Olvasónk tudja, miért fontos időben megvenni egy koncertjegyet, de hiába minden, a System Of A Down jövő júniusi koncertjéről mégis jól lemaradt, hacsak nem akarja végigülni az egészet. És ezzel valószínűleg nincs egyedül, a Live Nation facebook oldalán jó pár csalódott kommentet találni.
Több ezer kis barátommal együtt szerettem volna jegyet venni a végre hazánkban is fellépő System of a down jövő júniusi koncertjére. Rengeteg koncertre járok, minden jegyvásárló oldalra be vagyok regisztrálva, bizakodva és naivan hittem itt is, hogy a Livenation regisztrált tagjainak szóló elővételi lehetőség miatt biztosan lesz jegyem. 4-én 10 órakor indult a hivatalos értékesítés, 3‐án 10-től pedig az elővétel. 3-án nem sokkal 10 után beengedett a rendszer (virtuális sorbanállást követően), de az oldallal komoly gondok voltak. Nem látszottak elérhetőnek szektorok, csak rövid felvillanások erejéig, ehhez is állandóan frissítgetni kellett mindent.
Az, hogy a kosaradba kerüljön a jegy, már nagy bravúr volt. Amikor sikerült, és mentem volna fizetni, akkor a simplepay fizetési oldala omlott össze. Párszor próbáltam újra és újra a kártyaadatokat megadni, de az utolsó pillanatban mindig kidobott. Közben követtem a posztokat, kommenteket az esemény oldalán, de kb. mindenkinél ez volt a helyzet. Teljesen random volt, hogy kinek sikerül és kinek nem. Mivel annyira nem tetszett, hogy össze vissza adom meg a kártyaadatokat, gondoltam megvárom a rohamot, és később visszanézek. Közben a livenation semmitmondó "van még jegy, csak a kosarakban ragadtak, frissítgessétek az oldalt" kommentekkel állt elő. (Amúgy nem tudom hogy ragadhat a kosarakba többezer jegy, ha senki nem tud venni, és 15 perces időkorlát van).
Na hát én frissítgettem egész nap, még éjszaka is felkeltem, próbáltam több ip címről, más más böngészőből,de semmi. Szektorok felvillanak, ha sikerül a kosár, a fizetés dob ki. Gondoltam, majd az official eladásra összeszedik magukat, de sejthető, hogy nem ez történt, minden maradt ugyanaz, akik vettek, random sikerült, ennyi erővel ki is sorsolhatták volna a jegyeket, most meg már nyilván sold out, de hivatalos közlemény nem érkezett sem a livenation-től, sem a funcode-tól.
Szóval bár az első perctől (beleértve az elővételt is) mindent megtettem, hogy legyen jegyem, jó és lelkiismeretes fogyasztóként, most itt állok jegy nélkül, egy rossz rendszer miatt, és érdekelne, hogy van-e bármilyen esély, hogy megdorgálják kicsit az említett oldalakat, ösztönözve, hogy ez ne fordulhasson elő még egyszer. Mint említettem rengeteg koncertre járok, de soha hasonlót sem tapasztaltam. Ha időben ott voltam a startnál (mint most), mindig lett jegyem (kivéve most). És a történetem nem egyedi, sőt. Főleg az állóhelyet venni szándékozók jártak így, node SOAD-ra ülőhelyet?
A felhasználási feltételekben sajnos ott van, hogy nem vállalnak felelősséget a leállásért, de azért érdemes egy e-mailt írni ilyenkor is.
Kedves Olvasó!
A livenation.hu áttekintését követően megállapítható, hogy azt egy Angliában bejegyzett gazdasági társaság, a Live Nation (Music) UK Ltd. üzemelteti, így a weboldal esetleges rendellenes működésével kapcsolatban felmerült igényekkel összefüggésben ez a cég tartozik felelősséggel.
Az általános szerződési feltételekben a vállalkozás rögzíti, hogy minden fogyasztói panaszra vizsgálati eljárást folytatnak le és szükség esetén megteszik a hiba megszüntetésére vonatkozó lépéseket.
Ugyanakkor a vállalkozás azt is rögzíti, hogy minden indokolt és elvárható intézkedést megtesz a weboldal fejlesztése érdekében, kártérítésére azonban a fogyasztó nem tarthat igényt, amennyiben a weboldal bármely részének használatára, annak hibája következtében nem képes.
Ezzel együtt is úgy gondoljuk érdemes a cég részére írásban, igazolható módon jelezni a levélben is meghatározott esetet. A vállalkozás üzletpolitikájának függvényében hozhat intézkedést a kártalanítás módjáról, pl. árkedvezményt vagy más előnyt biztosíthat a következő vásárlás során.
Az általános szerződési feltételek alapján a vállalkozással kapcsolatos jogvita esetén a magyar jogszabályok az irányadóak, illetve a magyar bíróságok rendelkeznek illetékességgel. Ennek megfelelően a panasz elutasítása esetén a Budapesti Békéltető Testülethez, az Európai Fogyasztói Központhoz is fordulhat vagy végső soron akár peres eljárást is kezdeményezhet.
CsakLajosAz 2019.10.21. 10:28:03
Eladták a jegyeket? El. Kellett ehhez egy lyukas bitcoint is költeni fejlesztésre? Nem. Vagyis? Minden okkéj...
SZIGMA 2019.10.21. 13:03:56
Nomen est omen..
Xezs7 2019.10.21. 13:18:40
juhaszvik 2019.10.21. 13:22:22
Baluci 2019.10.21. 13:27:53
huncut_kata 2019.10.21. 13:31:30
yerico1 2019.10.21. 13:35:39
Ettől függetlenül lehet, hogy egyszerűen alulméretezték a az oldal várható terheltségét, ez a leggyakoribb dolog, jó ismerős ez Black Friday-kor az edigital oldalán.
MEDVE1978 2019.10.21. 13:59:57
haXXor 2019.10.21. 14:05:30
Snagal 2019.10.21. 14:08:12
tipikus first world problem
mióta fogyasztóvédelmi kérdés, hogy túlterhelt volt a szerver?
haXXor 2019.10.21. 14:08:55
CM2131 2019.10.21. 14:27:36
Érdemes megnézni, hogy a hasonló stílusban utazó, semmivel sem kisebb név Slipknot koncertjét, valamiért nem ítélték meg úgy hogy túlkereslet lesz, és nem ugrottak rá, így a mai napig lehet kapni bármilyen helyre jegyet, pedig már hónapok óta megy az értékesítés.
fokaorr 2019.10.21. 14:44:37
juhaszvik 2019.10.21. 15:01:07
punpa 2019.10.21. 15:25:22
juhaszvik 2019.10.21. 15:31:23
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.10.21. 15:36:25
juhaszvik 2019.10.21. 15:42:54
Vivkó 2019.10.21. 16:22:51
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.10.21. 16:25:07
2019.10.21. 16:29:24
Ha ez így megéri, az azt jelenti, hogy a kereslethez képest túlzottan olcsók ezek a jegyek, többet is kifizetnek/kifizetnének értük a rajongók.
Ha a jegyiroda összejátszik az üzérekkel, akkor viszont az előadókat és a menedzsereiket húzzák le.
2019.10.21. 16:33:26
Ha a szervezők jól eltalálnák az optimális árat, akkor nem érné meg az üzérkedés ekkora tételben, mert ahhoz az árhoz képest megemelt áron már nem tudnák az üzérek eladni a jegyeket.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.10.21. 16:44:46
daito 2019.10.21. 19:49:21
Amikor becsatlakoztam, akkor a jegyek fele még bőven kapható volt, amikor vettem - akkor már csak a véletlenül felvillanó 1-1 darabból sikerült egyet vennem, úgy a 30. próbálkozásra.
Nemcsak a livenation szervere volt alulméretezve, hanem szerintem a Simpleplay is - de szerintem ilyen roham max évente 1x, ha előfordul. 10-12 ezer vásárlási tranzakció 1 óra alatt. Ráadásul egyes bankok esetén a Simple tovább dob másik, külső oldalra is; szóval ez idehaza nem egyszerű. Ráadásul a beállítás az, hogy hiába ment a fizetési procedúra, a Livenation-nél ugyanúgy ment az idő. Azaz, ha a Simple kifagyott/szarakodott, akkor is ugrott a jegyed. (Csak 3x jártam így.)
Általában külföldi koncertekre (Berlin, Párizs, Madrid, Bécs) vettem idáig jegyet, ott sehol sem tapasztaltam azt, hogy 1 óra alatt elkeltek volna jegyek. Általában napokig, de néha hetekig is lehet venni nagyobb sztárok koncertjeire jegyet. Itt egyszerűen az a gond, hogy Budapestre aktív sztár szökő évenként érkezik; Berlinbe meg képes 2 egymást követő nap is fellépni, vagy pár hónap kihagyással. Itt az évenkénti Havasi szimfonik, meg a szokásos év végi Demjén koncert, a kétévenkénti Ákos, meg az 5-10 évenként "megszűnik az LGT/Omega" koncert a szint. És legutoljára az LGT asszem 3x megtöltötte az Arénát. Akkor is pikk-pakk elkeltek a jegyek az első két koncertre, és mintha ezért lett volna 3. koncert is.
kaposznyak 2019.10.21. 23:29:30
Inkább oda megyünk.
KaTe 2019.10.22. 08:51:09
Im just here for the comments 2019.10.22. 09:05:00
DarkWolf 2019.10.22. 13:22:50
Még egy ilyen használhatatlan fos szar rendszert még életemben nem b@sztam mint azt.
A legjobb az volt amikor a rendszer ùgy engedett felvenni modulokat/ órákat hogy nem zavarta az hogy annak azelött egy másikat kéne felvennem és teljesìtenem
Terézágyú 2019.10.22. 13:55:27
Tudtommal a neptunhasználó egyetemek hivatalos álláspontja az, hogy a neptunnal nagyon meg vannak elégedve... :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Az egyik ismerősöm is ilyen helyen dolgozik, és azt mondja, hogy annak idején, amikor még egy másik tanulmányi rendszer és egy másik könyvtári rendszer volt, akkor azt mondták, hogy azért nem lehet összekapcsolni a kettőt (pdig kellene), mert egyik sem alkalmas rá, új rendszerek szükségesek. Ennek már x éve, azóta lecserélték a tanulmányi rendszert neptunra, a könyvtári rendszer is másik - de összekapcsolva azóta sincs, mer ezért, meg azért, meg amazért :)
Metálvörös 2019.10.22. 15:16:39
Terézágyú 2019.10.22. 15:18:40
Érdekes módon ugyanezt mondják arról a könyvtári rendszerről is: hogy a világ egyik legjobb ilyen rencere - csak valahogy OTT az ismerősöm egyetemén nem működik rendesen...
Xezs7 2019.10.22. 17:14:44
2019.10.22. 19:28:04
Nekem volt szerencsém a régi remote desktopon használható Neptunhoz, az új, ASP.NET-es Neptunnal és az ETR-el is, ebben a sorrendben. Utóbbit megismerve felhagytam a Neptun fikázásával, mert ahhoz képest tényleg jó volt a Neptun, legalábbis az újabb változat. De egyetem függő is, az ELTE-sek például a Neptunt fikázták az ETR után, pedig szimplán csak az ELTE informatikusai voltak a balfaszok, akik nem megfelelően integrálták az ottani workflowba.
2019.10.22. 19:32:49
Azért gondolom az RDP-n elérhető Neptun esetén aránytalanul sok erőforrás kellett volna, hogy ne legyen szívás. Akkoriban ahol tanultam, ott évfolyamonkénti tantárgyfelvétel volt, hetes csúsztatásokkal, és még úgy is necces volt. Később a webes felületű Neptunnal csak az elején volt gond, később tettek alá elegendő hardvert.
A másik egyetemen, ahol tanultam, ott ETR volt, az önmagában is szar, de ott ezen felül olyan balfaszságok voltak, hogy valami elromlott az egyik szerveren, és egy hétig nem tudtak vizsgát felvenni a vizsgaidőszak közepén.
semk700 2019.10.24. 08:38:01