Tékozló Homár

Szavatosság a valóságban - bizonyítási teher a fogyasztó oldalán?

2019.05.10. 09:56 | Homár Rezső | 50 komment

kutyaokos.jpg

Ne mindig csak a botrány és a mérgelődés! Kellenek néha azok a kérdések is, amik segítenek eligazodni a fogyasztóvédelem zavarosnak tűnő világában. Ezért örültünk Dani kérdésének, aki a szavatosság borzongató fogalmáról kérdezett minket. Egész pontosan arról, hogy mit takar a bizonyítási teher?

Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, illetve a fogyasztóvédelemhez, amely sokakat érint - a szavatosság. A törvény viszonylag egyértelmű: a 2. évtől szavatosság van, illetve " "A termék átvételét követő hat hónap elteltével viszont a bizonyítási teher a fogyasztó oldalára kerül." - mit takar ez a bizonyítási teher? Milyen formában kell nekem fogyasztóként bizonyítanom, hogy a hiba gyári hiba? 

Olvasson tovább!

Az árukészlet és bemutatóterem maradt, de ki foglalkozik a garanciával?

2019.05.08. 10:00 | Homár Rezső | 74 komment

aa9d.gif

A jótállás és a garancia kérdése mindig izgalmas, ha mire felmerül, a cég eltűnik, vagy megszűnik. A végelszámolás alá került fürdőszobás helyén egy új bolt üzemel, ami csak ránézésre ugyanaz, a céginformációk szerint viszont semmi köze a régihez. De mit tehet itt az egyszeri csaptulajdonos, aki magas és jóképű értékesítőktől vásárolt, aztán jól megbánta?

Legnagyobb elkeseredésemben fordulok Önökhöz. Abban már nem reménykedem, hogy ügyem megoldódik, de abban igen, hogy a nyilvánosság elé tárva a problémám sokakat meg tudok óvni attól, ami engem és családomat ért. Történetemet az alábbiakban szeretném megosztani: 

Sajnos jó magam és családom is az építőiparban dolgozó, egyik szélhámos cég áldozatává váltam. Még 2 évvel ezelőtt vásároltam egy Imhaus nevű német cégnél a fürdőszobám felszereléséhez szükséges termékeket. Meggyőző volt a cég, és nagyon vonzó az ajánlat: ha náluk veszem meg a termékeket, akkor igaz egy későbbi időpontban, de kiajánlanak egy olyan megbízhatónak beállított kivitelezőnek, aki A-tól Z-ig megcsinálja a fürdőszobánkat, ráadásul még kedvezményt is ígért az akkor még szimpatikus, magas, jó megjelenésű értékesítő. Belevágtunk, fizettünk.

Olvasson tovább!

Az egyszeri tömegközlekedő és a fantomjárat

2019.05.07. 11:32 | Homár Rezső | 30 komment

 

Szegény Péter nagyon szeretné tudni, milyen busz megy el a háza előtt, de nem tudja kibogozni a BKK válaszát. Ne csorbuljon szegény Péter, társadalmilag egyeztessen vele valaki és találjuk ki együtt: van busz vagy nincs busz?

Hatalmas nagy csinnadrattával, hogy az egységsugarú fővárosi nép ne a több hónapos késés tényére, és az évekig tartó metró pótlás állapotára emlékezzen, átadták a felújított hármas metró északi felét.
Csak úgy, magyarosan. A teljes metró hosszon egy teljes hétig végre jártak a szerelvények. De messze még a munka vége. Először is ezúton szeretném megköszönni mindenkinek, aki adójával, áldozatos munkájával, és megfelelő baráti körökkel kötött hihetetlenül előnyös szerződések révén mindezt lehetővé tette. 

Ahogy ilyenkor lenni szokott, ahogy közeledett a déli szakasz lezárása, úgy jött egyre több információ arról, hogy hogyan szeretné a fővárosi közlekedést szervező/tervező csapat a következő időszakban várható káoszt enyhíteni.

Olvasson tovább!

Egy teljes lakóparkot rakott feketelistára a Telekom, mert valaki nem fizetett

2019.05.06. 10:00 | Homár Rezső | 157 komment

rosszhir.jpeg

"Szomszéd! Maga is trágyázza az epret?! Nem, én cukrozom, de lehet hogy hülye vagyok." Szóval vannak rossz és jó szomszédos viccek, de azért ez a debreceni Telekomos nem sikerült túl jól. Mert mi van akkor, ha a szomszédnak tartozása van, erre feketelistára kerül egy egész lakópark? Megnézném a következő lakógyűlést.

Úgy gondoltam elregélem nektek a történetem, mert nem emlékszem rá, hogy ezzel kapcsolatban olvastam volna a blogon bejegyzést. (Ha volt, akkor bocsi.)

Hó elején párommal úgy döntöttünk, hogy új tévét szeretnénk venni, és mint minden épeszű ember, körbejártuk a lehetőségeinket, és végül a Telekom egyik részletfizetéses tévéjére esett a választásunk.

Én kicsit szkeptikusan álltam az egészhez, ugyanis mikor Debrecenbe költöztünk már megjártuk a Telekomos utat: nem akarták/tudták beszerelni hozzánk az internetet, mert állításuk szerint az állam a mi lakóparkunkban ezt nem engedélyezi, és a Digi hatásköre alá tartozunk. Persze adtak cserébe egy számunkra előnyösebb mobil díjcsomagot, így nem firtattuk ezt a dolgot tovább.

Olvasson tovább!