Tékozló Homár

Szakadt kanapét szállított az Expedo, de nem nagyon aggódik miatta

2019.09.02. 10:00 | Homár Rezső | 20 komment

img_20190729_160824.jpg

Jó napot !

Szeretnék panaszt tenni egy cégre (Expedo), akitől rendeltem egy kanapét. 2019.07.05-én rendeltük meg, a  megbeszélés alapján 2019.07.18-ra kértük a kiszállítást. A kanapé a megbeszélt időpont helyett 2019.07.29-re érkezett meg. Amikor megérkezett és kicsomagoltuk, felháborító volt a látvány.

Még aznap többször is hívtam őket, de nem vették fel a telefont és visszahívást sem kaptam. Amikor utolértem őket, rám nyomták a telefont. Már a saját telefonomról fel sem vettek, így az egyik kollégáméról hívtam vissza őket.

img_20190729_160846.jpg

Több levélben is megírtam nekik, hogy szeretném visszakapni a pénzem, mert nekem ez a termék így ebben a formában nem kell, de csak azt a választ kaptam, hogy rajta vannak a megoldáson és a főnökük igazolására várnak.

A mai napig nem történt semmi. Ma hívtuk őket és az volt a válasz hogy nem adják vissza a pénzünket.

szakértő 

Kedves Olvasó! 

Az expedo.hu weboldalt a szlovákiai székhelyű FOR INTERIOR s.r.o. üzemelteti. A céggel megkötött szerződésekre az általános szerződési feltételek szerint a magyar jogot kell alkalmazni. Ennek megfelelően a levélben említett esetben a fogyasztót megilleti a magyar jogszabályi rendelkezések alapján az indokolás nélküli elállási jog gyakorlása. 

Az elállás az eladóhoz címzett olyan egyoldalú írásbeli nyilatkozat, amely a megkötött szerződést felbontja. Az elállás joghatásaként az eladó köteles a termék árát visszafizetni, a fogyasztó pedig köteles azt saját költségén az eladó számára visszaszállíttatni. 

A magyar jogszabályok szerint az elállási jogot a termék átvételét követő 14 napon belül lehet gyakorolni. A cég általános szerződési feltételeinek elállás jogára vonatkozó 3. pontja ettől a fogyasztók számára kedvezőbb feltételt tartalmaz, az elállást a termék átvételétől számított 45 napon belül lehet megtenni. 

Fentiek alapján tehát – amennyiben ez még nem történt meg – javasoljuk az írásbeli, indoklás nélküli elállási jog gyakorlásáról szóló nyilatkozatot igazolható módon tértivevényes levélben és a vállalkozás valamennyi más elérhetőségére eljuttatni. Ezt követően már jogszerű igény formálható a vételár visszafizetésére (a termék visszaküldésének kötelezettsége mellett). 

Ha a vállalkozás a vételárat ezt követően sem fizetné vissza, akkor a fogyasztó ebben az esetben is jogosult az illetékes békéltető testület eljárását kezdeményezni vagy polgári peres eljárást indítani a vételár visszafizetése iránt. 

Felhasznált jogszabályok: 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (http://njt.hu/cgi_bin/njt_ doc.cgi?docid=159096.357520) 

- 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zserzsenne 2019.09.02. 10:22:20

Nem tudom nem a posztolót ekézni. Hogy talál valaki rá ilyen sutyerák oldalakra, és miért rendel tőlük? Eszem megáll...

Lalikám 2019.09.02. 10:28:03

Járt utat járatlanra ne cserélj. Úgy néz ki gyakran pórul járnak a kísérletezgető emberek.

Snagal 2019.09.02. 12:25:47

@zserzsenne: csatlakozom
már a cím láttán az első gondolatom volt megnézni, hogy ez mi és milyen könnyű rátalálni...
nekem csak akkor dobta ki a gugli ha a névre konkrétan rákerestem
Ezután persze az oldal tetején ordít a telefonszám, az alján meg a le nem fordított instagramm hivatkozás.
szóval: miért???

Persze ha ezen túl teszem magam nyílván a poszternek igaza van. Sérült, szakadt kanapé nekem se kéne (ha még csak az alja lenne szakadt) és alap a csere vagy a pénzvisszafizetés.
Viszont nem derül ki, hogy:
- szállításkor a sérülést a futár jelenlétében észlelték?
- Esetleg a csomag is már sérült volt?
- Jelezték a futárnak?
- jegyzőkönyv készült?

ha nem, akkor a 14 napos elállás esetén a cég gondolom vitatni fogja, hogy a sérülés náluk vagy szállításkor keletkezett.
Bár a 14 napos elállás ekkor is működik (legalábbis ha valóban a magyar szabályoko érvényesek) de ezesetben a sérülés miatt joguk van értékcsökkentetten visszafizetni a vételárat - ráadásul mikor legutóbb láttam erről rendes jogszabélyt ott ez már természetesen nem volt kőbe vésve - ha a vállalkozás alaposan megindokolja milrt ér így már csak 20-30%-ot a kanapé akkor a vételár jelentős részét a visszaküldés esetén is visszatarthatná.
Sok jót nem jósolok ennek az ügynek a megnyugtató rendezéséhez...

KaTe 2019.09.02. 13:30:07

@Snagal: Már maga a visszaküldés is súlyos összeg a posztolónak, ráadásul ekkora darabot aligha lehet személyautóval visszaszállítani. Átvételnél kellett volna átnézni a terméket, méghozzá nagyítóval, ha erre nincs lehetőség, akkor elbúcsúzni a futártól, vigye vissza a francba az egészet. Amikor ágykeretet vásároltam, kisteherautóval hozta ki két ember, szó nélkül behozták a lakásba, kicsomagolták, közösen átnéztük, plusz segítettek az összeszerelésben. Igaz, nem is a legolcsóbb helyről vásároltam... Ez a történet tipikus tanulópénz és jóval költséghatékonyabb, ha a posztoló házilag megjavítja..

Snagal 2019.09.02. 13:38:22

@KaTe: nem hiszem, hogy tudnék olyan csábosan nézni egy bútorszállítóra, hogy segítsen összeszerelni ...
hja... nagyobb nemi diverzitás kéne az áruszállító szakmába is, talán akkor :)

FDToth 2019.09.02. 14:13:09

@KaTe: rendeltem egy asztalt, kika. Kibontottuk, megneztuk, minden rendben volt. Osszeszereles utan vettem eszre h az egyik lap szet van repedve. Ez az elso, osszeszereles elotti allapotnal nem latszott.
De jeleztem azonnal, kika elvitte a hibasat, hoztak egy ujat.
Akarmennyire is probalod atvizsgalni, nem lehet teljesen.
Hintaszek, szinten kika. Jol atneztem kibontaskor, de szinten szerelesnel derult ki h egy also keresztlec eszterikai hibas, repedt. Foto, kikanak mail, kertem arleszallitast, nem akartam cseret mert nem veszed, adtak is vissza 20%-ot a vetelarbol.
Tehat pl Kika nagyon korrekt, noname webshop (pl butor1) mar nem biztos...

juhaszvik 2019.09.02. 15:34:02

Most függetlenül attól, hogy sérült-e vagy sem, vannak dolgok, amiket nem veszünk a neten: friss élelmiszer (pékáru, zöldség-gyümölcs), cipők, ruhák, és szerintem a (nagyobb) bútorok is ilyenek. Ez utóbbi esetében ha már eldöntötted, hogy havi fizetéssel összemérhető összeget költesz, akkor tedd meg magadnak azt a szívességet, hogy személyesen megnézed magadnak, hogy tényleg olyan-e a termék, mint a szuperül beállított és megvilágított képen, olyan-e az anyaga, ami neked megfelel, tartósnak tűnik-e, stb.
Én a múltkor egy kanapét vettem egy (helyi, noname) bútoráruházban, és vagy egy háromnegyed órán át válogattam, próbálgattam, mire megvettem egy olyat, ami megfelelt. A honlapjukon is fent volt a termék, de az alapján a fotó alapján tuti nem vettem volna meg, lehet fel sem tűnik.

De, hogy ne csak az ekézés menjen: igen sérült, igen kérd vissza a pénzed, igen a cég lehúzósnak tűnik...

ekat 2019.09.02. 15:51:21

Bírom az ilyen "semmit nem fizetünk előre" meg "ezt-meg-azt nem veszünk a neten"-típusú hozzászólásokat. A többesszámból ítélve vajon mindenki anyjának / apjának képzeli magát az illető, vagy azt hiszi, hogy nála a bölcsek köve? Esetleg most jött le a Sinai-hegyről a táblával?
Nem adjuk elő a saját véleményünket többesszám első személyben általános érvényű igazságként. :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.09.02. 16:43:53

Borzasztóan le vagyok sújtva. A GVTI és sajnos a Békéltetők is azt javasolják sérült termék esetén, hogy állj el indoklás nélkül. Ez számomra teljesen érthetetlen.
Egy esetben van értelme, ha nem fizettünk még érte semmit és rögtön küldjük is vissza.
Ha már fizettünk, akkor a kereskedő azt fogja mondani, hogy FIZESD MEG AZ ÉRTÉKCSÖKKENÉST.
Ha tudod is bizonyítani, hogy nem nálad (ez elég ritka), akkor is valószínűleg perelned fog kelleni, mert tuti nem utalják vissza.
Szóval kösz a kurva nagy semmit.

2019.09.02. 17:03:23

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
Fordítva, mivel ha indoklás nélkül visszaküldöd, akkor ők kötelesek visszafizetni, és nekik kell perelniük az értékcsökkenésért, ha azt a pénzt meg akarják szerezni.

Snagal 2019.09.02. 17:28:04

btw miért nevezi el valaki a cégét "ExPedo"-nak?

SZIGMA 2019.09.02. 17:54:58

@Snagal: Ez a kérdés bennem is felmerült, azzal kiegészítve, hogy ilyen nevű cégnek milyen vásárlók szavaznak bizalmat?

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.09.02. 18:10:52

@Zabalint: ez gyakorlatban úgy működik, hogy kifizetik neked az általuk kitalált értéket, amennyit még ér a cucc. Szóval nem, nem fognak ők perelni.

a fekete krindusz 2019.09.02. 18:43:56

4-6 hét, sőt akár 9-13 hétre vállalják a szállítást. csak a szokásos dropshipping a lengyel bútorból. egyébként a szlovák árukeresőn is egy csomó sirám van a termékekre, illetve a vevőszolgálatra is. akkor már tényleg, ugyanez a minőség az IKEA raktárából...

bútorszakértő 2019.09.04. 10:45:36

Beírtam google-be "expedo" -> kiadja, google értékelés 2,2!!!!!!!!!!! :D bizalomgerjesztő nem?

Istenem emberek. Komolyan ha valami nemi betegség a neten át fertőzne már a népek 80%-a agyhalott lenne.
Amúgy meg ahogy a képeken látom ezek a "szakadások" a termék alján vannak. Pl az alsó burkoló szövetet pár szeggel vissza tudod ütni, a szakadást meg az asszonyod ügyesen összevarja. Pénzt úgyse kaptok vissza érte.
És ha más baja nincs akkor még olcsón megúsztátok hogy ilyen hülyeségbe fogtatok.

Tehetséges ugandai buzi 2019.09.04. 13:55:41

@bútorszakértő: De miért kéne a vásárlónak saját magának foltozni a fenékhuzatot?!? Vajon miért nem lehetséges 2019-ben úgy kihozni egy rendelést, hogy az nem sérül meg útközben?!? Miért nem tudnak rá vigyázni a szállítók? Könyörgöm, ötven éve embert küldtünk a Holdra és vissza, sértetlenül! Egy bútor kiszállítása miért okoz megoldhatatlan problémát Vágási Ferinek és Góliátnak?

2019.09.05. 00:22:05

@bútorszakértő: "alsó burkoló szövetet pár szeggel vissza tudod ütni, a szakadást meg az asszonyod ügyesen összevarja"

Azért vannak a világon elvek is. Ha az ember szögelni, varrni, szakadást stoppolni, meg szívni akar, akkor körülnéz a használtpiacon, megveszi az első szembejövő kanapét pár ezresért, és nekiáll rendbehozni. Ha viszont új kanapét veszek, borsos áron, akkor ezzel kapcsolatban a legnehezebb és legösszetettebb feladat ami szóba jöhet, hogy egy jóízűt belefingok.

KaTe 2019.09.05. 10:18:24

@Jankove: Az elvek ott kezdődnek, hogy nem rendelsz olyan webshopból, aminek ilyen bűnszemét értékelése van, ráadásul Szlovákiában van a székhelye, így a reklamáció is jóval körülményesebb.

@Tehetséges ugandai buzi: Pont azért, amiért a postán is eltűnik a csomagod. Munkaerőhiány, spórolás, hanyagság, stb.

@bútorszakértő: Az nyilván utópia, hogy ezekről a helyekről senki sem rendel, elvégre az olcsóság nagy úr. Ellenben mi örülhetünk a posztoló féléknek, mert az ő értékeléseik nélkül a mi életünk is jóval nehezebb lenne. Ha tudnád, hogy hány és hány webshop üzemeltető bontana pezsgőt, ha megszűnnének az ilyen külső értékelési lehetőségek. :)
süti beállítások módosítása