Dénes csomagja november közepétől egy hónapon át tekergett a futárszolgálat különböző futárjai és depói között. A nyomkövetés szerint többször is megpróbálták a kézbesítést, ám Dénes szerint ennek egyszer sem volt nyoma. Vajon mi történik ilyenkor a valóságban? Begurul a cucc az ülés alá? Update: A csomag végül célba ért.
Update 2: Az Express One reagált az esetre, levelük poszt végén.
Németországból rendeltem egy elektronikai eszközt november közepén. A feladó 2 napon belül fel is adta a csomagot a német Hermes GmbH szolgáltatóval. Teltek a hetek, de a csomag sehol nem volt, illetve a Hermes-es nyomkövető sem mutatott semmilyen frissített állapotot azt leszámítva hogy november 19-én megérkezett kis hazánkba. Némi internetes kutatómunka után kiderült, hogy az Express One a Hermes magyarországi partnere, így megkerestem őket.
Az ügyfélszolgálatos hölgy elmondása alapján hiányos volt a címzés, ezért nem tudták kézbesíteni, de most hogy írtam egy emailt nekik, minden rendben lesz...
A nyomkövetőjük tanúsága szerint viszont 20-án felvette a futár a csomagot, de "időhiány" miatt nem sikerült kézbesítenie, majd másnap "depó kiszállítási kapacitás hiánya miatt" nem sikerült a kézbesítés, 22-én a "címzett nem elérhető, nem tartózkodik a címen", 25-én "várakozás után nem vették át".
Na mármost minden nap a címen volt valaki, az ablakok az utcára néznek, ahol gyakorlatilag semmilyen átmenő forgalom nincsen, azaz minden egyes elhaladó autót lehet látni és hallani. Így ezek a bejegyzések nettó hamis állítások, arról nem is beszélve hogy ha hiányos a címzés akkor mégis mi a francot keres a futár a címemen, és miért nem hagy 3 alkalommal sem legalább egy fecnit, hogy "itt voltam, szerettem volna kézbesíteni, de nem voltál itthon"?!
A legutolsó bejegyzést nem is értem: várakozás után nem vették át?! Azaz becsöngetett, kijöttem, hogy "szuper itt a csomag, egy pillanat mindjárt jövök", majd eltűntem? És szegény kénytelen volt visszamenni a depóba a csomaggal?
Ennek ellenére ez a drága jó Express One futárszolgálat nem adja fel ilyen könnyen, 26-án ismét jött elvileg (gyakorlatilag nem, mert továbbra is otthon voltak, de nem jött sem autós, sem biciklis, sem talicskás futár), így "címzett nem elérhető, nem tartózkodik a címen". Továbbra is azon a címen, ami elvileg hibás és ezért nem tudták kézbesíteni!
A fentiek megismerése után úgy döntöttem, hogy a legjobb ha a munkahelyemre kérem a csomagot, mert ott 0-24 órás portaszolgálat van és gyakorlatilag nem tud olyan időben jönni a futár hogy ne vegye át valaki. Az ügyfélszolgálat másnapra (november 29) időzítette a csomagot, és biztosított arról, hogy megkapom.
Másnap azonban nem jött természetesen, ahogyan egy hét múlva sem. A nyomkövetőn "on hold" azaz tartáson státuszú volt november 29., december 2., december 3. napokon, majd december 4-én a központi raktárba érkezett amit 13 perccel később el is hagyott, hogy december 6-ai "egyéb" bejegyzést követően töretlen lendülettel folytassa az "on hold" státuszt december 7. illetve december 10. dátumokkal.
December 10-e óta nem történt semmilyen update, az ügyfélszolgálattal eddig 20 emailt váltottunk oda-vissza, de két napja ők sem válaszolnak.
Egyébként nagyon kedvesek voltak és nyugtattak, illetve sűrű elnézésemet kérve ígérték a másnapi kiszállítást, de úgy tűnik ők sincsenek ráhatással a depókra.
A csomag egyébként kis méretű, a kiszállítási cím pedig az 5. kerületben van, azaz nem is a világ végére kéne elvigyenek egy konyhaszekrényt...
Itt tartunk per pillanat, lehet bedobok egy fogyasztóvédelmis, kártérítéses emailt, hátha akkor történik valami, de nem vagyok túl bizakodó.
Nevetséges, hogy egy ilyen "szolgáltató" meg tud maradni a piacon és kapnak munkákat ilyen hozzáállással és munkatempóval. Gyanítom, hogy halvány lila gőzük sincsen merre van a csomag, de ezt valamiért nem tudják bevallani.
Üdvözlettel,
egy újabb elégedett és megbecsült Express One kuncsaft
Reagált az esetre az Express One, következzék a nemzetközi szolgáltatási vezető levele:
Tisztelt Szerkesztő,
Szeretnék reagálni a panaszos esetre, mely egy külföldről érkező küldemény kapcsán merült fel. Sikerült beazonosítani a feladást, az adatvédelmi szabályozások szerint nem áll módomban megnevezni az érintetteket, viszont el tudom mondani, hogy mind a küldemény történetét mind a kapcsolódó kommunikációt kivizsgáltam.
Bár az eset már megoldódott és nem tudjuk biztosra, hogy tudunk e még tenni az ügy érdekében, viszont ahogy a közvetlen levelekben is, mindenképp szeretnénk elnézést kérni a történtekért. A pontosság igénye nélkül azt el tudom mondani, hogy a küldemény a meghatározott szállítási időn túl került kézbesítésre több oknál fogva. Az egyik ilyen, hogy az év végi időszak a CEP piaci szereplők egyik legzsúfoltabb időszaka és ilyenkor sokkal nehezebb egyéni problémákat megoldani, sőt a normál szállítási idők is meg szoktak hiúsulni a megnövekedett küldeményszám miatt.
Ezt tovább fokozta, hogy adott területért egy közvetlen csúcsszezont megelőző időszakban kezdett új alvállalkozónk volt felelős, akit a tehermentesítés céljából csatlakoztattunk hálózatunkhoz. Bár a kezdeti és betanulási időszak jól sikerült a többlet teherre nem voltak teljes mértékben felkészülve. Futárjaink számos esetben nem tudtak időben adott területeket elérni ezért a csomagok kézbesítése is késett. Több kézbesítési kísérlet is volt, majd kollegáim segítségével (különböző osztályok munkatársainak részvételével) sikerült végül a címre juttatni a csomagot.
Cégünknél folyamatosan azon dolgozunk, hogy hasonló esetek ne forduljanak elő és a lehető legrugalmasabb módon szolgáljuk ki megbízóinkat. Bízunk benne, hogy válaszunk tudja valamelyest enyhíteni az okozott kellemetlenséget.
borso 2020.01.08. 10:43:46
Darth Revan 2020.01.08. 12:12:22
egy het mulva kellett volna megjonnie, ehelyett azt jelezte a rendszer, hogy elveszett.
felhivom oket, azt mondjak tenyleg elveszett, kuldjenek ujat vagy kerem a penzt.
mondom kuldjek ujat. azutan elutaztam.
mikor visszajottem vart az ertesites, hogy csomagom jott postan.
Mind a ket hatizsak megerkezett :)
juhaszvik 2020.01.08. 12:31:06
káposzta 2020.01.08. 13:17:26
KaTe 2020.01.08. 13:25:13
arnyjaro 2020.01.08. 14:13:50
Baluci 2020.01.08. 14:35:04
Darth Revan 2020.01.08. 15:00:42
vanek ur 2020.01.08. 15:25:35
a fekete krindusz 2020.01.08. 15:34:10
@juhaszvik1: vajon a német központ mit kezdjen azzal a jelenséggel, hogy országszerte karácsony volt az év vége felé ?
Terézágyú 2020.01.08. 16:15:28
Mármint ez után már a rendes címen kereste a futár a pósztert????
Egyébként, már többször megbeszéltük itt a homáron, hogy a címnek abszolút pontosnak kell lennie. Utcaházszám kevés, emeletajtó is szükséges (a pószter az 5. kerületben lakik, tehát aligha családi házban...)
Tehát egy húszlakásos társasháznál nem elég az utcaházszám, meg hogy Kovács János, mert mondjuk eleve van két Kovács a házban, és mondjuk egyiknél sem szerepel a János, mert az egyik direkt nem írja ki a keresztnevét, a másiknál meg az apa neve szerepel stb.
Ha a futár a másik Kovácsot találta meg, aki éppen nem volt itthon, akkor simán írhatta, hogy "a címzett nem tartózkodik otthon"... (igen, tovább is böngészhette volna a kapucsengőt/postaládát, dehát ezek a futárok állandóan rohannak...)
Bonyolítja a helyzetet ha a megrendelő csak albérlő, és a kapucsengőjén/postaládáján csak egy vékony papírcsíkra van kiírva, hogy Kovács (és már félig lekopott, kifakult), és igazából csak a tulajdonos neve látszik, hogy Tóth Lajos...
Szóval nem akarom védeni se a futárokat, se a postásokat (és én egyik sem vagyok), csak már egy rakás (közvetett) tapasztalatom volt ilyen ügyekben, amikor valaki megadott egy olyan címet amellyel igazából semmit sem lehetett kezdeni...
juhaszvik 2020.01.08. 16:26:19
FDToth 2020.01.08. 16:55:16
magyar posta: rendeltem egy órát, kb 250 USD. nem voltm itthon, feleségem mondat, hoyg a postát bedobta a kapun belülre és elment! (csengő nincs, telefonszám a csomagon).
Bejelentem a postánál, hogy nem ez a kézbestsé módja, learom a pontos időponot amikro itt volt a postás. Erre hív a posta, hgy adjak csomagszámot, hogy be tudják azonosítani, stb. Minek? Erre lezárják az ögyet, hogy nincs inromciójuk a csomag kapcsán... ezek ennyire hülyék, vagy bármit megtehetnek? Ott az időpont, megnézik ki a helyi postás, azt számonkérik, miért kell csomasgszám?
a fekete krindusz 2020.01.08. 18:08:02
Mi Pesten, illetve Szigetmiklóson bérlünk raktárt a visszáruknak. Nem kell hívni, nem kell sms-t küldeni, ímélezni, hiszen jellegéből elég, ha naponta odajön és minden portó nélküli csomagot válagatás nélkül átvesznek. Megszokott volt az "on hold" sztátusz, megértjük, sok van, legfeljebb hozzák hetente egyszer, vagy amikor tényleg befér az autóba. Na de a marha futárja, mit csinált dec. tizedikén? Rákúrta az összes visszárura, hogy nem vették át, későbbi kiszállítást kérnek. El tudod képzelni azt a patáliát és pánikot, amikor küldöd vissza 14 napon belül a csomagot és nem veszik át ?
@FDToth: már megint játszod az eszed? Pont neked kell megmagyarázni, hogy "miért kell csomasgszám?" egy panasz kivizsgálásához?
Húzd bele 2020.01.08. 18:18:12
Nick-son 2020.01.08. 18:42:03
FDToth 2020.01.08. 19:02:45
Na ezert nem kell semmmilyen azokosito
FDToth 2020.01.08. 19:07:05
Ne azom ragadj le h ki meg h kezbesit itt azon van a lenyeg h ha nem fer a postaladaba akkor bedobjak kapun belulre, es ennyi. Ja es nem vizsgaljak ki mert kell cskmagazonoaito. Ehhez minek is?
a fekete krindusz 2020.01.08. 20:55:48
Péter 2 2020.01.08. 22:31:55
FDToth 2020.01.08. 22:51:34
havrilla 2020.01.09. 02:37:44
Minőségről, igényességről nem hallottál?
Fakanál69 2020.01.09. 08:16:31
Horváth Toya 2020.01.09. 08:16:39
szelidorzo 2020.01.09. 12:07:28
Így is lehet.
ekat 2020.01.09. 13:51:33
georgenius 2020.01.09. 19:53:29
SaturnV 2020.01.09. 21:47:25
(is),de azért vicc,hogy lecsekkolják a gép kirakodás után a küldeményt,és az utána eltűnik. A posta meg mossa kezeit; "ez van".. Bele sem merek gondolni,hogy... esetleg... a vámraktár?..
lófasz 2020.01.10. 00:51:38
lófasz 2020.01.10. 00:52:45
ekat 2020.01.10. 07:42:35
Terézágyú 2020.01.10. 08:58:42
Ez igényesség kérdése.
És aki ilyenben igénytelen az nyilván másban is.
És minden ertheto?
Akkor te egy okor vagy.
De ha megsertodnel, akkor kozlom, hogy nincs ra okod, mert o'kor-ra gondoltam.
havrilla 2020.01.10. 08:58:59
Akkor írjon csak saját magának.
Minőségrőlés igényességről nem hallottál?
Kelpo 2020.01.10. 12:23:02
Praedikator 2020.01.11. 06:02:57
ekat 2020.01.11. 10:59:32
Szerintem ez nem igényesség, a helyesírás, vagy a fogalmazás, na az igényesség, de nekem ez nem.
ekat 2020.01.11. 11:01:16
Kinek mi az igényesség és minőség. Neked ezek szerint az, hogy ékezetet használsz, miközben teleszájjal és ordináré módon pocskondiázod az ideírókat.
havrilla 2020.01.11. 14:25:14
Csak a viszonossági alapon. Én nem vagyok hazug senkiházi ostoba seggfej, mint te.
feketehaju 2020.01.13. 10:38:54
Persze, szezon van, de az, hogy NEM HAGY ÉRTESÍTÉST a küldeményről, az szerintem független a szezon lététől vagy nem lététől.
Szerintem.
feketehaju 2020.01.13. 10:50:08
A legvérlázítóbb persze az, hogy
1. A Hermes drágaságom nem ad ki információt, csak a feladónak. Persze, mert majd a feladó fog otthon gubbasztani, és várni, hogy mikor érkezik a csomag, vagy majd ő fog időpontot egyeztetni. (Ugyan a Hermes oldala rendkívül felhasználóbarát - nak tűnik - mert elvileg online is tudnék kiszállítási címet és időpontot is módosítani, gyakorlatban mégsem, mert nincs megadva a várható kiszállítási dátum, azzal együtt, hogy állítólag már 2x megpróbálták kézbesíteni.
2. A nyomkövetésben 2x ott a megjegyzés, hogy kiszállították, de nem értek el, blabla, ezért értesítőt hagytak. DE NEM.
Így gyakorlatilag sanszom sincs, hogy valakit kontaktáljak, hogy hogy jutok a csomagomhoz.
A Hermes ügyfélszolgálatán meg gondolom karfiolok ülnek, mert lassan naponta többször levelezünk, de még egyszer nem jutott eszükbe azt írni, hogy ugyan vegyem már fel a kapcsolatot a magyar partnerrel, aki ez és ez. Szerencsére a gugli a barátom, nade miért kell nekem oknyomozó riporterré válnom csak azért, mert rendeltem valamit Németországból.
PS.: Tudtam, annyira tudtam, hogy kicsit erőszakosabbnak kellett volna lennem a feladóval, és nem hagyni, hogy Hermessel küldje. Ott az Ecoparcel, amit egyébkét mindenkinek csak ajánlani tudok. Fele annyiba került volna, és már itt lenne nálam a szajré.
kalman13 2020.04.11. 11:49:23