A fenti képen egy megjavított cipő szerepel. Pedig Tamara nem javítást kért, amikor szétesni készült a háromhetes cipője, hanem a pénzét. De a kereskedő szerint ha valamit javítani lehet, akkor ott nincs is más választásunk, irány a cipész. Na de mi van, ha nem fogadjuk el a "javítást"?
Kedves Tékozló Homár,
2019.09.05-én útnak eredtem cipőt vásárolni. Először a Westend City Centerben (Budapest) lévő Office Shoes cipőboltban találtam rá a 11.990 forintos POLO bőr cipőre, ami természetesen a magam 36-os lábméretével az utolsó, egyben kiállított termék volt. Felpróbáltam a lábbelit, majd mielőtt fizetésre szántam volna el magam szomorúan konstatáltam, hogy a cipő felső részén a varrás fel volt szakadva. Az eladóknak ezt jeleztem, mert így természetesen nem vettem meg a cipőt, de meglesték a rendszerben, hogy hol lehet még ezt a cipőt kapni az én méretemben. Király utca Office Shoes, mondták, majd azonnal át is mentem, felpróbáltam, ellenőriztem, majd megvásároltam a cipőt.
Mit ad isten, 3 hét múlva észrevettem, hogy a cipő felső részén kiszakadt a varrás, a gumi a ragasztás mentén kezdett elválni több helyen, mindkét cipőn. 2019.09.29-én magammal ragadtam a lábbelit és rohantam a legközelebbi Office Shoes boltba (Aréna), és jegyzőkönyveztettem a cipő állapotát, majd aláírtam, amiben azt kértem, hogy fizessék vissza a vételárat, (azt elfelejtették mondani, hogy te hülye vevő, mindegy mit írsz be, mert leszarják, majd ők eldöntik mit kapsz ha már fizettél) mert láttam, hogy a 3 hetes cipő, ami nem mindennapos használatra van, úgy nézett ki, mint amit 3 éve le sem vettem a lábamról. Az eladók tájékoztattak arról, hogy ezzel a cipővel több probléma is volt már (persze ezt csak súgták), de természetesen az ő kezük meg van kötve, csak a jegyzőkönyvet tudják megírni és a cipőt elküldeni bevizsgáltatni, ami legalább 2 hét, mire eldöntik, hogy mi lesz a cipőm sorsa.
2019.10. 04-én kaptam egy e-mailt, amiben az állt: a cipő javítható. Ezzel a lendülettel hívtam a panaszirodát, mert nem hiányzott sem foltozás sem sárga ragasztónyom a 3 hetes cipőn és nem voltam megelégedve a döntéssel. Elmondtam azt is, hogy ahogy az a cipő kinézett, szinte biztos voltam benne, hogy nem lehet normálisan megjavítani és nem is szeretnék visszakapni egy 3 hetes ragasztott, foltozott, viseletes cipőt, aminek 3 év múlva kellene maximum ilyen állapotba kerülnie állandó viselet után. Természetesen itt sem tudtak segíteni semmiben, csak meghallgatta a 20 perces kiselőadásomat udvariasan, majd közölte, hogy már javítják a cipőt (amit én nem kértem) és legyek türelmes.
Teltek a hetek, az őszi cipőmet még nem hordtam és már bakancsot kéne vennem, de felhívtam a panaszirodát újra, hogy legyenek kedvesek tájékoztatni a cipőm hollétéről. Ja, azt már az Arénába visszaküldtük megjavítva. Bementem átvenni a cipőmet és amint kinyitottam a dobozt láttam, hogy a cipő nem volt javítva. Vagyis a gumi részét itt-ott gusztustalan módon sárga ragasztóval megragasztották, de a szakadást és a varrást (ami elég látható helyen van és a legnagyobb problémát okozza) azt valahogy kihagyták. Ez hogy lehet, hogy 5 hét után ugyanolyan állapotban akarták visszaadni a cipőmet, mint ahogy én beküldtem?
Azonnal hívtam a panaszirodát, hogy elmondjam az úrnak, akivel korábban beszéltem, hogy mi történik, de csak annyit tudott mondani, hogy sajnálja, ő nem tehet róla és küldjem be újra.
Parancsol?? Én ezt nem hiszem el.
Újra jegyzőkönyvet kellett felvenni, megint várok valami döntésre és még mindig se cipőm, se pénzem (se bakancsom).
Legyenek kedvesek nekem segíteni abban, hogy hogyan tudnám visszakapni a pénzemet?
Ha minőségi panaszunk van, legyen róla jegyzőkönyv és pontos dokumentáció. Ha pedig valami nem javítható, jogunk van visszakérni a vételárat!
Kedves Olvasó!
Ebben az esetben kellékszavatossági igényként elsősorban a hiba kijavítását vagy a termék kicserélését kérheted az eladó vállalkozástól. A vételár visszafizetése irányuló követelés a szerződéstől történő jogszerű elállás esetén terjeszthető elő jogszerűen. Az elállás jogodat a hibás teljesítésen alapuló kellékszavatossági igényként akkor érvényesítheted, ha az eladó a kijavítást vagy kicserélést nem vállalta vagy annak nem tud eleget tenni, vagy ha a kijavításhoz vagy a kicseréléséhez fűződő érdeke megszűnt, például a javítás vagy kicserélés elhúzódás miatt.
A jogszabály előírja a vállalkozások számára, hogy hibás termékkel kapcsolatos bejelentés esetén jegyzőkönyvet kell felvennie, amelynek tartalma is pontosan meghatározott. A jegyzőkönyvben ennek megfelelően kötelező rögzíteni pl. a fogyasztó által érvényesített szavatossági igényt és annak rendezésének módját is. Ha a vállalkozás a fogyasztó által bejelentett igénytől eltérő módon tesz eleget a követelésnek, akkor ennek megfelelő indokát kell adnia a jegyzőkönyvben. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni a bejelentett igénnyel kapcsolatban, akkor öt munkanapon belül köteles tájékoztatnia igazolható módon erről a fogyasztót. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást csak a kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.
Mindezek alapján, tehát ha a cipő hibája javítható, akkor ennek teljesítésével a vállalkozás jogszerűen tesz eleget a kellékszavatossági kötelezettségének. A levélben vázolt helyzetben azonban felmerül, hogy a cipő hibája nem javítható és ebben az esetben már a fogyasztó jogszerűen élhet az elállás jogával, amelynek jogkövetkezményeként igényt tarthat a cipő vételárára.
A vállalkozás az ismételt bejelentésre öt munkanapon belül köteles tájékoztatni téged az álláspontjáról. A szavatossági igény elutasítása esetén pedig jogosult vagy békéltető testületi eljárását kezdeményezni vagy a vállalkozással szemben közjegyző előtt fizetési meghagyásos eljárást indíthatsz a vételár visszafizetésére irányuló követelés érvényesítése érdekében.
Felhasznált jogszabályok:
borso 2020.01.09. 10:08:13
KaTe 2020.01.09. 10:37:57
"Vagyis a gumi részét itt-ott gusztustalan módon sárga ragasztóval megragasztották, de a szakadást és a varrást (ami elég látható helyen van és a legnagyobb problémát okozza) azt valahogy kihagyták"
- Te magad kérted, hogy ahhoz ne nyúljanak. Mellesleg, a bakancs témának mi köze az office shoes-hoz? Ha nincs őszi cipőd, se bakancsod, akkor most miben közlekedsz? Szandálban? Tűsarkúban?
Jake Peralta 2020.01.09. 10:58:58
3 hét alatt széthordtál egy cipőt?
Vagy mitől lenne jobban viseltes mint a ladáskor. Gondolod hogy valaki abban jár pár hétig?
Baluci 2020.01.09. 11:13:00
Jake Peralta 2020.01.09. 11:51:48
ekat 2020.01.09. 11:54:41
És egy nőnek többet jelent egy cipő, minthogy valami legyen a lábán, és majd ha lerohad, akkor vesz újat.
Illetve ami az olcsó cipőket illeti, én nő pl. nem veszek műbőrt semmiből. (Ami nem azt jelenti, hogy nem bőrben nem vagyok hajlandó járni, mert textil felsőrészű cipő jöhet nyáron, de a műanyagokat rühellem.) És egyébként meg csak meg kell nézni az utcán, hogy hogyan viselkednek lábon a párezer forintos cipők, egy halom fiatal jár teljesen félretaposott cipőben, meg a nők elferdült sarkú magassarkúban, csak ezt ők maguk nem látják. De persze mindenki azt hord, amit akar.
2020.01.09. 12:32:49
Egri2 2020.01.09. 13:08:21
tegyük fel, az eladó nem hajlandó visszafizetni a cipő árát. A posztoló a fmh intézményével kíván élni. Posztoló tehát elbattyog a közjegyzőhöz, rááldozza a napját, kifizet 9600 Ft díjat (8000 + 1600, ha egyedül szerepel az ügyben). Szerencsés esetben a cég nem mond ellent, tehát egyből jogerőre emelkedik, és mehet a végrehajtás, aminek megint csak van megelőlegezett díja, de jó eséllyel megtérül. Ha viszont a cég ellentmond az fmh-nak (amire, valljuk be, igencsak nagy az esély), akkor a dologból per lesz, ami eltarthat nem kevés ideig. Persze, van rá esély, hogy a posztoló megnyeri a pert, és a cég végül kifizeti a cipő árát és a posztoló költségeit, de nem fogja kifizetni a posztoló elb*szott idejét, a gyomorideget és társait. Mindezt egy szutyok 12.000 Ft-os cipőért.
Sztem a posztoló fogja meg a cipőt, dobja ki a kukába, és soha többé ne vásároljon ettől a cégtől semmit. Gyanítom, mi sem fogunk. Az Office Shoes meg a negatív reklámon többet veszít, mintha korrektül járt volna el.
2020.01.09. 13:19:50
Sajnos nem működik a dolog, ha rákeresel, 11 darab találat van itt a Homáron az Office Shoesra, párra emlékszek is, és mindig a garanciális ügyekkel volt a probléma, ennek ellenére virágzik az üzletlánc.
a fekete krindusz 2020.01.09. 13:32:18
te rohadék büdös tolvaj!
ekat 2020.01.09. 13:34:23
ekat 2020.01.09. 13:43:31
Ne anyázd már, egyszerűen csak a(z izé).... alső középosztály ügyeskedő részének oszlopos tagja. Szerintük ez élelmesség, és aki becsületes, az hülye.
Megnéztem anno az Aranyélet c. sorozat legelső részét, a sorozat előzetes leírása és az első rész megtekintése után meg kellett hogy tudjam, hogy itthon a betöréses lopás is az ügyeskedés kategóriába tartozik....
a fekete krindusz 2020.01.09. 13:49:27
Egri2 2020.01.09. 14:02:01
borso 2020.01.09. 14:27:02
borso 2020.01.09. 14:29:51
a fekete krindusz 2020.01.09. 14:40:45
2020.01.09. 14:48:45
2020.01.09. 15:27:10
3 hetes Polo cipőmet azonos korú és elnevezésű Volswagen gépjárműre cserélném.
ekat 2020.01.09. 15:32:24
ekat 2020.01.09. 15:39:08
Praedikator 2020.01.09. 17:06:00
ekat 2020.01.09. 21:34:52
ekat 2020.01.09. 21:45:31
GiaMarie 2020.01.10. 08:45:54
a fekete krindusz 2020.01.10. 09:03:23
zuhanorepulesss 2020.01.10. 09:31:57
Talmiimla (törölt) 2020.01.10. 10:12:26
Talmiimla (törölt) 2020.01.10. 10:14:12
Jake Peralta 2020.01.10. 10:25:48
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2020.01.10. 11:47:55
CCnick 2020.01.10. 11:52:05
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
ekat 2020.01.10. 16:11:57
2020.01.10. 16:48:25
Mit fizetsz meg? Nem ismerem a márkát, de ennyiért bármilyen bőrcipő gyanúsan olcsó. Bár azt is tudom, hogy sokszor arra is ráírják, hogy bőr, aminek tizede sem készült abból.
2020.01.10. 16:56:11
Nem értek egyet, ha ez ilyen, akkor ne hozzák forgalomba. Volt ennél olcsóbb cipőm is, igaz azt nem hazudták bőrnek, és mégis kibírta sokáig. Ez konkrétan egy elbaszott modell, az hogy olcsó, önmagában nem indokol semmit, főleg azt nem, hogy ezzel kibújjon a forgalmazó/kereskedő a törvények alól.
2020.01.10. 17:05:27
A gyártó előirhat rendeltetésszerű használatot, egy rakás termékre rá van írva maximális tömeg, a cipőre is rá lehetne. Valószínűleg a legtöbb cipőnél azért nincs kikötve, mert így is megéri a gyártónak, és csak az ilyen módon tönkrement cipők töredékét viszik vissza.
Egyébként bár nem mindig arányos, de van valamekkora korreláció a cipőhossz és a magasság, illetve a magasság és a tömeg között, ezért logikus lenne, ha a nagyobb méretű cipőket nagyobb teherbirásra terveznék. A gyakorlatban ez nincsen így. Viszont vannak speciális, nagy tömegre tervezett cipők.
fákkje 2020.01.10. 17:47:34
De ezenkívül igazad van.
élhetetlen 2020.01.10. 19:26:38
Praedikator 2020.01.11. 07:13:34
ekat 2020.01.11. 10:51:24
Közben utánaolvastam, 3 POLO van, a délafrikai POLO-n az egyik irányba fut a nagyon hasonlóan kinéző lovaspólós, Ralphén meg a másikba, basszus. Az US POLO valamin meg kettő lovaspólós van....
Praedikator 2020.01.11. 15:49:20
PartyMikee 2020.01.11. 18:13:30
Attila Varga Zoltan 2020.01.25. 23:21:42