Decemberben is bőven találkozunk még olyanokkal, akiket megszívattak a Black Friday alkalmából és még nem zárult le az ügyük. Ani a hónap elején írt nekünk, aztán frissítette a sztorit, de az igazi megoldást a szakértőinktől kaptuk.
2019 november végén úgy gondoltam, hogy ideje kipróbálni a Black Friday akciókat. Kaptam egy emailt a líra.hu-tol, miszerint Black Friday alatt ingyenes kiszállítást biztosítanak 3000 Ft feletti vásárlás esetén. Na én kaptam is az alkalmon, mivel Angliában élek, rendelek. Rendelésem végösszege közel 50.000 Ft volt. Kifizettem paypallal, a rendelés megtörtént, visszaigazoló email megjött. Kb 1 héttel később kaptam 2 db emailt tőlük, miszerint:
1. Szerver hiba miatt elfelejtettek kiszállítási költséget hozzáadni a rendeléshez, így törlik a megrendelést (vagy visszaadják a pénzt, vagy kapok vásárlási utalványt 27% kedvezménnyel. Online alapból van ennyi kedvezményem, szóval ez vicc.)
2. Az ÉN kérésemre törlik a megrendelést. (WTF?!) Erre kértem bizonyítékot, hogy én kértem, de annyi választ kaptam, hogy ez egy automatikusan generált email volt.Tehát kérdem én. Ha van egy akciójuk, miszerint ingyen postának 3000 Ft fölött (én ennél kb 15* többet fizettem), a rendszer engedi a rendelést, ők vissza is igazolnak, elfogadható az, hogy önkényesen törlik a rendelesem?
December vége update: Tehát a történet folytatása annyi lenne, hogy ők törölték a megrendeléseket, amit nem tudnak újra aktiválni, kaptam egy kupont a megrendelt összegről, illetve egy 27%-os kedvezményt (mert amikor rendeltem, akkor volt ilyen kedvezmény) illetve 4000 Ft kárpótlást, amit ugye náluk költhetek el... Az anno rendelt könyvek közül már 4 nem elérhető, így azokat buktam. Arra kényszerülök, hogy mást vegyek helyettük. Ez így elfogadható? Mert számomra nem. Nem kicsit vagyok felháborodva a hozzáállásukon.
Amúgy nem tudom, hogy mint cég, kötelesek e pl. a magyar postát használni, mert most néztem meg, az iparcel kb 5000 Ft-ert szállít 25 kg-ig külföldre. Nekik nem hiszem, hogy ez nagy pénz lenne. Végül ha sikerül mégis megrendelnem a dolgokat a jövőben (ugyanis a weblapjuk természetesen nem működik, fényképét csatolok), magyarországi kiszállítás után hozzáadom ezt az 5000 forintot és kiszállították magamnak..
Mivel nem szerepelt a feltételek között, hogy külföldre ne lenne ingyenes a szállítás, a könyvek márpedig járnak.
Kedves Olvasó!
Megkerestük a Líra Könyv facebook oldalán az általad említett Black Friday akciót hirdető posztot, melyen az szerepelt, hogy 3 000,- Ft feletti rendelés esetén ingyenes szállítást biztosít az eladó.
A szállítás tekintetében semmiféle szűkítést nem tartalmazott a hirdetés, míg a kedvezményes ár tekintetében jelezték, hogy mely típusú könyvek képeznek kivételt.
Álláspontunk szerint jogosan értelmezted úgy, hogy a külföldre való szállítás is beletartozik az ingyenes szállítás fogalmába, hiszen egyrészt nem jelezték, hogy az ingyenes szállítás Magyarország területére, belföldre vonatkozik, másrészt a mai nemzetközi viszonyok között ez nem is kell, hogy meglepő legyen. Az értelmezésedet az is alátámasztja, hogy a Líra vélhetően rendszeresen szállít külföldre is, az oldalukon található Vásárlási Feltételek magyarul és angolul is tartalmazzák a külföldi szállítás részleteit.
Továbbá elmondható, hogy a szerződés létrejött közöttetek, hiszen visszaigazolták az ingyenes szállítást tartalmazó (!) megrendelésedet, és te ki is fizetted a könyvek árát.
Érvényes szerződés lévén a felek között, a Líra kötve van az ajánlatához, így álláspontunk szerint utólag nem hivatkozhat jogszerűen szerverhibára, és nem törölheti a megrendelésedet.
Javasoljuk tehát, hogy mindezekre hivatkozva írásban szólítsd fel a Líra Könyv Zrt-t az ingyenes kiszállítással való teljesítésre, és jelezd, hogy ellenkező esetben jogi úton fogsz érvényt szerezni a követelésednek. Mivel külföldön élsz célszerű igénybe venni az Online Vitarendezési Platformot (OVR) erre a célra.
Az ügyben felmerülhet továbbá a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat alkalmazása is, hiszen a lira.hu ingyenesen hirdetett valamit, amit utólag mégis ki kívánt fizettetni a fogyasztóval.
Köztudott, hogy az INGYENES-ség egy olyan hívószó, mellyel a fogyasztók igen széles rétegét lehet vásárlásra ösztönözni.
Álláspontunk szerint tehát ez ügyben akár a fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatát is kezdeményezheti az a fogyasztó, aki megtévesztve érzi magát a hirdetés miatt.
Felhasznált jogszabályok:
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről2008. évi XLVII. törvény a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról
UPDATE dec. 23. 21:05
A posztra reagálva nemrég jelentkezett nálunk Nyáry Krisztián, a kiadó igazgatója, és egy példaértékű panaszkezeléssel javított a Líra renoméján.
Tisztelt Tékozló Homár!
Ezt elrontottuk. A Black Friday akciónkat magyarországi vásárlóinknak hirdettük meg, de az erről szóló információt valóban nem tüntettük fel az oldalunkon. Másnak nem jutott eszébe, hogy külföldről is ingyen rendelhet, de az Önökhöz forduló vásárlónknak igen. Igaza volt, munkatársunk hibázott, legközelebb jobban odafigyelünk. Sajnos rendelése már nem érkezne meg Angliába karácsonyig, de szeretnénk kárpótolni valamivel. Felajánlunk neki egy 20 ezer forint értékű utalványt, amelyet a Líra webáruházban költhet el. A könyveket ingyenesen kiszállítjuk.
Üdvözlettel,
Nyáry Krisztián
kreatív igazgató
Líra Könyv Zrt.
a fekete krindusz 2019.12.23. 13:13:16
ekat 2019.12.23. 13:52:13
Igen, én sem értem, a repülőjegynél egyértelmű volt, hogy az első visszaigazoló mail nem szerződés (noha gyakorlatban annak tekinti mindenki), itt meg az automata mail máris szerződés (,noha mindenki tudja, hogy jön még egy 'igazi') ?
És egyébként míg a repülőjegynél akár gondolhatta is a posztoló, hogy tényleg annyi, egy Líránál viszont ez a posztoló biztos lehetett benne, hogy igazából a Líra Angliába nem óhajt 3.000 Ft felett ingyenesen könyveket szállítani. Úgyhogy akár rá is kérdezhetett volna. (De persze nem tette, mert hátha bejön.)
Ettől függetlenül persze a Líra el****ta, mert nem szűkítette az ingyenes felhasználás feltételeit.
Darth Revan 2019.12.23. 14:19:52
Az mondjuk persze gaz, hogy a rendszer engedte a nulla forintos szallitasi koltseget
"Külföldi megrendelőinknek
Jelentkezzen be, majd tegye a kosárba a könyve(ke)t. A fizetés gombot megnyomva egy adatlapra érkezik.
Az átvételi, fizetési módok fejléc jobb oldalán rá kell kattintani a "módosít" szövegre, ekkor jelenik meg a "belföldi szállítás" fül és közvetlenül mellette a "külföldi szállítás" fül.
A külföldi szállítás fülre kell kattintani, ahol megjelenik a "Milyen módon szeretné átvenni a könyvet?" kérdés. Itt tudja kiválasztani, hogy légi vagy postai úton szeretné megkapni a könyvet. A kiszállítás ára a jobb sarokban van feltüntetve.
Miután ezt bejelölte válassza ki, hogy bankkártyával vagy PayPallal szeretne-e fizetni.
Ellenőrizze még egyszer, hogy az átvételi és fizetési módokat jól adta-e meg, majd nyomja meg a "megrendelés" gombot, az oldal rögtön a bank vagy a PayPal oldalra ugrik."
Antalbaba 2019.12.23. 14:57:25
a fekete krindusz 2019.12.23. 15:33:11
tehát visszaigazolják, hogy megkapták a megrendelést, nem kell megismételni, illetve, hogy megtörtént a fizetés, nem kell megismételni. Szerződés még nincs. Ha ezután kapott számlát, meg értesítést a szállításról, az már szerződésnek minősül. Ilyen biztos, hogy nincs.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2019.12.23. 15:45:32
Végre egyszer határozott és releváns választ ad a GVTI, erre pont ellentmondanak saját magukkal.
Nem lehetne egy olyan négybetűs partnert választani, aki ért is a munkájához?
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.23. 16:46:28
Permetező 2019.12.23. 17:16:36
Péter 2 2019.12.23. 17:28:09
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2019.12.23. 17:34:51
Baluci 2019.12.23. 17:35:59
1. Ilyen alapon a posztoló kérhette volna a Húsvét-szigetre is a szállítást! Oda konkrétan még a hajó is csak havonta jár... A szállítási költség gyakorlatilag a rendelt cucc sokszorosa lenne.
2. Ha ez a Lira, vagy mi a tököm így adta meg az akciót, akkor jár az ingyenszállítás MINDENHOVA ÉS PUNKTUM!... Legfeljebb utána kibasszák a hülye marketingest, aki elfelejtette beleírni a "hazai" szót az ingyenes szállításhoz, vagy leverik rajta!
Zuzer78 2019.12.23. 19:42:26
ekat 2019.12.23. 19:49:31
És nem szoktál online vásárolni? Vásárláskor senki nem küld olyan mailt, hogy "vettük szándékodat, és jelentkezünk". Esetleg gasztronómiai program vagy utazás foglalásakor.
pankaaa 2019.12.23. 20:51:12
Azóta persze megrendeltem a könyveket a felajánlott kedvezményekkel, mert kellettek illetve így karácsony előtt nem akartam velük tovább veszekedni.
Péter 2 2019.12.23. 21:38:08
Péter 2 2019.12.23. 21:39:34
pankaaa 2019.12.23. 22:56:30
aefzuj 2019.12.23. 23:15:02
Ez meg egy ilyen ország. Nem elég, hogy igazad van, verned kell mellé a palávert is jó hangosan, máskülönben a hajadra kenheted az igazadat.
haXXor 2019.12.23. 23:47:07
lobster thermidor 2019.12.24. 08:13:07
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.12.24. 09:02:41
Nekem is ugyanezek az ajánlatok voltak, miszerint "kérésére a rendelést töröltük", aztán olyan "jutalom" engedmény, ami semmire sem jó, mert épp a törzsvásárlóinak felelt meg (két kedvezmény ugye nem vonható össze), illetve "kárpótlás" kupon, ami pont a fele volt annak, mint amit a törzsvásárlóival el lehetett érni. Na, de a végén csak sikerült megszerezni a gyerek (akkorra már sehol nem kapható) könyvét. Azóta kerülöm őket, maradt a másik két nagy hálózat, úgyis mindenki ugyanazt árulja.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2019.12.24. 09:06:58
a.) vagy pont annyi, mint amennyit az eredeti vásárlásért ígértek (tehát "mezei" vásárlásért is megkaptad volna);
b.) vagy mire lezongorázod az ügyet (több hónap náluk az ügyintézés) lejár;
c.) vagy nem vonható össze mással, és ezért a törzsvásárlóira több kedvezményt kapsz, mint az utalvány értéke.
Ahogy Kohn bácsi mondta: "Ügyes!"
ekat 2019.12.24. 09:10:47
2019.12.24. 09:31:30
ekat 2019.12.24. 11:00:43
Mint látni is, nem én vagyok a posztoló, de ennyire ne legyél már rosszindulatú!
1., Mi ezen a fillérbaszás? Ha valaki azt mondja, hogy ingyen szállít, ne fogadja el?
(Mint írta, volt már rá példa! Mondjuk lehet, hogy akkor is el****ták...)
2., Londonban csak mosogatni lehet? Az unokatestvérem pl. banki informatikai rendszerekkel foglalkozik, és egyik kinti magyar barátjuk sem étteremben dolgozik.
3., Angliában csak angol könyveket szabad olvasni? Én pl. itt vagyok, de vagy 15 éve leginkább angolul olvasok, remélem, nem gond neked?
3.,
2019.12.24. 11:45:11
ekat 2019.12.24. 12:15:03
Itt, mint -hon. :)
És azért, mert meguntam a sok szarul fordított, rossz helyesírású könyvet. Néha van ugyan normálisan fordított, de most mit kísérletezgessek, és amúgyis, legalább hamarabb tudom olvasni a kedvenceimet.
2019.12.24. 13:37:42
lobster thermidor 2019.12.24. 14:06:32
"Felajánlunk neki egy 20 ezer forint értékű utalványt, amelyet a Líra webáruházban költhet el. A könyveket ingyenesen kiszállítjuk."
Nem tudom, hogy mit nem értettél meg ebből, és miről beszélsz, mert a Lírában általában úgy működik a dolog, hogy az utalvány birtokosa elmegy valamelyik Líra könyvesboltba, kiválasztja a neki tetsző könyveket, és az utalvánnyal fizet a kasszánál, ez esetben viszont konkrétan a webáruházbéli vásárlásról szó a dolog, és felvállalták az ingyenes kiszállítást is. Majd akkor kezdj huhogni, ha arról ír a posztoló, hogy második nekifutásra sem jött össze a dolog.
Balfredo Alfredo 2019.12.24. 14:18:47
Miért lenne logikus bármi is a mai féknyúzzel megtűzdelt világunkban?
A legtöbb árunál (ruházat, kozmetikum, műszaki cikk) nem tűnik ésszerűbek külföldről rendelni, mivel ugyanazt a cuccost a tartózkodási országod szerinti webshopokban is megveheted, elvégre egyszerűbb, olcsóbb, gyorsabb.
A könyv kivétel. Tetszőleges országban élve az anyanyelvű könyvek legnagyobb (sőt ha elég kis nemzet fia vagy, akkor egyáltalán bármilyen) választékát az anyaország webshopjában találod meg. Innen kezdve egyáltalán nem életszerűtlen, hogy a könyvet külföldről rendeled, a webshop meg országhatárokon átívelve szállítja. Amelyik webshop ezt nem veszi figyelembe, sőt az első veszteséges külföldre szállítás után sem módosítja a szabályzatát, annak a webshopnak a menedzsmentje hülye, tehát haljon meg. Ennyike.
Permetező 2019.12.24. 17:27:56
Maresi 2019.12.25. 17:59:10
Hozzászólok 2019.12.25. 18:01:50
De ez nem elég, itt kell nyekeregni, hogy néhány könyv elfogyott azóta.
pankaaa 2019.12.26. 10:33:37
Péter 2 2019.12.27. 12:28:15
Azok alapján, amit az esetről tudunk (mind a posztoló, mind a Libri leírásában), itt nagyon alaposan félrecsúszol, úgyhogy az ebből levont következtetéseid sem állnak valami szilárd alapokon.
Phil Necro 2019.12.28. 12:12:21
Ofélia . 2019.12.28. 16:30:48
Semijen
Hozzászólok 2019.12.31. 11:17:36
A számosság eleg szilard alapokat ad: ha sokan félreertették akkor eléggé félre érthető volt, ha csak néhányan....
A lenyeg az, hogy kapott kárpótlást, kapott bocsánatkérést, felesleges ez a nagy rinya.
Kókadt Cukkini 2020.01.04. 01:40:09
Kókadt Cukkini 2020.01.04. 01:45:13
lobster thermidor 2020.01.05. 14:32:42
Akkor ezt az anomáliát kiváló problémakezelő készséget felmutatva rövid úton felszámoltad, ennek következtében gyakran járhatnak a webáruházakban tevékenykedők rokonai temetésre, mert a halott menedzser, a jó menedzser. Milyen egyszerű a megoldás!
@Maresi:
Kétszer is elolvastam a hozzászólásaimat, de nem találtam egy olyan mondatot, vagy kitételt, amelyben hisztisnek tituláltam volna bárkit is.
Praedikator 2020.01.13. 19:17:39
DarkWolf 2020.01.17. 12:42:27
Praedikator 2020.01.17. 15:34:07
Szubrina 2020.02.10. 00:36:17
Az meg, h nem adják vissza a pénzét, de az általa kiválasztott könyvek közül már nem választhatja mindet, de válasszon másikat egyenesen meredek.
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2020.02.15. 20:28:28
Szubrina 2020.04.03. 11:25:16
Pötyögtetek 2020.04.25. 17:00:26
PöcRöfJönMegyTesziADolgát 2021.04.14. 05:57:41