Tékozló Homár

Mindent a BKV-jegyautomaták működéséről

2016.02.10. 09:45 | Homár Hilda | komment

5594954_fb46ef5cfb6b7c1cfb55ef29a7ba26ee_wm.jpg

A T-System az a cég, ami a híres-neves BKV automatákat gyártotta és üzemelteti. A gépek működésére sokszor van panasz, az első levél is egy benyelt bérlet miatti reklamálás, de amiért a levélből poszt született, az igazából a cég válasza. A T-System ugyanis olyan példaértékű, konkrét információkkal teli tájékoztatást küldött olvasónknak, hogy még mi is köszönjük!

Tisztelt T-Systems!

Ezúton szeretnék gratulálniAz Év Projektje: a BKK jegy- és bérletkiadó automatája projekthez.

Igazán szép munka!

Ugyanakkor szeretném elmesélni, hogy felhasználóként milyen élményben volt részem az egyik automatájuknál.

2015.12.14-én 18 óra környékén érkeztem a Kálvin téri villamosmegállóba, a C 11 számú automatájukhoz. Úgy döntöttem, hogy itt fogom megvásárolni a havi bkk bérletemet, bankkártyával. Kiválasztottam a megvásárolni kívánt bérletet, beütöttem a bérletigazolványom számát, majd a bankkártyás fizetést választottam a felhasználói felületen. Ezután a paypass fizetés mellett döntöttem, lecsippantottam a kártyámat, és 5000 ft feletti vásárlás révén beütöttem a PIN kódomat a pinpad-on. Ezután az automatájuk kijelezte, hogy jegynyomtatás folyamatban, majd kiírta, hogy bizonylat nyomtatás folyamatban. Megnéztem a jegykiadó nyílást, és egyetlen fecni banki bizonylatot találtam, bérlet sehol. A banki bizonylatról később kiderült, hogy nem az én kártyámhoz tartozik, teljesen más összeg és kártyaszám szerepel rajta. Ellenőriztem a banki egyenlegemet, és meglepve tapasztaltam, hogy az összeg levonásra került a számlámról, holott a kifizetett terméket (és a banki bizonylatot) nem kaptam meg.

Az automatájukon szerencsére található egy telefonszám, 06-1-3255255, a bkk infovonala. Ezen a számon körülbelül 5 perc várakozás után kaptam egy ügyintézőt, aki közölte, hogy kivizsgálják az esetet, és ha valóban nem kaptam meg a bérletemet, 30 napon belül visszakapom a pénzemet. Az ügyintéző hívta fel a figyelmemet arra, hogy ellenőrizzem a banki bizonylaton lévő kártyaszámot és összeget. Ebből józan paraszti ésszel arra következtetek, hogy nem én voltam az első ügyfelük, akivel ez megtörtént. Amikor megkérdeztem az ügyintézőt, hogy mit tesznek annak érdekében, hogy többször ne forduljon elő ez az eset, azt mondta, hogy ők csak jelentik a T-Systems-nek, mást nem tudnak csinálni.

Ezúton szeretném Önöktől megkérdezni, hogy hogyan fordulhat ilyen elő, és mit tesznek annak érdekében, hogy más utas ne járjon így? Mi a véleményük, mennyire árt a fent leírt eset az utasok automatákba vetett bizalmának? Milyen gyakran ellenőrzik az automaták helyes működését, mint üzemeltetők? Érdemes-e bekapcsolva hagyni a nyilvánvalóan hibás automatákat? Amennyiben Önök üzemeltetik az automatákat, miért nem az Önök telefonszáma szerepel rajtuk?

Válaszait előre is köszönöm!

Jelen levelemet megküldtem a Nemzeti Közlekedési Hatóság, a BKK és a Tékozló Homár blog számára is.

Üdvözlettel,

M. Dániel

Tisztelt M. Dániel!

Először is szeretném sajnálatomat kifejezni, amiért kellemetlen élmény érte a BKK jegykiadó automaták használata során.

A T-Systems érintett szakterületén dolgozó kollégáink az Ön által megadott adatok alapján visszakeresték a vonatkozó eseményeket a háttérrendszerekben, illetve ellenőrizték a helyszínen is az érintett automatát.

A helyszíni ellenőrzés során az automata belsejében megtalálták az Ön által vásárolt terméket és a hozzá tartozó banki bizonylatot is – az ezekről készült képet csatolom. Az eset valószínűsíthetően úgy fordulhatott elő, hogy a kinyomtatott termékek nem a normál működésnek megfelelően a kiadótálcába estek, hanem sajnálatos módon – elkerülve azt – a készülék belsejébe. Bár a TVM készülékek monitorozása folyamatos, a jelenségre azért nem derült fény, mivel az Ön vásárlása előtt és után is voltak sikeres készpénzes és bankkártyás vásárlások is az automatán.

A probléma okát vizsgáljuk, és megtesszük a szükséges intézkedéseket, hogy hasonló kellemetlenség ne érhesse a továbbiakban sem Önt, sem bármelyik másik Ügyfelet, aki a BKK szolgáltatásait szeretné igénybe venni a jegykiadókon keresztül vásárolt termékek segítségével.

A levele végén feltett további kérdéseit is szeretném ezúton megválaszolni:

  • Milyen gyakran ellenőrzik az automaták helyes működését, mint üzemeltetők?
    A TVM készülékek távoli figyelése folyamatos, az öndiagnosztika által jelzett eseményeket pedig a Megrendelő és az Üzemeltető között fennálló szerződésben meghatározottak szerint kezeljük, törekedve arra, hogy az Ügyfelek által érzékelt szolgáltatásbeli kiesés minimalizáljuk. Ezen felül a jegykiadókat rendszeres tervezett karbantartás keretében is felkeresik szervizeseink, és elvégzik az ilyenkor szükséges munkálatokat.
  • Érdemes-e bekapcsolva hagyni a nyilvánvalóan hibás automatákat?
    Egy komplex rendszer működésében sajnos nagyon sok hibalehetőség van. Az Önéhez hasonló – előre nehezen kiszámítható – jelenségek mellett a TVM automaták havonta kb. 1,2 millió sikeres tranzakciót bonyolítanak. A BKK Zrt-vel együttműködve folyamatosan dolgozunk azon, hogy a problémák számát csökkentsük, és a lehető legalacsonyabb szinten tartsuk.
  • Amennyiben Önök üzemeltetik az automatákat, miért nem az Önök telefonszáma szerepel rajtuk?
    A BKK Zrt. és a T-Systems Magyarország Zrt. között fennálló vonatkozó szerződés értelmében a hibabejelentéseket a BKK Zrt. fogadja, és késlekedés nélkül továbbítja az üzemeltető részére.

Az Ön esetével kapcsolatos információkat – a belső folyamatainknak megfelelően – továbbítottuk a BKK Zrt. számára, ahol az ügyrend szerint meg fogják tenni a szükséges lépéseket a bejelentésének lezárásával kapcsolatosan.

További kérdéseivel is kérem forduljon hozzánk bizalommal, illetve a jegykiadó automatákkal kapcsolatos részletesebb kérdésekkel xxxxxxx projekt vezetőhöz a címzésben megadott e-mail címen.

Remélem a későbbiekben vissza tudják nyerni a TVM készülékek a bizalmát, és a továbbiakban elégedett használója lesz a jegykiadó automatáknak!

Üdvözlettel:

Sz. R.
T-SYSTEMS MAGYARORSZÁG ZRT.

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Honeyy 2016.02.10. 09:51:28

Ső? Milyenmár, h veszel egy bérletet, utána meg venned kell még jegyet is egy másik automatából, h hazajussál....
Hétfőn a Népligetnél egy meglehetősen rosszarcú hajlékony srác járőrözött az automatánál, persze nem vásárolni akart, de így legalább csak 2 sor volt a 3 géphez.

sáros_tehén 2016.02.10. 09:52:40

Azért nem igazán érzem jogosnak. Ez is olyan mint minden más gép. Elromolhat. És ahogy látjuk el is romlik. Mondjuk nem értem miért kell 30 napot várni a pénz visszafizetésével. És ha az ember nem tud 30 napi nélkülözni 10 ezret?

cmx85s 2016.02.10. 09:58:21

Nos, személyes tapasztalataim: a visszajárót előszeretettel tartja meg magának a gép, de a hajléktalanok már tudják a trükkjét: jó erősen meg kell ütögetni, így kiadja adott esetben a többektől már sikeresen "elnyert" összegeket.
Kétszer vettem így jegyet, mindkétszer a gépben rekedt a visszajáró, de a második alkalommal egy önkéntes kisegített.
Bérletet ezek után már csak és kizárólag a jegypénztárakban veszek, még ha ezért előre is kell vásárolnom.

cmx85s 2016.02.10. 10:04:01

@sarostehen_: Nem, ez nem olyan, mint minden más gép. Nekem speciel az esetek 70%-ában volt eddig valami gikszer a használata során. Vagy nem fogadta el a pénzt, még ha misszionárius pózban tettem bele, akkor sem, vagy nem adott vissza. Vagy nem lehetett kiválasztani a készpézt, mint fizetési módot, mert valamilyen oknál fogva tiltva volt.

Beerhead 2016.02.10. 10:16:43

@cmx85s: Tök fura, amióta elérhetőek az automaták, csak onnan veszek havonta bérletet, és még sosem volt semmi gond. Igaz nem szarakodok készpénzzel, paypassal fizetek mindig.

sáros_tehén 2016.02.10. 10:22:49

@cmx85s: Párszor én is vettem jegyet.. kp.. és soha nem volt gond. Szüleim a bérletet veszik meg így.. nyugdíjasok.. kártyával fizetnek.. eddig egyszer sem volt gond.

Nem lehet hogy neked kéne elmenni egy ECDL tanfolyamra hogy tudjál magadnak jegyet/bérletet venni?

szekertabor · provo.blog.hu 2016.02.10. 10:24:20

A T válasza hosszú, de nem ad választ a következő kérdésekre:

- Mi a célja annak, hogy nem az üzemeltető telefonszáma szerepel az automatákon? Miért kellett a panaszkezelésbe közbeiktatni egy olyan céget, amelyik nem tudja, és nem is akarja orvosolni a problémákat? Csak akkor lenne értelme ennek, ha a panaszos a panaszbejelentéstől számított min. 2 órán át immunitást élvezne a BKK pótdíjazásával szemben.

- A T-Systems és a BKK közül melyik téríti meg az automaták hibáiból keletkező anyagi károkat? Ha a bérletre szánt benyelt összegnél nincsen nálam több, és ezért a BKK pótdíjat számít fel, melyik cég fizeti ki helyettem, aki önhibáján kívül kényszerült jegy nélkül utazni?

- A kiadott jegyek és bérletek minőségéért ki felel? Ha a megvásárolt bérletről pár hét alatt elillan a rányomtatott adat, mint a tündérek aranya, és ezért a BKK pótdíjat számít fel, melyik cég vonható felelősségre?

FDToth 2016.02.10. 10:29:04

Tipikus este arra nézve, amikor kb. nulla tesztelés (vagy hibás teszteredmények) után működésbe helyeznek valamit. Ez itthon elég gyakori.
Ez a sok automata elég nagy hibaaránnyal működik és úgy vettem észre, nem bírják a hideget. Jó pár HÉV-megállóban fagyok idején nem működött az érintőképernyő. Más lehetőség nem lévén ilyenkor muszáj jegy vagy bérlet nélkül utazni, max ha jön az ellenőr veszel tőle. Szerencse h az ellenőrök tudnak ezekéről a hibákról, így elnézőbbek.

FDToth 2016.02.10. 10:31:52

@szekertabor: a másodikra az a bkk válasza h legyen nálad mindig pótjegy ilyen esetekre. tényleg, és ezt komolyan is gondolják.. Ez olyan, mikor a parkolóautomata rossz, és keressél olyat ami jó, és ha mákod van, akkor az adott területi zónához tartozót találsz.

Terézágyú 2016.02.10. 10:32:06

@szekertabor:
"Csak akkor lenne értelme ennek, ha a panaszos a panaszbejelentéstől számított min. 2 órán át immunitást élvezne a BKK pótdíjazásával szemben."

Ja. Egy napig is.
De persze ha utólag kiderül, hogy hazudott a telefonáló, akkor .... ejnye, akkor mi is lesz akkor????

Terézágyú 2016.02.10. 10:33:47

@FDToth:
"a másodikra az a bkk válasza h legyen nálad mindig pótjegy ilyen esetekre. tényleg, és ezt komolyan is gondolják."

a szemetek.

NoOne 2016.02.10. 10:40:55

@Terézágyú: "ráhúzzák a vizes lepedőt": pénzbírság, és 100 óra közmunka, pl. ellenőrként. :)
Amúgy szörnyű negatív vagy sokszor, te még sohasem tévedtél vagy felejtettél el valamit?

Terézágyú 2016.02.10. 10:46:43

@NoOne:
"Amúgy szörnyű negatív vagy sokszor, te még sohasem tévedtél vagy felejtettél el valamit? "

Hogy jön ide a tévedés, vagy elfelejtés??????????

Negatív? A tapasztalat teszi.

cmx85s 2016.02.10. 10:48:19

@sarostehen_: nem bennem van a hiba, ha az egyik érintőgomb le van tiltva (értsd: halványszürke), vagy ha a gép a tranzakció végén nem adja vissza a pénzt.
Ilyen körülmények között pedig BIZTOS, hogy nem adom ki a bankkártyám adatait.
Egyébként szeretném látni a képedet, amikor úgy jársz, mint a posztoló a kártyás fizetés után.
Akkor mehetsz ECDL tanfolyamra, bár ott nem fognak szót vesztegetni a BKK-atuomatákra.

Mákony Béla 2016.02.10. 10:59:30

Ez a klasszikus esete annak, hogy van 500 automata, napi csillió sikeres és problémamentes tranzakcióval, a hibaarány valahol ezrelékek szintjén mérhető, de aki elszenvedi, az természetesen k. hangos.
Gazság! Skandallum!!! Lopási manifesztácó cirkumveniálása governmentális manipulációval adjusztálva!!4444!
Én úgy gondolom, a humán interfész (pénztáros Marika) sokkal több hibát produkált. Lassú, nem jól üt be, nem jól ad ki, álmos, bunkó, fáradt.
(és természetesen Több tiszteletet a tisztességben megőszült kókadt pénztárosnéniknek!!44!! és persze rohadékbékávé!!444)

Fausto(tm) 2016.02.10. 11:47:14

@Mákony Béla: Szerintem nem a hibázási arányról van szó, hanem az elintézési módról. Ha valami történik, akkor ne 30 napig üljenek a pénzen, hanem pár napon belül nézzenek utána és utalják vissza! Ha meg szar jegyet/bérletet ad az automata, akkor se várják el, hogy a vevő elutazgasson az akácfába ügyet intézni, hanem minél hamarabb vagy küldjenek egy jó jegyet, vagy utalják vissza a pénzt vagy a legközelebbi pénztárba cseréljék ki.
Egyébként azt azért hozzá tenném, hogy már egy jó ideje én is automatázok és nem volt eddig gondom, csak az itteni sztorik alapján mondom ezeket.

Egysimaegyfordított 2016.02.10. 12:13:25

Én kétszer próbáltam bérletet venni automatából. Egyszer olyan nehezen tudtam az érintőfelületeket használni, h kb. 5 ember állt mögöttem morcosan, mire végre eljutottam a bankkártyás fizetésig. a pin kód beütése után kezdett el még rettenetesen gondolkozni s végül kiírta, h vegyem el a kártyám a tranzakció megszakadt. Gyorsan megnéztem, nem vett le semmit....de ugyanakkor a mérgem h bérletem se volt.
Másodszorra ugyanaz az automata (Előttem voltak 2en, és gyorsan pötyörésztek, gondoltam akkor ez a probléma kilőve...) , szóval ezúttal valóban simán eljutottam a fizetésig, be akártya, megint gondolkodás.....tranzakció megszakadt.
Na, most ott már nem fogok venni (vagy akarni venni) bérletet.

2016.02.10. 13:50:05

Nekem egyszer volt gondom, mikor nem adott számlát, de bérletet adott. Be kellett mennem a legközelebbi irodájukba, hogy legyen róla számlám. Idén már nem kértem cafeteria keretben bérletet, mert nem elég, hogy így drágább, de még ilyenekkel szopathatnak is.

Dezsike 2016.02.10. 13:53:16

Nagyon kis hibaaránnyal működnek a gépek, viszonylag megbízhatók (a szándékos rongálást ne vegyük ide, arról nem a gép tehet), de azt a kis hibát nem jól kezeli a BKK.
1. Ha nem tudsz jegyet/bérletet venni a hiba miatt, mit csinálj? Ha előreváltanád a bérletet és az előző még érvényes szerencséd van, de ha nincs nálad semmi (mert pl. vonaljegyet vennél) szívtál, lehet bliccelni és reménykedni, hogy nem kapnak el. Természetesen az ellenőr nem tudja hitelt érdemlően ellenőrizni, hogy valóban rossz-e az automata, így jogosan megbüntet, de miután a hibabejelentést kivizsgálták és jóváhagyták a bejelentés után keletkezett pótdíjakat törölni kéne.
2. Miért kell 30 napig ülni a pénzen? Többször is nyelte már el a pénzem különböző típusú automata (ami elromolhat az egyszer el is fog, sajnos előfordul), volt olyan eset, hogy egy órán belül szerelő jött a helyszínre, felhívott, hogy a közelben vagyok-e és személyesen adta oda a beragadt terméket, irodákban lévő gépeknél a portán le szokták adni a pénzt borítékban névre szólóan (általában másnap ott van a boríték), volt egy cég aki elhívott a központi irodájukba és ott adták vissza a pénzt, de az egyik legnagyobb üdítőautomatás cég (főleg plázákban és Tescokban vannak gépeik) POSTÁN is küldött már nekem vissza 100 (!!) Forintot - ez tartott a legtovább, két hétig, de egyik se 30 napig. Egy százast még általában nélkülöz az ember 2 hétig, de egy tízezrest egy hónapig ritkán - a kivizsgálás után (1-2 munkanap) AZONNAL vissza kéne utalni vagy a bejelentésre hivatkozva ügyfélközpontokban személyesen visszaadni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.02.10. 14:00:57

@Dezsike: "Egy százast még általában nélkülöz az ember 2 hétig, de egy tízezrest egy hónapig ritkán"

Ott éhenhalás lesz egy lábtörésből.

2016.02.10. 14:07:01

Ez a visszajáró elnyelése valami nagyon gyakori ficsőr a legtöbbnél. Nekem eddig össz-vissz olyan 100 forintom bánta. Azóta meg vagy pontos apróval készülök, vagy "Marikánál" veszem meg a pénztárban. Mert lehet, hogy "Marika" téved (bunkó még egyik sem volt), de vele legalább lehet élőszóban, udvariasan közölni a tévedését, amit azonnal javít. Egy automatába legfeljebb jól belerúgsz, és ha véletlenül ettől kiköhögi az aprót, mna az az azonnali ügyintézés ... máskülönben szívhatsz a 30 nappal meg az Akácfával.
Bérletet meg eszem ágában sincs automatából venni, max. vonaljegyet. Ha szerencsejátékot akarok játszani, akkor lottószelvényt veszek. Az olcsóbb ...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.02.10. 14:07:18

"Összesen 13,35 milliós sallerrel kínálta meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a kényszertörlés alatt álló Online Resorts International Kft.-t és az Online Resorts Kft.-t. A hivatal szerint a két vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat az üdülési jogok eladásával összefüggő ajánlatával."

Na, adtak a szarnak egy pofont.

hvg.hu/kkv/20160210_Udulesi_joggal_ugyeskedtek_jott_is_a_GVH_tizmillas_kokija

Köldök_szösz 2016.02.10. 16:04:21

A kocsmákban gyakrabban nyelik el a pultosok a visszajárót

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 17:03:07

@atpijkamo119:

Dolgozni nem jár be, megspórolja a bérletet.
Mozogni nem tud, ha van agya kevesebbet eszik.
Eljárni otthonról nem tud, max. a kannást tudja felvitetni valakivel, az meg ócsó.

Az ilyen kihúzza...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.10. 17:07:46

Utolsó szériás júzerek (18 év alatt még az anyja nyalja ki) kb. a seggüket nem tudják már kitörölni ha nincs hozzá egy app.
Ha beüt a krach és jön a burnuszos szakállas bácsi, ezek alapból kihalnak, életképtelenségből mindegyik jelest szerzett.

Meg köll venni azt a kib... bérletet Marikánál az ablakból, oszt nincs gond.

Köldök_szösz 2016.02.10. 19:45:28

@KDNP a selejtek gyűjtőhelye: ez visszafelé is igaz. Ha valahol meg kellene tudni nyomi 2 gombot a tahó már rögtön pampog.
Már leírták fentebb párszor: nem az a gáz hogy automata van és végre nem kell egy szaros jegyér 823ö2ü2 órát sorban baszni hanem hogy a támogatás és a karbantartás szarul van megoldva.

Gyűrött Papír 2016.02.10. 21:46:57

Na, ha már panasz nap! :)

Egyszer tévedésből aznap ketten is megvettük a bérletet a gyereknek, úgy hogy az másnaptól legyen érvényes. Az egyiket pénztárban, a másikat én automatából. Az van a szelvényen, hogy az érvényességi idő kezdete előtt visszaváltható a pénztárakban. Aznap este elmentem az egyikbe, ami a közelben volt, és szerettem volna visszaváltani azt amelyiket az automatából vettem. A pénztáros mondta, hogy nem látszik a rendszerben a szelvény. Van a termináljukon lehetőség visszaváltani, amihez leolvassa a kódot a szelvényről, de fájdalom azt írta vissza, hogy ismeretlen (vagy valami hasonló szöveg) szelvény. Kérdeztem, hogy mit lehet tenni, mert holnap már esélyem se lesz visszaváltani. Nem tudott mit mondani, nem tudott telefonszámot sem mondani, amit hívhatok (rajta van a szelvényen szerencsére, de nem tudta)!!
Tíz perc és tizenX db hívás után (ez már 9:30 fele volt) egy valóban kedves és megértő hölgy jelentkezett, aki annyit tudott tanácsolni, hogy BKK ügyfélpontba menjek be (22 óráig vannak nyitva) és ott visszaváltják. Rohanás és valóban visszaváltották.

Ha illetékes (is) olvassa, akkor a kérdések:
- Ha a szelvényen az van, hogy aznap visszaváltható pénztárban, akkor az automatában vásárolt szelvényt miért különböztetik meg, miért nem lehet visszaváltani?
- Miért nem "látszik" a pénztárakban, hogy megvettem (igazolószelvénytől kezdve mindent tudtam adni, kártyás fizetés volt)?
- A pénztáros miért nem tud arról, hogy kihez lehet fordulni jegy/bérlet kérdéssel?
- A jegyen és az automatán található segélyvonal, ha nem veszik fel bontja a vonalat, joggal hiszi az ember, hogy valahol egy sötét irodában csöng felügyelet nélkül. Nem jelzi, hogy fogadták a hívás, nem viselkedik hibabejelentő vonal módjára.

És nem a legzavaróbb, de a visszaváltás nem aznap (24 óráig), hanem az ügyfélközpont nyitvatartási idejében lehetséges.

Mérgező Hulladék 2016.02.11. 10:32:15

@Egysimaegyfordított: nálam ugyanez. Négy különböző automatán próbáltam a Móriczon meg a Fővám téren, nem sikerült (nem, nem az én hibámból). Álljak sorba a városban megmaradt nagyjából tíz pénztár egyikében, ahol persze rajtam kívül még vagy harmincan vannak, mert hasonlóan jártak...

fifibá55 2016.02.12. 10:22:20

1) Peches ember ne menjen a jégre.
2) Nem emlékszem a belengetett dátumra, mikortól szüntetik meg végleg a Marikákat?

(Indulás óta családunkban 1x történt, hogy a gép nem adta ki a bérletet, gyerek telefonált, mondták, várjon ott, várt, 22 perc múlva kezébe adták a beesett szelvényt, hepiend.)

Joey Greco 2016.02.12. 11:20:30

Jók ezek az automaták !! :) Négy ismerösöm is ezek fosztogatásából él,heti kb 100 000 ft bevételt produkálva . :)

Mákony Béla 2016.02.12. 13:03:31

Apropó megbízható ablakosmarikák: ablakosmarikákról manapság azt kell tudni, hogy ahol még vannak, ott talicskaszámra csempészik ki a hologramos hőpapírt. Ha akarnék, minimum 3 kontaktot tudnék szerezni 1 percen belül, akik hamisított bérletgyárat működtetnek, autentikus bkk hőpapírral.

Petőfi Sanyika 2016.02.12. 17:56:37

Két rossz esetem volt eddig az automatákkal, havi szintem 4-5ször járok fel Pestre.
1. álltam a sorban, mire oda kerültem kiderült hogy nem fogad el papírpénz, csak érmét.. napi jegyet akartam venni.
2. hazafelé vettem vonaljegyet, 500ft-ost beadtam, kiadta a jegyet, majd közli hogy nem üzemel, visszajárót nem adott.

Kondom Keselyű 2016.02.15. 13:07:54

Nekem az Andor utcai automata egyszer 500 bol nem adott vissza,akkor leszartam,aztan egy ezresre is csaka jegyet adta ki.
Meg ez a 650 forint sem vagott volna foldhoz,de gyanitottam,hogy valaki rajar az automatara,ezert telefonaltam.
Eloszor az automatan keresztul probaltam kommunikalni,de hosszu percekig csak "csorgott", igy eljottem.
Felszalltam a villamosra, es onnan hivtam a kozponti szamot.
Itt is volt vagy 5-10 perc,de vegul elertem az ugyintezot.

Sajnos sokra nem mentem vele,mert akarmit mondtam,o kizarolag a penz visszafizeteserol volt hajlando targyalni.Ahogy elmentem abba az iranyba,hogy a gepet vedjek meg,ne nekem utalgassanak apropenzt,valasz nelkul visszaterelt a sajat temajahoz.

Ez mondjuk mas eset, itt elismert technikai hiba van.
Azota csak kartyaval vasarolok,mar kertem paypasst is az FHB-nal,csak az a baj,hogy nekik nincs ilyen kartyajuk.
Hello 2016 ... :D

fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:23:41

@Fausto(tm): "Ha meg szar jegyet/bérletet ad az automata, akkor se várják el, hogy a vevő elutazgasson az akácfába ügyet intézni, hanem minél hamarabb vagy küldjenek egy jó jegyet, vagy utalják vissza a pénzt "

Tehát nem is kell bemutatni a "szar jegyet/bérletet" csak úgy bemondásra utaljanak lóvét. Ez nagyon életképes rendszer lenne. :) Örülnék, ha bevezetnék, mert akkor nekem napi többször is adna szar jegyet az automata. :)

fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:29:52

@Joey Greco: " Négy ismerösöm is ezek fosztogatásából él,heti kb 100 000 ft bevételt produkálva"

Elég szar emberek az "ismerőseid".

fillérbaszó vadász 2016.02.16. 10:31:07

@Mákony Béla: Te most vagy kamuzol vagy rendőrséghez kéne fordulnod ha tudsz valamit.

atpijkamo104 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.16. 11:10:54

@fillérbaszó vadász: "Elég szar emberek az "ismerőseid". "

Most ezt miért mondod? Ezek nem milliárdokat lopó politikusok, csak egyszerű munkásbűnözők. Ilyenek kellenének a kormányba!

fillérbaszó vadász 2016.02.17. 06:55:21

@atpijkamo104: Aki embereket lop meg az számomra szaralak.

lobster thermidor 2016.02.17. 10:42:29

Az lenne a legjobb megoldás, hogy a hosszadalmas, több csatornán futó levelezés helyett minden kihelyezett automata mellett állna egy ember, ahogyan egyes parkolók sorompójánál a jegykiadó automata mellett látunk ilyet, aki megnyomná a megfelelő gombokat, és hiba esetén azonnal kezelné a problémát.

atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.17. 10:49:23

@lobster thermidor: Igen. Sőt, az automata teljesen elhagyható, egy üvegablak mögé ülne, és adná ki a jegyeket, bérleteket.

Joey Greco 2016.02.17. 16:17:10

@fillérbaszó vadász: Azok.Ha most leütnek valakit pénzért jobb lesz ?

Szubrina 2016.02.18. 14:25:58

Nekem ezekkel az a gondom, hogy mi van, ha az utolsó 10 rugómat költöm a bérletemre?
30 napon belül visszautalják, köszi és addig? vagy ha az ember még siet is nem baj maradjon az autómata mellett és telefnálgasson...sehogy se jó ez, mert az engem nem boldogít, hogy 1,2 millió tranzakcióból pont én vagyok az az egy aki becummantotta.
Vagy lehet az ellenőrnek azzal érvelni, hogy bemutatom a bérletem 30napon belül, amikor kivizsgálják az esetet és visszautalják a bérletre költendő pénzemet.
.
Lehet valaki nevet, de szerintem simán reális manapság, hogy valakinek nincs fölös 10-20 e ftja ilyesmikre.

Szubrina 2016.02.18. 14:33:26

@Terézágyú: Ha megbüntetik ez idő alatt és utólag a kivizsgálásnál nyert a panaszos, akkor utalják neki az ekkor igénybe vett pótjegy árát vagy a büntetést, ha megbüntette az ellenőr és befizette a panaszos.
Így nem lesz visszaélés.

Szubrina 2016.02.18. 14:35:02

@Terézágyú: Eléggé ugyan is minek költsön az ember egy 350ft-os jegyre, amikor bérletet szokott venni 9500-ért. Ebben az esetben ablakon kidobott pénz a BKK hibájából a 350 ft...

Szubrina 2016.02.18. 14:39:27

@Mákony Béla: Tudod mi ezzel a gond, hogy ha pénztáros Marika elcsesz valamit és én észreveszem, azonnal tudok vele ügy intézni, hogy cserélje ki rosszul írta rá nem jól adott vissza stöbö, az automatánál meg telefonálgass, ha nincs pénz a telefonodon uram bocsá otthon hagytad vagy nincs is, aztán percekig hallgatod a zenét mire felveszik és röpke 30 nap alatt már el is van intézve...persze a gép kell, mindenkinek autómata mindenből.
Tyúkeszű.

Szubrina 2016.02.18. 14:46:37

@Pink Petsch: Egyetértek, de mi lesz ha megszűnnek a "Marikák" hamarosan az lesz?
Én is szó szerint nyerőautomatáknak hívom a csokiautomatát is, számtalanszor nyelték el a pénzemet (középsulis koromban) ilyenek, úgy, hogy nemhogy a visszajárót nem adták oda, de a terméket se.

Még régi jegyautomatánál volt olyan (a mostanit nem merem használni), hogy pont annyi apróm volt, amennyi kellett bele beledobtam elnyelte és a közelben nem tudtam a papírpénzt apróra váltatni, na kösz, az is szép volt.

Meridian74 2016.02.19. 18:51:02

Nekem sem volt még problámám ezekkel az automatákkal, kivéve azt, hogy az érintőképernyő nem működik rendesen. Vagy a vas lassú alatta rohadtul (kétlem) vagy olyan vastag az üveg (ütésállóság miatt), hogy nem érzékeli az érintést... emiatt minden bérletvásárlás kész procedura, mivel igazolvány számot be kell gépelni, és rohadt lassan megy csak..
süti beállítások módosítása