Tékozló Homár

Sunyi és bosszúálló vendégek támadnak a booking.com-on?

2019.06.06. 09:00 | Homár Rezső | 255 komment

39e56071c1e15afc522a03600c66360e.png

A szállásfoglalós oldalak vendégértékeléseire alapozott szállásfoglalás után most jöjjön a másik oldal. Egy vendégház, amit tönkretett a booking.com. Levélíró vállalkozónk nem értette, miért nem jönnek foglalások az oldalról, aztán meglátta a lehúzó kommentet, amit töröltetni nem lehet.

Évek óta falusi vendéglátással foglalkozunk, az ország egy viszonylag felkapottabb térségében. Akik nem tudnák, azoknak elöljáróban elmondom, hogy a booking.com az egyik vezető foglalási oldal Magyarországon. Egy szállásadó részéről megkerülhetetlenek, a mi foglalásaink 30-40%-a innen érkezik. Vagyis érkezett eddig.

Felfigyeltem ugyanis arra, hogy az utóbbi időben rendre elmaradnak a vendégeink, alig érkezik foglalás a booking-ról, sőt a weblapunkon történt foglalásainkat is sokkal nagyobb számban mondják le, mint eddig. Gondoltam, kifaggatom az egyik vendégünket, aki törölte a 250.000 Ft értékű foglalását, hogy mi ennek az oka. Nagyon kedves volt, egyenesen válaszolt a kérdésemre, és őszintén elmondta, hogy elolvasta az egyik értékelést a bookingon, és ennek fényében inkább nem jönne hozzánk, mert nagyon rosszat írnak rólunk.

Soha nem szoktam a vendégek értékelését elolvasni, ugyanis hosszú évek tapasztalata alapján tudom, hogy sokkal inkább írnak az elégedetlenebb vendégek, mint azok, akik elégedettek voltak a szállással. Az emberek már csak ilyenek: ha minden rendben van, az természetes, de ha valami hibádzik, azt azonnal –lehetőleg felnagyítva, úgy érdekes- világgá kell kürtölni.

El kell még mondanom, hogy az értékelés előtt az éves bevételünk több milliós volt. Nem azt mondom, hogy hatalmas összeg, de mivel több vendégházunk is van országszerte, elégedettek voltunk ennek is a teljesítményével, úgy gondoltuk hosszútávon megtérülő befektetés lesz.

12 millió forintot ruháztunk be a megvásárlásába, és felújításába, most gyakorlatilag második éve nincs bevételünk.

Szóval felmentem az oldalra, elolvastam a kedves vendég értékelését, és a mai napig kapkodom a levegőt.

A nyugati országrészből érkezett, középkorú baráti társaság, 2 éjszakát foglalt nálunk. Nem találkoztunk velük, éppen egy másik háznál volt dolgunk, amikor érkeztek, és távoztak, csak telefonon tartottuk a kapcsolatot. A ház díját kifizették, nem szóltak, hogy a legkisebb gond is lett volna a szállással.

Az értékelésük szerint (amit természetesen név nélkül, sunyin adtak le, mert ezt is lehet a bookingon) a házunk koszos, büdös, nedvesek a falak, az evőeszközök mosatlanok, a falak penészesek én pedig bunkó vagyok.  Hozzá kell tennem, hogy mi minden nyáron 1 hónapot itt nyaralunk a gyerekekkel együtt, elég kicsi az esélye, hogy a családomat beengedjem egy ilyen lepusztult házba.

Gondoltam -később kiderült, elég naivan-, hogy majd kérem a bookingot nézzük át az értékelést, és ha nincs meggyőző bizonyíték az elhangzottakra, megkérem őket, hogy töröljék ezt a nyilvánvalóan igaztalan véleményt.

Az értékelés előtt 9 pont felett volt az átlagunk (a szallas,hu-n a mai napi ennyi, ami higgyék el nagyon jó az ilyen vendégek miatt), és nem értékelhet valaki egy szállás 3 pont körülire, amikor mindeni más ugyan ezt a vendégházat 9 pont körülire tartja.

Miután végre több napi sikertelen próbálkozás után elértem a telefonos ügyfélszolgálatot (SOHA nem válaszolnak az e-mailekre, pedig gondolom erre is van jogszabályi kötelezettségük), a kisasszony közölte, hogy ő bizony nem tehet semmit, mert a szabályzat az, hogy nem törölnek vendégértékelést, és kész. Ez kb. olyan, mint ha én beírnám a kisasszony életrajzába, hogy lop a munkahelyén, állandóan késik, és túrja az orrát. Soha többet nem kapna munkát, és én is csak vonogatnám a vállam.

Tehát ma Magyarországon egy piacvezető foglalási oldal simán megteheti, hogy tönkretesz egy vállalkozást anélkül, hogy érdemben meg tudjam magam védeni egy vendég rosszindulatú kritikáitól. Mert ugyan reagálhatok a véleményre, de hát ki a fenét érdekel, miután azt olvasta rólunk, hogy többet ide senki be ne tegye a lábát.

Hogyan lehetséges, hogy a booking.com

 

  • Bárki elmondása alapján elfogadja, hogy nálunk kosz, retek, penész és bűz van, anélkül, hogy fényképet, vagy egyéb bizonyítékot kérne ennek alátámasztására.
  • Helyt ad az átlagtól jelentősen eltérő vendégértékeléseknek, holott lehetetlen, hogy ugyan azt a szállást valaki majdnem tökéletesnek, valaki pedig kutyaólnak értékeli.
  • Lesöpri az érveimet az asztalról arra hivatkozva, hogy aláírtam a szerződést, amiben benne van, hogy nem törlik az értékeléseket, amikor jelentős piaci erővel rendelkező cégként nincs más választásom, mint szerződni velük.
  • Ha már így jártam, és vállalom, hogy több év munkáját az ablakon kidobva törlöm a szállásomat a bookingról a későbbi újraregisztrálás reményével, nem tehetem meg, mert nem engedik fel újból az oldalra.
  • Hogyan lehetséges, hogy piacvezető cégként nem fogja fel a felelősségét, és nem kapom meg az ártatlanság vélelmét, amikor a megélhetésem múlik az oldalukon megjelent kritikáktól?

 A booking.com logikája szerint én bejelentkezhetek a környező konkurens szállások bármelyikébe, telefirkálhatom a booking oldalát hamis negatív kritikákkal, és máris én vagyok a legjobban teljesítő szállás a környéken. Kiszámoltam, megérné. Mert higgyék el, a vendég elsőre a pontszámokat nézi, és ha egy szállás 9 pont alatt van, annak befellegzett.

És sajnos a vendégek ezzel tisztában is vannak. Gyakorlatilag ott tartunk, hogy zsarolási potenciált látnak benne. Volt már rá példa, hogy a vendég a rossz idő miatt kijelentkezett, és természetesen nem akarta kifizetni a hátralévő lefoglalt napokat (mintha én tehetnék a rossz időről), aztán megfenyegetett, hogy lehúz a bookingon, ha nem fizetem neki vissza a 3 nap díját. Rengeteg hasonló példát fel tudnék sorolni, de íme, egy másik apartmanházunkban történt eset:

Felhív éjjel 12 után a kedves vendég (mintha nekem nem lenne családi életem), és magából kikelve ordít, hogy a szomszéd apartmanban olyan hangosak a lakók, hogy ő nem tud pihenni tőlük, és azonnal intézkedjek, mert ő nem ezért fizetett.

Éppen akkor ébredtem (felébredtek a gyerekek is, természetesen), azt sem tudtam hányadikán van elseje, alig fogtam fel, mit akar.

Tudni kell, hogy éppen 300 kilométerre voltam a bizonyos apartmantól. Kérdezem a vendéget, hogy akkor miért nem megy át, és szól nekik, én mit tegyek ilyen messziről?

Ő épp eleget fizetett nekem, fékezzem én meg a vendégeimet, nem az ő dolga.

Hát jó, rátelefonáltam a csapatra, hogy panaszkodnak rájuk, mert hangosak. Természetesen kikérték maguknak, ne zaklassam őket ilyen későn, és különben is fizettek, azt csinálnak, amit akarnak. Gyakorlatilag a saját birtokomon lekiabálták a fejem. Vissza az előző vendéghez, és elmondom neki, hogy 300 kilométerről nem tudok mit csinálni, menjen át hozzájuk, és kérje meg őket, legyenek csendesebben, én ennyit tudtam tenni.

Ezek után mindkét vendég értékelése szerint az apartmanházunk csapnivalóan pocsék:

Az egyik szerint minden áthallatszik a falakon keresztül, lehetetlen pihenni, bunkó vagyok, az ágy kényelmetlen, túl kemény. 6 pont.

Nyilvánvalóan csak egy betonbunkerben nem hallatszanak át a szomszédból jövő zajok, ha azok hangosak.

A másik vendég szerint éjszaka zaklatom őket, amikor ők csak szalonnát sütögettek, és ki-be járkáltak az ajtón, olyan csendesen, ahogy egy szellem sem képes.  

Tehát éjfélkor rá merek szólni a saját birtokomon valakire, hogy egy kicsit csendesebben, mert zavarják a többi apartman lakóit (a falu lakóiról nem is beszélve természetesen), én bunkó vagyok, az ágy kényelmetlen, túl puha. 6 pont. 

Tehát kedves Vendégek, tisztelettel kérném Önöket, becsüljék meg a vendéglátót, aki egész évben, minden nap azon dolgozik, hogy Önök jól érezzék magukat. Neki is lehet rossz napja, amikor nem tud mosolyogni, ugyan olyan halandó, mint bárki más. Ha mégis valami problémájuk akad a szállással azt ne a foglalási oldalon kürtöljék világgá, mert egy kicsinyes bosszúval milliós károkat tudnak okozni egy családnak, ahogy én sem megyek be senki munkahelyére elpanaszolni, ha nem teszik a munkája. Sokkal célravezetőbb, ha ezt a tulajdonossal beszélik meg, aki biztosan megfogadja a tanácsokat, és még jobban igyekszik végezni a munkáját. Nem kell kiakadni, ha a fű nincs tökéletesre nyírva, vagy, ha a kávéfőzőben bennmaradt a zacc, tessék kiönteni belőle, nem olyan nagy dolog az.

És könyörgöm, ne higgyenek el mindent, amit a foglalási oldalakon olvasnak, de DICSÉRJÉK is a szállásokat, mert ebből élünk, innen kapjuk a fizetésünket, ebből tartjuk el a gyerekeinket.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ekat 2019.06.07. 13:36:55

@Zabalint: PIzza-ügyben teljesen megbízhatatlan az értékelés, mert az emberek egy része azt értékeli, hogy mennyire ízlik neki, egy része azt, hogy mennyi rajta a feltét, egy kis rész meg azt, hogy mennyire pizza, azaz autentikus.
UI. Encs rulez :)

ekat 2019.06.07. 13:42:20

@acycloren: Mikor New Yorkban a 3 fő miatt airbnb-t kerestem, a lakások nagyrészének (vagy mindnek? annyira nem figyeltem) a személyek számától függött az ára.

Picur755 2019.06.07. 14:21:19

A vendéglátásban mindig a vendégnek van igaza, még akkor is, ha nem. Mondom ezt úgy, hogy lehúztam pár évet külföldön szállodában és volt pár eset, amikor gondolatban meggyilkoltam párszor a kedves vendéget, de jópofát kellett vágnom. Vannak kedvesek és mindig vannak , voltak, lesznek olyanok, akiknek semmi nem felel meg és ez nem a szállásról szól, hanem róluk. Az ilyen emberek csak a feszültséget akarják gerjeszteni, hogy valakin leverjék a saját nyomorukat. Magyarországon meg jóval nagyobb számban akadnak ilyen típusú emberek. Tavaly nyáron még nekem is tátva maradt a szám, pedig azt hittem már sok meglepetés nem érhet, a vendéglátós múltammal. Családi nyaraláson voltunk az Erzsébet program keretében, egy üdülőházban. Kb 6 család volt ott még rajtunk kívül. Ebből kettő minősíthetetlenül tahó volt. Az egyik család mindent kritizált (koszos a szoba, bunkó a személyzet, rossz a kaja stb...), a második napon ordenáré patáliát rendeztek az étteremben , rendőrt kellett hívni, majd sértődötten elhagyták a szállást. Megjegyzem, az üdülőházat vezető hölgy majdnem sírva kérdezte tőlünk, hogy tényleg annyira borzalmasak-e, de megnyugtattuk, hogy szó sincs róla. Mindezt egy totál ingyenes, teljes ellátásos nyaraláson. Egy másik család pedig játszotta az eszét, ők nem tudnak feljönni a reggelihez, a szobába kérik (üdülőház, ahol nincs ugye szobaszervíz, de bevitte nekik a takarítónő), meg különben is ők sokáig akarnak aludni, a másik szobában hallgattassák már el a gyerekeket, mert őket zavarja, hogy nevetgélnek stb... El sem merem képzelni, mit művelnek az ilyenek, ha fizetni is kell a szolgáltatásért.

ComLo 2019.06.07. 14:28:10

Érdekes adalék, de visszafelé is piszok nehezen müködik. két hetet töltöttünk Hong Kong-ban egy nagyon jó hotelben ahol mindennel nagyon meg voltunk elégedve. Majd az utolsó asszem 2-3 napot egy másik hotelben voltunk, ami egyébként magasabb árfekvésű is volt, és sokkal hangzatosabb dolgokkal hirdette magát. A szolgáltatások szinvonala (takarítás, kedvesség, reggeli stb stb) az egyik legrosszabb volt amit valaha tapasztaltunk.
Nosza értékeljünk! Viszont becsúszott egy hiba: véletlenül azt a hotelt húztam le, amivel nagyon meg voltunk elégedve. Azonnal írtam a Booking-nak, és a Hotelnek is. Hetekig kellett leveleznem velük, mire végre leszedték. És tényleg csak azért voltam ilyen kitartó, mert nagyon meg voltunk vele elégedve.

acycloren 2019.06.07. 14:58:49

@ekat: Ja, az az airbnb, én hotelről meg motelről beszéltem. Ott annyi kulcsot (kártyát) kaptunk, amennyit kértünk. Egy ember regisztrált igatolvánnyal, útlevéllel, a többi meg nem.

@Zabalint: Ja, Amerikáról beszéltem. Ott picit máshogy van.

acycloren 2019.06.07. 15:00:43

@Túl sok felhasználó: Tőlünk sose kért senki semmit Amerikában. Annyi kártyát kaptunk, amennyit kértünk. Kétszemélyes szobához is mondjuk 4-et. Mert két akkora king size ágy volt benne, hogy elvesztél benne.

ekat 2019.06.07. 15:07:57

@acycloren: Az igaz, az előző úton nekünk is minden szállodaszobában (az egy Manhattan-it kivéve) két duplaágy volt...
Viszont ami N.Y.-szoba most a Booking-on be van foglalva, (remélem, hogy el is jutunk, kop, kop) ott is személyfüggő az ár.

ekat 2019.06.07. 15:11:50

@Picur755: Én csak vendég vagyok, de úgy gondolom, hogy azért van az a szituáció, mikor már a vendéglátó(s) felé sem elvárás, vagy nem szabadna hogy elvárás legyen, hogy akkor is a vendégnek van igaza.

Xezs7 2019.06.07. 15:12:35

@Picur755: szomorú ez, hogy ilyen emberek vannak. Lehet ez valahol az alapszintű szocializáció hiánya?

ekat 2019.06.07. 15:16:10

@acycloren: Bár mondjuk nekem az életben eszembe nem jutott volna / jutna kétszemélyesnek vett szobába többen bejelentkezni, így aztán soem fogom megtudni, igazad van-e. :)

ekat 2019.06.07. 15:23:17

@Xezs7: Itthon nagyon sok az egyszerű ember, aki ha nem is tudatosan, de legbelül tisztában van vele, hogy a társadalom legalsó lépcsőfokain tartózkodik. Ezeknek van szükségük az állandó kritizálásra és fikázásra, és ahogy valaki írta, ahogy úgy érzik, hogy megtehetik, 'urizálni' kezdenek. Az idegengyűlöletük is innen fakad. Muszáj nekik is lenézniük valakit.
És igen, pénzes bunkók is vannak, a pénzhez jutott egyszerű emberek. :D
Mindamellett ugyanezek az emberek a gyerekeikért, családtagjaikért meg a barátaikért stb. meg a lelküket is kiteszik, vagy hogy mondjam. Ez van.

Kondom Keselyű 2019.06.07. 15:40:59

@ekat: egy reszuk meg kiszallitast. Jo pelda erre a zugloi blBocanova, ahol baromi jo volt a kaja, de olyan link, szarhazi brigad, hogy csak a kozvetlen barati koromben 3 embert szivattak meg 2 oras, vagy 1.5 ora utan lemondott kiszallitassal.

ekat 2019.06.07. 15:44:35

@Kondom Keselyű: Én csak helyben voltam náluk, előszörre bejött a pizza, másodszorra nem, úgyhogy azóta nem megyek.

Xezs7 2019.06.07. 15:45:36

@ekat: mondjuk az idegeneket én is fenntartásokkal kezelem. Van aki szemében már ez is gyűlölet.

Drago Brutic1 2019.06.07. 15:55:33

Olvasva kommenteket -és biztos az én naivságom- állandóan meglep, hány ember nem szereti/kényszernek érzi a munkáját. Aki panaszlistákat ír -függetlenül attól, hogy hogyan viszi a szállását- feltételezhető, hogy nem igazán élvezi azt amit csinál, csak kényszernek fogja fel. De akkor miért csinálja ezt? Ki kötelezi?
Bemész a boltba/étterembe/trafikba. A kiszolgálók 50% bekészült. 40%-a minősíthetetlenül ellenséges (lerí róla, hogy méltóságon aluli neki téged kiszolgálni, neki több járna, de amikor ezért tennie/tanulnia/stb kellett volna, persze nem tette meg) És van a 10% aki mosolyog, viccelődik, pletykál, dumál állandóan, látszik, hogy teljesen élvezi a helyzetet, ez az extra szociális típus, aki feldobottan megy haza a munkából, mert nem kellett 8 órára megerőszakolnia magát.
Na most szerintem ez a 10% lenne az alap, a kiindulópont. Hogy egyáltalán szeresse az embereket, és meglássa a pozitívumot a 100 kilós bengában is, aki a húszéves gyerekeivel foglal egy kis szobát, mert lehet, hogy nemcsak szarrágó, hanem mondjuk jó apa, vagy jó társalgó, vagy bármi, és ha a passzív-agresszív utálkozáson kívül kap egy kis figyelmet, könnyen lehet, hogy nem pontozza le a szállást.

ekat 2019.06.07. 16:03:25

@Xezs7: Én sem vagyok egy ultraliberális. :) Azokra gondoltam, akik alapból lenéznek / gyűlölnek mindent és mindenkit, ami idegen. Azaz csak a magyar, sőt, nekik Magyar, és az étel meg csak a rántotthús. Aki más, vagy mást csinál, vagy mást eszik, az mind hülye. :)
Hogy visszatérjek a témához, egyszer egy olasz tranzitszállodában teljesen ízetlen csirkemellet kaptunk vacsorára hasábburgonyával. Csodálkozva megemlítettem az idegenvezetőnek, és kiderült, hogy azért, mert a magyar csoportok panaszkodtak, hogy "ezek paradicsomos tésztát adnak vacsorára"..

Túl sok felhasználó 2019.06.07. 16:04:42

@acycloren: Amerikában nem tudom, mi a helyzet. Én Svájcban dolgozom, itt pl. törvényi előírás, hogy egy papír alapú aktuális vendéglista mindig legyen a recepción. Nem muszáj minden mozgás után nyomtatni egyet, lehet tollal/ceruzával is javítgatni, meg nevek sem szükségesek, de ha pl. két fizetős felnőttel ott van egy újszülött is a szobában, akkor a gyereknek is rajta kell lennie a listán.

Én főnökféle vagyok itt, aztán ha sok a munka, akkor néha a szállodában alszom. Olyankor ha nem írnám rá magam a listára, akkor tűz esetén egyrészt nem ment ki senki engem, másrészt meg ha bent is égek, akkor is megbírságolnak a tűzoltók munkájának akadályozása miatt.

Túl sok felhasználó 2019.06.07. 16:36:52

@ComLo: Képzeld el azt, hogy veled - a vendéggel - még szóba is áll a booking.com. Én dolgoztam Arosaban, az Svájcban egy hegy tetején van, légvonalban kb. 20 km Davos, ahol minden évben megrendezik a WEF-t. (Ahol tavaly Trump is részt vett.) Szóval légvonalban 20 km, viszont le kell menni a hegyről, aztán megint fel, ami kb. 2 óra utazás, aki nem ismeri a helyet, az simán foglal szobát Arosaban, mert Davosban olyankor egy vagyont kell fizetni. Aki személyesen foglalt arra a dátumra, annak mindig elmeséltük a földrajzi különlegességet, aki meg valami közvetítőn keresztül, annak befoglalóztuk a hitelkártyáját, hogy ha nem jön, akkor se bukjuk el a pénzt. Azért csináltuk így, mert kb. 80szor hívtam fel/írtam emailt a bookingnak, hogy ha valaki Davosi szállást keres, akkor légyszi módosítsák már a találatokat, a mi szállodánkhoz ne azt írják, hogy csak 20 km.

Persze minden évben volt olyan, aki a bookingon foglalt, aztán Davosban esett le neki, hogy nagyon messze van. Telefonált, mondtuk neki, hogy így járt, akkor most a lefoglalt pénzt a hitelkártyáról ténylegesen levesszük, a többit meg játssza le a booking.commal.

Aztán persze telefonált a booking is, hogy legyünk már megértőek a vendéggel, erre mindig mondtuk, hogy ők baszták el, ha szeretnék kárpótolni a vendéget, akkor megtehetik, de mi nem fogunk a síszezon közepén lemondani a bevételről, mert a szobát ki tudtuk volna adni, ha nem aznap mondja le a vendég.

És ez évek óta így megy, bár nem tudom, hogy ma is így van-e, már nem dolgozom ott. De a booking 12,5%-ot kér legalább minden foglalás után, és még annyira se képesek, hogy reagáljanak arra, ha emailt írok nekik. Nem azt írják vissza, hogy bocs, technikailag nem tudjuk megoldani, vagy hogy dolgozunk rajta, vagy nem érdekel minket, hanem egyszerűen nem reagálnak.

Xezs7 2019.06.07. 17:27:24

@Drago Brutic1: Szerintem egy idő után bármelyik munkahelyen bekészül egy normális ember. Kell egyfajta buta naívság ahhoz, hogy az ember vigyorogva lehúzzon 40 évet a munkapiacon.

GiaMarie 2019.06.07. 18:09:54

Számomra olyan szempontból van némi igazsága a posztolónak, hogy a megoldás az asztalon hever, csak a booking és a szallashu nem alkalmazza: az AirBnB-n a vendéglátó is értékeli a vendéget. Nyilván vendéglátóként, ahogy többen írták is fentebb, a visszatérő vendégkörben vagyunk érdekeltek, tehát semmilyen érdekünk nem fűződik ahhoz, hogy lepontozzunk valakit, mivel annak az üzenete: KERÜLJ EL! Én azért szeretem az Airbnb-t,mert onnan ez által a rendszer által ki vannak szűrve a rettentően problémás tahók ez által a rendszer által. Sosem rándul gürcsbe a gyomrom, ha onnan érkezik foglalás. Nagyon jó lenne, ha a többi nagy is átvenné ezt, jelentősen tisztulna a piac, és mindenki javát szolgálná. Alap példa: átlag vendéglátós "rémálma" a " két gyerekkel jövünk, kérünk két pótágyat, és hoznánk egy kutyust is, SZÉP kártyával fizetni lehet?" Az igazság az, hogy ezen foglalások jó 70%-a BÁRMENNYIT fizet, a vendéglátónak bukó. Főleg, ha egy több szobás panziója van, mert jó eséllyel adott időszakban csak elégedetlen vendégei lesznek. Azok is, akik a gyerekek-kutya kombóban érkeztek, és azok is, akik kénytelenek voltak velük egy időben megszállni. Emiatt szívnak azok is, akiknek jól nevelt gyerekük és normális kutyájuk van. Ha létezne az értékelés, és a vendéglátó is leírhatná, hogy a család két gyermekét liberális szellemben nevelik, a kutya meg behugyozott, aztán ők is 2 pontos vendégként kereshetnének szállást, mindjárt minenki jobban járna az egész piacon. Vendéglátó és vendég is egyaránt :) Mi több, sajnos ilyen még nincs az AirBnB rendszerében, de ha létezne, hogy adhatok kedvezményt azoknak a vendégeknek, akiknek legalább 10 értékelésük van, és átlaga 4,5, pillanatnyi habozás nélkül nyomnám a 15% kedvezmény gombot alapértelmezettre :)

Gyöngyösi Zoltán · https://hovamerre.blog.hu/ 2019.06.07. 18:13:29

Hát engem fikarcnyit sem érdekel, ha egy vendégnek van egy lehúzós megjegyzése. Ha 30-ból 5-nek, az már elgondolkodtat, de még akkor sem igazán, egyeseknek olyan igényeik vannak, hogy az számomra kezelhetetlen felsőbbrendűséget jelent a világgal szemben.

Túl sok felhasználó 2019.06.07. 20:03:35

@GiaMarie: Az Airbnb-t nem ismerem, se munkában, se privát nem használom. Ott milyen a foglalási rendszer? Olyan, mint a booking.com, hogy foglal a vendég, és onnantól kezdve a szállásadónak csak kötelezettségei vannak, vagy lehet válogatni a vendégek közt? Mert nekem a legnagyobb gondom az ilyen közvetítőkkel az, hogy hiába közlöm a vendéggel, hogy ide többet ne tegye be a lábát, mert durván beszólt a pincér kislánynak, ha foglal a booking.comon, akkor nem tehetek semmit.

GiaMarie 2019.06.07. 20:37:28

@Túl sok felhasználó: AirBnB-n elutasíthatod a foglalást 48 órán át indoklás nélkül, és amint beérkezett, látod a vendég előéletét (hány szálláson szállt meg, és ott milyen értékelést kapott a vendéglátótól) Én emaitt nagyon szeretem, mert a rendszer maga szórja ki a parasztokat :) Sőt, beállíthatod úgy is, hogy ne foglalhasson azonnal, csak foglalási kérést küldhessen. Mert az ám baromi jó, hogy bookin-szallashu halálra fenyeget, hogy büntet pl túlfoglalásért, de bookingra hiába kötöd be a másik naptárad, naponta kb kétszer szinkronizál, szallashun meg valami ezer éves rettenet rendszerben manuálisan kell karbantartanod a foglalt időpontjaid. Szemre kb 94-ben programozta valaki egy üveg duty free Jim Beam és egy másolt Quake cédéért. Kötelességek az egekben, rendszer színvonala olyan, mintha közbeszerzésen csinálták volna.

ekat 2019.06.07. 20:52:37

@GiaMarie: Hú, akkor gondolom örülnöm kell, hogy az egyetlen Airbnb-s vendéglátóm előélet nélkül is fogadott. :) De lehet, hogy megbánta, mert megemlítettem az - amúgy maximális pontszámú - értékelésemben, hogy a szuterénlakás nappalijában a fényképével ellentétben ablak nincsen, mert beépítette klímával, ami ugyan jó dolog, ámde ebből kifolyólag a szoba enyhén dohos szagú és szellőztethetetlen, a zuhanyzóban meg penészes a zuhanyzófüggöny. Mint már írtam, szeretem tájékoztatni az utánam érkezőket.

Túl sok felhasználó 2019.06.07. 21:00:36

@ekat: Ha korrektül kritizálsz, akkor semmi baj a kritikával. Még az is lehet, hogy segítettél neki ezzel, mert a képet három éve csinálta, a klíma meg csak egy hónapos, aztán most a fejéhez kapott, hogy tényleg, lőni kéne egy aktuális fényképet.

2019.06.07. 22:48:35

@KaTe: Uramisten,akkor miért nem maradsz otthon?Gondolom szarni is úgy szoktál menni,hogy legalább egy tucat képet posztolsz magadról,igaz?Olyan,hogy mobilnet és társai?Ja,a qrva anyját annak a mocskos szállásadónak!Tavaly a párommal egy konkurrens cég oldalán foglaltunk szállást.Megérkezésünk után nemsokkal egy társaság is kettő darab kutyával az élen befutott.Az alábbival nyitottak:-az egyik értelmes hölgy elvárása az volt,hogy az autóm előtt balga módon álldogáló villanyoszlopot döntsem ki,mert ő nem tud lejtőn elindulni.Jogosan közöltem vele,hogy ha van jogosítványa,akkor 3 pedál+kézifék+kormány+váltókar összehangolt mozgatásával érje el,hogy nem találja seggbe az autómat és egy beton villanyoszlopot senki kedvéért nem fogok arrébb helyezni.A reakció:-büdös paraszt vagyok mert őnagysága nem tud vezetni.A következő konfliktus a kutyák miatt adódott.Nem,az ebek tök normálisak voltak,a gond a k. gazdi volt.A lift nem működött évek óta,nem is liftes szállásként volt hirdetve.A gazdi gondja,hogy a kutyákat nem tudja lépcsőn felvezetni (megjegyzem,simán mentek fel-le,inkább őnagysága volt lusta,pedig nem 30 emeletet kellett gyalogolni...) Szegény diák recepciós nem tudott mihez kezdeni a szituval,hát rákérdeztem,hogy ha a kutya nem tud lépcsőzni az nem-e véletlenül a gazda hibája?Kész,innentől fogva öribarik voltunk.A véleményezést öröm volt olvasni,volt abban minden szép és jó.

finisz 2019.06.07. 23:05:37

Emberek! Rájöttem! Én egy UFÓ, vagy ET vagy valami hasonló vagyok, mert nekem a posztoló csávó kifejezetten kedvemre való. Ugyanis, ha én nyaralni, pihenni, kurválkodni, a családdal pihenni, vagy drogot terjeszteni megyek (a megfelelő rész ...), akkor nagyon nem szeretnék, sem "hajnali" 8-kor sem reggel 10-kor kopogást hallani az ajtómon, hogy "housekeeping". Oké, tehát nálam alapból kiesnek a hotelek (nem, a don't disturb-kártya sem véd minden esetben, mert a munkatárs vagy vak, vagy szellemi fogyatékos, aki nem tudja értelmezni).
Maradnak a turista-apartmanok. A legszimpatikusabbak azok, ahol a tulajt még csak nem is látom. Én elutalom, vagy készpénzben kifizetem a megbízottjának kb. 2 perc alatt számlástól, mindenestől másnap, vagy harmadnap, hogy a keyboyból a kóddal kivarázsoltam a kulcsot. Ez az ideális. Aztán van a jó, aki tulajként ugyan megjelenik személyesen is, és akkor következik a minimum 10 perc "bájcsevej", ami engem rohadtul nem érdekel, de mosolygok, és válaszolok, de azért lépjen már le. Megkapta a pénzét, átadta a lakást, csókolom. Erre jön rá a számomra baszottul idegesítő tulaj, aki képes a becsekkoláskor akár fél órát is rabolni az életemből a megjátszott szívélyesnek szánt ajánlásaival. És nem esik le neki az egy szavas válaszokból, hogy rohadtul untat. Rakjon ki prospektusokat, vagy írja le az ajánlásait. Ha érdekel, úgyis elolvasom, ha meg nem, mert nem várost nézni mentem, akkor csal felbasz, és legjobb esetben is, inkább egyáltalán nem értékelem, ha a szállás egyébként az volt, amire számítani lehetett.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.06.07. 23:32:23

Az mondjuk q durva volna, ha a booking csak úgy törölgetné a negatív értékeléseket, bármiféle megkeresésre.Az egész rendszer ott dőlne össze, mint a kártyavár.
A poszt-toló egyik utolsó mondatán viszont megdöbbentem, nevezetesen a kávézaccon.Hátbzmg, ha te így gondolod, akkor tuti veled van a baj és nem a lehúzó értékelőkkel.Nem zörög a haraszt, ha nem rúgja a paraszt.

finisz 2019.06.07. 23:33:40

@GiaMarie: Mna, akkor mondjak valami negatívat is az Airbanb.-ről. Használtam párszor, de csak végszükség esetében. Nem tudom, ismered-e az airbnb rendszer lényégét. Ugyanis az nem a booking vagy hotels vagy a magyar szállás .... legalábbis nem annak indult, hanem közösségi átmeneti szállástalálónak olcsóbbért, mint a hotelek, vendégszállások, turista-appartmanok. Egyfajta coach-surfingnek, csak nem teljesen ingyen a kölcsönösség alapján, hanem egy jelképesnek mondható összegért az előbbiekhez képest, plusz a közösségépítés. Ezért is kell ajánlás a mai napig, és ezért időigényesebb ott foglalni, mint pl,. a bookingon, ahol elég a egy bankkártyaszám, vagy még az sem.
De az lett belőle, ami ma, egy üzleti alapú vállalkozás mivel, veled együtt több hivatásos is rámászott az oldalra, az meg engedte. Viszont, már nem olcsóbb, cserében azonban sokkal körülményesebb és időigényesebb a foglalás rajta, kint egy bookingon vagy hotelsen, vagy hasonlón. Évek óta nem jártam arra, és nem is fogok. Simán elcseszték.

finisz 2019.06.07. 23:54:18

@geegee: Ugyan már, az egyik Four Seasonsban történt meg, hogy még nedves volt az elvileg frissen mosott és szárított törölköző az előző vendég vagy a szobalány kézmosása után. Ez szerintem pár fokkal undorítóbb (pláne abban az árkategóriában), mint egy vidéki víkendházban a kávégépben maradt használt filter, ami minden mocsok és undor nélkül, kábé 2 másodperc alatt a szemetesben végzi.
Hogy értsd, egy ottfelejtett használt kávéfilter miatt soha nem húznék le egy turista-appartmant. Pláne, hogy a legtöbb esetében a tulaj gondoskodik kávéutánpótlásról, meg alapvető cuccoktól, mint só-bors-cukor-liszt-ásványvíz-valami üdítő- esetleg kis üveg bor vagy pezsgő (Tudom, ezek filléres kiadások, de a gesztus értékelendő akkor is, ha a takarító kissé hanyag volt a kávéfilterrel).
Azonban azt a Four Seasonst kegyetlenül lehúztam, pláne, amikor arrogánsan reagáltak arra a kifogásomra, hogy más által használt törülközőt én már nem szeretnék ...

Xezs7 2019.06.08. 00:37:54

@GiaMarie: Quake cédé :) feldobtad a napom

Xezs7 2019.06.08. 00:43:00

@finisz: hahaha, pont pénteken mentem egy szálláshelyre, belföldön (még itt vagyok). Nagyon aranyos a néni, látszik, hogy fontos neki a vendég, de basszus vegigmutogatta a szobákat, elmagyarázta mindazt, amire én is rájöttem volna magamtól, mindezt olyan 15 percben. Én meg végig azon agyaltam, hogy "oké, haladjál már, hugyoznék egyet" :)

finisz 2019.06.08. 01:06:58

@Xezs7: Hm, hjjaaa, ha neked ennyi is elég ...
De tény, a Marie-hoz hasonló hivatásosok baszták tönkre az airbnb rendszert olyannyira, hogy ma már egy kalap szart sem ér. Sokat használtam, amikor még az volt, ami, az acc.-om a mai napig megvan, de már évek óta nem használtam, mivel ma már ott tartunk, hogy az airbnb egyes esetekben drágább, mint a booking. Cserében viszont a szállásadó vizsgáztat, meg versenyeztet a pénzemért. Legalábbis ő azt hiszi :P Gyakorlatilag meg lófasz van. Sőt, gyakran látom ugyanazt a felhasználót pl. a bookingon vagy a hotelsen olcsóbban megjelenni, mint az airbnb-n. Szerintem, a szállásadók többsége a saját egóját és libidóját fényezni jár az airbnnb-ra, meg hogy 20%-al drágábban sózza rá a kecóját valami jómódú ázsiai családból származó 20-on évesre. És van piac, mert különben felfoghatatlan az olcsó alumínium-bőröndök biznisze a németországi Titisee-ben, ami még csak nem is önálló település, én nincs 500-ál több bennszülött lakosa, de a gagyi felülárazott, 70-100 eurós, félfém-félműanyag bőröndalakú biznic annyira megy, hogy rögtön 2 üzlet is van a 4 utcából álló izén (mert még falunak sem falu). Ott még európait nem láttam vásárolni.
Ja, ez csak egy kis szösszenet volt, érdekesség, mondhatni...

finisz 2019.06.08. 01:24:28

@Xezs7: Hja, édesapa, neked viszonylag könnyű, "csak" pisilned kellett :DDDD ... Mnnnaaa, és most azt a szituációt képzeld el, amikor nőként, egy alkalommal egy ugyancsak bőbeszédű házigazda előadása közben kell rádöbbenned arra, hogy 2 nappal a várt időpont előtt kitör a havi vulkán, méghozzá szokatlan intenzitással. Még szerencse, hogy fekete volt a nadrág, és volt a lakásban mosógép :DDD

Xezs7 2019.06.08. 08:48:20

@finisz: vulkán esetében azonnal elküldtem volna a házigazdát :)

ekat 2019.06.08. 08:48:55

@finisz: Nekünk működik a don't disturb, és én pont a szállodát igénylem, de ettől eltekintve egyetértek. Gondolkoztam is, mikor valaki írta egy hozzászólásban az emberi tényező, kedvesség, mittudoménmi által hozzáadott pluszt, hogy megemlítsem-e, hogy az engem ugyan nem érdekel, meg nem is kell, nekem a szoba legyen normális. :)

ekat 2019.06.08. 08:52:18

@finisz: Kávéfilter Magyarországon?
Nekem a legjobb élményem eddig az volt, hogy a sümegi Hotel Kapitány úgy adta ki (mondjuk 16h-hor) a kulcsunkat, hogy még voltak a szobában. :D

ekat 2019.06.08. 08:56:28

@finisz: Nem tudom, az Airbnb-nél milyen ajánlásról meg vizsgáztatásról beszélsz,. én tavaly beregisztráltam az oldalra, nézelődtem, és aztán lefoglaltam, ami tetszett. Jött a visszaigazolás, és talán fizettem előleget, ennyi.

The Good Boy 2019.06.08. 17:56:33

ha jól emlékszem, anno ede is elég önérzetesen védte az igazát, nevezetesen, hogy a vendégek a gyökerek, és ő mindig az áldozat. A levelet olvasva nekem pont az jutott eszembe, hogy ezt akár ede is írhatta volna, hiszen most ráér, kékszalag sincs még, meg eddig eső miatt vendég sem.

Én sem értem a poszt-tolót. ha 1 darab értékelés annyira le tudja húzni a pontátlagot, akkor az a korábbi 9-es érték nem igazán sok pontból adódhatott. Vagy nem volt 9-es. a másik: minden értelmes ember le tuja szűrni az értékelésekből, ha van nagyon sok x, ami dicshimnusz, és közte van 1-2 ami nagyon lehúzza, hogy az valószínűleg kamu, vagy a konkurencia. ott kezdődnek a bajok, amikor egy szállás évekig kapja a nagy pontokat, aztán az utolsó fél évben meg az alacsonyat. és lehet, hogy akkor a magas pontérték még tart, de előre látó ember fia már nem megy olyan helyre, mert ott valószínűleg a színvonal lehúzódott a béka segge környékére.

Balfredo Alfredo 2019.06.08. 19:40:37

@juhaszvik1: A dolog mindkét oldalon több sebből vérzik.
Egyik oldalról egyre több ember van, aki el szeretne menni üdülni, de csak kevés pénze van, ezért az olcsóbb szállásokat keresi. Miután korábban nem volt üdülni, ennek a rétegnek nincs tapasztalata és referenciája az egyes szállástípusok (szálloda-motel-vendégház) különbségét illetve a nyújtott szolgáltatásban foglalt elemeket illetően. Ha durván fogalmazok, akkor suttyó parasztok a vendégházra kifizetett fillérjeikért luxushotel szintű kiszolgálást várnak el. Mondjuk szaunát meg úszómedencét.
Másik oldalról a kevés pénzért szállást keresők igényeit meglovagolva megjelentek a vendégházzá avanzsált családi házak, amiket a vendéglátás alapjait még hírből sem ismerő, tipikusan minimális befektetésért meggazdagodni akaró szállásadók üzemeltetnek. Ha durván fogalmazok, akkor ők azok a suttyó parasztok, akik csak bevételt akarnak, de pénzt, törődést a szálláshelybe beletenni nem.
Ehhez jön még az általad említett oktatási színvonalesés. Utóbbinak egyik folyománya, hogy az emberek a frusztrációikat nem tudják rendesen feldolgozni, helyette a másik emberrel gorombáskodnak.

A helyzetet rontja, hogy igazából nincs egy kialakult követelményrendszer a vendégházakra, így mindenki mást ért mondjuk kutyabarát szálláshely alatt.

Ezzel együtt vannak alapdolgok és minimálkövetelmények. Az például magától értetődő (lenne), hogy a vendéget kitakarított szállás várja, frissen húzott ágyneművel és frissen cserélt törölközőkkel, továbbá nincs zacc a kávéfőzőben és nincs csikk a hamutartóban.
Az, hogy a tulajdonos adja át a kulcsot, vagy a szomszéd Mari néni vagy éppen valami kód ellenében vehető ki egy vaskazettából, végsősoron mindegy. Az viszont elvárható, hogy a tulajdonos vagy megbízottja szükség esetén személyesen is elérhető legyen, egy balhés bérlőtárs vagy egy csőtörés fennforgásakor.
Természetesen a vendégektől is elvárható, hogy kultúráltan viselkedjenek, ne szennyezzék és károsítsák direkt a szálláshelyet és berendezési tárgyait.
Az, hogy az online oldalakon a kommenteket kultúrált módon és a maguk helyén kezeljük, vagy egyáltalán kezeljük valahogy, innen nézve szinte elérhetetlenül messzinek tűnik. Gondolok ilyenekre, mint hogy nem csak a panaszokat tegyük szóvá, hanem a pozitív tapasztalatokat is. Vagy hogy csak olyasmit kifogásoljunk, ami az adott színvonalú szálláshelynél elvárható és ami a tulajdonosnak felróható. Másik oldalról meg ne akarjuk a kommenteket olvasás és ész nélkül törölni/töröltetni. Próbáljuk értő olvasással elolvasni és higgadtan, tényszerűen reagálni. Vagy egy részmunkaidős személyt alkalmazni, aki diplomatikus stílusban válaszol.

fda 2019.06.08. 20:01:28

Baromi dühös lennék, ha kicsi vagy nagy probléma esetén a szállásadóm megmondaná a telefonba, hogy hányszáz kilométerre van.

hubelejakab 2019.06.08. 20:49:13

@finisz:

Airbnb-re nem kell semmi ajánlás, szuper és egyszerűen használható. Oda kell figyelni, kitől veszel ki, a vélemények korrektek általában. A luxus apartmanttól a szobáig foglalhatsz, de vannak rajta szállodai szobák is. Nekem nagyon bevált.

Én több tucatszor foglaltam a bookingon, bár csak külföldön. Eddig nem ért egyszer se csalódás. Bár szinte kivétel nélkül olyan helyet foglaltam, ahol min. 50-nél több értékelés volt, illetve utánanéztem más oldalakon is a szállás értékelésének -Tripadvisor, Agoda stb.-.
Mindig vannak hisztérikák, de ezeket ki lehet szűrni. Jellemzően a sokat utazó nyugatiak -amerikai, ausztrál, nyugat-európai- véleményét súlyozottan nézem.
Belföldről nem nagyon tudok nyilatkozni, de a magyarok tömegeinek frusztrációját ismerve, itthon problémásabb lehet a helyzet.

Mercel 2019.06.08. 20:52:11

@funfun: @MAXVAL bircaman közíró:
Kedves bircaman,
Elég régóta hanyagolom ezt a felületet, de rád egyrészt nagyon jól emlékszem másrészt pontosan ezért tágult a pupillám, hogy tőled olyasmit olvasok, hogy másvalakit bérkommentelőnek nevezel...
Rezsimcsicskáktól és rúszkibérenc bérkommenntelőktől ez meglehetősen rosszul hangzik szerény véleményem szerint.

Mercel 2019.06.08. 21:03:33

A szállásadónak lehet némi igazsága a bunkó és sunyi vendégekkel kapcsolatban de tisztelettel amennyiben a vendégek nagyrészt meg vannak elégedve a szolgáltatással akkor nem jöhet annyi negatív vélemény ami már érdemben befolyásolja a foglalások mértékét.
Másik. Nem akarok pálcát törni senki felett, mert lehet, hogy éppen kivételesen volt 300 kilométernyire az ön által kiadott szállástól, de maradjunk annyiban, hogy nem várhatja el a vendégétől, hogy konfrontálódjon egy szálláshelyen egy másik vendéggel. Ez kizárólag a szállásadó dolga. Egyébként ahogy az elégedett vendégek viszonylag ritkán írnak méltatást - ez sajnos tényleg jogos - úgy viszont azt is tudni illik, hogy az elégedetlen vendégek / ügyfeleknek is csak töredéke veszi a fáradságot a lehúzásra. Konkrétan lusták. Ilyenek az emberek. Szóval a kettő nagyjából egálban van, csak az ön szemszögéből mást lát : )

hubelejakab 2019.06.08. 21:27:34

@finisz:

Öissze-vissza hadováló kamuember vagy. Egyszer azt írod, régen használtad párszor az airbnb-t, utána meg azt, hogy sokat használtad. Egyszer turista apartmanokat preferálod, a szállodák kilőve, utána a Four Season-ről írsz. xD

Az airbnb-vel nincs semmi baj, utána kell nézni a kiadónak, értékelésének. Én foglaltam airbnb-n keresztül pl. Kambodzsában, Thaiföldön, Malajziában is, még ott se volt semmi probléma. Érdekes módon, a szállásadóktól -akik értékeltek- mind 5 csillagot kaptam. Roppant egyszerű a dolog, tiszteletben kell tartani a másik tulajdonát, korrektnek kell lenni. Mindig összepakolunk, rendet rakunk, szemét összegyűjtve. Én is adok ki albérletbe lakásokat, ezért én lehet kicsit másképp tekintek a tulajokra.
Az airbnb-n roppant olcsón lehet foglalni, ha időben lép az ember. Mondjuk én sokszor 7-8 hónappal utazás előtt foglalok, amikor megvan a repülőjegy jó áron, át van beszélve az útiterv, eldőlt hova megyünk, milyen sorrendben, meddig maradunk. Arra való az internet, hogy az ember információhoz jusson. Ha az adott helyszínen nincs megfelelő airbnb-s hely, akkor foglal az ember máshol.

hubelejakab 2019.06.08. 21:39:02

@Mercel:

Az emberek többsége szerintem inkább ír negatív kritikát, mert alapból jó szolgáltatást vár el, ha azt kapja, nyugtázta. Én lehetőleg mindig írok véleményt, ugyanis tudom, hogy ezek számomra is mennyire fontosak, amikor én keresek szállást. Magyarországon tuti, hogy nem szívesen foglalkoznék rövidtávú kiadással magyarok számára. Albérletet is csak fehér, jól szituált, gyermektelen fiataloknak adok ki, de csak addig, amíg el nem adom az adott lakást. Legalább más fizeti az állandó költségeket, meg hoz némi pénzt. Inkább kiadom olcsóbban normálisnak, mint többért magasabb kockázatú személyeknek.

Meridian74 2019.06.08. 23:15:14

"Felhív éjjel 12 után a kedves vendég (mintha nekem nem lenne családi életem), és magából kikelve ordít, hogy a szomszéd apartmanban olyan hangosak a lakók, hogy ő nem tud pihenni tőlük, és azonnal intézkedjek, mert ő nem ezért fizetett."

Én azt mondtam volna a kedves vendégnek: kérem, hívja az ingyenesen hívható 112-őt és tegyen rendőrségi bejelentést, csendháborítás címén. Személy szerint én nem vagyok hatóság így nem intézkedhetek.

UrbanLegend2000 2019.06.08. 23:18:38

Tipikusan ilyen alak Mázsás István, akinek ha nem a kedve szerint alakulnak a dolgok, akkor ír egy lehúzó, negatív értékelést.
Csak hogy arca is legyen: www.facebook.com/mazsi

UrbanLegend2000 2019.06.08. 23:23:25

Egyszer úgy foglaltam szállást, hogy helyben derült ki, aznap épp esküvőt tartanak. Csak annyit mondtam, hogy nem örülök neki. Valszeg az arcomon is kiült, kértek 5 percet, utána kaptunk egy másik szobát egy közeli szállóban. Bár drágábban lett volna, de természetesen csak az eredeti árat kellett fizetnem. Örültünk, megköszöntük a korrektséget.

heidt 2019.06.09. 00:03:19

Olvasva ezt a néhány (200+) véleményt, eléggé megoszlanak a reakciók, de mégis inkább a panaszkodó - sok kiadó helyet távolról igazgató - tulajt okolják. Én is ezek táborához csatlakoznék, az alábbiak miatt:
- szállásfoglaláskor én is elolvasom a véleményeket és főleg a negatívokat. Ezeket viszont mérlegelem és leszűröm, hogy nekem mi a fontos (általában azt is nézem, hogy ki írta). Továbbá el szoktam olvasni a szállásadó válaszát is (ha van).
- nagyon rossz lenne, ha a szállásadó töröltethetné a neki nem tetsző véleményeket. Ne töröltesse, hanem válaszoljon! Adtam én már 3,2 pontot egy bécsi 5 csillagos (9,1 pontos) szállodára. Válaszoltak, elnézést is kértek és belátták, hogy igazam volt. Az általam negatívnak mondott dolgok egy részét elfogadták és megindokolták azzal, hogy egyedi eset volt, a többit megköszönték és megígérték, hogy próbálnak változtatni.
- a magyarok nagyon rosszul pontoznak. Mintha nem mernének kiállni az igazuk mellett. Nyom egy 10 pontos véleményt és szóban leírja, hogy "penészes a fürdő, büdös a légkondi, paraszt a recepciós, egy közös műanyag dobozból lehet kenni a margarint". Mitől félnek?
- nekem eddig a booking.com bejött. Az eddigi közel száz foglalásomból 90% pont olyan volt, mint amire a leírásokból és a véleményekből számítottam. 5% sokkal jobb volt, 5% sokkal rosszabb. Kétszer nem tudtam megegyezni közvetlenül a szállással, mindkétszer a booking segített.
- a jelenlegi "minősítő" oldalak közül a booking is azok közé tartozik, ahol csak azok írhatnak véleményt, akik valóban ott is voltak. Ha valakit le akarnék járatni, akkor a tripadvisor-t venném igénybe. Annak is nagy a látogatottsága, de ott valóban úgy is lehet véleményezni, hogy még a közelében sem járt a helynek senki.

Végül a panaszkodó tulajnak: sz@rok a 12 milliós befektetésedre, amelyik csak egy a sok közül! Attól senki nem lesz vendéglátós, hogy pénze van befektetni. Ne legyél szarrágó és fizessél meg olyan hozzáértő embereket is, akik értenek a szakmához! Senkit nem érdekelne, hogy hány kilométerre vagy, ha van ott egy olyan valaki, aki orvosolni tudja a problémákat. Ja, úgy nem 2 év alatt térül meg a befektetésed, hanem 4-5 év múlva?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.09. 07:18:55

@Mercel:

Bérkommentelő ballibául = aki ellen már nincs más érv.

Egyébként meg az igazi bérkommentelőség bevett marketing eszköz mind az üzleti világban, mind a politikai kampányok alatt.

RHalacska 2019.06.09. 10:41:12

@bringásbp: Most már csak azt tanuld meg, hogy a ! helyett vannak más írásjelek is amiket a mondatok végén használhatunk. Ha így ordibálva jönnél be, biztosan eltanácsollak.

legtornasz1 2019.06.09. 12:42:21

Kedves hozzáértők,
Említette a posztíró, hogy a booking nem engedi törölni és újraregisztrálni a szálláshelyet. Engem az érdekelne, pontosan hogyan akadályozza ezt meg? Iletve, hogy az Airbnb tesz-e a törlés és újraregisztráció ellen vagy meg lehet-e kerülni?
Nagyon nem tetszik, hogy a szállásadó az airbnb-n gyakorlatilag szankció nélkül mondhatja vissza a szállást akár az utolsó pillanatban is, és a vendég egyetlen eszköze a komment lenne. De az a gyanúm, hogy ezek a szállásadók egyszerűen törlik a szállást és újraregisztrálják.
Ahogy utánaolvastam, az airbnb a vendégnek semmilyen védelmet nem nyújt, viszont ha a vendég stornóz, vagy a teljes árat, de minimum az airbnb jutalékát bukja.

Balfredo Alfredo 2019.06.09. 13:15:26

@heidt: "Mitől félnek?"
Verték már le a vesédet ávósok? Vagy legalább láttad a filmet, aminek címe: Forró vizet a kopaszra? Megválaszolja a kérdésedet.

finisz 2019.06.09. 15:15:08

@hubelejakab: Mondom, évek óta nem használtam, amikor még igen, akkor tényleg az volt a helyzet, hogy rövid bemutatkozást kellett írni a szállásadónak (reménybelinek), hogy szimpatikusnak találjon, és kiadja neked a pecót. Ez addig még úgy ahogy rendben volt, amíg az oldalon található szállások olcsóbbak voltak, mint az egyébként CV-t nem kérő, csak simán foglalható szállások. De ez azóta megváltozott.

finisz 2019.06.09. 15:17:07

@hubelejakab: Kamuember ám a .... ! De hiszel, amit akarsz, felőlem!

enipeni 2019.06.09. 16:43:43

csak csunyakat tudok mondani. 300 km rol menedzselsz egy hazat es i vagy borulva mert teged hivogatnak a lakok? ez teljesen komoly? nincs senkid ott aki rendet tenne? mi van ha kiraboljak? stb? lanyokat futtatnak? mint latszik partit adnak? 300 km rol menedzselsz egy hazat es tuti biztos vagy benne hogy nem volt dzsuvas? nincs helyben embered aki odamegy es korbenez?
egyebkent meg a bookingon tul is van elet. az elott is volt ez utan is lesz.

mi kiadunk egy lakast 5 percre van, sajat magunk adjuk oda a kulcsot ha panasz van a vendegre ( a szomszedoktol nem egy masik vendegotol ) atmegyunk es mi beszeljuk meg.
rossz ertekeles meg nem erkezett.

enipeni 2019.06.09. 16:48:41

@legtornasz1: az airbnb-n minden szallasnak mas a lemondasi feltetele. van rugalmas meg kevesbe rugalmas.. en a rugalmasat szoktam valasztani sajnos mint utazonak volt mar olyan hogy utolso pillanatban (sot olyan is hogy megkezdett tartozkodassal) kellett szallast visszamondani. szepen visszaadtak a penz egy reszet. (egy napot vontak)
szallasadoi oldalrol ha visszamondasz szallast nem lephetsz elorre mint "superhost" es nem vagy magasan a talalati listan. nekem eddig egy szallasadom se mondott le szallast es mi se mondtk le senkiet. egy valakinel foglaltam aki veletlenul hagyott idopontot az tiz percen belul irt lemondta igy 10 perc ment el az eletembol miatta.

Xezs7 2019.06.09. 18:29:09

@fda: Ez általában előre meg van beszélve. Ha előre tudod, hogy nem lesz ott, akkor fölösleges ezen mérgelődni.

Túl sok felhasználó 2019.06.09. 21:00:28

@legtornasz1: Ahhoz, hogy szallasadóként megjelenj a bookingon, egy sokoldalas szerződést kell aláírnod neked és a bookingnak is. (Nagyon durva dolgok vannak benne, a booking hihetetlenül kihasználja a piaci fölényét, de egy szállodának öngyilkosság, ha nincs fent a legismertebb portálon.)

A törlést és újraregisztrálást egyszerű megakadályozni: a booking nem írja alá az új szerződést.

MrZed001 2019.06.10. 01:04:32

Szerintem kettőn áll a vásár.
Megesett, szállodánál odaírtuk, hogy egy szúnyogháló az ablakra igen jó lenne (pontszámát nem lehúzva), mert így a környék rovar populációja miatt este szellőztetni lehetetlen.
Következő évben már volt (amúgy sem értem miért pont ezen spórolnak a legtöbb helyen ?!??).

Valamint, valóban, az emberek csak 1 és 10-es pontszámban gondolkodnak. Nincs egy skálájuk. Meg szégyellnek igazat írni. Így lesz a totál igénytelen is 10 pont.
Ezért én inkább a szöveges értékeléseket szoktam olvasni.
Sőt, a legrosszabbtól kezdve.
Ha sokan egymás után ugyanazokat a problémákat írják le, akkor azért lejönnek a hely gebaszai.
Aztán értékelés, hogy ez érdekel-e (rossz a szauna? ... kösz amúgy se mennék.)

Amitől a víz kiver amikor az ágynemű ragad, mocskos, szakadt ... komolyan, már saját ágyneműt viszek, kocsi elbírja (pedig nem vagyok egy Mr Monk hogy UV lámpával nézzem).
És volt már gond 4* szállodával is, meg apartmannal is.

PartyMikee 2019.06.10. 10:36:40

@MAXVAL bircaman közíró: maxvall faszkalapmanul bérköpködőül a balliba = olyan ember, akinek van önálló gondolata és nincs benne szaros nyelvig a fidesz seggében

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.06.10. 10:42:29

@PartyMikee:

Nem, a balliba olyan ember, aki szerint a ballib agytröszt az örök igazság letéteményese.

Szarazkoro 2019.06.10. 13:52:37

Azert az mekkora hogy a posztolo a homar kommenteket sem olvassa - reagal ra....

Fekete Krindusz 2019.06.10. 16:02:59

@MrZed001: nagyon jót írsz a szöveges érteklésekről, tényleg érdemes csak azokra odafigyelni.
Nemrég Szicíliában az első két éjszakát egy, a bookingon új szálláson töltöttük. Ha nincs 5 értékelésed, addig nincs pontszámod sem, de az értkeléseket lehet olvasni. Volt 2 darab 8,2 pont, mindketten leírták a pluszokat, mínuszokat, valamint egy szöveg nélkül 1-es. Én voltam a negyedik értekelő, 8,3-ra jött ki. Direkt figyeltem, az ötödik utánam 9,0-t adott, így a szállás 6,94-el jelent meg. Ma már rá sem kattintanék, pedig kitűnő szállás.

A posztoló meg ne aggódjon, két év után annulálódnak a pontok.

peter3374 2019.06.11. 11:26:48

Tenyleg zavaros ez a poszt.... Kizart, hogy legyen egy jol ertekelt szallas majd jon egy-ket vendeg aki lepontozza es ettol ugy beesik az erteklese, hogy a kutya nem megy oda....
Nyilvan eddig is lehuzta mindenki mert baj van vele, csak eddig nem erdekelte a tulajt es most jott ra, hogy szar a szinvonal amit nyujt....

szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.11. 13:16:25

@KaTe: "És az miért baj, ha valaki beleköt ezekbe?"

Azért, mert nem reális, hogy egy szállás olcsó is legyen, és Hilton színvonalú is. A reális értékelés figyelembe veszi, hogy milyen árkategóriájú és milyen objektív besorolású (csillagok száma) szálláshelyet értékel. Viszont az irreális elvárások nyomán született értékelés tönkre teheti a kategóriájában legjobb ár-érték arányú szálláshelyet is.

plümpike 2019.06.11. 13:25:07

A booking.com értékelési rendszere geci.
Azért geci, mert 0-10 között értékel, de a "Jó" az nem az 5, hanem a 7,5, tehát ha van egy jó szintre értékelt szállásod, amibe beesik egy idióta és ad 2,5 pontot, akkor csak 3 darab 10.0ás (kittűnő, mesés, satöbbi szuperlatívuszjelzők) értékeléssel állíthatod vissza az átlagodat.

Másik gecisége pedig, hogy olyanokat kell értékelni, amik szubjektívek, vagy pedig kellő tudatos vendégek esetén fel sem kellene hogy merüljenek.
Ilyen pl az "ár-érték-arány" és a "szolgáltatások"
Az ár-érték-arány azért geci, mert hiába adja az ember "jó áron" a szállását, (mert a szezont, lokációt figyelve úgy áraz, hogy az ár szerinti lista első oldalán jelenjen meg), ha kiemelt szezon van, nyilván jó ár is drága lesz, mert akkor minden drága. (PL: szilveszter, sziget budapesten, stb...) De ha jön egy csóróbb vendég, akkor ezt már nem fogja figyelembe venni, csak azt láűtja, hogy 45 ezer forint volt egy éjszaka a sziget szombatján. Ami kurva drága persze, tekintettel arra hogy ugyanaz a szállás nem a sziget alatt max 15000, februárban meg 7. És amikor szállást keresett, akkor láthatta, hogy mik az arra az időszakra vonatkozó árak.

A másik geciség (apartmanok esetében) a "szolgáltatások" értékelési szempont. Az egész szálláskategóriának az a lényege, hogy önellátó helyen vagy, tehát milyen szolgáltatásokról kell nyilatkozni? A felszereltség lista fent van a bookingon, ami ott be van ikszelve az van, ami nincs az nincs. De ne húzza már le a szállást a vendég azért, mert nincs klíma, ha nincs beikszelve a klíma, még akkor se, ha 40 fok van, mert nyáron meleg van, tehát ha nyáron utazik az ember, akkor foglaljon klímásat, ha neki erre van igénye.

A posztolónak nyilván a fasza ki van a magyar vendégekből, ezt én alapvetően meg is értem, mert egyrészt mi magyarok IMÁDUNK értékelést írni (10 magyarból kilenc ír értkelést, más nemzetnél 10ből max 3-4), ugyanakkor viszont a magyar vengédek nagy részének foggalma sincs arról, hogy amit foglal, attól mit várhat, ezért lehetséges az, hogy egy falusi szálláshelyet lehúznak azért, mert állatszag van, vagy mert sok a szúnyog, légy, vagy az önellátó apartmant lehúzzák, hogy nincs sampon, tusfürdő, stb...
Ráadásul annak ellenére, hogy fingunk sincs arról, hogy mit várhatunk az adott szállásszolgáltatástól, olyan elvárásokkal érkezünk a 10 ezer forintos egy éjszakás tartózkodásokra is, mintha legalábbis a Greshem palota elnöki lakosztályában tennénk tiszteletünket.

Abban viszont nincs igaza, hogy ennek ellenére nem olvassa az értékeléseket, mert egy csomó apróságon lehet javítani általuk.
Az én szubjektív véleményem alapján, jelen poszter abba a hibába esett, hogy minőség a mennyiség rovására veszett: mivel sok kiadó helye van, nem tud ott lenni a vendégeivel, akik emiatt a személytelenség miatt sokkal kritikusabbak, mintha találkoztak volna vele, és dumáltak volna pár szót. Egy falusi szálláshelynél a személyes jelenlét kulcsfaktor.

ekat 2019.06.11. 15:33:14

@Szarazkoro: Én biztos vagyok benne, hogy ezeket olvassa, de semmi értelme nem lenne itt harcolnia, úgyis csak nekiesne mindenki. :)

Szarazkoro 2019.06.11. 16:21:57

@ekat: hat.... azert gyakorolhatna.

2019.06.12. 08:13:31

@plümpike:
Ami az ár-érték arányt illeti, a legtöbb turista ugyanarra a helyen nem sokszor jár, tehát ha főszezonban van ott, csak a többi ottani árral tudja összevetni, ezért nem igazán létezik a probléma, amit felvetsz, de ha létezik is, az az összes konkurens szállashely értékelésére is hat, ezért nem jelenthet gondot a szállásadónak. Mondjuk ahol főszezonban és szezonon kívül is jártam, nem okozott gondot figyelembe vennem, hogy főszezonban drágább ugyanaz...

Ami a szolgáltatásokat illeti, igen, le van írva mire lehet számítani, és az ember ehhez viszonyít. Ha nincskiszolgálás a szállashelyen, mert "önellátós", akkor az a szolgáltatás, hogy megvannak-e azok az eszközök, amiket ígértek, illetve szolgáltatás az is, hogy gördülékenyen le lehetett-e foglalni a szállast, tényleg van-e udvaron parkolási lehetőség, ha már ígérték. Nem pedig Hilton szintű ellátás( én speciel nem is érzem jól magamat magas szolgáltatási szintű szállodában).

2019.06.12. 11:46:06

@MrZed001:
"Valamint, valóban, az emberek csak 1 és 10-es pontszámban gondolkodnak. Nincs egy skálájuk. Meg szégyellnek igazat írni. Így lesz a totál igénytelen is 10 pont."

Belenéztem az eddigi értékeléseimbe, és valóban én is leggyakrabban 10-et adok. Ennek egyszerűen az az oka, hogy van egy kialakult elvárásom, ha az megvan, minek értékeljem lejjebb? Lehet, hogy más szemszögéből attól még lehet igénytelen a hely. Ha volt valami kisebb gond, de segítőkészek voltak, megoldották, akkor 8-9 körül adok. 4.2 volt a legrosszabb értékelésem, utólag bánom, mert 1-et kellett volna adni.

Szóval én teljesen megértem, hogy az emberek nem nagyon használják a skála közepét, mert az apró dolgokon nyaraláskor normális ember nem ütközik meg, főleg ha segítenek korrigálni. Ellenben ha EDE típusú vendéglátással találkozik, akkor elborul az agya, és azt sem látja meg, ha valami jó volt.

Szarazkoro 2019.06.12. 14:28:27

Azert az melengeti a szivem hogy egy paran meg emlekszunk Edere :D

Xezs7 2019.06.12. 14:43:37

@Zabalint: A 10 az azt jelenti, hogy a hely tökéletes. De nincs tökéletes hely, emiatt elvileg semmi sem lehetne 10-es. Gyakorlatban meg mindenki szórja a 10-eseket.

plümpike 2019.06.12. 16:33:24

@Zabalint:
Az ár-érték arányt senki nem úgy pontozza, hogy ismeri a piacot, a szezont, az árakat, hanem a saját szubjektív árérzékenységéhez méri. Azt nézi, hogy neki speciel sok pénz-e az az összeg, amit az adott időszakban a szállásra költött, pedig valójában csak arról van szó, hogy neki egyszerűen más a büdzséje.
Vagy nem kell a belvárosi szállásokat nézni,
Vagy nem kell a főszezon kellős közepén utazni,
Vagy olyan helyre kell utazni, ahova rajta kívül ugyanabban az időszakban nem másik egymillió turista akar menni.

A bookingon MINDENKI, 90+% ár szerint rendez, és az első oldalról választ, mert csinálhatsz te hiperszuper fasza szállást, ha nem árazod úgy, hogy benne legyél az azonos kategóriás (méret, lokáció, felszereltség) szálláshelyek közül az első oldalon felsoroltakba, akkor nem kapsz foglalást. Ha így árazod, akkor pedig teltházad van.

Eleve nonszensz ilyet pontozni, mert ennek megítéléséhez az kellene, hogy legalább egy másik azonos helyen lévő, azonos időben lefoglalt szálláshoz viszonyítani lehessen, és akkor eldönthető, hogy melyik érte meg jobban a rá kiadott pénzt.
De úgy, hogy nincs összehasonlítási alapod, úgy maximum a korábbi élményeidből tudsz kiindulni, és ahhoz méred, hogy tavaly novemberben a kukutyin alsón lefoglalt szobádhoz képest most a forma 1 hétvégéjére lefoglalt budapest belvárosi szállásod megérte-e?

A szolgáltatásokkal kapcsolatban pedig, remek lenne ha így értékelnének az emberek, de nem így értékelnek. Az én szállásomon a szolgáltatások kapja a legrosszabb értékelést, pedig MINDEN megvan, amit a felszereltési listában bepipálok, tehét elvileg nem kellene ezt lehúzni.. Ja persze, ha a vendég megnézné azt, hogy mi van a listában, és nem csak a címre, meg a képekre menne. És akkor írják kommentben, hogy nincs klíma, meg nincs mosógép.... A képeken nincs rajta, a listában nem szerepel, hát honnan az anyámból lenne bármelyik is? Meg különben ha lenne mondjuk klíma, és napi 10 euróval több lenne az ár, akkor le se foglalná, csak az a néhány tudatos vendég, aki tudja, hogy nyáron bizony lehet meleg, akár 40 fok is, tehát ha nyáron foglalok, akkor csakis klímásat.

2019.06.12. 17:21:21

@Xezs7:
Nem, a 10 azt jelenti, hogy adott igényszint mellett tökéletesen megfelelt.

2019.06.12. 17:42:45

@plümpike:
Én sem csak a saját büdzsémet nézem, hanem tisztában vagyok az adott hely áraival az adott szezonban, ebben épp a booking.com segít, hiszen ott más szállások árait is látom. Tavaly ugyanazon környéken is jártunk tavasszal és nyáron is, nyáron közel dupla árat fizetve, mégsem húztam le a nyári ár-érték arányt. Meg tavaly nyaraláskor volt olyan szállas, ahol dupla annyit fizettünk fapadosabb szállásért, mint a másiknál, de ott is figyelembe vettem, hogy másik ország, másik város. Horvátországban a Velebitben egy faluban felébe került a szállásunk, mint a tengerparton, mégsem gondoltam, hogy utóbbinak rosszabb lenne az ár-érték aranya, mert a tengerparti szálláshelyek piaci értékr más. Ám ha a tengerparthoz viszonyítva nyújtott volna kevesebbett, mint az ára, akkor lejjebb értékelem, ahogy a hegyvidéki szállást is ilyen esetben. Idén már lefoglaltam a szállást, de drágább országban, mint tavaly, szintén nem fogom csak emiatt rosszra értékelni az ár-érték arányt.

Igen én is ár szerint rendezem, de szűrőfeltételekkel, így sok esetben eleve alig marad néhány a környéken, és többet is megnézek, nem a legolcsóbbat választom automatikusan. A légkondit eleve szűröm ha nyáron megyünk meleg helyre.

De még egyszer, teljesen mindegy ki hogy értékel, hiszen más szállásadóknál is ugyanazon szisztéma szerint értékelnek, és úgy versenyeznek veled.

2019.06.12. 17:46:51

@plümpike:
"Eleve nonszensz ilyet pontozni, mert ennek megítéléséhez az kellene, hogy legalább egy másik azonos helyen lévő, azonos időben lefoglalt szálláshoz viszonyítani lehessen, és akkor eldönthető, hogy melyik érte meg jobban a rá kiadott pénzt.
De úgy, hogy nincs összehasonlítási alapod, úgy maximum a korábbi élményeidből tudsz kiindulni, és ahhoz méred, hogy tavaly novemberben a kukutyin alsón lefoglalt szobádhoz képest most a forma 1 hétvégéjére lefoglalt budapest belvárosi szállásod megérte-e? "

Ez csak akkor igaz, ha az adott helyen mondjuk népszokás bizonyos szubjektív tényező, pl. arra majdnem mindenki bunkó, kedves, hangos, stb., és én erről nem tudok előre. Mert az objektív tényezőket az adatlapon is látom, amikről aztán meggyőződhetek, hogs igazak-e, az viszont igaz, hogy a szubjektív tényezőkről univerzális elvárásaim vannak, úgyhogy ha Alsóbögyörösvalagpusztán az a szokás, hogy 2 centi por van a szobakban minden szállashelyen, akkor inkorrekt lesz az ár-érték arany értékelésem, mert Mucsaöcsögén hasonló kategóriájú szállásokon alap volt a tisztaság.

Xezs7 2019.06.12. 18:55:15

@Zabalint: De nincs olyan, hogy tökéletesen megfelelt :)

plümpike 2019.06.12. 19:29:36

@Zabalint:

Na hát akkor rád nem vonatkozik a kritika, de rajtad kívül az utazok 90%-ára igen, mivel ők nem úgy gondolkoznak, és értékelnek mint te.

A booking értékelési rendszere az összes szállásadó számára problémás, mindenki gyomorgörccsel nézi meg ha jött egy új vendégértékelés. Akinek jó az átlaga, az attól fosik, hogy nem-e csúszik be egy rossz értékelés, akinek meg rossz, az meg azért reménykedik, hátha javítja az átlagot.

Nézd csak meg a 9.0 feletti szállásoknak is vannak 2,5 pontos értékeléseik, és elég pár ilyen értékelés rövid időn belül egymás után, és ugrott az átlag. Ahhoz meg elég ha jön pár semmilyen nyelvet nem beszélő, 60+os spanyol, meg néhány egyéjszakás magyar, és garantálható, hogy jönnek a rossz értékelések. A magyaroktól anonim módon, 1 betü nélkül, a spanyoloktól meg kisregény, spanyolul offkurz.

És a legnagyobb szar az egészben, hogy néhány pofonegszerű trükkel ki lehet védeni ezeket, és akkor máris a hajadra kenheted a bookingos értékelést, mert pont nem fogja ellátni a szerepét.

Lehet a kicsekkolás után írni a vendégeknek elköszönő üzenetet, amiben megkéred, hogy ahelyett, hogy a bookingon értékel, tegye meg neked privátba (ez még nem is gond szerintem), vagy, ha tudod, hogy le fog húzni, akkor noshow-ra jelented, majd írsz a bookingnak, hogy sorry, elbasztam, természetesen számlázzák a jutalékot, viszont a vendég nem tud értékelést írni.
Ha extra konfliktus van, akkor elég felajánlani 10-15% kedvezményt, és megbeszélni vele, hogy ezért noshowra rakod, tehát ha kérdezi a booking, akkor igazolja vissza hogy tényleg nem szállt meg (a megspórolt 15% jutalék fedezi a kedvezmény összegét), érdekes módon mindenki egyből bekussol, ha kedvezményt kap. És persze lehet kamu foglalásokat is befogadni, és ott jó értékelésekkel feltornázni az átlagot, ez is csak pénz kérdése.

Szvsz a nagyon magas értékelési pontszámú szállásadók élnek is ezekkel az eszközökkel, nagyjából kizártnak tartom, hogy tartósan, több száz, ezer foglalás után 9-9,5 felett lehessen tartani egy szállás átlagát.

heidt 2019.06.13. 00:04:29

@plümpike: Én sem az árral kezdem a válogatást, és gondolom sokan mások sem. A legtöbben ártartományt jelölnek be és azon belül válogatnak.
Szolgáltatás: legtöbbször annyi van benne, hogy felszerelt konyha. Itt viszont már elég nagy szórást lehet tapasztalni. Nekem az nem elegendő, ha egy négyszemélyes apartmanban van 4-4 pohár, tányér, kés, villa, kanál. Két fazék és egy serpenyő. Mindenből a legolcsóbb, kínai piacos gagyi. Kicsit horpadtan, kicsit lekopott teflonutánzatú festéssel. Ilyenkor jönnek jól a vélemények és ezért szoktam én is kitérni ezekre.
Szintén a szolgáltatáshoz tartozik apartman esetében is néhány olyan dolog, ami nincs előzetesen leírva. Ilyenek: be- és kijelentkezés gördülékenysége, szállásadó segítőkészsége, megfelelő tájékoztatások megléte/hiánya, a szállás illata/szaga, stb. Ez bizony szubjektív, de itt sok pontot lehet nyerni/veszíteni. Mindig csodálkozom azon, hogy egy szállásadónak nem fér bele a költségvetésébe egy flakon ásványvíz bekészítése.
Ár/érték: alapvetően ez ami az összes véleményből jön ki. Ha minden rendben volt, akkor nálam ez 8 pont. Tudtam, hogy mit várhatok, milyen áron. Ha kellemesen csalódtam, akkor többet kaptam az elvártnál, ha tényleg csalódtam, akkor kevesebbet. Nagyon ritka lehet az az értékelés, ahol valaki mindenre 8-10 pontot ad, de az ár/értékre csak 2-3 pontot. Ilyenkor valami nincs rendben vagy az értékelőnél, vagy a szállásadónál. Ár/érték pontozás nem a saját szubjektív árérzékenységtől függ, hiszen foglaláskor tisztában volt az árakkal és annak tudatában választott. Még egy titkot is elárulok, ha azt ön - mint szállásadó - nem tudná: a legtöbben nem is tudjuk, hogy különböző időszakokban milyenek az árak. Mi egy adott - általában elég pontosan behatárolt - időszakra keresünk és akkor az az időszak vonatkozik minden szóba jöhető szállásra. Miért hasonlítanám össze egy tengerparti szálloda augusztusi árait és szomszédos szálloda novemberi áraival?
A trükközésről: biztosan van, aki trükközik, de az hosszútávon nem működik. Egy-egy alkalommal meg lehet játszani, de a mai analitikai rendszerek elég hamar kidobják a "normálistól eltérő" dolgokat. Eleve nem életszerű, ha 10-ből 8 vendéget noshow-ra jelentenek. Ha extra konfliktus van, akkor valóban illik felajánlani 10-25% kedvezményt, de nem azt kell megbeszélni, hogy noshow-ra jelentik, hanem a kialakult konfliktus okát.
Végül eléggé beszédes néhány szösszenet: "a booking.com geci", vagy a "mindenki egyből bekussol, ha kedvezményt kap". Aki ilyen véleménnyel van az üzletszerzőjéről és a vendégeiről, az bizony magát minősíti.
Egyszerű, nem kell leszerződni a booking.com-mal és akkor nincs gyomorgörcs, nincs geci értékelési rendszer, nincs fizetendő jutalék, meg persze nincs kussoló vendég.

2019.06.13. 08:42:06

@plümpike: na ez a szép igazi magyar trükköző hozzáállás. Ne színvonalon javítsunk, hanem bindzsizzük le a vendéggel okosba, meg basszuk át a rendszert.

plümpike 2019.06.13. 11:53:51

@heidt:
"Én sem az árral kezdem a válogatást, és gondolom sokan mások sem. A legtöbben ártartományt jelölnek be és azon belül válogatnak."
A legtöbben (Budapesten, ahol a jellemző 2-3 éjszakás tartózkodások egy csomó esetben 1-2 héttel az időpont előtt jönnek, kevésbé tervezettek az utazások) eleve nem számítógépről, hanem telefonról foglalnak, ahol minden sokkal nehezebb: nehezebb szűrni, nehezebb (de nem lehetlen) a szállás teljes képét megismerni ( foglalási, lemondási feltételeket, stb ), mert a 4 collos kijelzőn nem fér el annyi infó, mint a monitoron.
Éppen ezért általában beírja a helyet, időt, ár szerint sorba rendezi és választ a listából.

És általában innen jönnek a meglepetések, pl, hogy kell-e takarítást fizetni, vagy mikortól lehet becsekkolni, stb... Eleve adott a konfliktus, amit a szállásadónak kell rendezni, pedig ő tehet a legkevésbé róla, mert megadott minden infót a honlapon, csak hát ott nem olyan egszerű eljutni addig, hogy minden tiszta legyen a vendégnek. A vendég meg gondol valamit, aztán csodálkozik hogyha nem úgy van.

A vendégek 90%-a normális, rendes ember, olyan, akivel kifejezett élmény a találkozás. A maradék az, aki vagy paraszt, vagy beleszarik a dolgokba, vagy egszerűen hülye mint a segg.
Én sokkal boldogabb lennék, ha ez a 10% inkább nem foglalna nálam, inkább maradjon üresen az az adott időszak, azt sem bánnám. Nekem megérne -10% bevétel annyit, hogy ne kelljen idióta parasztokkal huzakodni.

"nem kell leszerződni a booking.com-mal"
A baj az, hogy a booking a legnagyobb nemzetközi szereplő, helytől függően többé, vagy kevésbé megkerülhetetlenek. Például Budapesten kikerülhetetlenek, vidéken szerintem kevésbé. Én komoly erőfeszítéseket tettem azért, hogy a 90%-os bookingos vendégarányomat leszorítsam 50% alá, pontosan azért, mert nem akarok kiszolgáltatva lenni nekik, mert nem csak az értékeléssel van gond, hanem mindennel, a foglalási rendszerrel, a kommunikációval, a kapott vendégadatokkal, lemondásokkal, stb...

@Eugene Horse: Ez van, trükközni lehet. Én nem szoktam, mert nekem teljesen megfelel az az értékelés, amim van, ha csökken 1-2 tizeddel, vagy nő, leszarom, így is jól teljesít a szállásom, mert jó helyen van, és korrekt áron adom. Amit tudok, megteszek azért, hogy a vendégeimet kiszolgáljam, de nem mindent.

heidt 2019.06.13. 22:02:25

@Eugene Horse: Ez az igazi magyarosch virtus. Oldjuk meg "okosba"! Nem cseréljük ki az ótvaros edényt, matracot, inkább lezsugázzuk. Így még az adófizetést is megúszhatjuk. Ez finoman kimaradt a "noshow" megoldás előnyeiből.

heidt 2019.06.13. 22:09:56

@plümpike: Amennyiben a vállalkozásom 90%-a egy cégtől függ, azt a céget nem illik legecizni!
Egyébként van megoldás erre is (ami egy kedves ismerősömnél működik) . Neki nincs szüksége közvetítőre, mert olyan szolgáltatást nyújt, hogy a vendégek egymásnak ajánlgatják és hónapokkal/évekkel előre vannak foglalásai.

Im just here for the comments 2019.06.14. 10:49:35

Én ezt nem teljesen értem. Egyetlen negatív vélemény után nem szabadna ilyen érezhetően csökkennie a forgalomnak. Kellene mondjuk egy booking profil, hogy tudjuk, melyik szállásról van szó, vagy mondjuk néhány kép róla, vagy mittomén, de ez így nem valami hihető. Mondjuk képtelen voltam végigolvasni, lehet a regény második felében jöttek volna a jó részek.

Im just here for the comments 2019.06.14. 12:38:26

@GiaMarie: mondjuk ez jogos, amit írsz, ebbe nem gondoltam bele, hogy az első pár vélemény között kapott rossz értékelés hosszú időre előre meghatározhatja a forgalmat, de itt nem arról van szó, hogy egyszer csak elmaradoztak a szállásfoglalások? Tehát nem úgy tűnik, mint akik most kezdték.
Ettől függetlenül tök jogosak azok, amiket írsz. Engem szállásfoglalóként sokszor a többi szállóvendég viselkedése akaszt ki. Egyik-másik tényleg azt hiszi, hogy kiteszi a lábát egy hétre otthonról, és 5000/éj áron kiskirályt játszhat és úgy ugráltathat bárkit, ahogy csak akar, mert ő a vendég és neki van igaza. Lófaszt. Nyilván tudni kell őket kezelni szállásadóként, de van egy határ, aminél már el kell engedni. És egyébként egy értelmesen megfogalmazott válasz a szállásadó részéről pont arra jó, hogy az utánuk következő foglaló lássa az érem mindkét oldalát.

plümpike 2019.06.14. 22:45:47

@heidt: Egyreszt, ahogy irtam, en mar nem fuggok toluk 90%ban, a foglalasaim kevesebb mint fele jon toluk. Ez egy abszolut tudatos atalakitas volt, meg penzugyileg is volt hatasa, de pont azert leptem meg, hogy ne fuggjek toluk.

Masreszt meg mit tegyek, ha gecik? Ha meg azt feltetelezed, hogy csak anonim modon, a hatuk mogott mondom: szivesen beideznem ide a veluk valo kommunikaciomat, csak valszeg olvassak, es kell a francnak a problema.

En most mar koszonom, jol vagyok veluk. Mivel 2,5 honapra elore tisztesseggel el vagyok latva vagyok foglalasokkal, ha ugy dontok, hogy befejeztem veluk, akkor addigra felfuttatok barmilyen mas csatornat.

Az ismerosodre: biztosan van olyan is akinek ez mukodik, de a mai, tomegturizmus korszakaban ez nem mukodik mindenkinel. Budapesten valami 3500 szallashely (nem szoba, apartman, hanem onallo szolgaltatasi egyseg, amiben benne van a 300 szobas szalloda, az olyan mint az enyem ahol tobb apartman van, meg gizi neni a garzonjaval) erheto el. Mindenki szamara ez nem megoldas, mert nem igy utaznak az emberek. De peldaul videken siman mukodik, egy fesztivalra en is ugy megyek evek ota, hogy teljesen egyertelmuen fent van nekem tartva a szokasos szallasom. Egyszer lefoglaltam bookingon, azota enyem abban az idoben. Akkor kell hivjam oket, ha megsem kell (ilyen nem volt) vagy ha a mellette levo haz is kell. De tudjak, h tokmindegy mikor van a fesztival, a haz az enyem, sehol nem kell lefoglalnom.

plümpike 2019.06.14. 22:56:37

@Im just here for the comments:
En, ha egyszer ujraregisztralom a szallasomat valahol, azt fogom csinalni, hogy befoglaltatom az elso 10-15 ejszakat olyan IP cimrol, ahonnan nem kezelem a szallasoldalt, aztan irogatom a fasza ertekeleseket. Nyilvan a comissiont ki kell fizetni ezen kamu foglalasok utan is, de ennyit mas kisvallalkozas siman elkolt google adwordsre, vagy facebook hirdetesre.

plümpike 2019.06.14. 23:18:46

@heidt: A kicsekk becsekk gordulekenysege: nekem a bookingon legordulo menubol kell kivalasztanom, hogy hogy kell bevsekkolni: recepcio, szemelyes kulcsatadas, kodzar, vagy valahol at kell venni a kulcsokat.

A szallashely illata/szaga szerintem tisztasagi kerdes, a leutott kinais tanyerok illetve a minimal vs full konyhafelszereltseget ertekelesere valo a "Felszereltseg" ertekelesi kriterium, merhogy ilyen is van.

Nem fogod tudni megmagyarazni nekem, hogy a szolgaltatasok kriteriumnak milyen relevanciaja van egy apartman tipusu szallashelynel, ami a 3500 budapesti szallasbol 1700.

A booking hotelfoglalo oldal volt 10 evvel ezelott. Csak az airbnb meg a tobbiek megjelenesevel (logikusan) nyitottak a kicsik fele is, de mindezt egy olyan modon, hogy a hoteles rendszer alapjai megmaradtak.

Es ehhez ragaszkodnak: en mar kb az otodik booking extranet rendszert hasznalom 2013 ota, az alapok semmit nem valtoztak. Amit atalakitottak, az inkabb csak szarabb lett, vesztjuk az informaciot, attekinthetoseget, mikozben egyreszt irrelevans dolgokat kell megadjunk (pl hogy milyen kozos teruletek vannak- apartmannal vagy hogy ajalott utvonalakat, itinereket rogzitsunk fel hegyeshalomtol kocsival, vagy az lf2tol tomegkozlekedessel) masreszt meg amit megadunk, azokat sem jelenitik meg a foglalai oldalon. Pl ezt a becsekkolos informaciot en nem tudtam megtalalni, pedig kerestem, mert kivancsi voltam, hogy mennyire egyertelmu helyen szerepel. Semennyire.

plümpike 2019.06.14. 23:34:12

@Im just here for the comments:
Ertekelesre adott valasz.
Hogy ne csak szarozzam a bookingot, kb 2 eve bevezettek, hogy a vendeg irhat nekunk uzenetet, mint erdeklodo. Ez peldaul kurva jo leoes volt, rengeteg olyan uzenetet japok, ahol konkretan olyan dolgot emlitenek amit valami masik ertekelesben olvastak, es ha erre tudok olyan valaszt adni, ami igaz, es eloszlatja a ketsegeiket, akkor foglalnak.

Na ez pl jo dolog.

lobster thermidor 2019.06.15. 07:38:25

Vajon hogyan kaphat egy szálláshely 9 feletti vendégértékelést a bookingon, ha az ott megszállók a pozitív tapasztalataikat nem írják meg, ezzel szemben a negatív dolgokat felnagyítva írnak értékeléseket?

wolves84lb 2019.06.17. 21:11:54

@finisz: szóval véleményt mondasz valamiről, amit évek óta nem használsz. Kurva okos lehetsz :)

Én 2,5 éve élek az airbnb-ből, sokkal, de sokkal jobbak, mint a booking. A booking semmivel nem ad többet, ellenben jóval drágább szállásadóként használni.
1,5 hónapja nyitottam meg egy újabb pesti lakást, azóta az airbnb-n foglalnak, jönnek, a bookingtól még a kibaszott ellenőrző kód sem jött meg, amit nemrég bevezettek.

2019.06.18. 15:27:53

@plümpike:
"Na hát akkor rád nem vonatkozik a kritika, de rajtad kívül az utazok 90%-ára igen, mivel ők nem úgy gondolkoznak, és értékelnek mint te."

Ha a 90% azt csinálná, amit állítasz, akkor a frekventált helyeken lévő szállások alul lennének értékelve a kevésbé frekventált helyeken lévőkhöz képes az ár-érték arány miatt, illetve a vendégházak, apartmanok a szállodákhoz képest. Ehhez képest mindig találok jó értékelésű vendégházat, apartmant is drága övezetben. Valószínűleg sokan értékelnek hozzám hasonlóan, csak a kevés furán értékelő marad meg neked jobban. De az más szállásokat is furán értékel.

Ha pedig egy borzalmas szálláshelyen, miután a problémáimat helyszínen nem is tudták orvosolni, azzal jönnének, hogy ne értékeljem le őket, még adnak kedvezményt is, még jobban leértékelném őket. Ha látom a segítőkészséget ott is, utána is, és nem megvesztegetni akarnak, hanem elnézést kérni a kellemetlenségért, az lehet hogy hatna, na de ez meg szorosan na vendéglátás része. Az ember hibázhat, de akkor ismerje be, próbálja orvosolni, ez a korrekt hozzáállas.

2019.06.18. 15:41:46

@plümpike:
Nagyjából 2013 óta foglalok rendszeresen booking.com-on, az első szállások, amiket foglaltam, nagyrészt kis falusi szállásadók, kis panziók voltak, sőt akkor talán még kisebb is volt a hotelek aránya. Egyébként nem tudom mi volt, de bátyám 2005 nyarán már használt valami hasonló online foglaló oldalt, mikor Szófiába mentünk a családdal, és a szállásadó felújított panel lakásokat adott turistáknak bérbe. Szvsz az ilyen jellegű közvetítő oldalak eleinte pont a kis szállásadókat célozták, mert a hoteleknek megvolt, és mellesleg ma is megvannak a hagyományos ügynökségei, amelyek idővel saját API-kat fejlesztettek, illetve ma már csatlakoznak a booking.com és más oldalak API-jaihoz is.

2019.06.18. 15:43:37

@lobster thermidor:
A booking.com elég jól baszogat, így a legtöbben a pozitív értékelést is elküldik, igaz abból kevesebb, aki szöveget is ír, több aki csak osztályoz.

Cpt. Flint 2019.06.19. 10:38:20

@plümpike: "Azért geci, mert 0-10 között értékel, de a "Jó" az nem az 5, hanem a 7,5, tehát ha van egy jó szintre értékelt szállásod,"
még szép, hogy az 5 nem "jó"... az 50% az a suliban is csak elégséges.

cradbox 2019.06.29. 12:38:12

Fantasztikus a poszt! Írójának azt ajánlom: azonnal hagyjon abba minden olyan tevékenységet, ami vendéglátáshoz kapcsolódik, mert távoli fogalmai sincsenek az egészről. Egyébként nyugodtan lehetett volna jogi eljárást indíani.

Szubrina 2020.02.23. 14:02:17

Huhh, ha ennyire derogál elviselni a vendégeket és, h azoknak nem csak pénzük van, hanem igényeik is, akkor állást kell változtatni.
Egy 3 pontos vélemény nem fogja lehúzni a többi 9-est.
Viszont az milyen dolog, h mondjuk kihirdeted a szállásodat, csendes nyugodt környezetnek, majd a vendég nem tud pihenni, mert a szomszéd hangoskodik, majd ahelyett, h intézkednél még neked áll feljebb, h dehát mi közöd neked ahhoz.
Váttáfákk?
Mi ez a szállás ide se megyek, nem a negatív vélemények miatt, hanem ilyen szállásadóhoz SOHA!
süti beállítások módosítása