Tékozló Homár

Túl olcsón adta az Eurowings a jegyet, megbánta

2019.12.18. 10:00 | Homár Rezső | komment

ew.jpg

Andrásék boldogan bevásároltak a 3440 Ft-os jegyekből, lefoglalták a szállást, elintézték az autóbérlést, aztán elolvasták az Eurowings válaszlevelét. Oda a boldogság: a légitársaság szerint túl olcsó volt a jegy, ezért inkább mégsem adják oda ennyiért.

Egy hete én, a feleségem és öt barátunk elhatároztuk, hogy a májusban lévő szülinapomat Toscanában töltjük. Rövid keresgélés után az Eurowings Budapest-Firenze járatára vettük meg a retúr jegyet. Ma kaptunk e-mailt, hogy törlik a jegyünket mert idézem őket “kiemelkedően olcsó” volt.

eurow3_1.jpg

Igen olcsó volt, de egy kis keresgélés után szinte 5 perc alatt tudok hasonló áron jegyet találni (3440 Ft/fő volt a retúr jegy). A dologban az igazi baj, hogy ketten is olyan helyen dolgoznak, hogy ha beírják a szabadságot, azt nem egyszerűen tudják törölni/ változtatni. Illetve kifizettük a szállást és az autóbérlést is. Minden okos ötletet szívesen fogadok! Ja és az ügy poénja, hogy a honlapon és az app- ban még mindig ott a jegyünk "érvényes" megjelöléssel. 

Az, hogy az automatikus visszaigazolás nem is jelent érvényes vásárlást, nehéz megemészteni. Pedig így van.

Kedves Olvasó! 

Az európai uniós jogszabályok pontosan rögzítik a légi utasok jogait a járatok késése, illetve törlése esetén. Ezek a szabályok többek között rögzítik a fogyasztók jogait, a légitársaság kötelezettségeit és az igényelhető kártérítés eljárási szabályait, illetve a kártérítés mértékét is. 

A levélben azonban nem erről van szó. Itt a légitársaság nem fogadta el a foglalásodat, mert a repülőjegy árát technikai hiba miatt tévesen rögzítették. A német légitársaság üzletszabályzatát áttekintettük, amelyben nem láttunk az alkalmazandó jogszabályokra nézve kikötést, így a történteket a magyar jogszabályok alapján az alábbiakban lehet összefoglalni:

 - Elektronikus úton létrejött szerződés esetén a fogyasztó a megrendelés leadásával tesz a repülőjegy megvásárlására vonatozó vételi ajánlatot, amely akkor válik hatályossá, amikor az a másik fél számára hozzáférhetővé válik. A törvény értelmében az elektronikus utat biztosító fél köteles a fogyasztó szerződési jognyilatkozatának megérkezését elektronikus úton késedelem nélkül (48 órán belül) visszaigazolni. A fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttség alól és a szerződés teljesítésére nem kötelezhető, ha ez a visszaigazolás a légitársaság részéről nem érkezik meg késedelem nélkül.

 - A légitársaságnak a szerződés megkötésére irányuló nyilatkozat megérkezéséről szóló visszaigazolása azonban nem jelenti a szerződés megkötésére vonatkozó fogyasztói ajánlat elfogadását. Az ajánlat elfogadásának csak a szerződés teljesítésére irányuló nyilatkozat tekinthető. Álláspontunk szerint nem jött létre érvényes szerződés, így a vállalkozás még visszaléphet, és érvényes szerződés hiányában nem követelhető a meghatározott áron való teljesítés.Ennek megfelelően tehát a légitársaság a foglalást törölheti egészen addig, amíg a fogyasztót nem tájékoztatja arról, hogy a foglalást elfogadta. Álláspontunk szerint, ha kizárólag az automatikus visszaigazolás került megküldésre a fogyasztónak, akkor a levelében írt tájékoztatás a rendszerhibáról és annak következtében a megrendelés törléséről megfelelő eljárás lehet.

Más kérdés, hogy ha a tévedés miatt  kár ért, akkor felmerülhet a légitársaság kártérítési felelőssége az üggyel kapcsolatban, amelyet  elsődlegesen a céghez intézett panasszal tudsz érvényesíteni, ennek sikertelensége esetén pedig polgári peres eljárást tudsz indítani a légitársasággal szemben a panaszra adott válasz indokainak függvényében. Továbbá felmerülhet a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat megvalósulása is, ebben az esetben a megyeszékhely szerinti Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztályánál is bejelentéssel élhetsz. 

Felhasznált jogszabály:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

- 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről

- 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2019.12.18. 10:21:20

Ha egy het utan kepes csak kikuldeni a "sorry" levlet, akkor a posztolo jogosan hiszi, hogy a jegy az ove. Amit a GVTI irt, az erre (jelen informacio alapjan) mar nem alkalmazhato. Ha en veszek egy repulojegyet, akkor az 10 perc utan az enyem, nincs olyan hogy egy hetig ul a tarsasag rajta es utana eldonti, hogy utazhatok-e.

juhaszvik 2019.12.18. 10:23:12

Ebbe most belefutott a posztoló. Simán lehet akár 5-10x-es különbség is ugyanannál a társaságnál ugyanarra a járatra az árkülönbség, így a túl alacsony ár lehet valódi és lehet technikai hiba is. Mondjuk ennyire alacsony áron még nem utaztam (8000 körül volt eddig egy stockholmi oda-vissza a legolcsóbb utam), és gyanús, hogy az eurowingsnél ennyire alacsony árak nincsenek.

Opportunista mikroba 2019.12.18. 10:33:39

Azért én sajnálom a posztolót. Főleg, mert ismerem azt a helyzetet, hogy ha egyszer beírtad, hogy mikor mész szabadságra, nem nagyon tudod később megváltoztatni. (Nem azért, mert szemét a munkahely, hanem mert esetleg 8-10 vagy még több munkatárs szabadságát kell összehangolni.)

btprg 2019.12.18. 10:35:31

Korrektebb lett volna a dolog, hogy ha leírják mennyibe kerülne ez normális áron, aztán eldöntheti az emberke hogy úgy is kell-e neki. Nem tudom milyen távol van az utazás, tud-e másik jegyet venni még.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.12.18. 11:08:51

Azért ez a keresgélés elég kamu, mivel elég sok oldal lehozta, hogy ilyen olcson lehet repülni Firenzébe. Szal legalább ne kamuzz! Az hogy Te véletlenül pont akkor, pont az EW-re néztél járatot teljesen esélytelen.
Amúgy az Eurowings szarjon sunt. Nekem is van ra jegyem, tuti nem hagyom annyiba, mert ilyen nincs, hogy egy hét utan torlik, mert szerintuk alacson az ára. Kapasbol tudod legalább 5-8 járatot mondani, amire most is ennyibe kerül a jegy vagy még olcsóbb... Suttyó banda.

juhaszvik 2019.12.18. 11:09:26

@btprg: ez nekem is eszembe jutott, kérdés, hogy ezt hogyan lehetne megoldani technikailag. Feltételezem túl nagy macera lenne a társaságnak nem a szokványos úton intézni, úgyhogy szimplán csak elengedik, utas lesz úgyis a drágább jegyre is.

Egyébként meg a posztolót azért nem értem, mert miért lett elengedve az egész utazás? Oké ezt a repjegyet bukták, de attól még tudnak utazni, max olyan áron, mint mindenki más (az a május még nincs annyira közel). A posztból nekem az jött le, hogy már megvolt, hogy hová akarnak utazni, szóval nem az olcsó jegy miatt utaztak volna elvileg.

Szóval az "okos ötlet", amit tudok mondani a posztolónak: tessék elutazni Toscanába, én még nem voltam ott, de azt mondják szép.

aefzuj 2019.12.18. 12:34:23

Hozza kell csupan szokni a braner rossz vegen valo letezeshez. Olcso husnak hig a leve, mar amikor egyaltalan van neki. LOL.

Akinek meg nincs penze az minek akar utazni? Egyszerubb lenne szembenezni a valosaggal es nem hitelekbol elni, felteteles modban.

vanek ur 2019.12.18. 12:37:08

Az error fare egy létező gyakorlat, és a légitársaságnak joga van törölni ilyenkor a foglalást.
EU-n belül ezt érdemes elolvasni: europakonsument.at/en/page/error-fares
Az USÁ-ban ha a légitársaság igazolja, hogy hibás volt az ár, törölheti a foglalást, de köteles megtéríteni minden olyan egyéb költséget, ami az utazás kapcsán - bízva a repülőjegy meglétében - felmerült, így pl. nem visszatéríthető szállásköltséget, törlési díjat, vízumköltséget, stb.

slin 2019.12.18. 12:44:18

@juhaszvik1: Ja. vegye meg a joaru repegyet barki mastol aztan nosza.

havrilla 2019.12.18. 13:00:58

Én nem találtam ilyen olcsó jegyet.
A legolcsóbb kb 18 000-Ft(de csak oda ) , a legdrágább 100 000 - felett.
Egyszerűen fel nem foghatom ( akrmilyen fapados ), hogy 1700-Ft jegyár még hasznot is hoz a cégnek. Kocsival ez kb 60-70 km-re elég benzin. És a kerozin ára mennyi?

Ezek a fapados cégek be fognak dőlni 10 éven belül, mikor az elöregedett gépeket nem tudják miből pótolni. Ezért találnak ki már most mindenféle felárat.

szekertabor · provo.blog.hu 2019.12.18. 13:14:32

Az Eurowings válaszlevele sem foglalásról hanem vásárlásról szól. E tekintetben félreérthető a jogállás, és a légitársaság a fogyasztóval szemben köteles lenne minden olyan járulékos költség és kár megtérítésére, ami a légitársaság hibájából a jegyvásárlás és annak törlése között keletkezett. Ha nekik így is megéri törölni a vásárlást, ám rajta.

Darth Revan 2019.12.18. 13:22:22

@havrilla:

"Ezek a fapados cégek be fognak dőlni 10 éven belül"

Nehany ceg biztos.

de peldalul tavaly a ryanairnek 1450 millio euro profitja volt. Ez a tiszta haszon. Az annyi mint 471 milliard forint. az meg gombocbol is sok, nem meg hogy nyeresegbol.

Darth Revan 2019.12.18. 13:27:15

@szekertabor: mivel majusi jegyet torolt ezert a legitarsasagnak nincs sajnos semmilyen karteritesi kotelessege. mas lett volna a ahelyzet, hogy a egy heten beluli jegyrol van szo

amugy meg nem tudom hany embert erint a dolog, de ha csak par szazat, akkor ez piszok rossz lepes volt a cegtol marketing szempontbol, mert nagyon kis bevetel kieses miatt nagyon rossz reklamot csinaltak maguknak.

Terézágyú 2019.12.18. 13:32:38

"3440 Ft/fő volt a retúr jegy"

Tényleg nem kirívóan drága, és nem is gyanús.
Igaz hogy a volánbusz 1200 forintért visz el 60 kilométerre...

gdobo76 2019.12.18. 14:27:47

Azért a 3440-es retúr jegyet komolynak gondolni.. hát nem tudom, egy irányba esetleg, bár én 5000 alatti jeggyel nem rémlik hogy találkoztam volna eddig.

Ez egy kicsit olyan, mint azok a posztok amikor 10Ft-ért akar 1000"-os lapostévét venni...

Baluci 2019.12.18. 14:40:23

Én 35 éve saját magam ura vagyok vállalkozóként! Belehalnék, ha most kéne eldöntenem, hogy májusban mikor megyek szabadságra... Egyébként meg ha megvennék valamit, akkor egy hét múlva tőlem ugyan vissza nem vennék semmilyen indokkal. Elküldeném őket a picsába és ennyi!...

ekat 2019.12.18. 15:08:46

@Baluci: Gondolod, a picsábaküldés meg fogja tenni felszálláskor repjegy helyett? :)

Amúgy a mi szakmánkban pl. a helyettesítővel történő egyeztetéstől eltekintve nagyjából akkor megyünk szabadságra, amikor akarunk, és persze sztornírozhatjuk is, ettől függetlenül én önként és dalolva szoktam tudni, hogy mit csinálok a következő nyáron. Az áprilisi utunk után már a szeptemberin töröm a fejem...

Terézágyú 2019.12.18. 15:25:38

@ekat:
"Az áprilisi utunk után már a szeptemberin töröm a fejem..."

Na, és hun vótatok? Fotók készültek?

juhaszvik 2019.12.18. 15:27:25

@Baluci: az a szabadság, ami neked, "vállalkozóként" van, az a fizetés nélküli szabadság. Amire általában a bérért vagy illetményért dolgozók gondolnak "szabadság" alatt, az a fizetett szabadság, ami viszont neked nincs. Ne keverd a kettőt.

ekat 2019.12.18. 15:36:35

@Terézágyú: A jövő áprilisi útról? Nem, még nem. :)

vanek ur 2019.12.18. 16:12:50

@havrilla: "Egyszerűen fel nem foghatom ( akrmilyen fapados ), hogy 1700-Ft jegyár még hasznot is hoz a cégnek. Kocsival ez kb 60-70 km-re elég benzin. És a kerozin ára mennyi?"
Máshogy számolnak. Egy A320 vagy B737 egy üzemórára eső összes költsége (üzemanyag, személyzet bére, földi költség, karbantartás, amortizáció) kb. 2500€. Egy gépre felfér 200 utas. Azaz egy utastól átlagosan óránként 12€-t kell beszedni. Egy 2 órás útnál van jegy 10€-ért is, de ha népszerű az útvonal, és sokan akarnának repülni, simán felmegy az ár 100-150€-ra is (nézd meg mondjuk a London - Budapest jegyeket karácsony előttre :) )

Egri2 2019.12.18. 16:23:24

Szerintem jelen ügyben mindkét fél simlis.

1. Azt senki sem gondolhatja komolyan, hogy egy Bp-Firenze retúr (!) jegy 3440 Ft-ba kerül. Ha ilyet lát az ember, az nyilvánvalóan vagy átverés, vagy tévedés. Ilyenkor a korrektség azt diktálja (saját érdekből), hogy az ember felhívja a légitársaságot (vagy legalább dob nekik egy mailt), és rákérdez. Valószínűleg helyből kiderült volna, hogy elcseszték az összeget. De nem, emberünk héjaként lecsapott a szuperolcsó ajánlatra, és most bajban van. Gratula. Pontosan tudta, hogy ez az ár nem reális, de úgy gondolta, miért ne húzná le egy kicsit a légitársaságot.
2. A légitársaság ugyanilyen simlis, mert vastagon benne vannak a szituban azzal, hogy nem ellenőrizték le, milyen áron pakolták ki a weblapjukra a jegyet. Kicsit olyan szitu ez, hogy ha egy boltban X áron van kinn egy termék, azt köteles a bolt azon az áron adni. A légitársaság helyében én azt írtam volna, hogy: "bocs, az Ön jegyének ára tévesen lett kiírva, mert nem 3440, hanem 23440 lenne. Mivel ebben mi is hibáztunk, ezért felajánlunk Önnek egy kedvezményes félárú jegyet, 11720 Ft-ért." Ezzel mindkét fél jól jár. A légitársaságnak megmarad a jó híre, az ügyfélnek sem lesz rossz szájíze.

Darth Revan 2019.12.18. 17:15:22

@Egri2:
1) jajj. Ne izelj mar! A Ryanair is mindig a 9 euros jegyekkel hirdeti magat. Bar nyilvan annyiert csak het kozepen van jegy Liverpool - Dublin vonalon. De ha latok egy jegyet 9 euroert Budapest - firenze viszonylatban egy diszkont legitarsasag oldalan, akkor nem azon kezdek filozni, hogy vajon teves-e hanem lecsapok azonal az ajalnatra. Az utas nem volt simlis, nem kiskaput keresett, latott egy nagyon jo ajanlatot es lecsapott ra
2) ha a boltban rosszul irjak ki valaminek az arat, akkor kotelezoek annyiert eladni. akkor miert hagyjak, hogy a legitarsasag maskent mukodhjon?!

havrilla 2019.12.18. 17:17:06

@vanek ur:
Biztos igazad van
Na ezért lettem műszaki ember és nem bankár .

Bendegúz Miklós Gergye 2019.12.18. 19:00:39

Én se gondoltam volna elsőre, hogy error fare. A Ryanair nagyon sokszor akciózik 1500 Ft/odaút, tehát 3000 Ft/retúr, de a WizzAir-nél a legolcsóbb jegy 2990 Ft, amit nem nehéz kifogni.

ekat 2019.12.18. 19:11:36

@Egri2: Nemrég volt fent az Utazómajmon egy 3.678 forintos repülőjegy kapcsán (Nürnberg), hogy ki mennyiért utazott a legolcsóbban.... onnan egy hozzászólás: "4x vettem 0 forintos jegyet Ryanairnél Brüsszelbe, volt időm felfedezni Belgiumot hosszában és széltében. 7 forintért vettem jegyet Alicanteba Level légitársasággal, továbbá 67 forintért jegyet Kölnbe és végül 656 forintért pedig Ryanairnél úgyszint Eilatba."
Amúgy én is ismerek olyat, aki 1,- euroért repült anno Hamburgba AirBerlinnel.

Biyadhoo 2019.12.18. 20:10:42

F@shansa csoport. MIért vagy meglepődve??

MatoBoci 2019.12.19. 09:07:47

"Egy hete én, a feleségem és öt barátunk elhatároztuk, hogy a májusban lévő szülinapomat Toscanában töltjük. Rövid keresgélés után az Eurowings Budapest-Firenze járatára vettük meg a retúr jegyet."
Milyen szép történet. Kár, hogy valószínűleg kamu. 2 hete rakta ki az Utazómajom, hogy elárazták az Eurowings Budapest-Firenze járatait, erre minden második ember rárepült az ajánlatra. Ott általában ki is írják, hogy szállást ne foglalj, mert a légitársaság észreveheti a hibát és törölheti a jegyeket. Persze a posztoló biztosan egészen véletlenül határozta el, hogy oda szeretne menni, pont abban az időszakban... Semmi baj nincs ezzel, de ne ferdítsünk már. Ki akartad használni a hibájukat, most meg hőbörögsz.

Opportunista mikroba 2019.12.19. 10:27:03

@Baluci: Én is egyéni vállalkozó vagyok már elég régóta, de azért ha őszinte akarok lenni, én sem akkor megyek szabadságra, amikor akarok (vö. alkalmazott). Persze általában bejelentem a munkaadóimnak (itt a munkaadót szó szerint kell érteni, azokat a cégeket, akik a munkát adják, akiknek dolgozom otthonról), hogy mikor SZERETNÉK szabadságra menni, de ha előtte egy héttel azt mondják, hogy SOS lenne egy munka, fontos és sürgős, akkor én nem fogom őket a p...ba elküldeni...

gio · http://www.napiauto.blog.hu 2019.12.19. 12:21:15

ez ultragáz, és szerintem teljesen félreérti a helyzetet az okos iroda már megint. mire kellene még várnom egy repjegynél, mint a foglalás megerősítése, vajon? amikor megjelenik az appban, honlapon, mindenhol, hogy jóváhagyva, akkortól még mindig visszaléphet az Eurowings, mondván, túl olcsó?

és mi a túl olcsó? a 100 forintos hűtőgép lehet. de egy repülőjegy az nem ilyen termék. a Ryanair is kínál oda-vissza 3200 forintért jegyet, én repültem a Wizzairrel 580 forintért oda-vissza, máshol voltak 0,01 eurós jegyek is, szóval szerintem ez nem állja meg a helyét.

Kapja be az Eurowings, az utas meg küzdjön az igazáért.

Ycdbsoya 2019.12.19. 14:48:59

Nem ezek repültek bele egy hegybe? Ha de, akkor utazzon velük a mágnesviharos iránytű.

haXXor 2019.12.19. 14:53:42

@gio: Hát, netes rendelésnél van valami ilyen szabály, hogy az automata visszaigazoló SOHA SEM az elfogadása a kölcsönös szerződésnek. Annak az elfogadását azt hiszem külön el kell küldeni és igazából onnét a tied az adott 'termék' (repjegy itt pl). De valami ilyesmi van a magyarázatban is... Árképzésen meg felesleges rugózni mert (szerintem) az egy nagy hülyeség, hogy annyit kell fizetned, amennyi az ára valaminek. Nemrég volt ilyen para a pumánál talán, ahol kitettek a webshopukba egy csomó terméket ami invalid árral szerepelt. Boldog boldogtalan elkezdte venni őket aztán kiderült, hogy rossz az ár, a Puma meg nem adja oda annyiért. Kollégáim is végig hisztizték azokat a napokat de persze nem kapták meg az ezer forintos pólókat :D

Itt amibe bele lehet kötni az az, hogy nekem mint vásárló nem kötelességem tudni, hogy mi számít irreálisan alacsony árnak ellenben kötelességem tudni, hogy az automata visszaigazolás NEM egyenlő a vásárlással (tehát nem foglalok sem szállást, sem kocsit).

Az eurowings meg ott ludas, hogy oké, eláll az eladástól, ehhez minden joga megvan, de legalább tenne valami ajánlatot a szerencsétlennek, amivel 'kiengesztelheti' a hibáért (gondolom amúgy az összes aznapi vagy azon járati foglalásra kellett küldeni ilyen üzit, szóval nagy bukó és kavarodás lenne a méltányos drágítással de valamit csak illik azért ilyenkor adni.. kedvezmény a következő foglalásra vagy valami más szarságot)

tlantos 2019.12.19. 14:56:58

@havrilla: "mikor az elöregedett gépeket nem tudják miből pótolni"
Nincs is repulojuk jellemzoen egy sem, nem is kell potolni.
Lizingelik. Visszaadjak, es keruk a kovetkezot. Kalkulalhato fix koltseg, sokkal egyszerub, mint megvenni, es foglalkozni vele.

Nancsibacsi 2019.12.19. 15:01:00

Az mennyire jogszerű hogy pénzt kérnek el valamiért, amit azt se biztos hogy nyújtani tudnak? Számla nélkül utalunk egy cégnek? Vagy van számla, csak nincs mögötte teljesítés? A NAV vajon mit szól ehhez?

a fekete krindusz 2019.12.19. 15:22:00

@Nancsibacsi:
"Az mennyire jogszerű hogy pénzt kérnek el valamiért, amit azt se biztos hogy nyújtani tudnak?" Teljesen jogszerű. Semmi sem biztos.
"Számla nélkül utalunk egy cégnek? " nem. a poszter sem utalt.
"Vagy van számla, csak nincs mögötte teljesítés?" se számla, se szerződés, se teljesítés. a pénz is vissza.
"A NAV vajon mit szól ehhez?" még véletlenül sincs köze hozzá.

Darth Revan 2019.12.19. 15:27:15

@haXXor:

szerintem repjegynel ez nem jatszik. amikor arut rendelsz, akkor van egy automata megerosites, majd kuldik a fizikai arut.

A repjegynel egybol megkapod a becsekkolashoz szukseges kodot, ergo hulyeseg ugy venni, hogy meg nem erositettek meg az utat, hiszen akar mar abban a pillanatban be is csekkolhatsz (jo ha nem felevvel elore veszed)

Zoltán Petőfi 2019.12.19. 15:30:06

@havrilla: ehez kepest a ryanair az egyik legnagyob tarsasag es a wizzair is egy gepbol ma mar tob tiz gepes legitarsasagga nott. Raadasul ugy tudom nem nagyon szoktak elore kipengetve megvenni a gepeket. Hanem valamilyen lizing szeru modellben vannak. Tehat az elhasznalt gepeket leadja kapja az ujat es marad ugyanaz a havi koltsege amit el tud szamolni rajuk. Ha ez nem lenne meg akkor tenyleg kardjukba dolhetnenek. De az elmult par ev nem ezt mutatja.

Péter 2 2019.12.19. 15:34:37

@havrilla: A válasz nagyon egyszerű. Ne szorozd fel. Nem mindig, mindegyik jegy ennyi, tehát összességében a pénzüknél lesznek.

ekat 2019.12.19. 15:36:22

@Darth Revan:
Szerintem sem, fizetés után egyből jön minden, ami majd a repülésnél kell. Normálisan legközelebb akkor hallok a repülőtársaságról, mikor utazás előtt pár nappal ír, hogy örüljek, nemsokára itt az utazásom / becsekkolási időm.
Igaz, nem próbáltam még elárazott jegyet venni, és az Eurowings sem úgy szerepelt az agyamban, mint ultra olcsó társaság. (Nyáron voltunk velük Hamburgban, 22e volt az oda-visszaút / fő. Teljesen oké volt, semmi bádogterminál, ennek utánajártam előtte. :) )

Péter 2 2019.12.19. 15:42:46

@Darth Revan: "ha a boltban rosszul irjak ki valaminek az arat, akkor kotelezoek annyiert eladni."

Ez valami közkeletű félreértés lehet, de természetesen nem igaz. A legkevésbé sem kötelesek egy nyilvánvalóan rossz, téves, hibás áron (mondjuk, százezres értékű termék mellett tíz forintos ár) eladni bármit is, soha nem létezett ilyen előírás, most sincsen.

Egyébként az, hogy valamit betettél a kosaradba, még nem is adásvétel. Majd a kasszánál lesz, ha beütötték, te meg kifizeted. Addig csak vételi és eladási ajánlatok, és mindkét fél simán visszaléphet (ahogy te is visszateheted a polcra a kosárból, ugyi, nem vagy köteles megvenni, amit egyszer beletettél).

szcsongor 2019.12.19. 15:46:22

@Baluci: Elküldheted őket a picsába, de ők meg téged fognak amikor megpróbálsz felszállni a repülőre az indulás napján.

@Zoltán Petőfi: "a wizzair is egy gepbol ma mar tob tiz gepes legitarsasagga nott" Az a több tíz van már 120 is :)

Darth Revan 2019.12.19. 16:07:40

@Péter 2:
tevedsz. annyiert kell adnia, ami ki van irva.

Péter 2 2019.12.19. 16:08:49

@Darth Revan: Nem, nem tévedek. Tedd meg, hogy utánanézel. És ha butaságot állítasz (mert most azt teszed), akkor legalább próbálj meg valami jogszabályi hivatkozást hozni. Nem fog sikerülni, de azért a részvétel a fontos, nem a győzelem. :-)

Opportunista mikroba 2019.12.19. 16:20:06

@Péter 2: Olyan szabály van, hogy ha ugyanaz a termék 2 különböző áron van kinn, akkor kötelesek a kisebb árért eladni.

Péter 2 2019.12.19. 16:26:35

@Opportunista mikroba: Természetesen. De egyébként ez sem terjed ki arra, hogy mondjuk egy százezres tévénél vagy egy százezres cédula meg egy tízforintos. Akkor nem köteles tízért.

Alapvető ptk, feltűnő értékaránytalanság és társai. És az, hogy ezek egészen addig csak visszavonható ajánlatok, amíg a tényleges szerződéskötés meg nem történik. És nem létezik olyan, hogy szerződéskötési kötelezettség (mármint a fogalom létezik, de nem a kiskereskedelemről szól).

Opportunista mikroba 2019.12.19. 16:28:21

@Péter 2: Persze. De sokszor van, hogy kinn van még az akciós ár + az eredeti is. Ha én bebizonyítom, hogy mindkettő kinn van, akkor nekem jó lesz. Nekik meg nem :)

Darth Revan 2019.12.19. 17:01:38

@Péter 2:

Az ár feltüntetése
14. § * (1) A fogyasztót - a (2) bekezdésben meghatározott kivétellel - a külön jogszabályban meghatározottak szerint írásban tájékoztatni kell a fogyasztóknak megvételre kínált termék eladási áráról és egységáráról, illetve a szolgáltatás díjáról.

(7) Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

ez a fogyasztovedelmi torvenyben van benne.

Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2019.12.19. 17:09:38

@Opportunista mikroba: Azért talán 5 hónap alatt nem lehetetlen újrakombinálni a szabadságokat.

Nancsibacsi 2019.12.19. 17:53:08

@a fekete krindusz: Lehet hogy nem utalt - mert mondjuk bankkártyával fizetett -, de a cég valamit "visszatérített", tehát pénzmozgás volt. Pénzmozgás meg számla és teljesítés igazolás nélkül k.rvára illegális.

SzilviK 2019.12.19. 17:56:41

@havrilla: Firenzébe azért találna olcso jegyet még igaz Ryanairre. Amugy nincsen Budapest Firenze járat csak átszállással és az minimum 100 euro. ( vagy ha van közvetlen járat szoljon már valaki)

régen mikor a Germanwings néven futott a cég amugy voltak ilyen jegyárai én utaztam ilyen olcson velük. tehát nem ördögtől valo dolog amiota Eurowings azért 10 körül vannak a jegyek. / oda

SzilviK 2019.12.19. 17:58:49

@Peti817172M: van még Ryanair vagy wizz ami elviszi őket ugyis januárban akcioznak

SzilviK 2019.12.19. 18:01:04

@juhaszvik1: Toscana drága de Ryan elviszi őket. amugy szerintem akkora rendszerhiba volt hogy közvetlen járat nincsen amugy firenzébe csak átszállással igy ténlyg rendszerhiba lehetett és mint ahogy az én Máv-os történetemnél ( ahol a végén a Máv boldog karácsonyt kivánt és ennyi ) mivel technikai bibi van nem tudsz utazni.

Nancsibacsi 2019.12.19. 18:09:30

@Péter 2: 100eFt-s árut 10 Ft-ért nem vehetsz meg a boltban, de:
- Repülőjegy más téma, mert ha az utas nem ül fel a repülőre, a pilótának pl. ugyanannyit kell fizetni, a reptér használati díjat ugyanúgy meg kell fizetni, a gép ugyanúgy öregszik, sőt a közvetlen üzemanyag fogyasztásan se biztos hogy lesz észrevehető különbség. Szóval az hogy ők az egyik jegyet 3eFt-ért, a másikat meg 30eFt-ért adják az a repülésnél tök szokványos.
- Abban is igazad van, hogy nem köteles semmit odaadni, de! Ha pl. bemész az Auchanban, a polccímkén ott van hogy 50eFt, a pénztárnál fizetsz 100eFt-t, és megreklamálod hogy nem ennyi van kiírva (természetesen fotóval), akkor már nem kérheti vissza az árut - mert a "szerződés megköttetett és teljesült", viszont köteles neked kifizetni az 50eFt-s különbözetet. Vagyis nyilván nem köteles, de mivel ez az eset már vásárló megtévesztése - mivel ha nem veszed észre a hibát, akkor ő simán nem valós áron adja a terméket -, így őt sokkal többre fogják megb.szni, mint 50eFt. Ezt próbáltuk már többször is, és működik - igazándiból vitatkozni se kell, mert mutatod a polccímke fotóját, és pötyögnek kicsit a gépükön, és adják a pénzt.

Mondok neked még jobbat: ha pl. az akciós cucc elfogy reggel nyitás után 10 perccel, és te ezt szóvá teszed, akkor kaphatsz egy "bónt", amely téged az akció lejárta UTÁN akciós árra jogosít. Ezt tesconál csináltuk 1x, és szintén működött. Ha nem működtek volna együtt, akkor az szintén fogyasztóvédelem, mivel nem lehet irreálisan kicsi készlettel akciót hirdetni.

Szóval van csomó dolog, amelynél nyilván alapból lepattintanának, de pl. én 100% hogy az autóbérlés meg a szállodafoglalás díját úgy kihajtanám ebből a társaságból, mint a pinty. Mivel itt nem az van, hogy 1 perccel a foglalás után jeleztek vissza, hogy hát bocsi, de ez tévedés volt, hanem közel 1 héttel. Az meg hogy elveszi a pénzedet, és egy hétig magánál tartja, az minimum ráutaló magatartás.
Csak tököket kell növeszteni, és azzal nyitni hogy "Bocs, segítenél - hol is lehet titeket feljelenteni?"

SzilviK 2019.12.19. 18:14:38

sajnos ez egy elég non vis major dolog a technikai hiba miatt tudom a saját Mávos itteni november 10-ei posztot ajánlani, ha technikai hiba van akkor jobbik esetben kapsz jegyet ( én ugye pont az nem kaptam csak pénzt vontak ( és drágább összeget mint itt az EW Eurowings jegy volt) szerintem nincsen közvetlen járat átszállás nélkül Firenzébe Pestről igy amiatt az átszállás miatt is megugrik a költség és a jegyet szerintem nem is feltétlenül az ár miatt hanem lehet hogy az átszállás hiánya vagy félretájékoztatás miatt adták. Amugy technikai malőr után most lehet jegyet venni rá mert én most néztem és 38 ezerért van 1 átszállással Firenze jegy. Egy Repülős oldalon láttam már a bejegyzésedet, én rákérdeznék hogy most az ár vagy hogy a desztinácio sem stimmel mert ha utobbival van a gond tehát quasi megtévesztésként lehetett venni jegyet náluk átszállás nélkül akkor arra kell hivatkozni hogy az volt megtévesztés a cég részéről.

szoval szerintem ez a sztori technikai szempontbol két helyről is büzlik ( bocsi ) tehát arra kell rákérdezni hogy az árazás miért volt alacsony, vagy hogy átszállás sem volt benne. Mert nem mindegy. Mert átszállásos jegyeknek van egy alapára hiszen a reptéri illeték nagyobb mint ez az összeg. Erre kérdezzen rá a posztolo, mert ha az átszállás indokolatlan ki nem fizetett okán nem utazhat akkor ( főleg ha több utas is vett ilyen áron jegyet) akkor ha nem is tudtok utazni lehet legalább kérni kártéritést,
Egy biztos Ryanairnél és Wizznél vagy közvetlen vagy picit vonatozos jegyet ( ami Pisa vagy Firenze) lehet találni és át lehet foglalni és remélhetőleg elvisz titeket.

amugy az EW elődjénél a Germanwingsnél itt irtam valakinek válaszként voltak ilyen repjegyek de az még 2007-es években volt amiket én visszasirok, akkor Air berlin és sok sok konkurencia miatt olcsok voltak a jegyek pl Eurowings előd 2500-5000 Ft bud Köln jegyek.

kitartást én azért ezt a kört lefutnám még a ew-kel. hajrá ( és nézzetek másik jegyek januárban tuti akciozik a wizzz és ryana is

szelidorzo 2019.12.19. 18:17:07

Elbaszták az árazást. Ok.
Automata üzenet nem szerződés. Ok.
De szerintem mivel pénzt kértek, amit a posztoló ki is fizetett, szerintem létrejött a szerződés. ( Eurowings azt írta visszatéríti a pénzt) ha még nem lett volna Pénzmozgás el is fogadnám, hogy csak ajánlat volt ami nem lett elfogadva. De van itt bibi. Az ajánlatot ilyen áron az eurowings tette és nem az utazó. Az utazó elfogadott egy ajánlatot és pénzügyileg teljesítette a rá vonatkozó feltételeket. Innentől ez érvényes szerződés, amit a repülő társaság felrúgott. Jó ügyvéddel perelni!!!

Péter 2 2019.12.19. 18:58:40

@Darth Revan: Igen. És mint a kollégával utána tisztáztuk is, *nem* ez passzol ide. *Nem erről* beszéltünk.

Péter 2 2019.12.19. 19:01:14

@Nancsibacsi: Igen, bár ezek között is van olyan, amit ti jól csináltatok, de ettől még a törvény nem írja elő, de itt nem is ez a lényeg. Én nem is a légitársasághoz szóltam hozzá, hanem ahhoz, hogy a kartács legendákat terjesztett. :-))

ekat 2019.12.19. 19:31:12

@Nancsibacsi: Szerintem jelentsd felé a föld összes webshopját illegális pénzmozgásért.

a fekete krindusz 2019.12.19. 19:56:21

@Nancsibacsi: láttál már könyvelést úgy életedben?

peter3374 2019.12.19. 19:57:23

Most csak en nem latom, de nincs is az eurowingsnek Firenzei jarata....

sóhegy049 2019.12.19. 20:38:57

Repkedünk velük, de még ilyen árat soha nem láttam náluk, sehová, de másnál sem.
A szállás meg lemondható, az autóbérléssel együtt, ÖT hónap van még hátra, mail forward, azt' csá... Akarni kell...

SzilviK 2019.12.19. 21:25:48

@peter3374: nem is volt mivel Pestről csak Hamburgba Düsseldorfba Kölnbe repül az EW meg néha Stuttgartba és ennyi Olaszba soha nem repült csak átszállással ezért irtam hogy mivel megtévesztés jellegü volt hogy oda-vissza- azaz hin und zurück ohne Stopp geht ahogy a német mondja igy tudnak hisztizni amugy meg mivel buko a jegy vagy offolják a dolgokat vagy keresen más alternativát ahogy irtuk de amibe lehet kapaszkodni hogy meghirdettek egy nem létező szolgáltatást ( Bud-Firenze közvetlen járat vagy hogy mire vették a jegyet azt nem tudtuk meg amugy hogy átszállással) amitmax kapni fognak a jegyek árát vissaz de ugyee most az tul kevés pénz.

Viszont ha ők ha tudtak Firenze Bud-ra jegyet venni ( direkt) akkor vagy ténlyg technikai hiba volt vagy kamu a poszt.

Ha viszont nem kamu és tudtak venni akkor a EW kijátsza a non vis major kártyát és a technikai hibát és mossa kezeit hogy sorry ez van. elég gáz igy kari előtt de utazás előtt böröndökkel cikibb lett volna igy még happy endre tudják irni a nyaralást

a fekete krindusz 2019.12.19. 21:46:01

@szelidorzo: "Jó ügyvéddel perelni!!!" á, dehogy, ilyesmire legfeljebb a homáron néhanapján ámokat futó egér Róbi szokott ráharapni. A jó ügyvéd, meg akármilyen ügyvéd pontosan tudja, amit te is írsz: "Elbaszták az árazást. Ok.
Automata üzenet nem szerződés. Ok."

és nincs tovább.

TTTamasss 2019.12.19. 22:01:15

Valaki írja már meg, hogy hogy van ez. A weboldalon kikeresem a járatot, bekattintom, a végén kifizetem bankkártyával, és innentől hozzáférek a beszállókártyákhoz. Hol volt itt az automatikus visszaigazolás. ás hol a szerződés elfogadása jogilag? Vagy mikortól biztos a jegyem? Ha odaértem?

noname222 2019.12.19. 22:45:06

Utazomajmon volt kint a poszt, eleve ugy raktak fel, hogy hibas arazassal kerul ennyibe es mindenki varjon meg par napot a szallas foglalassal mert konnyen lehet, hogy visszamondjak. Jottek is szepen a hozzaszolasok, hogy 4-6-8 jegyet foglaltak egyszerre kulonbozo datumokra. Raadasul az egyik iranyban az atszallasra 6 vagy 8 ora lett volna.
Azt pedig foleg nem ertem miert akarjak az egesz utat visszamondani, amikor "Igen olcsó volt, de egy kis keresgélés után szinte 5 perc alatt tudok hasonló áron jegyet találni"

ubu1a 2019.12.19. 22:55:10

@Péter 2: Én hoztam már el Auchanból 5 Ft-ért nagy rúd Pick téliszalámit. Ilyen árcédula és vonalkód volt ráragasztva. Csak határozottnak kellett lenni, nem mertek kötekedni.

Darth Revan 2019.12.19. 23:40:47

@ubu1a:
mert a torveny eloirja, hogy azon az aron kell eladni, ami ki van irva. ha tobb ar is van, akkor az alacsonyabb ar amit fizetni kell.

Péter 2 2019.12.20. 00:11:21

@ubu1a: Számtalan olyasmi van a világon, ami megtörtént már, ez a tény nem jelenti azonban azt, hogy helyes, jogos, törvényes, satöbbi. Mázlid volt, megvonták a vállukat, belefért, oké, rendben. Ettől még a kartács ezt mint általános, mondhatni törvényes szabályt akarta meghatározni, és ilyen nem létezik. Ahogy már sokszorosan kitárgyaltuk, igen, a többféle ár esete létezik, ha kinnfelejtik az akciós címkét, akkor ezen az alapon követelheted, ha nagyon akarod (szerintem rendes ember nem teszi meg, de ez az én személyes véleményem, nem kell vele egyetértened). De olyan, hogy egy nyilvánvaló elírás folytán egy bolt nyilvánvalóan irreális áron köteles lenne neked eladni bármit is (figyelj oda, nem azt írtam, hogy nem teheti meg, hanem hogy köteles lenne megtenni), ilyen egyszerűen nem létezik. Tehát semmi értelme nincsen, hogy valaki egy fórumon ezt terjessze, mert mindig lesz olyan, aki elolvassa, és simán elhiszi, mert hiszen a neten olvasta.

Darth Revan 2019.12.20. 00:22:57

@Péter 2:

Fogyasztovedelmi torveny.

Több eladási ár vagy szolgáltatási díj egyidejű feltüntetése esetén a vállalkozás köteles a feltüntetett legalacsonyabb eladási ár vagy szolgáltatási díj felszámítására.

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=99700155.tv

metartADMIN 2019.12.20. 07:21:00

de van/volt ervenyes jegyuk... akkor nem jott letre a “szerzodes”?!

ekat 2019.12.20. 07:33:06

@SzilviK: Így nem a német mondja, hanem a magyar....

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.20. 09:40:26

Akkor gondolom megvan a megoldás, nem le kell akciózni, csak kiírni valami blőd árat, és visszavonogatni a rendeléseket? :D Vagy mi?
Normál boltban a kiírt legalacsonyabb áron kell adni a cuccokat, ez a légyiközlekedésre miért nem vonatkozik? Elb*ták, viseljék a következményeit.
Az utas sem mondhatja azt, hogy ja, nem is akartam megvenni, 0 bukóval visszaadnám a jegyet...
Agyrém.

Willie 2019.12.20. 09:58:41

@Terézágyú: Ned, en mar utaztam ugy repulove Nemetorszagbol Budapestre, hogy tomgkozlekedessel kijutnom a repterre 3x annyiba kerult mint maga a repjegy... annak idjen bizonyos legitarsasagoknal voltak 1-2 EUR-os jegyek is. Egyik ismerosom egy ideig igy utazgatott. Kinezte honapokkal elore az ilyen kirivoan olcso jegyeket megvett baloluk vagy 5-ot kulonbozo egymastol nem tul tavoli idopontokra , es amikor utazni akart, akkor egyet felhasznalt a tobbi meg ment a kukaba.

Péter 2 2019.12.20. 11:07:51

@Darth Revan: Utoljára, mert tényleg nincs értelme már. NEM ERRŐL ÍRTÁL, NEM ERRŐL BESZÉLTÜNK. Ne ugrándozz a *két* feltüntetett áron, mert NEM ERRŐL BESZÉLTÜNK. Azt mondtad, hogy ha bármilyen árat kiírnak, akkor is, ha az nyilvánvaló elírás is, akkor annyiért kellene adniuk. Nem igaz. Létezik ebben az országban is egy polgári törvénykönyv, és az szabja meg a szerződéskötések mindenféle jogi alapját, hátterét és szabályát. Ennyi; én befejeztem ezt a szálat.

havrilla 2019.12.20. 11:34:49

@Péter 2:
Igazad van de hát aki nem akarja érteni, az soha nem is fogja. Valaki viccből odaírja a 100 000-es áruhoz a 10 forintot, akkor az üzlet köteles lenne ennyiért adni? Vagy az árazó kislány elrontja, akkor nem lehetne kijavítani?

ubu1a 2019.12.20. 11:42:05

@Péter 2: Köszi a részletes választ. De eddig én is úgy tudtam, hogy ez ajánlatnak számít, amiből nem lehet kitáncolni. Ezért szokott a mi cégünk például árajánlat helyett ártájékoztatót küldeni azokban az esetekben, amikor nem ismerjük a pontos körülményeket és e miatt nem tudjuk az ajánlatot megfelelő feltételekkel körbebástyázni. Sőt, emlékeim szerint a "nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk", "ajánlatunk a készlet erejéig érvényes" és hasonló kitételek is egyre kevésbé védik meg már azokat, akik az akciókkal bármilyen módon trükköznek.
Érzésem szerint egy 3500 Ft-os akciós repülőjegyről a mai fapados-szarrágós világban jóhiszeműen vélelmezhető, hogy nem elírás. Az én szalámis történetem e tekintetben sokkal ingatagabb, ha az általad említett szabályokat nézzük.
A kommenteket végigolvasva nekem ellentmondásosnak tűnik a szabályozás. Lehet, hogy csak bíróság fog tudni dönteni a kérdésben.

Darth Revan 2019.12.20. 11:47:49

@Péter 2:

okoska, alapbol azon az aron kell adni, ami ki van irva.
ha ket ar van akkor a kisebben. Ha egy ar van, akkor ertelemszeruen azon az aron, ami ki van irva.

ubu1a 2019.12.20. 11:55:56

@havrilla: E tekintetben szerintem az amerikai szemlélet sokkal korrektebb, még ha kegyetlennek is hangzik. Ha valaki csinál valami hülyeséget, akkor viseli annak a következményeit. Meg a következmények következményeit is. Meg minden szart. Aki pedig fél a következményektől (elvégre mindenki hibázhat), az védekezik: köt felelősségbiztosítást és nincs gond.
Ha az árazó kislány elrontja, akkor az üzlet töredelmesen bevallja, hogy elrontották. Azt az egyet odaadják annyiért, amennyi rá van írva. Az árazó kislánynak levonják a fizetéséből a különbözetet vagy kirúgják. De az is lehet, hogy a cég felvállalt kockázatnak minősíti a dolgot és benyeli. Elvégre annak is megvan az ára, hogy nem felsőfokú végzettségű mérnököket foglalkoztatnak árazásra megfelelő fizetéssel, akik kevesebbet hibáznak. De egy új kislány felvételének és betanításának is megvan az ára. Meg van kollegiális szolidaritás is, már ahol persze... Szóval a cég mérlegel és dönt. Utána pedig az összes többi hasonló terméket gyorsan átnézik, hogy ez még egyszer ne forduljon elő. Szerintem így lenne korrekt.
Ha viszont valaki szándékosan árazta félre (trükközés, vásárló felülragasztja, rossz polcra teszik ahol más árcédula van stb.), az pedig rendőrségi ügy. A BTK szerint csalásnak hívják.

vanek ur 2019.12.20. 12:47:49

@ubu1a: "E tekintetben szerintem az amerikai szemlélet sokkal korrektebb, még ha kegyetlennek is hangzik. Ha valaki csinál valami hülyeséget, akkor viseli annak a következményeit. "
Pont az error fare esetében már nincs így. 2015-ig tiltotta a jogszabály, hogy a légitársaság a jegy megvásárálása után árat emeljen, azaz ha valaki error fare áron vett jegyet, akkor annyiért el is utazhatott, Aztán volt egy eset 2015-ben, amikor az error fare egy átváltási hiba miatt jött ki, ha az utas magát dániában élőnek mondta. Persze sokan így tettek olyanok is, akik amúgy nem Dániában laktak, és végül a hatóság is úgy döntött, hogy a manipuláció miatt törölhetők a jegyek. (Ügy leírása és a döntés itt: onemileatatime.com/dot-issues-ruling-on-united-mistake-fare-heres-their-logic/)
Azóta változott a szabály: ha a légitársaság igazolja, hogy a jegyár egy error fare, törölheti a jegyet, viszont ebben az esetben meg kell térítenie az utazással kapcsolatban a jegyvásárlás után felmerült költségeket: pl. nem visszatéríthető szállás vagy autóbérlési díj, lemondási díjak, vízum, stb. (Bővebben itt: thepointsguy.com/guide/the-comprehensive-guide-to-canceled-mistake-fares/ és itt: www.transportation.gov/sites/dot.gov/files/docs/Mistaken_Fare_Policy_Statement_05082015_0.pdf )

ubu1a 2019.12.20. 13:39:29

@vanek ur: Értem, köszi. Ezt nem tudtam. :-)
De azért elég nagy hibát kell elkövetni egy jegy árazásban ahhoz, hogy az általad írt összes térítéssel együtt is megérje törölni a jegyet...

user friendly 2019.12.21. 12:00:11

@Péter 2: "Egyébként az, hogy valamit betettél a kosaradba, még nem is adásvétel. Majd a kasszánál lesz, ha beütötték, te meg kifizeted."

Igen, csak itt pont az történt, hogy betette a user a kosárba a macisajtot, fizetett a kasszánál, aztán utánaszaladtak a parkolóba, hogy mégsem annyiba kerül.

user friendly 2019.12.21. 12:34:57

@ttii: bekattintod a jegyet, kifizeted és kapsz egy visszaigazolást, amin a repülés adatai vannak + a foglalási kód. ezzel tudsz becsekkolni és akkor kapod meg a beszállókártyát. hogy mikortól indul az online becsekkolás egy adott járatra, az légitársaság függő. általában az utazás előtt 1-2 héttel vagy pár nappal. ahol nincs online becsekkolás, a reptéren kapod meg a boarding pass-t.

Szerintem a kulcsszó egyébként minden repjegy vásárlásnál a _foglalási_ kód. Gyakorlatilag nem vásároltad meg az utazást, csak foglaltál és azért fizettél, hogy a légitársaság fenntartja neked ezt a jegyet. De az indulásig még sok minden történhet, járattörlés, módosítás, túlfoglalás. Szóval ja, az a tuti, ha már odaértél a célállomásra, de általában a legtöbb ember minden probléma nélkül odaér.

azbest 2019.12.21. 13:25:40

@user friendly: ez bizony így van, eurowingsnél még nagyon bőkezű 72 óra az online check in kezdete. Másoknál van, hogy csak 1-2 nap vagy még kevesebb.

ekat 2019.12.21. 15:22:19

@azbest: Ez jegyfüggő is, még az economy jegyeken belül is, van ahol jegyvásárláskor foglalhatsz, és van ahol csak 24 órával repülés előtt. Vagy pluszpénzért előbb. (Én pl. a következő repüléseinkre szívesen fizetnék is az azonnali helyfoglalásért, de a 2. legolcsóbb típusú jeggyel még úgy sem lehet, csak 24 órával előbb.)

ekat 2019.12.21. 15:23:45

@ekat: Kimaradt a zárójeles mondatból, hogy a SWISS-nél...

ebella 2019.12.22. 04:34:47

@Péter 2: De van ilyen előírás. Csak a nyilvánvaló (ezer forintos árút egy forintért írnak ki) tévedésnél nem kötelesek eladni a kiírt áron. De, ha egy konzerv ami ezer forint háromszázért van kitéve, akkor bizony annyiért kell adni.

Balfredo Alfredo 2019.12.22. 11:48:31

@ebella: A kérdés nyilván az, hogy a konkrét esetben a repjegy konkrét ára "nyilvánvaló tévedés"-e vagy sem. Pontosabban, az _igazi kérdés_ az, hogy az elvárható gondossággal eljáró ügyféltől elvárható-e, hogy el tudja dönteni, "nyilvánvaló tévedés"-ről van-e szó, vagy pedig a fapados légitársaságok már-már ésszerűtlenül egymás alá licitálásának folyományáról.
Sztem nem várható el, hogy el tudja tudja dönteni, mégpedig azért, amit ubu1a is leírt: "Érzésem szerint egy 3500 Ft-os akciós repülőjegyről a mai fapados-szarrágós világban jóhiszeműen vélelmezhető, hogy nem elírás." Ha kevésbé vulgárisan fogalmazok, akkor ez az alacsony jegyár igenis életszerű.
(Az, hogy fogyasztóvédelem meg a bíróság mit mond, az egy másik, gyakorlati probléma.)

nickM 2020.01.02. 22:11:31

"általános, mondhatni törvényes szabályt akarta meghatározni, és ilyen nem létezik."
Már hogy a viharba ne létezne?
Az, hogy nem érted a különbséget a "bolti" és az online vásárlás között, az egyéni szoc. problem. (Ha a bolti címkére kiírják, hogy 5 Ft meg azt is, hogy 555 Ft, akkor kötelesek eladni neked 5 Ft-ért, ha lefotózod és bemutatod. Ha online rendelsz a partnernek jogában áll közölni, hogy bocsi, elírtuk az árat.)

nickM 2020.01.02. 22:14:25

@metartADMIN:
Nem volt. Megrendelte, előre utalta/kártyával rendezte a megrendelést, de ettől még nem jött létre a szerződés, az online foglalásoknál/rendeléseknél az első - automatikus - "érkeztetők rendelését" üzenet nem azt jelenti, hogy létrejött bármiféle szerződés, csak annyit, hogy láttuk, hogy szeretnél valamit.
süti beállítások módosítása