Tékozló Homár

Emag-sztorik erős idegzetűeknek

2019.04.08. 10:56 | Homár Hilda | 68 komment

emag_1.png

Pár hete jelentették be, hogy összeolvad a magyarországi e-kereskedelem két meghatározó szereplője, a már nyolc országban jelenlevő Extreme Digital és az eMag magyarországi leányvállalata.  Kíváncsiak várjuk, hogy a fúzió után mi változik. Az ügyfélszolgálatokkal például lenne mit csinálni, akárhogy is alakul a 2 brand sorsa. Erre remek példa Anett, Tomi és Mesterházi "Apavlog" Dávid emagos esete. Azt hitted, hogy már mindent láttál? Tévedsz. 

Kedves szerkesztőség. 

Laikusként sajnos akkorát hasaltam az emagnál , hogy most csak a sebeimet nyalogathatom elsőkörben, de több ponton szükségem lenne szakszerű tanácsra. Utána kutatva az oldalatokon láttam, hogy sajnos nem én vagyok az első akinek meggyűlik az emaggal a baja, így abban a reményben írok, hogy tudtok hasznos tanácsot adni a ballépésemmel kapcsolatban,

Fél  évvel ezelőtt rendeltem az emagtól egy kávéfőzőt, jónevű, jó review-kat kapott, jól értékelt termék. Meg is érkezett minden szuperül működött, míg az egyik nap kávé helyett valami híg szmötyit kezdett főzni. Mi mindent a leírásnak megfelelően csináltunk, takarítás vízkőtelenítés( a világ legdrágább vízkőtelenítőjével) minden használat utáni tisztítás, hasonlók, mégis szmötyi jött a gépből kávé helyett. 

Fel is hívtam az emagot a 2 éves garancia érvényesítése jogán, ahol kedvesen elmagyarázták ennek az online történő lépéseit. A kitöltendő űrlap után elvitték a kávégépet, természetesen hetekig tartó bármiféle informálás nélkül egyszer csak kaptunk egy ímélt: a gépet átnézték, érkezik.

A terméket tisztítva, eredeti állapotban küldtük meg míg vissza egy undorító, koszos ütött kopott terméket kaptunk,melynek valószínűleg bizonyos elemei ki lettek cserélve / leharcolva mert nagyon rozoga állapotban kaptuk pl a fávé filtert vissza.Sajnos a próba főzés után megállapítottuk hogy a gép továbbra sem működik. Felhívtuk a  céget, ahol megkértek, ismét online nyújtsunk be panaszt, a benyújtott kérvénnyel kapcsolatban két napja az alábbi választ kaptuk:

Bejelentett RMA 1380913 számú szervizigényével kapcsolatban szeretném tájékoztatni, hogy a termékre vonatkozó garancia a korábbi beavatkozás alkalmával (3641366) el lett utasítva, a javítás költségeit akkoriban mi bevállaltuk. Ennek értelmében szervizigényét nem tudjuk feldolgozni, így lezártuk. Kérjük keressen fel márkaszervizt, vagy független szakszervizt a készülék javítására. Megértését köszönjük!

Több ponton nem értem a kérdést:
- Mi az hogy a garancia nem vonatkozott a gépre, mire vonatkozik ha nem a gépre? (sajnos nem értjük a visszakapot tlapot, egy románul írt oldalt küldtek a számunkra). Miért nem tájékoztatnak erről?
- Hogy lehetséges hogy a garanciánm még minimum másfél évig érvényes (a garancia jegy szerint kettő, ugyanis a javított terméknék újra kezdődika  garancia), és mégsem néznek még csak rá sem a gépre?
- Hogy írhat ilyet egy beszállító, hogy bevállalta a költséget, mikor ő hírdeti úgy a garanciát hogy háztól házig garancia? Nem is értem, még jó, hogy őt terhelik a költségek?
Valamint amiben segítséget szeretnék kérni, hogy ilyenkor, hogy s mint érdemes megtámadni a válaszukat, és érvényre juttatni a garanciámat, valamint érdemleges tájékoztatást kapni. Sajnos a jogi oldalát nem látom tisztán át.
Anett

---

UPDATE:

Megjött szakértőink tanácsa Anettnek:

Kedves olvasó!

A  10 000 forint eladási ár feletti tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó jótállási szabályokat egyértelműen rögzítik a jogszabályok. A jogszabály ezen termékek esetében 1 év kötelező jótállást biztosít a fogyasztónak. A jogalkotó a minimum feltételeket rögzíti, a fogyasztó javára mindig el lehet térni, tehát a gyártó vagy forgalmazó vállalhat az 1 év kötelező jótálláson túl, ún. szerződéses jótállást. Valószínűleg ebből a kettőből tevődik össze a te kávéfőződre vonatkozó 2 év jótállás (garancia) is. Fontos tudni, hogy az 1 év kötelező jótállás teljes körű, tehát a készülék minden rejtett hibájára vonatkozik.

Azt írtad, hogy fél éve vásároltad a készüléket, tehát az 1 év kötelező jótállásra szabott határidő sem telt el, ezért a vállalkozás köteles helytállni a hibás teljesítésért. Csak akkor mentesül a kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Ehhez azonban független szervizt kell bevonnia, saját költségén, mint ahogy a javítások díjának kifizetését sem háríthatja a vevőre. Tehát a kávéfőző első javítását/javíttatását nem szívességből, hanem jogszabályi kötelezettségből teljesítette a vállalkozás. Érdemes tehát az erről kiállított jegyzőkönyv másolatát elkérni, így fény derülhet a hibára és az elvégzett beavatkozásokra is, vagy ha rendelkezésre rá áll ilyen dokumentum, akkor akár webfordítóval megtudni annak tartalmát.

A beépített, illetve javított alkatrészekre valóban újra indulnak a határidők. Emiatt is fontos tudni, mely részek az érintettek. Az ismét felmerülő hiba esetén vevőként valóban az újbóli bejelentés a helyes eljárás. A visszatérő, ismétlődő hibák akár már a következő jótállási jogot, a cserét is indokolják. Mint ismert, a fogyasztó javára el lehet térni, ami azt jelenti, hogy a felek megegyezése lehet ennél kedvezőbb, akár a vételár visszautalása is. Együttműködés hiányában, a hiba el nem ismerése esetén egy ismételt panaszlevél után az alternatív vitarendezési fórumokhoz érdemes fordulni. A békéltető testület előtti eljárás során lehetősége nyílik a vállalkozásnak megfelelően értelmezni a fogyasztói jogokat. Mivel az Emag egy romániai székhelyű vállalkozás, ezért a Budapesti Békéltető Testület illetékes eljárni.

Felhasznált jogszabályok:
- A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rende

Update vége
------
Szegény Anett Anett nem tudja, de nagyon szerencsés, hogy legalább eljutott az ügyfélszolgálatig. Tominak ez sem sikerült.

Az Emagtól vásárolt készülékem a garanciális idön belül tönkrement. Az Emag oldala szerint csak háztól-házig futárral lehet javíttani. Kitöltöttem az ürlapot, amire azt az automatikus választ kaptam, hogy a futár 36 órán belül jelentkezik. Ez nem történt meg és e-mail sem érkezett az átvétel várható idejéröl. Újabb ürlapot töltöttem ki, ismét semmi. Az ügyfélszolgálati telefont nem veszik fel, fizetös, zenés várakoztatás van. Az e-mailes panaszra a fórumok szerint nem vagy csak hetek múlva reagálnak. Jogszerü-e ez? Mit lehet tenni?

Köszönettel:

Tomi

Tanács Tominak:

Kedves olvasók!

Az E-mag székhelye Romániában van, ezért alapvetően a román jogszabályok vonatkozna rá, azonban Római szerződés értelmében a fogyasztókra vonatkozó jogszabályok tekintetében a magyar jog az irányadó.

A vállalkozás által üzemeltetett webáruház általános szerződési feltételit áttekintettük. Ennek alapján a cég azt vállalja, hogy a háztól házig garancia szolgáltatás alapján a meghibásodott terméket legkésőbb öt munkanapon belül átveszi a honlapon található űrlap beérkezését követően.

A levél alapján a cég eljárása ellentétesnek tűnik az általános szerződési feltételekben meghatározottaknak. A vonatkozó magyar jogszabály is akként rendelkezik, hogy a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a jótállással kapcsolatos kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Fentiek alapján javasoljuk, hogy a vállalkozás számára tegyél írásban panaszt az esettel kapcsolatban, amelyre legkésőbb 30 napon belül kötelesek választ adni, megfelelő indokolással ellátva. Ha a cég erre a panaszra sem válaszol, akkor az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet bejelentést tenni a fogyasztóvédelmi szabályok megsértése miatt. A jótállási igényt érvényesítése céljából pedig az Európai Fogyasztói Központnál kezdeményezhetsz eljárást, amely segít a határon átnyúló jogviták rendezésében vagy a Budapesti Békéltető Testületnél kezdeményezhetsz eljárást,

Felhasznált jogszabály:

- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól 

Ez pedig Mesterházi Dávid kitartó nyomozásának története az Apavlogról. Elhallgatott infók, módosított weboldal, idegtépés, és váratlan extraprobléma abból, hogy az eMag szervize nem idehaza, hanem Romániában működik.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2019.04.08. 11:06:26

Elobb utobb megtanuljak az emberek, hogy a vetelar nem minden. Gyakorlatilag lutrit veszel az emag-tol: ha nincs problema a termekkel, akkor boldogan hasznalod az eleted vegeig, de ha barmi gaz van, akkor meg vagy love.

CsakLajosAz 2019.04.08. 11:13:02

Én ezt nem értem. Online casinókat ki lehetett picsázni, akik nem megfelelő kormányszöget alkalmaztak, domaint tiltani, stb..

Emag és társai, aki sorban verik át az embereket, nem lehet domaiből tiltani? Mindenre az a válasz, hogy román székhely. Ok. De .hu domain :)

2019.04.08. 11:37:36

Pontosan ezért nem veszek szürkeimportos terméket.

GiaMarie 2019.04.08. 12:28:24

@Darth Revan: Nem csak az Emag-tól. Ez az eredménye a csodás fogyasztóvédelmi jogszabályoknak. Mivel irreálisak/betarthatatlanok, ezért tojik is rá mindenki. Ha hagynák az ügyfelet és a vállalkozást felnőtt emberek módjára egymás között megállapodni, nem lenne ez, mindenki eldöntheti, mit kap a mennyi pénzéért. Így meg megy a cirkusz meg a kiskapuzás.

juhaszvik 2019.04.08. 12:35:19

"A jótállási igényt érvényesítése céljából pedig az Európai Fogyasztói Központnál kezdeményezhetsz eljárást"

ez most komoly? a jogszabályok engedik olyan forgalmazó működését idehaza, mellyel szemben ha érvényesíteni szeretném a garanciát, akkor nincs magyar hivatal, ami segítene?

és eljutunk megint oda, ahová mindig, hogy idehaza a jogalkotók nem ismerik el, hogy fogyasztói társadalomban élünk, és ezért ebben a minőségében jóval több védelemben részesülünk. (=sz*rnak a fejünkre)

Lalikám 2019.04.08. 12:37:09

@CsakLajosAz: Gondolom valamelyik hőn szeretett politikusunknak érdekeltsége van az emagban, ezért...

TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2019.04.08. 13:13:25

Nekem még mindig szállítják (biztos a Marsról jön) a karácsonyra december másodikán megrendelt bizbazt. Lemondani online persze nem lehet, telefont 20 percnyi zenehallgatás után sem veszik fel. Kíváncsi vagyok, hogy 5 év múlva jelentkezik-e valamelyik jó kis behajtócég, hogy vinné a házat, mert nem lett kifizetve a cucc a románoknak és kamatok, meg miegymás.

Terézágyú 2019.04.08. 13:14:26

@CsakLajosAz:
"Emag és társai, aki sorban verik át az embereket, nem lehet domaiből tiltani? "

Most nem azért, hogy az emagot és társait védjem, de egy demokráciában (ez itt az?) az nem elég, hogy egy netes blog tele van panasszal ellenük. Hivatalos fogyasztóvédelmi perek (és megalapozott bírósági ítéletek) kellenének ahhoz, hogy ténylegesen kitiltsák valamelyiket.

A kaszinók más tészta - ott politikai döntés volt.

CsakLajosAz 2019.04.08. 13:18:11

@Lalikám: én ilyenre nem merek gondolni. Ha így lenne, a többi webshop lenne tiltva. Ne haragudj, de elzárkózom, és maximálisan tiltakozom ilyen feltételezés ellen. Ilyen nem lehet Magyarországon. Ez elképzelhetetlen, felelőtlen, és részrehajló lenne. Persze amennyiben bármely más webshop egy migráns érdekeltségébe tartozik, vagy az ismerőse egy migránsnak, azonnal be kell zárni.

Nem értem, ez hogy juthatott eszedbe. Mélységesen fel vagyok háborodva.

CsakLajosAz 2019.04.08. 13:29:34

@Terézágyú: őszintén... Szerinted nincsenek perek? Csak én 2 károsultat ismerek közvetlen környezetemben.

Fogyasztóvédelmi panasz? Minek. Hogy megmondják a tutit, mint itt? Hogy rendben van a román levelük? Meg forduljunk az EU panaszirodához? Persze. Majd hónap..

Szinte napi rendszerességgel vásárolok ebay-en, alin, amazonon, gearbest, dx, stb... SOSEM volt gond velük. Bőven8-10ezer vásárláson vagyok túl. (Nem, nem ruhacsipesz, hanem javításhoz elektronikai alkatrészek, szerszámok, amit nem lehet idehaza beszerezni.. meg ajándékok Karácsonyra)

Két kezemen meg tudom számolni a vitás eseteket. MINDIG kártalanítottak, stb. Még akkor is, ha egyértelműen a posta lopta el. Pl ajánlott alá volt írva, átvéve. Kapunkban van kamera, az egész heti felvételt megosztottam a customer service számára. Elnézést kértek. Vissza is utaltak. 699$ volt! Mégis.

Emag és társai... Hát... Nagy szarban lettem volna..

Terézágyú 2019.04.08. 13:36:19

@CsakLajosAz:
"őszintén... Szerinted nincsenek perek?"

Fogalmam sincs. Vannak?

"Csak én 2 károsultat ismerek közvetlen környezetemben."

És ott voltak perek? Bírósági döntés?

"Fogyasztóvédelmi panasz? Minek. Hogy megmondják a tutit, mint itt? Hogy rendben van a román levelük? Meg forduljunk az EU panaszirodához? Persze. Majd hónap.."

Hát erről beszélek. Hogy nem történik semmi.

juhaszvik 2019.04.08. 14:55:44

@CsakLajosAz: @Terézágyú: szerintem elbeszéltek egymás mellett. :)

Mo-n nincs érdemi fogyasztóvédelem. kérdés, hogy ennek tudatában pofátlanok-e a cégek (már amelyik), vagy ettől függetlenül. visszafordítva a kérdést, ha egy másik országban normálisan működő cég betenné Mo-ra a lábát, akkor felvenné-e a többi cég viselkedését, vagy sem?

Nancsibacsi 2019.04.08. 14:58:19

@Terézágyú: Igazad van, nem kell őket kitiltani - viszont kötelezni lehet a Magyarországról elérhető online shopokat, hogy a nem magyarországon bejegyzettek a honországuk nemzeti lobogójának színeit rakják minimum 300 pixel magasságban, teljes szélességben a fejlécükre, különben blokkolva lesznek a p.csába.
Ha az emagról tudnák az emberek, hogy román, szerinted hányan vásárolnának ott?

FDToth 2019.04.08. 15:15:22

Nekem meg soasem volt problemam emag-gal:
- jonnek erte mindig
- gyorsan reagalnak
- normalisan szervizelnek (volt h elortek vmi es ugy adtak vissza, de megeegyeztem veluk h emiatt ben kuldom ismet, hanem megveszem a torottt alkatreszt es ok kifizetjk. Igy is lett)
- segitenek mindig

Zed is not dead yet 2019.04.08. 15:45:31

És ez az eMag fog rövidesen összenőni az eDigital-lal .... hát elképzelhető hogy mi lesz ebből. Vissza fognak szokni a magyarok a boltban IRL történő vásárlásra.

Egyébként meg többszöri tapasztalatom, hogy a garanciális panaszokból jobb kihagyni az ilyen kereskedőket, ha egyszer van a cuccnak márkaszervize. Ilyenkor az ember odamegy a számlával és a garanciális papírral és ennyi, nincs ilyen "ki tudja hol jár a cuccom", meg "románul irkálnak valamit". Vagyis lehet ilyen, de kurvára nem a vevő gondja, hanem a márkaszervizé. Mondjuk ebből következik, hogy lehetőleg olyan cuccot nem veszek sehol, amelyiknek nincs magyarországi márkaszervize (vagy ha mégis, fel vagyok rá készülve, hogy a garancia kb. lószart se ér).

Terézágyú 2019.04.08. 15:59:31

@juhaszvik1:
"@CsakLajosAz: @Terézágyú: szerintem elbeszéltek egymás mellett. :)"

Itt a homár blogon olyan niiiincs :)
@Nancsibacsi:
"Igazad van, nem kell őket kitiltani"

Én nem mondtam, hogy ne tiltsák ki - én csak azt mondtam, hog valójában jelenleg nincs is "emag-ügy" tudtommal...

2019.04.08. 16:09:52

@Zed is not dead yet:
Ha az emagtól vagy már szürkeimportos cuccokat áruló bolttól veszel olyan cuccot, aminek van magyar márkaszervíze, el fognak hajtani onnan, mert nem hazai forgalmazású a terméked. Pontosan emiatt nem szabad venni semmit sem ott, ahol webshop garanciát ígérnek, vagy ha mégis, akkor ismerni kell a kockázatát.

Szerintem a legnagyobb nyertese ennek az összeolvadásnak a MediaMarkt lesz meg persze még jópár kisebb szereplő, másrészt a vásárlók még nagyobb aránya fog eleve külföldről rendelni, hiszen semmivel nem jelent pluszt ha ugyan .hu a webshop oldala, ha szürkeimportos termékeket árulnak. Az emag + edigital együtt nagyjából az emag vásárlókörét és az edigital vásárlóinak egy kis részét viheti tovább, tehát bukta lesz a fúzió.

Nancsibacsi 2019.04.08. 16:54:34

@Terézágyú: Azért nincs emag ügy, mert simán nem éri meg. Most ha én veszítenék mondjuk 20 vagy 50 eFt-ot az emagon, akkor nekem se érné meg előre megfinanszírozni egy ügyvédet, meg elcseszni az egésszel egy rakás időt, vagyis valószínűleg én is hagynám a francba.
Másik oldalról amit el lehet érni 1-1 ilyen üggyel - amibe te lehet hogy 100ezreket ölsz bele pénzben és időben - az MAXIMUM egy pár milliós bírság, amit ők röhögve kifizetnek, hiszen kb 2 órányi profitjuk, én meg lehet hogy 1 hónapig dolgozok azért a pár 100 ezerért. Szóval ha esetleg véletlenül évek alatt sikerre is vinném az ügyet, az is nekem fájna jobban, és nem nekik.

Snagal 2019.04.08. 17:00:02

én csak a címet nem értem... miért erős idegzetűeknek?

csak a szokásos emag user experience - az lett volna a meglepő, ha sikerül korrekten rendezni egy minőségi kifogást.

MIx 2019.04.08. 17:35:42

Az EMAG-tól távol tartom magam.
Olyan minimális,
vagy semmi információt közölnek a kínált termékről,
ami alapján értelmes ember nem tudja eldönteni,
hogy az adott termék megfelel-e elvárásainak.
Nem is értem, sokan miért vásárolnak tőlük??

mindbender2 2019.04.08. 18:40:48

Akkor mi a gecinek rendeltek külföldi székhelyű cégtől, amely külföldön "javíttat"?

MI?
MINEK?

Mennyit spóroltatok vele? Adjátok hozzá ezt is, meg a várakozási időt is meg a többi faszságot.
Fillérbaszó majmok.

2019.04.08. 19:39:18

Én sem bírom felfogni, ki az a hülye láma, aki az ilyen román webszarból rendel? Nincs internete, nem olvasta a kismillió fos véleményt? Nem ismeri az árösszehasonlító oldalakat, ahol megtalálhatja ugyanazt a terméket minimálisan drágábban, olyan boltból, aminek van hazai székhelye, boltja? Tényleg olyan fillérbaszónak kell lenni, hogy 5-10% kedvezményért bevállalja az ember az ilyen közismert vevőszopató helyeket? Remélem az emag beolvadása jól lehúzza az edigitalt is, hajrá Media Markt, szopjanak a román webshopok.

kolomparlole1114 2019.04.08. 19:57:20

Az emag egy ősi román bolt.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.04.08. 20:19:58

@MIx: Nagyon szép ez a haiku, amit írtál! ;)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.04.08. 20:22:22

Egyszer vettem az emagtól egy akciós, jó nagy, műanyag szerszámládát 2 kerékkel. Még nem romlott el. Se a 2 kerék, se a zár. A láda belseje sem. A színe is megmaradt még feketének. Szerintem jól jártam.

2019.04.08. 22:35:36

@Eugene Horse:
Mondjuk gyakran van elég jelentős árkülönbség a szürkeimportos és a hazai forgalmazású termék között. Pl. amit novemberben néztem, ugyanaz a termék black friday előtt 100k körül volt, black fridaykor emagnál 70k, a legolcsóbb nem szürkeimportos webshopban 85k. Én természetesen utóbbiban vettem meg, de sokan döntenek az előbbi mellett.

Emellett az is gyakori, hogy pl. laptopból olyan változat van a szürkeimportos webshopokban, ami itthon nem is forgalmazott, és épp annak van jó ár-érték aránya.

Hangsúlyozom, én nem vennék így sem, vagy csak nagyon alacsony értékű terméket tőlük, de arra amúgy is ott van az ebay vagy az ali, de sokan bedőlnek, mert simán gyakori a 20-30% árkülönbség is.

MrZed001 2019.04.08. 22:35:43

A tisztelt jog-ász itt is csak a lényeget hagyta ki a tanácsából.
Ugyanis írásos panasz, ha nem megfelelő választ ad rá az emag, akkor nem békéltető testület (VICC !!!) a következő lépés, hanem:
- Európai fizetési meghagyásos eljárás (EUFMH)

Jogszabályi háttér:
"Az eljárást elsősorban az európai fizetési meghagyásos eljárás létrehozásáról szóló 1896/2006/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet (Eufmhr.) szabályozza, az olyan eljárási kérdésekben pedig, amelyekről a rendelet kifejezetten nem rendelkezik, a nemzeti jogot – Magyarország esetén elsősorban a fizetési meghagyásos eljárásról szóló 2009. évi L. törvényt (Fmhtv.) és a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvényt (Pp.) – kell alkalmazni.

Magyarországon az eljárásra a közjegyzőknek van hatásköre. A kérelmeket csak papíralapon és csak a közjegyzőhöz lehet benyújtani, aki az iratokat papíralapon állítja elő, és kézbesítteti a feleknek. A kérelem bármelyik közjegyzőhöz benyújtható."

"Ha a kötelezett ellentmondással él, az eljárás perré alakul – magyar közjegyző által kibocsátott európai fizetési meghagyás esetén a hatáskörrel rendelkező illetékes MAGYAR bíróság előtt. "
!!!!!!

Ez az egyetlen lehetőség, hogy "pártatlan" magyar bíróság előtt kérd számon az Emag-ot, hogy miért vert át téged, miért nem tartotta be törvényi kötelezettségeit (mint garancia !).
És így valóban kártalanítva leszel, és nem átverve !!!

Permetező 2019.04.09. 08:26:48

@Fotósképző: többször vettem az emagról mosóport és mindig működtek.

na4 2019.04.09. 09:38:59

Az eMag módszer: Kínából megveszik a cuccot, ráraknak 100%-ot, és megpróbálják a gyanútlan vásárlókra rásózni. Erre a múltkor jöttem rá, amikor kerestem valamit, és az eMag árának feléért bukkantam rá egy kínai cégnél. Nem csoda, hogy ilyen agresszíven hirdetnek a TV-ben, hogy balekot találjanak. A tanulság tehát: ha vásárolni akarsz valamit, szánd rá az időt, nézz körül alaposan, és dönts megfontoltan, körültekintően.

GiaMarie 2019.04.09. 09:41:03

@Eugene Horse: Nem olyan sok az a fos vélemény. Az Emagnak irtózatos rendelés állománya van, ebből százalékos arányban nem panaszkodnak többen, mint bárhol máshol, simán a nagyság átka, hogy mindig az EMAG-ról hallasz. Évi 6-10 alkalommal rendelek tőlük, nekem még sosem volt problémám (kipp-kopp).

Tikakukac 2019.04.09. 09:52:11

@GiaMarie: Mert azt sem tudja a palimadár, hogy átkenték. Ha 2 évig nem kell garizni a cuccodat és utána hullik el sosem tudod meg, hogy az ÁFA kummantott gépedet úgy dobták volna vissza gariban az 1. év után, mint a huzat. Tipikus esete az általam csak lappangó, bokorból támadó szopórollernek.

GiaMarie 2019.04.09. 10:23:52

@Tikakukac: Nekem volt már velük garis ügyem, és azzal sem volt baj. De egy kicsit beszélnék a másik oldal nevében: ha a feltételek korrektek lennének, akkor nagyobb lenne a hajlandóság betartani. Mivel nem azok, ezért minden cég eleve azzal kezdi a működését, hogy felfogad egy jogászt, hogyan lehetne kitrükközni mindezt. Lásd "nagy port kavart EMAG panasz" a lezúzott oldalú mosógép. Igen meglepő, hogy valahogy csak olyanokhoz került belőle, akik a vásárlás után 3 hónappal bontották fel. Már elnézést, de kereskedőként mondom, ez az anyád picsáját kategória mechanikai sérülésnél. Aki hülye, haljon meg, elvárható a fogyasztótól, hogy megnézze átvétel után. Ha nem tette, így járt. Garancia/szavatosság/jótállás: elő van írva X idő, de közben nem írhatod elő - mint pl a kocsiknál - hogy vagy X használat. Tipikus példája a Saeco kávéfőző, aminek a lakossági használatra tervezett példányait előszeretettel vásárolják irodai használatra, és akkor is két év a gari. Tájékoztatom az érintetteket, ez a készülék NEM arra van kitalálva, hogy napi 40 kávét nyomjanak le rajta, arra ott van a négyszer annyiba kerülő példány. De említhetném a mosó-szárító gépeket is. Ezeket is előszeretettel vásárolják KATA takarítási vállalkozók, akik napi 4-5 ciklust tolnak le a lakossági használatra szánt terméken. Simán jobban megéri neki, mint megvenni az ipari gépet, hiszen magányszemélyként vásárol, két év a gari, a kereskedő meg mehet panaszkodni a sóhivatalba, mivel nem kötheti ki, hogy a garancia hány ciklusra szól, ezt a jogszabály nem engedi. Így "képzeletbeli barátunknak" 1,5 évente új gépe van, tulajdonképpen örökbérletes egyszeri befizetéssel. De személyes kedvencem a cipő. Több ismerősöm van 120 kilo felett, akik azért vásárolnak a Deichmannban, mert tudják, azok nagy cégként nem kötözködnek 10.000 Ft-ért. Ha 140 kiló vagy, minden cipő lemállik 1-2 szezon alatt a lábadról, csak a blokkot kell eltenni, és már mehetsz is az újért. Az eladó még hálás is, ha nem pénzt kérsz vissza, hanem levásárolod. Nagy háztartási gép, bútor, offline üzlet: a gari nem teljesítés helye szerint érvényes, és a kereskedő kötelessége és költsége a termék bevizsgálása, szállítása, amit csak akkor terhelhet a fogyasztóra, ha bizonyítja, hogy az rosszhiszemű volt. Tehát ha valaki 300 km-ről vásárolja meg a mosógépet, és panaszkodik, hogy hibás, akkor törvény szerint kereskedő ne ágáljon, ne kérdezzen, hanem készségesen saját költségére szállíttassa szakértőhöz a terméket, majd ha bebizonyosodott a nem rendeltetésszerű használat esetleg, akkor nyelje be a bukót. Ezzel párhuzamosan, nem írhatja ki, hogy nem szolgálunk ki olyat, aki a világ másik végére vinné a terméket. Velem ruha vásárlásnál próbálták eljátszani, hogy személyesen vásároltak a butikomban nagyobb összegért, majd pár hét múlva jelezték, hogy gond van. Mondtam, ok, hozzátok be, megbeszéljük. Jogaikat kívülről fújva, jogszabályt idézve közölte, hogy ő most Svájcban van, úgyhogy nekem kell fizetnem a termék visszaszállításának a költségét (vámeljárással, és minden egyébbel együtt. Persze dönthetek úgy is, hogy nem szenvedek ezzel, hanem becsszóra visszaaadom a pénzt. És ha bejön jövő héten is vásárolni egy minimálbérnyi összegért, nem hajthatom el, hogy nem szolgálom ki az előző eset miatt. Igen, elhajtottam, hogy nyugodtan perelj be, de rohadjak meg, ha fizetek. Igen, tudom, hogy törvénytelenül jártam el, de hülye azért nem vagyok. Nem mondom, hogy minden ide kerülő eset ez a kategória, csak azt, hogy a cégek részéről a hozzáállás a garanciális problémákhoz az ilyen eseteknek köszönhető.

2019.04.09. 10:33:07

@CsakLajosAz: :):):):):):):):):):):):) na pont ugyanígy vagyok vele én is ahogy leírtad.Ismerősök nem mernek rendelni pl. aliról,azt is én intézem.Arról nem is beszélve,hogy őket is lehülyézik mert a kínai az szar,a kínai oldalról rendelni egyenlő a világvégével stb...ugye ismerős szöveg?Apavlogban mi volt?Kínai okosóra egyből üzemel?De az emag,az a tuti.A postás hülyének néz a sok cucc miatt,de ez van.Persze ha valami elvész az én saram,ha nem jó az is.De azért mindig megtalálnak,hogy kellene ez meg az...csak nekik nincs rá idő (jó duma...) én meg ráérek a munkahelyemen...

2019.04.09. 10:44:50

@GiaMarie:
Ha valaki cég nevére veszi a terméket, akkor helyből nem illetik meg a fogyasztói jogok. Mellesleg jópár terméknél elő van írva, hogy nem ipari használatra.

Én inkább az Edigital és a MediaMarkt esetében látom, hogy a méretük miatt van panaszból is sok, de egyébként nem annyira gázos üzletek (az Edigitap még nem...). Az Emagnál viszont ki vagy szolgáltatva, hiszen nem kapsz gyári garanciát, inkább csak mákod volt, hogy eddig nem szívtad meg, de bármikor lehet gond.

GiaMarie 2019.04.09. 10:55:37

@Zabalint: Pontosan arról beszélek, amikor nem cégre veszik, hanem magánszemélyként (KATA vállalkozók és társai). Illetve a másik, amitől mindenkit kiver a hideg víz, aki ruhát árul: mikor MAGÁNYSZEMÉLY rendel 10 darab egyforma valamit. Holtbiztos lehetsz benne, hogy valami rendezvényre kell, és jön vissza elállás keretében, hiszen magányszemélyként rendelte, nyilván. Mindezt annak tudatában, hogy úgyis visszaküldi. Ennek a kiszolgálását sem lehet megtagadni. Azt hiszed, hogy ezek nincsenek? Nagyon is vannak! Másik bevett trükk, amikor valami csak pár napra kéne - pl fotózáshoz lámpa, stb - azt is megveszed magánszemélyként, majd elállsz. Alanyi mentes, de nem KATA vállalkozásként megveszed magánszemélyként, zsebadásvételivel beviszed a cégbe (leköltségeled), gari meg a magánszemély vonatkozik rá. Avagy miért van manapság az összes szakinak Lidl szerszámgépe, ugyebár...erre is gyakorlatilag iparág épül. A jelenlegi szabályok Kelet-Európában nagyjából nevetségesek. Ha kereskedőként utolsó betűig betartod, és megtalálnak a fifikások (megtalálnak) egy év alatt mész csődbe.

szopoklész 2019.04.09. 11:49:40

Emagzoni ősi román szokás...

Tikakukac 2019.04.09. 12:28:20

@GiaMarie: Mondom a frisset: vettünk csempét. Szülők családi házába. 2-3 hét múlva lesz az építkezés, raklapos a cucc, cirka 800 kiló, 20 kilós dobozokban. (Azt tegyük hozzá, 2 hétre kellett volna szállítania a boltnak, 6 hétre sikerült, megérne egy homár posztot az is ez hogyan ment.)Anyám max 5 kilót emelhet, még papírja is van róla. Apám dereka kb. olyan, hogy

Kelpo 2019.04.09. 12:30:22

Megannyi kérdés, pl mi az a "fávé filter"?
Nem tudja hogy Emagon vásárolni ősi román szokás?
Ha ezek tényleg fúzionálnak az edigitallal akkor tényleg vége lesz a szofisztikált(volt eddig is ilyen?) mainstream e-kereskedelem nagy részének magyarhonban.
Sajnos tényleg maradni fog az irl media markt, euronics(!sic), vagy hiperes vásárlás.

Kár, mert edigital még egész tűrhető volt, annak idején ugyanezt játszotta el az a hulladék jófogás az olx-el ami egy normális kiforrott felület volt használható modulokkal, normális háttérrel, erre a jófogás az egészet lehúzta a budin, és a mai napig egy szinte használhatatlan hulladék sajnos.

Na de amíg ilyen birkák vagyunk h ezt engedjük és minden xart megveszünk amit lenyomnak a torkunkon addig meg is érdemeljük bájdövéj.

Tikakukac 2019.04.09. 12:33:37

@GiaMarie: Mondom a frisset: vettünk csempét. Szülők családi házába. 2-3 hét múlva lesz az építkezés, raklapos a cucc, cirka 800 kiló, 20 kilós dobozokban. (Azt tegyük hozzá, 2 hétre kellett volna szállítania a boltnak, 6 hétre sikerült, megérne egy homár posztot az is ez hogyan ment.)Anyám max 5 kilót emelhet, még papírja is van róla. Apám dereka kb. olyan, hogy 2 ilyen doboz után 3 nap fekvés. A bolt szerint úgy működne a dolog, hogy max 30 percem lenne arra, hogy ezt az egészet lepakoljam, átnézzem, raklapot visszaadjam és viszont látásra. Szerinted? Mondtam, hogy gyerekek, ezt hagyjuk így, kaptok cserét én meg legalább 3 napot az átpakolásra és átnézésre. És ment a szájhúzás. Mint hasonlóan (ex)kisker dolgozó, tudnék mondani sokat a bolti oldalról is, de messze egyszerűbb rendesen kommunikálni és azt betartani az ügyfelekkel közösen, mint eleve kummantani. Emagról hadd ne írjam le milyen és hány helyen kufircolja át a kerítésen a usert egyes termékkategóriákkal, mivel rálátok a gari legvégéig ezekre, tudok mesélni. Mikor megkapod a hazai csereutalványt a szürkeimportos gépedre, a bolt pedig nem tud vele mit kezdeni, hiszen ötször át lett mosva cégeken és országokon a termék. Volt olyan, akinek perre kellett menni. És ebből tömeges mennyiség van. De mivel egy 10 filléresért az anyját is emberből van bőven, így ez marad amíg világ a világ.
*suta szerkesztés

Terézágyú 2019.04.09. 12:43:32

@Nancsibacsi:
"Azért nincs emag ügy, mert simán nem éri meg.... ha esetleg véletlenül évek alatt sikerre is vinném az ügyet, az is nekem fájna jobban, és nem nekik."

Értem én, de akkor ne gyertek olyasmivel, hogy "tilcsákbea zemagot mercsal", mert felesleges.

2019.04.09. 13:02:44

@GiaMarie:
Konkrétan az Emag esetében ott kezdődik, hogy ők eleve trükköznek szürkeimportos termékekkel. A te problémáidnak egyik fele teljes mértékben kiküszöbölhető kereskedőként, ha kizárólag gyártói garanciás termékeket árulsz. Az Emag nem ezt teszi.

A 14 napos elállás egy másik téma, bár megjegyzem, igen, buksz rajta időnként, de a normális vevőid jelentős része pontosan emiatt vásárol hazai webshopban, mert kisebb a kockázata, hiszen ha úgy alakul, elállhat. Én példaul simán azt a boltot választom, amelyiknek van webshopja, kirendelem helyszíni átvételre, és eddig életemben egyszer álltam el. De ha nem lenne webshop, nem azt a boltot választanám, illetve ha nem létezne 14 napos elállás, inkabb megrendelném olcaóbban külföldről. Tehát részben ebből is élsz, hogy ilyen a szabályozás.

2019.04.09. 13:05:57

@Kelpo:
Akad még egy-két normális webshop, persze attól is függ, mit veszel. De a piaci rést ki is töltheti más. Mindenesetre a legnagyobb nyertese ennek egyértelműen a MM, főleg a webshop része.

Alinda (törölt) 2019.04.09. 13:41:08

Én meg azt is tudom, hogy az EMAG-nak romániában ki szervízel. Egy kevésbé ismert multi (legalábbis európában nem ismerik max a németek). Dolgoztam a magya leánynál, szervíz körülmények siralmasak. Akkori kollégák mondták akik voltak kint románban betanítani, full alkaoholista 8 általánossal rendelkező alakok dolgoznak ott, a színvonal nulla. Dobálnak mindent, ha meg valami 5 perc javításnál több időt vesz igénybe ráírják, hogy nem javítjató....

A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.04.09. 13:50:40

@Eugene Horse: Az a baj, hogy ha valaki olvassa, vagy akár látja, hogy mi van az ilyen boltokkal, az olcsó ár sokszor elveszi az emberek eszét, ezt tapasztalatból mondom.
Meg ugye a "vele nem fog megtörténni" hozzállás, illetve, hogy a panaszos miért volt sáros, de nála, a "ócsóérveszem" vevőnél bíz nem lenne ilyen.

2019.04.09. 14:03:04

@A nickben nem engedélyezett karakter található:
Ezek szerint az Emag szervize is az Emag lehet, csak Romaniában, és nem itthon.

Érted, veszel egy Dell laptopot, ha normális boltban veszed, akkor ha elromlik, kijönnek érte, hivatalos márkaszervizben megjavítják. Ha az Emagtól, akkor előbb elviszik Romániába, és ott egy Telemax szintű szerviz javítja. Közben meg ugye alapból pont azért vesz az Embert Dellt vagy HP-t, és nem mondjuk Lenovo-t, mert előbbieknek normális szerviz háttere van.

azbest 2019.04.09. 16:54:22

@GiaMarie: amúgy szólok, hogy katások nem költségelhetnek. Ettől persze még lehet, hogy valaki dolgozik munkagéppel.

Sluck Ödön 2019.04.10. 17:04:44

Valaki elmagyarázhatná, mi az a szürke import. Ugyanis ha a termék hamisítvány az bűneset. Ha nincs megfelelően vámolva az csempészet, ami megint bűncselekmény. Ha az EU-ból jön, akkor nincs vám. Ha a vásárlás helye egy másik EU ország, akkor tudomásom szerint lehetséges az ottani áfát fizetni a miénk helyett. Ennyi az import része. Ha a termék eredeti és gyártói garancia van rá, akkor a magyar márkaszerviz javíthatja, hiszen neki a gyártó ki fogja fizetni a javítást, elvben bárhol is vették a cuccot. Tehát baj máshol van, azaz az emag nem veszi meg a gyártói garanciát, illetve a magyar szerviz esetleg köt valami átalány megállapodást agyáertóval, ami miatt nem érdeke javítani. De mindez sumákság ugyan, viszont semmi köze az importhoz.

Im just here for the comments 2019.04.10. 21:52:06

Hiába a rengeteg panasz, amíg ennyi ember rendel ettől a trágyadomb emagtól, addig leszarják azokat, akik pórul jártak, mert csak csepp a tengerben, még így is vidáman megéri nekik. Én is a saját káromon tanultam meg, de azóta soha többet emag és mindenki mást is erre biztatok a közelemben.

2019.04.10. 22:18:53

@Sluck Ödön:
Hivatalosan valóban nincs olyan, hogy szürke import, ez inkább csak egy köznyelvi kifejezés a magyar vagy európai garanciával nem rendelkező műszaki cikkekre. Ha rákeresel, pl. a Sony és a Nikon oldalán is van erről részletes tajékoztató, ha nem európai lokalizációjú terméket hoznak be, arra nem érvényes Európában a gyártó garanciája.

Szvsz az emag duplacsavarral csinálhatja, de ezt ne vedd készpénznek, mert nem tudom biztosan. Eleve nem európai piacra szánt terméket rendelnek, és nem a magyar áfával hozzák be, hanem olcsóbbal.

axolotl77 2019.04.11. 07:50:18

Az Edigitalt is tönkre fogják tenni. Mint ahogy tették azt a Vaterával is.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.04.12. 03:02:55

@Zabalint: Mi a faszom az a szürkeimport az EU-n belül? Épp ez a lényege, szolgáltatások és áruk szabad mozgása. Szürkeimport...

2019.04.12. 11:29:44

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Már leírtam. Pl. a termék Indiába szánt változatát adják el neked, amire nincs az EU-ban garancia. A "szürkeimport" csak egy köznyelvi elnevezés, maga az importálás fehéren történik, csak épp gyártói garanciád nincs. Mondom, keress rá pl. a Nikon vagy a Sony állaspontjára ezekről. Az meg extra, hogy nem Magyarországra importálják, hanem olyan országba, ahol alacsonyabb az áfa, de ez részben a kormányunk sara is, hogy a legkönnyebben elcsalható adónemünket tették rekord magassá.

koprofágia 2019.04.12. 11:34:08

@juhaszvik1: kepzeld el,ha nem engednek. kb. nem tudnal kulfoldrol rendelni.

Fekete Krindusz 2019.04.12. 13:59:39

nem az import illelgális.
Az van, hogy nagyon ritka a Worldwide-gyártói garancia. A hierarchiában ott van a hivatalos forgalmazó. Zabalint írja a Nikont és a Sonyt, ha fehér, akkor például a Gorenje Magyarország, ha mobil, akkor a Huawei Magyarország.

A megyei mosógépszerelőt a cégközpont bízza meg. Nem a japán, szlovén, kínai központ, hanem a pesti. Ők pedig tudják, melyik sorozatszámot hozták be az országba. A szerelő pedig ingyen dolgozna.

bati67 2019.04.13. 09:14:03

Ha egy laptop magyar billentyűzetes, akkor ugye nem szürkeimportos?

Csak azért kérdem, mert több ismerősömnek is rendeltem az Emag-ról laptopot... (mert máshol nem találtam 17"-os, i3-as, SSD-s, új laptopot 150-160 eFt-ért)

Xezs7 2019.04.13. 13:16:52

@bati67: Ha szignifikánsan olcsóbb, mint hasonló termék egy normális webshopban, akkor lefogadhatod, hogy szürkeimportos. Attól, hogy a billentyűzet magyar, még semmi sem lesz legális import. Lehet hogy határon túliaknak készítették Szlovákiában, ki tudja. Nem véletlen az se, hogy pl. a CD/DVD/pendrive árusító legolcsóbb weboldalak mind szlovákiába vannak bejelentve. Így tudnak olcsóbbak lenni. Elvileg Magyarországra nem is szolgáltathatnának, de hát ez van, határ mentén van a lerakat, persze hogy hozzák befele feketén.

bati67 2019.04.14. 13:50:55

Akkor (a fekete péntek utáni hetekben) olcsóbb volt... Most meg inkább a mysoft-nál olcsóbbak a fenti paraméterrel rendelkező laptopok.

A lényeg az, hogy ne legyen garanciális probléma velük! :-)

2019.04.15. 08:01:01

@bati67:
Az emagnál tudtommal mindem webshop garanciás, úgyhogy hiába magyar abillentyűzete, nem lesz gyártói garanciája.

Máshol azért nem találtál gondolom, mert vagy nincs forgalmazva Magyarországon az adott változat, vagy mert drágább.

2019.04.15. 08:02:16

@bati67:
Egyébként gyakori az is, hogy a billentyűzetet matricázzák, aztán eladják mint magyar billentyűzetest.

2019.04.15. 08:03:43

@Xezs7:
Mondjuk ma manapság nagy mennyiségben pendrive-ra vagy optikai lemezre lenne szükségem, biztosan szlovákot vennék, mert elvből nem akarom gazdagítani az Artisjus maffiát.

bati67 2019.04.17. 15:31:14

Matricásat még soha nem vettem! Se magamnak, se másnak... :-)

John Heard 2019.04.18. 13:50:02

Nekem ez az emag.hu/ro stb. kicsit olyan, mint a wizz vagy ryan. Oke, oke amig nincs baj addig persze jo, de amint vmi gebasz van (serult aru/sztrajk, 1 honap utan lerobbano kavefözö/jarattörles), na akkor 00 ugyfelszolgalat, segitseg nuku, ugyel/utas lesz.rva, otthagyva. Inkabb dragan, de keveset!
süti beállítások módosítása