Egy akkora webshoppal bíró cégnél, mint az Extreme Digital, az ember úgy képzeli, hogy üzemszerűen mennek a dolgok: a vásárlásnak, a csomagküldésnek és a panaszkezelésnek is megvan a protokollja, amin csak végig kell tuszkolni az egyes rendeléseket. Ehhez képest a sokadik levél jön, ami alapján az ED-nél sok területen nem stimmel valami.
Extreme Digital&Royal Futárszolgálat! Zsák foltját!-se csomag, se pénz
Kedves Tékozló Homár!
Annyira elegem van, hogy már nem tudom mit csináljak, hogy haladjon a dolog és ma reggel eszembe jutotttok Ti, hátha.... de legalább kipuffogom magam:
Na szóval a sztori ott kezdődött, hogy január 9-én rendeltem a tárgyban nevezett, megbízhatónak (?) minősített bolttól egy mikrót és egy tablet tokot és én nagy bátran ki is fizettem a vételárat (24 ezer ft), hogy kézbesítéskor már ne kelljen kp-val bohóckodni és bárki át tudja venni férjem munkahelyén.
Az ígért kiszállítási időben (5 munkanap) kaptam is az sms-t, a Royal fuárszolgálattól fuvarszámmal mindennel, hogy aznap érkezik a csomag. Szuper! Munahelyi címet adtam meg, ahol egész nap van valaki, aki át tudja venni a csomagot. Este 6óra csomag még sehol. Másnap felhívtam a futár központi számát, hogy nem kaptam meg a csomagot: az egyszerűség kedvéért megadták a futár közvetlen számát, hogy egyeztessek vele. Felhívtam őt is: bevallotta, hogy aznap sajnos nem volt ideje kiszállítani minden csomagot köztük az enyémet is és átadta (?) egy kollegájának, aki másnap kiviszi, jelzi neki, hogy minél hamarabb reggel, mert várom. Értékeltem, hogy bevallotta férfiasan, hogy nem fért bele a napjába és megköszöntem az igyekezetét, hogy valahgy próbál engesztelni.
Másnap csomag még mindig sehol. Most már ismertem a futár közvetlen számát hívtam, hogy akkor mizu? Válasz:Nem találják a csomagot, mindjárt visszahív. Visszahívott és közölte, hogy a kollega visszaküldte a központba a csomagot. (???????) Okot nem tudunk, telefonon nem keresett, a kiszállítási címet pedig meg sem próbálta megkeresni, hiszen akkor észrevette volna a cégtáblát és a mellette levő csengőt is. (Esztergomról beszélünk, ami egy nagy falu! Csak az nem találja meg a címet, aki nem akarja). Na ekkor akadtam ki úgy igazán először, de a futár ELNÉZÉST kért (az egyetlen ebben a történetben, aki megtette a futárszolgálat oldaláról!) és megígérte, hogy reggel megy a központba Tatbányára és visszahozza a csomagot 9-re legkésőbb nálam a pakk.
Nyilván délben még sehol semmi, újra telefonálok és közölte, hogy nagyon sajnálja, de visszaküldték a csomagot előző nap a feldónak, vagyis az Extreme Digitalnak, vagyis január 17-én! Úgyhogy arra kért hívjam fel az E-Digitalt és beszéljem meg velük mi legyen. Igen, én! Na akkor elszakadt nálam a cérna, hogy az ő bénázásuk miatt még én telefonáljak.
Gondoltam először a Royal futárszolgálat központi ügyfélszolgálattól kérek segítséget. Vázoltam a helyzetet és a segítőkésznek nem nevezhető ügyintéző 20 perc szájtépés után azt tudta mondani, hogy írjak emailt, mert csak úgy tudják a részleteket. Mi van????? Normális????? Aláírom, hogy én sem voltam már túl kedves, de hogy még neki álljon feljebb és ő telefon alapján nem tudja az ügyet kezelni. Halkan jegyzem meg azonosításomhoz kellett egy fuvarszám, név, telefonszám és persze egy rögzített telefonhívásról beszélünk, na mindegy is......
Akkor hívtam izibe az E-Digitalt, hogy ez van, szeretném visszakapni a kifizetett csomagomat. Megerősítette az ügyfélszolis úr, hogy "címzett nem található" megjegyzéssel a csomag visszament. Csak úgy tudja elindítani, ha újra leadom a rendelést. Na modom akkor hajrá, intézzük. De sajnos a két termék közül az egyik már nem renelhető. Akkor köszönöm szépen, sztornó , kérem szépen a pénzem. Az ügyfélszolis munkatárs rögzítette a kérésemet, ígérte, hogy küld egy levelet, amiben bekéri a számlaszámom, mert azt csak írásban közölhetem és tájékoztatott, hogy ha megérkezik a sztornó számla (1-2nap) miután a raktár feldolgozta, hogy visszajött a csomag kiutalják a pénzt 14 napon belül. Rendben köszönöm, korrekt volt és jó hétvégét kívánva elbúcsúztunk egymástól.
Eltelt 1 hét sztornó számla sehol, azért megnéztem a számláat is, hátha voltak olyan jó fejek, hogy visszautalták. Hát nem, úgyhogy gyors telefonáltam volna egyet, de az E-Digitalnál az átlagos várakozási idő 20 perc!!! Szóval laza 35perc utá sikerült elmondanom, hogy légyszi küldjétek a sztornó számlát. Az ügyfélszolgálatos hölgy elmondta, hogy ezt a pénzügyi osztály fogja küldeni a raktár jelentése alapján, ha feldolgozták, hogy visszament a csomagom, mert ugye ekkor már 1hét alatt nem sikerült. Ennél többet nem tud tenni!
Eltelt még egy hét, semmi. Újra telefonáltam a fenti paraméterekkel, ugyanaz a válasz....
3 ilyen sikertelen próbálkozás után a következő hívás alkalmával már azzal kezdtem, hogy az ÁSZF szerint mennyi az az objektív idő, ami alatt a raktárnak fel kell dolgoznia egy csomag beérkezését. Mire megtudtam nincs erre vonatkozó iránymutatás, de 1-2 nap elég szokott lenni. Aha, akkor joggal feltételezhetem, hogy 2 hét bőven elég kellett volna, hogy legyen. Válasz: "öööhhhh, igen!" NA akkor árulja már el, miért nem kapom meg a sztornó számlát és a pénzemet? Válasz: Nagyon sok a munka, a raktár leterhelt....Tényleg, valaki mondja már meg mekkora ez a raktár? Vagy talán a mikulás manói dolgoznk és a világ ajándék ellátását ott intézik???? Vagy ennyi elégedetlen vásárló van, aki visszaküldte a csomagját? Ha érdemben megkapják a választ a raktártól, akkor küldik az emailt, amiben tájékoztatnak az ügy állásáról. Aha, mondom ezzel csak az a baj, hogy január 18 óta ezzel hitegetnek. Lassan egy hónapja ki van fizetve a csomag és sem csomagom, sem pénzem nincs.
Ami biztos: a rendelésemet kifizettem, a Royal futárszolgálat visszaküldte az E-Digitalnak a csomagot január 17-én, de az E-Digital ezt azóta nem taálja a raktárjában!!! Mert ugye a raktár nem adta meg a megfelelő infot a pénzügynek, hogy a sztornó számla elkészüljön. És akkor most csak annyit kérdezek: Szerintetek létezett ez a csomag???????
Extreme Digital a név kötelez:
- Extreme hosszú várakozási idővel lehet csak az ügyfélszolgálatra telefonálni, anélkül, hogy felajánlanák annak a lehetőségét, hogy visszahívnak
- Extreme lassú a kérések feldolgozása és a legkevésbé sem hatékony.
- Extreme felháborító, ahogy az esetet kezelik.A futárszolgálatnak is írtam egy panaszt, ők még nem válaszoltak.
PLS HELP!!!!!
Köszönöm, ha megjelenik!
Edit
UPDATE febr. 21.
A panaszomra írásban is reagáltak: leírták ugyanazt, amit eddig szóban is elmondtak és január 18 óta mantráznak és természetesen még türelmet kérnek, mert a sztorno számlát még mindig nem állították ki és ha jól értem nincs is módjuk rá (mert akkor megtalálták volna a csomagot) Csatolom válaszukat, megér egy misét! Írásban megkértem őket, hogy ha a futárszolgálattal problémájuk van, akkor azt meccseljek le nélkülem, és addig is lehetőleg ne az én idommel és penzemmel gazdalkodjanak.
UPDATE febr.22.
Egy kis update: Tegnap este megkaptam végre a sztorno számlát, talán most már a penzemet is megkapom!
Edit
Kedves olvasó!
Amikor interneten keresztül vásárolunk, akkor szinte minden esetben bekapcsolódik a folyamatba egy futárcég, akinek a feladata az, hogy a csomagot A-ból, B pontba juttassa. Ennek megvalósítása érdekében az eladó és a futárszolgálat között jön létre jogviszony. Ha arra gyanakszunk, hogy a futár hanyagul, nem megfelelően végezte a munkáját, akkor érdemes ezt jelezni a futárcégnek is, azonban az eladó az, aki jogviszonyban van a futárszolgálattal, és ha nem érkezett meg a csomag, akkor a köztük lévő szerződés, illetve a közöttünk és az eladó közötti szerződés sem teljesült, vagy csak késedelmesen. Ilyen esetekben minél hamarabb írásban jelezzék az eladó felé, hogy nem történt meg a kiszállítás.
A Korm. rendelet alapján elállás esetén a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríteni köteles a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Amennyiben ez a határidő letelik, és a felszólításod sem jár eredménnyel, Békéltető Testületi eljárást vagy közjegyzői fizetési meghagyást kezdeményezhetsz az eladó vállalkozással szemben.
Felhasznált jogszabályok:
- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
vizsla_barat 2019.02.25. 14:51:44
juhaszvik 2019.02.25. 16:00:30
normális helyeken így gondolkodik az ember, de sok-sok poszt van, ami arról árulkodik, hogy mégis muszáj
mondjuk a futárnak jár a sün, jó eséllyel kamuzott, és beírta a lapra, hogy "címzett nem található", így tudta tartani az aznapi tervet.
komolyan gondolkodom rajta, hogy milyen lehetőségek vannak arra, hogy okostelefonon (androidon) felvegyem a telefonbeszélgetéseket?
KaTe 2019.02.25. 16:02:32
- Én nem szoktam bohóckodni a kp-val. Előveszem és kifizetem a vételárat. Amúgy, biztos, hogy jó ötlet, ha BÁRKI át tudja venni a nevedre érkező, előre kifizetett csomagot?
"Gondoltam először a Royal futárszolgálat központi ügyfélszolgálattól kérek segítséget. "
- Ezt rosszul gondoltad, ugyanis az Edigitallal vagy szerződéses viszonyban.
"Válasz: Nagyon sok a munka, a raktár leterhelt....Tényleg, valaki mondja már meg mekkora ez a raktár?"
- Nem a raktár méretével van a gond, hanem az alkalmazottak számával. Az Edigital az utóbbi években egyre megbízhatatlanabb és ezen nyilván a fokozódó munkaerőhiány sem fog javítani.
"Szerintetek létezett ez a csomag???????"
- Igen, létezett, elvégre volt csomagszáma. Nem?
"ha jól értem nincs is módjuk rá (mert akkor megtalálták volna a csomagot) "
VS
"Megerősítette az ügyfélszolis úr, hogy "címzett nem található" megjegyzéssel a csomag visszament. "
- Gondolom el tudod képzelni, hogy aznap valószínűleg nem a tied volt az egyetlen csomag, ami visszament... Megjegyzem, bármennyire is igazad van, azért az "ügyfélszolis" kifejezés még nekem is sokkoló volt.
Laredo 2019.02.25. 16:09:28
Hogy lehet ezt elérni? Utánvéttel kérjük a csomagot! Meglásd,legközelebb úgy kell majd őket ,,leráznod”ha utánvéttel hívod,annyiszor fognak hívni hogy mikor hozhatják,aztán meg dörömbölnek az ajtódon,mint a TEK
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.02.25. 16:12:31
Jake Peralta 2019.02.25. 16:15:02
Baluci 2019.02.25. 16:16:03
NagyonTitok 2019.02.25. 16:24:42
Már csak olyan cuccot rendelek tőlük, amit a jelenleg közeli üzletükben személyesen át tudok venni!
Nem tisztem védeni az Edigitalt, de már több tucat dolgot vettem náluk (talán én vagyok a szerencsés kivétel), s eddig semmi megoldhatatlan gondom nem volt velük.
Pedig megesett már olyan is, hogy a tv 4 nap után hibás pixelsort produkált.
Az adott típus már nem volt nekik, ezért minden probléma nélkül visszakaptam a pénzemet. A náluk vásárolt új tv azóta is remekül üzemel. :)
A teljes rendszerünk szerintem sem jobb, sem rosszabb más, hasonló cégekénél, viszont rengeteg múlik az adott eladó/ügyfélszolgálatos munkamorálján!
Jóska Pista 2019.02.25. 16:37:40
Így jelenleg nem sok esélyed van a beszélgetés automatikus rögzítésére.
huaweiblog.hu/az-android-9-cel-eltunik-a-hivasrogzitesi-lehetoseg-a-telefonokrol/
Stefaits Előd 2019.02.25. 16:57:19
szabidoki 2019.02.25. 18:00:13
Nick-son 2019.02.25. 18:16:09
beste 2019.02.25. 18:55:30
M. Péter 2019.02.25. 19:53:49
Nekem jó, mert így akárki van a recepción, át tudja venni, nem kell a recepciósnak odaadni a pénzt, meg emlékeztetni arra, hogy amikor elmegy ebédelni, akkor adja oda annak, aki helyettesíti, utána meg kérje vissza.
Xezs7 2019.02.25. 22:00:26
Xezs7 2019.02.25. 22:02:09
Xezs7 2019.02.25. 22:04:59
Zsoltbacsi 2019.02.25. 22:35:04
" A futár mért lenne elkötelezettebb, ha egy csomag utánvételes? Nem magának szedi a pénzt, a nap végén elszámol vele"
Fizetős csomagnál sokkal több a jatt, ha más nem, minimum felkerekítés.
Zsoltbacsi 2019.02.25. 22:52:26
(persze másnap általában a maradékkal kezdtünk, szóval az ügyfél csak fél napot bukott)
JonnDoe 2019.02.26. 02:17:07
Ha ezzel fenyegetőzül az általában használ. Ha nem használ, akkor eldöntheted, hogy megér-e 5000 jó magyar forintot, hogy tényleg elindítsd az eljárást (most már lehet online is, ami gyorsabb) vagy fogyasztóvédelemet, ajánlot leveles felszólítást vetsz be előbb.
FDToth 2019.02.26. 06:34:55
Mar tobbszor elmarasztaktak eniatt (nem utalnak idoben), kaptak buntit is, de mivel a buntezes merteke csekely (muktkor 200-at kaptak csak), igy tovabbra is ezt jatszak h 30 napon tul fizetnek, stb.
Amig a buntetesi tetelek minimalisan es nibcs hatosag aki kobktetan eljarna, addig ez lesz.
Anyit kehet tenni h jelenteni kell vmelyik jarasi hivatalbak, minel tobb ilyen van, annal nagyobb az esely h lesz fordulat ilyen ugyekben!
juhaszvik 2019.02.26. 07:55:51
muhaha, és még milyen idők jönnek majd mostantól. kb 20-30%-os létszámhiány volt a hivatalokban, mielőtt ősszel elküldték az emberek kb. 20%-át. márciustól pedig újabb csökkenés várható a létszámban, mivel tippre maguktól fognak felállni a hivatalokban, köszönhetően annak, hogy a több munkáért a kormány egy fillérrel sem akar többet fizetni.
Zöldegér 2019.02.26. 09:15:52
Nick-son 2019.02.26. 11:32:34
enipeni 2019.02.26. 19:45:42
Zsoltbacsi 2019.02.26. 21:00:21
Quuuziii 2019.02.27. 07:39:42
fiktiv állat 2019.02.27. 08:01:43
Zorci 2019.03.08. 18:10:42
kolomparlole1114 2019.03.10. 06:11:03
Magyarul felrúgtad a vásárlás 1. aranyszabályát (előre soha semmit!), aztán meg csodálkozol hogy be is következik aminek be kell következnie? Ez user error!
kolomparlole1114 2019.03.10. 06:28:15