Tékozló Homár

Amíg a Föld kerek, mindig lesznek ilyen csaló webshopok

2019.11.15. 10:00 | Homár Rezső | 105 komment

palladiumcimpla.jpg

Olvasónk nem olvasta azokat a posztokat, amit a kamu cipőrendelős oldalakról írtunk, különben néhány kattintás után gyanús lett volna neki a http://www.ocrapidplumber.com/ is. Száz sebből vérző oldal, nem is csoda, hogy végül közel sem azt kapta, amit megrendelt. Az okos checklist-et érdemes elolvasni és jól megjegyezni.

Palladium bakancsot rendeltem tőlük, ráadásul kettőt. Az oldalon nem derült ki, hogy kínai lenne. Magyar nyelven szép bakancsokat árultak, tök jó áron. Előreutalás.. Aztán jött a hidegzuhany: vám.

74459285_587369852092064_4051776596908965888_n.jpg

Egy hónap múlva végre megkaptam a csomagot, alig vártam, hogy kibontsam. Full gagyi, kínai noname bakancs volt benne. Kettő. 

Írtam nekik, nem válaszolnak semmire.

Gyorsan rendeltem itthon, ezzel legalább szerencsém volt, mert mindkettő utolsó pár volt, így jó áron vettem.

A különbség jól látható, a sárgát küldte a webshop, a másik kettő eredeti.

pallad.jpg

 

 

 

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2019.11.15. 10:24:57

Én biztos vagyok benne, hogy akadnak olyan sztorik, ahol nem pancser a posztoló, nem lehetne olyat lehozni? Unom már azokat a sztorikat, amikor kis túlzással egy hatalmas banner hirdeti, hogy átverlek balek, a posztoló mégis ott vásárol, aztán meglepődik.

"Az oldalon nem derült ki, hogy kínai lenne. "

Az oldalon hol derül ki, hogy magyar lenne? Magán az oldalon sehol nem találni a cég nevét, tulajdonos nevét. Az oldal maga .com, a domain név maga angol, az ip cím alapján Romániában van a szerver. Hogy magyar az oldal nyelve, az mennyiben releváns?

Leadfoot 2019.11.15. 10:36:19

@Zabalint: Már ha egyáltalán magyarnak tekintjük azt a google fordítós katyvaszt, ami az oldalon fogad.

borso 2019.11.15. 10:45:29

Előre utaltam. Na innen nem is olvastam tovább. Előre utalás max PayPal-al, ahol 180 napig visszakérhetem a pénzt. Előre utalás bankkártyával? Soha nem látod viszont a pénzt és jó esetben még a kártyaadataiddal is visszaélnek.

borso 2019.11.15. 10:56:58

@Zabalint: így van. Ahol nincs korrekt elérhetőség névvel címmel, telefonszámmal, emailcímmel (nem formanyomtatvánnyal) már megyek is el arról az oldalról.

juhaszvik 2019.11.15. 12:27:34

Én azt nem értem, hogy ilyenkor miért küldenek egyáltalán bármit is? Mármint a vásárló nyilvánvalóan észreveszi a különbséget, ha pedig ő nem, akkor a másik 100 vásárló, szóval miért kínlódnak a kamucipőkkel a csalók, ha egyszer úgyis a pénzre mennek?
Lehet, hogy Kínában valaki ellenőrzi őket, és ezzel altatják el az ellenőröket?

Egyébként Rezső direkt rontotta el a rímet, vagy...?

"Amíg a Föld FOROG, mindig lesznek ilyen csaló webshopok"

vagy

"Amíg a Föld kerek, mindig lesznek ilyen webshopos LÚZEREK"

Darth Revan 2019.11.15. 12:28:43

Jo a posztolot elvakitotta a sporolas lehetosege, de azert dogoljon meg minden kamu webaruhazat uzemelteto aljas, mocskos gazember.

Terézágyú 2019.11.15. 12:33:16

Hát, aszongya 18 forint egy bakancs. Hát ennyit azért megér, még akkor is ha kínai.

movhu 2019.11.15. 13:10:14

Azért itt még egysejtű laikusként is lehetne látni néhány ordító jelet:
- Sehol egy cégnév az oldalon, még az adatkezelési nyilatkozatban sincs benne, pedig az adatkezelő adatai kötelező elem(mellékesen egy másik valós cipőboltos webshopról van lopva, csak ki vannak belőle szedve pontok)
- Sehol egy valós elérhetőség. Se cím, se telefonszám, holott elvileg 7/24-es ügyfélszolgálat van. Mellékesen melyik magyar webshopnak van 24 órás ügyfélszolgálata?
- "A házhoz szállítás díja megegyezik a Pick Pack pontokra történő kiszállítások díjával: 58.100 - Ft-tól a megrendelés ingyenes" És mennyi az annyi? Úgy tuti nem rendelnék semmit a legmegbizhatobbwebshop.hu-ról sem, ha nincs tételes lista előre, hogy ez mibe fog nekem kerülni. Az 58.100 Ft, mint szép kerek szám külön gyanús.

Nick-son 2019.11.15. 13:18:46

Mondjuk felröhögtem amikor azt láttam, hogy az oldalon nem kosárba, hanem kocsiba kell pakolni :) Igazi piacos feeling, "Vigyázz, kocsi! Vigyáztam!!" Valószínűleg ez azért van így, mert ha valaki nagy tételben vásárol - és mért is ne tenné, ha jók az árak - akkor a sok cipő nem fér bele egy kosárba, kocsi kell az árunak.

Én azt se találtam meg ki az webáruház üzemeltetője egyáltalán kiírva az oldalon.

Nem jó jelek az biztos.

Egri2 2019.11.15. 13:27:26

18,756.96

Ez milyen összeg?

Magyarországon a tizedes elválasztására a vessző szolgál, nem a pont. Tehát ez 18,756 Ft, azaz kerekítve (mivel fillér nincs), ez 19 Ft. A ".96" rész nem értelmezhető.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.15. 13:40:09

@Egri2:

Nem lett átállítva a WIndows magyar regionális beállításra, így lett a tizedesvessző . - ugyanaz, mint ahogy a dátum lesz pl. "2019. November 15".

havrilla 2019.11.15. 14:05:24

Egyetértek, hogy amíg van balek, addig lesz csaló is.
Na de azért, mintha növekedne erőteljesen a balekok száma.... legalább is s Homáron ez látszik.
És mialelőtt valaki szidná ezért a magyar viszonyokat, embereket, cégeket, stb. közlöm, hogy ez van Amerikában és Európa nyugati részén is.

2019.11.15. 14:40:18

Amúgy a screenshoton az ott akkor futócipő most vagy csizma? Ilyen kamu kínai oldalas hirdetéseket láttam, amikor pl. "Kompakt DSLR fényképezőgép" és a termékleírásban is mindenféle egymásnak ellentmondó dolgokat írnak le.

2019.11.15. 14:43:33

@Darth Revan:
Bár elítélem a csalást, de az ilyeneknél, amikor tényleg azokra vadásznak, akiknél el nem tudom képzelni, hogy hogyan tudnak egyáltalán létezni, miből tudnak megélni ennyi ésszel, valahogy nem tudok tiszta szívből haragudni a csalóra.

Van 2019.11.15. 15:02:54

@Zabalint: Ha az nem lenne elég gyanús, hogy úgy kezdődik a domain név: "o crap"...

Vercsi V 2019.11.15. 15:21:36

Én azt nem értem, hogy ha ismeri a homár blogot, hogy a manóba fordul az elő, hogy bedől ennek? annyi ilyen poszt volt itt már komolyan.
Ránéz az oldalra, jé szép design meg milyen olcsó meg is veszi...de ha csak rámenne a kapcsolat oldalra már látszik,h kamu az egész..komolyan na ne csináljuk már ezt! :-)
Mellesleg az milyen, hogy a bakancs alá az van írva, hogy futócipő? :-)

2019.11.15. 16:51:59

@Vercsi V:
Nem hinném, hogy homár olvasó, valószínűbb, hogy miután bukta a dolgot keresett egy oldalt, ahol kipanaszkodhatja magát.

végrehajtó helyettes 2019.11.15. 17:51:35

Az ilyen emberek miért nem adják egy alapítványnak a pénzüket, akik mondjuk beteg gyerekeknek segítenek és miért inkább az ablakon dobálják ki?

CCnick 2019.11.15. 18:08:33

@poszt

Vadász, vadász...

CsakLajosAz 2019.11.15. 18:09:42

Én ezt nem értem.

Tényleg vannak ekkora kretének? Mármint.. vannak. Látom... De ezek hol dolgoznak? Miből élnek. Szaporodnak?!?!

Láttátok a Hülyék Paradicsoma c. Filmet?

Drága jó Istenem....

Kan Solo 2019.11.15. 18:53:25

OC RAPID PLUMBER.com

Azért vigyázz, ha esetleg vízvezetékszerelõt keresel a jövõben akkor nehogy visszakeveredj erre az oldalra mert megint lehúznak majd mint a futócipõvel...mármint a bakanccsal.

Zuzer78 2019.11.15. 20:12:58

Gondolom ha ki is lenne írva, hogy átbaszlak balek, akkor is vennének amíg jó áron van...

Etniez 2019.11.15. 21:01:49

Hogy a faszban lehet előreutalással, vásárolni, de komolyan...
Addig lesznek horgászok, amíg lesznek halak, akik bekapják...

Péter 2 2019.11.15. 21:19:21

@Terézágyú: A hetven fillér, az már semmi?

Péter 2 2019.11.15. 21:21:41

@MAXVAL bircaman közíró: Maradj a politkánál, ahhoz sem értesz. :-) Egy weboldalnak meglehetősen kevés köze van ahhoz, hogy neked Windowsod van-e vagy valami bolgár helyiérdekű akármi. Az nincs magyarra fordítva, rosszul írják ki az árakat, ennyi. Ne okoskodj a többivel, mert nem áll jól. :-)

a fekete krindusz 2019.11.15. 22:05:01

@Etniez: itt is kártyás fizetés volt, ami még mindig nem előre utalás

btprg 2019.11.16. 00:50:19

@juhaszvik1:
Ez a kérdés bennem is felmerült. Ha ilyen kamuwebshopot üzemeltetnék, akkor biztos hogy senkinek nem küldenék semmit, csak eltenném a pénzt azt' jó éjszakát.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.16. 06:37:45

@Péter 2:

A szöveget szerkesztik előtte, s ez már a Windowstól függ.

FDToth 2019.11.16. 06:40:42

Ebbol is latszik h itthon meg mindig rengeteg a hulye ember. Es az a durva h a hulyek tobbsege iskolazott, akar 2-3 diplomaval! Es hat ez szomoru...

2019.11.16. 07:44:06

T. Poszter!
Ha webshopból vásárolsz, keressél már megbízhatót!
Ez a cím WTF???? Ugye mindenkinek lejött?
"o crap id plumber" omfg!
+ kezdjünk informatikai képzést? http oldalról nem rendelünk! CSak "HTTPS"

Akkor a kezdőknek:

A https annyiban tér el a http protokolltól, hogy ezt már az SSL/TLS titkosító protokollra építették rá. Tipikusan https-en működnek a jelszavas bejelentkezéshez kötött weboldalak, illetve azok, amelyeken pénzügyi tranzakciók folynak. A böngészők onnan tudják, hogy megbízható a weboldal, hogy a https-t használó webszervereknek tanúsítványt (certificate) kell szerezniük valamelyik megbízható kiállító hatóságtól (VeriSign, Microsoft, stb.). A visszaigazolás után a böngészők is jelezni fogják a címsorban, hogy az oldal megbízható, https protokollt használ.

2019.11.16. 07:46:18

oops! Ez egy idézet volt, illett volna idézőjelet használni.. Bocsi..

www.rackhost.hu/tudasbazis/online/httphttps/

ekat 2019.11.16. 08:09:32

@agregory: Én informatikailag hülye vagyok, bár ezt a csak https dolgot persze már régóta tudom. És nagyon sokat rendelek webshopokból, főleg külföldről, úgyhogy azt is tudom, hogy ezt a https dolgot el is felejthetem, mert egy halom abszolút megbízható oldalnál nincs ott fizetésnél sem. Olyannál, ahol mérget veszek rá, hogy rendben van a titkosítás. Most nem tudok példát felhozni, mert konkrétan nem emlékszem, melyikek voltak, de az Amazon oldalakról (.de, .co.uk) rendelek a legtöbbet, meg ilyenektől, hogy H&M, Michael Kors, Zara, Mango... azaz, mint említém, nem no name gagyiboltoktól.

2019.11.16. 08:09:47

Még egy kis segítség...
Címsor, bal felső sarok, ott az "I" (információ)

funkyimg.com/i/2YLwf.jpg

funkyimg.com/i/2YLwp.png

Remélem segítettem! :)

2019.11.16. 08:24:14

@ekat: Az oké, hogy a https-nél is ESETLEG rászaladhatsz, de ha még az sincs, akkor 99% tuti bukó ;)

ekat 2019.11.16. 08:27:02

@a fekete krindusz:
Én komolyan olyan kíváncsi lennék, hogy a sok nagyokos hogy vásárolna normális, nagy webshopból nem előre fizetve...
Tizensok éve rendelek neten, szinte mindig betéti vagy hitelkártyával fizetve, és sosem veszett el a pénzem, mert ha nagyritkán nem érkezett meg az áru, vagy tévedésből más érkezett, akkor kárpótoltak. A titok csak annyi, hogy normális, megbízható helyről kell rendelni.
Ha véletlen kis magyar webshopból vásárolok, akkor boltban / átvevőponton átvétellel. És mikor régesrég egyszer rendeltem Kínából valamit, akkor webkártyát használtam. (Amire előtte utalja át az ember a szükséges összeget, de fizikailag nem létezik.)

Pipas 2019.11.16. 08:30:16

@ekat: "el is felejthetem, mert egy halom abszolút megbízható oldalnál nincs ott fizetésnél sem. Olyannál, ahol mérget veszek rá, hogy rendben van a titkosítás."

Ha nincs https, ha http van, akkor nincs titkosítás. Ez az amire mérget vehetsz.

ekat 2019.11.16. 08:37:48

@agregory: Ez annak szólt, aki jött a szokásossal, hogy 'előre nem fizetünk'. Majd még biztos jön a csak utánvéttel, és a futár várja meg a kibontást - hozzászóló is. :)

ekat 2019.11.16. 08:50:06

@Pipas: Úgy értem, konkrétan a címsorban a https-t csak akkor szoktam látni, mikor ma7gyar fizetőoldalakra kerülök, semmikor máskor, és innentől ez egy informatikailag hülyének nem használható tanács. :) Persze megnézhetem a lakattal, de az már más tészta.

Im just here for the comments 2019.11.16. 09:04:11

Alig várom, h az ilyen hülyék ráugorjanak a black fridayre.

Im just here for the comments 2019.11.16. 09:13:48

@ekat: belekattintasz az URL-be, és máris ott lesz a https. Ha nincs https, nincs titkosítás. A weboldalak, amikröl irtál, kivétel nélkül használnak titkositást.

ekat 2019.11.16. 09:30:49

@Im just here for the comments: Igen, mondtam, hogy biztos is vagyok benne, de látni nem látom. (Csak a Microsoft Edge-nél, az kiírja a teljes címsort, de alapból nem azt használom.) És ha az informatikailag hülye nem látja rögtön, akkor onnantól a tanács nem az kell hogy legyen, hogy https kell hogy legyen az oldal, hanem az, hogy meg kell nézni itt-meg-ott és így-vagy-úgy hogy https-e :) Pl. itt a nagygépen és Chrome-on stimmel amit írtál, azzal kiegészítve, hogy az üres részbe kell kattintani. /Kösz az infót. :)/ A tableten a lakatra kattintva is láttam. És amit írt valaki fent az i (informáxió) betűről, azt a tableten láttam, itt nem. Tehát hogy mit hogy látok, találok meg, az op.rendszer, böngésző és gondolom verziófüggő is...?
De nekem mindegy, mert tényleg csak ismert & megbízható helynek fizetek kártyával, de mondom, az a tanács, hogy "Nem vásárolunk nem https oldalról", az egy hozzá nem értőnek kevés. :)

Im just here for the comments 2019.11.16. 09:40:18

@ekat: ez igaz, teljesen egyetértek. Annyi a szerencse, hogy aki már tud a https-ről, az már legalább keres valamit, aki meg azt sem tudja, hogy eszik-e vagy isszák, annak lehet az i betű meg a lakat sem mondana sokat.

Még azt sem tudom mondani, hogy az informatika oktatása a hibás ezekben az esetekben, mert annyi új dolog van, hogy aki mondjuk 20 évvel ezelőtt tanult informatikát (és tényleg tanulta, tehát nem csak a CS ment az órán meg a netezés), az az info már nagyon kevés. Aki meg nem foglalkozik vele vagy nem érdekli, az teljesen lemarad és simán elmennek mellette ezek az infók. Ráadásul mindemellett van egy komplett digital nomad korosztályunk, ezek kombójából meg már itt is vannak ezek a bolygó homár posztok.

CsakLajosAz 2019.11.16. 09:49:13

@Im just here for the comments: őszintén... A digital nomád, vagy az idősebbek vesznek ilyen bakancsot?!?

Amikor én 7. Osztályan előszőr számítástechnika teremben jártam, Videoton TV computer volt, meg c64 pár darab, junoszty TV-vel...

Ez nem kifogás...

Anyám amikor gyerek volt, ökrös szekér volt, meg mocsár az utcán. Most meg 70éves, tudja, mi az a https, online bankol, és tud autóba tankolni, meg vezetni. Jobban, mint az autósok átlaga! Nem vicc, vezetéstechnikai tréningen az oktató meglepődött a műgyantás vizes szakaszon...

És mivel foglalkozott? Álltalános oskolában volt magyar tanár...

Attól, hogy halad a világ, még nem kell mindenkinek hülyének lenni..

CCnick 2019.11.16. 09:52:29

Valaki magyarázza el nekem, hogy mitöl lett volna biztonságosabb/jobb a posztoló vadásznak a vásárlása ha a webszerkesztők bekapcsolják a webadminban ingyenért a Let’s Encrypt-et hogy https-el induljon az url. Nem a hekkerek lopják el a pénzét hanem a webshop.

ekat 2019.11.16. 09:56:22

@Im just here for the comments:
Ahogy mondod.
Ettől függetlenül tényleg gáz, hogy mennyi ilyen webshop van. Nem tudom, milyen a szabályozás a webshop-nyitásra, és azt sem, hogy az első / sokadik átverés után hogyan lehet megszüntettetni (huh, jó ez így? :D) egyet, de legalább az EU-n belül tenni kellene valamit a számuk csökkentése ügyében.
Tényleg van egy nagy olyan réteg az idősebbek illetve a bármilyen korú műveletlenek között, akiknek egy blog az "sajtó", és egy webshop az olyan, mint egy fizikai bolt. Teljesen ártatlanul és tudatlanul állnak a dologhoz, és úgy rendelnek, és aztán fel vannak háborodva, ha gond van. Amiben amúgy igazuk van, de hát ez van. :(

ekat 2019.11.16. 10:11:41

@agregory:
Igazad is van, meg nem is. Aki alacsony intelligenciájú, és/vagy nem folyamatosan netezik (nem csak Facebook-on), és/vagy gagyi oldalakról akar rendelni, és/vagy külföldről rendelne, de nem tud nyelvet, az nézzen utána, és figyeljen, hogy mivel fizet. És igen, ezek egy részének kevés.
Aki viszont normális IQ-val rendelkezik és netezik, csak megbízható és normális helyekről rendel, annak nincs min aggódnia, és nyugodtan fizethet kártyával is, mint ahogy az Európában szokás.
Én részemről az Aliról nem nem merek, hanem nem AKAROK vásárolni. PayPalom azért van, mert van ahol csak úgy tudok fizetni, de amúgy nem használom, mert rosszabb az árfolyam.
De ettől még nem teszek magas lóról többesszám első személyben általam mindenkire kötelezőnek tekintett kijelentéseket, mert amíg ésszel csinálja, addig mindenki ott és úgy vásárol, ahogy akar. Ha meg nem ésszel csinálja, akkor úgy jár, mint a posztoló.

ekat 2019.11.16. 10:22:38

@CCnick: :) Ez nekem is eszembe jutott, mikor írtam a webkártyás kínai vásárlásomat, mármint az, hogy az tulajdonképpen nem illeszkedett a témába, mert csak a hekkereket védte ki, a pénzem ellopását nem.

csiri bá 2019.11.16. 13:16:44

@ekat: "PayPalom azért van, mert van ahol csak úgy tudok fizetni, de amúgy nem használom, mert rosszabb az árfolyam. " - ezt el kellene akkor elolvasni és átállítani... kiszamolo.hu/paypal-ha-nem-akarsz-sokat-fizetni-a-penzvaltasert/

Im just here for the comments 2019.11.16. 13:19:59

@CsakLajosAz: kész szerencse, h senki sem rólad meg anyádról beszélt.

Liping 2019.11.16. 13:46:19

Nekem az eredeti is elég szar vételnek tűnik.

CsakLajosAz 2019.11.16. 13:46:38

@a lekvár neve puffin: igazad van.. jobb azt olvasni minden bejegyzésben, hogy átverték a weben...

Át.. hát. Jó szórakozást, igazad van, befejeztem. Végleg.

Gyűrött Papír 2019.11.16. 15:50:26

@agregory:
"A visszaigazolás után a böngészők is jelezni fogják a címsorban, hogy az oldal megbízható, https protokollt használ. "

Árnyalnám, hogy a HTTPS nem a megbízhatóságot, hanem a titkosított kommunikációt jelenti. Egy HTTPS oldal ugyanúgy lehet csaló.

ekat 2019.11.16. 16:13:49

@csiri bá: Köszönöm, ezt biztos nem nézegettem és nem állítottam át, ha a fizetés utolsó lépésénél nem volt rá lehetőség. Mert ugye más oldalakon ott szokott ez lenni, ha többféle lehetőség van, és ott át is szoktam állítani a vétel pénznemére. KOnkrétan a PayPalra most nem emlékszem.
De ettől még van ára, ha nála utalok, de mindegy is, úgyis csak akkor használom, ha egy weboldalon csak arra van lehetőség, kártyára meg nem.

Kánikula 2019.11.16. 16:15:09

@Van: és úgy végződik, hogy "plumber" :)

Örömhernyó 2019.11.16. 16:31:42

@Nick-son: Angol nyelvű webshopokban cart van, tehát bevárásárlókocsi. Amazonon is.

Mellesleg cipőt a cipőboltból. Ha még nem volt ilyen hozzászólás...

KaTe 2019.11.16. 16:55:51

@Gyűrött Papír: Pontosan! Tökmindegy, milyen http, nem ettől lesz biztonságos egy weboldal, ráadásul egy "laikust" csak megkavar egy számára plusz felesleges információ. A lényeg, hogy a céginformáció lekövethető és hiteles legyen. Ha pedig új, vagy ismeretlen a cég, akkor véleményeket kell keresni az interneten MÉG a vásárlás előtt, plusz nem szabad előre fizetni, kivéve, ha a fizetéshez igénybe veszünk egy olyan szolgáltatót, ami garantálja a pénzünk biztonságát. Pl: PayPal. Az emberek azt hiszik, hogy egy banki utalás biztonságos, hiszen ha baj van, akkor majd a bank jótáll. Hát nem.

KaTe 2019.11.16. 17:00:28

Mellesleg, az ilyen posztoló félének magyarázhatod, hogy biztonságos fizetés, ugyanis ő egyszerűen mohó volt. Ilyenkor az ember pont nem azt fogja nézegetni, hogy mivel kezdődik a weboldal, maximum akkor nem kattint a fizetésre, ha a fizetés gombnál nagybetűvel ki van írva, hogy "ha megnyomod, át fogunk b@szni"

Krinyo 2019.11.16. 17:14:19

Paypal, claim. Ha nincs Paypal, nem veszünk ott semmit. Done.

ekat 2019.11.16. 17:29:40

@Krinyo: Na még egy nővérkestílusú Übermensch magas lovon. :)

CCnick 2019.11.16. 17:31:01

@ekat: "Köszönöm, ezt biztos nem nézegettem és nem állítottam át, ha a fizetés utolsó lépésénél nem volt rá lehetőség." Mondjuk ezt default kell átállítani nem fizetéskor várni a sültgalambot.
"De ettől még van ára, ha nála utalok" De miért akarsz utalni? Fizess vele, a költségeket fizeti az eladó. Nme drágább PP-al mint máshogy viszont kényelmes és biztonságos.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.11.16. 18:32:25

@CCnick: +1
@csiri bá : Sajnos, ez az info már nem érvényes. Mivel a Paypal tulajainak a pénz az istenük, durván lehúznak, ahol lehet: a fizetési árfolyam átállítását megnehezítették, ahol lehet a saját, jó drága árfolyamukat használják (meg, ugye, felszámolják a komoly, kb 4% os jutalékot is minden kifizetésre!). Több számlám van a PP-hez csatolva, a régebbin még át tudtam minden kifizetésre állítani, hgy a banki, olcsóbb árfolyamot használja automatikuan, de az újnál már MINDEN kifizetésnél külön be kell állítani (a feljövő ablakban az átváltási árfolamra kell kattintani, és az új ablakban lehet megtenni). Most ezt írja a NAGYON KORREKT cég a szabályzatában:

"8.3 Pénznemek közötti átváltási lehetőségek. Ön a jelen megállapodás elfogadásával beleegyezik, hogy a bank- vagy hitelkártya által fedezett és a PayPal részéről pénznemváltást tartalmazó kifizetések esetében a pénznemváltást nem a hitel- vagy bankkártya kibocsátója, hanem a PayPal fogja elvégezni, és Ön kifejezetten felhatalmazza erre a PayPalt.

A tartózkodási országától és a fizetéshez használt fizetési módtól függően a fizetés során, annak befejezése előtt dönthet úgy, hogy nem kívánja igénybe venni a PayPal által nyújtott pénznemváltási szolgáltatást. Ebben az esetben a PayPal nem vállal felelősséget az Ön által használt egyéb pénznemváltási opciókért."

Ha csak lehet, mindig kerülöm a Paypalt ezért (IS), vagy csak bankkártya vagy Alipay (ez csak az aliexpressen van, sajnos).

@ekat: Ahogy fentebb írtam (de már más is ), Paypal árfolyamot át lehet kedvezőbbre állítani, de sajnos csak a fizetéskor (és egyenként, fizetésenként).
Az Aliexpresszen meg nem tudnak átverni, ugyanis az Alipay fizetési rendszerének éppen az a lényege, hogy amíg a vevő nem igazolja vissza a termék átvételét és panaszmentes vásárlást, az Aliexpress/Alipay visszatartja a vételár kifzetését az eladó felé. Nekem eddig semmi gondom nem volt Aliexpress-el, pedig rendeltem már komplett e-biciklit is onnan. Fizetéskor a norml, banki átváltást használják, nem mint a mindig éhes Paypal.

ekat 2019.11.16. 18:48:38

@CCnick:
Milyen sültgalambot, normális oldalakon így szokott lenni? :) És rosszul fogalmaztam, persze hogy nem utalok, a hitelkártyámmal fizetek rajtuk keresztül. Utalni a Transferwise-zal szoktam külföldre, ha néha ilyen kell.
Amúgy lehet, hogy igazad van, bár az Amazon oneclick-fizetésénél kényelmesebbet elképzelni sem tudok. De persze ilyet csak válogatott helyen csinál az ember, részemről már az ElmŰnél sem merek kártyát lementeni. :)

CCnick 2019.11.16. 18:52:51

@Fotósképző: én szoktam nézegetni a PP átváltási módszert és a default banki volt eddig mindig aktivban

ekat 2019.11.16. 19:02:01

@Fotósképző:
Ha a fizetéskor át lehet állítani, akkor biztos át is állítottam, mert át szoktam. Csak nem emlékszem már rá, mert rég fizettem PayPal-on át, csak arra, hogy magas volt az általuk írt árfolyam.
Az Alitól meg nem fizetési átverésileg félek, hanem a termékeiktől, meg azok minőségétől. Én az ideíró posztolók ellentéte vagyok, mert minden találati oldalt, ahol túl olcsónak tűnnek a dolgok, azonnal elhagyok, mert nem bízom a minőségben és/vagy az eredetiségben. Ja és ha rossz a helyesírás, akkor is megyek, mert igénytelen oldalon igénytelen holmi van. :)

CCnick 2019.11.16. 19:07:43

@Fotósképző: Megnéztem, ha nem könnyen megtalálható de ebben a pillanatban is be lehet állítani a paypalfiókban minden regisztrált kártyához külön, hogy a bank végezze az átváltást.

www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_profile-merchant-pull-funding

Péter 2 2019.11.16. 19:12:50

@MAXVAL bircaman közíró: Nem. Tényleg komolyan mondom, ha *ennyire* nem értesz hozzá, hogy hogyan működik ma egy weboldal, akkor ne kezdj bele. Nem szekálni akarlak, tényleg abszolúte fogalmad sincs, ez ebből a két mondatból kitűnt. Még akár barátságból el is mondanám neked nagyon röviden, de lehet, hogy a többiek megharagudnának érte, hogy másról beszélünk, mint a téma. Úgyhogy fogadd el tőlem bemondásra: nem, senki nem szerkeszti kézzel, se Windowson, se egyében, nem úgy történik.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.16. 19:18:34

@Péter 2:

Nem a weboldal működése a kérdés, hanem a szöveg szerkesztése. Nem értesz hozzá, ezért beszélsz weboldal működésről.

Kapaszkodj meg: a weboldalak szövegét valaki megírja, nem magától jön létre.

itepgolab 2019.11.16. 19:19:32

@végrehajtó helyettes: "Az ilyen emberek miért nem adják egy alapítványnak a pénzüket, akik mondjuk beteg gyerekeknek segítenek és miért inkább az ablakon dobálják ki?"

Azert, mert akkor azoknak a nemzetisegi gyujtogetoknek adnak ezt a penzt, akik mondjuk parkolokban gyujtenek a "vak gyerekek alapitvanynak" (mondvan ugysem latnak belole azok semmit...)

Péter 2 2019.11.16. 19:19:43

@CCnick: A https nem *elégséges* feltétele a megbízhatóságnak, de ettől még *szükséges* feltétele. Nyilván emlékszik rá mindenki még középiskolában, hogy mi a kettő között a különbség. Ha nincs, akkor azonnal otthagyjuk az oldalt. Ha van, akkor megnézzük a többi gyanús jelet is.

Péter 2 2019.11.16. 19:23:20

@MAXVAL bircaman közíró: A napom nagyját ilyenekkel töltöm, úgyhogy légy erős, értek hozzá. Az ár egy bináris szám az adatbázisban, tehát nincs benne se vessző, se tizedespont, se semmi. Se magyar, de angol, se hottentota. Az, hogy milyen módon jelenik meg, a szerveren futó programkód dolga, mint ahogy az is, hogy ebben a konverzióban milyen beállításokat, nyelvi és egyéb konvenciókat vesz figyelembe. A készítő gépén található operációs rendszernek és annak beállításainak ehhez semmi köze nincs. Akár Windows, akár macOS, akár Linux, akármi. A pont és a vessző *nem attól* jelenik meg, hogy a weboldal készítője azt úgy töltötte fel, mert a saját gépén úgy jelent meg.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.11.16. 19:47:56

@CCnick: Defaultban mindig a saját, jó drága átváláts van beállítva, régen is így volt. De, ezer köszönet a linkért, ezt kerestem vagy egy éve már! ;) Hogyan jutottál el erre az aloldalra? (Jó, nem kell pontosan leírni, már mentettem, de magam nem találtam, pedig korábban seperc alatt megvolt.)
Most az az érdekes Miszter Paypalnál, hogy ha akarok egy új bankszámlaszámot csatolni a fiókomhoz (ami elvileg 2 katt), akkor nem engedi: azt írja ki mindig, hogy Most nem működik a rendszer, majd később nézzek vissza. Agyrém. Aztán, ha kérem a Zügyfélszolgálatot, mindeféle hülyeséget válaszolnak (szokásos robot válaszok), majd kérik, hogy HÍVJAM FEL őket egy jó drága, külföldi (ír) számon, hogy BEAZONOSÍTHASSANAK! Miközben éppen a beazonosított fiókomban vagyok... Röhej...

@ekat: Nem biztos, hogy átállítottad, mert eléggé elrejtette a pénzéhes csürhe. Nem írják ki, hogy "átváltási lehetőség módosítása", hanem az átváltási árfolyam egy élő link, arra kell kattintani (ami egy átlagos vevőnek eszébe sem jutna), és akkor jön fel egy újabb kis ablak (persze, kb. 10-12 másodperc "gondolkodási idő" után, hátha a vevő megunja a várakozást és a jó drága átváltás marad beállítva), majd ott lehet váltani.
Vagy a CCnick most közölt linkjén átállítani végleg.
ELMÜ meg hasonló cégeknek nyugodtan megadhatod a bankkártya adatokat, komoly azonosítási és elkülönített fizetési rendszerük van, törvény szabályozza az egészet, lenyúlni nem fognak/tudnak.

Egyébként 15-16 éve vásárolok mindeféle, nemzetközi webshopokból is (főleg kínai, persze) és már régen is votak lehúzósak. Már a nyitótoldalon látni lehet(ett), hogy csalók: 2 millás tükörreflexes gépváz 300E-ért, 500E-es obi 150E-ért, meg ilyesmik. Ha nincs Paypal fizetési rendszer, csak utalás, meg csak vmi hosszú, kínai cég székhelycím a honlapon, akkor szinte 100%, hogy lehúzós oldal. 1-2x írtam nekik, hogy akkor milyen posta, meg hasonlók, aztán valami gmailes címről válaszoltak Joe/Sarah/Mary/Bruce Willis(!), meg hasonló neveken. Röhögtem jókat.

CCnick 2019.11.16. 20:03:20

@Fotósképző: a fentebbi kiszámolóblogos leirás szellemiségét követke sikerült előkaparni

CCnick 2019.11.16. 20:05:56

@Fotósképző: Ja a default alatt azt értettem, hogy a vásárláskor volt az default amit a weboldalon beállítottam.

CCnick 2019.11.16. 20:08:38

@Péter 2: https nélkül is lehet biztonságos weboldat csinálni és a fenti shop is kamushop maradt volna akkor is ha bekapcsolják rajta az ssl-t

Péter 2 2019.11.16. 20:11:07

@CCnick: A PP korábbi felületén meg lehetett találni. Nem a főoldalról, ott is tudni kellett, hogy hol keresed (a pre-approved payment alfunkciója volt). De most szemmel láthatólag modernizáltak a felületen, olyan modern lett, lapos dizájn, meg mi franc, és most nem lehet kattintgatva elérni, csak ha tudod a régi linket. Lehetne nekik panaszkodni, de nyilván azt válaszolnák, hogy "jajjistenem, amíg az átalakítás folyik, addig bizonyos funkciók, satöbbi"... :-)

CCnick 2019.11.16. 20:12:17

@Fotósképző: Kb egy hete állítottam be új bankkártyát új banknál a PP-ra, azért nem 2 perc volt mert elfelejtettem, hogy levettem a banki appban az online limitet 0-ra így nem tudták a 400ftos ellenőrzőutalást megcsinálni, után ment mint az ágybapisálás.

CCnick 2019.11.16. 20:13:52

@Péter 2: Régen is el volt rejtve, ma mégjobban el van rejtve, aki nagyok keresi megtalálja, tény, hogy nem nagyon segítenek pénzt kivenni a saját zsebükből :)

Péter 2 2019.11.16. 20:19:46

@CCnick: Itt nem az abszolút technikai részletek a lényegesek, nem, egyszerűen fogalmazzunk úgy, hogy manapság https nélkül gyakorlatilag, potenciálisan nem lehet webboltot csinálni. Akkor is, ha fizikailag fut még egy ilyen oldal, normális felhasználásban nem megy. A Gugli régóta szinte nem is listázza a https nélküli oldalakat, a modern böngészők ma már a https nélküli oldalakat külön jelzik, a legújabb adatok szerint a G forgalom 95%-a (!) https ma már, fizetési szolgáltató sem áll szóba veled enélkül.

Szóval, ha egy webboltnak nincs httpse, az ma már gyakorlatilag, kimagyarázás és szőrszálhasogatás nélkül, automatikusan kizáró tényező. Olyan, ami után minden további vizsgálódás teljesen felesleges.

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.11.16. 20:26:36

@CCnick: Magam is ezt próbáltam, de nekem nem jött elő, hiába fordítottam vissza a magyar kifejezéseket angolra, meg kattintgattam az összes létező linkre... Szóval ügyes vagy és köszönöm még egyszer, már utáltam kattingatni mindig vásárláskor, hogy ez átllítsam... ;)

Új bankszámlánál magam még addig sem jutottam el, hogy egyáltalán elfogadja az új bankszámlaszámot. Ez a gond...

@Péter 2: Igen, ez a link korábban is jól el volt dugva természetesen, és mindig a saját árfolyamukat tolta elő vásárláskor. Nagyobb összeg esetén simán volt pár ezer Ft bukta!

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.11.16. 20:34:53

Ja, még csak annyit a Paypal átváltással kapcsolatos kifakadásomhoz: az Amazon simán kiírja fizetéskor, nagy betűkkel, jól láthatóan a "Fizetés" gomb mellé: Amazon árfolyam vagy Saját bank árfolyam. Választható. Egy klikk a váltás és ennyi. Na, ez a korrekt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.17. 00:12:47

Nem t'om, de nekem az eredeti is full kínai gagyinak tűnne.Azon kívül még életemben nem hallottam Palladium cipőmárkáról...
Se más lábán, se cipőboltban, se áruházban,vagy reklámban.
Persze tudom, egy szatyorban élek biztos.
:D

ekat 2019.11.17. 07:56:01

@Fotósképző:
Köszönöm szépen a leírást!
És megadom az Elműnek a bankkártyaszámomat, hiszen kártyával fizetek, de lementeni nem akarom. Bár a Díjnetnél le van, úgyhogy akár náluk is megtehetném.
És igen, az Amazonnál egyértelműen átállítható a fizetésnél, hogy ki váltson, de máshol is láttam már ilyet, és határozottan ez a normális.

havrilla 2019.11.17. 08:22:53

@geegee:
Valamikor régen olvastam róla. Eredetileg azt hiszem francia családi cég volt és főleg katonai lábbeliket gyártott, de igazán a II.Világháború után futottak be és az Idegenlégiónak szállítottak évtizedekig. Aztán megvették a kínaiak, tehát az "igazi" Palladium is kínai.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.17. 15:02:12

@havrilla: Érdekes, kösz, most már ezt is tudom.
:-)
Eddig a Palladium részemről csak a 80-as évekbeli Otto és Quelle katalógusokból volt ismert, de azok sajátmárkás műszaki cikkek voltak.Na mindegy, változik a világ.

ekat 2019.11.17. 17:11:38

@geegee: A Privilegre gondolsz? :)

Nick-son 2019.11.18. 06:30:32

@Örömhernyó: angol nyelven lehet, de magyarban a kosár használatos, legalábbis én még nem pakoltam magyar nyelvű webáruházban kocsiba. Ebből is látszik, hogy aki magyarította igen távol áll tőlünk és erről fogalma sincs.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.18. 10:15:38

@ekat: Nem.A Palladiumra.De a Privileg is ott volt.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.18. 10:28:26

@ekat: pbs.twimg.com/media/C5NeFKSWMAMBEKL.jpg
Volt is ilyesmi cuccunk, nem pont ez, egy olcsóbb, a németektől csempésztük haza 1981-ben, tetőcsomagtartón...
Ha akkor elkaptak volna a vámosok, kábé most szabadultunk volna.
:-)))
Volt még Universum márka is, meg még pár érdekesség.

2019.11.18. 13:21:29

@Jankove:
Na de ha nincs, az azt jelenti, hogy a weboldal üzemeltetőinek még ez sem fontos, akkor mit várhatnánk el további hozzáállás szempontjából?

2019.11.18. 13:24:28

@Nick-son:
Pontosan erről van szó, ez vagy google translate, vagy aki fordította, az nem tud magyarul, csak kinézte a szótárból.

Péter 2 2019.11.18. 16:07:03

@Jankove: Úgy kábé mindannyian elmondtuk már többször, én is, hogy a legkevésbé sem áll szándékunkban azt a látszatot kelteni, hogy a HTTPS mindenre megoldás lenne. Pusztán csak arról van szó, hogy a hiánya egyértelmű jele a kóklerségnek (vagy az elképesztő mértékű nemtörődömségnek, de ez a kettő akkor már hetáros egymással). A megléte viszont nem egyértelmű jele a korrektségnek.

Szerintem ez elég egyszerű gondolat, hogy lehet, hogy ennyien nem értik meg? :-))

ekat 2019.11.18. 18:26:39

@geegee: Sorry, akkor ezt nem ismertem, pedig a hetvenes évektől kezdve jó sokat találkoztam a Quelle és az Otto katalógusaival is. :) /Gyerekkoromban 4, felnőttkoromban 6 évet töltöttem Németo.-ban./

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.20. 12:29:54

@ekat: Nekünk disszidens rokonék voltak kint 2 évig, és egyszer ki tudtunk menni hozzájuk látogatóba, 81-ben.Na, akkor kaptunk tőlük pár ilyen katalógust, meg fater vett is egy ilyen hifit valahol odakint.

R Wagner 2019.11.20. 13:02:36

Valaki miért rendel cipőt egy olyan oldalról aminek a címe gyors vízvezeték szerelő?

Reactor 2019.12.17. 22:25:23

Igen, karácsonykor megéri csaló, kamu webshopot üzemeltetni: ilyenkor sok butabirka akad a horogra, akik pár ezerrel olcsóbban akarják letudni a vásárlást, aztán hidegvizet ihatnak a pénzre is és az árura is. És persze ilyenkor ujjal mutogatnak mindenki másra: szemét a webshop, szemét a fogyasztóvédelem, szemét a rendőrség, szemét az internet, a kormány, az egész világ, de még maga a Jóisten is.
Anélkül, hogy vitatnám álláspontuk helyességét - lássuk be, van igazuk, nagyon is - elsősorban ők a hunyók. Alapból, aki úgy vásárol cipőt, hogy meg se nézte, fel se próbálta, az hihetetlenül naiv. Vagy hihetetlenül hülye.

@havrilla: Persze, csak Ámerikában vagy Európában a zsernyákok nem ülnek a hájas seggükön, és szarnak egy nagyot a bűnözésre, mint minálunk, ahol kb. csak az nem bűnözhet, aki nem akar.

@ekat: Sehogy. Én se vásárolok olyan helyről, ahol előre kell fizetni. Majd ha fizikálisan itt lesz nálam a termék, akkor fizetek, előbb nem. Boltban se úgy működnek a dolgok, hogy egyösszegbe odaaadok ötezer forintot, és utána járogatok hozzájuk, amíg el nem fogy.
Ahonnét nem lehet utánvéttel rendelni, onnét nem veszek semmit. Nem is vágtak át még soha.
süti beállítások módosítása