Tékozló Homár

Hogy a fenébe tudok mínuszba menni a bankszámlámon hitelkeret nélkül?

2019.02.05. 13:39 | Homár Hilda | komment

pexels-photo-356079.jpegA pénzügyek irtó fontosak, mégis sokszor olyan tájékozatlanul bolyongunk a területen, mint Varga István a Fidesz médiapolitikájában. Pedig nagyon is van vesztenivalónk, amitől csak az olvasás és a tájékozódás ment meg minket. 

Témandító tesztkérdésünk: 

Kedves Homár!

Kíváncsi lennék a szakértőid véleményére, illetve szerintem másnak is hasznos lehet pár információ a történetemből, mert biztos nem egyedi.

Eddig abban a hitben voltam, hogy bankkártyával nem tudok túlköltekezni, és a bankszámlámról is csak az engedélyemmel vonhatnak le pénzt. Most már tudom, hogy egyik se igaz.

Gránit banknál van két bankszámla, amihez közöm van. Az egyik a magánszámlám a másik az egyéni vállalkozásom számlája.

Tavaly ősszel külföldön pihentünk, ahol csak ment és ment a pénz:) Mivel a készpénz beváltás nehéz volt a helyen, és odaérve láttuk, hogy a miénk kevés lesz, ezért gondoltam bankkártyával fizetek addig, amíg van rajta. Túl sok nem volt, azért, nem hatalmas összegekre kell gondolni, de akár lehetett volna sokkal nagyobb is, mert a történet nem összegfüggő. Szóval fizettem a kártyával, és egy idő után gyanús lett, hogy hogy a fenébe tudok én még mindig fizetni. Sms értesítéseket nem kapok, ezért beléptem a netbankba, ahol nem értettem amit látok. A magánszámlám szépen mínuszba ment, majd a különbözetet egyszerűen leemelték a vállalkozói számlámról.

Ezzel csak két gondom volt:
- Hogy a fenébe tudok mínuszba menni a számlámom, úgy hogy nincs hitelkeret. 
- Hogy a fenébe utalódik a vállalkozói számlámról a magánszámlámra pénz. Ügye ennek azért elég sok jogi vonzata is lehet, pl. adózás

Szerencsére ha már ezeket megnéztem, arra is ránéztem, hogy milyen árfolyamon sikerült vásárolnom. Laza +10% volt rajta, mint más bank bankkártyájával vásárlásnál. Úgyhogy aki Gránit bankos óvatosan használja külföldön.

Hazaérve megérdeklődtem a banktól, hogy ezt mégis hogy sikerült összehozniuk.

Mínuszba fordulásról ez derült ki: A harmadik levélváltásra sikerült úgy leírniuk, hogy meg is értettem. Így kiderült, hogy van olyan, hogy offline tranzakció. Ami azt jelenti, hogy ezzel bármikor lemehetek mínuszba (ilyenből volt 1), és ha már lent vagyok, akkor már az összes online tranzakció is teljesül (ebből volt még 3, de ha jól értem 25 is lehetett volna). Mindezt úgy, hogy sehol nem adtam ki a kezemből a kártyát, mindenhol előttem terminálba rakták, és már kaptam is vissza a kezembe. Azért ez nem tűnik túl biztonságosnak.

Ha jól értettem ez nem bankfüggő, tehát bárki így járhat. Nem vettem a fáradtságot, hogy elolvassam a hivatkozott ÁSZF részleteket, de gondolom igazuk van, de nem árt, ha a kártyatulajdonosok is tisztába lesznek ezzel.

A vállalkozói bankszámla megcsapolása szerintem érthetetlen. Szerintük az egyéni vállalkozó és én ugyanaz  a jogi személy vagyok. Szerintük, ők bármilyen lejárt tartozásomat kiegyenlíthetnek erről a számlámról. Itt különösen a lejárt szót értelmezzük másképp. Én azt gondolom, hogy egy lejárt tartozáshoz hozzátartozik, hogy valamilyen formában figyelmeztetnek, hogy "hé te balek tartozol, eddig és eddig rendezd". Ha nem rendezem addig, akkor az legyen lejárt, na de itt semmilyen formában nem figyelmeztettek. Ti mit gondoltok erről? Jogosan csapolták meg a számlámat?

Köszi

Gergő

 Szokás szerint Csernok Miklós, a Kiszámoló.hu szakértője szakértett nekünk:

Az offline vásárlás esetén a kereskedő egy kézi számlát állít ki a bankkártya felhasználásával, amit egy tetszőleges időpontban benyújt kézi beszedésre. Erre 30 napja van. Ekkor valóban nem lehet ellenőrizni, van-e elégséges pénz a számlán, hiszen pont ezért hívják offline tranzakciónak. Hogy ezek után miért ment a többi online költés is a negatív egyenlegből, azt nem tudom, leginkább valami szoftveres hibára gyanakszom.

Mivel a két számla ugyanazon az ügyfélszámon lehetett és a bank ÁSZF-e engedi, hogy az ügyfél egyik számláján lévő tartozását a másik nem céges számlájáról kiegyenlítse a bank, ezért a bank jogszerűen járt el. Más kérdés, hogy a könyvelőnek ezzel okozhatnak némi hajhullást, de azért megoldható a levonás visszatöltése a számlára. Hogy miért nem keresték az ügyfelet levonás előtt, ezt tőlük kellene megkérdezni, erre nem tudom a választ.

A devizaváltással kapcsolatban:
a Gránit Banknak az egyik legjobb a devizaváltási árfolyama. Két dolgot érdemes tudni: egyrészt nem a vásárlás dátuma, hanem a lekönyvelés dátuma számít, ami között nagy árfolyam-elmozdulás is lehet. A másik, hogy minden kártyának van elszámoló devizája. Ha valaki például angol fontot vagy horvát kunát költ, akkor először euróra váltja a kártyatársaság a pénzt majd onnan forintra. Vagyis duplán lesz váltva a pénz, de erről a bank nem tehet. 

Az offline fizetésről ebben a videóban van bővebb információ:

A devizaváltásról pedig itt lehet többet megtudni:

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biyadhoo 2019.02.05. 13:44:35

1st. Gránitbank. Sikeres ember.

Leadfoot 2019.02.05. 14:04:58

Nem értek a dologhoz, de józan paraszti ésszel a tartozás - mivel nincs hitelkeret - abban a minutumban lejárttá válik, amikor létrejön.

juhaszvik 2019.02.05. 14:36:13

először azt hittem, hogy a levélíró hibázott, aztán elolvastam másodjára, amit írt, és még inkább így gondolom...

az egyetlen fogyasztóvédelmi problémára vagy nem kérdezett rá a levélíró, vagy csak elvitték a szavak tengerében, amiről a szakértő is beszél:
"ezek után miért ment a többi online költés is a negatív egyenlegből"
ez az egyetlen problémás része a történetnek, és ezt kellene kiderítenie, nem pedig azon lamentálni, hogy mennyiért váltották neki a pénzt, vagy hogy milyen veszélyi vannak, ha kiadja a kezéből a kártyáját.
minden más arról szól, hogy a levélíró tájékozatlan és fogalma sincs, hogy mit írt alá.
sajnálom amúgy, de megint egy levél, aminek a problémás/lényegi része 3 mondatban összefoglalható.

FDToth 2019.02.05. 14:37:39

a gárintbank olcsó bank, ha azt nézed mik a kezdeti költésgek. de amint belemélyedsz a rászetekbe és használod ezt-azt, mér is jóval drágább, mint a többi.
ahogy fejlődik a világ, úgy lezs minden egyre kacifántosabb, bonyolultabb, követhetetlenebb, rsgen egy áaszf még 10-15 oldal volt, most már sok eu-s és més törévnek miatt már megyünk az 50-60 felé. amikro 200 lesz akko r is elvárják majd h a fogyzstó tájlkodójon teljeskörűen és olvass el?

Nick-son 2019.02.05. 14:44:07

Azt a részét megértem, hogy akaratlanul mínuszba kerülhet. Nincs minden azonnal elszámolva, főleg külföldön egyedi földrajzi és egyéb adottságokkal rendelkező helyeken csak valamikor később.

Az viszont ultra nagy gáz, hogy a vállalkozói számláról, vagy bármelyik másik számláról csak úgy leveszi a bank a pénzt. Jó hogy nem adja el az ügyfél házát a -5000 Ft végett amire az hazaér.

Az se biztos, hogy a vállalkozó azzal az összeggel rendelkezhet, lehet hogy az áfa vár az elutalásra, vagy bármi egyéb követelésre amivel a bank egy szemvillanás alatt okoz százezres károkat.

Nem beszélve arról, hogy ha több számlád van, több díjat fizetsz (sőt a vállalkozói számlák ára többszöröse a lakosságinak általában) akkor az lenne az alap, hogy számlánként legyen kezelve a pénzmozgás.

Azonnal elvinném onnan a vállalkozói számlát, ha másért nem azért hogy illetéktelenül ne férjenek hozzá ilyen mondvacsinált indokokkal.

A könyvelés nem téma, ettől nem fog egy épeszű könyvelő idegrohamot kapni, erre vannak megoldások.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.02.05. 14:46:52

1. problem: bankártyás vásárlásról nem kapsz smst? Ha elopják a kártya adataidat, akkor 2 hétig nem is derül ki, hogy megloptad?
2. problem: nem vagy tisztába mennyi pénzed van? Azért ez elég ciki.
3. problem: vmi ritka szar konstrukciód lehet, mert évek óta a Gránitnál vagyok, ingyenes számlával és az esetek 90% kihasználom a havi két ingyenes felvételt külföldön és szinte középárfolyamon veszem fel a pénzt.
4. problem: Laza 10% a devizánál? Te se gondolod komolyan. 320 euros árfolyamnál 352 Ft-ról beszélnénk, annyiért még a reptéri valutaváltónak sincs pofája adni a valutát.

Csak mert unatkozok granitbank.hu/arfolyamok Jelenleg 317.65 Ft az euro árfolyama, a Gránit bank 319.56-ért adja. Csak halkan jegyzem meg, hogy a széleskörben elfogadott viszonyítási alap a correctchange.hu/, ahol 319.4-ért adják. Szal nem picit sántít a történeted.

Szarazkoro 2019.02.05. 14:49:07

@FDToth: igaz. Mas: te erted amit leirsz?

juhaszvik 2019.02.05. 14:54:02

@FDToth: a második bekezdéseddel egyetértek, de a jogszabályoknak megfelelően járnak el, vagyis az elégedetlenséged nem "jogos" :)

@Nick-son: "Jó hogy nem adja el az ügyfél házát a -5000 Ft végett amire az hazaér"
ha aláírtál egy szerződést, amiben ez benne van, akkor igen, akár eladhatják a házat is a fejed felül.

enipeni 2019.02.05. 15:06:47

nos velem mar elofordult kulfoldon, hogy aggodtam van -e penz a szamlamon meg hogy mennyit von a gep. szepen bementem az internetbankba es megneztem. legkozelebb ajanlom ezt a megoldast a posztolonak. valoszinu ennyira nem lehet szegeny ha a nyaralas vegeig kibirta idegeskedes nelkul.

Nick-son 2019.02.05. 15:11:00

@juhaszvik1: azért nem egészen, mert a szerződések sem tartalmazhatnak törvénytelen feltételeket, nem lehetnek megtévesztőek, stb.

Ennyi erővel ha esetleg nem olvastad volna el a tékozló homár ászf -jét (nyilván elolvastad, mint ahogy minden oldalét amit felkeresel, szóval ez csak feltételezés) és Hilda beleírja, hogy minden kommentelésért 1millió forint bánatpénzt kell fizetni neki akkor most eladod a házad?

Hiszen arra is azt lehet mondani, hogy bele volt írva, hogy az oldal használatával elfogadod a feltételeket, úgyhogy ennyi.

FDToth 2019.02.05. 15:18:09

@juhaszvik1: egyértlemű h a jogszabyáloknak megfelel, de arra sneki sem gondol h a jogszavbyáok sokszor elvalultak, logikátlanok, srb. vannak jogszabyálok a fogyazstóvdeem kapcsán is, aztán emiatt van az, hoyg ezekkel bártysázzák magukat és nem cisnálhatnak semmit.
vagy a bürokrávia. itt is jogszabáyi keretbe van fogllava minden, az éretlmetlensg., a túlbonyolítéás, nehezítés és nem az egyzerűsítés logikájára épülnek.

ha jogszabályab beleírják h a kék piros, akkor a kék piros lesz!? :) nehéz kérdés, főleg H-, mert annyi hülyeég van...

juhaszvik 2019.02.05. 15:18:15

@Nick-son: már bocs, de a házas példa a tiéd volt, ha abszurd, akkor már nálad is az volt :)

szerintem a levélíró példája azért nem szélsőséges eset, de persze egyéni érzékenység kérdése.

juhaszvik 2019.02.05. 15:22:14

@FDToth: a jogalkotók dolga lenne, hogy megfelelően és karban tartsák a jogszabályokat, de itt már politikai síkra terelődne a téma (amiről elég határozott véleményem van), de nem szeretném ilyen irányba terelni.

(amúgy meg ne kommentelj vezetés közben)

Darth Revan 2019.02.05. 15:27:53

Hat engem nem gyoztek meg. Kurvara semmi koze a vallalkozoi szamlanak a maganszamlahoz, megha ugyanaz is a tulaj.

Szerintem nincs joga a banknak lenyulni a vallakozas penzet. Fel kell szolitani az ugyfelet a tartozas rendezesere, nem ellopni a penzt egy masik szamlarol.

temprasordog 2019.02.05. 15:41:09

@Nick-son: Nem jogi személy az egyéni vállalkozó és az egyéni cég, mert bár megjelenhet saját név alatt de felelőssége és vagyona nem különül el a mögötte álló magánszemélytől. Így hát faszán shiftelheti a bank a pénzta számlák között.

temprasordog 2019.02.05. 15:43:54

@enipeni: Az offline tranzakciót nézegetheted a netbankban, mert be sincs zárolva erre a pénz, ergo nem látod hogy sorban állna levonásra. Majd amikor megjön az igény a szolgáltatódtól, a bank odaadja neki még akkor is, ha technikai minuszba megy a számla.

temprasordog 2019.02.05. 15:44:53

@Darth Revan: De, kurvára van, méghozzá a tulaj a közös pont.

nickM 2019.02.05. 15:50:21

@Darth Revan: De nem a vállalkozás pénze, hanem Gipsz Jakabé. _Egyéni_ vállalkozó, nem vállalkozás. Ha Gipsz Jakab Bt., Kft., stb. lenne, akkor valóban nem pakolgathatná csak úgy a bank.

Quuuziii 2019.02.05. 15:56:50

@juhaszvik1: mondok egy vicceset. Egyszer késtem egy hetet a teljesítményadóval. Már kb. egy napja befizettem csekken, mikor az Önkormányzat leemeltette a számlamról az 5110 ft-ot. Ráadásul nem a forintszámlámról, hanem egy £ alapú devizaszámláról. És persze fel akartak számítani 5000 ft különeljárasi díjat is. Ne legyenek illúzióitok, attól hogy a ti nevetek van a bankszámlán, még nincs hatalmatok a pénzetek felett. :)

Nick-son 2019.02.05. 15:59:09

@juhaszvik1: persze, igazad van, egyéni érzékenység kérdése ki mit vár el, mit tűr el a bankjától. A posztoló problémájára, hogy hozzá mernek nyúlni a vállalkozói számlájához egyértelműen megoldás, ha más banknál vezeti azt. Én biztos, hogy ezt tenném. Akkor várnak amíg hazaér, vagy írnak levelet, vagy felhívják, vagy indítanak fizetési meghagyást, de nem sarcolgatják a másik számláját. Amin az összeg nem is biztos, hogy az övé! Lehet már rég az államé, vagy beszállítóé, csak nincs még elutalva és egy ilyen baromkodás után lehet pont nem is megy el az utalás aminek kellene. Inkasszót aztán szívesen megcsinálja a bank jó pénzért. Ő aztán mindenen csak nyer.

Fordított esetben érdekes lenne, ha valakinek este nem ad ki pénzt az automata, de levonja az egyenlegéből akkor az illető meg még azon az éjszakán betör a bankba, hisz neki mint magánszemélynek kintlévősége keletkezett. Méghozzá azonnali hatályú. Ja, fura ilyenkor 30 napok vannak a pénz visszaadására. Szerződés megbírja, kérdés nem lehet.

Nick-son 2019.02.05. 16:05:59

@temprasordog: én ezt megértem, hogy jogilag ugyanaz a személy. Csak azt nem értem akkor meg minek vezettetnek vele 10x -es áron vállalkozói számlát kötelező jelleggel? Ahol az utalások ára se a lakossági, meg a számlavezetés díja sem, hanem annál jóval több. Fura, hogy amikor pénzt lehet elszedni tőle akkor külön kell kezelni a vállalkozót meg a magánszemélyt, amikor meg ilyen van akkor meg azonnal lehet lefogni a vállalkozói számláról, hisz nem különül el a vagyona.

Az igazság az, hogy a pénzre megy az egész. Ha meg így van akkor másik banknál kell vezetni a vállalkozói számlát, aztán akkor nem fog hozzáférni csak úgy.

Attila F 2019.02.05. 16:18:11

Azt a részét nem értem, hogy ha "egyszer már mínuszba megy, akkor onnantól az online tranzakciók is teljesülnek". Nem vagyok biztos abban, hogy ez így történt. Elég egyszerű módja lenne ez mondjuk egy autó vásárlásának...

chili wili 2019.02.05. 17:35:58

Ha nincs hitelkeret a kártyádhoz, de valahogy lemész mínuszba, akkor a tartozás azonnal lejárt tartozás lesz, igy a kiegyenlítése azonnal esedékessé válik. Ez szívás sajnos, de ez a helyzet.

gergo1000/2 2019.02.05. 18:01:19

@juhaszvik1:
Köszi a kioktatást:) Jó hogy te mindenben képben vagy, és minden hülyeség amin meglepődik más. A minusz utáni minusz gondolom pont ugyanabban az ÁSZF-ben van amit elvárnál tőlem, hogy olvassam el mielőtt bankszámlát nyitok. Rá nem kerestem, de a bank szerint: (idézet válaszukból):
"Vannak azonban kivételek....:
-offline tranzakció
...
-a számlaegyenleg már mínusz egyenleget mutat fenti vagy egyéb okból kifolyólag és még érkezik terhelési tétel a számlára"
Ez alapján semmiféle informatikai hiba nem történt, ez így normális a bank szerint.

ptspts 2019.02.05. 18:16:58

Sajnos mobiltelefonos feltöltőkártyás egyenleggel is lehet mínuszba menni, és vannak olyan előre fizetős internetes hoszting-szolgáltatók, ahol szintén mínuszba lehet menni egy nagyobb látogatottsági csúcsnál (és a tervezett összeg 100-szorosát követelik ahelyett, hogy leállítanák arra a hónapra a szolgáltatást).

Én szívesen fizetnék többet előre bizonyos szolgáltatásokért, ha a szolgáltató garantálná, hogy sose megyek mínuszba, és ha mégis mínuszba kerülnék, akkor ezért a szolgáltató vállalná a felelősséget, és szerződés szerint alapból elengedné a tartozást.

gergo1000/2 2019.02.05. 18:17:45

@AzUtazó:
1. igen, nem kapok, de jelen esetben lényegtelen, mert az off-line-ról senki se kap.
2. lehet, hogy ciki, hogy nem tudom mennyi pénzem van, de én inkább örülök, hogy nem kell pár ezres nagyságrendben ezt tudnom. mint írtam nem nagy összegekről volt szó.
3-4, nem tudom, hogy készpénzt ingyen vehettem volna e fel, nem jártam utána. vásárlásról írtam. De most visszanéztem a számlámat, és tényleg nem azt látom amit akkor. Lehet, hogy befoglalták valami más árfolyamon és korrigálták? Tényleg nem tudom. De akkor megnéztük az én vásárlásaim árfolyamát, és a feleségemét (más bank), és tényleg jelentős különbség volt.

gergo1000/2 2019.02.05. 18:24:40

@temprasordog:
te jogász vagy? tényleg érdekelne, hogy miért nem különül el a vállalkozó? Magánszemélyként nem is nyithattam vállalkozói számlát, ahhoz mindenféle igazolás kellett. Szerintem a bt beltag is korlátlanul felel, mint az egyéni vállalkozó, akkor miért más? Nem vitatni szeretném az igazad, csak tényleg kíváncsi lennék az érvekre. Mert, ha egy és ugyanaz, akkor, ha én most panaszt teszek bárhol, akkor magánszemélyként kezelik a panaszom, vagy egyből bíróságra küldenek? Ha egy és ugyanaz az egyéni vállalkozó és a magánszemély, akkor miért van az, ha áfás számlát kérek egyéni vállalkozóra, akkor nem érvényesek rám a fogyasztói jogok?

gergo1000/2 2019.02.05. 18:42:47

Most megnéztem a videót az offline tranzakciókról. Az itt elhangzott formában ismertem az offline tranzakciót, sőt azt is hallottam már, ha a bankkártya adatait megadom, akkor azzal később is vehetnek le pénzt. Én azon lepődtem meg, hogy semmilyen speckó törénet nem volt, ugyanúgy vásároltam vele, mint a sarki kis boltban.

MrZed001 2019.02.05. 19:47:39

Márpedig Gipsz Jakab nem ugyanaz, mint Gipsz Jakab E.V.
Veszel egy TV-t EV névvel, és máris megy a rinya, hogy nem "fogyasztó" vagy hanem cég (hamisan, mint ismeretes).
EV-s számláról fizetsz kártyával, az után bizony megy az adózás (szja meg minden)
Sőt, ki kell venned KP-ba, majd másik (mint ő, ugyanott) nem EV számlára betenni KP-ba, hogy ezt megúszd.
Ha valamit el akarsz számolni, akkor pl neked önmagadtól kell bérelned.
Szóval, igen skizofrén helyzet ez bizony. Nem biztos, hogy jogilag elfogadhatónak tartom, hogy a bank ugyanazon partner rekordként kezeli Gipsz Jakab és Gipsz Jakab EV-t.

ptspts 2019.02.05. 21:56:34

Bankszámláért is fizetnék szívesen magasabb havidíjat, ha a bank garantálná, hogy nem tudok mínuszba menni. Nem baj, ha az összes offline tranzakciót visszautasítja, és az se baj, ha a bankkártyára rá van írva, hogy az offline tranzakciók vissza lesznek utasítva. Úgy működne a bankszámla, hogy szerződés szerint ha mínuszba kerül a számla, akkor a bank azonnal kipótólja 0-ra, és ezt a pénzt ajándékba kapom. Ezzel elég erős motivációt adnék a banknak, hogy számolják figyelmesen a pénzem, és körültekintően ne engedjék mínuszba menni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.02.05. 21:58:05

@gergo1000/2: kissé zavaros a leírás, de szerintem itt három dolog van.

1. Az offnine-t terhelték a végén. Költöttél online, aztán amikor már kevés volt, jött az offline terhelés.

2. A Gránitnál kis tétel, de a költés pillanatában középárfolyamon zárolnak, a végső terhelés ennél rosszabb árfolyamon történik, magasabb a terhelés.

3. Beszoptad a DCC-t. A legaljasabb trükk, de magyarázza a brutálszar devizaváltást. Sok kereskedő él vele, választhatsz a POS-on, hogy helyi eszközben, vagy forintban fizetsz és a forint árfolyama fix, de botrányos, sima 10% eltérés is lehet. Mindig a helyit kell, de aljas kereskedők úgy adják át a terminált a PIN-beütésre, hogy már benyomták a forintot. Keress rá a dynamic currency conversionra, az EU is próbálja már visszaszorítani.

juhaszvik 2019.02.06. 07:32:40

@gergo1000/2: "gondolom pont ugyanabban az ÁSZF-ben van amit elvárnál tőlem, hogy olvassam el mielőtt bankszámlát nyitok"

miről beszélünk? hogy aláírsz valamit, amit nem olvastál el? vagy arról, hogy egy cég betartja a saját szabályait? vagy meglepődtél, hogy egy nagyvállalat a húzósabb részeket az apróbetűs részbe rejti?
egyébként utólag hajlandó voltál elolvasni az ÁSZF-t vagy azóta is fogalmatlan vagy?

amúgy szívesen...

gergo1000/2 2019.02.06. 08:36:02

@juhaszvik1:
nem olvastam el.
Arról beszélünk, hogy lehülyézel, hogy nem olvasom el az ÁSZF-t, aztán kiderül, hogy te ugyanúgy nem ismered a bankkártya használat minden "apróságát."

gergo1000/2 2019.02.06. 08:42:24

@Fillér B. Gusztáv:
Az árfolyamat hagyjuk, mert lehet én néztem be valamit. Azt elkezdem visszanézni majd, csak idő kellene rá. Most más árolyamot látok (érdekes módon kedvezőbbet), mint novemberben. Csak ennyi idő után nehéz rekonstruálni az eseményeket.
A sorrend az biztosan offline és utána online volt. Ezt a bank is elismerte. ráadásul online-nal önmagában nem tudott volna minuszba menni.

lenörd hofstadter 2019.02.06. 09:08:31

@nickM:

Azért ne lepődj meg, ha a KFT (akármi) számlájára pl. adóbefizetés miatt betett összegből a bank levonja a saját részét, és szarik arra, hogy az APEH felé nem megy el az utalás mert nem marad annyi ami elég a tranzakcióra. Igen, jöhet az ócska mantra, hogy figyelni kell a számlát, de simán összejöhet, hogy reggel még még semmi tartozásod a bank felé, bemész, befizeted az adóra a fedezetet, oszt mire kilépsz az ajtón rábasszák a negyedéves terhelést pl. kártyadíjra (van még vagy 40 kitalált hangzatos jogalapjuk) hivatkozva és szarnak az APEH utalásodra, oszt lehet, hogy csak három hét múlva tudod meg mert teljes nyugalomban azt hiszed, már rendezted. Az APEH meg inkasszóz, az is szarik mindenre.

Üdv cigányisztánban.

enipeni 2019.02.06. 09:10:30

@temprasordog: nem azert a ket fillerert, de meg ha van offline terheles akkor is feltunik hogy mar 0-as a szamlam es abbahagyom a koltest rola (vagy hivom a bankot ha meg mindig tudok kolteni). plane igy teszek ha amugy is ugy gondolom hogy nincs penz a szamlamon.

Secnir 2019.02.06. 09:39:51

Szokás szerint Csernok Miklós, a Kiszámoló.hu szakértője szakértett nekünk:
[...]
Mivel a két számla ugyanazon az ügyfélszámon lehetett és a bank ÁSZF-e engedi, hogy az ügyfél egyik számláján lévő tartozását a másik nem céges számlájáról kiegyenlítse a bank, ezért a bank jogszerűen járt el.

Csernok úr, kérem, olvassa el még egyszer a poszt toló levelét:
"A magánszámlám szépen mínuszba ment, majd a különbözetet egyszerűen leemelték a vállalkozói számlámról."
Ön azt írja: a nem céges számláról leemelhetik, a posztoló szerint a cégesről emelték le.
tehát akkor mit javasol a posztolónak?

juhaszvik 2019.02.06. 09:46:14

@gergo1000/2: nem hülyéztelek le, de ha így (sok fantáziával) közelíted meg azt, amit elolvasol, akkor már nem lepődöm meg semmin.

és miért is kellene ismernem a te bankkártyád használatának apróságait? a bank vagyok vagy az ügyfél, vagy ki?

kapasz 2019.02.06. 10:07:07

@Secnir: A Gránit Banknál egy hozzáférésed van a két számlához, belépés után lehet különválasztani, hogy a magán vagy a céges részben bóklászol tovább. A bank egy személyhez köti őket, ezért lehet átjárás a számlák között. Lehet, hogy furcsa, de a többi bank is megcsinálja ezt.

gergo1000/2 2019.02.06. 10:07:23

@juhaszvik1:
nem az enyémet kellene ismerned, hanem a sajátodat. A te kártyád is terhelhető, ha mínuszban van az egyenleged. Kizárt dolog, hogy ez csak a gránit banknál legyen így.

ropile 2019.02.06. 10:09:51

Egy igazi hülyegyerek.
Ha bankszámlád van, simered a kártya és a számla kondicióit (devizaváltás).
A régi "vasalós" AMEX es kór óta ismerjük (és sokszor ki is használjuk) az offline tranzakciót.

Már bocsánat, de pontosan az ilyenek miatt van az, hogy a bank orba szájba biztonsági szarokat kell beépítsen és pinkódokat ott is ahol nem volt, meg sms TAN, meg Mobil Applikációs aláítás, mert emberek képtelenek vigyázni a kártyájukra és képtelenek szerződést elolvasni, kondicós listát tanulmányozni.
Ellenben izomból posztolnak a homáron, hogy mekkora geci a gránitbank (ami persze lehet, de ez nem a bank sara).

Amugy, miért választotta a Gránitbankot? Tán összehasonlította a kondiciós listákat más bankéval?

ROTFL Manó 2019.02.06. 10:24:54

Én, amikor megkötöttem a szerződést a bankkal, akkor hoztam egy olyan rendelkezést, hogy nem mehetek minuszba. Jó gazda módjára arra gondoltam, hogy kordában tartom a költekezésem, ne menjen el minden hónapban piára, kábszerre, szerencsejátékra és kurvákra a pénzem. Ennek ellenére simán átbillentem minuszba, amikor egy kiköltekezett hónapban négy forint egyenlegnél levonták az éves kártyahasználatot. Ők megtehetik. Szóval nem kell ehez külföldre menni, meg két számla. Sokkal egyszerűbb módon is elérhető a minuszba menés.

juhaszvik 2019.02.06. 10:32:14

@gergo1000/2: hol beszéltem én arról, hogy mit tudok vagy nem tudok a saját kártyámról? hogy jön ez ide? te írtad, hogy fogalmad sincs, hogy miről szerződtél, én pedig jeleztem: ez baj.

gergo1000/2 2019.02.06. 10:40:28

@juhaszvik1:
Ott beszéltél, amikor minősítetted a posztot, és jelezted, hogy ez az egyetlen (mínusz után mínusz) dolog ami nem evidens, minden más mindenki számára egyértelműnek kell lennie, mert valamelyik dokumentum biztos tartalmazza, és én vagyok a hibás, ja és fogalmam sincs mire szerződtem. Ebben a logikában a mínusz utáni mínusz is evidens (ha elolvasod a posztot, ezt nem is vitattam, mindössze jeleztem, hogy szerintem más se tud erről.), ahogy kiderült a szakértő is "informatikai hibával" intézte el. Szóval simán kettős mércét alkalmazol, amiről te tudsz az evidens, és hülye aki nem tudja, amit meg nem tudsz, az tényleg érdekes kérdés.

Zirowe 2019.02.06. 10:47:54

Nem kap smst?
A gránitnak van az egyik legjobb alkalmazása, amihez lehet kérni ingyen esmst+rögtön meg tudja nézni az egyenleget is.
Szóval itt egy vadász van.

Secnir 2019.02.06. 11:13:46

@kapasz:
hát nem tudom, gránitos vagyok, de nem látok céges részre vonatkozó dolgot. alszámlát, tartós megtakarítási alszámlát lehet nyitni, de mást nem.
továbbmegyek: a gránitnál külön vannak a kkv-k és a vállalkozói számlák, külön kell megnyitni is, nem hiszem, hogy csak azért, mert van egy közös pont (egy fő), azért egy számlaként kezelné a bank. más: ha eladom a céget, akkor eltűnik a cég bankszámlámról?

juhaszvik 2019.02.06. 11:15:17

@gergo1000/2: teljesen igazad van. a poszt nem csak részleteiben, hanem teljes egészében felesleges, és így nézve nem is kellett volna vele foglalkoznom (de mielőtt szokás szerint kiforgatod a szavaimat: nem következik B-ből A).
de azért majd olvad el az ÁSZF-t. remélem ennyi tanulsága lesz számodra az ügynek.

Kotit 2019.02.06. 11:31:14

@Secnir: Vedd már észre, hogy egyéni vállalkozóról van szó. Az több szempontból nem cég. Pl. a bank szerint sem...

gergo1000/2 2019.02.06. 11:37:01

@Secnir:
Valóban egy felületen látom a kettőt, de ez nem hiszem, hogy önmagában. bármit jelentene. Ha egy bt-s számlám lenne, de ahhoz is van jogosultságom, akkor szerintem ugyanúgy egy bejelentkezés alatt láthatnám. Legalábbis ez lenne a logikus. De a számlacsomag vállalkozói az egyéni vállalkozáshoz, tehát nem arról van szó, hogy egy magánemberként nyitott számlát használok. Ráadásul még vállalkozói igazolván is kellett hozzá, mert amikor egyéni vállalkozó lettem még más volt a lakcímem, és a nyilvántartási lap nem volt jó nekik.

Kotit 2019.02.06. 11:41:05

@gergo1000/2: "te jogász vagy? tényleg érdekelne, hogy miért nem különül el a vállalkozó? Magánszemélyként nem is nyithattam vállalkozói számlát, ahhoz mindenféle igazolás kellett. Szerintem a bt beltag is korlátlanul felel, mint az egyéni vállalkozó, akkor miért más?"
Talán azért más, mert ha ugyanaz lenne, akkor az egyik fölösleges lenne? Vagy azért, mert a bt-t nem úgy hívják, mint a tagjait? Vagy mert másképp adózik?
Nem tudom, nem vagyok egyéni vállalkozó, de te nem olvastál ezeknek (sem) utána, mielőtt ev lettél?

Kotit 2019.02.06. 11:43:28

@gergo1000/2: "Ha egy bt-s számlám lenne, de ahhoz is van jogosultságom, akkor szerintem ugyanúgy egy bejelentkezés alatt láthatnám."
A SZERINTEM a kulcsszó: egy csomó dolgot hiszel, és jóval kevesebbet tudsz...

gergo1000/2 2019.02.06. 12:01:30

@juhaszvik1:
:) tényleg felesleges volt:
- kiderült, hogy a homárt olvasók 2/3 nem tudja mi az offline bankkártya használat.
- igaz a "szakértő" egy másfajta offline használatról tett be linket. (senki nem csinált másolatot a kártyámról, senki nem írta le a számot, semmit nem írtam alá, tehát ez nem az a fajta vásárlás volt, de mindegy) semmi nem utalt arra, hogy nem online vásárlás történik.
- ha mínuszba van a számlád, akkor tovább terhelhető bankkártyával történetet még a "szakértő" is technikai hibának vélte
-azért pár ember, hasonlóan hozzám, meglepődött, hogy az egyéni vállalkozó, az gyakorlatilag magánszemély. Amivel többen egyetértenek, többen meg nem. De abból a szempontból tényleg haszontalan volt, hogy jogi választ nem kaptam, hogy a magánszemély és az egyéni vállalkozó miért kezelendő egyben. Mindössze "persze, hogy egy" és "hülyeség, hogy egy" érvek találkoznak.
-sajnos az árfolyamot tényleg belekevertem,az hiba volt, mert már nem azt látom, mint pár hónapja konstatáltam, de nem is az lett volna a lényege.

gergo1000/2 2019.02.06. 12:03:33

@Kotit: Persze, hogy nem tudok mindent, ezért kérdezek.
de úgy látom te még annyit se tudsz mint én, ennek ellenére nagyon okosakat kommentelsz

Kotit 2019.02.06. 12:08:21

@gergo1000/2: Azt azért elismerem, hogy eredeti vagy: olyanra nem emlékszem a homáron, aki megszívatta saját magát, majd a történetére reagálókat kezdte ekézni, az ő KÉPZELT tudatlanságuk miatt...

gergo1000/2 2019.02.06. 12:19:18

@Kotit: "megszívatta saját magát"? hol szívattam meg magam? hol olvastál a történetben olyat, hogy szívtam bármivel is?

juhaszvik 2019.02.06. 12:23:59

@gergo1000/2: most te azért foglalkozol ennyit a homárolvasókkal, mert nincs fogyasztóvédelmi vonatkozása a levelednek?
leírom, hogy szerintem mi történt, aztán légy szíves bólogass, vagy rázd a fejed:
1. ahelyett, hogy elolvasnád az általad aláírt ÁSZF-t, beírsz a homárra egy levelet, hogy ez - meg - ez rendben van-e, mert szerinted nincs
2. ahelyett, hogy elolvasnád az általad aláírt ÁSZF-t, leírod kommentben, hogy nem olvastad el az általad aláírt ÁSZF-t
3. ahelyett, hogy elolvasnád az általad aláírt ÁSZF-t, számon kéred rajtam, hogy én sem ismerem az általad aláírt ÁSZF-t, amit nem olvastál el
4. ahelyett, hogy elolvasnád az általad aláírt ÁSZF-t, arról kommentelsz, hogy hány ember ismeri az offline tranzakciót a homár olvasók közül

olvasd el az ÁSZF-t, plíz...

gergo1000/2 2019.02.06. 12:31:44

@juhaszvik1: rázom a fejem:)
leírtam pár dolgot, ami az ÁSZF-ben benne van, de nekem nem volt egyértelmű. Nem panaszként, nem gondként, egyszerűen azért, hogy más tanuljon belőle, ha érdekli.
plusz leírtam egy fogyasztóvédelmi gondot, hogy egyéni vállalkozói számlámról pénzt csoportosított át a bank a magánszemélyes számlámra. Ez a panaszom. Erre a magyarázat nincs benne az ÁSZF-ben, mert ha benne lenne, akkor a bank a panaszlevelemre erre hivatkozva reagált volna, de nem hivatkozott.

kapasz 2019.02.06. 12:53:59

@Secnir: Azért mert Te nem látsz ilyet, attól még a posztolónak és nekem is ilyen van. Ha eladod a céget, akkor törölnek a kezelők közül, vagyis eltűnik ez a számlád a felületedről, de attól még nem a számla szűnik meg, csak a te hozzáférésed. Ugyanilyen rendszerben működik pl. a K&H is, de más bankok is leírják az ÁSZF-ben, hogy egy tartozást bármely, személyedhez (akár csak kicsit is) köthető egyéb számláról is beszedhetnek, ráadásul a megkérdezésed nélkül. Kicsit úgy működnek e tekintetben a bankok mint a NAV inkasszó, de a bankok csak házon belül inkasszálhatnak.

gergo1000/2 2019.02.06. 12:57:40

@kapasz:
na ezt keresném, hogy ez hol van leírva. én ilyet nem találok csak olyat, hogy saját számlák között. (amivel jelen esetben nem értek egyet). Hol van ez szabályozva, hogy bármi kicsit is hozzám köthetőről levonhatnak?

user friendly 2019.02.06. 12:58:45

évek óta Revolutot használok külföldön. Ez a legolcsóbb módja, hogy ne kelljen készpénzzel szarakodni. Forint kártyáról kártyás vásárlásként lehet feltölteni a számlát több féle valutában, középárfolyamon. Adnak egy dombornyomott (Visa vagy Mastercard) kártyát + van virtuális kártya is a netes vásárlásokhoz és mindezért semmit nem kell fizetni, csak a kártya postaköltségét. Ingyenes a számlavezetés, a tranzakciók, a kp felvétel havi 200 Eur-ig. Mobil appal minden azonnal nyomon követhető. És működik. Voilá.

Indriq 2019.02.06. 13:59:05

Akkor valaki cáfoljon meg gyorsan. Felemelem maxra a kp limitet, és akár sok sok milliót felveszek, majd soha többé nem jövök haza. Akkor a bank finanszírozta a kint élet kezdésem?

szcsongor 2019.02.06. 14:52:58

@user friendly: Pont ilyen a Transferwise kártyája is, én azt használom. Tényleg remek találmány.

@AzUtazó: "2. problem: nem vagy tisztába mennyi pénzed van? Azért ez elég ciki."
Nyaraláskor te zsebszámológéppel járkálsz és mindjárt ütöd is be az összeget, amikor veszel egy fagyit vagy szuvenírt? Én sem tudom sokszor követni, hogy mennyi is van még a számlámon, erre találták ki a netbank appokat, ahol egy pillanat alatt meg lehet nézni az egyenleget.

Xezs7 2019.02.06. 15:15:32

Nemhogy offline tranzakció, de offline PIN is létezik, aztán az ügyfelek csak pislognak, mikor offline tranzakció esetén nem fogadja el a terminál az online PIN-t :) Egy csomó olyan dolog van, amit az átlagember nem tud, de átlag 1-2 havonta meglepődik rajta valaki a Homáron.

Xezs7 2019.02.06. 15:31:38

@Indriq: Nem teljesen értem a kérdést. A saját pénzedet akkor veszed ki, amikor csak akarod. Ha az offline tranzakcióra gondolsz, azt végképp nem értem. Offline hogy veszel fel kp-t?

hillman. 2019.02.06. 15:38:27

@temprasordog: A vodafonnál volt kettö számlám. Az egyiken 40000huf tulfizetés amit akkor 4. éve nem utaltak vissza. A másikon volt 8000 tartozás amikor felmondtam náluk a korábbi pénz vissza nem adása miatt.
Azt gondoltam a tartozást levonják a tulfizetésböl. Hát nem. megduplázták az összeget különbözö jogcimeken és eladták egy behajtonak miközben a tulfizetést nem adták vissza.
Végül külön kérvényre visszaadták 5 év mulva a tulfizetést, és a behajtotol nem vonták vissza a másik ügyet. Kifizettem a behajtot mert nem akartam ezzel idöt tölteni.
A vodafone végig arra hivatkozott, hogy az egyik számlámrol nem egyenlitheti ki a másikat.
A vodafone egy lehuzos cég; senkinek sem ajánlom.

d.j 2019.02.06. 16:13:43

@nickM: Ez tetszik. Az egyéni vállalkozó nem vállalkozás. Hát mi? A nevében benne van, hogy vállalkozó, egyénileg. A bt, meg a kft. társas vállalkozási forma, ez meg egyéni vállalkozási forma.
Más. Ok, hogy feltétlen ekézni kell a szerencsétlent, de bassza meg, ilyen nincs, hogy tartozás esetén, amit egyébként a bank enged meg, a tulaj másik számlájáról emelik le a pénzt, ami ráadásul egy vállalkozás számlája. Úgy, hogy nem is értesítik erről. Az ilyen banktól azonnal menekülni kell, mert az ilyen bank más gazemberségre is képes.

Macropus Rufus 2019.02.06. 16:54:25

@temprasordog: a kérdés az, hogy Rufus egyéni vállalkozó vagy Rufus cég.
Mert ha egyéni vállalkozó akkor nyúlhat a számlához, elvileg. Ha ez egy cég akkor nem.
Teljesen mindegy, hogy ki a tulajdonosa. Az a számla nem az övé, hanem a cégé. Tehát nem nyúlhat hozzá. Na ez nem derült ki a cikkből, csak az, hogy hozzá nyúltak.
Nekem is volt végem. Soha egyetlen bank sem nyúlt a céges pénzhez, ha a magán számlám lenullázódott. És amikor inkasszóztak sem nyúltak a cég számlájához ui. az nem az én számlám hanem a cégé, aminek én csak a tulajdonosa vagyok, de a számla a cégé nem az enyém.
Aztán amiről nem tudunk: lehet a poszternek egyedi szerződése volt és engedélyezve volt a dolog.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2019.02.06. 16:56:23

@Quuuziii:
Az önkormányzattól nem várható el méltányos viselkedés, az nem akar jóban lenni veled.

A banknál azért kicsit más a helyzet. Ha besértődsz és kilépsz, az nekik se jó, főleg ha pénzt tartasz náluk, van forgalmad stb.. A vállalkozónak, gondolom, azért volt. Értelmetlen egy jó ügyfelet elveszíteniük azért, hogy esetleg két nappal korábban jussanak az 5000 forintjukhoz.
Velem volt már olyan, hogy húzott a bank egy jogilag védhető, de igen mocsok dolgot. Bementem, vázoltam, értem, hogy megtehetik, de igen rosszhiszemű bánásmódnak érzem, és esetleg zárnám be a sok éve ott vezetett számlámat. Sikerült megegyeznünk.

gergo1000/2 2019.02.06. 17:02:50

@Macropus Rufus:
nem kell többet belegondolni, mint ami benne van. semmilyen extra szerződés nincs. A kérdésed másik részét nem értem. Leírtam, hogy egyéni vállalkozóként nyitottam, az egyéni vállalkozásom részére, vállalkozói számlacsomagot. Te is leírod, hogy ha egyéni vállalkozó, akkor nyúlhat. Már többen leírtátok, de olyan jó lenne, ha valaki valamilyen hivatkozást is tenne hozzá, hogy miért. előre is köszi

gergo1000/2 2019.02.06. 17:05:07

@Comandante en Jefe:
A gránit bankot nem érdekli, hogy másik bankot választok (persze céges szinten nagyon pici forgalomról van szó). Persze idő ezt végig vezetni, de tényleg csak ez az egy marad, hogy 2 számla nem lehet egy banknál.

krwkco 2019.02.06. 18:18:10

@gergo1000/2:
Üdv Gergő!
Nkem hasznos, hogy megírtad a történetet, mert mindeddig abban a hitben voltam, hogy a debit kártyámmal maximum annyi pénzt veszíthetek, amennyi a számlán van.

Megköszönném, ha megírnád, hogy hogyan történt az offline fizetés, amivel ezek szerint akármennyit le lehet emelni a számláról.

gergo1000/2 2019.02.06. 18:25:57

@kommentEmber:
Egy alsó/középkategóriás kajáldában fizettem. Előttem lehúzták a kártyát egy ugyanolyan terminálon mint bármelyik sarki üzletben. Szóval pont úgy történt minden, mint egy online fizetés

Secnir 2019.02.06. 18:51:45

@kapasz:
"Ha eladod a céget, akkor törölnek a kezelők közül, vagyis eltűnik ez a számlád a felületedről, de attól még nem a számla szűnik meg, csak a te hozzáférésed."

stop.
tehát ha nekem van hozzáférésem a magyar államkincstár egyik alszámlájához, és a saját számlámon nincs lóvé, akkor azt onnan vonják, ahová van hozzáférésem? ezt te sem gondolod komolyan...

ekat 2019.02.06. 19:03:26

@user friendly: Tökéletes lenne, kivéve azt az apróságot, hogy semmi, de semmi nem garantálja az oda feltöltött pénzed meglétét. Na persze a Revoluton kívül. Úgyhogy szerintem egyelőre csak kiegészítő kártyának érdemes használni külföldi utazáskor, és azt is csak olyannak, akinek pofátlan a bankjánál a devizaeladási árfolyam.

kapasz 2019.02.06. 19:29:45

@Secnir: Az államkincstár nem így működik. A hozzáférés általában nem kezelői jogosultságot jelent, hanem tulajdonosit.

krwkco 2019.02.06. 20:29:06

@gergo1000/2:
Hát ez meredek.
Lehúzták, vagyis a mágnescsíkot használták? Ezek szerint bármelyik ukrán, macedon vagy kenyai kocsmáros egy másolt kártyával akkor is milliókkal terhelheti a számlámat, ha nincs rajta egy forint sem?

user friendly 2019.02.06. 21:12:39

@ekat: persze, ez tipikus utazó kártya. feltöltesz rá annyit, amennyire kb szükséged van egy utazáskor és használod. nálam is mindig van másik kártya, de 3-4 éve, mióta Revolutom van, még nem volt rá soha szükségem külföldön. az igaz, hogy nincs rá garancia, de nem kell rajta nagy összegeket tartani. ha valaki attól fél, hogy lenyúlják a pénzét, akár naponta is rá lehet tölteni annyit, amennyi másnap kell.

@szcsongor: ja, épp tegnap láttam, hogy már a Transferwise-nak is van ilyen kártyája. szerintem is szuper jó dolog.

Xezs7 2019.02.06. 22:29:12

@kommentEmber: Jézusmária, ne szarjál már be. Ha ez ilyen egyszerű lenne, ezzel lenne tele a média, nem? Még a szomszéd Marika néni is erről panaszkodna neked a liftben, nem gondolod? Nem fog összedőlni a világ, nem kell betojni. Egy banknál jellemzően viselkedésfigyelő programok monitorozzák éjjel-nappal a költési szokásaidat, és ezek a programok ha valami furcsát látnak (ez a "furcsa" bármit jelenthet, jellemzően a bankok nem fogják az orrodra kötni, hogy milyen logika alapján szűrnek) azonnal kiküldik a tranzakciót manuális feldolgozásra. Ez annyit jelent, hogy egy ügyfélszolga megnézi a tranyót, és ha úgy ítéli meg, hogy jogos, akkor átengedi, ha nem, akkor nem, ha meg talán, akkor felhív téged további egyeztetésre. Na már most, amitől te itt most rettegsz, hogy egy milliós tételt rányomnak offline a kártyádra - melyet megjegyzem, online is ugyanúgy rá lehet nyomni, szóval nem értem, hogy miért az offline tranyó lett itt most hirtelen maga a patás ördög - az 100%, hogy beriaszt a banknál, amikor a kereskedő ezt benyújtja. Egyébként meg kereskedelmi terminált sem osztogatnak csak úgy, hogy majd Misának, az ukrán helyi maffiafőnöknek is legyen egy a lakásában. De még ha egy kereskedelmi egységben történnének is ilyen visszaélések, szerinted azt az egységet nem záratnák be a hatóságok azonnal?

Egyébként kártyával a legkönnyebben úgy lehet visszaélni, hogy lemásolják egy megbugázott ATM-nél, a PIN-t megszerzik (kamerával) aztán a másolt kártyával vesznek fel készpénzt a világ másik végén egy ATM-ből. Az ATM kamerája meg maximum egy símaszkos fazont fog videóra venni, vagy egy hajléktalant, akinek fogalma sem lesz arról, hogy ki volt a megbízója, csak hogy kapott 2 liter tablettás bort tőle.

A gyakorlatban létezik egy másik viszonylag egyszerű visszaélési mód, amikor paypass-szal vásárolnak 5000 Ft alatti összegeket (megjegyzem, a paypass tranyók túlnyomó része is offline). Viszont erről meg azért nem hallasz, mert senki sem olyan hülye, hogy arcát vállalva, kamerák kereszttüzében vásároljon ilyen pitiáner kis összegekért. Vagy egy éve mégis akadt egy bátor vállalkozó, pár óra alatt el is fogták.

krwkco 2019.02.07. 03:08:36

@Xezs7:
Először is: Civilizáltan beszélgettünk, felesleges volt ilyen stílusban közbeszólnod.

Másodszor: nem rettegek, de szeretnék mindent tudni a dologról és ezért sarkítottam ki a kérdést. Az, hogy -az eset alapján- nem jelent korlátot a számlán levő pénz, nekem teljesen új.

Ez egészen más dimenzió, mint az általad felsorolt közismert lehetőségek az ATM-es pénzfelvételről vagy a technikailag nehezebben kivitelezhető 5000 Ft-os paypass-os vásárlásokról.

gergo1000/2 2019.02.07. 09:12:16

@kommentEmber:
Igen, de például arra nem emlékszem, hogy pin kódot kért-e. Minden részletre nem emlékszem, mert egy szokásos vásárlás volt. De pont annyit vontak le amennyit tényleg elköltöttem. Visszaélés nem történt. Ettől függetlenül (ha már más szóba hozta a figyelmeztető rendszert) nem tudom,hogy minek kellene riasztania egy banki rendszerben, ha nem annak, hogy valaki a kártyájával mínuszba megy Magyarországtól 9000 km-re:), majd újabb terhelések jönnek:) Persze lehet, hogy ha valakik lopni akarnak a kártyáról akkor nem 30 ezerrel akarnak mínuszba menni. De én is azért ürítettem le a számlám, mert abban a hitben voltam, ha ellopják, akkor nem veszik sok pénz. Ha meg kell, akkor majd utalok rá.

JonnDoe 2019.02.07. 10:22:37

1. Ha külföldre mész, nyiss a Transferwise-nál számlát. Ott lehet több devizanemed is ingyen, minimális a váltási költség, majdnem középárfolyamon vált és ingyenes mastercard bankkártyát ad. Értsd ez alatt, hogy 100000 HUF-ot váltottam EUR-ra, 349 volt a váltás díja és a középárfolyamtól kevesebb mint 1 forint különbséggel váltotta át az összeget.
2. Ha nincs hitelkereted ne költs többet mint ami a számládon van. Nem olyan nehéz megállni, hogy nem költesz ha az egyenleged egy összeg alá megy. Ha nincs pénzed nyaralni és nem akarsz hitelkeretet, akkor NE menj nyaralni.
3. Olvasd el az ASZF-et. Nem utólag, előtte. OK, nincsenek benne képek mert nem képregény, meg unalmas, nem történik benne semmi, de a leírtak alapján a delikvens nem hogy előtte, de utána sem olvasta el pontosan, hogy mi van a szerződésében. Ilyen agyatlan idiótákból élnek a bankok.

JonnDoe 2019.02.07. 10:36:06

Az más kérdés, hogy a bank is hibázott egy sort. Ilyenkor jöhet a hivatalos panaszlevél a banknak, ha nem oldódik meg akkor PSZÁF, meg a nyilvánosság.

movhu 2019.02.07. 13:32:02

@JonnDoe: Ó, pont írni akartam a Transferwise-t :)

Külön előnye, hogy nem csak EUR-t, hanem csomó más pénznemet válthatsz előre. Így simán lehet horvát kuna és román lej is a TW számládon, és akkor amikor ezekben a pénznemekben fizetsz, akkor abból vonja le közvetlenül. Azaz nem ér meglepetés, hogy mennyi az annyi, mert már előre átváltottad. A végén meg ha nem kell már, akkor visszaválthatod.
Még csak hasonlót sem láttam egyetlen magyar banknál sem. Olyan még csak-csak van, hogy a kártyádat átcsatolhatod a devizaszámládhoz átmenetileg, de olyan, hogy a neked lehető legkedvezőbb egyenlegedből vonja le az adott költést, na ilyet még nem.

Ráadásul az egész TW számlanyitást megtudod csinálni a nappalidból.

nickM 2019.02.08. 13:32:32

@lenörd hofstadter:
Miért kéne meglepődnöm? Igen, a bank először a saját költségeit vonja le, sőt, ha hónapokig nincs semmi a számlán, a legelső befizetésből az addig felhalmozott tartozást + a felszólítások díját + amit még kitalál (és kreatívak nagyon). De akinek van bankszámlája az azért tisztában van azzal, hogy ennek díjai és költségei vannak, nekem életszerűtlen az, hogy a pontos utalandó összeget fizeti be és nem + 1-2-5 ezer forintot.

@d.j:
"Ez tetszik. Az egyéni @gergo1000/2: vállalkozó nem vállalkozás. Hát mi? A nevében benne van, hogy vállalkozó, egyénileg. A bt, meg a kft. társas vállalkozási forma, ez meg egyéni vállalkozási forma."
Pontosan. Vállalkozó. Egyénileg. Azaz nem vállalkozás. A legfontosabb különbség, hogy a tárasas vállalkozási formákkal ellentétben nincs elkülönült vagyona. Bt., Kft., stb. rendelkezik törzstőkével, akár eszközökkel, gépekkel, autóval, szellemi tulajdonnal, stb. Ha légy kerül a levesbe, elsősorban ezekkel felel a tartozásaiért, ha még így is marad, akkor következik a beltag/ügyvezető személyes vagyona. Az egyéni vállalkozónál ilyen nincs, ő kapásból a teljes vagyonával felel.

@gergo1000/2:
Lásd fentebb, talán érthető.
Nem annyira mellesleg: ÁFÁ-s EV vagy? (Mert ha nem, akkor nem kötelező a vállalkozói számla.)

rendszamgyujto.hu · http://rendszamgyujto.blog.hu 2019.02.09. 07:43:25

@gergo1000/2: Csak látszatra történt minden pontosan úgy, mint mint bármelyik sarki üzletben. Ugyanis a terminál volt offline. Létezik ilyen beállítás, ha nem lenne kommunikáció, azért ne álljon meg az élet. Kiviszi a pincér a terminált az asztalhoz, lezavarjátok a tranzakciót, úgy mint bárhol, csak ez esetben erről kettőtökön kívül senki nem tud, az összeg meg szépen ott csücsül a terminálba (ezért sincs sms), ha majd feléled a kommunikáció, akkor majd levonásra kerül az összeg a számládról, a vendéglő is megkapja a magáét. Ja hogy időközben még máshol vásárolgattál és lemerítetted a pozitív egyenlegedet nullára? Ezért lesz negatív, és erről a bank sem tehet, mert nem ő üzemelteti a terminált.
Ha pedig menet közben beszarik a terminál, akkor az már ciki. Slip alapján ugyanúgy jogosult a vendéglő hozzájutni a pénzéhez, de lehet ez neki akkora macera, hogy lehet inkább legyint egyet és a vendége voltál.

gergo1000/2 2019.02.09. 16:34:59

@nickM:
87 komment után meglett a kulcsszó: "vagyon nem külön el". Erre rákeresve már kidobja az indokokat is a net. Így már értem, és legalább látok jogszabályi hivatkozást is. Köszi.

www.hidadoszakerto.hu/2014/08/04/a-termeszetes-szemely-es-az-egyeni-vallalkozas-vagy-a-termeszetes-szemely-az-egyeni-vallalkozas-avagy-elkulonitheto-e-a-termeszetes-szemely-es-az-egyeni-vallalkozas-vagyona/

lobster thermidor 2019.02.09. 19:04:07

@JonnDoe:
Nem kell ehhez semmilyen csiriburi, hiszen ez már ki tudja hány éve működik hibátlanul úgy, hogy a deviza alapú kártyám mögött van egy EUR, és egy USD számlám. Ha európai országban járok, akkor az EUR számláról vonják a költéseimet, ha mondjuk Ázsiában, vagy Afrikában, ahol USD alapon számolnak el, akkor automatikusan arról a számláról vonják le a megfelelő pénznemben a költéseimet. Ennek tudatában mindig arra a számlára fizetek be USD - t, vagy EUR - t, amelyikről a következő utazáskor költeni fogok, sőt ha figyeli az ember az árfolyamokat, és van némi tartaléka ezekből a pénzekből, akkor nem függ a valutaárfolyamok ingadozásaitól sem.

JonnDoe 2019.02.10. 01:41:40

@lobster thermidor: Gondolom mind az EUR mind az USD devizaszámlád és a bankkártyád is ingyenes? Mi van a többi pénznemmel? A Transferwise számlát online megnyithatod, nem kell hozzá semmi extra és a norvég koronától a thai bahtig majdnem minden pénznem megtalálható rajta és 5 másodperc hozzáadni egy új pénznem számlát. De ha neked ez csiriburi akkor maradj a bankodnál.

Xezs7 2019.02.10. 19:49:27

@lobster thermidor: Régen én is szórakoztam ilyenekkel, aztán leszoktam róla. Kimegyek külföldre a HUF alapú hitelkártyámmal, aztán azzal költök mindenfelé. A felszámolt árfolyamok nem arcpirítóak, úgyhogy kibírom.

movhu 2019.02.11. 14:19:55

@Xezs7: Sajna az én bankomnál arcpirítóak. EUR-nál a középárfolyamhoz képest -10/+10 HUF a vételi és eladási. Nekem pedig nagyon nem mindegy, hogy 100 EUR-t 32.000 vagy 33.000 forintért veszek, vagy a hozzám érkező 100 EUR-ért 31.000 vagy 32.000 forintot kapok.

És nem csak az a néhány tízezer forint/év ami számít(mert bizony számít), hanem az elv is.

Quuuziii 2019.02.12. 07:42:15

@Foxi 27: igen. Pár éve újra használatba vettem egy régi 3310-est, 2013-ban egészen pontosan, és mivel még a 2002-ben vásárolt pannonos sim kártyát raktam bele, a kijelzőn a Pannon GSM felirat virított. :) az sms azért elég alap.

lobster thermidor 2019.02.12. 15:10:32

@Xezs7:
Szerintem meg az oda - vissza átkonvertált valutaárak arcpirítóak, de ez egyéni felfogás kérdése. Én amúgy sem vagyok egy nagy forint fan, a bevételeim döntő többsége euróban, és dollárban érkeznek, ebből következően a megtakarításaimat is ezekben a pénznemekben tartom, tehát számomra teljesen kézenfekvő, ha a különböző országokban ezekkel a számlákkal megtámogatott kártyával fizetek.

lobster thermidor 2019.02.12. 15:17:34

@JonnDoe:
Minek bíbelődjek virtuális pénzekkel, amikor a bevételeim, és a megtakarított pénzem amúgy is USD - ben, és EUR - ban parkol a számláimon. K.b. annyi feltöltenem, vagy befizetnem az egyik számláról a másikra a pénzt, mint amennyit te foglalkozol a saját ügyleteiddel. Én egyébként sem a módszerrel vitatkoztam, mindenkinek a magánügye, hogy melyiket preferálja, csak annyit mondtam, hogy mindig is léteztek olyan megoldások, amikkel elkerülhetőek voltak, vagy elkerülhetőek a pénznemek közötti konvertálás okozta felesleges banki kiadások.

Xezs7 2019.02.12. 20:31:04

@movhu: Most tényleg képes vagy 1000 Ft-on hisztizni? :)

kolomparlole1114 2019.03.10. 05:08:07

"Vagyis duplán lesz váltva a pénz, de erről a bank nem tehet."

Hanem ki tehett, az ufók?

Meg mi az hogy 2x vált? Ezt már a frankhitelesek mentésénél is illegálisnak minősítették. Ingyenélő nyerészkedés, jogalap nélküli gazdagodás. Biztos elhiszem hogy egy bank duplán váltogat, nem csak felém számolja el duplán... Meg mi az hogy elszámoló valuta, mikor forint van rajta? Akkor az forintban van elszámolva, a többi csak ingyenélő nyerészkedés. Legközelebb meg majd 20x fogja oda-vissza váltogatni, netán körbefuttatja oda-vissza a világ összes valutáján, mert neki az jobban tetszik? A taxist is picsán rúgom ha felesleges kitérőt próbál meg tenni.
süti beállítások módosítása