Tékozló Homár

Szakvélemény helyett cserélni kéne a hangosan zakatoló fagyasztót, de mikor?

2019.06.03. 11:00 | Homár Rezső | 51 komment

via GIPHY

Mivel egy vadiúj hűtő nem szokott úgy zakatolni, mint egy gőzmozdony, az ifjú tulajdonos joggal kért cserét a készülékre, ám elsőre úgy tűnt, hiába. Sokadszorra is nehézkes az eljárás, pedig tájékozott, jól informált fogyasztóról van szó, aki ismeri a jogait. Néha ez sem elég.

Kedves Homár,

Mókás dolog történt velem a mai nap folyamán. Mivel a majd 10 éves hűtő-fagyasztónk bemondta az unalmast, így eljött az idő, hogy lecseréljük. Rövid keresgélés után az edigital webshopján keresztül ki is választottunk egy középkategóriás készüléket. Megrendeltük, ki is szállították. Kivártam a 3 órát, bedugtam, és az egész ház berezonált a 39dB hangnyomástól. A hűtő úgy remegett, hogy az ajtóban, a felső polcon remegtek az üvegek, a tejesdoboz táncolt stb.

Nosza, azonnal jeleztem az edigital fele, hogy akkor cserélni kellene. Első körben elirányítottak a márkaszervizhez, hogy szakvéleményt kérjenek és cserélik. A márkaszerviz tájékoztatása alapján erre nincs szüksége a kereskedőnek, mivel az év eleje óta a 72 órán belüli cseréhez ez nem elvárt, illetve az eu-s fogyasztóvédelmi rendelkezések alapján nem kérhető.

Persze jeleztem ezt az edigital ügyfélszolgálatának, akik közölték, hogy ez félreértés, kérjek szervizt, és cserélik. Miután még egy kört eljártunk így, és az edigital fele továbbítottam a márkaszerviz állásfoglalását miszerint cseréljék a terméket, néma csend lett.

Hosszas várakozás után sikerült elérnem telefonon az ügyfélszolgálatot, ahol közölték, hogy rendben, ebben az esetben akkor cserélik a terméket, és azt rögzítik a rendszerben.

A 72 órás határidő egyébként ma járt volna le, de részükről az együttműködés nem igazán volt tapasztalható (tehát hiába jeleztem már hétfőn a nem-rendeltetésszerű működést ezzel az iktatáson kívül semmit nem tettek).

Újabb meglepetés ért, és ez az alapvető oka a levelemnek, az edigital a 72 órás cserét a következőképpen értelmezi:
- Rögzítik a rendszerben, és kirendelik a futárt
- Elviszik a terméket, és miután az beérkezett hozzájuk, idézem: "a termék raktárunkba érkezését követően tarthat igényt helyesbítő számla alapján a termék cseréjére vagy a vételár visszatérítésére." Erre természetesen semminemű időintervallumot nem adnak meg, tehát simán lehet akár pár nap, vagy hét is. 
- Kiszállítják a csere terméket.

A fantasztikus ebben az egészben, hogy itt nem egy televízióról vagy ultrahangos medvecsapdáról van szó, hanem egy hűtő, fagyasztó készülékről, aminél számomra a csere (amint azt a fogyasztóvédelem honlapján olvasható: "Ha kötelező jótállás alá eső termék esetében a megvásárlástól számított 3 munkanapon belül az árucikk meghibásodik, mely a rendeltetésszerű használatát akadályozza, úgy a kereskedő nem mérlegelheti, hogy bevizsgálásra, javításra küldi-e a terméket, hanem azonnal cserélnie kell azt egy újra") azt jelenti, hogy hozzák az új készüléket, és viszik az újat. 

Vagy csak én gondolom rosszul?
 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyonköcsögduda 2019.06.03. 11:11:13

Lehet, hogy csak be kellet volna állítani a lábait, hogy egyenesen álljon...

Lalikám 2019.06.03. 11:17:12

Én alapból kerülöm az edigital és emag nevű cégeket, elég rossz hírűek.

juhaszvik 2019.06.03. 11:35:11

ma Magyarországon a sikeres kereskedő cég alapismérve:
1. minden második héten 20-50-70%-os árleszállítás
2. ennek ellenére a kedvezményes ár nem olcsó, ha az ember szétnéz a neten, simán talál árleszállítás nélkül is alacsonyabb árakat
3. az eladó hazudja le az égről is a csillagokat, a szó úgyis elszáll
4. attól a pillanattól kezdve, hogy a pénz megérkezik hozzájuk, a vásárló a cuki kalapból átkerül a sikátorba az üzlet mögé
5. a panaszkezelés annyiból áll, hogy mindenre nemet mondanak

+1: mindezek ellenére van egy csomó vásárlójuk

témához: ez a "39 dB" vagy elírás, vagy fogalma sincs miről ír a posztoló. a beszéd hangereje kb 50-60 dB, egy hűtőé 50 db körül van normál esetben.

2019.06.03. 11:48:00

A cikket nem olvastam, de a cica aranyos.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.06.03. 12:31:12

@juhaszvik1: csak nagyot akart mondani, hogyan is mérné meg, csak nem tudja mi a skála. 39dB tök átlagos egy normális új hűtőnél.

killerkaller 2019.06.03. 12:31:41

@juhaszvik1: "témához: ez a "39 dB" vagy elírás, vagy fogalma sincs miről ír a posztoló. a beszéd hangereje kb 50-60 dB, egy hűtőé 50 db körül van normál esetben."

A háztartási hűtőgépek zajszintje kb. a 38-43 dB között rendben van. Ez a zajszint nem okoz a posztban leírt tüneteket. Én inkább valami mechanikus hibára - pl. kompresszor felfüggesztés- tippelnék.

Az 50 dB inkább az ipari hűtőkre jellemző zajszint.

juhaszvik 2019.06.03. 12:54:16

@killerkaller: én a sajátomra gondoltam, ami elég jól tud néha zümmögni (régi) :)

killerkaller 2019.06.03. 12:58:08

@juhaszvik1: igen, igen, a jó öreg Szaratov :))

killerkaller 2019.06.03. 13:06:32

Egyébként nem értem a kereskedő ódzkodását a cserétől, hisz a márkaszerviz véleménye megalapozza a jogosultságot. A kereskedőt meg semmi anyagi hátrány nem éri. Csak lusták vele foglalkozni.

juhaszvik 2019.06.03. 13:33:21

@killerkaller: "kereskedőt meg semmi anyagi hátrány nem éri"

ha elég fillérb*szó, akkor a szállítási költségen is szőrözik...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.06.03. 13:44:36

@juhaszvik1: Azért nem értem soha az ilyen jellegű szarozást, mert a végén úgyis be kell, hogy nyelje a kétszeri plusz szállítást. Annyira hülye egyetlen vásárló sem lesz, hogy elunja, és feladja egy tök új hűtőnél.

Terézágyú 2019.06.03. 14:12:53

"- Első körben elirányítottak a márkaszervizhez, hogy szakvéleményt kérjenek és cserélik.
- A márkaszerviz tájékoztatása alapján erre nincs szüksége a kereskedőnek, mivel az év eleje óta a 72 órán belüli cseréhez ez nem elvárt, illetve az eu-s fogyasztóvédelmi rendelkezések alapján nem kérhető.
- Persze jeleztem ezt az edigital ügyfélszolgálatának, akik közölték, hogy ez félreértés, kérjek szervizt, és cserélik."

Szóval a szervíz és a bolt másként értelmez egy törvényt, és labdáznak a kuncsafttal. Tipikus magyar hozzáállás...

És most miért nem szólalt meg a gévétéi, hogy kinek van igaza?

Horváth Toya 2019.06.03. 14:23:07

Akkor már inkább álljon el a vásárlástól indoklás nélkül mert ezt 2 hétig megteheti aztán jóccakát...

Fekete Krindusz 2019.06.03. 15:08:48

@nagyonköcsögduda: "Lehet, hogy csak be kellet volna állítani a lábait, hogy egyenesen álljon..."

nálunk futópad esetén történt ilyesmi. Leszállítottuk, azonnal telefonos reklamáció: "nem működik, bekapcsol, de a szalag nem indul, Sec.ER hibakód, cserét kérek" Tapasztalt kolléga azonnal tudta a megoldást, a biztonsági, mágneskorongot kell a helyére tenni, ami kvázi szlusszkulcsként szolgál. Nem, őt ne tornáztassák, hibás teljesítés, 72 órán belül támasztott csereigény, úgyhogy cseréljük ki. Legyen kedves a használati 6. oldala alapján beüzemelni.
Ez után kb. 1 hónap csend, majd levél a kormányhivataltól.
Megakadályoztuk fogyasztói joga gyakorlásában. Oké, akkor cseréljük.

A csere után a jelenet megismétlődött: az új sem működik, ugyanaz a hibakód. Jó, tessék a helyére tenni a mágneses lófaszt, de még most, amig telefonálunk. Majd most a felfele nyilacskát tessék nyomogatni. Működik? igen. Rendben, használja egészséggel, köszönjük a vásárlást.

Másnap visszaért a "hibás teljesítés". A futópadnak semmi baja, a bekapcsolás és a biztostó mágnes behelyezése után hibátlanül működik.

A 124 kilós futópad felvételéért és visszaszállításáért 110 eurót számlázott a DHL. Polgári pe, igaz ?

SZIGMA 2019.06.03. 15:41:45

Kedves posztoló!

Kissé kevésnek érzem a 3 órás várakozást egy szállított hűtő esetében, ugyanis a kompresszor kenését szolgáló olajnak vissza kell folynia a helyére. Általában 6-24 óra pihentetés után szokás beüzemelni. 24 az alap, ha fektetve is volt (ami nem igazán javasolt, de előfordul).

Bónusz találós kérdés plusz pontért: Mi történik azzal a kompresszorral, aminek elégtelen a kenése?
a: Semmi, csak a szerelők ijesztgetik az embereket, hogy lehúzhassák őket
b: Működni fog egy darabig, de csörög-csattog és hamarabb megy tönkre
c: Sokkal jobb lesz, mert nem akadályozza az olaj a dugattyú mozgását
d: Soros

juhaszvik 2019.06.03. 15:46:05

@SZIGMA: ha felcsapok egy hűtő kezelési útmutatóját, akkor ez benne van?

SZIGMA 2019.06.03. 16:03:08

@juhaszvik1: Négy darab találomra letöltött használati utasításban is 2 órát írnak, de az kevés. Ha van rá lehetőség,akkor minél hosszabb ideig álljon a helyén beüzemelés előtt, minimum 6-8 órát.

szelidorzo 2019.06.03. 16:26:38

Ha állítva volt szállítva, ( bolond aki fekteti) akkor bőven elég a két óra pihenő. A már 10 éve használatban lévők érzékenyebbek a szállításra. Egy vadi uj bírja. Mondjuk a kompresszor fajtája sem mindegy. A lineáris kompresszorok jobban bírják a gyűrődést. Nem véletlen mernek rá hosszabb garanciát vállalni a gyártók.

The Good Boy 2019.06.03. 17:56:14

mostanában akarok hűtőt cserélni (nem rossz a régi, de egy side by side hűtővel akarom a két készüléket - külön hűtő , és fagyasztó szekrényt racionálni, meg a rendelkezésre álló helyet a leghatásosabb módon kihasználni).

Nekem az emag, edigital (tudom lassan már egy cég, vagy egy lesz), meg a többi ilyen átverős cég nem pálya, és csak két-három megbízható helyen nézelődök (pl. media markt). Lehet, hogy egy lófüttyöt drágább lesz, vagy a szállítás nem lesz ingyenes (néha 2-3000 HuF-ba is belekerülhet), de legalább eddig soha semmi rosszat nem tapasztaltam, és nem a külföldi szemetet, selejtet próbálják elsózni (oké, ezek sem biztos, hogy a német, holland, skandináv piacra készültek, de nem bizonytalan hátterű, és bizonytalan eredetű - értsd kiállított, bemutatott, javított stb. termékek, szürke garanciával, amit csak üknagyanyád jelenlétében érvényesíthetsz, a kongói köztársaságban, napfogyatkozáskor, ha egy hegyi gorillával sikerült erről közös fotót készíteni, háttérben egy aznapi helyi újság példányával és természetesen az odaszállított hibás termékkel)

Antalbaba 2019.06.03. 17:59:27

...azt jelenti, hogy hozzák az új készüléket, és viszik az újat... Attól jobb lenne? ;-)
A rezgést meg Hz-ben mérik, nem dB-ben - már ha a tej felrázása a fő probléma, nem a hang:-(

2019.06.03. 18:25:34

Lehet más is írta már, de ilyenkor nem hibára kell hivatkozni, hanem a 14 napos elállásra. Írsz, hogy elállsz, visszaviszed/küldöd (ez a bukó benne) és kész. Nem kell indokolni se.

Xezs7 2019.06.03. 19:00:37

Az Edigital már szerintem ott hibázott, mikor valamilyen, a fogyasztó számára ismeretlen szakszervizbe irányította a fogyasztót. Véleményem szerint a fogyasztó az Edigitallal áll szerződésben, ezért ezt az Edigitalnak kell elintéznie elejétől a végéig. Ha az Edigital a szakszervizzel akar szöszölni, akkor hozza el a terméket a fogyasztótól saját költségén, és vesződjön ő a szervizzel. Valószínűsítem, hogy pont azért küldik a szervizbe az ügyfelet, hogy elbizonytalanítsák, hogy az időt húzzák azzal, hogy ide-oda pingpongoztatják. Korábban rendeltem tőlük, de egyre kevesebb a bizalmam feléjük, főleg amióta felvásárolja őket az Emag. Azt hiszem a tavalyi rendelésem volt az utolsó az Edigitaltól (ami egyébként egy jó 1-1,5 hónapos késéssel érkezett meg).

Xezs7 2019.06.03. 19:03:25

@Terézágyú: "És most miért nem szólalt meg a gévétéi, hogy kinek van igaza? " - eddig se mentünk semmire se azzal, hogy megszólalt, mert csak bemásolták a jogi szöveget, de értelmezést sosem adtak hozzá. Mi meg itt találgattuk a kommentekben, hogy akkor most fekete vagy fehér. Szóval nekem nem hiányzik a GVTI állásfoglalása. Meg amúgy is csak fikázni járunk ide, az meg megy enélkül is :)

killerkaller 2019.06.03. 19:39:35

@Horváth Toya: ....."álljon el a vásárlástól"......
@Eugene Horse: ...."nem hibára kell hivatkozni, hanem a 14 napos elállásra. Írsz, hogy elállsz, visszaviszed/küldöd (ez a bukó benne)"........

Birtokba vette, beüzemelte, telepakolta cuccokkal. Szerintetek mi az esélye, hogy működik a dolog. És a pénzéhez hogy jut?

Zozo___ 2019.06.03. 19:58:42

@killerkaller: Attól még az elállás működik, pont ez a lényege, hogy kipróbáld, és ha nem tetszik, visszalépsz a vásárlástól, pá. Egyedül a visszaszállítás költsége terhel, még a kiszállítás díját is vissza kell téríteniük.

Xezs7 2019.06.03. 20:05:34

@Antalbaba: A Hz meg a dB két tök más mértékegység, teljesen mást mérnek vele. Egy zajnak simán lehet mindkét jellemzője, de a poszter esetében a dB az, ami érdekes.

TrishtanAG · tudfan.blog.hu 2019.06.03. 20:07:40

@killerkaller: évente veszek egy Pocketbook márkájú könyvolvasót, hátha végre sikerült elérnie egy Kindle szintjét. Bát húslevest nem, de halom könyvet szoktam pakolno bele, hogy aztán másfél hét használat után visszavigyem, mert mondjuk lefagy random módon. Szó nélkül elszokta fogadni az Edigital a 14 napos elállást.

MIx 2019.06.03. 20:21:17

Az új hűtők többségénél 40 dB-t közölnek.
Ez egy normál lakás zajszintjét nem emeli meg.
Az egy másik lehetőség, hogy a kompresszorba rossz csapágyat tettek,
és úgy morog,
mint a RÁBA motorok a buszban.
De akkor egy zajszint mérő (vagy egy app) 40-45-50 közötti zajszint változást mutat.

cso zsi 2019.06.03. 20:25:31

@SZIGMA: Oszt mi van a "szállítási biztosító"-val? Az ma már nincs a motornál?
Sok évvel ezelőtti készüléknél némítottam el a zajt, a tulaj nagy örömére.

Lővenbrau 2019.06.03. 21:10:00

@SZIGMA: Francot. 10 évet kell várni, az a tuti... :-D

KaTe 2019.06.03. 22:07:16

"39dB hangnyomást"
- szerintem ennyit írnak a géphez, nem ő mérte...

"Vagy csak én gondolom rosszul?"
Múltkor volt egy poszt, ahol -számomra- az körvonalazódott, hogy nem a bejelentéstől számított 72 órán belül kell cserélniük.

Ha vásárolsz egy min. 10E forint értékű tartós fogyasztási cikket, ami a VÁSÁRLÁSTÓL számított 3 MUNKANAPON (Tehát ha pénteken veszed, akkor a 3 munkanapon belül az a következő hét szerda lesz, ami jóval több, mint 72 óra) belül meghibásodna, akkor kötelesek cserélni a hibás terméket, ami lehet hogy több időt vesz igénybe, mint 72 óra mert pl. nincs raktáron az adott típusú gép és meg kell rendelni, vagy ki kell szállítani, amit meg kell szervezni, stb.

Antalbaba 2019.06.03. 23:09:40

@Xezs7: nekem pont az jött le, hogy az zavarja, hogy a tejéből vaj lesz, az üvegekből meg cserép;-) ÉN pl. nem a konyhában alszom, a 39 dB nem lenne válóok...

csúti csüngőhasú tolvaj 2019.06.04. 06:56:32

Nem kell ócskásnál vásárolni. Ez ennyire egyszerű.

2019.06.04. 07:44:14

@killerkaller: Pedig pont igy működik. Ha nincs rajta kulserelmi nyom, serules, akkor bizony két heten belül vissza lehet küldeni akkor is, ha hasznalva volt.

SZIGMA 2019.06.04. 08:16:27

cso zsi: nem tudom, van-e ilyen úri huncutság benne, szerintem csak a rezgéscsillapító gumibakokra van csavarozva a komp és kész, nem kell oda több.

Lővenbrau: Nem kell 10 év, pár év alatt az asszony annyira elhidegül, hogy mindent lehet gond nélkül a hálószobában tárolni :)

killerkaller 2019.06.04. 10:52:29

@Zozo___: @TrishtanAG: @Eugene Horse: Értem én ezt az elállás dolgot, de poszterünk nem ezzel akar élni, hanem a rendeltetésszerű használatra alkalmatlan hűtő cseréjét szeretné egy jó gépre. Választhatja persze a elállást is, de akkor se hűtője, se pénze, és még a visszaszállítást is fizetheti. Az Edigital-lal, ismerve annak a hozzáállását, meg küzdhet a vételár visszautalásáért.
Ezzel párhuzamosan, ha meg tudja/akarja finanszírozni, vásárolhat máshonnan hűtőt, mert hűteni kell. Langyos sör, savanyú tej, büdös hús nem opciók.

TDICDITRDITDDIPDTD 2019.06.04. 11:18:20

Én ilyen helyekről csak olyan dolgot veszek melyeknél nagyon kicsi az elromlás lehetősége. Pl múltkor flexi gázcsövet vettem.

2019.06.04. 12:01:00

@killerkaller: pedig az elállás a járható út lett volna, így már persze, hogy jelezte a hibát, az edigi nyilván nem fogja visszavenni a készüléket, mert hogy hibás, elindítja a garis eljárást, majd közli, hogy semmi baja, nyasgem. Tanulság: ha hasonló gebasz van, elállással kell gyorsan megszabadulni a cucctól.

killerkaller 2019.06.04. 12:16:03

@Eugene Horse: ..."pedig az elállás a járható út lett volna, így már persze, hogy jelezte a hibát, az edigi nyilván nem fogja visszavenni a készüléket,"......

Tehát a poszter korrektül akart eljárni, az Extreme Digital meg extrémül szopatja.

MaCS_70 2019.06.04. 12:41:37

@Eugene Horse: Az elállás pontosan önmaga megszívatása lett volna. A 72 órás cserével ugyanis azonnal kapnia kellett volna egy cserekészüléket (amit joggal feltételezett), mégpedig ingyen, minden további ügyintézés nélkül.

Az elállási jog gyakorlásával viszont:
- meg kellett volna vennie egy másik hűtőt, ami nyilvánvalóan intézkedést igényel, ráadásul a teljes vételár kifizetésével;
- saját költségén meg kellett volna oldania a rossz hűtő visszaszállítását;
- a köztes időben pedig kerülgetnie a felesleges hűtőszekrényt;
- az eredeti vételárat pedig akár 30 napig is az eladónál tarthatta volna, tehát egy százezres tételt kellett volna kivonnia a családi kasszából.

Elmélet szerint a csere tehát sima ügy lett volna, csak éppen az Extreme Digital inkorrektségével nem számoltak, ami azért érthető.

MaCS (akit szintén szívatott meg hűtőszekrénnyel, és mással is az Edigital)

2019.06.04. 13:17:04

@MaCS_70: én abból indulok ki, hogy ha ilyen gebasz lenne a hűtőmmel, valószínűsíteném, hogy nem lesz egyszerű a csere, sőt, jó eséllyel meg leszek szopatva, így inkább vihargyorsan megszabadulnék tőle, és rendelnék egy másikat, esetleg máshonnan. Így nyilván buknék pár ezret a szállításon, meg nem lenne hűtőm további napokig, viszont megszabadulnék a hetekig, hónapokig tartó garis huzavonától.

2019.06.04. 13:22:06

@MaCS_70: egyébként elég hasonlóan jártam nemrég, rendeltem a telefonomhoz új hátlapot, ez speckó dolog, mert vezeték nélküli töltésre is alkalmas, vagyis van némi elektronika a hátlapban, nem egy sima darab műanyag, és nem is kifejezetten olcsó. Természetesen olyan webshopot kerestem, ahol eredeti, a vezeték nélküli töltésre alkalmas típust árulnak. Nos megjött, és persze nem volt jó, kínai kamu az elektronikai részének csak a fele volt benne, pluszvolt egy jó kis görbülete is. Ha a panaszt és a garit választom, vagy nem ismerik el, vagy küldenek egy másik ugyanilyet és kezdhetem elölről, vagy simán elhajtanak, így inkább a sima elállást választottam, buktam az ajánlott küldemény árát, viszont így öt nap múlva megjött a lóvé.

Xezs7 2019.06.04. 13:38:11

@Antalbaba: zörög a gép. Ennek semmi köze ahhoz, hogy hány Hz-es hangot produkál.

MaCS_70 2019.06.04. 13:54:33

@Eugene Horse: Szerintem bármilyen műszaki termék lehet hibás -- egy készülékből még kár lenne messzemenő következtetést levonni.
A vásárló nem kamuboltban, hanem a magyar piac egyik legnagyobb szereplőjénél vásárolt, ezért aztán joggal feltételezhette, hogy egyrészt ott betartják a jogszabályi kötelezettségeket, másrészt a hatalmas készletükből simán cserélne azonnal, arról nem is beszélve, hogy olyan nagyon ezért nem kellett sietnie, mivel a hűtő, ha hangosan is, de azért működött.

A visszaküldési költség egy hűtőszekrénynél önmagában sok ezer forintos tétel, a kidobandó felolvadó tartalommal simán tarthatunk tízezreknél -- mindez egy szabályos csere esetén nem játszik.

Őszintén szólva én is a garanciális csere mellett döntöttem volna, habozás nélkül.

MaCS

MrZed001 2019.06.04. 15:12:31

Én egy dolgot piszkosul hiányolok a törvényekből.
Mégpedig, hogy NEM kötik valamilyen szakképzés/vizsga elvégzéséhez az ügyfél panasz kezelést és garanciális ügyintézést.
Így totál idióta, hozzá nem értő, még a homárról sem tájékozódó Mancikák meg Bélusok ülnek a pultba, bármiféle képzés és oktatás nélkül.

A másik amit hiányolok, hogy amely cég ilyen HOZZÁ NEM ÉRTŐ embert alkalmaz, azaz az illető a cég nevében OSTOBASÁGOKAT beszél, ott a céget iszonyat mód B+...üntesse meg a vásárló megtévesztése miatt.
Lényegében olyan, mint egy jogi végzettség nélkül praktizáló ügyvéd (zugírász)

KaTe 2019.06.04. 15:14:51

"az edigital a 72 órás cserét a következőképpen értelmezi:"
- nincs olyan, hogy 72 órás csere. Olyan van, hogy a vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodott 10E forint feletti tartós fogyasztási cikket a bolt KÖTELES cserélni.

- értem, hogy az edigital s*gg és ahelyett, hogy ugyanaz a futár kivinné a csereterméket és visszavinné a hibásat, inkább megbonyolítja az egész ügymenetet, de nyilván nem ok nélkül működik így és erre semmilyen 72 órás szabály nem is kötelezi. Vagy igen?

"A három munkanapos cseregarancia – mint a neve is mutatja – csak a termék cseréjére jogosítja fel a fogyasztót, és csak abban az esetben, ha az adott termék hibás. Pénzvisszafizetésre (vagyis jogilag nézve elállásra) nem jogosít ez a garancia. Az elállás (pénzvisszafizetés) csak akkor jöhetne itt szóba, ha az eladó nem tud/nem akar cserélni, és a szavatossági igényérvényesítés visszatér a „rendes kerékvágásba”, vagyis ha megnyílnak a második lépcsős szavatossági jogok (árleszállítás, javíttatás a kötelezett költségére, elállás)."

Ustim 2019.06.05. 07:00:16

Úgy olvastam félre a címet, hogy
"Szakvélemény helyett cserélni kéne a hangosan zaklató fogyasztót, de mikor?"

Keen25 2019.06.20. 14:22:50

@nagyonköcsögduda: En vagyok a hulye vasarlo. A labakat beallitottam, mind a harom tengelyen tokeletes volt a vizmertek. :) nem segitett.

Keen25 2019.06.20. 14:22:51

@nagyonköcsögduda: En vagyok a hulye vasarlo. A labakat beallitottam, mind a harom tengelyen tokeletes volt a vizmertek. :) nem segitett.
süti beállítások módosítása