Szilvi türelmét rendesen próbára tette a MÁV, amikor a szokásos jegyrendelés folyamatában hirtelen felbukkant egy apró hiba. Az agyégető ügyfélkezelésnek köszönhetően még a kiabálós bekezdést is érthető. Mert ahogy az életben, úgy itt is igaz: ha valami egyszerű, akkor miért kell bonyolítani?
Budapest-Bécs és Bécs-Budapest viszonylatban szerettem volna online jegyet venni. Végigmentem a szokásos dolgokon: jegykiválasztás, ellenőrzés és fizetés. Ekkor a bankszámlámról levonták az összeget, a Simple Pay rendszerében is látszik a levonás, a jegyet viszont nem kaptam meg.
Hívtam azonnal a MÁV ügyfélszolgálatát, ahol azt mondták, hogy nem fizettem ki a jegyet és sikertelen a tranzakció. Pedig az összeg levonásra került. Kaptam egy alternatív linket, hogy hátha menne a vásárlás tovább, de semmi.
Ezután jött a szokásos duma, hogy nem tudnak segíteni, írjak e-mailt és 30 azaz HARMINC napon belül válaszolnak (az utazás néhány napon belül lenne). Az összeg elvileg 15 azaz TIZENÖT NAPON BELÜL visszautalásra kerül.
Erre dühömben felhívtam a bankomat, hogy mit csináljak. Ők azt mondták, hogy látják az elutalt összeget, de nem tudják ezt a zárolást feloldani, azt csak a MÁV tudja, próbáljak a Simple Pay ügyfélszolgálatával beszélni.
Tegnap felhívtam a Simple Pay ügyfélszolgálatát, akik 0-24 elérhetőek. Egy nagyon kedves fiatalember még egy 6 számjegyű autorizációs kódot is adott, hogy azzal a MÁV azonnal fel tudja oldani az összeget. Persze a Simple Pay is látta a levont összeget, tehát hogy a jegy kifizetésre került.
ÉS TÉNYLEG: A MÁVNÁL EGY 6 SZÁMJEGYŰ AUTORIZÁCIÓS KÓDOT BEOLVASVA LÁTJÁK, HOGY A FIZETÉS MEGTÖRTÉNT, KÉT KATTINTÁS UTÁN PEDIG AZT IS, HOGY NINCSEN JEGY, ÍGY VISSZA TUDJÁK A PÉNZT UTALNI.
Na ezek után felhívtam a Máv követeléskezeléses kolléganőjét, aki közölte, hogy a Simple Pay-esek kb. hülyék, hogy kiadták a kódot. (Nyilván segíteni akartak, mert ugye a fizetés megvolt, amiért szolgáltatás járna.) És hogy nem ért a megoldáshoz, illetve közölte, hogy fél év azaz FÉL ÉV alatt kapom vissza a pénzt. Én azt eddig is sejtettem, hogy gond van a MÁV-nál, de ennyire azért nem hittem.
Fentebb írtam, hogy mennyi energia egy pénz visszautalása, ami ugye 15 napon belül elvileg visszaérkezik magától, ezt nem értem hogy miért nem lehet megcsinálni? Vagy olyan embert a telefonhoz ültetni, aki ért is hozzá. Tényleg három klikkel megvan, közben az ember pénze bent kamatozik a MÁV-nál.
Amúgy semmi elnézést, vagy ne haragudjon, vagy bármi. (Nem is mondjam: ha Ausztriában ilyen van, akkor kompenzációs bon jár, vagy valami egyéb fájdalomdíj.) Így most se jegy, se pénz nincsen. A főnököm őrjöng. Egyéb megoldást találunk.
Update:
A Bank azóta visszautalta a pénzt, a MÁV-tól semmilyen megkeresést, választ nem kaptam. Ezen felül, ahogy kommentbe is írtam, többen jártak így 2019 október végén, november elején. Az ügyfélszolgálat mondta a Keleti pályaudvarnál, hogy többeknek maradt bent a pénzük.
A pénzt a bankom utalta végül vissza, közel egy hét után, mert ünnepek is voltak, és utána tudtam személyesen bemászni a bankba. Azért utalták vissza, mert a bankkártya Mastercard volt és a bank megelőlegezte az összeget.
De a rendszerben, pontosabban a Simple Pay-nél van a hiba az OTP-nél, mert ahogy az ügyfélszolgálat mondta, a nem OTP-s kártyákkal volt gond és azokkal a tranzakciókkal, amiket nem banki nyitvatartási időn belül indítottak.
Reakció érkezett az OTP Simple Paytől:
Sajnálattal értesültünk az olvasótokat, Szilvit ért MÁV-os kellemetlenségről, amelyben a Simple Pay fizetési rendszer is említésre kerül. Ennek kapcsán az alábbi tájékoztatást szeretnénk adni, amennyiben van erre lehetőségünk:
A cikkben bemutatott esetben technikai hiba lépett fel, amelyet szakembereink azóta sikeresen elhárítottak. Az esetlegesen hasonlóan járt ügyfeleket arra kérjük, hogy a problémát haladéktalanul jelezzék a Simple Pay ügyfélszolgálatának a +36 1 5100 374 telefonszámon, ahol kollégáink segítenek az eset felgöngyölítésében és a következő lépések megtervezésében.
Forrás: A Simple Pay-t fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil
És végül a MÁV is reagált.
Köszönettel vettük a Társaságunk részére eljuttatott megkeresését. Tájékoztatni szeretnénk, hogy ügyének érdemi elbírálása és megválaszolása érdekében a körülményeket és részleteket feltáró vizsgálatra (könyvelési adatok ellenőrzése) van szükség, melyet megkezdtünk.
Az ügyintézési határidő egy hónap, mely indokolt esetben további két hónappal meghosszabbítható. Figyelemmel a döntéshez szükséges vizsgálatra, tájékoztatjuk, hogy végleges válaszunkat a vizsgálat lezárultát követően a lehető leghamarabb, de legkésőbb 2020. január 24-ig továbbítjuk az Ön részére. Természetesen igyekszünk minél előbb válaszolni megkeresésére, a fenti határidő jogszabályban meghatározott kötelezettségünket takarja.
Tájékoztatjuk továbbá, hogy az ügyintézési határidőbe hatóság eljárása, vagy más vasúti társaság ügyintézési ideje nem számít bele.
Türelmét ezúton is köszönjük.
Jake Peralta 2019.11.12. 12:07:46
Amúgy.. nem értem miért őrjöng a poszter főnöke?
Addig nem tud kiutazni amíg nem kapja vissza a pénzt? Nem tud másik jegyet venni magának?
Darth Revan 2019.11.12. 12:40:28
1) a egy sikeres tranzazkciohoz tartozik akkor manualisan a rendszerben jelezni tudnam, hogy fizetett
2) egyeb esetben csak annyit mondanek neki, hogy ne rajtam kovetelje a penzt, mert nalunk nincs
juhaszvik 2019.11.12. 12:46:03
Idén tavasszal történt meg velem MÁV nemzetközi jegypénztárban, hogy vásárolni akartam jegyet Prágába. Pénztáros mondja: nem tud adni jegyet. Kérdezem azért, mert elfogyott? Nem. Akkor miért? Azt nem tudja. Látja a rendszerben, hogy van hely, de nem tud adni. Azt mondja, hogy egy kicsit várjak, hátha később sikerülni fog. Visszamegyek egy félóra múlva, persze ugyanúgy nem tudott adni. Mentem flixbusszal.
A poszt visszafelé harmadik bekezdésében több dolog is van, amit nem értek:
"közölte, hogy a Simple Pay-esek kb. hülyék, hogy kiadták a kódot"
miért hülyék?
"FÉL ÉV alatt kapom vissza a pénzt"
itt is mi volt az indok? büntetésből, vagy miért?
@Jake Peralta: gondolom posztoló bevágta a durcit (lehet jogosan), hogy ő addig nem vesz másik jegyet, amíg nem kapja vissza a pénzét, így nincs aki elmenjen tárgyalni a sógorokkal.
SzilviK 2019.11.12. 13:01:31
Az utazás két nappal később lett volna és hajnali vonatnál ez tele van sajnos. Öbb oldalán is le lehet csekkolni hogy mikor hol van teltház és én párhuzamosan néztem a jegyrendszereket,
Az utána lévő vonat meg későn lett volna, amire jegy is lett volna, ez volt az egyszerű indok.
Azóta voltunk személyesen is a MÁV-nál és aznap mi voltunk kb a 10-ek személyesen akik bementek és kisebb nagyobb pénzük bentragadt a Simple Pay miatt, mint ahogy megtudtam ősztől A Simple Pay alkalmazáson keresztül lehet jegyet venni ami nem kompatibilis más bankokkal és emiatt ( vagy rendszerhiba miatt nem derült ki azota sem ) nem lehetett jegyet venni, vagyis a pénz zárolásra került de jegyet nem kaptál érte. Mávnál mondták hogy ők nem látták a pénzt, a Simple-nél meg kamatozott egy darabig.
SzilviK 2019.11.12. 13:08:04
Nem egyszerűen az ügyintéző hülyeséget beszélt.
Végül a megoldás az lett hogy bementem a bankomhoz és mivel dombornyomott volt a kártya van rá biztositás és közöltem hogy nem teljesitett tranzakció, kb a Bankom megoldotta ezt 5 perc alatt és visszajött a pénz.
Itt az elvvel van a baj, hogy nincsen automata már szinte ami már működik, ha bemész személyesen is ki tudja hogy odaadják-e ez az a jegyet, mert elvileg egy rendszeren vannak, amit te a gépeden otthonról meg tudnád venni, és a másik hogy évek óta ez az online felület jó volt teljesen, most meg ha nem vagy OTP-s akkor igy jársz.
Ha van egy "sos munka" kint nem mindig tudsz éjjel elmenni a zárt pénztárhoz hogy vegyél jegyet. Ráadásul nem egy kinai oldalon akartam zoknit venni hogy ne működhetne hanem a Máv rendszerén ahol arról van szó már egy kis ideje hogy vegyél online jegyet, ha működne.
Jake Peralta 2019.11.12. 13:09:12
Ez így baromság.
Minden hónapban simple segítségével fizetem ki a telefon számlám.
CsakLajosAz 2019.11.12. 13:16:42
Csak azt nem értem, minek ezt erőltetni..
CsakLajosAz 2019.11.12. 13:20:24
Volt nekem egy "tanárom", még BSC alatt.. felfirkált valami képletet, és azt mondta: végre valami, amire azt mondhatttttyuk, hogy azért, mert csak..
Hülye fejemmel firtattam, hogy de csak meg szeretném érteni. csúnya bukás lett az eredmény... Ez ilyen...
cmx85s 2019.11.12. 13:51:04
Egy évig bírtam, azalatt jutott felújítás miatti buszozás féltávtól, ugyanazon felújítás miatti egy órás kerülő, természetesen a plusz kilométereket a k. utassal fizettetve, de még ha a normál útvonalon is ment a vonat, az esetek 90%-ában úgy ért célba, hogy az utolsó helyi járatok már elmentek. Vagy kivártam az éjszakai járatot, vagy gyalogoltam, esetleg taxit hívtam.
Egy év után autót vettem, soha többé MÁV.
Terézágyú 2019.11.12. 13:53:31
"Idén tavasszal történt meg velem MÁV nemzetközi jegypénztárban, hogy vásárolni akartam jegyet Prágába. Pénztáros mondja: nem tud adni jegyet. Kérdezem azért, mert elfogyott? Nem. Akkor miért? Azt nem tudja. Látja a rendszerben, hogy van hely, de nem tud adni. Azt mondja, hogy egy kicsit várjak, hátha később sikerülni fog. Visszamegyek egy félóra múlva, persze ugyanúgy nem tudott adni. "
Erről beszéltünk a másik topikban: szar az informatikai rendszer. De ezt így csinálták meg, javítani már nem lehet rajta, mert a mávos főmufti aláírta, hogy átvették, és hogy működik stb. stb.
Terézágyú 2019.11.12. 13:54:56
"Egy év után autót vettem, soha többé MÁV."
Én most kénytelen vagyok volánnal utazni, mert felújítják a síneket - ha kész lesz, hanyatt-homlok állok vissza: annyira szar a volánbusz.
horex · http://horex.uw.hu/ 2019.11.12. 14:07:15
Vas megyébe vonatoztunk anyámmal minden nyáron és még át is kellett szállni. Az átszállós fatengelyes sose késett, sose ment korábban el. Igaz, személyvonat egész éjjel kocogott
Pénztárak tömegével nyitva, jegy mindig volt
1950-es évek. Hogy lett ez rosszabb?
ptspts 2019.11.12. 15:14:43
Én egy utazási irodával jártam úgy, hogy a weboldalukon hirdetett és interneten rögtön fizethető utazást nem sikerült kifizetnem. (Szerencsére nem vonták le a pénzt, egyszerűen nem ment végig az internetes vásárlás.) Mivel fizetési hibát mutatott, másnap bementem személyesen az irodába. Ott se működött a kártyás fizetés. Automatából kivettem a szükséges készpénzt, és letettem eléjük az asztalra, hogy oldják meg. Sokat telefonáltak, majd azt mondták, hogy a szállodában, amit kiválasztottam, nincs már szabad szoba (a weben mutatott infóval ellentétben), de választhatok egy másik szállodát a környéken a drágábbak közül. Megkérdeztem, hogy az eddigi kellemetlenségeket enyhítik-e úgy, hogy a drágább szállodát ideadják az eredeti áron, de ettől elzárkóztak.
juhaszvik 2019.11.12. 15:16:22
Terézágyú 2019.11.12. 15:32:54
Akartam mondani, hogy nem feltétlenül a buszsofőrök a hibásak abban, hogy késnek a buszok a dugók miatt, és hogy pl. a Stadionok buszállomás rémesen sz*r - de.......... mondjuk éppen eleget láttam már, hogy a sofőr 16:45-kor ballag békésen bagózva a busz felé, miközben 16:40-kor kellett volna indulni, és akkor már az is eszembe jutott, hogy feltétlenül kell-e nekem hallgatnom a buszsofőrök üvöltő rádióját..., és vajon miért van kiírva, hogy menet közben a sofőrrel beszélgetni tilos, ha egyszer mindegyik sofőr vagy a háta mögött ülő haverjával beszélget, vagy a mobilján valakivel... szóval akkor mégiscsak a bussszzzzzzofőrök!!!!! grrr....
vanek ur 2019.11.12. 15:41:03
Bő 2 éve rendszeresen behalt az OTP weboldala, ezért a MÁV-nál átálltak Simple-re. Vagy te maradtál le, vagy a Homár közölt régi sztorit :)
Amúgy a Simple is OTP, de állítólag üzembiztosabb. Illetve ezt mondták. Nos, nem az. Sőt, bár az OTP továbbra se javul, a Simple ha lehet, még gyakrabban mond csődöt. A MÁV meg állami cégként nem tud odamenni egy másik bankhoz, hogy kössenek szerződést, hanem közbeszerzést kell kiírni. Aminél nincs garancia, hogy nem az OTP vagy a Simple nyeri meg :)
Az a baj, hogy ha nincs jegy, nem lehet a rendszerből sem sztornózni, csak egy olyasmi eljárással, mint a chargeback (csak nem a kártyabirtokos, hanem a kereskedő indítja). Az viszont már végképp nem a MÁV sara, hogy ez meddig tart a Simple-OTP-számlavezető bank hármasnak. A folyamat elindításánhoz csak be kell azonosítani a fizetést (amit ha van usernév, a Simple közreműködése nélkül is simán megtesz a MÁV).
"Végül a megoldás az lett hogy bementem a bankomhoz és mivel dombornyomott volt a kártya van rá biztositás és közöltem hogy nem teljesitett tranzakció, kb a Bankom megoldotta ezt 5 perc alatt és visszajött a pénz. "
Igen, ez az ügyfélszempontból leggyorsabb módja az ügyintézésnek, persze csak azért, mert a bank megelőlegezi az összeget. Aztán ha 1-2 hónap múlva kivizsgálják és a bank hozzájut a pénzéhez, vagy ha mégsem lett volna jogos (nem ebben az esetben, ez abszolút az), akkor levonja a kártyabirtokostól.
"erre a Máv-os hölgy aki amugy a könyvelés részlegen a vonalban volt ( remélem a Máv visszahallgatja ) közölte hogy a Simple pay egy hülye hogy segiteni akar és örüljek ha a pénz fél éven belül visszajön"
Nem hiszem, hogy a könyvelésen is rögzítet vonal lenne, az csak az ügyfélszolgálatnak dukál. Egyébként hogy érted el a könyvelést?
"Na ezek után felhívtam a Máv követeléskezeléses kolléganőjét"
Szerintem az ügyfélszolgálattal többre mennél, ők vagy rögtön látják, mi van, vagy lövik tovább azoknak, akik belelátnak a rendszerbe. Sem a könyvelés, sem a követeléskezelés nem ilyenekkel foglalkozik.
cmx85s 2019.11.12. 15:59:59
2019.11.12. 16:47:56
Az első napokban, mikor bevezették a máv online jegyvásárlásánál a Simple-t, nagyon nagyot szívtam, csak kicsin múlott, hogy nem többször vettem meg a jegyet. Ugyanis először sikertelennek ítélte a tranzakciót, majd 10 perc múlva sikeresnek.
Sokszor fizettem az OTP régi kártyás felületén, sosem volt gondol vele, a Simple-el elég gyakran, nem csak a MÁV-nál.
juhaszvik 2019.11.12. 16:59:17
Viszont az elmúlt kb. fél vagy egy évben olyan szinten megváltozott a munkaerő összetétel, hogy néha már veszélyes. A járat amivel mostanában reggelente járok olyan, hogy minden héten van egy olyan sofőr, aki előtte sosem láttam. Flegmák, figyelmetlenek, percekig nyomkodják a pénztárgépet, és közben letolják az utast. A másik, hogy hirtelen lett egy csomó mikulás-buszvezető (nagyszakállú --> öreg). Gondolom nyugdíjból hívták vissza őket.
Gyanítom, hogy ennek több oka is van, egyrészt a munkaerőhiány, másrészt a flixbus és más cégek felszívtak egy csomó jó sofőrt.
a fekete krindusz 2019.11.12. 18:24:07
bgstar 2019.11.12. 18:28:02
SzilviK 2019.11.12. 18:33:35
SzilviK 2019.11.12. 18:41:28
Bő 2 éve rendszeresen behalt az OTP weboldala, ezért a MÁV-nál átálltak Simple-re. Vagy te maradtál le, vagy a Homár közölt régi sztorit :)
-Ez friss sztori ( 2019. ősz okt vége-nov eleje) a Simple szolgáltatást frissitették vagy lett valami másik szerver ( ezt nem kötötték az orromra de valamit variáltak. ez idei friss sztori. Nem maradtam le többször vásároltam már mindenfélét Simple-lel azért nem is értettem hogy történhet meg.
Amúgy a Simple is OTP,
- igen a hölgy is félve mondta az ügyfélszolgálaton ( személyes a Keletiben) hogy minden utas aki szivott nem OTP-s volt. Meg a másik indok az volt hogy nem banki időn belül vásároltam jegyet. De ez is baromság mert többször vásároltam már online jegyet volt hogy éjjel és régen ment.
Az a baj, hogy ha nincs jegy, nem lehet a rendszerből sem sztornózni, csak egy olyasmi eljárással, mint a chargeback (csak nem a kártyabirtokos, hanem a kereskedő indítja). Az viszont már végképp nem a MÁV sara, hogy ez meddig tart a Simple-OTP-számlavezető bank hármasnak. A folyamat elindításánhoz csak be kell azonosítani a fizetést (amit ha van usernév, a Simple közreműködése nélkül is simán megtesz a MÁV).
- az a baj hogy a Simple látta hogy le van a pénz vonva és nem küldte tovább az infot a mávnak, azért a személyes ügyfélszolgálaton is mondtak hogy ez nekik sem jo de nem tudnak mit csinálni, Volt aki több jegy árát bukta be, itt inkább a jeggyel van a gond.
Nem hiszem, hogy a könyvelésen is rögzítet vonal lenne, az csak az ügyfélszolgálatnak dukál. Egyébként hogy érted el a könyvelést?
- Google, amugy meg kapcsolták a simple autorizációs kodra :) bár sokat nem értem vele el.
"Na ezek után felhívtam a Máv követeléskezeléses kolléganőjét"
Szerintem az ügyfélszolgálattal többre mennél, ők vagy rögtön látják, mi van, vagy lövik tovább azoknak, akik belelátnak a rendszerbe. Sem a könyvelés, sem a követeléskezelés nem ilyenekkel foglalkozik.
- ügyfélszolgálat kb semmit nem tudott, a személyes sem hiszen nem jött pénz nekik. Itt a Simple-nél ragad a pénz. Nézd én mindent megprobáltam hogy elutazzak, vagy megoldást találjunk, aztán végül megoldottuk máshogy. Itt a bentragadó pénz a dühítő meg hogy kifizeted és nem kapsz érte semmit. Személyes ügyfélszolgálat is csak azt tudta tanácsolni hogy inkább nem online vegyek jegyet.
zuhanorepulesss 2019.11.12. 18:44:54
Válasz, az már régebben betelt, csak egy üres hely van a gépen.
Kérdezem, ha nem adhatja ki úgy, hogy csak egy szabad hely maradjon az előző gépen hogy maradt egy hely? A válasz...Őőőőőőőő..de nem adhatja ki.
Átsétáltam az Ibuszba, kb két üzletnyire van, ugyanaz az út, dátum, szálloda, szemrebbenés nélkül húzta le a kártyám, s utaztunk el.
Szóval vannak hülyék a másik oldalon is.
SzilviK 2019.11.12. 19:00:06
Lehet, hogy azok az utazások kellettek másnak vagy a jó franc se tudja.
Dezsike 2019.11.12. 20:19:46
muv 2019.11.12. 20:40:58
en ilyenkor a vasarlok komnyvet kerem, es jelzem felejuk, hogy a felesleges penzfelvetel is mennyibe kerult nekem. hidd el, jobb, ha ok ajanljak fel erre a dragabb szallo azonos aron opciot! :-)
Péter 2 2019.11.12. 22:59:06
Péter 2 2019.11.12. 23:07:23
GhostBusters 2019.11.12. 23:51:13
bgp 2019.11.13. 08:20:06
Zöldelve 2019.11.13. 08:20:46
Hogy mondanád te helyesen? "Visszautalják a pénzt"? Kik? A MÁV, a Simple, az OTP? Nem tudni. Jobb lenne a "valaki vissza fogja majd utalni"? Kétlem, mivel a ennek egész más a jelentésszinezete.
Tehát azt állítani, hogy a kifejezés "nem magyar", erős túlzás.
(nyelvesztelen.blog.hu/2008/10/13/szenvedunk)
a fekete krindusz 2019.11.13. 08:28:06
Terézágyú 2019.11.13. 08:36:16
"ma már alig járnak buszok, persze, h szar."
Azokon a vonalakon ahol én járok részint elég gyakran járnak buszok (15 perc), másrészt ugyanannyi jár, amennyi 5-10-15 éve is...
Szóval ez nem érv, hogy "szar"...
Terézágyú 2019.11.13. 08:44:32
"13-lassan 14...-év alatt semmit nem csináltak?"
Semmit. Ez egy ilyen ország.
ja, ha csinálnak valamit, és esetleg kijavítanak hibákat, azzal legalább ugyanannyi új hibát is csinálnak...
Vercsi V 2019.11.13. 10:05:13
Terézágyú 2019.11.13. 10:17:56
"Őrjöng attól,h szívatják. Teljesen jogos."
Ja. A tisztességükről híres magyar vállalkozók teljesen jogosan őrjöngenek.
Vercsi V 2019.11.13. 11:03:11
Teljesen nevetséges, hogy a mai világban fél évet kelljen várni,h visszakapd a pénzed.
Reggie 2019.11.13. 11:07:19
Terézágyú 2019.11.13. 11:13:11
"itt egy vállalkozóról volt szó - akiről (és amúgy senki másról se) szerencsés ismeretlenül ítélkezni."
Azt írtam, hogy aki tisztességes az jogosan őrjöng.
Vercsi V 2019.11.13. 11:16:03
Terézágyú 2019.11.13. 11:17:38
Aki tisztességes az jogosan őrjöng.
Biztosan van a mai Magyarországon egy-kettő ilyen vállalkozó, illetve vállalati vezető, aki tisztességes.
Talán három is.
A többieknek a murva csavaranyját.
Hajadonna 2019.11.13. 11:47:57
fideSS a retardáltak gyűjtőhelye 2019.11.13. 11:48:57
Nem számolom ki hány napja uralkodik viktor király, de azok az ostoba agyatlan barmok akik uralkodásának első négy éve után visszaszavazták, a második etap első évében hagyták, hogy a haverja a médiában röhögjön amikor megkérdezték tőle, ugyanmá miért felejtett el bevallani úgy egy milliárdnyi adót teljes mértékben megérdemlik ezt az országot, az összes vízfej állami vállalattal és a MÁV-al együtt.
Ostobák voltatok, viseljétek a következményeit. Amíg a retardált átlagbarommagyar szemet huny az állami maffia ténykedése fölött, kicsiben ugyanazt csinálja a saját életében és nem zavarja el a takonyba az összes tetű tolvajt, addig ez van, örüljetek, tapsoljatok.
Ezt érdemlitek, a baj az, hogy a normális emberek is szopnak miattatok.
cmx85s 2019.11.13. 12:00:07
ekat 2019.11.13. 12:03:44
Én is utálom a Fideszt, (de baloldali sem vagyok), viszont:
1., ez itt rohadtul nem hiányzik ide
2., aki ilyen szemellenzősen és fanatikusan beszél, azaz ír mindenki másról, aki nem ért vele egyet, az az ügyének nem reklámot csinál, hanem ellenszenvessé teszi
Vercsi V 2019.11.13. 12:18:38
vodicska úr 2019.11.13. 12:21:22
Köszi a kommentet
vodicska úr 2019.11.13. 12:22:56
juhaszvik 2019.11.13. 12:27:02
Nagyjából mindegy a sztori szempontjából, de gondolom mindenki tudja, hogy melyik párt szórólapjairól volt szó egyébként.
havrilla 2019.11.13. 12:27:35
Rád nem lehet mondani az átlagot. Te egy átlagon felüli ostoba, beképtzelt szarevő hatökör vagy. Te anyaszomoirító szerencsétlen f*szszopó.
vanek ur 2019.11.13. 12:53:08
Ez most nem a Simple app, hanem a Simple, mint fizetési megoldás. És ez bizony jó sokszor nem működött, vagy csinál olyat, amit te is írtál, hogy a kereskedő appja nem kapja meg a visszajelzést, hogy sikerült a fizetés. Az ügyintézés akkor tud gyors lenni, ha ilyenkor megadsz minden olyan információt, ami segít a tranzakció beazonosításában, mert csak ekkor lehet visszafordítani a tranzakciót.
Ennek viszont semmi köze ahhoz, hogy az adott kereskedői app jó-e vagy sem. A MÁV-os egyébként szerintem is jól sikerült, ha a Simple nem rendetlenkedik, egész jól használható.
vanek ur 2019.11.13. 13:05:40
Imádnivaló, amikor az ügyfélszolgálatok mindenféle hülyeségeket mondanak...
"igen a hölgy is félve mondta az ügyfélszolgálaton ( személyes a Keletiben) hogy minden utas aki szivott nem OTP-s volt. Meg a másik indok az volt hogy nem banki időn belül vásároltam jegyet. De ez is baromság mert többször vásároltam már online jegyet volt hogy éjjel és régen ment."
Mondom én. Ügyfélszolgálatok a lehető legnagyobb baromságokat találják ki és mondják az ügyfeleknek. A Simple itt egy kártyaelfogadási szolgáltatás, semmi köze ahhoz, hogy a kártyát melyik bank adta ki.
"az a baj hogy a Simple látta hogy le van a pénz vonva és nem küldte tovább az infot a mávnak, azért a személyes ügyfélszolgálaton is mondtak hogy ez nekik sem jo de nem tudnak mit csinálni, Volt aki több jegy árát bukta be, itt inkább a jeggyel van a gond. "
Ha a fizetést bonyolító rendszer nem jelez vissza a kereskedőnek, hogy megvan a pénz, akkor a kereskedő nem tudja odaadni a terméket (jegyet, bármit). Ez normális. Ha sok jegy ragad így be, akkor azt látod, hogy nincs szabad hely, bár a MÁV egy idő után (talán fél óra) törli az ilyen beragadt jegyeket.
Péter 2 2019.11.13. 14:04:45
Szenvedő szerkezet van (és egyébként nem ez, hanem az, hogy "visszautaltatik"; mindannyian megértjük ma még, de aktívan már nem használjuk).
A megénekelt esetben nem erről van szó. Természetesen az ilyen passzív fogalmazásra nagyon nagy szükség van, ezt senki sem vitatja. Ez az, amit magyarul úgy fejezünk ki, hogy "vissza lesz utalva". Ez egy ősi, finnugor eredetű, speciális konstrukciónk, amelyet valamikor 150-200 évvel ezelőtt félművelt magyartanárok és nyelvművelők valamiért üldözni kezdtek, hogy germanizmus (nem az, hiszen a németben, meg egyetlen indoeurópai nyelvben sincs határozói igeneves szerkezet, lévén, hogy határozói igenevük sincsen). És olyan máig ható hülyeségeket gyártottak hibás véleményük alátámasztására, hogy mert a "macska fel van mászva a fára". Ami komplett butaság, nyilván: az, hogy találsz pár olyan igét-esetet, amivel-amikor nem szoktuk használni, a legkevésbé sem bizonyíték arra, hogy egyáltalán nem szoktuk használni. A helyes formát amúgy íróink-költőink sora vette védelmébe, többek között híresen Arany János.
Az érdemtelen üldözés folyományaképpen viszont sokan úgy érezték, hogy elkerülő megoldásokat kell keresni, mert nem bíztak annyira saját, ép nyelvérzékükben, hogy a macskázókat elküldjék melegebb égtájakra. Ebből az első az ún. tötö-nyelv lett: "az ellátás biztosított, a város csatornázott, a pénz visszautalt". Ez ránézésre is rémes, egyébként valóban germanizmus is akár, hiszen pont ez emeli át az indoeurópai konstrukciót, ráadásul mivel egybeesik a normál igealakkal, még félre is érthető.
És manapság a másik ilyen elkerülő megoldás, a terjengős vagy terpeszkedő "az ellátás biztosításra került, a pénz viszautalásra került".
Tehát: a forma kell, persze, hogy kell. Éppen ezért használjuk csak nyugodtan a normális, mindennapi, magyar formát: "a pénz vissza van (lesz, lett) utalva", és kész, a macskázókat meg röhögjük ki harsányan. Egyébként Szilvi is használta az egyik hozzászólásban. Így van ez: amikor az ember normálisan beszél, akkor normálisan beszél, amikor meg "hivatalos" szöveget akar írni, akkor, sajnos, sokaknak ezekre a helyettesítő formákra áll rá a keze. Kár. Tegyünk ellene.
juhaszvik 2019.11.13. 14:17:30
ekat 2019.11.13. 15:01:56
Péter 2 2019.11.13. 15:10:15
campobaszo 2019.11.13. 15:48:41
Egyeztetünk a kereskedővel,aki ideális esetben maga megoldja a problémát.Ha meg suttyóskodni próbálnak,mint a MÁV,akkor a bankhoz fordulunk.
@Péter 2: "Nincs "kifizetésre kerül", meg "visszautalásra kerül". " Hogyne lenne? Most írta le.A google meg több mint egy millió találatot ad rá...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.11.13. 17:01:11
mennyiségben vannak a neten.
@SzilviK: Köszi, hogy jelen vagy a poszt alatt is. Együttérzek. Egyet viszont árulj el kérlek! Mennyit kamatozik a pénzed 15 nap alatt/fél év alatt a simple-nél/MÁV-nál?
Balfredo Alfredo 2019.11.13. 19:44:53
Amúgy munkaerőhiány van, mindenki válogathat a betanított munkási, összeszerelői és hasonló lehetőségek között. Egy postánál még ezek is jobb fizetést adnak.
Darth Revan 2019.11.14. 00:20:32
A "Visszautalják a pénzt" kb hatezertrillioszor jobb kifejezes, mint a visszautalasra kerul. Ilyet rendes ember nem mond.
a fekete krindusz 2019.11.14. 08:29:44
2019.11.14. 15:43:28
Én 2005 és 2013 között jártam tömegközlekedéssel sokfelé az országban. Nehéz megmondanom melyik volt rosszabb, a Volán társaságok vagy a MÁV, de relatív ahhoz képest, hogy mekkora pénz kellene egy normális szolgáltatáshoz az adott területen (vonathoz sokkal több), sokkal több gond volt a volán társaságokkal, mint a mávval. Tehát ami emberi hozzáállással, trógerséggel kapcsolatos, abban a Volán messze alulmúlta abban az időszakban a mávot (a jelenben nincs összehasonlítási alapom, távolsági közlekedésben jó ideje csak autó vagy vonat).
De hogy egy jó összevetést mondjak: a MÁV nak legalább belföldön van egy jól működő online jegyvásárlási rendszere. A Volánnál amit online jegyvásárlásnak neveznek, az egy vicc, és csak a járatok egy nagyon kis töredékére lehet használni.
hurka gyurka 2019.11.14. 18:08:46
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.15. 11:54:09
btprg 2019.11.16. 00:35:57
Inkább sínskanzen :D
SzilviK 2019.11.18. 14:50:15
Azóta Kiderült, hogy még a téli menetrend sincsen meg és december 12 után nem lehet jegyet rendelni, mert nem egyeztek meg. Azt osztrák jegyrendszer is ezt irja.
http://www.regionalbahn.hu/2019/11/menetrend-2019-2020-nem-jelent-meg.html?fbclid=IwAR00h-r-1daDzV1REHMPm0Tm0w0vVbalHydRVUEu30wyMjDPGxKnul7EcE4ű
@juhaszvik1: @Darth Revan: @vanek ur: és ugy kb mindenkinek :D szoval probléma jobban megoldva nincsen jegy nincsen megállapodás nincsen probléma. Amugy azota sem hivtak a Mávtol hogy mi lett vagy mi van vagy felülvizsgálták-e.
SzilviK 2019.11.18. 14:52:10
SzilviK 2019.11.18. 14:53:20
SzilviK 2019.11.18. 14:54:34
www.regionalbahn.hu/2019/11/menetrend-2019-2020-nem-jelent-meg.html?fbclid=IwAR00h-r-1daDzV1REHMPm0Tm0w0vVbalHydRVUEu30wyMjDPGxKnul7EcE4
SzilviK 2019.11.18. 14:58:45
Balfredo Alfredo 2019.12.02. 19:07:06
MacskaÖsszeZavaróKft 2019.12.09. 08:52:46
Én kérek elnézést, sehol senki tetszik lenni korrektor még mindig?!