Hogy mi a válasz a levél végén feltett kérdésre, hogy érdemes e foglalkozni az üggyel, ha otthagy a buszod a nulla fokban egy pulcsiban? Hát egy óriási kövér igen. Persze ha bizonyítható, hogy a sofőr 15 perces megállót ígért, majd a 12. percben elindult, ugyanis a FlixBus ÁSZF-ben a a következőt találtuk:
9.8 Szünetek/megállók, illetve rendőrségi ellenőrzések során a vezető- és kiszolgáló személyzet felszólítására az utasoknak el kell hagyniuk a buszt. Az utasoknak kötelességük betartani a vezető- és kiszolgáló személyzet által megadott szünetidőtartamokat. A járatszemélyzet jogosult tovább folytatni az utat, ha egy utas nem tér vissza a buszhoz, és nem felel az utas távolmaradásáért a megadott szünetidőtartamot követően.
Ez alapján bizony nem kell keresgélni a hiányzó utast. Ami a többi utast és a menetrendet tekintve érthető, bár nem mindig túl humánus, ahogy ez olvasónk történetéből is látszik. Mindenesetre mi is írtunk a Flixbusnak, várjuk a választ.
Update 01.17.: A cég válasza megérkezett, frissítés a poszt végén.
Kedves Homár!
A Flixbus busztársasággal kapcsolatban fordulok hozzátok és szeretném a segítségeteket kérni. Az ügy egy mondatban összefoglalva: Flixbusszal utaztam, egy benzinkutas pihenő során a busz elment és ott hagyott amíg a benzinkút mosdójában voltam.
Több emailt váltottam a céggel, de nem hogy kártérítésre nem hajlandóak, de válaszolni se nagyon. Minden levelet meg tudok osztani.
Fő érvem, hogy a sofőr 15 perces szünetet hirdetett, de szerintük a busz a GPS alapján 12 percet volt csak a parkolóban.
Szerintük én hibáztam, hogy nem voltam a busznál induláskor. Szerintem ők hibáztak, mert a sofőr nem számolta meg az utasokat és nem tartotta be az ígért 15 percet.
Kár nem ért alapvetően, mert autóstoppal eljutottam a célállomásig, ahol a busz otthagyta a cuccaimat az állomáson rám váró ismerősömnek. Persze ha kárként lehet nevezni, akkor 0 fokban egy szál pulcsiban sétálgattam az autópálya szélén és fuvarért könyörögtem embereknek.
Mit gondoltok, belekezdjük az ügybe?
Első körben csak az általunk is idézett ÁSZF-re hivatkozott a FlixiBus, ezért elküldtük neki az utazás részleteit, hátha valami konkrétabb megoldás is születik. Hát, majdnem.
Sajnáljuk, hogy az ügyfelünknek kellemetlen élményben volt része, azonban ez egy olyan helyzet, amiben nehéz igazságot tenni. Sem azt nem tudjuk egyértelműen kizárni, hogy az utas hibázott, sem azt, hogy a buszvezető.
Az eset idején a buszon tartózkodó több mint 20 további utas közül más nem jelzett hasonló problémát az ügyfélszolgálatunknak.
A buszvezetők felkészítése során azt javasoljuk, hogy az utasoknak rövidebb megállási időt kommunikáljanak, mint a pontos indulás, hogy ezzel is csökkentsük hasonló esetek előfordulásának az esélyét. Emellett igyekszünk a buszok kényelmi funkcióit is úgy alakítani (pl. fedélzeti mosdó), hogy a megállókban ne legyen szükség arra, hogy az utasoknak el kelljen hagynia a buszt vagy annak környékét.
Ebben az esetben nem tudjuk felülbírálni az utas felé korábban kommunikált álláspontunkat a kártérítési igényére vonatkozóan.
Köszönjük ismét, hogy cégünk álláspontját is kikérte az ügyben.
Lalikám 2020.01.16. 10:18:16
a fekete krindusz 2020.01.16. 10:47:07
Gazsibacsi 2020.01.16. 11:09:54
Terézágyú 2020.01.16. 11:16:38
De ha bizonyítható, hogy nem 15 perces volt, hanem csak 12, akkor az a cég sara - igaz eleve olyan dolog ez, hogy kinek az óráján mérik a 15 percet, mikortól indul a 15 perc stb. szóval az utasok helyében én nem ragaszkodnék ahhoz, hogy "jogom van a pihenőhely mosdójában tölteni 14:59-nyi időt"....
Lásd még: @Gazsibacsi:
PeniValdes · http://asikerutjain.blog.hu/ 2020.01.16. 11:21:43
Jake Peralta 2020.01.16. 11:29:35
semk700 2020.01.16. 11:37:44
ekat 2020.01.16. 12:05:33
Mivel a poszter azt írja, hogy "szerintük a busz a GPS alapján 12 percet volt csak a parkolóban", így ez nem kérdés. A kérdés az lehet csak, hogy mit mondott a sofőr. :)
Terézágyú 2020.01.16. 12:24:21
Érdekes, hogy ezt meg bevallotta a cég.
Ugyanakkor ha ennyire szigorúan veszik a menetrendet, akkor lehet, hogy késve érkeztek oda, ezért már csak 12 perc maradt a pihenőre? Vagy ezt se szabadna, inkább késsenek?
Eleve az a szöveg, hogy "a sofőr 15 perces szünetet hirdetett" furcsa... Mi az, hogy ennyit hirdetett??? Ennyi a kötelező, vagy sem?
És akkor az összes utas leszállt, és mindenki vitt magával órát, és figyelte, hogy mikortól él a 15 perc?...
És akkor most 15 perc (és semmiképpen sem 14) után tényleg a sofőrnek számolgatni kellene az utasokat, illetve leszállni és keringeni a pihenőhelyen, hogy megnézze a mosdóban a hiányzó utast? És ha egy női utas hiányzik? :)
Szóval nekem ez az egész ügy nem világos, hogy most pontosan kinek mit kellene csinálnia, illetve fenntartom, hogy továbbra is az a legegyszerűbb, ha az utas az odafigyelőbb.
SD9 2020.01.16. 13:11:22
Terézágyú 2020.01.16. 13:30:31
Ha nem is mellette, akár a mögötte lévő is észrevehette volna. Csak ugye az utasnak "nem dolga"...
Ugyanakkor meg, ha szól is a sofőrnek, az hivatkozhat a szabályzatra, hogy neki nem kell keresgetnie az utasokat, és elindul.
És akkor most szólhatna az illető utas, hogy "de hiszen még nem telt le a 15 perc, várjunk még" - ha tényleg egyértelmű lenne, hogy mikor indult az a 15 perc...
andras1024 2020.01.16. 13:43:03
Egyik csaj elment WC-re aztán nem talált vissza a csoporthoz.
Amikor indultak volna a busszal, akkor megkérdezték:
- Nem hiányzik senki?
A mellette ülő srác csak annyit mondott:
- Nekem nem.
Valószínűleg a többiek is egyetértettek, mert otthagyták a csajt.
2020.01.16. 13:43:04
"Ez az orangeways utódcége, ugye?"
Nem. A Flixbus két német, belföldi távolsági járatokat üzemeltető magáncég egyesüléséből jött létre, majd elkezdett terjeszkedni Európában, jórészt alvállalkozókkal szerződve, itthon a Volánbusszal. Nem egy kategória az Orangeways-el, ami még a Flixbus hazai megjelenése előtt csődbe ment, és hírhedten tróger cég volt, viszont mivel a Volánbusszal szerződnek itthon, ezért nem garantált a megfelelő színvonal. Ezidáig egyszer utaztam Flixbus járattal, Zágrábba és vissza, nem volt panaszom.
2020.01.16. 13:59:04
Nicolas Reök 2020.01.16. 14:12:13
Im just here for the comments 2020.01.16. 14:54:57
ekat 2020.01.16. 14:55:02
2020.01.16. 14:56:28
Köszi, ezt nem tudtam. Egyébként ahogy látom, ma már sokkal több járatuk van, mint mikor úgy 5 éve elugrottunk Zágrábba, pl. Budapestről a Tátra felé is járnak ilyen zöld buszok, ami jó lett volna akkor, mikor nem volt autónk, mert a vonat elég nagy kerülő.
Terézágyú 2020.01.16. 15:15:46
Akkor sem szól a mellette/mögötte ülő, ha egyébként meg látja, hogy ott lóg a kabátja pl. ? :)))
Hát igen.
"lehet, hogy az illető kifejezetten ehhez a benzinkúthoz készült, mert át akart szállni valakihez, vagy várt ott valakit, vagy ott dolgozik a valakije, a lehetőségek végtelenek."
De akkor a sofőr is gondolhatta mindezeket, nem? :)
ptspts 2020.01.16. 15:30:51
vanek ur 2020.01.16. 16:06:34
@ptspts: -sel értek egyet, az lett volna a korrekt tájékoztatás. MIndenki hozzá tudja nézni az óráját, és ez alapján eldönteni, kiállja-e a sort a wc-nél, vagy sem (esetleg keres egy bokrot, ha annyira kell).
Ha pedig a busz egyértelműen előbb indult el, mint amit előre jeleztek, akkor van kártérítési felelőssége a cégnek.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.16. 16:10:17
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2020.01.16. 16:13:26
body_andras 2020.01.16. 16:17:10
Ez a középkategóriás flixbuszos eset csak annyiban rendkívüli, hogy a menetrend, a figyelmetlenség, stb miatt valaki feltehetően méltatlanul pórul járt. Ennél sokkal rendszeresebb az, hogy az igazi tahókra várni kell, olyankor a sofőr nem siet sehová. Bizonyos viszonylatokon meg gyakori hogy büdösbogár, romrészeg utastársakkal kell egy levegőt szívni, akik menet közben a mocsok házipáleszt is öblögetik. Olyankor sem ekkora szabályhuszár a sofőr, sőt még fel is tekeri a suttyómulatós válogatás CD-t hogy mindenki hallja - egész éjjel.
Szóval az eset tanulsága, hogy a sok incidens után egyszer csak betelik a pohár, elindul a nagy szigorú szabálybetartó gyakorlat, ami rögtön a benzinkúton hagyja az embert pár apró baki okán.
ekat 2020.01.16. 16:27:59
ekat 2020.01.16. 16:34:21
Praedikator 2020.01.16. 17:20:59
:D
Zuzer78 2020.01.16. 17:46:50
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2020.01.16. 23:50:33
ikke i drift 2020.01.17. 08:28:18
Lalikám 2020.01.17. 08:33:46
Terézágyú 2020.01.17. 09:01:46
"a mostantól 15 perc az mindenkinek az óráján pontosan 15 perc, nem csak a buszon lévőn."
@ekat:
"Szerintem 15 perc az bármilyen kezdő időponttól kezdve 15 perc, ránéz mindenki a saját órájára / telefonjára és kész."
Csak nem hiszem, hogy nézik az órát. Pontosabban: 10 utasból 8 biztos nem nézi meg, leszáll és kész...
Őszintén szólva a pószternél se tudhatjuk, hogy valóban visszatért-e a busz helyéhez 15 percen belül - ami persze az esetleges kártérítés miatt nem számít, ha tényleg 12 perc volt csak a szünet.
connector 2020.01.17. 09:23:09
Terézágyú 2020.01.17. 09:28:17
"Nálunk osztálykiránduláson azt kérdezte a kísérőtanár, hogy mindenkinek itt van-e a társa, aki mellett ül. Mindenki mondta, hogy igen, úgyhogy azt a két lányt hagytuk a benzinkúton a budiban, akik egymás mellett ültek:)"
És ott nem tűnt fel senkinek, hogy az előtte lévő kettő(s) ülésen nem ül senki...?
De igen, viszont a kérdés nem erre vonatkozott, úgyhogy az utasok nem hibáztak ugyebár...
connector 2020.01.17. 10:01:39
Gazsibacsi 2020.01.17. 10:58:06
fda 2020.01.17. 11:54:08
2020.01.17. 12:34:28
Hát én láttam olyat, hogy egy mattrészeg társaság már közel volt ahhoz, hogy kést vegyen elő, de ott sem a wc-t nyitotta ki a sofőr, hanem leengedte és megvárta őket. Számomra mindig talány volt, hogy minek a buszokon wc, ha soha senki nem használhatja.
2020.01.17. 12:38:01
Jártam már úgy, hogy volt 2 kocsi, az egyikben megtelt, bezárták, a másik kocsi meg helyből le volt zárva (Desiro motorvonat).
DarkWolf 2020.01.17. 12:41:00
Utóbbi két alkalommal legalábbis amikor szervezett buszos úton mentünk, egyik buszon se volt nyitva a mosdó (volt ahol xy meg EU-s jogszabályra hivatkozva nem volt nyitva a mosdó)
Xezs7 2020.01.17. 23:39:25
tmscsaba 2020.01.18. 02:33:23
Viszont ha az elején közzé tett indulási időpont előtt indult el a busz, az már a megtévesztés kategória, amiért felelősséggel tartozik a buszvezető.
Permetező 2020.01.18. 08:25:52
ikke i drift 2020.01.19. 23:47:06
ikke i drift 2020.01.19. 23:49:20
ptspts 2020.01.20. 14:45:58
@ikke i drift:
> a mostantól 15 perc az mindenkinek az óráján pontosan 15 perc, nem csak a buszon lévőn.
Ez igaz, de a javaslatomat változtatás nélkül fenntartom, mert pontosabb (másodpercre pontos, nem vész el 2 perc a kerekítési hibák miatt), továbbá a buszvezetőt arra készteti, hogy meggyőződjön a busz órájának pontosságáról (ami hasznos egyéb célokra, nem a továbbindulásra), továbbá ellenőrizze a saját óráján, pontosan hány perc múlva lesz az indulás, továbbá indulás előtt pár másodperccel egyértelmű legyen a sofőrnek és az utasoknak is, meddig vár még a busz.
Toxic Waste 2020.01.21. 14:27:19
Ehhez képest egész jól járt a posztoló :)
Amúgy meg: a posztoló (aki ezt meg tudja erősíteni a levelezésekkel) azt mondja, a cég szerint 12 percet töltött a megállóban a busz. Erre miért nem kérdez rá a blog konkrétan?
Ezzel szemben egyes kommentek szerint a 15 perc nem pusztán általános gyakorlat, hanem sok esetben előírás is. Erre is rá lehetne kérdezni. Raádásul ugye a posztoló szerint 15 percet mondott a sofőr is - amit persze elég nehéz utólag bizonyítani, de a cég valószínűleg meg tudná ezt kérdezni (kontakt email, telefonszám) a "több mint húsz további utastól" is, de persze egyszerűbb arra hivatkozni, hogy senki más nem reklamált... Igen, nyilván sokan reklamálnak, ha a 15 perces szünetben 10 perc után már a buszon vannak, és az nem vár még ötöt, csak kettőt.
És könnyű elbagatellizálni az ügyet, de azért elég fontos dolog, hogy senkit (aki betartja a szabályokat) se hagyjanak egy külföldi autópálya melletti pihenőben, táskák/kabát (akár pénztárca, telefon) nélkül. Ezért lenne fontos, hogy a cég megpróbálja megfejteni, hibázott-e ekkorát a sofőr, de úgy tűnik, valamiért nem partnerek ebben.
_Neville 2020.01.23. 07:34:48
Szubrina 2020.02.23. 09:40:09
Ennél egyértelműbb igazságtalanságot keresve se találhatnánk. Mi van, ha utoljára tudott leszállni a buszról a tolakodók miatt, utoljára tudott beállni a sorba kávéért, szendvicsért, majd a WC-n is sorbanállt?
Flixbusszal még nem utaztam, de a buszos utazásos tapasztalataim a következők. Ugyan volt WC a buszon, de kérték, h ne használjuk, egyébként ez egy borzasztó kicsi helyiség, képzelhetitek mi kényelmes. Aztán szünetnél (minél diplomásabb volt valaki, annál bunkóbb, a diploma nem jelenti, h kultúrált vki) letolakodott mindenki a buszról, mi a busz hátulja utoljára maradtunk, az egész szünetem azzal telt, h várjam, h sorrakerüljek a WC-n. Logika szerint megvárhatták volna, h a busz hátulja száljon be előbb, de nem, felfelé, mkin át kellett mászni felszállásnál. Rémálmomban ne jöjjön elő az ilyen buszos utazás.
A sofőr felelősége, h minden utas meglegyen én levonnám a fizetéséből a kártérítés összegét. Ugyan is, ha 15 perc helyett 20-at áll és tudja, h még van egy utas akkor ok, hagyja ott. De így, h a megadott időnél előbb indult kártérítés, mi van, nem bír 20-ig elszámolni vagy névsort olvasni?
Bár olyan is lehet, h beszorult az utas a WC-be. És ha nem várt volna rá az ismerőse a célállomáson, a cuccai hogy kerültek volna vissza hozzá? Macerásan.
Szubrina 2020.02.23. 09:44:53
Javasolt szlogen: "Flixbusz, szünetnél le ne merj szállni, mert otthagyunk!"
Szubrina 2020.02.23. 10:03:10
Benzinkutak és egyéb WC-k pl. színházak. Buszos utazás megállóikor vagy az előadás szüneteiben, a nőknek kétszer annyi idő a WC-zés, mint a pasiknak, indokolt lenne 2*annyi női WC mindenhová. Lehúzni a bugyit, gatyát levuggolni, pisi, törlés, vissza, majd kézmosás. Ráadásul a nőknek kisebb a húgyhójagja, ezért gyakrabban kell pisilniük, tampon, betétcsere hosszabb idő. A pasik bemennek, slicc le, pisi slicc vissza és kész. Még kezet se szoktak mosni, mondván csak a tiszta farkukat fogták meg.
Egyszer bebaszcsizva indultam bulizni, miután beengedtek egyből megtámadtuk a mosdót, a férfi előtt senki, a női előtt kígyózó sor. Egy darabig rágódtam rajta, majd nem bírtam tovább bementem férfiba pisilni.