Andrea egy nagyon fontos kérdést feszeget és még a Homárt és a szakértőket is dicséri, gyakorlatilag ilyen egy tökéletes e-mail! Na de a lényeg: mi a helyzet a szállítási költségekkel?
Sok jó dolgot irtok, gratulálunk érte! Jók a szakértők is, ezért szeretnék kérdezni tőletek én is. Szerintem másokat is érinteni fog. Annyira nem tiszta a kép amivel kapcsolatban kérdezni fogok, hogy a Nemzeti Fogyasztóvédelem sem tud biztosat mondani, csak ismételgeti a törvény, de nem tudja értelmezni. A kereskedők meg nyilván a saját hasznunkra cselekszenek.
A kérdés: Ha vásároltam a neten és elromlik, akkor kinek a költsége az szervizbe (kereskedőkhöz ) szállítás díja, természetesen ODA-VISSZA? Nem a nehéz háztartási gépekre gondolok és nem is arra az esetre, amikor már a vásárláskor a kereskedő vállalja a futár, posta stb. költségét.
Az Aqua-volt nagy vitám, de a végen feladtam, mert nem volt türelmem. Nekem a Fogyasztóvédelem azt a tájékoztatást adta, hogy a kereskedőt terhel MINDEN javítással kapcsolatos költség. De mint azt mink jól tudjuk: egy dolog tudni, másik dolog bizonyítani és érvényt szerezni.
Köszönöm a válaszotokat. Jön a karácsony szükség lesz ezekre az infókra. Mindenki vigyázzon magára és másokra.
Nem mindegy, hogy miért küldöd vissza. Az elállásnál a te terhed, ha viszont hiba van, ott fizessen a kereskedő!
Kedves Olvasó!
Interneten történő vásárlás esetén a fogyasztó jogosult a jogszabályban meghatározott kivételektől eltekintve a hibátlan terméket is visszaküldeni és az adásvételi szerződéstől írásban indoklás nélkül elállni a termék átvételét követő 14 napon belül. Ha a fogyasztó az indoklás nélküli elállás jogát gyakorolja, akkor az áru visszaküldésének költségeit köteles megfizetni, ennek megtérítésére az eladó nem kötelezhető. Ezt a költséget csak akkor kell a vállalkozásnak viselnie, ha ezt kifejezetten, előre magára vállalta.
Ha nem a 14 napos elállási jogoddal élnél, hanem a termék hibás, tehát a terméknek a jótállás/szavatosság körébe tartozó hibája van, akkor a fogyasztó a vállalkozással szemben elsősorban a hiba kijavítására vagy az áru kicserélésére vonatkozó igényt terjeszthetsz elő. A Polgári Törvénykönyv 6:166. §-a úgy rendelkezik a szavatossági/jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet (eladó vállalkozást) terhelik. Ilyen esetekben álláspontunk szerint, a visszaküldés költségét minden esetben a vállalkozásnak kell viselnie.
A jogos igényeidnek elsősorban a vállalkozás számára bejelentett panasz útján tudsz érvényt szerezni, amelynek elutasítása esetén pedig a békéltető testület eljárása vagy polgári per megindításának lehetősége áll rendelkezésedre.
Felhasznált jogszabályok:
Jake Peralta 2019.11.20. 10:20:11
Kereskedő azt mondja xy telephelyen van a szerviz, ott kell leadni.
Nem értem mi ebben a kérdés.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.11.20. 10:38:55
A legszebb a GVTI tanácsa: "álláspontunk szerint". Nics igen, vagy nem, fekete, vagy fehér, csak egy jó, erős talán. Nesze bameg, itt a tanács!
Jake Peralta 2019.11.20. 10:59:09
Kereskedő nem tehet róla hogy te 250km-ra laksz tőle. A szerviz átvételi pontját már akkor is fogod tudni, amikor megveszed a terméket.
Azért ugye tudod hogy ezzel elég nagy költségekbe lehet verni egy céget...
Ember vesz 3000ft-os vackokat, és az ország másik feléről jelzi hogy elromlott.. (miközben semmi baja) erre a cég fizessen egy oda vissza fuvart?
Illetve mi van ha user vesz valamit majd kimegy londonba mosogatni.. akkor a cégnek oda is kell küldeni futárt??
Darth Revan 2019.11.20. 11:15:57
GiaMarie 2019.11.20. 11:18:59
Egri2 2019.11.20. 11:31:04
PTK: "6:166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik."
Esetek:
1. "A kereskedő nem tehet róla, hogy 250 km-re laksz tőle." Nem releváns. Ha Nyíregyházán lakom, de csak Bp-en van szervize az adott terméknek, akkor a kereskedő bizony köteles megfizetni a postaköltséget. Vagy, ha megköveteli, hogy bevigyem, akkor az utazási költséget. Ő nem tehet róla, hogy én Nyíregyházán lakom, én meg nem tehetek róla, hogy nincs a városban helyi szervize.
2. "Ember vesz 3000ft-os vackokat, és az ország másik feléről jelzi hogy elromlott.. (miközben semmi baja) erre a cég fizessen egy oda vissza fuvart?" Ha a javítás során bebizonyosodik, hogy aterméknek nincs semmi baja, akkor a jogosult köteles az indokolatlanul igénybe vett szolgáltatás során felmerült költségeket megtéríteni. Jelzem, ezzel nagyon csúnyán vissza lehet élni. Ismertem olyan esetet, amikor a kereskedő átvette a jótállás ideje alatt meghibásodott terméket, megjavította, DE úgy adta vissza, hogy nem is volt semmi baja, és kiszámlázta a bevizsgálási/szállítási költségeit...aztán a jogosult meg bizonyítsa, hogy a termék valóban elromlott.
3. "Illetve mi van ha user vesz valamit majd kimegy londonba mosogatni.. akkor a cégnek oda is kell küldeni futárt??" Ha a kereskedő vállalta, hogy pl. "EU-s szervizhálózata van", akkor igen. De ebben az esetben nyilván nem Mo.-ról fogja a futárt küldeni, hanem az Egybesült Királyságon belülit. Dolgoztam olyan cégnél, ahol az EU teljes területére szállítottunk eszközöket. Helyszíni szervizzel. Ha elromlot Svédországban egy, akkor a szervizesünk repülőre ült, és usgyi...mert ezt vállaltuk.
juhaszvik 2019.11.20. 11:40:35
@GiaMarie: "a hölgyek mellmérete finoman szólva sem konfekció volt, az XS testalkathoz XXL mellek tartoztak"
Khm, és neked van ezekhez a hölgyekhez valamilyen elérhetőséged, vagy ilyesmi..., khm...
:)
GiaMarie 2019.11.20. 11:50:35
Ez az, amit az életben nem fogsz tudni leverni azon, aki utánvéttel vásárolt valami 3000 Ft-os vackot, és be szeretné vizsgáltatni. Plusz, ezt külön jogszabály szabályozza, nem a Ptk az irányadó, és kimondja, hogy a költséget csak akkor lehet a vevőre hárítani, ha bizonyítható, hogy rosszhiszeműen járt el. Hát, köszi.
Egri2 2019.11.20. 11:50:51
"a hölgyek mellmérete finoman szólva sem konfekció volt, az XS testalkathoz XXL mellek tartoztak, amiket elasztikus ruhákba préseltek be. Nyilván ezek a darabok nem erre voltak kitalálva, és nem is bírták a terhelést."
Ez véleményem szerint a nem rendeltetésszerű használat kategória.
Egri2 2019.11.20. 11:54:07
Ha vesz egy 3.000 Ft-os terméket, aminek a bevizsgálási költsége 20.000 Ft, akkor el sem küldöm bevizsgálásra, kap egy másikat, legyen vele boldog.
juhaszvik 2019.11.20. 11:58:03
Amúgy meg a kereskedőket kérdezném: ha Bp-n van mondjuk az üzlete, attól még feltételezem nem zavarja, hogy egy nyíregyházi téved be a (web)boltjába. Az ő pénze is ugyanannyit ér, a futár oda is kiviszi a terméket. Akkor miért jelent gondot, ha a jótállási kötelezettségeit is ekkora távolságban kell végrehajtania? Tagadja meg a vásárlást, aztán mérlegeljen, hogy megéri-e.
A másik dolog, amit nem értek az a matek. Nem x ft-os termékre kell vonatkoztatni a szállítási költséget. Tehát nem az van, hogy nekem, mint kereskedőnek nem éri meg, ha mondjuk 5000 ft-os termék esetén rá kell fizetnem mondjuk 2000 ft-ot a szállításra. Nem. Van havonta mondjuk 1 millió forintos forgalmam, és ahhoz, hogy ezt a munkát végezhessem, ahhoz be kell tartanom a jogszabályokat, ami szerint ha jótállási/szavatossági ügyben kell eljárnom, akkor betartom a szabályokat. Pont.
2019.11.20. 11:58:12
És mivel az emberek nagy részének se ideje, se pénze erre, ezért a cégek nem is fizetik a visszaküldés költségeit és ott szívóznak, ahol tudnak. Örülök, hogy ezt egy cég "nevében" leírta valaki, ez a magyar fogyasztóvédelmi vérvalóság.
juhaszvik 2019.11.20. 12:00:36
GiaMarie 2019.11.20. 12:01:21
juhaszvik 2019.11.20. 12:05:05
GiaMarie 2019.11.20. 12:07:33
Thule 2019.11.20. 12:18:22
Tehát, ha én mint vásárló, vásárolok és kifizetem annak a költségét, hogy a hibátlan és új termék eljusson hozzám, akkor ha ez a termék jótállási időn belül elromlik, a kereskedő szépen fizesse ki azt, hogy nekem ezt vissza kell szállítatni hozzá.
Ha nem romlana el, nem kellne visszaszállítani. Mivel azonban elromlott, így keletkezett egy probléma, amiért (rendeltetésszerű használat esetén) nem a vásárló a felelős, hanem a kereskedő.
Ennyi a történet, józan ésszel le lehet vezetni.
2019.11.20. 12:27:41
"Kereskedőként az én álláspontom az, hogy logikusan módosítani kéne ezt úgy, hogy ilyen kérdésben a vevő előfinanszírozza a szakértői véleményt és költségeit, ha nem sikerül első körben megállapodni. Ha az ő igazát állapítja meg, ő simán be tudja vasalni a jogi személyen utána."
Ugyanezt az esetet már többször leírtad, úgyhogy nem lehet annyira gyakori, de az esetek többségében ez totális kicseszés lenne a jóhiszemű vevővel mindez, hiszen gyakorlatilag megszűntetnéd az egyik legfontosabb fogyasztói jogot, hogy ne kelljen pereskedni, ha a boltos vitatja a szavatossági vagy jótállási igényt, és nem akarja vizsgálatra küldeni a terméket. A legtöbb magánszemély nem fog néhány tízezres tételért pereskedni, ezt a kereskedő is tudja, ezért durva lehúzások lennének kereskedői oldalról, ha ez így lenne, ahogy írod.
Egri2 2019.11.20. 12:32:29
GiaMarie 2019.11.20. 12:49:44
juhaszvik 2019.11.20. 12:53:05
És még egyszer: ahhoz, hogy legálisan kereskedhess, annak vannak szabályai. Fizetned kell adót, vezetned kell a költségeidet, stb. Ilyen feltétel az is, hogy betartsd a jótállási/szavatossági kötelezettségeidet. Ha kereskedni akarsz, akkor ezek a szabályok.
"Azért int be a kereskedő, mert akkor is ő vállalja a költséget, ha nem sáros."
Azt eldönteni meg szintén nincs jogod, hogy kinek a felelőssége a meghibásodás. Azért van a szakértő. Te azt mondod, hogy nem vagy sáros, a vevő azt mondja, hogy igen. Lehet, hogy utóbbi egy csaló szélhámos, neked pedig fáj, hogy át akarnak verni, de attól még jogtalan megtagadni a kötelezettségedet. Természetesen az együttérzésem a tiéd, ha ilyen helyzetbe kerülsz, de persze nem vagy vele előrébb.
Persze választhatod azt az opciót is, hogy nem tartod be a szabályokat, de akkor ugyanúgy csinálsz, mint az adócsaló, aki azt mondja azért nem fizetett, mert a politikusok úgy is ellopják.
juhaszvik 2019.11.20. 13:03:26
GiaMarie 2019.11.20. 13:07:10
GiaMarie 2019.11.20. 13:11:53
Istencsászáralfakirály 2019.11.20. 13:19:58
Gondolom itt olyasmiről is lehet szó, hogy ha mondjuk visszaküldi a ruha árát akkor a csalók között elterjed, hogy van egy balfasz madár akinek meg kell mondani, hogy szar a ruha anyaga vizsgálja be, és már küldi is vissza a pénzt. Ingyen ruha.
Aztán egy hónapban majd 100 ilyen lesz és a kereskedő húzhatja le a rolót, cserébe meg a Lákátos kiccsalád meg árulhatja az aluljárókban az ingyenruhát.
ekat 2019.11.20. 13:31:06
Ez tényleg gáz, ha így van, mármint az, hogy a vizsgálatot Neked kell fizetned akkor is, ha kiderül, hogy nem is felelsz a problémáért.... nem is értem.
Olyat csinálhatsz amúgy, hogy visszafizeted neki inkább a termék árát, és megtagadod új eladását neki? Mert gondolom cseretermék esetén újra jöhetne a hülyeségével...
Igaz, én azt sem értem, aki egy kiszakadt harisnyával vagy legginggel bárhova panaszkodni megy ahelyett, hogy kidobná, és venne egy újat, adott esetben jobb minőségűt. :)
Realm Grinder 2019.11.20. 13:32:02
A helyzet megoldása itt a következő volt: Bejelentette a reklamációt az ügyfél. Mi felajánlottuk neki azonnal, hogy küldünk futárt a hibásnak vélt termékért, azt ő díjmentesen elhozza. (Nekünk a futár olcsó volt, neki kényelmes. Mert ha ő ezt nem kérte volna, és ÉSSZERŰ szállítási díjon, pl. sima postai csomagként vagy futárral mezei halandóknak fizetendő díjon küldi vissza nekünk azt is téríteni kellett volna, de az még mindig drágább, mint a mi futárunk). De! Rögtön tisztáztuk is, hogy amennyiben a reklamáció elutasításra kerül, akkor az ide és a későbbi hozzá történő visszaszállítás költségét is kiszámlázzuk neki, valamint a szerviz díját is (bevizsgálás, térítéses javítás). Ha minderre szükség lesz, ezeket a költséget majd utánvéttel fogja rendezni, amikor visszakapja a javított terméket (ha kérte a javítást) vagy a hibásat (ha nem érte meg neki javíttatni). Sokan ezt elfogadták, kifizették. Akik tudták, hogy vaj van a fejükön, itt már meggondolták magukat. Voltak természetesen olyanok is, akik nem vették át az utánvétes csomagot, így bukta volt számunkra, de jelentősen kevesebb volt a kár, mint a bünti a fogyasztóvédelemtől. A kereskedő reklamációval nem jár jól, soha, semmikor.
2019.11.20. 13:39:32
"Egyáltalán nem értem, miért nem lehet ez úgy, hogy van a fogyvéd honlapján kijelölt szakértő, fix költséggel. Vitás kérdésnél ügyfél űrlapot kitölt, beküldi, kifizeti. Ha megállapítja az igazát a vizsgálat, akkor automatice kereskedő fizeti a bevizsgálást + eleget tesz a jótállásnak, fogyvéd vigyázó szemétől kísérve. "
Hogy érted, hogy automatice? Hogy a fogyvéd rajtad hajtja be, és fizeti ki a vevőnek? Mert ez jó ötlet, viszont ez esetben is fordítva kellene csinálni, alapból a kereskedő fizeti, de nem kell perelnie, mert a fogyvéd hajtaná be a vásárlón. Így lenne a korrekt, hiszen a vállalkozótól jobban elvárható, hogy előfinanszírozza, ha egyszer nála a bizonyítási kényszer.
De te nem ezt írtad, hanem azt, hogy fizesse a vásárló, aztán ha igaza van, akkor ha jóhiszenűen nem fizeti ki a kereskedő, akkor pereljen ő. Nos, ez gyakorlatilag a fogyasztóvédelem totális kinyírása lenne, innentől kezdve semmivel sem jelentene kisebb kockázatot itthonról rendelni, mint Kínából vagy a világ bármely más részéről. Ugyanis a fogyasztói jogok jelentős részben arról szólnak, hogy ne kelljen a fogyasztónak mindenért perelni, mivel a legtöbb esetben aránytalanul magas költséget és időt jelent egy per az áru értékéhez képest, és ezt sok bolt ki is használja/használná, ha tudja. A bolt ezzel szemben egy vállalkozás, kell lennie tőkéjének, jó esetben kell lennie akkora forgalmának, hogy kisebb pereket végig tudjon vinni, vagy benyelni, ha úgy látja nem éri meg.
GiaMarie 2019.11.20. 13:41:36
2019.11.20. 13:45:31
Azért faszság azt számolnod, hogy mikor vagy már nullán, mert minden kereskedőnek, konkurenciának is vannak problémás vásárlói meg ugye rendeltetésszerű használat miatt elromlott termék miatt visszajövő vásárlói is, ez a normál üzletmenet része, nem a tiszta, problémamentes vásárlón és terméken lévő árrésed a tiszta hasznod.
GiaMarie 2019.11.20. 13:46:33
2019.11.20. 13:46:54
Az ilyet többedikre nem szolgálja ki, ennyi. Ha viszont a jóhiszemű vásárlóval gecizik, akkor az a hír terjed, hogy ez a bolt gecizik a vásárlóval.
2019.11.20. 13:50:39
"Magyar jog: én, mint kereskedő, azzal, hogy kiállítottam a számlát, jogi személyként felelősségre vonható vagyok."
A gyakorlatban viszont hosszan tartó, költséges pereskedés lenne a fogyasztó részéről, ezért lehet játszani arra, hogy úgysem fog perelni.
De mondom, amit írtál, az jó ötlet lenne, ha nem a fogyasztó finanszírozza előre, hanem a kereskedő, viszont ezután a fogyasztóvédelem dolga a behajtás. Az a baj, te kereskedőként akarod a kockázatot a vásárlóra hárítani, holott nem ő a vállalkozó.
karoton 2019.11.20. 13:53:59
"6. § (1) A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
(2) Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik."
Ha ezek valamelyike vonatkozik a termékre, akkor az eladó köteles viselni a költséget.
Ha kellékszavatosságot intézünk, akkor:
"6: 166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik." Ez már gyakorlatilag mindenre vonatkozik.
Más kérdés, hogy ott próbálják kijátszani a hazai kereskedők és szervízek ezeket, ahol tudják. Nekem az edigital-gorenje párossal volt ennek kapcsán több hónapos "kalandom", melyben gyakorlatilag minden létező szabályt megszegtek :)
Azóta minden komolyabb vásárlás előtt - ha nincs benne az ÁSZF-ben - az ügyfélszolgálattól kérek erről infót és csak akkor rendelek, ha vállalják a szállítási költségeket. Pozitív példa erre az emag, jótállás keretében a 10 kg-nál könnyebb, ráadásul tömegközlekedésen is szállítható porszívót futárral ingyen háztól-házig vitték és javították 10 napon belül, a második hibájánál meg már vissza sem hozták, hanem visszatérítették az árát.
GiaMarie 2019.11.20. 13:55:09
juhaszvik 2019.11.20. 14:03:59
"(...) Már azon a ponton 0-n vagyok, amikor megírom az emailt, fotókkal illusztrálva a gyártó felém akármilyen szerényen árazon be a saját időmet."
Csak annyit kérdeztem, hogy lehet-e pénzt visszaszerezni, vagy sem. Szóval ezek szerint lehet?
Egyébként meg elsőre is értettem, hogy mivel van bajod (nem szavatossági ügyből valaki szavatosságit próbál csinálni), de az arra vonatkozó megoldásod (nem foglalkozol vele) szabálysértő. Értem, hogy igazságtalan a rendszer, és minden esetben neked kell fizetned, de a jogrendszer mindig előbb a jóhiszeműt védi és csak utána támadja a csalót. Ennek hátránya rajtad csattan.
Másik példa: egyedülálló vagyok, sokat, tisztán adózóm, de mivel nincs gyerekem, ezért duplán szívás lakást vennem, mert egyrészt a családos kedvezmények felverik a lakások árát, másrészt az én adómból is támogatnak egy olyan kedvezményt, amire nem vagyok jogosult. De megértem a szabályozás mögötti indokokat (népességcsökkenés), ezért lenyelem a békát, hogy ennek a szabályozásnak én vagyok vesztese.
Artie 2019.11.20. 14:16:26
ekat 2019.11.20. 14:33:41
Igen, tőlük nem nagy kockázat bármit rendelni, bár én még sosem küldtem vissza semmit. Ha eltűnt valami (posta), visszatérítették, mikor az eladója mást küldött véletlenül, akkor azzal megegyeztünk. De olyan kíváncsi lennék, vajon miért szüntette meg ide az ingyenes ideszállítást, vajon a postánál eltűnő csomagoktól sokallt be, vagy az ügyes(kedő) honfitársainktól?
IamReallyARobot (törölt) 2019.11.20. 14:49:37
Ha nem sikerül máshogy, akkor a vevő testi adottságait mocskolják és az anyjukat is megtagadják, csak ne kelljen beismerni, hogy az árult termékük hulladék.
Ezért olyan jók a közösségi oldalak, a Google értékelések és az Árukereső, ahol legalább le lehet ezeket írni. Az ilyen cégekről hamar összegyűlik annyi rossz értékelés, hogy csak az vásárol ott, aki totál számítógépes analfabéta.
Zozo___ 2019.11.20. 16:58:50
Ha csak unalmamban küldözgetem vissza a terméket, az az én költségem, ha valami tönkrement, nem úgy működik ahogy kéne, akkor az kötelezett költsége lesz. Fokozottan igaz ez akkor, ha nehéz és/vagy nagy méretű termékről van szó, akkor a szállításról is kötelezett gondoskodik, nem csak a költségei terhelik.
FDToth 2019.11.20. 17:34:50
- rendelek webshopbol aruatvevo pontra, kifizetem elore, elallok, nem veszem át, vidszamegy a feladohoz, akkor a visszakuldes koltsegevel csokkentett arat kapom vissza
- rendelek webshopbol, elore utalom, atveszem atvevoponton, elalllkk, visszakuldetem, visszautaljak a szallitasi kolsteget
- rendelek webhsop, utanvettel, azveszem atvevopomton, elallok, visszakuldom, full oszeget visszakapom.
Tehat ha szallitasi koltseggel egyutt elore kifizetett termeket nem veszem at az atvevoponton es az ‘visszakuldodik’ a feladohoz, akkor az a vevo sajat koltsgee es ennyivel kevesebbet kap viszua. Ezt gbti is megerositte. Itt mar mast ir.
karoton 2019.11.20. 17:57:34
Nem. Ha nem hibás, csak nem tetszik stb. akkor elállás esetén a visszaküldés költsége a tiéd, azt nem kapod vissza, csak a termék árát. Pontosan ezt írják fent is. Sőt amennyire tudom az elküldés költségét sem kapod vissza.
Ami viszont problémás az itteni indoklásnál, hogy szavatosság/jótállás esetén is az eladóra terhelik a költségeket, ehhez képest jótállásnál sok eladó/gyártó alkalmazza a 3 korlátozást - súly, méret, beépítettség - és nem viszik ingyen javítani, ami nem esik ezekbe bele, és még ezeket is igyekeznek tágan értelmezni :)
ekat 2019.11.20. 18:22:03
Vannak olyan (nem magyar) webshopok is, akik ingyen szállítanak, és ingyen küldhetsz vissza bármilyen okból. Úgy, hogy kijön a cuccért a futár.
Lassan egyébként azt hiszem, nagyon szerencsés ember vagyok, soha semmilyen cuccom nem romlott el a garancia lejárta előtt. :) Az Edigital sózott ránk egyszer egy alapból pixelhibás monitort, és ráadásul nem volt hajlandó csak vásárlási utalványt adni vissza érte. Hozzátéve levásároltuk, és részükről soha többet Extreme Digital. Biztos megérte. :)
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.11.20. 18:44:06
Antalbaba 2019.11.20. 22:17:58
illiana 2019.11.20. 22:51:10
illiana 2019.11.20. 22:55:07
illiana 2019.11.20. 23:04:52
Ekkora összeggel tényleg nem érdemes szórakozni, gondolom a vásárlóközönség se a több diplomás marketinges osztályvezetők és ügyvédnők közül alakul ki. Mindebben egyetértek veled, az elöző hozzászólásomat is leszámítva.
Péter 2 2019.11.20. 23:47:03
Bocsi, de ilyen elvileg nem létezik. A törvény az törvény, azt valami kisebb jogszabály nem írhatja felül, ha véletlenül megtenné, akkor is a törvény az erősebb.
ebella 2019.11.21. 04:37:51
Mondjuk egész jól jártak a hozzáállásukkal, mert éppen berendeztük az új konyhát és vagy egymillerért vettünk azután különféle berendezéseket, gépeket, és mivel megvolt a bizalom, tőlük. Más szóba sem jött, hiába volt tíz-húszezerrel olcsóbb.
ebella 2019.11.21. 04:51:30
ekat 2019.11.21. 07:33:25
ekat 2019.11.21. 07:39:05
2019.11.21. 08:06:31
Csinált már valaki olyat, hogy a C&A-ba a bolt költségén küldetett vissza selejt ruhát bevizsgáltatni?
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 08:46:37
A jó kereskedő megérzi, mi a kamu és a mi a valódi panasz. Az előbbit nem is veszi komolyan, mert a kamupanaszos úgyse fog lépni.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 08:49:37
Nagy multiég ügyfélszolgálatán dolgozva MI küldtük a nagyon panaszos ügyfeleket a fogyasztóvédelemhez. Mert 1. úgyse megy, 2. ha mégis megy, aztán nem nyer, 3. ha mégis nyer, nem fog perelni, 4. ha perel és nyer, az az esetek 0 körüli %-a, a cég simán fizet.
yerico1 2019.11.21. 08:53:28
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 09:01:02
Mo-on nagyon furcsa vásárlói szokások vannak. 6 évig volt üzletem. Az alap hozzállás az, hogy legyen minden olcsó és kiváló minőségű, korlátlan visszaadási lehetőséggel.
A 6 évem során a lehető legabszurdabb dolgokkal találkoztam:
- a vásárló kér 100 db zacskót, s fel van háborodva, hogy nem adom, pedg adnmom kellene, hiszen ingyen van,
- több ezer forintos aloe lét visszahoz 1 hét múlva, kinyitva, elfogyasztva belőle 10 %-ot, s nem érti, miért nem adhatja vissza, hiszen "csalódott a termékben", s a tv. szerint vissza kellene vennem,
- fel van háborodva, hogy az 500 Ft-os olvasószemüveg minősége nem aoznos az optikai üzletben csináltatott 40 ezer Ft-os szemüvegével,
- nem érti nálam miért drágább, mint a Teszkóban,
- nem veszi meg a terméket, mert 3 %-kal drágább, mint 30 km-re, viszont másnap boldogan meséli, megrendelte részletre 200 ezért a mindentgyógyító austzrál csodapárnát,
Terézágyú 2019.11.21. 09:20:48
"a törvényi előírást pedig nem köpködni kell, hanem betartani."
Ugyanezt ugye elmondod a buszmegállóban bagózóknak is?
2019.11.21. 09:54:57
2019.11.21. 10:21:49
Háztól-házig garanciát legutóbb az Acer laptopnál tapasztaltam 4 éve, de a termékek többségénél, főleg ruházati terméknél ilyen nem lesz Magyarországon.
Pereskedést javasolni ilyen esetben teljesen felesleges, ágyúval verébre és senki se vállalja. Még nagyobb dolgoknál is nehezen. Érvényes a kezdeti megállapítás, hogy hiába vannak törvények, ha a betartatásuk pénzbe kerül a panaszosnak.
illiana 2019.11.21. 10:25:25
illiana 2019.11.21. 10:29:08
ekat 2019.11.21. 10:53:35
Az Amazonról mondjuk tényleg csak kivételesen rendelek ruhát / cipőt, mert biztos nem fogok postára menni csomagfeladni, tehát meg kellene tartanom akkor is, ha nem kell.
ekat 2019.11.21. 11:38:01
Olyan nagyon rég rendelek képek alapján, hogy már nagyon megy. :) Meg sokat mond az, hogy a ruhanemű milyen anyagból van. (Poli.... esetén lehet bármilyen szép a kép, a ruhanemű nem lesz az.) Sok helyen, ahol lehet, elolvasom a véleményeket is, adott esetben a külföldi weboldalon, mert ott több van. Van ahol feltüntetik a modell magasságát, meg hogy milyen méret van rajta, abból is tudok saccolni, hogy nekem milyen kell. OTTO-nál pl., ahol a netes idők előtt nagyon sokat rendeltem, - 1 méret minden csak általuk forgalmazott ruhaneműből. Vagabond cipői összevissza méretűek, ott próbálni kell. És így tovább. :)
Ja és mindent ide a munkahelyemre kérek, ha vissza kell küldeni valamit, akkor is ide kérem a futárt.
ekat 2019.11.21. 12:03:29
Igen, annyi, de az hagyján, de hogy mit összeszenvedtem egy-két hete egy H&M visszaküldés miatt a DPD-vel.... nem nagyon van kedvem tőlük újra rendelni.
A H&M papírja szerint hívd fel a DPD-t, oké, automatán átküzdöd magad, az közli, hogy menjek a honlapra. OK, beírtam ott az igényemet, jött mail, hogy másnap jönnek. Nem jöttek. Pár nap múlva írtam nekik, hogy mi van. Ügyfélszolgálat: jaj bocs, kísérleti a rendszer, rögzítsem az igényemet újra, és adjam meg a csomagszámot is. Megtettem. Újabb visszaigazolás, megint nem jöttek. Újabb levél az ügyfélszolgálatnak, ja bocs, küld újabb visszaigazolást egy új időponttal. Akkor, harmadszorra sikerült nekik. :)
Fikalnyik Eugén 2019.11.21. 12:09:14
"Ha kellékszavatosságot intézünk, akkor:
"6: 166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik." Ez már gyakorlatilag mindenre vonatkozik."
Ez téves alkalmazása a Ptk. említett pontjának ebben a kontextusban, mert a jogalkotói szándék arra vonatkozik, hogy nem lehet az eladónak pl. más jogszabályban meghatározott felelősségének a költségeit a vásárlóra terhelni (pl a kötelezettségből adódó helyszíni javításhoz kiszállási díjat számítani stb.), illetve pl olyan esetekre, ahol a szavatossági vagy jótállási felelősséget szétbontják munkadíjra, anyagdíjra stb. egy tulajdonképpeni "jótállási önrészt" tilt.
Miután a Ptk értelmező rendelkezéseként megalkotott 19/2014 "a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól" rendelet nem taglalja a kérdéses problémát, jelen esetben (az általános jótállási igénynél) a teljesítés helye a mérvadó, ami az ÁFA tv 26§ alapján futárszolgálati kiszállítás esetén is a feladó telephelye függetlenül attól, ki viseli ennek terheit. A 45/2014 Kormányrendelet hagy egy kiskaput, a távollévők között köttetett szerződés esetén a szerződéskötés előtt kell tájékoztatni a vásárlót az összes körülményről és költségről, beleértve pl a szállítási költségeket vagy a jótállás vállalásának feltételeit. Ha ez a tájékoztatás elmarad a fogyasztó nem köteles megfizetni ezt.
Fentiek alapján általánosságban elmondható, hogy netes vásárlás esetén akkor ingyenes a javításra történő visszaszállítás, ha az eladó ennek költségét saját akaratából átvállalja vagy ennek ellenkezőjét előtte nem közli a vállalkozás a szerződési feltételeiben.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 12:19:52
Az ok alapvetően politikai.
A félperiféria kizsákmányolása a nyugat által.
A kereskedő sokkal keveebbet keres, mint nyugati társa. Így nem képes laza lenni, udvariaskodni, stb. A vásárló viszont a nyugati kereskedői magatartást követeli.
S a vásárló is 3-szor kevesebbet keres, mint nugati társa, így jóval kevesebb az elkölthető pénze, ami miatt a kereskedő forgalma is szar.
Az egész ország gyakorlatilag szállítja futószallagon a profitot nyugatra.
ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.11.21. 12:22:08
Sajnos ennek van objektív oka is.
A liberális propaganda elhitette az emnberekkel, hogy jár nekik a halivúdi élet, s így nyomorgóknak érzik magukat.
ekat 2019.11.21. 13:12:30
Ú de kellemetlen, az meg pláne, hogy / ha ilyen a szomszéd. Én vettem át már az emeleten lakó - különösebben nem ismert - srácnak futártól úgy sushi-t, hogy ki is fizettem érte a tizenakárhányezer forintot. Hálistennek nem lett belőle gond, egy óra múlva átvette, kifzette.
Amúgy anno Németo-ban az OTTO futára (azaz konkrétan a Hermes) simán a kilincsemre akasztotta a csomagot. És meg is volt, mikor órák múlva hazaértem. Lehet, hogy ez manapság már ott sem múködne, nem tudom, de annyira nagyon jó érzés volt mindenhol, hogy bíztak benned, és te is bízhattál mindenkiben.
Igazamvanvagyigazamvan? 2019.11.21. 13:23:13
Göntér László 2019.11.21. 14:09:04
ringer 2019.11.21. 15:27:07
GVTI-nek illett volna ezt a hatályos jogszabályi helyet megtalálnia, ha már a ptk-t megtalálta...
BéLóg 2019.11.21. 16:47:03
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.11.21. 21:48:00
@a lekvár neve puffin: így, így, ahogy írod. Nekem is van vállalkozásom és a szakági versenytársakhoz képest a törvénykövetésem (bár nem 100 %-os), de kb. hatványos jellegű. Meg is látszik a profitomon... :(
@Fikalnyik Eugén: for president!! vagy for GVTI
kikukázhatnák már őket, sokszor a kommenttársak értelmesebbek, mint a CTRL+VTI
Vaki Vaki 2019.11.22. 00:06:47
geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.11.22. 09:15:57
És egyéb tekintetben is általában úgy állnak egymáshoz, hogy nem átb.szni akarják a másikat.Egy évtized után is még mindig megdöbbenek ezen.
karoton 2019.11.22. 17:50:31
Nekem így ez kicsit "eladólobbi"-s lett :)
A kellékszavatosság:
""6: 166. § [Költségviselés]
(1) A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik." "
Erre írod: "Ez téves alkalmazása a Ptk. említett pontjának ebben a kontextusban, mert a jogalkotói szándék arra vonatkozik, hogy nem lehet az eladónak pl. más jogszabályban meghatározott felelősségének a költségeit"
Szerintem meg a szállítás is a költség része. A kellékszavatosság a hibás teljesítésről szól. Elég sajátos jogalkotói szándék lenne, ha ezt úgy képzelték volna, hogy az eladó addig küldheti 1x-2x-sokszor a hibás terméket - a visszaküldés költségét újra-meg újra a vevőre hárítva, amíg egyszer nem sikerül teljesíteni a vállalását.
Idéznék egy 2018-as békéltető testületi döntést:
"A vonatkozó jogszabályi rendelkezések értelmében továbbá a kötelezettet terheli bármely olyan költség, amely a jótállás/szavatosság alapján fennálló kötelezettséggel összefüggésben merül fel, vagyis mindaz a költség, amely a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos. Idetartoznak többek között a fuvarozási költségek akkor is, ha azok a jogosultnál merültek fel. Jelen ügyben a vállalkozás által is elismerten hibás termék visszaküldésének költségét kettő alkalommal is a fogyasztó viselte, amelynek megtérítésére a vállalkozás részéről nem mutatkozott hajlandóság. A fogyasztó a szerződéstől történt elállása során a hibás termék visszaadásától nem zárkózott el, azonban nem várható el a fogyasztótól, hogy a meghibásodott terméket ismét a saját költségén küldje vissza addig, amíg a vállalkozás nem teljesíti a jótállás/kellékszavatosság körében korábban felmerült kötelezettségeit."
www.bacsbekeltetes.hu/attachments/article/55/431-2018%20(BE-VA%20Chip%20Kft.).pdf
Péter 2 2019.11.22. 20:53:46
A politikát hagyd meg a szegény hülye birkának, aki természetesen, mint Móricka, mindenben csakis egy dolgot képes látni.
ekat 2019.11.23. 08:02:01
theman 2019.11.24. 08:05:35
Ha webshopban rendel valaki és személyesen veszi át a terméket, majd elviszi jó messze bárhová, akkor is kereskedőt terheli a szállítási költség?
Egyáltalán mi köze a hibának ahhoz, hogy a kereskedő kiszálította, egy kapcsolt szolgáltatással, azért, hogy a kedves ügyfélnek kényelmes legyen?
Semmi köze a kettőnek egymáshoz, igénybe vett egy szállítási szolgáltatást, és egy terméket, mindkettőt megkapta.
Ha elromlik, akkor miért a kereskedő a hibás? Miért nem a gyártó, vagy esetleg a postás?
Nem véletlen hogy legnagyobb webshopokban nem is létezik utánvétel.
Head Honcho 2019.11.24. 22:52:34
Lütyi 2019.12.12. 20:51:03
"A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem
szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az
üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó
gondoskodik." A cég levelemre azt a választ adta, hogy jellemzően futárt küldenek a meghibásodott termékért.