A pár hetes telefon beadja a kulcsot, a szerviz először nem talál hibát, majd beázásra hivatkozva megvonja a garanciát. Ha biztosan tudjuk, hogy nem járt víz közelében, ki és hogy bizonyíthatja azt, hogy miattunk ázott be? Történhet ilyen csak simán a páratartalomtól is? Csalódott olvasónk kérdései ezek, válasz is van a poszt végén. Update: megoldódott az ügy, részletek a poszt legvégén.
2019. augusztus 15-én rendeltem egy Xiaomi Mi9T mobiltelefont a telefonkiraly.hu webáruházról, ahol a telefon mellé 12 hónap gyártói garanciát ígértek. Feleségemmel szeptember 17-én nászútra utaztunk, ahol az alig pár hete nálam lévő telefon természetesen, ahogy az lenni szokott, már a második napon beadta a kulcsot. A képernyője egy séta során először csak villogni kezdett, majd pár perc múlva végleg elsötétült. Mivel azt gondoltam, hogy valószínűleg a töltöttségével lehet összefüggésben a dolog, gyorsan töltőre tettem, de sajnos a telefon nem „gyógyult meg”.
Ekkor felvettem a webáruházzal a kapcsolatot, akik a visszaérkezésünk másnapjára ki is küldtek egy futárt, hogy elvigye a telefont. Itt jön azonban az esetem számomra roppant mód bosszantó része. 1 hét várakozás után felhívtak a Telefonkirálytól, hogy segítsek nekik abban, hogy pontosan mi is a telefon baja. Türelmesen megpróbáltam ismét összegezni, hogy mi is probléma, majd arra kértem, próbálják a szervizelést a lehetőségeik szerint meggyorsítani. Ismét eltelt 2 hét, amikor felhívtam őket, hogy megtudjam, mikor kapom végre vissza a telefonom. Az ügyfélszolgálatos hölgytől azt az információt kaptam, hogy a telefon beázott, így a telefont nem javítják.
Mivel a telefon nem, hogy vízzel közvetlenül nem érintkezett, de még a vízpart közelében sem járt, arra kértem, hogy vizsgálják meg újra. Erre ígéretet is kaptam a hölgytől, majd másnap a futár hívott telefonon, hogy a lakásunk előtt áll a csomaggal. Bíztam benne, hogy mégis csak sikerült megjavítani a telefont, esetleg egy új készüléket kapok, de sajnos a nem működő telefon érkezett meg a címünkre, a csomagban egy fotóval, amin a “bizonyíték” áll, hogy a telefon “erősen vízkáros”, valamint, hogy a további garanciát megvonják. Sajnos a csatolt dokumentum alapján nem tudom, hogy a telefon valójában a hivatalos márkaszervízben járt-e.
Rengeteg cikket olvastam arról, hogy a telefon beázása valóban magával vonja a garancia vesztést, azonban megrendült bizalommal állok az eset előtt, hogy amennyiben 1 állítás áll szemben 1 másikkal, úgy annak eldöntése valóban ilyen egyszerűen történik-e. Egyes szakcikkek szerint a telefon akár a magas páratartalomtól is beázhat. Lehetséges az, hogy egy telefon egy párásabb övezetben szimplán beázzon? Ez nem a gyártó hibája, hiszen az összeszerelés minősége ezt megengedi? Tovább gondolva a témát, amennyiben elküldök egy telefont szervizelésre, ami valamely nem vízzel kapcsolatos meghibásodás miatt nem működik, azonban a kereskedő vízbe mártja azt, akkor az valódi garanciavesztést okoz? Hiszen az interneten fellelhető információk szerint a fogyasztóvédelem és a szakértők csak a beázás tényét állapítják meg, annak időpontját nem képesek vizsgálni / nem vizsgálják.
Természetesen nagy csalódás ez a Xiaomi márkával szemben is, habár abban, ahogy korábban is írtam, nem vagyok teljesen meggyőződve, hogy náluk járt a telefon. Szerintetek milyen lehetőségeim vannak az igazam bizonyítására?
Szakértőink a független szakértőt javasolja, bár ő csak a beázás tényét tudja megállapítani, hogy az mikor történt és kinek a kezében, az már más kérdés.
Kedves Olvasó!
A Polgári Törvénykönyv alapján a jótállási felelősség alól a kötelezett csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Az eladó tehát csak akkor mentesül a készülék kijavítása, illetve kicserélésnek kötelezettsége alól, ha beázást mint hiba okot bizonyítani tudja.
A készülék nem vízálló, így egy beázással kapcsolatban keletkezett hiba valóban nem tartozik a jótállási kötelezettség körébe. Ahhoz, hogy a vállalkozás jogszerűen utasítsa a jótállási igényedet, független szakvéleménnyel kell bizonyítania a beázást.
Mindezek alapján ha a jótállási igényt a cég elutasítja, lehetőséged van a vállalkozással szemben békéltető testületi eljárását kezdeményezni vagy közvetlenül bírósági peres eljárást megindítani.
Egy bírósági eljárásba azonban elkerülhetetlen lenne független igazságügyi szakértő bevonása. A bíróság pedig a szakértő véleménye, illetve az eljárás során beszerzett egyéb bizonyítékok ismeretében tudna állást foglalni a jótállási igény jogszerűségével kapcsolatban.
Felhasznált jogszabályok:
December 10-én érkezett egy levél az ügy megnyugtató lezárásáról:
Köszönöm szépen az ügyben nyújtott segítséget és az építő jellegű észrevételeiteket.
Az elmúlt napokban a "Telefonkirály" nevű cég többszöri megkeresésem után felvette velem a kapcsolatot és a hibás termék árát megtérítették.Habár a céggel kapcsolatosan véleményem szerint a korábbi levelemben semmi sértőt nem írtam, valamint a kérdéseimet is általánosságban tettem fel, ők a cikket hitelrontóként értékelték, így amennyiben lehetséges, szeretném kérni, hogy az oldalról a cikket távolítsátok el, vagy egy pár sorral az ügyem megoldásáról az olvasókat informáljátok. Úgy gondolom, hogy az eset utólagos rendezésének megismertetése is segíthet másokat a hasonló ügyek megoldásában.
Lalikám 2019.11.05. 10:06:22
Thule 2019.11.05. 10:24:03
Jake Peralta 2019.11.05. 10:43:52
Kedves poszter.. a telefonod SOHA nem járt a hivatalos márkaszervizben. Ott helyben szétszedték (esetleg benedvesítették az indikátort), és visszaküldték neked.
Remélem csinálsz hasonló jó bizniszeket minden nap.
GhostBusters 2019.11.05. 11:29:18
Csatlakozom az előttem szólókhoz: hogyan lehet ilyen webshopokra rátalálni? Tényleg érdekelne
cmx85s 2019.11.05. 11:39:51
juhaszvik 2019.11.05. 11:44:48
Jake Peralta 2019.11.05. 11:46:36
A www.telefonkiraly.hu üzemeltetője: Sorador Kft.
A cég elnevezése
2/1. Sorador Korlátolt Felelősségű Társaság
Bejegyzés kelte: 2019/02/04 Közzétéve: 2019/02/06
Hatályos: 2019/02/04 ...
13. A vezető tisztségviselő(k), a képviseletre jogosult(ak) adatai
13/2. Bakosh Viktoriia (an.: Csapéj Anna)
Születési ideje: 2001/02/07
Bakosh Viktoriia (an.: Csapéj Anna)
Születési ideje: 2001/02/07
Külföldi lakása, illetve tartózkodási helye:
UA 90350 Tiszaújhely, Fő utca 87.
Külföldi adószám: 20010207-03902
A külföldi adószámot kiadó ország: UA
Kézbesítési megbízottja: Green Mail Korlátolt Felelősségű Társaság
1085 Budapest, József körút 69. fszt. 1.
Baszod poszter.. Te akkora vadász vagy hogy a Semjén hozzád jár tanácsért.
Xezs7 2019.11.05. 12:02:50
Xezs7 2019.11.05. 12:34:26
semk700 2019.11.05. 12:35:49
Ezt a biznict nálunk vidéken régen "bukóvesztőnek" hívták
2019.11.05. 13:00:29
cukrosleves 2019.11.05. 13:41:50
MrZed001 2019.11.05. 13:50:37
Speeds...os eset volt (soksok éve), hogy asszony ott vásárolt fél éves PDA telóját beadtuk (a táskáját se sűrűn hagyta el teló), mert nem kapcsolt be.
Majd 1 hónap néma csend.
Majd jön a szokásos teló beázott, ezért gari elszállt, menjünk érte.
Érte mentünk, átvettük.
A meglepetés ott ért, hogy a stylus SZÉT VOLT ROHADVA a telóban.
Komolyan, elkorrodált, nagy része barna és omlott meg esett szét.
Szerencsére volt beküldés előtti fénykép, videó (meg csináltam az elkorrodált stylusról is), úgyhogy szépen felhívtam a figyelmüket, hogy ezt most pronto cserélik, vagy megy feljelentés rongálás miatt.
Nyeltek egy nagyot, és cserélték.
Akkor még persze bepróbálkoztak, hogy gari csak a "javítás" idejével hosszabbodik meg (gari papíron ráírva) .... hát ez se jött be nekik (csatoltam pár paragrafust), úgyhogy "kénytelenek" voltak küldeni az új gari papírt, hogy nulláról újraindult.
Valójában azóta eltelt soksok év, és a másik stylus amit kaptunk gyárilag a telóhoz még mindig megvan. És még mindig nincs rajta egy rozsdafolt se.
Szóval vagy heteket volt víz alatt az a teló, vagy savval maratták.
Annyi eszük nem volt, hogy stylust kivegyék addig, le is buktak.
Szerencsére ott volt stylus ami bizonyította, hogy az ő oldalukon történt a teló eláztatása.
A vevő teljesen ki van szolgáltatva, hisz a gyártók által telóba tett "indikátor" vásárláskor vevő által nem megtekinthető.
Aztán ha egy konténernyi teló úszott egyet, majd újracsomagolták ... hát így járt.
The Good Boy 2019.11.05. 14:00:37
Múltkor valamelyik fórumon egy hozzád hasonló fotelszakértőnek levezettem, hogy lássa, mekkora idióta.
Most neked is segítek: adva van az országban 19 megye, meg egy főváros. megyénként van kb. 5-6 db. mobil traffipax készülék, azaz 100-120 db. de legyünk nagyvonalúak: legyen 150 db.
Erre legyen mondjuk 1-1 ember két váltásban, azaz kb. 300 ember, egy 37-38.000. fősnek hazudott, vélhetően 32-, jó esetben 33 ezer fős rendőrségen.
van kb. 31-32.000 km hosszúságú közúthálózat idehaza. nos lehet, hogy kb. 200 km.-ként találkozhatsz egy mobil traffipax-al, feltéve, ha mind működik (nem), meg ha mindre van ember (nincs).
Nos lehet tovább rettegni a trafiktól, meg az ország legnagyobb problémájának tartani a traffizást. Főleg, hogy ez a cikk éppen mobiltelefonról szól, nem közlekedési panaszról.
Leadfoot 2019.11.05. 14:05:17
Zuzer78 2019.11.05. 14:05:47
The Good Boy 2019.11.05. 14:15:30
nem kezdem azzal, hogy kiadom a kilövési engedélyt, hogy a poszt-tolót már szabad, mert az első komment már rendezte ezt a területet.
Egyszerűen én sem értem, hogy képesek az emberek ilyen sufni webshopokat megtalálni, meg vásárolni tőlük. Én bevallom, soha nem tettem ilyet, és ezután sem fogok. inkább fizetek az ismert, bejáratot webáruháznak néhány ezressel többet, tudva, hogy a garanciális javítást nem a 15 éves pistike, az "anyagbeszerző", cégtulajdonos fogja a konyhában elvégezni, lesz normális garanciám (nem szürke, vagy fekete importos "12 hónapos gyártói", hanem normális), lesz egy kézzel fogható cég, akikkel lehet sérelem esetén valamilyen formában konzultálni.
A fillérbaszó, meggondolatlan usereknek meg hagyjuk meg a sufniboltokat, a jelek szerint köszönik szépen, jól elvannak a zavarosban (tegyük hozzá, ebben vagy része van az impotens, semmilyen segítséget nem nyújtó fogyasztóvédelemnek, és jogintézményeknek is).
Pár éve egyik alkalommal megkérdeztem a lányomat, hogy mit szeretne kapni a közelgő családi eseményre, mire ő egy adott típusú telefont kért. Mivel nem alsó polcos termékről volt szó, ezért kíváncsiságból elkezdetem nézegetni az árgép, meg árukereső oldalakon, ahol "jobbnál-jobb" webshopok ajánlatai váltották egymást. Mind kivétel nélkül valahol az apró betűk környékén kiderült, hogy szürke importos, nem feltétlenül normális, elvárható garanciájú termékek, vagy újracsomagolt (jelentsen is ez bármit is) cuccok. aztán ahogy jöttek a kiterjesztett, normális garanciájú árak, úgy közelítették, vagy lettek egyre drágábbak a mobilszolgáltatós árakhoz képest. Tényleges vásárlási szándékom nem volt ezeknél a webshopoknál, csak kíváncsiságból néztem rájuk, hogy aztán ismételten, nyugodt szívvel vegyem meg a készüléket a mobilszolgáltatómtól (vagy vettem volna a az ismert, nagy hazai műszaki boltokból)
Terézágyú 2019.11.05. 14:29:29
magyarozni má lehet? :))))))))))))))))))))
Xezs7 2019.11.05. 14:32:17
Nick-son 2019.11.05. 14:58:50
Nem személyes jellemrajzokat kell írni, hanem a felmerülő kérdésre választ adni, mert szerintem ilyen jellegű véleménykülönbség nem csak ebben az egy esetben és nem csak ennél a kereskedőnél fordulhat elő.
Aki értelmes választ tud adni, hogy lehet egy ilyen esetben valamiféle garanciát érvényesíteni az érdekelne, mert ha erre nincs megoldás akkor gyakorlatilag nincs is a telefonoknak garanciája, hisz ha nem akarják megjavítani leöntik vízzel aztán kész. A vízállóra ráfogják, hogy búvárkodtál.
Jake Peralta 2019.11.05. 15:02:05
És ezt a vásárlás előtt is meg tudta volna nézni, ha egy picit több esze van mint egy napraforgónak.
Taxina 2019.11.05. 15:05:17
Nekem is volt ilyenem az egyik nagy mobilszolgáltatóval.
... és nem ugrott a garanciám!!!!
Szervízhelyes üszolin nedvesedést állapítottak meg.
Mondtam, kizárt, nem volt olyan körülmények között a telefon.
Megszakszervizeltetik. XY Kft által kiadott véleményt, mint szakértői véleményt nyomtak elém, hogy de - használói hiba.
Én meg a garilevelet nyomtam eléjük, hogy XY KFT véleménye nudli, mert független (igazságügyi) szakértői vélemény kell, és ha már újra beszerzik immáron a jót, akkor legyenek kedvesek megszakértetni ama verziót is, hogy a készüléket eladó cég szakszerűtlen tárolásának következményeként előállt nedvesedéssel mi a helyzet, hisz ha ez nem zárható ki kétség nélkül, akkor esélyesebb, hogy már eleve hibás készüléket adtak el nekem.
Nem ugrott a garim.
Szóval hajrá poszter.
De azért tényleg átgondolandó, honnan vásárolunk készüléket.
Laredo 2019.11.05. 15:06:42
cemeteryman 2019.11.05. 15:43:56
2019.11.05. 16:02:11
Mondjuk nem a 3 legdrágább. Pl. van egy termék, aminek gondolkodtam mostanában a megvásárlásán. Árukeresőn nagyon jól látszik, hogy van a legolcsóbb 4 bolt, ahol ez a termék 47 ezer Ft, majd utána jön a többi 55 ezertől. A 4 boltból kettő a két hírhedt szürkeimportos áruház, a másik kettőt nem csekkoltam még le, de gyanús, hogy ők is szürkeimportosok. 55 ezernél meg ott van 2 nagy sportáruház, kicsit drágábban jópár korrekt bolt, köztük márkabolt is. Nyilván a drágábbak között is akadhat kamu webshop, de a 4 legolcsóbb, amúgy azonos árú webshop nem véletlenül olcsóbb...
Attila F 2019.11.05. 16:37:24
Ezt persze mindenki természetesnek veszi, csalni lehet, átverni embereket lehet, úgyis az áldozat a hibás, mert hülye.
Xezs7 2019.11.05. 17:00:09
Valahogy azt kéne végre felfogniuk az embereknek, hogy ami túl olcsó, az mind csalás. Ha a piacon valaminek az átlagára X, akkor 0,7X-ért nem fogod megkapni teljesen ugyanazt, ugyanazokkal a szolgáltatásokkal, mint egy átlag boltban. Ez manapság annyira alapszabály, mint az egyszeregy.
Xezs7 2019.11.05. 17:07:10
A posztban szereplő királyulátbaszlak.hu viszont nem ez az eset. Nekik tökmindegy, hogy van-e negatív hír, pár hónap múlva úgyis másik céget alapítanak.
cmx85s 2019.11.05. 17:19:40
És a legnagyobb baj, hogy akármikor megeshet, hogy a többi is így fog eljárni, mert tudja, hogy a vevő nem tehet semmit.
De hadd meséljem el a személyes tapasztalatomat: mobilszolgáltatónál vettem telefont, nem a sajátomnál, mert annak a készüléknek volt pár olyan tulajdonsága, ami miatt nekem nagyon megtetszett, de nem akartam emiatt szolgáltatót váltani. Tehát, megvettem teljes áron, semmi kedvezmény.
A készülék annak rendje módja szerint elromlott kb, fél évesen. Bevittem a szolgáltatóhoz, ahol vettem, egyből elküldtek a szervizbe vele, át sem vették, mondván, h ők is csak odaküldenék. A szervizből egy hét és szoftverfrissítés után elhozhattam, de pár nap után ugyanaz a hiba előjött. Ismét a szerviz, ők nem tudják javítani, ennél ez típushiba. Mondom, OK, akkor adjanak egy csereigazolást. Azt nem tudnak adni, de vigyem el a gyártó hazai központjába, ott majd kapok másikat. Persze, nem adtak, ismét szoftvert frissítettek.
Mit mondjak, ebben a Bermuda-háromszögben keringtem, de rá kellett jönnöm, hogy esélyem nincs arra, hogy tisztességgel ellássák a garanciális kötelezettségüket.
Elmentem hát a fogyvédhez, ahol meg is hallgattak, de a vállukat vonogatták, h ők ebben nem tudnak segíteni.
A vége az lett, h benyeltem a veszteséget, soha többé nem vettem az adott márkájú telefont, és a mobilszolgáltatónak sem megyek a környékére sem.
The Good Boy 2019.11.05. 17:40:05
Majd, ha nagyjából megtisztul az e-kereskedelem, mert ezen sufniboltok üzemeltetőitől senki nem rendel, aztán elmennek kapálni a szomszédos kukoricaföldre (nem fognak, mert az ügyeskedők nem szeretnek dolgozni), mert a lehúzásból, ügyeskedésből nem élnek meg, akkor talán lesznek olyan becsületes boltok is, akikben az emberek értelmesebbik része (jogosan) meg tud bízni.
Xezs7 2019.11.05. 17:47:38
Xezs7 2019.11.05. 17:51:16
szelidorzo 2019.11.05. 17:57:20
Pl kizáró okok: Csak e-mail/telefonos elérhetőség. Nincs személyes átvételi hely. Nincs személyes javításba adás, csak futáron keresztül. pár hónapos cég.
A posztoló ezt beszopta.
Sajnos még komolyabb üzletek is játszanak ilyen beázásos garancia megvonással. ( a szürke importosok szinte biztosan, főleg ha drága lenne a javítás. De a közismert Budaörsi javítóközpont is képes vízbe meríteni a készüléket, hogy ne kelljen javítania. Igen nehéz bizonyítani, hogy mikor hol lett vizes.
Javításba adás előtt fénykép dokumentálás dátummal együtt kötelező feladat.
Xezs7 2019.11.05. 20:05:57
FDToth 2019.11.05. 20:33:39
tényleg nem lehet oloyan szervezetet ltrehozni itthon,a mi saját hatáskörben ilyne ügyekben eljár? pl mindnet magyarázó levélben a fogyaztó nevében fleszltja az adott egységet h mit kellene tenni.
no.nick.today 2019.11.05. 20:37:18
no.nick.today 2019.11.05. 21:06:26
Bálintka. 2019.11.06. 04:56:37
Praedikator 2019.11.06. 06:47:32
juhaszvik 2019.11.06. 08:03:13
@no.nick.today: hát igen, nem nagyon lehet mit hozzászólni az ügyhöz. Aki homofób az tapsol, aki nem, az politikai állásponttól függően vagy elfordítja a fejét vagy a falba veri.
gurigapapa 2019.11.06. 08:13:44
"nászútra utaztunk"
"Mivel a telefon nem, hogy vízzel közvetlenül nem érintkezett, de még a vízpart közelében sem járt"
Lehetek gonosz? Gondolom a sivatagba utaztak nászútra, nem egy mostanában divatos fitness-wellness-lochness helyre, ahol kirakta a medence mellé a telefont, és az valamilyen módon vizet kapott. Ettől függetlenül persze a sufnibolt is szarjon sünt, de azért szokott ott mese lenni a vásárló részéről is bőven. (Kedvencem: nemrég vásárolt fűnyíró a második fűnyírásnál megadta magát, pedig kis területen nyírtak, csodaszép füvet. Látni kellett volna, hogy nézett ki a fűnyíró, mintha egy ásatás során ásták volna elő, miután lenyírták vele a kerekerdőt...)
gurigapapa 2019.11.06. 08:18:39
Ez így van, ha kéred, a bolt köteles elintézni a szervizelést, de sok esetben mégis sokkal gyorsabb, ha a vásárló maga viszi a szervizbe a készüléket. Ugyanis az áruház futárt rendel, az mire elviszi, visszahozza... ha van közel szerviz, érdemesebb bevinni oda.
havrilla 2019.11.06. 08:28:17
Már megint politika. Seggfej vagy Vikikém. Ezek az ügyeskedések bizony a Lajtán túl is virágoznak. Ne légy már akkora hülye, hogy ezt csak a magyarokra hiszed.
Ugyanakkor sokévtizedes tapasztalatom van arról is, hogy a vásárló hogy próbálja átverni a szervízt vagy az eladót. Volt hasonlóan hülye kuncsaft, aki még a zuhanyfülkébe is bevitte a nem vízálló okos telefonját, mert csak úgy tud élni. Igaz, víz nem érte, csak a gőz.
Xezs7 2019.11.06. 08:54:38
cmx85s 2019.11.06. 09:51:53
juhaszvik 2019.11.06. 11:15:47
Ha legközelebb ilyen hangnemben reagálsz vagy ennyire el sem olvasod, amit írtam, akkor kapásból szűrlek. Csak azért szólok, hogy ne írj feleslegesen.
Secnir 2019.11.06. 13:15:39
húst a húsboltból, cipőt a cipéstől, telefont kínából direktbe.
ekat 2019.11.06. 13:19:13
Én mikor akartam 1-2-3 éve a céges telefonom mellé venni valami nem drága sajátot, akkor hosszas nézelődés után egy olyat néztem ki, ami itthon nem volt hivatalos forgalmazásban. Úgyhogy megvettem webes 'kapualjboltban'. (Tök normális, intelligens hapsi hozta el személyesen ide a munkahelyemre, és együtt próbáltuk ki, hogy rendesen működik-e.)
De úgy voltam vele, hogy ezt a 70.000 forintot bekockáztatom. Akármi baja lenne (de mitől lenne, mikor évi 49 hetet a fiókban fekszik), eszembe sem jutna a kapualashoz menni, hanem kidobnám, és vennék egy másikat. (Jó, ha egy hét múlva elromlott volna, akkor azért nyilván csak megkeresem.)
De komolyabb telefont nem vennék ilyen helyen, meg semmi mást sem, ahol az összeg fájna.
CCnick 2019.11.06. 13:39:36
Az én xiaomim garipapírján az szerepel, hogy Ingram Micro. Csak mondom.
CCnick 2019.11.06. 13:41:10
johny07 2019.11.06. 14:35:00
Honnan tudtad ezeket az adatokat kinyerni? Ingyenes az adatforrás vagy előfizetéses?
Sztbeni 2019.11.06. 14:38:38
Nancsibacsi 2019.11.06. 14:42:05
Szóval az hogy nagy a cég, semmire se garancia.
Secnir 2019.11.06. 14:58:53
Secnir 2019.11.06. 15:00:27
e-cegjegyzek.hu
csak nyomogatni kell, hogy "nem vagyok robot", és megtalálsz mindent...
elmeboy 2019.11.06. 15:01:33
ZuluDelta 2019.11.06. 15:13:14
https://www.google.com/maps/@48.1207091,22.8917505,3a,75y,170.09h,69.79t/data=!3m6!1e1!3m4!1s5YJg7QzVaUyZBCv4FpPAMA!2e0!7i13312!8i6656?hl=hu
Végül is, a legjobb kégli a faluban.
Reggie 2019.11.06. 15:25:47
www.samsung.com/us/support/troubleshooting/TSG01001077/
Péter 2 2019.11.06. 17:51:08
Péter 2 2019.11.06. 18:01:27
havrilla 2019.11.06. 18:30:06
Egy ostoba beképzelt hazug vagy. De lehet, hogy gyengeelméjű, mert nem is tudod mit írsz le. De lehet, hogy mind.
yerico1 2019.11.06. 18:48:39
Xezs7 2019.11.06. 21:19:42
Xezs7 2019.11.06. 21:25:39
Xezs7 2019.11.06. 21:26:44
CCnick 2019.11.06. 21:41:36
Kelpo 2019.11.07. 13:00:40
Egyébként aki kínai telefont vesz az szerencsés ember nem nagyon lehet, kínából csak Mike, vagy Adios cipőt szabad venni, telefont csak telefongyártóktól(Samsung,Apple stb..)
Jöhet a hétvégi.
Club Sandwich 2019.11.07. 18:43:00
Zsenilovag 2019.11.08. 11:22:59
AZONNAL LECSAPÓDIK A PÁRA A HIDEG FELÜLETEN BEÁZÁST OKOZVA.
Tudod, télen figyelmeztetnek,hogy a hazavitt készüléket egy órán belül ne helyezd áram alá.... emiatt.
CCnick 2019.11.08. 12:15:47
Tamas Sasvari 2019.11.15. 22:18:56