Ádám nem járult hozzá ahhoz, hogy az E.ON reklám céljából is megkeresse őt, ezért a cég most más irányból támad. Az adatkezelési tájékoztatás hasznos információ, tehát nem reklám, de gyakori elküldésével hátha egyszer eljön az a pillanat, amikor megadja az adatait és beleegyezik a reklámokba?
Az E.ON marketingesei ördögi tervet találtak ki a reklám célú megkeresésekhez hozzá nem járuló renitensek jutalmazására. Két hetente az alábbi "Frissítse adatait" tárgyú levéllel spameli azokat, akik nem engedélyezték adataik marketing célú felhasználását.
Két dologra ad a levél lehetőséget: "Igen, szeretnék nyilatkozni" és "Igen, megadom az adataimat". Milyen kedves. "Leiratkozás", "Nem szeretnék több ilyen tárgyú levelet kapni" vagy "Továbbra sem nyilatkozok" gomb természetesen nincs.
Éltem fogyasztói panasszal az ügyben, de szerencsére megnyugtattak: ez csak egy lehetőség a részemre, hogy ha eddig elfelejtettem nyilatkozni pótolhassam azt. Természetesen nem minősül reklámnak, mivel ez egy szerződésünkhöz kapcsolódó tudnivaló; számomra hasznos és fontos információ. Két hetente...
A végén még megnyugtatnak: ne aggódjak természetesen a kérésem ellenére is tovább fogják küldeni a számomra hasznos és fontos copy/paste leveleket. Két hetente...
Ma ismét megkaptam az esedékes adagom. Gondoltam felhívom az ügyfélszolgálatot és ismét fogyasztói panasszal élek. Erre az ügyintéző közölte, hogy ugyanazzal a tartalommal nem vehet fel még egyszer fogyasztói panaszt. Persze ugyanazzal a tartalommal levelet küldeni számomra hasznos és fontos információ két hetente... :D
Szakértőink szerint tájékoztatni kötelező, de az hogy ezt milyen gyakran teszi a szolgáltató, az már az ő döntése.
Kedves Olvasó!
A vállalkozások, így a közüzemi szolgáltatók is kötelesek az adatkezelésük során a hatályos európai uniós és hazai jogszabályi rendelkezéseket betartani.
A szolgáltatónak számos kötelezettsége van a személyes adatok kezelésével összefüggésben. Ilyen kötelezettség pl. az adatvédelmi tájékoztató közzétételi kötelezettsége. Ezek a tájékoztatók többek között tartalmazzák, hogy a vállalkozás milyen körben kezeli a fogyasztók személyes adatait, mi alapján, meddig tárolják ezeket az adatokat, illetve milyen jogaik vannak a fogyasztónak a szolgáltató adatkezelésével kapcsolatban.
A tájékoztató alapján a cég a felhasználók e-mail címét a megkötött szerződés teljesítése érdekében, kapcsolattartás, illetve a mérési adatok online formában történő befogadása céljából kezeli a levélben meghatározott esettel összefüggésben.
Az adatkezeléssel érintett személyt pedig ezzel kapcsolatban kérheti a személyes adatainak – a kötelező adatkezelés kivételével – törlését vagy korlátozását, illetve tiltakozhat személyes adatai kezelése ellen.
A szolgáltató levele alján egyébként megtalálható a kapcsolattartási mód megváltoztatásának lehetősége is, vélhetően itt lehetőség nyílik az e-mailben történő megkeresések mellőzését is igényelni.
E mellett lehetőség van a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál vizsgálatot kezdeményezni arra hivatkozással, hogy a személyes adatok kezelésével kapcsolatban jogsérelem következett be, vagy annak közvetlen veszélye fennáll.
Végső soron az adatkezeléssel kapcsolatos igény erre irányuló bírósági peres eljárás megindításával is kezdeményezhető, amely eljárás lefolytatására az illetékes törvényszék rendelkezik hatáskörrel.
Felhasznált jogszabály:
- 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
Lalikám 2019.07.29. 10:12:45
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.29. 10:18:11
KaTe 2019.07.29. 10:28:28
- Oké, de ezt honnan tudja? Az EON ügyfélszolgálata mondta?
Írj nekik egy levelet, hogy a jövőben nem járulsz hozzá a "frissítse adatait" tárgyú emailek küldéséhez.
Jessybátsi 2019.07.29. 10:32:04
Jake Peralta 2019.07.29. 10:41:57
Itt felveszel egy szabályt, hogy ha email cím ..... és a tárgyban szerepel ... akkor törlés.
kb 1,5 perc egy napraforgónak is. Neked lesz 2. De így is egyszerűbb mint telefonálgatni az ügyfélszolgálatra.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.07.29. 10:50:34
Xezs7 2019.07.29. 11:07:08
Fekete Krindusz 2019.07.29. 11:42:48
Jake Peralta 2019.07.29. 11:44:50
Rejtélyes 2019.07.29. 12:01:37
Nick-son 2019.07.29. 12:08:26
Amivel bárki fenyegetőzhet, ha valami nem tetszik neki és nincs igaza (gondolja valami szabálytalanság csak van, ha már ilyen bonyolult) és amiért minden nyomorult weboldal megnyitásakor zárkálni kell be az egyre nagyobb és összetettebb figyelmeztetéseket.
Közben a valódi adatbiztonság gyakorlatilag ellenőrizhetetlen.
Ahelyett, hogy a poszter beállítana egy szűrőt a feladó + tárgy kombinációra és azonnali törlésre tehetné ezeket az email -eket a beérkező mappa átugrásával sokat mondok, három perc alatt, de inkább sok órát eltölt ügyintézéssel, mert itt már nem az a lényeg mi a jó és a rossz, hanem hogy végig tudja-e verni a vélt vagy valós igazát országon világon.
kéki béla 2019.07.29. 12:20:21
Lesből Támadó Szárítókötél 2019.07.29. 15:05:55
2. Én azért elolvasnám azt a levelet kicsit alaposabban, mert a "Igen, szeretnék nyilatkozni" és "Igen, megadom az adataimat" az számomra nagyon két, különböző dolgot jelent: az előbbi esetben ugyanis elvileg adva van a lehetőség, hogy azt nyilatkozom, nem kérek DM üzeneteket, és akkor az EON is megkapta, amit szeretett volna (nincs ok a további levélküldésre), és a panaszos is kinyilvánította a szpemekkel szembeni ellenszenvét.
Nick-son 2019.07.29. 15:24:06
Engem idegesít, hogy minden oldalakon a cookie figyelmeztetéseket zárogatom, van ahol annyira be vannak tojva, hogy az egész oldalt kitakarja, válogassak meg értelmezgessem melyik választással mit hagyok jóvá, miközben engem egyáltalán nem érdekel a cookie szarakodás amikor egy robbantott ábrát keresek, vagy egy leírást. Kiválasztok, becsukok mindent aztán kiderül nincs is fent az anyag, csak a keresőnek csinálták az oldalt.
Tetették volna a böngészőbe az egész hülyeséget aztán ki hogyan akarja beállítja aztán békén van hagyva. Akár külön profilokkal máshogyan, ezer módon meg lehetett volna oldali normálisabban.
A valódi adatkezelést meg ki ellenőrzi? Átadja egy cég az anyagait könyvelésre... és akkor a könyvelőt hallotta már valaki, hogy ellenőrizte bármilyen hatóság lementette-e az vevőlistát? Melyik gépeit hogy védi? A rendőrség egy pendrive -on hurcolja a rendőrök adatait ami elveszik? Honnan tudod ki hány másolatot csinált belőle? Ezekre nincs igazi megoldás, ellenőrzés. Valójában csak arra jó az egész, ha valaki másba nem tud belekötni akkor na majd ezzel. Jóformán ott tartunk, ha valaki nem akar valamit kifizetni és tartozik előáll azzal, hogy töröljék az adatait :)))
Én a magam részéről kevesebb szabályt hoznék, de azt maximálisan betartatnám.
metal · http://electric.blog.hu 2019.07.29. 16:05:25
1. De az.
2. Amikor regisztrálsz a portáljukra, akkor megadod az adataidat, és akkor választhatod, hogy nem kérsz reklám emailt, majd ha ezt választottad, akkor folyamatosan küldözgetik, hogy mégis kérj! Ha még egyet kapok, akkor én is felnyomom őket ahol csak tudom, mert ez magyon gáz gyakorlat!
@Nick-son: Az hagyján, hogy túlbonyolított ez a szabály, de a lényeget nem sikerült vele megfogni. Az oldalak nagyrészében semmi funkciót nem adnak hozzá a reklán cookiek, de nem a között választhatok, hogy akarom a reklám cookiet, vagy nem, hanem akarom használni az oldalt vagy sem. Aki ezt a szabály így megalkotta, az nagyon nem értett hozzá!
Alternatív 2019.07.29. 16:11:09
juhaszvik 2019.07.29. 16:43:22
Gondolom az első számú "bűnös" a google, aki a keresési előzmények alapján, illetve más weblapoktól begyűjtött információkból gondolja ki, hogy nekem "mire van szükségem". Például ha rákeresek egy római repülőútra, akkor azonnal jönnek a római szállással kapcsolatos hírek az oldalsávban. De már olyat is tapasztaltam, hogy feltettem egy applikációt a telefonomra, erre hasonló appok reklámjai jöttek szembe.
Kérdés, hogy ha kijelentkezem a google fiókomból, akkor megszűnik a jelenség, vagy más irányból is azonosítanak? (IP-cím???)
Amúgy annyira nem hat meg az egész, reklámvak vagyok, ha pedig mégis megkerülhetetlenül jön szembe (kitakarós reklámok, youtube snittek), akkor max rossz pontot szerez nálam mind a reklámozó, mind a felület. És nem igaz, hogy a rossz reklám is reklám. Ha gyűlölök egy terméket, akkor azt messziről kerülöm, és tuti nem jöhet szóba egy kis impulzus vásárlás. Ha pedig szükségből vásárolok, akkor pedig összehasonlítok, és akkor meg tök mindegy, hogy ki mit reklámozott és hogyan.
De hogy a poszthoz is szóljak: komolyan vannak a nagyvállalatoknál arra kihegyezett munkakörök, akik abból akarnak filléres bevételt termelni, hogy a felhasználók adatait eladják? (filléres alatt azt értem, hogy az adott ügyfél teszem azt otthagy náluk évente 200 ezer forintot, ahhoz képest milyen bevételt hoz annak az egy embernek az adattovábbadása? Értem én, hogy sokszor kevés is sok, de ez valahol annyira szánalmas...)
Egyébként meg várom már azt a nagyobb, alulról szerveződő közösséget, akik segítenek mindenkinek a fogyasztóvédelmi ügyekben, teszem azt még bojkottokat is szerveznek, illetve valahogy kialakítanak egy tudatos vásárlói közösséget, ezzel kikényszerítve a pofátlan vállalatoknál a változásokat. Tudom, álmodozom...
Xezs7 2019.07.29. 17:42:44
Tisztességes Természettudomány 2019.07.29. 19:02:04
Megvettem egy autót több ezzel foglalkozó oldal felkeresése kb. 2 éve. Azóta is kapom az autóreklámot. Kösz, megvettem, már nem kell erőlködni.
Már azt várom, hogy felmondás után elkezdje ajánlgatni a régi munkahelyemet...:)
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2019.07.29. 20:08:13
Volt aki küldött nekem kedves aranyos reklámlevelet. Mindenki mondta, hogy hiába panaszkodik az ember, nem veszik le a címlistáról. Tök jó...
Ment nekik egy szép válaszlevél. Az, hogy az embernek van pl. akár személyes weboldala, és a whois is ad e-mail címet, ez nem teszi ezt céges e-mail címmé, ellenben maga a cím is olyan személyes adat, aminek a kezelésére pontos szabályok vannak. Ha engedély nélkül kezelik és spammelésre használják, annak sokféle vonzata van.
Többek között az adatkezelésről kell tájékoztatni (határidőre), mivel ennek kapcsán mérlegelnem kell, hogy az ő jogszerűtlen adatkezelésük számomra milyen kockázatot jelent, ezért ezzel "dolgoznom kell", engem "nem vagyon hátrány" ér az ő személyiségi jogokat sértő magatartásuk miatt így lenne némi kifizetendő sérelemdíj.
Majd ment nekik ez tértivevényes levélben. Itt már a plusz lépések, plusz munka kérdése is ment.
A harmadik kör már arról szól, hogy erre érdemben nem reagálta, a sérelemdíj iránti igény jogosságát nem vitatták, és az innen egy olyan addig érdemben nem vitatott követelés, amit az ő sorozatos és tömeges jogsértő magatartásuk okozott.
Tudod ez az a pont, ahol a nem jogszerű adatkezelés elkövetője, akihez a levél sok módon követhető vissza, és aki eddig jogsértő módon nem reagált és látja, hogy már a jogi és egyéb költségek miatt nem bagattel, bíróság előtt érvényesítthető, követelésről van szó, erősen meg kell, hogy gondolja, hogy ellentmond-e? Mert onnan neki még drágább...
Ha sok kedves aranyos spammer tanulná meg, hogy a sorozatos jogsértésnek fizetnivaló és esetleg felszámolás a következménye, akkor hamar változna a hozzáállásuk.
Bambano 2019.07.29. 22:16:17
a poszthoz: az ilyen tetves szolgáltatók ellen szerintem is fel kell lépni. a helyes megoldás az, ha többször panaszt teszel az ügyfélszolgálatukon, majd elkéred a beszélgetések felvételét, és azzal elmész a megfelelő hatósághoz. a tapasztalat azt mutatja, hogyha kiverekedted belőlük a felvételt, észbe kapnak.
a másik lehetséges megoldás, hogy ha van kapcsolattartási cím a levélben, arra minden nap küldesz egy választ, hogy köszönöd, nem kéred, és több ilyen levelet sem kérsz. előbb-utóbb megunják.
chrisred 2019.07.30. 08:24:32
body_andras 2019.07.30. 08:35:49
Nick-son 2019.07.30. 10:06:44
Amúgy nem értem most sem, mért nem egyszerűbb egy szűrőt állítani a gmail -ben a posztolónak 1 perc alatt és soha többet nem látja ezeket az email -eket, mint itt a bolhából elefántot csinálni. Nem mondom, ha az ember elélne tízezer évig akkor nem sajnálnám úgy az időt, de lehet akkor se egerésznék ilyesmik után.
Csak azért kérdezem, mert elgondolkozok azon hogy aki ekkora ügyet csinál belőle, hogy szerinte nem jogosan küldtek egy email-t neki amit egyébként bármikor kitörölhet, tiltásra tehet, akkor hogy jár el, ha valami durvább atrocitás éri a rendezett kis életét. Mondjuk kirámolják a lakását amíg nyaral, belerongyol egy kamion a kocsijába, bedrogozzák a gyerekét és rákapatják... kicsit keményebb ügyek is vannak azért és még azokra sincsenek mindenkit kielégítő válaszok.
Jake Peralta 2019.07.30. 10:55:18
ROTFL Manó 2019.07.30. 12:52:49
Alig telik el egy-másfél hét, máris jön a spam a +36-30-344-44-33 számról:
"Zöldben gondolkodunk! Váltson e-számlára garantált 1000 ft-ért és nyerjen Zöldbolt.hu utalványt. https://nkmfoldgaz.hu"
Anyádanyádanyád! Richtig nem ezért, nem erre adtam meg a mobilszámom. Mindenestre eltettem az SMS-t bizonyítéknak, későbbi felhasználásra, ha majd meg kell bírságolni a Főgázt fogyasztóvédelmiügyileg...
Bambano 2019.07.30. 16:15:36
@Nick-son: "én azt gondolom a legtöbb spamet azok küldik akik teljesen kivonták magukat az ilyen szabályok alól, mert megoldották, hogy végrehajthatatlan legyen rajtuk.": ezt nyugodtan gondolhatod, de ettől még nem igaz. mivel az email spamhez kell internet kapcsolat, ezért az isp-jén keresztül mindenki elérhető. vagy az isp-jének az isp-jén keresztül. és ha elég sok a panasz, kihúzzák a drótot.
"Amúgy nem értem most sem, mért nem egyszerűbb egy szűrőt állítani a gmail -ben a posztolónak 1 perc alatt": azért nem, mert ha nem jelzi senki a spammernek, hogy köcsög, akkor azt fogja hinni, hogy amit csinált, az rendben van. tehát minden spamért panaszkodni kell, a spammernek is, meg a hatóságnak is, mert a hatóság meg azt csinálja, hogyha kevés bejelentés érkezik ugyanarra a spammerre, akkor nem foglalkozik vele, de ha egyre több, egy idő után lépni fognak.
ezért minden spamért panaszkodni kell. KELL. kötelező.
például a tegnaptáv is folyton spammel, mikor ha nekik se, akkor ki másnak tudnia kellene, hogy a telefonszámom titkos. náluk tiltattam le. és borzalmasan rühellek egy átmelózott éjszaka után két óra alvás után köcsög ügyfélszolgálatos reklámcélú hívására ébredni. évekbe került, de sikerült róla leszoktatni a tegnaptávot.
@ROTFL Manó: a személyes adataid kezelésével kapcsolatban te döntesz. tehát ha ügyfélszolgálatos azt mondja, hogy kötelező megadni, akkor röhögni kell az arcába. mondjuk nem árt előtte ismerni jogszabályokat. másrészt meg benne van a legtöbb szolgáltató ászf-ében, hogy az adatkezelési nyilatkozataidat megváltoztathatod. tehát ha nagyon nem akarja telefonszám nélkül az átírást vagy mást, akkor megadod a telefonszámodat, majd amikor elintézte az ügyedet, kéred az adatkezelési engedélyek megváltoztatásáról szóló űrlapot és rögtön meg is tiltod a kezelését.