Biztosítós sztorijaink általában a káreseményeket követően íródnak, amikor a csalódott ügyfelek konstatálják, hogy nem vagy nem olyan mértékben kártalanítja őket a biztosítójuk, mint amire számítottak. Zs.-ék el sem jutottak idáig, mert már akkor felhúzták magukat, amikor kiderült, hogy a negyedéves kötelező biztosítási díja 11 ezer forint helyett végül 32 ezer forintra jött ki. Hogy miért? Mert az üzletkötő elfelejtette rákérdezni egy elég fontos részletre az ajánlat készítése előtt. Őket semmilyen felelősség nem terheli? - teszi fel olvasónk a kérdést.
Hogyan nyerhette volna el az Aegon az összes biztosításunkat és hogyan vesztette el mindet 1 nap alatt?
Kezdem azzal, hogy van két autónk és két ingatlanunk, ezek közül az egyik autónk kötelezője és cascoja, valamint a lakásbiztosításunk az Aegonnál van. Mindig hittem abban, hogy ha egy helyre viszem az összes biztosításom, akkor valamiféle kiemelt ügyfélként megkapok kedvezményeket és nekem is egyszerűsödik az életem, ha minden biztosításomat egy helyen intézem.
Hát mekkorát tévedtem.
Szóval amikor két hete megvettük a második autónkat, arra gondoltam, hogy bizony én ezt is az Aegonhoz viszem, ráadásul megtudtam, hogy ha a másik lakásunk biztosítását is oda viszem, akkor a kötelezőt féláron megkapjuk. Ez jobban hangzott mint tökéletes…
Tehát megvettük az autót, másnap felhívtam egy, a közelünkben lévő Aegon-irodát (az Aegon honlapjáról néztem ki a lehetséges irodákat, nem általános alkuszhoz fordultam), akinek elmondtam, hogy mit szeretnék. Semmi probléma, másnap menjünk be hozzá és megkötjük mindkét biztosítást. Bár nem örültem, hogy újabb 1 napig biztosítás nélkül van a kocsi, de legyen, menjünk másnap.
Másnap bementünk az Aegon ügyfélszolgálati irodába, ahol először megkötöttük a lakásbiztosítást, majd a kötelezőt, csodálatosan alacsony összeg, valóban félár, hurrá.
A lakásbiztosítás kötvénye két napra rá megérkezett és én marha be is fizettem azonnal. A kötelező kötvénye elég lassan, 10 nap után érkezett meg és amikor megláttam nem örültem. Az Aegon üzletkötő ajánlatán szereplő 11.000 forintos negyedéves díj helyett 32.000 forint szerepelt.
Az üzletkötő hárított, hívjam a call centert. Hívtam. Egy perc alatt kiderült, hogy kisteherautóra ez a kedvezmény nem vonatkozik, tehát ők a helyes összeggel küldték a kötvényt.
Aha. Tehát az üzletkötő nem kérdezte meg, hogy milyen autó, sőt látva a forgalmit és az autó megnevezését sem tűnt fel neki, hogy ez nem személyautó. Hogy ezután semmi felelőssége, természetes, ez Magyarország. Hogy a biztosító nem érzi úgy, hogy egy puszta kötvényen kívül, ami látható összeggel eltér az ajánlattól, valami magyarázatot is kéne fűznie az összeghez, ez nekem több mint furcsa eljárás. Miért természetes, hogy én aláírtam egy adott összegre egy ajánlatot és aztán elfogadom a háromszorosát?
Természetesen azonnal felmondtam mindent: az ezért kötött lakásbiztosítást és a kötelezőt. Az üzletkötő mossa kezeit, „ja de Ön miért gondolta, hogy ez jár kisteherautóra?” Hogy ő miért nem kérdezte, miért nem tűnt fel neki, amikor egy órát szöttyögött egy biztosítással? Még a szememre is hányta, hogy ezért jött be szombaton. Eszem megáll.
A maradék három biztosítást is el fogom hozni az Aegontól. Úgy látszik ott ennyit ér a törzsügyfél.
A most következő napjaimat azzal töltöm, hogy visszaszerzem a befizetett lakásbiztosítást, hogy új biztosítást kötök és megpróbálom kisajtolni erre a 10 napra szóló igazolást az Aegontól, hogy ne büntessenek meg fedezetlenség miatt. Mindezt azért, mert a saját üzletkötőjüknek fogalma nincs a saját szabályaikról. És én vállaljam ennek minden terhét, felelősségét.
Zs.
2019.03.22. 13:01:53
Egyébként nem értem miéet nem azzal kezdte a posztoló, hogy teherautó. Ahogy amúgy a cikkben is csak a végén említi meg.
Fekete Krindusz 2019.03.22. 14:01:41
movhu 2019.03.22. 14:41:42
FDToth 2019.03.22. 15:20:16
Aegon meg kerulendo, tapasztalatbol mondom, a legeslgeburokratikusabb es legbonyolultabb biztosito, nulla rugalmassag.
2019.03.22. 18:17:51
Meg megköthető online a legtöbb biztosítónál is, a legtöbb esetben olcsóbban. Az alkuszokat nem nagyon bírom, kalkulálsz egyet, aztán ha mégsem ott kötöd, GDPR-ra szarva zaklatnak.
Secnir 2019.03.22. 20:11:03
Huba77 2019.03.23. 08:34:39
Ha nem egy napon van a adásvételi és a biztosítás megkötésének a napja akkor jön ilyen büntetés.
Ez jól összefoglalja:
www.netrisk.hu/fedezetlensegi-dij-tajekoztato.html
asdf 2019.03.23. 14:52:20
Xezs7 2019.03.24. 11:31:06
juhaszvik 2019.03.25. 08:10:27
és persze ígérgetnek fűt-fát, mielőtt aláírsz, aztán persze mindig kiderül, hogy a bankok és egyéb pénzintézetek egyetlen feladata, hogy pénzt húzzon le rólad: pl. ha valami mondjuk 4,5-6,4 hozamot ígér, akkor a 4,7-tel már jól jártál
ordasbacsi 2019.03.25. 08:41:07
movhu 2019.03.25. 11:02:39
Egyébként lehet, hogy valami vidéki településről és 2 db 15 éves autóról beszélünk, aminek összértéke nincs annyi, mint egy olcsóbb budapesti lakás ára.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.03.25. 13:55:59
Permetező 2019.03.25. 15:45:51
Lengyelpiac Hu 2019.03.25. 20:09:05
Ezeddig 1x feltettek "tévedésből" a KHR-re,majd legutóbb küldtek egy sima levelet(!) ,amelyben közölték,hogy a fix futamidejű, forint alapú fix törlesztőrészletű lakáscélú hitelemből hátravan még 2.6MFt TŐKE(!)tartozás.... Ez épp minimum 700000 Ft-tal több,mint amit papír szerint fizetnem kellene (- azért minimum,mert a kamatokról 1 szót sem írtak).
Ezügyben jövőhéten fogok konzultálni velük,mert kiváncsi vagyok, hogy jött ki a matek.
Természetesen az apróbetűs részben leírták, hogy a Postáraadástól számított 60 naptári napon belül ha nem reagálok a levélre, akkor automatikusan elfogadottnak tekintik az összeget...
XD
Pont,mint egy NAV által készített adóbevallás....röhely!
Egyébként örültem,hogy becsületes postásunk,viszonylag nyugodt kutyánk van,így megérkezett a levélke...
szegfu76 2019.03.25. 21:49:12
szegfu76 2019.03.25. 21:54:02
haha, Magyarország én így szeretlek (ja nem)
Kotit 2019.03.26. 09:34:01
Terézágyú 2019.03.26. 10:44:51
Igen, az üzletkötő hozta az átlagos országos magyar színvonalat a "tisztességes munkavégzésben" - a pószter meg odafigyelésben (hogy mit írt alá) és sumákolásban (hogy direkt nem említette - se az üzletkötőnek, se ebben a levelében - hogy KISTEHERautó)...
Xezs7 2019.03.26. 10:57:30
@juhaszvik1: Azt kellene végre elfogadni, hogy egyetlen cég sem azért jött létre, hogy a vevőnek jó legyen. Hanem azért, hogy pénzt hozzon. Iphone-t sem azért gyártanak, hogy a vevőnek jó legyen, hanem hogy pénzt hozzon. Persze valamennyire jó kell legyen, máskülönben nem vennék meg, de azért sosem tökéletes. Na ugyanez van a pénzügyi termékekkel is. Képben kell lenni legalább az alapokkal, különben olyan terméket kapsz, ami valamennyire jó, de mégsem az, amit akartál. Mikor én vettem fel devizahitelt, az ügyintéző a devicakockázat iránti kérdésemet egy legyintéssel intézte el, miszerint az nem fenyeget egyetlen szakértő szerint sem, nem lesz semmi gond. Én meg már akkor úgy gondoltam, hogy ez a nő vagy hülye, vagy szándékosan hazudik, így a devizahitelt olyan alacsony törlesztővel vettem fel, amire rászámoltam még vagy 30-40%-ot és ha azt is ki bírtam volna fizetni, akkor döntöttem úgy, hogy mehet. Ehelyett sokan annyira kicentizték, hogy mikor 10 ezer Ft-tal nőtt a törlesztő, már nem bírták fizetni. Ludas persze az üzletkötő is, de végsősoron az emberek a ludasak, mert nem tájékozódnak.
juhaszvik 2019.03.26. 10:58:48
juhaszvik 2019.03.26. 11:09:37
ne is mondd, lassan közeledik egy hasonló beszélgetésem, és már előre félek az ilyen idiótáktól/szemetektől.
"egyetlen cég sem azért jött létre, hogy a vevőnek jó legyen"
pedig régebben voltak ilyenek, de úgy tudom, hogy az örömlányok futtatása ma már számos ponton ütközik a btk-ba.
Xezs7 2019.03.26. 11:14:44
juhaszvik 2019.03.26. 11:23:15
2019.03.26. 12:00:50
A sarkon a legalja áll, ma már online hirdet az a szakma, illetve nyugaton vannak elitebb bordélyházak.
Egyébként persze, minden cég a profitért csinálja, de az üzletpolitika többféle lehet, épülhet a kölcsönös megelégedettséggel kiépített vásárlórétegre, ahogy a gyors lehúzásokra is. Nyilván az előbbi sem a két szép szemedért nyújt számodra megfelelő szolgáltatást, hanem profitért, de ez egyáltalán nem baj.
Terézágyú 2019.03.26. 12:08:32
Ott a pont, dr. Xezs7.
Terézágyú 2019.03.26. 12:10:01
Bármelyik is érvényes a pószterre - eléggé negatív...
ordasbacsi 2019.03.26. 12:10:58
Karipapa01 2019.03.26. 12:59:32
ordasbacsi 2019.03.26. 13:01:04
Xezs7 2019.03.26. 13:01:10
Persze én is szarrábüntetném azt a bankot, amelyiknek az üzletkötője hülyeséget mond, de ezeket nem igazán lehet tetten érni, leírva meg persze nem lesz a hülyeség.
Xezs7 2019.03.26. 13:03:06
Karipapa01 2019.03.26. 13:59:30
szegfu76 2019.03.26. 14:32:19
szegfu76 2019.03.26. 14:37:28
Karipapa01 2019.03.26. 14:42:38
juhaszvik 2019.03.26. 14:45:02
szegfu76 2019.03.26. 14:52:10
Terézágyú 2019.03.26. 14:54:45
De hát nem sunnyogott, mert ő maga mondta, hogy nem sunnyogott :)
Magyar ember nem sunnyog, ezt tudhatnád.
Csak hát "nem tutta"... van ilyen. Elvégre ez itt a "tízmillió nem tudtam országa"....
Terézágyú 2019.03.26. 14:55:51
"Kellett volna legyen."
És a nyolc osztály megvan?
Karipapa01 2019.03.26. 15:05:07
Permetező 2019.03.26. 15:06:52
2019.03.26. 15:44:54
Őőő, csak szólok, hogy a másik meg személygépjármű. Személygépjármű, tehergépjármű, személyautó, teherautó, ízlelgesd a szavakat. És akkor visszatérhetünk arra, hogy mi mindend jelenthet az, hogy autó.
2019.03.26. 15:47:11
Viszont a cikkben is csak azon a ponton írod le, hogy konkrétan milyen autóról van szó, amikor a megdöbbenés jön. Lehet, hogy az üzletkötő nem is gondolt bele, hogy esetleg nem személyautó.
Fekete Krindusz 2019.03.26. 15:56:36
juhaszvik 2019.03.26. 16:16:27
Karipapa01 2019.03.26. 16:20:11
2019.03.26. 16:35:40
Egyáltalán nem nyilvánvaló, mert pl. egy furgon Corsát a közbeszédben nem nevezünk teherautónak, míg valójában haszongépjármű. Meg van egy rakás kisbusz szerű autó, ami lehet haszongépjármű, vagy lehet személygépjármű a papirjaitól függően.
2019.03.26. 16:37:26
Viszont ha azt mondod, fesse pirosra a falat, de te egy spéci árnyalatra gondoltál, akkor a legáltalánosabb pirosra fogja festeni, ha nem beszéled meg vele.
ahha 2019.03.26. 16:46:53
Karipapa01 2019.03.26. 16:49:47
juhaszvik 2019.03.26. 16:55:53
vagy például te, amikor olvastad a posztot, akkor a csattanóig te nem egy személygépkocsira gondoltál?
Permetező 2019.03.26. 17:02:20
Xezs7 2019.03.26. 18:08:06
Xezs7 2019.03.26. 18:10:56
juhaszvik 2019.03.26. 18:31:50
nekem az a visszás a történetben, hogy amíg a személygépkocsira vonatkozó díjról volt szó, addig az nem zavarta (vagy nem érdekelte) a posztolót, vagy egyszerűen csak nem tudta. ebben az esetben mivel aláírta a papírt, de nem vette észre a hibát, innentől már nem jelentheti ki, hogy teljes egészében az ügyintéző felelőssége.
ettől függetlenül teljesen hibás az eljárás az aegon részéről, hogy egyeztetés nélkül küldte ki a magasabb díjról szóló kötvényt. és mindenképpen járna igazolás vagy kártérítés a felmerült esetleges büntetés miatt.
ordasbacsi 2019.03.27. 08:44:46
Xezs7 2019.03.27. 09:39:22
ordasbacsi 2019.03.27. 12:03:46
evilwolf 2019.03.27. 13:51:57
Bizony, voltak, vannak, és mindig lesznek olyan üzletkötők, nemcsak biztosítási, akik elhallgatják az üzlet rosszabbik felét.
Én azok közé tartozom, aki meg akarja értetni az ügyféllel, hogy egy szerződésben mi lehet a buktató, és mikor jön ki a legjobban egy boltból.
Lehet mondani, hogy ez lúzerság, de teszek az ilyen dumákra.
Engem ne cseszegessen az ügyfél, ha belebukott valamibe, mert egy pillanatnyi jutalék fejében elhallgattam amit nem kellett volna, vagy épp egy olyan cég érdekeit képviseltem, amelyikét nem kellett volna, vagy nem úgy, ahogy azt követelték.
------------------
És a másik oldala a dolgoknak. Vannak, akik képtelenek felfogni bármit, hiába húzod alá a feltételekben, hogy mire nem fizet, nem érdekli, nem akarja tudomásul venni.
Évente látjuk a nemzetközi felmérésekben, hogy mekkorát bukik országunk az értelmezési teszten.
Biztos ott is úgy értelmezik, ahogy akarják. A PISA teszt az az, amikor kap pár pizzát, és kóstolás alapján megállapítja, hogy neki melyik ízlik, melyik a jobb.
Na, az ilyennek magyarázhatsz bármit, bárhogy.
---------------
Egyébként ha biztosítóztam, ha nem, akivel soha nem állnék szóba, az az egon.
Soha nem fogják fel, hogy a sajtóban a legtöbb rossz a volt ábéról szól.
Ha nem figyelnek, nem értenek, akkor igyák meg a levit. :DD
ratevka 2019.03.27. 15:29:00
De ettől függetlenül több olyan család is létezik, ahol nem csak egy autó van. Mi ebben annyira meglepő?
NekemNemEzKell 2019.03.27. 15:54:11
Terézágyú 2019.03.27. 16:03:39
"Ne basszatok már fel ezzel a debil kekeckedéssel. A járműveknek van köznapi megnevezésük, meg a hivatalos. A köznapi mindenkinek mást jelent"
Azért valamilyen szinten meg kéne tudni érteni egymást.
És gondolom neked is megvan a véleményed azokról a júzerekről, akik annyit tudnak mondani, hogy "erromlott a számítógép" - közben meg teljesen működik, csak net nincs, mert kihúzta valaki a kábelt...
Szóval mondhatja valaki, hogy "vettem egy autót", a százéves nagymamám valószínűleg mindenre ezt mondaná - de a pósztertől esetleg elvárható egy kicsivel pontosabb megfogalmazás. Ha már egyszer sikerült letennie a kresz-vizsgát...
Xezs7 2019.03.27. 19:29:28
Sean MacTíre 2019.03.27. 20:20:53
ordasbacsi 2019.03.27. 21:32:43
Sean MacTíre 2019.03.27. 22:06:01
ordasbacsi 2019.03.28. 07:10:40
Sean MacTíre 2019.03.28. 13:53:01
ordasbacsi 2019.03.28. 14:44:46
Sean MacTíre 2019.03.28. 14:57:23
ordasbacsi 2019.03.28. 18:26:16
Akárcsak egy kisgyerek, ki jóelőre beígért fagyijáért nyüglődik.
Sean MacTíre 2019.03.28. 18:37:20
Permetező 2019.03.29. 00:48:09