"Azért, hogy mások ne járhassanak úgy, mint mi"- ajánlotta figyelmünk József félresikeredett családi nyaralásuk történetét, mely egy tunéziai all inclusive hetet jelentett az észak-afrikai országokba kifejezetten rutinos utaztatónak számító Kartago Tours szervezésében. A fotókkal gazdagon illusztrált, szemléletesen megírt levélben van félreszervezés, néhány abszurd részlet (pl. a légkondiszerelő burleszkjbe illő jelenete), és egy csomó csalódást keltő és bosszantó apróság, melyek persze összességében abszolút sikeresen vágnak tönkre egy Nagy Nyári Kalandot.
Tunézia? Kartagoval? Soha többet.
Sousse, az igazi hotelmeglepetések városa.
Bevezető
Elnézve a fenti fényképet, ugye Te is el tudnád képzelni a családi nyaralást ebben a hotelben? A helyszín? Tunézia, Sousse városa, Hotel Thalassa. Kicsit drágább az all-inclusive, mint a hasonló szállásoknál? Nem baj, kárpótol az élménycsúszda. Megnézel még több katalógusképet, egyre jobban tetszik. Végül a családi kupaktanács úgy dönt, biztos, ami biztos alapon vonjunk be egy profi utazásszervező irodát, mert az észak-afrikai szállások csillagozása - tapasztalt utazóként - tudjuk jól, hát erősen szubjektív. Így kerültük kapcsolatba a Startutazás.hu cégen keresztül a jónevű Kartago tours utazási irodával.Bízva a szakértelmükben és főképp a rendszeres belső tanulmányútjaik tapasztalatain alapuló tunéziai hotel- és helyismeretükben, megrendeltünk egy 8 napos közepes árfekvésű (így utólag bitang rossz ár/érték arányú) szolgáltatáscsomagot 4 főre, repülővel, busztranszferrel, hotellel együtt. Azt a kis kérést is bátorkodtunk megfogalmazni, hogy a két szoba egymás mellett legyen, mert egy család vagyunk. Ezt az ügyintéző fel is vette a megjegyzés rovatba a számítógépes rendszerükben. Márciustól havonta rendben átutaltuk a cégnek a havi előlegeket, tökéletesen hibátlanul teljesítettük a szerződés ránk eső részét.
És akkor nézzük, mi történt utána a valóságban, miután már náluk volt a teljes vételár.
Az indulás
Azt előre tudtuk, hogy a Boeing MAX gépek szoftverproblémák miatt nem repülhetnek, erről korrekten tájékoztatott az iroda és szerveztek egy pótrepülőt. Azt azonban nem mondták, melyik légitársaság gépe lesz az. Az utazásunk napján a reptéren értesültünk arról, hogy a kiválasztott légitársaság attól az ukrán cégtől bérel gépet az útra, melynek indulásunk előtt 2 hónappal, 2019. június 7-én felfüggesztették a légi üzemeltetői engedélyét. Az ukrán légügyi hatóság a ch-aviation információi szerint azzal indokolta a döntést, hogy mélyreható vizsgálatokat folytattak a légitársaságnál, amelynek során több biztonsági probléma is felmerült, köztük néhányat kritikusnak minősítettek.Nem sokkal az utazásunk előtt újra visszaszerezték a repülési engedélyeket, így szálltunk fel egy SMARTWINGS-re átmatricázott, ámde belül mindenütt virító ukrán YANAIR logó-s géppel. Hát, nem voltam nyugodt. Egyáltalán nem így képzeltem a szabadság első napját. Főképp, hogy a visszaúton is ez a gép vár majd. Isteni szerencsével azonban megérkeztünk.
A megérkezés
Egy magyarul kitűnően beszélő arab idegenvezető elmondta a legfontosabb tudnivalókat a busztranszfer ideje alatt. Az autóbusz sorra állt meg a hotelek előtt, és azok a kisebb csoportok, akiknek oda szólt a foglalásuk, szépen leszálltak. Amikor már csak mi négyen maradtunk fent a buszon és a pilóta, az azért több, mint gyanús volt. De elaltattuk a gyanakvást azzal, hogy ez biztosan egy drágább árfekvésű hotel. Az idegenvezető amikor elolvasta a Hotel Thalassa címet a kezében tartott névsoron, jobbnak látta, ha elköszön és előbb leszállt a buszról. Ő már tudta, amit mi még csak nem is sejtettünk.HOTEL Thalassa
A busz egészen a recepcióig bevitt minket, ám szélsebesen távozott is. A check-in pult és előtér tökéletesen tiszta, rendezett és kultúrált. Sorbaálltunk, kitöltöttünk, aláírtunk, mindenki mosolygott egymásra. A csomagjainkat is felvitték a londinerek - két külön emeletre. Határozott kérésünk ellenére sem sikerült a Kartago tours ügyintézőjének megírnia egy emailt Tunéziába, hogy itt egy kétgyerekes családról lesz szó, és családunk egyik fele a harmadik, a másik fele az első emeleten kapott szobát. Remek! Gondoltuk, kicsomagolunk, berakjuk az értékeket a széfbe és felfedezzük a környéket. A széf sem működött, nem volt hozzá kód. Így már két jó okunk volt újra felkeresni a recepciót.Amikor megláttak, már sejtették, hogy valami nem stimmel. Az én arcjátékom nem passzolt az ő arckifejezésükhöz, más metakommunikációs eszközök nem jöhettek szóba, így hát angolul kezdtünk bele. A lényeg: szobát nem tudnak egymás mellé adni, talán csak holnaptól. A széfért 8 napra 3.600 forintnak megfelelő dínárt vártak el az all inclusive ellátás dacára. A sz@rrágás magasiskolája, de mindegy, fontos volt, hogy az útlevelek ne tűnjenek el, kértük a széf szolgáltatást. Erre egyből kontrázott is a recepciós, hogy ma már nem lehet, mert a kollégája hazament. Mivaaaaan ??? Újra megkérdeztem, hogy jól értettem-e, de igen, jól értettem.
Kiélvezve az ügyfélközpontú tunéz vendégszeretet első fokozatát így rögtön a legelső napon, gondoltam evezzünk akkor egyszerübb szolgáltatások felé. Legyen WIFI-n internetünk, hogy megüzenjük az otthoniaknak, túléltük az ukrán repülőgépet és rendben megérkeztünk. Ezt is a recepción lehetett igényelni. Jeleztük Abdulnak, hogy mit szeretnénk, ő tekintetét kicsit lesütve fordította irányunkba a WIFI árjegyzéket. Eszközönként külön-külön MAC address-re szűrve, hogy ne lehessen egy “előfizetést” több eszközön is használni, négy mobileszközre 20.000 forintnyi helyi kavics volt a tarifa egy hétre. Újra csak mivaaaaan??? Természetesen nem kértük ezt a csodálatos üzletpolitikával kialakított ügyfélközpontú szolgáltatást.
Így az első városi sétánkra az összes pénzt, igazolványt, útlevelet és értékeinket bepakoltuk a hátizsákba, amit a helyiek tanácsára a hasamon volt célszerű hordanom. Viva Holiday!!!
A szobák és a klíma
Másnapra valóban megtörtént a szobacsere, a legfelső emeleten egymás melletti két szobát kaptunk. Jégverem volt mindkettőben de nem lehetett kikapcsolni a fali kezelőpanelen a klímát, nem volt benne a csúszka, amivel OFF állásba lehetett volna kapcsolni. A hőfokszabályzója pedig semmit sem ért.Újra recepció, az emberünk már fel sem mert pillantani, de nem kerülhette el az újabb csörtét. Megígérte, hogy küldeni fog valakit. Hát jött is, és kicsit később kiderült, hogy tényleg csak valaki, nem egy szakember. Egyúttal megvilágította számomra a hoteles tunéziai képzési rendszer sajátosságait, ott gyakorlatilag a pólód a végzettséged. Amennyiben “MAINTENANCE” feliratú pólót sorsolnak ki a személyzet adott tagjára a reggeli eligazításon, akkor ő bizony aznapra “vérprofi” karbantartóvá avanzsálódik. És igen, mindenhez is érteni fog . Ha “CLEANER” feliratú jut neki, akkor a legjobb higiéniai manager válik belőle. Tehát feljött az emeletre az aznapi karbantartó és úgy nézett a panelre, hogy az arcán látszott, lövése sincs arról, mi legyen. Csak nézett, mert persze angolul nem beszélt egy szót sem.
Ekkor gondoltam én, hogy maradandót alkotok a képzési rendszerükben és brilliáns activity eszköztárammal elmutogattam neki, hogyan szedje szét a panelt és a jobb oldali csúszkát miként pattintsa át bal oldalra. Hát ha láttatok már boldog embert, akiben belül eufórikusan dohogott a “Yes, I can do it!” arab megfelelője, akkor most ő volt az. Vigyorgott, mikor végzett, mint a vadalma. Gondolom, csak megszokásból tartotta a tenyerét a baksisért, de félreérthetetlenül jeleztem feléje, hogy itt most tulajdonképpen engem illetne a fizetség a páratlan know-how átadásáért. No ez is megvolt, mondtam neki, hogy nincs vége, a másik szobában sem működik jól, ott is jégverem van. Emberünk az új tudás birtokában magabiztosan lépkedett a szoba felé. Odalépett a konzolhoz, ámde ott teljesen ledermedt és úgy nézett rá, mint Noé a harmadik tevére…
Ez a panel bizony nem ugyanolyan volt. A felismerés olyan kihíváshalmaz elé állította, hogy gondolkodás nélkül beáldozta a telefonos segítség opcióját. Ott kint ez úgy működik, hogy felteszi a kérdést majd 10 percen belül megjelenik egy másik kisorsolt “MAINTENANCE” pólós karakter, így már ketten értek egy felet a szobában. Leszerelték a burkolatot, nagyon óvatosan, elsőre csak szemmel méregették a színes vezetékeket. Kurta mondatokban eszmét cseréltek pár percen keresztül, majd előkerült egy fázisceruza, amit én igen jó jelnek gondoltam. Hiba volt.
Elkezdték tekergetni a csavarokat, rakosgatták a vezetékeket ide-oda. Egyszerűen nem jutottak dűlőre, nem sikerült kikapcsolni a klímát. Míg egyszer csak fejlemény történt egy hatalmas pukkanás és szikraeső formájában. Egyikük úgy ugrott hátra, mint a csodaszarvas. Megúszták, szerencsére nem lett semmi bajuk, de ettől kezdve inkább rám néztek többet, mint a megbontott panelre. Egészen biztosan újabb know-how transzferre vágytak, de mivel az első javításnál is spúr volt a fickó, nem remélhettem tőle baksist, így hát ez most elmaradt. Ott tipródott még vagy 10 percig a két szerencsétlen, megenyhültem és egy második aktivity show keretében felajánlottam nekik, hogy lemondok örökre a klímáról, ha véglegesen ki tudják kapcsolni. Úgy is lett. Az összes színes vezetéket kikötötték és felszabadult vidámsággal távoztak.
A szemetet és a levágott vezetékvégeket azért biztos, ami biztos ott hagyták nekem a kövön, mert valaki félreinformáhatta őket arról, hogy nekem egy hulladék újrahasznosító vállalkozásom is van.
A négycsillagos elhelyezés
Jártunk már észak-afrikai szálláshelyeken, pontosan tudjuk, hogy mit rejthet az ottani csillagos minősítési “rendszerük”. De ez a hotel minden várakozásunkat e tekintetben is többszörösen alulmúlta. Jah, azt még nem írtam: itt egy 819.000 forint értékű utazásról van szó. Beszéljenek helyettem inkább a képek. Klikk a nagyításhoz.
A kilátás a balkonról
Páratlan kilátás tárult az épületgépészetre illetve a tetőn futó csövekre a tenger vagy a medencék helyett. Tökéletes holiday feeling. A szobáink felett a tetőn hangosan búgtak az épületgépészeti elemek külső egységei, a betonszerkezet kitűnően vezette be a hangot mindkét szobába. Pihentető alvásról nem beszélhettünk.
A folyosó
Tisztaság és higiénia
Nem volt világítás, a mobiltelefon fényével tudtunk közlekedni. Minden nap jeleztem a recepción, ha olyan kedvük volt vettek fel róla Ticket-et, ha nem, nem. A hotelmanagernek is szóltam, ő az angolban még csak az “I promise” leckénél tarthat, mert érdemi változás elutazásunkig nem történt. Szerintem csak nem készültek el a “Corridor lamp electrician” pólók a szezonra. Az ablakok pedig még a SZOT üdülőkben sem voltak ilyen igénytelenek, mint itt. Pár fotó innen is:
Ez volt a legnagyobb csalódás a Thalassa hotelben. Ez a vállalkozás már jól láthatóan csak cash-machine üzemmódban működik, ellenőrzéseknek, megelőző karbantartásoknak nyoma sincs. A fürdő botrányosan igénytelen. Az étteremben az asztalterítők foltosak. Gyakorlatilag ez a kérdéskör ott senkit nem izgatott különösebben, szóltunk, csak pingvineztek a vállaikkal, hogy nem tudnak a hotel állapotán változtatni. Ez ilyen lepukkant hely és kész.
A strandon lévő bárok az all inclusive karszalagra adnak vastagfalú, elmosogatható műanyag pohárban innivalót. Ennek örültünk, mert gyors, kényelmes és valóban praktikus megoldás. Egészen addig, amíg egyszer véletlenül megláttuk, mi történik a begyűjtött használt poharakkal. Visszaviszik a bárba, és ott - a saját szememmel láttam - laza folyóvizes öblítés után már sorolják is vissza őket lefordítva a kiadási oldalra. Nem használnak mosogatószert. Ez is az üzletpolitika része lehet, vagy csak szimplán az igénytelenség újabb fokozata.Ezek után én úgy határoztam, hogy kizárólag palackos vizet fogok fogyasztani. Ekkor ért a bosszantó meglepetés, mert olyan “vendégmarasztaló” a belső szabályzatuk, hogy a karszalag dacára itt jegyrendszert vezettek be. Egyetlen helyen lehet vízhez jutni, a lenti fotón látható pazar bárban, persze csak ha épp ott tartózkodik a személyzet.
És sokat adnak az esztétikára is, ilyen modern látványbetonos mennyezetet még itthon sem látni:
Reklamáció 1.
Ami külön szomorú, hogy a helyi arab idegenvezető mindenben igazat adott nekem, nagyon rendes volt és elmondta, hogy ismeri ezeket a borzalmas állapotokat, ő is többször jelezte a Kartago tours felé, tudnak róla, de nem veszik ki a kínálatból. Továbbra is borsos áron kínálják ezt a hotelt. Az idegenvezető sajnos nem tudott ezeken az állapotokon változtatni, ez nyilvánvaló. Az ő tanácsára WIFI helyett helyi SIM kártyát vettünk a telefonokba, így mindenhol volt net negyedannyi áron.Reklamáció 2.
Természetesen viszaérkezésünk után az első munkanapon benyújtottam a kártérítési igényemet. A Kartago tours jogi képviselője sebészi pontosságal kivárta a 30. napot, majd standard válaszlevelében jogászkodott egy kicsit, sűrűn elnézést kért de leírta, hogy ők nem felelősek. És egyébként ez a 8 nap 819.000 forintért szerintük így rendben is volna. Felajánlott 5% kedvezményt a jövő évi utakból (azért ebben van magabiztosság, valljuk be).A folytatás
Ez a cég tönkretette a nyári pihenésemet, ezt a szabadságot már nem lehet újra kivenni. Itt csak addig voltam ügyfél, amíg nálam volt a pénz. A családjogászunkkal és a helyi fogyasztóvédelem képviselőjével konzultálva megindítjuk a hivatalos kártérítési eljárást a Kartago tours céggel szemben.Lengyel József
Sok részlet, elsősorban az épületi és a szoba hiányosságai valamint a hotel problémakezelése valóban kiakasztó, de sajnos azt sem hallgathatjuk el, hogy az olvasónk által a Karthagónak felrótt hibák egy része bizony egy alapos előzetes tájékozódással már nem hiba, hanem adottság lett volna, például a fizetős széf és wifi. Szóval "azért, hogy mások ne járhassanak úgy, mint mi": bármilyen termék vagy szolgáltatás megvásárlása előtt mindig, MINDIG mélyedjünk el a részletekben is.
Lalikám 2019.10.16. 09:52:02
borso 2019.10.16. 09:57:17
Permetező 2019.10.16. 10:09:45
na milyen volt afrika?
hahaha"
Terézágyú 2019.10.16. 10:16:19
"A szobáink felett a tetőn hangosan búgtak az épületgépészeti elemek külső egységei"
Ilyenek ezek a k*rva gépek, hogy zúgnak. Én is hallom a szomszéd páraelszívóját...
"Ez a cég tönkretette a nyári pihenésemet, ezt a szabadságot már nem lehet újra kivenni."
Ja, erkölcsi kártérítés, mi?
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2019.10.16. 10:16:56
Szóval megszervezem én, és akkor az a hotel meg az a légitársaság van, amit én választok.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.16. 10:40:34
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.10.16. 11:00:15
Terézágyú 2019.10.16. 11:27:13
"van egy nagy réteg, aki ezt nem tudja/akarja megtanulni, nem beszél nyelveket a magyaron kívül, csak a facebook számára az internet, fél, hogy valamit elront és nem engedik fel a gépre, stb. stb."
Csakhogy a pószter et írja:
"vonjunk be egy profi utazásszervező irodát, mert az észak-afrikai szállások csillagozása - ***tapasztalt utazóként*** - tudjuk jól, hát erősen szubjektív."
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.16. 11:32:33
Terézágyú 2019.10.16. 11:42:42
"Az utazásban tapasztalt, nem a szervezésben."
Jaaa.... Igaz.
A munka-része nem megy, de a élvezeti része igen.
2019.10.16. 12:12:06
Valaki el tudná nekem magyarázni hogy mi a vonzó a kép alapján?
Terézágyú 2019.10.16. 12:17:39
Én nem - de én nem is vagyok "tapactalt utazó" mint a pószter :)
Kelpo 2019.10.16. 12:18:58
" itt egy 819.000 forint értékű utazásról van szó"
Nem nem, Te annyit füzettél a Karthago-nak érte, ők lenyúlták kb a felét, a maradékból nyaraltál te és a családod.
Mai világban ahol szinte minden az értékelő oldalakkal van tele, hogy lehet elmenni egy olyan helyre amit előtte nem ellenőrizett le az ember, főleg közel 1 millióért?
Amúgy meg ezért a pénzért pl Bulgáriában a poppolódat kinyalták volna kétszer, és még körbe is táncoltak volna.
De aki vadász...
movhu 2019.10.16. 12:19:45
Illetve amit mindig is szoktam hangsúlyozni az ilyen országokkal kapcsolatban: ez nem Európa. Mást jelent a 4*, mást jelent nekik a tisztaság, stb.
2019.10.16. 12:24:12
Ha jól értettem a posztoló előbb találta a szállodát, majd utána vont be egy utazási irodát.
movhu 2019.10.16. 12:25:10
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2019.10.16. 12:26:07
2019.10.16. 12:26:53
A csillag szolgáltatási szintet jelent, nem minőségi szintet. Ha szállast foglalok, nem azt nézem, hogy hány csillag, a minőségről csak értékelések alapján lehet közelítő fogalmam, a szolgáltatásokat meg leírják a booking.com-on vagy a szállashely oldalán, ez alapján el tudom dönteni, megfelel-e az igényeimnek.
2019.10.16. 12:35:55
Hát nekem az jön le a sztoriból, hogy talált egy jónak tűnő szállást, de nem volt biztos a dolgában, nem nézett maga utána (pár perc guglizás szintjén sem), hanem úgy gondolta, hogy majd egy utazási irodával lefoglaltatja, ami majd biztosíték arra, hogy a szállás rendben van, az utazási iroda meg vállalja érte a felelősséget. Az utazási irodában meg úgy gondoltak, jött egy ügyfél egy konkrét kéréssel, lefoglalták neki a szállást, megszervezték az odajutását, ennyi. Nem az utazási iroda javasolta ezt a szállást.
Nem védeni akarom az utazási irodát, a 21. században a létjogosultságukat is kétségbe vonom, de itt most a fő hibás a hotel maga, utána a posztoló, hogy nem nézett utána, mégis határozott céllal ment az irodába, és utoljára az iroda, amelyik nem beszélte le róla, és nem javasolt jobbat.
juhaszvik 2019.10.16. 12:42:12
Sajnálom amúgy, mert csak egy jót akartak nyaralni, de egy felnőtt ember, pláne, ha a családjáról is szó van, akkor lehetne egy kicsit alaposabb.
Utazásszervezés: mondjuk én nem vagyok ilyen strandon/medencénél ücsörgős mediterrán-fan, a nyaralás nálam az adott hely felfedezését jelenti (napi 8-10 km talpon), szóval nekem nagyon jól jönnek az olcsó repjegyek és szállások, de 200e/főből azért elég jó kis nyaralást össze lehet hozni kontinensen belül, ha az ember rászán egy kis utánajárást (1-2 óra?), ráadásul felszabadulna egy csomó munkaerő, ha bezárnák az utazási irodákat. :)
A vicceskedés+nyafogás+burjánzás kombóért egy sünit küldök a posztolónak.
Terézágyú 2019.10.16. 12:45:14
Az értekelésekre nem keresett rá, mint "tapactalt utazó".
"van egy nagy réteg... nem beszél nyelveket a magyaron kívül"
A pószter angolul beszélt a recepcióssal...
végrehajtó helyettes 2019.10.16. 12:52:34
Tapasztalt utazóról beszélünk, aki nem néz utána az értékeléseknek és szép, falravaló képek alapján foglal... Hát ezt minimum megmosolyogni tudom még akkor is, ha persze, egy normális helyen nem fordulnak elő ezek a problémák.
Szóval... Ez egy kicsit picsogásnak tűnik nekem. A kártérítési igénye kapcsán pedig remélem hogy szépen arcon fogják nevetni.
végrehajtó helyettes 2019.10.16. 12:55:05
Szóval ott a pont.
bati67 2019.10.16. 12:58:04
Tikakukac 2019.10.16. 12:58:35
juhaszvik 2019.10.16. 13:07:17
1. Facebook-on feljött egy hirdetés, csini (fenti) képpel + jónak tűnő /éjszaka/fő árral, épp február volt, fáztak, bekapcsolt az impulzusvásárlás, a családi kupaktanács itt annyiról döntött, hogy rányomjanak-e a "tovább" gombra (--> startutazás.hu)
2. Valahol szembejött ez a szállás (gondolom ezt nem ismerős ajánlotta, innentől valamilyen hirdetés lehetett <-- facebook), nézegették a képeket, megtetszett, beírták a google-ba a szálláshely neve + utazási iroda kombót, kidobta a fenti honlapot (--> startutazás.hu)
Szóval nem hinném, hogy úgy zajlott volna, hogy az iroda az ügyfél kifejezett kérésére volt kénytelen arra a helyre foglalni, hanem ugyanúgy egy ajánlatot találtak meg, bizonyíték erre a közvetítő honlap (startutazás.hu) említése.
juhaszvik 2019.10.16. 13:27:23
Terézágyú 2019.10.16. 13:29:16
2019.10.16. 13:38:03
A 8 pálmát is prezentálják neked (cserepeset) itthon, mert mostanában az a divat, hogy úgy nézzen ki, mint egy mediterrán tengerpart. Tengert mondjuk ezen a képen sem látunk :-)
zserzsenne 2019.10.16. 13:38:17
Miért kell ekézni a posztolót? Irritáló stílusa, és tudálékossága miatt, meg amiért lenézi a többi embert. Kivagyisága erőteljesen ellenszenvessé teszi.
A tapasztalt utazón jót röhögtem, nekem is a booking.com jutott eszembe, az ott látottak alapján erősen no-go a hotel. A repülő miatti picsogás felesleges, a 2 szoba egy családnak erősen WTF kategória. A többiben igaza lenne, de ha elolvassa a szerződést, akkor talán nem utólag reklamál, hanem a helyszínen jegyzőkönyvet vetet fel.
Nem, én sem olvasok el mindent, de utazási irodás szerződés, biztosítás erősen az a kategória, amit végig kell seggelni.
Tikakukac 2019.10.16. 13:41:08
Iroda mit vállalt? Ha nem azt a szintet és szolgáltatást, amit reklámozott és amiért a pénzt kapta, onnan a neve KUSS és fizet szépen. Mindenért. Beb@szik, hogy lassan tényleg minden szaki meg ügyfeles tarkójánál ott kell lihegni, hogy végezd már a kivert munkádat rendesen, mert az a dolgod. Reggel UPC-vel kezdtem a napot, hihetetlen mi megy manapság.
VokAkiVok 2019.10.16. 13:51:26
9 éj AI ellátással, hidroplán transzferrel 2 személyre került volna akkor közvetlenül a szigetnél - a fenti feltételekkel - 2,5 millába, az általam választott irodánál foglalva, kp. fizetve 2,3 milla.
Azóta is így csinálom, repjegyet megveszem, szigetet irodán keresztül foglalom és totál biztonságos, sőt, még olcsóbb is.
Szóval nem kell egyből fikázni azokat, akik használják az irodát. Van, akinek nem az az oka erre, hogy nem beszél nyelveket.
Terézágyú 2019.10.16. 13:52:40
"Simán ismerek olyat, aki azt mondja, igen, akkor elég volt abból, hogy 1 gugli, 2 gugli, 300 gugli meg ide-oda írás, berakom a pénzt az irodába és azt akarom, hogy a seggem is ki legyen nyalva. "
Igen, tulajdonképpen ez így működik. vagy időd (és "munkaerőd") van, vagy pénzed, hogy megfizess mást, akinek ideje és munkaereje van.
Tikakukac 2019.10.16. 13:54:20
juhaszvik 2019.10.16. 13:57:52
juhaszvik 2019.10.16. 14:00:06
Terézágyú 2019.10.16. 14:00:47
Mások szerint meg a "tapasztalt utazó" az ott kezdődik, hogy ő maga utánanéz a dolgoknak, főleg az olyan egyszerűeknek, mint a szálláshelyek értékelése...
Tikakukac 2019.10.16. 14:01:59
VokAkiVok 2019.10.16. 14:05:30
Terézágyú 2019.10.16. 14:06:34
"az utazástervezés/szervezés engem szórakoztat, így @Tikakukac: érvelését nem igazán tudom átérezni (bocsi)."
Nyilván a másik fele a dolognak az, hogy "nincs kedved megcsinálni ezt az egyszerű dolgot se? Akkor fizess! Fizess rengeteget, annyit, amennyiért hajlandóak vagyunk elvégezni helyetted a munkát." :)
OFF: faluhelyen manapság senki nem képes pl. sárgarépát ültetni a kiskertjébe - mert "nem ér rá vele foglalkozni", holott egyrészt a sárgarépát csak öntözni kell, másrészt így meg fű nő ott, amit hetente nyírnia kell az illetőnek...
És persze azzal érvel, hogy sokkal egyszerűbb megvenni a sárgarépát a tecskóban - de persze ő pampog a legjobban, amikor emelkedik az ára...
Tikakukac 2019.10.16. 14:13:27
Qrva sok kert van otthon belterületen is, egy utcával lentebb nagymuternél egy fél hektár. Idén még tök volt benne elöl, ezután az sem lesz. A kertészkedés irgalmatlanul brutál munka még úgy is, hogy teljesen automatizáltam a locsolást. A krumpliról már 2 éve letettem: nincs az a permetszer és az a dózis, ami a bogarat felénk meg tudná fogni. Réges-rég volt a kisebb kertben 30 zsák termés. Idén 3. Batáta lett tolva helyette, azt legalább nem eszi a bogár, cserébe ezt is szeretik rágni a föld alatt.
Terézágyú 2019.10.16. 14:20:30
"Mindet felzabálta a vakond"
A vakond nem eszik sárgarépát (sem), mert húsevő :) Rovarokat, csigákat stb. eszik :)
Tikakukac 2019.10.16. 14:24:21
juhaszvik 2019.10.16. 14:27:39
@Terézágyú: a kerttel is ugyanaz van: ha nem szereted, nem csinálod. Ha nincs érzelmi hozzáadott értéke, csak gazdasági érdekeket néz az ember, netalán a saját órabérét is beleszámolja, akkor nem érdemes kertészkedni, kötni, fonni, fával fűteni stb.
@Tikakukac: ja, egy vakondriasztó áráért veszek tíz kiló répát. :)
Terézágyú 2019.10.16. 14:35:23
"a kerttel is ugyanaz van: ha nem szereted, nem csinálod. "
Ja, hát a pószter sem szereti beírni a gugliba, hogy "szálláshelyek értékelése" :)))
Nem szereti, nem csinálja, mi ezzel a gond? :) Milyen jogod szidjátok, amiért nem hajlandó azt csinálni, amit nem szeret????
"netalán a saját órabérét is beleszámolja"
Ezt ne számolja bele, mert saját magának nem fizet. És munkaideje van, legalábbis azt könnyebb csinálni, mint pénzt :)
Vagyis hát, aki könnyen csinál pénzt, az fizessen mindenért - éppen erről beszéltünk.
De az ne pampogjon, hogy drágult valami.
Permetező 2019.10.16. 15:04:23
Kipcsak vér folyik az ereimben.
Vercsi V 2019.10.16. 15:38:22
ChilisCsirke 2019.10.16. 16:16:43
kpetya 2019.10.16. 16:24:43
FlybyWire 2019.10.16. 16:28:14
Utazunk.
Irodával.
S O H A !!!
Snagal 2019.10.16. 16:30:00
Így ezzel kapcsolatban a poszternek lenne igaza, de gondolom ha a Kartagó visszatéríti a pár tízezer forintot amit netre költöttek azzal nem lesz jobb emlék a nyaralás.
A szűllodának nem utána nézni előre elég amatőr dolog - nekem mondjuk már képek alapján is inkább ilyen olcsón felújított szoc üdülőnek tűnt. Attól, hogy van két csúszda még nem lesz 5* -os aquapark a medencéből.
Viszont a Kártágónak is (sőt, szerinitem főleg nekik) jár a faszkorbács, hiszen
1) a fentiek szerint már többször jelezték a lokál idegenvezetők, hogy nem kéne ezt a trágya helyet erőltetni de ők ennek ellenére sem veszik ki a kínálatból
2) amikor egy "fizető ügyfél" reklamál, aki mellesleg nem egy 50ezres hosszúhétvégét foglalt hanem egy egész szép összeget hagyott az irodára annak beidézni a jogi szöveget és szétteni a kezüket, hogy "oh, nagyon sajnáljuk, hogy nem készült jegyzőkönyv", a képek a katasztrófális állapotokról meg le vannak szarva (bagatelizálva - 5*os szállodánál is adódhatnak kisebb próblémák... azért ezeket a képeket elkoszolódott fugához hasonlítani...)
Szóval az iroda inkább 20fillérér eladja a saját anyját is, minthogy 1) kirakjanak egy szar helyet ami az ára miatt sokan beszopnak; 2) adjanak értékelhető visszatérítést ha már ennyire félre megy valami, és nem teljesen szarni az ügyfélre és a pofájába röhögni egy 5%os kedvezménnyel... )
ui: szerintem az utazási iroda vs személyes szervezés vitát meg nem lehet eldönteni, mindkettőnek van előnye, hátránya.
savanyu_bableves 2019.10.16. 16:32:38
midnightcoder2 2019.10.16. 16:50:24
Ja. Mert hogy azért fizetett az utazási irodának, hogy a munkát elvégezzék, és neki ne kelljen csak a pihenéssel törõdnie. Tudod, a fránya kapitalizmusban szoktak lenni ilyen dolgok, hogy nem mindent csináld magad módon oldasz meg, hanem fizetsz valakinek hogy megcsinálja. Olyan ez, mint amikor valaki étterembe megy vacsorázni. Nyilván õ maga is tudna magának kaját csinálni odahaza, olcsóbb is lenne a dolog, de ha elmegy valahová és fizet azért valakinek hogy csinálja meg ezt helyette, akkor szerintem alapvetõen nem irreális elvárás, ha tisztességes szolgáltatást vár el a pénzéért.
CBI 2019.10.16. 16:58:24
egyszer tanzániában (abban a szafari parkban ahol az elnök látja vendégül a külföldieket) a bojler és a klíma vezetékei ki voltak kötve a biztosíték táblán. amikor meg jött a szakember hosszas tehetetlenkedés után azt mondta nem tudja mi a probléma. amikor elővettem a pénztárcát, akkor gyorsan elment csavarhúzóért és lámpáért (addigra besötétedett). mikor visszaért, kinyitottam az előszoba szekrényt és mutattam neki, hogy azt a két vezetéket kellnene vissza csavarozni a biztosíték táblába, akkor erősen meglepődött. mé gjobban meglepődött amikor az egy perces munkája után megköszöntem neki és becsuktam mögötte az ajtót.
Hernyó bácsi 2019.10.16. 17:00:01
"Kétnapos", ja... A péntek délelőttöd elment a kiutazással, a szombat délutánod meg a hazautazással. Ott töltöttél nettó 24 órát. De elmondhatod, hogy Londonban reggeliztél. XD
Legalább finom volt? XDDDD ikszdé
Etniez 2019.10.16. 17:23:49
Tudom, hogy otthon nagy divat a netes okoskodás és a feketöves szarrágás, de hidd el, nem feltélenül hülye az, aki szereti az útjait nyugodtan letudni.
Most ment csődbe pl a Thomas Cook itt az UK-ban, 160.000 (felfogod ezt a számot?) utas rekedt külföldön és ezt az embermennyiséget másfél hét alatt, biztonságban hazahozták.
Mi is megyünk Maldívra januárban, 4700 Font a móka, ha bármi közbejön, én pénzemnél leszek, mert teljesen biztosítva vagyok.
Ha te egyénileg befizetsz ide-oda és valami nem jön össze, akkor integethetsz a pénzednek. Én nem.
Etniez 2019.10.16. 17:25:35
Din Serpahis 2019.10.16. 17:36:04
az_igazi_trebitsch 2019.10.16. 17:48:29
Tikakukac 2019.10.16. 17:51:07
Hát apám, hogy ez a kifejezés is milyen széles intervallumon mozog. Van olyan hely, ahol adnak reggelit meg vacsit és vizet. Minden más fizetős. Áhá :D Jól van.
Etniez 2019.10.16. 17:52:46
A pontszámból lehet következtetni a hely minőségére, pontosan éreztem, hogy mikor voltam 7+, 8+, és 9+ helyen.
Etniez 2019.10.16. 17:55:29
Az a hely nem lehet all inclusive, ahol nincs benne a reggeli, ebéd, vacsora, snack és az italfogyasztás. Az italfogyasztást korlátozhatják, tavaly a Maldívon olyan helyen voltunk, ahol mindenki alkohol, koltél, kávé benne volt, kivétel a capuchino. Ezen azóta is röhögök :)
A sima kávé, hosszú kávé ingyenes volt, az nem.
Tikakukac 2019.10.16. 17:57:15
dr. Trebitsch 2019.10.16. 18:05:32
Együttérzek vele, annak ellenére, hogy én is tapasztalt utazó vagyok, szállást általában magánembereknél foglalok, többnyire villát angol tulajdonosoktól a világ bármely pontján, mert a villák medencével, garázzsal, sok esetben kocsival együtt sem kerülnek annyiba egy hétre, mint egy szoba egy 4*-os hotelben két éjszakára. Repülővel csak bécsi indulással megyek, mert undorodom a ferihegyi körülményektől, a lehúzástól, a személyzet basáskodásától. Mégsem tartom rendben valónak azt, hogy aki nem úgy szervezi valamilyen oknál az utazását, mint én, azt át kell verni, le kell húzni, és utána ezért még őt lehet hibáztatni. Nem vagyunk egyformák, és visszataszító, hogy ennyien írnak kioktató stílusban a posztolónak, mert Ő nem úgy szervezi az utazását, ahogy mások.
Etniez 2019.10.16. 18:08:44
Nagyjából azt kaptam, amire számítottam. Franciaországban fordult elő csak, egy egy hely sokkal rosszabb volt, mint gondoltam, viszont egy másik meg sokkal jobb, szóval átlagban okés.
Tikakukac 2019.10.16. 18:13:15
danick 2019.10.16. 18:24:03
1. Terrortámadás óta a kutya se jár oda
2. A szálloda értékelést illik megnézni tripadvisor vagy egyéb fórumokon
3. Rutinos utazóként tudnod kéne , hogy ott a 4* nem ugyanaz , mint svájcba.!
A wifi sincs ingyen max a recepción. A fugát fotózni vicc xddd
Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.16. 18:25:50
Túl sok felhasználó 2019.10.16. 18:27:10
Ilyesmi történhetett itt is: mondjuk poszter egy francia meg egy twin ágyas szobát rendelt, az iroda meg simán beírta kívánságnak, hogy egymás mellé. Azt meg leszarták, hogy a különféle szobák külön emeleten vannak, illetve lehetséges még legfelül ez a kombináció, de ott már tíz éve nem renováltak, mert azokat a szobákat nem adják sose ki, túl hangosak, mindenki csak reklamál.
vizsla_barat 2019.10.16. 18:27:44
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2019.10.16. 18:27:48
Az, hogy a széf meg a net fizetős, hát baszki, alapvető tájékozódás. 100% hogy a tripadvisoron, bookingon le van írva, de annak is adok egy 90%ot, hogy a karthagonál is.
Mint ahogy az is vélhetően hogy a szoba merre néz. Igen, az olcsó szoba általában nem a medencére, vagy a tengerre.
Ettől még nem nagyon értem a Karthagonak miért éri meg ezt a szart a portfóliójában tartani, mert úgyis rajtuk csattan az ostor a végén (Ha nem is anyagilag). Mondjuk Tunézia amúgy is a legalja az észak-afrikai üdülőhelyeknek, Marokkó vagy Törökország nem annyival drágább, mint amennyivel jobb, ha már errefelé akar menni az ember nyaralni.
Veszéjben a lyogállamiság ! 2019.10.16. 18:28:08
Club Sandwich 2019.10.16. 19:51:15
Yossarian_M 2019.10.16. 20:13:29
user friendly 2019.10.16. 20:14:09
kolomparlole1114 2019.10.16. 20:35:25
Nem ismered az ablak nevű hőfokszabályozót? Szarráfűtött panelházak ősi romá... magyar hardver eszköze. Ha hideg van, kinyitod, bejön a meleg és nincs hideg. Mondjuk magyarba ezt fordítva szokás, a fűtést kiengedni az utcára, úgyis átalányt fizetünk...
okleveles naiv 2019.10.16. 20:37:29
Ilyen szép betonhotelt utoljára Horvátországban láttam kb 10 éve. Ők biztos, ami biztos alapon még a tengerpartot is lebetonozták azon a szakaszon, királyság volt.
Na és jövőre hova mentek a kurtagót túrsszal? :D
Pierr Kardán 2019.10.16. 21:09:46
A szállodának a Tripadvisoron egyáltalán nem rossz az értékelése, 2019-ben is több magyar értékelés van írva, Tunéziai viszonyokhoz képest egyáltalán nem rossz a szálloda.
CSOKKI MÁLNA 2019.10.16. 21:18:43
bandigyerek 2019.10.16. 21:22:29
szelidorzo 2019.10.16. 21:22:54
Török vízparti szálloda jó eséllyel irodán keresztül. De Tunézia Sousse is. (ott aztán a fakultatív program már bérelt autóval önállóan)
A nagy afrika utazó meglepődött a vízjegyen?
A fogyasztás az ingyenes a helyi alkoholos italok esetén. A meghatározott bárokban stb..Lehet pluszban fizetős bár is a szálloda területén.
A szobába ezek szerint lehetett vizet vinni ingyen és nem csak helyben fogyasztani. Napi egy palackot. Mondjuk jobb helyeken ezt takarításkor beteszik a szobába, de ennyi. Itt jegyrendszer volt rá. Ez egy ilyen világ. Máshol is alkalmazzák.
Szoba elhelyezkedés? Kérhetsz bármit a szobákat a szálloda osztja el. Bár egyes szállodákban az utazási iroda fix szobákat bérel. Aztán abból jut, ami jut. Illetve egy jó megoldási javaslat, ha nem fizettél tengerre néző felárat nagy nagy utazókám.
Amikor becsekkolsz, tegyél időtartamtól szállodától függően 50 dollárt, és halkan szólj a recepciónak, hogy szeretnél egy szép szobát. Jó eséllyel, nagy lendülettel kihúz valakit a listáról a tervezett szobából és beír téged egy tengerre nézőbe. mosoly, a baksis, mindent megold. Ha hisztizel egy arabbal, akkor az megszopat, akár tetszik akár nem.
Egy ilyen baksissal való beköszönés később is kifizetődő. Csúcsidőben nem tudtam autót bérelni, a recepciós barátom egy telefonnal elintézte, hogy 2 órán belül a szállodánál legyen a kívánt gépkocsi. De bármit szerettem volna intézni, mindig magához hívott és segített. Szóval, ha európán kívül utazol nem árt ha felkészülsz az emberek mentalitásából. De a mosoly a legjobb fegyver. Ha szétvet a méreg akkor is mosolyogva add elő a problémádat, jobbak az esélyek a megoldásra. Jártam már úgy, hogy igyekeztem nagyon kedves megértő lenni, és emiatt nem a turista osztályon csücsültem 7 órát a repülőn, hanem a biznisz osztály kényelmét élveztem ingyenesen. Ha morogtam volna akkor nekem is csak a pingvin jutott volna osztályrészül.
De tunéziai tapasztalat, hogy a pincérrel is kedvesnek kell lenni, és máris nem poharanként tölt italt a vacsoránál, hanem a megszokott asztalomhoz automatikusan leteszi a boromat amit iszom. Az egész üveggel. Más meg ha kiürült a pohár, vár, hogy ismét arra járjon és töltsön neki. És ez nem jatt kérdés, hanem emberi viselkedésé.
Szóval egy jól sikerült utazáshoz, nem csak utazási tapasztalat kell, hanem viselkedési is.
CSOKKI MÁLNA 2019.10.16. 21:23:49
M. Péter 2019.10.16. 21:42:04
gombakomba 2019.10.16. 22:09:46
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.16. 22:42:10
Borogy 2019.10.16. 22:47:00
Egyiptom: Utazasi iroda 5*, foglalasnal mar 4*, kierve 3* a falon. Mindez egy Hilton nevu tengeri partszakasszal. All inclusive... Elmeletileg...
Tehat a csoro arab 5* az egy gyenge 3* europai mertekkel... Szallas turheto volt. nagyjabol tisztasag volt keritesen belul, de minden arus ki be johetett, idegesito volt elkuldeni oket minden 5-10 percben. Keritesen kivul a nagy mocsok mindenhol. Minden kaja ingyen volt, minden pia is. Kiveve! ha Gin tonicot vagy egyeb mixet ker az ember azert penzt kertek. Ha kulon kered 2 poharban, ingyen volt az all inclusive-ban.
Online lett minden fizetve, transzfer is, de ezek meg a mosolyert is borravalot vartak, ami mar nekem sok volt. Mellettunk levo emberek Angliabol jottek, es toluk nem fogadtak el a regi 10 dollaros vizum dijat, csak fontot vagy eurot aminek akkor jobb volt a valtasi aranya. Lehuzas mindenhol...minden mennyisegben ha az ember nem figyel. Es mocsok...
Koszi, egy ideig messze elkeruljuk azt a kontinens reszt.
pattantyúk 2019.10.16. 22:54:59
ISTEN MENTS!
sóhegy049 2019.10.16. 22:59:24
Lehet a posztert szidni és hülyének nézni...
De! Egyiptomban én is szívtam, de ekkorát és ilyen összeget nem! Más az iroda, a légi szállító és a hotel is... De a téma azonos.
Sok hotel nincs a Bookingon, mert lánc, irodákkal értékesít, jelen sztorimban a Red Sea Hotels. Van ahová jobb irodával menni, mert ugyanannyi és jó egy telepített idegenvezető, de legyen egy helyi. Lehet, hogy összejön akármi... A Tripadvisor meg nyakig van ám megtévesztő szemét fotókkal, amit az istenért sem törölnek, tehát arra nem lehet adni, az egy rakás szar oldal-e tekintetben, a kommentek meg mindenütt osztandók 2-vel, mert ahol én szívtam egy kicsit, nem volt sok negatív, tehát minden relatív.
Azt hozzáteszem, hogy 20-30€ és nagyon sok dolog meg tud azonnal változni.
sóhegy049 2019.10.16. 23:02:31
Az a baj, hogy Vörös-tenger, csak Egyiptomban van, mármint ahol "nyaralható", de a külvilággal igazad van.
sóhegy049 2019.10.16. 23:03:46
2007-ben utaztam velük, 3 hetes egyiptomi körút, akkor *5+1 voltak.
ZX 2019.10.16. 23:08:27
800.000 Ft 4 főre aztán megy a rinyálás, hogy szar a szálloda. Ja, a jót az meg is kell fizetni. Tunéziánál meg nagyon észnél kell lenni, könnyen bele lehet futni hasonlóba.
élhetetlen 2019.10.16. 23:15:08
Permetező 2019.10.16. 23:31:09
Club Sandwich 2019.10.17. 00:04:57
élhetetlen 2019.10.17. 00:05:08
élhetetlen 2019.10.17. 00:29:57
musafir 2019.10.17. 00:33:29
Törökország egy része Európában, egy része Ázsiában van, míg Tunézia és Marokkó Észak-Afrikaban. Törökország és Tunézia fővárosa kb. 2000 km-re van egymástól. Budapesthez közelebb van Isztambul, mint Tuniszhoz... A "ha már erre akar menni az ember" elég viccesen hangzik mindezek tudatában, nem beszélve arról, hogy teljesen eltérő kultúrkör.
élhetetlen 2019.10.17. 01:27:15
Esetleg nézd meg. Én tengerpartra nem azért megyek hogy kinyalják a seggemet, hanem a tengerért. Bulgáriába egyszer voltam, és fél percenként a képembe kaptam egy medúzát. Nem csípett, csak az arcomba csapódott egy takonygombóc. Rosszabb volt, mintha a szállással lett volna gond. A körbetáncolás sem érdekel. Aki karácsonykor a Vörös tengerben úszik, az a vadász, és az a nyerő, aki Bulgáriába megy?
user friendly 2019.10.17. 01:46:46
2019.10.17. 01:51:30
Alaposabb? Profi utazási irodát kért fel. Látom te vagy a homár egyik háziokoskája, tévedhetetlen, megvezethetetlen, átverhetetlen, minden témakörben a legokosabb, legkompetensebb, a mindig résen lévő, és természetesen a mindenhez is értő, ezt már rengeteg írásodból leszűrtem. Én át tudom érezni a posztoló problémáját, nem mindenkinek szólhat arról az élete, hogy havonta kétszer átruccanjon egy másik kontinensre kedvtelésből, hobbiból, vagy mert jobb dolga nincs. Vannak például azok a típusú emberkék, mint pl; én, akinek egy külföldi utazás, pláne nyaralás ritkaságszámba megy, és kuriózum. Ha teszem azt afrikába szeretnék utazni, hát egészen bizonyos, hogy nem az interneten kotorásznék vélemények után, nem szervezgetnék saját magam, hanem megkeresnék egy utazási irodát, amely ezzel foglalkozik. (egyébként egy kibaszott kutyaközönséges autógumi vásárlást sem lehet elintézni bonyodalom és fiaskó nélkül az interneten, nemhogy leszervezni egy komplett kéthetes nyaralást családnak többezer kilóméterről zéró tapasztalattal). Egyszerűen nem tudjátok felfogni, hogy az ember nem tud, nem képes, és szokszor nem is akar mindenhez érteni. Ilyenkor felkérsz egy profit, fizetsz neki, hogy helyetted értsen hozzá. Hol itt a probléma? Mi ebben a felelőtlenség?
Etniez 2019.10.17. 01:51:33
Maldívon volt pár eset, amikor egyetlen dollár mindent megoldott.
2019.10.17. 02:01:35
Ez egy ilyen ország, elkeserítő...
élhetetlen 2019.10.17. 02:17:45
élhetetlen 2019.10.17. 02:50:42
Örömhernyó 2019.10.17. 03:43:45
Miért megy valaki Tunéziába? Ez olyan 20 évvel ezelőtt volt divatos úticél.
Eleve utazási irodával miért utazik valaki? Van interneted, magadnak megszervezheted az egészet, olcsóbban jössz ki és oda mehetsz, ahova akarsz.
FDToth 2019.10.17. 07:33:05
Aznemberek tobbbsege nem tudnertelekni realisan, normalisan. Ha vmi atlagos arra is 10/10-et adnak, holott max 10/5 lenet egy iylen.
aaaaaaaaaaaaaaaa 2019.10.17. 07:44:24
utána neten körbenéztem és egy német utazási irodán keresztül ugyanannyiért megrendeltem, de 3 nappal tovább tudtunk maradni - ugyanazt az utat, ugyanúgy Grazból indulva.
ha meg csak kisebb, hosszúhétvégés, hetes utakatat célzunk meg, ott a booking...
nade, amikor elmeséltem ezt az idősebb (60+) kollégámnak, el volt hűlve, hogy milyen kockázatokat vállalok....
más generáció....
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.10.17. 08:12:52
Mindegy hol lenne, lehet mondjuk valahol a magyar pusztán is akár.
Egy nagy víztározó az alap, az egyik oldalon egymást érnék a szállók, a másik oldalon tükör lenne, hogy az üdülővendégek lássák, ez a végtelen tenger. Minden szállóban lennének éjjel-nappal mosolygó alkalmazottak (drogosokat alkalmaznék). Lenne svédasztal a legszarabb alapanyagokból, de látványosan elkészített és felszolgált ételekkel.
Lennének mechanikus cápák, dinoszauroszok, ballibák, stb.
A szállodák előtt ott lenne a szfinx másolata kemény műanyagból, mellette a Húsvéti Nyúl, valamint Stonehenge, s még pár ismert látványosság másolata.
A közeli repülőtérre érkező járatok órákig köröznének a levegőben leszállás előtt, így a turisták meg lennének elégedve, hogy távoli, egzotikus helyre utaznak.
Lenne sok program: transzvesztiták, homokos szépségverseny, pedofil est, s sok egyéb. A víztározóban a mechanikus bálnák időnként partra vetnék magukat, hogy az ökológiailag elkötelezett üdülők tudjanak kinek segíteni.
Van azonban egy baj… az ötletemet már megvalósították. Pl. a legfelkapottabb egyiptomi és törökországi üdülőhelyeken. Úgy tűnik, Tunéziában is.
gigabursch 2019.10.17. 08:37:13
Legelőszőr nézd meg a kugli légifotóin, hogy hol van a kóceráj
Utána meg olvasd el a széles nagyvilág kommentjeit n+1 helyen
S gondolkodj el, hogy kell-e utazásszervező
ZX 2019.10.17. 08:45:22
Ahhhahahhaha. 4 fő esetén az még a repjegyre sem elég.
igazi hős 2019.10.17. 08:54:40
2019.10.17. 10:58:31
"HA nyáron akarsz menni, és nem tudod fél évre előre, hogy hova is, akkor az iroda, ami charterrel reptet, szinte biztosan olcsóbb lesz, mint a repjegy+szállás combo. Már ha van egyáltalán közvetlen menetrend szerinti járat oda, ahova mennél, és nem akarsz mondjuk 2*x órát még az átszállásokkal is elbukni a szabadságodból, nem beszélve az esetleges problémákról a csatlakozásoknál."
Azért nem stimmel, mert a posztoló ilyen szálloda medencéjénél punnyadós nyaralást tervezett, ezért ha fél éven belül kell foglalnia, nem kell ragaszkodnia egyetlen szállodához, egyetlen városhoz, de még egyetlen országhoz sem. Mondjuk a bonyolultabb túristáknál sem feltétlenül problémás, látnivaló sem csak egy helyen van a világban, ha valami akkor épp drága, lehet mást választani
2019.10.17. 11:03:03
Ez csak féligmeddig generáció kérdése. Egy 20 éves emberke elalszik a híd alatt is, ha csavar kerül a gépezetbe. Családdal gyerekekkel nem hibázhatsz. Egyébként meg az ember amikor nyaralni megy, akkor nem akar azon idegeskedni, hogy mi fogja ott várni. Nem akar problémákat megoldani, hanem egyszerűen csak gondtalanul akar létezni 1-2 hetet problémák nélkül. Akár felárasan is.
2019.10.17. 11:03:13
"Azok akik szerint sosem szabad irodával utazni, gondolom maguk szerelik az autójukat, a mosógépüket, otthon készítik a szalámit meg a sajtot, a csokoládét meg a sört, nehogy már valami köcsög szolgáltató lehúzza őket..."
Rossz hasonlat, az utazási iroda közvetített szolgáltatást ad el.
ZX 2019.10.17. 11:22:59
2019.10.17. 11:35:45
De itt egy sima tengerparti nyaralásról van szó.
Egyébként összetettebb, túristagettóktól távolabb eső, aktív nyaralásnál meg épp azért nem látom értelmét az utazási irodáknak, mert arról nem lesz sok lövésük. És bizony nem fognak ők guglizni helyettem eldugottabb látványosságok után.
Egyedül speciális, egyes távoli, egzotikus országokra szakosodott irodáknak látom értelmét.
2019.10.17. 11:37:54
ZX 2019.10.17. 11:53:28
A Thomas Cook nem az utazási szokások változása miatt ment csődbe. A Brexit és font gyengülése sokat ártott nekik.
savanyu_bableves 2019.10.17. 12:26:38
2019.10.17. 12:42:02
Én csak örülök, hogy te és sokan mások így gondoljátok, ezért lehet nyugisan megnézni gyönyörű helyeket.
FlybyWire 2019.10.17. 12:50:34
Most nézegettem, 3 főre (7 éves gyerekkel), félpanzióval 5 csillagos hotel Tenerifén 9 (!!!) éjszakára kijön 600e alatt. De az olyan hotel ám, hogy a bokád lefosod. Mármint az élvezettől.
Repjegy 3 főre 500 körül kijön ügyesen használva momondo-t és társai, és akkor alig vagy milla fölött. Ebéd, kocsibérlés, stb-vel együtt is másfél misiből megvan egy uzatással együtt 11 napos nyaralás.
Karthágo Tours és a társaid, addig szivassátok a poszterhez hasonló balfékeket, amíg lehet.
Csak annyit mondok: Robin Cook.
FlybyWire 2019.10.17. 12:51:47
Mittomén.
FlybyWire 2019.10.17. 12:52:47
Azért hülyének nem kell lenni (nem te, a poszter.)
Fairy Girl 2019.10.17. 13:22:35
Almandin 2019.10.17. 13:35:47
Nem értem, miért cserélgetsz kéthavonta nicket, amikor néhány hsz után felismerhetővé teszed magad, valamint nyíltan reklámozod a gyerekekkel való szexelést.
És még te nézel le másokat, hogy milyen buták (szerinted).
FlybyWire 2019.10.17. 13:54:16
Jajj, ez eléggé fájt.
ekat 2019.10.17. 13:59:37
Im just here for the comments 2019.10.17. 14:03:17
kpetya 2019.10.17. 14:04:22
FlybyWire 2019.10.17. 14:05:41
Van vagy egy tucat biztosításokat összehasonlító oldal.
kpetya 2019.10.17. 14:09:36
FlybyWire 2019.10.17. 14:13:07
Ki a francnak hiányzik 45 fokban a folyamatos rohanás?
Nyaralni pihenni megyek. Már le is van foglalva 9 napra a horvát 4 csillagos szállodában a superior szoba teljes ellátással, tengerre néző erkéllyel :)
Jó eséllyel max 1-2 napon fogunk egyáltalán kimozdulni kirándulni, mert hát a környék az meseszép. Plusz odaút és hazaút, lesz kirándulásos élmény így is.
FlybyWire 2019.10.17. 14:18:29
Ez nem a te korszakod/világod...
FlybyWire 2019.10.17. 14:22:08
Egyszer, talán....
ZX 2019.10.17. 14:33:50
Maradjunk annyiban, hogy egyelőre többen vannak akiknek nem kell ilyesmivel próbálkozni.
FlybyWire 2019.10.17. 14:48:08
Viszont az biztos, hogy sokkal kevésbé van kiszolgáltatva bárkinek az, aki normálisan, magának tud intézni mindent.
Céges utaknál eleve ez elvárás ma már: szálloda, repjegy: a foglalást és a konkrét vásárlást egy ügynökség intézi, de mindent magamnak választok ki.
Privát útnál mi a különbség? Repjegyre ott a momondo, hotelre ott a booking. Pofon egyszerű az egész.
Ahogy műszaki cikkre az árukereső, árfigyelő beállítással, stb, stb.
Aki lemarad, az kimarad (meg felárat fizet, oroszrulettezik a lehúzós szolgáltatókkal. stb.)
ZX 2019.10.17. 15:05:45
2019.10.17. 15:08:14
Ebben egyetértünk.
FlybyWire 2019.10.17. 15:11:47
Egyébként meg simán megoldható, nem szabad fapadosra jegyet venni (soha nem szoktam).
"a szállásodat meg minden mást át kellene foglalni"
Hűha, ez aztán a nagy művészet... a horvát szállodát jövő júliusra foglaltam, 1 héttel előtte is 100%-ban visszatérítik, ha lemondom, vagy ha módosítom.
"Vagy ha baleset ér a biztosító meg széttárja a kezét, hogy így jártál" - ez meg miféle nettó baromság? Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító. Ennek mi köze az utazási irodához? Nyilván köt az ember saját maga is magának és a családnak, magánúton is.
Egyéb ötlet? Ezek elég gyenguszok lettek mind.
"PONTOSAN UGYANAZT foglalva elég kicsi az esély az olcsóbb árra."
Még szerencse, hogy saját magadnak foglalva nagyjából 50-szer (apartmanokat is beleértve 300x) annyi hely közül válogathatsz, mint a magyar irodák összesített portfoliója, így maga a felvetésed is értelmetlen :)
FlybyWire 2019.10.17. 15:13:55
Ezt, ebben a formában kizárólag utazási irodában dolgozó ember képes röhögés nélkül leírni (vagy még ő sem) :D
FlybyWire 2019.10.17. 15:16:11
ekat 2019.10.17. 15:19:52
És konkrétan ebben az esetben a posztolónak akkor is teljesen igaza van, ha nekem is feltűnt a 'tapasztalt utazó' tapasztaltsága :), meg a modora, és persze az, hogy 800.000 Ft 4-főre repülős all inclusive szállodára az hatalmas költésnek tekintendő. A Kart(h?)ago izéljen egyedül, ha ilyen szállodát tart a kínálatában. Ő, vagy a konkrét utazásszervező iroda nem voltak study tour-on?
ZX 2019.10.17. 15:24:25
"Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító." Álmodj királylány! A biztosító keresi a legapróbb okot hogy ne kelljen neki fizetni. Ilyenkor jön az utas, hogy segítsünk. És voila! Vagy pl. volt olyan, hogy adott országra nem vonatkozott a biztosítás, vagy egy bizonyos szolgáltatás....éééés taraam, varázsütésre arra az utasra pont vonatkozott esetileg. Te ilyet a büdös életben nem intézel el, csak szólok.
"Még szerencse, hogy saját magadnak foglalva nagyjából 50-szer (apartmanokat is beleértve 300x) annyi hely közül válogathatsz, mint a magyar irodák összesített portfoliója, így maga a felvetésed is értelmetlen"
Nem nyaralásról beszélek, ha bizonyos látnivalókért látogatsz el valahova akkor azért szűkebb a választék. Gondolom te sem utazgatnál napi 2-300 km-el többet csak mert bivalybasznád-alsón 2.000 Ft-tal olcsóbb a szálloda.
"Ezt, ebben a formában kizárólag utazási irodában dolgozó ember képes röhögés nélkül leírni"
Nem, én akkor szoktam röhögni amikor jönnek "az én bármit elintézek" arcok, aztán sírnak, hogy segítsünk mert gebasz van.
CSOKKI MÁLNA 2019.10.17. 15:28:56
FlybyWire 2019.10.17. 15:35:28
Mégis hogy lehetne az utas a hibás?
Milyen légitársaság?
Szépeket írni bárki tud... én évente 60-80 repülőjáraton ülök, és ilyen hülyeségről még sosem hallottam...
""Biztosításom van, bajom lesz, segít a biztosító." Álmodj királylány!"
Ez megint egy semmi puffogtatás.
Vagy van biztosítási esemény, és fizet a biztosító, vagy nincs esemény, és nem fizet.
Ha van esemény, és ez bizonyítható, a biztosító meg nem segít, akkor jogi út.
Konkrét példát hozz, ezek a nagy hülye puffogtatások csak nevetségessé tesznek.
"Vagy pl. volt olyan, hogy adott országra nem vonatkozott a biztosítás, vagy egy bizonyos szolgáltatás....éééés taraam, varázsütésre arra az utasra pont vonatkozott esetileg"
Hát ha valaki el sem olvassa, mire köt biztosítást, az pont ugyanaz a hülye kategória, aki megmentőként tekint az utazási irodára... életképtelen :)
"Nem nyaralásról beszélek, ha bizonyos látnivalókért látogatsz el valahova akkor azért szűkebb a választék."
Vagy üzleti ügyben utazol, vagy nyaralás/kikapcsolódás céljából. Látnivaló nem egyenlő nyaralás. Értem, maradt a szemantika, ebbe akarsz kapaszkodni. Csak a baj, hogy pont a látnivalók köré épül jelentős infrastruktúra többnyire, és mindegyikre igaz, hogy magánemberként sokkal több szállás közül válogatsz ilyen helyen is, mint amit egy iroda tud felmutatni.
Your point is null.
A legvégén a buta vagdalkozásod tulajdonképpen egész jó burkolt beismerés.
ZX 2019.10.17. 15:37:03
FlybyWire 2019.10.17. 15:38:56
De egy csomó más érv is lehet a saját magunknak szervezett út mögött, ettől függetlenül: pl. egy hely/szállás valamilyen extra okból pontosan megfelel az esetleg egyedi igényeknek, stb.
Ha minden szolgáltató tökéletes szolgáltatást nyújtana, akkor nyilván érdemes lenne mérlegelni még így is.
FlybyWire 2019.10.17. 15:40:56
Plusz méreg, hogy így nektek is kevesebb a sáp.
Vadász, vadász....
ekat 2019.10.17. 15:44:46
Én nem tudtam ennyiért összehozni, pedig beregisztráltam a szállodánál törzsvendégkártyára, és hónapokig néztem a repjegyet a Momondo-n és társain. Mondjuk amíg megtehetjük, addig részünkről Wizz és Ryan Air kizárva.
ekat 2019.10.17. 15:48:01
ekat 2019.10.17. 15:49:04
ZX 2019.10.17. 15:49:12
"Vagy van biztosítási esemény, és fizet a biztosító, vagy nincs esemény, és nem fizet." Autóban vagy buszban hagyott tárgyak lopásakor a biztosító nem fizet, vagy poggyászkár esetén ha nincs jegyzőkönyv. Aztán a közbenjárásunkra mégis. Vagy pl. búvárkodásra nem vonatkozott, vagy épp az utas a biztosítás kötésekor nem tartózkodott Magyarország területén stb.
" aki megmentőként tekint az utazási irodára... életképtelen" Örülök, hogy te ilyen okos és ügyes vagy, de ettől még nem lesz kevesebb munkám.
"Vagy üzleti ügyben utazol, vagy nyaralás/kikapcsolódás céljából. " Jaaa, hogy te körutazásról ami több várost érint még soha nem hallottál. Én kérek elnézést.
ZX 2019.10.17. 15:51:33
FlybyWire 2019.10.17. 15:57:11
De ba**meg te szerencsétlen, azt senki nem mondta, hogy full hülyének is kell lenni?
Egy járatlekésés saját hibából az mióta lenne olyan gond, ami csak akkor merülhet fel, amikor valami nem irodával utazik? A hülye az mindenhol hülye....
A hat éves fiam jobban érvel nálad :D
"Autóban vagy buszban hagyott tárgyak lopásakor a biztosító nem fizet, vagy poggyászkár esetén ha nincs jegyzőkönyv. Aztán a közbenjárásunkra mégis. "
Akkor vagy ők hazudnak, vagy ti. Kiváló érv arra, hogy veletek menjen valaki, mert vagy ti hazudtok, vagy olyan biztosítóval dolgoztok, aki hazudik. Win-win.
"Jaaa, hogy te körutazásról ami több várost érint még soha nem hallottál"
Igazad van, több helyen 1-1 szállást foglalni, meg kocsit bérelni, hát ahhoz tényleg akadémiai tagság kell. Neked talán :)
"400 ezer Ft 4 főre repjeggyel, szállással, ellátással, transzferrel, biztivel?"
Most felmerül a kérdés, hogy játszod, vagy tényleg ilyen hülye vagy. Itt a lényeg az volt, hogy akikből megéltek, lehúzzátok róluk a lóvét, odadobjátok nekik a fostalicska lepratelepet nem is olcsón, és még szarrágónak is hívod az ügyfeleidet, valamint rájuk tolod a felelősséget, miattuk "vagytok kénytelenek" putriba küldeni őket - jó nagy margóval persze azért, mert a bank mindig nyer.
Mondd csak, téged népszerűsíteni küldtek, vagy végleg bezáratni a boltot? :D Szerencsétlen lúzer....
2019.10.17. 15:57:45
"Már ha spórol valamit az ember mert PONTOSAN UGYANAZT foglalva elég kicsi az esély az olcsóbb árra."
A gyakorlatban viszont saját magad jóval bővebb kínálatból válogathatsz, és az is hektikus, hogy hogyan olcsóbb.
Feleségem munkahelyén volt ebből dilemma, mert hivatalosan két utazási irodán keresztül intézik a szállásokat, de volt olyan alkalom, hogy csak rossz helyen és nagyon drága szállást tudtak volna foglalni, miközben booking.com-on volt egy megfelelő ötöd áron, de a belső policy miatt nagy macera volt lefoglalni, végül mégis ez lett. Máskor meg aránytalanul olcsót mondtak, és ők néztek utána a hotelnak, ahol természetesen sokszorosak voltak az árak, ezt mondták az utazási iroda droidjának, az meg csak annyit tudott ismételgetni, hogy ezt az árat látja a rendszerben, és csak sokadik körben erélyes fellépés után nézett utána, és jött rá ő is, hogy az ő rendszerükben volt hiba.
FlybyWire 2019.10.17. 15:58:36
FlybyWire 2019.10.17. 15:59:57
ekat 2019.10.17. 16:01:49
Persze, itthoni cégekkel az ember óvatos, ez evidens. De ennek nagyon nem így kellene lennie...
És igen, mi is egy adott szállásra akartunk pl. idén menni, és ott volt az FTI kínálatában, mi meg egy vagy egy százast spóroltunk. A magyar Neckermann-éban is ott volt, csak sokkal drágábban, meg a hülye reptéri illetékekkel.
Az FTI-vel meg se nem beszéltünk, se senkivel nem találkoztunk, megkaptuk a nevünkre szóló (általunk módosítható, kiegészíthető) repjegyfoglalást meg a vouchereket mailben, és annyi. :)
FlybyWire 2019.10.17. 16:05:42
Magyart soha, a büdös életben nem. Látod itt ezt a szerencsétlen ZX nevűt is, minden második mondata és érve az, hogy milyen hülye és/vagy szarrágó a kedves magyar ügyfél....
FlybyWire 2019.10.17. 16:07:56
És mivel a compliance szabály elég laza nálunk (időnként 3-400€/éj áron is enged foglalni), hát olyan nagy erőt nem is fektetünk a témába :)
body_andras 2019.10.17. 16:10:00
élhetetlen 2019.10.17. 16:15:43
ZX 2019.10.17. 16:23:41
Nem csak akkor merülhet fel, de ugyebár mi egy rohadt szemét iroda vagyunk, fizettük a taxijukat, a szállást, és intéztünk nekik repjegyet, hogy részt tudjanak venni a programokon és csak 1 napot késtek így. Több mint 1 millába fájt nekünk (6 utast érintett a dolog), 2 fő hálája jeléül beperelt minket. Mert ugye mi ilyen rohadék lehúzosok vagyunk.
"Akkor vagy ők hazudnak, vagy ti. Vagy te nem olvastad el még soha a teljes szerződést.
"Igazad van, több helyen 1-1 szállást foglalni, meg kocsit bérelni, hát ahhoz tényleg akadémiai tagság kell. Neked talán :)" Vicces, hogy szidod a "lehúzós" irodákat, miközben az autóbérlők pont a lehúzásból élnek, de nálad az rendben van.
" lehúzzátok róluk a lóvét" Hogy ki húz le kiről mit? Jaaaa, hogy te ingyen dolgozol. Bocs, igazad van, nem szóltam. Megyek is az autószerelőnek osztani az észt, meg az étterembe a szakácsnak mondom, hogy ezt nem így kéne, aztán kicsit szidom őket, hogy mekkora lehúzósak. Biztos ők is örülnek neki. :P
ZX 2019.10.17. 16:26:40
2019.10.17. 17:04:48
Attól, hogy a végére odabiggyeszted, hogy a normális ügyfelekkel nincsen problémád, csak a szarrágókkal, ennyi frusztrált szarrágózás után nehezen hihető, hogy neked ideális munka, ha utazni akaró emberek igényeinek kiszolgálasával foglalkozol.
Nem, semmi szarrágóság nincsen abban, ha valaki nem utazási irodán keresztül utazik. Meg mint már sokan leírták, egyáltalán nem az ár az egyetlen indok, de ha az lenne, akkor sem szarrágás, ha valaki úgy gondolja, hogy azon spórol, hogy maga intéz valamit. Mint ahogy ki lehet hívni a saját lakásod takarítására is takarítószolgálatot, ha nincs rá időd, energiád, de pénzed van. Meg már már egy rakás más hasonlatot előttek, de a te szakmád nem, nem olyan mint az autószerelőé, a lakosság sokkal nagyobb aránya tud magának utazást szervezni, mint autót szerelni, és emellett az eszközigénye is alacsonyabb a saját szervezésnek, mint az autószerelésnek (oda eleve nem árt egy műhely, vagy legalább egy szerelőakna).
Permetező 2019.10.17. 17:08:08
FlybyWire 2019.10.17. 17:16:55
ZX 2019.10.17. 17:33:02
Valóban sokan tudnak foglalni maguk, ezt nem vitatom, de ők olyanokat is lázba hoznak a kommentjeikkel akik erre képtelenek. Aztán ők lesznek azok akik ha elcsesznek valamit akkor jönnek sírva, és ha nem tudunk segíteni (mert ilyenkor már sokszor nem tudunk, hiába szeretnénk) akkor meg mi vagyunk a szemét köcsög lehúzós iroda.
Olyanokat írogatnak sokan amiről fingjuk sincs hogy működik, vagy miért kerül annyiba egy-egy szolgáltatás. Attól, hogy én utaztam már vonaton, nem leszek se mozdonyvezető, se vasúti mérnök. Mások meg azért mert utaztak párszor, egyből utazási tanácsadónak, referensnek meg idegenforgalmi közgazdásznak képzelik magukat.
Club Sandwich 2019.10.17. 17:58:29
Mondjuk ha nem titok, ez erdekelne: megis milyen alapon, milyen indokkal? Ha valaki annyira egysejtu hogy nem sikerul neki az idotenyezot magaeva tenni egy repulos utazasnal, az mifele karteritesben tud vajon remenykedni? :D
ekat 2019.10.17. 18:04:28
Egy értelmes, nyelve(ke)t beszélő ember le tud szervezni magának egy utat, és a felmerülő problémákra is fel van készülve, és megoldja. És a dolognak az az előnye, hogy az ember azt csinál / azt néz meg, amit akar, ott marad tovább, vagy rövidebb ideig, ahol neki tetszik, ott éjszakázik, ahol gondolja, stb. Köze nincs a szarrágáshoz!
Ettől még persze van olyan szituáció, ahol szerintem is jobb és/vagy kényelmesebb utazási irodánál foglalni. Lehetőleg külföldinél, mert ott nincs reptéri illeték*, meg egyéb hozzászámolandó pluszköltségek, és felnőtt, normális embereknek tekintik az utasokat.
*Bár az OTP Travel bevezette, hogy januártól aztán már nála sincs :)
ekat 2019.10.17. 18:10:21
Sok társasúton voltam anno egy olyan 50 éven át utazási irodás rokon jóvoltából, igen jó áron, study tour-on is. :) Nem semmi utastársak voltak....
pitypanglepke 2019.10.17. 18:51:30
819.000 Ft-ért elmegy 1 hétre a család főszezonban a tengerhez, all inclusive ellátás, transzferek, biztosítás.
Rákerestem pár népszerűbb mo.-i desztináció 4*-os hoteljeire, beleértve a Balatont is. Két szoba, hogy külön legyenek a gyerkőcök, félpanzióval 1 hétre 800.000 Ft körül mozognak.
Ehhez jönnek még a strandbelépők, snack, ebéd, italok, kávé, transzferek, stb...
A részletekben kifizetett nyaralás szerződését át se futotta, de még csak nem is hallott a hibás teljesítés fogalmáról se. Teljesen sztenderd eljárás a világon mindenhol, hogy utazási irodán keresztül történő foglalásnál, amennyiben az ügyfélnek nagyon nem tetszik a nyújtott szolgáltatás, akkor azt haladéktalanul jelzi az idegenvezető felé, jegyzőkönyvezteti. Nem fog kapni kártérítést, de jó eséllyel - ha a kifogásai jogosak - kap ellátást egy minőségi szállodában.
A család ügyvédjével való dobálózás meg egyenesen önlejáratás. Ha a család számára beszerzett, jóárasított internettel képtelen volt konzultálni "jogászával" a problémájáról, akkor ez így szimplán röhejes.
Az a probléma, hogy a család láthatóan nem arra fókuszált, hogy jól érezze magát, kikapcsolódjon. Ismerve az üdülés helyszínéül választott ország állapotát, valamint Mo. állapotát, azért elmondhatjuk, hogy mindkét helyen a kenőpénz, valamint a kapcsolati tőke csodákra képes.
Azt gondolom, hogy ha a szerző nem is élt a szerződésben is rögzített jogával, akkor még mindig rendelkezésére állt volna az "emberi faktor", ha már elismeri, hogy üdült ebben a régióban. Pár keveset érő bankjegy, mosoly, jó szó jó helyre, és minden megoldódik. Win-win szituáció.
Meg tudom egyébként erősíteni: ez a régió kb. 15-20 éve volt nagyon felkapott. Iszonyat sokszor jártunk mi is ott, ebből legalább 20-szor ezzel az utazási irodával fillérekért, és soha semmi problémánk nem volt.
Nagyon kedvesek voltak a helyiek, és jó érzés volt odavinni a pénzünket, hogy ezzel is segítsük kicsit az ottaniak nyomorúságos életét. Szörnyű lehet olyan állapotok közt élni azokban a csodás természeti értékkel bíró országokban.
Ha európai minőségű szállodára vágynak a régióban, akkor Jordániát tudom ajánlani. Legalábbis 15-20 éve lényegesen magasabb minőséget képviseltek vendéglátás tekintetében.
Ezek a belső információk a konyháról szintén röhejesek. Kérdezzen meg pénzért pár alulfizetett vendéglátóst a prémium kategóriás magyar hotelekből, miként mennek a dolgok főszezonban csodás országunkban...
pitypanglepke 2019.10.17. 19:29:07
Tök egyszerű példaként felhoznám kb. 15 évvel ezelőtt fillérekért eljuthattál többek között Tunéziába, köszönhetően az utazási irodák charter járatainak. Enélkül egy vagyon lett volna megszervezni az utazásodat oda.
Például abban az időben a MALÉV chartere járt Marokkóba, sokkal, de sokkal drágábban. Ennek köszönhetően sokaknak abban az időben kimaradt Marokkó, de el lehetett jutni.
A mai napig sok helyre rendkívül körülményes eljutni Mo.-ról saját szervezéssel.
Persze mindig elcsodálkozom, hogy egzotikus helyeken, ahol mondjuk 10 éve egyetlen magyart se láttál, most mindenhol magyar szót hallasz. Mondjuk azért, mert már néhány átszállással, fapadossal is elérhető az a hely.
Persze nem tudom mit csinálsz utazási szervező hiányában, ha az egyik járattal gond van...
Oké, köthetsz nagy értékű, korrekt biztosítást...
ZX 2019.10.17. 21:00:13
ZX 2019.10.17. 21:12:48
Ettől a nincs reptéri illeték dologtól meg agyfaszt kapok. A szomszéd mezőről nem szállhat fel gép illeték nélkül, nemhogy nagy reptérről. Csak hát a külföldi irodák előnyben vannak, mert őket nem fenyegeti az árfolyamváltozás, így könnyebben beleépítik az árba, nem kell külön kezelni.
Ami meg a mi "szemétségünket" illeti, el kell olvasni az utazási feltételeket meg a vonatkozó törvényeket, joga majdhogynem kizárólag az utasnak van, kötelezettsége meg szinte csak az irodának. A legújabb törvénymódosítás szerint most már az iroda felel mindenért, még a légitársaság, busazos cég vagy a transzfer balfaszkodásaiért is. Best Reisen-re is ráhúzták a vizes lepedőt, de azt elfelejtették közölni, hogy ugyan mit kellett volna tennie az irodának. Fogni a sofőr kezét? Legközelebb én vezessem a repülőt ha nekiállnak sztrájkolni? Nevetséges.
ekat 2019.10.17. 22:08:15
2019.10.17. 22:24:21
Irigylésre méltó ez a magabiztosság. Nem akarnék annak a pénzintézeti ügyintézőnek a helyében lenni, akinél te hitelt veszel fel, mert mire átrágod magad a 46 oldalnyi apró betűs részen, meghivatkozott függeléken, mellékleten, kondíciós listán, ÁSZF-en, (ami ráadásul időről időre változhat is a tudtod, és beleegyezésed nélkül) addigra garantáltan lemegy a nap, és szegény ügyintéző aznapra maximum csak teutánad kap értékesítési bónuszt, feltéve ha ezután öntudatosan kijelented, hogy az olvasottakból mindent értettél és tudomásul vettél :) Aki nagyképűsködik, az általában előbb utóbb csúnyán pofára esik. Itt nem arról van szó, hogy az ember nem tud, vagy nem képes megoldani, leszervezni dolgokat, hanem azt az évi 2 hetet szeretné nyugodtan és felhőtlenül eltölteni, nem beleindulni a vakvilágba, oszt majd lesz valahogy. Improvizálni, problémákra megoldásokat keresni, ahhoz nem kell elutazni a világ másik felére, akad bőven a hétköznapokban. Érted te ezt?
ZX 2019.10.17. 22:28:48
bandigyerek 2019.10.18. 04:06:33
ekat 2019.10.18. 07:35:36
ekat 2019.10.18. 07:38:27
Amúgy nekem pl. az élmény ér a legtöbbet.
2019.10.18. 08:23:23
Igen, a kereskedő jó hasonlat, az autószerelő és társai nem voltak azok.
Ugyanakkor a booking és társai is közvetítők, sőt valójában az utazási irodák is használnak további szállásközvetítő rendszereket. A helyzet az, hogy az utazási irodák munkájának egy része azon alapszik, amit egyre könnyebben el tudnak intézni maguk az emberek, ezért szűkül a piac, droid munkából egyre kevésbé fognak megélni.
2019.10.18. 08:31:35
Igen, én is írt, hogy vannak helyek, ahová jogos, mert saját szervezésben nem, vagy csak bonyolultan jutnál el. Ez mondjuk nem egy random medence egy random tengerparton kategória. Ellenben mint a te példád is mutatja, egyre több helyre lehet saját szervezésben is egyszerűen eljutni. Európán belül meg gyakorlatilag bárhová.
Nem azt mondtam, hogy az utazásszervezéshez nem kell eszközpark, hanem azt, hogy a saját(!) utazásod megszervezéséhez nem kell egy számítógépen kívül több (leszámítva az általad említett speciális helyeket), míg ha csak a saját autódat kellene szerelni, már kellene eszközpark, akkor is, ha másnak nem szerelnél.
ZX 2019.10.18. 08:37:08
"az utazási irodák munkájának egy része azon alapszik, amit egyre könnyebben el tudnak intézni maguk az emberek"
Vagy el tudnak, vagy nem. Vagy épp valaki olyan útra menne ami irodával kényelmesebb és olcsóbb, vagy épp többet a jövedelme, mint amennyit spórol a kereséssel töltött órák alatt. A mi irodánk forgalma és az utasok száma több mint 20 éve folyamatosan nő, úgyhogy annyira nem félek, hogy holnap nem lesz munkám.
2019.10.18. 08:58:26
"Ez egy nagy mítosz, hogy az iroda drágább, mert mondom, pontosan ugyanazt nem fogod olcsóbban foglalni. Egy nyaralásnál mondjuk mindegy, de egy körutazásnál nagy gonddal vannak kiválasztva a szállodák, nem véletlen miért azt választjuk, még akkor sem ha az picit drágább, vagy vannak apróbb hiányosságai."
Egyrészt ez eleve nem mindig igaz. A már említett céges utaknál volt hogy csak kíváncsiságból néztünk utána, és volt hogy olcsóbb, volt hogy drágább volt pontosan ugyanazon szállodában ugyanaz a szoba, ugyanazzal a szolgáltatással.
A körutak, speciálisabb utak esetén pedig pont az ellenkezőjét gondolom. Mert ott nem az érdekel, hogy pontosan ugyanaz legyen, hanem hogy az igényeimnek a legjobban megfeleljen. Pl. nem fizetek többet, mert all iclusive, ha az aznapi program hajnali keléssel, éjszakai érkezéssel egy túra a hegyekben, ezért még reggelizni sem tudnánk. Vagy nem érdekel, hogy van szauna, ha nem szeretem a szaunát. Én magam meg sokkal nagyobb kínálatból választhatom ki a megfelelőt, ráadásul a legtöbb utazási iroda kínálatában konkrét szállástípusok hiányoznak. Ha az iroda egy speciális helyre, országra szakosodott, ahol előre online bonyolult szervezni a dolgokat, és nyelvi, kultúrális akadályok miatt helyszínen is, akkor én is megfontolnám azt az utazási irodát, de ez ritka és speciális helyzet, a jelenben az utazási irodák nem ebből élnek, hanem tengerparti, charter járatos, all inclusive hoteles punnyadó nyaralásokból, amihez elég a droid munka, a jövőben ha talpon akarnak maradni, ennél több kell.
2019.10.18. 09:06:43
Te még magabiztosabbnak tűnsz, hiszen bevonsz még egy közvetítőt a buliba, akinek szintén vannak szerződési feltételei, szintén van átverés faktor, miközben a biztosítási feltételek is ugyanazok.
Egyébként amilyen utazásbiztosítást szoktam kötni, annak a szerződési feltételei 2 oldal, amit én annyiban keveselltem, hogy pár fogalom nem voltbenne elég egzakt módon megfogalmazva, így előre kértem és kaptam állasfoglalást a biztosítótól, hogy mit értenek alatta. De ez egyszeri alkalom volt, utána ugyanazt kötöttem. Sok milliós hitelnél miért ne olvasnék el 20-30 oldalt, ha egyszer sok évig meghatározza az életemet (mondjuk törekszek rá hogy hitelt soha). De gondolom te inkabb hitelközvetítőhöz mész, aki rádsózza azt, amiért a legtöbb jutalékot kapja...
ZX 2019.10.18. 09:07:40
"az utazási irodák nem ebből élnek, hanem tengerparti, charter járatos, all inclusive hoteles punnyadó nyaralásokból," :D:D soroljak párat akik nem?
2019.10.18. 09:21:01
Nyilván a konkrét példám nem is körút volt, hiszen egynapos, egésznapos túrát írtam példának. De egy utazásnál minden esetben az érdekel, hogy a konkrét igényeimnek megfeleljen, nem az, hogy pont olyan legyen, mint az utazási iroda ajánlatában.
Igen, vannak irodák, amelyek nem ebből élnek. Ugyanakkor azok is szépen kihalnak, amelyek a "tanulmányi kirándulás" típusú buszos utakat szervezik, egyre inkább csak nyugdíjasoknak. Akik pl. Himalájai túrákat szerveznek, nyilván maradnak, mert kevesen mernek egy távoli idegen országban mindent maguk megszervezni.
ZX 2019.10.18. 09:25:39
ZX 2019.10.18. 09:28:14
2019.10.18. 10:44:14
Mindig oda jutsz vissza, hogy magyar mentalitás, szarrágás. Nem, én szívesen fizetek valamiért, ami pluszt ad nekem, sőt a kényelemért is fizetek, ha úgy látom.
A poszt pedig pont olyan esetet mutat be, ahol az utazási iroda faék egyszerűséggel csak kiközvetített egy szállást, és nem jártak utána.
Ha pedig speciális igényeim vannak, akkor magam tudom azt legjobban, akkor a közvetítő csak plusz akadály. Lásd mint igatlanközvetítőknél. Hangsúlyozom, van olyan helyzet, amikor érdemes utazási irodával utazni, de a legtöbb utazási iroda nem ezen speciális esetekre szakosodott.
2019.10.18. 10:46:47
Ja, csak a jövő nyugdíjasai nem azonosak a ma nyugdíjasaival. Egyre többen beszélnek idegen nyelveket, egyre többen ismerik az internetet. Amit a mostaniaknak el lehet adni, azt 30 év múlva nem biztos, hogy majd sikerülni fog. Akik ibuszos utakon szocializálódtak, azoknak mások az igényeik, mint akik fiatalon már maguk szervezték a nyaralásukat.
ZX 2019.10.18. 10:58:00
ZX 2019.10.18. 11:04:55
1. ha azt akarom, hogy jó hírem legyen és az utasok visszajárjanak akkor nem húzom le.
2. én sem fogom olcsóbban adni a terméket mint amennyibe nekem kerül. Ahogy az étteremben sem fogsz libamájat enni disznópörkölt áron.
"a legtöbb utazási iroda nem ezen speciális esetekre szakosodott."
A legtöbb iroda arra specializálódott amire a legtöbben fizetnek be. Rétegutazásra vágyók nem tudnak eltartani néhány irodánál többet.
2019.10.18. 11:07:41
Ez nem egybites kérdés, hogy megtörténik vagy nem. Az arányok fokozatosan tolódnak el, és ezért fokozatosan fog szűkülni a piac. Igen, mindig lesznek olyanok, csak nagyon nem mindegy, hogy az utazók mekkora hányada. A mostani 50-esek között már sokkal többen szervezik maguknak a nyaralásukat, mint a 60-asok.
ZX 2019.10.18. 11:22:05
2019.10.18. 11:39:36
Valóban. Nem véletlenül a frusztrált panaszkodásod azokkal kapcsolatban, akik nem irodán keresztül intézik, hanem "szarrágóskodnak".
ZX 2019.10.18. 12:02:06
FlybyWire 2019.10.18. 12:10:08
Képzeld, idén eladtam egy lakást, vettem egy házat, és MINDENT elolvastam, és értelmeztem is, ha kellett, ügyvéddel.
Hátborzongató élőben is látni valakit, aki szerint ez nem fontos vagy neadjisten kivitelezhetetlen...
Nemcsak a mostani világ nem való neked, hanem úgy en bloc a világ, mint fogalom :)
FlybyWire 2019.10.18. 12:15:17
Nem tartom amúgy nagyon gáznak, mivel amit hivatalból kell védenie, csak így védhető: szalmabábok, féligazságok, csúsztatások, hibár érvrendszerek.
FlybyWire 2019.10.18. 12:20:04
Ebből is látszik, már most mennyire le vagy maradva a világtól.
Az összes személyes preferenciámat beállítom, beteszek egy árfigyelőt ami emailt/SMS-t küld amikor valahol elérhető lesz ezen az áron amit szeretnék. Ha soha nem éri el az általam megálmodott árat, akkor emelem a tétet.
Ez nagyjából 10 percembe kerül.
Egyébként ez minden egyéb vásárlásánál így van. Háznál kellett most még sietni, mert azok nem csökkennek, inkább nőnek :) de pl. műszaki cikkeknél kiváló, a létező legolcsóbb áron csíptem el egy új OLED tévét, mert 1 napra leejtette a bolt, a figyelő rendszer meg dobta nekem az emailt azonnal. Banzáj :D
ZX 2019.10.18. 12:21:37
Club Sandwich 2019.10.18. 17:04:11
bandigyerek 2019.10.18. 23:33:56
ekat 2019.10.19. 09:09:44
És az utóbbival most mit is akartál mondani? Láttál spórolni akaró okostojást, aki aztán mással is spórolt?
Xezs7 2019.10.19. 10:02:24
DarkWolf 2019.10.19. 20:48:39
@Zabalint: nem tartanak fegyvert a fejedhez hogy márpedig akkor is utazási irodával kell utaznod
@ZX: és mert a Karthago Tours esetében specifikusan (személyes vélemény, mind you), a botrányok ellenére van még annyi balek aki szívesen dobálja a pénzüket feléjük aztán csodálkoznak hogy befut a szopóroller
@FlybyWire: meh, számomra meg az nem nyaralás amikor kimész külföldre és kifizetsz egy kisebb vagyont...hogy aztán egész nap egy szálloda medencéjénél napozz. Bár kinek mi
@gigabursch: vagy inkább ne utazz olyan irodával, amivel kapcsolatban nem egy, nem kettő hanem többtucat horrorsztori van, itt a homárblogon is(!). Szemmel láthatólag a levélíró csukott szemmel és kikapcsolt aggyal szokott általában utazásokat szervezni, mert ezt így összehozni az már művészet. Az meg nem a Carthago hibája ha az utas ennyire nem néz utána semminek aztán meg sír a szája hogy tátott szájjal berohant a f@szerdőbe
@ekat: de itt nem erről van szó hogy elfogadjuk hogy szarul szolgáltatnak hanem hogy túl gyakran is, akkor tudnak csak átbaszni, ha hagyod magad.
Könyörgöm, azért egy értelmes(?) felnőtt embernek ne legyen olyan nagy kihívás *sokkolt arc* 5 perc google-zással utánanézni az adott irodának hogy mit írnak róla és urambocsá, összehasonlító oldalakkal megnézni hogy tényleg ott-e a legolcsóbb az a bizonyos kiruccanás. Ha vki ennyire életképtelen, ott nem a rendszer a hibás hogy nem fogják a lúzer kezét.
2019.10.21. 08:58:37
"nem tartanak fegyvert a fejedhez hogy márpedig akkor is utazási irodával kell utaznod"
Ezt az "érvet" sosem értettem. Attól, hogy valami nincs rám kényszerítve, még mondhatok róla véleményt, nem?
2019.10.21. 09:04:58
Itt az volt a duma ezidáig, hogy nem mindenki tud vagy akar utánanézni, megszervezni a saját utazását, szállását. Namost aki erre nem képes, azon az utazási iroda sem segít, mert mint ahogy írod, az utazási irodának is utána kellene járni.
bandigyerek 2019.10.21. 17:37:04
Xezs7 2019.10.22. 17:23:57
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 16:44:32
Benbe · http://www.benbe.hu 2019.10.28. 16:46:28
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.10.29. 10:07:20
Mmmmgen? Beleegyezési korhatár? Ez elég szaknyelvinek tűnik, nem gondolod? Neked ezzel kapcsolatos a munkád, vagy te is azért vágod a kifejezéseket, mert khm. érdeklődő vagy?