Tékozló Homár

Ki dönti el egy márkás vintage cuccról, hogy eredeti, vagy másolat?

2019.12.10. 10:00 | Homár Rezső | 52 komment

screenshot_2017-02-07_14_34_05.png

BB régóta használja a Jófogást, így elég sokszor belefutott abba, hogy a hirdetéseket néha visszadobják. Az indok változó, de a leggyakrabban vagy adminisztrációs hibára hivatkoznak, vagy arra, hogy a termék kamu. Tudjátok, a 2000 Ft-os LV táska, meg a 4000 Ft-os Martens bakancsról biztosan tudni, hogy nem jó fogás, hanem másolat, amit árulni bizony illegális. De akkor miért van tele mégis replika hirdetéssel a Jófogás? És ki dönti el és mi alapján, hogy valami csak másolat? És főleg hogy bizonyíthatjuk egy turiban vett vintage DG táskáról, hogy eredeti? 

Az eltelt évek során nem először, és valami azt súgja, hogy nem is utoljára okoznak nem kis bosszússágot a következetlen és megmagyarázhatatlan hozzáállásukkal! Otthon sok olyan cucc halmozódott fel, amiket már nem használok (vagy nem is használtam soha), ezért eladás útján szeretném leredukálni a felesleget. Sajnos kénytelen vagyok a Jófogás.hu oldalt is használni, mivel már más lehetőség nemigazán van.  

Az a tapasztalatom, hogy az ügyfélszolgálatnál van olyan, aki a feladott hirdetéseket simán, gyorsan átengedi, de akad olyan is, aki úgy érzi, hogy ezzel az állással elérte élete csúcspontját, itt kiélheti magát, végre „hatalmat” kapott a kezébe, és még az élő fába is beleköt. 

Ez a droid automatikusan nyomkodja a gombokat, reklamációnál a Ctrl c - Ctrl v billentyűkombinációt, de ennyi, értelmes gondolkodásra, értő olvasásra képtelen. 

Nem tudom, hogy mindenkivel ilyen-e ez aaaaz…. ember, vagy csak én érdemeltem ki ezt a megtisztelő figyelmet, de szívesen lemondanék róla. 

Van pár márkás táskám, ruhám, cipőm, amiket néha, minden gond nélkül meg tudok hirdetni, de legközelebb ugyanezek a termékek már fennakadnak a rostán.

Most is ez történt… Az eddig problémamentesen hónapokig fent figyelő cuccaim, most megint szúrják a k. ügyfélszolga szemét. 

A visszautasítás általában ezzel a szöveggel kezdődik:

Nem engedélyezett termék

Hirdetésedben egy olyan szolgáltatást vagy terméket kínálsz eladásra, illetve olyan terméket keresel cserére, amely szabályzatunk értelmében a Jófogás.hu oldalain nem megjeleníthető, ezért hirdetésedet sajnálatos módon nem tudjuk feltölteni. Amennyiben csak a cseretárgyak között szerepel nem engedélyezett termék (pl. eladni kívánt termékedet cserélnéd fegyverre, alkoholos italra), kérjük, töröld az erre utaló részt, és add fel ismét hirdetésedet.

 Van, hogy ilyenkor simán, módosítás nélkül újra meghirdetem, és meg is jelenik.

Van, hogy visszaírok (ha épp van hozzá türelmem, vagy ha nem engedélyezik másodszorra sem), hogy valószínűleg félrenézték, mert a hirdetésemben nem cserélnék, hanem eladnék, továbbá semmiféle fegyver, vagy alkoholos ital sem szerepel benne, de ha megmondják, mit töröljek ki a szövegből hogy megjelenhessen, szívesen megteszem.

Erre kétféle válasz érkezik (attól függően, hogy a kötözködős droid éppen dolgozik-e).

„Adminisztrációs hiba miatt nem jelent meg hirdetése, azonban már látható az oldalon, az okozott kellemetlenségért elnézését kérjük.” 

OK, elnézve!

Oldalunk Működési szabályzata értelmében kizárólag olyan hirdetések megjelenítésére van lehetőség, melyek eredeti, a gyártótól származó termékeket kínálnak, nem eredeti, másolt, replika termékeket kínáló hirdetések megjelenítése semmilyen formában nem áll módunkban.
Amennyiben az Ön által eladásra kínált termékek eredetiek, kérjük ezt egy, az eredetiséget igazoló dokumentum (például blokk, számla, garancialevél) válaszleveléhez csatolásával jelezze felénk, hogy hirdetése azonnal megjelenhessen az oldalon. Együttműködését és megértését köszönjük.

 Akkor nézzük a 2. pontot:

 

  1. Elsőre mindig a „Nem engedélyezett termék” cserés-fegyveres-alkoholos italos visszautasító szöveget használják, mivel „hamis termékes” nem létezik, így mindig csak a második körben hozzák az ember tudomására, hogy tulajdonképpen mi is a problémájuk a hirdetéssel!
  2. Kíváncsi lennék, hogy MINDEN EGYES eladó „márkás” ruháról, cipőről, kiegészítőről, parfümről, szerszámról, telefontokról, alkatrészről, bútorról (és még sorolhatnám a kategóriákat) kérnek-e számlát, blokkot a hirdetőtől, annak bizonyítására, hogy a meghirdetett áru valóban a feltüntetett cég terméke-e?! (pl.: Orsay, Nike, F&F, CCC, Dior, Retro, Praktiker, Kika stb.)
    Mert ha nem, mégis mi alapján választják ki, hogy melyik márkának kell igazolni az eredetiségét? Esetleg az ára a mérvadó??? Nem hinném, mert a visszautasított termékeim 20ezer forint körüliek, viszont láttam már 100ezer feletti - egyértelműen - hamis LV táskát is fent az oldalon.
  3. Annak ellenére, hogy a „nem eredeti, másolt, replika termékeket kínáló hirdetések megjelenítése semmilyen formában nem áll módunkban”, az eladó saját bevallása szerint is „replika” termékekkel van tele az oldal. (kereső - replika)
  4. Ha nincs blokk, garancialevél, még nem jelenti azt, hogy nem eredeti az áru, mint ahogy az sem 100%, hogy amihez van, az tényleg eredeti. 
    Manapság már a jó minőségű replika táskákhoz, pénztárcákhoz, cipőkhöz is adnak dobozt, certifikátot, sőt hamis számlát is, így semmit sem jelent ezek megléte!
  5. Sokmindent már használtan vásároltam, vannak vintage darabjaim is, ki tudja hányadik tulajdonosa vagyok az eltelt X év alatt pl. egy táskának. Márkaüzletben vásárolt cuccaim is vannak, amiknél szintén nagy eséllyel előfordul, hogy 10-15 év múltán már nincs meg sem a blokk, sem a számla, de még a garilevél is régen a kukában landolt. Ezt régebben meg is értette az akkori ügyfélszolgálatos, és biztosított arról, hogy nem lesz gond a jövőben a hirdetéseimmel. Valószínűleg ő már nem dolgozik ott, mert a mostaniak képtelenek felfogni, hogy az ember nem tárol évtizedekig számlákat.
  6. Vannak olyan second hand termékeim is, amiket vásárlás előtt bevittem a márkaüzletbe hitelesíttetni, erről viszont csak szóban nyilatkoznak, hivatalos papírt nem adnak róla.
  7. Én a közeli, jó minőségű fotóimmal már bizonyítottam a termékeim eredetiségét, mivel aki ért hozzá(!), látja, hogy nem hamisítványt árulok. (Szándékosan teszek fel katalógusképet is a saját készítésűek mellé az összehasonlíthatóság miatt, de a szabályzatuk miatt ezeket törlik, viszont ezért nem is reklamálok.) Preferálom a személyes átvételt, így mindenki meggyőződhet arról, hogy mit kap a pénzéért, de postázásnál, utalásnál is a saját nevem, címem, telefonszámom, bankszámlaszámom használom, így leinformálható és megkereshető vagyok. 
    SOHA, SEMMIFÉLE negatív visszajelzés nem érkezett!
  8. Adatvédelmi szempontból is aggályosnak tartom a dolgot, mivel semmi köze a Jófogás alkalmazottainak ahhoz, hogy hol és mikor voltam külföldön, mit és mennyiért vásároltunk, ki és mivel fizetett.

Így pár év után, most láttam elérkezettnek az időt, hogy elolvassam azt a bizonyos Működési Szabályzatot, amire állandóan hivatkoznak.

Abban egyáltalán nem szerepel – amihez ragaszkodnak -, hogy a Felhasználónak kötelessége bemutatni bármiféle iratot a termékről az eredetiség bizonyítására.

A hamis termékekre ez az egyetlen utalás van:

„Hamis, vagy hamisított termék, vagy hamis márka-vagy eredetjelzés feltüntetését segítő termék, továbbá tilos ezen jellegre vagy tulajdonságra vonatkozó információk elhallgatása, visszatartása is;”

…viszont ez is szerepel benne:

„A Felhasználó által a Weblapon közzé- vagy elérhetővé tett tartalomért, ideértve a tartalom által okozott vagy egyébként azzal összefüggésben felmerült mindennemű vagyoni vagy nem vagyoni kárért kizárólag a Felhasználót terheli felelősség, a Társaság ezen tartalmakért nem felel és semmilyen felelősséget nem vállal.” 

Ezek szerint, ha találok az oldalon pl. egy Rolex karórát 70ezerért, az tutibiztos eredeti, mert ezt - elméletileg - az eladó számlával bizonyította, mivel ennek hiányában a Jófogás nem engedélyezi a hirdetés megjelenését.

Viszont ha kiderül, hogy mégis hamisítvány, akkor a Társaság (= Jófogás) mossa kezeit, mert nem vállalnak felelősséget az oldalukon feladott, a saját ügyfélszolgálatuk által engedélyezett hirdetésekért! Ügyes! 

Tehát a szabályzatban foglaltaknak eleget tettem, leírtam a termékekre vonatkozó lényeges, valós információkat. Azt is hogy eredeti, de azt sem titkolom el, hogy nincs hozzá garancia, számla, viszont az eredetiségükre  garanciát vállalok. A vevő ezek alapján eldönti, hogy érdekli, megveszi-e. 

Kértem tőlük a szabályzat azon részének bemásolását, ahol le van írva, hogy a Felhasználó (hirdető) KÖTELES számlát, garancialevelet, bármilyen hitelesítő iratot bemutatni az eladni kívánt termékről! Ha ez nem szerepel benne (márpedig nem láttam), szerintem nincs joguk erre hivatkozva megtagadni a hirdetés megjelenését, főleg hogy a meghirdetett termékért csakis én tartozom felelősséggel! 

Mindez 12.04-én történt.

Azóta megpróbáltam változtatás nélkül feladni a hirdetéseket, de megint visszautasították, a szokásos „cseretárgyas” indokkal.

Volt, amit módosítottam, de azt is visszadobták, és következetesen számlát kérnek. Ebből is látszik, hogy az a droid el sem olvassa a hirdetéseimet, automatikusan elutasítja mindet.  

Fejlemény:

12.06-án ezt a választ kaptam:

Kedves Felhasználónk!

Szeretnénk tájékoztatni, hogy a jelzett hirdetésben szereplő termékkel kapcsolatban felmerült annak gyanúja, hogy nem eredeti termékről van szó, ezért a rendelkezésünkre álló adatok alapján a hirdetést nem tudjuk megjeleníteni.
A Felhasználói szabályzatunk 4. pontja tartalmazza a szolgáltatás nyújtásának megtagadására vonatkozó információkat:
A Weboldalra tilos azon tartalom, hirdetés feltöltése, amely

-jogszabályba ütközik, vagy jogellenes tevékenységet hirdet;
-bűncselekményt vagy szabálysértést valósít meg;
-jóerkölcsbe ütközik vagy sérti a vonatkozó etikai normákat (ideértve különösen a Magyar Reklámetikai Kódex normáit);
-jogellenes, vagy jogellenes magatartással kapcsolatos, vagy jó erkölcsbe ütköző cselekményre hív fel vagy arra buzdít;
-mások jogát vagy jogos érdekét sérti, így különösen, ha védjegyoltalomba ütközik, ha szellemi alkotáshoz fűződő jogok illetve egyéb szerzői és szomszédos, illetve személyhez fűződő jogok sérelmét okozza vagy okozhatja;
-megtévesztő információt tartalmaz;
-a Társaság azt az általa képviselt etikai erkölcsi alapelvekkel ellentétesnek tartja;
-vagy a fentiek gyanúja felmerülhet.

Amennyiben a vizsgálat ismételt lefolytatását szeretné kérni, azt abban az esetben tudjuk megtenni, ha további adatokkal is rendelkezünk. Ennek érdekében kértük, hogy igazolja a termék eredetiségét dokumentummal.
Amennyiben nem tudja vagy nem szeretné elküldeni a kért igazolást, úgy a hirdetés visszautasításának felülvizsgálatát nem áll módunkban elvégezni.
A fenti információktól eltérni nem tudunk.
Kérjük szíves megértését és együttműködését!

Üdvözlettel,
Jófogás ügyfélszolgálat 

Ezek szerint nálam csupán a „gyanú” az indok az elutasításra.

Amikor régebben rákérdeztem, hogy ki és mi alapján dönti el pár kép alapján, hogy mi eredeti és mi nem, esetleg van-e valami (minden márkára kiterjedő) hitelesítési képesítése, képzettsége, amivel joga van, akárcsak gyanút is megfogalmazni, ezt a választ kaptam:

Őszintén sajnáljuk, hogy kellemetlenség érte és oldalunk működése nem nyerte el tetszését. Tájékoztatjuk, hogy belső ellenőrzési folyamatainkról nem áll módunkban bővebb tájékoztatást adni, azonban amennyiben a hirdetésben eladni kívánt termék kapcsán felmerül, hogy nem teljeskörűen felel meg Felhasználói szabályzatunknak, úgy azt a következetesség érdekében nem jelenítjük.
Amennyiben szeretné, hogy az Ön hirdetése ismételt vizsgálat alá kerüljön kérjük ezt egy, az eredetiséget igazoló dokumentum (például blokk, számla, garancialevél) válaszleveléhez csatolásával küldje el felénk, ennek hiányában a hirdetés megjelenítésére nincs lehetőség. 

Tehát a Jófogás egyértelműen csalással vádol, de „nem áll módjukban bővebb tájékoztatást adni” arról, ki, miért és hogyan jutott erre a következtetésre. 

A termékeket nem látták élőben, nem fogták (én igen), néhány fotó alapján nem is igazán tudnak jogszerűen mire hivatkozni, így marad az, hogy CSAK!

A sima gyanú viszont édeskevés. 

Tudom, nem vagyunk bíróságon, és nem is büntetőügy, de akár ide is vonatkoztatható… 

Létezik olyan, hogy „ártatlanság vélelme”, ami szerint a vádlónak kell bizonyítékokkal alátámasztania a gyanúját, nem a „gyanúsítottnak” kell bizonygatnia az „ártatlanságát”.

Ezért szerintem jogom van/lenne tudni, hogy egy láthatóan dilettáns, mi alapján állapítja meg egy eredeti termékről, hogy hamisítvány! 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cmx85s 2019.12.10. 10:11:48

De jó, hogy ennél nagyobb problémád nincs!
Hirdesd meg Facebookon, vagy ott a vatera.
Nem kell feltétlen ragaszkodni egy céghez / oldalhoz.

Irsai Oliver 2019.12.10. 10:25:16

Alapvetően nem ekézni szeretném a posztolót, mert valószínűleg igaza van, csak megütötte a szemem, hogy hiányolja az értő olvasást a jófogás ügyfélszolgálatosaitól, maga pedig ugyanúgy nem érti, amit az első válaszukban küldenek. (ami valóban elég sablonos, de vonatkozik rá)
Ott ugyanis azt írják, ÁLTALÁNOSAN és első körben, hogy a terméke valami miatt nem hirdethető meg.
Innen mennek beljebb, és szűkítik a kört, hogy HA ESETLEG cserére hirdetett volna meg valamit, akkor ott nem csak az a termék lehet tiltott, amit, hanem amire cserélni akar. Ez már értelemszerűen nem vonatkozik rá, rá csak az első mondat első fele.

Laredo 2019.12.10. 10:27:54

Tulajdonképpen mi a poszt lényege/értelme?

Irsai Oliver 2019.12.10. 10:30:26

@cmx85s: Egyrész persze, ez is egy megoldás.... meg az is, hogy a szolgálatató is próbáljon egy kicsit javulni, javítani magán.
Mert persze az a legegyértelműbb, ha az emberek a lábukkal szavaznak és elhúznak onnan, ahol rosszul bánnak velük... csak hát ugye tudjuk, hogy ez egyrészt nem így működik, mert mindig vannak körülmények, amikor a bosszankodás mellett is kitart a vevő, még ha utálja is magát ezért.
Illetve attól, hogy ő elhúz, ezer másik, aki most használja először, ugyanezt még megszívhatja és bosszankodhat...magyarán tök jó lenne, ha a poszttal vagy változást érne el (jó, ez valószínűtlen, de próba nélkül lehetőség sincs) vagy legalább megóvná ezeket az újoncokat a bosszúságtól.

Terézágyú 2019.12.10. 11:10:49

Eddig az volt a gond a pósztereknél, hogy átverték őket, mert gagyi hamisítványt sóztak rájuk, és panaszkodnak, hogy az illetékesek miért nem ellenőriznek jobban... erre most itt van egy cég, amely szeretné kiszűrni a gagyi hamsítványokat, és ellenőriz - hát persze hogy most meg kifogásolja egy pószter, hogy ellenőriz egy cég, és mit tesz isten ő fennakadt...

movhu 2019.12.10. 11:25:30

A Jófogás ügyfélszolgálata igazi szélmalomharcot vív, nem csoda, hogy belefásulnak.
Van olyan kategória, ahol rendszeresen feltűnik csaló hirdetés, pl elektronikai termék irreálisan alacsony(fél áron vagy kevesebb). Ha jelentem nekik készséggel leveszik, de semmi értelme, 1 nap múlva megint ott van.
A pláne benne az, hogy a rendőrség tojik rá, mert "egyedi" esetként könyvelik el, hogy ne kelljen vele foglalkozni. Ha meg egyedi az eset akkor nem kérik ki a bankszámla adatokat, tehát az illető megléphet néhány tízezer forinttal úgy, hogy valójában évek óta csinálja a bizniszt.

ekat 2019.12.10. 11:42:44

Jófogással nem próbálkoztam, és nem is fogok, de a Vateráról és a Facebook-ról az a tapasztalatom, hogy eredeti designer-terméket lehetetlen eladni. Csak a replicák és a hamisítványok mennek.... előbbiekhez ugye mindig van minden, számla, szállítólevél, doboz, porzsák, mittudomén, (amiket az eredetiekhez részben nem is adnak,) na és ugye 'újak'.
Amúgy megjegyzem, a replicák pl. azért replicák, mert gyakorlatilag ugyanolyanok, mint az eredeti. Senki nem fogja fotóról eldönteni.
Biztos van olyan fórum, ahol el lehet adni eredeti termékeket reális áron, de az határozottan nem a Vatera, nem a Jófogás, és nem egy Facebook-csoport.

Ahogy valaki írta, a poszter szövegértésével van ugyan egy kis gond, de attól még abban igaza van, hogy ha egyszer a Jófogás a hirdető felelősségévé teszi, hogy eredeti legyen a terméke, amit hirdet, és ő maga mossa kezeit ezügyben, akkor mit rugózik azon, hogy most az-e?

juhaszvik1 2019.12.10. 11:55:46

Itt a válaszlevél, amit akár a jófogás.hu is küldhetne:

"Kedves Tékozló Homár!

Az Önök oldalán megjelent, "Ki dönti el egy márkás vintage cuccról, hogy eredeti, vagy másolat?" című bejegyzésükre szeretnénk reagálni.
Mint ismert, webes vállalkozásunk hirdetésfeladások közvetítésével foglalkozik, munkatársaink a felhasználók által feltöltött hirdetéseket manuálisan ellenőrzik és összevetik az oldal Működési Szabályzatával, és e metódussal próbálják szűrni az illegális tartalmakat az oldalról. Ennek a feladatnak az elvégzésekor számos esetben kerülünk olyan helyzetbe, mely során munkatársaink a rendelkezésre álló adatok alapján nem tudják megállapítani az adott, eladásra szánt termék hitelességét. Ilyenkor munkatársaink egyénileg döntenek minden egyes termék megítéléséről.
A bejegyzésben említetthez hasonló esetekben a rendelkezésre álló adatok alapján munkatársaink kénytelenek azt a felelős döntést meghozni, hogy az adott, eladásra szánt termék megjelenését visszautasítják. Teszik mindezt a jófogás.hu Működési Szabályzatával összhangban.
Amennyiben a bejegyzést indító kedves ügyfelünk azt tapasztalta, hogy munkatársaink fent említett ellenőrző munkája ellenére is találhatóak az oldalon kétes, ne talán bizonyíthatóan illegális termékek, kérjük jelezze azt ügyfélszolgálatunkon.
Mivel az említett felhasználó a bejegyzésben említette, hogy bizonyos termékek esetében elégedett volt az ellenőrzés eredményével, ennek fényében kérjük, maradjon továbbra is az ország piacvezető apróhirdetési oldalának ügyfele.
Üdvözlettel,
a jófogás.hu csapata"

kopaszsop 2019.12.10. 12:18:54

"leredukálni"

tovább nem is olvastam

KaTe 2019.12.10. 12:30:57

Ha jól értem a posztoló problémája, hogy a jofogas nem jelezte az aszf-ben, hogy bizonyos esetekben jogosultak bekérni a terméket igazoló dokumentumokat az eladótól. Két megoldás van: 1. Vagy ne kérjenek ilyen dokumentumot és töltsék fel a posztoló hirdetését. 2. Jelezzék az aszf-ben, hogy bizonyos esetekben (akár véletlenszerűen is) igényt tartanak ilyen dokumentumok bemutatására.

@ekat: Gondolom nem kevés "viszonteladó" ostromolja a használt piacot a gagyi, utánzat, vagy hamisított termékek eladásával. Ez végső soron az üzemeltetőnek is fáj, hiszen akit becsaptak, az nem fogja használni a piacteret, így az üzemeltető elesik a reklámbevételtől, na meg a jutaléktól.

@movhu: Ki gondolta, hogy egy online piactéren foglalkozni is kell az oldallal, a felhasználókkal, illetve a termékadatlapokkal...

Opportunista mikroba 2019.12.10. 12:42:02

@cmx85s: Ezzel két gond van. Az egyik az, hogy attól, hogy VALAMIBEN gond van egy hirdetési oldallal, egy csomó másban lehet teljesen jó. Ráadásul, hogy ezt a VALAMIT ki mennyire tartja súlyosnak, az is egyénfüggő. Az egyik teljesen idegállapotba kerülhet tőle, míg a másik csak megvonja a vállát, hogy akkor kapjátok be.
A másik meg az, hogy viszonylag kevés (nagyjából 1 kezeden meg tudod számolni) olyan hirdetési oldal van, amit sokan ismernek + nagyjából megbízható is. Az "itt nem hirdetek tovább" szemlélettel nagyon hamar a sor végére juthatsz.

Opportunista mikroba 2019.12.10. 12:46:49

@Opportunista mikroba: Picit belegondolva, olyan, mint a közlekedés. Nekem kocsim nincs, tehát ha Szegedről el akarok jutni Budapestre, két lehetőségem van: vagy vonattal megyek, vagy busszal. Nyűglődhetek, hogy a vonatot nem szeretem, a buszt meg utálom, de akkor hogy jutok el Pestre?... :) Szóval muszáj a dolgokat a realitásukban nézni, különben az ember vagy az egész életét depresszióban éli le, vagy a sok idegeskedés miatt 50 éves korában elviszi egy infarktus.

ekat 2019.12.10. 12:47:51

@KaTe: Amit nekem írtál, az jogos. De a számlabekérést nem értem, úgy értem, persze, joga van meghatározni a saját piacterének a feltételeit, de akkor legalább tegye közzé, hogy nála csak olyan terméket lehet árulni, aminek megvan a számlája. Hiszen tudtommal Oral B fogkefefejeket is hamisítanak, nem csak mondjuk MK / LV táskákat. (Bár gondolom az LVMH hamarabb perel, mint a Braun. :D)
Amúgy miért lenne köteles valaki megőrizni a dolgai számláját, ha nem üzletelésből él, hanem csak megunt valamit, vagy nem használja, és ezért al akarja adni?

ekat 2019.12.10. 12:54:56

@Opportunista mikroba: Hát én maradok Szegeden. :) Érintett vagyok annyiban, hogy én is szerettem volna már nem használt vagy megunt, eredeti designer-cuccokat eladni, (Vatera / Facebook-csoport,) de feladtam az ötletet, győzött a replica-áradat. Volt amit végül kidobtam, a maradéknak meg talán csinálok egy vitrint. :D

Opportunista mikroba 2019.12.10. 13:18:12

@ekat: Egy fenét maradok :) Tudod, mit mond a mondás: ha nem tudod megváltoztatni a világot, változtasd meg magadat.

Baluci 2019.12.10. 14:31:37

@Laredo: Jézusom!... Nekem is pont ez bassza a csőröm! :)))) Most akkor nem cserélhetem el a Kalasnyikovomat egy Uzira, nekem ennyi jött le... Pedig már nagyon készültem!

Kimblee 2019.12.10. 15:04:36

Tipikus magyar, ha nincs feltöltve a hirdetés mellé eredetiségét igazoló dokumentum az a baj, ha ő szeretne hirdetni és tőle kérnek eredetiségét igazoló dokumentumot akkor meg azért megy a hiszti

nickM 2019.12.10. 16:42:05

@Kimblee:
Ez a magyarozás annyira vérciki, hogy nagyon. Főleg úgy, hogy zéró szövegértéssel párosul. A posztolónak az a baja, hogy hol fel tudja adni a hirdetést, hol nem és nem tud rájönni miért, az ügyfélszolgálat meg képtelen neki ctrl+c-ctrl+v helyett valami épkézláb magyarázatot adni erre.

(Mondjuk nekem az a furcsa, hogy mi a fenének hirdeti ugyanazt hónapokig, ha x ideig nem kell senkinek, akkor miért nem pihenteti egy ideig, de ez már csak kötekvés.)

@Opportunista mikroba:
:) Oszkárral, haverral, gyalog, lovaskocsin... Azért a poszternek is lenne még pár lehetősége, csak nagyon felhergelte magát és nem bírja elengedni a Jófogást.

nickM 2019.12.10. 16:43:31

@nickM:
:D Na, akasztom a hóhért:
"A posztolónak az a baja, hogy hol fel tudja adni a hirdetést, "
helyesen:
A posztolónak az a baja, hogy hol fel tudja adni ugyanazt a hirdetést,

Kimblee 2019.12.10. 16:46:34

@nickM: lehet hogy vérciki de ez az igazság. A magyarnam semmi sem jo. Nem értem a posztoló milyen okot keres. Azért nem engedik feltenni a hirdetést mert nem tudja igazolni hogy eredeti.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.10. 17:09:41

Mint tapasztalt ügyfélszolga, jól ismerem az ilyesmit.

Alapvetően minden ilyen hely alapelve, hogy ha határeset van, akkor a biztonságot választja, azaz az ügyfél ellen dönt.

Van erre egy 10-oldalas szabályzat, amit az ügyfélszolgák követnek, s kész. Eltérni akkor se szabad, ha a józan ész mást diktál.

Az ügyfélszolga pedig a bérét nme az ügyféltől kapja, hanem a tulajtól, azaz még akkor se fogja megszegni a szabályt az ügyfél érdekében, ha egyébként tudja, az ügyfélnek van igaza, s a szabály alklamazása az adott esetben marhaság.

Péter 2 2019.12.10. 18:35:25

Létezik olyan, hogy „ártatlanság vélelme”, ami szerint a vádlónak kell bizonyítékokkal alátámasztania a gyanúját, nem a „gyanúsítottnak” kell bizonygatnia az „ártatlanságát”.

Létezik. Nem ezt jelenti. Ne használd erre. (Egyébként semmi közöd hozzá, ez a jogelv az államhatalmat köti, és minden valószínűség szerint nem te vagy az.)

Fotósképző · fotoskepzo.hu 2019.12.10. 18:43:48

Teljesen megértem a posztolót. Magam is sokat tapasztalom ezt a rendkívül "ügyfélbarát" viselkedésüket.

A Jófogással az az igazi gond, hogy a saját (hülye) szabályait nem tartja be következetesen. Visszadobja a hirdetéseket, mert blablabla, de közben fent van több 1000 más hirdetés, ami ugyanazt a tiltott dolgot követi el. Ja, azok mehetnek, az enyém nem, mert csak. Ha pedig ezt a tényt leírom, akkor kussolnak. (Töbszörösen feladott hirdetések, egy hirdetésen belül több termék hirdetése stb.)

A legnagyobb baromságuk, hogy nem szabad céges termékfotót feltölteni. Nyilván vmi vakbuzgó ügyvéd kitalálta ezt, aki még életében nem látott gyári termékfotót. MINDEN gyár MINDEN termékfotója azért van, hogy azzal adják el a terméket. Még SOHA SENKIT nem pereltek ezért a gyártók.
Persze, szerintük a megoldás az, hogy csomagoljam ki a gyárilag becsomagolt terméket, hogy (sokszor a zacskón keresztül) lefotózva meglegyen a termékfotóm. Azaz tépjem fel a zárószalagokat, viszont így már mindjárt esik az áru értéke 20-30%-kal.
Az a legszebb, amikor a stúdióban készült, profi termékfotómra mondják, hogy gyári fotó, ez nem lehet. Ja, ha ránagyítana az okoska, egyből látná, hogy használt már a termék...

Az a gond, hogy amikor pár éve a két nagy apróhirdetési cég felosztotta maguk között az EU piacot, nekünk ez a sokkal pocsékabb cég maradt.

bearman 2019.12.10. 18:48:11

@MAXVAL bircaman közíró: Ebből is látszik, hogy az ügyfélszolgák birkák...

bearman 2019.12.10. 18:50:26

Egyátalán honnan jön az ötlet, hogy a Jófosáson hirdessen bárki is bármit. Egy csomó olyan hirdetés van, amiben annyi a helyesírási hiba, hogy "ez nem jött át, baszki". Egyszerűen számomra érthetetlen újmagyarul van írva. Amúgy meg csere hízóra!

Pepejoe 2019.12.10. 19:22:45

@Baluci:
Nehogymár egy risszrossz elakadós 9milis f.sra cseréld a 7.62 es Pusztító Kalát!

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.10. 20:12:25

T. postoló amúgy mit várt a Jófosástól? Apróhirdetési oldal, nulla felelősségvállalással, vagy szolgáltatással, ennek megfelelő áron. Ennek megfelelő elvárásokat támassz... Ha nem tetszik (nekem sem) , lehet máshol hirdetni. (Ezt is teszem.)
Amúgy amikor nekem visszadobták a hirdetésem, hogy netről letöltött kép, akkor elküldtem a raw-ot, hogy nesze, itt a nyers, azóta békén hagynak :D

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.10. 20:15:18

@nickM: Nekem is vannak ilyen cuccaim, amiket ritkán keresnek, de ha nincs hirdetve, akkor nem is fogják megtalálni (régi gépalkatrészeket, stb. néha évekig kell hirdetni, mire valaki elviszi) . Türelem kell, a Lófogás meg olyan, amilyen, ingyen.

nickM 2019.12.10. 21:43:46

@Kimblee: Meg a nagy bides lófüttyöt, ügyfélszolgáltam már a Keleti-parttól (USA) Indiáig elég változatos népeket, valahogy mind nyöszörgött azon, ha a hirdetési alapelvek nem voltak tiszták, világosak és konzekvensen betartottak.

("Azért nem engedik feltenni a hirdetést mert nem tudja igazolni hogy eredeti." :) Örülök, hogy a hozzászólásomra reagálsz - ööö nem, de mindegy is, trollkodj tovább boldogan. :) )

Kimblee 2019.12.10. 21:48:28

@nickM: sajnálom hogy annyi eszed van mint egy marék földnek. Ezen mi a nem tiszta hogy nem tudja az eredetiséget igazolni?

nickM 2019.12.10. 21:50:19

@Semmitnemérszakitiltással:
:) "(régi gépalkatrészeket, stb. néha évekig kell hirdetni, mire valaki elviszi)" Ez teljesen jogos, de attól tartok a "vintázs, eredeti divatcuccok" piaca jóval nagyobb a "vintázs gépalkatrészeké"-nél. :( (Nagyon sajnos. :( )

nickM 2019.12.10. 21:53:17

@Kimblee:
A problémája kiindulópontja továbbra is az, hogy ugyanazt a hirdetést egyszer engedik, másszor nem, harmadjára igen, negyedjére nem.

Ennek mi köze az eredetiség igazolásához? (Max. annyi, hogy Micike elfogadja, Jucika meg erre hivatkozva visszadobja. Mindösszesen következetességet kér számon, de úgysem megy át. )

nickM 2019.12.10. 22:02:58

@MAXVAL bircaman közíró:
" ha határeset van, akkor a biztonságot választja, azaz az ügyfél ellen dönt."
Ez eddig még OK lenne a poszternek is, az ő gondja valójában az, hogy A ügyintéző mellette, B ellene szavaz a hirdetés megjelenítésének tekintetében és nem érti miért, valamint értelmes választ nem kap, csak kopipésztet(SIC!). Valószínűleg az a 10 oldalas szabályzat "valamiért" nem 10, csak 1 oldalas, az ügyintézők oktatása népmesei, a panaszkodó ügyfelek meg pusztán zavaró homokszemek a gépezetben.

nickM 2019.12.10. 22:20:59

@Semmitnemérszakitiltással:
NEM bunkóskodás, csak ötletelek! Lehet, hogy gyorsabban elkelnének egy (régi) XY gép rajongók fórumában/FB csoportjában?
Ok, rá kell guglizni, meg regisztrálni, de lehet, hogy megéri?

Eugene Horse 2019.12.10. 22:43:42

Tényleg kurva görény a jófogás, én órákat szoktam ott nézegetni, és tényleg dugig van a 8000 forintos Rolexekkel és társaikkal, ruhában, műszaki cikkben is ugyanez van gondolom. A posztoló esetében valami félkegyelmű moderátor lehetett, aki vagy ostobaságból vagy irigységből kinyomkodta ezeket a hirdetéseket. Egyébként a fb tökugyanez, az órás csoportokban rendszeresen visszadobja a hirdetéseket, már mindenféle cselekkel kell kiírniuk a tagoknak a márkaneveket (Omega = O+A stb) különben leszedi, közben meg fizetett hirdetésként hetente egyszer legalább összefutok az üzenőfalamon egy nyíltan replikákat áruló cég hirdetésébe. Ami ugye bűncselekmény... Eleinte jelentettem ezeket a hirdetéseket, de mivel sosem történt semmi, abbahagytam. Aki fizet, az bűnözhet, ennyi.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatasgaleria.blog.hu 2019.12.10. 22:50:37

@Eugene Horse: Amikor meg eladni akarsz, akkor a 30 éves bizsu órákra is jönnek, hogy fú ez most kell neki mert hű
Azt hiszi, hogy sokat ér... :D

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.11. 05:33:14

@nickM:

12 éve ügyfélszolga vagyok különböző nyugati multiknál. S igen, a rendszer úgy működik,ahogy írod.

Egy rakás esetet tudok mondani, ahol meg lehetett volna mindent oldani egy logikusabb szabállyal, de mégse lépett a cég.

A nagy cég csak akkor lép, ha:
- az elégedetlen ügyfelek tömege olyan, hogy számokban kifejezhető forgalomcsökkenés tapasztalható,
- VIP-ügyfél panaszkodik (de akkor csak neki, egyedi alapon oldják meg az ügyet),
- a konkurrencia áttér valami értelmesebb szabályra, módszerre, megoldásra.

Az ügyfélszolga munkája értékelésének alapja pedig mindig a process-hűség, s nem az ügyfélelégedettség.

Jelenlegi munkahelyem 12 éve, hogy ebben az iparágban dolgozom, az ötödik. S minden helyen ugyanaz van.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.11. 05:37:28

@bearman:

Minden munkának megvannak a maga szabályai.

Az ügyfélszolgaság alapvetően egy értelmiségi segédmunka. Mint a fizikai munkásoknál az építőipar. Viszonylag jól fizet, könnyű beletanulni, s van kereslet munkaerőre. De nyilván be kell tartani a szabályokat.

Opportunista mikroba 2019.12.11. 14:04:35

@MAXVAL bircaman közíró: Sokan elfelejtik, hogy ügyfélszolgálatosnak lenni csak egy állás. Nem önmegvalósítás, nem önkéntes munka, nem lelki elsősegély, és végképp nem annak a terepe, ahol azt teheted, amit te személy szerint jónak tartasz. Pontosan azt kell csinálni, amit a téged foglalkoztató cég kér, mert azért kapod a fizetésed. Ügyfélszolgálatosnak lenni nem több, és nem kevesebb, mint egy állás. Az diktál, aki a fizetést adja.

Opportunista mikroba 2019.12.11. 14:10:27

@Opportunista mikroba: Egy rövid ideig csináltam hasonló dolgot. Az egész azzal kezdődött, hogy kaptam egy 20 pontból álló felsorolást, hogy a különböző problémákra ezekből kell reagálást választani. Kérdeztem, hogy és mi van akkor, ha egyikbe sem fér bele? Az volt a válasz, hogy bele KELL férnie (mert kb. addig van állásom). Tehát amikor egy vásárló/felhasználó stb. azt gondolja, hogy majd bármelyik ügyfélszolgálatosnak lesz kedve/ideje/ambíciója az ő kis privát nyűgjét a szabályoktól eltérő módon lerendezni, nagyon naiv. Mert esetleg ezzel az állását kockáztatja, azt pedig nem fogja.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.11. 14:16:07

@Opportunista mikroba:

Így igaz. Laza munka, mely viszonylag jól fizet.

Kell hozzá egy bizonyos lelki adottság, kb. az, hogy ne éld át személyesen az ügyfél problémáját, de mégis igyekezz valamiféle empátiát mutatni. Aki semmi empátiát nem mutat, az ellen fellázad az ügyfél. Aki pedig személyesen éli át a munkát, az meg kiég.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.11. 14:17:58

@Opportunista mikroba:

Én határesetekben igyekszem segíteni, azaz ügyfél oldalára állok, de nem, ha ezt valami szabály kifejezettn tiltja az adott esetben. Ja, s csak akkor, ha az ügyfél kedves. Ha követelőzik az ügyfél, alapból nem segítek neki.

Opportunista mikroba 2019.12.11. 14:46:19

@MAXVAL bircaman közíró: Én csak nagyon rövid ideig bírtam, mert pont ezt a kettősséget nehezen tudtam kezelni. És mert sokan nem hiszik el, hogy nem, nem az ügyfeles állapítja meg sem az árat, sem az akciót, sem a nyitvatartást stb... De azért mindent rajtad vezetnek le. Az én gyenge lelkemnek ez nem való :)

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.12.11. 15:01:09

@Opportunista mikroba:

Nekem is volt kollégám, aki sírásrohamot kapott.

Én viszont autista vagyok, ez sokat segít ebben a szakmában. Az autista képes kívülről szemlélni a dolgokat. S itt ez pont jó.

Lengyelpiac Hu 2019.12.13. 09:06:42

A jófogásnak már régen ki kellett volna vonulnia pl. Kreténiába,mivel akkora xar a front & backendjük, hogy ha őszinte ügyvezetője lennék a cégnek átkereszteltem volna az oldalt 'jofosas.hu'-ra :-)

Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.12.13. 09:27:05

@ekat: Ez így van. Kaptam, nem igazán tetszett, megpróbáltam eladni, de csak a kínai guccsi megy. Megbékéltem vele, azóta hordom. :-/

ekat 2019.12.13. 18:53:52

@Csokis:
:D Én a legkomolyabban kb. 2000 óta soha fel nem vett Gucci-cipőmmel nem is próbálkoztam sehol. Úgyse hinné el senki. :) Néha nézegetem. :)

crci 2019.12.17. 12:56:01

Valahol fentebb írták, hogy nincs a Jófogásnak alternatívája. Most komolyan, nem lehet belépni az apróhirdetés piacra? Lelőnek, vagy micsoda? OK, egy rendszert felépíteni, megvenni nem 2 Ft, de nem is lehetetlen. Az mondjuk igaz, hogy ami apróhirdetési oldalak vannak a jófogás "mellett", azok khm, enyhén szólva is gázosak. Egy normálisat találtam: www.fotelbazar.hu , de ez meg most indulhatott nemrég, mert még alig van rajta hirdetés, viszont atomjó a kategória rendszerük (autó, számtech-t néztem).