Meddig lehet elviselni a telefonos ügyfélszolgálatok liftzenéit és a megnyugtatónak szánt bársonyos gépi hangjának biztatását? Levélírónk 30 percig bírta, de biztos nagyon fontos ügyben próbálkozott és/vagy különösen türelmes ember.
Vodafone ügyfélszolgálattal lett volna egy kis beszédem. 2019.03.24 9:30 körül hívtam fel őket. Önmagában az automatán átvergődni három perc volt, de ezután jött a csoda: összesen 30 percig hallgattam a zenét és a "minden munkatársunk foglalt" szöveget felváltva. A 30. percben bontottam a vonalat.
Nem tudjátok, nincs valami előírás arra, hogy mennyi ideig szabad várakoztatni az ügyfeleket?
Pedig ennél sokkal, sokkal kevesebb időn belül kéne reagálni, de az sem kevés.
Kedves Homár Olvasó!
A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 17/B.§ (3) bekezdése így rendelkezik:
„Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell a fogyasztó által kezdeményezett hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt perc várakozási időn belüli hívásfogadást és az érdemi ügyintézés megkezdését, kivéve, ha az a tevékenységi körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem lehetséges, feltéve, hogy a vállalkozás úgy járt el, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. A vállalkozás köteles a panasszal kapcsolatos élőhangos ügyintézés választását a fogyasztó beazonosítása nélküli módon - reklám továbbítása nélkül - a telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat menüsorrendjének első helyére tenni.”
Amennyiben a szolgáltató semmilyen elháríthatatlan okra nem tud hivatkozni, akkor az általad leírt 30 perces eredménytelen várakozás a fogyasztóvédelmi jogszabályban előírt kötelezettségének megsértését jelenti.
Ebben az esetben lehetőséged van panaszt tenni a szolgáltatóval szemben a lakóhelyed szerint illetékes Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályán, melynek eredményeképpen a hatóság akár bírságfizetésre is kötelezheti a vizsgálat alá vont szolgáltatót.
temprasordog 2019.05.22. 09:57:45
Xezs7 2019.05.22. 10:12:01
Terézágyú 2019.05.22. 10:22:18
"Az agyam majd eldobtam, hát nehogy már egy géppel kelljen BESZÉLGETNI."
De konzervatív vagy!!! Előbb-utóbb úgyis gyönnek a robotok...
És mi már 20 éve ircelés közben is beszélgettünk robotokkal... :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.22. 10:26:32
Xezs7 2019.05.22. 10:35:18
@onlajnok: Nos igen, igazat kell adjak :)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 10:39:23
12 éve ügyfélszolga vagyok. Pár éve az egyik munkahelyemen éppen beteg volt a másik 2 kolléga, s én se mentem be (más okból), s mi hárman voltunk a csoport.
Hétfő reggeltől szerda estig ment a "jelenleg minden ügyintézőnk foglalt" szöveg a telefonban.
Egy másik helyen meg amikor egy nap éppen csak 1 ember volt bent, s az elment ebédszünetre, egy teljes óráig ment ugyanaz.
Profi tanácsom: ha nem veszik fel 10 percen belül, tegyük le, majd próbáljuk 1 óra múlva, s ha akkor se, akkor másnap telefonáljunk.
Thule 2019.05.22. 11:09:25
Ez így ritka, mint a fehér holló. A telekomos Vanda sem élőhang. Tehát ők is szabályt sértenek és mégsem foglalkozik vele senki. Pedig ez a Telekom, nem Mucsaröcsöge helyi kábel tv szolgáltató.
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 11:26:43
Egyébként érdekessége a dolognak, hogy ha az öt perc minden ilyen ügyfélszolgálatra vonatkozik, akkor nagyjából egy olyan ügyfélszolgálatról sem tudok a nav-ét leszámítva, ami ne sértené meg rendszeresen a vonatkozó előírást. :D
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 11:27:49
telkoe 2019.05.22. 11:32:22
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 12:12:34
Keversz valakivel.
Vállalkozó utoljára 2006-ban voltam.
Xezs7 2019.05.22. 12:13:34
temprasordog 2019.05.22. 12:19:05
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 12:22:31
Potpolett 2019.05.22. 13:00:27
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 13:37:39
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 13:49:48
Mutasd, hol!
hawkeye 2019.05.22. 14:17:22
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.22. 14:18:16
Baluci 2019.05.22. 14:35:55
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 15:04:58
Permetező 2019.05.22. 15:54:30
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 16:37:03
Szóval maradjunk abban: nem igaz állításod.
Le a spammerekkel · http://ketkerekenoutival.blog.hu/ 2019.05.22. 16:40:38
Xezs7 2019.05.22. 16:47:59
@Baluci: Én a helyedben inkább rendezném a tartozásomat :)
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 17:01:51
Direkt közzéteszem hogy hol dolgoztam, majd direkt az ellenkezőjét is közzéteszem. Igen, ez nagyon valószínű...
FDToth 2019.05.23. 08:23:49
2019.05.23. 09:59:56
killerkaller 2019.05.23. 11:43:54
A "Tessék, téves!" bejelentkezés sem rossz.
Kondom Keselyű 2019.05.24. 10:47:58
Kondom Keselyű 2019.05.24. 10:55:12
Jaja.sok fasszopo ingyenelo. Van fenn a youtubeon egy intrumos video. Egy ruppotlan nyomorult kiszivja a munkajat vegzo intrumos utolso csepp veret is. Ahelyett, hogy fizetne. A commentek 90 szazaleka arrol szol, mekkora fasza gyerek. Fel se fogjak, hogy a banki kamatoktol kezdve a kereskedelmi arresig mindenbe bele van epitve az ilyen genetikai hulladekok altal okozott kar. Mi fizetunk helyettuk
bozsibozsi 2019.05.24. 14:14:06
Tegnap kaptam egy-két SMS-t a T től ( a mobilom ott van), hogy majd hívnak valamiért.. na bumm...
Erre késődélután jött is egy hívás, és egy automata bemondta, hogy a T től van a hívás, és felveszik a beszélgetést stb... Mikor végzett jött a PAFF!!
Egy másik automatahang azt mondja, hogy most egyik kezelőjük sem ér rá, így a szíves türelmemet kérik!!!
Bakker felhívnak csak azért, hogy megmondják, hogy nem tudnak most velem beszélni!!!
Teljesen kiakadtam.
Persze közben men megszakították a zenét ezzel a "hívása fontos nekünk stb..." szöveggel!
Már csak dühből is kivártam, és kb 1-2 perces zenélgetés után felvette egy EMBER!!
Na most jön a második menet.
Szíves kedvességgel megkérdezte!!!, hogy MIBEN SEGÍTHET!!!
Na itt elszakadt a cérna Gyak elküldtem a szerencsétlen a fenébe, hogy felhívnak, ezután várakoztatnak (közben állítják, hogy fontos vagyok nekik), majd ők kérdezik meg, hogy miért is telefonálunk éppen!!!
A hab a tortán még nem is ez...
Azt állította a kérdező, hogy én valami szolgáltatást akarok tőlük, és azt rendezzük le most!
Azért tisztázzuk le, én semmiféle dolgot nem akartam tőlük!
Erre időt kér, hogy utána nézzen a dolognak, és elkéri a telefonszámom, hogy meg tuda keresni a rendszerükben a dolgokat!
Megkérdeztem, hogy amikor zaklatni kezdtek ugyan milyen számon hívtak fel??? Egy kommunikációs cég, hogy a pícsben nem tudja azt a számot amit felhív?
Na, szóval nem is kicsit akadtam ki...
Ja a végeredmény az lett, hogy bocsika, tényleg nem volt semmiféle rendelésem semmire...
Hát nem semmi...
Xezs7 2019.05.24. 17:03:26
bozsibozsi 2019.05.24. 17:44:24
Nos nincs vége a dolognak... :D
Most kaptam egy SMS-t, vagyis kettőt a T től...
Megköszönik benne, hogy meglátogattam őket az új egységükben!!!
A második SMS meg arról szól, hogy legyek szíves pontozni, az elégedettségemet az ügymenet okán...
Csak halkan megsúgom itt az olvtársaknak, én nem voltam sehol, és semmit sem intéztem a T-nél a tegnapi telefonbeszélgetésünkön kívül...
Szóval király a T ügyintézése....
Ügyem sem volt velük, de valahogy csak elérték, hogy legyen...
Xezs7 2019.05.24. 18:33:50
bozsibozsi 2019.05.24. 18:36:20
ámbár kb 10 éve használom ezt a számot.
cso zsi 2019.05.25. 12:10:47
Ez a cég az, amelyik a vezetékes telefonokat is alapból kijelzés nélkülire állítja, illetve pénzt kér a kijelzésért.
A mai felhasználók többsége viszont ignorálja a szám nélküli hívásokat, a modern készülékeken tiltani is lehet.
Xezs7 2019.05.25. 12:28:26
Xezs7 2019.05.25. 12:30:26
2019.05.25. 16:05:28
cso zsi 2019.05.25. 19:12:56
Pontosan ugyanez történik. És általában olyan "takarózik", akit tényleg nem akarunk felvenni.
Újabban számmal hívnak, belekezd a mondókába, mire mondom, hogy sem biztosítás, sem üdülési lehetőség nem érdekel, már köszönnek is el.
A számuk megy a "zaklató" csoportba, többet nem szólal meg, ha hívna.
Xezs7 2019.05.25. 22:01:42
PartyMikee 2019.05.25. 22:17:09
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.26. 07:15:39
Hol a hazugságom?
azbest 2019.05.27. 12:11:29
Megvan a hivatali patkányok nyitójelenete?
www.youtube.com/watch?v=hWsI67hkQQw
"Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... Hitelszámlakezelés, Nina beszél, egy pillanat... "
Meg is van oldva az 5 perces szabály... úgy emlékszem ezt több szolgáltató is így csinálja itthon.
oplenti 2019.06.04. 14:35:07
Dreistein001 2019.06.05. 23:07:03
Ha tényleg oly' fontos számukra a hívásom, akkor miért nem hívnak vissza? :O
body_andras 2019.06.06. 15:53:46
felix73 2019.06.11. 12:35:45
willmenn 2019.08.02. 13:38:58