Peti 5 hónapja jár a SZÉP kártyája után, mivel elvesztette azt és pótkártyára lett volna szüksége. Peti türelmes embernek tűnik, aki mindent megpróbált. Garantáljuk, hogy miután ezt elolvassátok, annyira vigyázni fogtok a kártyátokra, mint még semmire.
Sziasztok,
Soha, de soha ne kövessétek el azt a hibát, hogy az MKB-nál SZÉP pótkártyát próbáltok igényelni.
Én sajnos elkövettem ezt a hibát. Január 8-án a lehető legnagyobb nyugalommal besétáltam az MKB Mammut fiókjába, és leadtam az igénylésemet egy SZÉP pótkártyára, lévén, hogy sajnos az előző elveszett. Az ügyintéző hölgy még meg is dicsért, hogy milyen jó, hogy előre kitöltöttem a nyomtatványt, majd mosolyogva eltette a papírt, én pedig távoztam. Másnap elutaltam a kártyapótdíjat, hatra dőltem és vártam a kártyámat.
Február elején kezdett gyanús lenni az ügy, amikor az ígért 15 munkanap után sem érkezett meg a kártya. Hívásaimra az MKB telefonos ügyfélszolgálata tájékoztatott, hogy persze, ne aggódjak, jön a rendelésem, csak hát év elején sokan rendelnek kártyát tőlük és a megnövekedett ügyfélszám miatt nem kapom meg. Megértem én ezt, valószínűleg őket is kicsit megviselte a remek cafeteria törvény okozta átalakítás, biztos sokan igényeltek SZÉP kártyát kényszerből.
Kis idő elteltével újra érdeklődtem a kártyámról. Ekkor tájékoztattak, hogy az igénylésem nem is létezik a rendszerben. Kissé megrökönyödve érdeklődtem az indokról, a válasz az volt, hogy „menjek be kérdezzek utána a Mammutban, hogy hova tűnt”. Mikor jeleztem, hogy talán nem az én feladatom itt Sherlockot játszani, hogy ki rontott el mit náluk, az ügyintéző sértődötten közölte, hogy amúgy ezt márpedig ezt nekem kéne, de üssekavics utána kérdez, és majd visszahív. Természetesen nem történt semmi.
Ismét felhívtam őket, ismét megígértek, hogy visszahívnak a Mammutos belső nyomozásuk eredményével, ismét nem történt semmi. Bementem az MKB Mammutba végül újra, hogy mi történt a kártyával, látván, hogy az én életemben már fog előre mozdulni az ügy. Itt kiderült, hogy az MKB SZÉP kártya egy teljesen külön cég, az MKB Bank ügyfélszolgálatosai nem tudnak semmit se az igénylésemről, se a kártya állapotáról. Szegény bankfiókban dolgozó nő még szimpatizált velem is, így aztán végül ketten utálkoztunk az egész SZÉP kártya rendszer felett. Mindenesetre felvettek még egy kártyaigénylést, majd mikor megkérdeztem, hogy honnan fogják tudni, hogy amúgy januárban befizettem az összeget egy jóval későbbi igényléshez széttárta a kezét. Ezt követően az MKB SZÉP kártyánál telefonon meg lett erősítve, hogy látják a rendelést, és hogy két héten belül már jön is kártya, csak a megnövekedett ügyfélszám miatt kicsit lassabban halad az ügy.
Kezdtem remélni, hogy itt a vége, de nem.
Újabb kártya nélküli hetek után, újabb telefonkörök a SZÉP kártyával (megjegyzem, fergeteges, hogy 10-15.00-ig működik az ügyfélszolgálatuk, szigorúan munkaidő közepén) ahol tájékoztattak, hogy a második rendelésem sem létezik a rendszerben. Amikor kérdőre vontam őket, hogy akkor miért mondják néha, hogy látszik és jön a kártya, aztán hogy nem is létezik a rendelésem? Ezt ők se értik, felvesznek egy panaszbejelentést (30 napos kivizsgálás).
2 hét után újra hívtam őket, hogy van e bármi a panasszal, közben folyamatosan ecsetelve, hogy én a kártyámat szeretném megkapni, és egyáltalán nem érdekel mit rontottak el, de 3,5 hónapja nincs kártyám, továbbá közel 70 ezer forint van a kártyámon, amiért én dolgozok, és ők gátolják a hozzáférésemet. Nem tudnak mit csinálni, de valószínűleg készül a kártyám, csak a megnövekedett ügyfélszám ugye.
Április elején megkaptam a kivizsgálás eredményét, ami szerint rendszerhiba miatt nem kaptam meg a kártyát, elnézést kérnek, és már gyártják, de még sok idő lesz a megnövekedett ügyfélszám miatt(!!!!). Azóta eltelt pár hét, de a helyzet változatlan (azontúl, hogy a munkáltatómnál leállíttattam a folyósítást a SZÉP kártyára, tekintettel arra, hogy ezzel az erővel elégethetném azt a pénzt az utcán).
Közel 5 hónap, 2 személyes banklátogatás, több mint kb 10-15 darab átlag 20 perces hívás után itt tartunk. Senki nem tud semmit a kártyámról, nem képesek dátumot mondani mikor kapom meg, és a kártya állapota ennyi idő után is „feldolgozás alatt”. Az ügyfélszolgálatuk szerint, ha szerződést is bontok velük „a pénzt csak a SZÉP kártyáról lehet elhasználni”. Gondolom ez azt jelenti, hogy elveszik a 70 ezer forint. Amikor személyes ügyintézést követeltem, hogy valakivel személyesen találkozhassak, közölték, hogy nincs személyes ügyfélszolgálat. A bankfiókban dolgozók pedig széttárják a kezüket, hogy az MKB SZÉP kártya egy külön entitás, nem tudnak nekem semmilyen kompetens embert prezentálni. Amikor azt kértem, hogy sorolják legalább előre az igénylést, közölték, hogy azt nem tudják befolyásolni.
Megpróbáltam már mindent, kedvesen, dühösen, megoldásfókuszúan beszélni velük, mindig ugyanaz az eredmény: „a megnövekedett ügyfélszám miatt több időt vesz igénybe a legyártás, konkrét dátum nincs”. A telefonhívásokra, hogy eszkalálom a történetet a médiában vagy az MNB Fogyasztóvédelmi részlegénél, az volt a válasz, hogy az teszem amit jónak látok. Én nem tudom felfogni, hogy egy ilyen jellegű társaság, hogy kezelhet pénzt, hogy bánhat emberek adataival, milyen informatikai rendszerük lehet. Magam részéről komolyan megfontolnám, hogy bevonjam az engedélyét egy olyan entitásnak, aminek egy kártya legyártás ekkora kihívást jelent.
Mindenesetre azon cégeknek akik terveznek esetleg váltást MKB SZÉP kártya szerződésre, innen üzenem, hogy NE és NE. Ha jót akartok a munkavállalóitoknak, kerüljétek el messzire ezt kritikán aluli „szolgáltatót”.
Supreme* 2019.05.27. 09:08:36
2019.05.27. 09:20:37
Fausto(tm) 2019.05.27. 09:47:07
Lalikám 2019.05.27. 10:37:12
Mester.Tamás 2019.05.27. 10:40:28
Még a SZÉP kártya bevezetésekor szembesültünk azzal, hogy nekem OTP-s volt, amit szinte mindenhol elfogadtak, míg az MKB-sat alig-alig, így az akkori barátnőmnek hiába volt sokezer forintja rajta, nem tudta elkölteni.
Amúgy én a második sikertelen kísérlet után már mentem volna az MNB-hez, valamit belengetném, hogy a GDPR miatt egyéb helyekre is eljuttatom a panaszomat.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.27. 10:59:06
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 10:59:18
Permetező 2019.05.27. 11:11:43
Darth Revan 2019.05.27. 11:19:15
Xezs7 2019.05.27. 11:23:15
Én leginkább MNB-vel fenyegetném az MKB-t, attól általában minden bank fél.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:25:57
A BKV bérlet az azért cikibb, ott mehetsz a sóhivatalba.
Drago Brutic1 2019.05.27. 11:40:39
Szóval ha elveszíted a kártyádat, majd befizeted az eljárási díjat a banknak, amely a tranzakcióidból évek óta kényelmesen profitál, akkor minden igényedről le kell mondanod. Értem. Vagy várj. Nem.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:44:49
Snagal 2019.05.27. 11:47:46
"Mi ebből a tanulság: vigyázzunk a dolgainkra...a hiba nem ott van, hogy újat akarunk igényelni, hanem ott, hogy elhagyjuk a régit."
#Minek ment oda?
gondolom aki meg egy étteremben nem megfelelő szolgáltatást kap az meg miért nem tanult meg főzni :)
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:48:47
Drago Brutic1 2019.05.27. 11:50:22
Az ügyfél hibát csinált, fizet érte. A bank is hibát csinált (és bevallotta), miért nem fizet érte?
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 11:52:49
Xezs7 2019.05.27. 12:03:55
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:07:27
Snagal 2019.05.27. 12:36:50
Permetező 2019.05.27. 12:40:21
Nick-son 2019.05.27. 12:41:10
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:46:02
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 12:47:55
Nick-son 2019.05.27. 13:57:01
killerkaller 2019.05.27. 15:36:53
Xezs7 2019.05.27. 15:55:37
Laredo 2019.05.27. 16:33:00
Következőt!
Permetező 2019.05.27. 16:59:29
nagyonköcsögduda 2019.05.27. 17:00:55
Ferenc Cserepkei 2019.05.27. 19:21:35
Számoslány 2019.05.27. 19:35:33
Végül csak lett pótkártya, az ügyintézők segítőkészek voltak, ja, ez az OTP volt...
Balfredo Alfredo 2019.05.27. 19:56:03
Szia Rezső!
Szerintem ez megérne egy posztot:
index.hu/gazdasag/2019/05/17/a_bankok_visszavagnak_vege_lehet_a_modszeres_bankkopasztasnak/
2019.05.27. 20:23:11
Ha valaki a személyi igazolványat hagyja el, azt meg helyszínen végezzék ki. Teljesen igazad van, elvtárs.
2019.05.27. 20:25:11
Ja, de a már megfázott embernek nem praktikus tanács, hogy ne fázzon meg, ha a tünetekre akar valamit
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.27. 20:25:18
ekat 2019.05.27. 21:02:30
FDToth 2019.05.27. 22:15:53
Illetve: volt (es van is) a Edenred Cafeteria kártyája (most már berlent adozik). Na ez minimalissal magasabb adovonzata volt a munkaltato szempontjabol, de korlatlanul adhato volt, a felhasznalasi terulete meg hatartalan, ahol van pos vagy lehet neten fizetni, ott siman (kiveve oenzjgyi kozbetitok).
Es ezt vhogy sehol sem reklamoztak, sak a szep kartya, erzsebet kartya, amik mind-mknd korlatozottak...
Taxomükke (UK) 2019.05.27. 22:59:19
Ha nem írkálnál egyfolytában, hülyeségeket, senki nem tartana hülyének.
Szóval ki is tehet arról, hogy hülyének tartanak téged?
Leooo 2019.05.27. 23:09:06
És ezt csak barátságból írtam!
Permetező 2019.05.28. 07:29:07
juhaszvik 2019.05.28. 08:01:05
tökéletes troll komment, benne van minden: fennhéjázás, ordas nagy baromság
biztos van lehetőség valami díjra jelölni ezt a hozzászólást...
nagyonköcsögduda 2019.05.28. 08:14:01
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.05.28. 08:20:32
Permetező 2019.05.28. 08:40:21
Terézágyú 2019.05.28. 09:00:38
Ó igen, és a magyar dolgozók RÜHELLENEK munkaidőben telefonálgatni...
Terézágyú 2019.05.28. 09:04:33
"Gondolom, hogy senki nem direkt veszíti el."
Senki, de egyesek hajlamosabbak arra, hogy mident elhányjanak. Nem tudni, hogy a pószter ebben a kategóriába tartozik-e... de ez egy egyértelmű jellemhiba. Kábé ugyanakkora jellemhiba, mint a trehány, figyelmetlen munkavégzés - amire a pósztban a példa...
Lalikám 2019.05.28. 09:10:38
Permetező 2019.05.28. 09:50:50
encir 2019.05.28. 10:02:31
De hát az egész blog erre (is) szolgál, hogy más kárán tanulhassunk. :)
Permetező 2019.05.28. 10:06:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.05.28. 11:23:31
2019.05.28. 11:46:00
Kivéve, ha a zsűri értékeli azt is, hogy te komolyan gondoltad a sajátodat.
2019.05.28. 11:49:55
Szerinrem meg az egyetlen használható zseb, a zabálás max. kedvezményes kerete túl alacsony, ha valaki minden nap ebédel vele, akkor másfél hét, esetleg olcsó helyen kettő hét. És ugye ez azóta nem változott, hogy az éttermek, kifőzdék ára duplázódott.
Permetező 2019.05.28. 11:55:02
Péter 2 2019.05.29. 16:29:03
Péter 2 2019.05.29. 16:30:53
ordasbacsi 2019.05.30. 10:02:25