Tavaly júniusban Sanyit (és a többi 250 utast) rendesen megszívatta a LOT, amikor a frissen indított New York - Budapest közvetlen járata némi kifutópálya széli ácsorgás után sem indult el. A légitársaság fapadosokat megszégyenítő eljárással kezelte a helyzetet, de a talpraesett, jó fej utasuknak köszönhetően végül mindenki hazajutott. Sanyi viszont azóta is küzd a kártérítésért.
Mivel mindig lepattintottak, ezért felvettem az egyik "kártalanító" céggel a kapcsolatot (AirHelp....) Repteres ismerősök mondták, hogy ezeknek a cégeknek elvileg betekintése van olyan adatokba (meteorológiai adatok, ilyen-olyan naplók, jegyzőkönyvek) amiből meg lehet tudni, hogy pl. a mi esetünkben tényleg a rossz idő miatt kellett-e a járatot törölni, vagy csak megúszásra játszik a LOT, és behazudta a szar időt? Viszonylag hamar jött a válasz, hogy sajnos tényleg rossz volt az idő, és ezért kellet törölni a járatot, úgyhogy vis major, kártérítés nem jár.
(Ja, ami fontos: hatan utaztunk együtt, de az AirHelp-et én csak a saját nevemben kerestem meg, és csak az esetleges kártérítésre vonatkozóan, a felmerült költségek térítéséről nem is esett szó)
Akkor ismét írtam a LOTnak, hogy ettől függetlenül vannak még költségek, amiket lesznek szívesek kifizetni. Na ehhez (a számlák mellé) mindenkitől külön-külön kértek egy angol nyelvű nyilatkozatot aláírva, hogy beleegyeznek, hogy a nevükben is intézhetem a költségek kifizetését. Összeszedtem, elküldtem. Vártam. 2-3 hét múlva jött a válasz, hogy akkor fejenként ennyi és ennyi összeget hajlandóak fizetni. Felszoroztam hattal, de sehogy nem annyi jött ki, mint amennyi a számlák összege volt. Kérdezem, miért? Várok. 1-2 hét múlva jön a válasz, hogy:
1. alkoholt nem tudnak kölségként elszámolni (volt egy dobozos sör, pont leszarom, mindegy)
2. csak azt fizetik ki, amit még az USA területén vásároltunk. ?????? Fizettem egy repülőjegyért, ami oda-vissza, átszállás nélkül vitt volna Budapest és New York között, ennek minden kapcsolódó szolgáltatásával együtt (pl. étkezés a gépen.) Ők a visszautat csak zürich-i átszállással tudták nekünk megoldani, 7 órányi várakozással (meg előtte még 26 órányival New Yorkban) de amit a zürichi reptéren vettünk/ettünk, az szerintük már olyan plusz kiadás, amit nem kötelesek állni?????
És végül 3. mivel én már megbíztam egy behajtó céget, ezért az én ügyemben nem tárgyalhatnak velem, csak a behajtócégen keresztül, úgyhogy nekem nem fizetnek. Válaszolok, h a céget csak a kártérítéssel kapcsolatban kerestem meg, a kiadásokat nem is említettem neki. Válasz: nem baj, akkoris.
Na, írok az AirHelpnek, hogy bocs, ez van, nem akarnak velem alkudozni, mi ilyenkor a teendő? AirHelp tök jó fej, kb 2 órán belül küldik a nyilatkozatot, hogy részükről a megbízást felmondják, innentől fogva ők nem képviselnek engem ebben az ügyben, sok sikert, blablabla, küldjem el a LOTnak. Elküldöm, várok. Várok. 2 hét múlva írok, hogy mégis mi van? Jön a válasz: sajnos a nyilatkozatot nem tudják elfogadni, mert nem felel meg a formai követelményeknek, majd ha (most figyeljünk) fejléces papíron, az ügyintéző saját kezű aláírásával küldöm, akkor. Beszarsz. Sűrű bocsánatkérések közepette írok az AirHelpnek, hogy tudnának-e ilyet
küldeni? Jön a válasz, hogy nem, ezt küldik mindenkinek, és ezt eddig kivétel nélkül minden légitársaságnál elfogadták.........És ahogy látom, én még szerencsésnek mondhatom magam, mert nekem legalább válaszolnak, hellyel-közzel, a FB-oldalukon végignézve semmi nem változott a LOTnál az elmúlt egy évben: ugyanúgy folyamatosan törölt járatok, elhagyott poggyászok, nulla customer service.....és ha abból néha mégis akad egy kevés, akkor is mindent bevetnek, hogy semmit, vagy minél kevesebbet kelljen fizetni az átvert utasnak...... szóval a mottó marad ugyanaz: soha többet LOT.....
heidt 2019.07.09. 08:47:27
Snagal 2019.07.09. 09:55:42
Darth Revan 2019.07.09. 10:22:44
Szerencsere nem volt semmi gond, de gondolom =veluk se lett volna rozsasabb a helyzet, ha valami gebasz lett volna. Mondjuk annyi vigasztalhatott volna, hogy a jegy olcso volt :)
Szarazkoro 2019.07.09. 12:19:34
www.airpassengerrights.eu/en/how-to-complain.html
Hajra.
heidt 2019.07.09. 12:52:34
Példaként:
Szeptemberre a legolcsóbb jegyek New Yorkba:
LOT: 156 900,- Ft (9 óra utazási idő)
Lufthansa: 148 500,- Ft (oda 11:15, vissza 10:30 utazási idő)
juhaszvik 2019.07.09. 12:58:42
Szarazkoro 2019.07.09. 13:22:51
@juhaszvik1: en London-Bangkok, Kuala Lumpur-London returt vettem £380-ert. Boronddel, tokkal vonoval. Ja, es Air France meg KLM. Es meg upgradeltek is!
Permetező 2019.07.09. 15:50:39
Drago Brutic1 2019.07.09. 16:51:10
a fekete krindusz 2019.07.09. 16:56:04
chili wili 2019.07.09. 17:21:41
Szarazkoro 2019.07.09. 17:49:22
Permetező 2019.07.09. 17:57:37
enipeni 2019.07.09. 22:56:06
Szarazkoro 2019.07.10. 10:13:07
Mighty Duck 2019.07.10. 10:38:39
Drago Brutic1 2019.07.10. 10:40:55
Permetező 2019.07.10. 10:58:18
Szarazkoro 2019.07.10. 16:33:17
Permetező 2019.07.10. 16:54:52
Csongor Fagyal 2019.07.10. 17:08:03
glad az egyetlen 2019.07.10. 19:07:32
Néhány hónapja voltam ebben a dilemmában. Nem tudom, te milyen viszonylatban, milyen paraméterekben nézted, de én most újra rákerestem egy átlagos utazásban augusztusban és az volt a helyzet, hogy habár oda vagy vissza úton még csak-csak normális menet idő volt, de a másik irányban 15-35 órás menet időket dobott ki a gép.
Nem szívesen választottam őket, de igen is más egy ilyen egész napos úton számít már a plusz 4 óra is.
Az se szeretem, hogy ha átszállásra kevés idő van, mert ilyenkor könnyen lehet gubanc és az engem nem vigasztal, hogy kárpótolnak, de nem vagyok ott időben, ahol kellene. Ha meg sok az átszállás idő akkor meg érthetően az se szerencsés a várakozás miatt.
Amúgy én se voltam elégedett a személyzettel. Morcos társaság volt.
hidegsegg 2019.07.10. 19:36:14
A Lufthansa viszont meglepett idén kora tavasszal, Dallasból jöttem volna haza és a boarding kezdetekor hirtelen bejelentették, hogy törlik a járatot mert nem tudtak megjavítani valamit. Kis tumultus után a nem helybéliek kaptak szállodai szobát, oda-vissza transzfert, vacsorát de persze magunknak kellett az átjelentkezést intézni. Annak volt szar alibek időre kellett mennie, engem egy nap ide-oda nem zavart és mivel rögtön a frankfurti központot hívtam felfértem a másnapi járatra.
motoroskonyhaja 2019.07.11. 20:40:17
lobster thermidor 2019.07.12. 21:53:43
XXXXXL 2019.07.17. 11:02:37
Mas karabol tanulva meg soha nem repultem veluk.