Tékozló Homár

Az elveszett SZÉP kártya pótlása megugorhatatlan feladat?

2019.05.27. 09:00 | Homár Rezső | komment

ancient-architecture-art-931317.jpg

Peti 5 hónapja jár a SZÉP kártyája után, mivel elvesztette azt és pótkártyára lett volna szüksége. Peti türelmes embernek tűnik, aki mindent megpróbált. Garantáljuk, hogy miután ezt elolvassátok, annyira vigyázni fogtok a kártyátokra, mint még semmire.

Sziasztok,

Soha, de soha ne kövessétek el azt a hibát, hogy az MKB-nál SZÉP pótkártyát próbáltok igényelni.

Én sajnos elkövettem ezt a hibát. Január 8-án a lehető legnagyobb nyugalommal besétáltam az MKB Mammut fiókjába, és leadtam az igénylésemet egy SZÉP pótkártyára, lévén, hogy sajnos az előző elveszett. Az ügyintéző hölgy még meg is dicsért, hogy milyen jó, hogy előre kitöltöttem a nyomtatványt, majd mosolyogva eltette a papírt, én pedig távoztam. Másnap elutaltam a kártyapótdíjat, hatra dőltem és vártam a kártyámat.

Február elején kezdett gyanús lenni az ügy, amikor az ígért 15 munkanap után sem érkezett meg a kártya. Hívásaimra az MKB telefonos ügyfélszolgálata tájékoztatott, hogy persze, ne aggódjak, jön a rendelésem, csak hát év elején sokan rendelnek kártyát tőlük és a megnövekedett ügyfélszám miatt nem kapom meg. Megértem én ezt, valószínűleg őket is kicsit megviselte a remek cafeteria törvény okozta átalakítás, biztos sokan igényeltek SZÉP kártyát kényszerből.

Kis idő elteltével újra érdeklődtem a kártyámról. Ekkor tájékoztattak, hogy az igénylésem nem is létezik a rendszerben. Kissé megrökönyödve érdeklődtem az indokról, a válasz az volt, hogy „menjek be kérdezzek utána a Mammutban, hogy hova tűnt”. Mikor jeleztem, hogy talán nem az én feladatom itt Sherlockot játszani, hogy ki rontott el mit náluk, az ügyintéző sértődötten közölte, hogy amúgy ezt márpedig ezt nekem kéne, de üssekavics utána kérdez, és majd visszahív. Természetesen nem történt semmi.

Ismét felhívtam őket, ismét megígértek, hogy visszahívnak a Mammutos belső nyomozásuk eredményével, ismét nem történt semmi. Bementem az MKB Mammutba végül újra, hogy mi történt a kártyával, látván, hogy az én életemben már fog előre mozdulni az ügy. Itt kiderült, hogy az MKB SZÉP kártya egy teljesen külön cég, az MKB Bank ügyfélszolgálatosai nem tudnak semmit se az igénylésemről, se a kártya állapotáról. Szegény bankfiókban dolgozó nő még szimpatizált velem is, így aztán végül ketten utálkoztunk az egész SZÉP kártya rendszer felett. Mindenesetre felvettek még egy kártyaigénylést, majd mikor megkérdeztem, hogy honnan fogják tudni, hogy amúgy januárban befizettem az összeget egy jóval későbbi igényléshez széttárta a kezét.  Ezt követően az MKB SZÉP kártyánál telefonon meg lett erősítve, hogy látják a rendelést, és hogy két héten belül már jön is kártya, csak a megnövekedett ügyfélszám miatt kicsit lassabban halad az ügy.

Kezdtem remélni, hogy itt a vége, de nem.

Újabb kártya nélküli hetek után, újabb telefonkörök a SZÉP kártyával (megjegyzem, fergeteges, hogy 10-15.00-ig működik az ügyfélszolgálatuk, szigorúan munkaidő közepén) ahol tájékoztattak, hogy a második rendelésem sem létezik a rendszerben. Amikor kérdőre vontam őket, hogy akkor miért mondják néha, hogy látszik és jön a kártya, aztán hogy nem is létezik a rendelésem? Ezt ők se értik, felvesznek egy panaszbejelentést (30 napos kivizsgálás).

2 hét után újra hívtam őket, hogy van e bármi a panasszal, közben folyamatosan ecsetelve, hogy én a kártyámat szeretném megkapni, és egyáltalán nem érdekel mit rontottak el, de 3,5 hónapja nincs kártyám, továbbá közel 70 ezer forint van a kártyámon, amiért én dolgozok, és ők gátolják a hozzáférésemet. Nem tudnak mit csinálni, de valószínűleg készül a kártyám, csak a megnövekedett ügyfélszám ugye.

Április elején megkaptam a kivizsgálás eredményét, ami szerint rendszerhiba miatt nem kaptam meg a kártyát, elnézést kérnek, és már gyártják, de még sok idő lesz a megnövekedett ügyfélszám miatt(!!!!). Azóta eltelt pár hét, de a helyzet változatlan (azontúl, hogy a munkáltatómnál leállíttattam a folyósítást a SZÉP kártyára, tekintettel arra, hogy ezzel az erővel elégethetném azt a pénzt az utcán).

Közel 5 hónap, 2 személyes banklátogatás, több mint kb 10-15 darab átlag 20 perces hívás után itt tartunk. Senki nem tud semmit a kártyámról, nem képesek dátumot mondani mikor kapom meg, és a kártya állapota ennyi idő után is „feldolgozás alatt”. Az ügyfélszolgálatuk szerint, ha szerződést is bontok velük „a pénzt csak a SZÉP kártyáról lehet elhasználni”. Gondolom ez azt jelenti, hogy elveszik a 70 ezer forint. Amikor személyes ügyintézést követeltem, hogy valakivel személyesen találkozhassak, közölték, hogy nincs személyes ügyfélszolgálat. A bankfiókban dolgozók pedig széttárják a kezüket, hogy az MKB SZÉP kártya egy külön entitás, nem tudnak nekem semmilyen kompetens embert prezentálni. Amikor azt kértem, hogy sorolják legalább előre az igénylést, közölték, hogy azt nem tudják befolyásolni.

Megpróbáltam már mindent, kedvesen, dühösen, megoldásfókuszúan beszélni velük, mindig ugyanaz az eredmény: „a megnövekedett ügyfélszám miatt több időt vesz igénybe a legyártás, konkrét dátum nincs”. A telefonhívásokra, hogy eszkalálom a történetet a médiában vagy az MNB Fogyasztóvédelmi részlegénél, az volt a válasz, hogy az teszem amit jónak látok. Én nem tudom felfogni, hogy egy ilyen jellegű társaság, hogy kezelhet pénzt, hogy bánhat emberek adataival, milyen informatikai rendszerük lehet. Magam részéről komolyan megfontolnám, hogy bevonjam az engedélyét egy olyan entitásnak, aminek egy kártya legyártás ekkora kihívást jelent.

Mindenesetre azon cégeknek akik terveznek esetleg váltást MKB SZÉP kártya szerződésre, innen üzenem, hogy NE és NE. Ha jót akartok a munkavállalóitoknak, kerüljétek el messzire ezt kritikán aluli „szolgáltatót”. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Supreme* 2019.05.27. 09:08:36

Ezt nem hiszem el, fél éve elhagytam a kártyám, mostanában akartam újat csináltatni, ha jön a "szezon" tudjam használni, erre elvetted a kedvem :D Lehet gyűjtögetek még ......

2019.05.27. 09:20:37

Nemrég volt egy cikk arról,hogy lehet kitolni a közutálatnak számító cégekkel a fogyasztóvédelem megkerülésével hasonló esetkeben.Nos,az adatkezelési szabályok megszegésével máris szopathatod őket (beválik,a kibebaxott Telekomnál kipróbáltam hibabejeelntés-elhárítás leszarás kapcsán) Ugyanis ha kitöltötted-gondolom személyes adatokat meg kellett adni-és nem találják sehol máris mehet a panasz illetve feljelentés a felettük álló szervekhez.Mint a bankfelügyelet például.Mivel nem tudják,hogy hová lettek a papírjaid,elég nehéz bizonyítaniuk,hogy a kellő körültekintéssel és a jogszabályoknak megfelelően jártak el.Mivel nem kerül semmibe,ezt is meglengetném a legközelebbi telefon/banklátogatás kapcsán.

Fausto(tm) 2019.05.27. 09:47:07

@a lekvár neve puffin: Jól hangzik, ha megvan a cikk, küld már el légyszi a linkjét, ki tudja mikor jön jól :)

Lalikám 2019.05.27. 10:37:12

Én pedig azt hittem, hogy az otp-nél bármi jobb, ezek szerint nem minden esetben.

Mester.Tamás 2019.05.27. 10:40:28

MKB ... Aminek a nevében ott van a "magyar", valahogy sosem működnek jól: Magyar Posta, Magyar Államvasutak és a többi ...

Még a SZÉP kártya bevezetésekor szembesültünk azzal, hogy nekem OTP-s volt, amit szinte mindenhol elfogadtak, míg az MKB-sat alig-alig, így az akkori barátnőmnek hiába volt sokezer forintja rajta, nem tudta elkölteni.

Amúgy én a második sikertelen kísérlet után már mentem volna az MNB-hez, valamit belengetném, hogy a GDPR miatt egyéb helyekre is eljuttatom a panaszomat.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.27. 10:59:06

@Lalikám: Nekem is ez jutott eszembe. Nyáron tűnt el az ótépés szépem, de halogattam, hogy nekifussak, mert előre féltem tőlük. Aztán csak úgy döntöttem, hogy kell a pénz, és elindítottam. Az sem volt egy kéjhömpöly, de ennél messze egyszerűbben ment, konkrétan csak emailben és talán egy postai levélváltással el tudtam intézni. Igaz, beletelt vagy két hónapba, de addig is gyűlt a pénz.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 10:59:18

Mi ebből a tanulság: vigyázzunk a dolgainkra...a hiba nem ott van, hogy újat akarunk igényelni, hanem ott, hogy elhagyjuk a régit.

Permetező 2019.05.27. 11:11:43

@onlajnok: bocs de a megnövekedett ügyfélszám miatt nem tudtam elovasni a kommenteded, légyszi írd le újra

Darth Revan 2019.05.27. 11:19:15

Semmi gondot nem latok. Mukodik a NER

Xezs7 2019.05.27. 11:23:15

@onlajnok: Mindenkivel előfordul szerintem 10 év alatt, hogy legalább egyszer elhagy valamit. Én nem vagyok elhagyós, mégis elhagytam egyszer egy havi BKV bérletet. Azóta se tudom hogy hol van :)

Én leginkább MNB-vel fenyegetném az MKB-t, attól általában minden bank fél.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:25:57

@Xezs7: 10 év alatt 2x lejár egy szép-kártya :D, kapsz újat. Jó nyilván előfordul, hogy elhagyja az ember, de itt megint az az eset van, hogy a poszter jól felbassza magát, háborog egy sort, hogy a mocsok szolgáltató...aztán ugye az egész azzal kezdődött, hogy ő veszítette el a kártyát.

A BKV bérlet az azért cikibb, ott mehetsz a sóhivatalba.

Drago Brutic1 2019.05.27. 11:40:39

@onlajnok:
Szóval ha elveszíted a kártyádat, majd befizeted az eljárási díjat a banknak, amely a tranzakcióidból évek óta kényelmesen profitál, akkor minden igényedről le kell mondanod. Értem. Vagy várj. Nem.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:44:49

@Drago Brutic1: én semmi ilyesmit nem mondtam. Annyit írtam, hogy az eset tanulsága, hogy ne veszítsük el a kártyánkat.

Snagal 2019.05.27. 11:47:46

@onlajnok:
"Mi ebből a tanulság: vigyázzunk a dolgainkra...a hiba nem ott van, hogy újat akarunk igényelni, hanem ott, hogy elhagyjuk a régit."

#Minek ment oda?

gondolom aki meg egy étteremben nem megfelelő szolgáltatást kap az meg miért nem tanult meg főzni :)

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:48:47

@Snagal: ja, ez tényleg tökre ugyanaz az eset....

Drago Brutic1 2019.05.27. 11:50:22

@onlajnok: Értem. Tanácsod praktikus/baráti értelemben jól értelmezhető, fogyasztóvédelmileg kevésbé.
Az ügyfél hibát csinált, fizet érte. A bank is hibát csinált (és bevallotta), miért nem fizet érte?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:52:49

@Drago Brutic1: hát elnézést kérek, hogy egy blogon praktikus és baráti értelemben vett tanácson túl mással nem tudok szolgálni. Akinek erre van igénye az az ügyvédjével vagy a szolgáltató felettes szervével kommunikáljon, ne ide irkáljon.

Xezs7 2019.05.27. 12:03:55

@onlajnok: sokszor kapja itt a poszter az ívet, de azért ez most nem az a szitu ahol kapnia kéne. Egy kártya pótlása nem egy eget rengető valami, pláne akkor, ha elismerte hogy hibázott, és kifizeti a pótlás díját. Akkor osztanám a posztert, ha ingyen akarna pótlást.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:07:27

@Xezs7: én nem osztottam. De mint egyébként nem vagyok kompetens az ilyen ügyekben, nem vagyok se ügyvéd, se nem az MNB-nél vagy MKB-nél nem dolgozom, maximum baráti jó tanácsot tudok adni. Ezt írtam le fentebb. Ha pedig mégis megesik egy ilyen eset, ami tényleg előfordulhat, akkor ne ide írjon, mert már számtalan esetben bebizonyosodott, hogy ennek semmi értelme, hanem konzultáljon egy kompetens emberrel vagy szervvel. Ez a blog semmiben nem az és egy MKB nem fog a kardjába dőlni, hogy itt megjelent róla egy bejegyzés.

Snagal 2019.05.27. 12:36:50

@onlajnok: csak annyira egyszerűsítettem le hasonlatot mint te a fenti konklúziót...

Permetező 2019.05.27. 12:40:21

@onlajnok: baráti tanácsom hogy kerüld a megfázással járó mellékhatásokat. Különben is minek fázol meg? Ez a probléma gyökere nem a megfázás.

Nick-son 2019.05.27. 12:41:10

@onlajnok: a kártya pótlás is egy szolgáltatás. Elkérték az árát, tessék megcsinálni. Szerintem ez a tanulság. Egy ekkora rendszernél nem számíthat arra az üzemeltető, hogy majd soha senkié nem veszik el. Nem véletlen van beárazva a pótlás.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:46:02

@Permetező: tudom, hogy ezt ironikusan írtad, de az orvosok tanácsa is az, hogy fordítsunk gondot a megelőzésre, szóval igazából igen, ha nem akarsz a megfázás kellemetlen tüneteivel foglalkozni, akkor ne fázz meg.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:47:55

@Nick-son: így van, egy szóval nem mondtam, hogy nyeljék be. De elsősorban az ember ne veszítse el, majd ha mégis megtörténik, akkor tegye azt amit a posztoló is tett. De ha odaáig eszkalálódik a dolog, ahova ebben az esetben is, akkor ne itt panaszkodjon, hanem menjen az MNB-hez, az ügyvédjéhez, ne csak fenyegetőzzön vele.

Nick-son 2019.05.27. 13:57:01

@onlajnok: Gondolom, hogy senki nem direkt veszíti el.

Xezs7 2019.05.27. 15:55:37

Uncsi a sztori, mikor kapunk újat?

Laredo 2019.05.27. 16:33:00

Fel kell jelenteni őket a pélóba.

Következőt!

Permetező 2019.05.27. 16:59:29

@onlajnok: Történtvalami rossz? Ejnye te szegény.... hát így jártál, maradtál volna otthon :D

nagyonköcsögduda 2019.05.27. 17:00:55

Én feljelentést tennék a jó Magyar Sündörségen lopás -egyrészt a kártyapótlás után befizetett összeg, másrészt a kártyán lévő pénz- miatt. Majd elvitatkoznak egymás között, lehet, hogy még személy ügyfélfogadás is lesz.

Ferenc Cserepkei 2019.05.27. 19:21:35

csak 2 szó: NER, mészároslőrinc

Számoslány 2019.05.27. 19:35:33

Én nem hagytam el, soha meg sem érkezett, pedig minden adat jól volt megadva. Mivel sehol nem tudták megmondani, hová lett, le kellett tiltatnom a soha nem aktivált kártyát, és díj ellenében újat igényelni. Hetekkel később rákérdeztem, hol van a pótkártya, kiderült, el se kezdett gyártódni, mert nem fizettem be a díjat. Kérdezem, hogy hová kellett volna? Ja, hát küldtünk csekket meg mailt. De érdekes, ezek is oda kerültek, ahová az első kártyám :D
Végül csak lett pótkártya, az ügyintézők segítőkészek voltak, ja, ez az OTP volt...

2019.05.27. 20:23:11

@onlajnok:
Ha valaki a személyi igazolványat hagyja el, azt meg helyszínen végezzék ki. Teljesen igazad van, elvtárs.

2019.05.27. 20:25:11

@onlajnok:
Ja, de a már megfázott embernek nem praktikus tanács, hogy ne fázzon meg, ha a tünetekre akar valamit

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 20:25:18

@Zabalint: jól van, a ki tud még nagyobb faszságot írni versenyt ezzel hivatalosan is megnyerted.

ekat 2019.05.27. 21:02:30

@Mester.Tamás: Nekem is évekig MKB-s volt, mindenhol elfogadták, ahol használni akartam.

FDToth 2019.05.27. 22:15:53

Erdekes ez a szep kartya: szallasra es zabalasra jo nagy a keret, de rekreaciora, preveznciora, egeszsegre meg keves...
Illetve: volt (es van is) a Edenred Cafeteria kártyája (most már berlent adozik). Na ez minimalissal magasabb adovonzata volt a munkaltato szempontjabol, de korlatlanul adhato volt, a felhasznalasi terulete meg hatartalan, ahol van pos vagy lehet neten fizetni, ott siman (kiveve oenzjgyi kozbetitok).
Es ezt vhogy sehol sem reklamoztak, sak a szep kartya, erzsebet kartya, amik mind-mknd korlatozottak...

Taxomükke (UK) 2019.05.27. 22:59:19

@onlajnok: Te tiszta hülye vagy.
Ha nem írkálnál egyfolytában, hülyeségeket, senki nem tartana hülyének.
Szóval ki is tehet arról, hogy hülyének tartanak téged?

Leooo 2019.05.27. 23:09:06

@onlajnok: ÁÁÁÁÁÁÁ, dehogy nyerte meg...TE vagy a nyertes péló-nyelő a visszaugatásaiddal!
És ezt csak barátságból írtam!

Permetező 2019.05.28. 07:29:07

@ekat: itt csabán pl. az mkb-st kenhetném a hajamra

juhaszvik 2019.05.28. 08:01:05

@onlajnok: "Mi ebből a tanulság: vigyázzunk a dolgainkra...a hiba nem ott van, hogy újat akarunk igényelni, hanem ott, hogy elhagyjuk a régit."

tökéletes troll komment, benne van minden: fennhéjázás, ordas nagy baromság

biztos van lehetőség valami díjra jelölni ezt a hozzászólást...

nagyonköcsögduda 2019.05.28. 08:14:01

@FDToth: cserélj már billentyűzetet pajti...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 08:20:32

@Taxomükke (UK): tudod hogy mennyire nem érdekel, hogy mit gondol rólam bárki is?

Terézágyú 2019.05.28. 09:00:38

"(megjegyzem, fergeteges, hogy 10-15.00-ig működik az ügyfélszolgálatuk, szigorúan munkaidő közepén)"

Ó igen, és a magyar dolgozók RÜHELLENEK munkaidőben telefonálgatni...

Terézágyú 2019.05.28. 09:04:33

@Nick-son:
"Gondolom, hogy senki nem direkt veszíti el."

Senki, de egyesek hajlamosabbak arra, hogy mident elhányjanak. Nem tudni, hogy a pószter ebben a kategóriába tartozik-e... de ez egy egyértelmű jellemhiba. Kábé ugyanakkora jellemhiba, mint a trehány, figyelmetlen munkavégzés - amire a pósztban a példa...

Lalikám 2019.05.28. 09:10:38

@Csokis: Ez kifejezetten pozitív az otp-re nézve :)

Permetező 2019.05.28. 09:50:50

@Terézágyú: én munkaidőben nem szoktam telefonálni, csak és kizárólag a homáron trollkodni. Úgyhogy ha valamelyik cég ügyet szeretne velem intézni munkaidőben, akkor itt keressen.

encir 2019.05.28. 10:02:31

Az a baj, hogy a poszter kiírta ide a kálváriáját, ahelyett, hogy csendben intézkedett volna?
De hát az egész blog erre (is) szolgál, hogy más kárán tanulhassunk. :)

Permetező 2019.05.28. 10:06:18

@encir: ....és ez a blog atomtámadás ellen is véd?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.28. 11:23:31

@Lalikám: Annyit módosítanék, hogy "ez kifejezetten pozitív az otp-hez képest". :-)

2019.05.28. 11:46:00

@onlajnok:
Kivéve, ha a zsűri értékeli azt is, hogy te komolyan gondoltad a sajátodat.

2019.05.28. 11:49:55

@FDToth:
Szerinrem meg az egyetlen használható zseb, a zabálás max. kedvezményes kerete túl alacsony, ha valaki minden nap ebédel vele, akkor másfél hét, esetleg olcsó helyen kettő hét. És ugye ez azóta nem változott, hogy az éttermek, kifőzdék ára duplázódott.

Permetező 2019.05.28. 11:55:02

@Zabalint: hát jah. A szállást pont mostvsütöttem el haverral 20%-al. Jó lesz nekivis én meg el tudom verni.

Péter 2 2019.05.29. 16:29:03

Kedves Peti, az MKB Bank tulajdonosai Mészáros Lőrinc, Mészáros Lőrinc felesége és állandó üzlettársuk, Szíjj László. Óhajtod, hogy ehhez még valamit hozzátegyünk, vagy szerinted elegendő?

Péter 2 2019.05.29. 16:30:53

@Xezs7: Mészáros fél Matolcsytól, na, ez jó vicc volt... :-)

ordasbacsi 2019.05.30. 10:02:25

Másnak még szép kártyája sincs te meg itt rinyálsz, hogy elhagytad. Meg is érdemled!
süti beállítások módosítása