Egy félresikerült kiszállítás és egy visszamondott megrendelés után eltelt 4 hét, pénz és bútor meg sehol. Megkérdeztük az IKEA-t is, hogy mennyi ideig tart ez és valóban előfordul olyan, hogy a szállítónál ragad a visszaküldött bútor?
2019.08.06-án rendeltünk az IKEA-tól bútort házhozszállítással 175.000 Ft értékben, melyet vissza is igazoltak 2019.08.09. 11-15 óra közötti kiszállítással. Természetesen a vásárlás összegét azonnal be is terhelték. A kiszállítás reggelén kaptunk egy emailt, amiben közölték, hogy a szállító cég műszaki hibára hivatkozva a szállítást átteszi keddi napra (ez négy nappal később lett volna). A vevőszolgálatot sokszori próbálkozás után a cég Facebook felületén keresztül tudtuk elérni, ahol jeleztük, hogy az általuk felajánlott nap nekünk nem jó, viszont a szombat igen (ami egyébként is munkanap volt). Azt a választ kaptuk, hogy ez nem fog menni.
A beszélgetés közben arra is fény derült, hogy a szállító cég túlvállalta magát (nem az első alkalommal), nem volt semmilyen műszaki hiba. Ezután jeleztük, hogy mivel nem tudjuk megoldani a szállítást (ezért rendeltük meg a szolgáltatást az Ikeától), lemondanánk a rendelést. Az ügyintéző közölte, hogy az összeg visszautalása 2 hetet fog igénybe venni (?), nem értettem miért, de azt mondta ez van.
Azóta eltelt több mint 4 hét, számtalan hívás, ügyintéző, személyes ígéret, hogy most már aztán tényleg azonnal... (Soroksári áruház), de egyelőre se pénz, se bútor, csak mélységes csalódottság az Ikeában, ahol minden felületen a vevőelégedettség nyilvánvalóan üres szlogenjébe botlik az ember. Senki nem volt konstruktív, senki nem kért elnézést, ajánlott fel bármiféle megoldást, vagy kompenzációt az okozott kellemetlenségért. Ahány dolgozóval beszéltünk, annyi magyarázatot / magyarázkodást kaptunk.
Az egyik legszebb: nem tudják visszaszerezni a szállítótól a bútort, így addig az IKEA nem utalja vissza nekünk a pénzt!!!!???????? Egy IKEA méretű arctalan mammutcéggel szemben az egyszeri fogyasztó eszköztelennek és tehetetlennek érzi magát. Telefonon gyakorlatilag képtelenség elérni a vevőszolgálatot, a telefonos ügyintézők zéró kompetenciával és megoldási készséggel/lehetőséggel bírnak. Senki sem vonható felelősségre, nincs utánkövetés és nincs megoldás.
Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.09.10. 12:17:39
A nevezett áruház ügyfélszolgálata is maga a tökéletes vásárló-utálat: minimum 1,5-2 órát kell várni, mert az 5 pultból csak 2-3 van nyitva, ott sem viszik túlzásba a sietséget.
Lalikám 2019.09.10. 12:20:07
Terézágyú 2019.09.10. 12:39:08
Úgy látszik viszont, hogy a (nyilván magyar) szállítócég, amelyet a zikea megbízott kellően "ügyes", hogy egyrészt "túlvállalja magát", másrészt nem képes a bútort se kiszállítani, se visszajuttatni. Magyar vállalkozók.
Rejtélyes 2019.09.10. 12:48:40
Egri2 2019.09.10. 13:14:28
KaTe 2019.09.10. 13:47:03
Számtalanszor olvasom, hogy a panaszos nekiáll szóban hadakozni a céggel, holott annak legtöbbször semmi nyoma nem marad. Bár ha jól rémlik, az IKEA rögzíti a TELEFONOS beszélgetéseket. Mi lenne, ha a kedves posztoló nem kérdezgetne, hanem csak simán PANASZT TENNE? Ha rögzítik, akkor lehet szóban, ha nem, akkor írásban. Van rá 30 napjuk, hogy böffentsenek rá valamit, addig kár is idegeskedni. Ha nem jön válasz - ahogyan mások is írták - chargeback, ha hülyeségeket válaszolnak (pl. szállítónál maradt az áru, stb.) úszintén. Mindkét esetben mehet egy panasz a hatóságnak is, hátha elmarasztalják a céget némi pénzbüntetés kiszabásával kombinálva.
"Ezután jeleztük, hogy mivel nem tudjuk megoldani a szállítást (ezért rendeltük meg a szolgáltatást az Ikeától), lemondanánk a rendelést."
- Rögzítve volt a beszélgetés? Ha nem, akkor írásban is jelezzétek, vagy hivatkozzatok a telefonos beszélgetésre, illetve a dátumra.
Snagal 2019.09.10. 13:52:04
Nick-son 2019.09.10. 14:16:56
GVTI?
gurigapapa 2019.09.10. 14:26:42
Ettől függetlenül az IKEA viselkedése jelen esetben valóban elfogadhatatlan, valamilyen megoldást azért csak ajánlhatnának szegény vásárlónak a váratás helyett.
Snagal 2019.09.10. 14:31:51
Hátha így előbb prioritásba teszik és inkább szivatnak valakit aki csöndben tűr.
Az is igaz amit mondasz, hogy simán lehet, hogy ez pont az anyacég megszorításai miatt kialakult helyzet de akkor meg a magyar vezető tud rá hivatkozni, hogy "látjátok megmondam bazmeg, hogy ez így nem lesz jó" :)
juhaszvik 2019.09.10. 14:50:46
Szerintem nem az a kérdés, hogy ki hibázott, hanem az, hogy milyen büntetés jár ezért az IKEA-nak.
"nem tudják visszaszerezni a szállítótól a bútort, így addig az IKEA nem utalja vissza nekünk a pénzt"
ha ez tényleg így hangzott el, akkor érdemes belekukkantani az ÁSZF-be, és ha semmi nincs erről, akkor ez valahol már bűncselekménynek minősül, nem? (szerződésszegés, lopás, sikkasztás... passz...)
Snagal 2019.09.10. 14:55:32
I_Isti 2019.09.10. 15:55:43
"
... aztán ha nem elég pozitív az elégedettséged, akkor legfeljebb nem lesznek láthatóak az értékeléseid soha a honlapjukon. Mondjuk én is ezt csinálnám, hogyha egy olyan smucig cég lennék, mint a ikea...
Terézágyú 2019.09.11. 08:23:42
Kenderice 2019.09.11. 09:55:59
Nyilvánvalóan igen, de ez a fogyasztót nem kell, hogy érdekelje...
M. Péter 2019.09.11. 11:06:53
Terézágyú 2019.09.11. 11:42:54
"Nyilvánvalóan igen, de ez a fogyasztót nem kell, hogy érdekelje..."
A fogyasztót nem, abból a célból, hogy visszaszerezze a pénzét...
... de ha érdekli a dolgok miértje, akkor...
Fikalnyik Eugén 2019.09.11. 14:45:11
"én nem a svéd anyacég jóindulatában bízom"
Abba ne is, mert az ikea holland.
Olyan, mint a napapijri, olasz cég norvég mázzal. Azaz már amerikai az is.
Annyi a különbség, hogy előbbi egy szimpla képmutató pénzmosoda.
Ezért aztán max. egy sor lehetsz a nyilvántartásukban.
Ez meg is mutatkozik az elmúlt 30 év ügyfélkapcsolati munkájában.
Utoljára akkor voltak ügyfélbarátok, amikor még imbuszkulcs jocó volt az emblémájuk.
Permetező 2019.09.11. 15:40:28
Permetező 2019.09.11. 17:39:44
a fekete krindusz 2019.09.11. 20:27:44
Permetező 2019.09.12. 20:44:13