"Ezt a váci KFC-nem sikerült összehoznia" - kezdte üzenetét Marcell, aki szeretett volna egy jót enni, ám végül a 4 égtáj íze helyett valami keserűt érzett az ebéd végén. Mert hiába nem hagyta annyiban és reklamált az adag miatt, kiderült hogy nem az adag lett véletlenül éppen túl kicsi, hanem ez mindenhol ennyi lesz, a plakát az, ami hazudik.
Visszavittem, azt mondták, hogy “grammra van megadva az adag” és ez így rendben van. Beírtam a vásárlók könyvébe. Igazából nem az zavar, hogy a “nagy adaggal” nem lehet jól lakni, hanem az, hogy a pénztár feletti kijelzőn az étel szinte alig fér a dobozba, a valóságban meg 1/3 és 1/2 között van töltve.
Ergo amikor létrejön a vásárlás, az ő ajánlatuk egy teli doboz, amivel megtévesztik a vásárlókat. Ez teljesen etikátlan. Amúgy az alkalmazottak láthatóan rosszul érezték magukat a dolog miatt, de nem mertek sem plusz adagot felajánlani, sem más kártérítést (pl ajándék saláta vagy egy strips) felajánlani a csalódott és éhesen maradt ügyfélnek (nekem).
Számomra az az érthetetlen, hogy hogyan kerülhetett ki ez az ajánlat ilyen formában az éttermekbe. A képen látható adagról ki kellett volna derülnie a piaci bevezetés előtt, hogy nem fér bele az árba. Vagy legkésőbb a próba-kóstolások alkalmával kellett volna kiderülnie, hogy a marketing kampány és a valóság nem egyezik... Szembesülniük kellett (!) a ténnyel, hogy vagy az adag, vagy a reklám nem stimmel. Hogyan mehetett mégis forgalomba így? Szerintem egyetlen szolgáltató sem engedheti meg magának, hogy ilyen etikátlan módon viszonyuljon a fogyasztóihoz, akik egy bizalmi döntést hoznak azzal, hogy náluk költik el a pénzüket. Még sosem tapasztaltam, hogy egy étteremből engedtek volna elégedetlenül távozni vendéget...
Ez egyértelmű átverés, mit tehetnek a fogyasztók?
A posztot elküldtük a KFC-nek és szakértőinknek is, hamarosan jelentkezünk a válaszokkal.
UPDATE júni.19.
Meg is jött a KFC válasza:
Kedves Tékozló Homár,
Köszönjük a megkeresésüket a Rizsbox-blogposzttal kapcsolatban, minden visszajelzés hasznos számunkra. Az esetet természetesen kivizsgáljuk, most a következőkről tudom tájékoztatni Önöket.
Jelenleg nincs biztos információnk arról, hogy a vendég valóban a sztenderdünk-szerinti mennyiségeket kapta-e meg. Ettől eltekintve is sajnáljuk, hogy a munkatársaink nem voltak segítőkészek és a levélíró elégedettsége érdekében nem ajánlottak fel cserét.
A konkrét esettől függetlenül a csomagolásoknál a következők szerint járunk el.
A dobozok praktikus okokból nem púposak, noha választhattunk volna olyan méretet is, amit a recept szerinti 200g rizs, 90g csirkemell falatok és 40g szósz teljesen megtölt.
Ezeket a dobozokat használjuk helyben-fogyasztáskor és elvitelkor is. Elvitel vagy házhoz szállítás esetében a doboz tetejét lezárjuk. Ilyenkor szerencsés, ha a tető nem ér hozzá a húshoz és a szószhoz. Utóbbi nem kenődik fel a tetőre, előbbi nem nyomódik össze. Ráadásul a csirkemell falatok nem egységes méretűek és változatos formájúak: 90g súlyú csirke néha kevesebb, néha több helyet foglal. Ezért nagyobbak a dobozok, mint feltétlenül szükséges.
A termékfotók esetében szeretnénk jól megmutatni a terméket, hogy a menütáblánkról a sor végéről is jól látható legyen. Ezért emeljük ki a tartalmát.
Ha a Levélíró hozzájárul, szívesen felvesszük vele a kapcsolatot, hogy visszanyerjük a bizalmát.
Szívesen meghívjuk őt és Önöket, hogy bemutassuk, hogyan készülnek a Rizsboxaink az éttermeinkben.
Üdvözlettel,
KFC
Az utolsó 100 komment: