Avagy így tömegközlekedj havi húszezerért. A duplán vett bérlet oka, hogy az automata az utas szerintem nem nyomtatott, de a gép mást mond. Volt már ilyen sztorink, ott még egy korrekt választ is találtok. Panaszosunknak egyébként egészen jó megoldási javaslatai lennének, de sajnos egyelőre ott tart, hogy volt egy kétbérletes hónapja és megkezdheti a fellebbezést.
Nem szeretek szorongva utazni a BKK járatain, ezért minden hónapban megveszem a havi bérletet, ha szabadnapom van, akkor is nyugodtan ki tudok mozdulni a városba. Köszönhetően annak, hogy komplett "bűnszervezetek" jöttek létre az automaták pénzvisszaadó részének eltömítésére, engem örömmel töltött el, hogy megjelent a bankkártyás fizetés lehetősége, így legalább nem a benyelt 500 Ft-tal kezdődött minden hónapom.
Az áprilisban vásárolt bérletem május 12-ig volt érvényes, valami oknál fogva úgy alakultak a dolgaim, hogy a következő bérletet csak május 13-án munkába menet tudtam megvásárolni. Azaz csak tudtam volna... Ha a Flórián térnél lévő BKK automata helyesen üzemel... Minden a szokásos módón ment, bérlet kiválaszt, bankkártya érint, a kijelzőn megjelenik a nyomtatás felirat, de a bérlet sehol.
Természetesen rögtön hívtam az ügyfélszolgálat telefonszámát, ahol mintegy 5 percig hallgattam a hívásvárakoztató zenét, de nem kapcsoltak senkit, úgyhogy újrapróbálkoztam. Második próbálkozásra ugyanaz, 5 perc zene, operátor sehol. Időközben beértem a munkahelyemre, ahonnan a harmadik próbálkozás már sikeres volt. Az ügyintéző rögtön egy keresztkérdéssel indított, mi az automata száma. Erre a kérdésre persze nem tudtam a választ ( a pipától nem láttam, örültem, hogy egyáltalán a munkából nem késtem el). Mintegy 5-10 perc alatt felvette a panaszt, majd közölte, hogy kivizsgálják az ügyet, 30 NAP az átfutási idő.
Június 11-én meg is kaptam a tájékoztatást, szóval hihetetlen gyorsasággal 28 nap alatt sikerült kivizsgálniuk ezt a bonyolult ügyet. A tájékoztatásban közlik, hogy ez alatt a majd egy hónap alatt sikerült megállapítani, hogy a gép levonta az összeget a kártyáról és a gép kinyomtatta a bérletet, szóval nem utalják vissza az általuk valószínűsíthetően kiadott bérlet árát és mellékelten küldik az általam felvett panaszt. (ezt is megtaláljátok a mellékletben)
Elolvasva az általuk felvett panaszt, rögtön meglepődtem, hiszen a kártérítési igényre 5 opció van felsorolva, melyeket a kedves ügyintéző nem is ismertetett velem, és önmagától választott egyet, hogy én a pénz visszautalását kérem a bankszámlámra.
Nos kérdezem én a kedves BKK-t:
- Ha és amennyiben egy bizonyos személyazonosító okmányra kérem a bérlet kiállítását, akkor egy ilyen esetben miért nem tudják annyival orvosolni ezt a hihetetlen problémát, hogy behívnak a kis ügyfélszolgálatukra, nyomtatnak egy 'pót' bérletet ugyanazzal az okmányszámmal, így véletlenül sem tudok visszaélni az "új" bérlettel, hisz személyim csak egy van...
- Ha és amennyiben feltételezik, hogy visszaakarok élni a bérlettel (holott csak egyetlen vágyam volt, hogy a munkahelyemre be tudjak jutni, szabadnapjaimon meg eljussak a városban A-ból B-be), akkor miért vásároltam egy másik bérletet pár nappal később (szintén csatolmány)
- Én magam relatíve szerencsés helyzetben vagyok (bár én is felháborítónak tartom az így cirka 20.000 Ft-os májusi bérletemet), de ha valakinek fillérre be van osztva a havi pénze és hasonló szituációba kerül, akkor egész májusban gyalog jár mindenhova...Természetesen közölték, ha nem értek egyet a döntéssel, akkor forduljak fellebbezéssel nyugodtan a lakóhely szerinti járási kormányhivatalhoz...
Snagal 2019.06.12. 12:14:20
Viszont ha a poszter nem tegnap költözött ide külföldről akkor azt tudhatta volna, hogy ha elhagyja az automatát onnantól nem sok esélye lesz érdekérvényesítésre - hiszen ahogy a leírásban is szerepel az automata kijelezte a nyomtatás tényét, nyilvánavaló volt, hogy utólag ennyit fognak tudni ellenőrizni.
Persze megértem, hogy nem tudott ott szobrozni egész nap és a BKK-tól sem vártam csodát, hogy félórán belül küldenek valakit aki meg tudja nézni a gépet.
(de még így is szerencséje volt mert legalább nem volt kisbaba ráhevderezve... úgy még nehezebb lett volna :)) najó, ezért elnézést kérek ezúton is :D )
juhaszvik 2019.06.12. 12:25:18
Amennyiben a posztoló igazat mond (és mondjuk nem ragadt oda valahová feljebb a papírdarabka, mondjuk egy fifikás csaló rágógumijához), akkor viszont gond van a BKK ellenőrzési rendszerével. Nem mondhatják rá valamire, hogy szerintük "a gép kinyomtatta a bérletet", ha ez nem történt meg. Kell lennie valamilyen biztosítási szisztémának.
De gondolom per pillanat a posztoló van bizonyítási kényszerben, ezért kb bukta is az ügyet. Tanulság: ... az nincs. Legalább is az nem lehet, hogy videózva vásároljunk bérletet.
@Snagal: hát itt most vagy nem volt kisbaba, vagy volt olyan jó fej a posztoló és nem beszélt róla, mert ugyanúgy nem releváns, mint a többi ügy esetében.
semk700 2019.06.12. 12:47:18
Terézágyú 2019.06.12. 12:49:21
Ez logikus is... lenne, de a pószternek is tudnia kell, hogy az ellenőrök SOHA nem hasonlítják össze a bérletre írt számot az igazolvánnyal - pláne amióta divatba jött, hogy a mobiltelefon hátoldalára teszik a szelvényt, és csak azt mutatják fel...
"- Ha és amennyiben feltételezik, hogy visszaakarok élni a bérlettel (holott csak egyetlen vágyam volt, hogy a munkahelyemre be tudjak jutni, szabadnapjaimon meg eljussak a városban A-ból B-be), akkor miért vásároltam egy másik bérletet pár nappal később (szintén csatolmány)"
Sajnos a "pár nappal később" ennyit ér... Ha rögtön ugyanannál az automatánál vettél volna még egyet, az már bizonyító erejűbb lenne, hogy az elsőt valóban nem kaptad meg... Persze nem csodálom, hogy eszed ágában sem volt újra próbálkozni egy rossz(?) automatánál...
KaTe 2019.06.12. 13:18:46
Snagal 2019.06.12. 13:19:45
erre gondoltam én is, hogy lehet ez is ilyen eltömítős trükk, de ha meg okmányhoz kötött akkor nem megy vele senki semmire a posztolón kivül.
(nem tudom mennyire szigorúak monjduk az ellenőrzések, nézik -e ezt, bár abból indulok ki naivan, hogyha igazolványszámhoz kötött a bérlet akkor már csak ellenőrzik is)
De ha a gép a szar ha a rosszindulatú júzerek tömítik el számomra mindenképpen szomorú, hogy a BKK nem megoldja a problémát és fejleszt, vagy legalább kivizsgál hanem azt monjda, hogy minden fasza, azt írja kinyomtatta úgyhogy így is van... ha meg eltömítik az nem az ő gondjuk, csúnya gonosz emberek vannak, ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés.
KaTe 2019.06.12. 13:23:31
"ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés."
- Holnaptól be se zárom az ajtót, elvégre egy ideális világban hivatlanul úgy se jön be senki...
Ha az automatát el lehet tömíteni úgy, hogy nem érzékeli, akkor ott bizony súlyos tervezési hibák vannak.
Terézágyú 2019.06.12. 13:30:46
"Ha az automatát el lehet tömíteni úgy, hogy nem érzékeli, akkor ott bizony súlyos tervezési hibák vannak."
A bankautomaták érzékelik...??? Mert ugye az elején kiírják, hogy vizsgáljuk meg a nyílást...
@Snagal:
"de ha meg okmányhoz kötött akkor nem megy vele senki semmire a posztolón kivül.
(nem tudom mennyire szigorúak monjduk az ellenőrzések, nézik -e ezt, bár abból indulok ki naivan, hogyha igazolványszámhoz kötött a bérlet akkor már csak ellenőrzik is)"
Ahogy fentebb írtam: nem, nem ellenőrzik. Marha sok ideig tartana...
Terézágyú 2019.06.12. 13:38:00
"De ha a gép a szar ha a rosszindulatú júzerek tömítik el számomra mindenképpen szomorú, hogy a BKK nem megoldja a problémát és fejleszt, vagy legalább kivizsgál hanem azt monjda, hogy minden fasza, azt írja kinyomtatta úgyhogy így is van... ha meg eltömítik az nem az ő gondjuk, csúnya gonosz emberek vannak, ők egy ideálisabb világra tervezték a gépet ahol nincs bűnözés."
Valójában most nem tudjuk, hogy tényleg el volt-e tömítve (akkor is, amikor megvizsgálták), illetve ha nem volt benne MÁR a tömítés, akkor azt ki vette ki valójában és mikor... Akár a bejelentő is kivehette - gondolhatta a békaka... mert éppen ellenkezőleg, ők nagyon is gondolnak a bűnözésre, a bliccelésre.
Csak sosem sikerül nekik megoldani a dolgot. Ahogy a vasúton sem...
joska141 2019.06.12. 14:20:58
killerkaller 2019.06.12. 14:23:33
Xezs7 2019.06.12. 14:44:48
Xezs7 2019.06.12. 14:48:00
Terézágyú 2019.06.12. 14:53:24
Barcelona: Bocsánat, de itt tilos dohányozni. - Ó, bocsánat, már megyek is arrébb.
Budapest: Bocsánat, de itt tilos dohányozni. - Mi közöd van hozzá?
vizsla_barat 2019.06.12. 15:07:13
Jake Peralta 2019.06.12. 15:17:31
Jake Peralta 2019.06.12. 15:21:19
Tudom.. hülye skandinávok.. el vannak maradva...
Terézágyú 2019.06.12. 15:24:04
És ott nincsenek bliccelők, nincsenek automata-eltömítők.
És fogadjunk, hogy nem is bagóznak tilos helyen.
Jake Peralta 2019.06.12. 15:28:50
gdobo76 2019.06.12. 15:39:29
Zuzer78 2019.06.12. 15:56:54
szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.12. 16:04:13
Sokkal egyszerűbb lenne, ha a vásárló számára elérhető jegykiadó nyílásban elhelyeznének egy kis kamerát, és egy időbélyegzővel ellátott fénykép (esetleg pár másodperces video) készülne abban a pillanatban, amikor a jegy/bérlet kiadása megtörtént. Ezen csak azt kellene látni, hogy a tálcában ott van a jegy, és az időpontot. Vita esetén az üzemeltető ezzel tudná bizonyítani, hogy a megvásárolt terméket az elvárható időn belül átadta.
2019.06.12. 16:39:24
Épp azon gondolkodtam ma, mikor kajálni voltam, hogy a szomszéd irodaépületek előtt ha egyszer rászólnék valamelyik dohányzóra, hogy ne a járdára vagy a virágágyasba dobja a csikket, akkor mit kapnék...
Más:
Mikor Ausztriában kisforgalmú erdei aszfalt utat érintett a turistaút, jött egy nagy SUV, messziről lelassított gyökkettőre, és óvatosan került minket, nagyot csodálkoztam, mert ilyen szituban itthon inkább gyorsítanak, akár dudálnak, jelezve, hogy félre innen paraszt.
Praedikator 2019.06.12. 17:10:50
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.12. 17:43:43
A BKK automaták karbantartottságát is ismerjük...
BKK->sünt szül
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.06.12. 17:45:23
Terézágyú 2019.06.12. 17:46:31
Xezs7 2019.06.12. 18:57:39
Xezs7 2019.06.12. 19:00:50
Xezs7 2019.06.12. 19:03:15
Dr. Archivum Pál 2019.06.12. 19:12:35
Lévai András 2019.06.12. 21:04:24
Eredmény: 30 nap alatt s e n k i sem állított meg, hogy hoppá...
illiana 2019.06.12. 22:02:13
Egyszóval poszter feldobta néhány nincstelen napját.
Persze az hogy ezt megengedik és törvényes a Bkkk oldaláról, sok kérdést vett fel maga után.
Picur75 2019.06.12. 23:48:19
DarkWolf 2019.06.13. 05:17:34
Picur75 2019.06.13. 06:23:44
2019.06.13. 07:56:52
Egyszer egyik blogon azt írtam, hogy mekkora nagy tahóság autóból kidobni a csikket, melleslwg tűzveszélyes is (oltottam már tüzet az utcankban emiatt), na azt több kommentelő is magára vette, minden voltam, csak fehér ember nem. Szóval van aki még online sem fényezi magat, hanem nyíltan bunkó.
Persze helyszínen lehet, hogy lenne, aki inkább meglepődne elsőre, de gyanús, hogy egy részük agresszívan reagálnak. Mint akik műanyagot égetnek, és szóvá teszi a szomszéd.
Terézágyú 2019.06.13. 08:28:35
"Ettől függetlenül tudom, hogy szélmalomharc, mert az emberek nagy része tahó."
Hű, ha én mondanám ezt, mit kapnék :)))
"A dohányosok 90%-a igenis bunkó tahó aljanép, aki rákényszeríti másokra a saját pótcselekvésének eredményét."
Nekünk össze kéne jönnünk egy tartalmas beszélgetésre :)
Mi a véleményed a biciglisekről, akik átmennek a piroson? :)))))
Xezs7 2019.06.13. 09:31:27
Xezs7 2019.06.13. 09:37:07
@Terézágyú: Statáriális fejlövés :)
juhaszvik 2019.06.13. 09:39:46
biciklisek hússzal-harminccal a járdán?
zenét fülhallgató nélkül, esetleg még plusz hangszóróval hallgató kis suttyók?
"átlós" parkolás?
boltok, ahol azután rakják ki a "minden 4. nyer sportcsokit", miután vége az akciónak?
Terézágyú 2019.06.13. 10:07:55
:)
Az utolsó tétel nem érdekel. Nem bizonyítható, és nem is tartozik az "állampolgári jogaim" közé, hogy azonnal vehessek bárhol ilyen csokit, ha azt hallom, hogy nyerni lehet vele... csokit én azért veszek, hogy betoljam az arcomba, fájjon tőle a fogam, utána meg a hasam...
juhaszvik 2019.06.13. 10:25:04
masszazsinfo.hu 2019.06.13. 11:00:01
1. nem az én dolgom
2. kicsoda maga hogy beledumál a munkámba?
szekertabor · provo.blog.hu 2019.06.13. 11:03:24
1. Mi érdeke fűződne hozzá? A kamera semmi mást nem rögzítene, csak a jegyet (vagy annak hiányát) a jegykiadó vályúban.
2. Hogyan festi le? Ha az automata konstruktőre sem a kamerát nem képes lefestés-biztosan elhelyezni a készülékben, sem a kiadónyílást eltömhetetlenre kialakítani, akkor elég tehetségtelen. Egy kiadónyílást mondjuk viszonylag egyszerű vakon eltömni egy rágógumival. de egy gépen belüli rejtett kamerát lefesteni?
3. Ráadásul a kamera lefestése simán járhatna a készülék letiltásával. Ha a kamera által érzékelt fény tartósan egy adott szint alá csökken, az automata nem használható, viszont jelez az üzemeltetőnek.
Viszont miért nekünk kell agyalnunk ezen, ahelyett, akit ezért fizetnek?
a Lojalista 2019.06.13. 11:07:29
Xezs7 2019.06.13. 12:51:20
SZIGMA 2019.06.13. 14:12:33
Küldenénk nekik "szakértőket" a szűk családjukkal egyetemben (20-30 fő) és rögtön megértenék.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2019.06.13. 14:42:47
Illetve magát a folyamatot is. Mert nem jó.
Történet:
Átlós szomszédunk telkén megjelent ősszel egy hajléktalan, aki a szesz fűtését kevesellve sajnos szemetet éget (műanyag, ruha, gaz, bútorlap stb.). Sajnos nem is vegyes kazánban hanem kiskályhában, a kályhacsövet kidugva. Bár szóltunk neki többször, nem hagyja abba, nem is beszél. A boltos szerint a tulaj engedte meg neki, hogy a garázsban lakjon a ház "őrzésért" cserébe (kutyám nem engedném be abba a tákolmányba.. fele fólia fele deszka.. ha tüzel benne minimum tűzveszélyes).
A fényképek a füstről nem dokumentáció, JPG fájlnak nincs szaga. vizes tüzifa is lehet..
Rendőrség kijön, becsenget, nem jön ki, semmi nem történik.
Kéményseprő vagy katasztrófavédelem nem tesz semmit, bár nyilvánvalóan illegál, ez a kivitelezés lehet ideiglenes grillezőé is.. Meg kell várni vagy a halálesetet vagy a tüzet.
Mérgemben jobb híján egy bottal levertem a "kéményt", de ettől még használja, szennyezi a világot..
Hja, és a kerti wc-je sem csatornára van építve, amikor nem füst akkor nettó disznó ól-szag terjeng..
Most nagyon hatékony levegőszűrőt keresek és valami sövényt amivel a területünket védhetnénk..
Xezs7 2019.06.13. 16:23:22
Snagal 2019.06.13. 16:58:37
Ahogy autósként is ha neki a kiépített bicikliút helyett is a forgalomban az autók között van kedve bringázni... ha szólni mersz akkor köcsög kihaénnem autós vagy aki jobb ha befogja mert ő bringás és kurvára zöld, te meg szennyezed a kis bolygónkat a tragacsoddal.
És akkor még nem említettem a sima gyalogos zebrán 30-cal áthajtó bringásról akit persze egy telizöldnél autóval próbálj meg nem elgázolni (én még életemben nem láttam leszállva áttolni a bringát ilyen helyen senkit - pedig úgy emlékeztem az a szabály ha nincs kerékpáros "zebra")
És a legutóbbi személyes kedvenc sztorim:
Araszolok autóval a lámpánál az elsőkerülteben a mammut irányába (shelkúttól lejjebb, talán hattyú utca?). Épp állunk mikor a mellettem elsuhanó bringás (futár?) a vállán átvetett táskával úgy megy el mellettem, hogy a táska kurva nagyot koppan az autó oldalán. Bringás persze megy tovább, szerencsére zöld lett a lámpa a sor elején úgyhogy megindultunk. Biringás mellé érve ablak le és megkérdezem, hogy nem kéne megállni és megkérdezni, hogy nem okoztál -e kárt ha már hozzá basztad az autóhoz a táskád? Válasz: leszorítottál bazmeg...
Aha egy helyben állva leszorítottam a nyomorultat.
köszi, hogy kiadhattam :D
Snagal 2019.06.13. 17:02:10
meglepődtem, de nem ezen, hanem hogy nálad tényleg nem divat elolvasni amire válaszol :)
ezt szerinted miért írtam?
"Persze megértem, hogy nem tudott ott szobrozni egész nap és a BKK-tól sem vártam csodát, hogy félórán belül küldenek valakit aki meg tudja nézni a gépet."
?
:)
Snagal 2019.06.13. 17:03:21
Snagal 2019.06.13. 17:07:32
Mellesleg, ahogy írták az ilyen eltömítős módszer csak úgy működik ha a csótány ott van a közelben és amikor odébb botorkálsz előmászik a megálló szűk repedéseiből hogy a zsákmányt magához vegye, vagy tévedek? szóval relativ gyorsan tetten lehetne érni csak egy két kallernak nem csak a buszon kéne ellenőrzést végeznie inkognítóban, hanem a megállóban az autómatáknál aztán figyelni... amikor meg meg van a tetten érés a közteres pajtikkal fel lehet lépni.
juhaszvik 2019.06.13. 18:12:18
marczy 2019.06.13. 18:24:40
11-én délelőtt 10 óra tájban Újbuda-központ metróállomás aluljárójában az egyik automata mindig visszaállt alapállapotba, amikor a kártyaolvasás következett volna, a másik meg annyira lassú volt és nehézkesen reagált az érintőképernyője, hogy majdnem lekéstem miatta a vonatomat.
A rosszul működő érintőképernyők problémáját sürgősen orvosolni kellene, mert egyre több gond van velük!!! Kinek a feladata a karbantartás? A Szerémi sor két automatájánál is legalább az egyiknél már mindennaposak a leállások, amikor a rendszer lassan vagy egyáltalán nem reagál. Közben pedig fél Pest már rám vár, hogy mit pöcsölök ott.
marczy 2019.06.13. 18:29:39
marczy 2019.06.13. 18:33:13
Xezs7 2019.06.13. 19:42:45
Xezs7 2019.06.13. 19:44:30
VNMárta 2019.06.13. 19:48:02
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.06.13. 20:36:25
tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2019.06.13. 20:36:25
Űristen 2019.06.13. 22:12:29
2019.06.13. 23:17:52
Példaértékű. Másoknál bár 1950 óta szériatartozék a hamutartó a kocsiban, mégis az úton landol a csikk. Pályán meg a kocsim motorháztetőjén. Az okát még nem fejtettem meg.
2019.06.14. 02:00:53
?essidor 2019.06.14. 02:14:17
robert1968 2019.06.14. 04:17:52
Im just here for the comments 2019.06.14. 06:10:36
Xezs7 2019.06.14. 08:00:08
Im just here for the comments 2019.06.14. 08:20:07
Dankházi Zsolt 2019.06.14. 08:25:31
2019.06.14. 08:54:01
2019.06.14. 08:55:22
Deviáns 2019.06.14. 09:12:08
Snagal 2019.06.14. 09:42:08
Snagal 2019.06.14. 09:44:20
"alán anyu lecserélte aput egy bringásra, vagy mi rejtezik a háttérben?"
nálatok ez kályhával történt ezekszerint
BICSKA 2019.06.14. 09:45:04
Javaslatára emailben is tettem bejelentést, csatolva a képeket. Kb 1 hónappal később kaptam választ, ezt követően utalták a pénzemet.
Krisz101 2019.06.14. 09:46:22
2019.06.14. 09:50:51
Snagal 2019.06.14. 09:54:14
MEDVE1978 2019.06.14. 10:36:49
Az biztos, hogy az első ajtós buszon vagy trolin a 10 másik felszállónál nem fogja a buszvezető ellenőrizni, hogy egyezik-e az igazolványszámoddal. A visszaváltás nem tudom igaz-e (ha tényleg visszaváltják a passzoló okmány nélkül, akkor nagy faszok bizony a BKV-nél), de simán eladható így a bérlet.
A második valószínűség a műszaki hiba / kifogyott a papír. Bár BKV autómatával még nem jártam így, bankautómatával igen, egy ezressel kevesebbet adott. Éppen Szentendrén kirándultunk, telefonáltam, aztán 10 perc várakozás után hagytam a francba, mert nagyobb társasággal voltam és mentünk tovább. Valamikor olvastam egy olyan cikket, hogy bankok költségcsökkentés miatt elég szar válaszidejű automatajavítókat alkalmaznak. Ha már a bankoknál is ez van, akkor el lehet képzelni, hogy az állami tulajdonú BKK milyen minőségű és válaszidejű cégeket alkalmaz az automatajavításra....
Tehát az esély gyakorlatilag nulla arra, hogy neked elnyeli a gép a pénzed / nem ad jegyet / bérletet, a szervíz meg jön. Majd pár nap múlva jó esetben.
Im just here for the comments 2019.06.14. 10:37:01
Ettől függetlenül azért a hívásról készült felvételre kíváncsi lennék, én rendszerint irritált ügyfél esetén nem kérdezgettem végig a kötelező kérdéseket, és pipálgattam be olyan dolgokat, amikre általában mindenki ugyanazt válaszolta (lásd "Elolvasva az általuk felvett panaszt, rögtön meglepődtem, hiszen a kártérítési igényre 5 opció van felsorolva, melyeket a kedves ügyintéző nem is ismertetett velem, és önmagától választott egyet, hogy én a pénz visszautalását kérem a bankszámlámra.")
Eudocimus Ruber 2019.06.14. 10:42:54
2019.06.14. 10:45:02
ekat 2019.06.14. 10:45:40
Amúgy én is rühellem a hülye automatát, mert utálok előtte állni, és püfölni / simogatni / imádkozni, hogy reagáljon már, főleg, ha állnak mögöttem. (Pedig valahogy minden ország minden városában, ahol tömegközlekedtem, meg tudtál oldani, hogy normálisan müködjenek, az érintőképernyősek is... )
Részemről jó ideje 100napos bérletet veszek, mert az anyagilag is jó (3 havi ára), és csak ritkán kell vásárolnom. Akkor meg egy kulturált ügyfélirodát támadok meg. (Pl. Keleti aluljárója.)
Amúgy tényleg röhej, hogy miért kell rá bárminek a száma, mikor soha senki nem kéri el a hozzátartozó igazolványt - nem csak a metrónál álló ellenőrök nem, de a járműveken körbejárók sem. (Ill. csak a kedvezményesekhez tartozót.) Biztos belefér a BKV-nak / BKK-nak, hogy többen használhassanak egyet felváltva....
ekat 2019.06.14. 10:54:03
Te ellenben lenyűgözően sikeres lehetsz, hogy egy a BKK-ról szóló topikba kell járnod ezt a tényt propagálni. :D
.:Z:. 2019.06.14. 10:54:04
Túl sok felhasználó 2019.06.14. 11:02:39
Snagal 2019.06.14. 11:23:57
még sem én toporzékolok itt, hogy be mertek szólni a bringásoknak... valamiért pedig magadra vetted ;) Gondolom nem véletlenül surmókám :) Normálisan kéne közlekedni bringával és akkor nem lennél ilyen kis érzékeny a bringás beszólásokra.
Mondjuk az értelem már ott süt belőled, hogy leírtam, hogy egy helyben álltam a (a nem 20éves nem astrámmal, de mindegy gondolom neked mind három bringád több milliós Trek ami a bentley tetőcsomagtartóján pihen ;) áruld már el tapasztalt bringás ként hogy kell autóval úgy állni, hogy közben én megyek neki a magadfajta sutyerák bringásnak? :)
Remélem ha leközelebb letörik a tükröm akkor az te leszel mert akkor legalább majd elmagyarázom neked hogy kell normálisan közlekedni, de azt nem garantálom, hogy utána kétkerekű járműre még fel fogsz tudni ülni mert a magliht-ot biztos feltolom a seggedbe miután kivertem vele a nagy pofádból a fogaidat ;)
juhaszvik 2019.06.14. 11:30:36
A logika nem minden (mondom ezt úgy, hogy egyébként sokra tartom az értelmes gondolkodást).
kolomparlole1114 2019.06.14. 11:39:58
kolomparlole1114 2019.06.14. 12:55:11
Túl sok felhasználó 2019.06.14. 12:58:35
Nem vagyok amúgy nyelvtannáci, csak három dolog idegesít: de viszont, ha és amennyiben, -ba, -be/-ban, -ben. Semmi más konkrét nyelvtani tévesztés nem csapja ki nálam a biztosítékot. (Persze a konzekvens csapnivaló helyesírás vagy ha valaki nem tudja értelmesen elmondani, amit szeretne; ezek is idegesítőek, de ezek nem konkrét hibák.)
Azt sem hiszem, hogy én vagyok az isten, és mindenkinek úgy kell írnia, ahogy én szeretném, de ha nem teszem szóvá az engem idegesítő dolgokat, akkor esély sincs rá, hogy eltűnnek a nyelvből. (Így se sok, de mindegy.)
ekat 2019.06.14. 13:40:31
És különben is csak azt akarta mondani, hogy bibíííí, én Stockholmban vagyok. :)
ekat 2019.06.14. 13:45:43
Túl sok felhasználó 2019.06.14. 14:04:12
De amúgy igazad van, ezek is hibák. (Így jár az, aki gyorsan ír telefonról.)
Túl sok felhasználó 2019.06.14. 14:05:39
Krisz101 2019.06.14. 15:21:05
Head Honcho 2019.06.15. 19:40:59
2019.06.15. 23:23:57
Ja, ha általánosítva szidod a brigásokat, aztan egy bringásnak ez nem tetszik, akkor tanuljon meg közlekedni, mert biztos ő is szabálytalan.
Nos, az általános tapasztalatom, hogy a közlekedők 90%-a közlekedési módtól függetlenül szandékosan, másokat leszarva szabálytalan. Pl. az autósok 90%-a majdnem mindig szabálytalan a zebránál a gyalogosokkal szemben. A gyalogosok 90%-a simán átgyalogol a piroson. A kerékpárosok 90%-a simán járdázik. Ezekkel csak a leggyakoribbakat mondtam. Az viszotn jelent valamit, hogy te kizárólag a kerékpárosodat pécézted ki. Mondom ezt úgy, hogy én pont magam szinte egyáltalánnem kerékpározok, tehát ennek tudatában jöhet a személyeskedésed.
2019.06.15. 23:39:33
A legtöbb tahra jellemző, hogy nem is érti a problémát, hogy miért volt tahó, sőt ha szóvá teszik, megmagyarázza. Ennek fényében 50-50% esélyt látok arra nézve, hogy te szorítottad le a kerékpárost, vagy pedig ő volt a tahó, és ahogy mondod, egyhelyben álltál, mikor odabaszta a táskáját.
Xezs7 2019.06.16. 16:39:41
2019.06.17. 08:32:48
Szerintem meg közhely, ezért tűnik úgy. Nézd csak meg az autósokat, hányan nem ismerik az indexet, hányan mennek be a kereszteződésbe úgy, hogy nem győződtek meg róla, hogy ki is tudnak menni, hányan taposnak a gázba sárgánál, úgy hogy kényelmesen megállhatnának előtte, hanyan taposnak a gázba, ha zebránál látják, hogy lelépne a gyalogos? Szerintem aki kerékpárral tahó, az autóval és gyalog is az. Csak sokkal egyszerűbb mindent egy csoportra rávetíteni.
2019.06.17. 08:39:15
Ja, és a kerékpáros futárok nagy része szerintem is szabálytalan, tahó. Csakhogy ott van a párja, a furgonos futár, akiknek a többsége ugyanúgy szabálytalanul közlekedik, csak hogy hamarabb érjen a célba, ugyanakkor mivel mindezt autóval teszi, sokkal veszélyesebb.
Snagal 2019.06.17. 09:15:45
" Az viszotn jelent valamit, hogy te kizárólag a kerékpárosodat pécézted ki. "
Nem pécéztem ki senkit, válaszoltam egy kommentre ahol ez volt a téma... ha valakinek válaszolok aki kerékpárosokról ír, akkor nyilván nem a tengeralattjárósokról fogok neki választ írni.
Ha azt írtam volna, hogy az összes autós egy szent de a biciklisek bezzeg... viszont ilyen nem rémlik így nem értem a felháborodást (illetve értem, csak nekem azt jelzi, hogy nem tudtad helyén kezelni a kommentet ami reakció volt egy témára amit "elfelejtettél" elolvasni, vagy csak elegánsan átugrottál rajta mert a kontextusából kiemelve könnyebb rajta felháborodni és most neked az volt a fontos:))
"Ennek fényében 50-50% esélyt látok arra nézve, hogy te szorítottad le a kerékpárost, vagy pedig ő volt a tahó, és ahogy mondod, egyhelyben álltál"
Értem... tehát akkora tahó voltam, hogy észre se vettem, hogy nem állok az autóval, hanem haladok... (és nyilván a mellettem ülő párom is az én tahó aurám befolyása alatt azt gondolta, hogy állunk bár éppen 30-40-50 stb km/h val haladtunk valójában) logikus. Ahogyan az is, hogy nem is így volt csak kitalálom mert kereszteshadjáratot akarok indítani a kerékpárosok ellen és úgy tűnt a leghatékonyabb az lesz ha ezt itt a homáron kezdem el egy (kamu) szotrival - végülis logikus :)
Snagal 2019.06.17. 09:22:22
"Szerintem meg közhely, ezért tűnik úgy. Nézd csak meg az autósokat, hányan nem ismerik az indexet, hányan mennek be a kereszteződésbe úgy..."
Nem mennyiséget kellene nézni hanem arány számot... kicsit több autós közlekedik a városban mint bringás, nyilván több lesz a szabálytalan is. Arányaiban viszont ha összeszámolnánk nem vagyok benne biztos, hogy az autósok jönnének ki rosszabbul ebből az összehasonlításból.
De nyilván mindkét oldalon vannak faszok, ezt nem vitatja senki.
Viszont személy szerint nekem addig lehet itt érveket felhozni a szemét autósok mellett amíg a bringások úgy vesznek részt a közlekedésben, hogy nincs semmilyen azonosítójuk (rendszám), nem kell elvégezniük minimális kresz tanfolyamot sem, nem fizetnek semmilyen kötelezőt mégis ugyan olyan egyenrangú félként közlekednek és szegnek meg szabályokat és okoznak kárt addig ezen nem nagyon tudok meghatódni...
2019.06.17. 11:59:23
Egyetértő voltál és hoztál egy példát. Ezért gondolom, hogy te is a kerékpárosokat is te pécézted ki. Képzeld, olvastam az előzményeket.
És nem vagyok naiv, mivel sok közlekedéses sztorit hallottam a két fél szemszögéből teljesen más verziót, ezért adok 50-50%-ot arra, hogy te szorítottad le, illetve tényleg igazat mondasz, és egyhelyben álltál.
2019.06.17. 12:05:49
Ha az arányokat nézem, tapasztalataim nagyjából 10-ből 9 autós szabálytalan zebránál, 10-ből 5 nem ismeri az indexet, 10-ből 9 kerékpáros simán járdázik. Ugyanakkor aki autóba ül, az ha szabálytalankodik, sokkal súlyosabban veszélyezteti masok testi épségét, mint egy kerékpáros, ezért egyáltalan ne korrekt az, hogy pontosan ugyanolyan elvárások legyenek jogsi és azonosítás terén. Egyébként a felnőtt kerékpárosok nagyobb részének így is van jogosítványa autóra, de ez nem sokat jelent, a szabálytalankodók nagy része járműtől függetlenül nem tudatlansagból szabálytalan. Hanem mert siet, és leszar mindenkit.
Én viszont azt gondolom, hogy amíg autóval nem tud a 90% felelősségteljesen közlekedni, addig nagyon álszent a kerékpárosok álszent és általánosító fikázása. Mert kicsit súlyosabbak a következmények egy nagyobb, nehezebb jármű esetén.
Kondom Keselyű 2019.06.18. 11:09:37
Az elsot odaadod a csajodnak,a masodikkal jarkalsz te.
soha senki nem fogja ellenorizni az igazolvany sorszamat.
btprg 2019.06.22. 12:35:04
Ez a beszéd, minden szavaddal egyetértek! Kár hogy ebből sose lesz semmi, mert itt csak a bűnözők pátyolgatása megy.
btprg 2019.06.22. 12:53:15
Hallottam már olyat is, hogy az ügyfélszolgálatok sok várakozás után nem szeretik felvenni, mert akkor egy kedvezőtlenül nagy "ennyi idő után vette fel" bejegyzés tárolódik el a felügyelő rendszerben. Ha nem veszik fel egyáltalán, akkor meg semmi. (Nem biztos hogy igaz, hiteltelen forrásból származik az infó.)
2019.06.22. 22:27:28
Kulcsszó a lustaság. 21. századi betegség, minél kényelmesebb az élet, annál lustábbak az emberek. Szörnyű. Volt nálunk egy manuálisan nyitható kapunyitó: kocsiból kiszállni, kinyitni, beállni becsukni, senkinek sem esett le a gyűrű az ujjáról. Amióta távirányító van és egy gombnyomás nyit, másik gomb zár, na azóta a zárás rendszeresen elmarad, az udvarba pedig bárki bejöhet. És nem jön rá a lusta suttyó, hogy a saját fészkébe szarik bele.
Xezs7 2019.06.23. 18:30:02
Egyébként a te problémádra megoldás lehet egy infrás kapu, amin csak nyitás van, a zárást meg magától megoldja áthaladás érzékelése után akárhány másodperccel.
2019.06.24. 00:26:46
Ez lett végülis a megoldás, mostmár így működik, nyitás gombbal, zárás késleltetve automatikusan... A nyitáshoz szükséges gombnyomást kellene valahogy még automatizálni, mert a 21. századi kényelmes embernek lassan már az is nehezére esik...
"A lusta parasztja dugig tömi a kukát, majd elmegy."
Ez még a jobbik eset, legalább megtalálja a kukát. A rosszabbik, hogy kiteszi a lépcsőházba, aztán a szemét onnantól kezdve közös, majd elviszi az, akit jobban zavar...
Xezs7 2019.06.26. 13:20:34
FL 2019.08.27. 17:44:30
Ezzel egy baj van, hogy a személyi adatokat - azaz az igazolványszámot - nem tartják nyilván... Így nincs mire kiadni a "másodpéldány" bérletet.