Tékozló Homár

A parkolási zónák iszonyata

2019.05.23. 11:55 | Homár Rezső | 203 komment

driving-stress-main.jpg

Mit tehetünk akkor, ha az applikáció rossz pakolási zónába helyez, de nem vesszük észre és ezért más összeget fizetünk a parkolásért, aztán meg jól megbüntetnek? Hát azon kívül, hogy megírjuk a Homárnak, sajnos nem sokat.

Megosztok egy terézvárosi parkolás történetet aminek az elszenvedője voltam.

2019/04/29-en a Terez koruton parkoltam. Elinditottam a Simple alkalmazast, ami meghatarozta a helyzetemet, erre raboktem es inditottam a fizetest. 26 perc mulva amikor visszatertem az automhoz, csomagot talaltam a szelvedomon. Fizessek 6.380 ft buntetest 15 napon belul. Nem ertettem, azonnal hivtam a Terezvarosi Vagyonkezelo Nonprofit Zrt. / parkolotarsasag ugyfelszolgalatat. Itt elmondtak, hogy igen, latjak, hogy ervenyes parkolas volt folyamatban, de egy masik (egyebkent szinten terezvarosi) zonaban. Vagyis a 3062 dijzonaba vasaroltam, a 3061 helyett. Elobbinek 350-, utobbinak 440 Ft az orankenti dija. Fizikailag a koruttol kifele eso kovetkezo parhuzamos utcatol mar egy masik dijzona. 


Amikor ezzel a parkolotarsasag alkalmazottja szembesitett, kertem, hogy tekintsenek el a buntetestol, veletlenul valasztottam siettemben rossz zonat, illetve nem is valasztottam, hanem jovahagytam amit a Simple alkalmazas felkinalt beazonositott lokaciokent. 

A parkolotarsasag kozolte, hogy nem tudnak eltekinteni ettol, semmilyen egyedi elbiralast nem tudnak alkalmazni, nem differencialnak, igen, latjak, hogy parkolast fizettem, de ugyanazt a dijat kell megfizetnem, mintha egyaltalan nem fizettem volna a parkolasert. Ezt az allaspontjukat meg az azon a napon benyujtott reklamaciomra is par napon belul valaszemailukben megerositettek. 

Nagyon elkeserito ez a banasmod. 
Mindig fizetek a parkolasert. Teljesen johiszemuen fizettem ezen a napon is, megis egy csapdaba kerultem. A telefonban (3 alkalommal beszeltem a tarsasaggal), semmilyen esellyel nem kecsegtettek, sot, valoszinusitettek, hogy a reklamaciom elutasitasra fog kerulni, ha megis megprobalnam, tehat nincs sok ertelme. Csak azt ereztem, hogy barmivel is probalkozom, lepattint a rendszer. Fizessek, fizessek, fizessek. Semmilyen meltanyosag, korulmenyek, johiszemuseg figyelembe vetele nem johet szoba. 

Igen, hibaztam, mert rossz zonat valasztottam. De a parkolasert fizettem, igaz 39 ft-tal kevesebbet. Nem ez volt a celom, hiszen a Simple-t hasznalva egy 70-Ft-os kenyelmi dijat is kifizettem, tehat tobbet, mint az az osszeg ami a dijzona kulonbsegbol adodik (39Ft).  

Reklamaciomban felajanlottam a 39 ft kulonbozet megfizeteset, mint olyan megoldast amit elfogadhatonak tartok. Nem tartja elfogadhatonak a tarsasag, szerintuk nekem tovabbra is a 6.380 ft-os potdijat kell fizetnem, mint a parkolasert nem fizeto autosoknak. 

Ugyanannak a parkolotarsasagnak fizettem, mivel a ket emiltett zona ugyanazon a keruleten belul van. 
A parkoloor ezt egyertelmuen latta amikor az automat vizsgalta. Hasonlo eset fordult mar velem es ismeroseimmel is elo amikor erre figyelmeztetett a parkoloor aki volt annyira emberseges, hogy erre felhivta a figyelmet. Nyilvan ok sem differencialhattak volna, de valamiert megsem lattak tisztessegesnek teljesaru potdijjal sulytani a johiszemu autost. Nem igy a 6202-es szamu terezvarosi ellenor. 

A tarsasaggal tortent egyik telefonbeszelgetes soran az ugyintezo halk maganvelemenye szerint igenis kellene differencialni az enyemhez hasonlo esetekben, de erre a jogszabaly nem ad lehetoseget. Egy masik ugyintezo maganvelemenyet is kerdeztem, o inkabb nem kivant a rogzitett telefonbeszelgetes soran allastfoglalni. Ez szamomra felert egy hasonlo valasszal. 

Viszont egyertelmu, hogy a rendszer uzemeltetoi, a gepezet fogaskerekei is erzik, hogy baj van a rendszerrel bizonyos esetekben. Ha egy auto bekerult a potdifizetesi rendszerbe, annak fizetnie kell, nincs menekves mondja a jogszabaly. De azt minden tovabbi nelkul meg lehetne tenni, hogy az ellenoreik eligazitasanal azt mondjak, hogy Belaim, ilyen esetekben ne potdijazzunk. Csakhogy ez kinek is lenne jo? Nekem es a hozzam hasonlo helyzetbe csoppenoknek, de ez kit erdekel rajtunk kivul? A rendszer uzemeltetoinek esetleg annyiban lenne jobb, hogy kevesebbet csuklananak, ha kevesebbet emlegetik oket es felmenoiket. De nem baj, majd isznak vizet, attol allitolag abbamarad a csuklas. Meg en is iszom vizet, masra ugysem telik, miutan jogkoveto magatartast tanusitva kifizetem a potdijakat. Vizet inni mint tudjuk jo, maradjon tehat minden ugy, ahogy van. 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2019.05.23. 12:04:25

"kenyelmi dij"
en ezen akadok ki a leginkabb.
a cegnek sokkal olcsobb az online fizetes, mintha a parkolo automatabol kellenne begyujtenie az aprot, de hiaba sporol, meg is tobbert adja az online fizetest.

A k.rva anyjat az osszes parkolo cegnek

Terézágyú 2019.05.23. 12:35:05

Ezt a hosszú levelet a mobilján pötyögtette be a pószter???

plümpike 2019.05.23. 12:38:49

A kényelmi díj nem a parkolórendszer, hanem az applikációt üzemeltető rendszer díja. Nem a parkolótársaság kapja, hanem a simple esetében az OTP.

Amúgy a Simple alkalmazás rendkívül frankó, és ügyfélcentrikus.
Én egyszer nem tudtam rendszámot rögzíteni a felületen, mert hiába írtam be az appba a rendszámot, átjavította. Vagy 10 percet próbálkoztam vele, nem ment, feladtam. Mivel siettem, gondoltam majd parkolok SMS-ben. Igen ám, de elbasztam az sms-ben a rendszámot, vagy a küldött számot, és megbüntettek.

Írtam a Simple-nek, 24 órán belül jött az üzenet, hogy sajnos nem tudnak mit tenni.
Épp megint egy új autóval akartam parkolni, rögzíteném a rendszámot, ugyanaz a hiba. Nosza, képernyőfelvétel elindít, csinálok egy videót az esetről, elküldöm vélaszbab. Erre jön a válasz, hogy köszönjük, elnézést, íme 6500 ft simplekupon. Szóval, max respekt, nagyon korrektek voltak.

Sajnos a fenti esetre ez sem válasz, mivel a simple minden parkolásnál külön felhívja a figyelmet, hogy ellenőrizzük a GPS pozició alapján kapott zónakódót, mert a GPS tévedhet.

Terézágyú 2019.05.23. 12:40:00

"Elinditottam a Simple alkalmazast, ami meghatarozta a helyzetemet, erre raboktem es inditottam a fizetest. ... Hasonlo eset fordult mar velem es ismeroseimmel is elo"

Mármint, hogy a simple rossz helyet határozott meg???
Hát akkor a simple a rossz... van ennek az appnak köze a parkolótársasághoz?

Darth Revan 2019.05.23. 12:42:28

Rendeltem 4 db fenykepes bogret
megjott a visszaigazolas es akkor vettem eszre, hogy az egyik foto, amit feltoltottem rossz, masikat akartam volna.

irtam a cegnek egy emailt, kuldtem a jo fotot, valaszoltak, hogy ok.
delutan begyujtottem a bogreket, de meglepetesemre nem negy hanem ot bogre volt a csomagomban. A ficko mndta, hogy veletlenul a rossz kepeset is kinyomtatta :)

Jo fej volt, hogy nekem adta a szamara haszontalan bogret :)

csak minimalis elteres volt a jo es a rossz kep kozott, igy ezt a bogret megtarthatom magamnak (a tobbi ajandek)

Terézágyú 2019.05.23. 12:42:52

@plümpike:
"mivel a simple minden parkolásnál külön felhívja a figyelmet, hogy ellenőrizzük a GPS pozició alapján kapott zónakódót, mert a GPS tévedhet."

Na tessék. És tapasztalta is többször ezt a pószter, ahogy írja, de b****tt ellenőrizni. Biztosan az ékezetes betűket kereste...

Willie 2019.05.23. 13:29:47

@Terézágyú: vagy a pontos "ly"-t mint a Kunhalmi-Bangone tandem...

killerkaller 2019.05.23. 13:33:06

A posztert még csak módjával. Mert figyelmetlen volt. De könyörgöm, mekkora anyagi kár érte a parkolótársaságot? Pont nulla forint. Inkább veszteség, mert a bünticsomag is költség, ami tuti több mint 39 forint. A pitiánerség, kicsinyesség csimborasszója a parkolótársaság hozzáállása, a méltányosság fogalmát sem ismerik, mert nem tud különbséget tenni szándékosság és figyelmetlenség között.

Terézágyú 2019.05.23. 13:35:47

@killerkaller:
"A posztert még csak módjával. Mert figyelmetlen volt."

Ez a tízmillió figyelmetlen ember országa...

(Most túloztam, de én sem vagyok tökéletes... mint ahogy vannak emberek, akik képesek ékezet nélkül megírni egy hosszú, (fél)hivatalos levelet...)

spulni 2019.05.23. 13:37:24

@Darth Revan: Úgy van. Kevesebb cetli kell az automatákba, nem kell annyi apróval oda-vissza szórakozni, mindjárt a számlájukra kerül a pénz, nem kell cetliket böngészni a szélvédő mögött, stb. Kényelmi díj. Nekik. Mi meg fizetjük.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.23. 13:38:06

Alapvetően úgysem érted van, szóval mindegy,mit csinálsz. Ha bármi szándék lenne normális parkolást csinálni bárhol, akkor nem lenne ez a szívózás.
Hiszen mi fizetjük, a saját kényelmünkre, elvileg - gyakorlatilag meg jó nagy hülyék vagyunk, hogy hagyunk egy maffiát garázdálkodni.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.23. 13:41:13

@Terézágyú: Tisztázzuk már,ki van kiért... Nem a parkolócég tesz nekem szívességet...

Snagal 2019.05.23. 13:42:19

Hát itt elsőkörben a Simple-lel lenne érdemes hadakozni, hiszen ők okozták a problémát. A parkoló társaság a szabályoknak megfelelően járt el.
Viszont ha a Simple felhívja a figyelmet arra, hogy minden esetben ellenőrizd a parkolási zónát akkor ez sajnos tanuló pénz volt... ennyire nem érdemes elkényelmesedni, az automata rendszerek sajnos tévedhetnek, ez van.
A parkoló társaság oldaláról meg szerintem jogos a büntetés, mivel olcsóbb zónában fizettél mint ahol álltál... ezt bárki eljátszhatja szándékosan és ha nem veszik észre (nem jár arra ellenőr pont akkor) akkor a cég bukik, igazolni meg nem lehet a szándékot vagy a jóhiszeműséget. Ezt csak azért mondom mert nekem az ellenkezőjével volt már példám (drágább zónát fizettem az olcsóbb helyett, amiben ugye nincs sok ráció az ügyeskedésre és ennek okán méltányosságból el is engedték utólag a pótdíjat mikor jeleztem a szituációt - persze ez csak akkor működik ha mindkét zóna ugyan ahhoz a társasághoz tartozik).
Az, hogy a parkolóőr ott helyben nem méltányol gondolom a rendszer biztonsági "funkcója", hogy csökkentsék a korrupciót, feltételezem ha belőtte a a rendszámot és a gép kidobja, hogy nincs fizetve parkolás akkor már nincs egy "mégse" gomb a csekk kiállítására - ezért van az is, ha már elkezdte az intézkedést de mi közben odaérünk a frissen vásárolt jegyünkkel akkor sem monjda azt, hogy " ja, oké, akkor a csomagot kidobom, szép napot" :) hanem onnantól nekünk kell jelezni a társaságnak, hogy megvan a jegyünk és a türelmi időbelül(5perc a büntetéstől számítva?) , és ha minden ok akkor központilag vonják vissza a pótdíj igényüket)

Terézágyú 2019.05.23. 13:44:59

@Semmitnemérszakitiltással:

"Tisztázzuk már,ki van kiért... Nem a parkolócég tesz nekem szívességet..."
Mint ahogy te sem teszel neki.

"gyakorlatilag meg jó nagy hülyék vagyunk, hogy hagyunk egy maffiát garázdálkodni."

Jól látod a helyzetet. Ebben mindenki egyetért veled.
És ennek fényében mi a véleményed a pószterről, aki - azontúl, hogy ő is "hagyja garázdálkodni a maffiát" - még magas labdát is ad nekik, azzal, hogy nagyon jól tudta, hogy a gps adatai nem pontosak, mégsem ellenőrizte, mielőtt elküldte volna...????

killerkaller 2019.05.23. 13:46:19

@Terézágyú: "Ez a tízmillió figyelmetlen ember országa..."

Ha mindenki fizetne 6.380 Ft-ot/figyelmetlenség, na akkor dübörögne a gazdaság.

Snagal 2019.05.23. 13:48:42

Ami érdekesebb de nem lett belőle pótdíjazós homár balhé (mert nem kaptam csomagot:)):
3. kerület szetendrei úton szoktam parkolni (möemaxtól nem messze).
Messze volt az automata így a nemzetimobilfizetési zrt honlapján megnéztem a térképen melyik kódhoz tartozik a parkolóhely ahol állok - az ott feltüntetett számra el is küldtem az sms-t, de mivel gyanús volt, hogy telefonom nem dobta fel a korábbi üzenetváltásokat, mintha most küldtem volna először erre a számra sms-t ezért biztos ami biztos megkerestem az autómatát is, ahol már egy másik szám szerepelt (mint utóbb kiderült erre a számra küldtem korábban is az sms-t mikor itt parkoltam)
Tehát a nemzeti mobilfizetési zrt hivatalos honlapján rossz számot tüntettek fel arra a területre... vajon ha emiatt kapok bírságot akkor át ment volna ez a reklamáció?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.23. 13:49:07

@Terézágyú: Semmi. Onnantól kezdve, hogy teljesen beteg az egész rendszer, mindegy,mit mondunk.

Terézágyú 2019.05.23. 13:51:01

@Snagal:
"Tehát a nemzeti mobilfizetési zrt hivatalos honlapján rossz számot tüntettek fel arra a területre... vajon ha emiatt kapok bírságot akkor át ment volna ez a reklamáció?"

Jajj, hát az illető, aki beírta a számot, figyelmetlen vót... hát van ijen, nem???

Nick-son 2019.05.23. 14:05:34

Üssetek agyon, köpjetek le, kössetek fel - tetszőleges sorrendben - de én nem tudom a posztolót hibáztatni.

Hibázott, elismerte. Az vesse rá az első követ aki teljesen tökéletes. A parkolótársaság meg aztán megtorolja. 39 Ft -al megkárosították, megteheti, joga van hozzá, mocskosul ragaszkodik is a jogához. Az ott dolgozók meg majd eljárnak valami kezelésre ha esetleg nem venné be a gyomruk egy idő után.

A parkoló cégek meg valami érdekes módon a végén a rengeteg beszedett díj, büntetés ellenére is kijönnek veszteségesre.

Xezs7 2019.05.23. 14:10:23

Fizesd ki, aztán felejtsd el a dolgot. Egy autó életében 7000 Ft nagyjából semmi. Az appot meg mindig meg kell nézni, hogy hova tesz GPS szerint. Nekem is kellett már kézzel igazítani rajta.

killerkaller 2019.05.23. 14:28:49

@Snagal: "A parkoló társaság oldaláról meg szerintem jogos a büntetés, mivel olcsóbb zónában fizettél mint ahol álltál... ezt bárki eljátszhatja szándékosan és ha nem veszik észre (nem jár arra ellenőr pont akkor) akkor a cég bukik, igazolni meg nem lehet a szándékot vagy a jóhiszeműséget."

OK, jogos a büntetés, de annak mértéke nincs arányban a társaság gazdálkodását a tönk szélére sodró 39 forinttal, mert nem bírságként, hanem elegánsan pótdíjként hajtja be a vitatott összeg több mint 160 szorosát.
A szándékosság vagy jóhiszeműség vizsgálatát a méltányosság gyakorlásával el lehet kerülni.
Nyilván, ha valaki rendszeresen a legalacsonyabb áron parkol, és felkerül a "pótdíjazottak" listájára akkor azt exponenciális módon lehetne bírsággal -nem pótdíj- sújtani.

Baluci 2019.05.23. 14:29:07

@Terézágyú: Jézusom! Nekem is pont ez jutott eszembe!... Hogy lehet ekkora baszom posztot megírni így? Ráadásul kb. ötször olyan hosszú, mint amilyen kellene... Az egészet 10 mondatban össze lehetett volna foglalni!

Jóska Pista 2019.05.23. 14:33:57

Parkolási cégek = maffia
A maffiától pedig ne várj jóindulatot.
A hibás persze a posztoló. A zónákat direkt úgy alakítják ki, hogy a figyelmetlen vagy idióta belefusson hasonló hibába. Azt, hogy az utca két oldala más-más zóna, egy mobil GPS-e pontatlansága miatt sokszor nem tudja lekezelni, felesleges ezért a szoftver gyártóját hibáztatni.
Ilyenkor az értelmes körül néz, és felülbírálja az applikációt.
Aki erre képtelen, arról feltételezem, hogy választáskor sem tudja hova tegye az ikszet, hagyja magát lózungokkal megvezetni, és politikus bűnözőket segít döntési pozícióba. Ezzel aztán velem is kitol.

Poszter olcsón megúszta ezzel a pár ezer forintos büntivel, én botozásra is ítélném.

Terézágyú 2019.05.23. 14:37:44

@killerkaller:
"OK, jogos a büntetés, de annak mértéke nincs arányban a társaság gazdálkodását a tönk szélére sodró 39 forinttal"

Nem azt mondom, hogy nem lehetett volna más megoldást találni - de mekkora összegnél lett volna arányban a mérték??? 390 Forint? 3900?? 39000?? 39000-re már lehetne mondani, hogy "a társaság gazdálkodását a tönk szélére sodorja"...

Snagal 2019.05.23. 14:43:53

@killerkaller: a visszatartó erő a lényeg, nem a fair trade büntetés...
Ennyierővel a bkk-nál is lehet reklamálni, hogy a 400ft-os jegy nélkül utazót miért büntetik 8000ft-ra..
nem azért megy csődbe mert elesik a 400huf-tól, hanem azért ha a 400huf "spórolásra" 800huf lenne a pótdíj, mert akkor többen rizikóznának.
Bár nem szívesen védem a parkoló társaságokat, de én ebben nem látok különösebb felháborodnivalót
(mellesleg a pótdíj mértékét számolhatod úgy is, hogy akár órákat is állhattál volna még ott... ezt a pótdíj kiszabásakor nem tudja a társaság, hogy te egész napra nem vettél jegyet vagy 26 percre... 400huf/óra mondjuk 8 órás parkolással mindjárt más arányszámokat adna...)

KaTe 2019.05.23. 15:02:25

Érdekelne, hogy ez a Simple alkalmazás pontosan hogy is határozza meg a zónát. Feldob egy lehetőséget, ami szerinte jó, vagy alapértelmezettként ki is jelöli azt? Esetleg szerepel mellette X darab alternatíva is, amiből a posztoló ki tudja választani a megfelelőt? Kb. pont olyan érzésem van mint az önvezető autóknál. Használd csak nyugodtan, mert kényelmes, de ha balesetet okoz, akkor az a te felelősséged, mert nem figyeltél. Akkor mégis mi értelme?

KaTe 2019.05.23. 15:03:42

Ja és a sz*rul meghatározott zónáért cserébe még be is szedik a kényelmi díjat. Remek szolgáltatás. Nem is értem miért nem használom...

Terézágyú 2019.05.23. 15:06:16

@KaTe:
"Használd csak nyugodtan, mert kényelmes, de ha balesetet okoz, akkor az a te felelősséged, mert nem figyeltél. Akkor mégis mi értelme?"

Hát az, hogy kényelmes - és ez a mai embernek mindent megér. És ojjjjan ritkán van baleset, és különben is csak mással....

ptspts 2019.05.23. 15:21:41

70 Ft kényelmi díjért az alábbi rendszert mondanám ügyfélbarátnak:

* A mobilalkalmazásban zónát nem kell megadni, csak maximális összeget Ft-ban.
* A mobilalkalmazás kiírja, hogy a kiválasztott összeg a GPS szerint környező (2 km-es körzet) legolcsóbb és legdrábább zónában mennyi időre elég.
* A parkolóőr beállítja a helyes zónát, amikor végigmegy az utcán.
* A mobilalkalmazás értesíti az autóst, hogy melyik zónát állította be a parkolóőr. Ha nem járt arra parkolóőr, akkor az autós a város legolcsóbb zónájának megfelelő összeget fizeti.

Terézágyú 2019.05.23. 15:24:06

@ptspts:
"* A mobilalkalmazás értesíti az autóst, hogy melyik zónát állította be a parkolóőr. Ha nem járt arra parkolóőr, akkor az autós a város legolcsóbb zónájának megfelelő összeget fizeti."

???

Ez olyan, mint hogy "ha nem jön a kalauz, akkor visszaváltom a jegyemet... az ő bajuk, miért nem ellenőrzik" ???

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 15:34:33

@ptspts: na az egész ott dől meg, hogy akinek a kényelmi díjat fizeted, jelen esetben az OTP, annak semmi köze ahhoz, aki a parkolási lóvét beszedi, meghatározza, a zónákat kijelöli, azaz az önkormányzat. Ezt a kényelmi díjat azért fizeted, hogy ha nem tudod mennyit leszel, 25 percet vagy 55-t, akkor ne kelljen egy órát kifizetned, hanem csak annyit, amit parkoltál. Jelen esetben az ember, ha jó zónát választ, fogott volna vagy 150 forintot a bolton egy 26 perces parkolással.

Snagal 2019.05.23. 15:34:57

"* A mobilalkalmazás értesíti az autóst, hogy melyik zónát állította be a parkolóőr. Ha nem járt arra parkolóőr, akkor az autós a város legolcsóbb zónájának megfelelő összeget fizeti."
lol

a sör meg legyen ingyé ha a pincér nem ér ki a cehhel mielőtt elillanok :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 15:38:00

@KaTe: "A zónaválasztásban segít a GPS-helymeghatározás. Parkolás indításakor ellenőrizd, hogy a megfelelő zónát választottad-e ki! Zónahatárok közelében a GPS tévedhet."

Hogy a tévedés lehetőségét minimalizálják, odateszi a térképet, a környező zónákkal, bejelöli rajta, hogy te hol állsz (a GPS pontossága miatt ebben lehet egy kis játék) és neked van lehetőséged zoomolni, hogy rendesen lásd és rábökni egy másik zónára, ha hibásan határozta volna meg a helyed. De persze a posztoló is siet, hiszen mindenki siet, nálunk senkinek nincs soha ideje semmit rendesen elolvasni, rendesen végiggondolni, rendesen beállítani, stb...

szepipiktor 2019.05.23. 15:38:59

Egyre gyakrabban jelennek meg ostoba "fogyasztók" panaszlevelei.
Ugye ha mi vagyunk a barmok, akkor is "orbán"?
Én azonnal felfogtam például, hogy ugyanoda járó vonat esetében megfelelő jegyet kell vennem, mert a járatszám alapján dolgozik a kalauz! Ahogy nem próbálkozom volánbusz jeggyel sem a bkv-n.
Ez a dolog, a parkolózónák és azok határai jó 10 éves történet, ezerszer körbejárt és így talán elegendő "türelmi" idő volt a ostobáknak is.
Itt egyszerűen fell kell tennia kezetket, hibáztam és fizetni.
De nem! Igazi genderaktivistaként leveleket írunk másra mutogatunk!

Terézágyú 2019.05.23. 15:42:01

@szepipiktor:
Gondolod, hogy a pószter egy genderaktivista orbánutáló ballibsi? :))))))))))))))
Ezek szerint én, aki ... nem vagyok egészen a pószter pártján, orbánszerető jobber lennék? :)

Sluck Ödön 2019.05.23. 15:42:18

@Darth Revan: Mert a kápét könnyebb ellopni.

Inverz Mikulás 2019.05.23. 15:46:22

A poszttolónak teljes mértékben igaza van, csodálkozom, hogy egy próbaper még nem ment végig. (Jómagam a Nyugati-téri parkolócsapdában jártam így, ott vagy 3-4 parkolási zóna találkozik.)

Tehát, nem a büntetés a probléma, hibázott, fizet. A büntetés aránytalan, abszolút értékben ugyanannyi büntetést fizet az, aki egyáltalán nem vett jegyet, mint aki fizetett óránként 350 forintot.

Ha ezt az "okozott kár'-ra számolja az ember, akkor az jön ki, hogy aki nem fizet, az az okozott kár 15-szorosát fizeti ki büntetésként, aki meg fizetett, az az okozott kár (hiányzó rész (440-350 Ft) 40-50-szeresét :-) Szerintem ez egy bíróságon sem állna meg.

ZOH 2019.05.23. 15:46:57

viszont az igy foloslegesen kifizetett (olcsobb dijzonaju) osszeget erdemes lehet megprobalni visszakovetelni (jogalap nelkuli gazdagodas), mar csak hogy erezzek a torodest

Snagal 2019.05.23. 15:51:04

@ZOH: na ennek pl lenne értelme, mivel egyszerre két helyen nem parkolhatott az autóval ugyan akkor (bár gondolom nem az a 26 percnyi parkolási díj fogja a poszter lelki és anyagi nyugalmát helyreállítani)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 15:54:20

@Inverz Mikulás: a büntetés célja az elrettentés, nem pedig az okozott kárt megtérítése. Nézd meg pl a buszon, vonaton kiszabott bírságot, jogosulatlan autópálya használat esetén kiszabott bírságot, stb.

killerkaller 2019.05.23. 15:59:17

@Terézágyú: "...-de mekkora összegnél lett volna arányban a mérték???"

Valamikor volt egy opció ilyen esetekre, -mint pl. jegy hiánya, időtúllépés- ha az automatánál kifizettél a pótdíjnál jóval kisebb összeget és a cetlit meghatározott időn belül az autós bemutatta, a dolog rendben volt. A társaság is kapott lét, a vétkesnek sem kellett fájó összegtől megválnia.
A digitális világban, ahol többféle elektronikus módon lehet leróni az aszfalt bérleti díját parkolási díj címén, a rendszám bekerül egy adatbázisba, ami alapján az előéleti pontrendszerhez elvéhez hasonlóan lehetne pótdíjazni a delikvenseket.

KaTe 2019.05.23. 16:09:14

@Inverz Mikulás:
@onlajnok:

www.jogiforum.hu/torvenytar/tv/2013/V

6:104. § [Egyes tisztességtelen kikötések fogyasztói szerződésben]
(1) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben tisztességtelennek minősül különösen az a kikötés, amely
j) a fogyasztót túlzott mértékű pénzösszeg fizetésére kötelezi, ha a fogyasztó nem teljesít vagy nem szerződésszerűen teljesít.

"A parkolási pótdíj az egy órai várakozási díj 12-14-szerese. Ha 15 napon túl fizetik a parkolási pótdíjat, akkor is „csak” 40-szerese a várakozási díjnak. "

www.jogiforum.hu/hirek/40145
"A BKK pótdíja 30 napon belüli megfizetéssel 45-szörös, 30 napon túl pedig 91-szeres az egyszerű vonaljegy árához képest. Ez utóbbit minősítette tehát már túlzó mértékűnek a bíróság."

ptspts 2019.05.23. 16:11:08

@onlajnok:

> az egész ott dől meg, hogy akinek a kényelmi díjat fizeted...

Tudom, hogy a jelenlegi törvényi szabályozás és a szervezeti együttműködés ezt nem teszi lehetővé, és mindkettőn változtatni kéne, hogy a szerintem ügyfélbarát rendszer megvalósulhasson. (És azt is valószínűsítem, hogy nem lesz megváltoztatva.)

Másoknak, akik azon a véleményen vannak, hogy túl sokan túl olcsón parkolnának, ha nem jön parkolóőr: A drágább zóna legyen annyival drágább, hogy a plusz bevételből megérje elég sok parkolóőrt alkalmazni. További előny, hogy így a drágább zónában könnyű lesz parkolóhelyet találni. Minden évben meg lehetne pályáztatni a zónákat, hogy melyik parkolótársaság mennyiért vállalja az ellenőrzését, és a legkevesebbet ajánló nyerné el arra az évre.

Aki szerint még így is túl elnéző az ügyfélbarát megoldásom, íme a második javaslatom: Akinek van az adott időben érvényes parkolása 100 méternél közelebbi zónában, az olcsóbb érvényes zóna esetén a különbözetet + 400 Ft pótdíjat fizet a Simple-ben még aznap, drágább érvényes zóna esetén pedig nem fizet extrát; 100 és 300 méter közötti távolság esetén pedig 1000 Ft-ra emelkedik a pótdíj; aki nem a Simple-ben akarja aznap rendezni tartozását, az a fentieknél magasabb pótdíjat fizet.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 16:11:51

@KaTe: Ha itt is az egy órás parkolás árához viszonyítok, akkor ~17x-es a bünti.

KaTe 2019.05.23. 16:22:43

@ptspts: Oké, hogy a parkolóőr mérlegelési jogkört kap, de ez általában visszaélésekhez, KISKAPUKHOZ vezet. A parkolóőrnek egy dologban legyen mérlegelési jogköre: Vagy ÉRVÉNYES parkolójegy, vagy NEM ÉRVÉNYES. Ha NEM ÉRVÉNYES, akkor BÜNTESSEN (igen, a 20 milliós audit is) PONT

Amiről te beszélsz az a méltányosság, amit egy ilyen esetben nyugodtan gyakorolhatna az érintett parkolócég. (esetleg törvényben kötelezhetnék őket azzal a feltétellel, hogy mindenki évente csak egyszer igényelheti...)

killerkaller 2019.05.23. 16:23:57

@Inverz Mikulás: "Tehát, nem a büntetés a probléma, hibázott, fizet. A büntetés aránytalan, abszolút értékben ugyanannyi büntetést fizet az, aki egyáltalán nem vett jegyet, mint aki fizetett óránként 350 forintot."

Pont ezt kifogásolom én is.

KaTe 2019.05.23. 16:26:11

@killerkaller: Kifogásolni lehet. Méghozzá a bíróságon. Viszont a törvényben semmit nem böfögnek arról, hogy mi számít túlzónak, vagy aránytalannak. A bírósági gyakorlat szerint ez még nem minősül aránytalannak.

ptspts 2019.05.23. 16:43:04

@KaTe: Az én javaslataimban a parkolóőrnek nem lenne mérlegelési jogköre. Annyival bővülnének a feladatai, hogy nagyon pontos (1 méterre pontos) GPS-szel kéne járnia, és érvényes parkolójegy hiánya esetén a parkoló autó pontos GPS-koordinátáit is rögzítenie kéne a rendszerbe. Mindez automatizálva lenne a parkolócég által biztosított mobilalkalmazásban.

Xezs7 2019.05.23. 17:01:09

@onlajnok: Végre valaki felfogja.

Permetező 2019.05.23. 17:02:49

Hát ez szupas... sok kicsi sokra megy mondja a parkolós cég.

БУММЕР 2019.05.23. 17:05:09

Szemét tetvek, nekem ez a véleményem!

Engem is megbüntettek hasonloért csak külföldi rendszàmos auto esetén nem a szokàsos potdijat kérték hanem a német behajton keresztül jött egy 35e+-os!

Bementem a helyi rendörségre, hogy ezt most kifizessem vagy se, azt mondtàk ide nem terjed ki a magyar/német behajto...mondom akkor futok 1 kört!

Mivel 59. napra ért ki igy felajànlottam a potdij megfizetését de a szemét lehuzos jogàszcéget nem...jött is az emelt büntetés, aztàn megint!

Elkapta a szar az agyamat és feljelentettem a német céget itt is és otthon is...hogy van az, hogy a parkolotàrsasàg kapja a bevétel 20%-àt a többit meg egy 3 fös lofasz cég. Ugye a csokosok! Költségvetési csalàs alapos gyanujàval feljelentést tettem...jo édes anyukàtok! Többe kerül Mo.-n 1 ora parkolàs mit abban az orszàgban ahol az àtlagbér 0.9-1M egy jol keresö pedig inkàbb 1.5-1.8M...annyi különbséggel, hogy nem a retkes utcàn, hanem mélygaràzsban, ami tiszta és van WC stb...

Azota sem fizettem és nem is fogok...bàrminnyit kifizetnek ügyvédre, h a belüket ki tudjam taposni...amugy azota senki sem jelentkezett...

Fekete Krindusz 2019.05.23. 17:19:20

@БУММЕР: " Költségvetési csalàs alapos gyanujàval feljelentést tettem.." Azigen :DDDD

joska141 2019.05.23. 17:21:45

Bécsi parkolás: nincs zóna, csak előre váltott, kitöltendő parkolójegy. Volt 2 órás, szabályosan kitöltve. Fél óra múlva mentünk vissza, ott a büntetőcédula 30 EUR és kézzel írt megjegyzés: ebben az évben ez a parkolójegy már nem érvényes, új rendelet van. Megnéztük, 10 azaz Tíz eurócenttel emelték az új jegyen az egyórai parkolás díját. Mi még egy órát sem voltunk egy régi kétórás jeggyel, azaz semmi veszteség nem érte őket, de a szabály az szabály. Felhívtuk a társaságot, felajánlva, hogy kifizetjük a 10 centet. Jót nevettek és elengedték a büntetést. Így is lehet.

KaTe 2019.05.23. 17:24:10

@БУММЕР: Megbüntettek? Hányszor? :) A retkes utcának mi köze a parkolótársasághoz? Ők hugyozták/sz*ták össze?

@onlajnok: "a büntetés célja az elrettentés, nem pedig az okozott kárt megtérítése."
- Oké, legyen elrettentő, meg arányos. De kinek? A 2 gyerekét egy fizetésből nevelő elvált anyának? Vagy az albérletben élő fiatal párnak? Vagy arra a körre gondolsz, akiknek az autójára még csak rá se mer nézni a parkolóőr? Aki megkeres napi 50-100E forintot, annak ez a tétel nem elrettentő, hanem aprópénz. Jövedelemarányos büntetés, oké. De ahhoz kellene némi állampolgári bizalom is az ilyen társaságok felé.

ckave 2019.05.23. 17:39:37

@Darth Revan:
""kenyelmi dij"
en ezen akadok ki a leginkabb. "

- Ezzel semmi bajom nincs, egy szolgaltatasert fizetek. Ezenkivul a simple fejlesztese penzbe kerult, ennek meg kell terulnie.

"a cegnek sokkal olcsobb az online fizetes, mintha a parkolo automatabol kellenne begyujtenie az aprot"

- egeszen biztos. Elkepzelhetonek tartom azt is, hogy a parkolo ceg is fizet tranzakcionkent/parkolasonkent a 70 ft kenyelmi dijakon felul

body_andras 2019.05.23. 17:42:07

@Darth Revan: mozihegynél dettó! bezzeg a máv... (és tényleg)
Maffia az egész. Egyetlen fillér nem jut belőle se a kerületnek, se a közútnak, se a fővárosnak, még az ellenőr is teljesítményarányos éhbért kap.

ckave 2019.05.23. 17:44:47

@Terézágyú:
"Ezt a hosszú levelet a mobilján pötyögtette be a pószter???"
Nem, a szamitogepen

"Biztosan az ékezetes betűket kereste..."
Nem, hanem nincsenek èkezetes betūk a billentyūzetemen

Permetező 2019.05.23. 17:50:21

@ckave: attól mert a billentyűzeten nincs ékezet a helyükön lévő gombok ékezetet írnak magyar területi beállítások esetén.... kémia...

ckave 2019.05.23. 17:54:52

@szepipiktor:
"Egyre gyakrabban jelennek meg ostoba "fogyasztók" panaszlevelei.
Ugye ha mi vagyunk a barmok, akkor is "orbán"?
Én azonnal felfogtam például, hogy ugyanoda járó vonat esetében megfelelő jegyet kell vennem, mert a járatszám alapján dolgozik a kalauz! Ahogy nem próbálkozom volánbusz jeggyel sem a bkv-n.
Ez a dolog, a parkolózónák és azok határai jó 10 éves történet, ezerszer körbejárt és így talán elegendő "türelmi" idő volt a ostobáknak is.
Itt egyszerűen fell kell tennia kezetket, hibáztam és fizetni.
De nem! Igazi genderaktivistaként leveleket írunk másra mutogatunk!"

Hibaztam, mert siettem (ovoda, bevasarlas, stb). Nem mutogatok senkire, a buntetest nem erzem aranyosnak.
"ugyanoda járó vonat esetében" - nem parkolok rendszeresen azon a kornyeken

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 17:56:11

@KaTe: igen, jellemzően a 2 gyerekes egyedülálló anyák és az albérletben élő fiatal párok parkolnak ilyen figyelmetlenül. Amúgy meg a 6k nekik pont elrettentő. De akkor legyen a napi 50-100k-t keresőknek elrettentő és szopjanak még jobban a szerinted hátrányos helyzetben elvők, nekem végülis mindegy. Sőt legyen jövedelem arányos, úgyis mindenki minimálbéres, főleg az általad emlegetettek, ez az összeg szerintem pont nekik elrettetntő mértékű.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 17:58:52

@ckave: "- egeszen biztos. Elkepzelhetonek tartom azt is, hogy a parkolo ceg is fizet tranzakcionkent/parkolasonkent a 70 ft kenyelmi dijakon felul"

A parkoló automata ígyis-úgyis ott van, akár lehet "online parkolni", akár nem. Az önkoriknak igazság szerint mindegy hogy parkolsz. A szolgáltatók meg csak a kényelmi díjat kapják meg a parkolás után, nekik amiatt éri meg csak a buli, a parkoló társaságoktól semmit nem kapnak.

ckave 2019.05.23. 18:14:00

@onlajnok:
"@Inverz Mikulás: a büntetés célja az elrettentés, nem pedig az okozott kárt megtérítése. Nézd meg pl a buszon, vonaton kiszabott bírságot, jogosulatlan autópálya használat esetén kiszabott bírságot, stb."

Elrettenteni azokat kell, akik nem fizetnek a parkolasert . En fizettem (rossz zonaba), tehat nem ingyenparkolo vagyok. A kar amit okoztam egeszen pontosan 39 ft volt=26 perc, nem pedig a "parkoloor nem tudhatja hany oraja all ott az auto" kategoria, ezert teljes potdijjal sujtja.
Nem a buntetessel van gondom, hanem a mertekevel

ckave 2019.05.23. 18:18:30

@Permetező:
"attól mert a billentyűzeten nincs ékezet a helyükön lévő gombok ékezetet írnak magyar területi beállítások esetén.... kémia..."

Koszonom, tudom. Nem baj, ha megis ekezet nelkul irok?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 18:18:55

@ckave: pont ugyanez az eset, ha valaki rossz vonatra száll, de van jegye, vagy nem lyukaszt, de van jegye (jó ez kicsit más). Ott is teljes büntetést kell fizetni. Én megértem, amit mondasz, de a jelenlegi gyakorlat szerint, akkor szoktak méltányosságot gyakorolni, ha olyan zónában parkolsz a jó helyett, ami ugyanúgy az adott parkolási társasághoz tartozik, és az ára is azonos. Ha nagyon ráérsz, megpróbálhatod visszakérni a parkolási pénzt, vagy ha még jobban, akkor pereskedhetsz, de nálunk ugye nincs precedens, így ezzel maximum a saját lelked nyugtathatod, ha esetleg nyersz. Vagy befizeted és élsz tovább, aztán legközelebb figyelmesebb leszel.

Snagal 2019.05.23. 18:20:57

@ckave: "Hibaztam, mert siettem (ovoda, bevasarlas, stb)"

jaa, hogy ovoda meg bevásárlás is, há' mér' nem ezzel kezdted? úgy érthető.
Ha csak szimplán siettél mint egy átlag ember akkor jogos a bünti meg az aránya is, de ovoda és bevásárlással kombinált siettség esetén minimum ingyen parkolás járna, evör :)

Viccet félretéve baromira mindegy miért siettél, siettél 'oszt kész. Hibáztál (meg a szimple is) ez most így jött ki. De ez nem fogy. védelmi eset, hogy sokallod a pótdíjat.
Ha nem veszek jegyet a bkk-ra mert azt hiszem ingyen van mint Tallinban és jön az ellenőr akkor 8000 a pótdíj, akkor is ha egy megállót akartál menni meg akkor is ha a város másik végéig. Pótdíj lényege, hogy ne érje meg kibújni a fizetés alól. Ez ilyen egyszerű... a parkolási cégek meg azelőtt is "maffia" cégek voltak (ha azok voltak) mielőtt te "siettél és hibáztál" még se vonultunk utcára miatta.

Snagal 2019.05.23. 18:22:56

@ckave: " kar amit okoztam egeszen pontosan 39 ft volt=26 perc, nem pedig a "parkoloor nem tudhatja hany oraja all ott az auto" kategoria, ezert teljes potdijjal sujtja. "

a parkolóőr nem tudja mikor végzel az ovodában... 26 perc vagy 8 óra. gondolod ott áll a kocsi mellett és stopperral mér mikor érsz vissza aztán kiszámolja neked az időarányos pótdíjat?

ckave 2019.05.23. 18:23:06

@onlajnok: nem, szerintem az lenne a jobb szemlelteto pelda az analogiadnal maradva, ha olyan jegyet lyukasztasz, amit a bkv egy honapja mar nem forgalmaz, mert mar egy uj formatumot rendszeresitett. Es mellesleg emelt arat is kozben.
De en attol azert a lejart jegyert meg fizettem amikor megvettem.

Nem fogom visszakerni, dehogy, kinek van ideje ezzel foglalkozni. Befizettem, elek tovabb es legkozelebb figyelmesebb leszek.

ckave 2019.05.23. 18:30:47

@Snagal: Nem gondolod, hogy van kulonbseg akozott, hogy siettem es nem fizettem, vagy siettem es emiatt 39 ft-tal kevesebbet fizettem?
A sietseggel nem menteni akarom magam, csak egy elethelyzetet akartam szemlelteni. De akar ki is veheted a tortenetbol, lenyegtelen

Permetező 2019.05.23. 18:36:24

@ckave: engem nem zavar csak látod másnak bssza a szemét szemét.... de ne foglalkozz velük

Snagal 2019.05.23. 18:37:19

@ckave: nem volt érvényes parkolásod az adott zónára... mit nem lehet ezen megérteni?
Nem azért kaptál büntetést mert 39ft-tal kevesebbet fizettél hanem mert OTT NEM fizettél.

btw mennyit szeretnél pótdíjként fizetni 39-ft-ra? 40-et?
Szerintem más pótdíjakat elnézve még mindig méltányos a 6000+Ft - 400Ft/ óra ami minimum 8:30-tól kezdődik és legalább 18:00ig tart (ha nem 20:00) ha egésznap ott állsz simán kerük 5000Ft-ba a teljes nap. Ehhez képest kevesebb mint 2000Ft a pótdíj és újfent jelezném: a parkolóőr nem tudja meddig fogsz ott állni... lehet hogy csak 10 percet, lehet hogy egész nap...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.23. 18:45:13

@ckave: ok, de a példádban is pont ugyanúgy megkapja a büntetést a delikvens, mint ha nem lett volna jegye, mert a BKV jegy is lejár.

Na de a lényeg, hogy megbékéltél a dologgal, szerintem életében egyszer mindenki belefut ebbe, viszon sose többet.

ckave 2019.05.23. 18:49:37

@onlajnok: Igen, a jogszabaly szerint megkapja ugyanugy. Az emberi tenyezo (ellenor) meg esetleg meltanyol

HarryKlein 2019.05.23. 18:51:12

Szóról-szóra ugyanígy jártam, csak én nem 39, hanem valami 150ft-tal károsítottam volna meg a társaságot, ha bejön a nagy terv.
Ráadásul ez egy olyan zóna, hogy ha nem tudod, hogy a Petőfi híd és a Mester utca közti kis szakasz egy másik zóna, mint 10 méterre onnan az Angyal felé, akkor eszedbe se jut megnézni, miért tennéd, simán elfogadod a simple app helymeghatározását, mert rendben van az, csak ott a méterek számítanak. Ha nem sétálsz oda az órához, nem fogod tudni, hogy nem stimmel. Az ügyfélszolgálatos el is mondta, hogy igen, az egy ilyen szivatós hely, sokan járnak így, de mivel az ő kárukra tévedtem, nem a sajátomra, nincs lehetőség a mérlegelésre.
Én is kurvára felháborítónak tartottam.

Permetező 2019.05.23. 18:59:47

@HarryKlein: nem ez a felháborító hanem az hogy ezzel nem lehet tenni. Ezt kéne megüzenni brassónak.

Snagal 2019.05.23. 19:06:14

@Permetező: de mit? mi legyen helyette?
ne legyen ekkora a pótdíj, de mekkora legyen?
Legyen az hogy a kaller, vagy az ellenőr vagy a parkolóőr oda jön és csípőre tett kézzel rosszallóan azt mondja: "enyje, nincs jegy, akkor tessék most kifizetni a jegy árát, aztán legközelebb elő ne forduljon ám, maga pernahajder!" és a végén rázhatná a mutatóujját mellé.
Gondolom ez kellő büntetés lenne :) onnantól mindenki befizetné és kétszer is megnézné hova ad jegyet a jóságos simple ami csak segíteni akar de a gonosz parkolási cégek kitalálták, hogy egyszer csak hirtelen vége az egyik zónának és mindenféle átmenet nélkül kezdődik a másik... nem csoda, hogy nem tudjuk nyomon követni, hát még ha sietünk is :(

Taxomükke (UK) 2019.05.23. 19:18:32

A kibaszott politikusoknak igy jo, mert meg tobbet lehet lopni.

Taxomükke (UK) 2019.05.23. 19:23:48

@szepipiktor: Szerinted Orban meg a bandaja jo helyen van, szerintem meg egy nagy kalap szar az egesz orszag.

HarryKlein 2019.05.23. 19:38:12

@Snagal: Nem, legyen az, hogy kifizeted a különbözetet, meg valami adminisztrációs díjat, hogy azért érezd, hogy figyelni kell. Aztán ha esetleg ilyened van sok, akkor a sokadikat már nem fogadják el.
De ez így olyan, mint amikor valami balkáni rendőrség értelmetlen táblákkal provokál, amitől ha eldurran az agyad, akkor előkerülnek és a szabályokról magyaráznak, pedig mindenki tudja, miről szól a történet. Itt is világos.
Ha még az ügyfélszolgálatis is beismeri, hogy ez így nem frankó, akkor nem kéne valami megoldásnak lennie?

Thomas Dantes 2019.05.23. 19:52:40

@Terézágyú: Ja. egyértelműen ő a hibás. Multkor olvastam egy sztorit, hogy Írországban a tömegközlékésén jegy helyett, érintőkártyás megoldás van, amire lehet pénzt feltölteni. egyszer elfelejtette, jött az ellenőr, és figyelmeztette a dologra, mert hát látta a rendszerből, hogy szokott fizetni, ezért csak figyelmeztetés a figyelmetlenségért.
Így is lehetne.
De hát na. Írország a hanyatló nyugat. Ott nem él sok olyan okos, fasza gyerek mint te.

ckave 2019.05.23. 20:04:41

@HarryKlein:
persze, te konnyen beszelsz!
1) voltal elszenvedoje hasonlo tortenetnek
2) valoszinuleg nem vagy erdekelt parkolotarsasagok tevekenysegeben.

ckave 2019.05.23. 20:19:55

@Thomas Dantes: velem meg tortentek meg ilyen sztorik, legutobbi nemregen orszaghatartol nyugatabbra. a-bol a-be tobb alternativ utvonalon = zonan vezet a vasut, en ezt nem tudtam, nem a megfelelo vonatjegyet vettem meg. az ellenor errol felvilagositott, es megkert, hogy legkozelebb erre figyeljek.

szerintem ez a normalis hozzaallas.

@Snagal: szerinted nem?
@Terézágyú: szerinted sem?

killerkaller 2019.05.23. 20:36:07

@KaTe: "Kifogásolni lehet. Méghozzá a bíróságon."
Igen kifogásolom, elsősorban a méltányosságot, valamint az arányosságot.
Említetted a bíróságot. Súlyos, talán a legsúlyosabb tett, amiben bíróság dönthet, az emberölés. Születhet azonnal végrehajtandó ítélet és felmentés.
Esetünkben azonnali ítélet született. Mert az alapállás az, hogy az autós csak csaló lehet.

Kérdem én mit kell tenni akkor, ha a legolcsóbb jeggyel beülök a moziba, ahol nincs teltház, a legdrágább ülések üresek. Átülök az egyikre. Innen lehet folytatni.....

ember100 2019.05.23. 20:42:35

Helló !

Ez most minden rendben büntetés meg minden .
DE mi van a posztoló által UGYANANNAK a parkolótársaságnak tévesen befizetett pénzzel ?
Visszakapta 15 napon belül ha nem akkor mi lett azzal a pénzzel ?
Ez egy kicsit olyan mintha ellopták , elsikkasztották volna .
Olyan Monty Pythonos a dolog :)

Permetező 2019.05.23. 20:51:12

@ember100: felajánlotta nekik mint az adó egy százalékát

FDToth 2019.05.23. 20:54:52

En is jartam igy, csak en ugy, hogy leparkoltam, elindultam egy utcaba, ott megkattam a zonakodot, inditottam, de vegul kiderult h az autotl 150 meterre levo ora nem az az ora, masik iranyba volt a jo. Persze nincs meltanyossag.
Viszont erdekes h akkor van, ha a zona tarifai azonosoak, vagy utca egyik fele ilyen, masik olyan.
En a varosvezetes helyeben mar reg megregulaztam volna ezeket a parkolasi tarsasagokat.
Nem ertem miert jo a fovarosnak a millio zona es az h nincs meltanyossag

Snagal 2019.05.23. 20:55:33

@ckave: ja, hogy aki nem ért veled egyet az vagy nem kapott még soha bírságot vagy parkolóőr? :)
A múltkor még ikea alkalmazott voltam, most parkolóőr vagy legalábbis parkolással foglalkozó társaságban érdekelt "lettem" :)

Mint leírtam engem is büntettek már meg, leírtam a hibát volt, hogy méltányolták volt, hogy nem... ez van.
A pótdíj mértékére meg lehet húzni a szánkat meg nyugati példákat mondani de
1) náluk valószínüleg a méltányosságot nem azzal hálálja meg az egyszeri polgár, hogy "de fasza, legközelebb is ezt a dumát nyomom 'oszt akkor nem kell fizetni ha nem bukok le"
Mi még mindig a kiskapuk országa vagyunk, tetszik, nem tetszik a pótdíj mértéke akkora kell legyen, hogy ne érje meg a trükközést. (és igen, ezt az is megszivja aki nem trükközik, csak siet...)

Xezs7 2019.05.23. 20:58:16

@Thomas Dantes: Hagyjuk már ezeket a külföldi példákat, ahol mindenki jóságos meg aranyos de bezzeg itthon. Egyrészt, odakint se mindenki ilyen, másként nem lennének börtönök, másrészt meg odakint sokkal valószínűbb, hogy tényleg csak elnézte az ember, mint idehaza, ahol sokan még 30 éves koruk felett is azzal szórakoznak, hogy nem vesznek a buszonra jegyet, vagy a jegykezelőbe félig bedugott jeggyel lesik a kalauzt, hogy szükség szerint lyukasszanak. Idehaza egy rakás bunkó tahó van, akik miatt vasszigorú törvényeket és szabályokat kell hozni.

Xezs7 2019.05.23. 21:00:38

@killerkaller: Az adott cég ÁSZF-je a mérvadó. Ha az ÁSZF-ben benne van, hogy meg fog büntetni, ha átülsz, akkor meg fog büntetni. Ha nincs ilyen irányú kitétel, akkor nem fog. Nem húzhatsz rá mindenre egy adott sémát. Az egyik helyen ez a szabály, a másikon meg az. Hogy miért? Mert csak. Törőggyé beléje.

Snagal 2019.05.23. 21:02:29

@HarryKlein: "Aztán ha esetleg ilyened van sok, akkor a sokadikat már nem fogadják el. "

ezt nem tudod vezetni... hogy sokadik.
Mi alapján? csak az autót tudják büntetni. rendszám alapján? eladok egy "sáros" autót akkor az új tulaj hiába becsületes szopik mert neki nincs méltányosság arra a rendszámra.
A különféle társaságok ebben a mai GDPR hell időkben adják át a juzer adatait egymásnak, hogy mindenki tudja, hogy az illető "visszaeső"?
Nem igazán kivitelezhető de persze egy ideális világban jó lenne...
De egy ideális világban az is jó lenne ha nem engem büntetne a közteres csak mert 40cm-t túllógok a felfestésen parkoláskor, de a terepjáróst aki a zebrára, 3 helyre keresztbe, parkban a fűre stb módon áll meg az sosem kap semmit...

Snagal 2019.05.23. 21:06:12

ja, és ez a "nyugaton bezzeg" kezdetű anekdotákhoz én is tudok írni számomra kedvező példát...
múltkor megállított a rendőr mert átléptem a záróvonalat, mondtam neki, hogy ne legyen már olyan szigorú biztosúr, legközelebb jobban figyelek és elengedett, milyen rendes.
Bezzeg német országban, tőlünk nyugatabbra legalább 150EUR ugyan ez... miért nem arányosan, hiszen sosem csináltam még ilyet, bezzeg itthon elengedtek... bezzeg... :(

Snagal 2019.05.23. 21:12:27

@FDToth: "Nem ertem miert jo a fovarosnak a millio zona"

Mondjuk azért, hogy a város szélén ne legyen már ugyan annyi a parkolási díj mint a frekventáltabb belváros?
Vagy pl mert egy pláza közelében lévő parkolóhelyek sokkal zsúfoltabbak mert a drágalátos plázázók elszórják a pénzt az üzletekben de nehogymá' kifizessem a 600FTos parkolást, megállok az utcán a parkolóba mer ott 200ft-tal olcsóbb...
eltérő díjszabás kell ahhoz meg zónák

VAGY
GPS jeladó minden autóba, és akár hol állsz meg (nagyvárosokban azért 4G már adott) küldi minden adatod, automatikusan vonják a számládról a parkolást, ha gyorsan mész akkor a gyorshajtást, ha tilosban állsz akkor az is mehet... gondolom ebbe sokan beleegyeznének :)

HarryKlein 2019.05.23. 21:49:58

@Snagal: Persze, lehet kifogásokat találni, hogy miért szopat halálra a hatóság, de próbáljunk már meg arra koncentrálni, hogy ez nem egy lehetetlen feladat. Merthogy nem az.
Ló Géza ezzel a személyivel ebben a hónapban ötödször keveri össze kőbánya alsót a várral. Nem fogadjuk el a méltányossági kérelmét, viszlát.

ember100 2019.05.23. 22:07:51

@Permetező:
Helló !

Elég csóró lehet :)

ckave 2019.05.23. 22:20:23

@Snagal:
Nem kell velem egyeterteni. A problemat kell erteni.
A zonahatarok es azok eltero dijszabasa biztos vagyok benne, hogy sokkal tobb embert ejt csapdaba, mint ahanyan a lehetoseget keresik arra, hogy megsporoljanak par forintot. Es emiatt pont forditva van, mint irod - ha letezik is egy ilyen olyan reteg, ami ezt megprobalja kihasznalni (nem hiszem, de ne legyunk teljesen naivak), miattuk a johiszemu tobbseg fizessen jo nagy potdijat? Ez nem OK.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.23. 22:26:21

@ckave: Amellett, hogy mélységesen egyetértek és felháborító már maga a parkolási rendszer is, nemhogy az ilyen faszoskodás...

"Koszonom, tudom. Nem baj, ha megis ekezet nelkul irok?"
Nem baj, ha igénytelennek tartalak emiatt? Nem baj, ha a megítélésedet befolyásolja?

Snagal 2019.05.23. 22:29:37

@HarryKlein: szuper csak azt nem mondtad hogy egy rendszam alapján egy parkoló társaság hogy köti az egészet Ló Gézához?
Nem névvel parkolsz hanem rendszammal...

ckave 2019.05.23. 22:42:17

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:

Koszonom az egyetertest.

Nem baj, ha igenytelennek tartasz, ez a te ertekrended szerint van. Az enyem szerint nem vagyok igenytelen. A megitelesemet? MI??

Ez komoly?? 1001 (jo annyi megsem) okom lehetne arra, hogy miert nem hasznalok ekezetet. Itt a valodi: az elmult 15 evben nem hasznaltam magyar billentyuzetet, jelenleg is nemetet pufolok. Volt angol is, meg orosz/angol, na az zavart csak igazan. Tudom, felmatricazhatnam, ASCII kodot is megtanulhatnam, de epp elegge lekot, hogy angol bill.kiosztassal a nemet billentyukon emlekezzek legalabb a spec karakterekre. Bocsanat akit ez zavar, fel nem foghatom..

Snagal 2019.05.23. 22:45:39

@ckave: a problémát? Azt mondjátok túl nagy a pótdíj bezzeg nyugaton...
Kivancsisagbol megneztem a londoni potdijakat:
Parkolasnal 65gbp-ről indul (ha időben rendezed, ha nem akkor lehet több is), az ottani bkv-n 40gbp-ről kezdődik a licit. Szóval nekem úgy tűnik máshol is ilyen "maffia módszerekkel" határozták meg a pótdíj mértékét... Hm vajon miért lehet ez? (A budapesti 5-6 ezer forint teljesen aranyos a hazai árszinttel)
Vagy az fáj hogy nincs "méltányosság" ?
Szerinted nincs minden embernek egy indoka éppen akkor miért felejtette el a parkolást vagy írt be rossz kodot vagy rendszamot? Kinek fogadod el? Oviba sietni oké, de okmány irodába már nem? Aldiba igen, de az auchan-osok kapják be? :) és most maradjunk a realitások talaján ne azon az ötletem lovagoljunk hogy minden parkolást név alapján akartok vezetni mert arra még mindig nem írtatok használható rendszert.

ckave 2019.05.23. 22:51:46

@Snagal: Nem kell hozza kotni. Miert kene? Most sincs nevhez kotve, az auto fizet - vagy nem, es akkor novekszik a birsag, majd birosag az auto tulajdonosaval szemben, stb. Ha ABC123 tobbszor eljatssza ugyanazt, akkor trukkozik es be kell fizettetni. Ha a "saros" auto barmikor gazdat cserel, azt a forgalmi masolatatval lehet igazolni.

ckave 2019.05.23. 22:55:54

@Snagal: Kerlek egyet erts meg: nem arrol az esetrol van szo, hogy aki nem fizet parkolast azt hogy es mennyivel kellene buntetni. Hanem arrol, hogy amikor a zonavaltas csapdajaba esik valaki akkor hogy ezt lehet, hogy maskent kellene kezelni es rendkivul kis erofeszitesek aran lehetne is.

Darth Revan 2019.05.24. 01:46:56

@plümpike:

A készpénzt sem a parkoló cég gyűjti be az parkolóórákból, mégsem fizetünk érte extra díjat. Benne van a parkolás árában, a parkoló cég fizet a bevételéből.

A készpénz kezelés díja jóval magasabb, mint az elektronikus pénzmozgásé, de te mégis többet fizetsz, azzal az egyszerű trükkel eladva, jogi ez "kényelmi" díj.
Meg az anyjuk picsáját!

Darth Revan 2019.05.24. 01:57:14

@ckave:

A parkoló automatákból sem ingyen ürítik az aprót, azért nem akarsz külön fizetni?!

Nem azt mondtam, hogy az elektronikus fizetés ingyen van, hanem jóval olcsóbb, mint a készpénz kezelése. Neked ugyanakkor többe kerül. Nem látod mi a gond?!

Darth Revan 2019.05.24. 02:04:43

@Thomas Dantes: Írországban a buszsofőr fel sem enged szállni, ha nincs érvényes jegyed vagy elég pénz a kártyádon.

Villamoson meg naponta látom, hogy büntetnek az ellenőrök.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.24. 06:11:19

Sosem szabad ilyen szar elektronikus rendszerekben megbízni.Egyszerűen még nem tartunk ott, hogy ezek normálisan, kellően elvárt biztonsággal tudjanak működni.Csak az az egyetlen üdvözítő megoldás, hogy odamész az utca megfelelő oldalán található nyerőgéphez, bedobod a talicska aprót, és ha ad cetlit, akkor parkolhatsz.
Szar az egész, de ez van, a 21. század ötödénél...
A parkolócég meg egyértelműen egy maffia, még csak próbálkozni sincs értelme velük kommunikálni.
Látható az eredmény.
:-(

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.05.24. 06:37:04

@Xezs7:

"Egy autó életében 7000 Ft nagyjából semmi."

Ez magyarisztán. Itt 30 forint parkolópénz megspórolásáért a poszter és úgy nagyjából a plebs 99 %-a az anyját is megbaszná.

CCnick 2019.05.24. 06:51:45

Eh, már csak ilyen "tudom, hogy én basztam el de azért lehetnének méltányosak" posztok lesznek ezután?

CCnick 2019.05.24. 06:59:29

@Darth Revan: "A parkoló automatákból sem ingyen ürítik az aprót, azért nem akarsz külön fizetni?!" Nem kell neki, ez benne van az alapárban. Az viszont nincs benne az alapárban, hogy egy másik profitorientált cég fejleszt és üzemeltet egy alkalmazást amivel nem kell odamenned az automatához , nem kell előre kiszámolni mennyi ideig parkolsz (nem kell emiatt túlfizetned, előre) nem kell apróval szórakoznod. Ha ez szerinted nem kényelmesebb és nem éri meg a felárat (ami gyakorlatilag csak akkor van ha percre pontosan tudod előre, hogy mennyi ideig fogsz ott állni) akkor ott van előtted a lehetőség, hogy odasétálsz az automatához és megtömöd százasokkal. Nem KÖTELEZŐ appot használni.

Darth Revan 2019.05.24. 07:36:34

@CCnick:

A parkoló cégnek OLCSÓBB ha az elektronikus fizetést választod, de neked többe kerül. Te pedig ennek ennek még örülsz is

Bravó!

Maria Vizikova 2019.05.24. 07:39:41

@ckave:

Így van igénytelen és kifogást kereső alak vagy! Nem használsz éketezet, mert olyan a billentyűzet.... Ez apukám korában 1988-ban még érv volt, de ma már nem. Mondjuk ő akkor megtanulta az ASCII kódokat.

Ha valaki olyan nagyra van azzal, hogy "külföldön él, külföldi billentyűzetet használ, több nyelven ír" akkor alkalmazkodjon is a helyzethez, hogy minden nyelven megfelelően tudjon írni.

Én magam Szlovákia és Magyarország között élem az életem, és mindkét országban kicsit más a billentyűzet az eltérő ékezetek miatt. Otthon van mindkét klaviatúra (a matricázást utálom) De van mégis, hogy szlovák billentyűzetű gépen írok magyarul és fordítva. Igen ! Eleinte szenvedtem kínlódtam miatta. Oda lehet és kell figyelni!

Ettől még a parkolási zónák meghatározása a cégek által persze szemét dolog. Ebben igazad van, de méltányosságot nem fognak gyakorolni, pereskedni nem érdemes. Utóbbit tudják a cégek jól.

Vágvölgyi Andrea 2019.05.24. 07:58:01

Ez már régi kérdés. Én mindig figyelek, hogy a parkolóautomatán lévő számmal egyezik-e a Telenor Wallet által megadott szám.

Terézágyú 2019.05.24. 08:22:59

@ckave:
""attól mert a billentyűzeten nincs ékezet a helyükön lévő gombok ékezetet írnak magyar területi beállítások esetén.... kémia..."

Koszonom, tudom. Nem baj, ha megis ekezet nelkul irok?"

Természetesen nem.

Ha téged nem zavar, hogy pl. én, az ilyen embert, aki 2019-ben ékezetek nélkül ír, szarembernek tartom, aki egy megbízhatatlan f*sz, aki nyilván a munkáját is olyan színvonalon végzi, ahogy gépel.

Terézágyú 2019.05.24. 08:25:42

@Thomas Dantes:
"Ja. egyértelműen ő a hibás. Multkor olvastam egy sztorit, hogy Írországban a tömegközlékésén jegy helyett, érintőkártyás megoldás van, amire lehet pénzt feltölteni. egyszer elfelejtette, jött az ellenőr, és figyelmeztette a dologra, mert hát látta a rendszerből, hogy szokott fizetni, ezért csak figyelmeztetés a figyelmetlenségért. "

Csak az a kár, hogy a pószter is elírta, hogy ez nem az első esete volt... Tehát a "figyelmeztetés" már régen megtörtént...

Terézágyú 2019.05.24. 08:28:32

@killerkaller:
""...-de mekkora összegnél lett volna arányban a mérték???"
Valamikor volt egy opció ilyen esetekre"

Ja, de ezt ne az illető mondja meg, hogy "nem ez a kis összeg fog földhözvágni, vazze"!

Ha tőlem lopnak, akárcsak egy kiflit, akkor ÉN mondhatom, hogy egye fene, nem ez a kifli fog tönkretenni - de ha a tolvaj mondja, hogy "nerinyájjmá, nem olyan nagy összeg ez", akkor.... hm... mondjuk úgy, hogy akkor másképp fogok reagálni.

Inverz Mikulás 2019.05.24. 09:24:06

@ZOH: visszaadják a téves zónában fizetett összeget (a büntetés marad), személyesen kell érte menni, leparkolsz a tolvajok előtt 400,-ért, visszakapod az 500-at, kijössz, és ha figyelmetlen voltál ott az újabb 6000-es csekk. Kevesen merik végigcsinálni, ez Magyarország :-)

@onlajnok: nem azzal van a bajom, hogy büntetnek, az szükséges :-)

@KaTe: 6380 / (440-350) = 70,9. Szerintem ez önmagában is aránytalan, de főleg ahhoz képest, aki nem fizet semmit, ugyanis ők csak 14,5-szeres büntit fizetnek: 6380 /440 = 14,5.

Ez 1G-ség.

@ckave: a büntetés arányait fentebb látod, innentől kezdve nem kell arányosnak vagy aránytalannak ÉREZNI, a matek mutatja a különbséget...
Szerintem esetedben az arányos büntetés a kár * nemfizetős büntiszorzó, azaz 39*14,5 = kb. 600 Ft, csak hogy érezd a törődést.

ckave 2019.05.24. 10:00:09

@Terézágyú: Nem zavar, akkor kvittek vagyunk? :)

ckave 2019.05.24. 10:10:43

@Maria Vizikova:
Rendben, ilyen alak vagyok.

Te pedig teves koncepciot allitottal fel. Nem allitottam, hogy kulfoldon elek, azt sem, hogy tobb nyelven irnek. Klaviaturam egy van, ami a laptop resze.
Te tobb klaviaturat hasznalsz, en nem. En mas modjat valasztom az eletem bonyolitasanak.

Tisztaban vagyok azzal, hogy nem gyakorolnak meltanyossagot, ezen mar tul vagyunk. Pereskedni sem fogok, dehogy akarom meg bonyolultabba tenni az eletem.

2019.05.24. 10:27:59

@Terézágyú:
És mi van, ha tőlem lopnak kiflit, és én kárpótlasként 10 millió Ft-ot követelek?

KaTe 2019.05.24. 10:43:47

@Inverz Mikulás: ??? Ha nincs érvényes parkolójegyed az adott zónára, akkor az adótt zóna tarifája szerint szabják ki a büntetést. Tök lényegtelen, hogy neked mondjuk a IV kerületben érvényes parkolójegyed volt, ha közben a XIII kerületben parkolsz.

Érdekes, hogy sokan a parkolótársaságot ekézik, holott valaki fentebb kommentelte, hogy őt is ugyanígy megtévesztette az OTP SIMPLE alkalmazása. Nem lehet, hogy inkább az alkalmazásban kellene minimalizálni a tévedés lehetőségét?!

Xezs7 2019.05.24. 10:52:54

@KaTe: ennél tovább nem tudod minimalizálni, mert a jelenlegi GPS technológia ennyit tud. Az összes erre alapuló alkalmazás felhívja a user figyelmét a GPS esetleges pontatlanságára. A technikában nem szabad vakon megbízni. Mindig ellenőrizni kell, hogy amit a gép csinál, az nekünk valóban jó-e.

ckave 2019.05.24. 10:55:40

@Terézágyú:

Nezd, nem parkolok gyakran a belvarosban, ekkor statisztikailag neha zonahataron. Ha mindennap ugyanabban a korzetben parkolnek, nyilvan rutinosabban jarnek el. Tehat nem vagyok egy rutinos belvarosi parkolo. A zonahataron valo parkolas lehetoseget nem keresem, annal inkabb a parkolohelyet. Azt, hogy zonahataron parkoltam, utolag tudom meg (buntetesbol legutobb, vagy ellenor szolt korabban), ha egyaltalan. Viszont a parkolasert mindig fizetek.

A kiflilopasos peldad (bkv-ra nem veszunk jegyet, vonatjegyet visszavaltjuk, ha nem lyukasztotta a kaller, stb peldak fentebb) azert nem jo, mert a tolvaj tudatosan lop. Ha viszont a dragabb kifli helyett amit a kosaradba tettel az olcsobbat cimkezed fel szandekossag nelkul, azt ne nevezzuk lopasnak. A kasszanal fizetsz, a biztonsagi or ezutan eszreveszi, visszamesz, kifizeted a kulonbseget, nem pedig bilincsben visznek el, mint azt, aki a taskajaban akarja a kiflit kivinni vagy szerinted azt kene? Ertem, hogy a szandekossag, vagy figyelmetenseg megallapitasa ketseges, de teny, hogy a vetlen tevedes lehetosege fennal a jelenlegi berendezkedes mellett. Ezert a bolt minimum elgondolkodik, es vagy atrendezi a kiflisfiokokat, vagy mittudomen, hogy ezt megelozze es ne okozzon se maganak kart, illetve ne vegzalja a vevoit se.
Na ez a szandek ami itt nem latszik.

Buntetest a parkolotarsasagnak fizetni kell, nem errol van szo. A merteke felhaborito es a status quo szandekos fenntartasa

A nickben nem engedélyezett karakter található 2019.05.24. 11:17:17

Remek ez a parkolási rendszer. Megmondjam ki szív benne a legtöbbet?
1. Aki parkol
2. Parkolóőr
3. Ügyfélszolgálatos

Ahogy itt írta valaki éhbér van, kvótarendszer van, az egész a lehúzásra van kitalálva, nem véletlenül... Így hozzák be a csókosok, haverokon elvesző összegeket.
Aki meg sportot űz az ilyen parkolásokból, az meg szintén nem fog fizetni. Inkább eljár a bíróságra, lelép stbstb...

Szóval ez egyértelműen az átlagpógár sz@patása, egy évben egy méltányosság beleférne...

Inverz Mikulás 2019.05.24. 11:34:18

@KaTe:
Senki nem vitatja az önkori büntetési jogosultságát.
A kérdés még mindig az, hogy jogosan bünteti-e a terézvárosi önkori (parkolótársaság) forintban ugyanannyi büntetésre a 350 Ft-ot fizető ügyfelet, mint aki semmit nem fizet.

Vagy ha úgy tetszik,
arányos-e az egyáltalán nem fizető ügyfél 14-szeres büntetése mellett
a (hibásan) fizető ügyfelet az okozott kár 70*szeresére büntetni.

Jogszabály erről nem rendelkezik (bár az egyenlő bánásmód, mint alapvető emberi jog esélyes), a konkrét megkülönböztetésről pedig tudomásom szerint bírósági döntés nincs . Ez persze még nem jelenti azt, hogy az eltérő büntetési arány jogszerű lenne, sőt. A te jogérzéked szerint jogszerű, szerintem meg nem. De én nem akarlak téged meggyőzni.

Kuglóf. Az 2019.05.24. 12:00:00

Én sms küldéssel veszek parkolójegyet, a zónát meg leolvasom a legközelebbi parkolóóráról. Itt is 99 Ft a "kényelmi" izé, de sosem fizetek többet, mint kéne.

ELLENBEN valami oknál fova nemrég a Bazilikánál ÉN rossz zónát ütöttem be. Viszont éppen akkor, mikor jött a parkolóőr, bent ültem a kocsiban, várva az utasom.
Ez történt:

Én: Jó napot. Rendben van a kocsi parkolása? (Azért kérdeztem, mert láttam a leolvasót és érdekelt a dolog.)
Ő: Nem, még nem váltott parkolást a rendszer szerint.
Én: Az hogy lehet, küldtem SMS-t, kaptam is visszaigazolást.
Ő: (Csekk még egyszer) Nem, nincs a rendszerbe.
Én: Nézze itt az SMS és a válasz.
Ő: De hát ez X zóna, mi meg Y-ban vagyunk!
Én: Bocsánat.
Ő: Oké, ha még marad, indítsa a korrekt zónát.

Szóval mázlim volt és egy kedves hölggyel társalogtam, egyébként a szakadó esőben.
A rosszat leállítottam, a jót indítottam, PEDIG ezután végig bent ültem a kocsiban.

Ilyen is történik, néha.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.24. 12:01:47

@ckave: Egyáltalán mire fizetsz büntetést?
Milyen károkozás történt?
Mitől drágább a közterület 3 méterrel odébb?

CCnick 2019.05.24. 12:04:50

@Darth Revan: Idéznéd ahol azt írtam: örülök? Viszont veled szemben felfogom, hogy miért kerül pénzbe az, ha nem 1 hanem több profitorientált cégen keresztül zajlik valami.

CCnick 2019.05.24. 12:11:53

@Xezs7: Az emberek azt hiszik, hogy a telefonjukban a GPS katonai pontossággal működik. Egyszer a poén kedvéért kikapcsoltam az igoban az "útra illesztés" funkciót, egyből 10métereket ugrált az autóm menet közben jobbra-balra a gps szerint :)

Terézágyú 2019.05.24. 12:11:54

@A nickben nem engedélyezett karakter található:
"egy évben egy méltányosság beleférne..."

Azt te nem tudhatod, hogy megtörtént-e már ez az "egy évben egy"...

Nick-son 2019.05.24. 12:22:27

@CCnick: Mért is természetes, hogy a parkolást túlfizeti gyakorlatilag mundenki? Mért nem az a természetes, hogy kötelező boztosítani a használattal arányos fizetést?

summerwind 2019.05.24. 12:39:15

A parkolási díj ALKOTMÁNYELLENES.
A kifizetett összegért SEMMILYEN szolgáltatást nem kapsz.
Az utcán, ahol parkolsz, a parkolási cég SEMMIT nem csinált, azon kívül, hogy pénzbeszedő gépeket tett oda.
A parkolóórák előtt UGYANÚGY lehetett ott parkolni, mint a parkolóórák telepítése után és ha nem lennének ott az órák, akkor is UGYANÚGY lehetne ott parkolni.
A különbség csak annyi lenne, hogy nem gazdagodnának meg a bűnözők a gondolkodni és összefogni képtelen lakosságon.

Xezs7 2019.05.24. 12:43:25

@Semmitnemérszakitiltással: Ezt nyilván nem komolyan kérdezted. Valahol meg kell húzni a zónák határait. A külső zónák pedig azért olcsóbbak, mert ott több a hely, és kevesebb autós szeretne ott parkolni, mint a belső zónákban.

Xezs7 2019.05.24. 12:46:06

@summerwind: nem igaz. Ha nem lenne ott fizetős parkoló, még ennyi hely sem lenne. Ezzel veszik rá az embereket arra, hogy ha nem fontos kocsival menni arra akkor ne azzal menjen, illetve ha mégis azzal megy, akkor ne álljon több ideig ott, mint kellene. Plázák környéke tipikus: ha odabent 200 Ft a parkolás, de utcán ingyenes, akkor mindenki kint parkol. Ha az utcán 400, akkor már bent. Na ezért kell a fizetős utca.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.24. 12:55:01

@Xezs7: Szerintem állampolgárként ugyanannyi jogom van minden közterülethez.
Ha az okmányirodában 2 órát váratnak, akkor meg 2 órát fog ott állni az autó, ha drága, akkor is.

Az a fedősztori,hogy ez azért van,hogy cserélődjenek az autók. Hely így sincs.
Vegyenek rá jó tömegközlekedéssel, meg P+R-rel...

Terézágyú 2019.05.24. 12:55:49

@summerwind:
"A parkolási díj ALKOTMÁNYELLENES.
A kifizetett összegért SEMMILYEN szolgáltatást nem kapsz."

Ez így van. Mint ahogy egy csomó más dologért se, csak fizetsz, mert csak. Mint ahogy a kutyacsip is csak egy lehúzás. Hívhatnák adónak is. Mint most a kútadót. Eddig használhattad a saját kutadból a vizet - most fizess érte.

Eddig parkolhattál az utcán, közterületen, most fizess érte.

summerwind 2019.05.24. 12:56:46

@Xezs7: Tehát az a szolgáltatása a cégnek, hogy kevesen jönnek be a városba, mert ők pénzt szednek a helyekért? Valahogy nem látom be, hogy ez egy szolgáltatás lenne.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.24. 12:57:36

@Xezs7: Ja, szolgáltatás meg semmi a pénzedért. Megállhatsz azon a területen, amit az adódból tartanak fenn. Kösz.

Terézágyú 2019.05.24. 12:58:14

@Semmitnemérszakitiltással:
"Ha az okmányirodában 2 órát váratnak, akkor meg 2 órát fog ott állni az autó, ha drága, akkor is."

Miért pont az okmányiroda?

"Vegyenek rá jó tömegközlekedéssel, meg P+R-rel..."

Hát, érdekes, én el tudok jutni az okmányirodákba tömegközlekedéssel...
De igaz, a sok tahó autós csak menjen kocsival - ha ők is busszal járnának, már nagyon tele lenne a busz...

Xezs7 2019.05.24. 12:58:38

@Semmitnemérszakitiltással: Akkor menj bíróságra, sok szerencsét. Pont leírtad, hogy gyorsabban cserélődnek az autók és pont ez a lényeg. Ha valaki kiáll, te pont be tudsz állni a helyére. Hol itt a gond?

Snagal 2019.05.24. 13:25:00

@Kuglóf. Az:
btw ha az autóban ülsz nem kell parkolódíjat fizetned mert az olyan mintha csak várakoznál.
(meg hát technikailag sem kivitelezhető ilyenkor a büntetés, mivel nem tudja a parkolóőr úgy elkészíteni a fotót a parkolást bizonyítandó, hogy te még benne ülsz... hiszen akkor vitatható, hogy parkoltál -e egyáltalán van pl csak lehúzódtál stb)

Darth Revan 2019.05.24. 13:25:38

@CCnick:
nehezen dolgozod fel az informaciot:

az elektronikus fizetes a cegnek olcsobb. OLCSOBB.
Ugyanis az automata urites, keszpenzkezeles a legdragabb aspektusa a mukodesuknek. Raadasul ezt is kulsos ceg vegzi, nem a parkolotarsasag.

Ennek ellenere, az olcsobb fizetesi metodust dragabban adjak tovabb a fogyasztoknak es te meg jogosnak is latod. Nevetseges

Osszefoglalva
1) a cegnek olcsobb
2) ugyfelnek dragabb
3) te pedig engem gyozkodsz, hogy ez jogos

LOL

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.24. 13:36:52

@Terézágyú: Mert az jutott eszembe. Orvos is lehetne meg bármi.

@Xezs7 : Semmivel nem cserélődnek gyorsabban,azt írtam. Feltételezem, hogy addig áll ott, amíg dolga van,mert utána máshol van dolga. Ha meg csak úgy ott akar állni az ember, akkor most is megteheti, ha kifizeti.
Lehúzás.

Xezs7 2019.05.24. 13:59:40

@Semmitnemérszakitiltással: Nem így megy. Ha fizetős, akkor az ember vagy nem is kocsival megy (nyerő helyzet 1) vagy kevesebb időt csesz el, mint nem fizetős esetben (nyerő helyzet 2) vagy teljesen máshol parkol, mondjuk olyan távolabbi helyen, ahol több a parkoló (nyerő helyzet 3). Az, hogy valakinek meddig van adott helyen dolga, egyébként is relatív. Sokan imádnak időt elcseszni csak úgy bámészkodással, nézelődéssel. Ezt egyesek úgy mondják, hogy most ez volt a dolguk. Vagy bemegy valamilyen hivatalba olyan információkért, amiket telefonon vagy neten is meg tudott volna szerezni. Szóval ne essünk hanyatt attól, mert valakinek valahol "dolga" van. Lehet, hogy azt csak ő így gondolja, de igazából semmi dolga sincsen arrafelé.

ckave 2019.05.24. 14:12:19

@Darth Revan:

En is irtam korabban, hogy a kenyelmi dijat elfogadhatonak tartom, pontosabban nem ezzel van bajom a tortenetbol.
Persze, nem orvendezve fizetem, mint ahogy senki valoszinuleg. A jogossaga nem kerdes, mert szabadon eldontheti mindenki, hogy hasznalja, vagy sem.

Ja, hogy a parkolotarsasagok megallapodhattak volna ugy az alkalmazas fejlesztojevel, hogy semmilyen kenyelmi dij nem jelenik meg a felhasznalo oldalan, az egy masik kerdes. Persze, hogy meg! Tessek, itt van, hasznaljatok kedves parkolni vagyok, mostantol igy is tudtok fizetni, szep napot mindenkinek! De ez tul eloremutato, ugyfelbarat hozzaallas lenne, hogy illeszkedik egy ilyen alapvetoen baratsagtalan berendezkedeshez?

Xezs7 2019.05.24. 15:01:51

@ckave: Ha a tied lenne az alkalmazás, te sem adnád ingyen. Más osztogassa a pénzét, de lehetőleg neked ne kelljen, mi?

ckave 2019.05.24. 15:08:52

@Xezs7: Nem ezt irtam.
Az OTP lefejlesztette a Szimple alkalmazast. Ezt ertekesitette a parkolocegeknek. Valoszinuleg tranzakcionkenti elszamolas van kozottuk, ennek osszege X ft. X >= 70 ft. Vagyis a Simple megkap a felhasznaloktol 70 forintot, ezt tudjuk. Elkepzelheto, hogy a parkolotarsasagok is fizetnek meg ezen felul, vagyis a simple ket csatornan keresztul kapja meg a tranzakcionkenti dijat.
En azt irtam, hogy a parkolotarsasag atvallalhatta volna a parkoloktol beszedett 70 ft-os dijat, hiszen egyebkent is csokkennek a parkoloautomatak csokkeno hasznalatabol eredo egyeb koltsegei, lehet, hogy parkolasonkent akar 70 ft-nal nagyobb mertekben

Darth Revan 2019.05.24. 15:09:06

@Xezs7:

nem is kell, hogy ingyen adjak

A keszpenzes fizetes sincs am ingyen, a parkolasi dijat ugy allapitottak meg, hogy abba belekalkulaltak mennyit kell a parkolocegnek kifizetni a penzszallito cegnek es a banknak.

na most, amikor elektronikus uton tortenik a fizetes, akkor ezen eleg jelentos megtakaritasa van a parkolocegnek, mert a keszpenz (kulonosen az apropenz kezelese) sokkal-sokkal dragabb, mint az elektronikus fizetes.

Az meg nem lenne gaz, hogy a megtakaritast nem adja tovabb a fogyasztonak, de a pofatlansag csimborasszoja, hogy EXTRA dijat szamit fel.

Ez a problema. senki nem akar ingyen levest, de ketszer fizetni ugyanazert a levesert senki sem szeret

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.24. 15:10:25

@Xezs7: És? Tilos?
Adóból fenntartott helyek ezek, csak van joga az embereknek ott lenni. Így sincs nagyon hely, szal tök felesleges lehúzás.

ckave 2019.05.24. 15:10:49

@ckave: helyesbitek, a simple alkalmazasnak a parkolas moduljara gondoltam

Xezs7 2019.05.24. 15:24:55

@ckave: Szerintem az OTP nem értékesítette az appot a cégeknek. Az továbbra is az övé. A 70 Ft-ot meg te se vállalnád át, ha tiéd lenne a parkolócég.

ckave 2019.05.24. 15:31:44

@Xezs7: persze, pongyolan forgalmaztam. a parkolas moduljukat drotoztak ossze a parkoloceget rendszerevel, igen, igy ertettem.

"A 70 Ft-ot meg te se vállalnád át, ha tiéd lenne a parkolócég."
a 70 ft atvallalasa nem vagy a parkoloceg, vagy a felhasznalo fizeti kerdes. Inkabb egy keruletek parkolasat szabalyozo atgondolt varosvezetesi lenne

2019.05.24. 16:13:22

@Semmitnemérszakitiltással:
Ha nincs fizetős parkolás valahol, akkor akinek úgy kényelmesebb, egész napra ott fogja hagyni, és ezért neked, akinek mondjuk 1 óráig dolgod van ott, nem lesz helyed. Ha viszont arra az egész napra ott kellene hagynia több ezer Ft-ot, akkor már nem biztos, hogy megér neki ennyit ez a kényelem.

Megjegyzem, jártam olyan gazdag német kisvárosban, ahol ezt úgy oldották meg, hogy ugyan ingyenes a parkolás, de minden helyre ki van írva, hogy mennyi ideig állhatsz ott. A legforgalmasabb helyeken 10 perc, van amelyiknél fél óra, 1 óra, 2 óra. Egész napra meg csak parkolóházban/mélygarázsban hagyhatod. De ezt az utat kevés település engedheti meg magának, mivel a rendszert fenn is kell tartani, abban a kisvárosban van egy baszottnagy autógyár, az abból befolyó adóbevételből tehetik meg.

Xezs7 2019.05.24. 17:06:07

@ckave: Összevissza beszélsz. Először vállalja át a Simple, aztán a parkolótársaság, most meg valami városvezetés? Tehát akkor az adónkból kéne fizetni azt is? El vagy te tévedve öregem.

Xezs7 2019.05.24. 17:09:20

@Zabalint: Tegyük még hozzá, hogy ha mindenki széthagyja a kocsiját, mert ingyenes a parkolás, akkor a helyi lakosoknak nem jut parkolóhely. A legtöbb fizetős övezet egyébként pont lakossági nyomásra jön létre. Nem egy kerületben láttam, ahogy szépen kitisztultak az utcák a fizetős övezet bevezetésekor. Ha én laknék ilyen helyen, örülnék a fizetős övezetnek, mert akkor nekem, helyi lakosnak bármikor lenne helyem és nem kéne köröznöm a helyért. Prioritások vannak, ezt mindenkinek el kell fogadnia. Az nem prioritás, hogy színházba megy valaki vagy dolgozni és akkor órákra otthagyja a kocsiját az utcán.

2019.05.24. 17:30:57

@Xezs7:
Én speciel bizonyos övezetekben a helyi lakosoknak is fizetőssé tenném (nem a jelképes éves bérlettel), legalább akkora összeggel, hogy drágább legyen, mint ha parkolóházban bérel magának helyet. Aki meg nem tudja megfizetni, ne tartson autót. Mert ez lenne normális a nagyvárosok frekventált övezeteiben, nem pedig az, hogy a közterület felét autótárolónak használják az emberek.

2019.05.24. 17:35:46

@Xezs7:
Te vagy eltévedve. A parkolótársaságnak mindkettő költség, az is ha elektronikusan fizetsz, az is ha az automatánál aprópénzzel. Utóbbi költsége magasabb. Te mégis azt mondod, hogy jogos, ha előbbit a parkolási díjon felül fizesse ki a user, utóbbit meg ne. Egyetlen érved pedig az, hogy előbbit egy harmadik félnek fizeti a parkolótársaság. Na most ha az automatákat a parkolótársaság bérelné (fogalmam nincs amúgy erről, az is lehet akár, hogy bérli), akkor ezen logika alapján már az is jogos lenne, ha azt is áthárítanák, és akkor vagy 70 Ft a kényelmi díj, vagy 200 Ft a "kényelmetlenségi" díj. Ami meg nyilván baromság.

kohlhaas mihály 2019.05.24. 18:02:03

A posztoló ott követte el a hibát, hogy Simple applikációt használt és nem PARKL-t. Bár 90,Ft a kényelmi díj, de nem kell egyetlen SMS-t sem küldeni és tévedés kizárva. Közterületi parkolásnál csak ráböksz a térképre, automatikusan betájolja a körzetet és a telefonodon már indíthatod is a parkolást. parkl.net/

Darth Revan 2019.05.24. 18:41:04

@Zabalint:

Az a baj, hogy az sokan beveszik a kényelmi díj mesét, bele se gondolnak, hogy az elektronikus fizetés konkrétan olcsóbb a cégnek.

ckave 2019.05.24. 21:42:50

@Xezs7: Te meg osszevissza olvasol.
Rakd ossze igy: Annyi kenyelmi dijat fizessen a user a Simple alkalmazasert, amennyi kenyelmi dijat fizet a parkoloautomataert.

Mondom ezt ugy, hogy ertem azt is, aki szerint a kenyelmi dij kifizetese ok. Kenyelmes, hogy nem kell automatat keresni, percre pontosan fizeted, nem saccolod azt, hogy mennyit dobsz be, stb. Masreszrol meg ez a "kenyelem" a technologia mai szintjen nem extra fizetendo szolgaltatas kellene legyen, hanem alap. A szolgaltato, szolgaltasson az barmilyen teruleten fejleszt, ennek viseli a koltsegeit. Valaki mas fejlesztette le? Akkor fizesse meg ezt neki.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.05.25. 01:43:18

@Zabalint: Ezek nincsenek annyian, mint ahányan mennek is tovább.
Amúgy bingó, helyi lakosként van parkolóbérletem, fizető zónában lakom, és nincs helyem, legalábbis ha nem a megfelelő órákban érek haza. Azt is, mire fizetem?
26 féle egyéb módon lehet megelőzni, hogy mindenki autóval járjon a belvárosba. Fizetőparkolással egy ideig, oké. De ha van ott valami frekventált intézmény, stb., az nem sokat segít.
Ráadásul közterületen, ami mindenkié, szedünk pénzt. Agyam megáll, hogy valaki szerint ez jó. A levegő is legyen fizetős, bazz.

2019.05.25. 07:52:47

@Darth Revan:
Lényegében ugyanez van a közműveknél a sárga csekk vs. csoportos beszedés kérdésében. Előbbi költségeit a szolgáltató fizeti, utóbbit te, pedig még a járulékos adminisztrációja is az utóbbinak olcsóbb.

(Én mondjuk díjneten fizetem kártyával, ez esetben a tranzakció költségét ugyanúgy a szolgáltató fizeti, mint sárga csekknél.)

ckave 2019.05.25. 10:30:34

@Darth Revan:

Persze, ez igy van ahogy irod, a keszpenz kezelese koltseges. Viszont az elektronikus fizetes dija nem egyenlo a tranzakcios dijjal. Az elektronikus fizetes koltsege 2,5-5%-a a megvasarolt termeknek, mikozben a kenyelmi dij egy fix osszeg.

Vagyis egy villamparkolasnal a parkolas erteke akar kevesebb is lehet, mint a (jelenlegi) kenyelmi dij. Akkor meg a parkolotarsasag fizessen a simple-nek? Ezert irtam parszor, hogy a kenyelmi dijat nem tudom kapasbol elitelni.
Ezt csak a korretktseg miatt fuzom hozza.

Xezs7 2019.05.25. 12:26:43

@Zabalint: egy normális számlacsomagban a bank kifizeti helyetted a csoportos beszedési megbízás díját.

2019.05.25. 12:56:38

@Xezs7:
A csoportos beszedés tranzakciós adóját mindenképpen te vagy a bankod fizeti, az hogy te és a bankod mindezt milyen konstrukcióban rendezed le egymás közt, irreleváns a kérdés szempontjából.

Permetező 2019.05.25. 15:45:47

Következő post pls... ez dög unalom.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.25. 18:42:03

@Kuglóf. Az: Te vagy a legjobb. Idejössz hirdetni, hogy milyen "okos" vagy, fizetsz azért is, amiért nem kell. Remélem a csöviket is eltartod a kereszteződésekben...

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.25. 18:44:56

@ckave: @Maria Vizikova: Nem szükséges két billentyűzet. Nekem ugyanazon a billentyűzeten van angol, német és magyar billentyűzetKIOSZTÁS. Ez gyakorlatilag minden létező ma használatos számítógépes platformon elérhető szolgáltatás (de pl. androidnál is). Csak be kell állítani és onnantól pitty-putty válthatsz közöttük.

Taxomükke (UK) 2019.05.25. 18:51:43

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ez nem mindenkinek sikerul. Neha en is lusta vagyok ekezeteket hasznalni. Idonkent viszont átállítom a billentyűzetet magyarra, aztán újra angolul kell írnom, és akkor m;rgel[d0k, ha elfelejtem 't'll\tani. Nem k0nnz# ey, nekem elhiheted.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.05.25. 19:10:51

@Taxomükke (UK): igazad van, iszonyat macerás lenyomni két gombot... :)
De elismerem, az igényesség melós dolog. Ezért van olyan nagy értéke azoknak az embereknek, akik a munkájukra (is) igényesek.

Xezs7 2019.05.25. 22:00:18

@Taxomükke (UK): ne csináld már, elég a magyart tudni az meg tartalmazza az összes angol karaktert.

2019.05.26. 10:29:03

@Xezs7:
Ha az ember angolhoz szokik, akkor nehezebben megy magyarral. Agyon kellett volna anno csapni azt, aki kitalálta, hogy qwerz a qwerty helyett. És hiába van benne a magyarban minden angol karakter is, ha programozásra alkalmasabb az angol, ezért sokan utóbbit szokják meg. Szerintem ez nem igényesség kérdése, mert vannak, akik könnyebben váltanak oda-vissza, vannak akik sokkal nehezebben. Mondjuk posztot írni ékezetek nélkül az kicsit más kategória, mint kommentet...

Maria Vizikova 2019.05.26. 21:22:48

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Persze, hogy nem kell két billentyűzet. :) Csak engem baromira bekavar, hogy jelentős részben mások a szlovák és magyar ékezetes betűk, de ami megegyezik totál máshol van.
Nem tudok vakon gépelni sem magyarul, sem szlovákul, így rá kell néznem a billentyűzetre.
Aztán hamar belejövök, ha éppen egy szlovák betűs klaviatúrán kezdek magyarul gépelni.

Ékezettel írni vagy anélkül....

Szerintem is még egy komment hagyján ékezet nélkül írni. De egy egész porsztot, az kirívó igénytelenség. Én nem is tennék közzé ékezet nélküli beírást.

Maria Vizikova 2019.05.26. 21:27:35

@ckave:

A lusta igénytelenséged mellett még konok is vagy. :) Nemcsak én egyedül mondom, más is, de hát nem érted.

Maria Vizikova 2019.05.26. 21:28:59

@Maria Vizikova: @ckave:

Nem "komment ... írni" hanem "kommentet .....írni"

Na ezt meg én néztem el. :)

Permetező 2019.05.27. 07:49:44

@Maria Vizikova: Ha román billentyűzetem van akkor azon csak románul tudok írni?

koprofágia 2019.05.27. 08:29:21

Tehat a hivatalos app hibas,es ezert nem eleg a kulonbozetet megfizetni,teljes buntit kap. Nem letezik, hogy ez torvenyes. Szerintem a cegnek jarna bunti, hogy nem javitja az alkalmazasban a bugot,es nem is figyelmeztet.

koprofágia 2019.05.27. 08:32:47

@plümpike:
Ha a simplenek fizetett jutalek tobb,mint amibe az apro begyujtese kerul,akkor erdemes lenne masik szolgaltatot keresni

Xezs7 2019.05.27. 08:50:49

@koprofágia: ezt már megbeszéltük, az appnak semmi baja

2019.05.27. 09:26:14

@Darth Revan: miért használhatatlan számára a bögre? Nem lehet inni belőle? Ereszti a vizet?

koprofágia 2019.05.27. 09:56:26

@Xezs7:
Ennyi erovel a fel meter mely katyu javitasa helyett is eleg egy tablat kirakni,evekre.

Xezs7 2019.05.27. 11:16:51

@koprofágia: mit javítasz bazmeg azon, hogy a GPS fizikailag képtelen pontosabb adatokat adni? Ezt akárhogy próbálod appból megoldani, nem fog menni. De imádom mikor valaki nem ért hozzá de nyomja a sódert.

koprofágia 2019.05.27. 12:02:20

@Xezs7:
en is imadom,mikor valaki nem ert hozza,de okoskodik.
hidd el,meg lehet oldani,leteznek gepek,amik foldeken gps alapjan dolgoznAK.
ott ennel joval kisebb hibak sem fernek bele.

Xezs7 2019.05.27. 12:09:42

@koprofágia: Kereskedelmi célú GPS-szel biztosan nem. Azok szándékosan nem pontosak, hogy ne építs belőle rakétavezérlőt. De ha szerinted ezt meg lehet oldani, akkor szerinted miért van az, hogy egyik appban sincs megoldva? Mind szar, mi?

Darth Revan 2019.05.27. 14:32:32

@Daenerys Targaryen: Azt irtam, hogy haszontalan, nem pedig hasznalhatatlan.

peter3374 2019.05.27. 17:09:06

@summerwind: ez nem szolgaltatas hanem a forgalomszervezes, igy oldjak meg, hogy kevesebben menjenek be autval.

peter3374 2019.05.27. 17:12:18

@koprofágia: persze vannak cm-es pontossagu szolgaltatasok, de nem tudom mit szolnal hozza, ha evi 250.000-et kene fizetned ha hasznalni szeretned a gps-edet, egy ilyen pontos szolgaltatasnak kb ennyi az ara.

peter3374 2019.05.27. 17:15:35

@koprofágia: es 1.5-3 millio egy gps hozza....

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.27. 18:35:20

@peter3374: "ez nem szolgaltatas hanem a forgalomszervezes, igy oldjak meg, hogy kevesebben menjenek be autval."

Ez pénzlenyúlás. Ha a parkoló autók számát akarnák limitálni, időkorlátos lenne, nem fizetős.

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2019.05.27. 18:37:45

@peter3374: "hogy kevesebben menjenek be autval."

Ha azt akarnák, hogy kevesebben menjenek be autóval, akkor a város szélén parkolókat építenének, és a parkolási díjban benne lenne egy ingyenes napi BKV jegy.

2019.05.28. 11:36:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: bizony! Ez csak sima pénzlenyúlás maffia módszerekkel. Szó sincs semmiféle közösségi elvekről vagy forgalom szervezésről.

Xezs7 2019.05.28. 20:30:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az ugye megvan, hogy fizetős ÉS időkorlátos? A legtöbb helyen 2 vagy 4 óra a limit. Nehogy már minden ingyen legyen. Fogják már fel végre az emberek, hogy az autó egy luxus dolog, még ha valami 200 ezres csotrogánnyal jársz, akkor is. Város szélén parkoló, mi? Az autósok azt is ingyen akarnák, mert a legtöbb autós a saját anyját is eladná egy buszjegyért cserébe. Sóher semmirekellő banda, akik már azért is képesek sírni, ha 5 Ft-tal emelik a benzin árát. Mondom mindezt autósként.

Péter 2 2019.05.29. 16:40:40

@ckave: A billentyűzeteden nem szükségesek az ékezetes betűk. Az operációs rendszeredben használt billentyűzetkiosztáson van rájuk szükség. A kettő egymástól független tényező.

Péter 2 2019.05.29. 16:45:17

@geegee: Ez azért messze nem igaz. Amióta az első nem készpénzes megoldás megjelent, azóta azzal fizetek parkolást (már akkor is, amikor ehhez három különféle kártyát kellett Pesten kiváltani). Tudom, hogy valamivel többe kerül, de nekem megéri az, hogy nem kell mindig apróról gondoskodni, valamint hogy pont annyit fizetek, amennyit elhasználtam, hiszen akkor indítom és akkor állítom le a folyamatot, nem előre bedobott pénzekkel kell megpróbálnom megtippelni, hogy mennyi ideig kell majd ott várakoznom. Harmadikként még gyorsabb is, mint elmenni egy automatához és vissza a kocsikhoz a cetlivel.

Ezalatt az idő alatt soha nem fordult elő velem ilyen tévedés. Amikor megnyomon az appban a Start gombot, előtte vetek egy pillantást az oszlopon levő számra, hogy biztos legyek a dolgomban.

Péter 2 2019.05.29. 16:49:10

@koprofágia: A telefonos app hozott anyagból dolgozik. csak attól a GPS modultól kaphat adatot, ami a telefonban van. Igen, léteznek a GPS-nek ilyen felhasználási lehetőségei, de ugye nem nagyon lep meg, ha azt mondom, hogy abban nem feltétlenül a félcentes, telefonos felhasználásra tömeggyártott modul van?

GBorszeki86 2019.06.22. 08:27:01

Tegnap ugyanígy jártam, Teréz krt. 33 előtt parkoltam. Simple és Parkl appok szerint is a cím a 3062-es parkolási zónában található! Nézzétek meg az applikációban, a körút páratlan oldala térkép szerint is ehhez a zónához tartozik. 15:44-kor indítottam parkolást (3062-ben), 20 perc múlva szép lila csomag fogadott a szélvédőn, 15:45-kor rögzített büntivel, “eltérő parkolási zóna” magyarázattal. Ellenőr 6202 szintén. Egyetlen “bűnöm”, hogy bíztam a térképben (nem GPS helymeghatározást használtam!!), és nem néztem meg, hogy a parkolóórán valójában 3061-es zóna van feltüntetve! Valahol tehát bibi van, az biztos, hogy az appok térképes adatbázisa az említett helyen nem egyezik meg a valósággal.

Kérdés, h kinél lehet reklamálni, miután még csak a GPS tévedésére sem lehet fogni a dolgot. Vajon a parkolótársaság címkézte félre az órát, vagy az adatbázis rossz?
süti beállítások módosítása