Mivel Gábor évek óta minden nap vonatozik, örömmel költ többet azért, hogy az IC első osztályán utazhasson. De amióta a metrófelújítás miatt a a MÁV megnyitotta az IC-t is a Budapest bérletesek előtt, úgy érzi, hogy nem azt kapja a pénzéért, amit eddig. Nem azzal van baja, hogy a MÁV beszállt a buliba, de ha ő százezreket költ az első osztályért, miért nem ellenőrzik rendesen, hogy milyen jeggyel és hova szállnak fel ingyen?
Az elmúlt circa 3 évben Budapest és Kecskemét között ingáztam / ingázok vonattal. A kommentekben várható “te hülye vagy?” kérdésekre előre szeretnék válaszolni: Budapest belvárosi munkahelyem van, így a Nyugati kézenfekvő vonattal. A vonaton - jó esetben - tudok dolgozni, aludni, olvasni. Ezzel szemben járhatnék autóval, de ott se dolgozni, se aludni, se olvasni nem tudok, így ezekkel szemben az egyetlen előny, hogy nettó időben valamivel kevesebbet utazok, de a belvárosi forgalom miatt ez se számottevő. Az öngyilkosok, váltómeghibásodások és a felsővezetékszakadások száma pedig szinte egyenesen arányos az autópálya karbantartások, dugók és balesetek számával. Az utazásaimat előre finanszírozom, vagyis MÁV Start VIP kártyát váltok, így jövök ki a legjobban (bár az új kártya igénylésénél viszonylag nagy kockázatot vállalok). Ezzel a kártyával a MÁV legmagasabb szintű szolgáltatását is igénybe tudom venni (IC 1. osztály).
A magánvéleményem egyébként az, hogy a vonatközlekedés lehet(ne) a legkulturáltabb országon belül, de még középhosszú távon is (van kollégám aki a London - Brüsszel vonalon is inkább vonatkozik). A tapasztalataim szerint viszont ez a MÁV-val nem megvalósítható, de legalábbis jelenleg sci-fi kategória. A most következő történet olyan problémákra világít rá, ami inkább radar alatt van, tehát nem a szokásos “késtünk, nem megy a légkodni” sztori jön.
Alapfelállás: mint említettem BP - Kecskemét között ingázok. Ez azt jelenti, hogy Ferihegy, Kőbánya-Kispest, Zugló és Nyugati PU állomásokon áll meg Budapesten belül a vonat. Emellett azt is tudni kell, hogy Budapest bérlettel a sima személy és zónázó vonatok Budapest közigazgatási határain belül igénybevehetők, de a gyorsvonatok és az IC-k nem. Ez utóbbi szabályt írta felül a vonalon az M3 metró déli vonalának felújítása alatt a MÁV. Az ezzel összefüggő hivatalos közelményből idézek:
A közösségi közlekedést használó, Budapest-bérlettel rendelkezők a Ferihegy vasútállomás és Nyugati pályaudvar közötti szakaszon az InterCity és gyorsvonatokat az egyébként szükséges felár megfizetése nélkül vehetik igénybe.
A fenti mondat fontos eleme a felár, ami egyértelműen az IC és a gyorsvonati jegyekre utal, amit az alapszolgáltatási díjon felül kell megfizetni. Tehát, ha korábban valaki az általam is sokszor használat 706/726 IC-vel szeretett volna utazni, akkor nem volt elég a Budapest bérlet, váltania kellett még egy gyorsvonati / kocsiosztály különbözeti jegyet is a célállomásáig. A hivatalos közlemény alapján úgy gondolom könnyen értheti úgy az utasközönség, hogy most már ezen a vonalon arra és akkor szállnak fel, amikor akarnak.
Az én problémám ott kezdődik, hogy súlyos százezrekbe kerül, hogy a MÁV legmagasabb minőségű szolgáltatását vásároljam meg, amihez gyakorlatilag jótékonysági alapon a szolgáltató hozzáférést biztosít mindenkinek. Emiatt párbeszédet kezdeményeztem a MÁV-val, de sokszoros levélváltás is csak a következő válaszokat szajkózzák:
- az 100a vonalon közlekedő vonatok Budapest bérlettel történő igénybevételi lehetőségéről az ITM döntött;
- a vonatkozó szabályok alapján a Budapest-bérlet kizárólag 2. kocsiosztályon érvényes, 1. kocsiosztály igénybevétele esetén az Utasnak teljesárú kocsiosztály-különbözeti jegyet kell vásárolnia.
A levelet (amit csak én kaptam meg!) összeolvasva a hivatalos tájékoztatással, még mindig legalább kétértelmű a történet: mi az, hogy az egyébként szükséges felárat nem kell megfizetni, de a kocsiosztály-különbözeti jegyet meg igen? Emellett azt is hangsúlyoznom kell: a hivatalos tájékoztatást kiegészítő, számomra levélben megküldött MÁV állásfoglalást nem közlik az utasközönséggel. Emiatt aztán boldog-boldogtalan felszáll az IC vonat 1. osztályú kocsijába és az esetek döntő többségében még a jegyellenőr se hívja fel a figyelmét arra, mit nekem leírtak e-mailben.
Egyébként egyet tudok érteni azzal, hogy van helye és szerepe a MÁV-nak a Budapesten belüli forgalom kezelésében, az utak mentesítésében, főleg a metró felújítás alatt. Erre viszont első sorban a zónázó és személyvonatok szolgálnak, tehát ezeket kellene sűrűsíteni. Arról nem is beszélve, hogy egyre inkább elszaporodnak azok a minősíthetetlen esetek is, amivel én az elmúlt három évben egyetlen egyszer se találkoztam az IC 1. osztályon: az 1. osztályú kocsiban egy részeg úriember szerencsétlenkedése közben lelöttyintett a nedűjével. A jegyellenőr csak két állomással később figyelt fel a figurára, elkérte a jegyét, de persze azt nem tudta felmutatni (Budapest bérlet?), viszont leszállni se akart, mert hát neki el kell jutnia a célállomására (ettől függetlenül kicsit később, némi utasrásegítéssel végül “leszállt” rendőr nélkül is).
Szóval, ha valaki egy ilyen helyzetben (metró felújítás) úgy dönt, hogy a gyorsvonatok is igénybe vehetőek Budapest bérlettel, akkor egyértelműsíteni kell, hogy az csak a normál gyorsvonati kocsikban jogosít fel díjmegfizetés nélküli utazásra ÉS emellett a MÁV arányosan több gyorsvonati kocsit állít csatasorba (legalább a frekventált reggeli és délutáni időszakokban), amiket igénybe vehetnek a Budapest bérlettel közlekedők.
Akinek már volt szerencséje minden kocsiosztály végigjárnia kishazánkban az pontosan tudja, hogy a legnagyobb különbség nem a kocsik minőségében, hanem az utasközönségben rejlik. A drágább jegyet sokan nem akarják megvenni, akik pedig megveszik (persze van kivétel), azok általában a kulturáltabb halmazhoz tartoznak.
Gyakorlatilag most free-for-all megy a 100a vonalon.
Nagyon érdekelne, hogy szakértői szemmel lát-e bárki bármi érdekérvényesítési lehetőséget ebben a helyzetben?
Egyetlen dologba tudok most józan paraszti ésszel belekapaszkodni: a MÁV állásfoglalása is az, hogy Budapest bérlettel nem lehet igénybevenni az IC kocsikat, csak éppen ennek érdekében nem tesz semmit / látszatintézkedéseket foganatosít. Egyetlen erre vonatkozó info tábla sincs kitéve a vonatállomásokon, vagy az IC kocsikon és a hangosbemondóban se hangzik el semmilyen erre vonatkozó utastájékoztatást. Tehát gyakorlatilag nem akarnak tenni semmit az anomália felszámolása érdekében.
Segítségeteket előre is köszönöm!
A MÁV tájékoztathatna és ellenőrizhetne alaposabban, az utasok pedig legyenek türelmesebbek, mi sem mondhattuk volna szebben.
Kedves Olvasó!
A jogszabályban meghatározottak és a gazdasági társaság szabályzataiban foglaltak keretén belül a vállalkozás jogosult abban döntés hozni, hogy a személyszállítási szolgáltatást kik számára, milyen díjazás ellenében és milyen formában teszi lehetővé.
A szolgáltató tehát jogosult a levélben meghatározott azon döntést is meghozni, hogy rendkívüli helyzetek esetében, mint pl. a metróvonal felújítása, a budapesti bérlettel rendelkező személyek részére lehetőséget biztosít az Intercity és gyorsvonatok felár megfizetése nélküli igénybevételére.
Egyetértünk abban, hogy a tájékoztatás értelmében a felár kifejezés, jelen esetben a pótjegy, illetve helyjegy megfizetése alóli mentességre vonatkozhat. A tájékoztatás ezt meghaladóan nem tartalmazza azt, hogy az első osztályú kocsikat is az egyébként magasabb díj megfizetése nélkül lehetne igénybe venni.
A levélben vázolt esetben nem látunk kártérítési vagy egyéb igény érvényesítésére okot adó helyzetet, hiszen az időközben adott kedvezmény nem érinti az Intercity teljes vonalát, az utasoknak Budapest-Kecskemét távolságban továbbra is meg kell fizetniük az utazás teljes díját, így a cég intézkedésével kapcsolatban káruk nem merült fel.
A szolgáltató feladatkörébe tartozik az utazásra való jogosultság feltételeinek ellenőrzése. Ha az tapasztalható, hogy az utasok nem tesznek eleget ezeknek a feltételeknek, akkor lehetősége nyílik velük szemben a vonatkozó szabályokban meghatározott, szükséges intézkedéseket megtenni, illetve szankciókat alkalmazni. Ugyanakkor egy ilyen nagy mértékű felújítással járó rendkívüli helyzetben a szolgáltató és az utasok részéről is megértés, illetve türelem várható el.
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2019.07.15. 11:10:11
2019.07.15. 11:16:13
Nekem is volt egy időben ilyen kártyám. Nos, aki napi szinten bejár Kecskemétről Budapestre, annak mindez első osztályon úgy 1.5 millióba kerülne, normál bérlettel alig lenne kevesebb. Ehhez képest 280 ezerbe kerül ez a kártya. Ha ezt tömegesen vennék igénybe, simán megszüntetné a MÁV, mert annyira nem érné meg, nyilván mivel kevesen használják, ezért van ilyen.
Ezt csak azért mondom, mert ennek fényében elég gáz azon hőbörögni, hogy egy különleges helyzetben (metrópótlás) mások "jótékonysági alapon" utazhatnak az IC-ken helyi viszonylatban.
borso 2019.07.15. 11:16:35
Terézágyú 2019.07.15. 11:25:03
Pontosan úgy mint az elővárosi vonalakon. Budapest határát átlépve a vonatok olyannál válnak mint a hetesbusz csúcsidőben...
Ilyenkor plusz kalauzokat kellene berakni??? Na ja...
Terézágyú 2019.07.15. 11:26:09
"" a késésért szíves elnézésüket és megértésüket kérjük" hanzik el minden vonat esetében."
Tudtommal "TÜRELMÜKET és megértésüket".... :)
Tehát elnézést nem is kérnek :)
Snagal 2019.07.15. 11:37:49
"A szolgáltató tehát jogosult a levélben meghatározott azon döntést is meghozni, hogy rendkívüli helyzetek esetében, mint pl. a metróvonal felújítása, a budapesti bérlettel rendelkező személyek részére lehetőséget biztosít az Intercity és gyorsvonatok felár megfizetése nélküli igénybevételére. "
a poszter leírta, hogy a MÁV szerint az ITM döntött erről, nem ők.
Az is nagyon hasznos, hogy kitér a kártérítési igényre, mikor ilyen kérdés nem volt. A poszter érdekérvényesíteni szeretne nem extra lóvét amiért "büdös pösti bunkókkal" osztoznia kell az 1. osztályon.
Amúgy vagy van némi anomália a poszter leírásában vagy n vonatoztam régen, de ő folyamatosan az IC kocsikat emlegeti, holott ha jól értem a probléma nem abból adódik, hogy azt is használhatják bp bérlettel az emberek, de ha jól gondolom akkor abból is van 1. és 2. osztály, előbbit nem használhatnák jogosan bp bérlettel, de utóbbit igen.
Tehát elvileg nem az IC használatot kéne tiltani, hanem az első osztályon való utazást.
Ha jól értem a problémát.
szekertabor · provo.blog.hu 2019.07.15. 11:52:48
Úgy értelmezem, hogy átmenetileg egy járulékos kényelmi faktor szűnt meg: az, hogy mivel az első osztály drága, kevesebben veszik igénybe, mint amennyi hely rendelkezésre áll, így a megfizetettnél is több hely jut azokra, akik első osztályra váltottak jegyet. Ez azonban nem jog, hanem kedvező helyzet volt.
Az ittas utas esete teljesen külön kérdés, a sörrel való lelocsolás a legutolsó keskeny nyomtávú fapadoson sem elfogadható, ebben az esetben a MÁV felelőssége kocsiosztálytól függetlenül ugyanaz (hacsak az ÁSZF nem tartalmaz külön ruhatisztítási kitételt az első osztályon utazókra). Nyilván van ok-okozati összefüggés a kocsik kihasználtsága és az ilyen jellegű balesetek között, de ez megint nem szerződésileg szabályozott.
Dezsike 2019.07.15. 12:04:16
Terézágyú 2019.07.15. 12:08:59
"A kalauzok nem is szoktak járni az ICken Budapesten belül"
Hát persze, mert alapesetben mindegyik utas sokáig utazik, van elég idő végigjárni a vonatot az első "igazi" IC-s leszállóhely előtt...
De éppen ez a gondja a pószternek, hogy most nem csak IC-utasok használják az IC-t, hanem "hetesbusz"-utasok is...
Darth Revan 2019.07.15. 12:11:18
egyszer egy reszeg utas leontotte?!
Tessek jelezni a MAV-nak, ha szerinte jogosulatlanul hasznaljak a szolgaltatast, de ez nem ide valo poszt.
2019.07.15. 12:15:17
Mivel a kártya egy korlátlan országos bérlet bármelyik MÁV és GYSEV járat bármelyik utasosztályára, ezért ha a MÁV holnaptól tesz a járatra első osztályú kocsit, vagy megszünteti a teljes vasútvonalat, akkor sem sértett a poszterrel szemben szerződést.
borso 2019.07.15. 12:35:33
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.15. 13:22:53
A BB csak 2. osztályra érvényes. Mivel nem írták, hogy 1. osztályra is felszállhatsz, így értelemszerűen továbbra is csak 2. osztályú kocsiba szállhatsz (IC, gyorsvonat egyaránt), csak a pót és helyjegyet nem kell megfizetni. Az első osztály nem felára a másodosztálynak, hanem önálló szolgáltatás. Ellentétben a pót- és helyjegyekkel, amiknek feltétele a 2. osztályú menetjegy vagy bérlet megváltása.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.15. 13:24:19
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.15. 13:36:42
Egyébként hasonlóan szép nejem tapasztalata: a nemzetközi vonatra a MÁV ad el belföldi helyjegyet, míg ugyanezt, ugyanerre a vonatra Bécs-Budapest relációban már nem lehet megvenni. Magyarán felszáll a csóka Bécsben, leül a csomagjaival, majd Győrben kipaterolják a helyéről, mert kiírva ott sincs a foglaltság. Pedig fizetne, csak épp nem tud.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.15. 13:39:57
2019.07.15. 13:43:31
Nem tudom a bécsivel hogyan van, de pl. Budapest-Kassa viszonylatban simán lehet venni külön helyjegyet, csak nem kötelező, szemben azokkal, akik csak Miskolcig mennek ugyanazon vonattal, így a legtöbben nemzetközi viszonylatban nem vesznek.
Terézágyú 2019.07.15. 13:45:37
" A kaller szándékosan nem indul el Ferihegyig. Kerüli a konfrontációt az utasokkal."
Na ja. Nyilván megszokta a kényelmesebb, "magasabb rendű" beosztást, hogy kulturált IC-utasokkal kell foglalkoznia, ráadásul a közig. határ után - erre most mondják, hogy indulás után azonnal menjen végig a (szokásosnál tömöttebb) vonaton ellenőrizzen MINDENKIT, még a közig.határig stb. stb.
2019.07.15. 13:59:42
Ne értsd félre, én értem a problémádat és bizonyára engem is zavarna ez, ezért igazat adok neked ilyen értelemben. De teljesen felesleges erről velük levelezni, mert egyrészt kimagyarázzák (érthető okokra hivatkozva), másrészt nem is érdekli őket az egyszerű halandó panasza, csak ha van vesztenivalójuk (pl. egy költséges per).
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.15. 14:03:49
Terézágyú 2019.07.15. 14:10:28
ott a pont.
Terézágyú 2019.07.15. 14:14:30
ott a pont.
semk700 2019.07.15. 14:31:34
budapest-kecskemét - budapest bérlettel
azt írja kis piros ablakban, hogy "Az ön által megadott viszonylaton a Budapest-bérlet nem használható fel."
Lehet hogy csak az elvirán nem lehet így jegyet venni ezzel a konstrukcióval az adott viszonylatra.
semk700 2019.07.15. 14:38:43
- "sima" vonatra 80,- Ft (1.o) és 0 Ft (2.o)
- néhány vonatra (jellemzően IC) 230,- (1.o) és 150,- (2.o)
- néhány vonatra meg csak jegypénztárban lehet rá jegyet kapni.
Nekem ebből az következik, hogy az IC nincs ingyen, persze ez csak az elmélet....
Terézágyú 2019.07.15. 14:39:44
Ha jól értettem a pósztert, az van, hogy a BB-vel csak Budapest határáig használható az IC (is) - kvázi mint egy helyijárat...
zuhanorepulesss 2019.07.15. 14:42:27
Terézágyú 2019.07.15. 14:45:23
"Nem az zavarja a mavban, mint sokakat, keses, kosz, rendezetlenseg, hanem az, hogy masnak jobb vagy tobb jut."
Nem. Jobb vagy több jut - ingyen.
Másrészt meg ettől az utastól is "koszt" kapott - leöntötte a ruháját.
"Az uton azzal foglalkozom, hogy eljussak a-bol b-be. Hogy ezt masok 2,5, 10 vagy 50 millios autoval teszik-e meg, 5,10 vagy 50 kmh-val tullepve-e a sebesseghatart, pont leszarom."
Nem hiszem el. Ha valaki beáll eléd és feltart, úgy hogy nem tudod megelőzni, akkor te is foglalkozol vele. stb. stb.
2019.07.15. 14:52:12
"Nem. Jobb vagy több jut - ingyen."
A posztoló arányaiban jóval kevesebbet fizet, mint aki Budapest bérlettel a metrópótlás ideje alatt vonatoznak.
Terézágyú 2019.07.15. 14:55:39
Ezzel azt akarod mondani, hogy a bkvbérlet sokkal drágább mint az ICvonatozás?
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.07.15. 15:01:24
spulni 2019.07.15. 15:08:23
2019.07.15. 15:19:32
Azt írtam, arányaiban jóval többet fizet. A Budapest bérlettel utazik mondjuk a Nyugati és a Köki között, a Start VIP Klub kártyaval meg a posztoló a Nyugati és Kecskemét között. Feljebb azt is leírtam, hogy egyébként jeggyel ugyanez 1.5 millió lenne évente, normál bérlettel alig kevesebb.
2019.07.15. 15:22:56
Nem. Hanem azt, hogy a posztoló kártyája arányaiban sokkal olcsóbb az említett viszonylatban, mint a Budapest bérlet. Nyilván nem teljesen korrekt az összevetésem, de az sem korrekt, ahogy a posztoló ingyen utazásnak nevezi azt, amikor mások Budapest bérlettel a metrópótlási időszakban az IC-t is használhatják. Ez nem ingyen utazás, hanem a MÁV és a BKK megegyezése alapján ugyanúgy fizetős utazás, mint a posztolóé. Nyilván tudom, az is benne van a cikkben, hogy sokan bliccelnek, meg az első osztályra szállnak fel, ebben a részében igaza van a posztolónak.
2019.07.15. 15:25:56
Ezzel a kártyával úgy működik, hogy felhívsz egy számot, ott tudsz ingyenesen helyet foglalni, ha megtetted, akkor ugyanúgy megkérheted az ott ülőt, hogy ez a te helyed, legyen szíves átadni neked. De lehet úgy is, hogy nem foglal helyet, csak akkor ő fogja átadni annak, akinek a helyén ül.
2019.07.15. 15:27:31
2019.07.15. 15:39:57
Tegnapelőtt feleségem vezetett, egy balra kanyarban előzésünkbe kezdett egy sietős, feleségem előbb észlelte, hogy szemből jön egy kocsi, így azonnal satufék, szemközti is satufék, így is kevésen múlt, hogy fittipaldi épp befért elénk, nem lett karambol. Nos, én ezt nem tudom leszarni, mert az ilyen barmok miatt mi is ottmaradhatunk, elég, ha vagy a feleségem vagy a szemközti nem figyel eléggé, másrészt azért is zavar az ilyesmi, mert az ilyen faszkalapok eleve arra számítanak, amikor felelőtlen előzésekbe belemennek, hogy majd mások kisegítik őket, ha baj van.
Az engem sem zavar, ha valaki gyorsabban megy a megengedettnél, vagy lassabban, ha nem másokra szarva, másokat veszélyeztetve teszi.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.15. 16:41:20
havrilla 2019.07.15. 17:15:37
És honnan vegyenek kalauzokat?
havrilla 2019.07.15. 17:18:27
Ez zavaros.
WLaci 2019.07.15. 17:19:57
havrilla 2019.07.15. 17:24:47
Nagyon önző berképzelt alak lehet a panaszos és nem veszi észre, hogy közösségben él.
Rendkívüli helyzet van. Kész. Egy ideig ez van, mert társadalomban él és nem robinsonként egy szigeten egyedül.
Amúgy láttam már én "kulturált" utast hányni az 1. osztályon.
killerkaller 2019.07.15. 17:45:16
humorpalanta 2019.07.15. 18:54:10
Na akkor nézzük. Kecskemét-Nyugati táv 80 perc vonattal, 1. osztályon 3100 Ft-ért. Azok az idióták, akiket nem tudsz elviselni, a 80 percből Köki és a Nyugati között 15-17 percet tesznek ki. A mocskok! 650 Ft-os árért nagyjából. Te a VIP-edért nagyjából 300 ezret fizetsz. Ha csak évi 200 napon ingázol, oda-vissza, az 3100*2*200, ami 1 millió 200 ezer Ft. Te ezt letudod évi 300 ezerért. Arányaiban ugyanannyiért utazol, mint ők.
De akkor elmondom. Tudod miért szállnak az emberek az 1. osztályú kocsiba? Mert az a legelső kocsi és a vonat eleje jó mind Zuglóban, mind a Nyugatiban. (Amúgy a legtöbben be sem mennek a kocsiba, megállnak az előtérben.)
De ha ennyire rohadtul zavarnak az emberek, akkor a rinyálás helyett erre magadtól is rájöhettél volna, sőt, még megoldással is szolgálhattál volna! Annyit kellene megmondani a MÁV-nak, hogy amíg ez van, addig az 1. osztályú kocsit ne a vonat elején (Kecskemétről jövet), hanem a vonat végén közlekedtesse, s garantálom, hogy 2 embernél nem több tévedne be oda.
joska141 2019.07.15. 19:28:32
Yossarian_M 2019.07.15. 19:29:24
zrx_xzr 2019.07.15. 19:40:12
Navarone 2019.07.15. 19:55:19
kéki béla 2019.07.15. 19:55:30
totii 2019.07.15. 20:48:09
S20, S21, S50, S51 (mondjuk ez csak a másik irányban van), Z50, G50, egyéb személyvonatok: felár nélkül lehet rajtuk utazni
Debreceni/nyíregyházi/záhonyi sebesvonatok, a szegedi IC-k gyorsvonati része: a BKK-bérlet mellett szükség van gyorsvonati pótjegyre is (vagy gyorvonati felárbérletre)
Debreceni, szegedi IC: BKK-bérlettel nem használható, valamint jegyet sem lehet rá venni Kökitől, csak Ferihegytől ("a vonat csak leszállás céljából áll meg" jelzéssel szerepel a menetrendben, valamint automatában, neten sem lehet rá jegyet venni).
Ezzel szemben a metrópótlás idején felár nélkül lehet használni bármelyik vonat másodosztályú kocsijait (az IC-t is), ha valakinek helyjegye van, akkor nyilván át kell neki engedni.
Az a szép, hogy ezt be is mondják, közvetlenül azután, hogy elmondták, az IC csak leszállás céljából áll meg, felszállni rá nem szabad.
A posztolót megértem, nem ehhez a réteghez szokott az első osztályon, ugyanakkor a szolgáltatáshoz nem tartozik hozzá, hogy megválogassa, kikkel utazik együtt.
kolomparlole1114 2019.07.15. 20:55:36
Mi a faszom az a pótjegy? Már előre megbasznak hogy úgysem lesz jegyed? Hány féle extra tarhát kell még venni jegy mellé? Füstadó? Súlyadó? Kéményadó? Üléskoptatási díj? Köszönési felár?
ételizésítő 2019.07.15. 20:58:50
A minden nap a hét napjaira értendő, vagy az égitestekre?
Nem kéne felvennetek egy írástudót?
kolomparlole1114 2019.07.15. 21:06:23
ételizésítő 2019.07.15. 21:26:31
"Jobb vagy több jut - ingyen."
Nem ingyen, mert a bérlet havi 10 rugó. Annak ingyen, aki potyázik.
Egyébként Kökitől a Nyugatiig kb. negyedóra, annyit csak kibír, pláne hogy neki van ülőhelye. Az zavarja, hogy a 80 éves Juli néninek is lesz, pedig csak BKV-bérlete van - amit ugye nem tud kihasználni, mert nem jár a metró.
Ha meg meg akarod tudni, hogy mennyire szar a metrópótlás, akkor javaslom, utazz egyet hétköznap a Kökitől a Nyugatiig. Utána meg vissza is. (Arra most ki sem térnék, hogy mekkora tapló a metrópótlós buszok vezetőinek többsége, akik mondjuk a zuhogó esőben bezárják a metróból épp odaérő tömeg előtt az ajtót, és úgy várakoznak még kb. egy percet. Megálló nincs, ahová az eső elől be lehetne húzódni. Gondos BKV-tervezés, hogy már megszoktuk az elmúlt években, hajrá, Tarlós elvtárs. (Jó, Demszky elvtárs is ugyanennyire nagy kalap szar volt, az tény.)
És azért tart 7 vagy 8 évig a teljes M3-felújítás, mert munka, az kurvára nem zajlik. Elmész a megállók előtt, napközben dohányzik kint 10-15 ember, mindig ugyanaz a 10-15, szinte folyamatosan, ennyi dolgozik összesen az adott állomáson, de a dolgozik csak eufemizmus, ennyi van ott, és lógatja a faszát. Dolgozni meg senki.
Madridban 7 év alatt 200 km metrót építettek a semmiből a 2000-es évek elejére, úgy, hogy alagutat is kellett fúrni hozzá, nagyrészt sziklában. Nálunk 10 km metró felújítása 7 év, nagyon szarul megoldott tömegközlekedéssel, és nemcsak azt szopatják, aki a metró épp felújítás alatti szakaszán lakik, hanem mindenkit. 1,5 évig nagyobbat szoptak az északi végen lakók, most 1,5 évig a déli végen lakók, aztán majd amikor a középső részt baszogatják, persze azt is két részletben, akkor meg majd még nagyobbat szopik mindenki, mert akkor 2 átszállással oldják majd meg. Tervezés, baszd meg. Na, ez az a szó, amit nem ismernek. A munka meg a másik.
ételizésítő 2019.07.15. 21:38:38
Most épp kiengedtek egy olaszliszkai csávót, alkalmasnak tűnik.
És van még ott bőven, ahonnan ez jött.
@WLaci:
Igen, aki BKV-bérletet vesz, az is azért fizet, hogy elvigyék kényelmesen, időben stb.
Na, hát ez kurvára nincs meg nyaranta a felújítások miatt. Osztoztok a szíváson.
Ez van.
Örüljél, hogy te csak negyedórát szívsz, míg a BKV-bérletesek órákat.
@Yossarian_M:
Az jó, mert akkor leszállni sem tud, aki akar. Akkor meg azért pattogna.
Darth Revan 2019.07.15. 21:41:30
"Ezzel azt akarod mondani, hogy a bkvbérlet sokkal drágább mint az ICvonatozás?"
sokkal kevesebbet fizet a mav berlettel a napi arhoz kepest, mint a bkv-n.
igazi hős 2019.07.15. 21:55:39
igazi hős 2019.07.15. 22:04:58
2019.07.15. 22:44:03
A budapestiek meg vegyenek egy rohadt biciklit máris megoldva. Arra az 5-10km-re teljesen jó. Normál menetben teljesen rendben van a tömegközlekedés de nyári dög melegben ilyen körülmények közt, broáf...
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.15. 23:32:13
no.nick.today 2019.07.16. 01:18:05
M_R 2019.07.16. 01:22:49
Amúgy meg maxwal birka, most azt hiszed ezzel az új "woman" végződésűvel megúszod a sárga kezeslábast?
no.nick.today 2019.07.16. 01:41:08
Bicskanyitogató, hogy az általad pénzért vett szolgáltatást más ingyen megkapja, de tenni ellene nem tudsz. (Megszoksz vagy megszöksz.)
ételizésítő 2019.07.16. 01:47:09
"Szóval olcsóbb, mint a BKV vonaljegy (még a tízes gyűjtőnél is)"
A tízes gyűjtőben 1 jegy 300 Ft, szerintem annál a 310 Ft nem olcsóbb. Legalábbis én még így tanultam.
Az átszállójegy felénél mindkettő drágább. És kevesen vannak, akik megállnak a Nyugatinál, és nem mennek tovább a városban.
De jeggyel nem is biztos, hogy használható, szerintem csak bérlettel.
"ezek a kretének (Ferencváros vezetése) még a meglevőket is megszüntette"
De jó, mert legalább ott vannak a hatalmas üres placcok. Gondolom, majd erre hivatkozva (nagy, kihasználatlan üres tér) építenek oda valami jó kis bankot vagy irodaházat.
Véletlenül sem az lett volna a megoldás, hogy a házak felőli oldalt kijelölik a házakhoz tartozó parkolónak (mert arra hivatkoztak, hogy a helyi lakosoknak nincs parkolóhely, lófaszt, akárhányszor jártam arra, mindig találtam jó pár szabad helyet, bár lehet, hogy tényleg nem az illető ablaka alatt lett volna, hanem 100 méterrel odébb).
Egyébként kiharcolta azt is a kerület, hogy ezeken a helyeken 75 m helyett 150 méteren belül kell lennie parkolóautomatának, ehhez képest van, ahol 300 méteren belül sincs semmi a fizetős parkolóhelyeken, viszont azt elvárják, hogy fizess, ismerősömet büntették már meg így, nem tudom, befizette-e.
Lehet, hogy egyszer kéne ez ügyben egy jó kis próbapert indítani, merthogy ha a szolgáltató nem teljesíti a jogszabályban előírt kötelezettségét, milyen alapon várja el, hogy az ügyfél teljesítse (meg hogy 10 percet gyalogoljon az automatáig meg vissza)?
A Népliget napközben tele van ott (természetesen iszonyatosan kormoló, részecskeszűrő nélküli, de járó motorral) parkoló buszokkal. Van ott legalább 30, hogy mire, azt nem tudom. Amikor viszont vége a műszaknak, akkor üresen elhúznak az óbudai garázsba, természetesen elétolakodva az utasokat szállító metrópótlóknak, mert hát nekik fontosabb.
Azt is fel kéne akasztani, aki ezt kitalálta.
(Meg azt is, hogy a Határ úttól este a műszak végén szintén Óbudára húzó buszok is mehessenek üresen végig Óbudáig, néha 5 is, mire egy metrópótló is érkezik. Az a minimum lenne, hogy a metrópótló vonalán kötelező legyen utasokat felvenniük garázsmenetben is, meg a garázsból a Határ útra menet is, merthogy így a sofőr mint egyetlen utas kedvéért pöfögnek el vagy 40 liter gázolajat 100 km-en, részecskeszűrő nélkül természetesen, és szarul beállított motorokkal, hogy ha odalép neki, akkor akkora füstöt tol mind, hogy James Bond ködgépes ügynökkocsija a picsában sincs hozzájuk képest.)
ételizésítő 2019.07.16. 01:48:24
Te meg Bivalybasznádról ne ugass bele, mit csináljanak a pestiek.
ételizésítő 2019.07.16. 01:53:28
"mostantól az autópályára fel lehet hajtani lovaskocsival, traktorral, kombájnnal. Ingyen."
Ha netán felújítják az egyetlen utat, amin el lehet jutni kurva nagy kerülő nélkül A-ból B-be, akkor bizony ez sem elképzelhetetlen.
Mellesleg azt nem olvastad el, baromka, hogy nem egész úton van ez a helyzet, csak Budapesten belül, és csak átmenetileg. Szóval ő a bérletével nyugodtan utazhat az 1. osztályon a fatornyos városáig meg vissza, kurva kedvezményesen, és csak az utolsó 10 km-en utazhat vele más is. Aki szintén nem ingyen teszi ezt.
Head Honcho 2019.07.16. 03:51:38
zrx_xzr 2019.07.16. 06:10:37
mihály nyilas 2019.07.16. 06:12:26
Permetező 2019.07.16. 07:48:23
metal · http://electric.blog.hu 2019.07.16. 07:56:31
havrilla 2019.07.16. 08:10:52
A hülye pestieknek látod milyen jó dolguk van.
Secnir 2019.07.16. 08:45:22
chrisred 2019.07.16. 09:19:04
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.16. 10:35:22
@havrilla: Kár. Vígasztaljon az a tudat, hogy mások megértették.
@Terézágyú: Ez így van. És van rá egy jó indoka: "ezért a pénzért nem veretem meg magam" (Valahol olvastam mostanság, hogy a vezető jegyvizsgáló nem engedett elindulni egy vonatot, mert nem voltak meg az indulás feltételei, erre kirúgták. A többi tanult ebből, legközelebb elengedték a vonatot, de akkor meg lett belőle valami -kisebb- baleset. A kallert persze felelősségre vonták, és kirúgták. Na, erre legyen okos az ecceri vasutas!)
staropramen 2019.07.16. 11:41:41
csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.16. 12:00:06
Rongyosgárda 2019.07.16. 12:14:45
Rossz a következtetés, bár teljesen logikus. De a MÁV ezt megcáfolja. Lajosmizsei vonalra létrehoztak egy Ócsáról induló járatot is köztes időben, reggelre. (Amúgy óránként járnának, de reggelre direkt sűrítik, hogy beérjen normálisan az ember a munkahelyére). Egyszercsak azzal szembesültünk, hogy ezek a köztes járatok csak KöKi-ig mennek, mertcsak... Jeleztem a MÁVnak kedves, írásos reagálásban, hogy idióták, mivel pont a metrópótlás idejére tudták ezt szervezni, de kb egy "bocs, ezvan" üzenetben kacarásztak pofámba.
Ennyit a pesti közlekedés tehermentesítéséről, nyomorultak...
Amúgy nyár van, a Desiro motorvonatok kellenek a balatoni nyaralóknak, emiatt a szintén csúcsidőben lévő 16:18 és 17:18-kor induló járatoknak megritkították a kocsiszámait, legtöbbször egykocsisok, az emberek meg tolonganak. (Igen, persze sokan szállnak le Kökin)
Szerintem a MÁVosoknak nincs akváriumuk...
KaTe 2019.07.16. 12:41:00
igazi hős 2019.07.16. 12:42:26
igazi hős 2019.07.16. 12:49:18
ételizésítő 2019.07.16. 13:05:10
Baromka, akkor fogalmazz magyarul.
Vagy valld be, hogy baromságot írtál. Merthogy azt írtál.
@Rongyosgárda:
"Szerintem a MÁVosoknak nincs akváriumuk... "
Az jó, mert akkor legalább nem buzik.
Kelpo 2019.07.16. 13:15:31
Rongyosgárda 2019.07.16. 13:32:22
dehogynem, akkor nem lennének, ha van akváriumuk :)
"- Van akváriumod?
- Nincs.
- Akkor te buzi vagy. "
Xezs7 2019.07.16. 13:41:29
chrisred 2019.07.16. 13:49:05
Ego0123 2019.07.16. 14:01:22
Így felszálok megnézem, hogy honnét van lefoglalva a hely , jön a kalauz és kérek egy helyjegyet, ő pedig ad, mert jegyem van.
Macropus Rufus 2019.07.16. 14:07:26
Ez kvázi a fogyasztó megtévesztése ui. ő abban a tudatban vette a vip jegyet, hogy neki kurva jó lesz ua. mindenki ingyen használhatja azt amiért ő több mint negyed millió forintot csengetett ki. Ez simán ptk. És a máv simán veszítene is. Teljesen mindegy, hogy mit írtak az indokban: a máv nem szolgáltatja azt miért az illető fizetett. Bármelyik ügyvéd megnyeri ezt a pert.
A sok arcnak aki meg nem érti: szállodában nyaralsz. 5 csillag. Vip ellátás. De az apartman házakat (3 csillag) jelenleg felújítják, ezért az apartmanosok ingyen átcucolhatnak az 5 csillagos vip szállodai részbe, oda ahová te éjszakánként 50kHUF/főt fizettél. Ő meg csak a 3 csillagos árát... Gondolom a sok, most felháborodó akkor simán azzal nyugtatja magát, hogy hát tűrni kell, és nem azt, hogy ő 3 emberre 2 hétre kicsengetett 2.1milliót és az apartmanosok ennek az összegnek a 10%-ért ugyan azt kapják mint ő.
MrZed001 2019.07.16. 14:12:36
- leállósávban előznek (majd csattannak bele ott a lerobbant autóba, kamionba)
- buszsávban előznek (és állnak a lámpánál és tartják fel a buszt, mert nem értik a BUSZ lámpa jelentését)
- kilógva parkolnak (és áll miattuk a villamos, troli; mert nem fér el)
- beláthatatlan kanyarban, záróvonalon, kanyarodósávban előznek
- nem dohányzó helyen, szerelvényen rágyújtanak
- jegy nélkül, vagy nem oda szóló jeggyel utaznak; moziba jobb (más) helyére ülnek
....
Nos akik elnézik nekik pontosan úgy megérdemelnek egy hatalmas atyai pofont, mint azok a mocsok elkövetők.
Katarina 2019.07.16. 14:23:10
chrisred 2019.07.16. 14:31:35
csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.16. 14:38:04
Mindezt azért, hogy fel lehessen "aránylag rövid idő" alatt újítani a metróhálózatot, minél előbb visszaálljon a rend, és a csóró nép ne zavarja tovább naccságos urat.
A világ sajna ilyen, ha nem tudod elviselni a népességgel és más emberekkel járó kényelmetlenséget, akkor maradj a putridban Kecskeméten, mindenkinek jobb lesz.
csúti csüngőhasú tolvaj 2019.07.16. 14:39:23
totii 2019.07.16. 14:42:15
Ezzel szemben a BKK-bérlettel a metrófelújítás alatt Ferihegy és a Nyugati között használhatják bármelyik vonat másodosztályú kocsijait felár nélkül, ezzel együtt helybiztosítás nélkül.
spulni 2019.07.16. 14:51:00
Macropus Rufus 2019.07.16. 14:56:41
Macropus Rufus 2019.07.16. 14:58:09
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.16. 14:58:35
@Katarina: Még azt tudom elképzelni, hogy a helyi helyfoglalások rendszerei nincsenek úgy becsatornázva a DB alá, mit a "normál" jegyeké. Tudtommal Európában a német vasút az, ahol az összes nemzetközi jegy és foglalás összefut, ők osztják a lapokat a nemzeti társaságoknak. Gondolom, valami olyan rendszer lehet, mint a légitársaságoknál a Gabriel, meg az Amadeus. Ha viszont a helyjegyek nincsenek ide berakva, az okozhatja ezt az anomáliát. Akkor egy "kétoldalú" vonat még csak-csak elzötyög a két nemzeti társaság külön rendszerén (három kocsiba az egyik ad el, háromba a másik), de egy München - Bécs - Budapest - Brassó már megfekszi a gyomrukat. De ezek csak tippek.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.07.16. 15:00:39
@Macropus Rufus: Képzeld el, hogy az se ugyanannyit fizet, aki a pénztárnál és aki neten veszi meg a vonatjegyet. Sőt, a hoteles példánál maradva is simán lehet, hogy az egyik vendég féláron foglalta a szállást akciósan, a másik pedig teljes áron...
Macropus Rufus 2019.07.16. 15:01:20
pontosan. másodosztályon. a posztert az zavarja, hogy akinek a másodon kellene lennie az ott van ahol ő. A kaller meg b@szik a helyzetre. Na ez a bibi.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.07.16. 15:07:16
chrisred 2019.07.16. 15:15:31
chrisred 2019.07.16. 15:16:50
2019.07.16. 15:31:28
Számolj utána, valójában arányaiban a posztoló fizet kevesebbet a szolgáltatasért. Minden munkanap kb. 1.5 millióba kerülne jegyben Budapeat-Kecskemét között 1. osztályon, ehelyett fizet 280 ezret. Emellett a kártya nem egyetlen vonalra szól, hanem korlátlan utazást biztosít bárhová az országban. De eleve nem kötelezi a MÁV-ot arra, hogy ezen 1 év alatt ne változtathasson menetrendet, szüntethessen meg vonalakat, illetve 1. osztályt sem kell biztosítania bármely vonalon, a legtöbbön eleve nincs is. Ahogy az sem ütközik a szerződésbe, hogy közben a Budapest bérletesek átmenetileg olyan vonatot használhassanak a BKK-MÁV megegyezés alapján, amit addig nem.
Úgy adod elő, mintha a Start VIP kártya valami luxuskártya volna, holott simán csak egy kedvezményes összvonalas bérlet, ami jóval kedvezőbb áron van már egy 50 km-esbérlethez képest is. (Nekem is volt korábban, igaz annyit nem utaztam, mint a posztoló.)
kiskutyauto 2019.07.16. 15:43:35
jacint70 · http://jacint.blog.hu 2019.07.16. 17:18:01
humorpalanta 2019.07.16. 19:08:01
Csak az a baj, hogy a MÁV-nak sincs annyi esze, hogy az emberek Kökin ne mazért szállják meg az első osztályt, mert 1. osztály, hanem mert a legelső kocsi.
Életképtelen idióták gyülekezete
Navarone 2019.07.16. 19:32:45
A legutolsó pesti állomáson mind leszáll, onnantól Kecskemétig egyedül lehet a posztoló.
Egyébként egy kis empátia csodákra képes, kedves posztoló.
amindenes.blog.hu 2019.07.16. 20:33:07
Leooo 2019.07.16. 20:53:44
Különösen ebbő' (sic!) szempontból ;-P
Csak arra vigyázz, hogy a 'személyiséged' kevéssé szimpatikus türhősége nehogy teljesen felülírja a von-Haus-aus tahóságodat!
kéki béla 2019.07.16. 21:35:29
chili wili 2019.07.16. 21:37:37
chili wili 2019.07.16. 21:39:37
kéki béla 2019.07.16. 21:40:07
KaTe 2019.07.16. 21:56:15
KaTe 2019.07.16. 22:07:56
Ja, amúgy ellenőrök voltak a villamoson...
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy ezek az utasok tudatosan nem vettek jegyet, bérletet. (nem pedig VÉLETLENÜL szálltak fel a rossz osztályú vagonra) Sérültek a jogaim. Kihez fordulhatok PTK ügyben?! Ha beperelem a bkv/bkk-t, hogy 10 éve töketlenkednek az elektronikus jegyrendszer bevezetésével, cserébe ezek a nemfizető emberek folyamatosan tiporják a jogaimat, akkor visszakapom az elmúlt 10 évben vásárolt bérletek árát?
Ha a Margit híd budai oldalán a rakparti lámpás lehajtónál a záróvonalon a középső sávból a sor elé pofátlankodik minden 5. autós, ezzel nekem 10 perc hátrányt okozva (pedig ugyanúgy fizetem az adókat az autóm után) akkor beperelhetem a rendőrséget, fővárost, akárkit, hogy sérültek a jogaim?
Xezs7 2019.07.16. 23:52:25
ételizésítő 2019.07.16. 23:56:16
Nem a buziknak van?
(Baszd meg, nem tudsz olcsón eladó akváriumot? Elbizonytalanodtam.)
@Macropus Rufus:
Nem hiszem, hogy veszítene a MÁV. A levélíró ugyanis az egész országban használhatja a negyedmilliós bérletét, viszont BKV-bérletesekkel csak Budapesten kell együtt utaznia.
Ráadásul a MÁV sehol nem garantálja, hogy nem kell BKV-bérletesekkel együtt utaznia bárhol. Akik egyébként nem ingyen utaznak, évente közel 120 ezer a bérlet (ha nem évesként veszik). És csak Budapest területére érvényes, míg a levélíróé az egész országéra. Utazzon másfelé, ha nem tetszik neki, hogy mások is utaznak vele együtt. A bérletével megteheti.
Egyébként ő nem kap kevesebbet, mint amiért fizetett. Azon háborog, hogy más többet kap. Mondhatnám, hogy prolimentalitás, te nem, ez tahómentalitás. A prolik örültek annak, ha a másiknak jobb. Nemcsak baszás közben.
"a máv úgy adja el a kődrága éves bérleteit, hogy tudja, nem fogja tudni ezt biztosítani neki"
Ostoba vagy.
Mehetne vagy 5000 km-en bárhova vonattal, van 10 km, ahol osztoznia kell másokkal. Hogy ő pont ezt választotta? Miért nem megy körbe? A bérletével mehetne, és mindent biztosítanának neki, amit akar. Egyébként meg mint valaki kifejtette, kap majdnem x millió Ft kedvezményt évente. Mi a faszt akar még ezért? A dolgozók 70%-a munkával nem keres ennyit egy évben.
"Mitől jobb a Nagy falud mint Kecskemét? "
Lehet, hogy nem jobb. Akkor meg mi a faszért akar mégis ide járni? Maradhatna otthon is.
@MrZed001:
" jegy nélkül, vagy nem oda szóló jeggyel utaznak"
De ezeknek a jegye oda szól. Miniszteri rendelet van rá.
@csúti csüngőhasú tolvaj:
Ezt az aránylag rövid időt (7-8 év) azért gondold át még egyszer.
Ezt a melót tisztességes hozzáállással 1 év alatt meg lehetne csinálni, és akkor csak 1 évig szopna a város (tömegközlekedő, autós, vonattal utazó, mindenki) a metrópótlók miatt, igaz, akkor a teljes vonalon.
Csak kurvára nincs megtervezve, és dolgozni sem dolgoznak. Pár ember támasztja a lapátnyelet kobakban (munkavédelmi sisak), cigarettázva. Nem csoda, hogy ennyire lassan halad.
Érdekelne az is, hogy mit csinálnak azokon a hétvégéken az épp nem felújítás alatt álló szakaszokon, amikor nem jár a metró. Mert a déli meg északi szakasz 2*1,5 éve heti 2 nappal számolva 1 évet ad ki, ez alatt vajon miért nem újítják a többi szakaszt, ha már úgysem jár ott a metró?
Ja, kevesebb ideig lehetne lopni?
@KaTe:
Hát, perelni éppen perelheted, ha sok az időd meg alacsony a vérnyomásod.
Xezs7 2019.07.17. 00:02:21
Leooo 2019.07.17. 00:22:08
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.07.17. 00:32:38
Létezik alapvetően egy olyan fogalom a MÁVnál, hogy bérlet. Nézd meg, hogy ez melyik kocsiosztályon, mennyibe kerülne az adott távolságon. Elárulom: Horror ára van, mert arra találták ki, hogy a bérlet kedvezménye, hogy a munkaadó kifizeti a 80%-át.
A MÁV viszont akart nyitni más utasok felé. Ebből jött a START kártyacsalád. Ebből van ami kedvezményt ad, van ami csak másodosztályra jó, és van az ami bármely vonat bármely osztályára. Az utóbbi kettő között minimális a különbség... És van nem arcképes is ebből cégeknek.
Munkába járás, ennek is egy részét fizeti többnyire a cég, vagy akár az egászet, mert neki is jóval olcsóbb, mint bérletet venni. Namost ez a "többszázezer forint" az éves, összvonalas játék TELJES ára, amiből még a munkaadó támogatása lejön. Ha így egy országos lefedettséget kapsz és nem kerül annyiba, mint a Budapest Bérlet 3*-osa, akkor az nem a hű de szuperexkluzív szolgáltatás.
Mivel emberünk időnként lehet lusta lehet helyjegyet szerezni, ne feledjük, ezt ő ingyen kapja csak intézni kell, ezért sok esetben nincs fix helye, nem tud senkit megkérni, hogy "hé ez az én helyem, add át".
chrisred 2019.07.17. 05:28:52
A francokat vonzza az ilyeneket a lehetőség, hogy hajnalok hajnalán kibumlizzanak a vonathoz, hogy utána tíz percet zötykölődjenek a tömegben, majd már le is kelljen szállni. Akik zavarók lehetnek a hármas metró hajnali törzsközönségében, a melósok a malteros, büdös munkaruhájukban, meg a kisnyugdíjasok, akik mennek a vigyázni az unokákra nyári szünetben.
Permetező 2019.07.17. 07:44:01
chrisred 2019.07.17. 07:56:59
Xezs7 2019.07.17. 09:19:25
chrisred 2019.07.17. 09:42:25
A piálós esetről kevés az információm, ugyanakkor nem ritka, hogy a melós visz magával egy-két doboz sört, és utazás közben lenyomja, hogy jól induljon a nap.
Xezs7 2019.07.17. 10:00:48
chrisred 2019.07.17. 10:09:03
2019.07.17. 10:46:08
Autóval a szagát lehet, hogy nem érzed az alja embereknek, de a közlekedési kultúrájuk hiányát intenzívebben tapasztalhatod.
2019.07.17. 10:49:38
A posztolónak a Budapest bérletesekkel volt baja.
Permetező 2019.07.17. 11:12:18
Xezs7 2019.07.17. 15:01:42
@Zabalint: Nem igaz. Van 1-2 tahó, de sokkal kevésbé zavaróak, mint a buszokon levők.
2019.07.17. 17:10:06
A tömegközlekedéssel utazók sokkal ritkábban veszélyeztetik az életemet a kivagyi nemtörődömségükkel.
humorpalanta 2019.07.17. 21:42:32
Az emberek leszarják és miért is ne szarnák le? Egyszerűen annyira tele lesznek a szerelvények, hogy nem lehet elférni. A peronok szarok, szűkek, így az ember nem fog kibaszni magával, hogy hátrébb szálljon. A kaller meg mit csinál? Elküld 100 embert a kocsiból? Azért azt megnézem. Nem véletlenül tesznek rá... Látják, hogy totál tele a vonat. Ráadásul mit veszekedjen? 10 perc az út.
chrisred 2019.07.18. 05:36:00
Xezs7 2019.07.18. 11:18:37
ételizésítő 2019.07.19. 03:03:52
Be kell vezetni az ingyenes tömegközlekedést.
Igazából nem lenne sokkal drágább a fővárosnak, mint most, ha ugyanennyi állami támogatást kapnának hozzá (nem állítom, kiszámolták - és nem az MSZP, amelyik előállt az ötlettel vagy 10 éve -, konkrétan Budapestre is, de vannak városok, és nem Kínában meg Észak-Koreában, ahol már be is vezették, de pl. Seattle-ben is ingyenes hétvégén a tömegközlekedés, legalábbis amikor arra jártam, az volt).
És nem kéne milliárdokat költeni e-jegyrendszerre.
Xezs7 2019.07.19. 10:12:32
Kaoraku 2019.08.29. 09:59:08