületnek. Nem is csak a pénzért, hanem javítsanak is az alkalmazáson, ki tudja mennyien jártak így.
kohlhaas mihály 2019.01.10. 14:40:36
Az nem fordul meg senki fejében, hogy az OTP is meg NÚSZ is lehetett volna toleránsabb és nagyvonalúbb, mert nyilvánvaló, hogy az ügyfél jóhiszeműen járt el? Jönnek itt sokan hülye példákkal, a kézbe kapott blokkal stb. Csak éppen megfeledkeznek arról, hogy nem mindenki IT szakember.
chili wili 2019.01.10. 15:57:07
"csak a suhanás közben megváltott autópálya!" "OTP mobilfizetős alklamasa" "3 ígéreteiből" "amit olvasónknak 30 ezer forintba [...] került."
KaTe 2019.01.10. 18:03:51
Amúgy ha a posztolónak nincs beállítva az sms értesítés, tehát nem kapott volna semmilyen értesítést, visszajelzést, akkor is elindult volna?
Ha nem vagyok IT szakember, de látom, hogy valami nem stimmel (nem kapok visszaigazolást a szolgáltatótól) akkor bepötyögöm az amúgy éjjel-nappal hívható ügyfélszolgálatuk telefonszámának egyikét és megkérdezem, hogy mizu.
kohlhaas mihály 2019.01.10. 18:41:29
lcsaszar 2019.01.10. 20:07:49
FDToth 2019.01.10. 20:25:30
Ettől függetnelül - ha a poszotl tudj abizonytani, hogy törént levonás - akkor ezt a simple-nek és a NÜSZ-nek sokkal méltányonyossabn kéne megoldani. nem azért, de pár ezer ft-ot elengedni - ha lehet bizonytani a trazazakciós - nem a világ, sokkal előrébb leszenk vele, mintha hárítanak es semmit sem ismernek be,
akakukk 2019.01.10. 20:47:40
akakukk 2019.01.10. 20:48:46
akakukk 2019.01.10. 20:55:18
Kepan 2019.01.10. 21:11:22
Tessék megérteni és megtanulni, hogy:
1. Vásárolni bármit, bárhol, bármivel (kártya, app, kp) csak tudatosan, az "Azt hittem, hogy..." senkit nem fog meghatni. Nyilván ez nem azt jelenti, hogy mindig olvassunk el 5-10 oldalas ÁSZF-eket, de mondjuk pont egy ilyen matricavásárlásnál azért illene tudni, hogy mit kell nézni az appnál a matrica meglétét illetően. Ezen nincs mit pörögni.
2. Erkölcsileg tekintve a sértettünk nemodafigyelése (mert mondjuk tényleg ne várjuk már el, hogy 8 hónapos terhesen mindenre gondoljon) enyhítő körülménynek tekintendő, és az OTP állásfoglalása (látszik a tranzakció indítása) alapján én a bírságot az egyedi elbírálás lehetősége révén teljesen elengedtem volna.
3. A Simple is hibázott (itt jegyzem meg, hogy ez nem maga az OTP Bank, csak egy leánycég), mivel szerintem egy meghíúsult vásárlás az applikációban (főleg olyan, amelynél pénzbírság következhet) úgy kéne jelezze a júzernek, hogy figyumá, nem nyert, próbáld újra, vagy valami komolyabb értesítő. Én az appot lassan 1 éve használom még csak, egyelőre mobiltárcának, ott viszont egy meghiúsult vásárlás esetén (jellemzően valamilyen paypass-os kávéautomata stb) rögtön megnézem a Vásárlásaim története pontban, hogy levonta-e, illetve nem egyszer volt már, hogy "storno"-t kaptam, vagyis nem loptak meg 200 forinttal (sem).
4. Direkt utolsó: Kapitalizmus van... hacsak nem kezdünk el "rinyálni" valami miatt, a büdös életben nem lesz igazunk senkinél, mert nekik az a jó, ha az ember kussol és fizet. Szóval én is megpróbálnám a jogi lehetőségeket. Persze csak egy ügyvéddel mögöttem.
Ja és sok boldogságot a babának!
l. 2019.01.10. 21:27:30
950 forintot számított fel mint "kényelmi díj"......
először csak pislogtam mint hal a szatyorban, hogy meeeeeeennnnyyyyiiiiii ???
és akkor persze megy a lózung az elektronikus fizetés elterjesztéséről
utoljára vettem benne bármit is, elmegy az otp a picsába.....
BéLóg 2019.01.10. 21:31:58
DeadEnd · http://dend.blog.hu/ 2019.01.10. 21:37:33
"Csak egy példa: Hiába rendelem meg a mozijegyet neten, hiába fizetem ki a pénztárnál és hivatkozom erre , a jegyszedő csak akkor enged be, ha a kezébe nyomom a jegyet."
Hát nem egészen. Simple-lel veszel mozijegyet, NEM a pénztárnál fizeted ki - mert már kifizetted -, NEM nyomod a kezébe a jegyed- hiszen nincs papír alapú jegyed-, hanem a telódat mutatod a "jegyszedőnek" (beengedést végző alkalmazottnak).
pirpap 2019.01.10. 21:55:06
Rot 2019.01.10. 22:13:49
kohlhaas mihály 2019.01.10. 22:29:09
www.parkl.net/?gclid=CjwKCAiA99vhBRBnEiwAwpk-uOXKBhBS6foTpvP53N3fM_GMAJ2tdy4FaXcMBHj4BCSIyUF_UCFfVRoC4PEQAvD_BwE
Hamarosan közterületi parkolásra is használható az app.
The Good Boy 2019.01.10. 23:02:19
The Good Boy 2019.01.10. 23:30:48
De ezek során én is találkoztam egyszer problémával, igaz, szerencsére nem került sokba.
egy parkolásnál a kiválasztott parkolási zóna helyett egy pesti zónát adott be. hibáztam abban, hogy nem néztem utána, hogy a 200 ft-os óra helyett, miért 350 ft-ossal kalkulál, amikor abban a városban nincs ilyen tarifa. Tehát én itt hibáztam. igaz nekem ez szerencsére csak pár forintomba fájt (kb. fél órát álltam így), nem jött az alatt a parkolóőr.
Viszont az a cinizmus a simple részéről nagyon felháborított december elején, amikor arról tájékoztattak, hogy még meg lehet venni a 2018-as éves pályamatricákat, amik egészen 2019 január 31.-ig érvényesek.
Ettől gusztustalanabb lehúzási kísérletet még idehaza is ritkán lehet látni.
Macskond 2019.01.11. 01:03:49
Volt/van kapcsolatunk OTP fejlesztéssel, ha részben közvetlen is, annyira elég hogy magát a fejlesztési folyamatukat és annak rigolyáit lássam. Egészen biztosra merem mondani hogy nincs másik olyan cég ami ennyire részletes szoftverminőségbiztosítással dolgozik. Ha másért nem mert kis cégnek nincs rá pénze.
Többen nem értették hogy mi ez a zárolás és utána levonás egy matrica esetében.
Majd egyszer kicsit figyeljen oda jobban akkor amikor egy benzinkúton kártyával vesz matricát. Ott is úgy van betanítva az eladó, hogy előbb megvárja hogy sikeres legyen a fizetés és a matrica terminálba csak AZ UTÁN rögziti be a matricát a ki is tudtad fizetni.
Az app sem csinál mást, a foglalással először meggyőződik róla hogy van fedezeted a tranzakcióra. Ezután elindítja a külső szolgáltató felé a vásárlást és ha az is sikeres véglegesíti a terhelést. Ha nem akkor meg törli a terhelést.
A pálya szolgáltató valamiért passzolta kérést... (sosem tudjuk meg miért, pedig ez alapján sokkal inkább az ő sarukról van szó) a Simple meg törölte a tranzakciót.
Amiben itt a Simplenek van felróható hiba az amit szintén emlitett már valaki, hogy ilyen bazi nagy pirosüvöltő biz-basznak kéne ugrálni a telefonon hogy "hülyegyerek nem lett matricád" Nem pedig elsunnyogni, hogy "...hát ingyom-bingyom nézd meg a negyedik eldugott menüben [sarkitottam] hogy lett vagy nem lett...
Dehát ugye nehéz beismerni hogy valami nem ment rendben inkább tagadjuk a végsőkig...
Utóbbira hivatkozva indítson "méltányossági kérelmet" a simple felé, mert őrajta valóban kevés múlott. És még valami "sikeresnek tünő" visszaigazolást is kapott ha jól értem. Ha nem a mostani magaslóról indítja a kérelmet, hanem kb tárgyilagosan és mérsékelten háborogva. Csak enyhén emlegetve békéltető testületet, meg esetleg MNB-t, akkor esélyesnek látom hogy 2 el nem engedett büntetésből legalább az egyiket jóváírják métányosságból.
Szakmai ártalomként "hátulról látok" ilyeneket... egészen elképesztő dolgokra is lehet kapni méltányosságot ha jól terjesztik elő a kérést. csak legalább egy kicsi alapja legyen.
Larrikin 2019.01.11. 02:04:33
A simplepay láthatóan elnagyolta a hibaág lefejlesztését, és ez meglehetősen felelőtlen hozzáállás pénzügyi szolgáltatás esetén. Különösen, amikor a mulasztás várható eredménye egy, a tranzakció volumenéhez képest méretes bírság.
Hozzátenném még, hogy lassan 20 éve üzemel a matricás rendszer, és továbbra is "jóvanazúgy", hogy a jóhiszemű úthasználó beleszaladhat egy váratlan pofonba. A NÚSZ rendszámfelismerő kamerái természetesen csak gigabírság kiszabására alkalmasak, normál üzletmenet kialakítására nem.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 03:07:09
(Másik tipikus, tudatlanságból fakadó Homár-sztori a négyszer próbáltam sikertelenül fizetni, de mind a négyszer levonták. Nem, ott sem vonták le.)
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 03:10:39
Sokkal fontosabb, hogy jelzi azt is, ha a tranzakció sikeres, én ezt mindig ellenőrzöm. A matrica amúgy az autópályára fölhajtás után is megvásárolható (nem csak nálunk, pl Szlovákiában is), lett volna lehetőség korrigálni. De anyuka szoftverfejlesztő és kismama, mindent jobban tud, pedig itt tupikus user error történt.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 03:12:31
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 03:15:44
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 03:17:26
theman 2019.01.11. 07:25:02
De a poszt lehetne lényegesen rövidebb, nagyon barokkos, a terhesség belekeverését végképp nem értem.
Nancsibacsi 2019.01.11. 08:38:40
Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2019.01.11. 08:40:46
Nancsibacsi 2019.01.11. 08:42:05
Igen, és akkor várunk végtelen sokáig - vagyis bocs, nem várunk, hanem TÖRÖLJÜK a tranzakciót a felhasználó listájából, mintha mi sem történt volna? BIZTOSAN ez a helyes működés? Ha igen, akkor k.rva nagy gázok vannak az OTP-nél, mint pénzügyi szolgáltatónál, mert ezt egy szaros Kft könyvelőprogramja se csinálhatja meg, mondjuk amikor feladja az online számlát a NAV felé. Ott is megvan határozva MINDEN elemi műveletre, hogy ha nem sikerül, akkor mi a teendő, és az összes sikerült/nem sikerült ág le van fedve. Ha nem így jársz el, a NAV feldugja a s.ggedbe az esernyőt, és kihúzza kinyitva - ezt érdemelné az OTP is, ha a programja nem kezeli azt, hogy a NÜSZ-nél "félrement valami".
Nancsibacsi 2019.01.11. 08:44:10
igazi hős 2019.01.11. 08:47:08
@poszt: Mivel a terhelésről kapok SMS-t, ezért elvárható, hogy a sikertelen művelet végén legalább az apptól vagy a banktól kapjak egy jelzést: "drága felhasználó, te NEM vettél matricát, csak szerettél volna". Netán még az okot is feltüntethetnék, hogy miért és akkor tudom, hogy próbálkozzak újra vagy álljak meg egy benzinkúton.
lenörd hofstadter 2019.01.11. 08:47:46
Alleluja.
" valóban volt ilyen tranzakcióm (rendszám, időpont etc stimmel) de sajnos még "nyitott", (ennek jelentését nem tudták megmagyarázni), levonás nem történt, "
Mondok egy példát, talán jogi és szoftveres ismeretekkel jobban megérted. (Ha a papírok mögött van némi tudás is.)
Szombat 11 órakor elindítok egy utalást a netbankon keresztül. Utalás ténye a banki rendszerben megjelenik. Utalás hétfőn reggel 7 óra 10 perckor. Utalás teljesült.
Érted már mit jelent a "nyitott" tranzakció?
Ne gyere az "ők nem értik" mantrával, te basztad el, hogy nem teljesítetted a leírt feltételeket az utazáshoz.
Amúgy nagyon odavagytok a papírpénzmentes világért, minden vágyatok ennek mielőbbi eljövetele, örülj, ez még csak a kezdet, ennyi ésszel lesz ebből még szép haszna a bankoknak. Belőled.
Basz-ommm 2019.01.11. 08:58:42
...és akkor mi a megoldás, ha nekem azonnal kell mert ott vagyok a pálya szélén és nem szeretnék ott ácsorogni még 4 napig?
Vegyek még egy matricát? És ha mégis átmegy a tranzakció akkor van 2 matricám?
lenörd hofstadter 2019.01.11. 08:59:08
" (mert mondjuk tényleg ne várjuk már el, hogy 8 hónapos terhesen mindenre gondoljon)"
Nem derül ki a történetből, hogy az utazás idején hány hónapos volt. Hiányzik a levelezés kezdő dátuma.
""Később jött a meglepetés,... Itt 8 hónapos terhes voltam""
Mondjuk ezt láthatóan többen is benézték.
Basz-ommm 2019.01.11. 09:00:47
Persze, de akkor meg kellett volna érkezni a matricának ami soha nem érkezett meg.
Ez egy elbaltázott tranzakció volt, nem pedig nyitott.
Basz-ommm 2019.01.11. 09:02:33
lenörd hofstadter 2019.01.11. 09:02:43
2. Ezek után én nem bíznék meg abban amit ő ír.
Pont egy ilyennek kéne tisztában lenni azzal, hogy a szoftverek egy kalap szart nem érnek.
Quuuziii 2019.01.11. 09:04:43
Basz-ommm 2019.01.11. 09:06:08
lenörd hofstadter 2019.01.11. 09:07:05
A végeredmény ugyanaz volt, tök mindegy minek hívjuk.
Szoftverfejlesztő jogtudor lusta volt megvárni a tranzakció legutolsó értesítését ami a buli végét jelzi. És mint sokan írják, a tranzakció akkor teljesült, ha az utolsó fél lezárta.
És az indítás és a lezárási jel (ha nem jön pláne) közötti hiba csak azoknak fontos akik a saját hibájukra azonnal más felelőst keresnek. De sok ilyen embernek kinéző valami van...
KaTe 2019.01.11. 09:18:55
@Nancsibacsi: Azért feltételezzük már, hogy a Simple-nél nem idióták dolgoznak, hanem hozzáértő emberek, akiknek érdekük, hogy az ilyen hibák javítva legyenek. Nem hiszem, hogy a Simple ne jelezné, hogy ha valamiért megszakadna a tranzakció.
@Basz-ommm: "és nem szeretnék ott ácsorogni még 4 napig? "
Fogod a kis telefonod és felhívod az ügyfélszolgálatukat...
Etniez 2019.01.11. 09:33:34
Ilyen esetben a tisztességes bank kifizeti a büntetést az ügyfél helyett és elnézést kér a hibájáért. Természetesen Magyarországon nem ez a helyzet.
fda 2019.01.11. 09:38:31
Posztoló pedig nem jól figyelt, fizetett, megjött a banki SMS... azért 99-ből 100 ember ilyenkor simán azt hiszi, hogy indulhat... Persze, lehet az autóban vezetés közben is menüpontokban és emailekben turkálni, hogy minden agyatlan visszaigazolás visszaigazolása megjött-e.
Egyébként ha valami baj volt a vásárlásnál, akkor miért nem villog pirosan az app, hogy ÖNNEK MÉG NINCS MATRICÁJA? A bank miért nem küldött üzenetet, hogy téves zárolás, egyenlegváltozás nem történt?
Quuuziii 2019.01.11. 09:42:50
Etniez 2019.01.11. 09:45:12
Én nagyrészt elolvasom az apróbetűst, főleg banki dolgoknál, de könyörgöm ne kelljen már tudnom több száz cég üzletszabályzatát..
Vagy akkor tegyék be az iskolába, mint óra, mondjuk negyedik osztálytól kezdjék el oktatni a cégek üzletszabályzatait. Hétfőn röpdoga az Emagból, kedden témazáró az Edigitalból, stb.
mobilmoric 2019.01.11. 09:48:36
Ettől gusztustalanabb lehúzási kísérletet még idehaza is ritkán lehet látni."
Az nem cinizmus, ezt a NÚSZ rendszere engedi (a Simple csak ezt tükrözi), mivel bizonyos esetekben jobban megérheti a felhasználónak, még decemberben is egy megyematricát venni, mint például havi matricát. EGy december elején vett megyematrica még két hónapig érvényes, ha valaki csak egy megyében használja a sztrádát, korlátozott ideig jobban megéri neki, mintha venne egy havit. Az alkalmazásban decemberben egyértelműen lehetett választani a 18-as és 19-es matricák között, nem történt lehúzás, mindenki olyat vehetett amilyet szeretett volna.
Etniez 2019.01.11. 10:02:28
Bammeg, tegnap voltunk a Vak Varjúban ebédelni, kinyitom ma a számlámat a Raiffeisennél és látom, hogy zároltak 21980 Forintot.
Éritek? Zárolta, nem terhelte. Most akkor én megléptem fizetés nélkül? Vagy majd napok múlva kiderül, hogy loptam-e?
Mikor növitek már ki ezt az ügyfelek vannak a cégért hibás attitűdöt?
akakukk 2019.01.11. 10:25:41
Warlimont 2019.01.11. 10:30:31
A Simple tudja nyomatni ezerrel marmar spam meretekben a reklamot es hirleveleket, akkor jusson mar idö ertesitesre akkor is, amikor tenyleg fontos lenne.
Quuuziii 2019.01.11. 10:33:03
Na ez a különbség a kettő között.
Etniez 2019.01.11. 10:35:04
A lényeg, hogy nincs terhelve, csupán zárolva, fent meg azzal okoskodnak, hogy a zárolás az nem fizetés.
Magyarul akkor megloptam az éttermet tegnap.. Ami nyilvánvaló hülyeség
kohlhaas mihály 2019.01.11. 11:10:59
lenörd hofstadter 2019.01.11. 11:15:53
Az "utasvolt, nem kellett megállni" c. mantrákat az okosjúzer tartsa meg magának és a hozzá hasonló hülyéknek, ha utasként nem tudta végigcsekkolni a vásárlás körülményeit, akkor nem csak autót, gyereket sem lenne szabad rábízni.
Etniez 2019.01.11. 11:16:54
Használta az appot, rendelkezésre állt az összeg, stb. Az autópálya üzemeltetője hibázott, az ügyfél meg fizethet.
Nem teljesen korrekt..
Mivel minden adat rendelkezésre áll elektronikusan, ezért nem is lehetne kérdés, hogy a büntetést el kellene engedni. De ugye ez Magyarország.
lenörd hofstadter 2019.01.11. 11:17:56
consul 2019.01.11. 11:24:00
Etniez 2019.01.11. 11:30:36
Kicsit faékban nyomod.
Cufter 2019.01.11. 11:31:04
Etniez 2019.01.11. 11:39:45
Volt egy jóhiszemű felhasználó, akivel kibabrált a technika ördöge és ez _bizonyítható_ is.
Ehhez képest megvágták 30.000 Forintra + az apróbetűk tálibjai nyomják az áldozathibáztatást.
kohlhaas mihály 2019.01.11. 12:04:37
Ez a név már foglalt! 2019.01.11. 12:24:48
Én komolyan nem értem miért éri meg appon meg neten venni a pályamatricát, amiért plusz díjat számolnak fel. A parkolást azt megértem, néha én is használom, de ha csak 10 percre ugrok be valahova akkor inkább bedobom azt a kevés aprót az automatába, mert kb több a kényelmi díj, mint maga a parkolás .
KaTe 2019.01.11. 12:43:00
KaTe 2019.01.11. 12:44:45
Etniez 2019.01.11. 12:51:18
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:53:23
KaTe 2019.01.11. 12:53:48
Az ASZF tök egyértelműen fogalmaz: Megveszed a matricát, megvárod, míg az app visszaigazolja a sikeres vásárlást, majd elindulsz és mész a dolgodra. Ha a sorrendet elrontod és ebből károd származik, az nem az app, nem a szolgáltató hanem a te felelősséged, bárkire is mutogatsz. Lehet, hogy a szolgátlató nem volt épp a legrugalmasabb, de vásárlás előtt minden lehetőséged megvolt hogy megismerd a szolgáltatás FELTÉTELEIT.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:54:55
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:56:33
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 12:59:06
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:00:56
KaTe 2019.01.11. 13:01:04
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.01.11. 13:01:59
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11. 13:02:06
Lejár a ttl. A NÚSZ nyilván nem küld majd információt a SimplePay-nek, hogy nem működünk, illetve lehet, hogy egészen lehal a rendszerük. Ahogy itt valaki írta is, minden esetben, ha elindult a tranzakció, de megakadt, egy idő után jelzi a rendszer, hogy végül sikertelen volt. De addigra az ügyfél már nem erre figyelt, becsukta az appot, ez meg az.
Ha a Vak Varjú Étteremben fizetsz, de nem szolgálnak ki, ez itt az utólagos fizetés miatt lehet rossz példa, de panzió foglalásnál lehet, akkor elvileg a zárolt összeget még nyugodtan és könnyen feloldhatja a bank és megszakíthatja a folyamatot. Ennek a szabályozása megint csak egyáltalán nem az egyszeri szoftverfejlesztő hatásköre, ez jogi kérdés.
A NÚSZ-nál lehet panaszkodni, de ott is azt fogják mondani, hogy nem vállalhatnak 100%-os garanciát a teljes és mindenkori rendelkezésre állásra, van olyan, hogy elhasal a rendszerük. Tehát igenis az a megoldás, hogy figyelek arra, hogy ne a SimplePay-es visszaigazolást tekintsem tényleges vásárlásnak, hanem amikor már tényleg a matrica vásárlásáról kapok visszaigazolást.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:02:51
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:05:03
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:06:19
KaTe 2019.01.11. 13:08:44
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.11. 13:09:03
Ez olyan dolog, hogy mindannyiunkkal megesik időnként, hogy "azt gondoljuk hogy", nagyon emberi dolog, épp ezért érdemes figyelni.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:12:44
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:13:55
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:15:45
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 13:17:34
Nancsibacsi 2019.01.11. 13:51:35
Ne hagyjuk hogy a tények megzavarjanak minket, Pelikán elvtárs!
Nancsibacsi 2019.01.11. 13:57:37
Pénzügyileg igen, de gazdálkodásilag nem. A megrendelés kötelezettség vállalás (bizonylat), amit ugyanúgy tilos törölni, mint a számlát (pénzügyi bizonylat). Ez hasonló mintha egy szerződést nem teljesítenél, és úgy próbálnád lefedni a dolgot, hogy belopózol a másik fél irodájába, és széttéped az ő példányát (eltüntették a felhasználó felületéről a tranzakciót).
KaTe 2019.01.11. 14:09:53
- Hogy tudta a szolgáltató ilyen pontosan beazonosítani, ha törölve lett?
ekat 2019.01.11. 14:44:07
És egyes hozzászólóknak: és azért teszek így, mert 2019 van, és nem rohangászom olyasmiért (se benzinkúthoz, se máshova), amit online el tudok intézni.
És más hozzászólóknak: a nagyon régóta létező OTP-számlám mellett volt Citibankos és AXA-s folyószámlám is, valamint a Raiffeisen-nél is van egy számlám.
Számomra messze az OTP direktbankja a legjobban kezelhető. Messze neki vannak (vagy csak voltak, ezt per pillanat nem tudom) a legjobb szolgáltatásai. Messze neki van a legtöbb automatája. (Bár ez talán most már nem lényeges, nem figyeltem.) És cak annak drága, aki a régi számláját olyannak hagyta, amilyen volt, vagy aki hülye a pénzügyeihez és/vagy nem figyeli. Csak tudni kell, hogy mit csinálsz.
Emberhez viszont felesleges náluk fordulni, az ügyfélszolgálat csak azt böfögi fel, amit te is el tudsz olvasni, az ügyintézőkből meg ketten kétfélét mondanak ugyanarról, és az egyik információ persze rossz. Te meg találd ki, hogy melyiküké. Illetve hogy jót mond-e, ha csak egyet kérdezel meg, vagy csak mond valamit, mert muszáj. :)
Quuuziii 2019.01.11. 14:49:19
szmoker (Homo Trollicus) 2019.01.11. 14:49:54
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:00:51
Mellesleg levonják az összeget netes vásárlás esetén. Ezért van paypal. Nem jön meg az áru, neked kell reklamálnod, aztán vagy visszakapod a pénzed, vagy nem.
Ha csak zárolják, és a teljesítéskor vonnák le, nem kéne paypal, de reklamáció sem lenne.
lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:04:39
Ha jól rémlik akkor nem ezért találták ki, hogy a következőnél még meg lehet venni?
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:05:13
lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:07:40
Képzeld el, vannak olyan faék egyszerűségű emberek akiknek nincs annyi agya, hogy előre gondolkodjon és a tankolásnál megvegye a matricát is.
De biztos én vagyok a hülye, hogy ma megvettem a megyeit, pedig meg sem tudom mondani mikor tervezem a következő felhajtást, de lehet, hogy csak hetek múlva kell.
Majd lesüllyedek a szintetekre és az utolsó fél percre hagyom. Ja, inkább nem, maradok az eddig is jól bevált gondolkodásnál, ti is csináljátok úgy ahogy eddig, és van min szórakoznom amikor a Homáron sivalkodtok.
lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:09:26
Magyarországon? Ahol szarrágóéknál 10-20-30 millás autókban népi játék az, hogy hogyan lehet 300 forint megfizetése alól kibújni?
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:14:17
Fizetős híd. Nem tettem meg, pár napra rá kaptam egy levelet, hogy biztos elkerülte a figyelmemet, hogy fizetős szakaszon hajtottam át. Legyek kedves fizessem ki a használat díját, amire egy hetem van, ami után büntetési tétel is hozzáadódik az összeghez.
Lehet ezt így is.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.11. 15:15:21
lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:19:35
Még a legótvarabb netes bolt is nagybetűkkel leírja az utolsó gombnyomás fölött, hogy mostantól ha megnyomtad, akkorés csak akkor létrejött a szerződés amit a címedre küldött visszaigazolással szentesítenek... Poszterina nem várta meg a visszaigazolást, lehet éppen chatben volt ami azért lássuk be fontosabb, mint egy szaros autópályamatrica, hiszen így lemaradna Nyünyüke barátné Pipiske pincsikéjének aktuális szarának a színéről.
lenörd hofstadter 2019.01.11. 15:21:06
Azt teszem. Ha annyi agyam lesz mint neked.
ekat 2019.01.11. 15:25:42
Valamit az utolsó percben - de még időben - vásárolni az ezek szerint megbocsáthatalan bűn? A Biblia is emlegette?
Visszataszítóan undorító modorban és fogalmazással, magas lóról pocskondiázni másokat meg fennkölt, nemes jellemre vall?
Hát nem szeretnék a szintedre felsüllyedni.
nagyonanyuka 2019.01.11. 16:50:05
Xezs7 2019.01.11. 18:04:13
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:16:09
Nyitott szem 2019.01.11. 19:16:38
Már miért tankolnál automatikusan pályázás előtt? Én elég sokat autózom, mivel üzletkötő vagyok, és nem megyek mindig tankolni azelőtt, ha felmegyek a pályára. Csak akkor, ha például üres a tank.. de ha több, mint félig van, akkor biztosan nem megyek kútra, mert például nem esik útba.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:21:11
@Igazamvanvagyigazamvan?: Vásárlást kezdeményezett, igen, csak tudod a szolgálatást nyújtójának meg vissza kell azt igazolnia. Az nem működik, hogy fölhívok az apróhirdetési újságból valakit, hogy megvenném az autóját, majd anélkül, hogy megvárnám a válaszát leteszem a telefont, majd miután nem is fizettem, bepanaszolnám, hogy nem adta oda az autót. A Simple-ben, mint bárhol máshol, a vásárlásnak van egy folyamata, poszter kb. a második lépésig jutott a négyből, majd anélkül, hogy figyelte volna, hogy mit ír ki neki a szoftver, kilépett onnan, mert a bankjától (nem a Simple-től, akitől venni próbált valamit) kapott egy SMS-t. A Simple-t érezhetően a poszter bankjának SMS-ei nem izgatják, a poszter nem várta ki, amíg a tranzakció végigfut, tehát hibázott. Ennyi.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.11. 19:24:01
kohlhaas mihály 2019.01.11. 22:40:53
Vajk a Vitéz Várjobbágy 2019.01.12. 04:04:10
Ami számomra érthetetlen az az, hogy hogyan jön ki az egészből, hogy a Simple a hunyó.
hidegsegg 2019.01.12. 04:33:21
Quuuziii 2019.01.12. 07:03:24
Quuuziii 2019.01.12. 07:07:13
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:41:16
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:43:25
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:46:20
Vásárláskor sose kell leellenőriznem, leemelték-e a bankszámlámról. A paypal például rá is kérdez...
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 07:51:42
Nem, nem zárolták az összeget, terhelték vele a számlát.
Ez bizony félrevezető.
Tehát az egészből nekem az jön le, hogy direktben kell az ilyet intézni, ki kell hagyni a Simple-t, fölösleges.
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.12. 14:51:06
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.01.12. 14:53:09
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.12. 23:00:48
2019.01.13. 11:17:59
2019.01.13. 12:14:15
Egyetértek. Zéró empátia. Egyébként szvsz nem is azon múlik, IT szakermber-e vagy nem, egyszerűen az emberi oldalát kell nézni. Az 21. századi ember élete túlságosan bonyolult lett, s ha megszakadok sem tudok mindenre odafigyelni, bármennyire alapos vagyok, előbb utóbb biztosan elfelejtek, elhibázok, elnézek valamit, ez ebben a rendszerben kódolva van. Az ember hibázhat. Empátia, jóhiszeműség? Problémamegoldás? Igény sincs rá. Na ezért van az, hogy én messzire kerülöm a 21 század vívmányait, inkább állok félórát sorban a postán, feladom a csekket azt szevasz. Egyszerű mint a faék. Ott a bélyegző és a feladás időpontja. Hogy ezután hol kevereg az éterben a feladott pénz, célbaért-e vagy nem, és ha nem, ki hibázott (egymásra mutogatás) én már leszarom, ott a kezemben a papír. És ugyanezen okok miatt vásárlom meg inkább kútnál a matricát. Lehet ódivatú ókonzervatív, de én nem akarok minden kattintás előtt kilóméternyi ASZF-et, meg jogi maszlagokat olvasgatni, (ami egyébként valahol felesleges is, mivel igény szerint bármikor egyoldalúan módosítható) és nem akarok minden kattintás után azon agyalni, vajon mindent megtettem-e amit kell. Egy ilyen rendszerben, ahol nem tudják szétválasztani a szándékos rosszindulatot, a jóhiszemű hibáktól, és minden tévedésnek ára van, addig nekem ez a reakcióm. Maradok ősember.
kohlhaas mihály 2019.01.13. 19:17:46
Quuuziii 2019.01.13. 19:38:44
Egyébként ha valaki kiír egy posztot, akkor mindenkinek kötelező egyetértően tapsikolni, vagy esetleg engedélyezed eltérő vélemények közzétételét is?
KaTe 2019.01.14. 09:13:55
@Igazamvanvagyigazamvan?: Ha webshopban vásárolsz, előre fizetsz és ennek ellenére nem kapsz visszaigazolást a vásárlásról. Akkor te mit szoktál csinálni?
a.) várod a csomagod, mert biztos csak elfelejtették visszaigazolni
b.) megérdeklődöd, hogy mi újság
- Semmi sem kötelező az eladót a teljesítésre, amíg VISSZA NEM IGAZOLJA a vásárlásod. Egyszerűen azért, mert nem jött létre a szerződés. Nincs mit teljesíteni.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.01.14. 10:21:08
Ez a név már foglalt! 2019.01.16. 11:40:25
@Nyitott szem: Üzletkötőként gondolom éves matricád van. Én meg buszsofőr vagyok, én sem járok benzinkútra pályázás előtt, mert a telepen tankolnak és éves matrica van a buszon. De ha magánútra megyek autóval, akkor azért teli tankkal indulok el (főleg télen, amikor 10 centi hó miatt "át kell ülni egy másik autóba, belügymin").
@hidegsegg: jó tudni!
@Jankove: Tudunk hibázni, szoktunk is, csak nem futunk a homárra sírni, hogy jaj szemetek, amikor ráadásul tudjuk, hogy hibáztunk. Egyébként bosszantó az ilyen posztokat olvasni, mert nincs benne hasznos infó.
Balfredo Alfredo 2019.01.17. 16:49:49
Lehet, hogy jogilag az OTP-nek is meg a NÚSZ-nak is igaza van, csak éppen álláspontjukat, ÁSZF-jüket, akármijüket a fenti fogalmak teljes figyelmen kívűl hagyásával, magukat szolgáltató helyett hatóságnak képzelve alakították ki.
A posztoló egyértelműen jóhiszeműen járt el: megrendelte a matricát és a számláján is bőven volt fedezet, tehát joggal feltételezte, hogy előbb-utóbbb a matrica is meglesz. A büntetés jogtalan!
Az is rendben van, hogy egy online fizetési rendszer fejlesztése és működtetése speciális pénzügyi, jogi, információbiztonsági és még ki tudja milyen ismereteket igényel, ezért ezt nem maga a NÚSZ, hanem egy bank üzemelteti.
A két cég vegye tudomásul, hogy ők szolgáltatók, akik az ügyfelekből élnek meg. Ráadásul a rendszereket az állampolgárok adóforintjaiból fejlesztették. Hadd ne kelljen már az ÁSZF-ek összes apróbetűs lábjegyzetét végigolvasni egy olyan bagatell és mindennapos művelethez, mint egy matricavásárlás. A szolgáltatás jellege miatt tessék úgy kialakítani, hogy működjön a nap 24 órájában! Mint ügyfelet, nem érdekel, hogy ennek mi a technikai megoldása. Az érdekel, hogy működjön. Ennyike!
Aki meg a posztolót szidja, az gondoljon arra, hogy legközelebb ő is járhat így, vagy ezzel a szolgáltatással, vagy egy másikkal.
adott idő alatt a legtöbb japán kuttya 2019.01.17. 17:35:18
Igazad van, oldja meg az OTP,de a büntetés jogos. ÁSZF-re ne csak akkor hivatkozzunk, ha ha nekünk kedvez...
Balfredo Alfredo 2019.01.17. 18:44:19
Most épp a szolgáltató tette ezt.
Amúgy meg két dolog:
A szolgáltatást használó ügyfeleket semmilyen direkt vagy indirekt módon nem kérdezték meg, hogy milyen ÁSZF-et akarnak vagy mutattak nekik tervezetet, hogy ez lenne az ÁSZF.
Ha a szolgáltatási csomag - ideértve a NÚSZ, az OTP meg minden más érintett cég dolgait - nem tudja garantálni, hogy valós időben működjön a folyamat, azaz amint indítottam a vásárlást, azonnal legyen matricám, akkor ennek az egész Simple Pay hókuszpókusznak nincs is értelme.
Quuuziii 2019.01.20. 07:38:14
Quuuziii 2019.01.20. 08:05:06
"Kettős vásárlás
Ha ugyanarra a járműre, részben vagy egészben azonos időszakra egynél több jogosultságot vásároltak, a vevő a kérheti a felesleges jogosultság visszavásárlását. Ha a több jogosultság kezdő érvényességi napja vagy érvényességi időtartama nem egyezik, visszavásárlásnak csak abban az esetben van helye, ha a későbbi kezdő érvényességű jogosultság érvényessége még nem kezdődött el, vagy ha már elkezdődött, akkor az eltelt időszakban a másik jogosultság teljes időtartamban érvényes volt. "
Quuuziii 2019.01.20. 08:09:30
www.autopalyamatrica.hu/ervenyesseg-lekerdezes
Balfredo Alfredo 2019.01.20. 11:23:59
Az otp/simple pay/núsz embere-e vagy? Miért feltételezed - az ártatlanság vélelmének elvét figyelmen kívül hagyva -, hogy úgyis mindenki mindig trükközni fog?
A másik oldal meg, hogy miután a felhasználón kívül három szereplő van a játékban (NÚSZ, SimplePay, mobilszolgáltató), esetleges technikai hiba esetén ezek oda-vissza egymásra mutogatnak. Ha tetszik, ez is az ártatlanság vélelmének átlépése, ha tetszik, hasonló helyzetekből adódó negatív tapasztalat. A gyakorlatban tehát megint csak az ügyfél húzza a rövidebbet. Az ügyfél, akinek kedvéért állítólag létrehozták a rendszert.
Gyakorlatilag visszaesünk oda, hogy ha biztosra akarsz menni, akkor benzinkúton és készpénzzel veszel matricát, a kapot bizonylatot meg lefénymásolod. A jogalkotói szándék pedig bizonyára pont a papír- és készpénzalapúság visszaszorítása volt.
Ami az érvényesség ellenőrzését illeti, jó hogy van egy ilyen oldal. De ha valaki a SimplePay appban nem ellenőrzi a matrica meglétét, ezen az oldalon sem fogja.
Quuuziii 2019.01.20. 13:15:48
"Miért feltételezed - az ártatlanság vélelmének elvét figyelmen kívül hagyva -, hogy úgyis mindenki mindig trükközni fog?"
Te valami párhuzamos dimenzióból jöhettél. :)
Balfredo Alfredo 2019.01.21. 19:14:20
Nem az ügyfelek, hanem a hivatalos oldal az, amelyik lépten-nyomon trükközik. Nem nyelik be a pályamatrica büntetést, mert az ügyfelek úgyis trükköznének. Nincs elég kalauz a vonaton, ezért inkább korlátozzák a 100 km alatti távolságra szóló vonatjegyek érvényességi idejét, mert a nem kezelt jegyekkel az ügyfelek úgyis visszaélnek. Számos hasonló példát lehetne hozni, amikor arról van szó, hogy a hivatalos oldal képtelen rendesen létrehozni vagy működtetni egy rendszert, ezért korlátozásokat vezet be. Nem azt mondja, hogy bocs, ez egy félkész vagy működésképtelen rendszer. Inkább hivatkozik arra, hogy úgyis trükköznének meg visszaélnének a rendszerrel. Az emberek többsége, aki nem trükközik meg nem él vissza, az szenvedhet a korlátozásokkal megbonyolított rendszerekkel, és ráadásul még arculcsapva is érezheti magát.
Na melyik akkor a párhuzamos dimenzió?
Más: amíg nem létezett SimplePay, csak simán a zOTP online, addig is lehetett online fizetni. Csak úgy, mindenféle app nélkül. Nem is volt külön zárolás, csak fizetés. Ha a fejlődés azt jelenti, hogy eggyel több lépés van a folyamatban, eggyel több üzenet jön és eggyel többet kell kattintani, akkor inkább maradok a korábbi módszernél. Ne gyere azzal, hogy mindez a plusz lépés az ügyfél kényelmét meg biztonságát szolgálja, mert úgysem hiszem el! :-D
Quuuziii 2019.01.22. 07:52:28
Balfredo Alfredo 2019.01.22. 19:26:54
Ez igaz. Mindazonáltal ne mossunk össze két külön esetet! Nem mindegy, hogy valaki magánemberként trükközik vagy pedig valamilyen cég illetve hivatalos szerv alkalmazottjaként teszi ugyanezt. Utóbbi esetben nem csak saját magát, hanem az illető szervezet jó hírnevét és tekintélyét is bemocskolja. Utána meg csodálkozunk, hogy a zemberek utálják a SimplePayt, a Núszt, a Mávot, a Postát, a bankokat, a biztosítókat meg a többieket.
A változásnak és megtisztulásnak nem a kisemberek oldaláról kell jönnie, hanem a hivatalos oldalról! Csak valahogy erről senki sem szeret beszélni.
Quuuziii 2019.01.23. 08:29:45
"A változásnak és megtisztulásnak nem a kisemberek oldaláról kell jönnie, hanem a hivatalos oldalról!"
Ezt mire alapozod?
Balfredo Alfredo 2019.01.23. 18:43:57
A politikusok és hivatalos személyek azok, akikre a zemberek felnéznek. Ha tehát ők szabálykövető módon viselkednek, akkor a zemberek is elkezdenek szabályt követni.
Ilyen egyszerű!
Quuuziii 2019.01.24. 08:43:39
Balfredo Alfredo 2019.01.24. 20:29:20
Te meg én hiába választunk szabálykövetőket, ha mások másokat választanak :-(
Amúgy kicsit messzebbről nézve az esetet, az a tanulság, hogy ez az ország még nem érett meg a Núsz-os, SimplePay-es matricára, sem a szolgáltatót, sem az ügyfelek oldaláról. A szolgáltató rendszere bonyolult és áttekinthetetlen, ráadásul megbízhatatlan is (talán mert haveri cég csinálta?), a szolgáltató nem ismeri be a hibáját, hatóságnak képzeli magát és a nagyvonalúság fogalmát sem ismeri. Az ügyfeleknek van ugyan okostelefonja, mindenféle appal, de nem tudják kezelni. A fórumozók egy része meg a nyilvánvaló hibák ellenére a szolgáltató pártját fogja.
Ide a jó öreg hagyományos matrica való, amit adott dátumra kilyukasztanak és után fel kell ragasztani a szélvédőre :-((
Rocky2 2019.02.19. 22:17:27
A Simple-ben is látszik. A poszternek nem látszott matrica, mert nem volt.
De nem nézte, ezért nem látta, hogy nincs.
Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2019.12.07. 10:54:01
Ducasse 2020.12.10. 11:34:50
eMeL · http://emel.blog.hu/ 2021.04.05. 19:37:05
Ezt a kényelmi díjat sem értettem soha.
Az eladónak olcsóbb egy automatizált online rendszer, ahol a vevő végzi helyette (alkalmazottja vagy ügynöke) helyett a munkát?
IGEN!
Mégis extra díjat kér? Duplán húzza le a vevőjét?
Értem én, drága az online rendszert kifejleszteni/üzemeltetni, no de a benzinkutas 'ingyé' intézi a matricavásárlási munkát?!?!
Persze hogy nem!
Az lenne a tisztességes, hogy ha a kényelmi díjat felszámolja, akkor jóváírja azt a jutalékot, amit a benzinkutasnak is adna :)
De hát ugye a tisztesség és a mai piac (piaci veraseny nuku, szabadverseny nuku).
eMeL · http://emel.blog.hu/ 2021.04.05. 19:54:21
Ebben a storiban ez lenne a lényeg.
Tízezerből egyszer történik ilyen, ekkor a szolgáltató mutassa az "emberarcúságát".
A jóhiszemű vevő az vevő, mégha hibázik is.
Egy NEM MONOPOL cég, egy piaci partner segíteni akar és úgy van vele hogy nem kíván rossz imaget mert a jóhiszemű vevőit rugdalja, nem akar elveszíteni ügyfelet.
De ez nem piac. ez az állam és egy monopolium.-.. annak megfelelő viselkedéssel!
De hát mi választók 'szeressük' ha az államunk ilyen velünk :)
[kiváncsi lennék, ha egy angolszász vagy német, holland esetnél a képviselőjéhez fordul a polgár, mint az állam nem helyes működése miatt, akkor mi történne... és nálunk?]