Olvasónkat a Homár tanította meg arra, hogy érdemes mindent alaposan dokumentálni. A kameraképek és a videók pedig mind arról árulkodnak, hogy azzal a dobozzal valahol útközben bizony valami nagyon csúnya dolog történt. A posztot mi is elküldjük a DPD-nek, ha pedig érkezik a válasz, frissítünk. (A gif csak illusztráció.)
Tudom, nem az első vagyok, aki panaszkodik arra, hogy egy futárszolgálat ezt összetört, vagy azt. Viszont pont az Önök blogjai készítettek fel arra, hogy ne várjak csodát az életben, így a csomagfelvételétől fogva (akkor még mit sem sejtve) mindent, de tényleg MINDENT videókkal és fényképekkel dokumentáltam. Sajnos mint lentebb kiderül, ez sem elég.
Röviden összefoglalva: 08.14-én vásároltam a neten 2 kerékpártartót és hozzá egy tetőcsomagtartót. 1 nappal később kiszállították, minden rendben, minden sérülésmentes. Még mielőtt a kerékpártartókat kibontottam volna, kiderült, hogy nem jók a tetőcsomagtartóhoz. Felhívtam az üzletet, készségesek, kedvesek voltak, megállapodtunk, hogy visszaküldöm és küldenek olyat, ami jó nekem. DPD-vel szállítattam vissza éppen bennemaradva a 14 napos elállásban, 08.26-án.
Az áruházba már egy össze-vissza szakadt, doboz érkezett, amit természetesen nem vettek így át, mivel se jegyzőkönyvet nem volt hajlandó felvenni a futár, se belenézni nem engedett. Visszahozták nekem, hangoztatva, hogy ha nem veszem át, akkor is itt fogja hagyni, majd elhajtott. Az egyik kerékpártartó 2 helyen is eltört, gyári csomagolásban. Panaszt írtam, eltelt 1,5 hónap arra se válaszoltak.
Ahogy fentebb is említettem, a DPD 08.26-án jött érte:
Csütörtökig semmi hír, majd a DPD csomagkeresőjében az alábbi infó fogadott:
A DPD-t hiába hívtam, többször is, fél órákon keresztül. Az áruházat felhívtam, készségesen elmesélték, hogy mi történt, voltak olyan kedvesek, hogy képeket is küldtek róla, milyen borzasztó állapotban próbálta meg a futár átvetetni velük a csomagot:
Majd 08.30-án megérkezett a futár. Mire kiértem, már a kocsibeálló közepén volt a doboz, vmi ragasztószalaggal sebtiben összekötözve. Természetesen én is próbálkoztam jegyzőkönyvvel, ami éppen nem volt nála, de azt mondta a futár, hogy ha aláírom, ha nem, a csomagot itt hagyja:
Próbáltam mindenféle fórumon felvenni a DPD-vel a kapcsolatot (facebook, email, telefon), végül kaptam tőlük egy panaszbejelentőt, amit szept 16-án vissza is küldtem nekik.
Azóta semmi. Tudtommal 30 napon belül el kellett volna bírálniuk (törvényi határidő?) a panaszom, de nem történt meg. A kerékpártartók azóta is a dobozban vannak, ott ahol azon az ominózus pénteken letettem (mint írtam, nem tudom használni). Gondoltam arra, hogy a miskolci járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályánál próbálkozok még. Van ilyen esetről tapasztalatuk? Elég jól dokumentált vagyok.
Szakértőnk szerint a futárcégnek kéne bizonyítani, hogy nem ő a hibás, úgyhogy irány a fogyasztóvédelem!
Kedves Olvasó!
A futárszolgálat kártérítési felelősséggel tartozik a küldemény megsemmisülése, teljes vagy rézleges elvesztése, megsérülése, illetve időgarantált szolgáltatás késedelmes teljesítésével kapcsolatban felmerült kár esetén a Polgári Törvénykönyv szerződésszegéssel okozott kár megtérítésének szabályai szerint az általános szerződési feltételekben meghatározott eltérő rendelkezések figyelembevétele mellett. Ezek közül a szabályok közül ki kell emelni, hogy a postával szembeni kártérítési igény az általános szabályoktól eltérően 6 hónapon belül évül el és a címzett vagyonában okozott kárt kell a szolgáltatónak megtérítenie.
A szolgáltató (futárcég) nem felelős a szerződésszegéssel okozott kártért abban az esetben, ha a kárt a futárcég a működési körén kívül eső elháríthatatlan ok, vagy a postai küldemény belső tulajdonsága vagy a csomagolás kívülről észre nem vehető hiányossága, illetve a küldemény sérülését vagy megsemmisülését más postai küldemény okozta.
Egy jogvita esetén a futárcégnek kell bizonyítania a csomagolás hiányosságát, továbbá azt, hogy a kárt a működési körén kívül eső elháríthatatlan ok vagy a károsulton kívüli harmadik személy postai küldeménye okozta. A feladónak kell bizonyítania, hogy a kár nem a postai küldemény belső tulajdonságának a következménye, és nem a csomagolás hiányossága miatt állt elő.
A kártérítés mértéke is korlátozott, ennek felső határa 520 Euró összeg.
Ha a futárcég nem válaszol a panaszra a 30 napos határidőben, akkor ezzel megsértette a panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket, amellyel kapcsolatban az illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz lehet bejelentést tenni.
A kártérítési igényt pedig ebben az esetben is a békéltető testület előtti eljárás mellett közvetlenül bírósági peres eljárás során lehet érvényesíteni a céggel szemben.
Felhasznált jogszabály:
juhaszvik 2019.11.25. 11:21:01
Ugyanez a tehetlenség zajlik a közigazgatás minden ágában, de amit mindenki lát, hogy az egészégügyben és a közoktatásban is. A jelenlegi garnitúra nem csinál ezekkel a területekkel lényegében semmit, de miért is csinálna: a szavazatok így is beesnek (a szlovákiai és romániai buszoztatott szavazókat meg feltélezem alapból nem érdekli, hogy mi van itthon).
Tikakukac 2019.11.25. 12:07:42
Majmász Gedeon 2019.11.25. 12:49:35
karoton 2019.11.25. 14:26:43
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.11.25. 16:23:33
MrZed001 2019.11.25. 16:28:48
(Ha még ki-be csomagolási videó is van, az már a hab a tortán.)
Én lehet kapásból egy fizetési meghagyással kezdenék DPD felé ... aztán bizonyítsa ő igazát ha meri.
No meg persze kap némi médiafigyelmet is, mert elküldöm pár TV-nek is a felvételeket, meg a fiz.meghagyást.
Harapni fognak rá.
Ekkora blamát aligha merne bármely cég bevállalni (és fogcsikorgatva fizet).
Ha rá is akarnék tromfolni egyet, akkor pl face csoport DPD károsultak néven (még durvább médiacumi a cégnek, és ekkor már kínjukban fizetnek)
Ha igazán durván ki akarnék toszni velük, akkor mellette más néven face csoport: DPD-vel szállít, NE RENDELJ TŐLE! (média erre is lecsap)
Na itt már könyörögnének, hogy fizetnek többet is, legyek olyan kedves pihizni.
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.11.25. 17:34:52
Amúgy érdemes lenne, ha a bolt tenne panaszt a DPD-nél, mert nekik van szerződés, és SLA is.
Mercel 2019.11.25. 19:49:08
A DPD a létező legsuttyóbb csomagszállító / futárszolgálat.
Ennek nem utolsósorban maga a DPD az oka ugyanis az egyik legdurvábban kizsákmányoló cég a szakmában - konkrétan olyan hírük van, hogy a szakmában már közszájon forog mennyire gáz a DPD-nél dolgozni.
Szar autókon végletekig széthajtott futárok kb. 200%on állandóan túlterhelve küzdenek náluk nap mint nap , úgy hogy kötelezik őket a disznóságokra. Annál a futárnál nem véletlenül nem volt kárfelvétel jegyzőkönyv.
Egyebeként nincs olyan, hogy akár tetszik akár nem, át KELL venni az ügyfélnek a csomagot.
Annyit a futárok védelmében hozzáteszek, hogy a legtöbb esetben nem szállítás közben hanem a raktárakban sérülnek a csomagok.
Csak normálisabb helyeken a futár megtagadhatja az eleve sérült csomag felvételét a depóban.
Egyszerű a recept- DPD-s kiszállítással nem szabad rendelni, vagy közölni az eladóval, hogy DPD -s kiszállítás esetében eláll az ügyfél a vásárlástól. Van még pár alja cég a műfajban a 24H is ilyen de a DPD mindennél gázabb .
karoton 2019.11.25. 22:12:23
Úgy 10 percnyi egyre hangosabb vita után a futár csak kivette és felajánlotta, ha kifizetem és aláírom, ottmarad a kinyitásra is és ha gond lesz jegyzőkönyvezzük, belementem. Azóta - 6 éve - sincs gond a tv-vel, így jó vége lett a történetnek :)
transporter 2019.11.25. 22:47:13
Cégként nem reklamáltam, mert a csomag tényleg tropa volt, de a tartalom megúszta. Magánemberként, gyakorlatilag megsemmisítették azt a csomagot amit a futár épségben kihozott, de nem voltam a címen(telefon semmi). Másnap a raktár felhívott, hogy van egy kis gond. Igaz fénycsőarmatúra volt, de előző nap még épségben, másnap közölték a 80 centi 50 kilogrammos szabályt, én meg indultam a sóhivatalba. A csomag tényleg úgy nézett ki, mintha ráesett volna egy üllő. Párszor még hoztak csomagot nekem, de most már a beszállítóim is hanyagolják őket. Ja és megkapták az elégedettségi ívüket, rendesen.
sóhegy049 2019.11.25. 23:20:39
Rendszeresen rendelek innen, onnan, ezt és azt.
Szinte az összes cég szállít, de soha, egyikkel sem volt bajom. Mindig megtaláltak, mindig sértetlen volt a cuccom. Legújabban a GLS kezd prosztó lenni, mert a konkrét kézbesítésre egy qrva SMS-t nem képesek küldeni. Az MPL meg eléggé összeszedte magát, meglepően, csak lassúak.
kéki béla 2019.11.26. 02:52:30
Zuzer78 2019.11.26. 06:11:50
a fekete krindusz 2019.11.26. 07:24:44
]{udarauszkasz 2019.11.26. 08:22:34
Etniez 2019.11.26. 08:56:19
Ne a futárra legyél mérges, hanem az eladóra, aki nem kötött ilyen szerződést a DPD-vel.
Etniez 2019.11.26. 09:00:10
Nekem hepciáskodott egy hasonló címzett, 30 mp után beütöttem hogy nem veszi át és mentem tovább.
Csomagot nem nyitogatsz átvétel előtt, kivétel ha a feladó erre külön szerződést köt. Nagy szolgáltató nem is vállal ilyet.
Etniez 2019.11.26. 09:04:46
Az alap, hogy 3x kell kézbesíteni, ráadásul szerdára kértem és jött róla confirmation tőlük. Ügyfélszolgálat csak sajnálkozni tudott, elküldtem őket a picsába, 1 csomagnál 2x is hibáztak....
]{udarauszkasz 2019.11.26. 09:17:11
2019.11.26. 11:10:24
karoton 2019.11.26. 12:22:40
Etniez 2019.11.26. 12:41:16
De a csomagot azért nem nyitogatunk alapból, hogy ne lopjon a futár. Ha ki lehetne nyitni aláírás nélkül, akkor mehetne az a játék, hogy a futár kilopja az Iphone-t (több százat vittem ki akkor, amikor kijött az újabb model) és visszaviszi a kinyitott csomagot, hogy az ügyfél nem volt otthon, tesz bele üres dobozt vagy akármit.
A futárnak bontatlan csomagot kell felvennie a depóban és bontatlant kell visszavinnie.
Ha nem írod alá, de kibontod és mégsem veszed át, akkor a futárt ki is rúghatják.
karoton 2019.11.26. 12:57:07
Azt is írtam, hogy kibontva már az aláírás és fizetés után lett, fordított megoldás fel sem merült.
fifibá55 2019.11.26. 15:18:19
Zuzer78 2019.11.26. 16:44:41
Etniez 2019.11.26. 18:16:44
Etniez 2019.11.26. 18:17:56
fifibá55 2019.11.26. 19:54:15
a fekete krindusz 2019.11.26. 21:15:03
Zuzer78 2019.11.26. 21:18:45
a fekete krindusz 2019.11.26. 21:58:23
"naivan azt hittem lesz értelme az egésznek" nem tudom, miből gondoltad, hogy neked a törvényen felül bármi több járna.
Törvény mondja ki, hogy a békéltető testület ajánlast hoz. A törvény lehetőséget ad ra, hogy ha a bepanaszolt vállalkozás székhelye máshol van, akkor nem kötelező megjelennie. Sőt, nem kötelező válasziratot sem küldenie, pláne nem kötelezésként elfogadnia az ajánlást. Eddig tiszta sor, ha a panaszolt nem működik együtt, úgy csak a te sztorid számít és az igényed szerinti ajánlást hozza a testület.
Tehát, van egy BT- ajánlásod, ami jellegéből adódóan nem kötelező érvényű. Ekkor kell eldönteni, hogyan tovább. Kettő opció van: ad.1: toalett papír, ad.2 irány a bíróságra szakvéleményként hivatkozni rá. Te az előzőt választottad.
Tessék megérteni, hogy ma Magyarországon nincs más hivatal, intézmény, szerv, akármi, ami kötelezően végrehajtandó ítéleted tud hozni a bíróságon kívül. Tessék csak megindítani a fizetési megyhagyásos eljárást, mert Békélető ajánlással csak nyert ügy lehet a vége, hiszen vagy fizet a redőnyös, vagy ellentmond és indulhat a per. A bíróság pedig a békélető ajánlását mint szakvéleményt elfogadja, megelőzve a hosszadalmas és akár költséges bizonyítási eljárást.
Persze ehhez fontos, hogy tényleg az elv legyen a fontos. Annak nagyon gyönge elvei vannak, akinek addig fontos valami, amig az ingyen van. Te is inkább felnyomtad a NAV-nál, mert az is ingyen van, meg a facebook komment is ingyen van.
A pénzed meg a redőnyösnél, köszöni szépen.
Tehát dolgozott pár állami alkalmazott ingyen, feleslegesen, de a lényeg a végkövetkezetetésed: "A békéltető testület semmit nem ér..." Ezért tart itt az ország, nem ?
MrZed001 2019.11.27. 17:25:41
"Extreme Digital károsultak fácse-csoport is van több száz taggal, mégis tonnaszámra rendelnek tőlük az emberek és jobbnál-jobb értékelésük van Árukeresőn."
Mert facénak magában nincs médiatartalma.
Ellenben egy videó, amin feladod, meg amin hozzák vissza az agyonnyomott csomagot egymás után lejátszva, annak van.
Azt lehet mutogatni, 3x lejátszani, zoomolgatni csomagra meg minden.
És csak mellé kiegészítőnek jó a face csoport (megerősítendő mennyire komoly a helyzet)
Tudod, manapság amiről nincs videó ... az nem is történt meg.
Pic 2019.11.29. 14:37:25
Előfordul, ez van.
Erre normál ügymenetben eljárás kellene legyen, szó nélkül.
Ahogy írják többen magánszemélyeknél ez az átvétel dolog már sok sok éve egy komoly probléma.
1. A csomagot nem nyithatod ki, csak miután átvetted a futártól.
tehát NEM tudod ellenőrizni.
2. Ez eladó azt mondja, hogy átvétel előtt mindenképpen ellenőrizd a csomagot, akkor reklamálhatsz.
Érdekes módon a cégek közötti áruszállításban már évek óta működik az a módszer, különösen nemzetközi viszonylatban, hogy ha sérült a csomag akkor 48 órán belül reklamálnod kell, természetesen megfelelően dokumentálva és akkor okés a dolog.
- ilyenkor fotózzuk a futárt, a járművet, a csomagot a járművön
- fotózzuk a csomagot lerakva
- fotózzuk a bontást
- fotózzuk a hibás, sérült termékeket
Érdekes módon nemzetközi viszonylatban sokszor eleve úgy jön a csomag (DHL, TNT), hogy a sérült csomag mellett eleve ott szállító megjegyzése, hogy:
"Figyelem, a csomag megázott, nyitáskor ellenőrizendő"
"Figyelem, a raklap eltört, a csomag sérült, új raklapra tettük"
"Figyelem, a csomagba belegyalogolt egy targonca, nyitáskor ellenőrizendő"
Nem mindennapos eset, de előferdül.
Ilyenkor a kiszállító velünk együtt nézi kaján arccal, hogy mi bújik ki a dobozból.
Megírjuk a papírt, oszt csókolom.