Andrásék boldogan bevásároltak a 3440 Ft-os jegyekből, lefoglalták a szállást, elintézték az autóbérlést, aztán elolvasták az Eurowings válaszlevelét. Oda a boldogság: a légitársaság szerint túl olcsó volt a jegy, ezért inkább mégsem adják oda ennyiért.
Egy hete én, a feleségem és öt barátunk elhatároztuk, hogy a májusban lévő szülinapomat Toscanában töltjük. Rövid keresgélés után az Eurowings Budapest-Firenze járatára vettük meg a retúr jegyet. Ma kaptunk e-mailt, hogy törlik a jegyünket mert idézem őket “kiemelkedően olcsó” volt.
Igen olcsó volt, de egy kis keresgélés után szinte 5 perc alatt tudok hasonló áron jegyet találni (3440 Ft/fő volt a retúr jegy). A dologban az igazi baj, hogy ketten is olyan helyen dolgoznak, hogy ha beírják a szabadságot, azt nem egyszerűen tudják törölni/ változtatni. Illetve kifizettük a szállást és az autóbérlést is. Minden okos ötletet szívesen fogadok! Ja és az ügy poénja, hogy a honlapon és az app- ban még mindig ott a jegyünk "érvényes" megjelöléssel.
Az, hogy az automatikus visszaigazolás nem is jelent érvényes vásárlást, nehéz megemészteni. Pedig így van.
Kedves Olvasó!
Az európai uniós jogszabályok pontosan rögzítik a légi utasok jogait a járatok késése, illetve törlése esetén. Ezek a szabályok többek között rögzítik a fogyasztók jogait, a légitársaság kötelezettségeit és az igényelhető kártérítés eljárási szabályait, illetve a kártérítés mértékét is.
A levélben azonban nem erről van szó. Itt a légitársaság nem fogadta el a foglalásodat, mert a repülőjegy árát technikai hiba miatt tévesen rögzítették. A német légitársaság üzletszabályzatát áttekintettük, amelyben nem láttunk az alkalmazandó jogszabályokra nézve kikötést, így a történteket a magyar jogszabályok alapján az alábbiakban lehet összefoglalni:
- Elektronikus úton létrejött szerződés esetén a fogyasztó a megrendelés leadásával tesz a repülőjegy megvásárlására vonatozó vételi ajánlatot, amely akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél számára hozzáférhetővé válik. A törvény értelmében az elektronikus utat biztosító fél köteles a fogyasztó szerződési jognyilatkozatának megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül (48 órán belül) visszaigazolni. A fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető, ha ez a visszaigazolás a légitársaság részéről nem érkezik meg késedelem nélkül.
- A légitársaságnak a szerződés megkötésére irányuló nyilatkozat megérkezéséről szóló visszaigazolása azonban nem jelenti a szerződés megkötésére vonatkozó fogyasztói ajánlat elfogadását. Az ajánlat elfogadásának csak a szerződés teljesítésére irányuló nyilatkozat tekinthető. Álláspontunk szerint nem jött létre érvényes szerződés, így a vállalkozás még visszaléphet, és érvényes szerződés hiányában nem követelhető a meghatározott áron való teljesítés.Ennek megfelelően tehát a légitársaság a foglalást törölheti egészen addig, amíg a fogyasztót nem tájékoztatja arról, hogy a foglalást elfogadta. Álláspontunk szerint, ha kizárólag az automatikus visszaigazolás került megküldésre a fogyasztónak, akkor a levelében írt tájékoztatás a rendszerhibáról és annak következtében a megrendelés törléséről megfelelő eljárás lehet.
Más kérdés, hogy ha a tévedés miatt kár ért, akkor felmerülhet a légitársaság kártérítési felelőssége az üggyel kapcsolatban, amelyet elsődlegesen a céghez intézett panasszal tudsz érvényesíteni, ennek sikertelensége esetén pedig polgári peres eljárást tudsz indítani a légitársasággal szemben a panaszra adott válasz indokainak függvényében. Továbbá felmerülhet a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat megvalósulása is, ebben az esetben a megyeszékhely szerinti Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál is bejelentéssel élhetsz.
Felhasznált jogszabály:
Rejtélyes 2019.12.18. 10:21:20
juhaszvik 2019.12.18. 10:23:12
Opportunista mikroba 2019.12.18. 10:33:39
btprg 2019.12.18. 10:35:31
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.12.18. 11:08:51
Amúgy az Eurowings szarjon sunt. Nekem is van ra jegyem, tuti nem hagyom annyiba, mert ilyen nincs, hogy egy hét utan torlik, mert szerintuk alacson az ára. Kapasbol tudod legalább 5-8 járatot mondani, amire most is ennyibe kerül a jegy vagy még olcsóbb... Suttyó banda.
juhaszvik 2019.12.18. 11:09:26
Egyébként meg a posztolót azért nem értem, mert miért lett elengedve az egész utazás? Oké ezt a repjegyet bukták, de attól még tudnak utazni, max olyan áron, mint mindenki más (az a május még nincs annyira közel). A posztból nekem az jött le, hogy már megvolt, hogy hová akarnak utazni, szóval nem az olcsó jegy miatt utaztak volna elvileg.
Szóval az "okos ötlet", amit tudok mondani a posztolónak: tessék elutazni Toscanába, én még nem voltam ott, de azt mondják szép.
aefzuj 2019.12.18. 12:34:23
Akinek meg nincs penze az minek akar utazni? Egyszerubb lenne szembenezni a valosaggal es nem hitelekbol elni, felteteles modban.
vanek ur 2019.12.18. 12:37:08
EU-n belül ezt érdemes elolvasni: europakonsument.at/en/page/error-fares
Az USÁ-ban ha a légitársaság igazolja, hogy hibás volt az ár, törölheti a foglalást, de köteles megtéríteni minden olyan egyéb költséget, ami az utazás kapcsán - bízva a repülőjegy meglétében - felmerült, így pl. nem visszatéríthető szállásköltséget, törlési díjat, vízumköltséget, stb.
slin 2019.12.18. 12:44:18
havrilla 2019.12.18. 13:00:58
A legolcsóbb kb 18 000-Ft(de csak oda ) , a legdrágább 100 000 - felett.
Egyszerűen fel nem foghatom ( akrmilyen fapados ), hogy 1700-Ft jegyár még hasznot is hoz a cégnek. Kocsival ez kb 60-70 km-re elég benzin. És a kerozin ára mennyi?
Ezek a fapados cégek be fognak dőlni 10 éven belül, mikor az elöregedett gépeket nem tudják miből pótolni. Ezért találnak ki már most mindenféle felárat.
szekertabor · provo.blog.hu 2019.12.18. 13:14:32
Darth Revan 2019.12.18. 13:22:22
"Ezek a fapados cégek be fognak dőlni 10 éven belül"
Nehany ceg biztos.
de peldalul tavaly a ryanairnek 1450 millio euro profitja volt. Ez a tiszta haszon. Az annyi mint 471 milliard forint. az meg gombocbol is sok, nem meg hogy nyeresegbol.
Darth Revan 2019.12.18. 13:27:15
amugy meg nem tudom hany embert erint a dolog, de ha csak par szazat, akkor ez piszok rossz lepes volt a cegtol marketing szempontbol, mert nagyon kis bevetel kieses miatt nagyon rossz reklamot csinaltak maguknak.
Terézágyú 2019.12.18. 13:32:38
Tényleg nem kirívóan drága, és nem is gyanús.
Igaz hogy a volánbusz 1200 forintért visz el 60 kilométerre...
gdobo76 2019.12.18. 14:27:47
Ez egy kicsit olyan, mint azok a posztok amikor 10Ft-ért akar 1000"-os lapostévét venni...
Baluci 2019.12.18. 14:40:23
ekat 2019.12.18. 15:08:46
Amúgy a mi szakmánkban pl. a helyettesítővel történő egyeztetéstől eltekintve nagyjából akkor megyünk szabadságra, amikor akarunk, és persze sztornírozhatjuk is, ettől függetlenül én önként és dalolva szoktam tudni, hogy mit csinálok a következő nyáron. Az áprilisi utunk után már a szeptemberin töröm a fejem...
Terézágyú 2019.12.18. 15:25:38
"Az áprilisi utunk után már a szeptemberin töröm a fejem..."
Na, és hun vótatok? Fotók készültek?
juhaszvik 2019.12.18. 15:27:25
ekat 2019.12.18. 15:36:35
vanek ur 2019.12.18. 16:12:50
Máshogy számolnak. Egy A320 vagy B737 egy üzemórára eső összes költsége (üzemanyag, személyzet bére, földi költség, karbantartás, amortizáció) kb. 2500€. Egy gépre felfér 200 utas. Azaz egy utastól átlagosan óránként 12€-t kell beszedni. Egy 2 órás útnál van jegy 10€-ért is, de ha népszerű az útvonal, és sokan akarnának repülni, simán felmegy az ár 100-150€-ra is (nézd meg mondjuk a London - Budapest jegyeket karácsony előttre :) )
Egri2 2019.12.18. 16:23:24
1. Azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy Bp-Firenze retúr (!) jegy 3440 Ft-ba kerül. Ha ilyet lát az ember, az nyilvánvalóan vagy átverés, vagy tévedés. Ilyenkor a korrektség azt diktálja (saját érdekből), hogy az ember felhívja a légitársaságot (vagy legalább dob nekik egy mailt), és rákérdez. Valószínűleg helyből kiderült volna, hogy elcseszték az összeget. De nem, emberünk héjaként lecsapott a szuperolcsó ajánlatra, és most bajban van. Gratula. Pontosan tudta, hogy ez az ár nem reális, de úgy gondolta, miért ne húzná le egy kicsit a légitársaságot.
2. A légitársaság ugyanilyen simlis, mert vastagon benne vannak a szituban azzal, hogy nem ellenőrizték le, milyen áron pakolták ki a weblapjukra a jegyet. Kicsit olyan szitu ez, hogy ha egy boltban X áron van kinn egy termék, azt köteles a bolt azon az áron adni. A légitársaság helyében én azt írtam volna, hogy: "bocs, az Ön jegyének ára tévesen lett kiírva, mert nem 3440, hanem 23440 lenne. Mivel ebben mi is hibáztunk, ezért felajánlunk Önnek egy kedvezményes félárú jegyet, 11720 Ft-ért." Ezzel mindkét fél jól jár. A légitársaságnak megmarad a jó híre, az ügyfélnek sem lesz rossz szájíze.
Darth Revan 2019.12.18. 17:15:22
1) jajj. Ne izelj mar! A Ryanair is mindig a 9 euros jegyekkel hirdeti magat. Bar nyilvan annyiert csak het kozepen van jegy Liverpool - Dublin vonalon. De ha latok egy jegyet 9 euroert Budapest - firenze viszonylatban egy diszkont legitarsasag oldalan, akkor nem azon kezdek filozni, hogy vajon teves-e hanem lecsapok azonal az ajalnatra. Az utas nem volt simlis, nem kiskaput keresett, latott egy nagyon jo ajanlatot es lecsapott ra
2) ha a boltban rosszul irjak ki valaminek az arat, akkor kotelezoek annyiert eladni. akkor miert hagyjak, hogy a legitarsasag maskent mukodhjon?!
havrilla 2019.12.18. 17:17:06
Biztos igazad van
Na ezért lettem műszaki ember és nem bankár .
Bendegúz Miklós Gergye 2019.12.18. 19:00:39
ekat 2019.12.18. 19:11:36
Amúgy én is ismerek olyat, aki 1,- euroért repült anno Hamburgba AirBerlinnel.
Biyadhoo 2019.12.18. 20:10:42
MatoBoci 2019.12.19. 09:07:47
Milyen szép történet. Kár, hogy valószínűleg kamu. 2 hete rakta ki az Utazómajom, hogy elárazták az Eurowings Budapest-Firenze járatait, erre minden második ember rárepült az ajánlatra. Ott általában ki is írják, hogy szállást ne foglalj, mert a légitársaság észreveheti a hibát és törölheti a jegyeket. Persze a posztoló biztosan egészen véletlenül határozta el, hogy oda szeretne menni, pont abban az időszakban... Semmi baj nincs ezzel, de ne ferdítsünk már. Ki akartad használni a hibájukat, most meg hőbörögsz.
Opportunista mikroba 2019.12.19. 10:27:03
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2019.12.19. 12:21:15
és mi a túl olcsó? a 100 forintos hűtőgép lehet. de egy repülőjegy az nem ilyen termék. a Ryanair is kínál oda-vissza 3200 forintért jegyet, én repültem a Wizzairrel 580 forintért oda-vissza, máshol voltak 0,01 eurós jegyek is, szóval szerintem ez nem állja meg a helyét.
Kapja be az Eurowings, az utas meg küzdjön az igazáért.
Ycdbsoya 2019.12.19. 14:48:59
haXXor 2019.12.19. 14:53:42
Itt amibe bele lehet kötni az az, hogy nekem mint vásárló nem kötelességem tudni, hogy mi számít irreálisan alacsony árnak ellenben kötelességem tudni, hogy az automata visszaigazolás NEM egyenlő a vásárlással (tehát nem foglalok sem szállást, sem kocsit).
Az eurowings meg ott ludas, hogy oké, eláll az eladástól, ehhez minden joga megvan, de legalább tenne valami ajánlatot a szerencsétlennek, amivel 'kiengesztelheti' a hibáért (gondolom amúgy az összes aznapi vagy azon járati foglalásra kellett küldeni ilyen üzit, szóval nagy bukó és kavarodás lenne a méltányos drágítással de valamit csak illik azért ilyenkor adni.. kedvezmény a következő foglalásra vagy valami más szarságot)
tlantos 2019.12.19. 14:56:58
Nincs is repulojuk jellemzoen egy sem, nem is kell potolni.
Lizingelik. Visszaadjak, es keruk a kovetkezot. Kalkulalhato fix koltseg, sokkal egyszerub, mint megvenni, es foglalkozni vele.
Nancsibacsi 2019.12.19. 15:01:00
a fekete krindusz 2019.12.19. 15:22:00
"Az mennyire jogszerű hogy pénzt kérnek el valamiért, amit azt se biztos hogy nyújtani tudnak?" Teljesen jogszerű. Semmi sem biztos.
"Számla nélkül utalunk egy cégnek? " nem. a poszter sem utalt.
"Vagy van számla, csak nincs mögötte teljesítés?" se számla, se szerződés, se teljesítés. a pénz is vissza.
"A NAV vajon mit szól ehhez?" még véletlenül sincs köze hozzá.
Darth Revan 2019.12.19. 15:27:15
szerintem repjegynel ez nem jatszik. amikor arut rendelsz, akkor van egy automata megerosites, majd kuldik a fizikai arut.
A repjegynel egybol megkapod a becsekkolashoz szukseges kodot, ergo hulyeseg ugy venni, hogy meg nem erositettek meg az utat, hiszen akar mar abban a pillanatban be is csekkolhatsz (jo ha nem felevvel elore veszed)
Zoltán Petőfi 2019.12.19. 15:30:06
Péter 2 2019.12.19. 15:34:37
ekat 2019.12.19. 15:36:22
Szerintem sem, fizetés után egyből jön minden, ami majd a repülésnél kell. Normálisan legközelebb akkor hallok a repülőtársaságról, mikor utazás előtt pár nappal ír, hogy örüljek, nemsokára itt az utazásom / becsekkolási időm.
Igaz, nem próbáltam még elárazott jegyet venni, és az Eurowings sem úgy szerepelt az agyamban, mint ultra olcsó társaság. (Nyáron voltunk velük Hamburgban, 22e volt az oda-visszaút / fő. Teljesen oké volt, semmi bádogterminál, ennek utánajártam előtte. :) )
Péter 2 2019.12.19. 15:42:46
Ez valami közkeletű félreértés lehet, de természetesen nem igaz. A legkevésbé sem kötelesek egy nyilvánvalóan rossz, téves, hibás áron (mondjuk, százezres értékű termék mellett tíz forintos ár) eladni bármit is, soha nem létezett ilyen előírás, most sincsen.
Egyébként az, hogy valamit betettél a kosaradba, még nem is adásvétel. Majd a kasszánál lesz, ha beütötték, te meg kifizeted. Addig csak vételi és eladási ajánlatok, és mindkét fél simán visszaléphet (ahogy te is visszateheted a polcra a kosárból, ugyi, nem vagy köteles megvenni, amit egyszer beletettél).
szcsongor 2019.12.19. 15:46:22
@Zoltán Petőfi: "a wizzair is egy gepbol ma mar tob tiz gepes legitarsasagga nott" Az a több tíz van már 120 is :)
Darth Revan 2019.12.19. 16:07:40
tevedsz. annyiert kell adnia, ami ki van irva.
Péter 2 2019.12.19. 16:08:49
Opportunista mikroba 2019.12.19. 16:20:06
Péter 2 2019.12.19. 16:26:35
Alapvető ptk, feltűnő értékaránytalanság és társai. És az, hogy ezek egészen addig csak visszavonható ajánlatok, amíg a tényleges szerződéskötés meg nem történik. És nem létezik olyan, hogy szerződéskötési kötelezettség (mármint a fogalom létezik, de nem a kiskereskedelemről szól).
Opportunista mikroba 2019.12.19. 16:28:21
Darth Revan 2019.12.19. 17:01:38
Az ár feltüntetése
14. § * (1) A fogyasztót - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a külön jogszabályban meghatározottak szerint írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról.
(7) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.
ez a fogyasztovedelmi torvenyben van benne.
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.12.19. 17:09:38
Nancsibacsi 2019.12.19. 17:53:08
SzilviK 2019.12.19. 17:56:41
régen mikor a Germanwings néven futott a cég amugy voltak ilyen jegyárai én utaztam ilyen olcson velük. tehát nem ördögtől valo dolog amiota Eurowings azért 10 körül vannak a jegyek. / oda
SzilviK 2019.12.19. 17:58:49
SzilviK 2019.12.19. 18:01:04
Nancsibacsi 2019.12.19. 18:09:30
- Repülőjegy más téma, mert ha az utas nem ül fel a repülőre, a pilótának pl. ugyanannyit kell fizetni, a reptér használati díjat ugyanúgy meg kell fizetni, a gép ugyanúgy öregszik, sőt a közvetlen üzemanyag fogyasztásan se biztos hogy lesz észrevehető különbség. Szóval az hogy ők az egyik jegyet 3eFt-ért, a másikat meg 30eFt-ért adják az a repülésnél tök szokványos.
- Abban is igazad van, hogy nem köteles semmit odaadni, de! Ha pl. bemész az Auchanban, a polccímkén ott van hogy 50eFt, a pénztárnál fizetsz 100eFt-t, és megreklamálod hogy nem ennyi van kiírva (természetesen fotóval), akkor már nem kérheti vissza az árut - mert a "szerződés megköttetett és teljesült", viszont köteles neked kifizetni az 50eFt-s különbözetet. Vagyis nyilván nem köteles, de mivel ez az eset már vásárló megtévesztése - mivel ha nem veszed észre a hibát, akkor ő simán nem valós áron adja a terméket -, így őt sokkal többre fogják megb.szni, mint 50eFt. Ezt próbáltuk már többször is, és működik - igazándiból vitatkozni se kell, mert mutatod a polccímke fotóját, és pötyögnek kicsit a gépükön, és adják a pénzt.
Mondok neked még jobbat: ha pl. az akciós cucc elfogy reggel nyitás után 10 perccel, és te ezt szóvá teszed, akkor kaphatsz egy "bónt", amely téged az akció lejárta UTÁN akciós árra jogosít. Ezt tesconál csináltuk 1x, és szintén működött. Ha nem működtek volna együtt, akkor az szintén fogyasztóvédelem, mivel nem lehet irreálisan kicsi készlettel akciót hirdetni.
Szóval van csomó dolog, amelynél nyilván alapból lepattintanának, de pl. én 100% hogy az autóbérlés meg a szállodafoglalás díját úgy kihajtanám ebből a társaságból, mint a pinty. Mivel itt nem az van, hogy 1 perccel a foglalás után jeleztek vissza, hogy hát bocsi, de ez tévedés volt, hanem közel 1 héttel. Az meg hogy elveszi a pénzedet, és egy hétig magánál tartja, az minimum ráutaló magatartás.
Csak tököket kell növeszteni, és azzal nyitni hogy "Bocs, segítenél - hol is lehet titeket feljelenteni?"
Nancsibacsi 2019.12.19. 18:10:59
SzilviK 2019.12.19. 18:14:38
szoval szerintem ez a sztori technikai szempontbol két helyről is büzlik ( bocsi ) tehát arra kell rákérdezni hogy az árazás miért volt alacsony, vagy hogy átszállás sem volt benne. Mert nem mindegy. Mert átszállásos jegyeknek van egy alapára hiszen a reptéri illeték nagyobb mint ez az összeg. Erre kérdezzen rá a posztolo, mert ha az átszállás indokolatlan ki nem fizetett okán nem utazhat akkor ( főleg ha több utas is vett ilyen áron jegyet) akkor ha nem is tudtok utazni lehet legalább kérni kártéritést,
Egy biztos Ryanairnél és Wizznél vagy közvetlen vagy picit vonatozos jegyet ( ami Pisa vagy Firenze) lehet találni és át lehet foglalni és remélhetőleg elvisz titeket.
amugy az EW elődjénél a Germanwingsnél itt irtam valakinek válaszként voltak ilyen repjegyek de az még 2007-es években volt amiket én visszasirok, akkor Air berlin és sok sok konkurencia miatt olcsok voltak a jegyek pl Eurowings előd 2500-5000 Ft bud Köln jegyek.
kitartást én azért ezt a kört lefutnám még a ew-kel. hajrá ( és nézzetek másik jegyek januárban tuti akciozik a wizzz és ryana is
szelidorzo 2019.12.19. 18:17:07
Automata üzenet nem szerződés. Ok.
De szerintem mivel pénzt kértek, amit a posztoló ki is fizetett, szerintem létrejött a szerződés. ( Eurowings azt írta visszatéríti a pénzt) ha még nem lett volna Pénzmozgás el is fogadnám, hogy csak ajánlat volt ami nem lett elfogadva. De van itt bibi. Az ajánlatot ilyen áron az eurowings tette és nem az utazó. Az utazó elfogadott egy ajánlatot és pénzügyileg teljesítette a rá vonatkozó feltételeket. Innentől ez érvényes szerződés, amit a repülő társaság felrúgott. Jó ügyvéddel perelni!!!
Péter 2 2019.12.19. 18:58:40
Péter 2 2019.12.19. 19:01:14
ekat 2019.12.19. 19:31:12
a fekete krindusz 2019.12.19. 19:56:21
peter3374 2019.12.19. 19:57:23
sóhegy049 2019.12.19. 20:38:57
A szállás meg lemondható, az autóbérléssel együtt, ÖT hónap van még hátra, mail forward, azt' csá... Akarni kell...
SzilviK 2019.12.19. 21:25:48
Viszont ha ők ha tudtak Firenze Bud-ra jegyet venni ( direkt) akkor vagy ténlyg technikai hiba volt vagy kamu a poszt.
Ha viszont nem kamu és tudtak venni akkor a EW kijátsza a non vis major kártyát és a technikai hibát és mossa kezeit hogy sorry ez van. elég gáz igy kari előtt de utazás előtt böröndökkel cikibb lett volna igy még happy endre tudják irni a nyaralást
a fekete krindusz 2019.12.19. 21:46:01
Automata üzenet nem szerződés. Ok."
és nincs tovább.
TTTamasss 2019.12.19. 22:01:15
noname222 2019.12.19. 22:45:06
Azt pedig foleg nem ertem miert akarjak az egesz utat visszamondani, amikor "Igen olcsó volt, de egy kis keresgélés után szinte 5 perc alatt tudok hasonló áron jegyet találni"
ubu1a 2019.12.19. 22:55:10
Darth Revan 2019.12.19. 23:40:47
mert a torveny eloirja, hogy azon az aron kell eladni, ami ki van irva. ha tobb ar is van, akkor az alacsonyabb ar amit fizetni kell.
Péter 2 2019.12.20. 00:11:21
Darth Revan 2019.12.20. 00:22:57
Fogyasztovedelmi torveny.
Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700155.tv
metartADMIN 2019.12.20. 07:21:00
ekat 2019.12.20. 07:33:06
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.20. 09:40:26
Normál boltban a kiírt legalacsonyabb áron kell adni a cuccokat, ez a légyiközlekedésre miért nem vonatkozik? Elb*ták, viseljék a következményeit.
Az utas sem mondhatja azt, hogy ja, nem is akartam megvenni, 0 bukóval visszaadnám a jegyet...
Agyrém.
Willie 2019.12.20. 09:58:41
Péter 2 2019.12.20. 11:07:51
havrilla 2019.12.20. 11:34:49
Igazad van de hát aki nem akarja érteni, az soha nem is fogja. Valaki viccből odaírja a 100 000-es áruhoz a 10 forintot, akkor az üzlet köteles lenne ennyiért adni? Vagy az árazó kislány elrontja, akkor nem lehetne kijavítani?
ubu1a 2019.12.20. 11:42:05
Érzésem szerint egy 3500 Ft-os akciós repülőjegyről a mai fapados-szarrágós világban jóhiszeműen vélelmezhető, hogy nem elírás. Az én szalámis történetem e tekintetben sokkal ingatagabb, ha az általad említett szabályokat nézzük.
A kommenteket végigolvasva nekem ellentmondásosnak tűnik a szabályozás. Lehet, hogy csak bíróság fog tudni dönteni a kérdésben.
Darth Revan 2019.12.20. 11:47:49
okoska, alapbol azon az aron kell adni, ami ki van irva.
ha ket ar van akkor a kisebben. Ha egy ar van, akkor ertelemszeruen azon az aron, ami ki van irva.
ubu1a 2019.12.20. 11:55:56
Ha az árazó kislány elrontja, akkor az üzlet töredelmesen bevallja, hogy elrontották. Azt az egyet odaadják annyiért, amennyi rá van írva. Az árazó kislánynak levonják a fizetéséből a különbözetet vagy kirúgják. De az is lehet, hogy a cég felvállalt kockázatnak minősíti a dolgot és benyeli. Elvégre annak is megvan az ára, hogy nem felsőfokú végzettségű mérnököket foglalkoztatnak árazásra megfelelő fizetéssel, akik kevesebbet hibáznak. De egy új kislány felvételének és betanításának is megvan az ára. Meg van kollegiális szolidaritás is, már ahol persze... Szóval a cég mérlegel és dönt. Utána pedig az összes többi hasonló terméket gyorsan átnézik, hogy ez még egyszer ne forduljon elő. Szerintem így lenne korrekt.
Ha viszont valaki szándékosan árazta félre (trükközés, vásárló felülragasztja, rossz polcra teszik ahol más árcédula van stb.), az pedig rendőrségi ügy. A BTK szerint csalásnak hívják.
vanek ur 2019.12.20. 12:47:49
Pont az error fare esetében már nincs így. 2015-ig tiltotta a jogszabály, hogy a légitársaság a jegy megvásárálása után árat emeljen, azaz ha valaki error fare áron vett jegyet, akkor annyiért el is utazhatott, Aztán volt egy eset 2015-ben, amikor az error fare egy átváltási hiba miatt jött ki, ha az utas magát dániában élőnek mondta. Persze sokan így tettek olyanok is, akik amúgy nem Dániában laktak, és végül a hatóság is úgy döntött, hogy a manipuláció miatt törölhetők a jegyek. (Ügy leírása és a döntés itt: onemileatatime.com/dot-issues-ruling-on-united-mistake-fare-heres-their-logic/)
Azóta változott a szabály: ha a légitársaság igazolja, hogy a jegyár egy error fare, törölheti a jegyet, viszont ebben az esetben meg kell térítenie az utazással kapcsolatban a jegyvásárlás után felmerült költségeket: pl. nem visszatéríthető szállás vagy autóbérlési díj, lemondási díjak, vízum, stb. (Bővebben itt: thepointsguy.com/guide/the-comprehensive-guide-to-canceled-mistake-fares/ és itt: www.transportation.gov/sites/dot.gov/files/docs/Mistaken_Fare_Policy_Statement_05082015_0.pdf )
ubu1a 2019.12.20. 13:39:29
De azért elég nagy hibát kell elkövetni egy jegy árazásban ahhoz, hogy az általad írt összes térítéssel együtt is megérje törölni a jegyet...
user friendly 2019.12.21. 12:00:11
Igen, csak itt pont az történt, hogy betette a user a kosárba a macisajtot, fizetett a kasszánál, aztán utánaszaladtak a parkolóba, hogy mégsem annyiba kerül.
user friendly 2019.12.21. 12:34:57
Szerintem a kulcsszó egyébként minden repjegy vásárlásnál a _foglalási_ kód. Gyakorlatilag nem vásároltad meg az utazást, csak foglaltál és azért fizettél, hogy a légitársaság fenntartja neked ezt a jegyet. De az indulásig még sok minden történhet, járattörlés, módosítás, túlfoglalás. Szóval ja, az a tuti, ha már odaértél a célállomásra, de általában a legtöbb ember minden probléma nélkül odaér.
azbest 2019.12.21. 13:25:40
ekat 2019.12.21. 15:22:19
ekat 2019.12.21. 15:23:45
ebella 2019.12.22. 04:34:47
Balfredo Alfredo 2019.12.22. 11:48:31
Sztem nem várható el, hogy el tudja tudja dönteni, mégpedig azért, amit ubu1a is leírt: "Érzésem szerint egy 3500 Ft-os akciós repülőjegyről a mai fapados-szarrágós világban jóhiszeműen vélelmezhető, hogy nem elírás." Ha kevésbé vulgárisan fogalmazok, akkor ez az alacsony jegyár igenis életszerű.
(Az, hogy fogyasztóvédelem meg a bíróság mit mond, az egy másik, gyakorlati probléma.)
nickM 2020.01.02. 22:11:31
Már hogy a viharba ne létezne?
Az, hogy nem érted a különbséget a "bolti" és az online vásárlás között, az egyéni szoc. problem. (Ha a bolti címkére kiírják, hogy 5 Ft meg azt is, hogy 555 Ft, akkor kötelesek eladni neked 5 Ft-ért, ha lefotózod és bemutatod. Ha online rendelsz a partnernek jogában áll közölni, hogy bocsi, elírtuk az árat.)
nickM 2020.01.02. 22:14:25
Nem volt. Megrendelte, előre utalta/kártyával rendezte a megrendelést, de ettől még nem jött létre a szerződés, az online foglalásoknál/rendeléseknél az első - automatikus - "érkeztetők rendelését" üzenet nem azt jelenti, hogy létrejött bármiféle szerződés, csak annyit, hogy láttuk, hogy szeretnél valamit.