A MÁV időkaput működtet Pécelen? Vagy inkább az automaták nincsenek felkészítve arra a helyzetre, hogy ha nem állítunk be kézzel intervallumot, akkor a 4 órás érvényesség egy retúr jegy esetében a visszaútra is a vásárlás pillanatától ketyegjen. Gyakorlott automatás vásárlók csak legyintenek, mi? Épp ahogy a kalauz.
Kedves Tékozló Homár!
Ma Szombat délelőtt 11 órakor a Keletiben(ez később még fontos lesz), vettem egy retúr vonatjegyet Pécelre.
A következő lett az eredmény :
Kaptam egy jegyet oda, tehát Pécelre
11:05 - től - 15:04
Érvényességi idővel.
Majd kaptam egyet vissza :
10:53-tól-14:52 - ig.
Elmentem reklamálni.
Az eredmény, hogy 20% - ot levonnak az árból, mert az automata kiírja, hogy 4-órás időtartamra érvényes a jegy. Plusz, adjak személyit, lakcím kártyát az indulás előtt 4 perccel.
Kérdem én. Ha én a Keletiben veszem a retúr jegyet 10:53-kor és az indulás 11:05, akkor, hogy a jó életbe tudnék vissza indulni 10:53-kor Pécelről?
Mi az hogy elvárják, hogy intervallumot adjak meg mikor rokonokhoz megyek?
Úgy érzem, ez megint egy lehúzás.
Ugyanis ha elhúzódik a vidéki dolgom, buktam a jegyet, ha nem számítok erre, mert nem szoktam vonattal járni, akkor is bukok 20%-ot.
Persze azt is hozzá kell tenni, hogy Pécelen felújítás miatt, máshol van a pénztár mint a vonat.
Egy úriember, aki MÁV-os ruhában volt, azt mondta, hogy hívjam az automata üzemeltetőt.
De a telefonszámát ő sem találta az automatán.
Mivel lekéstem volna a vonatot, így nálam a jegy és nem sikerült 442 forinttal megkárosítaniuk.
Ez nem nagy összeg egy ember esetén. Azonban a kalauz, úgy tájékoztatott, hogy rengeteg ember jár így.
Többek közt ezért is szeretném közzétenni mindenhol az esetet. Ez így hatalmas rablás.
Ezer ember estén, majd fél millió Ft, úgy hogy nincs mögötte szolgáltatás!
Update, reagált a MÁV, kedves utasaink, kérjük figyeljenek jobban a jegy vásárlásakor.
Tisztelt Szerző!
Az oldalán megjelent cikkel kapcsolatban küldjük tájékoztatásunkat.
A Keletiben is elhelyezett jegykiadó automatákon a vásárlást bemutató ábra és súgó funkciók találhatóak, amik segítik a vásárlás folyamatát, azoknak is, akik nem rendszeresen veszik igénybe ezt a jegyváltási módszert. Ezenkívül folyamatosan vizsgálják, hogyan lehetne még több, vásárlást segítő információt elhelyezni a felületen.
A Budapest–Pécel esetnél fontos tudni, hogy 100 km alatti távolság esetében nincs lehetőség menettérti jegy vásárlásra, ilyenkor az oda és vissza utazásra 2 darab egy útra szóló jegyet kell vásárolnia az utasnak (ez a képen szereplő jegyeken is látszik), így ezeket önálló utazásként kezeli a rendszer. Egyidejű vásárlás esetén annyival könnyíti meg a vásárlást, hogy az odaútban beállított paramétereket (honnan, hova, melyik nap, milyen kedvezmény) alapértelmezett beállításként kínálja fel. A visszaúti vonat kiválasztásánál – pontosan amiatt, hogy nem menettérti, hanem 2 egyúti jegyről van szó – az utasnak kell beállítani a visszaút tervezett idejét.
Minden esetben javasoljuk, hogy az utazás paramétereinek beállításait figyelmesen végezze el a vásárló. Az adott képernyőről a beállítások megtétele után mindig egy további gombnyomással („Tovább” vagy „Elfogadás”) lehet a következő oldalra lépni. Ezelőtt érdemes ellenőrizni, hogy az adott képernyőn mindent úgy állított be a felhasználó, ami neki megfelelő. A fizetés előtti összesítésnél is számos információt kiír a gép a jegyekről, ezeket szintén érdemes átnézni a fizetésre való továbblépés előtt. Az „Elfogadás, fizetés” gomb megnyomásával a vásárló a kosárba rakott jegyek vásárlásáról dönt (azok beállított paramétereivel együtt).
Az utasok élhetnek a csere lehetőségével is, amely abban az esetben lehet megoldás, ha az utas nem tudja jegyét az eredetileg tervezett időpontban felhasználni. A legfeljebb 100 kilométer távolságra kiadott menetjegy az érvényességi idején belül, a rajta feltüntetett kiindulási állomáson cserélhető. Csere esetén nem számítanak fel kezelési költséget. Csere csak pénztárban és csak abban az esetben lehetséges, ha a menetjegy visszatérítését a díjszabás vagy a kedvezményre vonatkozó szabályozás nem zárja ki.
Ezzel kapcsolatos további információkat itt olvashatnak.
Javasoljuk utasainknak, hogy jegyvásárlással kapcsolatos ügyekben forduljanak a MÁV-START ügyfélszolgálatához, amely készséggel segít a problémák megoldásában.
Üdvözlettel:
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Az utolsó 100 komment: